My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zie persoonlijk geen enkele beschadiging. Ga er voor het gemak maar even van uit dat je niet die reflectie linksonder bedoelt.Donstil schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:46:
Er zit al een best lelijke beschadiging op die One namelijk en ben daarom wel benieuwd na welk gebruik dit komt.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Beide designs kunnen mij echt totaal niet bekoren, die S4 ziet er sowieso niet uit maar die One is ook niet moederst mooiste aan de voorkant.
Gelukkig de Z welVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:53:
[...]
Beide designs kunnen mij echt totaal niet bekoren, die S4 ziet er sowieso niet uit maar die One is ook niet moederst mooiste aan de voorkant.
Ps4/switch gamer
Maar ik zie weinig verschil tussen de achtergrond en de balk met het logo en de knoppen bij de HTC...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
"De update moet waarschijnlijk het spontaan overlijden van het toestel tegen gaan."Golf2vr6 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:38:
http://www.allaboutphones...rij-voor-de-xperia-z.html
Eerste update voor de Z
Nou nou nou ... er zijn gevallen waarbij het toestel zich uitschakelt ... overlijden is een beetje overdreven (niet zoals de bekende SDS bug van de S3)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vind ik wel, als je geen zin hebt om te rooten en flashen zit je toch veel naar deze UI te kijkenHollovVpo1nt schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:38:
Het is wellicht geen selling point, maar oh wat vind ik de UI van de Z toch mooi.
Om het uiterlijk van je telefoon te veranderen heb je niet perse root toegang nodig.Cyleo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Vind ik wel, als je geen zin hebt om te rooten en flashen zit je toch veel naar deze UI te kijkenVoor mij is dat al de reden om de Samsung af te schieten en Sense is ook niet echt mijn ding.
Gewoon een andere launcher doet ook wonderen...
Heb je nog steeds duizend "smart" opties bij de samsung en allemaal apps die je niet wilt bij beide.lowizi schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:59:
[...]
Om het uiterlijk van je telefoon te veranderen heb je niet perse root toegang nodig.
Gewoon een andere launcher doet ook wonderen...
Duizend opties is toch geweldig of niet dan?Cyleo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:09:
[...]
Heb je nog steeds duizend "smart" opties bij de samsung en allemaal apps die je niet wilt bij beide.
Hoe meer hoe beter wat mij betreft.
Ik heb liever een paar nuttige opties, dan heel veel nutteloze.... my 2 cents!mytheory schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:05:
[...]
Duizend opties is toch geweldig of niet dan?
Hoe meer hoe beter wat mij betreft.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Of rooten en ff de /app drawer van een kleine opschoonbeurt voorzien. Zo lastig is dat niet.renzo4000 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:33:
Het nadeel van al die Samsung bloatware is dat je eigenlijk genoodzaakt bent om er een custom rom op te zetten.
Da's uiteraard nóg makkelijker, maar ook véél minder leukIk heb nu al een paar weken de XZ en totaal geen behoefte om te rooten..
Nickname does not reflect reality
Klopt, nog geen behoefte... Totdat er een goede rom is die lekker doorontwikkeld is dan ga ik vast weer overstag.Brad Pitt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:00:
[...]
Of rooten en ff de /app drawer van een kleine opschoonbeurt voorzien. Zo lastig is dat niet.
[...]
Da's uiteraard nóg makkelijker, maar ook véél minder leuk
Verwijderd
Die gaatjes voor de sensoren heb ik altijd al lelijk gevonden. Een van de redenen waarom ik altijd een donker gekleurde telefoon wou. Samsung doet er bij de S4 nog een schep bovenop zeg. Nog meer gaatjes, zo a-symmetrisch, verschillende groottes... Man oh man, hebben ze al het geld in marketing gestoken dat ze niks over hebben voor degelijke designers?
Ik vraag me toch echt af waar dat extra gat voor nodig is. Hopelijk niet voor zo'n nieuwe "smart" functie die toch niemand gaat gebruiken... Betere oplossing zou minder gaten zijn, anders 2 links en 2 rechts of in ieder geval met gelijke groottes.
Overigens, grappig plaatje dat ik laatst tegenkwam in mn fb feed:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 19:15 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Dat is pretty impressive, bijna 10 uur webbrowsen op een acculading, ik mag bij mijn Huawei Honor 2 blij zijn als ik vier uur schermtijd haal en dat vond ik al veel omdat mijn vorige telefoon er nog geen twee uur haalde.
Ah ze testen dat op 50% helderheid, ik zelf gebruik altijd auto helderheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 08:51 ]
Ps4/switch gamer
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:11:
[...]
Die gaatjes voor de sensoren heb ik altijd al lelijk gevonden. Een van de redenen waarom ik altijd een donker gekleurde telefoon wou. Samsung doet er bij de S4 nog een schep bovenop zeg. Nog meer gaatjes, zo a-symmetrisch, verschillende groottes... Man oh man, hebben ze al het geld in marketing gestoken dat ze niks over hebben voor degelijke designers?
Ik vraag me toch echt af waar dat extra gat voor nodig is. Hopelijk niet voor zo'n nieuwe "smart" functie die toch niemand gaat gebruiken... Betere oplossing zou minder gaten zijn, anders 2 links en 2 rechts of in ieder geval met gelijke groottes.
Overigens, grappig plaatje dat ik laatst tegenkwam in mn fb feed:
[afbeelding]

Dat had ik niet gezien nog
Ps4/switch gamer
Van mijn XS weet ik nog dat dit invloed had, zeker een paar procent.NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:34:
Trouwens mbt de batterij testen, is er nou al eens een site geweest die de invloed van bravia engine op battery life heeft getest? Ben namelijk erg benieuwd of dit veel invloed heeft.
Vraag het in het Z topic? Morgen zondag...NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:34:
Trouwens mbt de batterij testen, is er nou al eens een site geweest die de invloed van
bravia engine op battery life heeft getest? Ben namelijk erg benieuwd of dit veel invloed heeft.
Even video's afspelen achter elkaar met 50% brightness met BE2 aan, opladen en daarna zonder BE2... klaar?
? wat is 50% helderheid? Dat kan op de xperia Z wel 2x zo veel stroom/helderheid betekenen als op de OneVerwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:46:
[...]
Ah ze testen dat op 50% helderheid, ik zelf gebruik altijd auto helderheid.
Dat is inderdaad een wat vertekend beeld, hoeveelheid niets zou beter zijn. De Ons blijft wel voor op de accu test,HTC gebruikt namelijk een andere accutechniek die 20% meer vermogen vasthoud. Nadeel is dat oplasen niet zo snel gaat, de XZ laad op in 1/1.5 uur, de Ons in 3+.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:41:
[...]
? wat is 50% helderheid? Dat kan op de xperia Z wel 2x zo veel stroom/helderheid betekenen als op de One
Maar daar de meeste mensen de telefoon gewoon de hele nacht laten opladen, denk ik ook dat de meeste mensen het liefste voor meer vermogen gaan.Cyleo schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:41:
[...]
Dat is inderdaad een wat vertekend beeld, hoeveelheid niets zou beter zijn. De Ons blijft wel voor op de accu test,HTC gebruikt namelijk een andere accutechniek die 20% meer vermogen vasthoud. Nadeel is dat oplasen niet zo snel gaat, de XZ laad op in 1/1.5 uur, de Ons in 3+.
Verwijderd
Ben je niet bekend met dat schuifbalkje voor helderheid? Ze zetten dat balkje op de helft 50% dus en daarmee voeren ze de test mee uit.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:41:
[...]
? wat is 50% helderheid? Dat kan op de xperia Z wel 2x zo veel stroom/helderheid betekenen als op de One
Maar dat zegt nog steeds niks over het verbruik als de helderheid veel hogere staat, bedoel wat verbruikt 100% helderheid? Je hebt ook sites die testen ook op 100% helderheid en zie je soms een groot verschil in batterij verbruik.
In dit geval niet, beide panelen zitten bij 50% brightness op ongeveer 200 nits (wat opvallend genoeg bij alle 1080p telefoons tot nu toe op de Butterfly (170 nits) na het geval lijkt te zijn). Verder ben ik er inderdaad wel op tegen dat men zogenaamd een gelijke brightness instelt door dezelfde setting in het menu te gebruiken.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:41:
[...]

(Zeker nu AMOLED panelen zoveel voorkomen, welke vrijwel altijd veel minder fel zijn.)
Het liefst zou ik batterijverbruik bij een vast contrast onder een vaste hoeveelheid verlichting zien, maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd.
Verwijderd
Je hoeft geen zorgen te maken dat de tests niet eerlijk zijn voor de XZ. Integendeel... De One is een stuk helderder dan de XZ. Als je de accutest draait met het scherm van beide toestellen op gelijke nits, dan zal het verschil tussen de One en de XZ nog groter uitvallen dan het nu al is.DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:41:
[...]
Volgens tweakers heeft het scherm van de One een helderheid van 489 nits en de XZ 400. Volgens de metingen van gsmarena ligt het verschil nog verder uit elkaar. Je kan dus gerust zeggen dat als de tests met het scherm met gelijkwaardige waarden zouden zijn gedaan, het er nog slechter uit zag voor de XZ.
In andere reviews heeft het display van de xperia z een helderheid van 480-498 nits. Blijkbaar zijn er verschillende displays gebruikt en hebben de toonzaalmodellen het slechtste display, de reviewers hun versie een middelmatig display en de gebruikers zouden het beste display moeten hebben als hun xperia na februari gemaakt is.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:07:
[...]
Je hoeft geen zorgen te maken dat de tests niet eerlijk zijn voor de XZ. Integendeel... De One is een stuk helderder dan de XZ. Als je de accutest draait met het scherm van beide toestellen op gelijke nits, dan zal het verschil tussen de One en de XZ nog groter uitvallen dan het nu al is.
Volgens tweakers heeft het scherm van de One een helderheid van 489 nits en de XZ 400. Volgens de metingen van gsmarena ligt het verschil nog verder uit elkaar. Je kan dus gerust zeggen dat als de tests met het scherm met gelijkwaardige waarden zouden zijn gedaan, het er nog slechter uit zag voor de XZ.
Toch heb ik een paar keer gezien dat de helderheid van de Z hoger is dan de One. Misschien niet op papier maar in zonlicht is de Z ietsjes beter af te lezen.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:07:
[...]
Je hoeft geen zorgen te maken dat de tests niet eerlijk zijn voor de XZ. Integendeel... De One is een stuk helderder dan de XZ. Als je de accutest draait met het scherm van beide toestellen op gelijke nits, dan zal het verschil tussen de One en de XZ nog groter uitvallen dan het nu al is.
Er is nu enige discussie op XDA dat er verschillende panelen worden gebruikt bij de One, één van 390 nits, één van 490 nits en één van 650 nits. Er is echter ook een grote kans dat dit ligt aan de verschillende testmethodes die sites gebruiken.Garret1410 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:35:
[...]
Toch heb ik een paar keer gezien dat de helderheid van de Z hoger is dan de One. Misschien niet op papier maar in zonlicht is de Z ietsjes beter af te lezen.
Bij GSMArena was de One in ieder geval helderder dan de Xperia Z (647 nits vs. 492 nits) en ook iets beter af te lezen in zonlicht (contrast onder licht van 2.504 vs. 2.462 voor de Z). Ook Tweakers heeft de One als helderder getest dan de XZ, 489 nits vs. 400 nits.
Is dan het nadeel van een mooie alu phone.renzo4000 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:00:
Oei! De One is een mooie phone maar laat hem niet perongeluk uit je borstzakje vallen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200935
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Verwijderd
Daarom zeg ik altijd koop een TPU hoesje, dat mag hem dan wel dikker maken enzo, maar bij een val zal de TPU case de val opvangen en grote kans dat alleen je TPU hoesje beschadigd is.renzo4000 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:00:
Oei! De One is een mooie phone maar laat hem niet perongeluk uit je borstzakje vallen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200935
En dat neemt dan gelijk het punt van aluminium, plastic, glas, samen met de looks die erbij horen weg. Je kan de mooiste telefoon kopen, maar als je een TPU hoesje eromheen doet zie je weinig meer van je mooie aluminium telefoon.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:14:
[...]
Daarom zeg ik altijd koop een TPU hoesje, dat mag hem dan wel dikker maken enzo, maar bij een val zal de TPU case de val opvangen en grote kans dat alleen je TPU hoesje beschadigd is.
En juist dit is de reden dat ik dan liever een plastic telefoon heb. Mijn S2 en S3 zijn meerdere malen op steen gevallen. Maar je ziet er echt helemaal niks van. Natuurlijk kan je ook pech hebben met je plastic telefoon, maar de kans dat je geen schade hebt is gewoon veel groter.
[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 24-03-2013 18:27 ]
-Edwin- schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:27:
[...]
En dat neemt dan gelijk het punt van aluminium, plastic, glas, samen met de looks die erbij horen weg. Je kan de mooiste telefoon kopen, maar als je een TPU hoesje eromheen doet zie je weinig meer van je mooie aluminium telefoon.
En juist dit is de reden dat ik dan liever een plastic telefoon heb. Mijn S2 en S3 zijn meerdere malen op steen gevallen. Maar je ziet er echt helemaal niks van. Natuurlijk kan je ook pech hebben met je plastic telefoon, maar de kans dat je geen schade hebt is gewoon veel groter.

Even een Tip .Ga gewoon voorzichtig met je spullen om ,dan kan jij ook een mooie phone kopen.
Voila !
[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 24-03-2013 18:32 ]
Ik weet helemaal niet of ik voor een S4 ga. Ik twijfel tussen de S4 en een iPhone 5. Dat is dus aluminium. Maar goed, jij denkt mij te kunnen beoordelen op één reactie. Er is in ieder geval meer dan het uiterlijk, dus hoe je erop komt dat ik een S4 ga nemen weet ik niet. Het is wel zo dat indien ik een iPhone 5 neem ik er zeker een bumper omheen ga doen. Bij een S4 is dit niet zo nodig als bij een aluminium telefoon.maxers1973 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:29:
[...]
![]()
Mooie reaktie
Jij gaat duidelijk voor een S4
Even een Tip .Ga gewoon voorzichtig met je spullen om ,dan kan jij ook een mooie phone kopen.
Voila !
Daarnaast, er zijn denk ik weinig mensen die zo voorzichtig omgaan met hun telefoon als ik. Alleen, als jij een telefoon nooit denkt te laten vallen, ben je wel erg naief bezig.
Verder koop ik een telefoon voor het gebruik. Als het lekker licht is en van een zodanig materiaal dat die minder snel stuk gaat, heeft dat een stapje voor. Voor mij is het niet nodig om aan iedereen te showen hoe duur mijn telefoon eruitziet. Ik ga wel voor handzaamheid en duurzaamheid op de lange duur.
[ Voor 14% gewijzigd door -Edwin- op 24-03-2013 18:41 ]
Wie doet dat nu nog, een telefoontje in je borstzakrenzo4000 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:00:

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verder heb ik sinds m'n TyTN II 5 jaar geleden geen enkel mobieltje uit m'n handen of zak laten vallen, zelfs die zeep-bar van een GS3 niet, ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe je dat voor elkaar krijgt zonder dat een of andere idioot je duwt of 'm probeert te stelen. (Zelfde geldt voor een mobiel in je zak laten krassen. Mobieltjes en sleutels don't mix! Desnoods gebruik je een pouch.)
Maar ja, als ik zie hoeveel afschuwelijk lelijke cases er om al die mooie mobieltjes zitten lijkt het me toch dat er een soort epidemie glibberhandjes is.

Verwijderd
En dat is een van de redenen waarom ik geen aluminium of volledig glazen telefoon wil. Een keer vallen en je mooie design is naar de kloten. Dus je bent altijd gebonden aan een bumper of cover. Plastic telefoons zoals een S4 kunnen vallen en je raapt ze op en er is niets van te zien. Bovendien ziet een plastic telefoon er vaak nog een stuk mooier uit dan een aluminium telefoon met een niet-bij-passende bumper.renzo4000 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:00:
Verwijderd
Sowieso tast het laten vallen van een S4 het design niet aan, dat ding is hoe dan ook spuuglelijk dus die deukjes zullen geen verandering brengen. Maar je hebt wel gelijk, kunststof is een veel beter materiaal als je hem laat vallen.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:32:
[...]
En dat is een van de redenen waarom ik geen aluminium of volledig glazen telefoon wil. Een keer vallen en je mooie design is naar de kloten. Dus je bent altijd gebonden aan een bumper of cover. Plastic telefoons zoals een S4 kunnen vallen en je raapt ze op en er is niets van te zien. Bovendien ziet een plastic telefoon er vaak nog een stuk mooier uit dan een aluminium telefoon met een niet-bij-passende bumper.
Gelukkig heeft de Z ook zo'n bumper rondom al dat 'glas'
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 19:50 ]
Verwijderd
Eens zal de eerste keer zijn voor je, ik laat ook niet gauw mijn mobiel vallen, bijna nooit, maar als het gebeurt mag ik van geluk spreken dat de TPU case de val op ving.M-en-M schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:22:
De enige keren dat ik m'n mobiel mogelijk heb kunnen beschadigen is wanneer ik 'm per ongeluk van m'n nachtkastje stootte terwijl hij ligt op te laden en als wekker dient. Maar dat heb ik inmiddels opgelost door 'm daar niet neer te leggen, moet ik tenminste écht opstaan voordat ik 'm uit kan zetten.![]()
Verder heb ik sinds m'n TyTN II 5 jaar geleden geen enkel mobieltje uit m'n handen of zak laten vallen, zelfs die zeep-bar van een GS3 niet, ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe je dat voor elkaar krijgt zonder dat een of andere idioot je duwt of 'm probeert te stelen. (Zelfde geldt voor een mobiel in je zak laten krassen. Mobieltjes en sleutels don't mix! Desnoods gebruik je een pouch.)
Maar ja, als ik zie hoeveel afschuwelijk lelijke cases er om al die mooie mobieltjes zitten lijkt het me toch dat er een soort epidemie glibberhandjes is.
Liever een lelijke case dan dat mijn mooie smartphone stuk gaat. Maar die plastic achterkantjes van smartphones zijn inderdaad moeilijk stuk te krijgen, maar de randen van een plastic smartphone deuken net zo goed als dat metaal.
Ik weet dat het eraan ligt hoe de telefoon valt etc etc. Maar je hebt dus ook kans dat je telefoon er zo uit ziet als je 'm oppakt.
Het is wel zacht aluminium als ik de poster van die foto's mag geloven, mijn HTC Sensation is al meerdere keren op de tegels gevallen en ziet er nog prima uit eigenlijk, terwijl deze ook aluminium hoeken heeft.
"Eens zal de eerste keer zijn", ja er is ook een kans dat ik ooit van een trap val, maar om mezelf dan voor altijd in kussens te wikkelen wordt mij een beetje te. Daarom neem ik die kans ook maar voor lief met een telefoon, als ik dan een keer in al die jaren een telefoon laat vallen, het zij zo, maar om daarom constant zo'n lelijke en oncomfortabele case te gebruiken... Dan zal ik eerder het getroffen onderdeel vervangen. (Komt uiteindelijk misschien zelfs goedkoper uit dan om voor elk mobieltje een case te kopen.)Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:51:
[...]
Eens zal de eerste keer zijn voor je, ik laat ook niet gauw mijn mobiel vallen, bijna nooit, maar als het gebeurt mag ik van geluk spreken dat de TPU case de val op ving.
Liever een lelijke case dan dat mijn mooie smartphone stuk gaat. Maar die plastic achterkantjes van smartphones zijn inderdaad moeilijk stuk te krijgen, maar de randen van een plastic smartphone deuken net zo goed als dat metaal.
Ik krijg ook het idee dat zulke cases er juist voor zorgen dat je eerder je mobiel laat vallen, zowel omdat ze vaak minder ergonomisch zijn en vanuit het oogpunt "ach, het maakt toch niet uit", een soort self-fulfilling prophecy.
[ Voor 3% gewijzigd door M-en-M op 24-03-2013 20:02 ]
Nogal wat verschillen ook qua contrast en kleur temperatuur. Dus maar hopen dat je een goede versie krijgt. Als dit alles waar is natuurlijk.M-en-M schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Er is nu enige discussie op XDA dat er verschillende panelen worden gebruikt bij de One, één van 390 nits, één van 490 nits en één van 650 nits.
[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 24-03-2013 20:12 ]
De HTC mensen die hier al 23 pagina's roepen dat het design zo geweldig is en hem al besteld hebben zullen allemaal (net als alle iphone gebruikers, het ding gaan gebruiken met een plastic hoesje zodat er weinig overblijft van dat fantastische premium gevoel.
[ Voor 138% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 14:27 ]
Bovenstaande link was geen echte drop test maar een ongelukkige val uit een borstzakje. Op YT zijn nog geen echte droptesten te vinden van de One. Ik denk dat iedereen bang is voor het eindresultaat. Het feit blijft gewoon dat de One een alu body heeft en dat deukt/krast eenmaal. Wie mooi wil zijn moet pijn lijdenWilliamP schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:51:
De schade van de One valt toch wel mee? Bij verschillende drop test op het inernet kwam de S3 met een gelijke hoogte er slechter vanaf.
Gewoon een mooie case erom (zeker in het begin wanneer je er nog zuinig op bent

Dat is iig nog een beetje in de stijl van de One.
Voor de echte lomperikken raad ik zoiets aan:

is die nog nooit gevallen. Met mijn Incredible S struikelde ik een keertje over het oplaatsnoer met als gevolg dat
de telefoon over de vloer stuiterde. Geen noemenswaardige schade overigens.
Mocht hij toch vallen is de valhoek van belang. Gewoon voorzichtig zijn met je spullen

Soms heb je daar zelf geen invloed op hé ... stel je staat rustig te speluh met je telefoon en een lompe collega loopt hem uit je handen .. tja.NeWSJuNK schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:16:
Ik begrijp dat van die valschade van een telefoon niet zo. In al mijn jaren dat ik een mobiel bij me heb
is die nog nooit gevallen. Met mijn Incredible S struikelde ik een keertje over het oplaatsnoer met als gevolg dat
de telefoon over de vloer stuiterde. Geen noemenswaardige schade overigens.
Mocht hij toch vallen is de valhoek van belang. Gewoon voorzichtig zijn met je spullen
Renzo4000 zwijgt bijv. nog maar eens over de krassen op zijn auto door winkelwagentjes ed ... en een briefje ho maar!
Klopt, maar is mij nog nooit overkomen en veel anderen die ik ken ook niet. Als het ergens druk is en mensen lopen tegen je aan dan ben je meer op je hoede lijkt me. 100% uitsluiten kun je nooit.renzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:20:
[...]
Soms heb je daar zelf geen invloed op hé ... stel je staat rustig te speluh met je telefoon en een lompe collega loopt hem uit je handen .. tja.Waarschijnlijk kan je dan evt. terugvallen op zijn WA verzekering maar ik bedoel maar. Hoe zuinig je ook op je eigen spullen bent, blijf je soms afhankelijk van anderen.
Renzo4000 zwijgt bijv. nog maar eens over de krassen op zijn auto door winkelwagentjes ed ... en een briefje ho maar!![]()
Mocht mijn onbeschermde telefoon toch een keer vallen (nog nooit gebeurt want ben er super zuinig op), dan neem ik een krasje wel voor lief. Dan krijgt die telefoon wat meer karakter en kan ik m iig herkennen als mijn telefoon
Vind het ook wel gezond om met zoiets om te kunnen gaan. Ik hoop niet dat ik ooit zo ziekelijk materialistisch wordt, dat ik wakker ga liggen van een krasje op mijn smartphone.
En daarbij, wat heb je eraan als dat ding er over een jaar nog als nieuw uitziet? Alsof ie dan nog veel meer opbrengt.
Grappig dat jij je zelf in bovenstaande post twee keer tegenspreekt:lowizi schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Dat er serieus mensen zijn die een dergelijke case om hun telefoon doen... Koop dan meteen een "bouwvakkers telefoon" van Samsung. Design maakt dan toch niks uit blijkbaar.
Mocht mijn onbeschermde telefoon toch een keer vallen (nog nooit gebeurt want ben er super zuinig op), dan neem ik een krasje wel voor lief. Dan krijgt die telefoon wat meer karakter en kan ik m iig herkennen als mijn telefoon
Vind het ook wel gezond om met zoiets om te kunnen gaan. Ik hoop niet dat ik ooit zo ziekelijk materialistisch wordt, dat ik wakker ga liggen van een krasje op mijn smartphone.
En daarbij, wat heb je eraan als dat ding er over een jaar nog als nieuw uitziet? Alsof ie dan nog veel meer opbrengt.

Nee hoor, ik geef slechts het verschil aan tussen "zuinig zijn op" en blinde paniek in geval van een krasjerenzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Grappig dat jij je zelf in bovenstaande post twee keer tegenspreekt:lowizi in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"
Zo komt het wel over, maar ze hebben het natuurlijk ook niet makkelijk, 3 van de grootste concurrenten gooien het over de designboeg.....renzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Beetje jammer van Samsung dat ze ingaan op de kritiek van de S4. Als ze zelf zo overtuigd zijn van hun product dan hadden ze gewoon niet als zodanig gereageerd...beetje huilie huilie is het wel.
De Apple iPhone 5, HTC One, en de Sony Xperia Z zijn allemaal toestellen die vanuit een design oogpunt zijn ontworpen, wanneer de grootste Android fabrikant nu in eens met een doorontwikkeling komt kan je er op wachten dat de andere partijen helemaal los gaan op het ontwerp.
Het moge duidelijk zijn, een topmodel Smatphone heeft tegenwoordig gewoon extra oempfffhhhh nodig....
Grappig hoe ze "gewicht" als argument gebruiken in hoe het design afwijkt van de concurrentierenzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Beetje jammer van Samsung dat ze ingaan op de kritiek van de S4. Als ze zelf zo overtuigd zijn van hun product dan hadden ze gewoon niet als zodanig gereageerd...beetje huilie huilie is het wel.

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Tja, marketingpraatEzMe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:56:
[...]
Grappig hoe ze "gewicht" als argument gebruiken in hoe het design afwijkt van de concurrentie
Ik denk dat ze bij Samsung zich realiseren dat ze zich een beetje vergaloppeert hebben op de kenmerken van de toestellen van hun concurrentie.
De toestellen liggen dichter bij elkaar dan ooit, van wege de kwaliteit hoef je de een niet voor de andere te laten staan. Het komt dus op looks en feels aan.... Samsung heeft met de S3 qua aantallen zeker een afstand genomen op de overige Android concurrentie. De reden hier in ligt met name in het machtige marketingapparaat wat er achter de Galaxy S serie hangt. De HTC One X(+) is namelijk geen slecht toestel, echter heeft Samsung de markt duidelijker kunnen maken waarom men voor een product van hen moet gaan.
Maar goed, een nieuwe ronde.... Nieuwe kansen..... de S4 heeft geen technische voorsprong meer, ze moeten het nu dus op naam doen.
Een beetje zoals sommige leden hier alle gegevens naar de hand willen zetten van hun eigen favoriete merk vind je niet? Ook mods
De OneX en S3 lagen ook zo dicht bij elkaar. Ook toen werd er net zo positief gesproken over de OneX met het mooiste scherm ooit. Hetzelfde geldt voor de Sensation vs S2.De toestellen liggen dichter bij elkaar dan ooit, van wege de kwaliteit hoef je de een niet voor de andere te laten staan. Het komt dus op looks en feels aan.... Samsung heeft met de S3 qua aantallen zeker een afstand genomen op de overige Android concurrentie. Met name door het machtige marketingapparaat wat er achter hangt. De HTC One X(+) is namelijk geen slecht toestel, echter heeft Samsung de markt duidelijker kunnen maken waarom men voor een product van hen moet gaan.
Het komt niet op looks and feel aan, anders zouden geen van de iPhone tot en met de 5 zo goed verkopen. De 4 bijvoorbeeld ziet er niet uit en voelt aan als een baksteen zo zwaar is dat ding. Hetzelfde geldt voor de identieke 4s. Het komt aan op beleving en dat is voor iedereen anders. De een vind een mooi uiterlijk (die veilig zich weggestopt achter een plastic hoes) belangrijker, de ander praktische dingen zoals verwisselbare accu's en sd-kaarten om waar wat te noemen.
Vanwege het ongelofelijke succes van de S3 heeft Samsung ervoor gekozen om dat herkenbare design mee te nemen naar het nieuwe model. En de tijd zal laten zien of die gok goed uitpakt.
HTC daarentegen heeft in elke review wel positieve beoordelingen, maar dat komt ook een beetje doordat mensen graag willen dat dat merk blijft bestaan en het een keer de verkoopcifjers haalt die zo'n mooi toestel verdiend. Feit is wel dat de HTC buiten de camera die niet onder alle omstandigheden even geod is nergens niets nieuws toevoegt, hoewel ik dat wel zou verwachten van een merk met jarenlange ervaring die all-in gaat met een toestel.
Het heeft een beetje te maken met de manier waarop je naar iets kijkt. Van Samsung is men gewenst dat ze altijd iedereen wegblazen bij een release. Dat wordt zo langzamerhand wel erg moeilijk wat betreft specs en features. Kijk maar naar de zogenaamde god van de innovatie apple, meer dan een extra rij icoontjes konden ze niet toevoegen.
Ze hadden ook niet moeten reageren vind ik. Die kritiek die de andere merken als gepeste schooljongetjes begonnen te schreeuwen was pas echt huilie huilierenzo4000 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Apple die opeens moet benoemen dat Samsung niet de maker is van Android? No shit sherlock. En HTC die roept dat het op de S3 lijkt? Rara welk toestel lijkt er op de iPhone 5... En alle iPhones lijken op elkaar, waarom hoorden we ze toen niet?
Harde concurrentie is alleen maar goed voor ons consumenten. Maar dat moeten ze doen door vernieuwend te zijn en niet als kleuters dingen te gaan roepen.
[ Voor 17% gewijzigd door Franco10 op 25-03-2013 15:38 ]
Lees het nog maar eens terugFranco10 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Een beetje zoals sommige leden hier alle gegevens naar de hand willen zetten van hun eigen favoriete merk vind je niet? Ook mods
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Dat snap ik ook niet. Sommigen zitten eerst uren te flamen over plastic vs aluminium vs glas, en doen daarna om hun eigen mobiel zo'n grote case dat je alleen nog maar het scherm kan zien.lowizi schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Dat er serieus mensen zijn die een dergelijke case om hun telefoon doen... Koop dan meteen een "bouwvakkers telefoon" van Samsung. Design maakt dan toch niks uit blijkbaar.
Heb je überhaupt gelezen wat ik in het bericht boven die van jou geschreven heb? Je bent nu meer bezig om op de man te spelen.Franco10 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:33:
[...]
Het antwoord is dus; Nee ik vind niet dat sommige mensen dat doen. Je probeert zelf in ellenlange verhalen duidelijk te maken waarom de Samsung S4 voor jou de telefoon is. Maar op moment dat een ander "zijn" model promoot ga je hier tegen in en ben je instaat om iemand bijna als fanboy weg te zetten.
Zelf kom je met geen enkele verwijzing waarom de S4 zo goed zou zijn, natuurlijk dat kan op basis van de hand-ons ook niet. Het Samsung toestel is namelijk nog niet bij de respectabele reviewers geweest.
Je blijft wat mijmeren over de wisselbaarheid van de accu en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden. Los van wat software tweaks bied de S4 dus weinig echte vernieuwingen. In tegenstelling tot andere merken die het wel op uiterlijke kenmerken hebben gegooid. Het laat namelijk zien dat de kracht van een smartphone steeds meer komt te liggen op het gevoelsvlak. Ze kunnen allemaal het zelfde, en ze zijn ook allemaal even goed in dit ding. Dus komt het aan op persoonlijke gevoelens, dingen zo als het uiterlijk.
Het is niet voor niets dat bedrijven als Apple, HTC en Sony zoveel aandacht geven aan het uiterlijk van hun nieuwste producten.
Tja, ik denk dat gebruikers van alle merken hier last van hebben..... Ik heb namelijk in het verleden mensen met Samsungs, Sony's en HTC's in de naar mijn mening meest verschrikkelijke cases gezien.DoubleYouPee1 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:35:
[...]
Dat snap ik ook niet. Sommigen zitten eerst uren te flamen over plastic vs aluminium vs glas, en doen daarna om hun eigen mobiel zo'n grote case dat je alleen nog maar het scherm kan zien.
Ik verwacht daarom dat dit bij de nieuwe generatie toestellen niet anders zou zijn...... Zowel Sony, HTC als Samsung gebruikers zullen dit doen..... Dit heeft vermoedelijk meer met de prijs van een bepaald product te maken dan met onderscheid in merk..... Iets met vervangingswaarde door schade enzo....
[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 16:46 ]
Blijkbaar, en dat is niet perse mijn mening, klopt het niet wat jij zegt. De verkoopaantallen zeggen namelijk wat anders. Ook de Sensation en One X zagen er ''mooier'' (om het maar zo te zeggen) uit dan de S2 en S3. Toch zijn de Samsungs veel meer verkocht. Ondanks dat alle telefoons hetzelfde, in dezelfde mate kunnen.Bullet NL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:42:
[...]
Je blijft wat mijmeren over de wisselbaarheid van de accu en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden. Los van wat software tweaks bied de S4 dus weinig echte vernieuwingen. In tegenstelling tot andere merken die het wel op uiterlijke kenmerken hebben gegooid. Het laat namelijk zien dat de kracht van een smartphone steeds meer komt te liggen op het gevoelsvlak. Ze kunnen allemaal het zelfde, en ze zijn ook allemaal even goed in dit ding. Dus komt het aan op persoonlijke gevoelens, dingen zo als het uiterlijk.
Het is niet voor niets dat bedrijven als Apple, HTC en Sony zoveel aandacht geven aan het uiterlijk van hun nieuwste producten.
En aangezien Samsung daar geen klagen over heeft qua budgetten, heeft dat ook zeker meegespeeld
Bovendien het de mooiheid van een toestel subjectief, maar wel iets wat steeds belangrijker is geworden..... (met dan aan Apple).
Ontzettend subjectief. Ik vond zelf de Iphone4 er mooi uitzien maar ook prettig werken. Terwijl ik ergens best wel anti Apple ben vanwege verschillende redenen.Franco10 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:33:
Het komt niet op looks and feel aan, anders zouden geen van de iPhone tot en met de 5 zo goed verkopen. De 4 bijvoorbeeld ziet er niet uit en voelt aan als een baksteen zo zwaar is dat ding. Hetzelfde geldt voor de identieke 4s. Het komt aan op beleving en dat is voor iedereen anders. De een vind een mooi uiterlijk (die veilig zich weggestopt achter een plastic hoes) belangrijker, de ander praktische dingen zoals verwisselbare accu's en sd-kaarten om waar wat te noemen.
Vanwege het ongelofelijke succes van de S3 heeft Samsung ervoor gekozen om dat herkenbare design mee te nemen naar het nieuwe model. En de tijd zal laten zien of die gok goed uitpakt.
HTC daarentegen heeft in elke review wel positieve beoordelingen, maar dat komt ook een beetje doordat mensen graag willen dat dat merk blijft bestaan en het een keer de verkoopcifjers haalt die zo'n mooi toestel verdiend. Feit is wel dat de HTC buiten de camera die niet onder alle omstandigheden even geod is nergens niets nieuws toevoegt, hoewel ik dat wel zou verwachten van een merk met jarenlange ervaring die all-in gaat met een toestel.
Het heeft een beetje te maken met de manier waarop je naar iets kijkt. Van Samsung is men gewenst dat ze altijd iedereen wegblazen bij een release. Dat wordt zo langzamerhand wel erg moeilijk wat betreft specs en features. Kijk maar naar de zogenaamde god van de innovatie apple, meer dan een extra rij icoontjes konden ze niet toevoegen.
Zoiets kan je dus ook niet als feit bestempelen.
Een hoop van de populariteit komt dankzij marketing. Apple was hier goed in, Samsung heeft dat zelf nu ook goed door. Betekent niet meteen dat een product echt goed is. Maar een product kan wel in de beleving van een gebruiker goed zijn. Marketing wordt hiervoor als middel gebruikt.
Toestellen liggen inderdaad nu heel dicht bij elkaar betreft features en specs. Marketing beweegt uiteindelijk echt de grote massa.
Verkoopaantal is echt niet meer als lijdraad voor kwaliteits aanduiding te gebruiken.
Ik zou daarom ook graag zien dat Google nu weer voor een nieuwe partij kiest om te innoveren in de Nexus lijn.... We hebben nu een paar keer Samsung en op het laatst LG gehad, Nu zou Sony van mij weer met een Nexus mogen komen.
Overigens een nieuwe HTC Nexus, met als basis de HTC One (huis, scherm e.d.) zie ik ook wel zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 17:49 ]
Eerste indruk is goed. Het is een zeer mooi toestel. Erg dun en best goed vast te houden ondanks dat ik geen grote handen heb. Het toestel is ook veel kleiner dan ik gedacht had, het scheelt niet veel met de One X.
Het scherm is goed, maar eerlijk is eerlijk ik vind het scherm van m'n One X beter. Kleuren en contrast bij de OneX zijn echt heel goed. Scherm van de Xperia Z is een beetje als de Xperia S, maar dan groter.
Luidspreker volume voldoende net als One X. Gespreksvolume en kwaliteit daarentegen is een stuk beter dan de One X.
De camera is goed maar ik had er meer van verwacht. Beeld is te soft.Ik hoop dat met een software update opgelost gaat worden. De microfoon is wel weer goed tov de One X.
Al met al een goede telefoon en het is mooi om te zien dat Sony zo goed aan de weg timmert de laatste tijd, maar als de One te koop is ga denk ik toch voor de One. Alle reviews die ik lees zijn toch wel positief. Nu de prijs nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 25-03-2013 18:05 ]
En toch was jij het die bijvoorbeeld ondanks de slechte zwartwaarden van de One toch durfde te claimen dat volgens de reviews deze bijna net zo goed als AMOLED zou zijn. Waarom reageer je daar niet meer op? Je was echt de feiten aan het verdraaien om je favoriete HTC in een goed daglicht te zetten.Bullet NL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:42:
[...]
Heb je überhaupt gelezen wat ik in het bericht boven die van jou geschreven heb? Je bent nu meer bezig om op de man te spelen.
Het antwoord is dus; Nee ik vind niet dat sommige mensen dat doen. Je probeert zelf in ellenlange verhalen duidelijk te maken waarom de Samsung S4 voor jou de telefoon is. Maar op moment dat een ander "zijn" model promoot ga je hier tegen in en ben je instaat om iemand als fanboy weg te zetten.
Zelf kom je met geen enkele verwijzing waarom de S4 zo goed zou zijn, natuurlijk dat kan op basis van de hand-ons ook niet. Het Samsung toestel is namelijk nog niet bij de respectabele reviewers geweest.
Trouwens PhoneArena is een respectabele reviewer zodat jij die benoemd. En die geeft de S4 een hoger cijfer. Maar zoals ik wel vaker heb gezegd beslist ik pas als ik beide telefoon in mn handen heb gehad. En als ik heb besloten (en zo zeker van mn zaak ben zoals sommige mensen dat 20 pagina's lang doen) dan zul je mij niet hier (zoals anderen) elke kans zien pakken om die keuze te verantwoorden. Dan zie je me niet meer terug in dit topic.
En daarom heeft de S3 die vooral in wit er echt heel erg cheap uitziet zo veel verkocht. Dus bedrijven als Apple, HTC en Sony dachten: Samsung heeft met dat crappy design tientallen miljoenen toestellen verkocht ondanks dat onze er beter uit zagen, laten we ons nog maar meer focussen op uiterlijk. Inderdaad.Het is niet voor niets dat bedrijven als Apple, HTC en Sony zoveel aandacht geven aan het uiterlijk van hun nieuwste producten.
[ Voor 239% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 20:22 ]
Verwijderd
Jammer maar helaas klopt dit wel. Overigens zijn er nog wel een aantal reviewers waar ik mijn twijfels bij heb.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:51:
PhoneArena is heel veel maar zeker niet betrouwbaar. Het is algemeen bekend dat Apple en Samsung daar een grote vinger in de pap hebben. Als je een paar reviews van hen leest dan weet je wel hoe ze daar in elkaar zitten. Regelmatig zijn de vergelijking compleet krom en zelfs onwaar om zo Apple en Samsung telefoons in een beter daglicht te zetten.
En daarom kijk ik ook altijd naar "userreviews" op youtube zodat ik zelf ook kan kijken of iets vloeiends is of niet...Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:51:
PhoneArena is heel veel maar zeker niet betrouwbaar. Het is algemeen bekend dat Apple en Samsung daar een grote vinger in de pap hebben. Als je een paar reviews van hen leest dan weet je wel hoe ze daar in elkaar zitten. Regelmatig zijn de vergelijking compleet krom en zelfs onwaar om zo Apple en Samsung telefoons in een beter daglicht te zetten.
Geef daar me voorkeur aan dan een review lezen van een bekende site waar misschien Samsung enz.. wordt "voorgetrokken" om het zo maar te zeggen

De HTC One scoort prima zwartwaarden, zeker voor een LCD, Natuurlijk is er verschil met amoled, maar het verschil is kleiner dan jaren terug. Overigens, het scherm wordt tevens geroemd door de goede kleurechtheid. Prima toch, HTC zit met de One gewoon op de goede lijn met schermen die ze met de One X ook hadden. De HTC One is inderdaad mijn favoriet wanneer ik tussen de drie in dit topic besproken telefoons moet kiezen. Ik ga er maar vanuit dat hier niets mis mee is en ook ik een persoonlijke mening mag hebben. Overigens ben ik helemaal geen feiten aan het verdraaien. De HTC scoort prima op beeldkwaliteit, zowel zwart als wit (en alle kleuren die daar tussen liggen)Franco10 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:45:
En toch was jij het die bijvoorbeeld ondanks de slechte zwartwaarden van de One toch durfde te claimen dat volgens de reviews deze bijna net zo goed als AMOLED zou zijn. Waarom reageer je daar niet meer op? Je was echt de feiten aan het verdraaien om je favoriete HTC in een goed daglicht te zetten.
Het merk Samsung klinkt mensen veel meer in de oren dan bijvoorbeeld HTC.... Van Samsung kom je TV's, Wekkerradio's en zelfs auto's tegen. Dit is een vorm van stille marketing die gewoon weg in het voordeel spreekt van Samsung. Hier hoeft de telefoonpoot helemaal niets voor te doen. Als voorbeeld geeft ik aan dat de Samsung TV poot het grootste marktaandeel in Nederland heeft qua verkochte TV's Mensen worden simpelweg weg veel meer met het merk Samsung geconfronteerd. Door deze "handige" marketing is de drempel om Samsung telefoon te kopen veel lagere dan bijvoorbeeld een merk wat nieuw voor een persoon is.En daarom heeft de S3 die vooral in wit er echt heel erg cheap uitziet zo veel verkocht. Dus bedrijven als Apple, HTC en Sony dachten: Samsung heeft met dat crappy design tientallen miljoenen toestellen verkocht ondanks dat onze er beter uit zagen, laten we ons nog maar meer focussen op uiterlijk. Inderdaad.
Op moment dat bedrijven als Apple, Sony en HTC dachten te kunnen scoren met "cheap" design hadden ze dat wel gedaan. De evolutie van S3 naar S4 is een bewuste keuze van Samsung, Een die in niets vergeleken kan worden met de revolutie die Sony en HTC hebben gemaakt.
Samsung is in de zelfde valkuil gevallen als Apple, daar lopen de verkopen ook langzaam terug en verliezen ze marktaandeel.
[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 20:28 ]
Verwijderd
En hoe is dit te bewijzen? Omdat ze hogere cijfers krijgen hebben apple en samung een 'vinger in de pap'? Review is nog altijd een mening ook al is de review inderdaad niet erg uitgebreid. Htc one wordt daar ook gewoon enorm goed beoordeeld.Bullet NL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:56:
[...]
Jammer maar helaas klopt dit wel. Overigens zijn er nog wel een aantal reviewers waar ik mijn twijfels bij heb.
Het heeft met een stuk historie te maken, ook de beschikbaarheid van toestellen bij bepaalde reviewers is soms opvallend. Daarbij geef ik ook direct toe dat dit heel lastig te bewijzen is.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:34:
[...]
En hoe is dit te bewijzen? Omdat ze hogere cijfers krijgen hebben apple en samung een 'vinger in de pap'? Review is nog altijd een mening ook al is de review inderdaad niet erg uitgebreid. Htc one wordt daar ook gewoon enorm goed beoordeeld.
Maar goed, Poketnow is heel vaak helemaal op de hand van Apple, ondanks dat de HTC One daar nu een 9.2 weet te behalen....
Ps4/switch gamer
nou heb ik een S2 gehad en nu een S3, en het uiterlijk is voor mij een van de laatste punten waar ik naar kijk. Vervolgens heeft Samsung het nadeel dat ik als S3 gebruiker de overstap naar de S4 niet ga maken, tensij de aanbieding beter is dan wat ik nu heb (ik zie de voordelen van de S4 niet over de S3). Verder zou ik eerder kiezen voor een XZ, ik hou wel van de Sony style interface, en verder voldoet deze qua hardware volledig aan mijn eisen, al zijn de stereo-speakers van de One ook wel een mooi USP.
Reviews moet je toch een beetje globaal lezen en zelf je conclusie trekken, zelfs(zeker) gebruikersreviews, die mensen hebben 700€ besteed aan een toestel, en om dan te gaan roepen dat het niks is komt ook maar zelden voor, dan is het een miskoop geweest. Ik lees me zelf wel goed in op de diverse fora, om de voorkomende ergernissen/problemen te kunnen beoordelen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Fora zijn sowieso de beste plekken, daar lees je alle kleine ergenissen en wordt enkel gal geblazen over de toestellen zodra ze binnen zijn. Zo weet je alle mogelijke negatieve dingen al van tevorenreyals schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:42:
het is toch ook logisch dat Samsung niet met een revolutionair design hoeft te komen, ze zijn de marktleider, en het design van de S3 verkocht toch als een tierelier. Sony HTC en consorten MOETEN wel een ander design gebruiken om aandacht te krijgen/trekken van de potentiele koper.
nou heb ik een S2 gehad en nu een S3, en het uiterlijk is voor mij een van de laatste punten waar ik naar kijk. Vervolgens heeft Samsung het nadeel dat ik als S3 gebruiker de overstap naar de S4 niet ga maken, tensij de aanbieding beter is dan wat ik nu heb (ik zie de voordelen van de S4 niet over de S3). Verder zou ik eerder kiezen voor een XZ, ik hou wel van de Sony style interface, en verder voldoet deze qua hardware volledig aan mijn eisen, al zijn de stereo-speakers van de One ook wel een mooi USP.
Reviews moet je toch een beetje globaal lezen en zelf je conclusie trekken, zelfs(zeker) gebruikersreviews, die mensen hebben 700€ besteed aan een toestel, en om dan te gaan roepen dat het niks is komt ook maar zelden voor, dan is het een miskoop geweest. Ik lees me zelf wel goed in op de diverse fora, om de voorkomende ergernissen/problemen te kunnen beoordelen.
Verwijderd
Ik kan mij daar totaal niet in vinden eigenlijk. Ik heb een Xperia S uit de eerste batches wat in mijn ogen een veel beter scherm is dan de schermen ( geler ) die later in de S zaten waar het gele vlekken probleem niet meer voorkwam maar mijn Z heeft echt een veel beter scherm dan de S. Beter contrast en veel mooiere kleuren.Garret1410 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:02:
Heb de Xperia Z net binnen en wat mee gespeeld.
Eerste indruk is goed. Het is een zeer mooi toestel. Erg dun en best goed vast te houden ondanks dat ik geen grote handen heb. Het toestel is ook veel kleiner dan ik gedacht had, het scheelt niet veel met de One X.
Het scherm is goed, maar eerlijk is eerlijk ik vind het scherm van m'n One X beter. Kleuren en contrast bij de OneX zijn echt heel goed. Scherm van de Xperia Z is een beetje als de Xperia S, maar dan groter.
Luidspreker volume voldoende net als One X. Gespreksvolume en kwaliteit daarentegen is een stuk beter dan de One X.
De camera is goed maar ik had er meer van verwacht. Beeld is te soft.Ik hoop dat met een software update opgelost gaat worden. De microfoon is wel weer goed tov de One X.
Al met al een goede telefoon en het is mooi om te zien dat Sony zo goed aan de weg timmert de laatste tijd, maar als de One te koop is ga denk ik toch voor de One. Alle reviews die ik lees zijn toch wel positief. Nu de prijs nog.
Ik hoop dat Sony met de komende updates de camera en het grijze thema aanpakt en het scherm wat beter kalibreert.
Ik vertrouw het meest op AnandTech, PocketNow en GSM Arena. Die hebben zeer degelijke reviews, vooral AnandTech. En ja, dat kost meer tijd en ze reviewen minder toestellen, maar je weet wel exact wat je krijgt.
2 zinnen uit deze quote:sohus schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:25:
Hoe kunnen jullie sites als PocketNow en PhoneArena uberhaupt serieus nemen? Als ik PhoneArena zie dan zie ik alleen maar sensationele koppen, ontzettend slechte reviews inhoudelijk, hun reviews komen veel te snel uit en zijn volgens mij gebaseerd op korte hands-on bij fabrikant/event en niet op 2 weken gebruik in de praktijk. The Verge bakt er ook helemaal niks van, een aanfluiting hun reviews. Je moet maar eens toestel reviews vergelijken op sites. Wat bij het 1e toestel als negative wordt aangemerkt is bij een ander toestel opeens een positive. Los daarvan, als ik die PocketNow video hangouts zie dan vind ik die gasten sowieso niet serieus te nemen.
Ik vertrouw het meest op AnandTech, PocketNow en GSM Arena. Die hebben zeer degelijke reviews, vooral AnandTech. En ja, dat kost meer tijd en ze reviewen minder toestellen, maar je weet wel exact wat je krijgt.
Hoe kunnen jullie sites als PocketNow en PhoneArena uberhaupt serieus nemen?
Ik vertrouw het meest op AnandTech, PocketNow en GSM Arena.
Hoe zit het trouwens met de bloatware op de Xperia? Ik heb een tijdje een Xperia S mogen gebruiken en mijn god wat was dat dramatisch zeg. Er zat echt ongelofelijk veel meuk op dat constant actief was naast de standaard Android apps die draaien. Vergeleken met een stock S3 zat er veel meer rotzooi op, die je ook niet direct uit kan zetten zonder root zoals dat bij een deel van de Samsung bloatware wel kan.
Bijna niks, zeker niet in vergelijking met Samsung. Er staat een Mcafee trialware op, die moet je direct verwijderen. Daarnaast wat Sony apps die vele waarschijnlijk wel nuttig vinden waaronder Music Unlimited, TrackID(ala shazam), Walkman app. Meer niet volgens mij. Daarnaast kan je het allemaal freezen/uitzetten via app settings (mocht je het niet willen verwijderen).Franco10 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:50:
Dus naast experts over telefoons die we alleen van plaatjes zien, zijn wij nu ook experts in het inschatten van geloofwaardigheid van sommige grote techsites. Met al deze expertise verspillen we tijd hier!
Hoe zit het trouwens met de bloatware op de Xperia? Ik heb een tijdje een Xperia S mogen gebruiken en mijn god wat was dat dramatisch zeg. Er zat echt ongelofelijk veel meuk op dat constant actief was naast de standaard Android apps die draaien. Vergeleken met een stock S3 zat er veel meer rotzooi op, die je ook niet direct uit kan zetten zonder root zoals dat bij een deel van de Samsung bloatware wel kan.
Bij mijn S3 had ik binnen no-time een custom rom erop staan om deze reden. Mijn XZ is na een maand nog steeds origineel, zelfs geen root simpelweg omdat ik het nog niet nodig vind.
[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 26-03-2013 11:58 ]
Die Sony apps vind ik dus (net als alle Samsung apps) zeer onhandig. En waar heb je het trouwens kunnen vergelijken met de S4? Maar je zegt volgens mij dus ik heb zo mijn twijfels. Want zoals gezegd bij de S was het erg storend. Met alle respect het lijkt me vreemd als zie al die troep die wel op de S stond ineens weggehaald hebben bij de Z.renzo4000 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:56:
[...]
Bijna niks, zeker niet in vergelijking met Samsung. Er staat een Mcafee trialware op, die moet je direct verwijderen. Daarnaast wat Sony apps die vele waarschijnlijk wel nuttig vinden waaronder Music Unlimited, TrackID(ala shazam), Walkman app. Meer niet volgens mij.
Voor mij is het geen probleem aangezien ik toch na de unboxing er als eerste root op gooi. Maar voor de minder technische mensen die dat ding misschien voor de looks hebben staat er wel een hele zooi op die ze nooit zullen gebruiken. Hetzelfde geldt voor die hubs van Samsung ook natuurlijk, maar over die van de Z wordt niet gesproken terwijl ik die echt wel als storend heb ervaren bij de S.
[ Voor 21% gewijzigd door Franco10 op 26-03-2013 12:03 ]
Hij zegt toch niks over de S4? JIJ zei zelf S3, dus daar vergelijkt hij mee lijkt mijFranco10 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:00:
[...]
Die Sony apps vind ik dus (net als alle Samsung apps) zeer onhandig. En waar heb je het trouwens kunnen vergelijken met de S4? Maar je zegt volgens mij dus ik heb zo mijn twijfels. Want zoals gezegd bij de S was het erg storend. Met alle respect het lijkt me vreemd als zie al die troep die wel op de S stond ineens weggehaald hebben bij de Z.
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.