Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

Humma Kavula schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:29:
[...]

Het betreft Dragontrail glas in de Z en ik denk niet dat jou oude telefoons hetzelfde hadden.
Oa de xperia active heeft dit: YouTube: Xperia Active CrAsh Test! INCREDIBLE, AMAZING!!!
Het ligt dus aan het type wat gebruikt is, ik zeg niet dat de Z hetzelfde heeft als de active maar het betreft wel dragontrail ;)
De Xperia Z is véél slanker dan het toestel uit het filmpje. De dimensies van het scherm in de Z zijn gewoon groter. Stel je voor dat je twee platen hebt met dezelfde materiaaleigenschappen (sterkte etc.). Je zult met mij eens zijn dat een grotere plaat dan veel sneller zal bezwijken dan een kleinere plaat, t.g.v. van belasting zoals het filmpje. Ik vind daarom de vergelijking niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

HollovVpo1nt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:33:
[...]

De Xperia Z is véél slanker dan het toestel uit het filmpje. De dimensies van het scherm in de Z zijn gewoon groter. Stel je voor dat je twee platen hebt met dezelfde materiaaleigenschappen (sterkte etc.). Je zult met mij eens zijn dat een grotere plaat dan veel sneller zal bezwijken dan een kleinere plaat. Ik vind daarom de vergelijking niet goed.
Dat ben ik met je eens maar het gaat mij om het glas wat gebruikt wordt, dragontrail is sinds 2011 op de markt en ja, ik laat een extreem voorbeeld zien maar het demonstreert wel de potentie van dragontrail ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey allemaal wrm al die haat? Kom op, alle drie (xperia z, htc one en galaxy s4) zijn geweldige toestellen en zullen de meeste allemaal bevallen. Op processor gebied zul je in dagelijks gebruik geen verschil merken. Iedereen heeft gewoon zij voorkeur en soms heb je gewoon iets meer met het ene merk dan met het anderen. Dit zouden we met zijn allen moeten respecteren en iedereen heeft zijn eigen mening.

En ik ben echt niet de enige die er zo over denkt: YouTube: Rettinger's Rants: Comment Wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Bullet NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:58:
[...]

[video]

Opvallend..... ze gaan alle 4 voor de HTC One
Wat een geweldig filmpje. Heb een bak chips gepakt en ben het gaan kijken. Toch wel een vrij duidelijke conclusie, 4-0 voor de HTC One. Ik vind dat ze echt goede argumenten aandragen, ook wat je er in gebruik aan hebt. Voor mensen die een uitgebreide discussie willen horen, ook over de nadelen van de toestellen, bekijk dit. Het kost je alleen wel 40 minuten van je tijd ;)

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
oerbrood schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Maar samsung heeft naar mijn mening alweer gewonnen. Amoled blijft die wow factor hebben.
Plus de bijkomende burn-ins na slechts een paar maanden in gebruik te zijn; hét grote nadeel van Amoled schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:05:
Heey allemaal wrm al die haat? Kom op, alle drie (xperia z, htc one en galaxy s4) zijn geweldige toestellen en zullen de meeste allemaal bevallen. Op processor gebied zul je in dagelijks gebruik geen verschil merken. Iedereen heeft gewoon zij voorkeur en soms heb je gewoon iets meer met het ene merk dan met het anderen. Dit zouden we met zijn allen moeten respecteren en iedereen heeft zijn eigen mening.

En ik ben echt niet de enige die er zo over denkt: YouTube: Rettinger's Rants: Comment Wars
In de meeste gevallen omdat men hun (potentiële) aankoop wil verdedigen. De mensen die nu gaan reageren dat ze dat niet om die reden doen zijn nog het ergste :o maar ik zei het ook al, alle drie behoren tot de top van dit moment met voor iedereen verschillende voor en nadelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoop schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:58:
[...]

Plus de bijkomende burn-ins na slechts een paar maanden in gebruik te zijn; hét grote nadeel van Amoled schermen.
Gelukkig hebben we hier weer een nuancering. Blijft grappig hoe mensen weer zomaar iets roepen zonder het goed te onderbouwen:
marek965 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:17:
FF ter info zodat het duidelijk is wat er nou aan de hand is m.b.t. de "burn-in" van amoledschermen:

een amoledscherm heeft géén last van burn-in zoals bv plasmaschermen en CRT's. Het is eerder een burn-out. Subixels van oled schermen degraderen na verloop van tijd; hoe langer een subpixel aan heeft gestaan, hoe minder lichtopbrengst deze geeft. Dat zou betekenen dat je scherm na verloop van tijd (lees maanden tot jaren, afhankelijk van gebruik) minder helder wordt bij dezelfde instellingen. Klopt ook, maar dit is in principe geen groot probleem. Het probleem is dat de blauwe subpixels veel sneller degraderen dan de rode en de groene. De degradatie van het scherm is dus niet egaal bij alle kleuren en dit is vooral merkbaar bij kleuren waar de blauwe subpixel van belang is, zoals wit. Aangezien we wit heel vaak gebruiken, valt het direct op.
Wat er eigenlijk aan de hand is bij devices die na jaren een gloed vertonen op de plek van de zwarte statusbalk op een witte achtergrond, is dat de blauwe subpixels minder zijn gedegradeerd dan de rest van het scherm en dus meer licht uitstralen. Dit wordt in de Jellybean update licht gecompenseerd door de stausbalk grijs te maken, zodat deze altijd iets licht uitstraalt en evenwichtiger degradeert met de rest van je scherm. Of het helpt op de lange termijn betwijfel ik; als je fervent wordfeudspeler bent zoals ik dan zie je de plek van de letters bij een egaal witte achetergrond na een paar maanden al minder licht geven en dus opvallen; dit is erger dan een balkje aan de rand van mijn scherm vind ik.
Hier hebben ALLE oled displays last van; hoe zichtbaar dit is bij jou is afhankelijk van de leeftijd van het scherm en het gebruikspatroon. Dat je dit op enig moment gaat zien is gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:13:
[...]

Ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn. Qua specs kan de Z goed mee en de looks zijn heel persoonlijk.
Ik geef persoonlijk ook wel de voorkeur aan de Android versie op de Z en het feit dat deze wel de multitask toets heeft (ik snap echt niet waarom HTC voor 2 toetsen gekozen heeft). En daarbij is de Z ook nog eens de goedkoopste van de 3.

[...]

Bij het scherm van de One is het wit wat warmer (geliger) van kleur, voor de rest zie ik niet veel verschil.
Ik ben het ook met je eens dat het scherm van de Z recht vanvoren echt zeer mooie kleuren laat zien.
Ik hoor nu al meerdere mensen die werken bij telecomwinkels dat de Z echt mega goed verkoopt, natuurlijk is de concurrentie er nog niet maar Sony komt er wel als ze zo door blijven gaan! Ze moeten ook gewoon zorgen dat die reclamespotjes gewoon op tv blijven sporadisch om in beeld te blijven ook.

De kleuren bij de One zijn wat fletser i.m.o. maar dat is verder moeilijk te vergelijken via zo'n filmpje. Wel schrijnend is inderdaad dat gelige wit waar de Z gewoon wit 'wit' is. Nee, de kleurweergave van de Z is gewoon echt heel goed, de kijkhoeken zijn minder maar dat vind ik zo'n nonargument en totaal niet belangrijk.

Verder even afwachten of Sony met een update de kalibratie wat anders zet, dat kan heel veel schelen in positieve zin. Jammer dat het achteraf is en ook de camera achteraf maar dat zal wel komen door die vroege release.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
renzo4000 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:04:
[...]

In de meeste gevallen omdat men hun (potentiële) aankoop wil verdedigen. De mensen die nu gaan reageren dat ze dat niet om die reden doen zijn nog het ergste :o maar ik zei het ook al, alle drie behoren tot de top van dit moment met voor iedereen verschillende voor en nadelen.
Ook een gevalletje dat dus voor iedereen bepaalde elementen veel zwaarder wegen dan voor anderen. Voor de S 4 en One zijn het in ieder geval nog pre-orders, dus men kan wisselen wanneer ze willen, het "aankoop verdedigen" gaat nog niet helemaal op.

Dan krijg je dus discussies als:
"Hoe kan je nou niet begrijpen dat een verwisselbare batterij en microSD essentieel zijn?"
-"Waarom zou je met zo'n plastic prul rond willen lopen?"
Allebei de kanten nemen aan dat wat zij als belangrijk beschouwen ook vrijwel vanzelfsprekend zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:35:
[...]

Gelukkig hebben we hier weer een nuancering. Blijft grappig hoe mensen weer zomaar iets roepen zonder het goed te onderbouwen:

[...]
Wat bedoel je? Je gaat nu een beetje interessant lopen doen maar ik vertel in feite niks anders dan wat er in die quote staat. Of bedoel je dat ik de verkeerde woordkeuze gebruik (burn-out ipv. burn-in?) Hetgene wat ik daadwerkelijk bedoel, blijft natuurlijk gewoon overeind: bij Amoled schermen krijg je na een paar maanden een 'afdruk' in je scherm. Of dat nu een burn-in of burn-out heet; daar ging het mij helemaal niet om.

Mijn ervaring met het Amoled scherm van de S2 is niet echt positief. Het is een prachtig scherm met een mooie kleurweergave, maar je ziet al heel erg snel een afdruk van het toetsenbord in het scherm zitten. Dit is ook bij de S3 het geval en zal ook bij de S4 gaan gebeuren. Voor mij is dat een groot minpunt. Als jij dit niet zo'n groot probleem vindt, is dat jouw eigen mening, maar ik roep niet zomaar in het wilde weg iets wat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Merfeh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:31:
[...]

Wat een geweldig filmpje. Heb een bak chips gepakt en ben het gaan kijken. Toch wel een vrij duidelijke conclusie, 4-0 voor de HTC One. Ik vind dat ze echt goede argumenten aandragen, ook wat je er in gebruik aan hebt. Voor mensen die een uitgebreide discussie willen horen, ook over de nadelen van de toestellen, bekijk dit. Het kost je alleen wel 40 minuten van je tijd ;)
Ik geloof echt dat de One een geweldig toestel is maar om bovenstaande een beetje te nuanceren is in het filmpje te horen dat Taylor Martin de enige is die alle toestellen "echt" gebruikt heeft. De anderen hebben ze alleen maar vast gehouden op de beurs. De S4 is nog niet eens goed getest dus om daar een oordeel over te geven is nog te vroeg. Verder zijn ze allemaal van PocketNow, waarvan ik hun objectiviteit niet in twijfel breng, maar het is beter om het van verschillende bronnen te horen.

Ik hoop dat de One extra cash in het laatje van HTC brengt, want dat hebben ze nodig. Aan de andere kant gun ik het Sony ook die best een knappe prestatie hebben gelevert voor een underdog. Eerlijk gezegd gun ik iedereen een aandeel in de smartphonemarkt omdat dat ten goede komt van de concurrentie, wat weer beter voor de consument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
M-en-M schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:28:
[...]

Ook een gevalletje dat dus voor iedereen bepaalde elementen veel zwaarder wegen dan voor anderen. Voor de S 4 en One zijn het in ieder geval nog pre-orders, dus men kan wisselen wanneer ze willen, het "aankoop verdedigen" gaat nog niet helemaal op.

Dan krijg je dus discussies als:
"Hoe kan je nou niet begrijpen dat een verwisselbare batterij en microSD essentieel zijn?"
-"Waarom zou je met zo'n plastic prul rond willen lopen?"
Allebei de kanten nemen aan dat wat zij als belangrijk beschouwen ook vrijwel vanzelfsprekend zo is.
Daarom had ik ook "potentiële" tussen haakjes staan, dit verschilt namelijk niks met het daadwerkelijk hebben van je product. Want zelfs al iemand al besloten heeft voor de One of de S4 te gaan (zonder het toestel daadwerkelijk te hebben) zal de keuze worden verdedigd 8). Het maakt ook allemaal niet uit, we zijn namelijk allemaal mensen en dit is typisch menselijk gedrag ... alleen bij de een komt het er iets extremer naar voren dan bij de ander :o

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 10:23
Sony Xperia Z houdt er soms ineens mee op, oplossing in de maak:

http://www.allaboutphones...oplossing-in-de-maak.html

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Merfeh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:31:
[...]

Beetje raar om al een eindoordeel te hebben zonder het toestel daadwerkelijk te hebben gebruikt. Lees normaal wel veel reviews van die site maar hier gaan ze een beetje de fanboy kant op.

Wat ook opvallend is dat de S4 ongeveer 40 dollar meer kost om te maken dan de premium overgoten Iphone 5. Nu zal dat wel in het scherm en de processor zitten, maar als ze ook nog duurder materiaal zouden gebruiken dan zou de marge op het product vergeleken met de directe concurrent wel een heel stuk minder zijn.

Vraag me af wat dan de productiekosten voor de One dan zijn. Die zou een stuk hoger dan een S4 moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
De productiekosten zullen door de keuze van de het aluminium, het relatief lange proces om een body uit een blok te CNC-en sowieso hoger liggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 13:31
Tjonge jonge wat wordt die keuze toch lastig en is het super dat er zo’n draadje is.

HTC heb ik eigenlijk al mijn hele smartphone leven gehad op de NEC na die ik in de I-mode tijd heb gebruikt. Alle HTC modellen heb ik geroot met custom roms en altijd zeer tevreden geweest. Maar ik heb het even gehad met de custom roms. Natuurlijk voor tweakers is het geweldig dat je met custom roms zoveel kan instellen en tweaken. Echter dit had ook wel nadelen, veel fouten en telkens maar weer opnieuw instellen in mijn carkit.

Mijn volgende smartphone ga ik dus niet rooten en ga hem gebruiken zoals ik hem krijg. Omdat ik graag veel instellingen en features wil kom ik automatisch uit bij de S4.

De HTC One ziet er veel mooier uit maar met een case er omheen (deed ik altijd al) wordt ie vanzelf mooier. En het geluid van de HTC interesseren me niet, ik heb hem altijd op trillen staan.

De Sony Xperia Z heb ik in mijn handen gehad en ik vond de randen bovenop zo ontzettend scherp, lijkt met niet fijn in je broekzak. Verder heeft de Xperia Z wel het voordeel dat je veel sneller de nieuwste android versie zal krijgen.

Nee voorlopig ga ik dus voor de S4 met een gratis 64gb SD kaartje wanneer je je aanmeldt bij Samsung facebook. Ideaal zo’n SD kaartje, jammer dat ie niet op de HTC One zit. Mijn Nexus 10 heeft die ook niet maar daar kan ik tenminste een USB stick in pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste kan ook bij de HTC ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
USB Host controller, moet dus idd geen probleem zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
mytheory schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:52:
Tjonge jonge wat wordt die keuze toch lastig en is het super dat er zo’n draadje is.

HTC heb ik eigenlijk al mijn hele smartphone leven gehad op de NEC na die ik in de I-mode tijd heb gebruikt. Alle HTC modellen heb ik geroot met custom roms en altijd zeer tevreden geweest. Maar ik heb het even gehad met de custom roms. Natuurlijk voor tweakers is het geweldig dat je met custom roms zoveel kan instellen en tweaken. Echter dit had ook wel nadelen, veel fouten en telkens maar weer opnieuw instellen in mijn carkit.

Mijn volgende smartphone ga ik dus niet rooten en ga hem gebruiken zoals ik hem krijg. Omdat ik graag veel instellingen en features wil kom ik automatisch uit bij de S4.

De HTC One ziet er veel mooier uit maar met een case er omheen (deed ik altijd al) wordt ie vanzelf mooier. En het geluid van de HTC interesseren me niet, ik heb hem altijd op trillen staan.

De Sony Xperia Z heb ik in mijn handen gehad en ik vond de randen bovenop zo ontzettend scherp, lijkt met niet fijn in je broekzak. Verder heeft de Xperia Z wel het voordeel dat je veel sneller de nieuwste android versie zal krijgen.

Nee voorlopig ga ik dus voor de S4 met een gratis 64gb SD kaartje wanneer je je aanmeldt bij Samsung facebook. Ideaal zo’n SD kaartje, jammer dat ie niet op de HTC One zit. Mijn Nexus 10 heeft die ook niet maar daar kan ik tenminste een USB stick in pluggen.
Ik ga juist voor HTC om minder afhankelijk te zijn van Custom Roms. TW zonder custom roms of mods vind ik persoonlijk nogal ruk....zeg maar.

/edit: Ik weet eigenlijk nu al dat de One ook snel ge-root zal zijn... drang om te tweaken zal toch wel weer toeslaan! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-03-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:41:
[...]

Ik hoor nu al meerdere mensen die werken bij telecomwinkels dat de Z echt mega goed verkoopt, natuurlijk is de concurrentie er nog niet maar Sony komt er wel als ze zo door blijven gaan! Ze moeten ook gewoon zorgen dat die reclamespotjes gewoon op tv blijven sporadisch om in beeld te blijven ook.

De kleuren bij de One zijn wat fletser i.m.o. maar dat is verder moeilijk te vergelijken via zo'n filmpje. Wel schrijnend is inderdaad dat gelige wit waar de Z gewoon wit 'wit' is. Nee, de kleurweergave van de Z is gewoon echt heel goed, de kijkhoeken zijn minder maar dat vind ik zo'n nonargument en totaal niet belangrijk.

Verder even afwachten of Sony met een update de kalibratie wat anders zet, dat kan heel veel schelen in positieve zin. Jammer dat het achteraf is en ook de camera achteraf maar dat zal wel komen door die vroege release.
Die reclame voor de Z is ook wel erg sterk, vind hem erg mooi/geslaagd. De camera kan nog enorm veel aan gefixed worden, kijk maar eens naar Burst shots ivm automatische. De post processing is veel te hoog maar de sensor kan echt wel wat. Die kalibratie apk zweeft inmiddels op xda rond en kan idd het scherm nog wat beter maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Sony moet wel, hun window of opportunity is verlengd door de HTC problemen, maar ik ben wel bang dat zij veel last gaan krijgen van het One/S4 geweld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
ik bedoelde natuurlijk 'mijn' One

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-03-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Snoop schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 07:14:
[...]Mijn ervaring met het Amoled scherm van de S2 is niet echt positief. Het is een prachtig scherm met een mooie kleurweergave, maar je ziet al heel erg snel een afdruk van het toetsenbord in het scherm zitten. Dit is ook bij de S3 het geval en zal ook bij de S4 gaan gebeuren. Voor mij is dat een groot minpunt. Als jij dit niet zo'n groot probleem vindt, is dat jouw eigen mening, maar ik roep niet zomaar in het wilde weg iets wat niet klopt.
Of ik heb mazzel gehad of jij had een slecht scherm maar het scherm van mijn S2 is na 2 jaar intensief gebruik nog net zo mooi als op dag 1..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hoe zit het trouwens met de levertijden van de One? Sommige leden moeten om de drie posts weer eens herhalen voor de One te gaan, maar die heeft toch heel vreemde problemen met de levering.

Als smoes wordt gezegd dat de leveranciers van de One later zijn dan verwacht, maar moet je dat niet al maanden van te voren afgesproken hebben? Hoe kan het nou dat als je alles goed hebt geregeld en op papier hebt gezet, ineens naar boven komt dat de leveranciers HTC niet als prioriteit zien en je toch langer moet wachten. Lijkt mij een beetje ongeloofwaardig.

Stel dat ze net als Apple willen dat ze verlangen naar het product en dit een marketing truc is, zeggen dat je geen A klant voor leveranciers meer bent is niet echt goede marketing.

Het zit allemaal zo slap in elkaar dat er wel eens heel andere redenen kunnen zijn, zoals fouten die er nog uit gehaald moeten worden.

Dan heb je een toestel dat goed wordt ontvangen, komt je met dit soort onzin. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Overigens over het scherm van de XZ / XZL:
http://forum.xda-develope...?p=39393239&postcount=438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:43:
Hoe zit het trouwens met de levertijden van de One? Sommige leden moeten om de drie posts weer eens herhalen voor de One te gaan, maar die heeft toch heel vreemde problemen met de levering.

Als smoes wordt gezegd dat de leveranciers van de One later zijn dan verwacht, maar moet je dat niet al maanden van te voren afgesproken hebben? Hoe kan het nou dat als je alles goed hebt geregeld en op papier hebt gezet, ineens naar boven komt dat de leveranciers HTC niet als prioriteit zien en je toch langer moet wachten. Lijkt mij een beetje ongeloofwaardig.

Stel dat ze net als Apple willen dat ze verlangen naar het product en dit een marketing truc is, zeggen dat je geen A klant voor leveranciers meer bent is niet echt goede marketing.

Het zit allemaal zo slap in elkaar dat er wel eens heel andere redenen kunnen zijn, zoals fouten die er nog uit gehaald moeten worden.

Dan heb je een toestel dat goed wordt ontvangen, komt je met dit soort onzin. Beetje raar.
HTC One - Levertijden en prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoop schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 07:14:
[...]

Wat bedoel je? Je gaat nu een beetje interessant lopen doen maar ik vertel in feite niks anders dan wat er in die quote staat. Of bedoel je dat ik de verkeerde woordkeuze gebruik (burn-out ipv. burn-in?) Hetgene wat ik daadwerkelijk bedoel, blijft natuurlijk gewoon overeind: bij Amoled schermen krijg je na een paar maanden een 'afdruk' in je scherm. Of dat nu een burn-in of burn-out heet; daar ging het mij helemaal niet om.

Mijn ervaring met het Amoled scherm van de S2 is niet echt positief. Het is een prachtig scherm met een mooie kleurweergave, maar je ziet al heel erg snel een afdruk van het toetsenbord in het scherm zitten. Dit is ook bij de S3 het geval en zal ook bij de S4 gaan gebeuren. Voor mij is dat een groot minpunt. Als jij dit niet zo'n groot probleem vindt, is dat jouw eigen mening, maar ik roep niet zomaar in het wilde weg iets wat niet klopt.
Nee, ik nuanceer. Jij komt met een harde conclusie die.....rarara.....op mijn S2 (totaal iets van 16-18 oud) iig niet van toepassing is. Het hangt af van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Nee, ik nuanceer. Jij komt met een harde conclusie die.....rarara.....op mijn S2 (totaal iets van 16-18 oud) iig niet van toepassing is. Het hangt af van het gebruik.
Op die van mij ook niets te zien, maar het risico bij amoled is wel veel hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook een 'ik ook' reactie :P

S2 van juni 2011 en geen problemen met het scherm. Gebruik je dat ding in een deskstand als klok ofzo? Ook na navigeren geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Bij mijn S2 zie je bij een egale weergave van bepaalde kleuren dat de notificatiebalk (althans waar die normaal aanwezig is) als een 'blauwige' indruk te zien blijft. Die blauwe pixels zijn kennelijk minder snel versleten door het permanent 'uitstaan' daar, en nu dus nog sterker branden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sua op 21-03-2013 11:24 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:54:
[...]

+1 hier. In mijn huis wordt de SII nu 20 maanden intensief gebruikt, eerst door mij, nu door mijn vrouw, en er is geen enkele sprake van een afdruk van het toetsenbord of welk ander in- of uitbrandverschijnsel dan ook. De SIII gebruik ik zelf sinds juli vorig jaar iedere dag uren met het scherm aan (webbrowsen, gamen, Whatsappen, video) en ook daarop is totaal niets te zien.
Dus sowieso geldt de conclusie van Snoop niet voor alle Amoled schermen. Het zou best kunnen dat de helderheid (toch al niet het sterkste punt van het scherm) in de loop van de tijd wat verminderd, maar in ieder geval is het mij nog niet opgevallen. En het voordeel van de zwartwaarden weegt er voor mij dan wel tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Wat misschien wel het meest irritant is aan alle smartphones van dit moment is dat geen enkele handset alle 4G frequenties ondersteunt. Bijvoorbeeld de Xperia ZL is gefragmenteerd in 3 modellen, t.w. de C6502, C6503 en C6506, waarvan de laatste twee modellen 4G frequenties ondersteunen. De C6503 is gericht op de Europese markt omdat die o.a. de 800 en 2600 MHz frequentie ondersteunt. Maar die worden in de VS dan weer niet gebruikt, daar worden weer vooral de 700/1700/1900/2100 frequenties gebruikt.

Opzich geen groot probleem als je als Europeaan nooit naar de VS gaat of als Amerikaan nooit naar Europa gaat. Maar als je veel rondreist (zoals ik) is dit wel een klein obstakel. Ik kwam toevallig dit artikel tegen: http://lteworld.org/news/...al-lte-smartphone-designs

Daarin wordt een nieuwe chipset van Qualcomm aangekondigd die als het goed is alle LTE frequenties kan integreren in één chip. Dus de volgende generatie smartphones (of de generatie erna) zal eindelijk werkelijk internationaal zijn voor wat betreft 4G frequenties. Bij 2G en 3G is dit grotendeels al zo gelukkig.

Vanuit die optiek is geen enkele smartphone nog echt goed op dit moment voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit probleem is er al zolang mobiele telefoons bestaan. Dat had je ook met het 900/1800 GSM netwerk vroeger en ook de VS had toen andere frequenties. Ik weet nog dat ik een Motorola V600 kocht en dat was quadband waardoor je overal kon bellen. Dat was toen al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 01:39
Inderdaad, ook ik heb lang een S2 gebruikt, mijn moeder gebruikt die nu nog en er is geen afdruk of wat dan ook te zien. Hetzelfde geldt voor mijn S3 die ik toch al sinds juli heb.

Het is dus altijd oppassen om je eigen ervaring maar even als algemeen feit neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Sakete schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:45:
Wat misschien wel het meest irritant is aan alle smartphones van dit moment is dat geen enkele handset alle 4G frequenties ondersteunt.
Voor nu lijkt me dat nog niet zo heel relevant. Mocht je echt 4G willen gaan gebruiken in de US dan zal je toch wel daar een SIMkaartje met 4G abbo moeten gaan kopen.
Mocht je wat langer blijven gebruik je toch gewoon 3G met een AT&T gsm SIMkaartje of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:53:
Dit probleem is er al zolang mobiele telefoons bestaan. Dat had je ook met het 900/1800 GSM netwerk vroeger en ook de VS had toen andere frequenties. Ik weet nog dat ik een Motorola V600 kocht en dat was quadband waardoor je overal kon bellen. Dat was toen al heel wat.
Dat klopt wel, maar tegenwoordig kun je met iedere moderne smartphone terecht op de 2G/3G frequenties in de verschillende landen (tenminste, zolang het een GSM telefoon is, CDMA laat ik dan even buiten beschouwing). Alleen bij 4G ontbreekt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aan de andere kant, ik zou eerder naar de toestellen over 1-2 jaar kijken voor 4G. Kans dat het dekkend is als je niet in de grote steden woont is niet zo groot. Laat de providers voor al die knaken de normale dekking eerst maar eens op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm toch maar weer is naar een winkel om een Z te checken met een 'goed' scherm, zou m'n ZL-keuze wat versterken. Even kijken hoe ik het scherm kan checken zonder root of mogelijkheden voor Android Terminal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
-Edwin- schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:54:
Inderdaad, ook ik heb lang een S2 gebruikt, mijn moeder gebruikt die nu nog en er is geen afdruk of wat dan ook te zien. Hetzelfde geldt voor mijn S3 die ik toch al sinds juli heb.
Ik wil er nogal een hoog bedrag op in zetten dat ook op die S2 er gewoon sprake is van burn-in of wellicht beter nog ageing. Dat het niet makkelijk zichtbaar is zegt niets. In de rechter bovenhoek, waar normaal gesproken de tijd staat, zal je 100% zeker een verkleuring zien onder de "juiste" omstandigheden. Nog geen énkele telefoon gezien met een Amoled paneel waar het scherm na een tijdje 100% homogeen is. Bestaat niet.
Het is dus altijd oppassen om je eigen ervaring maar even als algemeen feit neer te zetten.
Dat geldt nu dus ook, want ook jij hébt die verkleuringen. Net zoals élke plasma dat ook heeft, en ook daar zien vele mensen het niet en dus "hebben" ze het ook niet. Maar ze hebben het wel, zién het alleen niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
'Hebben' en 'last van hebben' zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Ik zie het zelf zo snel niet, maar ik vind het minder een probleem dan verschietende kleuren e.d. onder een diagonale hoek. Zo ligt mijn telefoon meestal op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik lurk vaak op diverse gadget fora, maar ik ben denk ik nog nooit AMOLED screen burn-ins tegengekomen als iets anders dan een incident. Ben niet bekend met het fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Tegen de tijd dat ik een uur naar een batterij-icoon ga staren om te ontdekken dat daar wellicht na 1,5 jaar een kleine verkleuring in de pixels is opgetreden, hoop ik dat mijn vriendin me adviseert mijn geld de volgende keer aan een psychiater uit te geven ipv een smartphone... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
HollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:
Ik lurk vaak op diverse gadget fora, maar ik ben denk ik nog nooit AMOLED screen burn-ins tegengekomen als iets anders dan een incident. Ben niet bekend met het fenomeen.
Niet?

Google eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lowizi schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:51:
Tegen de tijd dat ik een uur naar een batterij-icoon ga staren om te ontdekken dat daar wellicht na 1,5 jaar een kleine verkleuring in de pixels is opgetreden, hoop ik dat mijn vriendin me adviseert mijn geld de volgende keer aan een psychiater uit te geven ipv een smartphone... :p
Zie je al na een paar maanden. Gaat er om dat mensen beweren dat iets niet bestaat omdat ze het niet zién.

For the record: ondanks dat het er is "zie" ik het ook niet hoor. Alleen als het donker is op een egaal scherm is het zichtbaar en die combinatie van factoren is niet gebruikelijk :P Vind niets mooier dan een Amoled scherm. Nu valt de S4 mij dermate tegen dat het nu alsnog een telefoon met een LCD scherm wordt, helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 21-03-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:27:
'Hebben' en 'last van hebben' zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Ik zie het zelf zo snel niet, maar ik vind het minder een probleem dan verschietende kleuren e.d. onder een diagonale hoek. Zo ligt mijn telefoon meestal op mijn bureau.
Helemaal mee eens. Kijkhoek, zwartwaarde en contrast/helderheid zijn voor mij de keuzecriteria voor een scherm en als je vrijwel alle (naar ik aanneem over het algemeen onafhankelijke) reviews leest scoort de Z daarin gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
SLCD3 is natuurlijk geen AMOLED, maar zo'n beetje alle reviews laten wel zien dat dit een techniek is die behoorlijk dicht bij AMOLED komt qua zwartwaarden. Aan de andere kant is SLCD3 met de overige kleuren wel weer veel kleur echter.

Het is dus maar net waar je van houd, een telefoon die kleur echt is of heel diep zwart weer kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Jeetje wat lastig zeg, precies de vergelijking tussen deze 2 toestellen zit ik ook mee.

Ik begon ooit met een MDA Compact smartphone, als ik terugdenk (is geloof ik ook HTC) dan vond ik dat kwalitatief echt wel een toptoestel alleen was Windows Mobile niet zo heel best. Hierna kocht ik een HTC Touch Diamond die ik vervloekt heb (door Sense en de kwaliteit van het toestel) Vervolgens heb ik een stap terug gedaan qua innovativiteit en heb ik een Nokia E71 gekocht waar ik heel tevreden over ben geweest, wederom om de kwaliteit van het toestel maar minder tevreden over het beperkte Symbian.

2 jaar geleden stond ik wederom voor de keuze om een nieuw toestel aan te schaffen, ik koos de Iphone 4. Tot nu toe ben ik daar helemaal tevreden over geweest, kwaliteit van het toestel is top en de software is betrouwbaar maar simpel.

Nu is het tijd voor een ander OS, nu er bijna geen innovativiteit is bij Apple wil ik kiezen voor Android. Maar dan, de keuze voor een premium aanvoelend toestel, Samsung valt al af en de HTC One en Xperia Z blijven nu over.

Hetgeen wat mij tegenhoud om de HTC One aan te schaffen is de kwaliteit van de camera en de minder goede ervaring in het verleden met dit merk. De camera schijnt bagger te zijn als ik de reviews mag geloven, maar is deze camera dan te vergelijken met de camera uit een Iphone4 of toch beter?

De Xperia Z vind ik een tikkeltje te groot en de accuduur vind ik enorm tegenvallen, maar verder wel een enorm mooi toestel.

Keuzes.... Ik vind het toch jammer dat er in het Android segment zo weinig "premium build" toestellen te verkrijgen zijn zonder al dat plastic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
THxZ0NE schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:51:

De Xperia S vind ik een tikkeltje te groot en de accuduur vind ik enorm tegenvallen, maar verder wel een enorm mooi toestel.

Keuzes.... Ik vind het toch jammer dat er in het Android segment zo weinig "premium build" toestellen te verkrijgen zijn zonder al dat plastic..
Je bedoeld de Xperia Z? Kijk anders heen zoals hieboven gezegd naar de Xperia ZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:29:
SLCD3 is natuurlijk geen AMOLED, maar zo'n beetje alle reviews laten wel zien dat dit een techniek is die behoorlijk dicht bij AMOLED komt qua zwartwaarden. Aan de andere kant is SLCD3 met de overige kleuren wel weer veel kleur echter.

Het is dus maar net waar je van houd, een telefoon die kleur echt is of heel diep zwart weer kan geven.
Ik vind AMOLED nog niet volwassen genoeg. Had wel gehoopt dat Samsung verder zou zijn met deze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
xperiz Z heeft overigens een prima accu hoor (bewijs xperia z topic).

Qua grote, je bent het zo gewend imho.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:55:
[...]

Je bedoeld de Xperia Z? Kijk anders heen zoals hieboven gezegd naar de Xperia ZL
Inderdaad, typo! :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodnet1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:38:
[...]

+1 hier. In mijn huis wordt de SII nu 20 maanden intensief gebruikt, eerst door mij, nu door mijn vrouw, en er is geen enkele sprake van een afdruk van het toetsenbord of welk ander in- of uitbrandverschijnsel dan ook. De SIII gebruik ik zelf sinds juli vorig jaar iedere dag uren met het scherm aan (webbrowsen, gamen, Whatsappen, video) en ook daarop is totaal niets te zien.
Dus sowieso geldt de conclusie van Snoop niet voor alle Amoled schermen. Het zou best kunnen dat de helderheid (toch al niet het sterkste punt van het scherm) in de loop van de tijd wat verminderd, maar in ieder geval is het mij nog niet opgevallen. En het voordeel van de zwartwaarden weegt er voor mij dan wel tegenop.
Bij mijn was mijn S2 ook op bepaalde plaatsen (grijs-gekleurd) ingebrand, wel heel typisch op maar 2 plaatsen, alleen de smiley-rechtsboven bij whatsapp en de statusbalk bovenaan t scherm. Niet heel onlogisch, omdat whatsapp de hele dag open bij me stond. (en statusbalk sowieso overal open staat :p) Maar gelukkig stoorde het me niet zo, je zag het namelijk alleen héél lichtjes op een witte achtergrond, maar het was er wel altijd, dus het was geen tijdelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Chadi schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Ik vind AMOLED nog niet volwassen genoeg. Had wel gehoopt dat Samsung verder zou zijn met deze techniek.
Wat verwacht je nog dan? Al vanaf de S2 kan je de kleurprofielen instellen dat de kleuren je niet meer overdonderden. Bij de S3 komt ie al redelijk in de buurt als je het filmprofiel kiest:
reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger
en
reviews: HTC One: een schoonheid met kleine imperfecties

6461 HTC One X
7062 S3 Film
7241 iPhone 5
7501 S3 Natuurlijk
7540 HTC One X+
7889 Xperia Z
7898 S3 Standaard
7998 S3 Dynamisch
8166 HTC One

Iedereen blijft bashen op de Amoled kleuren op standje showroom... terwijl de S3 nog het meeste in de buurt komt buiten de One X.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
THxZ0NE schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:51:

Hetgeen wat mij tegenhoud om de HTC One aan te schaffen is de kwaliteit van de camera en de minder goede ervaring in het verleden met dit merk. De camera schijnt bagger te zijn als ik de reviews mag geloven, maar is deze camera dan te vergelijken met de camera uit een Iphone4 of toch beter?
Hoezo bagger kwaliteit? De camera is helemaal niet bagger, in veel gevallen wint de camera van die van de iPhone 5..... Het is alleen maar net wat je zelf wil lezen. Een reviewer die wat kritich is op de camera maakt het nog niet direct een bagger ding. Er zijn namelijk genoeg reviews te vinden die zeggen dat de kwaliteit best goed is.
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:25:
[...]

Wat verwacht je nog dan? Al vanaf de S2 kan je de kleurprofielen instellen dat de kleuren je niet meer overdonderden. Bij de S3 komt ie al redelijk in de buurt als je het filmprofiel kiest:
en

6461 HTC One X
7062 S3 Film
7241 iPhone 5
7501 S3 Natuurlijk
7540 HTC One X+
7889 Xperia Z
7898 S3 Standaard
7998 S3 Dynamisch
8166 HTC One

Iedereen blijft bashen op de Amoled kleuren op standje showroom... terwijl de S3 nog het meeste in de buurt komt buiten de One X.
Het schijnt overigens zo te zin dat de One in de productie trim ook bij de One X in de buurt zit qua witwaarde, Arnoud had namelijk een pre-productie model voor zijn review!

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Het schijnt overigens zo te zin dat de One in de productie trim ook bij de One X in de buurt zit qua witwaarde, Arnoud had namelijk een pre-productie model voor zijn review!
Het kan ook zo zijn dat er verschillende schermen worden gebruikt, met verschillende witwaardes. Schijnt ook zo te zijn met de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Óglaigh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:29:
[...]

Het kan ook zo zijn dat er verschillende schermen worden gebruikt, met verschillende witwaardes. Schijnt ook zo te zijn met de Z.
Natuurlijk, maar het schijnt ook al zo te zijn dat HTC een software update heeft gegeven voor de pre-productie toestellen die het scherm beter qua witwaardes moet kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:25:
[...]

en

6461 HTC One X
7062 S3 Film
7241 iPhone 5
7501 S3 Natuurlijk
7540 HTC One X+
7889 Xperia Z
7898 S3 Standaard
7998 S3 Dynamisch
8166 HTC One

de xperia z komt trouwens gewoon netjes uit op 6500k met de schermkalibratie tool!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Hoezo bagger kwaliteit? De camera is helemaal niet bagger, in veel gevallen wint de camera van die van de iPhone 5..... Het is alleen maar net wat je zelf wil lezen. Een reviewer die wat kritich is op de camera maakt het nog niet direct een bagger ding. Er zijn namelijk genoeg reviews te vinden die zeggen dat de kwaliteit best goed is.

[...]

Dat zou mooi zijn. Moet wel eerlijk zijn dat ik mijn nooit aan het scherm van de S2 heb gestoord, ook al ie is off the chart zogenaamd.

Edit:
@hierboven
Dat wist ik niet, ik ga uit van de bronnen die ik zo snel heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
[...]

[...]
Het probleem is dat wanneer je een telefoon van 2013 wilt vergelijken met je eigen telefoon die 2 jaar oud is je appels met peren vergelijkt. Dat geeft gewoon een vertekend beeld, omdat de camera in deze nieuwe telefoons altijd beter is.

Ik denk dat ik er redelijk ben met mijn keuze, nu nog de telefoons echt vasthouden en dan de keuze maken. De HTC One staat in ieder geval op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]

De meeste reviews vinden het in omstandigheden met weinig licht goed, maar in daglicht mis je door het gering aantal pixels heel veel detail. De camera kan er mee door in daglicht maar legt het af tegen concurrenten met hogere pixels en meer detail. Dat je dat nu naar boven afrond in woorden naar 'best goed is HTC fanboy-ish. En 'wel oke' vind ik toch te weinig voor een toptoestel met een top prijs.
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:29:
Pardon? De HTC One heeft een zwartwaarde van 0,42170 en is daarmee vergelijkbaar met een Iphone 5. Op diezelfde 5 heb ik naar de zwartwaarden gekeken en die waren dramatisch. De One moet ook een aantal LCD schermen voor zich laten, dus zo goed is dat niet. Ipv de vage term zo'n beetje alle reviews kun je gewoon kijken naar de review van Tweakers. En daar zul je ook de slechte waarde zien van de kleurtemperatuur vergeleken met andere LCD schermen.

------
*knip* Voor bijvoorbeeld het materiaal wordt gezegd dat de beleving zo veel beter is bij metaal. Prima maar bij het scherm is dan de beleving opeens niet meer belangrijk maar de echtheid van kleuren. Sorry maar zolang je geen professionele bewerkingen met photoshop gaat doen op je smartphone dan is die echtheid niet zo belangrijk. Integendeel juist bij het scherm is beleving heel belangrijk. En ik hoor maar weinig mensen klagen over de beleving bij AMOLED. Die is persoonlijk maar voor velen erg prettig bij AMOLED.

Mensen die al hebben besloten de One te kopen. Gefeliciteerd! Wees blij dat je zometeen met iets gaat lopen dat niet iedereen heeft.

*knip* Indien je het niet met de inhoud van een eens bent mag dit via een Direct Message aan een Moderator duidelijk worden gemaakt. Ga in geen geval zelf reageren m.b.t. de in jouw ogen off-topic inhoud.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:10:

Voor bijvoorbeeld het materiaal wordt gezegd dat de beleving zo veel beter is bij metaal. Prima maar bij het scherm is dan de beleving opeens niet meer belangrijk maar de echtheid van kleuren. Sorry maar zolang je geen professionele bewerkingen met photoshop gaat doen op je smartphone dan is die echtheid niet zo belangrijk. Integendeel juist bij het scherm is beleving heel belangrijk. En ik hoor maar weinig mensen klagen over de beleving bij AMOLED. Die is persoonlijk maar voor velen erg prettig bij AMOLED.
De HTC One+ heeft volgens vele professionele telefoon reviewers het beste scherm ooit in een smartphone (SLCD2), de reviews van de HTC One laten dit zelfde verhaal wederom zien. Dat jij de opgeblazen AMOLED kleren mooi vind, "Prima"..... Maar dat betekend niet dat het onafhankelijk gezien het beste scherm is.

Ik hoor overigens ook maar weinig mensen klagen over het scherm van de One of One+, het zou dus ook wel goed zitten met de beleving van de HTC toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:49:
Dat jij de opgeblazen AMOLED kleren mooi vind, "Prima"..... Maar dat betekend niet dat het onafhankelijk gezien het beste scherm is.
Mja, "men" koopt toch ook massaal LED LCD tv's omdat ze die mooier vinden neem ik aan? Heb zelf een gecalibreerde Panasonic VT50 maar de meeste mensen zullen toch echt het beeld van een LED LCD mooier en (zogenaamd) scherper vinden anders snap ik niet dat ze dát kopen. Vind echter een Amoled scherm geweldig (heeft (voor mij) een heel ander doel, lekker boeien dat rood rrrroooodddddd is, op de tv zou ik dat wél vreselijk vinden) en als de One dezelfde "zwart" waarde heeft als een iPhone 5 gaat dat alsnog misschien een dealbreaker worden aangezien ik dat scherm echt van belabberde kwaliteit vind. Ondanks vele euforische reviews en letterlijk miljoenen mensen die dat scherm super mooi vinden. Ik vind het letterlijk ruk.
Ik hoor overigens ook maar weinig mensen klagen over het scherm van de One of One+, het zou dus ook wel goed zitten met de beleving van de HTC toestellen.
Dat het een goed scherm is zal uiteraard vast wel. Dat het helemaal qua alles de bom is uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:49:
[...]

De HTC One+ heeft volgens vele professionele telefoon reviewers het beste scherm ooit in een smartphone (SLCD2), de reviews van de HTC One laten dit zelfde verhaal wederom zien. Dat jij de opgeblazen AMOLED kleren mooi vind, "Prima"..... Maar dat betekend niet dat het onafhankelijk gezien het beste scherm is.

Dat klopt ja. En dat heb ik met exact die woorden in eerdere comments ook gezegd. Wat ook klopt is dat het scherm van de One in de meeste waarden die worden getest (ook door Tweakers) het moet afleggen tegen de een jaar oude OneX.

Het kan best een goed scherm zijn maar hij moest in zijn eigen LCD categorie best nog wat schermen voor laten gaan, waaronder ook van oudere modellen van HTC. Het scherm is er dus qua pixels op vooruit gegaan, maar qua kwaliteit achteruit.

Maar wat je zei over zwartwaarden klopt dus van geen kanten.
Brad Pitt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:00:
[...]

Mja, "men" koopt toch ook massaal LED LCD tv's omdat ze die mooier vinden neem ik aan? Heb zelf een gecalibreerde Panasonic VT50 maar de meeste mensen zullen toch echt het beeld van een LED LCD mooier en (zogenaamd) scherper vinden anders snap ik niet dat ze dát kopen. Vind echter een Amoled scherm geweldig (heeft (voor mij) een heel ander doel, lekker boeien dat rood rrrroooodddddd is, op de tv zou ik dat wél vreselijk vinden) en als de One dezelfde "zwart" waarde heeft als een iPhone 5 gaat dat alsnog misschien een dealbreaker worden aangezien ik dat scherm echt van belabberde kwaliteit vind. Ondanks vele euforische reviews en letterlijk miljoenen mensen die dat scherm super mooi vinden. Ik vind het letterlijk ruk.

Dat het een goed scherm is zal uiteraard vast wel. Dat het helemaal qua alles de bom is uiteraard niet.
Volgens de Tweakers review liggen de zwartwaarden ven de One en de Iphone 5 aardig dicht bij elkaar. En als je op dat scherm gewoon een totaal zwart plaatje opent is het echt niet om aan te zien.

Als de One zwarte kleuren op dezelfde manier laat zien, wordt die slechte zwart kwaliteit ook nog eens versterkt door het zwarte kader dat om het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:00:
En wie bepaalt dat ;) Iedereen heeft z'n eigen eisen, maatstaven, regels en ideeën namelijk, wat mag :)

Het scherm van de One is naar mijn maatstaven echt heel mooi, Amoled-schermen van Samsung zijn oversaturated en kleuren knallen er teveel vanaf. Het scherm van m'n laptop, een Lenovo B156HW01 V4 is :9~
Daarbij zijn de kleuren erg fel, maar niet te, imho zoals bij Samsung, heeft een goed contrast en kijkhoeken.
Franco10 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:10:
Het scherm is er dus qua pixels op vooruit gegaan, maar qua kwaliteit achteruit.
Volgens mij heb je nog nooit een One X gezien, laat staan vastgehouden of getest...
De One is ook niet in je handen, dus om op basis van wat reviews te zeggen dat het scherm slechter is.

Uhm nee :w

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 21-03-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kom nou eens gewoon met feiten aan waar in wordt uitgesproken dat de S4 een beter scherm heeft dan de S3, ik kan namelijk genoeg quotes vinden waar onafhankelijke reviewers aangeven dat het HTC scherm namelijk het beste scherm is wat op dit moment op de markt is! Dus ook beter dan de S3.....

Bij voorbeeld een quote van een willekeurige vooraanstaande Android website (Androidcentral)
Stunning design, and some of the best build quality we’ve seen in an Android smartphone. Near-perfect screen with excellent colors and viewing angles. Incredibly speedy performance, completely lag-free interface and an attractive, streamlined Sense UI. Excellent audio quality from the front speakers (
Jullie mogen natuurlijk wat anders vinden, maar feit is wel dat dit niet de enige review is waar het scherm als excellent wordt weg gezet....

Nog even over de camera, die jij slecht zou vinden...... Even een foto van mregeling2005 geleend die hij in het HTC One topic heeft geplaatst....

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w203/mregeling/2013-03-21152827.jpg

Dit is namelijk zeker geen slechte foto......

[ Voor 40% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:09:
Aan de andere kant, ik zou eerder naar de toestellen over 1-2 jaar kijken voor 4G. Kans dat het dekkend is als je niet in de grote steden woont is niet zo groot. Laat de providers voor al die knaken de normale dekking eerst maar eens op orde hebben.
4G gaat op de 800 band komen bij KPN en is dus maximaal dekkend. Zou minimaal even goed moeten zijn als 2G... Blijft volgens mij wel over dat spraak (nog) over 2G gaat en je dus altijd beide banden aan moet hebben staan. Byebye accu ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:21:
En wie bepaalt dat ;) Iedereen heeft z'n eigen eisen, maatstaven, regels en ideeën namelijk, wat mag :)
Kleurechtheid, zwartwaarde, kijkhoeken, allemaal makkelijk meetbare onderdelen. Niets persoonlijks aan. Dat je iets anders mooier vindt kan, maar dan IS het niet beter.
Amoled-schermen van Samsung zijn oversaturated en kleuren knallen er teveel vanaf.
Saturatie anders instellen en het is kleurechter dan vele andere, LCD-gebaseerde, toestellen en dus onzin.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 21-03-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Weet je hoe je perfecte zwartwaarden krijgt op een niet-OLED scherm?....... je scherm uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:02:
Kleurechtheid, zwartwaarde, kijkhoeken, allemaal makkelijk meetbare onderdelen.
6500 Kelvin is 'perfect' wit... Dat is de stelregel, misschien vind jij iets koeler wel veel mooier
Niets persoonlijks aan.
Wel dus :)
Dat je iets anders mooier vindt kan, maar dan IS het niet beter.
Voor jou als persoon wel, dat is wat telt natuurlijk. Wat maakt mij het uit of een scherm een contrast heeft van 400:1 als ik het heel mooi vind. Wat vind ik eraan dat m'n scherm 7000 Kelvin meet als ik het mooi wit vind?
Saturatie anders instellen en het is kleurechter dan vele andere, LCD-gebaseerde, toestellen en dus onzin.
Op m'n Galaxy S kon dat niet, nieuwere Galaxy's heb ik te kort gebruikt om dat te doen / in te stellen.

Tevens is dat ook geen onzin, maar gebaseerd op persoonlijke meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
CLB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:17:
[...]

6500 Kelvin is 'perfect' wit... Dat is de stelregel, misschien vind jij iets koeler wel veel mooier
6500K is wat beschouwd wordt als wit bij normaal daglicht. Het wordt algemeen beschouwd als de beste kleurtemperatuur bij fotobewerking. Daarom wordt bij het kalibreren van beeldschermen altijd geadviseerd het op 6500K te kalibreren.

Maar of het 'perfect' wit is, zover wil ik nog niet gaan :)

En verder, wat een zinloze discussies allemaal, de één vindt het één mooier dan het ander. Zo simpel is het. Uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak. Beauty is in the eye of the beholder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:27:

Kom nou eens gewoon met feiten aan waar in wordt uitgesproken dat de S4 een beter scherm heeft dan de S3, ik kan namelijk genoeg quotes vinden waar onafhankelijke reviewers aangeven dat het HTC scherm namelijk het beste scherm is wat op dit moment op de markt is! Dus ook beter dan de S3.....
Sorry? Waar beweer ik dat de S4 op alle fronten een beter scherm heeft dan de S3? De layout was altijd een minpuntje, maar met de hogere resolutie is dat niet meer waar te nemen. Dus in dat opzicht is het scherm er in ieder geval op vooruit gegaan. Voor echt gedetailleerde informatie moeten we wachten op echte hands-on reviews en niet even snel op de beurs.

Hier zeg je:
SLCD3 is natuurlijk geen AMOLED, maar zo'n beetje alle reviews laten wel zien dat dit een techniek is die behoorlijk dicht bij AMOLED komt qua zwartwaarden.
Jij vraagt mij om feiten terwijl je zelf de feiten negeert. Die beweren namelijk dat de zwartwaarden bijna net zo slecht zijn als de iPhone 5, maar jij vond dat in heel veel reviews werd gezegd dat het juist wel heel goed zat. Niet dus. Ze komen bij lange na niet in de buurt van AMOLED. Welke je mooier vindt is je voorkeur, maar wat je hier zegt is niet netjes. Het klopt namelijk niet.

De One kan weer volgens jou geliefde reviewers een goed scherm hebben. De feitelijke cijfers zeggen dat het scherm van andere HTC modellen en ook andere LCD schermen beter zijn. Dus als we de hogere pixels weg laten heeft HTC in het toestel waarin het all-in is gegaan een slechter scherm dan zijn voorganger. Beetje jammer vind je niet?
Meer HTC marketing met een foto
Nu zet je een foto die in heel mooi licht is gemaakt, en ook nog eens is verkleind zodat het wat scherper lijkt. Dit kan misleidend zijn voor mensen, ik weet niet of dat hier de bedoeling is.

De camera was zoals gezegd over het algemeen gezien wel oke volgens de reviews. Ik verwacht meer dan wel oke van een toptoestel. Als ik in datzelfde licht een foto zou maken met mijn S2 en het dermate zou verkleinen (vanaf 8 megapixel) zou het resultaat ook wel oke zijn. Dat zeg ik dus; wel oke.
Sakete schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:11:
Weet je hoe je perfecte zwartwaarden krijgt op een niet-OLED scherm?....... je scherm uitzetten.
:*) Hahaha inderdaad. Dan pas komt de LCD in de buurt van AMOLED wat betreft zwartwaarden. En niet door de feiten te regeren en te roepen volgens reviews blabla.

[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 21-03-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5v28qQvGMtRkinn90Iw1viNO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zo. Nu is ie niet zo goed meer. Als je het op de volle grootte bekijkt zie je best wel veel ruis op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het blijft een telefoon hoor. Het is geen spiegelreflex. Ziet er goed genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:44:
Het blijft een telefoon hoor. Het is geen spiegelreflex. Ziet er goed genoeg uit.
Inderdaad. Als je perfecte foto's wil, koop een DSLR met een goed objectief. Voor mij persoonlijk is de camera op een telefoon de minst belangrijke feature. Een goed scherm vind ik daarentegen wel belangrijk. Maar kleurechtheid en resolutie vind ik belangrijker dan zwartwaardes.

Maar goed, ik heb makkelijk praten omdat ik zelf al een DSLR heb en fotografie een hobby van me is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Het is algemeen bekend dat de camera van de HTC One meer ruis geeft. De vraag is inderdaad of je dat erg vind. Ik vind het wel een beetje jammer, maar ik vind het dan weer een groot pluspunt dat de foto's in het donker een stuk beter zijn dan van de concurrentie.

Franco, ik moet het toch even kwijt. Je verwijt anderen een fanboy te zijn, maar volgens mij ben je zelf een grote fanboy. Alles wat goed is aan de HTC weet jij af te schieten, ik krijg het gevoel dat je straks nog met een post komt dat de nokia N97 een veel beter scherm had etc. Het is niet erg om een fanboy te zijn, ik ben zelf namelijk ook een beetje een HTC fanboy, maar kom er dan in ieder geval voor uit en ga niet andere beschuldigen. Ik stoor mij in ieder geval mateloos aan je posts en volgens mij ben ik niet de enige.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De camera kan natuurlijk niet van superhoge kwaliteit zijn. Maar er zijn betere alternatieven dan de HTC One wat betreft camera, en dat mag toch gezegd worden? Dit is een vergelijk topic en dan kun je beter de alternatieven noemen dan een misleidende foto plaatsen. Ik maak ook graag foto's en doe dat ook graag met mijn telefoon, in dit geval de S2.

En het zijn juist de donkere omstandigheden waar ik nooit mijn telefoon gebruik, omdat je daar gewoon een echte camera voor nodig hebt. In daglicht daarentegen is het verschil met digitale camera's kleiner, en gebruik ik hem meer. Daarom zijn voor mij de prestaties in die omstandigheden belangrijker. En valt de camera van de One af.
Franco, ik moet het toch even kwijt. Je verwijt anderen een fanboy te zijn, maar volgens mij ben je zelf een grote fanboy. Alles wat goed is aan de HTC weet jij af te schieten, ik krijg het gevoel dat je straks nog met een post komt dat de nokia N97 een veel beter scherm had etc. Het is niet erg om een fanboy te zijn, ik ben zelf namelijk ook een beetje een HTC fanboy, maar kom er dan in ieder geval voor uit en ga niet andere beschuldigen. Ik stoor mij in ieder geval mateloos aan je posts en volgens mij ben ik niet de enige.
Oh dat heb ik ook wel gezegd hoor. Ik ben fan van Samsung. Als je je aan mij ergert moet je je eens voorstellen hoe een Samsung fan zich aan bepaalde HTC fans ergert. Ik denk dat je wel weet welke ik bedoel. Ik heb echter nog lang niet besloten of ik de S4 wel zal kopen, daarvoor moet ik hem eerst zien. In tegenstelling tot velen die claimen al heel erg zeker te zijn van het feit dat ze de One zullen kopen.

Ik erger me alleen aan het feit dat vooral door de HTC fans een sfeer wordt gemaakt waaruit afgeleid kan worden dat de S4 bijna een achteruit gang is tov de S3 en dat de One het beste is sinds het wiel. Samsung zit vol met bloatware maar de bloatware blinkfeed die niet zo goed blijkt te werken wordt niet genoemd. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het scherm dat dus buiten de pixels om mindere prestaties levert dan zijn voorganger volgens de tests. Dat is toch echt wel een minpunt dat nooit voorbij is gekomen.

Diezelfde mensen die al 15 pagina's terug hebben aangegeven voor de One te zullen gaan, reageren op zo goed als elk positief bericht over Samsung. Dat vind ik een beetje vreemd. Als je zeker weet dat je de One kiest, dan heb je dit topic eigenlijk niet meer nodig. En dan heb je het helemaal niet nodig om op elk bericht te reageren.

En als dat dan gebeurd zoals je een paar berichten terug ook kan zien door het schetsen van een vertekend beeld met ronde bewoordingen die naar boven worden afgerond, vind ik dat niet eerlijk en geef ik een beetje tegengas. Ik waardeer dit forum en gebruik het ook vaak. Dat vertekend beeld is niet prettig. Iemand die wat gevoeliger is voor meningen van anderen zou met een beetje fantasie uit dit topic kunnen afleiden dat je met de One kan tijdreizen en dat de S4 een baksteen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 21-03-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Modbreak:We gaan nu weer richting de daadwerkelijke discussie tussen de Xperia Z, One en S4. Natuurlijk spelen gevoelens mee, probeer daarom ook zo compleet mogelijk te zijn en motiveer je bevindingen c.q. kom met verwijzingen naar bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga denk toch voor de s4. Ondanks de plastic behuizing heb ik toch het idee dat de s4 de beste all rounder is. Daarnaast heeft de behuzing als voordeel dat de accu verwisselbaar is en de telefoon dunner/lichter en ook wat minder warm wordt. Natuurlijk eerst even wachten totdat die uitkomt. Maar het lijkt dat de sony z en de htc one teveel nadelen hebben die de s4 niet heeft. Voor de z is vooral het scherm en de accu een tegenvaller en de htc lijkt het op de behuzing en speakers na, op de meeste vlakken ook af te leggen tegen de s4. Ook de Sar waarde, wat ik persoonlijk dan weer belangrijk vind lijkt bij de htc heel hoog uit te komen. Daarnaast vind ik dat een telefoon niet zo warm mag worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Kom om je bent toch niet serieus om te zeggen dat htc het qua behuizing en speakers aflegt tov de s4?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:38:
Ga denk toch voor de s4. Ondanks de plastic behuizing heb ik toch het idee dat de s4 de beste all rounder is. Daarnaast heeft de behuzing als voordeel dat de accu verwisselbaar is en de telefoon dunner/lichter en ook wat minder warm wordt. Natuurlijk eerst even wachten totdat die uitkomt. Maar het lijkt dat de sony z en de htc one teveel nadelen hebben die de s4 niet heeft. Voor de z is vooral het scherm en de accu een tegenvaller en de htc lijkt het op de behuzing en speakers op de meeste vlakken ook af te leggen tegen de s4. Ook de Sar waarde, wat ik persoonlijk dan weer belangrijk vind lijkt bij de htc heel hoog uit te komen. Daarnaast vind ik dat een telefoon niet zo warm mag worden.
Ik begrijp je niet helemaal, jij vindt het belangrijk dat een telefoon niet te warm mag worden, vanuit een technisch standpunt (oververhitting enzo) kan ik dat prima volgen. Maar aangezien de Samsung Galaxy S4 over de zelfde soc beschikt als de HTC one kan je er vanuit gaan dat deze bij gelijkblijvende belasting net zo warm wordt. Daar komt nog eens bij dat de Samsung op een hogere kloksnelheid loopt = extra warmte. En als laatste, wat geleid er beter warmte, aluminium of plastic? Juist ja.... Plastic.... De HTC mag dan warm worden onder vol gebruik, maar vermoedelijk doet de Samsung hier niets voor onder (immers, ze hebben exact de zelfde processor. Daarbij, er zijn nog geen reviews die zeggen dat de S4 minder warm wordt dan de One. Vraag me dus een beetje af waarop jij je keuze dan echt baseert, ik weerleg namelijk vrij gemakkelijk het punt wat jij belangrijk vind ten gunste van de HTC.

En jah, hoezo legt de HTC het qua behuizing en speakers het af tegen de Samsung?? Die moet je echt even uiteggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Ik denk dat hij bedoeld "en de htc lijkt het op de behuzing en speakers NA op de meeste vlakken ook af te leggen tegen de s4."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:49:
[...]
En als laatste, wat geleid er beter warmte, aluminium of plastic? Juist ja.... Plastic....
...terug naar school, Bullet. ;)

Zou natuurlijk wel gaaf zijn als plastic zomaar heel goed hitte kon geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
M-en-M schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:57:
[...]

...terug naar school, Bullet. ;)

Zou natuurlijk wel gaaf zijn als plastic zomaar heel goed hitte kon geleiden.
Haha typo! Scherp! Ik had er overheen gelezen omdat ik Kogeltje's standpunt al kan dromen!

[ Voor 13% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-03-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rustig bullet, hou je aan je eigen modbreak, je komt geregeld wat emotioneel over in je reacties. :)

Aluminium geleidt natuurlijk veel makkelijker warmte dan plastic, hierdoor wordt het metalen toestel veel warmer om beet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Senor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:00:
Rustig bullet, hou je aan je eigen modbreak, je komt geregeld wat emotioneel over in je reacties. :)

Aluminium geleidt natuurlijk veel makkelijker warmte dan plastic, hierdoor wordt het metalen toestel veel warmer om beet te pakken.
Om nou véél warmer te zeggen... Het is juist een voordeel, het geleid de hitte veel sneller weg waardoor de processor ook niet gaat oververhitten (zie ook bijvoorbeeld een slechtgekoelde CPU vs. een goedgekoelde), bij langdurig gebruik zal een plastic toestel dus veel warmer worden. (Of deze past sneller thermal throttling toe, wat dus de prestaties vermindert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
In een review werd duidelijk gezegd dat een nadeel van het materiaal van de HTC One was dat hij daardoor wel erg snel erg warm werd.

Voor de HTC Marketeers hier die een post niet begrijpen. Hij vind de behuizing van de Samsung beter omdat deze geen last heeft van snel warm worden en daarbij dezelfde behuizing extra mogelijkheden met zich meebrengt zoals een vervangbare accu en SD-slot.

Eerst werden test resultaten van nota bene deze site verwaarloosd en gezegd dat het scherm van de One heel goed was tov andere LCD schermen en zelfs (helemaal grappig) dicht tegen AMOLED zwartwaarden zou zitten. Allemaal onzin natuurlijk.

Nu worden niet alleen test resultaten in het voordeel van de One geïnterpreteerd maar ook scheikundige wetten. Plastic geleid dus warmte beter dan metaal hahaha! :F Aluminium is een van de beste warmte geleiders waardoor de behuizing snel heel warm zal worden. Hetgeen ook blijkt uit de reviews.

Testresultaten van bijvoorbeeld het scherm en zelfs scheikundige wetten moeten er aan geloven om de HTC One in een beter daglicht te stellen. Maar als we daarop reageren zijn we fanboys. Ahum. :O

[ Voor 13% gewijzigd door Franco10 op 21-03-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Pfff jongens lees elkaars berichten nu eens goed en reageer eens niet zo vel!

Bij de One voel je de warmte eerder, maar geleid deze ook beter waardoor de warmte sneller weg is. Nadeel, je voelt het beter. Voordeel, de warmte kan beter weg.

Bij de S4 voel je de warmte minder, plastic geleid het niet waardoor de warmte minder snel weg kan.
Nadeel warmte kan minder snel weg. Voordeel je voelt het minder.

Beide geen probleem en/of voordeel lijkt me. Iig niet iets om je druk over te maken. De One zal geen brandgat in je hand veroorzaken en de S4 zal niet in je handen smelten!

En fanboys die andere personen fanboys noemen is natuurlijk helemaal 8)7 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Wat een heen en weer gezeur zeg op niks af.

De camera van de one zal vast en zeker superieur zijn als de lichtomstandigheden niet ideaal zijn. Schemering en 's nachts zal je vele male betere foto's krijgen. Overdag zijn ze vast ook erg mooi, maar dan ga je detail missen wat je met hogere resolutie wel kan pakken. En dan moet je niet een foto van een hond nemen maar naar een landschapsfoto kijken.

Daarbij, als ik een 13mp foto ga bewerken en deze doormiddel van fotoshop om zou zetten naar een 4mp foto dan krijg je al snel minder ruis en een hele strakke foto. Het is net wat je wil en waar je voorkeuren liggen. Er is geen "betere" in dit geval.

Over het scherm is het een beetje hetzelfde. De een wil niet luisteren dat een AMOLED scherm ook wat anders kan weergeven als alleen maar oversaturated kleuren. Heb je wel eens een eigen bericht teruggelezen. Natuurlijk is het softwarematig haalbaar om met een AMOLED scherm natuurgetrouwe afbeeldingen te laten zien. Het is al meerdere malen gezegd dat dit er al sinds de S2 (of iig nieuwere software) in zit. Dat ze het zo niet instellen maakt het scherm nog niet slechter.

De andere kant kan het ook op.. SLCD 3 zal vast een schitterende techniek zijn met een prachtige kleurweergave. Dan heb je nog het voordeel van een gewone RGB lay-out boven RGBG van de AMOLED dus in theorie zou deze nog scherper moeten zijn. Maar ook dit scherm kunnen ze oversaturated instellen, zou het daardoor dan ook een slecht scherm worden?

Dan blijft nog over de zwartwaardes. Iedereen kan beweren wat je wilt, maar de zwartwaardes van AMOLED zijn niet te evenaren door welk lcd scherm dan ook. Punt. Of je die zwartwaardes ook nodig hebt is een heel ander verhaal, en dan kom ik weer terug bij de persoonlijke voorkeuren.

Laten we allemaal eens stoppen met eigen meningen op te roepen als feiten, want dat gebeurd aan beide kanten. Ik zie aan beide kanten weinig onderbouwing en er wordt door iedereen maar wat geroepen. Pas wanneer ik bronnen zie ga ik iets aannemen, en dan is een enkele review of hands-on niet altijd voldoende.

Edit: Ik moet voortaan de rest van de discussie verder lezen, we waren deze discussie al gepasseerd, al blijf ik bij mijn standpunten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Marce op 21-03-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Dit mag in en DM rechtstreeks worden besproken en is hier off-topic

[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2013 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:49:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal, jij vindt het belangrijk dat een telefoon niet te warm mag worden, vanuit een technisch standpunt (oververhitting enzo) kan ik dat prima volgen. Maar aangezien de Samsung Galaxy S4 over de zelfde soc beschikt als de HTC one kan je er vanuit gaan dat deze bij gelijkblijvende belasting net zo warm wordt. Daar komt nog eens bij dat de Samsung op een hogere kloksnelheid loopt = extra warmte. En als laatste, wat geleid er beter warmte, aluminium of plastic? Juist ja.... Plastic.... De HTC mag dan warm worden onder vol gebruik, maar vermoedelijk doet de Samsung hier niets voor onder (immers, ze hebben exact de zelfde processor. Daarbij, er zijn nog geen reviews die zeggen dat de S4 minder warm wordt dan de One. Vraag me dus een beetje af waarop jij je keuze dan echt baseert, ik weerleg namelijk vrij gemakkelijk het punt wat jij belangrijk vind ten gunste van de HTC.

En jah, hoezo legt de HTC het qua behuizing en speakers het af tegen de Samsung?? Die moet je echt even uiteggen.
Heb nu in verschillende reviews gelezen over de warmte van de HTC one. Uit de review van tweakers: ''Bijvoorbeeld tijdens het spelen van een game, wordt de telefoon juist weer warm, niet pijnlijk warm, maar wel meer dan comfortabel. De One wordt ook merkbaar warmer dan andere smartphones.'' Bij een aantal vorige htc toetstellen is dit ook een probleem geweest. Terwijl de plastice samsungs dit altijd beter geregeld hadden. de SIII had ook een hele snelle processor maar uit de review van tweakers kwam juist naar voren dat het een van de ''koele kikkers' was. Daarom weet ik inderdaad nog niet hoe het met de s4 zit maar heb er meer vertrouwen in dan bij de htc. En ik zei inderdaad dat de behuizing en speakers beter waren bij de HTC one. Denk dan ook dat het persoonlijk is wat je het belangrijkste aan een mobiel vind, maar ik vind de Samsung galaxy s4 meer voordelen hebben dan de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6851/DSC_9894.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:09:
[...]

Heb nu in verschillende reviews gelezen over de warmte van de HTC one. Uit de review van tweakers: ''Bijvoorbeeld tijdens het spelen van een game, wordt de telefoon juist weer warm, niet pijnlijk warm, maar wel meer dan comfortabel. De One wordt ook merkbaar warmer dan andere smartphones.'' Bij een aantal vorige htc toetstellen is dit ook een probleem geweest. Terwijl de plastice samsungs dit altijd beter geregeld hadden. de SIII had ook een hele snelle processor maar uit de review van tweakers kwam juist naar voren dat het een van de ''koele kikkers' was. Daarom weet ik inderdaad nog niet hoe het met de s4 zit maar heb er meer vertrouwen in dan bij de htc. En ik zei inderdaad dat de behuizing en speakers beter waren bij de HTC one. Denk dan ook dat het persoonlijk is wat je het belangrijkste aan een mobiel vind, maar ik vind de Samsung galaxy s4 meer voordelen hebben dan de concurrenten.
Mijn S2 en S3 kunnen behoorlijk warm worden. Niet uit reviews maar eigen ervaring!

Op dit moment word alles sterk overdreven hier in het topic ben ik bang.
Voorbeeld. De camera van de One wordt hier afgekraakt en wat lees ik hier:

http://www.anandtech.com/...vice-anands-mini-review/4

The One is without a doubt the best Android smartphone I’ve ever used. HTC’s build quality and materials choices have been steadily improving over the past couple of years and I honestly don’t know a more fitting name for its latest flagship other than the One - it’s the one to get. Even iPhone users looking for something different might be tempted by the One.

For me it’s the camera performance and the highlights reel that really seal the deal. The fact that the One is an excellent looking device built out of top notch materials is just icing on the cake.

De perfecte Smartphone bestaat helaas niet! Alle toestellen hebben voors en tegens. Voor iedereen de keuze om af te wegen welke het beste bij hem past!

[ Voor 23% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-03-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Marce schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:59:
Wat een heen en weer gezeur zeg op niks af.

De camera van de one zal vast en zeker superieur zijn als de lichtomstandigheden niet ideaal zijn. Schemering en 's nachts zal je vele male betere foto's krijgen. Overdag zijn ze vast ook erg mooi, maar dan ga je detail missen wat je met hogere resolutie wel kan pakken. En dan moet je niet een foto van een hond nemen maar naar een landschapsfoto kijken.

Daarbij, als ik een 13mp foto ga bewerken en deze doormiddel van fotoshop om zou zetten naar een 4mp foto dan krijg je al snel minder ruis en een hele strakke foto. Het is net wat je wil en waar je voorkeuren liggen. Er is geen "betere" in dit geval.

Over het scherm is het een beetje hetzelfde. De een wil niet luisteren dat een AMOLED scherm ook wat anders kan weergeven als alleen maar oversaturated kleuren. Heb je wel eens een eigen bericht teruggelezen. Natuurlijk is het softwarematig haalbaar om met een AMOLED scherm natuurgetrouwe afbeeldingen te laten zien. Het is al meerdere malen gezegd dat dit er al sinds de S2 (of iig nieuwere software) in zit. Dat ze het zo niet instellen maakt het scherm nog niet slechter.

De andere kant kan het ook op.. SLCD 3 zal vast een schitterende techniek zijn met een prachtige kleurweergave. Dan heb je nog het voordeel van een gewone RGB lay-out boven RGBG van de AMOLED dus in theorie zou deze nog scherper moeten zijn. Maar ook dit scherm kunnen ze oversaturated instellen, zou het daardoor dan ook een slecht scherm worden?

Dan blijft nog over de zwartwaardes. Iedereen kan beweren wat je wilt, maar de zwartwaardes van AMOLED zijn niet te evenaren door welk lcd scherm dan ook. Punt. Of je die zwartwaardes ook nodig hebt is een heel ander verhaal, en dan kom ik weer terug bij de persoonlijke voorkeuren.

Laten we allemaal eens stoppen met eigen meningen op te roepen als feiten, want dat gebeurd aan beide kanten. Ik zie aan beide kanten weinig onderbouwing en er wordt door iedereen maar wat geroepen. Pas wanneer ik bronnen zie ga ik iets aannemen, en dan is een enkele review of hands-on niet altijd voldoende.

Edit: Ik moet voortaan de rest van de discussie verder lezen, we waren deze discussie al gepasseerd, al blijf ik bij mijn standpunten ;)
Haha Marce, je slaat de spijker op zijn kop. Dit is precies waar de discussie al twintig pagina's over gaat.

@ Franco10: bedankt voor je reactie op mijn post, heel erg verhelderend en haalt voor mij de kou uit de lucht. Overigens zijn niet alle reviews het er over eens dat het scherm van de One slechter is dan van de One X, wat je aangeeft. Ik heb er toch ook een X aantal gezien die aangeven dat het scherm van de One zelfs nog beter is dan die van de One X, volgens mij op hardware.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is wellicht geen selling point, maar oh wat vind ik de UI van de Z toch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Toch bijzonder om te zien dat Samsung standaard een volledig gekleurd scherm toont, zelfs de notification bar is blauw, terwijl accuduur toe zou nemen met meer zwarte elementen. Terwijl HTC juist het tegenovergestelde doet, waar zij hun vermoedelijk hogere helderheid zouden kunnen etaleren.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik dacht dat de notification bar van de GS4 dynamisch van kleur was? Ik durf te zweren dat hij elders niet doorzichtig is, alleen op de homescreen. Wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Sua schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:45:
Toch bijzonder om te zien dat Samsung standaard een volledig gekleurd scherm toont, zelfs de notification bar is blauw, terwijl accuduur toe zou nemen met meer zwarte elementen. Terwijl HTC juist het tegenovergestelde doet, waar zij hun vermoedelijk hogere helderheid zouden kunnen etaleren.
Dat is inderdaad opvallend. Ik heb mail, twitter etc applicaties die helemaal zwart zijn op de achtergrond. Dat werkt echt heerlijk als je voor het slapen nog even een half uur hier en daar wil kijken. Naast dat het er in het zwart erg mooi uit ziet is een ander voordeel dat het erg zuinig met de accu om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
over de warmte afvoeren: mijn huidige One X heeft hier best wel een groot probleem mee... De tegra 3 is bij hoge belasting een behoorlijk heet gebakerd beessie, en als ik een grafisch iets intensiever spelletje doe (bijvoorbeeld NFS: most wanted) loopt de temperatuur al snel op tot boven de 50 graden en valt hij als ik iets te lang speel ook gewoon uit. Ik heb dan liever een hete aluminium behuizing die iets minder prettig vast houdt dan dat het toestel uitvalt...
Ik ben benieuwd hoe dat met de One is, maar als ik hoor dat de behuizing behoorlijk warm wordt is het idd wel mooi dat deze de warmte wat beter weg geleid. Het is dan ook wel interessant hoe Samsung dit met de S3 voor mekaar heeft, met vorige modellen hadden zij minder problemen met oververhitting maar nu met dezelfde SoC (zelfs iets hoger geclockt) ben ik benieuwd of ze dit weer weten te presteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Of je haalt een Xperia Z en gebruikt watercooling >:)
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.