Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Hij zegt toch niks over de S4? JIJ zei zelf S3, dus daar vergelijkt hij mee lijkt mij
^^
Idd, sterker nog ik zeg zelfs letterlijk "mijn S3".Franco stelt een vraag met als doel dat er een reactie wordt verwacht. Dit staat hem vervolgens niet aan en dan krijg je dit ... beetje jammer ;( . Daarnaast suggereer je dat bloatware voor jou een probleem is, vervolgens post je daarna een reactie dat het geen probleem is omdat je hem toch gaat rooten .. blabla :? :F

Er staan trouwens talloze reviews op het web waar de aanwezige apps worden besproken dus een beetje research en je had deze vraag niet eens hoeven stellen. Overigens ben ik van mening dat de XZ (buiten een nexus) een van de weinige toestellen is waar bijna geen bloatware op staat, daarnaast is de UI/launcher redelijk clean gebleven tov standaard android.

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 26-03-2013 12:32 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
renzo4000 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:29:
[...]

^^
Idd, sterker nog ik zeg zelfs letterlijk "mijn S3".Franco stelt een vraag met als doel dat er een reactie wordt verwacht. Dit staat hem vervolgens niet aan en dan krijg je dit ... beetje jammer ;( . Daarnaast suggereer je dat bloatware voor jou een probleem is, vervolgens post je daarna een reactie dat het geen probleem is omdat je hem toch gaat rooten .. blabla :? :F
Toen ik reageerde op je antwoord stond er niets bij over jouw S3. Die heb je er daarna opgezet. Dus je verwacht dat ik tijdens die reactie al ga voorspellen welke wijziging je daar nog aan gaat toevoegen. Beetje jammer :'( Ik vraag iets en ik krijg een antwoord met ronde termen als volgens mij, daar heb ik weinig aan. Ik heb er vooral weinig aan als je je bericht veranderd als ik al bezig ben met een antwoord typen en je daar een antwoord met veel drama op geeft.

Begrijpend lezen blijft soms lastig. Voor mij is bloatware geen probleem, echter moet wel vermeld worden dat Sony er ook heel veel nutteloze meuk op zet. Want Samsung wordt verweten veel bloatware te hebben, dan is het in een vergelijk topic ook wel zo eerlijk om ook te melden dat de Xperia er ook wat van kan. Vind je niet?
Er staan trouwens talloze reviews op het web waar de aanwezige apps worden besproken dus een beetje research en je had deze vraag niet eens hoeven stellen. Overigens ben ik van mening dat de XZ (buiten een nexus) een van de weinige toestellen is waar bijna geen bloatware op staat, daarnaast is de UI/launcher redelijk clean gebleven tov standaard android.
De Xperia S had daadwerkelijk wel heel veel nutteloze apps geinstalleerd die niet verwijderd of uitgezet konden worden zonder root. Als ze er bij de Z ineens heel veel van die troep er af hebben gehaald dan zul je wel gelijk hebben. Je spreekt nu wel met meer zekerheid dan een post terug waar het volgens mij was.

Er staan op dit forum wel heel veel vragen die met een beetje research niet gesteld hoeven te worden. Ik hoop dat je ook op al die vragen met diezelfde felheid gaat reageren om dat te melden.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 26-03-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
@Franco10,

Het is heel simpel, Sony is de fabrikant die het minste aanpast aan standaard Android, indien je Sony wil vergelijken met Samsung dan staat op een Sony veel minder bloadware....

Geloof je me niet? Ga ze dan maar naast elkaar leggen en letterlijke de rom's vergelijken. Ook zal je zien dat de Samsung rom groter is qua grote..... Waarom? Omdat Samsung (en dan komt hij weer) wederom veel meer "eigen" software in een rom stopt.

Wat je schijft, dat Sony veel bloatware in haar rom's zou stoppen klopt dus niet, natuurlijk installeren ze een aantal extra app's en passen ze het standaard Android wat aan. Maar veel minder dan andere fabrikanten, dus ook Samsung.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 26-03-2013 13:44 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Franco10 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Begrijpend lezen blijft soms lastig.
Franco, interessant dat jij met een dergelijke opmerking komt. Gezien je reputatie (iig binnen dit topic) misschien eens een idee om eerst bij jezelf te kijken, een betere betere wereld begint tenslotte bij jezelf :+ .

Laten we vanaf heden maar weer on-topic gaan. Conclusie op basis van "persoonlijke" mening is kennelijk toch echt dat de hoeveelheid bloatware op XZ meevalt. Lees anders ook nog even het XZ topic zelf, daar kan je ook nog een hoop informatie vinden. Of pak eens een willekeurige review elders

Een quote uit deze review:

We like the minimalist lock screen which includes an attractive, shutter unlock animation and allows users to quickly swipe into the camera and Walkman music app. Sony hasn't clogged the Xperia Z with bloatware apps you'll never use, either. We quickly disabled the default calendar app (replaced with Google Calendar), the Social Life media aggregator and the useless Sony Select app, but other inclusions are quite useful. The album app, Sony's take on the Gallery, is fast, smooth and provides better sorting and scrolling options than other Android phones. We also like the Walkman music app, which offers an equaliser, a visualiser and has an intuitive interface.

d:)b

d:)b

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik twijfel, de Z of de One. waarom geen samsung? je bent ook niet voor Ajax, dat idee. maar waarom voor de een kiezen en waarom voor de ander?

belangrijkste vind ik misschien wel het rooten en alles daarom heen. is een hobby, heb ik plezier in. maar welke kies je dan? in het verleden veel met htc gedaan. de G1 de desire en de desire z allemaal goed ondersteund. is de one dat ook?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
raydekok schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:22:
ik twijfel, de Z of de One. waarom geen samsung? je bent ook niet voor Ajax, dat idee. maar waarom voor de een kiezen en waarom voor de ander?

belangrijkste vind ik misschien wel het rooten en alles daarom heen. is een hobby, heb ik plezier in. maar welke kies je dan? in het verleden veel met htc gedaan. de G1 de desire en de desire z allemaal goed ondersteund. is de one dat ook?
Tja.... Ik denk de belangrijkste reden om tussen de One en Z te kiezen ligt in het feit welke je het mooiste vind. De Sony is al een paar weken op de markt, de One komt nu een beetje los in het buitenland en moet vanaf medio april ook in ons land verkrijgbaar zijn.

Wat in ieder geval voor beide telefoons op gaat is dat ze met een warm welkom in de "rom community" zullen worden geaccepteerd. Natuurlijk zal er verschil zijn tussen de beide manieren om ze te voorzien van root en/of een bootloader. Maar daarna zal er niet veel verschil in zitten.

Een One heeft een wat snellere soc, die vermoedelijk met 1.7Ghz ook underlockt is, ik verwacht dat de "community" de One vrijsnel stabiel op 2.0Ghz weet te clocken...

Dit zal met de Z en zijn basisclock van 1.5GHz voor iets meer problemen kunnen zorgen, vooral omdat hij verder weg moet komen om die zelfde 2.0Ghz te halen

Maar goed, beide telefoons zullen ongetwijfeld van rom's worden voorzien van alle grote jongens zoals, CM, Miui e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ok goed maar de ondersteuning vanuit de fabrikanten zelf is sony natuurlijk wel koploper als het gaat om sources vrijgeven.

moeilijke keuzes. ik moet er ook nog eens 2 jaar mee doen wat in mijn hoofd al bijna niet haalbaar is.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
raydekok schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:38:
ok goed maar de ondersteuning vanuit de fabrikanten zelf is sony natuurlijk wel koploper als het gaat om sources vrijgeven.

moeilijke keuzes. ik moet er ook nog eens 2 jaar mee doen wat in mijn hoofd al bijna niet haalbaar is.
Je hebt gelijk hoor, maar ook andere fabrikanten doen nu "ook" iets nieuws, ze komen met speciale developer uitvoeringen van hun telefoon.

Zo komt in de VS namelijk een model van de HTC One op de markt die standaard geen rootlock heeft, en HTC heeft toegezegd ondersteuning te geven en het beschikbaar stellen van sourcecodes.
Wat ik dus net al schreef, er is niet heel veel verschil meer tussen Sony en HTC op dit gebied.... Vermoedelijk ook beide ingegeven door dat ze door hebben dat een machtige "rom community" veel extra kopers kan betekenen van je "eigen" telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Bullet NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar ook andere fabrikanten doen nu "ook" iets nieuws, ze komen met speciale developer uitvoeringen van hun telefoon.

Zo komt in de VS namelijk een model van de HTC One op de markt die standaard geen rootlock heeft, en HTC heeft toegezegd ondersteuning te geven en het beschikbaar stellen van sourcecodes.
Wat ik dus net al schreef, er is niet heel veel verschil meer tussen Sony en HTC op dit gebied.... Vermoedelijk ook beide ingegeven door dat ze door hebben dat een machtige "rom community" veel extra kopers kan betekenen van je "eigen" telefoon.
ik denk dat ik stiekem al weet, sony een jaar flink gebruikt en vanaf dag een root toegang gehad en een custom rom erop. ik ga nu HTC maar eens een kans geven. en werkt het echt niet verkoop ik het zooitje weer. ben behoorlijk zuinig.

even zonder root is natuurlijk wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:37:

Wat je schijft, dat Sony veel bloatware in haar rom's zou stoppen klopt dus niet, natuurlijk installeren ze een aantal extra app's en passen ze het standaard Android wat aan. Maar veel minder dan andere fabrikanten, dus ook Samsung.
Mijn vraag was specifiek gericht op de XZ ten opzichte van de S. Ik heb namelijk zelf gezien bij de S dat deze vol zat met bloatware. Bij Samsung kun je zonder root ook veel van die apps uitzetten in de instellingen, dat kon bij die apps op de Xperia S niet.
renzo4000 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Franco, interessant dat jij met een dergelijke opmerking komt. Gezien je reputatie (iig binnen dit topic) misschien eens een idee om eerst bij jezelf te kijken, een betere betere wereld begint tenslotte bij jezelf :+ .
Je kan me veel verwijten maar niet dat begrijpend lezen een probleem is.
Laten we vanaf heden maar weer on-topic gaan. Conclusie op basis van "persoonlijke" mening is kennelijk toch echt dat de hoeveelheid bloatware op XZ meevalt. Lees anders ook nog even het XZ topic zelf, daar kan je ook nog een hoop informatie vinden. Of pak eens een willekeurige review elders
Nou niet alle review sites worden hier als betrouwbaar gezien. Vooral als ze je favoriete toestel niet als hun favoriet neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
raydekok schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:51:
[...]

ik denk dat ik stiekem al weet, sony een jaar flink gebruikt en vanaf dag een root toegang gehad en een custom rom erop. ik ga nu HTC maar eens een kans geven. en werkt het echt niet verkoop ik het zooitje weer. ben behoorlijk zuinig.

even zonder root is natuurlijk wel mogelijk.
Tja... Ik heb vanmorgen net een Xperia Z besteld voor mijn vrouw, Vodafone had hem alleen niet op voorraad. Mijn HTC One komt vermoedelijk halve wege april. Ik kan vanaf dat moment meer duidelijkheid geven. Zal ze overigens beide voorzien van een custrom rom vermoed ik ;)
Franco10 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Mijn vraag was specifiek gericht op de XZ ten opzichte van de S. Ik heb namelijk zelf gezien bij de S dat deze vol zat met bloatware. Bij Samsung kun je zonder root ook veel van die apps uitzetten in de instellingen, dat kon bij die apps op de Xperia S niet.
Weet je zeker dat je goed gekeken hebt? De Interface van de Sony Xpera S is bijna gelijk aan stock-android, Sony levert alleen wat extra app's (walkman, socialmedia e.d.) en drivers (Bravia) mee.

Ben je niet in de war met een branded versie van de Xperia S? Deze wordt bijvoorbeeld door T-Mobile voorzien van extra "T-Mobile" zooi.

De Xperia S die wij hier hebben liggen is voorzien van een stock-rom, wel met root toegang (ivm Titanium Backup) en heeft juist helemaal niet veel bloatware in de rom.

Maar goed, waar je ook kijkt, en wie het ook schrijft, Sony valt juist erg op door de keuze van weinig bloatware, helemaal wanneer je een Sony toestel gaat vergelijken met een Samsung zoals jij zo straks deed. Heb je misschien een software versie van de Sony rom waar van jij vindt dat er veel bloatware opstaat? Dan kan ik het eens gaan vergelijken. Ben namelijk wel nieuwsgierig als er bijvoorbeeld verschillende versies rond gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Bullet NL op 26-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Bullet NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Tja... Ik heb vanmorgen net een Xperia Z besteld voor mijn vrouw, Vodafone had hem alleen niet op voorraad. Mijn HTC One komt vermoedelijk halve wege april. Ik kan vanaf dat moment meer duidelijkheid geven. Zal ze overigens beide voorzien van een custrom rom vermoed ik ;)

[...]

Weet je zeker dat je goed gekeken hebt? De Interface van de Sony Xpera S is bijna gelijk aan stock-android, Sony levert alleen wat extra app's (walkman, socialmedia e.d.) en drivers (Bravia) mee.

Ben je niet in de war met een branded versie van de Xperia S? Deze wordt bijvoorbeeld door T-Mobile voorzien van extra "T-Mobile" zooi.

De Xperia S die wij hier hebben liggen is voorzien van een stock-rom, wel met root toegang (ivm Titanium Backup) en heeft juist helemaal niet veel bloatware in de rom.

Maar goed, waar je ook kijkt, en wie het ook schrijft, Sony valt juist erg op door de keuze van weinig bloatware, helemaal wanneer je een Sony toestel gaat vergelijken met een Samsung zoals jij zo straks deed. Heb je misschien een software versie van de Sony rom waar van jij vindt dat er veel bloatware opstaat? Dan kan ik het eens gaan vergelijken. Ben namelijk wel nieuwsgierig als er bijvoorbeeld verschillende versies rond gaan.
ik vind de software van sony sowieso vervelend maar dat vind ik van sense ook. dus die moeten er bij mij dan ook direct vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Dat zegt helemaal niets. Sourcecodes moeten zelfs verplicht vrijgegeven worden voor Android! Feit is dat de manier waarop dat gebeurt alles zegt over hoe ze naar de community kijken. Samsung bijvoorbeeld levert totaal onwerkbare sources en HTC hield zich ook af van specifieke drivers en sources. Ik kan het verkeerd gaan hebben maar de kans is heel groot dat de camera niet gaan werken op non-stock roms (en daar gaat het om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
nieuws: Lek in lockscreen geeft kwaadwillende toegang tot Sony Xperia Z

Welkom bij de club Sony.... zonder lek in je lockscreen hoor je er niet meer bij tegenwoordig...

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:46:

Welkom bij de club Sony.... zonder lek in je lockscreen hoor je er niet meer bij tegenwoordig...
Een ding is zeker, hier gaat vast een patch op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

reyals schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:42:
het is toch ook logisch dat Samsung niet met een revolutionair design hoeft te komen, ze zijn de marktleider, en het design van de S3 verkocht toch als een tierelier. Sony HTC en consorten MOETEN wel een ander design gebruiken om aandacht te krijgen/trekken van de potentiele koper.
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Samsung is het VW onder de smartphonefabrikanten. (De VW Golf wordt ook nooit ingrijpend veranderd qua uiterlijk en toch koopt iedereen hem). Al zie je wel dat Samsung zich meer wil onderscheiden qua software, hardware vindt de gemiddelde consument blijkbaar minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Samsung is het VW onder de smartphonefabrikanten. (De VW Golf wordt ook nooit ingrijpend veranderd qua uiterlijk en toch koopt iedereen hem). Al zie je wel dat Samsung zich meer wil onderscheiden qua software, hardware vindt de gemiddelde consument blijkbaar minder belangrijk.
De golf is alleen niet het topmodel van VW maar een middenklasser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:46:

Ik heb zo'n idee dat er nog meer fabrikanten gaan komen met een soortgelijk probleem. Het lijkt erop dat ze bij Google aan de Android-kant het beter moeten dichttimmeren. Of het komt doordat custom lock-screens hier geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:02:
[...]

Ik heb zo'n idee dat er nog meer fabrikanten gaan komen met een soortgelijk probleem. Het lijkt erop dat ze bij Google aan de Android-kant het beter moeten dichttimmeren. Of het komt doordat custom lock-screens hier geen rekening mee houden.
De iphone heeft dit probleem ook, je hoort er gewoon niet bij als smartphone fabrikant als je het niet hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-03-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:09:
[...]

De iphone heeft dit probleem ook, je hoort er gewoon niet bij als smartphone fabrikant als je het niet hebt.
Jammer genoeg gaat door die Z-bug de grap dat Samsung Apple zo graag kopieert dat ze zelfs de bugs overnemen niet meer op :P
Franco10 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:56:
[...]

[...]

Je kan me veel verwijten maar niet dat begrijpend lezen een probleem is.

[...]

Nou niet alle review sites worden hier als betrouwbaar gezien. Vooral als ze je favoriete toestel niet als hun favoriet neerzetten.
Welke apps bedoel je dan specefiek? Ik heb namelijk een flink aantal Android telefoons gehad, bijna allemaal waarbij ik na 3 weken al de neiging had om CM erop te gooien en enkel bij Sony deze neiging nog niet omdat ik het daadwerkelijk toevoegingen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:28:
[...]

2 zinnen uit deze quote:

Hoe kunnen jullie sites als PocketNow en PhoneArena uberhaupt serieus nemen?
Ik vertrouw het meest op AnandTech, PocketNow en GSM Arena.

:S
Excuseer, bij vertrouw het meest moest ipv van 'PocketNow' de site 'PocketLint' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Ah, goed dat ik dit topic heb gevonden. Waar ik twee jaar terug vol overtuiging en zonder spijt voor de SGS2 ging, heb ik nu echt moeite met het uitzoeken van een opvolger. De nieuwe S4 (en de S3 ook trouwens) doen me helemaal niets, maar de One en de Z zijn toch wel hele mooie toestellen, maar weer niet met bijzondere overtuiging, voor mij dan :p

Ben zelf geen fan van softwarematige knoppen zoals op de Z, heb het liefst gewoon een echte button zoals bij de Samsungs. De touchbediening van de One gaat dan ook nog wel.. Maar ben geen fan van HTC Sense en de hele GUI, al zijn de appdrawer en de homescreens in mijn ogen wel beter geworden. Maargoed, die kunnen ook nog makkelijk vervangen worden door een andere launcher.. Sony nooit echt naar gekeken, tot nu dan. Geen idee alleen wat ik ervan denken moet, die zal ik eens uit moeten proberen. Nadeel is weer dat ik veel negativiteit over het scherm zie, wat ik wel weer belangrijk vind. Misschien taboe (of niet) in dit subforum, maar zit deze ronde zelfs voor de verandering de iPhone te overwegen ook al zou dit een twist van 180 graden zijn. Moeilijk, moeilijk.

Misschien niet de meest nuttige post in dit topic, probeer het ook maar even voor mezelf op een rijtje te zetten. Ik ga dit topic dus ook maar in de gaten houden voor verschillende visies op deze toptoestellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het scherm van de Z is prima hoor :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53
Scherm van de Z is iid prima, tenzij je hem echt op een onmogelijke hoek houdt dan zul je wel wat verzadiging zien in de kleuren, maar alles blijft ook dan nog prima leesbaar. Vind het persoonlijk een beetje gemierenneuk over dat scherm, ik bedoel een boek lees je toch ook niet van schuin onder af?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Recrush, in mijn review heb ik het scherm uitgebreid besproken en er geprobeerd foto's van te maken en het is echt een goed scherm. productreview: Sony Xperia Z Zwart review door Cyleo

Over de knoppen: HTC's knoppen zijn bij de One erg vreemd, zal als je dat belangrijk vind dat ook zeker even meenemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 26-03-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:35:
Scherm van de Z is iid prima, tenzij je hem echt op een onmogelijke hoek houdt dan zul je wel wat verzadiging zien in de kleuren, maar alles blijft ook dan nog prima leesbaar. Vind het persoonlijk een beetje gemierenneuk over dat scherm, ik bedoel een boek lees je toch ook niet van schuin onder af?
Ja precies, ik kijk films op mijn Z en het scherm is echt gewoon een plaatje als je HD films kijkt _/-\o_

En dat van de kijkhoeken, ik merk er bijna niks van, waar moet ik dan op letten? Dat de kleuren iets lichter worden en het scherm wat witter wordt als ik hem helemaal omdraai is het enige wat ik merk. Maar dan houd ik mijn Z ook echt als een debiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:54:
[...]

Ja precies, ik kijk films op mijn Z en het scherm is echt gewoon een plaatje als je HD films kijkt _/-\o_

En dat van de kijkhoeken, ik merk er bijna niks van, waar moet ik dan op letten? Dat de kleuren iets lichter worden en het scherm wat witter wordt als ik hem helemaal omdraai is het enige wat ik merk. Maar dan houd ik mijn Z ook echt als een debiel..
Ik heb het toestel inmiddels in de verkoop omdat ik (uit persoonlijke overwegingen, want qua design vind ik hem nagenoeg net zo mooi als de One) toch liever een HTC heb, maar de enige manier hoe ik die vage kleuren kon reproduceren was door het scherm op een positie te houden waarop je nooit naar het scherm zou kijken. Dus dat scherm is een dikke prima, en de kleuren zijn juist super mooi met films foto's en internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

netblade schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:48:
[...]

Ik heb het toestel inmiddels in de verkoop omdat ik (uit persoonlijke overwegingen, want qua design vind ik hem nagenoeg net zo mooi als de One) toch liever een HTC heb, maar de enige manier hoe ik die vage kleuren kon reproduceren was door het scherm op een positie te houden waarop je nooit naar het scherm zou kijken. Dus dat scherm is een dikke prima, en de kleuren zijn juist super mooi met films foto's en internet
De meeste mensen hebben dan ook echt geen idee hoe een scherm er uit moet zien voor foto's en video. Zet een TV op de THX-stand en de meeste mensen vinden het beeld flets en donker. Echter is dit puur een kwestie van gewenning, en ja, als je switcht met de 'fabrieks-af'-stand van een TV dan is THX inderdaad flets en donker. Maar is het WEL zoals het beeld moet zijn. Zo ook met telefoons. De meeste mensen denken te vinden 'hoe feller hoe beter' en dat gras er fluorescerend groen uit ziet, lijkt die mensen niet te deren.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
FaceDown schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:15:
[...]

De meeste mensen hebben dan ook echt geen idee hoe een scherm er uit moet zien voor foto's en video. Zet een TV op de THX-stand en de meeste mensen vinden het beeld flets en donker. Echter is dit puur een kwestie van gewenning, en ja, als je switcht met de 'fabrieks-af'-stand van een TV dan is THX inderdaad flets en donker. Maar is het WEL zoals het beeld moet zijn. Zo ook met telefoons. De meeste mensen denken te vinden 'hoe feller hoe beter' en dat gras er fluorescerend groen uit ziet, lijkt die mensen niet te deren.
Nouja ik werk dan ook nog met een Desire Z dus ik vind alle schermen op de huidige (en voorgaande generatie) toestellen supermooi, Ik snap best dat de kleuren niet geheel natuurgetrouw zijn maar dan is het nog een persoonlijke voorkeur waar je waarde aan hecht, ik denk dat voor 90% het scherm van de Sony een prima scherm is. En de overige 10% die weet wel welk toestel ze anders moeten hebben voor natuurgetrouwe beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FaceDown schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:15:
Zo ook met telefoons. De meeste mensen denken te vinden 'hoe feller hoe beter' en dat gras er fluorescerend groen uit ziet, lijkt die mensen niet te deren.
Daarom heeft sony denk ik de bravia engine 2 wat "oversaturated" gemaakt. Ik gebruik de Z zonder die engine en vindt de kleuren en beeld echt super mooi, zoals het hoort.
Geregeld wel eens naast een ander 1080p scherm gezet ( tv/monitor ) maar het is echt goed. ( dat terwijl ik het wel befaamde JDI scherm heb )
Nu heb ik natuurlijk de One of S4 er (nog) niet naast gelegd maar ik weet zeker dat de Z mee kan in het geweld.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:51:
HTC One versus Galaxy S4. Super uitgebreide review:
http://www.gsmarena.com/s...vs_htc_one-review-913.php

Super leesvoer _/-\o_ :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Nou, de Samsung komt redelijk als winnaar uit de bus. Wat ik me nog steeds afvraag echter, hoe zit het met support voor deze Samsung vanuit de customROM community. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk. Op een gegeven moment zal ik toch van Touchwiz afwillen, net zoals ik dat nu met m'n Galaxy S2 heb gedaan (draai momenteel RootBox).

Hopelijk zal de support wat beter zijn gezien het feit dat ze Qualcomm chipsets gebruiken en de developers de drivers ook vanuit Qualcomm kunnen krijgen (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 13:31
Inderdaad een erg uitgebreide vergelijking waarbij de S4 op de meeste punten beter scoort. Maar bij elke test is de ene net iets beter dan de andere. Conclusie mag dan ook duidelijk zijn welke je van deze twee ook kiest een buil kun je er niet aan vallen :)

Wat mij wel verbaasde is dat de camera van de S4 beter scoort bij minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mytheory schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Inderdaad een erg uitgebreide vergelijking waarbij de S4 op de meeste punten beter scoort. Maar bij elke test is de ene net iets beter dan de andere. Conclusie mag dan ook duidelijk zijn welke je van deze twee ook kiest een buil kun je er niet aan vallen :)

Wat mij wel verbaasde is dat de camera van de S4 beter scoort bij minder licht.
Ik zie bij deze test ook vreemde foto's voorbij komen bij de One.... Het is net alsof ze wederom een pre-productie model hebben gebruikt. Hoe ik daar bij kom? De foto's laten de zelfde fouten zien als bij de pre-productie toestellen. Er zijn genoeg artikelen te vinden waar men laat zien dat de de One echt betere foto's kan maken.

Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
sohus schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:25:

Ik vertrouw het meest op AnandTech, PocketNow en GSM Arena. Die hebben zeer degelijke reviews, vooral AnandTech. En ja, dat kost meer tijd en ze reviewen minder toestellen, maar je weet wel exact wat je krijgt.
Oei en nu heeft ook GSMarena die volgens onze experts betrouwbaar is op de meeste punten de Samsung als de beste van de twee. En de camera blijkt dus inderdaad niet goed voor een topmodel anno 2013. Daar hadden we het hiet nog over gehad toch: And its still camera was really nowhere near the level of the Samsung Galaxy S4 13MP shooter. Ultrapixels or not, 4MP can barely rival 2010 flagships on most occasions.

@Bullet

Ik heb die Xperia S niet meer, na een paar weken meteen weer verkocht. Maar de vraag of ik wel goed gekeken heb is een beetje vreemd, als ik gewoon keek naar alle apps die actief waren zat er gewoon heel veel bloatware tussen. Het was er een van Tmobile dus misschien dat er een extra app bij zat om die reden. Maar het was vooral veel Sony troep.

Er staan heel wat interessante in deze review. Hier werd bijvoorbeeld door velen geroepen dat Samsung zo veel rotzooi heeft en dat het bijna niets meer met Android te maken heeft. Deze review zegt juist dat Samsung dichter bij stock android zit dan HTC. Het scherm en de accuduur komen zijn ook beter bij Samsung volgens deze mannen.

Toch wel iets anders dan hier heel overtuigd werd geroepen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Franco10 op 27-03-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:29:
[...]

Oei en nu heeft ook GSMarena die volgens onze experts betrouwbaar is op de meeste punten de Samsung als de beste van de twee. En de camera blijkt dus inderdaad niet goed voor een topmodel anno 2013. Daar hadden we het hiet nog over gehad toch: And its still camera was really nowhere near the level of the Samsung Galaxy S4 13MP shooter. Ultrapixels or not, 4MP can barely rival 2010 flagships on most occasions.

@Bullet

Ik heb die Xperia S niet meer, na een paar weken meteen weer verkocht. Maar de vraag of ik wel goed gekeken heb is een beetje vreemd, als ik gewoon keek naar alle apps die actief waren zat er gewoon heel veel bloatware tussen. Het was er een van Tmobile dus misschien dat er een extra app bij zat om die reden. Maar het was vooral veel Sony troep.
Ik wacht wel op een vs review met final products. Ik heb nu geen inzicht in welke camera module er bij de One in zat. Waarschijnlijk wordt de keuze straks: iets betere specs in een lelijk jasje of iets mindere specs in een mooi jasje. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:29:

Hmmm, de Sony Xperia S heeft stock minder Bloatware dan een Samsung Galaxy S3.... Je trekt dus nog al een opvallende en niet met de werkelijkheid overeenkomende conclusie.

Overigens, past T-Mobile meer aan dan "één" extra app, T-Mobile installeert een eigen browser, diverse apps, waar onder deze https://play.google.com/s...r?id=T-Mobile+Netherlands (4 stuks) + dat men aanpassingen doet aan het bootscreen, eigen "T-Mobile" geluiden en nog wat andere niet zichtbare apps.

Het is dus duidelijk meer dan een extra app schijnbaar heb je dus echt niet goed gekeken omdat een T-Mobile versie van de Sony XS duidelijk qua rom te onderscheiden is.

Maar goed, het is gewoon een feit dat Sony (samen met Asus) de minste aanpassingen maakt en toevoegingen doet aan een vanilla Android versie. Samsung en HTC staan er juist om bekend dat ze veel meer aanpassingen doen.

Maar goed, dit zal jij bijna als vanzelfsprekend wederom niet met mij eens zijn.......
Golf2vr6 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:40:
[...]

Ik wacht wel op een vs review met final products. Ik heb nu geen inzicht in welke camera module er bij de One in zat. Waarschijnlijk wordt de keuze straks: iets betere specs in een lelijk jasje of iets mindere specs in een mooi jasje. Lastig...
Klopt, het is totaal niet duidelijk welke build en of productie versies ze hier tegen elkaar hebben gezet. Het duurt nog meer dan een maand tot dat de S4 op de markt komt, vermoedelijk hebben ze dus een pre-productie model te pakken. Precies zoals het ook bekend is dat HTC een aantal Pre-productie modellen heeft laten testen.

Een verkeerde zaak als je het mij vraagt, alleen al omdat dit verwarring kan geven, de verschillende reviewers doen uitspraken op basis van toestellen die nog niet final zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Tja vraag mij meer af waarom een fabrikant pre-productie modelen laat testen als ze blijkbaar beter kunnen worden in de final release.... :?.

Zelfde geld voor Xperia Z met al die verschillende panels en niet geoptimaliseerde camera software

[ Voor 26% gewijzigd door DoubleYouPee op 27-03-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Golf2vr6 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:40:
[...]

Ik vind het zoals gezegd opvallend dat ze vinden dat TouchWiz erg dicht bij Andorid zit terwijl hier werd geroepen dat dat niet zo is. HTC heeft met zijn skin juist meer afstand genomen van stock android. Toch wel een ruime zege voor Samsung.

Samsung wint het op:

Camera overall gezien (waarin de zege in low-light opvallend is te noemen, daar zou de HTC moeten winnen)
Scherm
Software
Accuduur
Benchmarks

De paar zeges die HTC haalt worden als minimaal beschreven. Maar waar een andere reviewer (waar ook de S4 als winnaar uit de bus kwam) opeens onbetrouwbaar was, zal hier ook nog wel wat over gezegd worden. Voor mij komt de S4 toch wel als best duidelijke winnaar uit deze review. De HTC wint alleen op uiterlijk en de twee luidsprekers, op alle andere belangrijke punten neemt de S4 afstand van de One.

[ Voor 23% gewijzigd door Franco10 op 27-03-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:48:
[...]

Ik vind het zoals gezegd opvallend dat ze vinden dat TouchWiz erg dicht bij Andorid zit terwijl hier werd geroepen dat dat niet zo is. HTC heeft met zijn skin juist meer afstand genomen van stock android. Toch wel een ruime zege voor Samsung.

Samsung wint het op:

Camera overall gezien (waarin de zege in low-light opvallend is te noemen, daar zou de HTC moeten winnen)
Scherm
Software
Accuduur
Benchmarks

De paar zeges die HTC haalt worden als minimaal beschreven.
Duidelijk een conclusie van een Dit doe we hier niet meer

Conclusie van GSM Arena:
In the end, it's best if you don't just count number of victories to know which smartphone is better than this other. Instead, you should use this article as a reference - focus on the features you care about and ignore the rest. While each category has a winner and a loser, the "loser" in this shootout will be envied by most other premium phones on the market for quite some time to come. The winner? How about the one with your name on it.

[ Voor 1% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Golf2vr6 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:52:
[...]

Duidelijk een conclusie van een fanboy...

Conclusie van GSM Arena:
In the end, it's best if you don't just count number of victories to know which smartphone is better than this other. Instead, you should use this article as a reference - focus on the features you care about and ignore the rest. While each category has a winner and a loser, the "loser" in this shootout will be envied by most other premium phones on the market for quite some time to come. The winner? How about the one with your name on it.
Je moet beter lezen. Kijk niet naar de algemene conclusie maar naar de aparte conclusies voor bovengenoemde onderwerpen. Daarin wordt de S4 als winnaar gekozen. Goed lezen is belangrijk.

Winner: Samsung Galaxy S4. The gap is certainly smaller than the endurance ratings suggest, as the two smartphones differ mostly by their stand-by efficiency and given that they will be owned by power users, real-life performance will be much closer.

Winner: Samsung Galaxy S4. The Samsung smartphone comes with a newer version of Android that, while skinned, feels closer to stock Android. It has more flexibility too with many interesting features.

Winner: Samsung Galaxy S4. Samsung clocked the Snapdragon 600 chipset higher than HTC and helped its flagship to the victory here. The Exynos 5 Octa version of the Galaxy S4 should be even faster with its Cortex-A15 CPU, but the Qualcomm powered one is the fastest we have seen so far.

*knip* We gaan elkaar hier niet uitmaken voor fanboy

[ Voor 2% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:48:
[...]

Ik weet niet hoe goed jou Engels is, maar ze schrijven duidelijk dit....
The winner? How about the one with your name on it.
Of te wel, ze wijzen helemaal geen winnaar aan, ze maken duidelijk de nuance dat ondanks dat soms punten naar Samsung gaan en op andere onderdelen weer punten naar HTC gaan het eigenlijk een "to close to call" verhaal is.

Daarom maken ze ook duidelijk dat er eigenlijk geen winnaar is, persoonlijke voorkeuren van de kopers moeten het maar uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52

BPP

Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Je moet beter lezen. Kijk niet naar de algemene conclusie maar naar de aparte conclusies voor bovengenoemde onderwerpen. Daarin wordt de S4 als winnaar gekozen. Goed lezen is belangrijk.

Winner: Samsung Galaxy S4. The gap is certainly smaller than the endurance ratings suggest, as the two smartphones differ mostly by their stand-by efficiency and given that they will be owned by power users, real-life performance will be much closer.

Winner: Samsung Galaxy S4. The Samsung smartphone comes with a newer version of Android that, while skinned, feels closer to stock Android. It has more flexibility too with many interesting features.

Winner: Samsung Galaxy S4. Samsung clocked the Snapdragon 600 chipset higher than HTC and helped its flagship to the victory here. The Exynos 5 Octa version of the Galaxy S4 should be even faster with its Cortex-A15 CPU, but the Qualcomm powered one is the fastest we have seen so far.

En ga zo maar door. Dus jij bent hier de fanboy. Ik schrijf alleen wat ik lees.
Eerst zeg je dat de onderdelen waarin HTC het wint van Samsung maar minimaal is, om vervolgens 3 onderdelen te noemen die Samsung wint, terwijl GSMArena zegt dat de Samsung het maar minimaal wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Het gaat er juist om, zoals gezegd in de conclusie, welke punten je ZELF het zwaarst weegt.

Voor mij boeit het helemaal niks dat de S4 200mhz sneller draait. Ik ben al tevreden met de 1.5ghz oude chipset in de XZ.

Voor mij boeit het helemaal niet dat de S4 4.2.2 draait en betere software heeft. Ik zet er toch CM10 op of wat dan ook.

Dat de batterij iets beter is inderdaad een pluspunt, maar zolang ik met de One of de XZ het einde van de dag haal maakt met dat niet zoveel uit.

Wat mij WEL boeit, is dat de S4 er met een prijskaartje van €700 gewoonweg doodsaai en relatief goedkoop uitziet.

Tussen de XZ, S4, en de One staat de S4 bij mij onderaan als ik er een moest kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet hoe goed jou Engels is, maar ze schrijven duidelijk dit....

[...]

Of te wel, ze wijzen helemaal geen winnaar aan, ze maken duidelijk de nuance dat ondanks dat soms punten naar Samsung gaan en op andere onderdelen weer punten naar HTC gaan het eigenlijk een "to close to call" verhaal is.

Daarom maken ze ook duidelijk dat er eigenlijk geen winnaar is, persoonlijke voorkeuren van de kopers moeten het maar uitmaken....
Kijk maar eens naar de conclusies op de onderwerpen die ik daar heb staan. Daarin staat Samsung als duidelijke winnaar aangeschreven.

Op bijvoorbeeld benchmarks is de S4 op ééntje na duidelijk de sterkere op alle andere. De software die onder ander door jou en veel anderen als traag en log werd beschreven (zonder het gebruikt te hebben) komt uit deze review als winnaar tov de software en ga zo maar door. Ik zou zeggen breid je engels verder uit dan alleen de drie regels uit de conclusie en lees alle deel-testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:55:
[...]

[mbr] *knip* We gaan elkaar hier niet uitmaken voor fanboy [/]
Sorry, maar ik ben van mening dat jij leest, wat je wil lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Kijk maar eens naar de conclusies op de onderwerpen die ik daar heb staan. Daarin staat Samsung als duidelijke winnaar aangeschreven.

Op bijvoorbeeld benchmarks is de S4 op ééntje na duidelijk de sterkere op alle andere. De software die onder ander door jou en veel anderen als traag en log werd beschreven (zonder het gebruikt te hebben) komt uit deze review als winnaar tov de software en ga zo maar door. Ik zou zeggen breid je engels verder uit dan alleen de drie regels uit de conclusie en lees alle deel-testen.
Uh? Kan jij nou geen engels of ligt het nou aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:40
ben door dit vergelijk zeer gaan twijfelen. wilde eerst 100% voor de One gaan maar de S4 is gewoon de betere smartphone. enige waar ik me overheen moet zetten is de goedkope uitstraling. Ach het is een gebruiksvoorwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
NeWSJuNK schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:06:
ben door dit vergelijk zeer gaan twijfelen. wilde eerst 100% voor de One gaan maar de S4 is gewoon de betere smartphone. enige waar ik me overheen moet zetten is de goedkope uitstraling. Ach het is een gebruiksvoorwerp ;)
Voor mij is het inmiddels wel duidelijk, ik ga voor de S4.
Hoe mooier ik de One ook vind, ik ga er toch een case omheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:01:
[...]

Jah en? Dit zegt toch geen ene biet meer, heb je überhaupt gezien hoe dicht de verschillende benchmarks bij elkaar liggen? Laten we het eens met auto's vergelijken; Wat maakt het uit dat de ene auto maximaal 252 Km/u rijd terwijl de andere maar maximaal 250 Km/u kan halen.

Wanneer je het je het terug brengt in de smartphone wereld merk je het verschil niet eens tussen de S4 en de One. Beide telefoons voelen erg snel aan, ze doen alles wat ze moeten doen. Die extra punten die Samsung haalt in verschillende benchmarks zijn daarom vooral een overwinning op papier, één waar je feitelijk niets aan hebt.

In de eind conclusie wordt duidelijk het volgende geschreven (maar dan vertaald) "De winnaar? Dat is de gene waar jou naam op staat."

Daar mee bedoelen ze dus letterlijk mee, dat er geen echte winnaar is, het hangt dus allemaal af van het gevoel wat iemand bij een toestel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Dat het uiteindelijk op beleving aankomt had ik je al een jaar terug kunnen zeggen. Beide zijn toptoestellen en je zal weinig spijt hebben welke je ook kiest. Dat heb ik al eerder vermeld. Goede reviews werden heel vaak genoemd toen de One daar de betere hand in leek te hebben. Maar nu zijn de reviews niet meer belangrijk maar de beleving. Omdat de Samsung er beter uit komt. Jij was het nota bene die heel vaak moest zeggen ja maar uit reviews blijkt dat de camera goed is en nog meer dingen. Nu blijkt bijvoorbeeld dat de camera niet zo goed is.

Maar mij gaat het om het vertekende beeld wat hier wordt geschetst. Toen het er even op leek dat de One betere benchmarks had, was het ineens hot news en vonden mensen het hier belangrijk. Nu blijkt dat de S4 afgezien van 1tje op alle benchmarks (ruim) beter is, dan is het opeens niet meer belangrijk. Even een paar punten:

- Alle HTC mensen zongen in koor dat de software traag was van de S4 en vol met troep zat. Uit deze review blijkt dat deze juist dichter bij Android zit dan One en krijgt de voorkeur.

- Er werden misleidende foto's geplaatst waaruit zou moeten blijken dat de One een goede camera had. Uit deze test blijkt dat deze zwaar achter blijft op de S4 en de concurrentie niet aankan met oudere modellen.

- Het AMOLED scherm kreeg veel kritiek en het komt ook weer als winnaar uit deze test. Ook de accuduur is beter.

Qua beleving heeft ieder z'n voorkeur. Maar voor de objectieve tester komt de S4 toch wel als winnaar uit de bus, zoals dus twee reviews bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

BPP schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:02:
[...]

Uh? Kan jij nou geen engels of ligt het nou aan mij?
Ja en nee.

Hij focust zich op een stukje waarin wordt gezegd, dat op punten waar de de S4 beter was, met een grotere verschil gewonnen werd dan bij de overwinning van de HTC One op de S4.

Maar de conclusie zegt dat de 2 toestellen aan elkaar gewaagd zijn en dat men zelf een keuze moet maken. Er wordt geen winnaar gekozen, maar dat moet iederereen dus voor zichzelf bepalen.

Voor mij is het de S4, omdat ik naar mijn mening vindt dat de S4 wint op punten die ik belangrijker vind. Het eninge relevante punt waarop de HTC het van de S4 wint, en nogmaals dit is mijn mening, is de look en feel. Nou heb ik beide toestellen niet in de hand gehad, maar HTC toestellen voelen wat dat betref altijd premium en Samsung toestellen een stuk minder. Mijn HTC Desire voelt meer premium aan dan mijn huidige S2.

Ik vind het ook fijn om te lezen wat ik dus al vind/roep over Sense 5 en Touchwiz. Kijkend naar de software vindt ik Touchwiz ook een stuk dichter tot stock android.

Qua camera ben ik wel verrast dat de HTC One het verliest van de S4 in lowlight. Wel moet ik erbij zeggen dat ik nou niet echt veel lowlight foto's heb gezien om eens te zijn met de conclusie van GSMArena. Zou het raar vinden dat met een grotere aperture en OIS de S4 het weet te winnen van de One in een lowlight shootout.
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:21:
[...]

- Alle HTC mensen zongen in koor dat de software traag was van de S4 en vol met troep zat. Uit deze review blijkt dat deze juist dichter bij Android zit dan One en krijgt de voorkeur. => Eens, heb dat nooit begrepen. Dat is duidelijk te zien 8)7

- Er werden misleidende foto's geplaatst waaruit zou moeten blijken dat de One een goede camera had. Uit deze test blijkt dat deze zwaar achter blijft op de S4 en de concurrentie niet aankan met oudere modellen. => Mwhaaa, misleidende foto's.... er was gewoon gewoon geen vergelijking met de S4. Is toch heel wat anders...

- Het AMOLED scherm kreeg veel kritiek en het komt ook weer als winnaar uit deze test. Ook de accuduur is beter. => Winnaar.. Scherm heeft een betere zich in direct zonlicht, maar het scherm van de HTC One with het ook op andere punten hoor, hogere PPI etc...)

Qua beleving heeft ieder z'n voorkeur. Maar voor de objectieve tester komt de S4 toch wel als winnaar uit de bus, zoals dus twee reviews bevestigen. =>Ehhhh, Ik ga voor de S4, maar ik kan objectief niet zeggen dat de S4 beter is... De S4 heeft, op de voor mij belangrijkere punten, beter features of is iets beter dan de One, daarom kies ik voor de S$, en is 'ie in mijn ogen beter. Nou vind ik Boomsound overbodig, maar voor iemand anders is het geweldig, zelfde geldt voor Blinkfeed. Ik denk dat als ik 15 jaar jonger was ik het wel geweldig had gevonden, maar ik heb nu, als oude man ;), geen behoefte heb aan blinkfeed en Zoe.
Franco, ik ga voor de S4, maar ik vind eerlijk gezegd niet dat jij een Bullet beide objectief zijn.

De One en de S4 zijn gewaagd aan elkaar en het is nou eenmaal een persoonlijke keus. Degene waar jij voor kiest is in jouw ogen de winnaar.

[ Voor 38% gewijzigd door FrankGuthrie op 27-03-2013 11:34 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Foto's van een Tweaker die zijn HTC One al heeft, https://www.dropbox.com/sh/p7hp5coozcjnhbv/fb6li8Ftll#/

Er is werkelijk niets mis met deze foto kwaliteit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Jah en? Dit zegt toch geen ene biet meer, heb je überhaupt gezien hoe dicht de verschillende benchmarks bij elkaar liggen? Laten we het eens met auto's vergelijken; Wat maakt het uit dat de ene auto maximaal 252 Km/u rijd terwijl de andere maar maximaal 250 Km/u kan halen.

Wanneer je het je het terug brengt in de smartphone wereld merk je het verschil niet eens tussen de S4 en de One. Beide telefoons voelen erg snel aan, ze doen alles wat ze moeten doen. Die extra punten die Samsung haalt in verschillende benchmarks zijn daarom vooral een overwinning op papier, één waar je feitelijk niets aan hebt.

In de eind conclusie wordt duidelijk het volgende geschreven (maar dan vertaald) "De winnaar? Dat is de gene waar jou naam op staat."

Daar mee bedoelen dus letterlijk mee, dat er geen echte winnaar is, het hangt dus allemaal af van het gevoel wat iemand bij een toestel heeft.
Amen to that!

Ik heb gekozen voor de One omdat die gewoon een premium look heeft die ongeëvenaard is. Qua internals is de S4 net een slag beter ( processor en camera bv).

Maar de One heb ik nu een 5 dagen en kan hem gewoon niet weg leggen omdat die er gewoon zo slick uitziet O+ Dat had ik zelfs niet bij mijn oude iPhone 5. Voor mij is een smartphone ook iets om te showen, en dat zit bij de One gewoon net even wat beter dan bij een S4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Voor de mensen die van customROMs houden en die overwegen een Samsung Galaxy S4 te kopen, zie het volgende:

http://www.sammobile.com/...ve-kondik-leaves-samsung/

Dat is van de oprichter van CyanogenMod. In de laatste zin zegt hij zelf dat CM goed zou moeten werken op de Snapdragon variant van de SGS4. Wat mij betreft goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:23:
[...]
Hij focust zich op een stukje waarin wordt gezegd, dat op punten waar de de S4 beter was, met een grotere verschil gewonnen werd dan bij de overwinning van de HTC One op de S4.

Maar de conclusie zegt dat de 2 toestellen aan elkaar gewaagd zijn en dat men zelf een keuze moet maken. Er wordt geen winnaar gekozen, maar dat moet iederereen dus voor zichzelf bepalen.
Niet trollen!

De punten waarop de S4 wint is er een ruim verschil. Terwijl de zeges van de HTC nipte zeges zijn behalve het materiaal.

Dat de toestellen erg dicht tegen elkaar liggen heb ik al 10x gezegd. Net als de vorige topmodellen van beide merken ook dicht bij elkaar lagen. Maar net zoals de eerdere confrontaties is het toch allround de S4 die een duidelijke zege pakt. Als je het uiterlijk weggestopt achter een hoesje niet belangrijk vindt dan is die zege nog ruimer.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:39:
[...]

Niet trollen!

De punten waarop de S4 wint is er een ruim verschil. Terwijl de zeges van de HTC nipte zeges zijn behalve het materiaal.

Dat de toestellen erg dicht tegen elkaar liggen heb ik al 10x gezegd. Net als de vorige topmodellen van beide merken ook dicht bij elkaar lagen. Maar net zoals de eerdere confrontaties is het toch allround de S4 die een duidelijke zege pakt. Als je het uiterlijk weggestopt achter een hoesje niet belangrijk vindt dan is die zege nog ruimer.
Maar, en ik schrijf het normaal eens, wat jij blijft je vast houden aan deel-conclusies.... GSMArena spreek de S4 in haar eind-conclusie niet als winnaar uit. Welke beter is, de HTC One of de Samsung S4? Dat moet de koper maar zelf bepalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
"zeges", "winnen", "wedstrijd"... Hebben jullie wel door dat we over telefoons praten? Kies je telefoon, laat hier weten waarom je keuze op een model gevallen is en laat iedereen verder zijn keus maken zonder je keuze te verdedigen alsof je leven er vanaf hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:46:
[...]

Maar, en ik schrijf het normaal eens, wat jij blijft je vast houden aan deel-conclusies.... GSMArena spreek de S4 in haar eind-conclusie niet als winnaar uit. Welke beter is, de HTC One of de Samsung S4? Dat moet de koper maar zelf bepalen.
Juist ja. Maar dit is een vergelijk topic. Anders moet je alle posts wissen en bij de opening post neerzetten dat de toestellen erg dicht bij elkaar liggen en dat het niet uitmaakt dat de een beter is in de benchmarks of andere aspecten.

Als ik zoals jou en anderen al zo zeker was dat ik bijvoorbeeld de One zou kopen, zag je mij hier niet elke mogelijkheid pakken om die keuze te verantwoorden. Als je dat ding al hebt besteld zou je blij moeten zijn met zo'n toptoestel en niet hier met alle macht proberen om anderen van die keuze te overtuigen. Daar heb je niets aan toch? Je hebt de One inmiddels al besteld.

Waar het mij meer om gaat is het vertekende beeld in dit topic over sommige zaken. Die had ik eerder aangekaart en deze zijn bevestigd door deze review. Om de drie posts stond er wel dat de software van de Samsung zo zwaar en log was. Het tegendeel is waar, het is zelfs beter beoordeeld dan de One. Hetzelfde geldt voor de camera die fantastische low lights zou moeten schieten, nou daarin legt hij het ook af.

Toen leek alsof de benchmarks van de One beter waren moest dat vermeld worden, nu is dat niet meer belangrijk omdat de Samsung ook daarin weer de betere is.

Omdat je de One al hebt bestelt wil je misschien heel graag bevestigd krijgen dat je de juiste keuze hebt gemaakt, waardoor je soms met rare kreten komt over software, camera en zwartwaarden die achteraf allemaal onwaar blijken te zijn.

Dus ik zou zeggen wacht lekker op je toestel, en neem minder moeite om je keuze te laten bevestigen. Want als ik zie hoe hardcore je dat ding verdedigd zal je geen kritiek hebben op je eigen keuze en zul je wachten op de eerste patch waardoor je kunt tijdreizen met je One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:39:
[...]

[mbr] Niet trollen! [/]

Dit snap ik dus niet aan jou. In de drie voorbeelden die jij noemt, zijn de verschillen juist minimaal.
Ten eerste schijnt de standby-tijd van de Samsung inderdaad ruim beter te zijn, maar GSMArena zegt letterlijk dat de verschillen bij dagelijks gebruik minimaal zullen zijn en veel dichter in de buurt zullen liggen dan de tests uitmaken.

Ten tweede de (iets) hogere benchmarks. Volgens GSMArena is dat simpelweg te verklaren door de hogere geklokte processor. Maar dit zal in de praktijk niets, maar dan ook niets uitmaken. Het is gewoon dezelfde chipset. 8)7

Ten derde, waarom wilt iedereen perse een OS die dicht mogelijk bij stock zit? Ik ben altijd al een grote fan geweest van Sense en niet van TW en anderen hebben daar weer een andere mening over. Dit kan je dus totaal niet zien als een overwinning voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Hmm, ik denk dat het verstandiger is om een gemiddelde te nemen van alle reviews die we tot nu toe in dit topic gezien hebben. Ik vind dat het nu allemaal om deze review gaat, terwijl andere reviews al hebben laten zien dat de foto kwaliteit ook anders kan zijn. Ik meen foto's voorbij hebben zien komen waarin de One het weer makkelijk wint van de S4?

Kortom, lees gewoon alle reviews en je komt er achter dat het qua performance geen ene drol uit maakt. Bovendien was er duidelijk in de tweakers.net preview van de S4 te zien dat sommige features niet eens behoorlijk werkte, sterker nog, voor geen ene meter. Dit kan natuurlijk een pre-production model zijn, zoals het soms ook andersom kan zijn.

Zullen we de discussie anders niet eens wat meer de diepte in gooien en wat dieper op de unieke features van de toestellen in gaan? Aangezien de performance geen drol uit maakt en de looks duidelijk zijn.

Wat vind je van Boomsound? Wat vind je van Eye-scrolling? Of scrollen met je hand voor de telefoon (wat bij de preview van tweakers totaal niet werkte)?

Ik ken nog niet eens alle features van de samsung, dus graag hoor ik ze.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de TS van het S4 topic door, daar staan er 18 genoemd :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
BPP schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:07:
[...]
Dit snap ik dus niet aan jou. In de drie voorbeelden die jij noemt, zijn de verschillen juist minimaal.
Ten eerste schijnt de standby-tijd van de Samsung inderdaad ruim beter te zijn, maar GSMArena zegt letterlijk dat de verschillen bij dagelijks gebruik minimaal zullen zijn en veel dichter in de buurt zullen liggen dan de tests uitmaken.
Er staat dat bij hevig gebruik het verschil niet heel groot zal zijn. Als je dus het toestel minder gebruikt dan een heavy user is het verschil wel weel groot.
Ten tweede de (iets) hogere benchmarks. Volgens GSMArena is dat simpelweg te verklaren door de hogere geklokte processor. Maar dit zal in de praktijk niets, maar dan ook niets uitmaken. Het is gewoon dezelfde chipset. 8)7
Maar daarom is de S4 nog wel sneller. En de Exynos zou nog sneller moeten zijn. Waar het me vooral om gaat is dat de benchmarks heel belangrijk waren toen de One beter leek te scoren. Nu dat niet het geval blijkt te zijn dan maakt het niet meer uit.
Ten derde, waarom wilt iedereen perse een OS die dicht mogelijk bij stock zit? Ik ben altijd al een grote fan geweest van Sense en niet van TW en anderen hebben daar weer een andere mening over. Dit kan je dus totaal niet zien als een overwinning voor Samsung.
Dat is je eigen voorkeur, niets mis mee. Maar om de 3 posts werd door HTC One fans geclaimd dat de Samsung software langzaam en log zou zijn, en dat dit een groot nadeel was van het toestel. Het omgekeerde blijkt dus waar. Ik ben benieuwd of al die mensen die als groot nadeel de zware software hadden genoemd nu hetzelfde zullen gaan doen voor de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:13:
Waar het me vooral om gaat is dat de benchmarks heel belangrijk waren toen
de One beter leek te scoren. Nu dat niet het geval blijkt te zijn dan maakt het niet meer uit.
Dat ging omdat het een nieuwe chipset is en iedereen daar hoge verwachtingen van had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
CLB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:11:
Lees de TS van het S4 topic door, daar staan er 18 genoemd :p
Als we dat bij alles zouden doen, dan hebben we heel dit topic niet meer nodig. Dan kan je zeggen lees het One, Z en S4 topic maar door. Ik wil gewoon een discussie op gang krijgen over de unieke features van de telefoons om op basis daarvan een vergelijking en keuze te kunnen maken.

Ik heb een beetje het gevoel dat GSM arena erg ver heeft ingezoomd met de foto's. Ik heb heel veel foto's van de One inmiddels gezien en nog nooit zo slecht. Uiterst merkwaardig te noemen.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus? Je kan daar toch je info vandaan halen en het hier bespreken? Of moet ik het copy-pasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:31

codex

Geen OpenAI agent :)

Voor mij is de keuze nu al gemaakt:
- Sense>TW. Ik heb van dag 1 al een hekel aan TW gehad vanwege de in mijn ogen kinderlijke uitstraling. Op mijn S2 heb ik om die reden altijd andere roms geïnstalleerd.
- Het design van de One spreekt mij veel meer aan dan de S4, als ik in een telefoonwinkel zou staan en een toestel zou moeten kiezen op uiterlijk was de S4 waarschijnlijk mijn laatste keuze geweest.
- Alle features die ik heb gezien die nuttig zijn op de S4 zitten ook op de One, de rest vindt ik volstrekt nutteloos. Buiten dat ik betwijfel of ze goed functioneren, op de S3 van een vriend van mij werkt het aanhouden van het scherm bij mij(brildrager) voor geen meter.
- Speaker is voor mij wel van belang, de speaker aan de achterkant van mijn S2 en Nexus irriteren me waardoor ik vaak mijn hand achter mijn telefoon houdt om beter te kunnen luisteren naar muziek of een filmpje.

Het enige heikel punt aan de One vindt ik de camera, Aangezien ik al mijn telefoon foto's naar G+ upload heb ik deze eens onder de loep genomen. 75 procent van de foto's zijn in low light situaties geschoten, feestjes, in huis, in de avond. Daarin blinkt de One weer uit.

Alles opgeteld is voor mij de keuze vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Waar ik nu aan denk is dat de camera van de Z dus beter kan presteren dan wat het nu doet. Zover ik weet gebruikt de S4 dezelfde sensor als de Z.

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat de S4 puur technisch een beetje beter zou zijn als de One. Dit is elk jaar het geval toch?

Het blijft een persoonlijke keuze van wat jij belangrijk vind net als bij het kopen van een auto (om die vergelijking maar even te maken)
Het zijn allemaal top telefoons. Ik heb op dit moment de Z en vindt hem geweldig en voldoet aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 02-09 21:16
reemprive schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:26:
Voor mij is de keuze nu al gemaakt:
- Sense>TW. Ik heb van dag 1 al een hekel aan TW gehad vanwege de in mijn ogen kinderlijke uitstraling. Op mijn S2 heb ik om die reden altijd andere roms geïnstalleerd.
- Het design van de One spreekt mij veel meer aan dan de S4, als ik in een telefoonwinkel zou staan en een toestel zou moeten kiezen op uiterlijk was de S4 waarschijnlijk mijn laatste keuze geweest.
- Alle features die ik heb gezien die nuttig zijn op de S4 zitten ook op de One, de rest vindt ik volstrekt nutteloos. Buiten dat ik betwijfel of ze goed functioneren, op de S3 van een vriend van mij werkt het aanhouden van het scherm bij mij(brildrager) voor geen meter.
- Speaker is voor mij wel van belang, de speaker aan de achterkant van mijn S2 en Nexus irriteren me waardoor ik vaak mijn hand achter mijn telefoon houdt om beter te kunnen luisteren naar muziek of een filmpje.

Het enige heikel punt aan de One vindt ik de camera, Aangezien ik al mijn telefoon foto's naar G+ upload heb ik deze eens onder de loep genomen. 75 procent van de foto's zijn in low light situaties geschoten, feestjes, in huis, in de avond. Daarin blinkt de One weer uit.

Alles opgeteld is voor mij de keuze vrij makkelijk.
Ik zou het zelf niet beter kunnen samenvatten. Ik stel precies dezelfde voorwaarden. _/-\o_

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
reemprive schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:26:
Daarin blinkt de One juist weer niet uit, als je het review van GSM Arena leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja, ik weet niet hoe of wat ze daar hebben gedaan, maar in hun review over de One vonden ze dat gewoon heel goed, evenals de tientallen andere reviews, waarin de low-light-performanc erg fijn uit de doeken komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

mytheory schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Daarin blinkt de One juist weer niet uit, als je het review van GSM Arena leest.
Jij en ik (en reemprive) hebben een andere definitie van low-light ;) daar hebben ze schemering getest, dat vind ik geen low-light. Dan heb ik het over feestjes, concerten, verjaardagen. De voorbeelden die ik daarvan heb gezien wint de One wat mij betreft.

Trouwens, is er al ergens een goede vergelijkingstest gedaan qua WiFi ontvangst en GPS functionaliteit?

[ Voor 11% gewijzigd door Felyrion op 27-03-2013 13:22 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Felyrion schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:21:
[...]
Jij en ik (en reemprive) hebben een andere definitie van low-light ;) daar hebben ze schemering getest, dat vind ik geen low-light. Dan heb ik het over feestjes, concerten, verjaardagen. De voorbeelden die ik daarvan heb gezien wint de One wat mij betreft.
Ja, dat viel me dus ook op. Alhoewel ik voor de S4 ga, denk ik niet dat de S4 een match is bij hele donkere foto's. Ze hebben daarvoor te weining echte lowlight test gedaan bij GSMarena om tot die conclusie te komen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Hier een voorbeeld van een lowlight video. De geluidskwaliteit verwonderd mij hier overigens het meest! YouTube: HTC One Camera Sample: Soundtrack Dark Knight Rises, Hans Zimmer (Concert Live)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EzMe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:27:
Hier een voorbeeld van een lowlight video. De geluidskwaliteit verwonderd mij hier overigens het meest! YouTube: HTC One Camera Sample: Soundtrack Dark Knight Rises, Hans Zimmer (Concert Live)
Lowlight en audio is zeker goed, maar ik ergen me aan de autofocus. Ik zie in veel fimpjes, dat de autofocus problemen heeft met focussen in het donker. Hij raakt best vaak de focus op objecten kwijt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Lowlight en audio is zeker goed, maar ik ergen me aan de autofocus. Ik zie in veel fimpjes, dat de autofocus problemen heeft met focussen in het donker. Hij raakt best vaak de focus op objecten kwijt.
Eensch.. en das jammer idd al moet ik zeggen dat het totaal beeld mij helemaal niet tegen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Hij lijkt inderdaad een beetje hyperactief met de focus soms, terwijl hij er vanaf zou moeten blijven. Ik hoop dat dat nog aan te passen is, misschien met een update..

Uiteindelijk is voor mij de One het meest aantrekkelijk. Uiterlijk en feel telt wel zwaar mee voor me. Als je ze vastpakt dan voelt de HTC zoveel degelijker.. echt jammer dat Samsung aan hun plastic feel hebben vastgehouden. Zeker voor degenen die er toch een beetje mee willen pronken is er weinig nieuws te zien.

Het enige opvallende van de S4 is voor mij dat het scherm zo groot is in verhouding met de omlijsting. Dat ziet er goed uit. Maar dan voel ik dat plastic kapje... nee, laat maar.

Qua hardware doen ze elkaar niet zoveel, behalve dan inderdaad de camera, wat voor mij niet zoveel uitmaakt, omdat ik weinig plaatjes schiet en als ik het doe dan zijn het feestjes en andere donkere omgevingen.
Het enige wat de S4 interessant maakt is de verwisselbare SD kaart. Ik schiet nog wel eens filmpjes met zo'n minicam, en daar zit ook zo'n microSD in, en het zou leuk zijn dat te kunnen laten zien op het toestel.
Verder is 32Gigabyte genoeg, dat is het nu op mijn oneX ook.

Ik hoop al met al dat ze een beetje gelijk opgaan. Ik gun HTC wel een kleine comeback, maar met de marketing machine van Samsung is dat nog wel even afwachten.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Bij mn droid 3 kon je focussen tijdens opname door op het scherm te drukken (of OK te drukken op toetsebord).
Automatisch focus was uitgeschakeld tijdens opname.
Dit moet een standaard zijn op smartphones naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik maak veel foto's met mijn telefoon, maar vooral buiten. Want in erg donkere situaties kan de onderlinge kwaliteit tussen telefoons wel verschillen, maar het uiteindelijke verschil met een 'echte' camera is heel groot. En in daglicht is het verschil wel erg groot moet ik zeggen tussen beide:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one-vs-galaxy-s4/crops/crop2.jpg

Met 4 megapixels kun je het wat betreft detail en scherpte moeilijk opnemen tegen 13, wat voor hippe naam je het ook geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Don't forget to quote: "For the first couple of crops, we upscaled HTC One photos to 13MP," ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:58:
Ik maak veel foto's met mijn telefoon, maar vooral buiten. Want in erg donkere situaties kan de onderlinge kwaliteit tussen telefoons wel verschillen, maar het uiteindelijke verschil met een 'echte' camera is heel groot. En in daglicht is het verschil wel erg groot moet ik zeggen tussen beide:

[afbeelding]

Met 4 megapixels kun je het wat betreft detail en scherpte moeilijk opnemen tegen 13, wat voor hippe naam je het ook geeft.
Dit is nu wel heel duidelijk hoor. Je kan erover doorgaan, maar iemand anders gaat niet inzoomen, en vind het mooi zat. Smaken verschillen en je punt is nu wel gemaakt.

Je lijkt nu op een kruistocht te zijn, om mensen van de HTC One naar de S4 te bekeren :+ . Iets met middeleeuwen enzo ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik maak ook veel buitenfoto's met mijn telefoon. Die heb ik immers altijd bij me. Maar dit verschil in voordeel van de S4 is een blamage voor de One. Misschien lossen ze het op met een update, maar heb het gevoel dat mijn 8MP camera van 2 jaar oud het nog beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
NeWSJuNK schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:04:
Ik maak ook veel buitenfoto's met mijn telefoon. Die heb ik immers altijd bij me. Maar dit verschil in voordeel van de S4 is een blamage voor de One. Misschien lossen ze het op met een update, maar heb het gevoel dat mijn 8MP camera van 2 jaar oud het nog beter doet.
Dat kan best aardig kloppen. Ze zeggen namelijk ook over de One: "And its still camera was really nowhere near the level of the Samsung Galaxy S4 13MP shooter. Ultrapixels or not, 4MP can barely rival 2010 flagships on most occasions.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Dat kan best aardig kloppen. Ze zeggen namelijk ook over de One: "And its still camera was really nowhere near the level of the Samsung Galaxy S4 13MP shooter. Ultrapixels or not, 4MP can barely rival 2010 flagships on most occasions.."
YEP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Ze hebben beide gewoon verschillende comfortzones. Ik ben zelf ook geen fan van de ultrapixel camera, maar in weinig licht en complexe kleuren doet hij het prima. In detail verliest hij alleen enorm door zijn gebrek aan pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:03:
[...]
Je lijkt nu op een kruistocht te zijn, om mensen van de HTC One naar de S4 te bekeren :+ . Iets met middeleeuwen enzo ;)
Ik denk niet dat het Franco10 iets uitmaakt welk toestel dat je wilt. Hij geeft (wat mij betreft prima) tegengas aan diverse mensen hier op het forum die een grote One-bril ophebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Franco10 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:58:

[afbeelding]

Er was toch al een update van de camera? Zag in ieder geval ergens op een site sterk verbeterde foto's.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even de S4 toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/81722-thumb/s4-battery-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Huh.. de onderlinge scores (3g/web/video) zijn zo goed als gelijk maar de S4 scoort 63 ipv 48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:01:
Huh.. de onderlinge scores (3g/web/video) zijn zo goed als gelijk maar de S4 scoort 63 ipv 48?
Dat is inclusief stand-by tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog beter gezegd:
"That number shows how long a full battery charge will last
if you do an hour of calls, web browsing and watch an hour of video each day."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
GSM Arena test is altijd 1 uur bellen, 1uur browsen en 1 uur video kijken per dag en de rest gaat op aan stand-by van het toestel. Galaxy S4 is dus efficienter in stand-by, net als de Xperia Z.

Vergeet trouwens niet dat Galaxy S4 4.2.2. draait. Die build van JB is veel efficienter qua batterijduur. Kijk maar eens naar Nexus 4 voor en na. Scheelt toch al gauw 10% = 4 uur endurance. De Xperia Z en HTC One moeten die updaten nog krijgen de komende maanden. Verschil is dus niet zo groot.

[ Voor 43% gewijzigd door sohus op 27-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wat foto's betreft; zolang je niet gaat uitvergroten voldoen de meeste camphones wel. Mijn ervaring is dat degene die de foto neemt het belangrijkst is. Ik heb al eens prachtige foto's genomen met een Xperia S terwijl een ander er geen fatsoenlijk plaatje mee kan schieten.

Voor het serieuze werk is een dslr nog steeds 10x beter. Bij weinig licht moet je gewoon een dslr nemen en geen camphone is mij mening. Ook al doet de One het redelijk goed, ik heb eens met een Nokia 808 foto's genomen (beste camphone?), en toch is het niks bij actie foto's bij weinig licht. Sluiter en focus tijden worden te lang en flits is te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Gespreks tijd bij de Z is super en laat ik nou veel bellen. Daarom doe ik twee dagen met een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
GSMArena levert in ieder geval weer een prima objectieve vergelijkingstest. Een aantal facetten van de S4 blijken nu dat toestel echt getest is in mijn optiek beter dan vooraf werd verondersteld (camera, UI) en 4.2.2 is natuurlijk een voordeel.
HTC One blijft natuurlijk wel een prachtig ding (met stereogeluid en optische beeldstabilisatie) maar al met al neig ik op basis van deze informatie toch nog wat meer naar de S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik denk dat de HTC One na de update van 4.2.2 het net zo goed doet als de S4 qua battery.

Trouwens heel wat foto's van de S4 VS HTC One. Is een Russische site, dus effe translate:
http://www.mobile-review....ng-galaxy-s4-camera.shtml

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:21:
Ik denk dat de HTC One na de update van 4.2.2 het net zo goed doet als de S4 qua battery.
Ik merkte anders geen verschil in accuduur toen ik mijn HTC Desire HD heb geüpdate van 4.1.2 naar 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Dit kan ik toch niet helemaal rijmen: op het gebied van beltijd, browsen en video doet de One het net zo goed als de S4 (bellen / video iets slechter, browsen een stuk beter)... Het verschil moet dus gemaakt worden tijdens de standby tijd, maar ik dacht dat hier voornamelijk de SoC verantwoordelijk is voor het energieverbruik (?) en die is hetzelfde. Een batterij die 13% groter is kan ook niet een verschil in batterijduur van 31% verklaren.

Is de HTC One veel actiever met het updaten / syncen van apps? Dit zou dan toch met een update te verbeteren moeten zijn. Of het is toch, zoals al eerder gezegd die update naar 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
luappul schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Dit kan ik toch niet helemaal rijmen: op het gebied van beltijd, browsen en video doet de One het net zo goed als de S4 (bellen / video iets slechter, browsen een stuk beter)... Het verschil moet dus gemaakt worden tijdens de standby tijd, maar ik dacht dat hier voornamelijk de SoC verantwoordelijk is voor het energieverbruik (?) en die is hetzelfde. Een batterij die 13% groter is kan ook niet een verschil in batterijduur van 31% verklaren.

Is de HTC One veel actiever met het updaten / syncen van apps? Dit zou dan toch met een update te verbeteren moeten zijn. Of het is toch, zoals al eerder gezegd die update naar 4.2.2?
GSMArena beweert dat de One het minder lang doet op stand-by, maar waarom dit zoveel meeweegt is mij een raadsel, allebei doen ze het ruim een week op puur stand-by.

Bovendien is het gewoon vreemd dat de One het minder lang zou doen: ze hebben precies dezelfde SoC en daarmee vrijwel precies dezelfde BSP (mooi niet dat ze deze zelf gaan schrijven) en HTC is in het verleden vrij agressief gebleken in hun stand-by policies (data gaat bijv. alleen in batch requests). Dus of Samsung doet iets heel vreemds met hun stand-by, of GSMArena doet iets heel vreemds met hun test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luappul schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Ik denk inderdaad dat het de software is. Waarschijnlijk heeft óf Samsung de enige aanpassingen gemaakt, waardoor hij in Stand-by zuiniger is óf heeft HTC een hogere sync frequentie (of gewoon een bug). Of natuurlijk een combinatie van beide.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.