Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik mag inmiddels ook alweer verlengen (al 2 maanden eigenlijk, niet eens gemerkt), en ik zit sterk te twijfelen tussen de HTC One en de Xperia Z. S4 valt voor mij eigenlijk gelijk af vanwege de plasticness, dat is toch wel iets te voor zo'n duur toestel.. Op zich ben ik te spreken over de Xperia Z, scherm is helemaal zo slecht nog niet (irl even uitgeprobeerd) en voor het formaat schrik ik ook niet terug. Wat mij aan het twijfelen brengt is de HTC One. :+ Erg mooi toestel en het scherm is (als ik de verhalen moet geloven) nog een stukje beter dan de Xperia Z. Ook die Snapdragon 600 is toch wel een aardig pluspunt ten opzichte van de S4 Pro van de Z, en aangezien ik meer dan 2 jaar wil doen met één toestel heb ik het idee dat de 600 net de betere keus is. Nadelen van de HTC One zijn eigenlijk de prijs (voor mij ~100 euro duurder dan de Z) en het iets kleinere scherm (alhoewel daarmee prima te leven valt, ben 4,2" gewend). Nadeel van de Z is eigenlijk de S4 Pro, Sony lijkt net een stapje achter te lopen vergeleken met de concurrentie.. Ander (persoonlijk) punt is dat ik al 2 jaar met een Xperia Arc (met ICS) werk en dat is qua interface voor 90% gelijk aan de Z als ik de video's bekijk.. Op een gegeven moment wil je toch iets anders.

Al met al, veel twijfels nog. :+

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 08-04-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runx
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 01:51
Ik heb net de S4 besteld op pdashop.nl.

ik zat te twijfelen tussen de one en de S4, De doorslaggevende factoren waren dan voor mij verwisselbaar geheugen en accu.

offtopic:In combinatie met een tele2 smartmix 300 met 1.5GB internet voor 38 euro in de maand. Ik hoef niks bij te betalen voor het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
De S4 Pro loopt nog niet echt achter, de S600 is gefabriceerd volgens hetzelfde proces en de ze hebben dezelfde GPU. De CPU core van de S600 loopt vooral wat sneller. De Z loopt dus nog niet echt achter, zeker niet omdat de One/S4 hier nog niet uit zijn is de XZ nog steeds de snelste smartphone die je op dit moment kan kopen :P (En tegen een zeer aantrekkelijke prijs bij de T-mobile openingsacties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja ik heb nog 2 maanden en als ik echt voor een One of SGS4 wil gaan dan wacht ik rustig. :+ Waar ik vooral over nadenk is hoe de Snapdragon S4 over een tijdje zal presteren tegenover de Snapdragon 600, als er weer apps zijn die meer van het toestel vragen.

T-Mobile geeft nu 24 maanden korting als je gaat verlengen: http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/verlengen. 't Is niet veel though.

[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 08-04-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik had zaterdag de Samsung S4 besteld bij pdashop.nl..
Wel onder rembours (los gekocht).. Weet iemand of de procedure eerlijk gaat op bestelling bij coolblue?
Ondanks dat ik een los toestel koop én onder rembours laat verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SChief schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:04:
T-Mobile geeft nu 24 maanden korting als je gaat verlengen: http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/verlengen. 't Is niet veel though.
Dat is alleen bij Sim only voor 24 maanden, daar krijg je geen tel bij zoals bij de openingsacties van t-mobile ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, pro, 600, 800, tegra4. Je loopt altijd achter binnen een maand of 3. Uiteindelijk gaat het om wat ke ermee doet. Buiten zware games zal je de komende 2 jaar zelfs genoeg aan een krait dual core hebben. Belangrijker is geheugen maar inmiddels is dat ook geen probleem meer sinds de 2GB standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:13:
[...]

Ansich zou dat wel leuk zijn, even bekijken wat de mogelijkheden zijn :)
Je schijnt in de buurt te wonen als ik het goed begreep uit het glasvezel topic ;) Zou het zelf al grappig vinden om ze naast elkaar te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SChief schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:04:
Mja ik heb nog 2 maanden en als ik echt voor een One of SGS4 wil gaan dan wacht ik rustig. :+ Waar ik vooral over nadenk is hoe de Snapdragon S4 over een tijdje zal presteren tegenover de Snapdragon 600, als er weer apps zijn die meer van het toestel vragen.

Welke apps zouden veel van het toestel vragen dan? Afkomend van een Xperia S merk ik vooral veel voordeel van de betere GPU (en die is gelijk in de S4 en 600) en de hoeveelheid RAM (ook gelijk). Ik kan niet zeggen dat de apps nu zoveel sneller zijn (ze laden sneller, voornamelijk door het snellere geheugen. Ook worden apps nouwelijks gekilled, door de hoeveelheid RAM. Games doen het ook veel beter, door de betere GPU). Ligt natuurlijk ook enorm aan je gebruik, ik speel nu af en toe real racing, gebruik de camera, browser en walkman erg veel en ik browse best wat. Als je zwaardere dingen gaat doen wordt het misschien anders. Daarnaast is het natuurlijk altijd een beetje stekelig om niet het nieuwste van het nieuwste te hebben :P Maar dat duurt in de telefoonwereld nooit lang.

Overigens had ik het inderdaad over de openingsaanbiedingen van T-Mobile die Heatonme aangeeft. Die zijn echt goedkoop (praktisch de toestelprijs verspreid over 24 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Hier nog een stukje leesvoer voor de mensen die twijfelen tussen de One en de XZ. Deze gebruiker was eerst in het bezit van de One en is overgestapt naar de XZ heeft de One met de XZ vergeleken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2227232

Grappig, ik overweeg namelijk om over te stappen naar de One ... gewoon omdat het kan :D

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 09-04-2013 15:39 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
renzo4000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:29:
Deze gebruiker was eerst in het bezit van de One en is overgestapt naar de XZ
Hij heeft heel eventjes een demo-unit mogen aanraken en that's about it qua One "bezit".

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:34:
[...]

Hij heeft heel eventjes een demo-unit mogen aanraken en that's about it qua One "bezit".
Dat geeft toch niet? Hij beschrijft wat zijn subjectieve ervaringen zijn net zoals de ervaringen van vele andere gebruikers hier op GoT (incl de officiele techsite reviews). Het blijft toch vaak hangen op "je eigen (potentiele) aanschaf verdedigen" maar hier is volgens mij al genoeg over gezegd. Het was overigens puur ter informatie, iedereen mag er mee doen wat hij/zij wil :+

Ik ben zelf in het bezit van de XZ en ben er tevreden over, voor mij was het iig 1,5 maand geleden het enige toestel die alleen aan de top stond. Op dit moment komt de One mondjesmaat op gang en straks de S4. De XZ zal dan ergens op de 3e plek komen als het goed om totaalscores. Zelf sluit ik een overstap naar de One overigens nog niet uit omdat ik een aantal plussen zie ten opzichte van de XZ

+ Design (strikt persoonlijk natuurlijk, maar de One ziet er wel erg mooi uit. De XZ is overigens ook een erg straks toestel maar net even wat minder
+ Compacter
+ Display (met name zwartwaardes, kijkhoeken eveneens maar vind ik iets minder belangrijk)
+ Net iets krachtiger, al zul je dat in de praktijk nagenoeg niet merken
+ IR, grappig en toch een beetje uniek

maar er zijn ook een aantal minnen tov de XZ:

- Kleiner scherm
- Geen SD kaart
- Iets dikker
- Niet waterdicht
- Sense / bloatware
- Rom community minder actief tov Sony? Daarnaast is Sony wat makkelijker met unlocken ed

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 02-09 21:16
Ik snap nog steeds niet waarom geen SD kaart een minpunt is. Als het toch zo graag wil koop je toch gewoon zoiets erbij? Met USB OTG zijn er echt wel mogelijkheden hoor.

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al 33x besproken :) Ik wil het graag intern, hoef geen extra aanhangsels, hoe handig / klein ook :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
EzMe schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:04:
Ik snap nog steeds niet waarom geen SD kaart een minpunt is. Als het toch zo graag wil koop je toch gewoon zoiets erbij? Met USB OTG zijn er echt wel mogelijkheden hoor.
Lieverd O+ , ik heb dat zelf ook al eens genoemd en dat is zeker een optie maar niet de mooiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
EzMe schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:04:
Een SD kaartje, waar je wanneer deze in de telefoon zit 0 last van hebt, versus een kabeltje plus usbstick die je altijd met je mee moet nemen/niet vergeten. Dat is hetzelfde als zeggen dat wanneer je een auto met veel kofferbak ruimte zoekt, je toch ook een Mini Cooper kunt nemen met een aanhangwagen in plaats van een stationwagen. 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Natuurlijk geeft dat wel. Een kwartier een demo-unit in je handen hebben heeft werkelijk niéts met enig bezit te maken. Je komt pas achter bepaalde voor-en nadelen tijdens een wat langere gebruiksperiode. Erbij zetten dat een One-bezitter was overgestapt was dan ook schromelijk overdreven.
Ik ben zelf in het bezit van de XZ
Dat komt uiteraard als geen verrassing nee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:45:
[...]

Dat is alleen bij Sim only voor 24 maanden, daar krijg je geen tel bij zoals bij de openingsacties van t-mobile ;)
Nee hoor, korting is ook zo als je verlengt met toestel. Is alleen wel een andere korting dan de korting die je krijgt bij winkels die opengaan ja.
Cyleo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:15:
[...]

Overigens had ik het inderdaad over de openingsaanbiedingen van T-Mobile die Heatonme aangeeft. Die zijn echt goedkoop (praktisch de toestelprijs verspreid over 24 maanden).
Weet ik, dit stond los van wat jij zei. :)
Cyleo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:15:
[...]
Welke apps zouden veel van het toestel vragen dan? Afkomend van een Xperia S merk ik vooral veel voordeel van de betere GPU (en die is gelijk in de S4 en 600) en de hoeveelheid RAM (ook gelijk). Ik kan niet zeggen dat de apps nu zoveel sneller zijn (ze laden sneller, voornamelijk door het snellere geheugen. Ook worden apps nouwelijks gekilled, door de hoeveelheid RAM. Games doen het ook veel beter, door de betere GPU). Ligt natuurlijk ook enorm aan je gebruik, ik speel nu af en toe real racing, gebruik de camera, browser en walkman erg veel en ik browse best wat. Als je zwaardere dingen gaat doen wordt het misschien anders. Daarnaast is het natuurlijk altijd een beetje stekelig om niet het nieuwste van het nieuwste te hebben :P Maar dat duurt in de telefoonwereld nooit lang.
Ik heb nu een Xperia Arc en dat is gewoon janken eigenlijk. Vrijwel niets gaat meer soepel.. :')

[ Voor 75% gewijzigd door S_Chief op 09-04-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Brad Pitt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:45:
[...]

Natuurlijk geeft dat wel. Een kwartier een demo-unit in je handen hebben heeft werkelijk niéts met enig bezit te maken. Je komt pas achter bepaalde voor-en nadelen tijdens een wat langere gebruiksperiode. Erbij zetten dat een One-bezitter was overgestapt was dan ook schromelijk overdreven.

[...]

Dat komt uiteraard als geen verrassing nee 8)
Ik was inderdaad wat onhandig in mijn woordkeuze :+ ik heb het aangepast. Overigens durf ik te zeggen dat ik niet bevooroordeeld ben aangezien ik nog steeds overweeg om een One te nemen (zie mijn andere post waarbij ik de plussen en de minnen tussen de XZ en de One benoem die voor mij relevant zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:41:
Ik was inderdaad wat onhandig in mijn woordkeuze :+ ik heb het aangepast.
Beter zo ja :>
Overigens durf ik te zeggen dat ik niet bevooroordeeld ben aangezien ik nog steeds overweeg om een One te nemen (zie mijn andere post waarbij ik de plussen en de minnen tussen de XZ en de One benoem die voor mij relevant zijn).
Duidelijk... Ben ook nog steeds in dubio. Elke dag wisselt "de" telefoon weer tussen de S4 en de One, heel irritant. Positieve review van de One: gotta have! Zie weer wat (voor mij) teleurstellende foto-resultaten: S4 it is!
Enz. Stiekem hoop ik dat de S4 in de praktijk gewoon een draak van een telefoon is qua uiterlijk en tactile feedback omdat dat de keuze nogal vergemakkelijkt. Ben echter helaas een enorme Amoled fan dus ook het scherm zal écht moeten impressen. Durf dan ook niet meer te pre-preorderen. Wacht, en lees, "geduldig" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Moi_in_actie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:09:
[...]

Een SD kaartje, waar je wanneer deze in de telefoon zit 0 last van hebt, versus een kabeltje plus usbstick die je altijd met je mee moet nemen/niet vergeten. Dat is hetzelfde als zeggen dat wanneer je een auto met veel kofferbak ruimte zoekt, je toch ook een Mini Cooper kunt nemen met een aanhangwagen in plaats van een stationwagen. 8)7
SD kaarten worden diverse redenen gebruikt. Voor mij geld dat de 32GB op de One meeeer als voldoende is. Mocht ik reis gaan en wat extra muziek mee willen nemen dat is zo'n USB OTG oplossing een goede. Ik hoef niet altijd ala minute over 64GB (of meer) aan data te beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26
In het XZ topic komen veel berichten binnen over de slechte wifi van dit apparaat, ik dacht dat het aan de combi lag van mijn router en die telefoon maar dat is wellicht een groter probleem dan dat. Dus gebruik je vaak wifi en denk je over de XZ na dan zou ik toch even kijken of je dit toestel niet even kunt testen bij iemand

Edit : Anderen melden weer dat het bereik juist beter is dan bij hun oude toestel, wellicht router icm toestel probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 09-04-2013 20:10 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:19:
Uiterlijk en feel:
De HTC One 'ken' ik, paar keer gebruikt, bekeken en gevoeld en dat is heel mooi afgewerkt.
De aluminiumfeel is erg fijn, voelt chique aan en is echt heel erg high-end afgewerkt. De Xperia ZL ken ik niet, alleen van the interwebz, is geen aluminium, maar ziet er goed uit, volgens de paar reviews is het een mooie unit en zie ik de behuizing van polycarbonaat niet direct als minpunt. Anders, maar beide mooi.

DRAW

Geheugen:
De HTC One heeft standaard 32GB geheugen, terwijl de Sony Xperia ZL 16GB geheugen heeft. Deze laatste heeft wel als voordeel dat het geheugen uit te breiden is met MicroSDHX-kaartjes (tot 64GB. Er gaan wel geruchten dat er 64GB Ones op de markt komen, maar of en wanneer dat in Europa gaat gebeuren is nog maar de vraag. En aangezien ik toch echt liever 64GB heb dan 32GB heb is dat nog een hekel punt.

XPERIA ZL

Prijs:
De HTC One 32GB kost zo'n €650,00, terwijl de Sony Xperia ZL €550,00 moet kosten. Dit is exclusief verzendkosten uit Duitsland van €12,50, wat op een totaalprijs komt van €562,50. Het geheugen is dan niet gelijk; 32GB vs 16GB, trekken we dat wel gelijk, dan moet er nog een geheugenkaartje bij van 16GB voor €10,00. Dus met afronding komt dat uit op €650,00 voor de HTC One vs €575,00 voor de Sony Xperia ZL.

XPERIA ZL

Garantie:
Dan komen we gelijk bij het punt garantie. De HTC One heeft twee jaar garantie via HTC Nederland, terwijl de Sony Xperia ZL geen garantie heeft in Nederland. Sony heeft laten weten, dat ze geen garantie kunnen bieden, het toestel komt immers niet uit in Nederland en daarmee is de kous af. De twee jaar garantie bij Sony moeten dus lopen via de Duitse webshop waar het toestel wordt gekocht of via de Duitse Sony-tak.

HTC ONE

Scherm:
Het scherm van de HTC One zie ik als winnaar. Het is en iets kleiner, waardoor de ppi wat hoger is. Maar dat merken we toch nooit. Wat er wel merkbaar is, zijn de kijkhoeken van het display, die bij de One erg goed zijn. De kijkhoeken van de Sony Xperia ZL daarentegen zijn simpel gezegd belabberd te noemen en geven bij kleine hoeken al witte waas, net zoals zijn grotere broer, de Sony Xperia Z. Wel wordt er gezegd dat alle Sony Xperia ZL's zijn voorzien van een panel van Sharp, wat wordt gezien als het beste panel van de drie, die in de Sony Xperia Z zijn gebruikt. Als je van voren op het scherm kijkt is er niks aan te merken op het scherm van de Z. Persoonlijk wil ik gewoon een goed scherm, dat spreekt voor zich en heb ik de kijkhoeken van mijn HTC One X en HTC One X+ altijd erg mooi gevonden. Als ik naar de praktijk keek, gebruikte ik mijn toestel natuurlijk 95% met het zicht op de voorkant. Soms als die naast me ligt op mijn werkplek of bed ofzo en ik kreeg een berichtje en ik keek er schuin op, zag ik direct wat ik binnenkreeg... Bij de Sony Xperia ZL zal dit niet werken of stukken minder zijn denk ik, is dat een heel groot nadeel? Misschien moet ik het gewoon is meemaken en dan zelf de conclusie trekken?

HTC ONE

Camera:
De camera van de HTC One is een ultrapixelcamera met een resolutie van 4MP, die vooral in het donker erg goede foto's moet kunnen maken. De praktijk wijst in alle reviews uit dat dit vrijwel ook zeker zo is. De foto's die gewoon overdag worden geschoten met normaal licht, laten wel wat ruis zien en ook de resolutie is en blijft wat laag. De 13MP camera van de ZL is dezelfde als die van de Z en die kan behoorlijk goede foto's schieten, wat uiteraard ook weer ligt aan omstandigheden. In het donker en de schemer zal het minder zijn dan de One, maar de hogere resolutie is wel weer mooi. Beide dus voor- en nadelen.

DRAW

Root / Custom ROM's:
De HTC One heeft een bootloaderunlock nodig om rootacces te kunnen verkrijgen. Dit kan, via een speciaal, door HTC ingerichte website, waarbij er wordt opgemerkt dat de garantie gedeeltelijk kan vervallen. De praktijk wees bij onder andere de HTC One X uit, dat een bootloaderunlock veelal werd gebruikt om hardwareproblemen niet te repareren onder garantie. Een niet nette manier van HTC en erg kinderachtig te noemen, hoe dit bij de One zal zijn moet de tijd uitwijzen, maar het zijn wel erg grote stappen voor wat meer custommogelijkheden. De Sony Xperia ZL kan geroot worden zonder het unlocken van de bootloader wat erg mooi is. Ook zijn er al veel tweaks te vinden, zoals het aanpassen van notificatiebalken, tweaks van de drie onscreen-buttons enzovoort enzovoort. Het plezier en de gebruiksvriendelijkheid van de Sony Xperia ZL, ligt daarmee wel wat hoger dan die van de HTC One. Custom roms heb ik niet echt nodig en alleen gebruikt op Chinese telefoontjes, maar simpel rootacces en wat kleine tweaks kunnen toe- passen zonder enig garantieverlies is altijd fijn natuurlijk en als het kan ben ik het ook zeker wel van plan.

XPERIA ZL

Buttonlayout en ergonomie:
De HTC One maakt gebruik van twee knoppen en zijn afgestapt van de drie knoppen die ze gebruikten. In de preproductiemodellen van de HTC One werd er nog gebruikt gemaakt van wat longpresses bij knoppen, maar bij de final software zijn daarvan sommige functies om onverklaarbare wijze niet meer beschikbaar. Daarbij kon de backknop als die lang werd ingedrukt dienen als menuknop, maar dat kan nu helaas niet meer. Knoppen werken als volgt: Home - Home, Home ingedrukt houden - Google Now, 2x Home indrukken - Multitask openen, Back - terug. Menuknoppen zitten nu vaak in applicaties of er wordt weer gewerkt met de beruchte zwarte 'three dots bar'. Ik neem aan, dat er wel een update voor komt, maar ik kan niet begrijpen waarom HTC gekozen heeft voor deze werkwijze. Bij de Sony Xperia ZL wordt er gebruikt gemaakt van drie onscreenbuttons. Het voordeel daarvan is, is dat ze meedraaien met portrait naar landscape en andersom, ze kunnen zich aanpassen qua icoontje, ze kunnen een andere functie krijgen en via wat tweaks zijn ze bijvoorbeeld ook om te draaien of zijn er andere functies aan vast te maken. Dan is er nog de powerbutton, die bij de HTC One op een vrij aparte plek zit, namelijk linksboven op het toestel. Mensen klagen vaker dat powerbuttons op de bovenkant zitten, zo ook het geval was bij de HTC One X / One X+, maar dat werkte voor mij erg goed. Daar zat de powerbutton wel aan de rechterkant welke ik dan met de wijsvinger van mijn rechterhand kon bedienen. De powerbutton aan de linkerbovenkant is een kwestie van wennen, maar de button aan de zijkant, zoals bij de Xperia ZL, zal toch iets beter werken.

XPERIA ZL

Skin:
De HTC One draait op Sense 5.0, de allernieuwste skin van HTC met vele tweaks, handigheden, het nieuwe Blink Feed en de Sony Xperia ZL draait een versie van een Sony UI. Welke het beste is kan ik gewoonweg niet beoordelen. Sense 5.0 heb ik gebruikt, maar niet dusdanig lang dat ik daar een goed oordeel over kan vellen. Hetzelfde geldt voor de Sony UI, die er wat cleaner uitziet, maar daarom niet perse beter hoeft te zijn. Sense 4 en 4+ vond ik altijd fijn werken in samenwerking met een andere launcher en ik kan me niet voorstellen dat Sense 5.0 opeens heel anders zou zijn. De Sony UI staat heel dicht bij stock Android, wat ik ansich niet eens een heel groot voordeel vind, maar ziet er daarom wel strak en clean uit. Ook met een andere launcher is er al heel veel aan te passen en er is zelfs een aangepaste Sony UI launcher die met wat tweaks nog beter is dan stock. Met beide skins kan ik denk wel lekker uit de voeten.

DRAW

(Standaard)applicaties:
De HTC One en Xperia ZL hebben beide een Full HD scherm. Hierdoor moeten ontwikkelaars van applicaties hun apps en games aanpassen, zodat het ook werkt op deze resolutie. Met de aankomende vloedgolf van Full HD telefoons en de tablets die op Android draaien, maak ik me daar geen zorgen over. Wat ik wel echt een heel groot gemis vindt is het feit dat Sony geen stock browser meer meelevert op hun Xperia ZL. De stock browser van HTC heeft ondersteuning voor Flashcontent, heeft een goed werkende textreflow en heeft de befaamde 'quick controls' waar ik echt verzot op ben. De Xperia ZL wordt geleverd met Google Chrome, een in mijn ogen inferieure browser waar ik niet blij mee ga zijn. Dat wordt dus op zoek naar een third party browser die het gemis van de stock browser van HTC nog enigzins kan verminderen. Ik browse misschien de helft van de tijd dat ik mijn telefoon gebruik op het internet, dus de browser moet dan ook erg goed zijn. Ik heb mijn twijfels of een third party browser mij kan bekoren, maar dat zullen we zien.

HTC ONE

Speciale features:
De HTC One en Sony Xperia ZL hebben allebei een infraroodsensor waarmee verschillende apparaten bediend kunnen worden, dus dat is gelijkspel. De HTC One heeft twee stereospeakers, waaruit echt heel goed geluid voor een mobiele telefoon komt en dan houdt het wel weer op. Features voor de Sony Xperia ZL zijn de hardware cameraknop en het notificatieledje wat een RGB-ledje is en in tig verschillende kleuren notificaties kan aangeven, wat de HTC One beide niet heeft. Zo'n stereospeaker is echt heel mooi, maar ga ik in de praktijk minder vaak gebruiken dan een cameraknop of een goed werkend en mooi notificatieledje.

XPERIA ZL

Conclusie:
3x DRAW, 5x XPERIA ZL en 3x HTC ONE...
De witte Sony Xperia ZL komt deze weken in de Duitse webshopschappen te liggen... (zwarte is al op voorraad) Sta toch op het punt om er eentje te importeren om toch maar is te kijken hoe die gaat bevallen. Mocht het hem toch niet zijn heb ik mezelf wel de kans gegeven om alles te testen, te bevoelen en te bekijken en hoop ik dat de HTC One inmiddels ook in 64GB edities te verkrijgen is, m'n ZL van de hand kan en ik dan toch blij ben dat ik toch maar de stap heb genomen om dat toestel te importeren en te testen. Dat wordt dus ZL :D
Nog even een opmerking over het scherm, er zijn twee varianten panelen van de XZ en XZL op de markt.
De Sharp paneel maakt gehakt van One en dat van SGS4, wees niet zo selectief als het gaat over schermen.

Dat zijn gewoon de feiten, de JDIO panelen dat zou minder zijn dan dat van One an dat SGS 4 in contrast, maar in kleur veegt dat sherm weer allebei van de vloer.

Ik weet niet waarom veel mensen selectief behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*, niet trollen!

[ Voor 97% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:50:
Nog even een opmerking over het scherm, er zijn twee varianten panelen van de XZ en XZL
op de markt. De Sharp paneel maakt gehakt van One en dat van SGS4, wees niet zo selectief.
Bij de Xperia Z zijn er idd twee panelen die worden gebruikt, bij de Xperia ZL alleen Sharps ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 09-04-2013 22:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat mensen zo kunnen zeuren over het amoled scherm die zogenaamd niet realistisch is, kom op mensen het is een scherm en niet je leefomgeving, als je realistisch kleuren wil kijk je om je heen :D en zo erg is een amoled scherm ook weer niet....gewoon mooie volle kleuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:00:
[...]

Bij de Xperia Z zijn er zelfs drie panelen die worden gebruikt, bij de Xperia ZL alleen Sharps ;)
niet trollen

Heb jij een Bron voor een derde Paneel leverancier dan?

[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:02:
Snap niet dat mensen zo kunnen zeuren over het amoled scherm die zogenaamd niet realistisch is, kom op mensen het is een scherm en niet je leefomgeving, als je realistisch kleuren wil kijk je om je heen :D en zo erg is een amoled scherm ook weer niet....gewoon mooie volle kleuren.
Dan heb jij nooit een Sony telefoon gehad met een Bravia enige in, dat zijn altijd het beste presterende schermen als het gaat om reële kleur weergaven.

Het is een feit dat AMoled schermen puur hype is, elk review zeurt over de zwart waardes en de kijkhoeken, maar nooit zeggen ze dat wit blauwachtig is en dat de kleur gewoon belabbert is.En niemand kijk schuin naar het toestel, maar recht tegenover het scherm.

Dat soort domme dingen lees je in elk hype review als het gaat over AMoled.
Samsung heeft gewoon een mantra ge presenteert , net zo hard roepen dat iedereen erin gaat geloven, dat strategie werkt blijkbaar heel goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg toch dat de ZL Sharppanels gebruikt :)
.
Hmm daar ben ik benieuwd naar hoor, dat scherm van de HTC One is wel erg goed :)
Heb jij een bron voor een derde paneel leverancier dan?
Was in de war met de HTC One, m'n post was al aangepast ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:08:
[...]

Dan heb jij nooit een Sony telefoon gehad met een Bravia enige in, dat zijn altijd het beste presterende schermen als het gaat om reële kleur weergaven.
Inderdaad, met een 11,4 Delta E 1994 waarde wanneer de Bravia Engine aanstaat en een kleurtemperatuur van 7900 kelvin. :)

EDIT: Het lijkt wel net AMOLED haha

reviews: Sony Xperia Z: de eerste full-hd smartphone voor Nederland

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:13:
[...]

Ik zeg toch dat de ZL Sharppanels gebruikt :)

[...]

Hmm daar ben ik benieuwd naar hoor, dat scherm van de HTC One is wel erg goed :)

[...]

Was in de war met de HTC One, m'n post was al aangepast ;)
Ik vind dat HTC one ook gehakt maakt van de SGS4 scherm, het heeft ook en mooie scherm, dat is zeker.
Maar de Bravia engine maakt het kleuren reproductie stukken reële, de Bravia engine 2 is weer beter dan dat van Bravia engine 1.

Ik ben zo te vrede met de XZ, heb vandaag laten vallen op beton, niks aan de hand ongelofelijk sterk spul dat toestel _/-\o_ Xperia T zit nu stof te happen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:18:
Inderdaad, met een 11,4 Delta E 1994 waarde wanneer de
Bravia Engine aanstaat en een kleurtemperatuur van 7900 kelvin. :)
:P
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:21:
Ik ben zo te vrede met de XZ, heb vandaag laten vallen op beton,
niks aan de hand ongelofelijk sterk spul dat toestel _/-\o_ Xperia T zit nu stof te happen :9
Inderdaad: [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar die Bravia engine werkt toch helemaal niet altijd? Toch alleen in bepaalde AppS?

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 09-04-2013 23:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.thinkdigit.com...ng-from-random_13978.html

Zijn die random shutdowns al gefixed op xperia z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De reacties daar zijn van mensen met een probleem of defect, hij is weldegelijk sterk alleen hoor je dat niet altijd.
( bij mij al 2 keer op de stoep gestuiterd :F , geen schade afgezien van 1 putje op de hoek )
Donstil schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:54:
Maar die Bravia engine werkt toch helemaal niet altijd? Toch alleen in bepaalde AppS?
De bravia engine werkt alleen met video en foto, maar ik heb het uit staan.
Ik vindt de kleuren persoonlijk zonder engine beter. ( maar dat is scherm afhankelijk :+ JDC FTW )
Voor zover ik weet is dat met de laatste update opgelost. Ik heb het nooit gehad.

[ Voor 49% gewijzigd door Humma Kavula op 10-04-2013 00:13 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SChief schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:04:

[...]

Ik heb nu een Xperia Arc en dat is gewoon janken eigenlijk. Vrijwel niets gaat meer soepel.. :')
Haha, vanaf de arc zijn alle 3 de toestellen mooie sprongen vooruit.

Over de wifi in de Z: Ik heb zelf de WiFi vergeleken met een One X, iPad (2) en Xperia S en ze hebben hier dezelfde afvalmomenten. De Z is dus niets bijzonders, maar ook niet slecht. De Z heeft wel een optie om slechte netwerken te vermeiden, misschien dat het helpt om dat uit te zetten als mensen daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben wel van plan om m'n volgende toestel langer dan twee jaar te houden, vandaar dat ik toch twijfel tussen de Snapdragon 600 en de Snapdragon S4 Pro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:54
SChief schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:56:
Ik ben wel van plan om m'n volgende toestel langer dan twee jaar te houden, vandaar dat ik toch twijfel tussen de Snapdragon 600 en de Snapdragon S4 Pro. :P
Ga je niks van merken aangezien ze allemaal 2gb werkgeheugen hebben en dezelfde GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
AMARONE schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:02:
[...]

Ga je niks van merken aangezien ze allemaal 2gb werkgeheugen hebben en dezelfde GPU.
Hij zegt "Snapdragon 600 en de Snapdragon S4 Pro" wat twee verschillende procs zijn... niet HTC One en Samsung S4 :P

Anandtech: "This is quad core Krait 300 (as opposed to 200 in MSM8960 or APQ8064) which brings a 15 percent increase in IPC as well as higher clocks (from 1.5 to 1.7 GHz), for about 20–30 percent higher overall CPU performance

Ga je wel merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
EzMe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:01:
[...]

Hij zegt "Snapdragon 600 en de Snapdragon S4 Pro" wat twee verschillende procs zijn... niet HTC One en Samsung S4 :P

Anandtech: "This is quad core Krait 300 (as opposed to 200 in MSM8960 or APQ8064) which brings a 15 percent increase in IPC as well as higher clocks (from 1.5 to 1.7 GHz), for about 20–30 percent higher overall CPU performance

Misschien over 3 jaar als GTA4 mobile edition uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
EzMe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:01:
[...]

Ja, dat is dus evenveel performance als Sandy Bridge naar Ivy Bridge. Dat heb ik dus niet gemerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, het ook gewoon dezelfde architectuur en gebruik van GPU :)
Okee klinkt hip een Snapdragon 600, die had ik ook wel gewild, maar 'n S4 Pro is echt wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:12:
Inderdaad, het ook gewoon dezelfde architectuur en gebruik van GPU :)
Klopt, ik denk dat als beide op dezelfde kloksnelheid zouden draaien er weinig tot geen verschil zou zijn maar.. ze draaien echter niet op dezelde kloksnelheid. Daarom zou ik, als ik dan toch kan kiezen en zolang de 800 nog niet uit is, gewoon voor de 600 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil weleens een mobieltje met een S4 Pro en een zelfde mobieltje met een 600 naast elkaar leggen.
Met benchmarks heb je wat punten of een fps'je meer, in de praktijk geloof ik er weinig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:54:
Ik wil weleens een mobieltje met een S4 Pro en een zelfde mobieltje met een 600 naast elkaar leggen.
Met benchmarks heb je wat punten of een fps'je meer, in de praktijk geloof ik er weinig van :)
Dat idee heb ik dus ook. Ik denk dat softwareoptimalisaties bij deze relatief kleine stap meer uitmaken dan de onderliggende processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Je merkt er inderdaad vrij weinig van. SChief geeft echter aan dat hij zijn toestel langer dan twee jaar wil houden. Het lijkt mij daarom wel verstandig om voor de snapdragon 600 te gaan. Als er over een jaar apps komen die wel het maximale van je telefoon eisen, dan zal je dit verschil neem ik aan wel goed gaan merken.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Merfeh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:41:
Je merkt er inderdaad vrij weinig van. SChief geeft echter aan dat hij zijn toestel langer dan twee jaar wil houden. Het lijkt mij daarom wel verstandig om voor de snapdragon 600 te gaan. Als er over een jaar apps komen die wel het maximale van je telefoon eisen, dan zal je dit verschil neem ik aan wel goed gaan merken.
Nee, want dan zijn de nieuwe CPU's/GPU's vele malen sneller dan deze 2 en deze 2 ( S4 pro/600 ) liggen nu vrij dicht bij elkaar.
Kijk hier naar de verschillen tussen bijvoorbeeld de Samsung S3,Htc One X,Htc One en Sony XZ:
\[3D Mark] Ervaringen, vergelijkingen en discussie

-edit-
@ netblade, zolang er vraag is, is er ontwikkeling. Of het nodig is? Tja, wie weet wat telefoons over 2 jaar kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 10-04-2013 16:51 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik denk dat de komende jaren niet bepaald snellere soc's nodig zullen zijn indien de toestellen dezelfde layout houden. M'n moeder d'r S2 vind ik al snel genoeg voor de dagelijkse dingen bij wijze van.
Het is puur een software voorkeuren kwestie en een uiterlijke kwestie, qua prestaties zullen geen van 3en echt merkbaar onder voor elkaar doen. (tenzij je een diehard gamer bent natuurlijk, maar dan koop je denk ik sowieso elk jaar wel een nieuwe telefoon)

[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 10-04-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Waarom stemmen zo weinig mensen de S4?
Of is dit vooral een trend onder de Tweakers?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dit komt omdat veel mensen (ik ook) een rage-click in de poll hebben gedaan toen de S4 onthuld werd. :P

En nog steeds twijfel ik.
De One valt voor mij af door de onhandige knopindeling, geen SD, geen verwisselbare accu en het kleinere scherm.
De Z valt voor mij af omdat je blijkbaar met carglass erachteraan moet. :+ Ik heb het niet zo op glazen achterkanten, afdekflapjes etc.
Dan blijft er niet veel over dan de S4. Ik dub nog over de Note2 door de s-pen, het RGB i.p.v. diamondscherm, ook een quadcore, ook SD en verwisselbare accu en voor mijn workflow een lekker groot scherm met grote accu. Ook is ie 150 euro goedkoper, wat ik ook niet geheel onbelanrijk vindt, gezien de huidige rampabonnementen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Senor Sjon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:59:
Dit komt omdat veel mensen (ik ook) een rage-click in de poll hebben gedaan toen de S4 onthuld werd. :P

En nog steeds twijfel ik.
De One valt voor mij af door de onhandige knopindeling, geen SD, geen verwisselbare accu en het kleinere scherm.
De Z valt voor mij af omdat je blijkbaar met carglass erachteraan moet. :+ Ik heb het niet zo op glazen achterkanten, afdekflapjes etc.
Dan blijft er niet veel over dan de S4. Ik dub nog over de Note2 door de s-pen, het RGB i.p.v. diamondscherm, ook een quadcore, ook SD en verwisselbare accu en voor mijn workflow een lekker groot scherm met grote accu. Ook is ie 150 euro goedkoper, wat ik ook niet geheel onbelanrijk vindt, gezien de huidige rampabonnementen.
De Note2 is wel een gigantische koelkast moet ik zeggen, zag er laatst 1 reallife in de trein, en damn dat ding is groot. Het is imo meer een tablet dan een telefoon, ik zou er persoonlijk enkel handsfree mee bellen.
Wat betreft de S4, ik denk dat dat een persoonlijke afweging is, ik was bijzonder verbaasd dat ze nagenoeg hetzelfde toestel uitbrachten als vorig jaar, enkel met nieuwe soc hd scherm en wat poetspas waar ik persoonlijk niks aan heb. De one is voor mij dan wel weer prima, Een 16Gb SD krijg ik al amper vol en die 3 films die ik op m'n toestel zal kijken zal wel geen probleem zijn qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog meer hoor Senor Sjon, bijvoorbeeld de Xperia ZL die voor €550,00 te verkrijgen is :)
Heb je wel drie knoppen, wel SD, geen verwisselbare accu, wel een 5" scherm, dus dat klinkt goed toch?

Voordelen (kunnen) zijn dat rootacces, custom roms en tweaks veelal veel meer voor handen zijn dan voor bijvoorbeeld de HTC One. De prijs is een stukje lager dan de huidige nieuwprijzen van de door jou genoemde toestellen hier. Nadelen (kunnen) zijn dat je hem moet importeren, garantie claimen moet in het buitenland (Duitsland lijkt me dan het simpelste land om hem uit te importeren), kijkhoeken van het scherm kunnen je misschien parten spelen, S4 pro CPU, dus geen snellere Snapdragon 600, mischien vind je Sony niks, de Sony skin niks vind... Uiterlijk kan je misschien niet bekoren... Weet niet of je veel naar de camera kijkt. Die van de HTC One is goed in het donker, maar heeft wat minder megapixels. Die van de Sony / Galaxy zal wat minder zijn in het donker, maar hebben weer meer megapixels. Qua speciale features heeft de ZL een infraroodsensor, net zoals bij de One, hardware camerabutton en een RGB notificatieledje... altijd leuk :)

Mijn keuze is inmiddels gemaakt, vandeweek de ZL bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://d1kpauj42bqh9t.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/o/sony-publishes-xperia-zl-white-papers-confirms-three-device-models-2_thumb_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:29:
Er is nog meer hoor Senor Sjon, bijvoorbeeld de Xperia ZL die voor €550,00 te verkrijgen is :)
Heb je wel drie knoppen, wel SD, geen verwisselbare accu, wel een 5" scherm, dus dat klinkt goed toch?

Voordelen (kunnen) zijn dat rootacces, custom roms en tweaks veelal veel meer voor handen zijn dan voor bijvoorbeeld de HTC One. De prijs is een stukje lager dan de huidige nieuwprijzen van de door jou genoemde toestellen hier. Nadelen (kunnen) zijn dat je hem moet importeren, garantie claimen moet in het buitenland (Duitsland lijkt me dan het simpelste land om hem uit te importeren), kijkhoeken van het scherm kunnen je misschien parten spelen, S4 pro CPU, dus geen snellere Snapdragon 600, mischien vind je Sony niks, de Sony skin niks vind... Uiterlijk kan je misschien niet bekoren... Weet niet of je veel naar de camera kijkt. Die van de HTC One is goed in het donker, maar heeft wat minder megapixels. Die van de Sony / Galaxy zal wat minder zijn in het donker, maar hebben weer meer megapixels. Qua speciale features heeft de ZL een infraroodsensor, net zoals bij de One, waarbij alles vrij te programmeren is en een RGB notificatieledje...

[afbeelding]
Deze is volgens mij wel een stuk handzamer dan de Z, van de Z kreeg ik na een uur echt RSI van, het zal wellicht wennen geweest moeten zijn maar de overige punten die je opnoemde (skin, camera waar ik weinig om geef, RGBled) konden me er niet van weerhouden toch maar voor de One te gaan, nu maar hopen dat ik er achteraf geen spijt van krijg (verwacht ik niet als lichtelijke htc fan overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Kan iemand in de 'Geheugen' rij in de TS zetten dat XZ en HTC One 2GB aan LPDDR2 hebben, en de SGS4 2GB LPDDR3?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan iemand wel denk ik, alles kan :) Niet alles staat er, de globale specs wel :)

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 10-04-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De ZL was ook op mijn vizier, maar Sony weigert hem niet alleen te verkopen hier, ze geven er ook geen garantie op. Dan is het jammer maar helaas, want ik vind het een beter toestel dan de Z en is een beter alternatief voor de One en S4. Zeker gezien de prijsverschillen.

De Note2 is groot, maar ik bel voornamelijk via BT oortje of carkit. Ik internet veel op de bank en op mijn werk is het grote scherm wel handiger met agenda en navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet niet zeker of het hier al gepost is maar vond het verschil toch wel opmerkelijk:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-z-vs-htc-one/crops/crop1.jpg

Voor mij moet een camera gewoon prima fotos schieten en heb geen hoge verwachtingen maar vond dit verschil wel erg groot. Verdere review hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is al besproken ;) Franco10 in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV" en verder :)

[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 10-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ah oké, maar kennelijk hebben ze het wel geüpdatet want de datum van de review is nu 5 april ipv 27 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
renzo4000 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:50:
[...]

Ah oké, maar kennelijk hebben ze het wel geüpdatet want de datum van de review is nu 5 april ipv 27 maart.
Zouden ze ook nieuwe foto's gemaakt hebben? Er zou namelijk een nieuwere software versie moeten zijn die betere foto's moest maken. Als deze met die nieuwe versie zijn gemaakt is er geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:54
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:29:

Voordelen (kunnen) zijn dat rootacces, custom roms en tweaks veelal veel meer voor handen zijn dan voor bijvoorbeeld de HTC One. De prijs is een stukje lager dan de huidige nieuwprijzen van de door jou genoemde toestellen hier. Nadelen (kunnen) zijn dat je hem moet importeren, garantie claimen moet in het buitenland (Duitsland lijkt me dan het simpelste land om hem uit te importeren), kijkhoeken van het scherm kunnen je misschien parten spelen, S4 pro CPU, dus geen snellere Snapdragon 600, mischien vind je Sony niks, de Sony skin niks vind... Uiterlijk kan je misschien niet bekoren... Weet niet of je veel naar de camera kijkt. Die van de HTC One is goed in het donker, maar heeft wat minder megapixels. Die van de Sony / Galaxy zal wat minder zijn in het donker, maar hebben weer meer megapixels. Qua speciale features heeft de ZL een infraroodsensor, net zoals bij de One, hardware camerabutton en een RGB notificatieledje... altijd leuk :)

[afbeelding]
Blijft een prachtig toestel. Jammer dat ze dit front ( camera wel rechtsboven ) niet bij de Z hebben maar dan zou de dikte in het gedrang komen. Als ik de waterdichtheid en de achterkant wat minder belangrijk vond had ik de ZL zeker boven de One en S4 gekozen :P

Wanneer verwacht je hem te ontvangen? Ik ben wel benieuwd naar de kijkhoeken en hoe hij in de hand ligt!

(gr. Antraxbomb ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 10-04-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De witte moet maandag voorradig zijn, met wat geluk dus misschien eind volgende week...
Er is een andere Tweaker die een zwarte heeft besteld, die heeft 'm als het goed is vandaag binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Wat doen jullie met die fototjes van je mobile dan? Laten drukken voor een spandoek? Ik vind de camera wel een van de minst boeiende dingen op een phone. 99% doet er toch niet meer mee dan fototjes op twitter instagram en facebook zetten die de fotokwaliteit nog meer naar de rambam helpen met overmatige jpeg compressie.

* netblade snapt sowieso de gehele telefooncamerahype niet, nooit gesnapt ook.

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 11-04-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
netblade schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:12:
Wat doen jullie met die fototjes van je mobile dan? Laten drukken voor een spandoek? Ik vind de camera wel een van de minst boeiende dingen op een phone. 99% doet er toch niet meer mee dan fototjes op twitter instagram en facebook zetten die de fotokwaliteit nog meer naar de rambam helpen met overmatige jpeg compressie.

Ik heb zelf geen camera dus mn smartphone wordt op vakantie ook daadwerkelijk gebruikt als camera.
Wel prettig als je telefoon dan redelijke foto's maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:14:
[...]

Ik heb zelf geen camera dus mn smartphone wordt op vakantie ook daadwerkelijk gebruikt als camera.
Wel prettig als je telefoon dan redelijke foto's maakt
Hmm fair, maar voor decent foto's zou ik altijd een standalone camera kopen, liefst eentje met RAW ondersteuning zodat het qua bewerken ook nog wat leuks wordt. Maar ik snap je persoonlijke punt, ikzelf zou er alleen geen waarde aan kunnen hechten. Dat ultrapixel gedoe van HTC vind ik dan ook echt grotebullshit, wat bij betreft hadden ze er gewoon een normale 8mpx cam ingestopt zodat dat ding nu al lang en breed op de markt was. Desnoods met een back illuminated sensortje erin, daar haal je volgens mij al dezelfde gein mee uit als met die ultrapixel blaat :)

[ Voor 8% gewijzigd door netblade op 11-04-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
netblade schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:15:
[...]

Hmm fair, maar voor decent foto's zou ik altijd een standalone camera kopen, liefst eentje met RAW ondersteuning zodat het qua bewerken ook nog wat leuks wordt. Maar ik snap je persoonlijke punt, ikzelf zou er alleen geen waarde aan kunnen hechten. Dat ultrapixel gedoe van HTC vind ik dan ook echt grotebullshit, wat bij betreft hadden ze er gewoon een normale 8mpx cam ingestopt zodat dat ding nu al lang en breed op de markt was. Desnoods met een back illuminated sensortje erin, daar haal je volgens mij al dezelfde gein mee uit als met die ultrapixel blaat :)
Tja een standalone camera maakt inderdaad betere foto's.. maar:

1) Ik wil absoluut niet continue een camera meenemen. Zelfs met een compactcamera moet je vaak een tasje meenemen omdat hij niet in je broekzak past...en met je camera erin moet je constant op je tas letten. Je mobiel zit gewoon in je zak.

2) Ik heb geen geld (over) voor een goede camera (eentje waarvan het uberhaubt waard zou zijn om hem mee te zeulen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:22:
1) Ik wil absoluut niet continue een camera meenemen
+1

Als de One een "normale" 8 of wat mij betreft 13mp camera had gehad was het een makkelijkere beslissing geweest dan nu. Voor mensen die wel overdag foto's maken is dit niet dé telefoon imho. Helaas, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:22:
[...]

Tja een standalone camera maakt inderdaad betere foto's.. maar:

1) Ik wil absoluut niet continue een camera meenemen. Zelfs met een compactcamera moet je vaak een tasje meenemen omdat hij niet in je broekzak past...en met je camera erin moet je constant op je tas letten. Je mobiel zit gewoon in je zak.

2) Ik heb geen geld (over) voor een goede camera (eentje waarvan het uberhaubt waard zou zijn om hem mee te zeulen).
Nouja voor zover ik begrijp, en ik wil je niks in de mond leggen hoor, gebruik je die camera voor kiekjes, dat is prima toch? Maar dat kan met elke telefoon tegenwoordig wel redelijk, inzoomen zou ik sowieso nooit doen met een telefoon omdat dit altijd digitaal is. En een compact camera met 5x optische zoom past tegenwoordig ook wel in je broekzak :) Hoeft ook niet eens zoveel te kosten, maargoed ik snap je punt het is voor mij persoonlijk alleen echt geen breekpunt om een bepaald model wel of niet te kopen. HTC heeft naar mijn weten nooit uitgeblinkt wat betreft de camera's in mobieltjes, snap dan ook niet waarom ze nu de schijn op willen doen dat ze nu opeens wel iets geweldigs hebben gemaakt terwijl het allemaal totaal niet zo bijzonder is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is niet voor niets een gevleugelde uitspraak:
"de beste camera is degene die je bij je hebt"

Je kan wel een dikke spiegelreflex hebben, maar niemand zeult dat ding overal heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik heb de oplossing...... Ik ga mijn vrouw een Lumia telefoon met een pureview camera geven zodat ik zelf lekker de One kan nemen..... Heb dan dus los van het wel of niet mee hebben van een DSLR altijd een goede camerafoon mee ;) :P

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Senor Sjon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:29:

Je kan wel een dikke spiegelreflex hebben, maar niemand zeult dat ding overal heen.
En een echte fotograaf maakt zelfs met een 2Mpx camera nog de mooiste shots.
Ik begrijp het allemaal wel, maar ik denk dat ik gewoon een ander beeld heb wat betreft fotografie (het is ook meer een hobby van me) en voor de uitgaanskiekjes is zo'n telefoon grappig hoor, maar ik hecht er persoonlijk niet zo veel waarde aan. Ik ga liever met m'n normale camera op stap in de lente en op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
netblade schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:27:
[...]

Nouja voor zover ik begrijp, en ik wil je niks in de mond leggen hoor, gebruik je die camera voor kiekjes, dat is prima toch? Maar dat kan met elke telefoon tegenwoordig wel redelijk, inzoomen zou ik sowieso nooit doen met een telefoon omdat dit altijd digitaal is. En een compact camera met 5x optische zoom past tegenwoordig ook wel in je broekzak :) Hoeft ook niet eens zoveel te kosten, maargoed ik snap je punt het is voor mij persoonlijk alleen echt geen breekpunt om een bepaald model wel of niet te kopen. HTC heeft naar mijn weten nooit uitgeblinkt wat betreft de camera's in mobieltjes, snap dan ook niet waarom ze nu de schijn op willen doen dat ze nu opeens wel iets geweldigs hebben gemaakt terwijl het allemaal totaal niet zo bijzonder is imo.
Tja wat zijn kiekjes? Ik gebruik de foto's gewoon als herinnering van de vakantie (of wat dan ook) - daar zijn foto's toch voor? (of je moet echt foto's maken als hobbyist)
In dachtlicht zijn de foto's goed genoeg voor je 1080p scherm of wat dan ook.

En een compact camera past bij mijn niet goed in mn broekzak hoor - en zelfs al was dat wel zo, dan zitten mn mobiel en portomonnee er al in :+.
Dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:33:
[...]

Tja wat zijn kiekjes? Ik gebruik de foto's gewoon als herinnering van de vakantie (of wat dan ook) - daar zijn foto's toch voor? (of je moet echt foto's maken als hobbyist)
In dachtlicht zijn de foto's goed genoeg voor je 1080p scherm of wat dan ook.

En een compact camera past bij mijn niet goed in mn broekzak hoor - en zelfs al was dat wel zo, dan zitten mn mobiel en portomonnee er al in :+.

[...]

Dat dus
Haha point taken, was ook meer mijn persoonlijke mening hoor en ik vroeg me de beweegredenen af waarom mensen zo veel waarde hechten aan een camera en de kwaliteit ervan op een mobiele telefoon. Misschien ben ik zelf gewoon wel maf dat ik heel vaak mijn camera in m'n rugzak heb zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik vind de discussie raar.. De foto's (op die rare geupscalede crops na) van de HTC One zijn toch gewoon prima? Vooral voor uitgaanskiekjes bij weinig licht.
Ik ben totaal geen fotofanaat en maak me daar absoluut niet druk om. Ik vond de foto's van mijn oude HTC Diamond al super voor een telefoon.. de One maakt voor een 'kiekje' al bovengemiddelde foto's die op afdrukformaat als super scherp zijn.. Voor inzoomen heb ik een travelzoom Nikon S9100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
dangerousp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:48:
Ik vind de discussie raar.. De foto's (op die rare geupscalede crops na) van de HTC One zijn toch gewoon prima? Vooral voor uitgaanskiekjes bij weinig licht.
Ik ben totaal geen fotofanaat en maak me daar absoluut niet druk om. Ik vond de foto's van mijn oude HTC Diamond al super voor een telefoon.. de One maakt voor een 'kiekje' al bovengemiddelde foto's die op afdrukformaat als super scherp zijn.. Voor inzoomen heb ik een travelzoom Nikon S9100.
Ik maak me er ook niet druk om verder, wat ik wel jammer vind is dat iedereen die dit toestel graag wil langer moet wachten op z'n toestel doordat ze de camerasensortjes niet tijdig binnen hebben gehad. Volgens mij doet dit ding het net zo goed met een 'standaard' 8Mpx sensortje als met die 'ultrapixel' marketingblaat sensor. Dont get me wrong, ik vind HTC echt prachttoestellen maken en ik wil ook erg graag de One hebben, maar voor mij persoonlijk vind ik een vertraging door zo'n cameramodule die in mijn ogen helemaal niet bijzonder is, nogal vervelend. Op papier is het een prachtsensortje hoor voor in een telefoon, maar in de praktijk is het allemaal niet zo bijzonder, dus daarom :)

[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 11-04-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerousp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:48:
de One maakt voor een 'kiekje' al bovengemiddelde foto's die op afdrukformaat als super scherp zijn..
De One maakt ondergemiddelde foto's die op afdrukformaat hooguit redelijk maar nooit super scherp zijn...
Voor inzoomen heb ik een travelzoom Nikon S9100.
Mooie combinatie aangezien de S9100 in low-light niet geweldig is en de One blijkbaar de koning ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb vandaag even de Xperia Z uitgeprobeerd, 't is wel verdomde snel zeg. Vrijwel alle apps geopend en niets werd op de achtergrond gesloten.. Misschien toch maar voor deze gaan gezien de meerprijs van de One. Scherm vind ik dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
SChief schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:00:
Heb vandaag even de Xperia Z uitgeprobeerd, 't is wel verdomde snel zeg. Vrijwel alle apps geopend en niets werd op de achtergrond gesloten.. Misschien toch maar voor deze gaan gezien de meerprijs van de One. Scherm vind ik dikke prima.
Qua specs doen ze dan ook weinig voor elkaar onder, en als jij de stockinterface van Android (met wat kleine Sony wijzigingen) prima vind plus als het design (hoekig) van Sony je aanspreekt kun je daar voor gaan natuurlijk. Ik vond hem persoonlijk te groot en niet comfortabel in de hand liggen (door de hoekige layout van het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Interface is imho niets mis mee. :) Ben 't ook al een beetje gewend aangezien ik nu een Xperia Arc heb. Formaat is ook niet echt boeiend, heb daar weinig moeite mee. :P

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 11-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
SChief schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:33:
Interface is imho niets mis mee. :) Ben 't ook al een beetje gewend aangezien ik nu een Xperia Arc heb. Formaat is ook niet echt boeiend, heb daar weinig moeite mee. :P
Ja ik vond het persoonlijk net niet wat ik zocht, werk al jaren met sense en dat bevalt me prima, ipv de marktet door te moeten struinen naar bepaalde widgets. Puntje zelf vond ik wel de batterij tijd, nu heb ik de one nog niet in handen gehad, maar qua batterij vond ik de Z wel tegenvallen bij regelmatig gebruik. (Toestel 4 dagen in gebruik gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
netblade schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:37:
[...]

Ja ik vond het persoonlijk net niet wat ik zocht, werk al jaren met sense en dat bevalt me prima, ipv de marktet door te moeten struinen naar bepaalde widgets. Puntje zelf vond ik wel de batterij tijd, nu heb ik de one nog niet in handen gehad, maar qua batterij vond ik de Z wel tegenvallen bij regelmatig gebruik. (Toestel 4 dagen in gebruik gehad)
Over de batterij van de XZ ben ik wel erg te spreken. Ik denk dat 4 dagen ook te kort is om dat een realistisch beeld van te krijgen. Een nieuwe accu heeft een aantal cycles nodig om optimaal te kunnen functioneren. Daarnaast gebruik je een nieuw toestel in het begin overmatig veel denk ik.

Ik heb mijn XZ nu een maandje en ben denk ik (net zoals de meeste tweakers) een bovengemiddelde gebruiker. Mijn telefoon gaat 's ochtends om 5:30 van de lader en tegen 23:30 er weer op en dan zit er nog zo'n 40% lading in. De gemiddelde screentijd is dan 2 uur. Daarnaast staat wifi de hele dag aan + sync van google / exchange / whatsapp / etc. Al met al een goede score. Ik heb dit met mijn vorige toestellen nooit gehaald (S3, S2, 3GS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vergeet ook niet wat het synchroniseren e.d. van je accounts kost bij eerste gebruik. Stelde van de week weer eens Exchange in op mijn telefoon, maar dat slurpt toch aardig in den beginne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:54:
[...]
De gemiddelde screentijd is dan 2 uur. Daarnaast staat wifi de hele dag aan + sync van google / exchange / whatsapp / etc. Al met al een goede score. Ik heb dit met mijn vorige toestellen nooit gehaald (S3, S2, 3GS)
Dit moet uiteraard met elke telefoon makkelijk haalbaar zijn. Op één dag vier uur scherm aan tijd lukt me ook nog wel (SGS2) of twee uur in een paar dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 11-04-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Qua standby doet die het prima hoor, maar als je elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met de trein moet naar je werk is het nogal vervelend als die halverwege de terugreis al begint te piepen dat die leeg is. Maar dat is meer een persoonlijke eis dat de screentime zeker boven de 5 uur moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
screentime zegt niet alles. Ik haal graag de desktopsites binnen, maar browsen op de S2 is een veel grotere accukiller dan bv. filmpjes kijken. Dus 2 vs. 4 uur screentime zegt dan nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Senor Sjon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:36:
screentime zegt niet alles. Ik haal graag de desktopsites binnen, maar browsen op de S2 is een veel grotere accukiller dan bv. filmpjes kijken. Dus 2 vs. 4 uur screentime zegt dan nog niets.
Op een SGS2 kan je makkelijk 2 uur browsen, op één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Senor Sjon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:36:
Ik heb het over browsen ja, dat is iets wat ik het meeste onderweg ga doen, films kijken die ik over het algemeen thuis, hoogstens dat ik een keer een aflevering van een serie ga kijken maar daar is alles dan ook mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik gebruik mijn Z veel en heb geen klachten over mijn accu. Hij gaat net zolang mee als mijn vorige telefoons (HTC Desire, Xperia S). Hij lijkt wel sneller leeg te gaan, maar dat komt vooral omdat ik hem nu zoveel meer gebruik (hij is echt snel, en ik pak nu vaak mijn telefoon als ik te lui ben om naar de computer te lopen oid) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
netblade schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:12:

Voor mij is de camera best wel belangrijk hoor. Dat ding heb je altijd bij de hand dus handig als iets gebeurd dat het waard is vastgelegd te worden. Daar komt bij dat ik op vakantie het liefste zo licht mogelijk reis, dus ook geen camera wil mee sjouwen. Alleen als ik naar een heel bijzondere plek ga waar ik weet veel te gaan zullen schieten neem ik dat ding wel mee.

En vaak genoeg dat ik dan (overdag) een erg mooie foto schiet, die ik later wil inlijsten om ergens op te hangen, dan is een hoge resolutie ook wel handig. Ik heb bijvoorbeeld meerdere foto's van de baby laten afdrukken, die dus met de S2 waren gemaakt.

In omstandigheden met minder licht, kan een smartphone camera beter zijn dan een andere, maar zelfs de beste in dit gebied zal geen fantastische foto's maken, voor die gevallen neem ik ook wel m'n camera mee. Al met al vind ik dus die foto's overdag, als je dat ding bij me heb erg belangrijk, en daar scoort de One toch best laag. Vooral als ik wat met die foto's wil gaan doen.
renzo4000 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:54:
[...]

Ik heb mijn XZ nu een maandje en ben denk ik (net zoals de meeste tweakers) een bovengemiddelde gebruiker. Mijn telefoon gaat 's ochtends om 5:30 van de lader en tegen 23:30 er weer op en dan zit er nog zo'n 40% lading in. De gemiddelde screentijd is dan 2 uur. Daarnaast staat wifi de hele dag aan + sync van google / exchange / whatsapp / etc. Al met al een goede score. Ik heb dit met mijn vorige toestellen nooit gehaald (S3, S2, 3GS)
Kun je trouwens op een iPhone dergelijke gegevens zoals screen time bekijken van een acculading?

Op mijn S2 haalde ik met de standaard accu makkelijk 4 uur scherm aan tijd op een accuduur van 24 uur (de standaard dingen syncen). Nu met de extended Samsung accu en wat undervolting haal ik op JB tegen de 5/6 uur. De Note heeft natuurlijk een beest van een accu, mijn zus heeft er eentje, alles wat maar kan draaien op de achtergrond is actief, google now, tig soorten social networks en noem maar op. En dat ding haalt nog steeds best goede resultaten, qua totaalduur en ook scherm aan tijd voor dat megascherm. De S4 gaat ook die richting op denk ik, dat bleek ook uit die vergelijktest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Amen.
Bullet NL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:31:
Ik heb de oplossing...... Ik ga mijn vrouw een Lumia telefoon met een pureview camera geven zodat ik zelf lekker de One kan nemen..... Heb dan dus los van het wel of niet mee hebben van een DSLR altijd een goede camerafoon mee ;) :P
Een witte Lumia 920 toevallig ;) dan weet ik nog wel een scherp geprijst modelletje welke op de Nederlandse Htc One release beschikbaar komt :*)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:00:
En vandaag weer langs geweest. :+ Ik vind de kijkhoeken nog steeds prima, maar nu ik langer heb gekeken moet ik het scherm in z'n algeheel toch een onvoldoende geven.. Helderheid en zwartwaarden zijn gewoon janken met dit toestel. Heel toevallig had ik ook de Xperia Z wallpaper op mijn Arc staan, even ingesteld als achtergrond en tot mijn verbazing was mijn 2 jaar oude toestel veel feller en zwart ging ook bij de Arc veel meer richting zwart dan de Z, die niet verder kwam dan grijs. Heb zelfs met de verkoper staan kijken, die kon het niet echt geloven in de eerste instantie (ging gelijk kijken of de helderheid van de Z wel op het maximum stond.

Bij beide toestellen de helderheid op maximum gezet, lichtsensor genegeerd.

Voor een toestel van ongeveer €600,- onacceptabel, de Z gaat het toch niet worden voor mij. Jammer Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Iemand die 10 dagen de S4 heeft gebruikt deelt zijn ervaringen, en maakt ook een vergelijking met vooral de HTC One:
http://www.androidworld.n...kken-na-10-dagen-gebruik/ en http://www.zdnet.be/artic...erfeed&utm_medium=twitter

[ Voor 25% gewijzigd door luappul op 12-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:03:
Iemand die 10 dagen de S4 heeft gebruikt deelt zijn ervaringen, en maakt ook een vergelijking met vooral de HTC One
Tien dagen lang mogen gebruiken. Nul eigen screenshots. Nul eigen foto's. Nul nieuws. Echt kwaliteit dit.

Anandtech mag wel oppassen op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:53:
[...]

Tien dagen lang mogen gebruiken. Nul eigen screenshots. Nul eigen foto's. Nul nieuws. Echt kwaliteit dit.

Anandtech mag wel oppassen op deze manier ;)
Het stelt idd niet zoveel voor :) . Maar ik dacht laat ik het toch maar delen hier. Vond het bijvoorbeeld wel interessant dat hij vermeldde dat het goedkope gevoel van de S3 wel is verdwenen (al doet hij wel onder voor de XZ en de One).

[ Voor 7% gewijzigd door luappul op 12-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
luappul schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:03:
Iemand die 10 dagen de S4 heeft gebruikt deelt zijn ervaringen, en maakt ook een vergelijking met vooral de HTC One:
http://www.androidworld.n...kken-na-10-dagen-gebruik/ en http://www.zdnet.be/artic...erfeed&utm_medium=twitter
Ik heb alleen de Nederlandse samenvatting gelezen. Het is volgens mij echt stuivertje wisselen tussen deze toestellen en persoonlijke voorkeuren.

Ik heb net een One vast mogen houden en dat is echt 1 brok en voelt echt super goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:58:
Vond het bijvoorbeeld wel interessant dat hij vermeldde dat het goedkope gevoel van de S3 wel is verdwenen (al doet hij wel onder voor de XZ en de One).
Dat is in andere "reviews" al zo vaak vermeld. In het hele artikel staat werkelijk niéts qua nieuwswaarde.

Vraag mij echt af of het toestel tien dagen gebruikt is. De kans daarop lijkt mij heel gering. Dit is mijns inziens weer een voorbeeld van "nieuws" puur om hits te genereren. Zie je uiteraard wel vaker, blijft nogal irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De Galaxy S4 zit bomvol functies en is bijzonder compleet. Vooral zijn degelijke autonomie vind ik een aangename verrassing. Op looks steelt de HTC One zonder twijfel de show, maar de beste Android telefoon lijkt me, gebaseerd op dit testtoestel, toch de Galaxy S4 te worden. Vanaf eind april ligt hij in de winkel met een pittig prijskaartje van 699 euro.
Gebruik een bron vermelding bij een quote svp.

Weer een review dus die de S4 als de betere van de twee neerzet.

However vind ik de review wel wat oppervlakkig. Ik zou zonder dat ding te hebben gebruikt al vergelijkbare diepgang kunnen hebben. De belangrijkste info die ik er uit kan halen is dat het goedkope gevoel van de S3 is verdwenen.

Ik was enthousiast over de camera software en kwaliteit, en dat is hij ook. Niet heel veel nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 12-04-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:05:
[...]

Dat is in andere "reviews" al zo vaak vermeld. In het hele artikel staat werkelijk niéts qua nieuwswaarde.

Vraag mij echt af of het toestel tien dagen gebruikt is. De kans daarop lijkt mij heel gering. Dit is mijns inziens weer een voorbeeld van "nieuws" puur om hits te genereren. Zie je uiteraard wel vaker, blijft nogal irritant ;)
Een zeer zeer slecht stuk, dit is geen review maar een opsomming van functies die in het toestel zitten. incl. de Samsung pers-afbeldingen. Zoals je schrijft staat er niets nieuws in, maar nog erger het is zo enorm oppervlakkig geschreven zonder enige motivatie dat je het artikel niet serieus kan nemen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:07:
[...]

Een zeer zeer slecht stuk, dit is geen review maar een opsomming van functies die in het toestel zitten. incl. de Samsung pers-afbeldingen. Zoals je schrijft staat er niets nieuws in, maar nog erger het is zo enorm oppervlakkig geschreven zonder enige motivatie dat je het artikel niet serieus kan nemen.
Zó slecht is het nou ook weer niet. Maar zijn literaire kunsten daartoe gelaten, is het wel de volgende reviewer die uiteindelijk ook weer de S4 kiest, zoals wel meerdere eerder. En zoals eerdere reviewers die de S4 hoger hadden zitten wordt deze weer bestempeld als niet betrouwbaar. Maar toch opvallend dat ze allemaal spreken van een geweldige feel bij de One, en toch voor de S4 gaan.

Ben benieuwd hoe beide toestellen aanvoelen, kan niet wachten tot ze in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01
SChief schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:02:
[...]

En vandaag weer langs geweest. :+ Ik vind de kijkhoeken nog steeds prima, maar nu ik langer heb gekeken moet ik het scherm in z'n algeheel toch een onvoldoende geven.. Helderheid en zwartwaarden zijn gewoon janken met dit toestel. Heel toevallig had ik ook de Xperia Z wallpaper op mijn Arc staan, even ingesteld als achtergrond en tot mijn verbazing was mijn 2 jaar oude toestel veel feller en zwart ging ook bij de Arc veel meer richting zwart dan de Z, die niet verder kwam dan grijs. Heb zelfs met de verkoper staan kijken, die kon het niet echt geloven in de eerste instantie (ging gelijk kijken of de helderheid van de Z wel op het maximum stond.

Bij beide toestellen de helderheid op maximum gezet, lichtsensor genegeerd.

Voor een toestel van ongeveer €600,- onacceptabel, de Z gaat het toch niet worden voor mij. Jammer Sony.
Ik weet niet hoe jij zwart kan testen met een xperia z wallpaper die grijs is. De hele ui van de xperia z is grijsachtig.
Als je wil testen moet je een zwarte achtergrond hebben. De instellingen menu is wel aardig zwart, dus daar mee zou je het kunnen testen.

Als jij helderheid niet goed vind dan moet je naar de opticien, want feller heeft totaal geen nut en gebruik je nooit. In directe zonlicht is het nog steeds goed te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 12-04-2013 19:05 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.