Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:02:
Don't forget to quote: "For the first couple of crops, we upscaled HTC One photos to 13MP," ;)
Lijkt me logisch. Je schaalt naar degene met de beste kwaliteit (13MP) aangezien je op dat niveau gaat vergelijken. Het grote voordeel van veel MP's is dat je crops kunt maken zonder kwaliteit te verliezen, dat laten ze ook duidelijk zien. Zelfs low-light blijkt de S4 beter te zijn... Dan valt de Ultrapixel sensor toch erg tegen ivm de Sony Exmor RS. OIS is dan wel weer een nuttige toevoeging, maar dat doet niets af aan de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij niet :) Je schaalt de 13MP naar de 4MP en dan kun je vergelijken imho.
Doet de HTC One ook niet veel eer aan dan trouwens, maar het is ietwat apart allemaal.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:24:
Lijkt mij niet :) Je schaalt de 13MP naar de 4MP en dan kun je vergelijken imho.
Doet de HTC One ook niet veel eer aan dan trouwens, maar het is ietwat apart allemaal.
Waarom dan niet 1MP? Zo kan je eeuwig doorgaan. Wat je wilt is vergelijken op maximaal detail niveau, in dit geval 13MP van de S4, en op facebook/galerij/beeldscherm niveau. Dat zijn de praktische doeleinden van een telefooncamera. Zoals je ziet is er 1-2MP niveau bijna geen verschil. Mijn 4 jaar oude 8MP Samsung i8910HD zou daar ook gemakkelijk mee kunnen komen dus bijster interessant is dat niet (slecht licht uitgezonderd). Zo vreemd is het dus niet om naar 13MP te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:18:
[...]

Lijkt me logisch. Je schaalt naar degene met de beste kwaliteit (13MP) aangezien je op dat niveau gaat vergelijken. Het grote voordeel van veel MP's is dat je crops kunt maken zonder kwaliteit te verliezen, dat laten ze ook duidelijk zien. Zelfs low-light blijkt de S4 beter te zijn... Dan valt de Ultrapixel sensor toch erg tegen ivm de Sony Exmor RS. OIS is dan wel weer een nuttige toevoeging, maar dat doet niets af aan de sensor.
Groter schalen is überhaupt stom, weet je hoeveel verschillende methodes er zijn om dit te doen? (Laat staan dat ze niet eens aangeven welke ze gebruiken.)
Je moet ook gewoon niet naar 100% crops gaan kijken, mobiele camera reviews die dit doen zijn het lezen niet waard.

Er mag natuurlijk wel vermeld worden dat een hogere resolutie je wat meer vrijheid geeft met het "framen" van scènes door achteraf te croppen, maar om nou te oordelen op "deze ziet er het minst afschuwelijk uit als je helemaal inzoomt op dit ene raampje"...

Daarnaast, het "eerlijk" schalen van GSMArena is helemaal zo eerlijk niet. Er wordt namelijk van het (4:3) beeldveld van de S4 uitgegaan, wat er voor zorgt dat er bij de (16:9) foto's van de One gewoon de zijkanten worden afgesneden (naar 3 MP, van 4,3), waarbij je dus net zo goed gigantisch veel informatie weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Klopt helemaal, ik begrijp die hele upscaling ook niet helemaal. Je moet een foto gewoon op 1 op 1 kwaliteiten beoordelen. een 4M MP camera kan het nooit via upscaling winnen van een 13 MP camera omdat die standaard al veel meer detail in het plaatje weet te proppen.

GSMArena gaat sowieso met een aantal dingen de mist in, het hele cameraverhaal is geen eerlijke vergelijking. Ze hadden gewoon een objectieve beoordeling moeten maken van het gene wat maximaal uit de One komt, niet gaan upscalen om vervolgens daar weer een 100% crop uit te maken. Bij het batterij verbruik hadden ze beter de verschillen tussen Android 4.1 en 4.2. duidelijk moeten maken, Android 4.2 (waar de HTC One de update nog voor moet krijgen) is namelijk veel standby time vriendelijker. Natuurlijk, het is HTC eigen probleem dat ze de One met 4.1 uitbrengen, maar een vermelding daar van maken zou wel netjes geweest zijn. Het legt namelijk net een nuance in de review die nu ontbreekt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Heeft GSM Arena blink feed op max sync gehad? Dat is nu net zo'n app/feature die in standby stroom kan vreten lijkt mij. Toch?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:08:
Je moet een foto gewoon op 1 op 1 kwaliteiten beoordelen. een 4M MP camera kan het nooit via upscaling winnen van een 13 MP camera omdat die standaard al veel meer detail in het plaatje weet te proppen.
Dan maak je van beiden een A4 afdruk, of mag dat ook niet? Mis je nog steeds detail bij de One.
GSMArena gaat sowieso met een aantal dingen de mist in, het hele cameraverhaal is geen eerlijke vergelijking.
Omdat het ten nadele van de One is, ga ik van uit.
Ze hadden gewoon een objectieve beoordeling moeten maken van het gene wat maximaal uit de One komt, niet gaan upscalen om vervolgens daar weer een 100% crop uit te maken.
Net of men hier in dit topic objectief is? Reviews zijn zelden tot nooit objectief.
Bij het batterij verbruik hadden ze beter de verschillen tussen Android 4.1 en 4.2. duidelijk moeten maken, Android 4.2 (waar de HTC One de update nog voor moet krijgen) is namelijk veel standby time vriendelijker. Natuurlijk, het is HTC eigen probleem dat ze de One met 4.1 uitbrengen, maar een vermelding daar van maken zou wel netjes geweest zijn. Het legt namelijk net een nuance in de review die nu ontbreekt.
Is leuk om erbij te vermelden maar als end-user verandert er dan alsnog niets. De S4 gaat gewoon langer mee, punt. Op welke Android OS versie die ook draait. Zal best dat 4.2 zuiniger is, maar daar draait de One (voorlopig) nog niet op. HTC weet zoiets ook heus wel, hadden ze maar dát OS als basis moeten nemen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:15:
[...]

Dan maak je van beiden een A4 afdruk, of mag dat ook niet? Mis je nog steeds detail bij de One.
Dat weten we nu niet, omdat men het niet heeft gedaan. Het zou wel een eerlijker vergelijk zijn dan wat ze nu doen, eerst de foto's van de One softwarematig opblazen om vervolgens daar een crop van te maken.

Ze hadden veel beter foto's op RAW formaat, dus wat rechtstreeks wat vanaf het toestel komt moeten vergelijken. Dus een maximale foto van 13MP tegen over die van 4MP.
Net of men hier in dit topic objectief is? Reviews zijn zelden tot nooit objectief.
Klopt helemaal, er zullen daarom vast nog veel meer reviews komen de aankomende tijd, ik heb al wel te horen gekregen dat Tweakers de One en S4 ook rechtsreeks tegen over elkaar gaat zetten.
Is leuk om erbij te vermelden maar als end-user verandert er dan alsnog niets. De S4 gaat gewoon langer mee, punt. Op welke Android OS versie die ook draait. Zal best dat 4.2 zuiniger is, maar daar draait de One (voorlopig) nog niet op. HTC weet zoiets ook heus wel, hadden ze maar dát OS als basis moeten nemen.
Dat schrijf ik toch ook, het is HTC's eigen keuze, maar voor de volledigheid had GSMArena het er wel bij mogen zetten. Helemaal omdat het bekend is dat Android 4.2 gewoon veel zuiniger is in standby time.
Het doet niets af aan de in mijn ogen verkeerde keuze van HTC om de One met 4.1.x uit te leveren, maar het is wel jammer dat ze er niet even een side note van maken ;)

Ook omdat de kans groot is dan op moment dat de One de 4.2. update zal ontvangen het verschil er vermoedelijk niet meer is, c.q. minimaal klein zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:30:
[...]
Ze hadden veel beter foto's op RAW formaat, dus wat rechtstreeks wat vanaf het toestel komt moeten vergelijken. Dus een maximale foto van 13MP tegen over die van 4MP.
Mobiele telefoons hebben over het algemeen geen Raw-mogelijkheid dus een onmogelijk opgave dit.
Ook omdat de kans groot is dan op moment dat de One de 4.2. update zal ontvangen het verschil er vermoedelijk niet meer is, c.q. minimaal klein zou zijn.
Dat weet helemaal niemand. Wellicht is Sense 5 wel accu onvriendelijker, who knows.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Als de accu van de One langer mee zou gaan durf ik erop te wedden dat hier werd gezegd: Ja al die bloatware maakt de software zó log en traag, dat kon ook niet anders. Maar nu de Samsung met een hoger geklokte processor en een groter scherm toch nog langer meegaat dan ligt het aan de android versie. Ik gok dat het aan het zware sense ligt. De update naar 4.2.2 zal misschien een minimaal verschil maken.

De eerste review die de Samsung hoger beoordeelde was niet te vertrouwen. De tweede reviewer die eerder als betrouwbaar werd gezien slaat nu de plank ook weer mis, alleen omdat de Samsung weer beter uit de verf komt. Wat een grapjassen.
mytheory schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:12:
[...]

Ik denk niet dat het Franco10 iets uitmaakt welk toestel dat je wilt. Hij geeft (wat mij betreft prima) tegengas aan diverse mensen hier op het forum die een grote One-bril ophebben ;)
Thank god iemand die het begrijpt. Het maakt me geen ene reet uit wie welke telefoon aan schaft. Sterker nog als ik zometeen met een S4 loopt en half Nederland ook voel ik me bijna een iPhone eigenaar.

However zoals eerder vermeld is niet iedereen op de hoogte van alle tech sites en zijn er zat mensen die misschien wel de keuze op de telefoon baseren op de meningen hier. En dan is het alleen maar goed dat het hier eerlijk wordt vermeld.

Geen rare fotos om een matige camera er beter uit te laten zien of het verkeerd interpreteren en uiteenzetten van testresultaten of zelfs roepen dat de ene Software veel zwaarder is. Gelukkig zijn er review sites die de waarheid naar boven halen.

Enfin ik ben benieuwd hoe ver sommige mensen nog kunnen gaan om hun eigen keuze te laten bevestigen door anderen. Ze zijn al best ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:08:
Klopt helemaal, ik begrijp die hele upscaling ook niet helemaal. Je moet een foto gewoon op 1 op 1 kwaliteiten beoordelen. een 4M MP camera kan het nooit via upscaling winnen van een 13 MP camera omdat die standaard al veel meer detail in het plaatje weet te proppen.
Volgens mij maak jij nu zelf al de juiste conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53
Zijn er hier ook nog mensen die een telefoon niet kopen om het mini cameralensje wat er op zit? Of ben ik de enige die het werkelijk waar geen bal interesseert? Het design, het ram geheugen het scherm en een voor mij werkbare launcher zijn de enige punten die tellen hier. Leuk een camera voor facebook fototjes maar voor het echte werk heb ik toch wel een stuk beter speelgoed thuis liggen, het lijkt me sterk dat ik de enige ben die er zo over denkt...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:08:
Zijn er hier ook nog mensen die een telefoon niet kopen om het mini cameralensje wat er op zit? Of ben ik de enige die het werkelijk waar geen bal interesseert? Het design, het ram geheugen het scherm en een voor mij werkbare launcher zijn de enige punten die tellen hier. Leuk een camera voor facebook fototjes maar voor het echte werk heb ik toch wel een stuk beter speelgoed thuis liggen, het lijkt me sterk dat ik de enige ben die er zo over denkt...
Ik koop een telefoon voornamelijk voor het deisgn en de software en omdat de Z nu waterdicht is. Die camera is leuk voor de snelle facebook -en vakantie kiekjes.

Ook die benchmarks vind ik eigenlijk niet zo heel relevant, hoe snappy de telefoon in het dagelijkse gebruik is vind ik belangrijker en ook daarom heb ik een Xperia Z. Je bent niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Je bent niet te enige, ik koop de One omdat het design er goed uit ziet, het scherm valt hier ook onder. Ik heb me voorgenomen om nooit groter te gaan dan 4.7", voor mij is dit op dit moment gewoon de max, de camera kan me gestolen worden, de keren dat ik een foto maak bekijk is ze toch nooit op 100% en belanden uit eindelijk op facebook / twitter, waar men hem vast ook niet op 100% gaan zitten bekijken.

Daarbij komt ook dat Sense voor mij beste is, de schil van Sony en Samsung vind ik persoonlijk tien keer niks, en het feit dat ik gewoon goede ervaringen heb met HTC.

Kortom, de camera is wel het laatste waar ik me druk over ga zitten maken.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:13:
[...]

Ik koop een telefoon voornamelijk voor het deisgn en de software en omdat de Z nu waterdicht is. Die camera is leuk voor de snelle facebook -en vakantie kiekjes.

Ook die benchmarks vind ik eigenlijk niet zo heel relevant, hoe snappy de telefoon in het dagelijkse gebruik is vind ik belangrijker en ook daarom heb ik een Xperia Z. Je bent niet de enige :)
Gelukkig ik voelde me al zo alleen :+ .
Ikheb ook nog een XZ liggen maar mijn softwarematige voorkeur gaat toch uit naar Sense, wellicht wat bloated maar ik vind de sense widgets + skin gewoon erg fijn werken, die camera leuk maar als ik zie hoeveel foto's ik met mijn Desire Z in 2 jaar geschoten heb gaat dat niet over de 100 heen en dat waren dan kliekjes voor werk of gewoon iets waar ik snel een fototje van wou maken. De XZ gaat morgen weg en dan kan het wachten op de One beginnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Je bent niet alleen. Foto's maak ik met een fototoestel. Met een smartphone wil ik primair informatie consumeren en kunnen communiceren. Ik vind de camera de minst belangrijke feature van een smartphone. Het is handig voor ff snel een plaatje schieten van iets als je niets beters bij je hebt, maar dat is voor mij ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Sakete schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:22:
[...]

Je bent niet alleen. Foto's maak ik met een fototoestel. Met een smartphone wil ik primair informatie consumeren en kunnen communiceren. Ik vind de camera de minst belangrijke feature van een smartphone. Het is handig voor ff snel een plaatje schieten van iets als je niets beters bij je hebt, maar dat is voor mij ook het enige.
Et is tegenwoordig wel anders dan "vroeger". Met de huidige telefoons kan je op vakantie prima geen compactcamera meer meenemen en gewoon je telefoon gebruiken.
Of je moet echt veel bij weinig licht foto's gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sakete schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:22:
[...]

Ik kijk wel degelijk naar de camera. Voor mij is het heel belangrijk, maar het is niet het enige. Kijkend naar de HTC One en de S4 spreekt de software mij meer aan dan de camera van HTC One, ondanks dat die beter is in lowlight. Maar de Camera van de S4 is nou niet veel beter dan die van de HTC, anders had ik de HTC genomen, vanwege de camera.

Als de Nokia een Android versie had gehad van de Lumia 920 had ik die nu in mijn bezit. Wat mij betreft is de Lumia 920, qua camera, heer en meester.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:40:
[...]

Ik kijk wel degelijk naar de camera. Voor mij is het heel belangrijk, maar het is niet het enige. Kijkend naar de HTC One en de S4 spreekt de software mij meer aan dan de camera van HTC One, ondanks dat die beter is in lowlight. Maar de Camera van de S4 is nou niet veel beter dan die van de HTC, anders had ik de HTC genomen, vanwege de camera.

Als de Nokia een Android versie had gehad van de Lumia 920 had ik die nu in mijn bezit. Wat mij betreft is de Lumia 920, qua camera, heer en meester.
Prima dat het voor jou belangrijk is :) Voor mij niet. Ik heb andere wensen dan jij en daar is verder niets mis mee. Voor foto's maken pak ik m'n DSLR wel :) Krijg ik veel mooiere foto's :)

Ik merk dat ik in de praktijk nauwelijks foto's maak met m'n telefoon. En de foto's die erop staan zet ik nooit op m'n computer of online, ze blijven altijd op m'n telefoon staan. Dus dan maakt 1 MP of 100 MP me ook niet zoveel uit. In die zin, als ik een uitspraak moet doen over een camera, is een 4 MP camra logischer dan een 13 MP camera op zo'n kleine sensor. Hoe meer MP per cm², hoe meer ruis. Dat is gewoon hoe 't werkt. En je kan dan wel zware noise reduction filters gebruiken, maar dan verlies je ook veel detail. Doe mij dan maar wat minder MP zodat ik mooiere foto's heb. Hoge resolutie foto's heb je alleen nodig voor drukwerk. Voor op een scherm is dat flauwekul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:40:
[...]
Welke software bedoel je precies? Camera software van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik lees nu in alle reacties dat de S4 een betere battery life heeft, maar als ik naar de afbeeldingen kijk ben ik die mening totaal niet toe bedeeld. Misschien ligt het aan wat je doet op je telefoon, maar ik gebruik het vooral om te browsen (bijvoorbeeld het bijhouden van dit topic) en video te kijken. Nu scheelt het bij het kijken van video's bijna niks, maar het browsen heeft toch een significant groot verschil. De standby tijd is bij allebei erg veel, dat maakt voor mij toch niet meer uit omdat ik gewend ben de telefoon elke avond op de lader te gooien. Dus in mijn situatie zijn zowel de S4 als de One grote winnaars, want ik kan er makkelijk een dag mee doen. Dat de One het significant langer doet met browsen maakt het voor mij de winnaar, alhoewel ik niet verwacht dat mijn accu met beide toestellen op zal gaan.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sakete schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:45:
[...]
In die zin, als ik een uitspraak moet doen over een camera, is een 4 MP camra logischer dan een 13 MP camera op zo'n kleine sensor. Hoe meer MP per cm², hoe meer ruis. Dat is gewoon hoe 't werkt.
Apart dan wel dat de One een pixelated resultaat vol ruis laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het topic gaat een beetje vreemde kanten op. Nu de camera van de One niet erg goed blijkt te presteren is de camera opeens totaal niet meer belangrijk. Maar de veilig achter een plastic hoesje opgeborgen buitenkant is nog steeds het allerbelangrijkste aspect van een smartphone.

Anyway de beste camera is die ene die je altijd bij je hebt, vooral overdag. Dus voor mij is de camera echt wel belangrijk. Ook op vakantie waar ik het liefst zo licht mogelijk op stap ga. En dan is het extra mooi dat je met 13 mp mooie, scherpe foto's kan maken met veel detail van de omgeving. Ik print ook zo nu en dan wat foto's uit voor een collage, dan heb je helemaal niets aan 4 mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:29
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Als je een foto upscaled is het toch logisch dat je zo'n resultaat behaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

tweaker2010 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Welke software bedoel je precies? Camera software van Samsung?
Nee, Touchwiz en de andere software feautures. Vind die fijner dan Sense. Er zijn wat dingen in Sense wat ik best irritant vind en nee, heb geen zin om een andere launcher te installen.

Wil dat het standaard goed is:
- Quick toggels voor Bluetooth, WIFI etc.., als je de notificatie balk naar beneden sleept, zit nog steeds niet in Sense 5, gebruik dit dagelijks meerdere keren. Touchwiz en de Sony UI hebbe dit standaard wel.
- Multitaskknop. Als ik alle apps tegenlijk wil afsluiten heeft Touchwiz een Clear All optie. Bij Sens 5 moet ik 9 keer naar boven slepen...
- Appdrawer. Een weather widget...really?? Ook het naar beneden scrollen voor je apps in de apptray, vind 10x niks, zijlings scrollen zoals het in Touchwiz, Sony UI en stock Android is, vind ik veel fijner.
- Geen irritante blinkfeed achtige dingen die ik kan niet kan verwijderen in TouchWiz. Ja, ik kan alle feeds uitzetten en de homecreen in Sense 5 aanpassen, maar verwijderen kan ik niet, alleen negeren...

Dit is software matig. Hardware matig zijn er ook veel dingen die ik op de S4 prefereer. Zet ze toch op een rijtje:
- Powerknop aan de zijkant inplaats van boven. Was een verademing toen ik van de Desire naar de S2 ging.
- Camera. Ik maak zelf veel meer foto's overdag in het licht. De ultrapixel camera doet het, op dat gebied, niet beter dan de concurrentie, slechter zelfs.
- De knoppen onder van 3 naar 2, onbegrijpelijk.
- De plaatsing van de home button dan ook....
- Een menuknop, ik weet dat het niet volgens het design van Google is, maar ik vind het een verademing. Ben erg blij dat Samsung het blijft implementeren.
- Het aanzetten van het toestel via de home button, is erg fijn en zou het heel erg missen.

Dit puntje is puur speculatief:
- Het lijkt erop dat de S4 een opstaande rand heeft aan de voorkant van het scherm Als deze recht naar beneden valt, vraag ik me af of dat het scherm beschermd, lijkt er wel op, maar de drop test zullen het uitwijzen. Zou wel slim bedacht zijn.

Dan zou er ook de features die me niet boeien:
- Verwisselbare batterij. Heb nog nooit een andere batterij in gedaan, loop ook niet met een reserve.
- SD kaart. Heb geen Gb's aan muziek. 16 Gb is meer dan voldoende.
- Boomsound. heb nog nooit naar muziek op mijn telefoon geluisterd via de speaker of headphones. Zit of op werk, waar ik dit nooit zou doen, en thuis heb ik mijn PC boxen die veel beter zijn. In de auto heb ik boxen die boomsound wegblazen.
- Blinkfeed. Ik wordt oud ;) Geen behoeft aan een stortvloed aan social media of ander nieuws. Zoek het wel op.
- Zoe is leuk bedacht en de S4 heeft een soortgelijke functie, maar beide boeien me niet. Camera moet gewoon statische plaatjes schieten.

Het enige waar de HTC One het voor mij wint is op look and feel van het apparaat (10 van de 10 punten, de S4 krijgt van mij 7 van de 10 punten). En eventueel de Camera bij lowlight fotografie. Kijkend naar de plus en minpunten van beide toestellen kom ik uit op de S4. De HTC mag er als een juweeltje uitzien, maar ik leg veel meer nadruk op de software features. Als ik alleen naar de build quality zou kijken had ik nooit een S2 genomen, maar een HTC Sensation als opvolger van mijn Desire.

Let wel, mijn post is geen betoging of poging om mensen te 'turnen', gewoon mijn denkwijze en motivatie om voor de S4 te gaan.

Lang leve de keuzes en verschillende smaken :+

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
quovadis25 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:51:
Als je een foto upscaled is het toch logisch dat je zo'n resultaat behaalt.
Bedoel uiteraard gewoon de normale ongeüpscalede foto's. Zijn (te) vaak noise ridden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Tja, hoe dat komt weet ik gewoon niet. Blijkbaar is zo'n ultrapixel sensor toch niet zo geweldig als al die marktingpraat doet voorkomen. Maar de vuistregel, bij 'normale' sensors (zo'n ultrapixel sensor is geen normale sensor in die zin dat het bestaat uit meerdere lagen die elk een andere kleur ontvangen [RGB]) is dat hoe minder pixels/cm² hoe minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
De reden waarom foto's van de One zoveel ruis hebben is dat HTC zo snel mogelijk foto's wil maken, dus een hele snelle sluitersnelheid + een hoge ISO, ook in daglicht. Nu blijkt dat je 'm wel kan dwingen om bij slecht licht een trage sluitersnelheid te gebruiken (0.3 seconden, net als de Lumia 920) door in Night Mode te gaan, als volgt. (Auto doet hier 1/7e seconde + ISO 1520, Night Mode doet 0.3 seconde + ISO 784)
Er is dus nog best wat verbetering mogelijk (en volgens de boven gelinkte Brian Klug van Anandtech komt die er ook aan), maar op het moment zitten we dus met iets te veel ruis, niet-werkende handmatige ISO, slechte auto-focus (bij slecht licht gebruikt 'ie geen LED) en zulke extreme post-processing dat het voor een aquarel-effect zorgt (net als de Xperia Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
M-en-M schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:24:
De reden waarom foto's van de One zoveel ruis hebben is dat HTC zo snel mogelijk foto's wil maken, dus een hele snelle sluitersnelheid + een hoge ISO, ook in daglicht. Nu blijkt dat je 'm wel kan dwingen om bij slecht licht een trage sluitersnelheid te gebruiken (0.3 seconden, net als de Lumia 920) door in Night Mode te gaan, als volgt. (Auto doet hier 1/7e seconde + ISO 1520, Night Mode doet 0.3 seconde + ISO 784)
Er is dus nog best wat verbetering mogelijk (en volgens de boven gelinkte Brian Klug van Anandtech komt die er ook aan), maar op het moment zitten we dus met iets te veel ruis, niet-werkende handmatige ISO, slechte auto-focus (bij slecht licht gebruikt 'ie geen LED) en zulke extreme post-processing dat het voor een aquarel-effect zorgt (net als de Xperia Z).
Kijk, dat verklaart ook al die ruis. Hoge ISO waarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sakete schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:46:
Kijk, dat verklaart ook al die ruis. Hoge ISO waarde :)
ISO100 + extreem crap resultaat = https://dl.dropbox.com/s/...MpkFi_NwQ8ULJBiM8i3g&dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Dan is het gewoon een slechte sensor, punt. Ik stop ook verder met de discussie over dit onderwerp, ik vind het verder niet belangrijk, hoe goed of slecht de camera van een smartphone is. Heel veel andere mensen wel, en dat is prima en zij moeten vooral die afweging maken bij het uitkiezen van een smartphone. Ik doe dat niet. Ik kijk meer naar scherm, batterijduur en opslagruimte (met name, de flexibiliteit daarvan, ik neem graag veel films/series mee op m'n foon wanneer ik op reis ga. Dan is 32GB toch wel een beetje weinig en voor 64GB interne storage betaal je de hoofdprijs. Op dit moment geniet de SGS4 mijn voorkeur vanwege de uitbreidbare opslagruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Sluitersnelheid van 1/2400e seconde, bar slecht gefocust en weer die slechte aquarel post-processing i.c.m. 82% JPEG. Ik ben het met je eens dat het een slechte foto is en dat de One het op het moment in het algemeen niet geweldig doet, maar de gallerij van Engadget laat zien dat er nog echt wel wat potentieel zit in die sensor, zelfs met de huidige software. Die sensor en lenselementen wil ik niet afschrijven totdat Brian Klug (die naast schrijver voor Anandtech ook optisch ingenieur is) er zijn mening over loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
M-en-M schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:38:
[...]
maar de gallerij van Engadget laat zien dat er nog echt wel wat potentieel zit in die sensor, zelfs met de huidige software.
Ik zie alleen mega gedownscalede plaatjes waarbij élke telefoon een redelijk resultaat neer kan zetten, of is er ook een link/zip met de fullsize images? Dit is uiteraard een formaat van niks en dus relatief nikszeggend imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:44:
[...]

Ik zie alleen mega gedownscalede plaatjes waarbij élke telefoon een redelijk resultaat neer kan zetten, of is er ook een link/zip met de fullsize images? Dit is uiteraard een formaat van niks en dus relatief nikszeggend imho.
.zip hier.

Ze zetten in ieder geval niet zo'n absurd slecht resultaat neer als de foto die jij linkte. Voor mij is het overigens een best realistisch formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door M-en-M op 28-03-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oh ja, stom, had die al op m'n computer staan... Elke review zo'n beetje wel gelezen van dat ding ;)
Ze zetten in ieder geval niet zo'n absurd slecht resultaat neer als de foto die jij linkte. Voor mij is het overigens een best realistisch formaat.
Deze plaatjes zijn inderdaad prima. Realistisch formaat is uiteraard voor iedereen anders, da's waar. De een zal er hooguit wat low-res FB-plaatjes van maken (boeit mij nul), een ander wil er misschien af en toe zelfs een A4 afdruk van hebben (dat dan weer wel). De Engadget resultaten zijn prima. Niet als in Wow!, maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een drop-test met de HTC One.
YouTube: HTC One vs iPhone 5 Drop Test!

Vind het erg slordig van HTC dan het klepje onderaan zeer makkelijk los/kapot gaat en daarna niet meer vast te klikken is (zoals op de video te zien is). Zit je dan met je mooie design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:26:
Hier een drop-test met de HTC One.
YouTube: HTC One vs iPhone 5 Drop Test!

Vind het erg slordig van HTC dan het klepje onderaan zeer makkelijk los/kapot gaat en daarna niet meer vast te klikken is (zoals op de video te zien is). Zit je dan met je mooie design.
Genieten toch als je dat mag doen. Wel zorgelijk bij die One dat die 2 strips bij het scherm dus eraf kunnen springen. Jammer dat hij geen S4 en Z had ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Ouch :X een keer laten vallen en je hele telefoon is vernachtelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:34:
[...]
Jammer dat hij geen S4 en Z had ook.
Want? Dit soort "tests" zeggen toch werkelijk nul komma nul niets? Ongecontroleerd, geheel random, pure nonsens werkelijk. Je kan een toestel zo 30x laten vallen zonder hevige schade of 1x en meteen game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:34:
[...]

Genieten toch als je dat mag doen. Wel zorgelijk bij die One dat die 2 strips bij het scherm dus eraf kunnen springen. Jammer dat hij geen S4 en Z had ook.
Precies, lijkt me enig om daar ook nog eens voor betaald te krijgen. :P
Maar aan de andere kant vind ik het wel best egoïstisch om even 600 euro weg te smijten, terwijl er genoeg mensen in armoede leven. Ik ben niet iemand die daar snel over zeurt, als je genoeg geld hebt en alles kan kopen moet dat zeker kunnen, maar ik vind dit soort dingen toch een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:49:
[...]

Want? Dit soort "tests" zeggen toch werkelijk nul komma nul niets? Ongecontroleerd, geheel random, pure nonsens werkelijk. Je kan een toestel zo 30x laten vallen zonder hevige schade of 1x en meteen game over.
Het gaat hier vooral om het klepje dat makkelijk los springt en niet meer vast is te krijgen. Op het filmpje zie je dat het klepje er heel erg snel en makkelijk af valt dat dat het nauwelijks toevallig te noemen is. En toestellen vallen toch meestal 'ongecontroleerd'? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:57:
En toestellen vallen toch meestal 'ongecontroleerd'? 8)7
Oh okay en dús is zo'n resultaat vergelijkbaar en reproduceerbaar? Welnu, dan is mijn SGS2 dús way en WAY steviger dan die brakke One aangezien hij al 10x is gevallen en er viel niets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:08:
[...]

Oh okay en dús is zo'n resultaat vergelijkbaar en reproduceerbaar? Welnu, dan is mijn SGS2 dús way en WAY steviger dan die brakke One aangezien hij al 10x is gevallen en er viel niets van af.
Ik heb een desire Z en die is in dik 2 jaar tijd 0x gevallen, gewoon voorzichtig aan doen met je spullen en dit soort grappen gebeuren niet. Snap sowieso niet hoe zoveel mensen hun iPhones al zo rap naar de rambam kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In veel S2 droptests komt de S2 met bizar weinig schade er vanaf, dus dat komt inderdaad overeen met wat je zegt. En mocht je batterij-klepje losgaan, kun je deze er gewoon weer op-klikken en is dus niks aan de hand.

Één drop-test zegt natuurlijk niets, daarvoor zul je er meerderen moeten vergelijken, iets waar het nu nog te vroeg voor is en je enkel op dit filmpje kan afgaan. En het blijft een HTC hè, voor fanboy gedrag moet je bij Apple zijn. :P >:) Nee ff serieus, het valt gewoon op dat er enorm veel tweakers op het forum de HTC One verdedigen en al het negatieve goed praten. Maar c'mon iedere telefoon heeft nadelen, ook Samung, Sony, Apple en HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Je S2 zit in een case valsspeler....

Uit ervaring weet ik dat de S2 behoorlijk stevig is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld mijn S3. Al moet je gewoon een beetje geluk hebben als je de pech hebt dat je telefoon valt. Ze zijn igg niet gemaakt om te vallen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Natuurlijk is in detail elke val anders. Mijn S2 is heel vaak gevallen en ik heb alleen een beetje zichtbare schade op de metalen rand om het scherm.

However als dat stukje van de One inderdaad zo snel loslaat dan hoef je hem daarvoor niet precies zo te laten vallen. Ik laat mijn telefoon binnenshuis wel vaak vallen als ik op de bank zit en bij het opstaan dat ding naar beneden glijd of als de kleine hier genoeg heeft van een youtube filmpje of de rammelaar app. Dan heb je best wel een probleem als dat stukje zo snel loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:20:

However als dat stukje van de One inderdaad zo snel loslaat dan hoef je hem daarvoor niet precies zo te laten vallen. Ik laat mijn telefoon binnenshuis wel vaak vallen als ik op de bank zit en bij het opstaan dat ding naar beneden glijd of als de kleine hier genoeg heeft van een youtube filmpje of de rammelaar app. Dan heb je best wel een probleem als dat stukje zo snel loslaat.
Wat is dit nu weer voor vreemde aanname..... Op basis van één youtube video concludeer jij dat het betreffende klepje snel los laat? Kom op zeg.... Zoals al eerder is geschreven, er is totaal niets wetenschappelijks aan deze val-testen. Het hangt aan toevalligheden aan elkaar. Een klein voorbeeld, de hoek waaronder zowel de iPhone als de One de ruwe ondergrond raken is continu verschillend.

Het los laten van het klepje in deze ene video zegt dus ook helemaal niets over de mogelijkheid waarbij hij los zou kunnen rakken bij de voorbeelden zoals jij deze aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 11:11
Ik hoor weinig meningen over Sense en TouchWizz eigenlijk. Je hoort vooral mensen zeggen dat TouchWizz bloated is met veel onnodige features enzo. Maar juist die features staan je niet in de weg. Wat ik juist wel ergerlijk vind is dat Sense zó enorm ver van de stock Android ervaring af zit. Hebben jullie de app drawer wel eens bekeken? Er zijn tig manieren om die app drawer aan te passen. Heel veel knopjes waarmee je hetzelfde kan bereiken. Hetzelfde geldt voor de contacten lijst. GSMarena en ook Pocketnow zien dit ook.

Dan heb ik toch liever TouchWizz, waarin veel features zitten, echter hoef ik die niet te gebruiken. Ik weet in ieder geval wel dat als ik in TouchWizz iets wil wijzigen, ik gewoon op het menu knopje onder het scherm moet drukken.

Ook lijkt de camera van de S3 toch echt een stuk beter. Zelfs in het donker lijkt het niet veel te schelen (op basis van de door mij gelezen reviews). Het enige wat ik eigenlijk beter vind aan de One is de mooie behuizing. Verder is die BoomSound aardig, maar uit de speakers van je telefoon serieus muziek luisteren blijft maf.

[ Voor 17% gewijzigd door -Edwin- op 28-03-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Laatst online: 11-06 17:43
-Edwin- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:43:
maar uit de speakers van je telefoon serieus muziek luisteren blijft maf.
Ik kijk heel veel tv/streams op de telefoon, voor mij absoluut de reden om voor de one te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
-Edwin- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:43:
Ik hoor weinig meningen over Sense en TouchWizz eigenlijk. Je hoort vooral mensen zeggen dat TouchWizz bloated is met veel onnodige features enzo. Maar juist die features staan je niet in de weg. Wat ik juist wel ergerlijk vind is dat Sense zó enorm ver van de stock Android ervaring af zit. Hebben jullie de app drawer wel eens bekeken? Er zijn tig manieren om die app drawer aan te passen. Heel veel knopjes waarmee je hetzelfde kan bereiken. Hetzelfde geldt voor de contacten lijst. GSMarena en ook Pocketnow zien dit ook.

Dan heb ik toch liever TouchWizz, waarin veel features zitten, echter hoef ik die niet te gebruiken. Ik weet in ieder geval wel dat als ik in TouchWizz iets wil wijzigen, ik gewoon op het menu knopje onder het scherm moet drukken.

Ook lijkt de camera van de S3 toch echt een stuk beter. Zelfs in het donker lijkt het niet veel te schelen (op basis van de door mij gelezen reviews). Het enige wat ik eigenlijk beter vind aan de One is de mooie behuizing. Verder is die BoomSound aardig, maar uit de speakers van je telefoon serieus muziek luisteren blijft maf.
Misschien gaat het ook om het gevoel dat een skin je geeft? Met Touchwizz krijg je een beetje het gevoel dat je terug in de tijd geworpen wordt, althans dat vind ik en lees ik anderen op dit forum ook zeggen. Sense is overigens ook niet alles, maar wel een stuk strakker. Ben zelf meer een fan van stock android.

Een andere reden om voor de HTC One te kiezen is het scherm, zie http://www.phonearena.com...ia-920_id3286#6-Lumia-920 waar alle flagship schermen met elkaar vergeleken worden. Winnaars: iPhone en HTC One

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Schermtest, S4 scherm heeft geen washed out kleuren meer:

http://blog.gsmarena.com/...nally-do-accurate-colors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 11:11
Merfeh schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:09:
[...]

Misschien gaat het ook om het gevoel dat een skin je geeft? Met Touchwizz krijg je een beetje het gevoel dat je terug in de tijd geworpen wordt, althans dat vind ik en lees ik anderen op dit forum ook zeggen. Sense is overigens ook niet alles, maar wel een stuk strakker. Ben zelf meer een fan van stock android.

Een andere reden om voor de HTC One te kiezen is het scherm, zie http://www.phonearena.com...ia-920_id3286#6-Lumia-920 waar alle flagship schermen met elkaar vergeleken worden. Winnaars: iPhone en HTC One
Interessant. Ik zal zo dit artikel over de schermen lezen. GSMarena vond het scherm van de S4 juist beter dan die van de One. Al moet ik zeggen dat jouw genoemde artikel er wel beter op in lijkt te gaan. Wat ik wel mooi vind van het scherm van de S4 is dat je er ook voor kan kiezen om realistischere kleuren weer te geven. Alhoewel ik zelf wel van de overdreven kleuren hou die AMOLED schermen ook kunnen tonen icm de diepe zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bullet NL schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:23:
[...]
Wat is dit nu weer voor vreemde aanname..... Op basis van één youtube video concludeer jij dat het betreffende klepje snel los laat? Kom op zeg.... Zoals al eerder is geschreven, er is totaal niets wetenschappelijks aan deze val-testen. Het hangt aan toevalligheden aan elkaar. Een klein voorbeeld, de hoek waaronder zowel de iPhone als de One de ruwe ondergrond raken is continu verschillend.

Het los laten van het klepje in deze ene video zegt dus ook helemaal niets over de mogelijkheid waarbij hij los zou kunnen rakken bij de voorbeelden zoals jij deze aangeeft.
Uhmmm, niet wetenschappelijk, maar het klepje laat wel degelijk makkelijk los hoor. Je kan wel een hele tegenargument neerzetten, maar feit blijft dat het er bij de eerste klap al afvloog.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
FrankGuthrie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Uhmmm, niet wetenschappelijk, maar het klepje laat wel degelijk makkelijk los hoor. Je kan wel een hele tegenargument neerzetten, maar feit blijft dat het er bij de eerste klap al afvloog.
Het laat wel al bij de eerste val los, maar of het makkelijk loslaat betwijfel ik: je ziet in de slomo dat het toestel vol op de punt neerkomt, dus alle kinetische energie wordt daarin opgevangen. Als hij iets anders was gevallen was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest, je hebt hier dan ook weinig aan (dus daarom een nogal slechte "test": een paar prima telefoons kapot smijten noem ik het :( ).
Ik had natuurlijk ook liever gezien dat hij heel was gebleven, maar het verbaast mij niet. Plastic vervormt nou eenmaal wat makkelijker, en zou de schok beter op die manier waarschijnlijk beter op kunnen vangen.

Zo heeft aluminium zijn voordelen en zijn nadelen, net als plastic. Het verstandigste blijft hem gewoon niet te laten vallen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door luappul op 28-03-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Over droptest gesproken:
Beursvloer Xperia Z:
YouTube: Xperia Z Drop Test and Waterproof Limitations *MWC 2013*
Hier valt hij zeker weten op tegels:
YouTube: Sony Xperia Z drop test
En hier houdt hij het ook best lang vol eerlijk gezegd:
YouTube: Sony Xperia Z brake test !!!

Maar goed, dat ga ik dus niet uitproberen, gewoon vermijden.. ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Maar wel nog steeds extreem oversaturated, zelfs in de "natural" modus. (Wel vreemd dat ze een Adobe RGB modus hebben trouwens, Android is niet colour managed, dus je hebt er niets aan tenzij mensen specifiek hiervoor applicaties gaan schrijven... :/ ) Valt wel op dat ook hier de One extreem koel is, ondanks de verder perfecte calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Merfeh schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:09:
[...]
Da's geen succes dan want vind het iPhone 5 scherm echt letterlijk helemaal niets,zelfs niet i.v.m. m'n Samsung S2. Zwart is grijs, kleuren vind ik vaal. Als de One daar op lijkt wordt het hem sowieso niet. Dan maar de zogenaamd overdreven kleuren van de S4. Kan niet tegen een scherm met een grijze achtergrond als je in het donker zit te rommelen met je telefoon, erg armoedig is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de s4 nog niet op de markt is en de software verre van geoptimaliseerd is,
probeer ik mijn argumentatie feitelijk te ondersteunen.

Voordelen S4:

- Met de handschoen kunnen bedienen.
Herinner je je momenten dat je je handschoen niet graag uittrekt omdat het simpelweg te koud is
(fiets, bromfiets, buitenwerkers, enz...) en/of draag je vaak latex handschoenen ?
Niet meer getreurd, de s4 kun je simpelweg met handschoen bedienen, No Problem.

-100 FOTO's schieten in 4 sec (getest op de octa, het is nog onduidelijk of de snapdragon 600 dit ondersteund).
Als je een fan bent van sportevenementen en/of ongeduldige kinderen hebt,
dan kun je deze feature vast wel waarderen,

- nieuwste schermtechnieken - OLED genaamd.
Recognize folks, LCD is de vorige generatie.
Je hoeft niety te wachten op OLED,
samsung maakt OLED mogelijk voor iedereen.
Het zogenaamde "oversaturated colors", oftewel anti-campagne van de zogenaamde
concurrentie, is een non-issue,
aangezien samsung je de mogelijkheid biedt om het scherm naar eigen voorkeur in te stellen.
Thanks 2 OLED.

Hoe kun je 441 intelligente pixels met een -domme- scherm,
LCD genaamd, vergelijken ?
Feit is dat LCD een blacklight nodig heeft om uberhaupt te kunnen shinen.

m.a.w. een intelligente pixel weet wanneer'ie moet schijnen of helemaal
UIT moet gaan (lees: onzichtbaar, zwart wordt)..
De-vorige-generatie LCD heeft die intelligentie simpelweg niet,
en de statische blacklight al helemaal niet.

De blacklight blijft, ten aller tijde, AAN.
Ik hoop dat ik hier niet hoef uit te leggen waarom dat nadelig is voor je zwartwaarde's,
schermbeleving en batterijverbruik.

Kortom een (IPS) LCD scherm laat altijd licht door,
en daardoor mis je de beleving van een roetzwarte bijna 3 diemensionaal, zwevend OLEDscherm ervaring.
Waarom zou je je als en pitbull vastbijten in verouderde techniek ?
Recognize folks, OLED is the Next Big Thing.

- Alhoewel exynos 5 octa, met acht kernen (octa coreS), voorlopig nog niet in NL
geleverd wordt (en dus vooral uit onze buurlanden besteld zal worden) is die processor de nagel
aan de doodskist van de -zogenaamde- concurentie.
Face it folks, de eerste generatie octa soc is superzuinig en rete snel,
oftewel revolutionair.
In dat opzicht is het de meest vernieuwende soc op de markt.
Sinds qualcomm op gebied van chips ontwerpen wat meer ervaring in huis heeft, hebben zij
de meest geavanceerde soc in huis.
Wat dat betreft is de snapdragon 600, wetende dat samsung de octa soc en flexibele scherm nog niet op grootschalige wijze kan produceren. geen verkeerde keuze.

Samsung heeft in elk geval nog wat tijd om de sotware voor de 8 coreS te optimaliseren,
de s4 een snappy interface te geven ( het ontbreekt in elk geval niet aan Power)
de toekomstwijzende CPU door te ontwikkelen en daardoor de veeleisende gebruikers tevreden te stellen.
Imagine what a Octa Sock could do :)

-De S4 heeft wat minder ronder (vrouwelijke?) vormen t.o.v de s3 en is daardoor, eerder toegankelijk.
Maar het grootste voordeel is dat de s4 -alhoewel dezelfde schermgrootte maar
veel hoekigere xperia z en kleinere htc one, veel compacter oogt en voelt.
"Slimmer yet stronger, les to hold more to see"

- Alhoewel de s4 dunner en lichter is geworden, straalt het toestel kwaliteit uit.
Het oogt goed en voelt goed aan.
Dat maakt de s4 een premium toestel (vernieuwende, geoptimaliseerde hardware en software en het gevoel dat je een kwalitatief hoogstaand, hoogwaardig en vooruitstrevend stukje elektronica in je handen hebt).

-de s4 biedt je de keuze om gebruik te maken van innovatieve hardware maar vooral ook software.
Ik wil niet te veel uitweiden over de extra sensoren en de technische innovaties die samsung in de s4 heeft gestopt,

maar o.a. airview is zeker niet overrated en - in de praktijk- uitermate bruikbaar.
Stel je o.a. voor dat je de inhoud van je mail kunt zien zonder je mail te openen of de inhoud
van een map kunt zien, zonder de map te openen (s view cover ???)
Innovatief omdat het op chrome extensie"Hover Zoom" lijkt, maar veel geavanceerder is.
It makes life simply easier.

Buiten de softwarematige S additieven, ben ik zeer enthousiast
over de accessoires die samsung mogelijk maakt.
De s polsband, de HRM borstband, de weegschaal die via bluetooth je gegevens op de s4 opslaat
en indien gewenst, voorstellen doet m.b.t. beweging en gewicht.

- draadloos opladen m.a.w. je gooit je smartphone gewoon op een schaaltje (eettafel, bureau, kantoor, enz...)
en je hebt er verder geen geen omkijken naar.
Je toestel verbruikt geen stroom, maar wordt zonder kabeltje, opgeladen.

- enz....

Wat de htc one betreft;
Afgaande aan de drop test van de HTC one:
slechte materiaalkeuze (face it folks, zoals al eerder aangegeven in het
S4 topic; alu is NIET geschikt voor een mobiele apparaten),
slechte bouwconstructie,
minderwaardige camera (marketing Fail wat betreft de benaming "ultra pixel").

Ik wil de htc one niet afbranden, want t'is een BEAUTY.
Ook de door o.a. samsung ontwikkelde LCD scherm is top.
Los van de statische beeld die je kleiner schermoppervlak biedt.

Maar goed, wat heb je aan een beauty als de alu legering te zacht is ?
Ook al breekt het glas niet (nachtmerrie van o.a. alle alu iphone en galaxy S3 bezitters ),
door de te-zachte-alu-legering kan je beauty al heel snel veranderen in een
niet-aan-te-zien-gedrocht.
Is dat teleurgestelde gevoel echt 700 euro waard ?
Wat heb je aan hoogwaardig krasvaste, harde maar toch flexibele glas,
als de behuizing al niet hoogwaardig is ?
Premium ? Realy ?

Zowieso, hoe kortzichtig kun je wel niet zijn en de looks van een smartphone (de verpakking)
als prioriteit te bestempelen zonder rekening te houden met
de features en hardware ?!
Wake up folks.
Premium is meer dan enkel looks !

Kortom; ik raad alle toekomstige htc one bezitters aan
om een bumper of gelijkwaardige alu beschermer om the "one" te doen.
Ik kan je garanderen dat je toestel langer, beautifull blijft.
Downside....de bumper maakt je htc one uber Lelijk :(
Weg beautifull, premium looks.
Maar goed, t'is niet anders.

Verder is er ook veel geroezemoes met de one.
htc blijkt niet alles op orde te hebben.
Berichten over te weinig voorraad, te weinig camera componenten, niet meer als "premium" aangezien
door leveranciers, steeds weer uitgestelde levering, enz...
Heb je dan als consument het gevoel dat htc alles op orde heeft en betrouwbaar is ?
Neen, in mijn geval roept dat heel veel vraagtekens op, en dat maakt htc niet betrouwbaar.
Dan heb ik het nog niet gehad over de -in het verleden-, beloofde maar nooit waargemaakt softwareupdates.
C'mon folks, ong. 700 euro betalen voor een zogenaamde high end product,
waarvan het verleden over htc leert dat ze onbetrouwbaar zijn ?
Wil je je zuurverdiende centjes dan alsnog in htc investeren ?

Kortom
als ik een nieuw toestel, in het premium segment zou kopen,
dan zou ik het meest geavanceerde, vernieuwende en duurzame smartphone kopen.
Het gaat om een + 600 euro toestel, bovenstaande voorwaardes mag je dus gerust
- van een hoogwaardig - toestel verwachten.

In dat opzicht kan de Xperia z van Sony al helamaal niet bijbenen, en valt dus af.
Ik bedoel;
wat scherm, processor, camera en o.a volume(geluid) betreft is de xperia z,
gezien de huidige standaards, absoluut geen premium toestel
en valt dus automatisch af.
Wat betreft software optimalisatie,
hardware en software relatief snel door-ontwikkelen en innoveren,
mist sony de ervaring en motivatie om een troef te kunnen zijn.

Op dat gebied zijn de Koreanen op hol geslagen en niet meer te stoppen ?
Voor ons, de consument,
that's a good thing, Right ?
Voor mij persoonlijk kan het allemaal niet snel genoeg gaan.

Aangezien een 5 inch toestel voor mij te klein is en ik geen s4 ga kopen,
denk ik dat bovenstaande vrijwel objectief is.

Persoonlijk ga ik voor de Uber SmartPhone,
The "Big Chief".
Big as in groter dan 5 inch, Chief als in opperhoofd.
De S4 kan dan wel als "vlaggeschip" gezien worden, maar
de "Note III" is The Next Big Thing.
Octa soc, LTE, groot OLED scherm, de s-pen, software innovaties, zuinig en krachtig,....
Wat afmetingen en uiterlijk betreft zal de Note 3 niet heel erg verrassend zijn.
Samsung zal een grotere accu, grotere scherm en meer geavanceerde hardware in
een compacte en dunnere toestel stoppen..
Beter dan de rest, in alle opzichten.
Recognize Folks.

Met bovenstaand schrijven hoop ik de twijfelaar over de streep te trekken en de knoop door te hakken
en een rationeel besluit te nemen, gebaseerd op feiten en premium gevoel.
Wat de onredelijke, obsessieve fanboys betreft, Get Over It en Good Luck.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 23:16 . Reden: "Slechte Bouwconstructie"gelinkt naar one --> UsersForum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52

BPP

Doe eens niet, het posten van ellenlange quotes voegen niets toe.

[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 03:44:
heeeel heeeeeeeeeeeeel HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang verhaal...
Ik krijg een hele rare smaak in m'n mond bij het lezen van deze post en dan druk ik mij heel HEEL zacht uit.

Als je het allemaal zo "Plane and Simple" wilt hebben?
Alleen de One heeft HTC sense dus die is het beste... ( ;) althans voor mij natuurlijk want ik hecht veel waarde aan sense.)
FrankGuthrie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Als je zo gaat redeneren... Het Iphone scherm is een kak scherm want het was na 1 val al helemaal kapot. 8)7
Soms is het zelfs beter dat componenten uit elkaar springen omdat de krachten dan verdeelt worden en er minder vaak iets kapot gaat.
Ik hem vaak genoeg oude telefoon ala 3310 laten vallen. Die viel in 4 stukken uit elkaar en kon ik zo zonder schade weer in elkaar zetten.
In het geval van de One kwak er wat superlijm achter en klaar.

[ Voor 45% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-03-2013 05:21 . Reden: 2e quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jeetje wat een !@#$%^&* verhaal zeg... en het is nog zo vroeg..., jammer dat alles is gebaseerd op een drop test van de HTC..

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Offtopic, dus weg.

[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Aangezien de s4 nog niet op de markt is en de software verre van geoptimaliseerd is,

[...]
Recognize folks, LCD is de vorige generatie.
[...]
Ik hoop dat ik hier niet hoef uit te leggen waarom dat nadelig is voor je zwartwaarde's, schermbeleving en batterijverbruik.
[...]
Recognize folks, OLED is the Next Big Thing.
[...]
Face it folks, de eerste generatie octa soc is superzuinig en rete snel, oftewel revolutionair.
[...]
Premium ? Realy ?
[...]
Wake up folks.
[...]
C'mon folks, ong. 700 euro betalen voor een zogenaamde high end product, waarvan het verleden over htc leert dat ze onbetrouwbaar zijn ? Wil je je zuurverdiende centjes dan alsnog in htc investeren ?
[...]
Aangezien een 5 inch toestel voor mij te klein is en ik geen s4 ga kopen, denk ik dat bovenstaande vrijwel objectief is.
[...]
Persoonlijk ga ik voor de Uber SmartPhone, The "Big Chief". Big as in groter dan 5 inch, Chief als in opperhoofd.
[...]
Beter dan de rest, in alle opzichten. Recognize Folks.

Met bovenstaand schrijven hoop ik de twijfelaar over de streep te trekken en de knoop door te hakken en een rationeel besluit te nemen, gebaseerd op feiten en premium gevoel. Wat de onredelijke, obsessieve fanboys betreft, Get Over It en Good Luck.
Dank voor je ironische column die mensen op de hak neemt die van zichzelf zeggen feitelijk en objectief te zijn, maar in de tussentijd precies het tegenovergestelde opschrijven! Ik heb me rotgelachen :D

Eh... ja toch...? :o

Btw: in aanvulling op de (hopelijk) ironische opmerking van BB3E over het energieverbruik en ter verduidelijking voor degenen die daadwerkelijk denken dat AMOLED schermen per definitie en in alle omstandigheden zuiniger zijn dan LCD, even de volgende "wake up folks"-uitspraak:
Als je je smartphone gebruikt voor iets anders dan alleen het kijken naar zwarte schermen met witte lettertjes (ik zeg eens iets geks: webbrowsing, e-readen zonder zwarte achtergrond, spelletjes met meer kleuren dan alleen zwart etc.), dan verbruikt een AMOLED scherm meer energie dan een LCD scherm, omdat elke pixel dan afzonderlijk energie verbruikt. Hoe meer pixels in een AMOLED scherm zitten en aan moeten, des te meer energie er wordt verbruikt.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kinnen de volgende mensen please niet zo'n hele lap tekst in hun quote zetten, zeker niet met zó'n inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:28:
Kinnen de volgende mensen please niet zo'n hele lap tekst in hun quote zetten, zeker niet met zó'n inhoud.
Mijn excuses, helemaal gelijk. om de verhaal meerdere malen te lezen en voorbij zien komen wordt je helemaal dol van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zoals hierboven ook al staat, volgende keer graag niet zo'n lap tekst quoten, het leest erg irritant. Ik heb ze hierboven dus ook ingekort, hadden jullie zelf uiteraard ook kunnen editten of een topic report kunnen aanmaken. :Y

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 08:18 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Feitelijk.....sorry hoor maar sommige van je punten zijn subjectief.

We weten nog weinig van de octa processor behalve dan zogenaamde uitgelekte screenshots van benchmarks waar ik nog mijn twijfels heb.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 23:46
@BB4E

Jij werkt voor Samsung? Lekker boeiend allemaal, smaken verschillen en tegenwoordig zijn telefoons gewoon goed. Welke van de drie je ook kiest het zijn alledrie goede telefoons. Betreft gewoon persoonlijke voorkeur

Edit: Had de verkeerde gequote

[ Voor 55% gewijzigd door randy_e op 29-03-2013 10:37 ]

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FrankGuthrie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:08:
[...]
maar sommige van je punten zijn subjectief.
Waarbij we dé understatement van heel 2013 reeds te pakken hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
FrankGuthrie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Feitelijk.....sorry hoor maar sommige van je punten zijn subjectief.

We weten nog weinig van de octa processor behalve dan zogenaamde uitgelekte screenshots van benchmarks waar ik nog mijn twijfels heb.
Precies, het hele octa-core verhaal zweeft als één groot marketingverhaal boven de markt.... De benchmarks die er tot nu toe zijn laten zien dat er maar weinig verschil is met de Snapdragon 600 versie van de S4.

Daarbij is het ook nog zo dat de soc feitelijk helemaal geen 8-core soc is, het is namelijk een 4 of 4 core soc..... Waarbij de keuze naar belasting wordt gemaakt voor of 4 snelle cores of 4 langzame cores.

Iets wat aanzich niet zo bijzonder is, feitelijk doet de Terga3 chipset dit ook, met het verschil dat deze niet 4 langzame maar 1 langzame core heeft.

Overigens, waarom zou Samsung allemaal soc's inkopen bij Quallcom als hun eigen Exynos 5 soc niet beter geschikt zou zijn? Iets zegt mij dat de Exynos 5 soc of niet klaar is of dat er iets anders aan de hand is waarom ze hem dom weg niet kunnen gebruiken.

Als hij namelijk wel beschikbaar was geweest en op elk netwerk kon werken hadden ze hem vast wel gebruikt. Alleen al om de misleidende naam "octacore"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:53:
[...]
Alleen al om de misleidende naam "octacore"......
Link naar een officiële Samsung uitspraak met betrekking tot deze term please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

janvanduschoten schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:18:
[mbr]Zoals hierboven ook al staat, volgende keer graag niet zo'n lap tekst quoten, het leest erg irritant. Ik heb ze hierboven dus ook ingekort, hadden jullie zelf uiteraard ook kunnen editten of een topic report kunnen aanmaken. :Y[/]
Is het niet beter om dat hele verhaal gewoon te verwijderen. Het raakt kant noch wal, ik zie in de topic waarschuwing voordat ik dit kon posten iets staan over voorkeuren hebben. Nou dat is hier wel van toepassing, aan dit soort misinformatie heeft niemand wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Ze noemen hem Exynos octa, ze hebben het over 8 cores... Dat ze het niet letterlijk een octa core noemen wil nog niet zeggen dat ze er geen consumenten mee op het verkeerde been willen zetten...

Edit: ze noemen het dus wel letterlijk een octa-core:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Dit soort linkjes zijn hier niet gewenst, dus weg.

Resultaat; http://www.samsung.com/gl...eases/detail?newsId=12662

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 29-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een mod op dit betreffende forum niet meer objectief moeten zijn?

Wanneer een mod in een topic iets in het zwart schrijft is dit gewoon zijn eigenmening, wanneer de tekst blauw is en je bent het er niet mee eens mag je dit in een DM aangeven aan de betreffende mod of een bericht plaatsen in het feedback topic van de mobile hoofdgroep

Eens met Brad Pitt, linkje erbij voor een uitleg is echt niet zo moeilijk. Heel simpel gezegd: 4+4=8 dus het zijn totaal 8 cores. Overigens benoemd Samsung het anders he. Kijk voor de gein eens bij de Android stickjes wat ze daar doen: cpu+gpu. Is net als bij de term octacore niet geheel sjiek. Wellicht een cultuurclash. Voor wat betreft de marketing komt dit mooi uit.

En over misleiding gesproken: wat dacht je van de term 'ultrapixel'? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 29-03-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Precies, dank je wel.
ze hebben het over 8 cores...
Die zitten er dan ook gewoon in.
Dat ze het niet letterlijk een octa core noemen wil nog niet zeggen dat ze er geen consumenten mee op het verkeerde been willen zetten...
Dat de gemiddelde consument ongeïnformeerd en geheel oblivious is is een bijzaak. Ze liegen nergens.
Edit: ze noemen het dus wel letterlijk een octa-core:
Eight-core =/= octacore.
Ja, ik wacht nog steeds? :O
CLB schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:13:
Een Tegra soc heet toch ook geen cinqo-core?
Relevantie being? Er zitten acht cores in. Exynos Octa.

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 29-03-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Tegra soc heet toch ook geen cinqo-core?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:11:
Zou een mod op dit betreffende forum niet meer objectief moeten zijn?

Eens met Brad Pitt, linkje erbij voor een uitleg is echt niet zo moeilijk. Heel simpel gezegd: 4+4=8 dus het is een octacore. Kijk voor de gein eens bij de Android stickjes wat ze daar doen: cpu+gpu. Is net als bij de term octacore niet geheel sjiek. Wellicht een cultuurclash.

En over misleiding gesproken: wat dacht je van de term 'ultrapixel'? ;)
Uhm, Brad Pitt bedoelde het volgens mij meer als "zo noemen ze het zelf helemaal niet!!", wat dus wel zo is.
En wat jij zegt is dan misschien wel in theorie waar, maar je hebt op ieder moment maar iets aan maximaal 4 cores, dus is het in de praktijk gewoon een quad-core. Leg dat gewoon duidelijk uit in plaats van de consument zo op het verkeerde been te proberen te zetten (nVidia had het ook over een 4+1 processor ipv vijf cores). Bovendien hebben ze dit helemaal niet nodig, ze maken prima processors die tot de beste van de markt behoren, consumenten op het verkeerde been is helemaal niet nodig want de gebruikerservaring is gewoon prima.

En wat betreft de ultrapixel: wat is daar dan weer mis mee? ze hebben het gewoon over 4 ultrapixel, ze noemen het niet ineens 12 ultrapixel omdat de pixels groter zijn ofzo? Dat het marketingpraatje over geweldige foto's niet helemaal klopt wil jij misschien misleiding noemen, ik noem het marketing... Dit doet echt iedereen over elke eigenschap van zijn toestel, dus dit is gewoon een onzin-argument....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Uhm, Brad Pitt bedoelde het volgens mij meer als "zo noemen ze het zelf helemaal niet!!",wat dus wel zo is.
Link naar octacore-bron please?
Dat het marketingpraatje over geweldige foto's niet helemaal klopt wil jij misschien misleiding noemen, ik noem het marketing... Dit doet echt iedereen over elke eigenschap van zijn toestel, dus dit is gewoon een onzin-argument....
Ohhh dus een sensor overraten is marketing en prima, en een naampje aan een cpu geven is not done. Okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik blijf het vinden dat een de Exynos 5 een 4+4 soc is, waarbij de 8 cores ook niet tegelijk kunnen werken. Samsung maakt in mijn ogen de suggestie dat de Exynos 5 octa echt met 8 cores tegelijk kan werken.

Het was dan ook eerlijker geweest als ze heb bijvoorbeeld Dual-Quad of 2xQuad hadden genoemd, nu houden ze de schijn omhoog dat de soc met 8 kernen tegelijk kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt van het verhaal is 1 gemeenschappelijke deler: marketingpraat.

Is niets mis mee, wij lezen wel verder, de gemiddelde consument echter niet. Aan wie ligt dat dan? Sterker nog, het interesseert die consument toch geen ene drol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

wph schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:11:
[...]
[mbr]Dit soort linkjes zijn hier niet gewenst, dus weg.[/]
:X

Dan maar quoten uit het persbericht:

"By housing a total of eight cores to draw from—four powerful Cortex-A15™cores for processing-intense tasks along with Cortex-A7™ quad cores for lighter workloads"

Dat is toch echt op het randje van geavanceerde woordgymnastiek. Het overgrote deel van de mensen die dit leest gaat er echt wel vanuit dat er 8 cores zijn die aangesproken kunnen worden. En technisch is dat nog zo ook, alleen maar wel maximaal 4 tegelijk. Dus het is op z'n best de halve waarheid die ze hier vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Nou ja, dan moeten we wel helemaal "objectief" zijn en "niet liegen": de GPU bestaat ook uit een aantal cores. Zullen we die er dan ook maar bij optellen, ondanks dat ze niet in combinatie met de CPU gebruikt kunnen worden voor dezelfde berekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:22:
Nou ja, dan moeten we wel helemaal "objectief" zijn en "niet liegen": de GPU bestaat ook uit een aantal cores. Zullen we die er dan ook maar bij optellen, ondanks dat ze niet in combinatie met de CPU gebruikt kunnen worden voor dezelfde berekeningen?
Waarschijnlijk wel als je een vage Chinese telefoon gaat kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:22:
"By housing a total of eight cores to draw from—four powerful Cortex-A15™cores for processing-intense tasks along with Cortex-A7™ quad cores for lighter workloads"
Super eerlijk gezegd en helemaal niets mis mee. Staat nergens dat er 8-cores tegelijk aan het werk zijn.
Dat is toch echt op het randje van geavanceerde woordgymnastiek. Het overgrote deel van de mensen die dit leest gaat er echt wel vanuit dat er 8 cores zijn die aangesproken kunnen worden.
Dan is het overgrote deel van de mensen dom, lui en/of ongeïnformeerd. Hetgeen uiteraard ook gewoon zo is.
En technisch is dat nog zo ook, alleen maar wel maximaal 4 tegelijk.
Precies, hetgeen ze gewoon netjes zeggen.
Dus het is op z'n best de halve waarheid die ze hier vertellen.
Nee hoor, er wordt niet eens de suggestie gewekt imho. Gewoon goed lezen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:25:
[...]

Super eerlijk gezegd en helemaal niets mis mee. Staat nergens dat er 8-cores tegelijk aan het werk zijn.

[...]

Dan is het overgrote deel van de mensen dom, lui en/of ongeïnformeerd. Hetgeen uiteraard ook gewoon zo is.

[...]

Precies, hetgeen ze gewoon netjes zeggen.

[...]

Nee hoor, er wordt niet eens de suggestie gewekt imho. Gewoon goed lezen en klaar.
4 cores along with 4 cores
Dan heb jij toch echt een andere perceptie van de realiteit. Om de bewijslast eens om te draaien: waar vind jij de informatie dat er slechts 4 cores tegelijk gebruikt worden?

[ Voor 3% gewijzigd door wph op 29-03-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De term octacore klopt wel en klinkt leuk op verjaardagen. Het is "gewoon" een 4 + 4 oplossing wat ook uit de uitleg blijkt.
Ik zie even niet waar er wordt gelogen, ik denk dat het eerder een kwestie is van slecht lezen :)

Verdiep je je er niet is dat is het een super processor met wel 8 kernen (!!11!!! One!), lees je je wel in dan zie je dat het 2 quadcore kernen zijn, vergelijkbaar met een Hybride auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:29:
Dan heb jij toch echt een andere perceptie van de realiteit.
Nee, ik kijk niet puur en alleen door een One-bril, da's het punt.
Om de bewijslast eens om te draaien: waar vind jij de informatie dat er slechts 4 cores tegelijk gebruikt worden?
In jouw quote van daarnet. Zware belasting: vier sterke cores. Lichte belasting: vier zuinige cores. Elk weldenkend mens weet dat een telefoon niet én zwaar én licht belast wordt op één en hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:25:
[...]

[...]

Jawel, ze wekken wel de suggestie, namelijk door de term "Exynos 5 Octa" te gebruiken, daarmee wek je de indruk dat het ding 8 cores heeft, en door deze als 8 te benoemen wek je ook de indruk dat ze allemaal tegelijk kunnen werken. Wat dus niet het geval is.

Zoals ik eerder schreef, voor deze soc was de naam Dual-Quad eerlijker geweest, omdat de soc dit feitelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:33:
Jawel, ze wekken wel de suggestie, namelijk door de term "Exynos 5 Octa" te gebruiken, daarmee wek je de indruk dat het ding 8 cores heeft
LOL! Hij heeft 8 cores.
en door deze als 8 te benoemen wek je ook de indruk dat ze allemaal tegelijk kunnen werken. Wat dus niet het geval is.
Hetgeen ze duidelijk vermelden.
Zoals ik eerder schreef, voor deze soc was de naam Dual-Quad eerlijker geweest, omdat de soc dit feitelijk is.
Boze Samsung. Dat zij marketing termpjes bedenken! Marketing, verkoop en "eerlijk", |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:32:

In jouw quote van daarnet. Zware belasting: vier sterke cores. Lichte belasting: vier zuinige cores. Elk weldenkend mens weet dat een telefoon niet én zwaar én licht belast wordt op één en hetzelfde moment.
Er zijn vaak genoeg situaties dat er cores zwaar en licht belast worden. Bijvoorbeeld (een aantal) single-threaded applicaties op 1 cores en wat achtergrondwerk dat voor lichte belasting zorgt en op een andere core afgehandeld wordt.

Om een pc-voorbeeld te gebruiken: Matlab draait veel dingen slechts op 1 core, nou heb ik er daar wel eens een aantal van open staan. Dan zou bijvoorbeeld voor wat browsing een van de zuinigere cores gebruikt kunnen worden, mocht mijn laptop die gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bullet NL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:33:
[...]

Jawel, ze wekken wel de suggestie, namelijk door de term "Exynos 5 Octa" te gebruiken, daarmee wek je de indruk dat het ding 8 cores heeft, en door deze als 8 te benoemen wek je ook de indruk dat ze allemaal tegelijk kunnen werken. Wat dus niet het geval is.

Maar dat verkoop niet zo lekker, Octa-core is nieuw dus dat moet je hebben. Quad core is al een bekende term, dus oud.
Ze wekken niet de suggestie, dat ding heeft er toch ook 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:36:
[...]
Om een pc-voorbeeld te gebruiken: Matlab draait veel dingen slechts op 1 core, nou heb ik er daar wel eens een aantal van open staan. Dan zou bijvoorbeeld voor wat browsing een van de zuinigere cores gebruikt kunnen worden, mocht mijn laptop die gehad hebben.
Hetgeen de Exynos Octa gewoon doet? Er kunnen ook 1 zuinige en 3 hevige cores actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:21:
[...]

Link naar octacore-bron please?

[...]
link: http://www.samsung.com/gl...ity_with_Exynos5Octa.html
Uitspraak: Together, these clusters form an eight-core, powerhouse mobile AP that supports high levels of performance, intensive gaming and multimedia playback while offering up to 70% higher energy efficiency than the Exynos 4 Quad.
Moet het nog duidelijker? ze noemen het een octa-core, of dat het wel of niet is verschillen we dus over van mening, prima. Maakt voor deze discussie ook verder niet uit, in Nederland zit er toch een Snapdragon 600 in en ik begin het vermoeden te krijgen dat de Galaxy S4 met een Exynos Octa later gaat uitkomen? Er komen nog weinig tot geen benchmarks van naar buiten...
Ohhh dus een sensor overraten is marketing en prima, en een naampje aan een cpu geven is not done. Okay.
In mijn mening is het overraten van een sensor ook niet prima, het liefst zeggen alle fabrikanten exact wat de goede en negatieve kanten aan hun product zijn. Ik kan altijd blijven dromen natuurlijk, maar dit blijft gebeuren bij iedereen en daar kan dus niet alleen HTC op aangekeken worden.
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen iemand die roept: wij hebben nu een supergoede camera, echt waar! En iemand die roept dat ze een octa-core hebben, maar vergeet te meldendat je er maar de helft van kan gebruiken. Dat vind ik meer zoiets als dat HTC roept dat de hun telefoon 6.1MP pixel heeft en gewoon de front- en back- camera optelt (technisch ook correct, in de praktijk niet)....

----
Hoe dan ook, deze discussie is hier totaal off-topic. Zowel de S4 als de One heeft een supersnelle processor, de S4 heeft een betere camera bij goede lichtomstandigheden, de One heeft (waarschijnlijk) een betere camera bij slechtere lichtomstandigheden. Verder zijn er nog genoeg andere verschillen waar we over kunnen discussiëren, maar de processor is eigenlijk juist het punt waarop er weinig te bediscussiëren valt (op de kloksnelheid na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:37:
[...]

Hetgeen de Exynos Octa gewoon doet? Er kunnen ook 1 zuinige en 3 hevige cores actief zijn.
Maar geen 4 hevige en 1 zuinige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Uitspraak: Together, these clusters form an eight-core, powerhouse mobile AP that supports high levels of performance, intensive gaming and multimedia playback while offering up to 70% higher energy efficiency than the Exynos 4 Quad.

Moet het nog duidelijker? ze noemen het een octa-core
Waar?
wph schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:38:
Maar geen 4 hevige en 1 zuinige.
Beweren ze toch ook nergens? Inlezen. Oriënteren. Klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 29-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:38:
[...]

Waar?

[...]

Beweren ze toch ook nergens? Inlezen. Oriënteren. Klaar.
http://www.samsung.com/gl...ity_with_Exynos5Octa.html]

De link waar je om vroeg.

Het magische woord is hier: together.

En zoals ik al eerder zei: door het niet te vermelden (al is dat erg dubieus, zie link), gaan mensen er vanuit dat het wel kan.

[ Voor 3% gewijzigd door wph op 29-03-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Als je niet wil lezen, ook prima. Volgens mij weten we ondertussen wel van iedereen hoe die erover denkt.

Laten we het dan gewoon weer gaan hebben over de Nederlandse S4 en de Nederlandse One, dan kunnen we een Snapdragon 600 op 1,9GHz en een Snapdragon 600 op 1,7GHz vergelijken. Is er ook nog iets bekend over of Samsung ook de GPU overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
(een hoop subjectieve niet onderbouwde onwaarheden)
Je post een hoop onwaarheden. Oled is niet per definitie superieur en al helemaal niet energie zuiniger. Daarnaast is er ngosteeds 1 probleem met Oled wat Samsung tot op heden niet opgelost heeft. De brightness in de velle zon. Ook is retentie en inbranden een probleem. Naar mijn mening is Oled hierdoor dan ook gewoon nog niet volwassen als technologie. Ik vind voor al niet zwarte afbeeldingen een goed IPS scherm mooier dan oled. Tot slot, de levensduur van Oled is kort, bepaalde kleuren verdwijnen sneller dan anderen hierdoor.

Daarnaast het is geen octacore, het is een snelle quad core plus een energie zuinige quad core. Hoe het ook verpakt wordt qua marketing termen. Het is nog maar de vraag of het iets gaat uitmaken uberhaut. Mijn ervaring met de S3 en hun "eigen" soc is dat het bar weinig uitmaakt wat ze beweren want in de praktijk heb merk ik er weinig van de voordelen.

Kortom je verkondigt subjectieve gedachten als feiten. "Feiten" die zo te weerleggen zijn.

Betreft de materiaal keuze, sorry maar als je een S3 liet vallen was de kans nogal groot dat het scherm barstte ondanks het gorilla glas (Wat alleen van voren goed werkt maar niet goed tegen krachten van de zijkant kan). Een probleem in combi met de flexibele behuizing die dat dus niet goed kan voorkomen. Ben er mee eens dat het aluminium van de Iphone5 serie niet zo heel duurzaam is en makkelijk beschadigt. Hoe HTC en in het verleden Sony met de XPeria P het gebruikten was duurzamer en kon aardig wat hebben.

Daarnaast is naa rmijn mening software extreem belangrijk. Dat is de reden waarom een Iphone5 met vrij bescheiden specs toch vlot aanvoelt. Dit is de reden waarom ik dan ook de Xperia Z (de kijkhoeken zijn echt niet zo slecht bij de retail modellen) heb gekozen als mijn toestel voor dit jaar. Een vlotte Android skin zonder allerlei poespas die het bloated maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

luappul schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:45:
[...]

Als je niet wil lezen, ook prima. Volgens mij weten we ondertussen wel van iedereen hoe die erover denkt.

Laten we het dan gewoon weer gaan hebben over de Nederlandse S4 en de Nederlandse One, dan kunnen we een Snapdragon 600 op 1,9GHz en een Snapdragon 600 op 1,7GHz vergelijken. Is er ook nog iets bekend over of Samsung ook de GPU overclockt?
Daar lijkt het wel op, in verschillende Egypt 1080P Offscreen benchmarks kwam de S4 tot 40 FPS en de One tot 34. Al moet daar bij aangetekend worden dat de S4 met Android 4.2 nieuwere Adreno320 drivers heeft.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.