Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Bullet NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:55:
Bij de iPhone 5 is het aluminium veel dunner. Apple zet het aluminium namelijk op een heel andere manier in, het toestel een frame waar lossen panelen aan worden gehangen, vergelijk dit met een auto, je hebt een basis (de kooi) en daar komen losse onderdelen als de motorkap en deuren tegen aan. Dit betekend overigens nog niet, waar de klachten van de beschadigingen bij Apple vandaan komen is het volgende. Apple maakt gebruik van plaat aluminium, door dat dit veel dunner is kan men dit veel moeilijker hard maken door het te anodiseren. Met dit proces zie; Wikipedia: Anodiseren maak je het oppervlak van het aluminium harder. Apple's iPhone krast veel eerder dan een HTC One omdat HTC veel meer ervaring heeft met dit proces, zie bijvoorbeeld de HTC Desire, Desire HD, Sensation en de One S.

Natuurlijk kan ook ge anodiseert aluminium krassen, maar omdat HTC dit zo goed onder de knie heeft gebeurd dit veel minder snel dan bij een Apple iPhone
Apple anodiseert zijn iPhones ook. Tevens geven zij in die mail aan dat het 'normaal' is dat anodiseerde alumium vlakken krassen. Ik begrijp niet uit jouw verhaal waarom dat bij HTC anders zou zijn? Kun je dit wellicht nog eens toelichten?

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Je haalt wat feitelijkheden door elkaar, HTC behaald de afgelopen tijd inderdaad minder omzetten dan voorheen, maar maakt nog wel steeds winst. Ze krimpen dus in omzet, maar het is een gezond bedrijf omdat men nog steeds winsten weet te maken.
Ik wil niet de econoom uithangen maar een bedrijf dat krimpt in omzet in een groter wordende markt is niet per definitie gezond omdat ze nog steeds winst maken. Meerdere review sites geven aan dat HTC echt heel hoog heeft ingezet op de One, maar heel veel meer dan een strak uiterlijk weten ze niet te brengen. Ja snelheid, iets wat alle andere high end android smartphones al jaren bieden. Als gooi naar de top heeft de One toch niet zo'n impact die eerdere modellen van de Galaxy S serie wel hadden. Nu Samsung zich heeft gesettled aan de absolute top spelen ze op save en dat is de S4 (helaas). HTC daarentegen had wel zo'n briljante zet nodig en zoals gezegd meer dan een mooi uiterlijk die ik ook op mn HTC diamond had komen ze niet (wat betreft meerwaarde tov andere top android toestellen).
Daarnaast schrijf je dat Blinkfeed niet goed werkt, Hoe kom je daar nu weer bij, of je probeert te ranten of je schrijft gewoon onwaarheden. Alle reviews laten ziet dat Blinkfeed prima werkt, alsof de gebruiker het gaat gebruiken in natuurlijk een tweede. Maar staat geheel los van de werking.
Blinkfeed werd erg geprezen door HTC alsof het ons leven makkelijker ging maken. En meerdere reviews schrijven dat het wel oké is maar niet helemaal goed werkt. Dus die zogenaamde innovatie (tiles van WIN8) zullen de meeste mensen niet gebruiken.
Veel bloatware op een telefoon maakt hem gewoon langzamer. Overigens diverse bechmarks laten ook zien dat de HTC gewoon sneller is dan de Samsung S4.

Zie bijvoorbeeld dit artikel;
http://androidandme.com/2...tc-one-vs-nvidia-tegra-4/
Benchmarks zijn leuk maar in de praktijk merk je daar weinig van. Daar komt nog bij dat de software van de S4 nog geoptimaliseerd moet worden. In het dagelijks gebruik heb je niets aan benchmarks. En uit het dagelijks gebruik van mijn 2 jaar oude S2 kan ik afleiden dat al die extra functies het toestel dat zelfs daar niet voor gebouwd is, niet langzamer maken.
Volgende punt, je schrijft dat Aluminium eerder krast. Dit is gewoon weg niet waar, verschillende aluminium toestellen die niet van Apple zijn hebben dit al bewezen.
Ik heb nog niet iemand met een appel 5 gezien die er geen plastic hoes omheen heeft. Simpelweg omdat die dingen snel krassen. In ieder geval sneller dan hard plastic.
Daarbij heb ik ook nog eens een aantal eerdere berichten van je door gelezen, hier in valt op dat jij zo pro-Samsung bent dat van enige objectiviteit geen sprake meer kan zijn. Ik wens je heel veel plezier met de S4 mocht je die aan gaan schaffen maar ik negeer je gekleurde berichten maar vanaf dit moment.
Pardon? En dat zeg jij nota bene? Jij bent hier degene die op alles wat enigzins positief is over Samsung reageert als een HTC medewerker. Ik heb je daar eerder ook op gewezen maar die post had je maar voor het gemak gewist. Ik ben Pro een groot AMOLED scherm, pro verwisselbare accu's en pro betrouwbaarheid. Dan kom ik uit bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik vindt het alleen zo krom dat continu die verwisselbare accu en SD slot als steekhoudend argument wordt aangehaald.

In een telefoon van +600 euro kan je het beste vergelijken met een mooie dikke BMW of Mercedes van rond de 100.000 euro.... Qua specs klopt het helemaal, maar denk je nou echt dat het de eigenaar uit maakt alsof het "ding" een v-snaar of distributieketing heeft? of nog beter, een thuiskomer of een bandenplaksetje. Je praat op een gegeven moment over beleving.
Het gaat erom dat een 16gb S4 voldoet en je dat aan kan vullen met een sd kaartje. De meerprijs voor een 64gb One is belachelijk, vooral omdat je juist leest dat intern opslaggeheugen prijzig is. Let wel, dit is afhankelijk van de adviesprijs die de S4 gaat krijgen. Als die gelijk is aan de 32gb One dan vervalt het voordeel enigzins.

En over de accu: het is gewoon handig dat het kan, hoe je het ook wendt of keert. Normaal gesproken dient dit helemaal geen usp te zijn.....wel doordat de concurrentie dit nu niet heeft. Logisch toch dat dit dan als argument wordt gebruikt?

Verder is dit topic m.i. helemaal niet nuttig. Elke telefoon heeft z'n eigen topics, lijkt mij meer dan voldoende want er is hier sprake van teveel subjectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:31:
Verder is dit topic m.i. helemaal niet nuttig. Elke telefoon heeft z'n eigen topics,
lijkt mij meer dan voldoende want er is hier sprake van teveel subjectiviteit.
Waarom reageer je hier dan? :+
Liever centraal vergelijken dan in elk topic dezelfde link over een accutest, videotest of scratchtest zien :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Qua vergelijk is het wel nuttig. Wel jammer dat niemand eigenlijk voor het sterkere RVS gaat en we toch met het slappe aluminium zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
[...]

Waarom reageer je hier dan? :+
Liever centraal vergelijken dan in elk topic dezelfde link over een accutest, videotest of scratchtest zien :)
>:)

Tuurlijk, helemaal mee eens. Maar er zijn veel teveel 'gekleurde' reacties. Dan moet een modje de boel maar eens opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Hoeveel mensen lopen werkelijk met een tweede accu op zak? Ik heb het nog nooit gedaan. Vind het wel een risico mocht je accu ooit slecht laden maar ben het de laatste 5 jaar nog niet tegen gekomen. En mocht het binnen 2 jaar gebeuren dan kan je dat ding terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
BorgMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:10:
[...]

De S4 'meer innovatief' op het gebied van zijn behuizing noemen is hetzelfde als een rolstoel met massieve banden innovatier noemen dan eentje met luchtbanden. Het zijn beiden incorrecte statements, gebaseerd op vooroordelen. Het gaat er om wat de gebruiker wil.
Wat ik wilde zeggen is dat Samsung wordt verweten geen innovatief ontwerp te hebben die HTC wel zou hebben. En dat klopt dus niet. Het toestel wordt niet opeens heel licht of heel sterk of tevens bruikbaar als blikopener door dat aluminium. Het wordt alleen voor sommige mensen mooier. Het plastic kun je afschuwelijk vinden maar als het toestel lichter en dunner wordt met een groter scherm is dat tov de S3 toch zeker een innovatie.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit mijn batterij vervangen, en de enige SD swap die ik heb gedaan was van m'n oude N900 naar mijn huidige Desire Z, en dan nog ben ik me aan het afvragen wat ik met die oude foto's doe. Oh niet, namelijk helemaal niks. Voor bepaalde mensen is het dus een dealbreaker, maar sinds ik heb ervaren wat genoeg geheugen voor je doet is dat het voor mij ook niet meer. Naast het feit dat het een soort angst is die (voornamelijk) tweakers uitten: het probleem dat je batterij degrade of dat je zonder lading komt te zitten. Weinig meegemaakt de afgelopen tijd terwijl ik veel onderweg ben. Maar als ik dan ergens ben, plug ik over het algemeen wel eventjes mijn telefoon aan het contact.
Dit is erg persoonlijk. Ik heb wel een extra accu. Ik reis veel en dan is het handig om altijd een backup te hebben. Ik heb er heel veel foto's en video's op staan, die ik bij me wil hebben omdat ik er ook gebruik van maak. Dus het kaartje is wel belangrijk voor mij. Maar zoals gezegd is elke gebruiker anders, en zo wegen sommige opties niet even zwaar voor iedereen. Neemt niet weg dat het ontwerp van de S4 tov de One per definitie wel meer mogelijkheden bied.
CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:19:
@ Franco10:
Samsung stopt daarentegen z'n toestel vol met bloatware. Dan is er simpel te zeggen dat er geen gebruik gemaakt van worden en dat het toestel er niet minder snel van wordt, dat moet ik zelf eerst nog is zien. Daarna komt mijn argument weer dat van de 16GB er nog maar de helft over was (ik kan de bron even niet vinden) voor opslag en dat is wel erg veel. Natuurlijk weer uit te breiden met een MicroSD-kaartje, dat dat dan weer wel :)
Wat ik wil zeggen is dat (het niet goed werkende) blinkfeed net zo goed het toestel trager zou moeten maken volgens die theorie, maar daar heeft niemand het over. Het is net als Samsung die heeft een extra foefje, die in dit geval nog niet goed werkt.

Mijn ervaring leert dat die S functies geen invloed hebben op mijn twee jaar oude S2. De accuduur zal het zeker beïnvloeden maar of zo'n krachtig toestel als de S4 daar langzamer van gaat worden?
Ik gebruik de camera van mijn smartphone heel erg vaak, en dat soort gadgets (ook die van Samsung) worden niet zo vaak gebruikt. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het plaatje en vooral bij daglicht lijkt de One het te moeten afleggen.

-----------------------
Voor alle duidelijkheid ik heb nergens gezegd dat de One een slecht toestel is. Het is een fantastisch toestel, net als de S4. Maar beide toestellen zijn sinds de S2 vs Sensation al goede concurrenten geweest wat betreft specs en benchmarks. Bij de S3 vs OneX werd zelfs door iedereen geroepen dat het scherm van de S3 soso was en die van de OneX het beste in een telefoon ooit.

Ik snap alleen niet dat er wordt gedaan alsof Samsung een prut toestel op de markt heeft en dat de One het gat heeft gedicht. Dat gat was er nooit, net als de eerdere confrontaties liggen de toestellen qua specs en benchmarks weer erg dicht bij elkaar. Qua scherm heeft de S4 vanwege de hogere resolutie minder last van de layout en loopt het wat in. Het enige echte gat zit in de verkoopcijfers en dat zal bij deze modellen niet anders zijn.

De One onderscheid zich alleen door het ontwerp maar dat deed het de eerdere jaren ook al. Waarom er ondanks de beperkingen (accu, SD) toch wordt gedaan alsof de Aluminium body het beste is sinds het wiel snap ik niet zo goed.

Het zijn beide klasbakken en welke je ook koopt, je zal geen spijt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
nieuws: Ontwikkelaars CyanogenMod gaan Samsung Galaxy S4 niet ondersteunen

Gaat dit nog iemand bij de S4 weg halen? Ik weet wel dat de goede support voor de community er voor heeft gezorgd dat Sony bij mij altijd een streepje voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Toch weer 2 recente puntjes die mij waarschijnlijk toch over de streep gaan trekken richting de XZ:
- Waarschijnlijk geen CM support voor S4
- XZ lijkt veel betere foto's te maken in burst mode (veel minder smudge/post processing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Er zijn een aantal verschillen tussen het anodiseren van Apple en van HTC, ten eerste maakt Apple gebruik van dunner aluminium, dit wordt op de juiste dikte gebracht door het te walsen om vervolgens te anodiseren. HTC vreest een unibody van de One uit een relatief dik blok aluminium. Het uitgangspunt van het materiaal is vele malen dikker dan bij de iPhone. Bij anodiseren ondergaat het aluminium elektrolytische behandeling, door dat HTC dikker materiaal gebruikt zal het proces zich ook dieper in het materiaal zijn werk kunnen doen. Dit zou dan ook meteen het verschil kunnen betekenen in hardheid tussen de manier van Apple en de HTC manier. Vergeet niet dat HTC al jaren ervaring heeft met aluminium bodys. Natuurlijk kunnen HTC’s ook krassen, maar dit gebeurd in de praktijk minder snel dan bij Apple.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Cyleo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:03:
nieuws: Ontwikkelaars CyanogenMod gaan Samsung Galaxy S4 niet ondersteunen

Gaat dit nog iemand bij de S4 weg halen? Ik weet wel dat de goede support voor de community er voor heeft gezorgd dat Sony bij mij altijd een streepje voor had.
Ik was al aan de kant van de HTC gaan zitten, maar toen ik dit artikel las was het wel definitief voor mij. Heb nu de S2 wat een erg mooi toestel is in combinatie met CM (lekker snel en schoon).

Vast moeten zitten aan de Samsung rom's vind ik een groot nadeel door de bloatware die Samsung er graag in stopt waarvan ook nog eens niet alles uitgeschakeld kan worden.

Er zijn vast meer mensen wie er zo over denken en zal het dus zeker mensen weg halen bij de S4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uiteindelijk heb ik mijn toestel nooit geroot en geen CM geïnstalleerd. Voor mij is het minder een overweging dan ik vooraf had gedacht.
Elke keer is het close en ik heb lang getwijfeld tussen de Sensation en de S2. Dat het uiteindelijke verschil zo groot was in de verkopen verbaasde mij. Zelf begint het bij mij toch meer richting de S4 uit te slaan, mede omdat ik nog niet weet welke problemen HTC nou weer in zijn toestel heeft gestopt. :P Met elk topmodel schijnt wel wat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Wat ik wilde zeggen is dat Samsung wordt verweten geen innovatief ontwerp te hebben die HTC wel zou hebben. En dat klopt dus niet. Het toestel wordt niet opeens heel licht of heel sterk of tevens bruikbaar als blikopener door dat aluminium. Het wordt alleen voor sommige mensen mooier. Het plastic kun je afschuwelijk vinden maar als het toestel lichter en dunner wordt met een groter scherm is dat tov de S3 toch zeker een innovatie.
Een innovatie is een nieuw proces of ontwikkeling. Een toestel kleiner maken is geen nieuwe ontwikkeling. Stereo speakers aan beide kanten van een scherm is wel iets nieuws in de telefoonmarkt. En alleen daarom al een innovatie te noemen.
Dit is erg persoonlijk. Ik heb wel een extra accu. Ik reis veel en dan is het handig om altijd een backup te hebben. Ik heb er heel veel foto's en video's op staan, die ik bij me wil hebben omdat ik er ook gebruik van maak. Dus het kaartje is wel belangrijk voor mij. Maar zoals gezegd is elke gebruiker anders, en zo wegen sommige opties niet even zwaar voor iedereen. Neemt niet weg dat het ontwerp van de S4 tov de One per definitie wel meer mogelijkheden bied.
In een tijd van online opslag en snelle dataverbindingen (WIFI, 4G) worden zaken als fysiek geheugen steeds minder belangrijk op een telefoon.
Wat ik wil zeggen is dat (het niet goed werkende) blinkfeed net zo goed het toestel trager zou moeten maken volgens die theorie, maar daar heeft niemand het over. Het is net als Samsung die heeft een extra foefje, die in dit geval nog niet goed werkt.

Mijn ervaring leert dat die S functies geen invloed hebben op mijn twee jaar oude S2. De accuduur zal het zeker beïnvloeden maar of zo'n krachtig toestel als de S4 daar langzamer van gaat worden?
Nu doe je het weer!

BlinkFeed werkt prima, de vraag is alleen of mensen het ook gaan gebruiken. Exact de zelfde vraag als bij heel veel extra software zooi die Samsung in de S4 heeft weten te stoppen.

Mag ik je er even aan herinneren dat de S4 en de One exact de zelfde soc draaien, natuurlijk Samsung heef de clock iets hoger draaien, maar diverse benchmarks laten zien dat dit dus niets uit maakt.

Jouw persoonlijk ervaring in deze zegt natuurlijk helemaal niets. Op moment dat softwarefuncties niet meer resources zouden gebruiken zou het nu van een sneller toestel namelijk nul zijn.

Het effect dat de beurswaarde van Samsung zakt en die van Apple omhoog gaat laat al zien dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn in het gene wat Samsung nu op de markt brengt. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen velen met mij, zelfs een boel trouwe Galaxy gebruikers in het geruchten topic betreffende de S4 hier op GoT .
Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:18:
Zelf begint het bij mij toch meer richting de S4 uit te slaan, mede omdat ik nog niet weet welke problemen HTC nou weer in zijn toestel heeft gestopt. :P Met elk topmodel schijnt wel wat te zijn.
Dit is natuurlijk ook een aanname ;)

Natuurlijk zijn er probleem series geweest, maar daar hebben alle fabrikanten last van. HTC heeft het zich zelf dit keer wel extra moeilijk gemaakt door te zeggen dat dit toestel zonder noemenswaardige structurele problemen op de markt moet komen. Ik bedoel, kijk naar Sony ook daar hebben ze enorm veel problemen met gele vlekken in de schermen gehad van bepaalde series.

Maar het is precies zoals je schrijft, het schijnt zo te zijn.... Maar dat betekend niet dat het zo is.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 10:23
Ik hoop juist dat de S4 als een gek gaat verkopen en de One gewoon goed. Als je dan een One of Z uit de zak haalt is die meer speciaal dan al die S4's (en S3 omdat ze zo op elkaar lijken). Iedereen heeft straks een iPhone of een S4 (S3), niks aan!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, maar HTC heeft het vaker beloofd. De verschillende garantietopics in geval van HTC en ook de moeite die sommigen hier hebben om een duidelijk hardware probleem opgelost te krijgen worden afgewezen op een unlock van de bootloader. Ik gebruik het zelf niet, maar ik zou het wel willen kunnen.

@Golf
Dat zal me echt aan mijn aars oxideren. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 19-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Voor mensen die denken dat de S3 perfect was...zoek even op sudden death en freezes op XDA ;)
Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:31:
@Golf
Dat zal me echt aan mijn aars oxideren. :P
Ik wil helemaal niks over jou aars weten ... :N

[ Voor 54% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-03-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:33:
Voor mesnen die denken dat de S3 perfect was...zoek even op sudden death en freezes op XDA ;)
Dit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SIII schijnt ook het vaakst in verhouding terug naar de winkel gebracht te worden. Ik begrijp trouwens best dat mensen bij de accu willen komen maar ik kom van een Xperia S( accu onbereikbaar maar wel een klepje ) en heb nu de Z en moet zeggen dat het gewoon veel beter aanvoelt allemaal zonder delen die je eraf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Blijkbaar nog niet zeker of de S4 wel of niet CM krijgt.
We zullen het zien
https://plus.google.com/+CyanogenMod/posts/7jywLJdswki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Ik gebruik de camera van mijn smartphone heel erg vaak, en dat soort gadgets (ook die van Samsung) worden niet zo vaak gebruikt. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het plaatje en vooral bij daglicht lijkt de One het te moeten afleggen.
Dat is jouw mening. Mij lijkt wat er op het plaatje staat veel belangrijker dan hoe dat plaatje er technisch uit ziet (tot op een redelijk niveau, natuurlijk) en daar kan Zoe dus behoorlijk mee helpen. Het hele idee van "the best camera is the one you have on you" is dat foto's momentopnames zijn en dat dergelijke momenten snel voorbij zijn, Zoe geeft je dan net wat meer speelruimte om dat perfecte moment vast te leggen.

Zelfs dan is lang niet iedereen het er over eens dat de One het tegen welke smartphone camera dan ook moet "afleggen", er zijn genoeg reviews uitzonderlijk positief over de prestaties. (Zowel de reviewers van Engadget en Anandtech vinden dat enkel de Nokia 808 het consistent beter doet, en dat is nauwelijks een smartphone te noemen.)

Als negatief punt en in de context van de eerdergenoemde speelruimte moet ik wel toegeven dat de lagere resolutie daar een nadeel is. De 13MP Sony sensoren die je binnenkort in alle andere flagships zal zien geven je wel de mogelijkheid om achteraf dingen te croppen om een betere compositie te krijgen.

En als we het dan toch over de opnamekwaliteit hebben, HTC krijg in ieder geval een dikke pré voor de (relatief) geweldige microfoons die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een serieuze vraag, wat is het verschil tussen Blinkfeed en Socialife? Blinkfeed lijkt mij Socialife op de homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:22:
[...]

Een innovatie is een nieuw proces of ontwikkeling. Een toestel kleiner maken is geen nieuwe ontwikkeling. Stereo speakers aan beide kanten van een scherm is wel iets nieuws in de telefoonmarkt. En alleen daarom al een innovatie te noemen.
Volgens mij had mijn nokia 95 ook al stereo speakers, dus of dat nou zo'n innovatie is.

Wel niet aan beide kanten van het scherm (maar dat is nogal logisch met de huidige ontwerpen die vooral lang en dun zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 19-03-2013 16:46 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HTC Surround heeft volgens mij ook stereo speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:44:
Een serieuze vraag, wat is het verschil tussen Blinkfeed en Socialife? Blinkfeed lijkt mij Socialife op de homescreen.
Dat bij sociallife je je eigen RSS feeds kan toevoegen :P Het lijkt inderdaad erg veel op elkaar, alleen sociallife is veel minder in je face (je kan de widget op plaatsen maar het hoeft niet etc). Volgens mij is dat het wel vooral ;)
[...]

[...]

In een tijd van online opslag en snelle dataverbindingen (WIFI, 4G) worden zaken als fysiek geheugen steeds minder belangrijk op een telefoon.
In een tijd waarin datalimieten de toon uitmaken ben ik toch erg blij met het microSD kaartje op de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stereo is niet nieuw, wel stereospeakers op de voorkant van een toestel as far as I know :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:44:
Verschil is dat Socialife RSS feeds gebruikt voor nieuws en dat HTC partnerships heeft waardoor je het hele artikel kan zien zonder de browser in te hoeven. (Zelf zie ik liever gewoon RSS feeds zodat ik m'n eigen nieuwsbronnen specifiek kan kiezen, maar dat terzijde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:47:
Stereo is niet nieuw, wel stereospeakers op de voorkant van een telefoontoestel as far as I know :)
There, I fixed it ;) (Samsung tablets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:48:
There, I fixed it ;) (Samsung tablets) BlackBerry PlayBook
There, I fixed it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:44:
Blijkbaar nog niet zeker of de S4 wel of niet CM krijgt.
We zullen het zien
https://plus.google.com/+CyanogenMod/posts/7jywLJdswki
Inderdaad, beetje te vroeg geroepen :P Maar ook daar zie je (in de reacties) dat mensen hun keuze wel laten afhangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:47:
Stereo is niet nieuw, wel stereospeakers op de voorkant van een toestel as far as I know :)
there, I fixed it :P

Edit: I stand corrected, thanks M-en-M

[ Voor 24% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-03-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:47:
HTC Surround heeft volgens mij ook stereo speakers.
Nope, dat was een enkele speaker met "virtual surround".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Dolby surround stereo slide-out speaker" as far as I know, maar offtopic, niet aan de voorkant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Golf2vr6 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:33:
Voor mensen die denken dat de S3 perfect was...zoek even op sudden death en freezes op XDA ;)

[...]

Ik wil helemaal niks over jou aars weten ... :N
:P

De SD klopt, daar is ook weer een update voor. De S2 heeft issues gehad met de USB aansluiting. HTC weer met de wifi en de schermen. Zo hebben ze allemaal wat. Bijna belangrijker is hoe het wordt opgelost en hoe een telefoon ook weer makkelijk gefixed kan worden. Dan is het toch vrij raar dat één van de kwetsbaarste onderdelen van de Z (het glas) niet zonder kit te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
CLB schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het gewoon interessant om te zien wat mensen als argumenten voor of tegen een van deze telefoons zien. Jammer dat een en ander al weer snel ontaardt in Samsung-, HTC- of Sonybashing.

Off: ik lees net dat mijn SIII nog geupdate gaat worden naar Android 5. Ik moet zeggen dat Samsung daar toch wel erg goed mee is. De 2 jaar oude SII van m'n meisje is net naar Jelly Bean geupdate en krijgt zelfs nog 4.2.2. Mijn HTC Sensation die net zo oud is, is nooit verder gekomen dat ICS.
En vergelijk dat eens met de arme sloebers die een jaar geleden nog een Nokia 800 of 900 hebben gekocht.

Puntje voor Samsung in mijn optiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30
rodnet1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:24:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het gewoon interessant om te zien wat mensen als argumenten voor of tegen een van deze telefoons zien. Jammer dat een en ander al weer snel ontaardt in Samsung-, HTC- of Sonybashing.

Off: ik lees net dat mijn SIII nog geupdate gaat worden naar Android 5. Ik moet zeggen dat Samsung daar toch wel erg goed mee is. De 2 jaar oude SII van m'n meisje is net naar Jelly Bean geupdate en krijgt zelfs nog 4.2.2. Mijn HTC Sensation die net zo oud is, is nooit verder gekomen dat ICS.
En vergelijk dat eens met de arme sloebers die een jaar geleden nog een Nokia 800 of 900 hebben gekocht.

Ik ga er vanuit dat HTC wat betreft updates dit toestel goed gaat ondersteunen, de senstation is nooit het succes geworden wat HTC hoopte, nu is dat geen excuus geen updates meer te verstrekken maar ik ben bang dat dat er wel wat mee te maken heeft gehad.

offtopic:
De sensation had ook sense 3, de meest slechte versie van sense die ik heb mogen gebruiken, snoeide echt je telefoon qua batterij leeg

[ Voor 7% gewijzigd door netblade op 19-03-2013 17:58 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]

Als we de precieze definitie van innovatie erbij halen kan van geen enkel van de huidige smartphones gesproken worden van innovatief design. Ik had een eeuw geleden op mijn Nokia N97 ook al stereo speakers. De speakers anders plaatsen is geen innovatie. Doe mij maar gewoon een goede koptelefoon. En dan heb ik die hele marketing bubbel om beatz wat gewoon een equalizer is niet nodig.
Nu ga je een beetje te ver in het verdedigen van je lieve HTC. Dus als ik op vakantie ben en juist heel veel muziek voor onderweg nodig heb en heel veel video's ga maken moet ik op het strand het even snel gaan uploaden zeker.
Nu doe je het weer!

BlinkFeed werkt prima, de vraag is alleen of mensen het ook gaan gebruiken. Exact de zelfde vraag als bij heel veel extra software zooi die Samsung in de S4 heeft weten te stoppen.
Blinkfeed werkt niet prima. Het idee is prima maar de uitvoering alles behalve. Extra functies zoals smart stay, direct call en nog meer werkt gewoon heel goed en dat gebruik ik nu al op mijn twee jaar oude samsung zonder enige last te hebben van vermindering in snelheid.
Mag ik je er even aan herinneren dat de S4 en de One exact de zelfde soc draaien, natuurlijk Samsung heef de clock iets hoger draaien, maar diverse benchmarks laten zien dat dit dus niets uit maakt.

Jouw persoonlijk ervaring in deze zegt natuurlijk helemaal niets. Op moment dat softwarefuncties niet meer resources zouden gebruiken zou het nu van een sneller toestel namelijk nul zijn.
De persoonlijke ervaring zegt alles. Dat het toestel een milliseconde langer doet over iets merk je niet maar zie je wel terug in de cijfers. Daar is dus niets mis mee. De benchmarks tussen eerdere confrontaties van de topmodellen was lagen ook dicht bij elkaar, maar toch was Samsung veel populairder, en dat zal nu niet anders zijn. Doet niets af aan de kwaliteit van de One. Maar voor een telefoon waarmee ze All-in gaan en een sterkere positie moeten krijgen moest HTC toch wel meer hun best doen dan alleen een aluminium unibody die ze al jarenlang gebruiken. Wat een innovatie.
Het effect dat de beurswaarde van Samsung zakt en die van Apple omhoog gaat laat al zien dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn in het gene wat Samsung nu op de markt brengt. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen velen met mij, zelfs een boel trouwe Galaxy gebruikers in het geruchten topic betreffende de S4 hier op GoT .
Dat zijn speculaties. Je kan ook stellen dat je aan de kinderachtige acties van HTC en Apple om Samsung te bashen al kan zien dat ze het zweet in de bilspleet hebben staan. Ze weten dat het weer een toptoestel is.

Overigens vind ik het juist opvallend dat veel apple fans in mn omgeving nu meer neigen naar Samsung dan eerst. Zij trekken niet de vergelijking met het vorige model en vinden dat het er nu veel beter uit ziet met goede specs en leuke functies. Die trouwe Galaxy gebruikers zullen veelal weer een Galaxy kopen. Net als die Galaxy gebruikers die de S3 ook niets vonden. Die al 50.000.000 is verkocht. Die nog meer last van plastic had en ook qua specs niet veel anders was dan de OneX.

De 2 jaar oude SII van m'n meisje is net naar Jelly Bean geupdate en krijgt zelfs nog 4.2.2. Mijn HTC Sensation die net zo oud is, is nooit verder gekomen dat ICS.

Dat is ook helemaal top van Samsung. Ze hebben zelfs extra functies die eerst met de S3 kwamen gewoon ook voor zover mogelijk in de S2 roms gezet. Helemaal goed.

Samsung heeft met alle recht veel vertouwen in de Galaxy lijn en je kan dus zeker weten dat de updates zullen blijven komen, zelfs over een paar jaar. HTC gooit steeds het roer om als een model weer eens voor geen meter verkoopt. Wie weet krijg je weer het probleem zoals bij de Sensation die niet meer serieus wordt genomen door HTC zelf en geen updates meer krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 19-03-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Alleen arme sloebers hebben Lumia 800 en 900 gekocht? Waar slaat dit op?
Overigens heeft Microsoft aangekondigd Windows Phone 7 en 8 tot medio 2014 te supporten met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:03:
[...]

Alleen arme sloebers hebben Lumia 800 en 900 gekocht? Waar slaat dit op?
Overigens heeft Microsoft aangekondigd Windows Phone 7 en 8 tot medio 2014 te supporten met updates.
Volgens mij bedoelt hij niet dat ze de telefoons hebben gekocht omdat ze arme sloebers zijn, maar dat ze arme sloebers zijn omdat ze geen update naar WP8 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco en Bullet, jullie komen er samen toch niet uit. Stop er maar mee om je gelijk te willen bewijzen, want dat gaat toch niet lukken!

@Franco, de meeste reviewers geven aan dat smart-stay ook niet goed werkt, dus....
(mijn ervaring is alleen goed als er voldoende licht is) Jij hebt Blinkfeed ook nog niet zelf kunnen testen, dus verbind daar geen conclusies aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-03-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
M-en-M schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:05:
[...]

Volgens mij bedoelt hij niet dat ze de telefoons hebben gekocht omdat ze arme sloebers zijn, maar dat ze arme sloebers zijn omdat ze geen update naar WP8 krijgen.
Dank voor de verduidelijking, dat bedoelde ik inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:31:
Ik hoop juist dat de S4 als een gek gaat verkopen en de One gewoon goed. Als je dan een One of Z uit de zak haalt is die meer speciaal dan al die S4's (en S3 omdat ze zo op elkaar lijken). Iedereen heeft straks een iPhone of een S4 (S3), niks aan!
Dan kun je beter een Chinese telefoon kopen welke niet in Nederland verkocht word, dan pas heb je een speciaal toestel die bijna niemand anders heeft.

Maar ik heb mijn broertjes S3 al gezien en die kleuren zijn inderdaad niet natuurlijk, dat zal bij de S4 ook wel zijn, maar de gemiddeld consument maakt dat niks uit.

Oh stereo speakers aan de voorkant vind ik trouwens ook wel innovatie, dat werd voorheen namelijk nooit gedaan en ook stereo speakers op een smartphone an sich zijn zeldzaam, innovatie betekend namelijk vernieuwing.

Taiwan = China HTC komt uit de Chinese provincie Taiwan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Die Chineze toestellen zijn allemaal prima, maar je koopt in principe een product waarbij de communicatie over garantie bijzonder slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:38:
[...]

Dan kun je beter een Chinese telefoon kopen welke niet in Nederland verkocht word, dan pas heb je een speciaal toestel die bijna niemand anders heeft.

Maar ik heb mijn broertjes S3 al gezien en die kleuren zijn inderdaad niet natuurlijk, dat zal bij de S4 ook wel zijn, maar de gemiddeld consument maakt dat niks uit.

Oh stereo speakers aan de voorkant vind ik trouwens ook wel innovatie, dat werd voorheen namelijk nooit gedaan en ook stereo speakers op een smartphone an sich zijn zeldzaam, innovatie betekend namelijk vernieuwing.

mijn nokia 5800 had anders ook gewoon stereo speaker en hard ook :+ niet dat ik die speaker ooit gebruik behalve voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:38:
[...]

Nee, Taiwan is China, maar China is ook China, maar niet dezelfde China. Taiwan zegt dat ze de echt China zijn, maar dit ontkent China, die vinden namelijk dat Taiwan inderdaad ook een provincie is van China, maar dit erkent de rest van de wereld niet.
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:51:
Die Chineze toestellen zijn allemaal prima, maar je koopt in principe een product waarbij de communicatie over garantie bijzonder slecht gaat.
Inderdaad, je moet niet vergeten dat als je een HTC of een Samsung koopt je inderdaad iets duurder uit bent dan bij een toestel uit het Vasteland van China (ahum), maar je wel een betere garantie afhandeling kan verwachten (in de meeste gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Chadi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:
Hoeveel mensen lopen werkelijk met een tweede accu op zak?
Ik heb een tweede accu gekocht voor mijn toestel zodat als ik de hort op ging als training voor de Nijmeegse vierdaagse ik gerust x uur kon wandelen met muziek en gps aan zonder mij druk te moeten maken of ik nadien nog mobiel bereikbaar bleef. Als ik nu dagen lang van huis ben (07:00 uur op, 23:00 uur thuis) en ik gebruik toch 3G, ja dan wil ik 's avonds terug naar huis nog genoeg stroom hebben om bereikbaar te blijven. En daar komt die tweede accu nu ook goed bij van pas :P

Maar voordat ik aan de smartphone ging had ik genoeg aan eentje. Tis nu veel meer: je kan met willekeurig welk type smartphone praktisch alles wat je wilt. En omdat praktisch alles kan, wil je alles ook benutten. Dus accu snel leeg als je uit verveling om de x tijd half uur mobiel gaat gamen bijvoorbeeld. Welnu, dan ga je de rest van de dag niet door blijven lopen met 10% accu terwijl je pas over 6 uur thuis bent. En nu de schermen ook als maar groter en qua resolutie beter worden wordt dat effect versterkt. Dan ben ik toch blij een tweede accu bij de hand te hebben. :) Is toch makkelijker dan prutsen met zo'n Duracel geval (neemt niet weg dat er zo ook een mouw aan te passen is)

Als ik dan vandaag de frontpage doorneem en lees dat CM het niet gaat worden voor de SG SIV, dan zou ik het zelf wel weten. Ben er maar wat blij mee voor mijn Blade dat ik nu Android 4.2.2. kan draaien op een lousy 512MB ram geheugen middels CM10.1. Dus dat is voor mij wel een pre, te meer ik meer geloof heb in een actieve custom rom community dan afwachten tot de fabrikant ergens mee komt (op Google-devices na dan) Maar enfin.. dit is allemaal 'what if' want om met het begin te beginnen: ongeacht welke van de drie, ze zijn mij allemaal veuls te duur. Dus ik ben weer snel terug naar het onbekende China-phone topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Een extra accu is heel persoonlijk. Ik heb zelf een HTC Sensation, ik kan ongeveer 2 dagen met mijn accu doen. Mocht ik hem extreem belasten, dan haal ik anderhalve dag. Ik kan nu twee dingen doen, of een extra accu kopen van de sensation, of bijvoorbeeld een mobiele oplader kopen wat op alle telefoons aangesloten kan worden. Ik ben voor het tweede gegaan. Deze kan ik thuis opladen en vanaf dat ding kan ik weer mijn telefoon opladen. Dit is een redelijk klein ding, dus qua ruimte maakt het geen zak uit. Bovendien maak ik er veel oude nokia gebruikers ook blij mee (veel bedrijven hebben die dingen nog als werk telefoons), want deze kan ik er ook op aansluiten.

Daarom kan ik gewoon voor een HTC One gaan. Mocht deze accu op gaan, alhoewel de reviews positief zijn over de duur maar je weet het nooit, dan sluit ik hem even op mijn portable oplader aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Merfeh op 19-03-2013 21:20 ]

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb ook een externe accu van 4000 mAh, prima om mijn Z bij te laden al heb ik het in de praktijk nouwelijks nodig. Voordeel is dat je telefoon gewoon aan kan blijven staan, nadeel is dat je niet direct een volle accu hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
YouTube: HTC ONE vs Apple Iphone 5

De HTC One wordt hier vergeleken met de Iphone 5. Het materiaal ziet er vergelijkbaar uit. De voorkant van de HTC is echt heel veel mooier. Het lijkt wel alsof de mooie achterkant van de iphone wordt gebruikt als de voorkant bij HTC. Ziet er wel strak uit moet ik zeggen.

Hij heeft het hier over hoe snel de iphone krast zonder hoes, dat geldt ook voor dat vreemde glimmende spul op de randen. De One heeft diezelfde randen en is ook van aluminium natuurlijk. Hopen dat die ook niet zo snel krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:07
Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:35:
YouTube: HTC ONE vs Apple Iphone 5

De HTC One wordt hier vergeleken met de Iphone 5. Het materiaal ziet er vergelijkbaar uit. De voorkant van de HTC is echt heel veel mooier. Het lijkt wel alsof de mooie achterkant van de iphone wordt gebruikt als de voorkant bij HTC. Ziet er wel strak uit moet ik zeggen.

Hij heeft het hier over hoe snel de iphone krast zonder hoes, dat geldt ook voor dat vreemde glimmende spul op de randen. De One heeft diezelfde randen en is ook van aluminium natuurlijk. Hopen dat die ook niet zo snel krast.
En hier kan je de originele video in hogere resolutie vinden. In het HTC One topic werd deze video ook al besproken, en werd er al op gewezen dat het een nogal beroerde vergelijking is van iemand die vanaf 00:13 al behoorlijk vooringenomen (in het voordeel van de iPhone) klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
luappul schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:47:
[...]

En hier kan je de originele video in hogere resolutie vinden. In het HTC One topic werd deze video ook al besproken, en werd er al op gewezen dat het een nogal beroerde vergelijking is van iemand die vanaf 00:13 al behoorlijk vooringenomen (in het voordeel van de iPhone) klinkt...
Het ging mij meer om de vergelijking van de hardware. Als die vooringenomen Iphone fan al zegt dat het snel krast, dan is er toch wel een risico voor de HTC denk ik. Want net als bij HTC claimde apple ook dat het zo geavanceerd was dat het niet zou krassen.

Wat betreft gebruik en belevenis van de telefoon zou zelfs Steve Jobs mij niet kunnen overtuigen dat ik voor ios moet kiezen en geen Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Paarse Sony Experia Z voor 329,00!!!

Direct Leverbaar

Beperkt beschikbaar, OP = OP!

http://www.algebeld.nl/mo...xperia-z-c6603/purple.htm

Edit: Helaas was het voor korte tijd, typo :|

[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-03-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Link doet het niet. Ik denk een typo op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn typo's ja, even nagebeld :) En zijn gelukkig weer gefixed :)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 20-03-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Franco10 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:27:
[...]

Het ging mij meer om de vergelijking van de hardware. Als die vooringenomen Iphone fan al zegt dat het snel krast, dan is er toch wel een risico voor de HTC denk ik. Want net als bij HTC claimde apple ook dat het zo geavanceerd was dat het niet zou krassen.

Wat betreft gebruik en belevenis van de telefoon zou zelfs Steve Jobs mij niet kunnen overtuigen dat ik voor ios moet kiezen en geen Android.
Ik denk dat je even de gebruikerservaringen af moet wachten. Krassen zal denk ik wel alleen in welke mate en bij hoeveel geweld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Chadi schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat je even de gebruikerservaringen af moet wachten. Krassen zal denk ik wel alleen in welke mate en bij hoeveel geweld :)
Mijn plastic S3 zit ook vol krassen op de achterkant terwijl ik er altijd voorzichtig mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Mijn plastic S3 zit ook vol krassen op de achterkant terwijl ik er altijd voorzichtig mee ben.
Grote voordeel van dat plastic is dat als het beschadigd is je het makkelijk zelf kan vervangen.

Is er al trouwens al iets bekend over de warmteontwikkeling bij de Z en One. Was bij het vorig toestel wel een van de grootste problemen. Hoop dat ze het dit jaar beter voor elkaar hebben met de metalen behuizing.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Grote voordeel van dat plastic is dat als het beschadigd is je het makkelijk zelf kan vervangen.
Heb je gelijk in, ik koop alleen geen telefoon om onderdelen te vervangen. Die krassen zaten er na enkele weken al op, en ik ga niet elke maand een nieuw klepje kopen:

Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/1zbe4xe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe ga je dat dan bij een One doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Senor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:28:
Hoe ga je dat dan bij een One doen?
Lekker laten zitten net zoals nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Metaalpolish ;) Heb je gelijk een chromelook achterkant en kan je ook de beatsmeuk eraf halen.

Waarom maken ze die batterijklepjes niet zoals die van zwarte S2 toestellen? Die achterkant heeft nog geen krasje na 2 jaar. Dat glimmende plastic krast net zo erg als metalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
Senor Sjon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:50:
Metaalpolish ;) Heb je gelijk een chromelook achterkant en kan je ook de beatsmeuk eraf halen.

Waarom maken ze die batterijklepjes niet zoals die van zwarte S2 toestellen? Die achterkant heeft nog geen krasje na 2 jaar. Dat glimmende plastic krast net zo erg als metalen.
Daar heb je zeker een punt: de achterkant van de SII van mijn meisje is nog helemaal top terwijl mijn SIII op een gebruikte roestvrijstalen aanrecht lijkt. Niet dat ik dat een drama vind overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Chadi schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:
Hoeveel mensen lopen werkelijk met een tweede accu op zak? Ik heb het nog nooit gedaan. Vind het wel een risico mocht je accu ooit slecht laden maar ben het de laatste 5 jaar nog niet tegen gekomen. En mocht het binnen 2 jaar gebeuren dan kan je dat ding terug sturen.
Snap niet dat mensen nog steeds een verwisselbare accu nodig vinden in een telefoon. Je koopt tegenwoordig op iedere dagdeal site een mobiele oplader van 4000mAh voor twee tientjes. Genoeg om je telefoon 2 keer op te laden onderweg.
http://www.dagactie.nl/oyama-solar-charger-4000
Als je veel onderweg bent neem je toch zo iets mee ipv een extra accu?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Xanion schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Snap niet dat mensen nog steeds een verwisselbare accu nodig vinden in een telefoon. Je koopt tegenwoordig op iedere dagdeal site een mobiele oplader van 4000mAh voor twee tientjes. Genoeg om je telefoon 2 keer op te laden onderweg.
Jammer dat de aanbieding van gister was.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vraag me af hoe goed de behuizing van de One gaat zijn... Ik heb een Xperia X1 gehad (ook door HTC gemaakt volgens mij) en deze vertoonde na enkele maanden her en der scheuren in de behuizing.
Ik heb ook al gelezen dat sommige stukken gelijmd zijn, dus ik vraag me echt af wat er gaat gebeuren als mensen de One in hun broekzak meenemen en deze dus regelmatig een beetje gaat buigen en dergelijke.
Plastic mag er dan misschien niet zo mooi uitzien, het is wel redelijk goed bestand tegen buigen en dergelijke.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:16:
[...]

En voor € 2,50 laat ik uit China een reserve accu komen, die hoef je niet aan je telefoon te hangen en je vervangt gewoon de batterij wanneer nodig is.

Dus voor die twee tientjes heb ik 8 reserve batterijen, zo'n externe batterij verliest sowieso altijd wel wat vermogen met het opladen.

Ik vind een verwisselbare batterij echt wel handig, ookal heb ik er nog geen voor mijn Huawei Honor 2 gekocht, maar ze passen gewoon in je beurs bij wijze van spreken.

Bij mijn iPhone 3G had ik zo'n onding van een case met externe accu erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

BPP

SToRM666 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:42:
Ik vraag me af hoe goed de behuizing van de One gaat zijn... Ik heb een Xperia X1 gehad (ook door HTC gemaakt volgens mij) en deze vertoonde na enkele maanden her en der scheuren in de behuizing.
Ik heb ook al gelezen dat sommige stukken gelijmd zijn, dus ik vraag me echt af wat er gaat gebeuren als mensen de One in hun broekzak meenemen en deze dus regelmatig een beetje gaat buigen en dergelijke.
Plastic mag er dan misschien niet zo mooi uitzien, het is wel redelijk goed bestand tegen buigen en dergelijke.
Lijm? Waar heb jij dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SToRM666 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:42:
Ook ik heb een Xperia X1 gehad, maar het probleem wat hier in zat (de scheurtjes) kwam door een verkeerde materiaal keuze i.c.m. een weekmaker die het plastic soepel houd.

Je kan de HTC One vergelijken met de Desire HD, ook een uni-body toestel waar op wat problemen door ondeskundig gebruik van klepjes na weinig problemen zijn met het huis. Het toestel (de DHD) is ook uitermate kras vast.

Dit zal met de HTC One niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
EzMe schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Jammer dat de aanbieding van gister was.. 8)7
Het was een voorbeeld............. deze komen regelmatig voorbij en die dingen kun je overal kopen.......
Gaat vooral om waarom mensen nog steeds een verwisselbare accu willen als je deze dingen hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanion op 20-03-2013 12:59 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:57:
[...]

Ook ik heb een Xperia X1 gehad, maar het probleem wat hier in zat (de scheurtjes) kwam door een verkeerde materiaal keuze i.c.m. een weekmaker die het plastic soepel houd.

Je kan de HTC One vergelijken met de Desire HD, ook een uni-body toestel waar op wat problemen door ondeskundig gebruik van klepjes na weinig problemen zijn met het huis. Het toestel (de DHD) is ook uitermate kras vast.

Ik denk dat de lak wel kan krassen, ik had de HTC Desire HD ook, maar ik gebruik altijd een TPU hoesje, ongeacht of de telefoon van aluminium is of plastic.

Ik denk dat als je er met een sleutel overheen gaat dat aluminum wel makkelijk krast, dat zie je bij auto's ja ook, bij plastic heb je dan vaak een andere effect, wel een kras, maar de kleur zit dieper in het plastic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
[...]

Ook ik heb een Xperia X1 gehad en was van het uiterlijk helemaal onder de indruk. Een goede leer om niet meer te veel op het uiterlijk alleen af te gaan. Wat een ramptoestel! En dat nog afgezien van Windows. Een keer vallen en de achterklep ging niet meer stevig dicht, afbrokkelende plastic binnenkant, ik mag toch hopen dat de HTC One wat beter in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Xanion schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Het was een voorbeeld............. deze komen regelmatig voorbij en die dingen kun je overal kopen.......
Gaat vooral om waarom mensen nog steeds een verwisselbare accu willen als je deze dingen hebt.
Eensch, het is mij ook niet geheel duidelijk waarom mensen een verwisselbare accu moeten hebben. De enige reden waarom ik mijn batterij er wel eens uit haal is om mij S2 te resetten nadat mijn custom ROM is vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
EzMe schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Eensch, het is mij ook niet geheel duidelijk waarom mensen een verwisselbare accu moeten hebben. De enige reden waarom ik mijn batterij er wel eens uit haal is om mij S2 te resetten nadat mijn custom ROM is vastgelopen.
Dan hou ik altijd mijn powerknop ingedrukt, gaat veel sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodnet1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:12:
Ik mag toch hopen dat de HTC One wat beter in elkaar zit.
Ik mag toch hopen dat je niet denkt dat de kwaliteit van de One als de X1 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zegt zo'n test nou :) Andere browsers gebruiker om te vergelijken, om maar mee te beginnen.
Je weet niet wat er voor applicaties openstaan, hij werkt volgens mij met precached websites... achja :)

Kan natuurlijk dat Chrome sneller werkt op de Z, maar test het dan nog enigzins op een vergelijkbare wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:49:
[...]

Lijm? Waar heb jij dat gelezen?
Uit het One forum:

Matched: Lijm
De manier waarop het scherm was vastgemaakt was ook al de klacht van een van de eerste klanten op XDA (er zat wat ruimte tussen aan de zijkant waardoor de lijm te zien was). Hopelijk is het een zeldzaam probleem, het is in ieder geval niet te zien of te lezen in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat de lak wel kan krassen, ik had de HTC Desire HD ook, maar ik gebruik altijd een TPU hoesje, ongeacht of de telefoon van aluminium is of plastic.

Ik denk dat als je er met een sleutel overheen gaat dat aluminum wel makkelijk krast, dat zie je bij auto's ja ook, bij plastic heb je dan vaak een andere effect, wel een kras, maar de kleur zit dieper in het plastic.
Elk merk heeft tijdens de presentatie een paar high tech termen die moeten beloven dat het toestel krasvrij is, maar zoals bij de Iphone 5 zie je dat het gewoon snel krast. Vooral dat glimmende spul op de hoeken die de HTC One ook heeft schijnt problemen te geven.

Dan zit je dat met een hard plastic hoes om je telefoon die je voor het materiaal hebt gekocht (en dus niet meer ziet).
Golf2vr6 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:25:
[...]

Heb je gelijk in, ik koop alleen geen telefoon om onderdelen te vervangen. Die krassen zaten er na enkele weken al op, en ik ga niet elke maand een nieuw klepje kopen:
Met alle respect maar ik ken mensen met een S3 die bij die paarse na 7-8 maanden nog bijna geen krassen hebben. Als je zegt dat je er heel voorzichtig mee bent en dat ding is na een paar weken zo gehavend als op die foto, hebben we een iets andere interpretatie van het woord voorzichtig.

De krasjes zijn nog steeds wit en niet allemaal even goed te zien. Ik ben benieuwd hoe een aluminium achterkant er uit gaat niet nadat je er zo 'voorzichtig' mee bent omgegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
[...]

Inderdaad weinig krasjes op mijn DHD behalve op plekken waar ik hem heb laten vallen of de sleutels er hard langs zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
De HTC One ziet er wel erg mooi uit, bijna zonde om te gebruiken :)
Maar heb naar grote tevredenheid een S3 gebruikt. Zou zo overstappen op de S4.
Laatste ervaring met HTC was een Desire die door het HTC repaircentrum kosteloos werd vervangen voor een HTC Deisre S toen deze was gevallen. Dat was wel erg goede service.

Het staat me alleen zo tegen dat straks half Nederland met de S4 rondloopt.
Gelukkig kan ik het relativeren en denken dat je jezelf kunt onderscheiden van de rest op basis van de keuze van een smartphone is wel erg lachwekkend. Maar toch... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Powcetnow's Brandon, Anton, Michael and Taylor talk about the big question "Galaxy S 4 or HTC One?" while also talking about the Xperia Z. Which device is right for you? Watch our roundtable discussion.

Opvallend..... ze gaan alle 4 voor de HTC One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:58:
[...]

[video]

Opvallend..... ze gaan alle 4 voor de HTC One
De S4 is dan ook wel enorm bloated. Ik zou dan zelf liever voor een degelijke bouwkwaliteit gaan, daarom heb ik dan ook de Xperia Z :9

Ik denk dat ze alle 3 prima toestellen zijn die gewoon allemaal grotendeels een ander publiek aanspreken. Ik denk dat het grootste gedeelte van het gevecht zich tussen de Z en de One afspeelt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:01:
[...]

Met alle respect maar ik ken mensen met een S3 die bij die paarse na 7-8 maanden nog bijna geen krassen hebben. Als je zegt dat je er heel voorzichtig mee bent en dat ding is na een paar weken zo gehavend als op die foto, hebben we een iets andere interpretatie van het woord voorzichtig.

De krasjes zijn nog steeds wit en niet allemaal even goed te zien. Ik ben benieuwd hoe een aluminium achterkant er uit gaat niet nadat je er zo 'voorzichtig' mee bent omgegaan.
Ik heb de foto natuurlijk wel zo genomen onder een TL zodat het er heel erg uitziet he. Als je er zo gewoon naar kijkt valt het eigenlijk niet echt op. De krassen zijn van over de tafel schuiven en de carkit van brodit. De voorkant is volledig krasvrij. Scherm is ongeveer 3 maanden oud, was op de bedrand gaan zitten van mijn zoontje en even vergeten dat ik de telefoon snel in mijn achterzak had gestoken toen ik mijn dochter in bed legde.....daar kunnen ze niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Cyleo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:26:
Ik denk dat ze alle 3 prima toestellen zijn die gewoon allemaal grotendeels een ander publiek aanspreken. Ik denk dat het grootste gedeelte van het gevecht zich tussen de Z en de One afspeelt eigenlijk.
Op tweakers en andere tech-sites misschien ja. Daarbuiten zal de S4 (onterecht?) beide concurrenten ver achter zich laten vrees ik. Alhoewel ze voor mijn gevoel dit jaar alledrie wel erg dicht bij elkaar zitten :)

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 20-03-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SToRM666 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:08:
[...]

Op tweakers en andere tech-sites misschien ja. Daarbuiten zal de S4 (onterecht?) beide concurrenten ver achter zich laten vrees ik. Alhoewel ze voor mijn gevoel dit jaar alledrie wel erg dicht bij elkaar zitten :)
En omdat ze zo dicht bij elkaar liggen zijn de looks zo enorm belangrijk. Veel mensen kochten een iPhone omdat hij er mooi uit ziet. Nu je bij Android wat verschillen gaat zien qua uiterlijk zal je dit ook gaan merken in de verkopen. Een GS4 zal een prima ding zijn, maar wanneer mensen de One daar naast zien staan, ze lezen op het specs kaartje dat er het zelfde in zit.... Tja... Waarom dan geen One kopen.

Ik ben alleen een beetje bang dat de verkopen van de Xperia Z door de One en GS4 gaan minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Het scherm van de XZ wordt nogal vaak als matig/slecht beoordeeld ... Kijk en oordeel nog eens: http://youtu.be/JpDi95S-PJ8 ... Persoonlijk vind ik de XZ hier superieur aan de One. Daarnaast valt me op dat de one (ondanks de betere hw) regelmatig schokt. Dit kan ook aan andere factoren liggen natuurlijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
renzo4000 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:31:
Het scherm van de XZ wordt nogal vaak als matig/slecht beoordeeld ... Kijk en oordeel nog eens: http://youtu.be/JpDi95S-PJ8 ... Persoonlijk vind ik de XZ hier superieur aan de One. Daarnaast valt me op dat de one (ondanks de betere hw) regelmatig schokt. Dit kan ook aan andere factoren liggen natuurlijk.
Lastig te zeggen, de video is van 12 maart, en er wordt totaal niet duidelijk op welke software versies beide telefoons werken. Dit soort vergelijkingen zegt eigenlijk niet zo heel veel. Het maakt wel duidelijk dat het filmpje op de XZ iets voor loopt op dit van de One. Alleen daar om al is het moeilijk er iets aan te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vind dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen het scherm en de kijkhoeken van het scherm. Het scherm van de XZ behoort tot de top wat beeldkwaliteit betreft, maar de kijkhoeken zijn gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:28:
[...]

En omdat ze zo dicht bij elkaar liggen zijn de looks zo enorm belangrijk. Veel mensen kochten een iPhone omdat hij er mooi uit ziet. Nu je bij Android wat verschillen gaat zien qua uiterlijk zal je dit ook gaan merken in de verkopen. Een GS4 zal een prima ding zijn, maar wanneer mensen de One daar naast zien staan, ze lezen op het specs kaartje dat er het zelfde in zit.... Tja... Waarom dan geen One kopen.

Ik ben alleen een beetje bang dat de verkopen van de Xperia Z door de One en GS4 gaan minimaliseren.
Omdat die mensen in reclames allemaal abracadabra trucjes zien die ze dan op verjaardagen aan andere kunnen laten zien en zich dan helemaal toppie voelen, terwijl ze het verder nooit gebruiken!

Ik ken maar weinig mensen die S-Beam gebruikt hebben, en nu die optie voor geluid delen met andere S4 toestellen. In de reclames laten ze het zo zien dat mensen het willen hebben, want het ziet er zo tof uit. Gebruiken gaan ze het zelden tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Golf2vr6 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:43:
[...]

Omdat die mensen in reclames allemaal abracadabra trucjes zien die ze dan op verjaardagen aan andere kunnen laten zien en zich dan helemaal toppie voelen, terwijl ze het verder nooit gebruiken!

Ik ken maar weinig mensen die S-Beam gebruikt hebben, en nu die optie voor geluid delen met andere S4 toestellen. In de reclames laten ze het zo zien dat mensen het willen hebben, want het ziet er zo tof uit. Gebruiken gaan ze het zelden tot nooit.
Daar maak ik me ook schuldig aan. Als ik voor een bedrag x een toestel met meer functies dan een ander toestel, ook voor bedrag x, wil ik toch het liefst de meeste functies. Ook al gebruik ik ze niet, het blijft een geruststellende gedachte dat je telefoon gewoon meer kán.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Daar maak ik me ook schuldig aan. Als ik voor een bedrag x een toestel met meer functies dan een ander toestel, ook voor bedrag x, wil ik toch het liefst de meeste functies. Ook al gebruik ik ze niet, het blijft een geruststellende gedachte dat je telefoon gewoon meer kán.
Bij de S3 vond ik dat ook nog leuk, nu heb ik dat wel gezien. Ik heb liever goed geluid dan dat ik met mijn vinger het scherm niet hoef aan te raken, wat je in praktijk toch gewoon blijft doen. S-translate, wat is er mis met google translate. Enz. Al begrijp ik ook wel dat dat voor iedereen persoonlijk is en anders kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-03-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:42:
[...]

Ik vind dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen het scherm en de kijkhoeken van het scherm. Het scherm van de XZ behoort tot de top wat beeldkwaliteit betreft, maar de kijkhoeken zijn gewoon minder.
Nou ja, op de kijkhoeken na laat ook het contrast wat te wensen over. Kleurenreproductie moet echter net zo goed als de HTC kunnen (ik heb begrepen dat er inmiddels een onofficieel kallibratie programma is), de panelen zullen immers vaak van dezelfde fabrikant komen, HTC kan gewoon vele malen beter lamineren dan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het glas van de Sony Xperia Z zich houd op lange duur. Sony schijnt voor de voor en achterkant verschillende soorten glas te gebruiken.

Dragontrail glas aan de voorkant en Gorilla glas aan de achterkant.

http://www.sonyxperiaz.ne...n-voorkant-sony-xperia-z/

Uit eigen ervaring weer ik dat het glas van oudere type Sony's welke het zelfde glas hebben als de XZ makkelijk krassen krijgen. Gorilla glas in mijn ziens ook sterker dan de Sony variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:28:
Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn. Qua specs kan de Z goed mee en de looks zijn heel persoonlijk.
Ik geef persoonlijk ook wel de voorkeur aan de Android versie op de Z en het feit dat deze wel de multitask toets heeft (ik snap echt niet waarom HTC voor 2 toetsen gekozen heeft). En daarbij is de Z ook nog eens de goedkoopste van de 3.
Bij het scherm van de One is het wit wat warmer (geliger) van kleur, voor de rest zie ik niet veel verschil.
Ik ben het ook met je eens dat het scherm van de Z recht vanvoren echt zeer mooie kleuren laat zien.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 20-03-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

M-en-M schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:56:
[...]

Nou ja, op de kijkhoeken na laat ook het contrast wat te wensen over. Kleurenreproductie moet echter net zo goed als de HTC kunnen (ik heb begrepen dat er inmiddels een onofficieel kallibratie programma is), de panelen zullen immers vaak van dezelfde fabrikant komen, HTC kan gewoon vele malen beter lamineren dan Sony.
Het contrast laat wat te wensen over als je er vanuit een hoek naar kijkt, hence matige kijkhoeken. Als je vanuit 'normale' kijkhoeken naar het scherm kijkt vind ik het contrast prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
Xperia ZL is nog beter dan Xperia Z, alleen niet hier verkrijgbaar. Kleinste 5 inch toestel wat er is, en het display schijnt betere kijkhoeken te hebben dan Xperia Z (weet niet of dit van een betrouwbare bron is). Maar samsung heeft naar mijn mening alweer gewonnen. Amoled blijft die wow factor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
oerbrood schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Xperia ZL is nog beter dan Xperia Z, alleen niet hier verkrijgbaar. Kleinste 5 inch toestel wat er is, en het display schijnt betere kijkhoeken te hebben dan Xperia Z (weet niet of dit van een betrouwbare bron is).
Yep, en infrarood ding zoals S4 en ONE, mooier, camera-knop, 7.4!!mm korter dan de Z

Vandaag een werkende XZ uitgeprobeerd in de mediamarkt. Mooi ding, maar hij is voor mij net iets te lang.
Ik kan met mn duim niet naar naar de notification bar zonder mn hand raar te verplaatsen.
3.5mm plugje is ook een gedoe, en ik dat zie dat dingetje al kapotslijten als je XZ in je broekzak zit en dat flapje er naast hangt. Weg waterdichtheid.

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-03-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Op XDA is is een interessante thread van iemand die zich verdiept heeft in de schermen van de Xperia Z. De Japanse (Docomo) versie van de Z heeft betere kijkhoeken en contrast dan de internationale versie, maar die poster heeft dus gevonden dat die precies dezelfde paneel als de internationale XZ gebruikt, en ook dezelfde als de ZL. Hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155145

Het lijkt mij dus dat de beeldkwaliteit van onze Z's aanzienlijk verbeterd kan worden. Ik snap niet hoe, maar het zou moeten kunnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:01:
Uit eigen ervaring weer ik dat het glas van oudere type Sony's welke het zelfde glas hebben als de XZ makkelijk krassen krijgen. Gorilla glas in mijn ziens ook sterker dan de Sony variant.
Het betreft Dragontrail glas in de Z en ik denk niet dat jou oude telefoons hetzelfde hadden.
Oa de xperia active heeft dit: YouTube: Xperia Active CrAsh Test! INCREDIBLE, AMAZING!!!
Het ligt dus aan het type wat gebruikt is, ik zeg niet dat de Z hetzelfde heeft als de active maar het betreft wel dragontrail ;)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.