Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:15:
[...]

Wat heeft die f&^!#$% iPhone er élke keer mee te maken?

Heb een SGS2 met 16GB intern en een 32GB SD kaartje en beiden zijn altijd vrijwel geheel vol. Dús voor mij is 32GB te weinig, en met mij duizenden andere mensen ook. Die hebben ofwel graag >=64GB maar liever nog gewoon een SD-slot zodat je zelf kan bepalen hoeveel je er in prikt. En aangezien een unibody ook niet meer belangrijk is heeft HTC er heel dom aan gedaan om er geen klepje op te zetten met daar onder een SD-slot.
Dan moet je wat meer met clouddiensten gaan werken, ik zit nu bij Bitcasa en heb je onbeperkte cloud opslag voor 60 dollar op jaar basis. :) En bij de One krijg je ook nog eens gratis 2 jaar 25 GB Dropbox ruimte. SD kaartje slot zal er mijn inziens helemaal uitgaan in smartphones, gelukkig, want met cloud diensten heb je dat ook helemaal niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Helemaal gezien de ~5" schermen op 1080p resolutie zal ik met een van deze 3 telefoons veel meer 1080p films en 720p series gaan kijken. Die nemen tegenwoordig - bij sommige series (WebDL) - meer dan 2GB per aflevering. Dan zit je 32GB zo vol hoor...
alwaysleft schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:19:
[...]

Dan moet je wat meer met clouddiensten gaan werken, ik zit nu bij Bitcasa en heb je onbeperkte cloud opslag voor 60 dollar op jaar basis. :) En bij de One krijg je ook nog eens gratis 2 jaar 25 GB Dropbox ruimte. SD kaartje slot zal er mijn inziens helemaal uitgaan in smartphones, gelukkig, want met cloud diensten heb je dat ook helemaal niet nodig :)
Dus jij wilt elke keer je als je in de trein/bus/vliegtuig zit je 720p aflevering van dropbox gaan streamen??

[ Voor 54% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:20:
Helemaal gezien de ~5" schermen op 1080p resolutie zal ik met een van deze 3 telefoons veel meer 1080p films en 720p series gaan kijken. Die nemen tegenwoordig - bij sommige series (WebDL) - meer dan 2GB per aflevering. Dan zit je 32GB zo vol hoor....
Dan haal je de serie eraf als je hem bekeken heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
want met cloud diensten heb je dat ook helemaal niet nodig :)
Het vreemde is dat bij mij een Class 10 SD-kaartje net even "iets" sneller en "iets" makkelijk is dan eventjes wat te moeten downloaden van 40MB terwijl je alleen GPRS hebt op die plek. Kan aan mij liggen, uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
alwaysleft schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:20:
[...]

Dan haal je de serie eraf als je hem bekeken heb ;)
Ik plomp er nu vaak een heel seizoen op, of een paar afleveringen. Anders moet ik elke week afleveringen gaan overzetten.
Dit geldt al helemaal als je op reis gaat of zo.
En dan heb ik het nog geen eens over muziek en offline navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:21:
[...]

Het vreemde is dat bij mij een Class 10 SD-kaartje net even "iets" sneller en "iets" makkelijk is dan eventjes wat te moeten downloaden van 40MB terwijl je alleen GPRS hebt op die plek. Kan aan mij liggen, uiteraard.
Maar als het zo een minpunt is sla je de One toch gewoon over ;) Wat maakt het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:22:
[...]

Ik plomp er nu vaak een heel seizoen op, of een paar afleveringen. Anders moet ik elke week afleveringen gaan overzetten.
Dit geldt al helemaal als je op reis gaat of zo.
En dan heb ik het nog geen eens over muziek en offline navigatie
Dan zou ik de One overslaan, veels te weinig die 32 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alwaysleft schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:22:
Maar als het zo een minpunt is sla je de One toch gewoon over ;) Wat maakt het uit :)
Nee ik wil eindelijk graag eens een perfect toestel hebben. Okay, op de camera na, maar die is goed genoeg voor alle sociale sites. Verder heeft het apparaat werkelijk nul (rationeel bespreekbare) nadelen. Waanzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Doe ik ook, maar het argument was "want 32GB is niet genoeg??" - nee dat is voor veel mensen niet genoeg.
..En daarvoor is dit topic juist, om te discussieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
[...]

Wat is het nut van clouddiensten als data nog steeds veel te duur is? En wat heb je aan een clouddienst als je ergens geen bereik hebt?

Ik luister bijvoorbeeld graag naar FLAC bestanden voor muziek, dat klinkt tenminste goed, niet zo bagger als MP3. Nadeel: één bestand neemt veel ruimte in. Daarnaast kijk in 't vliegtuig of in de trein wel eens een film / serie, minimaal in 720p. Ook dan schiet een cloud niet op en het streamen van HD gaat dan sowieso te traag.

Ik vind (ja, IK vind, persoonlijk, mijn mening, dus voel je niet aangevallen) dat een fabrikant er gewoon altijd een SD card optie bij moet doen. Het is volgensmij een kleine moeite en je geeft een gebruiker de keuze of tie wel of niet een SD card wil gebruiken. Op dit moment geniet de S4 mijn voorkeur, puur en alleen omdat er een SD card in kan. Dat kan bij de Z ook, maar die valt bij mij gewoon niet in de smaak vanwege het mindere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:24:
Doe ik ook, maar het argument was "want 32GB is niet genoeg??" - nee dat is voor veel mensen niet genoeg.
..En daarvoor is dit topic juist, om te discussieren ;)
Dan wacht je op de 64 gb versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:30

BPP

Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:24:
[...]

Nee ik wil eindelijk graag eens een perfect toestel hebben. Okay, op de camera na, maar die is goed genoeg voor alle sociale sites. Verder heeft het apparaat werkelijk nul (rationeel bespreekbare) nadelen. Waanzin!
Ik ben toch wel benieuwd... welk toestel heeft jouw voorkeur? Ik lees al een tijdje mee, maar ik heb niet echt het idee dat jij een voorkeur hebt. Als ik zo lees post jij vooral wat de XZ, S4 en de One missen, maar (bijna) niet wat de toestellen nou beter maakt als de andere. Welk toestel heeft jouw voorkeur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vind het lastig wennen aan een 5" formaat. Ben gewend om alles met een hand te doen, mijn vorige toestel was een HTC HD2 (4.3"), 4.3" vind ik wel echt een perfect formaat. Ik ga kijken of ik de komende weken kan wennen aan een 5". Zo niet dat wil ik hem wel ruilen tegen een kleinere toestel. Jammer dat er geen high end 4.3" toestellen meer gemaakt worden. De Xperia V is volgens mij de enige 4.3" toestel met op zijn minst een Dual-Core Krait.

Ik vind het wel grappig hoe de normen zo snel zijn veranderd. 4.3" is tegenwoordig mini. De doos van de HD2:

Afbeeldingslocatie: http://www.mdsretail.com/avactis-images/HD2.jpg

lol @ Big x Big

Engadget review over de HD2:
The HD2 is a magnificent monster. It is a hulking, intimidating, massive slab of a gadget. If you think the device looks big in photos, it's nothing compared to how it seems up close. Yes, the HD2 is large -- some might say too large -- almost less a phone and more a tablet. We don't happen to fall into the camp that has complaints about a device of this size (the whole thing measures 4.74-inches up and down by 2.64-inches across), in fact, we love the bulk and surface area of the HD2. Of course, not everyone will feel as affectionate about the size as we do, and even though the phone is a svelte 11mm (0.43-inches) thick, the sheer vastness of the handset might be a turnoff to some; to be fair, small-handed folks might have trouble getting comfortable with their grip.
Dit is toch eigenaardig :P

[ Voor 53% gewijzigd door HollovVpo1nt op 03-04-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BPP schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:30:
Als ik zo lees post jij vooral wat de XZ, S4 en de One missen, maar (bijna) niet wat de toestellen nou beter maakt als de andere.
Dat komt op hetzelfde neer, toch? :P Hetgeen niet is genoemd is bij alle toestellen wel okay. Of de CPU nu op 1600 of 1800MHz draait boeit mij persoonlijk niet zoveel, da's (vrijwel) niet merkbaar dus een non-issue imho.
Welk toestel heeft jouw voorkeur? :P
Mja het wás 99% zeker de One, tot het verschil in camera kwaliteit t.o.v. de S4 duidelijk werd. Is voor een ander weer een non-issue aangezien dat wellicht voor die persoon goed genoeg is. Vind zelf de resultaten in >90% van de gevallen eigenlijk best erbarmelijk, als je het op een groter formaat bekijkt. Op een 2560x1440 monitor past de foto er bijna op 100% op en da's vrijwel elke keer een enorme tegenvaller waarbij de foto's die ik nu heb gezien van de S4 echt af en toe waanzinnig mooi zijn. Met een beetje licht zijn ook die gewoon prima te doen. Als het écht donker wordt gaat het rap bergafwaarts, dat wel.

Verder vind ik het fijn om zelf een geheugenkaartje er in te kunnen prikken, mocht dat nodig zijn. Doe enorm veel met custom Roms en een Nandroid backup is hier rond de 2GB en bewaar er altijd een x-aantal. Dat gaat dan best hard. Plus een "losse" backup van alle apps, games, etc. Plus navigatie bestanden. Plus foto's. Dan is kúnnen uitbreiden een pré. Cloud based gedoe is voor nu geen substituut imho.

Vind erg lastig aangezien ik de S3 geheel niet mooi vind en "dus" de S4 waarschijnlijk ook niet. Ben wel weer een enorme fan van de Amoled schermen, vind serieus elke LCD geheel in het niet vallen naast een (uiteraard vast wel overgesatureerde en onnnatuurlijke en een waas hebbende bij een niet-perfecte kijkhoek en veel verbruikende bij witte content) Amoled. Vooral in het donker is het elke keer een waar genot. Het veel geprezen scherm van een i5 vind ik bijv. echt waardeloos en veel minder mooi dan die van m'n SGS2.

Etc. etc. Gaat waarschijnlijk toch een S4 worden vanwege het scherm, de camera, de SD. Doe er toch een hoesje omheen omdat ik extreem zuinig ben op m'n spullen. Had dat bij de One anders ook gedaan en daarmee is zijn key selling point imho meteen voor een groot deel teniet gedaan.

Wordt vaak allemaal als bashen dan wel azijnpissen gezien maar het is gewoon (te?) kritisch zijn :)

Het wachten is nu op het punt voor punt goedpraten van bovengenoemde (persoonlijke) minpunten 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 03-04-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:41:
[...]

[...]

Mja het wás 99% zeker de One, tot het verschil in camera kwaliteit t.o.v. de S4 duidelijk werd. Is voor een ander weer een non-issue aangezien dat wellicht voor die persoon goed genoeg is. Vind zelf de resultaten in >90% van de gevallen eigenlijk best erbarmelijk, als je het op een groter formaat bekijkt. Op een 2560x1440 monitor past de foto er bijna op 100% op en da's vrijwel elke keer een enorme tegenvaller waarbij de foto's die ik nu heb gezien van de S4 echt af en toe waanzinnig mooi zijn. Met een beetje licht zijn ook die gewoon prima te doen. Als het écht donker wordt gaat het rap bergafwaarts, dat wel.

Verder vind ik het fijn om zelf een geheugenkaartje er in te kunnen prikken, mocht dat nodig zijn. Doe enorm veel met custom Roms en een Nandroid backup is hier rond de 2GB en bewaar er altijd een x-aantal. Dat gaat dan best hard. Plus een "losse" backup van alle apps, games, etc. Plus navigatie bestanden. Plus foto's. Dan is kúnnen uitbreiden een pré. Cloud based gedoe is voor nu geen substituut imho.

Vind erg lastig aangezien ik de S3 geheel niet mooi vind en "dus" de S4 waarschijnlijk ook niet. Ben wel weer een enorme fan van de Amoled schermen, vind serieus elke LCD geheel in het niet vallen naast een (uiteraard vast wel overgesatureerde en onnnatuurlijke en een waas hebbende bij een niet-perfecte kijkhoek en veel verbruikende bij witte content) Amoled. Vooral in het donker is het elke keer een waar genot. Het veel geprezen scherm van een i5 vind ik bijv. echt waardeloos en veel minder mooi dan die van m'n SGS2.

Etc. etc. Gaat waarschijnlijk toch een S4 worden vanwege het scherm, de camera, de SD. Doe er toch een hoesje omheen omdat ik extreem zuinig ben op m'n spullen. Had dat bij de One anders ook gedaan en daarmee is zijn key selling point imho meteen voor een groot deel teniet gedaan.

Het wachten is nu op het punt voor punt goedpraten van bovengenoemde (persoonlijke) minpunten 8)
Samsung fanboy :P

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb 10x liever de One hoor. Vind tactile feedback bij welk apparaat dan ook enorm belangrijk. Haat dan ook de remote van m'n nieuwe tv (nee, een Harmony sucks ook), de volumeknop van de nieuwe receiver etc.

Het is tegenwoordig gewoon vrijwel niet eens meer mogelijk om iets te kopen dat knap of mooi is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

Met de huidige datalimieten wil je echt niet dat alles in de cloud staat. Ik had hiervoor een Xperia S (32GB intern) en hoewel ik daar niet vaak tegen de beperkingen van 32 GB aanliep vind ik het erg fijn nu weer een SD-kaartje te hebben in mijn Z. Waarom? MTP is verschrikkelijk, overzetten via SD is veel sneller en soepeler en alles heeft een SD-lezer. Daarnaast kan ik nu makkelijk uitbreiden zou ik dat willen. Ik dacht er makkelijk overheen te komen als ik 32 GB zou hebben, maar het beperkte formaat is niet het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En je hebt natuurlijk niet de volle 32GB tot je beschikking. Android en apps nemen ook wel wat in beslag.
Clouddiensten wil ik helemaal niet aan beginnen. Je weet nooit waar het heen regent. :P En met almaar beperktere data-abonnementen heb je er voor GB-intensieve applicaties ook geen ruk aan. Een SD kaartje kan je zelf prepareren en erin duwen wanneer nodig. Als je inderdaad op vakantie graag series kijkt (desnoods vanaf je telefoon naar je televisie op je vakantieadres streamen via HDMI), dan kan je nog eens meerdere kaartjes met series of films meenemen.

En... op je volgende telefoon met SD kaart werkt het weer! Gewoon p&p zonder gedoe.

Ik kan me in de lijn van Brad Pitt wel goed volgen. Als ik alles op een rijtje zet, dan blijf ik ook met een schuin oog naar de note2 kijken. Scheelt toch zo'n 150 euro en heeft wel RGB Amoled.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt nog wel altijd USB-Host.
Niet ideaal, zeker niet, maar je kan er wel iets meer mee :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:40:
Ik vind het lastig wennen aan een 5" formaat. Ben gewend om alles met een hand te doen, mijn vorige toestel was een HTC HD2 (4.3"), 4.3" vind ik wel echt een perfect formaat. Ik ga kijken of ik de komende weken kan wennen aan een 5". Zo niet dat wil ik hem wel ruilen tegen een kleinere toestel. Jammer dat er geen high end 4.3" toestellen meer gemaakt worden. De Xperia V is volgens mij de enige 4.3" toestel met op zijn minst een Dual-Core Krait.

Ik vind het wel grappig hoe de normen zo snel zijn veranderd. 4.3" is tegenwoordig mini. De doos van de HD2:

[afbeelding]

lol @ Big x Big

Engadget review over de HD2:

[...]

Dit is toch eigenaardig :P
Kan me nog herinneren dat iemand met de Desire HD aan kwam zetten.. ik grappen maken of hij er ook drinken mee kon rondbrengen etc. En nu is het niet meer dan normaal meer. Al vind ik groter dan dit wel echt te groot worden voor een telefoon. Moet nog wel normaal in een broek passen en daar twijfel ik over bij telefoons die groter zijn dan 5".

Zie geen sd niet als nadeel, behalve t nadeel dat als een sd kaartje stuk gaat die makkelijker te vervangen is. Maar verder luister ik m'n muziek via mn ipod en films/series kijken vind ik niet echt fijn op een telefoon, bijna zonde van de film/serie op zo'n klein beeld.
En ik vind het nou niet zoveel moeite kosten mocht je wel elke dag een nieuwe film/serie op je telefoon zetten. Enige echte nadeel is dan idd als je op vakantie gaat/lange reis maakt en niet aan een computer kan hangen.

Enige wat ik mij afvroeg is er verschil in snelheid? Het lijkt me dat vaste opslag sneller is dan een sd kaartje, of is dat onzin? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kid_Stevie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:21:
[...]
Enige wat ik mij afvroeg is er verschil in snelheid? Het lijkt me dat vaste opslag sneller is dan een sd kaartje, of is dat onzin? :X
Hangt van het gebruikte geheugen/geheugenbus/etc. af. Had ook altijd verwacht dat intern geheugen way sneller zou zijn maar da's niet altijd het geval. Er zijn niet veel fabrikanten die écht snel geheugen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:15:
[...]

Wat heeft die f&^!#$% iPhone er élke keer mee te maken?

Heb een SGS2 met 16GB intern en een 32GB SD kaartje en beiden zijn altijd vrijwel geheel vol. Dús voor mij is 32GB te weinig, en met mij duizenden andere mensen ook. Die hebben ofwel graag >=64GB maar liever nog gewoon een SD-slot zodat je zelf kan bepalen hoeveel je er in prikt. En aangezien een unibody ook niet meer belangrijk is heeft HTC er heel dom aan gedaan om er geen klepje op te zetten met daar onder een SD-slot.
Geweldig! Precies mijn gedachte! _/-\o_

@alwaysleft: nee 32GB is niet voldoende voor mij. Ik wil zelf bepalen hoeveel ik totaal aan ruimte nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
De One is wel een heel fraai toestel. Ik ben ook zo goed als om. De limiet van 32GB is voor mij geen probleem ik kijk niet echt films of luister niet naar muziek op mijn mobiel. Ik internet vooral veel en game veel.
Volgens deze vergelijking maakt het ook niet heel veel uit met mijn gebruik welke telefoon ik gebruik. Dus dan is schoonheid voor mij de doorslaggevende factor.
Ik heb alleen met mijn huidige toestel (de Sensation) veel gezeur gehad met reboots, uitvallen en uiteindelijk een opgeblazen accu. Maar bij Samsung heb ik ook niet zo'n heel goed gevoel..
ik blijf nog even lezen maar zit voor 80% op de ONE.
Wat ik me nog wel afvraag en volgens mij heb ik dat ook ergens gelezen als ik veel game op de One word deze dan ook sneller warm in mijn handen vanwege het aluminium?
En wat zijn jullie ervaringen met recentere HTC toestellen? Kans dat ik weer aan een 'probleem toestel' gekoppeld word door HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 20:09
Nog een klein punt dat nooit genoemd wordt: Van de Samsung Galaxy S4 lopen er in je buurt zeker 10 mee rond, ofwel hebben ze een iPhone. Ik ben graag een beetje exclusiever :) En met een mooi toestel als de ONE denk ik niet dat je onder doet want je ziet qua prestaties echt geen verschil, en als je gewoon de schermen los van elkaar ziet, doen beide schermen het gewoon super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nou echt het laatste waar ik over zou denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 20:09
Nou ja, ik denk dat als je dat met auto's zou vergelijken.. Zullen er in reviews ook een beste gekozen worden tussen de VW Golf, BMW 1 en Audi A3, en er is altijd 1 de snelste en met het laagste verbruik. Maar je rijdt toch met degene die je graag ziet, en degene die je het beste gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
CLB schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:10:
Je hebt nog wel altijd USB-Host.
Niet ideaal, zeker niet, maar je kan er wel iets meer mee :)
Ja, dus daar zou je een USB stickje of iets op aan kunnen sluiten en zo heb je opeens weer 32 of 64 GB extra. Goed idee trouwens voor vakantie!!

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik las trouwens op GSMarena dat de S4 geen FM radio heeft.
Voor mij ook een flink nadeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
GilH schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:12:
Nou ja, ik denk dat als je dat met auto's zou vergelijken.. Zullen er in reviews ook een beste gekozen worden tussen de VW Golf, BMW 1 en Audi A3, en er is altijd 1 de snelste en met het laagste verbruik. Maar je rijdt toch met degene die je graag ziet, en degene die je het beste gevoel geeft.
Hier is de Xperia de Golf, de Samsung de BMW en de HTC de Audi uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
darkpluisje schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:38:
[...]

Hier is de Xperia de Golf, de Samsung de BMW en de HTC de Audi uiteraard :P
Hoe is de xperia ooit de golf? Meer de BMW, voor de fijnproever met een goede smaak en fijne gebruikers ervaring en een beetje exclusief. De Samsung is duidelijk de golf, de allemansvriend.HTC mag van mij de Audi zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Cyleo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:58:
[...]

Hoe is de xperia ooit de golf? Meer de BMW, voor de fijnproever met een goede smaak en fijne gebruikers ervaring en een beetje exclusief. De Samsung is duidelijk de golf, de allemansvriend.HTC mag van mij de Audi zijn :+
De Xperia is duidelijk de golf, het springt er niet uit maar het is makkelijk in gebruik (waterdicht en al). Hij is er al even en daardoor wat minder speciaal maar zeker niet minder als telefoon. De samsung is een bmw 1, hij loopt te pronken met spierballen die niet echt verschil maken(achterwiel aandrijving op een 120 pk diesel) en zodra je overal op klopt kom je er achter dat het plastic is (had je maar een 3 serie moeten kopen:P) De HTC is de audi, mensen kopen hem voornamelijk op design en de camera heeft een vernieuwing die groots gepresenteerd word maar waarbij het niet echt duidelijk is of je er nou op vooruit gaat (erg des audi's) maar je vergeeft het hem want och, wat is het toch een schoonheid.

Zo, als dit geen olie op het vuur is :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Trollen is niet nodig!

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 04-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Modbreak:Telefoons zijn geen auto's en auto kunnen wel een telefoonfunctie hebben, echter is dit totaal off-topic.... We gaan ons weer beperken tot de S4, Z en de One......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Phones4u heeft ook een versus van de one en s4 op youtube. Hun zeggen dat het scherm van de one slechter is dan die van de s4. De camera (ondanks slechtere fotos in gebieden met veel licht) van de One vinden ze beter dan de camera van de s4 vanwege lowlight performance.

Dit is dus echt puur een kwestie van wat je in een telefoon zoekt. Waar Htc het alleen mee zal moeten doen is dus het design en de speakers aan de voorkant. Voor de rest is er geen enkele feature noemens waardig tegenover de gs4.

Ik zou eerst voor de One gaan maar ik kan eigenlijk niet zonder de features van de samsung s4. Dit komt waarschijnlijk door dat ik een s3 bezit met 2 batterijen.

Verder denk ik dat de s4 met drop tests beter zal doen dan de one. De s3 is zo fragiel en er zitten al mooie basten in ,maar de s4 heeft de rand van de s2 een beetje terug. Ook is de bolling in het scherm eruitgehaald.

Samen met gorilla glas 3 heb ik nieuwe hoop voor een stevige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Is het dan heel vreemd dat ik de HTC One niet mooi vindt? Nu stel ik geen hoge eisen aan het design van een telefoon maar ik vind het zo vreemd om telkens te horen / lezen dat de HTC One zo mooi is terwijl ik hem zelf echt gewoon lelijk vindt.

Dan die superpixel camera. Een camera met een even grote sensor maar dan minder pixels erop. Dat is dan een voordeel. Nu is mij de hele megapixel race niet ontgaan en besef ik goed dat meer megapixels niet altijd een betere foto opleveren. Maar de sensoren een aantal jaar geleden hadden ook grotere pixels. Wat is er nieuw danwel beter?

Sinds begin maart heb ik nu zelf de Xperia Z. Scherm van de HTC One is beter. Scherm van de Xperia Z vind ik zeker niet slecht. Processor is iets sneller, maar wat merk je daar van? Mijn oude Xperia Arc heb ik wel vaker overgeklokt en daar was het verschil nauwelijks of niet te merken. Terwijl die processor natuurlijk relatief veel zwaarder werd belast (1Ghz singlecore). Mijn ervaring is dat een sloot geheugen veel meer uithaalt dan een iets snellere processor. De 512MB van mijn Arc was met Android 4.0 en 4.1 toch vaak te weinig. Enkele apps open en het werd traag. De nieuwe generaties hebben allemaal 2GB gelukkig.

Overigens is de Arc nu in gebruik door mijn broertje. Zijn Galaxy S3 is stuk. Lijkt op dat sudden death probleem maar moet nog voor garantie weg. Hij is in ieder geval het vertrouwen er in kwijt en hoopt een nieuwe telefoon in gesealde doos te krijgen en wil deze dan verkopen. Wat hij daarna haalt? Geen idee. Zijn vorige telefoon was een Xperia X10 en ondanks dat deze op het laatst aardig versleten was heeft deze altijd goed gefunctioneerd.

Dat brengt mij ook meteen bij de Galaxy S4. De wijzigingen ten opzichte van de S3 beloven naar mijn idee niet veel goeds. Amoled heeft mooie zwartwaardes maar de scherpte door dat subpixel gedoe valt mij echt tegen. Misschien dat je dit niet meer ziet met full-hd vs hd-ready op de S3 maar toch, voor mijn gevoel niet optimaal. Verder krijgen die schermen écht alle kleuren van de regenboog als je ze schuin houdt. Kijkhoeken van de Xperia Z zijn wat dat betreft veel beter. Misschien is dit bij de S4 anders maar ik verwacht het eigenlijk niet. Verder vind ik (smaak) de Galaxy S3 niet mooi en de S4 lijkt er behoorlijk op verder.

Brengt mij tot het volgende lijstje. Ik trek de LG Nexus 4 er nog even bij aangezien die wat mij betreft ook nog altijd echt high-end android is.
1) Sony Xperia Z
2) HTC One
3) LG Nexus 4
4) Samsung Galaxy S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Interessante benchmark resultaten van een S4 met Exynos tegen de One met Snapdragon:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hcnj1w.png

Had persoonlijk wat anders verwacht/gehoopt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 04-04-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:28
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:45:
Interessante benchmark resultaten van een S4 met Exynos tegen de One met Snapdragon:

[afbeelding]

Die had ik ook gezien, de S4 is in dit geval een pre-productie model volgens mij. Wel opvallend, maar eigenlijk maakt het ook niks uit voor ons, de exynos zie ik zo 123 hier nog niet op de markt komen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:45:

[afbeelding]

Ik had ook iets anders verwacht om eerlijk te zijn, maar ik had even gemist dat de octa een PowerVR SGX 544MP3 als GPU heeft. Deze is bijna gelijk aan de PowerVR SGX 543MP3 die in de iPhone 5 zit, alleen iets hoger geklokt. Hij is minder vernieuwend dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Golf2vr6 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:00:
Wel opvallend, maar eigenlijk maakt het ook niks uit voor ons, de exynos zie ik zo 123 hier nog niet op de markt komen.
Zou dat apparaat graag importeren als 'ie in Nederland volledig functioneel zou zijn én de benchmark resultaten mij van m'n sokken zouden blazen plús XDA devs er actief mee aan de gang zouden gaan.

Denk niet dat het hem wordt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Dan is dus ook direct duidelijk waarom Samsung geen haast heeft met de Exynos 5 uitvoering op de Europese en Amerikaanse markt. Het ding is niet tot nauwelijks sneller in pre-productie uitvoering, ondersteunt (nog) niet alle hier gebruikte frequenties.

Mag duidelijk zijn dat wachten op de Exynos 5 uitvoering van de S4 niet zo heel veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:06:
Mag duidelijk zijn dat wachten op de Exynos 5 uitvoering van de S4 niet zo heel veel zin heeft.
De CPU is bizar veel sneller dan de One in deze test en aangezien ik vrijwel geen games speel boeit die GPU mij niet bijster veel. Die paar games op m'n telefoon draaien op de SGS2 al prima dus de Exynos GPU will do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
mijn top 3

1: Sony Xperia Z
2: HTC One
3: Samsung Galaxy S4

Heb hiervoor 2 HTC toestellen mijn bezit gehad, de Legend en de Radar. Alle 2 qua bouwkwaliteit helemaal top. Van aluminium geen onnodige klepjes of andere plastic meuk, HEERLIJK. Ik ben ervan overtuigd dat de one dit gevoel ook heeft.

Echter met de aankondiging van de xperia z was ik om. Wat een mooi design WOW.

Voor wat betreft de samsung galaxy s4, dit toestel heb ik nooit overwogen, plastic is niet mijn materiaal en ik vindt het persoonlijk gewoon spuuglelijk. Daarbij hebben ze naar mijn mening geen fatsoenlijke vernieuwingen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:04:
[...]

Zou dat apparaat graag importeren als 'ie in Nederland volledig functioneel zou zijn én de benchmark resultaten mij van m'n sokken zouden blazen plús XDA devs er actief mee aan de gang zouden gaan.

Denk niet dat het hem wordt dus ;)
Bij de S2 was ik zeker van mijn keuze. Bij de S3 twijfelde ik een beetje. Nu....pffff....ik weet het niet meer. Lichte voorkeur voor de HTC One. De S3 is een leuk toestel, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds lelijk. De S4 is meer van hetzelfde. HTC en custom roms...geen ervaring mee, bij Samsung altijd goed en leuk. Stom iets, maar de home-button, kan ik nog wel zonder? Een S4 met Exynos is eigenlijk wel weer leuk om te hebben in Nederland enz.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:08:
[...]

De CPU is bizar veel sneller dan de One in deze test en aangezien ik vrijwel geen games speel boeit die GPU mij niet bijster veel. Die paar games op m'n telefoon draaien op de SGS2 al prima dus de Exynos GPU will do.
Wat je dus eigenlijk schrijft, wat de CPU sneller doet de langzame GPU weer te niet...

Overigens zou de CPU van de Exynos 5 ook sneller zijn dan de Samsung Galaxy S4 die wij hier officieel van Samsung krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:11:
Overigens zou de CPU van de Exynos 5 ook sneller zijn dan de Samsung Galaxy S4 die wij hier officieel van Samsung krijgen.
Uiteraard, want da's gewoon een iets overgeclockte zelfde versie als die in de One zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
GH45T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:00:
Is het dan heel vreemd dat ik de HTC One niet mooi vindt? Nu stel ik geen hoge eisen aan het design van een telefoon maar ik vind het zo vreemd om telkens te horen / lezen dat de HTC One zo mooi is terwijl ik hem zelf echt gewoon lelijk vindt.
Dat is een beetje een aanname inderdaad die wordt gedaan. Mooi is voor iedereen anders natuurlijk. Dat de telefoon meer premium aanvoelt is eerder aan te nemen.

Mooi vind ik hem ook niet. Ik hou van een zwarte telefoon, en vooral in die kleur vind ik hem lelijk. Je hebt als je met een zwarte app werkt drie tinten zwart aan de voorkant: de boven en onderkant is anders, dan heb je de pikzwarte rand om het scherm, en daarna ook nog het slechte zwart van het scherm dat grijsachtig is. Bij een zwarte iphone met een scherm dat iets zwarts laat zien vind ik dat er al heel slecht uit zien. Bij de One zal het contrast met het echte zwart van de rand er meer uitkomen en zal het nog erger zijn. Maar dat is een kwestie van smaak.

Trouwens nog over die camera, bij veel Champions League gerelateerde programma's zie je reclames waarin HTC strooit met marketing termen over de camera, fantastic performance in all kinds of conditions. Wat een grappenmakers! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:11:
[...]

Bij de S2 was ik zeker van mijn keuze. Bij de S3 twijfelde ik een beetje. Nu....pffff....ik weet het niet meer. Lichte voorkeur voor de HTC One. De S3 is een leuk toestel, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds lelijk. De S4 is meer van hetzelfde. HTC en custom roms...geen ervaring mee, bij Samsung altijd goed en leuk. Stom iets, maar de home-button, kan ik nog wel zonder? Een S4 met Exynos is eigenlijk wel weer leuk om te hebben in Nederland enz.

8)7
Uit eigen ervaring kan ik je laten weten dat zowel de sense als non sense custom roms die tot nu toe voor HTC Toestellen zijn verschenen (de One X, Sensation, Desire HD, Desire) van uitstekende kwaliteit zijn. Dit hoeft echt geen issue te zijn mocht je dit als twijfel punt aanvoeren.

Overigens zijn ze bezig op XDA om het HTC Logo een knopfunctie te geven, wil je dus toch 3 knopen op je HTC One dan gaat dat waarschijnlijk ook werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:13:
Bij veel Champions League gerelateerde programma's zie je reclames waarin HTC strooit met marketing termen over de camera, fantastic performance in all kinds of conditions. Wat een grappen!
Gelukkig begrijp je de term marketing goed ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:15:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik je laten weten dat zowel de sense als non sense custom roms die tot nu toe voor HTC Toestellen zijn verschenen (de One X, Sensation, Desire HD, Desire) van uitstekende kwaliteit zijn. Dit hoeft echt geen issue te zijn mocht je dit als twijfel punt aanvoeren.

Overigens zijn ze bezig op XDA om het HTC Logo een knopfunctie te geven, wil je dus toch 3 knopen op je HTC One dan gaat dat waarschijnlijk ook werken :P
Dat van die 3 knoppen is nog helemaal niet zeker (volg al die dingen namelijk wel een beetje). En met de home-knop, bedoelde ik een fysieke home-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:13:
Trouwens nog over die camera, bij veel Champions League gerelateerde programma's zie je reclames waarin HTC strooit met marketing termen over de camera, fantastic performance in all kinds of conditions. Wat een grappenmakers! 8)7
Vorig jaar had Samsung een reclame filmpje dat de iPhone meer van hetzelfde was, nu doen ze hetzelfde. Marketing jongeman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Golf2vr6 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:17:
[...]

Dat van die 3 knoppen is nog helemaal niet zeker (volg al die dingen namelijk wel een beetje). En met de home-knop, bedoelde ik een fysieke home-knop.
Ze krijgen touch waardes op moment dat je op het logo drukt.... Nu moet iemand daar alleen nog even een vertaling tot een knop functie van maken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:17:
[...]

Gelukkig begrijp je de term marketing goed ;)
Ja. Maar dan komt meteen ook de tendens van dit topic weer naar boven.

Waar de teksten die Samsung zou gebruiken op het niveau van eindexamen tekstverklaring werden onderzocht om een foutje te vinden over de benaming van de octa chipset, lees ik hier niets over.

Een camera die moeilijk kan concurreren met camera's uit 2010 wordt overal de hemel in geprezen door HTC alsof ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.

Dus dat Samsung in de beschrijving van een chipset met 8 cores de term octa gebruikt, is heel erg en moet lang en breed besproken worden. Maar dat HTC een slechte camera met termen als ultrapixels super duper high quality toch echt onterecht de hemel in prijst, ja dat kan, das marketing.

Juist.
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:20:
[...]

Ze krijgen touch waardes op moment dat je op het logo drukt.... Nu moet iemand daar alleen nog even een vertaling tot een knop functie van maken........
Niet trollen!

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 04-04-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
http://forum.xda-develope...?p=39554253&postcount=156

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Hey, die had ik nog niet gelezen......
Wel vreemd, Zouden ze dan een uitsparing gemaakt hebben voor het HTC logo in het touch sensor in het paneel. Lijkt mij een beetje vreemd.... een afwachten wat hier in de loop van de maand nog meer duidelijk in wordt. Overigens kunnen ze de huidige twee knoppen wel vrij gemakkelijk andere of extra functies mee geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]
Is het nu afgelopen met trollen of niet??
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:27:
[...]
Hey, die had ik nog niet gelezen......
Wel vreemd
Zo nou na de zwartwaarden, camera die fantastisch leek te zijn op super verkleinde foto's en nog een paar dingen heb je toch echt een paar keer uitspraken gedaan die je op feiten achtte te baseren maar die dus misleidend waren.troll, dus *knip*

Overigens vind ik de indeling van Samsung met een fysieke home button, een terug toets en een menu toets de meest logische voor een telefoon. In welke app je ook zit met wat voor indeling dan ook kun je altijd door op dezelfde toets te drukken de gewenste actie uitvoeren.

Ik ben niet zo van die rare home toetsen. De toetsen bij de Xperia S waren bijvoorbeeld van heel heel slechte kwaliteit. Je moest een paar keer drukken op dat vreemde doorzichtige oppervlak om respons te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:32:
[...]

Is het nu afgelopen met trollen of niet??

[...]

Zo nou na de zwartwaarden, camera die fantastisch leek te zijn op super verkleinde foto's en nog een paar dingen heb je toch echt een paar keer uitspraken gedaan die je op feiten achtte te baseren maar die dus misleidend waren. Stel dat de oplettende Brad die link niet plaatst en ik kies de One omdat ik er van uitga dat daar een home button iets voor komt. Ik zou zeggen controleer wat meer bronnen voordat je weer een ode schrijft hier aan de One.

Overigens vind ik de indeling van Samsung met een fysieke home button, een terug toets en een menu toets de meest logische voor een telefoon. In welke app je ook zit met wat voor indeling dan ook kun je altijd door op dezelfde toets te drukken de gewenste actie uitvoeren.

Ik ben niet zo van die rare home toetsen. De toetsen bij de Xperia S waren bijvoorbeeld van heel heel slechte kwaliteit. Je moest een paar keer drukken op dat vreemde doorzichtige oppervlak om respons te krijgen.
Ik vind die onscreen knoppen eigenlijk nog beter werken bij de Z.
Dan had je een bijzondere S, bij de S moest je gewoon lichtjes drukken op die 3 puntjes onder het scherm waarbij ze gewoon goed reageerde.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:43:
[...]

Ik vind die onscreen knoppen eigenlijk nog beter werken bij de Z.
Dan had je een bijzondere S, bij de S moest je gewoon lichtjes drukken op die 3 puntjes onder het scherm waarbij ze gewoon goed reageerde.
Ik heb ze zelf allebei en de on-screen van de Z zijn wel erg fijn. Met video's gaan ze weg, kunnen chique truukjes, ze reageren snel en geven visuele feedback, wat erg fijn is. Niet dat ik ooit echt problemen heb gehad met die van de S (al swipte ik daar wel vaak preventief :P) Ook een echte multitask knop is fijn om te hebben, net zoals een menu knop voor de apps die het nog niet hebben. Zolang android nog in deze overgansfase is qua buttons is wat mij betreft dit de ideale oplossing. In ieder geval beter dan 2 knoppen :P (En wel een menu knop en geen multitask knop zoals de S4 vind ik ook niet echt de oplossing, ik switch nogal veel tussen die apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:27:
[...]
Overigens kunnen ze de huidige twee knoppen wel vrij gemakkelijk andere of extra functies mee geven.....
Dit kan uiteraard ook met de capacitieve soft buttons op vrijwel alle andere telefoons die wél ook een middelste werkende Home button hebben. Een Home button (zonder lag, dus niet zoals out of the box) plus ernaast de gewoonlijke terug en menu knoppen is mijns inziens by far de fijnste optie, wat een andere fabrikant ook denkt. Er is geen enkele reden te bedenken waarom het HTC logo geen daadwerkelijke knop IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:57:
[...]
Dit kan uiteraard ook met de capacitieve soft buttons op vrijwel alle andere telefoons die wél ook een middelste werkende Home button hebben. Een Home button (zonder lag, dus niet zoals out of the box) plus ernaast de gewoonlijke terug en menu knoppen is mijns inziens by far de fijnste optie, wat een andere fabrikant ook denkt. Er is geen enkele reden te bedenken waarom het HTC logo geen daadwerkelijke knop IS.
Ik snap ook niet waarom andere merken van die rare methoden bedenken om 'anders' te zijn. Vooral de stap van HTC om een knop minder te doen is erg stom.

Elke app is anders. Vooral bij Android zitten soms de terug of instellingen knoppen totaal anders ingedeeld. Daarom is het des te belangrijker om altijd de menu en terug knop van de Samsung te kunnen gebruiken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:00:
[...]

Ik snap ook niet waarom andere merken van die rare methoden bedenken om 'anders' te zijn. Vooral de stap van HTC om een knop minder te doen is erg stom.

Elke app is anders. Vooral bij Android zitten soms de terug of instellingen knoppen totaal anders ingedeeld. Daarom is het des te belangrijker om altijd de menu en terug knop van de Samsung te kunnen gebruiken vind ik.
Uhm, op dit moment is het net zo goed Samsung die probeert "anders" te zijn, die houden vast aan de menu-knop die niet meer standaard in android aanwezig is.
Ben het er wel mee eens dat het van HTC stom is geweest de knoppen lay-out te veranderen, vond die op de One X perfect (back - home / google now - multitask / menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:03:
Uhm, op dit moment is het net zo goed Samsung die probeert "anders" te zijn, die houden vast aan de menu-knop die niet meer standaard in android aanwezig is.
Verander je die met een custom Rom naar multitask, klaar. Home button plús back plús multitask ftw 8)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-04-14-06-37_sgs22013-04-04_14-06-46.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
luappul schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:03:
[...]

Ben het er wel mee eens dat het van HTC stom is geweest de knoppen lay-out te veranderen, vond die op de One X perfect (back - home / google now - multitask / menu).
Samsung probeert niet anders te zijn hoor. Integendeel het blijft bij haar eigen vertrouwde opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
YouTube: Finding Nemo op Bali

Sow! ... probeer dat maar eens met je One of S4 :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:00:
[...]

Misschien moeten Samsung en HTC zich eens aan de richtlijnen van Google houden als ze zo graag Android op hun toestel willen draaien. Sony heeft het tenminste wel door en als je eenmaal die softbuttons hebt weet je hoe goed dat eigenlijk werkt zoals Cyleo al zei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Modbreak:In dit topic geld vanaf nu een zero tolerance beleid betreffende Trollen of Flamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:05:
[...]

Verander je die met een custom Rom naar multitask, klaar. Home button plús back plús multitask ftw 8)
[afbeelding]
Natuurlijk kan dat, maar dat doet er niet aan af dat ook Samsung zijn eigen weg blijft volgen met de knoppen lay-out (was dus mijn reactie op Franco10, die HTC iets verwijt en Samsung als voorbeeld stelt terwijl Samsung precies hetzelfde doet). Als alle producenten nou gewoon eens de knoppen lay-out volgens de voorschriften van Google zouden implementeren in hun telefoons zou dat ook voor app-developers makkelijker zijn.
En niet iedereen gaat aan het werk met custom roms, dus het feit dat je het kan aanpassen helpt niet alle mensen.
Franco10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:06:
[...]

Samsung probeert niet anders te zijn hoor. Integendeel het blijft bij haar eigen vertrouwde opmaak.
Niet bij de eigen vertrouwde opmaak, maar de verouderde opmaak zoals die in Android Froyo en Gingerbread was.
Dat Samsung dit doet zorgt echter alleen maar voor meer versplintering binnen Android, en het zou dan ook beter zijn als Samsung (en HTC en alle andere producenten) zich gewoon aan de Android richtlijnen houden (zoals Sony dus wel netjes doet d:)b ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:07:
[...]

Misschien moeten Samsung en HTC zich eens aan de richtlijnen van Google houden als ze zo graag Android op hun toestel willen draaien. Sony heeft het tenminste wel door en als je eenmaal die softbuttons hebt weet je hoe goed dat eigenlijk werkt zoals Cyleo al zei!
Klopt, HTC en Samsung houden er beide een eigen beleid op na betreffende de knoppen.

Ik heb hier een XZ liggen waarbij dat inderdaad erg goed werkt. Sterker ben helemaal onder de indruk van dit toestel, helemaal wanneer ik hem vergelijk met een Xperia S. Ik heb de XZ ingekocht voor een parkinson patiënt, vooral van wege het lekkere vierkante ontwerp. Heb er wel een case omheen moeten bestellen omdat hij uiteindelijk wel iets aan de dunne kant bleek te zijn.

Maar goed, de extra zorg apps staan er op, hij gaat morgen naar de patiënt toe, eens kijken hoe het toestel in de praktijk zijn werk gaat doen.

Het nadeel van de soft buttons is weer dat ze schermruimte nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]
Samsung heeft inmiddels zon sterke positie in de markt dat je (op het gebied van smartphones) bijna wil zeggen dat Android zich maar eens aan de richtlijnen van Samsung moet houden. Zo ver is het natuurlijk niet maar het succes van Android OS voor smartphones komt grotendeels door Samsung. Beide partijen plannen ook een plan B met opkopen van kleine bedrijven, ben benieuwd waar dat heen gaat.

Dat gezegd te hebben werkt mijns inziens de opmaak van Samsung helemaal goed met Android. Je hebt nergens het gevoel dat beide partijen elkaar tegenwerken ofzo, integendeel.
Zo wat een geweldige beelden! Toen ik als eerste die functie hoorde dacht ik ook YES! Als je even een muziekje wil opzetten onder de douche of in bad is dat echt wel handig. Alleen voor mij jammer dat dat (onvermijdelijk) komt met nadelen zoals en rubberen feel die voor mij niet lekker aanvoelt en al die lipjes voor de uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:17:
[...]
Dat Samsung dit doet zorgt echter alleen maar voor meer versplintering binnen Android, en het zou dan ook beter zijn als Samsung (en HTC en alle andere producenten) zich gewoon aan de Android richtlijnen houden (zoals Sony dus wel netjes doet d:)b ).
De kans is aanwezig dat Samsung helemaal uit Android "stapt" om hun eigen OS (met eigen Store, daar gaat het om) te gaan pushen. Zie het dan ook niet snel gebeuren dat de S5 bijv. een andere knoppen layout krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:20:
[...]

De kans is aanwezig dat Samsung helemaal uit Android "stapt" om hun eigen OS (met eigen Store, daar gaat het om) te gaan pushen. Zie het dan ook niet snel gebeuren dat de S5 bijv. een andere knoppen layout krijgt.
Je doelt denk ik op Tizen?
Voordat Tizen op kan boksen tegen Android moet er wel heel wat gebeuren, en ik denk niet dat Samsung zo'n risico zomaar zal nemen. Dit zal dus zeker niet op de korte termijn gebeuren. Bovendien, Google kan dit besturingssysteem maken of breken, uiteindelijk heeft Google een groot aantal van de belangrijkste apps voor zowel Android, iOS en WP8 en zal deze dus ook voor Tizen moeten maken voordat dit een succes kan worden.
Ik zie het dus niet gebeuren dat Samsung zomaar van Android afstapt, en waarom zouden ze ook? Het gaat fantastisch voor ze, en als ze overstappen op Tizen moeten ze denk ik een groot deel van hun marktaandeel aan andere producenten afstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door luappul op 04-04-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:20:
[...]

Ik heb inderdaad geruchten gelezen dat Samsung mogelijk uit Android wou stappen, maar aan de andere kant staat ook genoeg berichten op internet dat Google en Samsung beide laten weten dat ze heel blij met elkaar zijn.

Daarbij, wat is het nut voor Samsung om uit Android te stappen, denk juist dat ze indien ze dit doen behoorlijk wat argwaan op wekken. Ook ontwikkelaars zullen hun apps weer moeten aanpassen. Windows Phone en BlackBerry laten zien dat dit niet gemakkelijk is.

Bovendien heeft de massaal overstap van Nokia, Blackberry e.d. laten zien dat het gros van de telefoonkopers niet echt "honk" vast is.

Natuurlijk is Samsung op dit moment het grootste Android merk, dat hebben ze in record tempo voor elkaar weten te krijgen. Samsung weet er ook elk jaar een hoeveelheid modellen uit te spugen zodat in elke prijsklasse wel wat te krijgen is. De S4 is nog niet op de markt of men laat al iets over de S4 Mini en Maxi weten...

Overigens zet ik zelf nog wel wat twijfels bij een compleet afzwaaien van Android door Samsung, vergeet niet dat Android Samsung heel veel heeft gebracht. En zeg nou zelf, de ontwikkelaars van Samsung hoeven zich niet met de kern van het OS bezig te houden. Wel zo makkelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
luappul schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:24:
[...]

Ik zie het dus niet gebeuren dat Samsung zomaar van Android afstapt, en waarom zouden ze ook? Het gaat fantastisch voor ze, en als ze overstappen op Tizen moeten ze denk ik een groot deel van hun marktaandeel aan andere producenten afstaan.
Klopt helemaal. Maar het omgekeerde klopt ook. Inkomsten uit advertenties en aankopen uit de store komen vooral van Samsung toestellen waar Android op is geïnstalleerd. Daar zullen ze bij Google ook niet van willen afzien. Het was uiteindelijk wel Samsung die Android echt op de kaart zette.

Voor ons is dat alleen maar goed natuurlijk. Dat houdt al die partijen scherp. En ik heb er echt geen last van hoor dat HTC of Samsung iets andere knoppen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 02-09 21:16
gequote trol geknipt.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2013 14:44 ]

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Eng, ik poste straks mijn lijstje hier:
GH45T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:00:
1) Sony Xperia Z
2) HTC One
3) LG Nexus 4
4) Samsung Galaxy S4
Kijk ik vervolgens een ad/ verwijzing op de frontpage om smartphones te vergelijken. Welke 3 staan er in het plaatje? Midden de Xperia Z, links de One en rechts de Nexus 4. Toeval bestaat niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
GH45T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:01:

[...]

Kijk ik vervolgens een ad/ verwijzing op de frontpage om smartphones te vergelijken. Welke 3 staan er in het plaatje? Midden de Xperia Z, links de One en rechts de Nexus 4. Toeval bestaat niet...?
Toch wel, ik heb geen favorietenlijstje gepost, en zie exact dezelfde telefoons staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Brad Pitt schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:05:
[...]

[afbeelding]
offtopic:
In welke rom zit dit?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
nieuws: HTC gaat 'exif-bug' verhelpen bij Desire en drie One-toestellen

HTC gaat de ISO instellingen aanpassen in een update, dit zou moeten betekenen dat de kritieken die nu her en der zijn te lezen betreffende de ruis in daglichtfoto's tot het verleden zou moeten behoren.

Een goed teken als je het mij zou vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
Wow, dat is natuurlijk wel hypercool. Wel staat me bij dat door Sony wordt opgegeven dat de Z waterdicht is tot 1 meter en dan filmen op 3 lijkt me een risicotje.
Maar goed, als ik geld had om te gaan duiken op Bali zou ik de Z zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
GH45T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:01:

[...]

Soms slaat de verbazing bij mij toe: de Nexus 4 is in letterlijk alle opzichten (behalve de volledig up to date softwareversie) inferieur aan de drie andere 2013 toppers. Hoe je die op de derde plaats kunt zien, ook al vind je de S4 lelijk is mij een volledig raadsel. Wellicht cognitieve dissonantie omdat je er zelf één hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 12-09 19:52
rodnet1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:14:
[...]

Soms slaat de verbazing bij mij toe: de Nexus 4 is in letterlijk alle opzichten (behalve de volledig up to date softwareversie) inferieur aan de drie andere 2013 toppers. Hoe je die op de derde plaats kunt zien, ook al vind je de S4 lelijk is mij een volledig raadsel. Wellicht cognitieve dissonantie omdat je er zelf één hebt? ;)
Nouja, als je niet van plastic houdt is het wel logisch toch? En de Nexus 4 heeft PhotoSphere. Ik zou die ook liever hebben dan een S4 eigenlijk. Ik ben echter wel met je eens dat dat misschien objectief niet helemaal hard te maken is, los van boven genoemde features :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Alsjeblieft niet. Ik vind het zonde van de screenestate om daar knoppen te hebben. Ook kan ik mijn telefoon wakker maken door de hometoets in te drukken. Probeer dat eens met alleen softbuttons. Vroeger had je een meerknoppige layout met een kansloze dedicated zoekknop. Ben juist blij dat die verdwenen is dankzij koppige producenten. WP heeft dat ook en ik vind het maar een onding.

Bij HTC zijn ze op XDA ook bezig om de drie-button-layout terug te brengen door het logo werkend te maken. De hele glasplaat registreert touch (voor de twee knoppen ernaast ook), dus dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:24:
[...]
Bij HTC zijn ze op XDA ook bezig om de drie-button-layout terug te brengen door het logo werkend te maken. De hele glasplaat registreert touch (voor de twee knoppen ernaast ook), dus dat zou moeten werken.
Jij hebt recentere informatie dan http://forum.xda-develope...?p=39554253&postcount=156 ?

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 04-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: HTC One vs SONY Xperia Z - FULL HD Display Quality BBCode u2 Start -->Link text...

YouTube: Samsung Galaxy S4 vs Sony Xperia Z Comparison - Phones 4u

Scherm test Xperia Z HTC One en SGS4

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Je vergeet één van de belangrijkste aspecten: Snelheid en updates. Doordat de N4 bare android draait kan deze qua ervaringsnelheid prima meekomen met deze toppers, misschien gaat hij er zelfs nog wel aan voorbij door zijn lagere resolutie.

Over de knoppen: Ik ben echt om in het voordeel van on-screen. Ook het omhoog swipen naar google now (om de telefoon en het internet te doorzoeken) gebruik ik erg vaak. Het is echt een fijne toevoeging en die paar pixels lever ik er graag voor in op een 5" telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Cyleo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:45:
[...]

Je vergeet één van de belangrijkste aspecten: Snelheid en updates. Doordat de N4 bare android draait kan deze qua ervaringsnelheid prima meekomen met deze toppers, misschien gaat hij er zelfs nog wel aan voorbij door zijn lagere resolutie.
Op het moment heeft de N4 zelfs qua algemene grafische prestaties het voordeel over alle andere toestellen dankzij de nieuwere driver stack. (Bron.)
Dit ondanks dat de HTC One dezelfde GPU gebruikt op een hogere kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Haha, grappig dat deze review juist weer zegt dat de XZ echt een superior scherm heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:03:
[...]

Haha, grappig dat deze review juist weer zegt dat de XZ echt een superior scherm heeft
Dat heeft ie ook, alleen de kijkhoeken zijn minder evenals de zwartwaarden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
[...]

Een Nexus 4 heb ik niet als je dat bedoelt. Wel een Xperia Z.

De processor doet mij niet zo heel veel eigenlijk. Maar de 2GB geheugen zitten ook in de Nexus 4. Oled schermen zijn niet mijn ding. Voordeel van de Nexus 4 zijn dan weer de software updates. Is het dan nog vreemd dat ik de Nexus 4 boven de Galaxy S4 plaats? Dat ik de Galaxy S4 niet mooi vind speelt nog wel het minste mee in dat verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:03:
[...]

De kijkhoeken zijn misschien iets minder maar de kleurweergave is echt prachtig op de Z. Goed om te zien dat het in die review ook naar voren komt!
Senor Sjon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:24:
[...]

Alsjeblieft niet. Ik vind het zonde van de screenestate om daar knoppen te hebben. Ook kan ik mijn telefoon wakker maken door de hometoets in te drukken. Probeer dat eens met alleen softbuttons. Vroeger had je een meerknoppige layout met een kansloze dedicated zoekknop. Ben juist blij dat die verdwenen is dankzij koppige producenten. WP heeft dat ook en ik vind het maar een onding.

Maar wanneer mis je die pixels dan? Tijdens het internetten of het scrollen door je menu's en dergelijke? Bij apps en filmpjes verdwijnen ze gewoon hoor. Nee, ik was eerst ook huiverig voor die knoppen maar ik kan niet meer zonder! En dat wakker maken mis je dan ja, jammer dan. 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:46:
Goed om te zien dat het in die review ook naar voren komt!
Review? Ze bekijken één ingezoomd plaatje met de ingebouwde gallery app, punt. Grondig, indeed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CNET: Samsung Galaxy S4 vs HTC One hands-on
Er staat niet veel nieuws en boeiends in, wel een vergelijking van 3 foto's met de One en S4 (met als disclaimer dat de S4 nog geen final software heeft). En natuurlijk de ondertussen de bekende conclusie:
The Samsung Galaxy S4 may not have deviated far from the design of the S3, but it does feel like a much better device. Both the S4 and the One are pretty good smartphones to get, and having tried out the S4, it's likely hard to choose one over the other.

If you prefer something that feels and performs good in your hands--the HTC One is the smartphone of choice. But if you want a smartphone that packs everything but the kitchen sink, you may want to go with the S4 instead.

[ Voor 75% gewijzigd door luappul op 05-04-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
GH45T schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:55:
[...]

Een Nexus 4 heb ik niet als je dat bedoelt. Wel een Xperia Z.

De processor doet mij niet zo heel veel eigenlijk. Maar de 2GB geheugen zitten ook in de Nexus 4. Oled schermen zijn niet mijn ding. Voordeel van de Nexus 4 zijn dan weer de software updates. Is het dan nog vreemd dat ik de Nexus 4 boven de Galaxy S4 plaats? Dat ik de Galaxy S4 niet mooi vind speelt nog wel het minste mee in dat verhaal.
Ok, dat bedoelde ik inderdaad. Maar als de belangrijkste reden om de N4 boven de S4 te verkiezen het scherm is kun je net zo goed de HTC One X of elke andere fatsoenlijke LCD telefoon boven de S4 plaatsen en in alle eerlijkheid, dat is gewoon niet reeel gegeven de specs.
Smaakkwesties spelen natuurlijk altijd een rol maar dit topic is volgens mij een vergelijking tussen de 2013 toppers en de Nexus 4 hoort daar gewoon niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het beeldscherm van de one ziet er hier een stukke beter uit....
Afbeeldingslocatie: http://cdn.asia.cnet.com/story_media/62221036/s4one04.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het blijft toch opmerkelijk dat verschillende reviewers verschillende resultaten qua scherm opmerken.
Bij de ene reviewer scoort het scherm van de S4 iets beter, terwijl bij de andere het scherm van de HTC weer beter is.

Erg opmerkelijk, volgens mij zegt dit gewoon dat de verschillen tussen de twee toestellen marginaal zijn.

Het gaat tussen de S4 en One volgens mij meer dan ooit om looks and feels, De ene persoon wil een accu kunnen vervangen, de andere heeft liever een premium feel..... Dat soort dingen alsware, denk dat de toestellen daarom erg aan elkaar gewaagt zijn.

Een goed voorbeeld dat concurrentie de fabrikanten dwingt tot het uitbrengen van kwalitatief goede hardware.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:46:
[...]

Maar wanneer mis je die pixels dan? Tijdens het internetten of het scrollen door je menu's en dergelijke? Bij apps en filmpjes verdwijnen ze gewoon hoor. Nee, ik was eerst ook huiverig voor die knoppen maar ik kan niet meer zonder! En dat wakker maken mis je dan ja, jammer dan. 8)
Gelukkig zit de aanknop wel op de goede plek bij de Z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 12-09 19:52
rodnet1 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:33:
[...]

Smaakkwesties spelen natuurlijk altijd een rol maar dit topic is volgens mij een vergelijking tussen de 2013 toppers en de Nexus 4 hoort daar gewoon niet bij.
Natuurlijk mag de Nexus 4 hier nog wel bij, als hij nog verkrijgbaar is en mee kan komen met deze toestellen. Mag je een iPad 3 dan ook niet meer meenemen in een 2013 tabletvergelijk?

Los daarvan; volgens mij hoort het laatste Nexus toestel ALTIJD in een vergelijking van huidige Android toestellen thuis.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gugger schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:47:
[...]

Natuurlijk mag de Nexus 4 hier nog wel bij, als hij nog verkrijgbaar is en mee kan komen met deze toestellen. Mag je een iPad 3 dan ook niet meer meenemen in een 2013 tabletvergelijk?

Los daarvan; volgens mij hoort het laatste Nexus toestel ALTIJD in een vergelijking van huidige Android toestellen thuis.
Nee, de Nexus hoort hier m.i. ook niet bij (zie topic titel btw). De Nexus is een leuk alternatief voor de kleinere portemonnee en koop je daarvoor een prima toestel. Echter is de Nexus gewoon niet up to date qua hardware specs:

720p vs 1080p
318ppi vs 440ppi(+)
8GB vs 16/32 GB
geen SD vs wel SD (XZ/S4)
8mp vs 13mp (XZ/S4)
And so on ......

Enige pre van de Nexus is de laatste sofware 4.2 vs 4.1 ... maar dat is snel weer gelijkgetrokken. Eind vorig jaar had je gelijk gehad maar nu staat de Nexus in de schaduw van de XZ, One en S4. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zover was ik nog niet gekomen ;)
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:06:
Het blijft toch opmerkelijk dat verschillende reviewers verschillende resultaten qua scherm opmerken.
Bij de ene reviewer scoort het scherm van de S4 iets beter, terwijl bij de andere het scherm van de HTC weer beter is.

Erg opmerkelijk, volgens mij zegt dit gewoon dat de verschillen tussen de twee toestellen marginaal zijn.

Het gaat tussen de S4 en One volgens mij meer dan ooit om looks and feels, De ene persoon wil een accu kunnen vervangen, de andere heeft liever een premium feel..... Dat soort dingen alsware, denk dat de toestellen daarom erg aan elkaar gewaagt zijn.

Een goed voorbeeld dat concurrentie de fabrikanten dwingt tot het uitbrengen van kwalitatief goede hardware.......
Eens. Ik weet nog dat ik heel lang zat te twijfelen tussen de Sensation en de S2. Die waren ook ontzettend aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk de S2 geworden en geen seconde spijt van gehad. Mijn negatieve ervaringen met een TouchPro (Mda Vario IV) dreven mij naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Grappig. Hetzelfde gold voor mij, maar bij mij werd het de Sensation. Voornamelijk voor de looks en de aluminium body. Ook geen seconde spijt van gehad. Zie om me heen heel veel gebarsten Samsungs en de mijne is bijna onverwoestbaar. Bovendien voelt het aluminium veel luxer en duurzamer aan.
Deze zelfde argumenten gelden nu weer voor de verschillen tussen de S4 en One. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.