Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
KarlMarX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:26:
Bovendien voelt het aluminium veel luxer en duurzamer aan. Deze zelfde argumenten gelden nu weer voor de verschillen tussen de S4 en One. :)
Durf persoonlijk niet, waar het toestel ook van is gemaakt, hem te gebruiken zonder hoesje. Waarmee dat mooie aluminium (vind ik uiteraard ook een mega pré) weer voor een groot deel teniet wordt gedaan :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Grappig. Hetzelfde gold voor mij, maar bij mij werd het de Sensation. Voornamelijk voor de looks en de aluminium body. Ook geen seconde spijt van gehad. Zie om me heen heel veel gebarsten Samsungs en de mijne is bijna onverwoestbaar. Bovendien voelt het aluminium veel luxer en duurzamer aan.
Deze zelfde argumenten gelden nu weer voor de verschillen tussen de S4 en One. :)
De One voelt absoluut luxer aan, maar alu is zeker niet duurzamer dan plastic maar wellicht bedoel je wat anders. Lees anders een leuk stukje: plastic versus aluminium

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Grappig. Hetzelfde gold voor mij, maar bij mij werd het de Sensation. Voornamelijk voor de looks en de aluminium body. Ook geen seconde spijt van gehad. Zie om me heen heel veel gebarsten Samsungs en de mijne is bijna onverwoestbaar. Bovendien voelt het aluminium veel luxer en duurzamer aan.
Deze zelfde argumenten gelden nu weer voor de verschillen tussen de S4 en One. :)
Grappig, ik had exact hetzelfde. Ik ben voor het eerst van een HTC afgestapt met mijn nieuwe telefoon (puur omdat het gewoon te duur wordt! Nu een Newman N2 (een Chinese telefoon met exynos 4412 samsung processor, maar dat terzijde) en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn telefoons.

Voor een telefoon van 200 euro vind ik het niet erg dat hij wat goedkoper aanvoelt, maar voor 700! euro vind ik dat toch echt wel een must! Ook merk ik bij mijzelf dat gimmicks leuk zijn, maar dat het snel verveeld en weer over ga tot de orde van de dag.

Ten nadele van de Sony, ik heb een tijdje een tablet S gehad en die klepjes zijn echt mega irritant!

Verder allemaal top telefoons waar je, waarschijnlijk ook door wat je gewend bent, snel voor iets vertrouwd zult kiezen. Ik denk dat voor HTC de uitdaging is om Samsung kopers te kunnen overtuigen dat er meer is dan Samsung en voor Samsung de kunst is om de kopers nog meer Android gelijk te laten stellen aan Samsung. Sony wordt een zeer degelijke goede derde, maar komt mijns inziens net iets te kort.. maar toch al een stuk dichter bij de top dan 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Dan heb je flink ruige mensen om je heen. Want vooral die S2 is erg goed en duurzaam qua behuizing. We hebben hem in dezelfde maand gekocht met 4 vrienden, al twee jaar alle 4 zonder hoesje en zit er nog heel goed uit.

De One blijkt in crashtests toch wel kwetsbaar. Daar komt bij dat ding bijna niet te repareren valt vanwege het unibody. Dus als je hem buiten de garantietermijn laat vallen heb je een probleem. Als je er toch een lelijk plastic hoesje omheen gaat doen, hoef je het voordeel van premium feel niet meer te noemen. Het plastic van de S4 ziet er al een stuk beter uit dan de S3. En een groot voordeel vind ik dat je voor erg goedkoop even de backcover kan vervangen.

Die glimmende randjes van de One die ook op de iPhone 5 zitten zijn ook erg kwetsbaar gebleken. Gaan snel krasjes in zitten die duidelijk te zien zijn.

Maar opvallend dat veel mensen die keuze hebben gemaakt. Ik ging eigenlijk naar de winkel om de Sensation te kopen. Toen ik toch nog even de Samsung moest proberen van de verkoper was ik binnen 5 minuten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:14:
[...]

Dan heb je flink ruige mensen om je heen. Want vooral die S2 is erg goed en duurzaam qua behuizing. We hebben hem in dezelfde maand gekocht met 4 vrienden, al twee jaar alle 4 zonder hoesje en zit er nog heel goed uit.

De One blijkt in crashtests toch wel kwetsbaar. Daar komt bij dat ding bijna niet te repareren valt vanwege het unibody. Dus als je hem buiten de garantietermijn laat vallen heb je een probleem. Als je er toch een lelijk plastic hoesje omheen gaat doen, hoef je het voordeel van premium feel niet meer te noemen. Het plastic van de S4 ziet er al een stuk beter uit dan de S3. En een groot voordeel vind ik dat je voor erg goedkoop even de backcover kan vervangen.

Die glimmende randjes van de One die ook op de iPhone 5 zitten zijn ook erg kwetsbaar gebleken. Gaan snel krasjes in zitten die duidelijk te zien zijn.

Maar opvallend dat veel mensen die keuze hebben gemaakt. Ik ging eigenlijk naar de winkel om de Sensation te kopen. Toen ik toch nog even de Samsung moest proberen van de verkoper was ik binnen 5 minuten om.
Ik heb alleen een val test gezien van de One, zijn er meerdere tests beschikbaar? Ik denk dat elk scherm barst als je hem laat vallen plat op het scherm. Dat zijn onmogelijke praktijktests en elke telefoon heeft een weak spot, je moet mazzel of pech hebben. Alles kan krassen, maar mijn Sensation had geen krassen, maar zie toch menig S3 met een troebele achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
In de garantietermijn laten vallen is ook geen goed idee, want dan moet je hem op eigen kosten vervangen.

Nadeel van de S2 is de darkchrome rand om het scherm. Deze hoort bij het scherm en is niet los te vervangen. Inmiddels zit ik op het zwarte plastic door het zonder hoesje dragen in mijn broekzak en het in/uit de carkit halen. Maar ja, een metalen rand had ook dat niet zonder kleerscheuren overleefd.

Ik moet wel even lachen bij het vergelijk:
- Kunststof is niet heel erg goed voor het milieu. Het vergaat niet vanzelf en moet gesmolten worden waarbij giftige stoffen vrijkomen.
Alsof aluminium niet rottig is om te smelten uit het erts, daar is een vrij hoge temperatuur bij nodig.

Droptests met de One zijn er nauwelijks omdat het toestel vrij zeldzaam is. HTC gaat een maand over de oorspronkelijk releasedatum heen. Ik hoop niet dat er nu gerushte apparaten worden geleverd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Senor Sjon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:23:
Droptests met de One zijn er nauwelijks omdat het toestel vrij zeldzaam is. HTC gaat een maand over de oorspronkelijk releasedatum heen. Ik hoop niet dat er nu gerushte apparaten worden geleverd.
@Franco10 Hoe kun je dan stellen dat het een zwak toestel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
dangerousp schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:21:
Ik heb alleen een val test gezien van de One, zijn er meerdere tests beschikbaar? Ik denk dat elk scherm barst als je hem laat vallen plat op het scherm. Dat zijn onmogelijke praktijktests en elke telefoon heeft een weak spot, je moet mazzel of pech hebben. Alles kan krassen, maar mijn Sensation had geen krassen, maar zie toch menig S3 met een troebele achterkant.
Nou die test bedoelde ik ook. Mijn nederige excuses omdat ik het over crashtests had. In die test dus laat het stukje voorkant best al snel los. Ik laat mijn toestel best wel vaak vallen binnenshuis, daar is de S2 in twee jaar tijd goed mee om gegaan. Maar als dat ding na een val al eraf gaat springen heb ik een probleem.

Het voordeel van plastic is dat de laag eronder ook dezelfde kleur heeft, waardoor krasjes minder snel opvallen. Op de achterkant van de One zullen ze sneller opvallen. En het grote voordeel is natuurlijk dat als je na een jaar zon troebele achterkant hebt, je gewoon erg goedkoop een nieuwe backcover kan kopen.

Dat is natuurlijk de mooie paradox van al die mensen die zeggen de One te willen vanwege het fantastische uiterlijk en feel. 99% stopt het weg achter een lelijk plastic hoesje.

Modbreak:Ik vraag het nog één keer heel vriendelijk; Wil je nu op houden met het trollen? Je hoeft de mensen die voor een HTC One gaan niet te overtuigen van in jouw ogen inferieure kwaliteit van de dit toetsel, Het begint er op te lijken dat je alleen maar reageert om een specifiek toestel af te kraken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 05-04-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*weg* off-topic, de kleren van je vriendin zijn off-topic, dat weet je zelf natuurlijk ook wel ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Bullet NL op 05-04-2013 17:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:38:
[...]

Het voordeel van plastic is dat de laag eronder ook dezelfde kleur heeft, waardoor krasjes minder snel opvallen. Op de achterkant van de One zullen ze sneller opvallen. En het grote voordeel is natuurlijk dat als je na een jaar zon troebele achterkant hebt, je gewoon erg goedkoop een nieuwe backcover kan kopen.

Dat is natuurlijk de mooie paradox van al die mensen die zeggen de One te willen vanwege het fantastische uiterlijk en feel. 99% stopt het weg achter een lelijk plastic hoesje.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb 2 jaar een alu HTC Legend gehad. Die heb ik ook best vaak laten vallen. Na 2 jaar heb je dan wel eens een deukje in het aluminium. Maar mijn One X heeft na een val ook een beschadiging, maar door de witte kleur wordt deze beschadiging ook snel vuil, wat me enorm stoort.

Ik ben nu met mijn One X juist extreem voorzichtig en heb hier ook ee hoesje voor gekocht. Dat terwijl ik dat bij alle voorgaande telefoons nog nooit heb gewild. Sterker nog, mijn Legend was zo oersterk, dat ik met die telefoon nooit bang ben geweest om hem te laten vallen of dat hij schade zou oplopen als ik hem liet vallen. Als ik nu mijn One X een keer laat vallen slaat gelijk de schrik me om het hart...

Door ervaringen uit het verleden heb ik dus zeker voorkeur voor aluminium van HTC boven kunststof van Samsung of welk merk dan ook en voel ik bij alu dus juist niet de behoefte om hem in een hoesje te stoppen.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gugger schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:55:
[...]
Door ervaringen uit het verleden heb ik dus zeker voorkeur voor aluminium van HTC boven kunststof van Samsung of welk merk dan ook en voel ik bij alu dus juist niet de behoefte om hem in een hoesje te stoppen.
En dat wellicht dit soort perikelen krijgen? Welnu, neen dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Gugger schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:55:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb 2 jaar een alu HTC Legend gehad. Die heb ik ook best vaak laten vallen. Na 2 jaar heb je dan wel eens een deukje in het aluminium. Maar mijn One X heeft na een val ook een beschadiging, maar door de witte kleur wordt deze beschadiging ook snel vuil, wat me enorm stoort.

Ik ben nu met mijn One X juist extreem voorzichtig en heb hier ook ee hoesje voor gekocht. Dat terwijl ik dat bij alle voorgaande telefoons nog nooit heb gewild. Sterker nog, mijn Legend was zo oersterk, dat ik met die telefoon nooit bang ben geweest om hem te laten vallen of dat hij schade zou oplopen als ik hem liet vallen. Als ik nu mijn One X een keer laat vallen slaat gelijk de schrik me om het hart...

De Legend is dan ook niet echt te vergelijken met een andere telefoon, door de "kin" zal de telefoon bijna nooit op het scherm vallen bij een val, terwijl dit bij de One en S4 wel het geval is. (en bijna elke andere telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:01:
[...]

En dat wellicht dit soort perikelen krijgen? Welnu, neen dank je.
Dit is duidelijk een productiefout en heeft niet zo heel veel met de HTC One te maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:17:
Dit is duidelijk een productiefout en heeft niet zo heel veel met de HTC One te maken.
Meer mensen met een S hebben dit maar gelukkig dat de zwarte One geen enkele kans heeft op deze issue aangezien HTC absurd veel ervaring heeft met aluminium apparaten en dit nooit meer zal kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:21:
[...]

Meer mensen met een S hebben dit maar gelukkig dat de zwarte One geen enkele kans heeft op deze issue aangezien HTC absurd veel ervaring heeft met aluminium apparaten en dit nooit meer zal kunnen voorkomen.
Die ervaring hadden ze vorig jaar ook al. 8)7 Mag toch hopen dat dit sarcasme was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:14:
[...]

Sorry hoor, maar je begint nu echt een beetje door te draven in het hetze tegen de HTC One, er is 1 filmpje op Youtube verschenen waar ze 2 toestellen vergelijken door een totaal niet wetenschappelijke valtest.
Totaal willekeurig en het is helemaal niet duidelijk als de HTC die ze daar gebruikt hebben daadwerkelijk een productie model is. Het klepje wat er af gesprongen is kan bijvoorbeeld op een andere manier zijn gemonteerd dan bij de uiteindelijke productie versie.

Tevens schrijf je iets van zwakke randjes, je hebt gelijk dat dit bij de iPhone een design element is wat niet heel erg kras ongevoelig is gebleken. Echter, zijn helemaal geen, althans zeker niet veel meldingen dat dit bij de HTC One ook het geval is.

Daarnaast schrijf je dat een telefoon zijn Premium feel verliest wanneer je hem in een hoesje zou stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Black-Magnetic-Wallet-PU-Leather-Case-Cover-Pouch-For-HTC-ONE-HTC-M7-/00/s/NTAwWDUwMA==/z/N5IAAMXQueRRXkFS/$T2eC16dHJFoE9nh6piyIBR(kFRPcrQ~~60_12.JPG

Zo maar een voorbeeld die in mijn ogen niets af doen aan de premium feel van een toestel. Steker... je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je toestel in een normale pouch te vervoeren, waarbij je hem er gewoon uithaalt op moment dat je gaat bellen, internetten of een bericht wil versturen. Alleen tijdens transport is hij dan mooi beschermd in een hoesje en tijdens gebruik heb je dan niet meer vast dan alleen een mooie premium HTC One.

definit
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:21:
[...]

Je hoeft niet de nodige sarcasme in je berichten te stoppen..... HTC heeft inderdaad veel ervaring met aluminium apparaten, een productiefout zoals ik schreef kan natuurlijk altijd. Onder normale omstandigheden moet een coating (ook al is het anodisatie) blijven zitten. Nu is het volgens mij wel zo dat HTC voor de One S een andere manier van anodiseren heeft gebruikt als destijds met de Sensation. Kortom, er is niets dat er tot op heden op wijst dat de coating van de HTC One snel los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:42:
Je hoeft niet de nodige sarcasme in je berichten te stoppen..... HTC heeft inderdaad veel ervaring met aluminium apparaten, een productiefout zoals ik schreef kan natuurlijk altijd. Onder normale omstandigheden moet een coating (ook al is het anodisatie) blijven zitten. Nu is het volgens mij wel zo dat HTC voor de One S een andere manier van anodiseren heeft gebruikt als destijds met de Sensation. Kortom, er is niets dat er tot op heden op wijst dat de coating van de HTC One snel los laat.
Een productiefout kan altijd, maar los het dan netjes op. Dat heeft HTC ook niet gedaan. Sommige toestellen zijn wel omgewisseld, maar ik ken ook zat mensen die gewoon van HTC te horen krijgen "dat is gebruikersschade". Vooral nu het niet meer actueel is. Volgens mij is de HTC One van hetzelfde materiaal gemaakt met hetzelfde proces, dus ik ben benieuwd hoe deze het gaat uithouden. Zou mij niets verbazen als die ook weer vrij krasgevoelig blijkt.

[ Voor 41% gewijzigd door J0ey op 05-04-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
[...]
Het voordeel van plastic is dat de laag eronder ook dezelfde kleur heeft, waardoor krasjes minder snel opvallen. Op de achterkant van de One zullen ze sneller opvallen.
Heb jij enig idee hoe dat aluminium verwerkt wordt? Ik zou eens wat research doen voordat je dingen aanneemt. Dit zou ik overigens bij al je posts eens doen, want volgens mij is het 90% gebaseerd op je liefde voor Samsung en niet op feiten. Wat overigens heel irritant begint te worden (blijkt volgens mij ook uit alle stukken tekst van je posts die door mods weg worden gehaald en de modbreaks die volgen).
[...]

[modbreak] Ik vraag het nog één keer heel vriendelijk; Wil je nu op houden met het trollen? Je hoeft de mensen die voor een HTC One gaan niet te overtuigen van in jouw ogen inferieure kwaliteit van de dit toetsel, Het begint er op te lijken dat je alleen maar reageert om een specifiek toestel af te kraken. [/]
Waar baseer je op dat 99% dit achter een lelijk plastic hoesje stopt (waarbij ik je overigens wel gelijk geef dat plastic niet zo mooi is)? Ik zal het niet in een hoesje doen. Uit ervaring blijkt dat HTC alu telefoons aardig tegen stoten en dergelijken kunnen. Ik heb een HTC Sensation, mijn vriendin heeft een HTC One S. Die dingen vallen aardig vaak, nauwelijks iets te zien. Zie geen probleem?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:42:

Tevens schrijf je iets van zwakke randjes, je hebt gelijk dat dit bij de iPhone een design element is wat niet heel erg kras ongevoelig is gebleken.
Heel veel mensen hebben een iPhone en bijna allemaal in een hoesje. Toch zie ik vaak toch dat die glimmende randen zijn beschadigd. De One heeft een vergelijkbaar randje.
Echter, zijn helemaal geen, althans zeker niet veel meldingen dat dit bij de HTC One ook het geval is.
Dat gaat ook moeilijk als dat ding maar niet geleverd kan worden he. Lijkt me sterk dat iemand na een hands-on review zoiets gaat roepen.
Daarnaast schrijf je dat een telefoon zijn Premium feel verliest wanneer je hem in een hoesje zou stoppen.

[afbeelding]
Als je het hoesje mee laat tellen in het premium gevoel, dan kun je zeggen dat je waarschijnlijk met de S4 een veel betere premium beleving zal gaan hebben. Dat toestel zal naar verwachting meer verkopen en zodoende zal er meer keuze zijn uit premium hoesjes toch? Want de populaire Galaxy serie heeft vast wel meer animo van hoesjes producenten.
Zo maar een voorbeeld die in mijn ogen niets af doen aan de premium feel van een toestel. Steker... je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je toestel in een normale pouch te vervoeren, waarbij je hem er gewoon uithaalt op moment dat je gaat bellen, internetten of een bericht wil versturen. Alleen tijdens transport is hij dan mooi beschermd in een hoesje en tijdens gebruik heb je dan niet meer vast dan alleen een mooie premium HTC One.
Om eerlijk te zijn zie ik erg weinig mensen met zon hoesje lopen. Het grote nadeel daarvan (voor mensen die bang zijn voor beschadigingen) is dat als hij tijdens gebruik uit je handen valt je nog steeds ver van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:14:
[...]

Heel veel mensen hebben een iPhone en bijna allemaal in een hoesje. Toch zie ik vaak toch dat die glimmende randen zijn beschadigd. De One heeft een vergelijkbaar randje.
Verdiep je nu eens in de materi; Het is waar dat de iPhone 5 ook van aluminium is, maar dit matrieaal kan je op verschillende manieren verwerken. Daarom lijken de iPhone 5 en HTC One constructie technisch helemaal niet op elkaar, behalve dat ze beide een van aluminium gemaakte Smartphone zijn.

Ik herhaal het nog maar eens, de manier van aluminium verwerking is totaal niet met elkaar te vergelijken. Door dit verschil is het voor HTC ook mogelijk om veel dieper in het materiaal te dringen tijdens het anodisatieproces, wat bijvoorbeeld weer kan zorgen voor een hardere, maar ook flexibele coating laag. Het is heel simpel, hoe dieper je in het aluminium kan dringen tijdens de anodisatie, hoe dieper de (flexibele) kleurstof het materiaal binnen kan dringen. Krassen kunnen altijd voorkomen, echter door dat de kleur heel diep in het materiaal zit valt dit niet meer op dan bijvoorbeeld een kunstof telefoon.
Dat gaat ook moeilijk als dat ding maar niet geleverd kan worden he. Lijkt me sterk dat iemand na een hands-on review zoiets gaat roepen.
Omdat jij schrijft dat de iPhone beschadigt (waar je gelijk aan hebt) is het niet zo dat dit bij de HTC One ook per definitie het geval zou zijn. Kom nu eens met feiten aan dat dit daadwerkelijk bij de HTC One ook het geval is.
Als je het hoesje mee laat tellen in het premium gevoel, dan kun je zeggen dat je waarschijnlijk met de S4 een veel betere premium beleving zal gaan hebben. Dat toestel zal naar verwachting meer verkopen en zodoende zal er meer keuze zijn uit premium hoesjes toch? Want de populaire Galaxy serie heeft vast wel meer animo van hoesjes producenten.
Ik laat het hoesje niet mee tellen in een premium gevoel, ik schrijf alleen dat voor mij prima voorbeelden zijn te vinden waarbij een pouch geen afbreuk doet aan het gevoel wat de telefoon geeft.

Een heel simpel hoesje als deze;

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-VjYhdH3U3ao/T6ezFvUM9UI/AAAAAAAABek/o3oqu3q9eiA/s640/HTC_PO_S650_Slip_Pouch_for_HTC_One_X%2520%2528342x640%2529.jpg

Doet helemaal niets af aan het premium gevoel van het toestel, immers..... wanneer je het toestel gebruikt moet je hem volledig uit dit hoesje halen.
Om eerlijk te zijn zie ik erg weinig mensen met zon hoesje lopen. Het grote nadeel daarvan (voor mensen die bang zijn voor beschadigingen) is dat als hij tijdens gebruik uit je handen valt je nog steeds ver van huis bent.
Kijk eens goed om je heen, dit type hoesje is zo'n beetje de meest verkochte telefoon accessoire, winkels als Belcompany, Saturn en Mediamarkt hangen er bij wijze van spreken vol mee.

Nogmaals, wanneer jij zo stellig je meningen wil verdedigen, kom dan met gefundeerde argumenten, aan wat persoonlijke aannames van jou hebben we helemaal niets. Zeker omdat jij een groot deel van je argumenten baseert op 1 fimpje (droptest) en 1 review (gsmarena).

Prima dat je mee wil doen in een discussie, maar kom dan met argumenten, i.p.v. alleen wat trollerige opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:14:
[...]

wat maakt het nou weer uit wat andere mensen doen, het gaat toch om hoe je zelf je telefoon gebruikt? Zelfs al is Bullet de enige in nederland met een hoesje om zijn htc one dan nog heeft zijn telefoon geen beschadigingen en is het snel deukjes of krasjes krijgen voor hem geen argument om voor een samsung te gaan.

Dit hele ''iedereen dit, nederland dat'' slaat nergens op, wat een schapen gedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:40:
[...]

Verdiep je nu eens in de materi; Het is waar dat de iPhone 5 ook van aluminium is, maar dit matrieaal kan je op verschillende manieren verwerken. Daarom lijken de iPhone 5 en HTC One constructie technisch helemaal niet op elkaar, behalve dat ze beide een van aluminium gemaakte Smartphone zijn.

Ik herhaal het nog maar eens, de manier van aluminium verwerking is totaal niet met elkaar te vergelijken. Door dit verschil is het voor HTC ook mogelijk om veel dieper in het materiaal te dringen tijdens het anodisatieproces, wat bijvoorbeeld weer kan zorgen voor een hardere, maar ook flexibele coating laag. Het is heel simpel, hoe dieper je in het aluminium kan dringen tijdens de anodisatie, hoe dieper de (flexibele) kleurstof het materiaal binnen kan dringen. Krassen kunnen altijd voorkomen, echter door dat de kleur heel diep in het materiaal zit valt dit niet meer op dan bijvoorbeeld een kunstof telefoon.
Als je goed leest zie je dat ik het niet over het volledige aluminium van het toestel had. Het ging mij vooral om de specifieke glimmende rand bij het toestel. Ik ben even vergeten welke dat was, maar bij een review werd gezegd dat die hetzelfde aanvoelde als bij de iPhone.
Ik laat het hoesje niet mee tellen in een premium gevoel, ik schrijf alleen dat voor mij prima voorbeelden zijn te vinden waarbij een pouch geen afbreuk doet aan het gevoel wat de telefoon geeft.
Ik stelde dat je weinig hebt aan een premium feel van een One, als je er een hoesje omheen doet. Jij stelt vervolgens dat je met een lux hoesje wel een premium feel kan hebben. Dus dan kan dat ook met een S4 (voor hoesjes-fans). En waarschijnlijk nog beter dan de One omdat er meer voor de Galaxy lijn wordt geproduceerd.
Nogmaals, wanneer jij zo stellig je meningen wil verdedigen, kom dan met gefundeerde argumenten, aan wat persoonlijke aannames van jou hebben we helemaal niets. Zeker omdat jij een groot deel van je argumenten baseert op 1 fimpje (droptest) en 1 review (gsmarena).
Opvallend dat jij juist degene bent die dit zegt. Immers jij had wat opmerkingen over zwartwaarden, fotokwaliteit en bijvoorbeeld een derde softkey die jij op feiten achtte te baseren, wat niet zo bleek te zijn. Dus laten we deze tip met z'n allen proberen te gebruiken.

Het woord beleving wordt ook door jou en anderen heel veel gebruikt in dit topic. Ik geef daarom mijn mening en hoe mijn beleving is in sommige aspecten. En daar is niets mis mee. Ik hoop wel dat jij dan op elke post in dit topic die niet op perfect geteste waterdichte feiten is gebaseerd, eenzelfde reactie zal geven. Uiteindelijk zijn we slechts mensen met slechts een eigen mening. Zolang je probeert het te onderbouwen zoals ik dat doe, zie ik niet wat er aan de hand is.
darkpluisje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:45:
wat maakt het nou weer uit wat andere mensen doen, het gaat toch om hoe je zelf je telefoon gebruikt? Zelfs al is Bullet de enige in nederland met een hoesje om zijn htc one dan nog heeft zijn telefoon geen beschadigingen en is het snel deukjes of krasjes krijgen voor hem geen argument om voor een samsung te gaan.

Dit hele ''iedereen dit, nederland dat'' slaat nergens op, wat een schapen gedrag!
Je hebt mijn reactie verkeerd begrepen. Waar ik op doelde was dat in de meeste gevallen het gebruik van een hoesje niet gericht is op het mooier maken van de telefoon, maar van het beschermen. Dan is het nadeel van zo'n hoesje dat hij tijdens gebruik niet beschermd is. Als ik kijk naar de mensen om me heen zie ik dat de gebruikers van de high-end smartphones veel vaker een permanent hoesje hebben. Een permanent hoesje dus die het premium toestel verbergen.

Ik bedoelde dus niet dat je een ander hoesje moet kiezen omdat veel anderen dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat HTC meer spijt heeft dat het te weinig heeft uitgegeven aan productiecapaciteit. Om je vlaggenschip 5-6 weken uit te stellen (ik moet het eerst nog zien half april...), kost ze gewoon een hoop momentum. Iets waar Sony in samenwerking met T-Mobile hard aan werkt, zie die kortingsacties als ze een shop ergens openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Franco10 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:08:

Als je goed leest zie je dat ik het niet over het volledige aluminium van het toestel had. Het ging mij vooral om de specifieke glimmende rand bij het toestel. Ik ben even vergeten welke dat was, maar bij een review werd gezegd dat die hetzelfde aanvoelde als bij de iPhone.
Tsja, een afgeschuinde rand van aluminium in beide gevallen. Niet zo raar dus dat het hetzelfde aanvoelt... Er zijn echter ontiegelijk verschillende soorten aluminium legering met ook heel verschillende eigenschappen (hardheid, brosheid bijvoorbeeld). Wat bij de iPhone een zwak punt is, hoeft bij de One dus zeker niet per definitie het geval te zijn! Om daarover te kunnen oordelen moeten we echt nog even afwachten tot de eerste langere gebruikerservaringen er zijn.

Laatst in een winkel nog eens met een Samsung S3 gespeeld. Ik kan gewoon maar niet wennen aan TouchWiz en ik kan ook gewoon niet begrijpen dat mensen aangeven het te verkiezen boven Sense. Het ziet er in mijn beleving totaal niet hoogwaardig uit. Wat me volgens mij nog het meest stoort is het kleurgebruik.

Nu kan een Samsung adept natuurlijk zeggen dat je een andere launcher kunt installeren. En terecht! Ik zeg ook dat je Power Toggles kunt installeren als je op een HTC de quick toggles mist voor wifi en bluetooth etc. TouchWiz zou ik dus wel omheen kunnen werken. Blijft over het Amoled scherm en de algehele feel en design. En laten die 3 me nu ook niet kunnen bekoren. Eigenlijk is het toestel wel in balans, alles komt op mij een beetje wannabe en nep over; de kleuren van het scherm zijn schreeuwerig en onecht, het kunststof is blingbling glanzend en nog erger; grijze kunststof randjes als nep-metaal. Ik heb niets tegen kunststof zoals het bij een Nokia Lumia of HTC One X is toegepast. De Samsung manier bevalt me gewoon niet. Objectief kun je niet anders dan vaststellen dat de S4 een absoluut toptoestel is en we gaan hem vast nog vaak zien, maar ik zou hem zelf niet eens overwegen...

Toch lukt het me maar niet om mijn vrouw van dit alles te overtuigen, want die wil 'gewoon' een S4, lol :D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Senor Sjon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:22:
Ik denk dat HTC meer spijt heeft dat het te weinig heeft uitgegeven aan productiecapaciteit. Om je vlaggenschip 5-6 weken uit te stellen (ik moet het eerst nog zien half april...), kost ze gewoon een hoop momentum. Iets waar Sony in samenwerking met T-Mobile hard aan werkt, zie die kortingsacties als ze een shop ergens openen.
Ook dat is inderdaad iets wat vrij idioot is, en dan is het nog maar de vraag of de One over een maand wel leverbaar is. Daarmee bedoel ik écht leverbaar, niet dat er maar 5 toestellen per winkel binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:22:
HTC koopt de Camera module in, deze is beperkt leverbaar omdat de leverancier van deze camera de vraag op een of andere manier niet aan kan. Het ligt dus niet zo zeer aan de productiecapaciteit van HTC zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
@Franco10 Ik heb een S2 en een S3. Die 2 kun je in bouwkwaliteit totaal niet met elkaar vergelijken. Waar de S2 een degelijk (en naar mijn mening) en mooi design heeft, is de S3 een stuk minder (een heel stuk minder). Ik had dan ook gehoopt dat Samsung met de S4 weer richting de S2 zou gaan. Nu heb ik de S4 uiteraard nog niet in handen gehad, maar als die te vergelijken is met de S3 in bouw e.d. dan is dat echt een slechte zaak. Mijn S2 ziet er zonder hoesje nog te gebruiken en paar keer vallen nog heel goed uit. Mijn S3 ook zonder hoesje ziet er een stuk minder uit, scherm ook al vervangen doordat het plastic van de body meer meegeeft dan het scherm. Iets wat bij de S2 totaal niet het geval is. Qua specs heeft Samsung het (zolas de laatse jaren altijd) weer helemaal voor elkaar met de S4, maar qua design/bouw laten ze naar mijn idee weer heel veel liggen. De HTC one en de Xperia zijn gewoon de betere toestellen als we het daar over hebben. Maar als je een verwisselbare accu wil (persoonlijk nog nooit gebruikt of nodig gehad) en meer opslag nodig hebt dmv sd kaartje dan is er weinig tot geen keuze.

Ik schrijf dit eigenlijk omdat ik vind dat jou post heel erg opdringerig overkomen, alsof de HTC een shit toestel is en er geen betere is te krijgen dan Samsung. Ik denk dat ik dit keer voor iets mindere hardware ga (waar je in praktijk geen drol van merkt) en een camera waar nog niet echt van bekend is of hij wel zo goed is als HTC zegt (waarschijnlijk niet) in een jasje waar je je vingers bij aflikt en me niet meer erger aan het design e.d. van de S4. Afgelopen jaren altijd duidelijk voor Samsung gekozen, maar de S4 kan mij niet meer zo boeien als de S2 en S3 dat gedaan hebben, ik had dit graag anders gezien!

Ach iedereen zo zijn voorkeuren! Jij gaat waarschijnlijk voor de S4....veel plezier ermee, je zult er vast geen spijt van krijgen!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:34:
[...]

HTC koopt de Camera module in, deze is beperkt leverbaar omdat de leverancier van deze camera de vraag op een of andere manier niet aan kan. Het ligt dus niet zo zeer aan de productiecapaciteit van HTC zelf....
Volgens mij was de oorzaak, volgens een topman van HTC dat zij, omdat zij de laatste jaren minder hadden afgenomen, niet meer als premium account bij de producent te boek stonden en daardoor niet genoeg onderdelen kregen. Wellicht dat de One ze weer op de kaart zet!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

De fabrikant moet de productielijn uit 2006 weer opstarten voor de 'UltraPixel' camera. Dat duurt langer dan verwacht. ;)

Vroeger hadden we ook grote pixels, toen was de techniek nog niet verder. Is dit niet gewoon slimme marketing rondom een goedkope sensor, uitgevoerd met een betere lens en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Senor Sjon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:50:
[...]

De fabrikant moet de productielijn uit 2006 weer opstarten voor de 'UltraPixel' camera. Dat duurt langer dan verwacht. ;)

Vroeger hadden we ook grote pixels, toen was de techniek nog niet verder. Is dit niet gewoon slimme marketing rondom een goedkope sensor, uitgevoerd met een betere lens en software?
Verwacht je nu een serieuze reactie hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik snap al dat gepraat over hoesjes niet zo. Ik heb mijn Desire en later mijn Sensation nooit in een hoesje gehad en beide toestellen waren na meer dan een jaar nog zo mooi als nieuw. Zelfs het scherm. Volgens mij kan een toestel alleen beschadigen als je het los in een vrouwen handtas gooit of in een zak met sleutels. Ik heb het altijd in mijn (verder lege) broekzak of jaszak. (Laten vallen niet meegerekend, al konden mijn eerdere toestellen daar ook goed tegen.)

In ieder geval zal dit dus niet het premium gevoel van mijn HTC One gaan verpesten en zoals Bullet al aangaf zijn er ook gewoon zeer nette hoesjes te koop (voor het geval je een vrouw met een handtas bent ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo kan je het ook zeggen ja. Een tijdje terug werd er echter ook een andere reden bekend gemaakt die minder positief voor HTC is....en die heb je heus wel ergens gelezen ;)
HTC has had difficulty in securing adequate camera components as it is no longer a tier-one customer.
http://www.upi.com/Scienc...delay/UPI-85031364240890/

http://www.theverge.com/2...use-of-component-shortage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:18
Afgelopen week had een collega een nieuwe gadget: Xperia Z. Als ik wat reviews lees, lees ik vanalles over de schermkwaliteit, dat deze in de XZ vergeleken met de One veel minder zou zijn. Wat maakt nu dat de XZ zo'n minder scherm heeft?

Ik neem aan dat Sony (zoals bij bijna alle mid- tot high-end Xperia's) een VA-paneel gebruikt, maar kan er eigenlijk niks over terugvinden. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

Felyrion

goodgoan!

Ik zag dat hij hier nog niet gepost was: De uitgebreide HTC One review van Anandtech _/-\o_

Hij krijgt een Gold Editor's Choice Award (die hebben ze nog niet eerder uitgedeeld aan een smartphone, dat zegt best wat).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felyrion schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 05:32:
Ik zag dat hij hier nog niet gepost was: De uitgebreide HTC One review van Anandtech _/-\o_

Hij krijgt een Gold Editor's Choice Award (die hebben ze nog niet eerder uitgedeeld aan een smartphone, dat zegt best wat).
Ze zijn wel erg selectief, ze hebben alleen maar de One een review gegeven en nu al uitkramen met een golden choice award.

Waar zijn de review van de Xperia Z en de SGS 4? Ik zie geen keuze namelijk, ik lees alleen maar het goede kant van het review, dat camera is gewoon normaal en het scherm wat ik laatst heb gezien tegen de Xperia z test is ook stuk minder.

The golden choice award, laat me niet lachen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Eigenaardig, de One heeft volgens anandtech dezelfde JDI display als de xperia z. Ik vraag me toch af waar het aan ligt dat de z slechtere kijkhoeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:02
Interessant. Ik zie inderdaad de post van Bullet niet meer terug, evenmin als de reacties daarop. Dat waren er meerdere; ik weet nog dat toen mijn reactie verstuurd was in ieder geval al één iemand mij voor was geweest.
Mijn reactie heb ik verstuurd -en is toen ook geplaatst- gisteravond tussen 19.09 en 19.28.

Deze post zal niet volgens de regels zijn, maar het weghalen van berichten zonder enig spoor of verklaring achter te laten lijkt mij dat ook niet.

kijk je historie in je My-React even na, de berichten hebben een eigen topic gekregen i.v.m. het off-topic gehalte in dit topic. Je kan de berichten dan ook gewoon terug vinden. Ze zijn dus alleen verplaatst, een eigen topic geeft meer recht aan de op zich interessante discussie.

[ Voor 46% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:47:
[...]

Ze zijn wel erg selectief, ze hebben alleen maar de One een review gegeven en nu al uitkramen met een golden choice award.

Waar zijn de review van de Xperia Z en de SGS 4? Ik zie geen keuze namelijk, ik lees alleen maar het goede kant van het review, dat camera is gewoon normaal en het scherm wat ik laatst heb gezien tegen de Xperia z test is ook stuk minder.

Hij is al een maand aan het schrijven aan die review, geef hem ff een maandje want dat zal hij ook wel nodig hebben voor zijn review van de S4 ;) . Ga de review nu lezen, dus weet niet wat die award zou moeten betekenen maar uiteindelijk gaat het toch om wat hij in zijn review schrijft? Wat voor plaatje er aan het eind op wordt geplakt is minder belangrijk.... En er hoeft toch geen vergelijking met die andere toestellen te maken om te kunnen zeggen dat de One een prima telefoon is?

For the HTC One I'm giving our Editors Choice Gold award, which is our second highest award.
Ik zie je probleem niet helemaal? Het is niet zo dat hij de HTC als beste telefoon van het jaar uitroept ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
zie de uitleg hier boven, niet door gaan met off-topic berichten.

[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:04:
Eigenaardig, de One heeft volgens anandtech dezelfde JDI display als de xperia z. Ik vraag me toch af waar het aan ligt dat de z slechtere kijkhoeken heeft.
Laminatieproces van HTC is heel erg goed :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:47:
[...]

Anandtech doet geen reviews van pre-production hardware en nemen tenminste de tijd voor een review ipv zo snel mogelijk een review plaatsen met in feite een hands-on experience van misschien 1-3 dagen. Bovendien doen ze ook enorm veel analyse en objectieve feitelijke testen waar veel tijd in gaat zitten.

De SGS4 review gaat er ook gewoon komen maar dus pas met final hardware en ze hebben ook al aangekondigd dat ze een uitgebreide vergelijking gaan doen tussen Snapdragen 600 en Exynos Octa.

Jij mag het dus misschien niet waarderen maar Anandtech is dus niet echt een 13 in een dozijn reviewsite en doen dingen wezenlijk anders, korte hands-on reviewtjes zijn er genoeg te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ondanks dat de One en Xperia Z beide een JDI DIsplay scherm hebben kan hier natuurlijk prima kwaliteit verschil in zitten. Daarbij komt ook nog dat het scherm van de One iets kleiner is dan die van de XZ, iets andere specificaties kan dus prima, door dat het scherm kleiner is heeft hij bijvoorbeeld een hogere PPI, maar ook kan hij constructie technisch toch iets anders in elkaar zitten. Bijvoorbeeld door (zoals CLB terecht op merkt) een beter manier waar hoe ze het display zelf, de touch-laag en het glas op elkaar laten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
lama, niet meer van toepassing

[ Voor 95% gewijzigd door luappul op 06-04-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
*weg* zie TW, off-topic berichten worden verwijderd, de discussie waar jij het over hebt is alleen maar verplaatst. Maak gebruik van de TR knop indien je iets leest waar je het niet mee eens bent, ga in geen geval zelf off-topic reageren of je gelijk te proberen te halen.

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Meeste Europese Xperia Z'en hebben een Sharp display. Maar dat terzijde, ook al hebben ze beide een JDI display, wil dat niet zeggen dat het hetzelfde is. JDI is de maker van het display en niet het type.

Wat betreft kijkhoeken zal een keuze geweest zijn van zowel Sony als HTC. Het is maar wat je belangrijk vind, ook zullen de kosten meespelen. Ik kan me voorstellen dat hoe duurder scherm hoe minder winst je maakt. Misschien had Sony beter een scherm met betere kijkhoeken kunnen plaatsen omdat reviewers dit toch wel belangrijk vinden.

Kijk je het scherm gewoon van voren dan is het een goed scherm, wat niets onder doet aan de One vind ik. De Z lijkt iets helderder wat ik wel mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:48:

Ondanks dat de One en Xperia Z beide een JDI DIsplay scherm hebben kan hier natuurlijk prima kwaliteit verschil in zitten. Daarbij komt ook nog dat het scherm van de One iets kleiner is dan die van de XZ, iets andere specificaties kan dus prima, door dat het scherm kleiner is heeft hij bijvoorbeeld een hogere PPI, maar ook kan hij constructie technisch toch iets anders in elkaar zitten. Bijvoorbeeld door (zoals CLB terecht op merkt) een beter manier waar hoe ze het display zelf, de touch-laag en het glas op elkaar laten aansluiten.
Dit zijn allemaal aannames die je doet. Kun je dit onderbouwen met feitelijke informatie?

Als ik bijvoorbeeld ook aannames ga doen denk ik dat je het minimale verschil in PPI niet zo heel snel zal opmerken. Twee schermen die hetzelfde zijn, zijn gewoon hetzelfde. De aanname die jij doet dat constructie technische zaken en de montage van het glas de kwaliteit van het scherm kunnen veranderen kan ik me totaal niet in vinden. Waar baseer je dat op? Dus jij zegt dat je met de manier waarop je een scherm monteert in een toestel, je de schermkwaliteit kunt verbeteren?

Dat Sony en HTC misschien een andere manier hebben waarmee ze het scherm in het totaalontwerp laten vallen kan best zo zijn. Maar die manier waarop je een scherm technisch in de body schroeft kun je de daadwerkelijke beeldweergave echt niet verbeteren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm wel, bij HTC lijkt het scherm op de body te liggen, als een tot de rand gevuld glas water met een bolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:58:
[...]

Dit zijn allemaal aannames die je doet. Kun je dit onderbouwen met feitelijke informatie?

Als ik bijvoorbeeld ook aannames ga doen denk ik dat je het minimale verschil in PPI niet zo heel snel zal opmerken. Twee schermen die hetzelfde zijn, zijn gewoon hetzelfde. De aanname die jij doet dat constructie technische zaken en de montage van het glas de kwaliteit van het scherm kunnen veranderen kan ik me totaal niet in vinden. Waar baseer je dat op? Dus jij zegt dat je met de manier waarop je een scherm monteert in een toestel, je de schermkwaliteit kunt verbeteren?

Dat Sony en HTC misschien een andere manier hebben waarmee ze het scherm in het totaalontwerp laten vallen kan best zo zijn. Maar die manier waarop je een scherm technisch in de body schroeft kun je de daadwerkelijke beeldweergave echt niet verbeteren hoor.
Lees je überhaupt wat ik schrijf? De schermen zijn niet het zelfde, ondanks dat ze uit de zelfde fabriek rollen zit er verschil in formaat, pixel dichtheid, daarbij maakt HTC gebruik van Gorilla Glass van Corning en Sony gebruikt dit niet.

Het kan daarom heel goed dat los van deze feitelijke verschillen er ook verschillen zijn in de manier van lamineren. Bijvoorbeeld de afstand die het LCD scherm, touchlaag en het daadwerkelijk glas van elkaar af zitten. Verschillende tests laten zien dat dit namelijk mede de inkijkhoek bepaald.

Ik heb het dus niet over de manier hoe het scherm in een telefoon is geplaatst, maar feitelijke verschillen van het scherm zelf.

Daar komt ook nog bij dat Sony in de Xperia Z een touchsensor laag gebruikt die veel beter (voor het oog) zichtbaar is dan die van HTC, hou een Sony maar eens schuin in het zonlicht met het scherm aan. Hierbij zie je veel beter de sensor liggen dan bij de HTC het geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de oscreenknoppen bij de Z altijd zichtbaar zijn? Betekent dit dan niet dat het voordeel van een grotere scherm tov de One teniet wordt gedaan?

Tweede vraag, de kleur van de speakers bij de One. Is dat nou wit of gewoon zilver? Dat kan ik uit de foto's/video's niet helemaal opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of een keuze van Sony:
Ambroos:
OptiContrast is een techniek die Sony gebruikt om het contrast te verhogen. Dit zorgt ervoor dat je onder rechte kijkhoeken een veel hoger contrast hebt dan normaal. Onder schuine kijkhoeken is het effect echter omgekeerd en lekt er heel wat van de backlight. Aangezien je je telefoon vrijwel altijd perfect recht gaat gebruiken is dit een evenwichtige beslissing.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:21:
Klopt het dat de oscreenknoppen bij de Z altijd zichtbaar zijn? Betekent dit dan niet dat het voordeel van een grotere scherm tov de One teniet wordt gedaan?
Nee deze zijn niet altijd zichtbaar: Bij filmpjes en dergelijke verdwijnen ze, bij apps kan dat ook. Tevens kunnen ze veranderen ( toetsenbord in beeld dan zal de terugknop een pijltje omlaag worden om het toetsenbord weer in te klappen ). Zit allemaal heel goed inelkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
In full-screen functies, zoals film en/of foto's kijken verbergen de knoppen zich, maar in dagelijkse dingen zie je dit;

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/reviews/129568-image/HTC-One-vs-Sony-Xperia-Z-01.jpg

Het verschil in een boel toepassingen is dus minder groot dat je op basis van 0.3" zou verwachten, het is wel zo dat je de snelheid waarbij de knoppen verdwijnen op de XZ vast kan veranderen.....
Tweede vraag, de kleur van de speakers bij de One. Is dat nou wit of gewoon zilver? Dat kan ik uit de foto's/video's niet helemaal opmaken.
Het materiaal van de speakergril is bij de HTC One het zelfde als de hele achterkant (op de kunststof voor de antenne's na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:07:
Lees je überhaupt wat ik schrijf? De schermen zijn niet het zelfde, ondanks dat ze uit de zelfde fabriek rollen zit er verschil in formaat, pixel dichtheid, daarbij maakt HTC gebruik van Gorilla Glass van Corning en Sony gebruikt dit niet.

Het kan daarom heel goed dat los van deze feitelijke verschillen er ook verschillen zijn in de manier van lamineren. Bijvoorbeeld de afstand die het LCD scherm, touchlaag en het daadwerkelijk glas van elkaar af zitten. Verschillende tests laten zien dat dit namelijk mede de inkijkhoek bepaald.

Ik heb het dus niet over de manier hoe het scherm in een telefoon is geplaatst, maar feitelijke verschillen van het scherm zelf.

Daar komt ook nog bij dat Sony in de Xperia Z een touchsensor laag gebruikt die veel beter (voor het oog) zichtbaar is dan die van HTC, hou een Sony maar eens schuin in het zonlicht met het scherm aan. Hierbij zie je veel beter de sensor liggen dan bij de HTC het geval is.
Dat zal allemaal best, maar je schrijft het alsof door al die andere manieren van gebruik, de daadwerkelijke kwaliteit van het scherm kan veranderen. En dat kan niet. Je hebt het namelijk expliciet over een kwaliteitsverschil. Het is toch echt meer de keuze van de producenten welke methoden ze toepassen. Als er specifiek op het gebied van kijkhoeken een verschil ontstaat, mag je dat zeggen. Maar om meteen van een groot kwaliteitsverschil te spreken omdat fabrikanten andere methoden gebruiken gaat me wat ver.

Maar dan nog gebruik je best veel ronde termen en niet op feitelijke gegevens gebaseerde aannames. Zolang hier geen medewerkers van de productielijn van beide bedrijven informatie gaan geven over de precieze details, lijkt het me wat natte vinger werk om op weinig diepgaande, algemene informatie conclusies over de kwaliteit van de schermen te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:29:
[...]

Dat zal allemaal best, maar je schrijft het alsof door al die andere manieren van gebruik, de daadwerkelijke kwaliteit van het scherm kan veranderen. En dat kan niet. Je hebt het namelijk expliciet over een kwaliteitsverschil. Het is toch echt meer de keuze van de producenten welke methoden ze toepassen. Als er specifiek op het gebied van kijkhoeken een verschil ontstaat, mag je dat zeggen. Maar om meteen van een groot kwaliteitsverschil te spreken omdat fabrikanten andere methoden gebruiken gaat me wat ver.

Maar dan nog gebruik je best veel ronde termen en niet op feitelijke gegevens gebaseerde aannames. Zolang hier geen medewerkers van de productielijn van beide bedrijven informatie gaan geven over de precieze details, lijkt het me wat natte vinger werk om op weinig diepgaande, algemene informatie conclusies over de kwaliteit van de schermen te baseren.
Nee, dit hebt je fout, de manier van implementatie van de tochsensor boven op het scherm, de afstand tussen het LCD paneel, de sensor en de glazen “toplaag” van het scherm hebben wel degelijk van invloed. Ook maakt Sony standaard gebruik van een screenprotector.

Al deze keuzes hebben wel degelijk invloed om de “prestaties” die een scherm heeft. Voor een goede kijkhoek moet het display namelijk zo dicht mogelijk onder het glazen scherm liggen. Schermen als de Nokia Lumia 920 en de HTC One X scoren hier bijvoorbeeld heel erg goed in.

Dus, ja… Op moment dat een fabrikant een keuze maakt voor een bepaalde oplossing vindt ik dat je best mag spreken van een kwaliteit verschil wanneer blijkt dat door deze oplossing de kijkhoek groter of kleiner is dan de concurrentie. Natuurlijk bedoel ik hier niet de levensduur kwaliteit mee, iets wat heel anders is.
Ik gebruik helemaal geen ronde termen, jij vraag mij om voorbeelden van de verschillen tussen de schermen, ik maak deze duidelijk. Ondanks dat ze uit de zelfde fabriek komen rollen (JDI) kan er dus prima (kwaliteits) verschil zitten tussen beide voorbeelden.

Nogmaals, dat ze niet het zelfde zijn maakt het formaat en de ppi direct duidelijk, ik neem aan dat het nu we duidelijk is dat we daar geen productie medewerker van JDI voor hoeven te spreken, de specs zeggen hier in al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:42:

Al deze keuzes hebben wel degelijk invloed om de “prestaties” die een scherm heeft. Voor een goede kijkhoek moet het display namelijk zo dicht mogelijk onder het glazen scherm liggen. Schermen als de Nokia Lumia 920 en de HTC One X scoren hier bijvoorbeeld heel erg goed in.
Juist ja. Dan kan je ook gewoon zeggen dat de One een betere kijkhoek zou kunnen hebben. Zoals jij dat er met heel veel ronde termen die niet op feitelijke informatie zijn gebaseerd neer zet, kunnen mensen afleiden dat er een mega groot kwaliteitsverschil is tussen de beide schermen, wat dus niet het geval is.

Het verschil in afstand zal honderdsten van een millimeter bedragen. Veel 'verschillen' zal de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk niet eens merken. Het zal dus, zoals jij ook heel vaak aangeeft, vooral aankomen op beleving. Ik vond bijvoorbeeld het glas wat werd gebruikt voor de OneX die jij erg goed vind, niet lekker aanvoelen. Dat kan best, maar dan moeten we niet meteen over een kwaliteitsverschil praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knipje*

[ Voor 97% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
*knipperdeknip*

[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Modbreak:*knip*, nu is het genoeg, geen off-topic geneuzel meer over deze kwestie. De volgende keer zullen er andere maatregelen genomen worden. vanaf nu on-topic......

[ Voor 94% gewijzigd door Bullet NL op 06-04-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:41
Zelfde fabrikant =/= zelfde paneel. Het scherm van de One is totaal anders, in opbouw (One vs. Z), laminatie en zelfs LCD driver (de Z gebruikt Renesas, de One gebruikt Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik was onder de indruk dat het dezelfde paneel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat past niet ;)
PPI is sowieso anders.

[ Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 06-04-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:49:
Ik was onder de indruk dat het dezelfde paneel was.
Verkeerd gelezen, dan. De enige vergelijking die in de review wordt gemaakt is dat de fabrikant ook verantwoordelijk is voor het scherm in de Butterfly en Droid DNA. (Welke structureel en qua laminatie er ook veel meer op lijken. Deze hebben ook de "schuine" pixels die je in mijn eerdere foto zag en HTC is zelf verantwoordelijk voor laminatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bulled, Sony gebruikt JDI omdat Sharp tekorten heeft.
Er zijn ook reviews met een Sharp paneel, beduidend beter in contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:42:
[...]

Bulled, Sony gebruikt JDI omdat Sharp tekorten heeft.
Er zijn ook reviews met een Sharp paneel, beduidend beter in contrast.
Lijkt me veel eerder andersom, Sony is mede-eigenaar van JDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Modbreak:Ik zal het nog één keer uitleggen, dit topic is bedoeld voor discussie tussen de Sony Xperia Z, de HTC One en de Samsung Galaxy S4

Lees je iets wat off-topic is, dan stuur je een Top Report in. Heb je op en/of aanmerkingen op de moderatie? Dan treed je in contact met de betreffende moderator of plaats je een bericht in het Mobile feedback topic. Ga in elk geval niet reageren op de moderatie in een topic welke daar niet voor bedoeld is, dit is namelijk ongewenst en enorm off-topic.

Wederom heb ik nu een 2 tal off-topic berichten verwijderd, goede bedoelingen ten spijt, het is en blijf off-topic en hoort hier daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat had ik dus ook, onscreen knoppen is wel fraai voor het design van het toestel (Strakke voorkant bv) maar het is heel erg afhankelijk van je gebruik of ze ooit weg gaan.

Ik twijfelde erg tussen de One en de Z maar toen ik eens goed ging kijken blijken de schermen net zo groot (of haast met zo groot) als je de knoppen van de Z eraf trekt. Ik kijk immers nooit films en game zelden, bij al mijn toepassingen zullen ze dus maar "in de weg staan" en dan voegt het niets meer toe.
Senor Sjon schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:50:
[...]
Nou ik weet niet of het puur oude techniek is met nieuwe marketing maar nieuw is het iniedergeval niet.
Deze manier van sensors bestaat al jaren maar slaat eigenlijk telkens niet echt aan.

Het is een paar keer in de Compact camera wereld geprobeerd en nu is waarschijnlijk de gsm markt aan de beurt,
Gugger schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:18:
[...]
Laatst in een winkel nog eens met een Samsung S3 gespeeld. Ik kan gewoon maar niet wennen aan TouchWiz en ik kan ook gewoon niet begrijpen dat mensen aangeven het te verkiezen boven Sense. Het ziet er in mijn beleving totaal niet hoogwaardig uit. Wat me volgens mij nog het meest stoort is het kleurgebruik.
Het interface design van TouchWiz is een Drama, erg lelijke en bovendien achterhaalde Aziatische styling als je het mij vraagt.

Dat doet Sense 5.0 een stuk beter, op een flink aantal uitzonderingen na oogt dat erg fris en past het prima binnen de huidige design filosofie/rage van het moment.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik wee niet alsof het in de praktijk ook echt handig gaat zijn, het lijkt mij meer een gimmick dan dat je er echt iets aan hebt.

Ik geloof het heen en weer scrollen van het scherm wel, dat zou prima met handschoenen aan kunnen, maar wanneer je een bericht moet gaan typen met handschoenen aan zal dit vermoedelijk een heel stuk lastiger gaan.

Zowel Samsung zelf als anderen laten dit niet zien, ze hebben het allemaal over het homescreen, maar volgens mij zijn de invoertoepassingen zoals het toetsenbord in bijvoorbeeld Whatsapp als de telefoondailer veel te klein qua knoppen om dit met handschoenen aan te bedienen.

Daarbij, handschoenen???? Die heb ik nooit aan.... Ik heb persoonlijk liever een mooi en uitgebreid car-docking-menu voor in de carkit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Donstil schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:59:
Nou ik weet niet of het puur oude techniek is met nieuwe marketing maar nieuw is het iniedergeval niet.
Deze manier van sensors bestaat al jaren maar slaat eigenlijk telkens niet echt aan.

Het is een paar keer in de Compact camera wereld geprobeerd en nu is waarschijnlijk de gsm markt aan de beurt,
wat.

een grotere pixelsize is de definiërende eigenschap van 'full frame' DSLRs en de reden waarom full frame beter presteert (en het verschil zit vooral in hoge ISO's). compact camera's met grotere sensoren (lees: grotere pixels) zijn juist populair aan het worden nu ze betaalbaarder zijn. zie sony NEX, sony RX100, recentelijk aangekodigde nikon compact DX etc.
Bullet NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:09:
[...]

Ik wee niet alsof het in de praktijk ook echt handig gaat zijn, het lijkt mij meer een gimmick dan dat je er echt iets aan hebt.

Ik geloof het heen en weer scrollen van het scherm wel, dat zou prima met handschoenen aan kunnen, maar wanneer je een bericht moet gaan typen met handschoenen aan zal dit vermoedelijk een heel stuk lastiger gaan.

Zowel Samsung zelf als anderen laten dit niet zien, ze hebben het allemaal over het homescreen, maar volgens mij zijn de invoertoepassingen zoals het toetsenbord in bijvoorbeeld Whatsapp als de telefoondailer veel te klein qua knoppen om dit met handschoenen aan te bedienen.

Daarbij, handschoenen???? Die heb ik nooit aan.... Ik heb persoonlijk liever een mooi en uitgebreid car-docking-menu voor in de carkit ;)
Het is echt hilarisch hoedanig het anti-Samsung sentiment eraf druipt in jouw posts. In mijn optiek zou een moderator iets neutraler moeten zijn, hoewel ik geen subjectieve moderatie zie.

Het toetsenbord is wellicht te klein, maar een contact selecteren en bellen, muziek selecteren (zeer handig op de fiets de afgelopen maanden) is goed mogelijk (op basis van ervaring met geleidende handschoenen, waar je overigens ook mee kunt typen).

Zeker geen gimmick, in ieder geval niet vergeleken met "Smart Scroll/Stay" imo.

Nokia presenteerde dit nog als 'unieke' feature van hun Lumia 920 destijds. Ik vind dat alle smartphones over zulke touchscreens zouden moeten beschikken in 2013. Net als die IR-poort.

[ Voor 50% gewijzigd door Sua op 06-04-2013 17:19 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sua schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:09:
[...]

wat.

een grotere pixelsize is de definiërende eigenschap van 'full frame' DSLRs en de reden waarom full frame beter presteert (en het verschil zit vooral in hoge ISO's). compact camera's met grotere sensoren (lees: grotere pixels) zijn juist populair aan het worden nu ze betaalbaarder zijn. zie sony NEX, sony RX100, recentelijk aangekodigde nikon compact DX
Nee, een FullFrame sensor is totaal wat anders dan een "UltraPixel" sensor als nu in de One gebruikt word.
Dat geld ook voor de compact camera's met verwisselbare lenzen die nu populair worden (en terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wat.

een grotere pixelsize is de definiërende eigenschap van 'full frame' DSLRs en de reden waarom full frame beter presteert (en het verschil zit vooral in hoge ISO's). compact camera's met grotere sensoren (lees: grotere pixels) zijn juist populair aan het worden nu ze betaalbaarder zijn. zie sony NEX, sony RX100, recentelijk aangekodigde nikon compact DX etc.

[...]

Het is echt hilarisch hoedanig het anti-Samsung sentiment eraf druipt in jouw posts. In mijn optiek zou een moderator iets neutraler moeten zijn, hoewel ik geen subjectieve moderatie zie.

Het toetsenbord is wellicht te klein, maar een contact selecteren en bellen, muziek selecteren (zeer handig op de fiets de afgelopen maanden) is goed mogelijk (op basis van ervaring met geleidende handschoenen, waar je overigens ook mee kunt typen).

Zeker geen gimmick, in ieder geval niet vergeleken met "Smart Scroll/Stay" imo.

Nokia presenteerde dit nog als 'unieke' feature van hun Lumia 920 destijds. Ik vind dat alle smartphones over zulke touchscreens zouden moeten beschikken in 2013. Net als die IR-poort.
Laat ik het even zo zeggen, het anti Sony en HTC is hier ook dag van de orde, vooral als het gaat om Reviews scoort Samsung altijd hoger dan een ander merk dan ook.

Ga niet zielig zitten te doen dat anti Samsung sentiment, want dat is juist omgekeerde wereldje waar je in leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Dat is inderdaad heel erg handig. En die iPhone 5 als stylus, hilarisch!
Bullet NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:09:

Hoezo heb je er niets aan? Als ik aan het lunchen ben en ik heb vieze handen, kan ik gewoon een pen of iets anders wat ik bij de hand heb gebruiken. Dat is gewoon reuze handig, vooral als je het zo vervelend vind om steeds weer die vette vlekken van het scherm moet halen. Ik eet elke dag en ik ben erg onbeleefd, heb vaak vieze handen tijdens het eten. Hoe is dit dan een gimmick en geen nuttige functie?
Daar is het ook niet voor bedoeld. Maar als je met -10 buiten staat met handschoenen, je wordt gebeld, dan kun je opnemen. Moet je na dat gesprek snel even iemand anders bellen, dan zoek je hem op in het telefoonboek, nog steeds met je handschoenen aan. Erg handig! Oh en een ander muziekje opzetten ook erg handig!
Ik denk heel eerlijk gezegd dat een smartphone niet wordt in elkaar gezet om met handschoenen te bedienen. However als het kan, zoals bij de S4, is dat reuze handig.
Jij niet, maar fietsend Nederland wel. En dan is het reuze handig als je zonder je handschoenen uit te doen toch nog enkele acties kunt uitvoeren.

Dit is gewoon een erg handige feature, die vaak van pas zal komen. Ik snap niet hoe je deze feature zo negatief tot je hebt genomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 06-04-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:04:
[...]
Ga niet zielig zitten te doen dat anti Samsung sentiment, want dat is juist omgekeerde wereldje waar je in leeft.
Oh? Nogal een aanname. Ik begrijp best dat HTC 'onze' 'steun' verdient vergeleken met Samsung, maar stel dit dan gewoon in plaats van al die onzinnig geformuleerde 'meningen' waaruit blijkt dat de ene telefoon toch de juist is voor jou persoonlijk.

Laten we het dan gewoon hebben over hoe HTC als kleine speler tegenover Samsung staat, en welke van de twee er nou eigenlijk relatief het meest 'innoveert' en zodoende interessanter is voor tweakers. In plaats van de nu.nl comments sectie nadoen, want dat is waar veel van dit topic op lijkt. Nauwelijks Tweakers.net waardig. :>

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:33:
[...]

Nee, een FullFrame sensor is totaal wat anders dan een "UltraPixel" sensor als nu in de One gebruikt word.
Het komt allebei op hetzelfde neer, al weten fotografen vaak niet waarom FullFrame zoveel beter is. Het gaat er gewoon om dat de photosites groter zijn en het ruisniveau dus lager ligt. Maar ja, het komt verder nog steeds zelden voor dat een nieuwere DSLR een lagere hoeveelheid megapixels heeft.

Wat betreft het eerdere commentaar dat dit gewoon een "oudere" of "goedkope" sensor is met goede lenzen, dat klopt niet. Over de laatste paar jaar is er gigantisch veel vooruitgang geboekt op quantum efficiency en hoe het circuit is opgebouwd (zie BSI), wat de reden is dat 13MP 1/3" sensoren überhaupt mogelijk zijn, maar dus ook zo'n 4MP sensor ten goede komt.

Verder is het een absurd snelle sensor. Probeer maar eens 8 FPS op volle resolutie op zo'n oude N95 sensor te doen.

Dat betekent natuurlijk niet een "oude" N95 het trouwens slecht doet: zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
[...]

wat.

ncorrect. Het is niet zo zeer de pixel size die 'm 'm doet. Dat is al gebleken tijdens de megapixel race. De nieuwe sensoren met meer megapixels presteren vele malen beter als oudere sensoren met grote pixels. Pixels weten ze steeds beter lichtvangend te maken. Het is vooral het oppervlak zelf die bepalend is voor de schrpte en de look. Het stuk glas wat ervoor zit etc. Naast dat je geen diffraction hebt op lagere apertures met grotere sensoren. Dit haalt dus sterk de scherpte omlaag. De sensor grootte in een compact of smartphone camera het lichtvangend vermogen waardoor het ruisig wordt.

Ondanks dat is het vooral de camera software die de kwaliteit van de foto's maakt in smartphones. Samsung heeft dit aardig onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik begrijp wat je bedoeld maar het is allemaal subjectief. Als hij netjes eet en schone handen houd is een stylus niet nodig. Als hij het sowieso niet handig vind is een stylus niet nodig.
Je kunt ook moeilijk zeggen dat de witte niet mooi is en de zwarte wel. Je kunt wel melden dat jij een zwarte/witte mooier vind en dat jij een stylus handig vind in bepaalde situaties. Als je dan toch erop reageert doe dat dan wel correct, als iemand zegt
Ik wee niet alsof het in de praktijk ook echt handig gaat zijn, het lijkt mij meer een gimmick dan dat je er echt iets aan hebt
dan lees ik daar niet uit dat je er niets aan hebt. Hij meld dat hij verwacht dat je er in de praktijk niets aan. Of dat zo is mag ieder voor zich bepalen.

Over specs kun je discussiëren, persoonlijke meningen en overtuigingen blijven subjectief.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij zal het geen Xperia Z, One of S4 worden :) Vandeweek de Sony Xperia ZL bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen Sony denkt heel erg in hokjes qua garantie, een toestel die ze hier niet voeren kan je hier ook niet laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stimmt, maar de mogelijkheden om 'm bij Sony DE aan te bieden zijn wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Wat heeft uiteindelijk de doorslag voor jou gegeven om voor de Xperia XL te gaan? Je hebt dacht ik met name tussen de one en xl zitten twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiterlijk en feel:
De HTC One 'ken' ik, paar keer gebruikt, bekeken en gevoeld en dat is heel mooi afgewerkt.
De aluminiumfeel is erg fijn, voelt chique aan en is echt heel erg high-end afgewerkt. De Xperia ZL ken ik niet, alleen van the interwebz, is geen aluminium, maar ziet er goed uit, volgens de paar reviews is het een mooie unit en zie ik de behuizing van polycarbonaat niet direct als minpunt. Anders, maar beide mooi.

DRAW

Geheugen:
De HTC One heeft standaard 32GB geheugen, terwijl de Sony Xperia ZL 16GB geheugen heeft. Deze laatste heeft wel als voordeel dat het geheugen uit te breiden is met MicroSDHX-kaartjes (tot 64GB. Er gaan wel geruchten dat er 64GB Ones op de markt komen, maar of en wanneer dat in Europa gaat gebeuren is nog maar de vraag. En aangezien ik toch echt liever 64GB heb dan 32GB heb is dat nog een hekel punt.

XPERIA ZL

Prijs:
De HTC One 32GB kost zo'n €650,00, terwijl de Sony Xperia ZL €550,00 moet kosten. Dit is exclusief verzendkosten uit Duitsland van €12,50, wat op een totaalprijs komt van €562,50. Het geheugen is dan niet gelijk; 32GB vs 16GB, trekken we dat wel gelijk, dan moet er nog een geheugenkaartje bij van 16GB voor €10,00. Dus met afronding komt dat uit op €650,00 voor de HTC One vs €575,00 voor de Sony Xperia ZL.

XPERIA ZL

Garantie:
Dan komen we gelijk bij het punt garantie. De HTC One heeft twee jaar garantie via HTC Nederland, terwijl de Sony Xperia ZL geen garantie heeft in Nederland. Sony heeft laten weten, dat ze geen garantie kunnen bieden, het toestel komt immers niet uit in Nederland en daarmee is de kous af. De twee jaar garantie bij Sony moeten dus lopen via de Duitse webshop waar het toestel wordt gekocht of via de Duitse Sony-tak.

HTC ONE

Scherm:
Het scherm van de HTC One zie ik als winnaar. Het is en iets kleiner, waardoor de ppi wat hoger is. Maar dat merken we toch nooit. Wat er wel merkbaar is, zijn de kijkhoeken van het display, die bij de One erg goed zijn. De kijkhoeken van de Sony Xperia ZL daarentegen zijn simpel gezegd belabberd te noemen en geven bij kleine hoeken al witte waas, net zoals zijn grotere broer, de Sony Xperia Z. Wel wordt er gezegd dat alle Sony Xperia ZL's zijn voorzien van een panel van Sharp, wat wordt gezien als het beste panel van de drie, die in de Sony Xperia Z zijn gebruikt. Als je van voren op het scherm kijkt is er niks aan te merken op het scherm van de Z. Persoonlijk wil ik gewoon een goed scherm, dat spreekt voor zich en heb ik de kijkhoeken van mijn HTC One X en HTC One X+ altijd erg mooi gevonden. Als ik naar de praktijk keek, gebruikte ik mijn toestel natuurlijk 95% met het zicht op de voorkant. Soms als die naast me ligt op mijn werkplek of bed ofzo en ik kreeg een berichtje en ik keek er schuin op, zag ik direct wat ik binnenkreeg... Bij de Sony Xperia ZL zal dit niet werken of stukken minder zijn denk ik, is dat een heel groot nadeel? Misschien moet ik het gewoon is meemaken en dan zelf de conclusie trekken?

HTC ONE

Camera:
De camera van de HTC One is een ultrapixelcamera met een resolutie van 4MP, die vooral in het donker erg goede foto's moet kunnen maken. De praktijk wijst in alle reviews uit dat dit vrijwel ook zeker zo is. De foto's die gewoon overdag worden geschoten met normaal licht, laten wel wat ruis zien en ook de resolutie is en blijft wat laag. De 13MP camera van de ZL is dezelfde als die van de Z en die kan behoorlijk goede foto's schieten, wat uiteraard ook weer ligt aan omstandigheden. In het donker en de schemer zal het minder zijn dan de One, maar de hogere resolutie is wel weer mooi. Beide dus voor- en nadelen.

DRAW

Root / Custom ROM's:
De HTC One heeft een bootloaderunlock nodig om rootacces te kunnen verkrijgen. Dit kan, via een speciaal, door HTC ingerichte website, waarbij er wordt opgemerkt dat de garantie gedeeltelijk kan vervallen. De praktijk wees bij onder andere de HTC One X uit, dat een bootloaderunlock veelal werd gebruikt om hardwareproblemen niet te repareren onder garantie. Een niet nette manier van HTC en erg kinderachtig te noemen, hoe dit bij de One zal zijn moet de tijd uitwijzen, maar het zijn wel erg grote stappen voor wat meer custommogelijkheden. De Sony Xperia ZL kan geroot worden zonder het unlocken van de bootloader wat erg mooi is. Ook zijn er al veel tweaks te vinden, zoals het aanpassen van notificatiebalken, tweaks van de drie onscreen-buttons enzovoort enzovoort. Het plezier en de gebruiksvriendelijkheid van de Sony Xperia ZL, ligt daarmee wel wat hoger dan die van de HTC One. Custom roms heb ik niet echt nodig en alleen gebruikt op Chinese telefoontjes, maar simpel rootacces en wat kleine tweaks kunnen toe- passen zonder enig garantieverlies is altijd fijn natuurlijk en als het kan ben ik het ook zeker wel van plan.

XPERIA ZL

Buttonlayout en ergonomie:
De HTC One maakt gebruik van twee knoppen en zijn afgestapt van de drie knoppen die ze gebruikten. In de preproductiemodellen van de HTC One werd er nog gebruikt gemaakt van wat longpresses bij knoppen, maar bij de final software zijn daarvan sommige functies om onverklaarbare wijze niet meer beschikbaar. Daarbij kon de backknop als die lang werd ingedrukt dienen als menuknop, maar dat kan nu helaas niet meer. Knoppen werken als volgt: Home - Home, Home ingedrukt houden - Google Now, 2x Home indrukken - Multitask openen, Back - terug. Menuknoppen zitten nu vaak in applicaties of er wordt weer gewerkt met de beruchte zwarte 'three dots bar'. Ik neem aan, dat er wel een update voor komt, maar ik kan niet begrijpen waarom HTC gekozen heeft voor deze werkwijze. Bij de Sony Xperia ZL wordt er gebruikt gemaakt van drie onscreenbuttons. Het voordeel daarvan is, is dat ze meedraaien met portrait naar landscape en andersom, ze kunnen zich aanpassen qua icoontje, ze kunnen een andere functie krijgen en via wat tweaks zijn ze bijvoorbeeld ook om te draaien of zijn er andere functies aan vast te maken. Dan is er nog de powerbutton, die bij de HTC One op een vrij aparte plek zit, namelijk linksboven op het toestel. Mensen klagen vaker dat powerbuttons op de bovenkant zitten, zo ook het geval was bij de HTC One X / One X+, maar dat werkte voor mij erg goed. Daar zat de powerbutton wel aan de rechterkant welke ik dan met de wijsvinger van mijn rechterhand kon bedienen. De powerbutton aan de linkerbovenkant is een kwestie van wennen, maar de button aan de zijkant, zoals bij de Xperia ZL, zal toch iets beter werken.

XPERIA ZL

Skin:
De HTC One draait op Sense 5.0, de allernieuwste skin van HTC met vele tweaks, handigheden, het nieuwe Blink Feed en de Sony Xperia ZL draait een versie van een Sony UI. Welke het beste is kan ik gewoonweg niet beoordelen. Sense 5.0 heb ik gebruikt, maar niet dusdanig lang dat ik daar een goed oordeel over kan vellen. Hetzelfde geldt voor de Sony UI, die er wat cleaner uitziet, maar daarom niet perse beter hoeft te zijn. Sense 4 en 4+ vond ik altijd fijn werken in samenwerking met een andere launcher en ik kan me niet voorstellen dat Sense 5.0 opeens heel anders zou zijn. De Sony UI staat heel dicht bij stock Android, wat ik ansich niet eens een heel groot voordeel vind, maar ziet er daarom wel strak en clean uit. Ook met een andere launcher is er al heel veel aan te passen en er is zelfs een aangepaste Sony UI launcher die met wat tweaks nog beter is dan stock. Met beide skins kan ik denk wel lekker uit de voeten.

DRAW

(Standaard)applicaties:
De HTC One en Xperia ZL hebben beide een Full HD scherm. Hierdoor moeten ontwikkelaars van applicaties hun apps en games aanpassen, zodat het ook werkt op deze resolutie. Met de aankomende vloedgolf van Full HD telefoons en de tablets die op Android draaien, maak ik me daar geen zorgen over. Wat ik wel echt een heel groot gemis vindt is het feit dat Sony geen stock browser meer meelevert op hun Xperia ZL. De stock browser van HTC heeft ondersteuning voor Flashcontent, heeft een goed werkende textreflow en heeft de befaamde 'quick controls' waar ik echt verzot op ben. De Xperia ZL wordt geleverd met Google Chrome, een in mijn ogen inferieure browser waar ik niet blij mee ga zijn. Dat wordt dus op zoek naar een third party browser die het gemis van de stock browser van HTC nog enigzins kan verminderen. Ik browse misschien de helft van de tijd dat ik mijn telefoon gebruik op het internet, dus de browser moet dan ook erg goed zijn. Ik heb mijn twijfels of een third party browser mij kan bekoren, maar dat zullen we zien.

HTC ONE

Speciale features:
De HTC One en Sony Xperia ZL hebben allebei een infraroodsensor waarmee verschillende apparaten bediend kunnen worden, dus dat is gelijkspel. De HTC One heeft twee stereospeakers, waaruit echt heel goed geluid voor een mobiele telefoon komt en dan houdt het wel weer op. Features voor de Sony Xperia ZL zijn de hardware cameraknop en het notificatieledje wat een RGB-ledje is en in tig verschillende kleuren notificaties kan aangeven, wat de HTC One beide niet heeft. Zo'n stereospeaker is echt heel mooi, maar ga ik in de praktijk minder vaak gebruiken dan een cameraknop of een goed werkend en mooi notificatieledje.

XPERIA ZL

Conclusie:
3x DRAW, 5x XPERIA ZL en 3x HTC ONE...
De witte Sony Xperia ZL komt deze weken in de Duitse webshopschappen te liggen... (zwarte is al op voorraad) Sta toch op het punt om er eentje te importeren om toch maar is te kijken hoe die gaat bevallen. Mocht het hem toch niet zijn heb ik mezelf wel de kans gegeven om alles te testen, te bevoelen en te bekijken en hoop ik dat de HTC One inmiddels ook in 64GB edities te verkrijgen is, m'n ZL van de hand kan en ik dan toch blij ben dat ik toch maar de stap heb genomen om dat toestel te importeren en te testen. Dat wordt dus ZL :D

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 09-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Ok duidelijk.
Heb zelf tussen de Xperia Z en HTC one zitten twijfelen. Hoewel ik over de Z, One en S4 genoeg te klagen heb denk ik dat de One het gaat winnen voor mij.

De Z valt denk ik af door die standaard screenprotector waar ik geen fan van ben en het vingervlek gevoelige glas wat eronder zit.

Met de S4 wil ik niet gezien worden. Ben hier een beetje een vorm boven functie persoon. En aan de ui moet ook teveel getweaked worden om het er nog redelijk uit te laten zien. Veel gedaan bij de S1 maar nu geen zin meer in.

Ik denk dat ik HTC de twijfelachtige camera en debiele button layout van de one wel kan vergeven. Die moet eerst maar eens uitkomen zodat ik het eens in het echt kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dit was ook de enige feature tijdens de hele presentatie waarvan ik dacht dat het nog wel eens handig kon zijn, al is het wel een geleende feature ;)

@CLB: Ik ben benieuwd! Komt er tzt nog een review?

@Hierboven: Het glas wat eronder zit is juist niet zo heel vingerafdrukgevoelig. Die screenprotector is een veiligheidsmaatregel die je eraf kan trekken, of een andere overheen kan plakken. Alle Sony's tot nu toe hebben dat gehad, ik snap ook niet waarom het bij de Z opeens zo'n 'ding' is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Heb zelf de Xperia S gehad, daar was het glas zonder protector amper schoon te krijgen. Het bleef altijd onder de hardnekkige vingervlekken zitten.

Van wat ik gelezen heb in de Z topic en van kennisen heb meegekregen is dat dit ook weer zo is bij de Z. En zo'n scherm wat dan zo vuil blijft vind ik zelf erg vervelend. Iets wat ik niet heb met de huidige One X die ook nog eens een gladder scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
lol toppunt van decadentie
Een S4 kopen en dan een Iphone 5 als stylus gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:06
@CLB: Ik ben benieuwd! Komt er tzt nog een review?
Is wel de bedoeling, uitvoerig zoals ik het vaker probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hanteert een buitenlandse prijs voor de ZL, waarom dan niet voor de One?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:06:
[...]

@Hierboven: Het glas wat eronder zit is juist niet zo heel vingerafdrukgevoelig. Die screenprotector is een veiligheidsmaatregel die je eraf kan trekken, of een andere overheen kan plakken. Alle Sony's tot nu toe hebben dat gehad, ik snap ook niet waarom het bij de Z opeens zo'n 'ding' is geworden.
Mensen maken er een punt van omdat er niet echt duidelijk is waarom de protector erop zit.
Sony doet dit niet omdat ze de kopers zo aardig vinden maar waarschijnlijk omdat het goedkoper is dan een bepaalde coating of hardheid aanbieden op/in het scherm zelf.

Omdat dat allemaal niet duidelijk is en Sny er geheimzinnig over doet maken mensen er een punt van.

En daarbij komt ook nog dat voor mij persoonlijk het een mindere feel geeft, je vingers op glas voelt gewoon meet HighEnd dan op een ScreenProtector.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:38:
[...]

Je hanteert een buitenlandse prijs voor de ZL, waarom dan niet voor de One?
Omdat het zo wat rooskleuriger uitkomt voor de ZL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijs van een buitenlandse One op voorraad ligt op de €615 inclusief verzending ofzo, maken we dat er van :)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 06-04-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:13:
De prijs van een buitenlandse One ligt op de €615 inclusief verzending, maken we dat er van :)
Ja shit dan wint hij nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22
Donstil schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:06:
[...]

Mensen maken er een punt van omdat er niet echt duidelijk is waarom de protector erop zit.
Sony doet dit niet omdat ze de kopers zo aardig vinden maar waarschijnlijk omdat het goedkoper is dan een bepaalde coating of hardheid aanbieden op/in het scherm zelf.

Omdat dat allemaal niet duidelijk is en Sny er geheimzinnig over doet maken mensen er een punt van.

En daarbij komt ook nog dat voor mij persoonlijk het een mindere feel geeft, je vingers op glas voelt gewoon meet HighEnd dan op een ScreenProtector.
Waarom het erop zit weet ik niet, maar de Xperia S heeft ook zo'n screenprotector en die heb ik er heel snel afgetrokken. Wat me opviel is dat de telefoon veel gevoeliger was voor vingerafdrukken. Het stof was wel weer een stuk minder.

Dus het lijkt erop dat het een soort van oleophobic laagje folie is. Waarschijnlijk is dat goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik vind het verdomd lastig om te kiezen tussen deze 3.

Hieronder de belangrijkste reden voor mij om 'm NIET te nemen. Want alle 3 zijn gewoon goede telefoons en beter dan mijn huidige S2.

Sony:
- De klepjes gaan mij irriteren, al bedacht ik dat dat af te breken is. (Geen ZL, wil niet moeilijk doen)
- Hij moet wel mooi zijn... en als er echt makkelijk vlekken om kopen is dat ook een nadeel.

HTC:
- Sense spreekt me niet aan (net als blinkfeed)
- Ik vind de gemaakte foto's niet mooi. M'n S2 schiet betere

S4:
- De s3 vond ik al lelijk en deze ook.
- Ik ben ook geen fan van Touchwiz... ze mogen van mij de helft minder meeleveren

Als 1 van de 3 telefoons uit de lucht komt vallen.. of bijv 400 euro kost zou de keuze een stuk makkelijker zijn!

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katala schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:00:
(Geen ZL, wil niet moeilijk doen)
Wat is er moeilijker aan in Duitsland online bestellen, dan hier online in Nederland? :+
- Sense spreekt me niet aan (net als blinkfeed)
Andere launcher, icoontjes, aanpassen naar hoe jij het zelf wil...
- Ik ben ook geen fan van Touchwiz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:02:

Wat is er moeilijker aan in Duitsland online bestellen, dan hier online in Nederland? :+

Moeilijk is het niet. Ik bestel vaak wat uit de UK en dat is hetzelfde, maar dan van de andere kant :). Ik wil gewoon mijn abonnement verlengen bij T-Mobile en daar een nieuw toestel bij in principe. Hebben mij tot nu toe nooit teleurgesteld. Dan kan ik ook gewoon in de buurt de winkel inlopen en de telefoon afgeven als er wat mis mee is.

En ik wil ook m'n telefoon niet aanpassen. Aantal apps downloaden zal ik niet aan ontkomen. Maar om alle meuk die ik niet wil er af te halen moet je al snel een telefoon gaat rooten. (Nee het is niet ingewikkeld, maar ik heb er gewoon geen zin in). Was begonnen met mijn S2 om al die zooi er af te halen, maar er komt gewoon geen eind aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:31:
Voor mij zal het geen Xperia Z, One of S4 worden :) Vandeweek de Sony Xperia ZL bestellen :)
Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen! :) Als je voor je review de Z er nog naast wil leggen hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Katala schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:23:
[...]

Moeilijk is het niet. Ik bestel vaak wat uit de UK en dat is hetzelfde, maar dan van de andere kant :). Ik wil gewoon mijn abonnement verlengen bij T-Mobile en daar een nieuw toestel bij in principe. Hebben mij tot nu toe nooit teleurgesteld. Dan kan ik ook gewoon in de buurt de winkel inlopen en de telefoon afgeven als er wat mis mee is.

En ik wil ook m'n telefoon niet aanpassen. Aantal apps downloaden zal ik niet aan ontkomen. Maar om alle meuk die ik niet wil er af te halen moet je al snel een telefoon gaat rooten. (Nee het is niet ingewikkeld, maar ik heb er gewoon geen zin in). Was begonnen met mijn S2 om al die zooi er af te halen, maar er komt gewoon geen eind aan!
Als je bij T-mobile wil bestellen, kijk dan eens naar hun openingsacties i.c.m. de Xperia Z. Een prima telefoon (heb'm zelf ook :+ ) voor een bijzonder schappelijke prijs i.c.m. abbo. Zie ook dit topic:
[Aanbieding] T-Mobile Openingsacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
Robin64 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:01:
Wat heeft uiteindelijk de doorslag voor jou gegeven om voor de Xperia XL te gaan? Je hebt dacht ik met name tussen de one en xl zitten twijfelen.
Naast het verhaal van CLB is er voor mij nog een punt waardoor de ZL mijn voorkeur krijg. Het is namelijk de kleinste 5" en zelfs kleiner dan de S3. De nieuwe 5" telefoons vind ik eigenlijk net te groot, vooral in de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:53:
Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen! :)
Als je voor je review de Z er nog naast wil leggen hoor ik het wel ;)
Ansich zou dat wel leuk zijn, even bekijken wat de mogelijkheden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katala schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:00:
Sony:
- De klepjes gaan mij irriteren, al bedacht ik dat dat af te breken is. (Geen ZL, wil niet moeilijk doen)
- Hij moet wel mooi zijn... en als er echt makkelijk vlekken om kopen is dat ook een nadeel.
Koop een dock en je bent klaar. Zelfde geldt voor audio. Voor 20-30euro heb je redelijk goede bluetooth oordoppen. Zelf open ik ze praktisch nooit meer. Nu zijn de klepjes zelfs een voordeel aangezien alles schoon blijft en er strak uit ziet. Afbreken zou ik niet doen want dan is die niet meer waterdicht.

Vlekken zijn een probleem bij de Z hoewel het prima schoon te maken is (onder de kraan :P). Bij de witte versie heb je er minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:56:
[...]

Koop een dock en je bent klaar. Zelfde geldt voor audio. Voor 20-30euro heb je redelijk goede bluetooth oordoppen. Zelf open ik ze praktisch nooit meer. Nu zijn de klepjes zelfs een voordeel aangezien alles schoon blijft en er strak uit ziet. Afbreken zou ik niet doen want dan is die niet meer waterdicht.

Vlekken zijn een probleem bij de Z hoewel het prima schoon te maken is (onder de kraan :P). Bij de witte versie heb je er minder last van.
Je hebt op zich een punt! :) Al is het dan wel jammer dat ik al een mooie installatie(tje) heb waar ik nu braaf m'n S2 via de jack op aansluit. Ik vind het dan weer zonde om dat te vervangen.

Oordopjes gebruik ik alleen als ik in de trein zit, en dat gebeurd niet zo vaak. Dan is het te overzien om de klepjes te openen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
Mag mijn Xperia S deze maand al inruilen voor een nieuw toestel, was lange tijd van plan de SXS nog een jaartje te houden met sim-only omdat ik eigenlijk niet in Nederland zou blijven maar nu ik waarschijnlijk toch hier blijf kan ik ook met een redelijk gerust hart een nieuw abonnement afsluiten.

Heb zelf nu ongeveer 8 jaar lang onafgebroken Sony (Ericsson) gebruikt, eigenlijk alles wat ik heb is van Sony met uitzondering van mijn spiegelreflex camera. Zelf vind ik de Xperia Z erg mooi maar na alle verhalen over fragiel glas, kijkhoeken en dergelijke in combinatie met een telefoon die ik eigenlijk te groot vind en qua specs inmiddels achterhaald is wil ik toch een keer afwijken van Sony. Daarnaast was mijn SXS huilen met de pet op: gele vlekken, slechte kijkhoeken en een camera die (volgens mij door de software) om te huilen is.

De HTC One vind ik het mooiste maar zelf heb ik korte tijd gebruik gemaakt van een Samsung Wave (die ik gewonnen had), die was in mijn herinnering toch stukken vloeiender dan ik ooit een ander toestel gezien heb (was ook geen Android) en ik ben ook erg gecharmeerd van het overdreven effect van de Amoled schermen. De S3 vond ik echter lelijk, en de S4 is er niet beter op geworden al is door het enorme scherm de rest van het design maar een beetje bijzaak. Blijft het probleem dat ik eigenlijk alleen een Duitse/Franse S4 wil met Exynos Octa, niet omdat die CPU mij zoveel boeit maar omdat de GPU toch wel een behoorlijke klap beter is... Maarja, zal die ooit verkrijgbaar zijn in Nederland, wellicht via grijze import? Wil hem enkel met abbo, los vind ik 700 euro in één keer veels te duur.

Als ik geen Exynos versie kan krijgen vind ik de HTC One toch beter qua speakers, grootte en DPI... Maarja, ook die lijkt niet echt leverbaar...
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.