Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:22:
[...]
Een innovatie is een nieuw proces of ontwikkeling. Een toestel kleiner maken is geen nieuwe ontwikkeling. Stereo speakers aan beide kanten van een scherm is wel iets nieuws in de telefoonmarkt. En alleen daarom al een innovatie te noemen.
Als we de precieze definitie van innovatie erbij halen kan van geen enkel van de huidige smartphones gesproken worden van innovatief design. Ik had een eeuw geleden op mijn Nokia N97 ook al stereo speakers. De speakers anders plaatsen is geen innovatie. Doe mij maar gewoon een goede koptelefoon. En dan heb ik die hele marketing bubbel om beatz wat gewoon een equalizer is niet nodig.
In een tijd van online opslag en snelle dataverbindingen (WIFI, 4G) worden zaken als fysiek geheugen steeds minder belangrijk op een telefoon.
Nu ga je een beetje te ver in het verdedigen van je lieve HTC. Dus als ik op vakantie ben en juist heel veel muziek voor onderweg nodig heb en heel veel video's ga maken moet ik op het strand het even snel gaan uploaden zeker.
Nu doe je het weer!
BlinkFeed werkt prima, de vraag is alleen of mensen het ook gaan gebruiken. Exact de zelfde vraag als bij heel veel extra software zooi die Samsung in de S4 heeft weten te stoppen.
Blinkfeed werkt niet prima. Het idee is prima maar de uitvoering alles behalve. Extra functies zoals smart stay, direct call en nog meer werkt gewoon heel goed en dat gebruik ik nu al op mijn twee jaar oude samsung zonder enige last te hebben van vermindering in snelheid.
Mag ik je er even aan herinneren dat de S4 en de One exact de zelfde soc draaien, natuurlijk Samsung heef de clock iets hoger draaien, maar diverse benchmarks laten zien dat dit dus niets uit maakt.
Jouw persoonlijk ervaring in deze zegt natuurlijk helemaal niets. Op moment dat softwarefuncties niet meer resources zouden gebruiken zou het nu van een sneller toestel namelijk nul zijn.
De persoonlijke ervaring zegt alles. Dat het toestel een milliseconde langer doet over iets merk je niet maar zie je wel terug in de cijfers. Daar is dus niets mis mee. De benchmarks tussen eerdere confrontaties van de topmodellen was lagen ook dicht bij elkaar, maar toch was Samsung veel populairder, en dat zal nu niet anders zijn. Doet niets af aan de kwaliteit van de One. Maar voor een telefoon waarmee ze All-in gaan en een sterkere positie moeten krijgen moest HTC toch wel meer hun best doen dan alleen een aluminium unibody die ze al jarenlang gebruiken. Wat een innovatie.
Het effect dat de beurswaarde van Samsung zakt en die van Apple omhoog gaat laat al zien dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn in het gene wat Samsung nu op de markt brengt. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen velen met mij, zelfs een boel trouwe Galaxy gebruikers in het geruchten topic betreffende de S4 hier op GoT .
Dat zijn speculaties. Je kan ook stellen dat je aan de kinderachtige acties van HTC en Apple om Samsung te bashen al kan zien dat ze het zweet in de bilspleet hebben staan. Ze weten dat het weer een toptoestel is.
Overigens vind ik het juist opvallend dat veel apple fans in mn omgeving nu meer neigen naar Samsung dan eerst. Zij trekken niet de vergelijking met het vorige model en vinden dat het er nu veel beter uit ziet met goede specs en leuke functies. Die trouwe Galaxy gebruikers zullen veelal weer een Galaxy kopen. Net als die Galaxy gebruikers die de S3 ook niets vonden. Die al 50.000.000 is verkocht. Die nog meer last van plastic had en ook qua specs niet veel anders was dan de OneX.
rodnet1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:24:
De 2 jaar oude SII van m'n meisje is net naar Jelly Bean geupdate en krijgt zelfs nog 4.2.2. Mijn HTC Sensation die net zo oud is, is nooit verder gekomen dat ICS.
En vergelijk dat eens met de arme sloebers die een jaar geleden nog een Nokia 800 of 900 hebben gekocht.
Puntje voor Samsung in mijn optiek.

Dat is ook helemaal top van Samsung. Ze hebben zelfs extra functies die eerst met de S3 kwamen gewoon ook voor zover mogelijk in de S2 roms gezet. Helemaal goed.
Samsung heeft met alle recht veel vertouwen in de Galaxy lijn en je kan dus zeker weten dat de updates zullen blijven komen, zelfs over een paar jaar. HTC gooit steeds het roer om als een model weer eens voor geen meter verkoopt. Wie weet krijg je weer het probleem zoals bij de Sensation die niet meer serieus wordt genomen door HTC zelf en geen updates meer krijgt.
[
Voor 11% gewijzigd door
Franco10 op 19-03-2013 18:04
]