Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik heb de One een week gehad met final software, de camera kwaliteit is gewoon minder dan de S4 in dag licht. Kan je lang over discussiëren, dat is gewoon zoVerwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:42:
Vergelijkingen zijn m.i. pas reëel als de toestellen echt uitkomen en de software final is.
Verwijderd
Kan je je voorstellen wat het verschil gaat zijn als de software van de S4 final is
Ik ben wel benieuwd of er in de nabije toekomst nog optimalisaties voor de One gaan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 13:59 ]
Gehad? Heb je het toestel niet meer dan?alwaysleft schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:49:
[...]
Ik heb de One een week gehad met final software, de camera kwaliteit is gewoon minder dan de S4 in dag licht. Kan je lang over discussiëren, dat is gewoon zo
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 29-03-2013 17:36 ]
Yep, issues met het schermFrankGuthrie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Gehad? Heb je het toestel niet meer dan?
De S4:
Audio quality is perfectly clean, but quiet
The Samsung Galaxy S4 passed our dedicated audio quality test with flying colors. The smartphone had perfectly clear output when attached to an active external amplifier, with no weak points to its performance. The only thing to frown at here is the only average volume level.
Impressively, there's virtually no distortion when you plug in a pair of headphones. Even the stereo crosstalk which suffers in that case just about every time was barely affected. Unfortunately, the volume levels remained only average.
Versus HTC One:
Top notch audio quality
The HTC One audio output is almost identical to that of the HTC Butterfly, which is great news really as the former HTC flagship really aced our audio quality test. In fact the two Beats-powered smartphones offer arguably the best audio quality in the smartphone world right now.
The HTC One did great in the active external amplifier part of the test, posting great scores all over the field. In addition it had volume levels higher than all of its direct competitors, save for the aforementioned HTC Butterfly, which it only matched.
More impressively, there's next to no degradation when you plug in a pair of headphones. The stereo crosstalk rises a tiny bit, but that's the only affected reading. Volume levels remain at the same high level, too. This is the second smartphone in a row where HTC makes the Beats audio logo stand for something other than a simple equalizer, but as we said last time, the wait was probably worth it.
Dus voor mensen die muziekkwaliteit door de oordopjes belangrijk vinden, is de One een betere keus
Dit is voor mij wel een heel belangrijk argument. Wat doe je meer met een telefoon dan muziek luisteren? Ik niets in ieder geval. Mijn mobiel is gewoon een mp3-speler wat dat betreft waar je ook lekker op kan browsen enzo haha! Dit is een punt wat je erg snel vergeet, terwijl het je hele ervaring kan veranderen.alwaysleft schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:12:
Dus voor mensen die muziekkwaliteit door de oordopjes belangrijk vinden, is de One een betere keus
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:32:
[mbr] Je mag nu wel stoppen met het trollen, dit is een discussie topic, niet een afzeik topic.... [/]
Ik werd een beetje verleid door sommige reacties... mensen met een kort lontje.
Desalniettemin;
M'n excuses, de laatste regels waren "Uncalled-4"
Alsnog de link naar iFixit en hun bevindingen met de "HTC One Teardown".
Idd, de S4 heeft een niet zo hard volume qua output. Groot minpunt, de One is de beste smartphone qua geluidskwaliteit, nog beter dan de iPhone 5 ( die het beste was qua geluidsoutput tot nu toe)Merfeh schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:42:
[...]
Dit is voor mij wel een heel belangrijk argument. Wat doe je meer met een telefoon dan muziek luisteren? Ik niets in ieder geval. Mijn mobiel is gewoon een mp3-speler wat dat betreft waar je ook lekker op kan browsen enzo haha! Dit is een punt wat je erg snel vergeet, terwijl het je hele ervaring kan veranderen.
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 31-03-2013 00:03 ]
Verwijderd
alwaysleft schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:02:
[...]
Idd, de S4 heeft een niet zo hard volume qua output. Groot minpunt, de One is de beste smartphone qua geluidskwaliteit, nog beter dan de iPhone 5 ( die het beste was qua geluidsoutput tot nu toe)![]()
Ik zie in dat artikel jouw "Versus" niet staan.alwaysleft schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:12:
Leuk om te zien, de HTC One is overall qua audio output beter dan de S4, zie review Galaxy S4 GSMArena:
Versus HTC One:
Wat ik wel zie is het tabelletje op tabblad 6,
waarin de (dated) Samsung Galaxy S III hogere punten scoort dan de htc one.
Onder kopje"Telephony works like a charm"
Toch wel tegenstrijdige berichten alwaysleft ?
Offtopic: always left.... serious ?!
Sorry hoor, heel irritant in het verkeer
Heb het stuk van iFixit gelezen. Het zou mooi zijn dat ze bij een defect het toestel wel moeten vervangen, omdat repareren niet mogelijk is. Ik zie het dus als een pluspunt dat de One moeilijk te repareren is. Buiten de garantietermijn ben je fucked.Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 23:40:
[...]
LOL
Ik werd een beetje verleid door sommige reacties... mensen met een kort lontje.
Desalniettemin;
M'n excuses, de laatste regels waren "Uncalled-4"
Alsnog de link naar iFixit en hun bevindingen met de "HTC One Teardown".
Zijn gewoon stukjes uit de review van gsmarena van beide telefoons met het audio gedeelte, is toch niet echt moeilijk te berijpen heVerwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:26:
[...]
[...]
Ik zie in dat artikel jouw "Versus" niet staan.
Wat ik wel zie is het tabelletje op tabblad 6,
waarin de (dated) Samsung Galaxy S III hogere punten scoort dan de htc one.
Onder kopje"Telephony works like a charm"
Toch wel tegenstrijdige berichten alwaysleft ?
Offtopic: always left.... serious ?!
Sorry hoor, heel irritant in het verkeer
Verwijderd
alwaysleft schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:12:
Leuk om te zien, de HTC One is overall qua audio output beter dan de S4
alwaysleft schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:02:
Idd, de S4 heeft een niet zo hard volume qua output. Groot minpunt, de One is de beste smartphone qua geluidskwaliteit...
LOL...alwaysleft schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:09:
Zijn gewoon stukjes uit de review van gsmarena van beide telefoons met het audio gedeelte, is toch niet echt moeilijk te berijpen he
You're missing the point :}
de (dated) Samsung Galaxy S III scoort hogere punten, wat audio betreft, meer dan de htc one,
volgens het tabelletje uit je review.
m.a.w. je spreekt jezelf tegen.
Er van uit gaande dat de S4 geavanceerder wordt dan de galaxy sIII, mag je in praktijktesten verwachten dat de S4 -gerelateerd aan de hogere score van de SIII t.o.v de htc one, mooi geluid verwachten.
Wat praat je poep zeg, ze hebben de Galaxy S4 al qua audio getest. Zie hier voor het tabelletje onderaan: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4-review-914p8.php Dat jij de S3 die idd een superieure Wolfson DAC chip heeft erin zit ben ik met je eens, maar we hebben het over de S4 kerel...Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:47:
[...]
[...]
[...]
LOL...
You're missing the point :}
de (dated) Samsung Galaxy S III scoort hogere punten, wat audio betreft, meer dan de htc one,
volgens het tabelletje uit je review.
m.a.w. je spreekt jezelf tegen.
Er van uit gaande dat de S4 geavanceerder wordt dan de galaxy sIII, mag je in praktijktesten verwachten dat de S4 -gerelateerd aan de hogere score van de SIII t.o.v de htc one, mooi geluid verwachten.
De One is gewoon beter qua audio verhaal, punt uit.
[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 31-03-2013 01:58 ]
Verwijderd
k'wist niet dat je zo snel uit je slof zou schieten
Je bedoelt volgens jouw perceptie ... Toch ?alwaysleft schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:56:
De One is gewoon beter qua audio verhaal, punt uit.
Wat is de bedoeling van 4! minder langzame cores....
ik snap 4 snelle cores en dat ze veel stroom verbruiken dus een langzame core lijkt me wel handig maar waarom moeten dit 4 zijn?
Voor langzame taken als whatsapp or whatever heb je toch geen 4 cores voor nodig dat lukt ook makkelijk met 1 core.
Het idee dat je 4 cores nodig hebt die energie zuinig zijn om (snel?) taken af te ronden die weinig power nodig hebben 'maar toch snel moeten gebeuren' 'je hebt immers 4 cores er voor nodig.'
slaat naar mijn idee kant nog wal.
En wanneer bepaalt de telefoon wanneer hij over moet schakelen van cores? Ik vind het maar een vreemd verhaal. Is het niet veel handiger om bij laag verbruik 1 core te gebruiken op half vermogen?
dat is nou net het punt! het toestel is erg zuinig als het punt waarop de snelle core gebruikte wordt hoog genoeg ligt. als die pas wordt ingeschakeld bij echt zwaar gebruik en je bij 90% van de hatelijke taken de trage core gebruikt heb je er wat aan. maar dat punt weten we nog niet, en het gebruik van 1 voor werkt blijkbaar niet lekker, kijk maar naar de tegra3. blijkbaar is het punt waarop de 4cores gaan draaien te laag. met de langzame quad kan dit op een beter niveau liggenkaasaanfiets schreef op zondag 31 maart 2013 @ 05:56:
...
En wanneer bepaalt de telefoon wanneer hij over moet schakelen van cores? Ik vind het maar een vreemd verhaal. Is het niet veel handiger om bij laag verbruik 1 core te gebruiken op half vermogen?
[ Voor 5% gewijzigd door reyals op 31-03-2013 07:14 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Nee, volgens de review van GSMarena die er heel wat meer verstand van hebben dan jouwVerwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:01:
Sorry hoor,
k'wist niet dat je zo snel uit je slof zou schieten![]()
[...]
Je bedoelt volgens jouw perceptie ... Toch ?
Bij de One zit ernergiezuinige modus functie op het toestel, scheelt 20% batterij duur. Je One is dan net iets langzamer, goed dat ze dat hebben ingebouwd bij HTCkaasaanfiets schreef op zondag 31 maart 2013 @ 05:56:
Wat uuuuuh....
Wat is de bedoeling van 4! minder langzame cores....
ik snap 4 snelle cores en dat ze veel stroom verbruiken dus een langzame core lijkt me wel handig maar waarom moeten dit 4 zijn?
Voor langzame taken als whatsapp or whatever heb je toch geen 4 cores voor nodig dat lukt ook makkelijk met 1 core.
Het idee dat je 4 cores nodig hebt die energie zuinig zijn om (snel?) taken af te ronden die weinig power nodig hebben 'maar toch snel moeten gebeuren' 'je hebt immers 4 cores er voor nodig.'
slaat naar mijn idee kant nog wal.
De SGS4 heeft LPDDR3 toch?
Hierboven: Power saving mode zit in vrijwel elk high-end device, Xperia Z heeft Stamina mode, Galaxy toestellen hebben al jaren zulke power savings door o.a. laaggeklokt houden van processor.
Waar zijn je inhoudsloze dubbelposts sowieso voor nodig?
[ Voor 62% gewijzigd door Sua op 31-03-2013 13:19 ]
hoi
Verwijderd
klopt idd.Sua schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:17:
De SGS4 heeft LPDDR3 toch?
Steeds weer blijkt dat lpddr2 de bottleneck is
om een toestel vloeiend en snappy te maken.
Op papier kan de lpddr3 geheugen dubbel zoveel data verwerken als de lpddr2.
Da's nog een pluspunt t.o.v. de andere high-end toestellen.
In dit artikel (2012) kun je een beetje in de kaarten van samsung kijken,
en bespreken ze het snelheids-verschil.
Ja ik vond in de filmpjes de One (met lpddr2) al zoveel laggen. Nu weten waar dat door komt.....Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:11:
[...]
klopt idd.
Steeds weer blijkt dat lpddr2 de bottleneck is
om een toestel vloeiend en snappy te maken.
Op papier kan de lpddr3 geheugen dubbel zoveel data verwerken als de lpddr2.
Da's nog een pluspunt t.o.v. de andere high-end toestellen.
In dit artikel (2012) kun je een beetje in de kaarten van samsung kijken,
en bespreken ze het snelheids-verschil.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Of mischien dat het zoveel problemen gaf aangaande het afspelen van mp3.Cyleo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:34:
De geintregreerde dacs die in de qualcomm's socs zitten vanaf krait zijn erg goed. Dit is waarschijnlijk ook de reden geweest van samsung om nu af te stappen van de wolffson dacs omdat het verschil nu niet meer meer de meerpijs waard is. Wat ze dus wel hadden kunnen verbeteren was een wat hogere spanning op de poort te zetten.
Ik werk in een telecom winkel en heb meer dan genoeg klachten gehad hierover, ikzelf als note 2 en s3 gebruiker juich dit alleen maar toe!
Verwijderd
superscherpbeeld, mogelijkheden, benchmarks, enz...
Wat de benchmarks betreft;
zoals eerder al geschreven,
dit is pas de eerste generatie octa soc,
samsung heeft wat concessies moeten toen m.b.t. warmteontwikkeling/stroomverbruik.
De retesnelle A15 cluster kan nog gemakkelijk omhoog geklockt worden,
maar de hardware en software is verre van geoptimaliseerd.
Qualcomm is al klaar voor de massaproductie van hun snelle
en geavanceerde snapdragon 800 soc.
Dus.... samsung en ARM (2 megabedrijven) hebbeb allebei baat bij de
snelle verderontwikkeling van de octa soc.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de octa configuratie binnen korte tijd
de ware potentie onder de motorkap kan laten zien.
Desalniettemin, wat de voorlopige benchmarks van de octa betreft:
"We are just BLOWN away from the results we got. The Galaxy S4 crushed every other device, ..."
The future looks bright (pholed anybody ?)
In Nederland krijgen we de octacore niet, dus is vrij nutteloos om te vergelijken...
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
http://www.htcone.nl/htc-one-quadrant-benchmark/ Hier bvb
Je weet toch wel dat www.sammobile.com de officiële Samsung geruchten site is? Daarbij is het een website die verre van objectief is en vooral Samsung promoot.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:18:
Samsung Galaxy S4: User Interface Walkthrough
*knip*
Ik weet niet wat je doel van dit bericht is, waarschijnlijk weer een beetje trollen. Maar kom de volgende keer met echte informatie i.p.v. een verhaal wat door de 2e marktering afdeling van Samsung is geschreven.
Cogitationis poenam nemo patitur
Duidelijke winnaar in mijn ogen.
[ Voor 19% gewijzigd door alwaysleft op 01-04-2013 11:19 ]
GSMArena blijft maar doorkauwen op de test van de S4, het wordt eens tijd dat andere blogs met hun reviews komen. GSMArena is alleen maar bezig om nieuwe hits te scoren, feitelijk vertellen ze namelijk niets nieuws.alwaysleft schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:18:
Uitgebreide review Galaxy S4 versus Xperia Z op GSMArena: http://www.gsmarena.com/s...y_xperia_z-review-915.php
Duidelijke winnaar in mijn ogen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wat wordt hier toch vaak neergeklad dat de S4 qua specs zoveel beter is als de HTC One zoals jij ook doet suggereren? Er zit een 200 mhz snellere overklokte S600 in wat je qua raw performance niet zo 1,2,3 merkt. Qua camera is de S4 in daglicht superieur aan de One maar in donkere licht omstandigheden is de One alweer gewaagd aan de S4.renzo4000 schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:50:
Hoewel ik het vaak niet eens ben met GA is hun conclusie wel de juiste. De s4 is superieur aan de XZ en de One wat betreft specs maar het feit is wel dat de XZ bijna twee maanden verkrijgbaar is en op dat moment het beste toestel die je kon krijgen(ook in mijn geval) Daarnaast is het heel erg persoonlijk hoe belangrijk je de looks vindt over de beste specs(die je waarschijnlijk alleen merkt als je benchmarks gaat draaien). Ik ben nog erg content met mijn XZ maar ben ook nog in de race voor de One. Ik denk persoonlijk dat de One een mooie tussenweg is tussen looks en performance.
Heel simpel: wil je een toestel met een meer premium look, ga je voor de One want de specs zijn nagenoeg hetzelfde aan de S4.
Wil je een toestel dat ook gewoon echt een super goede camera heeft en is camera kwaliteit super belangrijk voor je, en maakt je de minder premium look niet zoveel uit? Ga voor de S4.
Want qua specs buiten de camera om is verschil echt nihil tussen de One en de S4. Note taken
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 01-04-2013 12:11 ]
Er zit geen pholed in, alleen een nieuwe pentile matrix in diamantvorm. Ik heb even de overbodige enters gewist uit je bericht, want dat leest echt rete-irritant. Je hoeft niet elke keer op enter te rossen aan het einde van het tekstvak.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:18:
zoals eerder al geschreven, dit is pas de eerste generatie octa soc,samsung heeft wat concessies moeten toen m.b.t. warmteontwikkeling/stroomverbruik. De retesnelle A15 cluster kan nog gemakkelijk omhoog geklockt worden, maar de hardware en software is verre van geoptimaliseerd.Qualcomm is al klaar voor de massaproductie van hun snelle en geavanceerde snapdragon 800 soc.
Dus.... samsung en ARM (2 megabedrijven) hebbeb allebei baat bij de snelle verderontwikkeling van de octa soc. Ik heb er alle vertrouwen in dat de octa configuratie binnen korte tijd de ware potentie onder de motorkap kan laten zien.
"We are just BLOWN away from the results we got. The Galaxy S4 crushed every other device, ..."
Ik zit nog erg te dubben over de S4 of de Note2. Note 2 heeft een RGB layout en groter scherm. Ook is dat qua processor geen stumpertje met een bijbehorende heftige accu en 4G is pas over een jaar of twee landelijk uitgerold. Dat is voor mij nu geen prioriteit en ik zou er al helemaal geen duurder abo voor willen. Groot minpunt van de S4 vind ik gewoon de vanafprijs die ff 100 euro is opgeplust ten opzichte van de S3 vorig jaar. Tel daarbij op de dure abo's van nu en het is gewoon niet leuk meer. Dan liever een telefoon van eind vorig jaar.
De Xperia Z en de One vallen voor mij wel af, vooral nadat ik op XDA gelezen had dat ook de One verlijmd is en je voor een reparatie de hoofdprijs kwijt bent. Je kan dus niet het alu eraf schroeven en vervangen als ie te lelijk is geworden door een val.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Geen idee hoe handig jij bent / hoe realistisch deze bron is, maar volgens mij gaat dit lukken toch?Senor Sjon schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:39:
[...]
de One vallen voor mij wel af, vooral nadat ik op XDA gelezen had dat ook de One verlijmd is en je voor een reparatie de hoofdprijs kwijt bent. Je kan dus niet het alu eraf schroeven en vervangen als ie te lelijk is geworden door een val.
Na een Desire, Desire HD, Xperia S en nu een S3,weet ik dat er een aantal trekjes zijn aan Samsung toestellen zijn die me niet aanspreken. Touchwiz en alle toeters en bellen is daar een van.. Het geheugen beheer van de S3 vind ik een van de meest irritante dat er is, al kan het misschien een toestel specifieke eigenschap zijn. Daarnaast vind ik de hardware niet prettig. Fysieke homeknop, why? Te gevoelige volume/powerknoppen. Het uiterlijk en al het plastic doen me ook al niks.
Wat wordt het dan wel? Nog geen idee, ik blijf nog even hangen hier
Wat is er aan de hand met het geheugenbeheer van de S3?Marcel schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:52:
Hoe snel de hardware van de S4 ook moge wezen, hij komt er bij mij niet in.
Na een Desire, Desire HD, Xperia S en nu een S3,weet ik dat er een aantal trekjes zijn aan Samsung toestellen zijn die me niet aanspreken. Touchwiz en alle toeters en bellen is daar een van.. Het geheugen beheer van de S3 vind ik een van de meest irritante dat er is, al kan het misschien een toestel specifieke eigenschap zijn. Daarnaast vind ik de hardware niet prettig. Fysieke homeknop, why? Te gevoelige volume/powerknoppen. Het uiterlijk en al het plastic doen me ook al niks.
Wat wordt het dan wel? Nog geen idee, ik blijf nog even hangen hier
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
als ik kijk naar mijn s3, bij wat browsen op tweakers crasht de browser, en worden zelfs voorgrond programma's afgesloten. f'ing annoying zeg maarThe_Sukkel schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:21:
[...]
Wat is er aan de hand met het geheugenbeheer van de S3?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Van je bron:Zygivt schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:42:
[...]
Geen idee hoe handig jij bent / hoe realistisch deze bron is, maar volgens mij gaat dit lukken toch?
HTC One Repairability Score: One out of 10 (10 is easiest to repair)
- Very, very difficult (possibly impossible?) to open the device without damaging the rear case. This makes every component extremely difficult to replace.
- The battery is buried beneath the motherboard and adhered to the midframe, hindering its replacement.
- The display assembly cannot be replaced without removing the rear case—this will make the most common repair, a damaged screen, nearly impossible.
- Copper shielding on many components is difficult to remove and replace.
+ Solid external construction improves durability.
Dat inderdaad, en dat gebeurt niet alleen bij de browser. Rete irritant, heb ik nog niet eerder meegemaakt sinds ik Android gebruik, niet met stock roms en niet met custom roms.reyals schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:52:
[...]
als ik kijk naar mijn s3, bij wat browsen op tweakers crasht de browser, en worden zelfs voorgrond programma's afgesloten. f'ing annoying zeg maar
Je vergeet dat de One op het gebied van audio superieur is aan de S4. Dus als je audio belangrijk vindt, zowel via headphones als speakers, moet je dit ook laten meewegen.alwaysleft schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:09:
[...]
Wat wordt hier toch vaak neergeklad dat de S4 qua specs zoveel beter is als de HTC One zoals jij ook doet suggereren? Er zit een 200 mhz snellere overklokte S600 in wat je qua raw performance niet zo 1,2,3 merkt. Qua camera is de S4 in daglicht superieur aan de One maar in donkere licht omstandigheden is de One alweer gewaagd aan de S4.
Heel simpel: wil je een toestel met een meer premium look, ga je voor de One want de specs zijn nagenoeg hetzelfde aan de S4.
Wil je een toestel dat ook gewoon echt een super goede camera heeft en is camera kwaliteit super belangrijk voor je, en maakt je de minder premium look niet zoveel uit? Ga voor de S4.
Want qua specs buiten de camera om is verschil echt nihil tussen de One en de S4. Note taken
Ik snap dat sommige mensen zelf graag hun schroevendraaiers overal in willen zetten. Maar dat een HTC One moeilijk is te repareren is vooral een probleem van HTC, Ze zullen toestellen dus eerder afkeuren voor reparatie en daarom een nieuwe sturen.Senor Sjon schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:55:
[...]
Van je bron:
HTC One Repairability Score: One out of 10 (10 is easiest to repair)
- Very, very difficult (possibly impossible?) to open the device without damaging the rear case. This makes every component extremely difficult to replace.
- The battery is buried beneath the motherboard and adhered to the midframe, hindering its replacement.
- The display assembly cannot be replaced without removing the rear case—this will make the most common repair, a damaged screen, nearly impossible.
- Copper shielding on many components is difficult to remove and replace.
+ Solid external construction improves durability.
Wanneer ze maar genoeg eenheden draaien wordt de kostprijs per product steeds lager, waardoor het op den duur misschien wel uit kan om niet meer te repareren bij garantie maar gewoon een nieuwe te sturen.
Vergeet niet, de tijd dat iemand bezig is om een toestel te herstellen kost ook geld, nog los van de onderdelen....
Het is natuurlijk zuur voor iemand die zijn scherm sloopt en hem zelf wil vervangen, maar aan de andere kant.... De moeilijke fix van een HTC One kan er wel voor zorgen dat je bij andere problemen met een nieuw toestel de deur uit loopt.
Ik zal zelf mijn toestel niet open schroeven, heb ik al die jaren dat ik een telefoon heb nog nooit een barst in het scherm gehad, een moeilijk zelf te fixen toestel zie ik dus niet als probleem, wel als voordeel, bij een defect aan het moederboard o.i.d.. krijg je dus eerder een nieuwe, i.p.v. dat ze hem helemaal uit elkaar gaan halen om een onderdeel te vervangen, waarbij ze hem nooit weer "mooi" dicht krijgen.
De beste manier is dus een toestelverzekering af te sluiten op eigen fouten (check je WA verzekering) zoals valschade..... Je hebt dus je eigen schade op dat moment gedekt, reparatie is vermoedelijk te kostbaar, dus ook dan een nieuwe
Ik volg dit topic al sinds het begin en vind het leuk om de verschillende invalshoeken en argumenten te lezen maar nu gaat het goed mis. Deze post staat echt vol met onzin en niet zo'n beetje ookVerwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:18:
zoals eerder al geschreven,
dit is pas de eerste generatie octa soc,
samsung heeft wat concessies moeten toen m.b.t. warmteontwikkeling/stroomverbruik.
De retesnelle A15 cluster kan nog gemakkelijk omhoog geklockt worden,
maar de hardware en software is verre van geoptimaliseerd.
Qualcomm is al klaar voor de massaproductie van hun snelle
en geavanceerde snapdragon 800 soc.
Dus.... samsung en ARM (2 megabedrijven) hebbeb allebei baat bij de
snelle verderontwikkeling van de octa soc.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de octa configuratie binnen korte tijd
de ware potentie onder de motorkap kan laten zien.

Samsung en ARM zijn twee totaal andere bedrijven. Het enige wat ARM doet is haar ARM architectuur in licentie verkopen. Bedrijven als Qualcomm, Apple en Samsung bouwen op basis van deze licentie hun eigen soc's. Samsung's octacore is dus niets anders dan hun eigen implementatie op de big.LITTLE ontwerp.
Als je van deze soc de volledige potentie wilt benutten zul je ook de software er specifiek voor moeten naar schrijven. Ik kan je nu al vertellen dat je op een Android device nooit de volledige potentie zult behalen omdat de software laag(Dalvik virtual machine) geschreven is voor maximale compatibiliteit ipv. performance.
Nog iets, warmte ontwikkeling en stroomgebruik kun je alleen beheersen zolang je het bakproces van die's worden verbeterd of de die size kunt verkleinen. Zomaar ongestraft omhoog klokken is er ook niet bij
Pholed? Helaas Samsung heeft net als vorig jaar een pentile scherm gebruikt. Specs wise is dit scherm inferieur aan de schermen die Sony en HTC in hun smartphones hebben gestopt.
Verder maak ik me ook zorgen om de bouwkwaliteit en sterkte van de behuizing van de S4. Vorig jaar heb ik op basis van de mytische verhalen over de S2 een S3 gekocht. Helaas hebben mijn broer en ik hele andere ervaringen met de S3. Bij allebei de S3's is er een diepe scheur net boven usb aansluiting te vinden na een niets voorstellende val op de grond. Het is ook heel toevallig dat de twee verschillende toestellen precies op die plek zijn gebroken. Verder is ook de achterkant zeer kras gevoelig, zodra het zonlicht erop staat heb je niet het idee dat het toestal pas 6 maanden oud is. Ik kan me nog herinneren dat mijn iPhone 3G er toch heel wat beter uitzag na 6 maanden gebruik.
Ik ben het niet met je eens. Sinds de Note2 heeft Samsung grote stappen gemaakt wat beeldkwaliteit betreft. Het enige nadeel imo van AMOLED tov LCD is de kleurechtheid en deze is bij de GS4 gelijk aan superLCD.Miki schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:37:
Pholed? Helaas Samsung heeft net als vorig jaar een pentile scherm gebruikt. Specs wise is dit scherm inferieur aan de schermen die Sony en HTC in hun smartphones hebben gestopt.
Ik heb het over specificaties van het scherm niet of Samsung stappen heeft gemaaktHollovVpo1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:49:
[...]
Ik ben het niet met je eens. Sinds de Note2 heeft Samsung grote stappen gemaakt wat beeldkwaliteit betreft. Het enige nadeel imo van AMOLED tov LCD is de kleurechtheid en deze is bij de GS4 gelijk aan superLCD.
Je hebt gelijkt, RGB slcd heeft gelijkwaardiger kleur pixels, Samsung's Amoled heeft nu eenmaal kleine subpixels, dat de meeste mensen (c.q. allemaal) dit door de resolutie niet meer zien is punt 2....Miki schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:01:
[...]
Ik heb het over specificaties van het scherm niet of Samsung stappen heeft gemaakt
Feit is dat de specificaties met name op papier minder zijn....
Ben ik niet helemaal eens. Werp eens een blik op TrosRadar of het Dynafix topic en je ziet dat je echt niet zomaar met een nieuwe telefoon de deur uitloopt. Doordat het toestel vervangen moet worden acht ik de kans groter dat garantie nog moeilijker te claimen is. Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee.Bullet NL schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:27:
[...]
Ik snap dat sommige mensen zelf graag hun schroevendraaiers overal in willen zetten. Maar dat een HTC One moeilijk is te repareren is vooral een probleem van HTC, Ze zullen toestellen dus eerder afkeuren voor reparatie en daarom een nieuwe sturen.
Wanneer ze maar genoeg eenheden draaien wordt de kostprijs per product steeds lager, waardoor het op den duur misschien wel uit kan om niet meer te repareren bij garantie maar gewoon een nieuwe te sturen.
Vergeet niet, de tijd dat iemand bezig is om een toestel te herstellen kost ook geld, nog los van de onderdelen....
Het is natuurlijk zuur voor iemand die zijn scherm sloopt en hem zelf wil vervangen, maar aan de andere kant.... De moeilijke fix van een HTC One kan er wel voor zorgen dat je bij andere problemen met een nieuw toestel de deur uit loopt.
Ik zal zelf mijn toestel niet open schroeven, heb ik al die jaren dat ik een telefoon heb nog nooit een barst in het scherm gehad, een moeilijk zelf te fixen toestel zie ik dus niet als probleem, wel als voordeel, bij een defect aan het moederboard o.i.d.. krijg je dus eerder een nieuwe, i.p.v. dat ze hem helemaal uit elkaar gaan halen om een onderdeel te vervangen, waarbij ze hem nooit weer "mooi" dicht krijgen.
De beste manier is dus een toestelverzekering af te sluiten op eigen fouten (check je WA verzekering) zoals valschade..... Je hebt dus je eigen schade op dat moment gedekt, reparatie is vermoedelijk te kostbaar, dus ook dan een nieuwe![]()
Nou, op welk gebied zijn de specificaties van AMOLED minder dan van LCD? Ik kan er maar een bedenken en dat is dat AMOLED meer energie verbruikt.Miki schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:01:
[...]
Ik heb het over specificaties van het scherm niet of Samsung stappen heeft gemaakt
Of AMOLED meer energie verbruikt ligt geheel aan welke kleuren je veel op je display hebt. Heb jij een zwarte interface en bekijk je veel zwarte websites etc. dan zal de amoled minder energie verbruiken en vice versa.HollovVpo1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:22:
[...]
Nou, op welk gebied zijn de specificaties van AMOLED minder dan van LCD? Ik kan er maar een bedenken en dat is dat AMOLED meer energie verbruikt.
Edit: typo
Fout! AMOLED is juist energie zuiniger. Het hoeft immers zwart niet te belichtenHollovVpo1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:22:
[...]
Nou, op welk gebied zijn de specificaties van AMOLED minder dan van LCD? Ik kan er maar een bedenken en dat is dat AMOLED meer energie verbruikt.
Maar waar hebben we het wel over:
- Pentile RGBG matrix en dus geen full RGB pinstripe
- Minder aantal pixel per inch
- Kleurechtheid ver te zoeken
- Bekende blauwe/groenige waas op lichte kleuren
[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 01-04-2013 22:54 ]
Hangt van het paneel af natuurlijk. Maar als alle pixels moeten oplichten is het niet zuiniger.Miki schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:48:
[...]
Fout! AMOLED is juist energie zuiniger. Het hoeft immers zwart niet te belichten![]()
- Kleurechtheid ver te zoeken
- Bekende blauwe/groenige waas op lichte kleuren
De dikgedrukte punten zijn calibratie punten. Zie hier. AMOLED kan zich tegenwoord prima met de top meten wat kleurechtheid betreft.Miki schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:48:
[...]
Fout! AMOLED is juist energie zuiniger. Het hoeft immers zwart niet te belichten![]()
• Kleurechtheid ver te zoeken
• Bekende blauwe/groenige waas op lichte kleuren
In de link die je geeft wordt mijn punt alleen maar bevestigd, de blauw/groenige waas is vooral bij de zwart/wit samples duidelijk zichtbaar.HollovVpo1nt schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:56:
[...]
De dikgedrukte punten zijn calibratie punten. Zie hier. AMOLED kan zich tegenwoord prima met de top meten wat kleurechtheid betreft.
Nogmaals je zult door de hoge resolutie in dagelijks gebruik niet niet direct opmerken maar de techniek is duidelijk inferieur. Zie voor de rest het Pentile topic over de S3 van vorig jaar.
Verder wacht ik gewoon de reviews af van de bekende techsites. Samsung heeft afgelopen jaar al bewezen de hype lekker op te kloppen met allerlei blogjes die op voorhand review exemplaren hebben gehad waarbij iets teveel "crushes the competition" werd genoemd.
Daar heb je wel een punt al zal het in de dagelijkse praktijk met merendeel donkere interface van Android wel meevallen.Sn0wblind schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:54:
[...]
Hangt van het paneel af natuurlijk. Maar als alle pixels moeten oplichten is het niet zuiniger.
[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 01-04-2013 23:09 ]
http://www.phonearena.com...S-III-vs-Lumia-920_id3286
Verwijderd
Maar goed, het is een discussie topic en dat maakt het waarschijnlijk onmogelijk.
Ik ben openminded, dus als je een gefundeerde opmerking maakt, please do.
HTC One Unboxing
Het valt me op dat hier nog geen unboxing-link staat.
Zoals reeds eerder geschreven ...... wat een BEAUTY en het lcd schermpje dan .... Real Eyecandy, mooi zwart en prachtige kleuren.
De waarschijnlijk Geilste ontwerp en een mooie afwerking.
Het valt me op dat hij heel vaak -op verschillende sites- vergeleken wordt met de iphone.
Alhoewel de iphone binnen dit topic niet ter discussie staat,
c'mon folks, apple ontwerpers weten nu waar ze hun inspiratie vandaan kunnen halen.
Waar de huidige iphone's ontwerp gebaseerd is compromissen (deels alu achterkant
omdat alu de draadloze signalen beinvloed), hebben de taiwanezen een mooie oplossing gevonden (door de antennes in de gefreesde uitsparingen van de "unibody" te integreren) en daardoor lijkt de one een comprisloze juweeltje.
Ik persoonlijk vind het design van de one, in alle opzichten mooier dan de gedateerde iphone 5.
Dat ze beide alu gebruiken maakt ze -in de verste verte- nog niet vergelijkbaar.
Wat software betreft is htc brilliant geweest met de one.
Ze hebben er in elk geval over nagedacht om hun markt te vergroten.
o.a. Blinkfeed is een kwinkslag naar wp8, m.a.w. bevalt wp je niet (software of designmatig) of ben je wp8 minded maar heb je je keuze nog niet gemaakt en vind je android ook wel interessant ?
Nou ja, hoe gemakkelijk kun je het de twijfelaar nog maken ?
Sterker nog, met " Sync Manager software" maakt htc het heel gemakkelijk voor iiphone users om over te stappen.
Ze gaan niet over 1 nacht ijs, de software strategie is goed.
Maar goed, ik heb me eerder al kritisch uitgelaten over de te zachte alu-legering die htc gebruikt.
Alhoewel -idd- gebaseerd op 1 drop test (indicatief of eigenlijk weinigzeggend ?) valt het toch wel op dat de one, iedere drop weer, opvangt met een deuk.....
Verder ben ik het niet eens met htc's "zero gap construction body" aangezien
-idd, weer gerelateerd aan die o.a. ene droptest- de onderste speakergrill, niet terug te klikken, afscheid neemt van de body.
Dat het glas breekt verbaast me niet, sterker nog, waarschijnlijk zal het bij de S4 niet veel anders zijn.
Hopelijk zullen de breuklijnen -sellingpoint gorilla glass 3- zich dan niet meteen over het hele scherm verplaatsen.
Maar dat bij glasbreuk, de one, niet meer te repareren is -zie eerdere link ifixit- is weer een domper.
Ervanuit gaan dat je binnen de garantie periode dan een nieuw-vervangend-toestel mag ontvangen, is "wishful thinking".
Samsung erkent dat en pushed haar "youm" afdeling om zo sel mogelijk flexibelle schermen in grote getalen te produceren.
Afsluitend;
ik ben diep onder de indruk van het -op software en hardware gebaseerde- innovatieve producten van samsung.
Het is een groot bedrijf met een enorm potentieel, hebben hoge budgetten te besteden, zeer geoliede afdelingen en hebben het potentieel in huis om ontzettend snel op de markt te raegeren en daarop te innoveren en te ontwikkelen.
Dat kan ik wel waarderen.
Dat maakt htc niet meteen kansloos, maar het is nog niet opgewassen tegen de giant uit zuid korea.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik de S4 verafgood of whatever, nogmaals, ik ga hem niet eens aanschaffen.
Puur op looks beoordeeld kan het design van de s4 niet tippen aan de one.
Maar in dat opzicht ben ik wel vrij nuchter en wil toch graag alle aspecten van een toestel meenemen om uiteindelijk een rationele beslissing te maken, niet puur gebaseerd op looks.
Verder, ik heb geen enkele connectie met samsung, noch heb ik eeniedere vorm van samsung product in huis.
Dat lees ik dan weer heel anders. One en iPhone 5 eindigen gelijk, echt geen idee hoe je er bij komt dat de One een duidelijke winnaar is. Buiten dat vind ik bijv. het low-res scherm van m'n SGS2 veel maar dan ook echt veel mooier dan het vale iPhone 5 scherm dus dat de One daar niet van "wint" vind ik een mega teleurstelling.sohus schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:42:
Duidelijke winnaar: HTC One (met goede tweede iPhone 5)
Nickname does not reflect reality
Kortom, Er zijn tegenwoordig telefoons met hele goede schermen, waarbij de persoonlijke voorkeur de doorslag doet geven welk scherm iemand het best vind.Brad Pitt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:56:
[...]
Dat lees ik dan weer heel anders. One en iPhone 5 eindigen gelijk, echt geen idee hoe je er bij komt dat de One een duidelijke winnaar is. Buiten dat vind ik bijv. het low-res scherm van m'n SGS2 veel maar dan ook echt veel mooier dan het vale iPhone 5 scherm dus dat de One daar niet van "wint" vind ik een mega teleurstelling.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat AMOLED niet beter is dan SLCD3, Of juist dat een SLCD3 scherm beter zou zijn dan AMOLED. Het gaat om persoonlijke voorkeuren, ik denk dat wel alle reviews betreffende de schermen dan ook vooral met een flinke korrel zout moeten nemen, de schermen liggen namelijk zo dichtbij elkaar qua kwaliteit dat het een "too close to call" verhaal aan het worden is.
De ene persoon houd van de zeer rijke kleuren die AMOLED (nog steeds geeft) terwijl de ander een SLCD3 scherm meer dan fantastisch vind. De ene persoon voelt zich meer aangesproken tot de PvdA, terwijl de ander op de VVD lijn zit..... Kortom, om dat ook fabrikanten na elkaar kijken is het niet meer dan normaal dat het verschil steeds kleiner wordt. Een van de voordelen die concurrentie met zich mee brengt.....
YouTube: HTC One vs. Sony Xperia Z Dogfight Part 1
en als uitslag:
YouTube: HTC One vs. Sony Xperia Z Dogfight Part 2
Ik vond de Z erg mooi toen ze hem aankondigde op de CES maar hij is een beetje door de mand gevallen. Het glas heeft niet de feel van bv een iPhone 4/4s (Als je op de Z tikt voelt het goedkoper en/of dunner) en naast de One (zoals in dit filmpje) oogt het toestel, lomp, hoekig en goedkoop. Toch een gemiste kans, alles zag er zo goed uit aan het begin van het jaar.alwaysleft schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:49:
Xperia Z versus HTC One:
YouTube: HTC One vs. Sony Xperia Z Dogfight Part 1
en als uitslag:
YouTube: HTC One vs. Sony Xperia Z Dogfight Part 2
Edit: het valt me nu pas op naast de One wat een stuk scherm de Z mist door de iconen.
Het One scherm is zelfs iets langer als je de knoppen van de Z niet mee telt.
Op veel sites vergelijken ze de degelijkheid en materiaal keuze met die van de iPhone. Design staat hier gedeeltelijk los van. Ik heb een Zwarte One in bestelling en dat komt voornamelijk omdat ik de Zwarte iPhone5 zo mooi vind, als de One dat evenaart (waar het op lijkt) ben ik heel blij.Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:19:
Het valt me op dat hij heel vaak -op verschillende sites- vergeleken wordt met de iphone.
Alhoewel de iphone binnen dit topic niet ter discussie staat,
c'mon folks, apple ontwerpers weten nu waar ze hun inspiratie vandaan kunnen halen.
Waar de huidige iphone's ontwerp gebaseerd is compromissen (deels alu achterkant
omdat alu de draadloze signalen beinvloed), hebben de taiwanezen een mooie oplossing gevonden (door de antennes in de gefreesde uitsparingen van de "unibody" te integreren) en daardoor lijkt de one een comprisloze juweeltje.
Ik persoonlijk vind het design van de one, in alle opzichten mooier dan de gedateerde iphone 5.
Dat ze beide alu gebruiken maakt ze -in de verste verte- nog niet vergelijkbaar.
Zowel de Zilveren iPhone als de zilveren HTc snap ik dan minder, wit kunstof icm zilver aluminium is gewoon niet zo heel fraai, net zoals wit glas en zilver aluminium bij de iPhone 5.
[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 02-04-2013 02:26 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En hoe zit het dan met het audio verschil tussen de one en de sony?Merfeh schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:13:
[...]
Je vergeet dat de One op het gebied van audio superieur is aan de S4. Dus als je audio belangrijk vindt, zowel via headphones als speakers, moet je dit ook laten meewegen.
Spielerei...
Ik denk zelf dat de verschil in audio in het voordeel van de One uitpakt. De One heeft "boomsound" stereo speakers and de Sony heeft eigenlijk een middelmatig speakertje.el-jorge schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:09:
[...]
En hoe zit het dan met het audio verschil tussen de one en de sony?
Ben ik he tnie thelemaal mee eens. De Z voelt zeker goed aan in vergleijking met de 4. Wel de screenprotector eraf halen. Daarnaast is het toestel iets holler klinkend door het oppverlak. Maar daar is dan alles mee gezegd.Donstil schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 02:19:
[...]
Ik vond de Z erg mooi toen ze hem aankondigde op de CES maar hij is een beetje door de mand gevallen. Het glas heeft niet de feel van bv een iPhone 4/4s (Als je op de Z tikt voelt het goedkoper en/of dunner) en naast de One (zoals in dit filmpje) oogt het toestel, lomp, hoekig en goedkoop. Toch een gemiste kans, alles zag er zo goed uit aan het begin van het jaar.
Edit: het valt me nu pas op naast de One wat een stuk scherm de Z mist door de iconen.
Het One scherm is zelfs iets langer als je de knoppen van de Z niet mee telt.
[...]
Op veel sites vergelijken ze de degelijkheid en materiaal keuze met die van de iPhone. Design staat hier gedeeltelijk los van. Ik heb een Zwarte One in bestelling en dat komt voornamelijk omdat ik de Zwarte iPhone5 zo mooi vind, als de One dat evenaart (waar het op lijkt) ben ik heel blij.
Zowel de Zilveren iPhone als de zilveren HTc snap ik dan minder, wit kunstof icm zilver aluminium is gewoon niet zo heel fraai, net zoals wit glas en zilver aluminium bij de iPhone 5.
Hollov heeft helemaal gelijk als het over de speaker gaat, die van de Z is niet veel soeps. Via de audiojack is het geluid echter erg goed. Daarnaast heeft de Z erg veel instellingen voor geluid (clearaudio, goede equalizer, veel opties).el-jorge schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:09:
[...]
En hoe zit het dan met het audio verschil tussen de one en de sony?
edit, zie clyeo het antwoord al gegeven te hebben.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:20:
[...]
Ik denk zelf dat de verschil in audio in het voordeel van de One uitpakt. De One heeft "boomsound" stereo speakers and de Sony heeft eigenlijk een middelmatig speakertje.
De sony heeft dus goede geluidskwaliteit over de headphone. Erg belngrijk, want de muziekspeler optie is voor mij het belangrijkst na de gewone telefoonzaken.
[ Voor 21% gewijzigd door el-jorge op 02-04-2013 13:13 ]
Spielerei...
Daar is de One de beste van alle smartphones tot nu toe in, zie reviews GSMarenael-jorge schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:12:
[...]
ik bedoel eigenlijk de geluidskwaliteit van de headphone aansluiting. Aangezien ik mijn phone vaak gebruik met sporten.
Beginnen we met de S4: Het uiterlijk voor een telefoon is voor groot belang van mij. Als ik 700 euro aan een telefoon besteed wil ik geen plastic ding dat op zijn voorganger lijkt. En ook de ronde hoeken spreken mij niet aan. Dit is ook de reden dat ik vorig jaar mijn S2 een jaar langer gebruikt hebt, ik vind de S3 namelijk afschuwelijk. En opzich al genoeg reden voor mij om de S4 ook niet te willen.
De One: Leuk design, maar vergeleken met S4 is inhoud minder en is even duur: Geen SD. Weinig mega pixels, leuke term die ultra pixels maar is gewoon marketing praat. Doe mij maar gewoon wat meer pixels. En natuurlijk de lager geklockte CPU en mindere accu. Ook al is deze telefoon stuk mooier dan S4, als ik hem koop zal ik toch altijd blijven denken: "Waarom heb ik de S4 niet gehaald?"
En al laatste de XZ: Design vind ik geweldig, zoals ik zei: Ik ben niet zo van de ronde hoeken op telefoons. Maar laten we over hardware vergeleken met bovenstaande twee niet beginnen.
Enige wat nu een doorslag geeft is de waterdichtheid van de XZ waardoor ik die wel wil hebben... Maar vind het ook raar om een dure telefoon te kopen op het feit dat hij mooi is en waterdicht is.
En whatabout de batterij, de S4 heeft meer mAh'jes ja, ga je dat merken in jouw gebruik?
Lijkt me ook wel grappig: \[3D Mark] Ervaringen, vergelijkingen en discussie
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 02-04-2013 17:19 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En wederom zal ik het wel verkeerd lezen hoor, maar ben het ook met die uitspraak geheel niet eens:alwaysleft schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:13:
Daar is de One de beste van alle smartphones tot nu toe in, zie reviews GSMarena
"While both are perfect when attached to an active external amplifier, the Galaxy S4 remained just as great when we plugged in a pair of headphones, while the HTC One took a hit to its stereo crosstalk."
Grappig, het verschil tussen de One en de XZ is 350 punten... Niet bepaald baanbrekend, sterker nog de xperia z tab scoort beter. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de One beter zou scoren. Maar goed, het zijn maar benchmarks in de praktijk merk je het verschil niet echt en moeten de devices het voornamelijk van de optimalisatie hebben(drivers, software, ed)CLB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:18:
EDIT @ Hierboven: lager geklokte CPU, uhm 1: dat merk je niet 2. Dan OC je 'm?
En whatabout de batterij, de S4 heeft meer mAh'jes ja, ga je dat merken in jouw gebruik?
Lijkt me ook wel grappig: \[3D Mark] Ervaringen, vergelijkingen en discussie
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je koopt hem niet alleen voor het design natuurlijk, het ding heeft ook gewoon prima specs. Daarnaast moet je 2 jaar naar zo'n telefoon kijken en er mee doen, daarom wil ik altijd wel een mooie telefoon. Waterdichtheid is ook echt handig/leuk. De eerste keer dat je series gaat kijken in bad is echt een klein feestjeKinger7 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:18:
En al laatste de XZ: Design vind ik geweldig, zoals ik zei: Ik ben niet zo van de ronde hoeken op telefoons. Maar laten we over hardware vergeleken met bovenstaande twee niet beginnen.
Enige wat nu een doorslag geeft is de waterdichtheid van de XZ waardoor ik die wel wil hebben... Maar vind het ook raar om een dure telefoon te kopen op het feit dat hij mooi is en waterdicht is.
Zo kunnen we eigenlijk alles wel onder de noemen merk je niet wegschuiven. Mijn S2 is gewoon erg snel. Ik heb in al mijn gebruik nooit gedacht van heh schiet eens op wat duurt dat lang. Merken is een te vaag begrip als je het over high tech producten hebt. En meer mAh merk je sowieso. 300 mAh is best een verschil.CLB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:18:
Je hoeft niet elke statement die iets positiefs zegt over de S4 tegen te spreken hoor.
Natuurlijk is het belangrijk waar je op let, maar wat ik altijd zwak heb gevondn bij de HTC's is geluid en kwaliteit.
- Beats audio vind ik echt waardeloos. Te veel boem boem maar verder valt er niets in te stellen.
- externe luidsprekers klinken zacht en kwaliteit is ook niet best.
- Bel kwaliteit is echt het meest rampzalige bij de OneX.
- focussing issues video opname. Zie dit bij de ONE ook nog steeds.
Hierin vind ik de XZ in uitblinken. De Xperia S had ook hele goede gesprekskwaliteit wat in luide omgeving ten goede komt.
Ook een groot voordeel van de XZ is het makkelijk rooten en custom roms installeren. Hierdoor kan bijna elke softwarematig minpunt van de XZ opgelost worden.
Als de ONE hier beter in is dan geloof ik dat het een goed toestel voor mij zou kunnen zijn omdat ik daar veel waarde aan hecht.
Qua design vind ik de ONE erg mooi maar niet echt WOW omdat het toch een beetje standaard is.
Uit dat middelmatig speakertje komt meer geluid uit dan de OneX of Iphone4s. Vergeet dat niet.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:20:
[...]
Ik denk zelf dat de verschil in audio in het voordeel van de One uitpakt. De One heeft "boomsound" stereo speakers and de Sony heeft eigenlijk een middelmatig speakertje.
Dat is puur technisch. Niet of het goed klinkt want dat is subjectief maar bij Sony heb je de keuze om het in te stellen naar wens.alwaysleft schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:13:
[...]
Daar is de One de beste van alle smartphones tot nu toe in, zie reviews GSMarena
Ik schuif niks weg, ik attendeer hem erop, dat zijn aannames gebaseerd zijn op non-gebruikerservaringen.Franco10 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:54:
Zo kunnen we eigenlijk alles wel onder de noemen merk je niet wegschuiven.
Uhm nee tuurlijk niet, dat ligt aan de hardware, software, energievretende dingenEn meer mAh merk je sowieso.
Klopt, op papier de praktijk moet dit uitwijzen300 mAh is best een verschil.
Pardon?Je hoeft niet elke statement die iets positiefs zegt over de S4 tegen te spreken hoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De snelheid is ook fenomenaal. Verder vind ik het geluid tijdens het bellen op mijn XZ vele malen beter als op mijn iPhone 5.
Wat betreft mijn XZ even wat plussen en minnen op een rijtje:
+ 5" scherm is in mijn geval perfect (scherm moet niet groter iig)
+ het scherm heeft een erg mooie weergave van kleuren, etc
+ snelheid en geheugenbeheer is erg goed (ik merk zelf geen lags / redraws)
+ design, ik vind het nog steeds een mooi toestel om te zien terwijl ik normaal gesproken er snel op ben uitgekeken
+ standaard UI van Sony zit erg goed in elkaar zonder te veel poespas. Daarnaast is de hoeveelheid bloatware beperkt
+ custom rom community is al erg actief, alhoewel ik niet direct behoefte had om te rooten omdat ik zaken mis(maar ja, je blijft tweaker he).
+ accu vind ik persoonlijk erg goed. Met mijn S3 haalde ik met regelmaat het einde van de dag niet zonder bij te laden. Nu heb ik meestal 40% over bij een schermtijd van van 2,5 uur.
+ waterdicht
+/ camera is prima, schiet mooie plaatjes en niet meer dan dat. Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel meer van telefoon
- kijkhoek is inderdaad niet al te best. In de praktijk merk je er niks van echter vind ik het wel dat het niet hoort bij een high end toestel a €600
- zwartwaarden zijn ook voldoende maar niet geweldig. Ik was natuurlijk Samsung gewend en die hebben dit beter voor elkaar met hun techniek.
- Geluid externe luidspreker is net voldoende, geen toppertje (voor mij geen probleem)
- ....
Ik was niet van plan om een nieuw device te gaan overclocken, zou niet eerste keer zijn dat ik zoiets verpest.CLB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:18:
4 uur scherm tijd per dag haal ik toch wel, en heb regelmatig weekenden/dagen dat ik hem niet aan de lader kan leggen 's nachts. Momenteel laad ik mijn S2 te pas en onpas op bij stopcontacten die ik op dat moment ergens vind. Dan spreekt die 63h endurance mij toch beter aan dan de 48h. Maar zoals aangegeven om nu een smartphone te kopen die ik liever in mijn broekzak hou dan er uit vanwege zijn design. Dat ben ik nu eigenlijk toch ook niet van plan.
Maar zelfs met snellere CPU / grotere accu heb ik nog steeds geen plek om mijn SD in te duwen. En ook de 4 megapixels: Is niet eens groot genoeg om een wallpaper van te maken voor mijn PC(dual screen). Niet dat ik dat doe met een telefoon camera, maar meer om aan te geven hoelaag die resolutie is.
Het klopt dat de specs prima zijn, maar die van de S4 en One zijn gewoon een stuk beter. De XZ komt maar net boven de specs van high end telefoons van vorig jaar uit. En had ook al bedacht als ik deze telefoon haal, van de zomer bij het zwembad 'te struikelen' met tel in handen enzo water in te vallen. Maar dat is voor mij niet de juiste motivatie om deze telefoon te halen. Het is leuk/handig zoals je zei, maar ik vind dat zoiets niet de doorslag mag geven als de hardware zoveel minder is.Cyleo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:45:
Je koopt hem niet alleen voor het design natuurlijk, het ding heeft ook gewoon prima specs. Daarnaast moet je 2 jaar naar zo'n telefoon kijken en er mee doen, daarom wil ik altijd wel een mooie telefoon. Waterdichtheid is ook echt handig/leuk. De eerste keer dat je series gaat kijken in bad is echt een klein feestje
2 jaar geleden was een makkelijke keuze, dit jaar heb ik de pech dat de eisen die ik heb toevallig niet samen in een telefoon zitten.

Helaas China only, dus die vlieger gaat hier niet op
Unibody a goner en zodoende nóg minder concurrentie voor de S4 wellicht.CLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:18:
Helaas China only, dus die vlieger gaat hier niet opMaar waarom het daar wel kan en hier niet?
Voor deze HTC One zou ik waarschijnlijk wel gaan. Geheugenuitbreiding is voor mij gewoon belangrijk, dus een van de relevante minpunten van de HTC zou hiermee opgelost zijn.CLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:18:
HTC One is the best![]()
[afbeelding]
Helaas China only, dus die vlieger gaat hier niet opMaar waarom het daar wel kan en hier niet?
En dan de premium feel aantasten? Een los klepje is vrijwel zeker (veel) minder stevig dan een echte unibody.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:03:
Onbegrijpelijk dat HTC deze variant niet wereldwijd uitbrengt.
Zijn immers duizenden telefoons met een klepje die gewoon goed werken toch?
Als er een LTE-versie zou uitkomen met dus een klepje, 32GB geheugen en MicroSD zou ik tekenen.
Mits de prijs dan op de gestelde adviesprijs voor de 32GB'er ligt van €699,00, meerprijs is pure onzin.
Achja komt toch niet, 64GB zal 't moeten worden
Verwijderd
Mijn bijna twee jaar oude S2 zal voorlopig nog wel even mijn telefoon blijven.
De XZ was ten tijde van uitkomen (en dus nu nog steeds, de One laat op zich wachten) de snelste telefoon. De S4 Pro QuadCore die daar in zit is op hetzelfde procedé gemaakt als de S600 in de One en de S4. Als het je puur om die specs gaat loop je echt niet achter, hoogstens loop je niet voorKinger7 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:50:
[...]
[...]
Het klopt dat de specs prima zijn, maar die van de S4 en One zijn gewoon een stuk beter. De XZ komt maar net boven de specs van high end telefoons van vorig jaar uit. En had ook al bedacht als ik deze telefoon haal, van de zomer bij het zwembad 'te struikelen' met tel in handen enzo water in te vallen. Maar dat is voor mij niet de juiste motivatie om deze telefoon te halen. Het is leuk/handig zoals je zei, maar ik vind dat zoiets niet de doorslag mag geven als de hardware zoveel minder is.
2 jaar geleden was een makkelijke keuze, dit jaar heb ik de pech dat de eisen die ik heb toevallig niet samen in een telefoon zitten.
@China variant van de One: Waarom alleen daar?
Het unibody gedoe is toch juist de key selling point? Immers zo ongeveer elke andere telefoon op de iPhone na wordt hier afgebrandt omdat de One zo extréém mooi is en goed in elkaar zit. Nu kan er een losse achterkant op zitten, wat áltijd minder stevig/premium is, en dan is dat ook weer acceptabel? Vage shizzleCLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:15:
Hmmm het zal minder zijn, maar niet werkzaam of slecht is de vraag?
Zijn immers duizenden telefoons met een klepje die gewoon goed werken toch?
Verwijderd
Ik kijk niet alleen naar de specs maar ook naar het design.
En het design van de HTC vind ik erg mooi maar dealbreaker voor mij is het niet hebben van een sd kaart slot.
Daarom had ik liever die chinese versie hier gezien.
Ik ben ook redelijk verkocht
Want 32 GB is niet genoeg? Waarom zeurt niemand erover bij de iPhone maar wel bij de One? 32 GB is echt voor de ruime meerderheid meer dan voldoende, en anders wacht je toch op de 64 GB?!Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:08:
Dat hele unibody gedoe boeit me totaal niet eerlijk gezegd.
Ik kijk niet alleen naar de specs maar ook naar het design.
En het design van de HTC vind ik erg mooi maar dealbreaker voor mij is het niet hebben van een sd kaart slot.
Daarom had ik liever die chinese versie hier gezien.

Wat heeft die f&^!#$% iPhone er élke keer mee te maken?alwaysleft schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:09:
Want 32 GB is niet genoeg? Waarom zeurt niemand erover bij de iPhone maar wel bij de One? 32 GB is echt voor de ruime meerderheid meer dan voldoende, en anders wacht je toch op de 64 GB?!
Heb een SGS2 met 16GB intern en een 32GB SD kaartje en beiden zijn altijd vrijwel geheel vol. Dús voor mij is 32GB te weinig, en met mij duizenden andere mensen ook. Die hebben ofwel graag >=64GB maar liever nog gewoon een SD-slot zodat je zelf kan bepalen hoeveel je er in prikt. En aangezien een unibody ook niet meer belangrijk is heeft HTC er heel dom aan gedaan om er geen klepje op te zetten met daar onder een SD-slot.
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.