PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 12-04-2013 19:18 ]
PSN id: NL_SToRM
Sorry hoor, maar de Xperia Z wallpaper is niet overal grijs (linksboven zit voor 99% tegen zwart, kijk maar eens met een fotoeditor).Garret1410 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:03:
[...]
Ik weet niet hoe jij zwart kan testen met een xperia z wallpaper die grijs is. De hele ui van de xperia z is grijsachtig.
Ik vind de helderheid tegenvallen ja, m'n Arc presteert overduidelijk beter. Mijn Arc staat op 25% helderheid max (hij regelt ook nog bij via de lichtsensor), als ik een soortgelijke helderheid wil bij de Z moet ik de schuifregelaar over de 25% heen zetten. Persoonlijke opmerkingen zoals mij doorverwijzen naar de opticien mag je achterwege laten, beetje triest van je om dat te gaan roepen. Het zijn mijn bevindingen, het zijn geen feiten.Garret1410 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:03:
Als je wil testen moet je een zwarte achtergrond hebben. De instellingen menu is wel aardig zwart, dus daar mee zou je het kunnen testen.
Als jij helderheid niet goed vind dan moet je naar de opticien, want feller heeft totaal geen nut en gebruik je nooit. In directe zonlicht is het nog steeds goed te zien.
UI is inderdaad grijzig, ben ik mij bewust van.renzo4000 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:10:
Het zwart is niet amoled zwart maar mi acceptabel. Het is inderdaad waar dat de standaard ui grijzig is, vandaar mijn custom:
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 12-04-2013 21:35 ]
http://www.androidpolice....ear-may-also-be-the-best/
Een mooie conclusie;
Overigens, check deze foto's welke zijn gemaakt met een OneIf you made it through this review not thinking that I love this phone, read it again. I love this phone. I really, really do. I am probably going to go buy one (pun absolutely intended). It's easily the best Android phone made to date. Not just because it's aluminum, not just because Sense 5 is a great take on the Android OS, and not just because it has a fairly outstanding camera. It's because of all those things: no phone has compelled me in the "total package" way that the One has. Sure, there are flaws. But every phone has flaws, and the HTC One's pale in comparison to many of the other smartphones I review.
Issues with Sprint aside, using this phone has been an absolute joy. I really am struggling to find serious problems with it. HTC has a great product, one they should be glowingly proud of.
Let's hope consumers feel the same way.

Ziet er prima uit voor een telefoon!
[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 14-04-2013 02:29 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het plaatje van die bij vind ik wel heel netjes, je ziet geeneens motion blur bij die vleugeltjes terwijl hij wel aan het vliegen is. Tweede foto is op zich ook een mooi plaatje, maar wat renzo4000 zegt: hier moet de One het toch wel afleggen op het gebied van details. Uiteindelijk blijft het denk ik de afweging: als je mooie foto's onder goede lichtomstandigheden wil moet je kiezen voor een S4 / XZ door het grotere aantal pixels, als je meer waarde hecht aan foto's onder donkere omstandigheden en goede filmpprestaties heeft de One een voorsprong door de grotere pixels, OIS en goede geluidskwaliteit.Bullet NL schreef op zondag 14 april 2013 @ 02:29:
Androidpolice gaat even los op de HTC One....
http://www.androidpolice....ear-may-also-be-the-best/
Een mooie conclusie;
[...]
Overigens, check deze foto's welke zijn gemaakt met een One
[afbeelding]
[afbeelding]
De s4 en one zijn allebei erg snel, scherm vind ik ze allebei uitstekend, bouwkwaliteit/design vind ik van de htc one veel beter, maar daartegen vindt ik de camera van de s4 veel beter.
Wanneer ik de fotos vergleijk zie ik gewoon dat de htc one pixels te kort komt, ik schiet vaak fotos van landschappen en van familie, en dit is dus altijd van een afstand. Wanneer ik dus de fotos later op mn mobiel bekijk of aan anderen wil laten zien, dan wil ik kunnen inzoomen en dat het er dna nogsteeds mooi uitziet, en dit kan de camera van de htc one gewoon niet bieden. Als je niet inzoomt vind ik het een goede camera maar zodra je ook even inzoomt op de foto dan schiet de camera van de htc one tekort.
http://www.gsmarena.com/p...Phone1=5125&idPhone2=5313

Zoom maar op de lineaal op het eerst plaatje, dan zie je wat ik bedoel
Dit wordt dus een moeilijke keuze voormij, ik bezit nu de galaxy s3 en vind de camera daarvan beter dan de htc one. Maar de bouwkwaliteit en het design van de One vindt ik echt supermooi.
Ik vind die foto's matig. Voor een high end toestel van 700 euro zijn ze zwaar onder de maat. Niet normaal. Je ziet best wel veel ruis. Ik heb het idee dat mijn twee jaar oude S2 betere foto's maakt. Zoals een reviewer ook aangaf: de one kan moeilijk de competitie aan met smartphones van 2010 wat betreft camera.Bullet NL schreef op zondag 14 april 2013 @ 02:29:
Androidpolice gaat even los op de HTC One....
Overigens, check deze foto's welke zijn gemaakt met een One
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Franco10 op 14-04-2013 14:20 ]
Franco10 schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:20:
[...]
Ik vind die foto's matig. Voor een high end toestel van 700 euro zijn ze zwaar onder de maat. Niet normaal. Je ziet best wel veel ruis. Ik heb het idee dat mijn twee jaar oude S2 betere foto's maakt. Zoals een reviewer ook aangaf: de one kan moeilijk de competitie aan met smartphones van 2010 wat betreft camera.
Bron: AndroidpoliceIt's easily the best Android phone made to date. Not just because it's aluminum, not just because Sense 5 is a great take on the Android OS, and not just because it has a fairly outstanding camera. It's because of all those things: no phone has compelled me in the "total package" way that the One has. Sure, there are flaws. But every phone has flaws, and the HTC One's pale in comparison to many of the other smartphones I review.
Ik herhaal het nog maar eens, alleen de camera maakt geen smartphone......
De One wordt schijnbaar geroemd om zijn totaal pakket.......
maar de camera is in de top 3 van belangrijkste dingen voor de telefoon voor mij. En als de camera tussen die van de s3 en de s4 zat, had ik hem meteen genomen. Maar de camera van de one is in mijn ogen vele malen slechter dan de s3. En dat kan in mijn ogen niet, bij een heleboel andere mensen wel. Maar ik ben iemand die geen compact camera bij zich draagt, maar die wel duizend fotos per jaar schiet met de mobiel
Nothing to see here!
Verwijderd
Als je kijkt naar de schaduw zie je ook dat het gewoon een perfecte plek is om een foto te maken, harstikke helder weer en de zon die lekker schijnt, maar als ze nou foto de andere kant op gemaakt hadden was die vast minder mooi geworden want dan heb je zon in de lens schijnen, dat levert vaak donkere foto's op.
Verwijderd
Dit was ook 1 van de redenen waarom ik een Samsung Galaxy S4 wou gaan aanschaffen.Rutix schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:28:
Ik zit ook nog echt te twijfelen tussen de HTC One en S4. Ik vind de HTC One echt wel meer stijl hebben en leun dus naar die richting maar de camera vind ik weer zeer matig :\ . Beetje jammer dat HTC er niet een betere camera in heeft gezet.
Na een avondje(lees nachtje) reviews te hebben gelezen en wat fora's heb afgestruind ben ik toch van gedachte veranderd.
Het schijnt dat de pre-release modellen problemen hadden met de software. Dit is met een sofware update verholpen. Zie onder andere de review van Engadget(volgens mij), 1 van de eerste foto's is van een bloem met en bij. Niks bijzonders zou je zeggen. Maar als je goed kijkt zie je dat de bij zweeft. Er is geen blur te vinden rondom de vleugels. Dit plus het feit dat HTC 1 van de weinige is die het over een andere boeg gooit(heel ultra-pixel verhaal) i.c.m. wat ik heb gezien van Zoe maakt het 1 van de betere camera's op dit moment in een telefoon op de markt. Plus zoals al eerder is aangegeven is het een telefoon, geen camera.

Prachtige foto toch!?. Ik weet nog dat ik toenertijd vond dat mijn LG Viewty mooie foto's maakte...
Ik vind persoonlijk de Galaxy S4 jammer. Ik snap dat als je de best verkochte telefoon hebt je er niet veel aan gaat veranderen. Maar wtf Samsung, dit slaat echt nergens op. Zelfde design, zelfde gedachte, zelfde telefoon. HTC heeft dit echt goed opgepakt en een prachtige telefoon gemaakt. Zitten nadelen aan maar ik krijg mijn 32gig kaartje nu al amper vol. Plus ik heb een tablet voor de games en films.
Enigste waar ik me een beetje zorgen over maak is de batterij. DIt omdat ik een bluetooth headset heb en dus de hele dag bluetooth aan heb staan. Maar als ik daar over na ga denken zit ik eigenlijk alleen zonder stroom als ik in de trein zit. Op school, op het werk overal kun je wel je telefoon opladen.
Dat plus het feit dat ik de Galaxy S series (heb de 1 gehad, broer heeft 3) ontzettend lelijk vind. Als ik zoveel voor een telefoon ga neerleggen wil ik een degelijk apparaat dat zo aanvoelt. Ik zal hem nog in de winkel moeten proberen maar van wat ik heb gelezen hebben ze dat bij HTC goed voor elkaar gekregen.
Voor mij word het een HTC One, nu nog de kleur...
Nee, de foto's van de One zien er vaak gewoon niet goed uit. Een software update veranderd niets aan het feit dat je maar 4 MP hebt en dus vaak (zeker op fullscreen foto's) detail mist. Op de telefoon zelf en op Facebook e.d. zullen de foto's er verder prima uit zien, dus het is maar hoeveel waarde je eraan hecht. En die foto's van reviewers zien er redelijk OK uit, maar de foto's die ik in het HTC One topic en XDA topic zie langskomen zijn toch echt vrij slecht.Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:51:
[...]
Dit was ook 1 van de redenen waarom ik een Samsung Galaxy S4 wou gaan aanschaffen.
Na een avondje(lees nachtje) reviews te hebben gelezen en wat fora's heb afgestruind ben ik toch van gedachte veranderd.
Het schijnt dat de pre-release modellen problemen hadden met de software. Dit is met een sofware update verholpen. Zie onder andere de review van Engadget(volgens mij), 1 van de eerste foto's is van een bloem met en bij. Niks bijzonders zou je zeggen. Maar als je goed kijkt zie je dat de bij zweeft. Er is geen blur te vinden rondom de vleugels. Dit plus het feit dat HTC 1 van de weinige is die het over een andere boeg gooit(heel ultra-pixel verhaal) i.c.m. wat ik heb gezien van Zoe maakt het 1 van de betere camera's op dit moment in een telefoon op de markt. Plus zoals al eerder is aangegeven is het een telefoon, geen camera.
[afbeelding]
Prachtige foto toch!?. Ik weet nog dat ik toenertijd vond dat mijn LG Viewty mooie foto's maakte...
Ik vind persoonlijk de Galaxy S4 jammer. Ik snap dat als je de best verkochte telefoon hebt je er niet veel aan gaat veranderen. Maar wtf Samsung, dit slaat echt nergens op. Zelfde design, zelfde gedachte, zelfde telefoon. HTC heeft dit echt goed opgepakt en een prachtige telefoon gemaakt. Zitten nadelen aan maar ik krijg mijn 32gig kaartje nu al amper vol. Plus ik heb een tablet voor de games en films.
Enigste waar ik me een beetje zorgen over maak is de batterij. DIt omdat ik een bluetooth headset heb en dus de hele dag bluetooth aan heb staan. Maar als ik daar over na ga denken zit ik eigenlijk alleen zonder stroom als ik in de trein zit. Op school, op het werk overal kun je wel je telefoon opladen.
Dat plus het feit dat ik de Galaxy S series (heb de 1 gehad, broer heeft 3) ontzettend lelijk vind. Als ik zoveel voor een telefoon ga neerleggen wil ik een degelijk apparaat dat zo aanvoelt. Ik zal hem nog in de winkel moeten proberen maar van wat ik heb gelezen hebben ze dat bij HTC goed voor elkaar gekregen.
EDIT: zie ook hier: http://www.mobile-review....ng-galaxy-s4-camera.shtml
En volgens mij heeft Samsung toch een prima toestel afgeleverd, 5" scherm in een kleinere behuizing dan de S3 is toch best knap. Materiaal had beter gekund, maar als ik de HTC One zo zie na een val zal een hoesje daar ook geen overbodige luxe zijn. Verder heeft Samsung zo ongeveer alles verbeterd aan de S4 tov de S3 dus ik snap niet waarom het "hetzelfde" toestel is; omdat die op de S3 lijkt? Dus de iPhone 5 is eigenlijk ook nog een iPhone 1.

Verwijderd
Nou dan heb ik blijkbaar andere standaarden over wat je mag verwachten van een camera in een telefoon. Als je betere foto's wilt moet je maar een camera aanschaffen. Want veel meer dan facebook kiekjes ga je er toch niet mee maken. Ik niet althans, plus ik ben al tevreden met de foto's die mijn htc Sensation schiet.J0ey schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:07:
[...]
Nee, de foto's van de One zien er vaak gewoon niet goed uit. Een software update veranderd niets aan het feit dat je maar 4 MP hebt en dus vaak (zeker op fullscreen foto's) detail mist. Op de telefoon zelf en op Facebook e.d. zullen de foto's er verder prima uit zien, dus het is maar hoeveel waarde je eraan hecht. En die foto's van reviewers zien er redelijk OK uit, maar de foto's die ik in het HTC One topic en XDA topic zie langskomen zijn toch echt vrij slecht.
En volgens mij heeft Samsung toch een prima toestel afgeleverd, 5" scherm in een kleinere behuizing dan de S3 is toch best knap. Materiaal had beter gekund, maar als ik de HTC One zo zie na een val zal een hoesje daar ook geen overbodige luxe zijn. Verder heeft Samsung zo ongeveer alles verbeterd aan de S4 tov de S3 dus ik snap niet waarom het "hetzelfde" toestel is; omdat die op de S3 lijkt? Dus de iPhone 5 is eigenlijk ook nog een iPhone 1.

(Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626)
Niks mis mee toch? Plus met Zoe aan neemt hij een stuk of 19 foto's, waarvan 3 voor je de knop indrukt
(Bron: http://www.techradar.com/...2/review/8#articleContent)The HTC One comes with a new trick indeed in the shape of Zoe, a mode on the camera that takes 0.6 seconds of HD footage before you press the shutter button and three seconds afterwards, meaning you get a 'moving photo' to give all manner of information about what's actually been happening.
Je kunt deze ook bekijken als afzonderlijke foto's en opslaan.
Over dat hele laten vallen gebeuren, tsja, moet je hem ook niet laten vallen. Het was ook een issue bij de iPhone en bij de Nexus 4. Het is maar net waar de fabrikant voor kiest, bij HTC ben ik blij dat ze het hebben gedaan. En ik zeg niet dat de Galaxy S4 geen goed toestel is. Zeker niet, het is een goed toestel met vette features(Vooral Smart Scroll en dat Hoverachtige gedoe is echt cool
Edit: Moet ik nou ook slechte foto's van de S4 erbij gaan zoeken? Wat is je punt, iedereen kan slechte foto's maken.
Die foto's zien er inderdaad goed uit op dat formaat. Dat zijn dat geen "slechte" foto's van de One, maar gewoon een duidelijke vergelijking tussen de HTC One, S4, S3 en iPhone 5. Als ik mooie én minder mooie foto's van de One zie ben ik ook benieuwd hoe de foto's van de concurrenten eruit zien.Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:31:
[...]
Nou dan heb ik blijkbaar andere standaarden over wat je mag verwachten van een camera in een telefoon. Als je betere foto's wilt moet je maar een camera aanschaffen. Want veel meer dan facebook kiekjes ga je er toch niet mee maken. Ik niet althans, plus ik ben al tevreden met de foto's die mijn htc Sensation schiet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626)
Niks mis mee toch? Plus met Zoe aan neemt hij een stuk of 19 foto's, waarvan 3 voor je de knop indrukt
[...]
(Bron: http://www.techradar.com/...2/review/8#articleContent)
Je kunt deze ook bekijken als afzonderlijke foto's en opslaan.
Over dat hele laten vallen gebeuren, tsja, moet je hem ook niet laten vallen. Het was ook een issue bij de iPhone en bij de Nexus 4. Het is maar net waar de fabrikant voor kiest, bij HTC ben ik blij dat ze het hebben gedaan. En ik zeg niet dat de Galaxy S4 geen goed toestel is. Zeker niet, het is een goed toestel met vette features(Vooral Smart Scroll en dat Hoverachtige gedoe is echt cool) Ik zeg alleen dat als ik naar het hele totaalplaatje kijk, ik voor de One ga.
Edit: Moet ik nou ook slechte foto's van de S4 erbij gaan zoeken? Wat is je punt, iedereen kan slechte foto's maken.
En mocht je hem een keer laten vallen is het fijn dat je telefoon toch nog redelijk eruit blijft zien. Mijn HTC Sensation is al vaak gevallen, maar er zijn geen hoeken ingedeukt of iets, alleen wat lakschade.
Verwijderd
Plus het feit dat HTC iets anders heeft geprobeerd dan een ''gewone'' 13mp camera vind ik ook wel wat hebben.
Edit: misschien lijkt het of ik elke keer de HTC One aan het neerhalen ben o.i.d. dit is niet mijn bedoeling, ik wil gewoon mensen die aan het twijfelen zijn een zo eerlijk mogelijke mening geven. Want meer dan de helft van de 'reviewers' tegenwoordig, somt alleen de specificaties op en post het op youtube.
[ Voor 20% gewijzigd door crobo op 14-04-2013 17:48 ]
Verwijderd
Ieder zo zijn eigen prioriteten. Ik vind de innovatie, en het lef dat HTC heeft gehad om te zeggen, we gooien het over een andere boeg ook wel voor wat tellen.crobo schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:41:
Het is gewoon een feit dat de One slechtere fotos maken dan de s4, gemiddeld genomen. Niks met een mening te maken of wat dan ook. De foto die paar posts eerder is geplaatst (bomen, trap en houten huijes) druk nou ff fullscreen en klik op de takken/bomen. Dat ziet er in mijn ogen gewoon niet uit, niet voor zo een duur toestel, dit had gewoon veel beter gekund. Dat de een het niet zo een big deal vindt, begrijp ik 100%, degene vindt de camera dan gewoon goed genoeg, of vindt de camera niet zo belangrijk, maar je kan gewoon weg niet zeggen dat het goede fotos maakt, niet vergeleken met een s3 of s4.
Mijn probleem met het uiterlijk van de S4.Dat ziet er in mijn ogen gewoon niet uit, niet voor zo een duur toestel, dit had gewoon veel beter gekund.
Je moet natuurlijk wel van beide camera's de pluspunten noemen...De S4 heeft meer pixels, en vangt dus overdag meer details, wat in betere foto's resulteert. Op 13MP foto's kan je gerust inzoomen. Verder heeft de S4 een hele sloot aan handige cameramodi. De One heeft OIS en grotere pixels, en produceert dus betere foto's als het wat donkerder is. Ook heeft de One een snellere sensor, dus minder motion-blur en shutter-lag, en betere microfoons (voor filmen).crobo schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:41:
Het is gewoon een feit dat de One slechtere fotos maakt dan de s4, gemiddeld genomen. Niks met een mening te maken of wat dan ook. De foto die paar posts eerder is geplaatst (bomen, trap en houten huisje) druk nou ff fullscreen en klik op de takken/bomen. Dat ziet er in mijn ogen gewoon niet uit, niet voor zo een duur toestel, dit had gewoon veel beter gekund. Dat de een het niet zo een big deal vindt, begrijp ik 100%, degene vindt de camera dan gewoon goed genoeg, of vindt de camera niet zo belangrijk, maar je kan gewoon weg niet zeggen dat het goede fotos maakt, niet vergeleken met een s3 of s4.
Edit: misschien lijkt het of ik elke keer de HTC One aan het neerhalen ben o.i.d. dit is niet mijn bedoeling, ik wil gewoon mensen die aan het twijfelen zijn een zo eerlijk mogelijke mening geven. Want meer dan de helft van de 'reviewers' tegenwoordig, somt alleen de specificaties op en post het op youtube.
Beide camera's hebben een prima kleurweergave. Dat zijn de feiten. Het hangt er maar net van af wat je eisen zijn.
Nou, nee sorry geen prachtfoto. De kleuren zien er oke uit, maar als je niet naar plant op de voorgrond maar naar de achtergrond kijkt links en rechts van het hoofdobject, zie je heel veel ruis. Te veel ruis. Dat kan imho echt niet meer voor een high end smartphone in 2013.Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:51:
[...]
[afbeelding]
Wat je hier schrijft geld eigenlijk ook voor de Sony Xperia Z, Sony heeft vanaf de Xperia S ook een enorme sprong voorwaarts gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:51:
[...]
Zowel Sony als HTC hebben ten opzichte van de voorgangers een radicale stap gemaakt qua ontwerp.
Geen evolutie maar een complete revolutie in design. Het doet mij daarom ook deugt dat beide toestellen heel goed worden ontvangen. Ik heb voldoende aan zo'n 20Gb data-ruimte, muziek stream ik vanaf mij nas.... Ik verwacht dat 32Gb voor mij ook voldoende zal zijn, echter.... Misschien dat ik toch wacht op een 64GB uitvoering.....
Je kan de accucijfers van de reviews uit de VS niet zomaar vergelijken met Europese toestellen. Wij maken hier gebruik van andere netwerk frequenties dan een aantal VS providers. Dit kan heel veel effect hebben in standby tijden. "Onze" eigen Arnoud Wokke was in de review van de HTC One juist erg positief over de accu.Enigste waar ik me een beetje zorgen over maak is de batterij. DIt omdat ik een bluetooth headset heb en dus de hele dag bluetooth aan heb staan. Maar als ik daar over na ga denken zit ik eigenlijk alleen zonder stroom als ik in de trein zit. Op school, op het werk overal kun je wel je telefoon opladen.
Zwart of Zilver...... Welke gaat het worden????Dat plus het feit dat ik de Galaxy S series (heb de 1 gehad, broer heeft 3) ontzettend lelijk vind. Als ik zoveel voor een telefoon ga neerleggen wil ik een degelijk apparaat dat zo aanvoelt. Ik zal hem nog in de winkel moeten proberen maar van wat ik heb gelezen hebben ze dat bij HTC goed voor elkaar gekregen.
Verwijderd
Tsja, zoals ik al zei heb ik alleen muziek op mijn tel. Ik heb nu een 32gig kaartje in mijn Sensation zitten en na 2 jaar is die nog niet vol.Wat je hier schrijft geld eigenlijk ook voor de Sony Xperia Z, Sony heeft vanaf de Xperia S ook een enorme sprong voorwaarts gemaakt.
Zowel Sony als HTC hebben ten opzichte van de voorgangers een radicale stap gemaakt qua ontwerp.
Geen evolutie maar een complete revolutie in design. Het doet mij daarom ook deugt dat beide toestellen heel goed worden ontvangen. Ik heb voldoende aan zo'n 20Gb data-ruimte, muziek stream ik vanaf mij nas.... Ik verwacht dat 32Gb voor mij ook voldoende zal zijn, echter.... Misschien dat ik toch wacht op een 64GB uitvoering.....
Klopt hij kwam maar net onder de Note II ondanks zijn veel grote accu. De dag red je ook makkelijk, alleen je kunt nu geen Plan-B(ackup-batterij) hebben. Ik denk dat ik met mijn 3 accu's iets te verwend ben geworden.Je kan de accucijfers van de reviews uit de VS niet zomaar vergelijken met Europese toestellen. Wij maken hier gebruik van andere netwerk frequenties dan een aantal VS providers. Dit kan heel veel effect hebben in standby tijden. "Onze" eigen Arnoud Wokke was in de review van de HTC One juist erg positief over de accu.
Die zilvere versie, oftwel Stunning Silver, ''popt'' wel echt. Ook als je de videos kijkt springt hij echt in het oog. Die zwarte, Beautifull Black, heeft dat minder. Ik wil ze morgen eerst in de winkel zien voordat ik er 1 bestel. Maar ondanks mijn zwart smartphone verleden ga ik denk ik toch voor de zilvere.Zwart of Zilver...... Welke gaat het worden????Ik ben er ook nog niet uit...... Misschien wordt het wel een Nexus 5
Tsja, de Nexus 5 laat zich denk ik nog wel even op zich wachten, en tegen die tijd is de geruchten trein van de Samsung Galaxy S5 en de HTC Oneandahalf +- al vol op gang, en dan wil je weer daar op wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 22:19 ]
Dat is dus gewoon onzin, ik heb zwarte notificatiebalk, en deze is veel zwarter dan welk deel van de wallpaper dan ook.SChief schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:20:
[...]
Sorry hoor, maar de Xperia Z wallpaper is niet overal grijs (linksboven zit voor 99% tegen zwart, kijk maar eens met een fotoeditor).
Ps4/switch gamer
Klopt, de hele UI van de Sony is eigenlijk wat ongelukkig gekozen als je wilt kijken naar het contrast. Het beste kun je hiervoor gewoon een foto pakken en die vergelijken (BE uit)NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:02:
[...]
Dat is dus gewoon onzin, ik heb zwarte notificatiebalk, en deze is veel zwarter dan welk deel van de wallpaper dan ook.
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:02:
[...]
Dat is dus gewoon onzin, ik heb zwarte notificatiebalk, en deze is veel zwarter dan welk deel van de wallpaper dan ook.

Ik vind dit dus wel voor 99% tegen zwart aan zitten (bij lange na geen grijs iig)..
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 15-04-2013 15:48 ]
http://www.nu.nl/gadgets/...nten-htc-zwart-maken.html
Voor heen richtte Samsung haar pijlen natuurlijk vooral op Apple, zouden ze dan nu echt de druk voelen van HTC met haar laatste toestel?Er loopt een formeel onderzoek naar Samsung in Taiwan. Het bedrijf zou studenten betaald hebben om slechte dingen over concurrent HTC te schrijven.
Wanneer een fabrikant overtuigt is van een eigen product hoeft het de concurrentie toch niet zwart te maken? Op dat moment ga je toch gewoon van je eigen USP's uit?
Nadat de fabrikanten eerst samen hebben op getrokken om van Android het grootste mobile OS te maken gaan ze zich nu richten op elkaar?
"Er loopt een formeel onderzoek naar Samsung in Taiwan."Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:28:
Boefjes zijn het
Even wachten nog dus.
Nickname does not reflect reality
Hoezo? Om het grote Samsung de druk te laten voelen zou bijvoorbeeld in elke review iedereen unaniem moeten schreeuwen dat de One veel en veel beter is. Integendeel, de meeste reviews hebben de S4 als winnaar.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:28:
Boefjes zijn het;
http://www.nu.nl/gadgets/...nten-htc-zwart-maken.html
[...]
Voor heen richtte Samsung haar pijlen natuurlijk vooral op Apple, zouden ze dan nu echt de druk voelen van HTC met haar laatste toestel?
De situatie is net als eerdere confrontaties, een goed toestel van HTC en een Samsung die net iets beter lijkt te zijn. Als ze de druk bij OneX vs S3 en Sensation vs S2 niet hebben gevoeld, dan doen ze dat nu zeer zeker niet. Vooral niet met HTC die zo aan het blunderen is met het überhaupt kunnen produceren van het toestel.
Ben ik het helemaal mee eens. Daarom vond ik het zo'n onzin dat HTC en Apple na de launch van de S4 op twitter etc via officiële account dat ding gingen zwart maken,Wanneer een fabrikant overtuigt is van een eigen product hoeft het de concurrentie toch niet zwart te maken? Op dat moment ga je toch gewoon van je eigen USP's uit?
Welkom in de wereld van het kapitalisme. Wat dacht je? Dat fabrikanten lief tegen elkaar zouden doen omdat ze toevallig beide op Android draaien?Nadat de fabrikanten eerst samen hebben op getrokken om van Android het grootste mobile OS te maken gaan ze zich nu richten op elkaar?
Bovendien gaat het 'slechts' om Taiwan. Het moet maar blijken of het waar is. Als het waar is, is het een beetje vreemd om gebaseerd op iets dat in Taiwan gebeurd, een conclusie te trekken dat het grote Samsung opeens de druk voelt van het kwakkelende HTC.
Hoe verklaar je dan de negatieve uitlatingen van HTC na de release van de S4? Volgens die redenering zou HTC dan gedacht moeten hebben, ow shit, zijn ze toch weer beter dit jaar.Joster schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:02:
Het is andersomZe voelen druk van HTC waardoor ze daar slechte dingen over laten schrijven.
En die druk zou Samsung moeten voelen omdat? HTC moeite heeft met leveren? HTC openlijk heeft gezegd (voor mij als smoes voor slechte planning) dat ze niet meer als A klant worden gezien door leveranciers? Of gewoonweg omdat zoals in reviews staat dat (net zoals eerdere head-to-heads van de afgelopen jaren) de S4 weer net iets beter uit de verf komt dan de One?
Het zal best dat mensen een voorkeur voor de One hebben, dat was ook zo bij eerdere clashes. Feit is dat de reviews niet veel anders zijn dan de afgelopen jaren, en zie daarom absoluut geen reden waarom Samsung ineens de druk zou moeten voelen.
Ik begrijp goed dat mensen liever de One hebben, en dat mensen die deze keuze allang gemaakt hebben deze graag willen bevestigen hier. Maar om van een gerucht helemaal uit Taiwan deze conclusie te trekken, gaat me een beetje te ver.
Dit topic is bedoeld om de toestellen met elkaar te vergelijken, niet voor geruchten uit het verre oosten. Die voegen niets aan de discussie toe, worden er alleen bijgehaald om weer met een omweg een goed woordje te doen over de One. Discussie over marketing heeft zich ook al in dit topic plaats laten vinden, sterker daar heb jij zelf ook aan mee gedaan. In een versus discussie topic mag een discussie als deze dan ook gevoerd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 16-04-2013 13:30 ]
waar lees je die vergelijking dat de Samsung Galaxy S4 wint? Ik zie juist nergens een winnaar en dat het vooral een keuze is op basis van persoonlijke voorkeuren.Franco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:55:
[...]
Integendeel, de meeste reviews hebben de S4 als winnaar.
Wil je per se micro sd kaart en wisselbare battery -> S4
Wil je goede bouwkwaliteit -> One
[ Voor 56% gewijzigd door dangerousp op 16-04-2013 11:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 16-04-2013 11:22 ]
Besides, it's war out there. Everything is permitted! Fight!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kun je me eens een aantal linkjes geven van deze reviews? Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomenFranco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:11:
[...]
Of gewoonweg omdat zoals in reviews staat dat (net zoals eerdere head-to-heads van de afgelopen jaren) de S4 weer net iets beter uit de verf komt dan de One?

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Er zijn nog maar een hand vol reviews verschenen van de S4, al het andere zijn hand-ons/previews.EzMe schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:50:
[...]
Kun je me eens een aantal linkjes geven van deze reviews? Ik ben ze namelijk nog niet tegen gekomen
Maar goed, een discutabele vergelijking door GSMArena laat de feiten niet als waarheden door het leven gaan. Wat wel een feit is, van de HTC One zijn al een heel aantal positieve reviews verschenen, niet in vergelijk met de Samsung S4. Maar op zich zelf doet de One het dus prima.
Net als de Sony Xperia Z overigens..... Ik denk dat het vooral op persoonlijke smaak uit komt, zoals ik eerder heb geschreven liggen de huidige topmodellen qua smartphone's zo dicht bij elkaar qua specificaties dat het heel maar dan ook heel persoonlijk is om hier in een winnaar uit te roepen.
De een gaat voor een mooi kwaliteitsgevoel, de ander heeft liever mogelijkheden tot geheugenuitbreiding. Feit is dat zowel de S4 als de One op de zelfde soc draaien. De prestaties zijn dan ook zo goed als gelijk. Sterker, de HTC One is al te unrooten en te voorzien van een custom rom (die gelijk is aan stock) waarbij de Soc echter op 2Ghz loopt en het toestel dus sneller is dan de S4.
1,7 of 1,9Ghz zegt dus helemaal niets op moment dat je bijvoorbeeld een custom rom wil draaien.
Verwijderd
Als je het XDA gebruikersfoto topic doorleest zie je toch dat een meerderheid van de foto's gewoon ondermaatse kwaliteit heeft. (Zie foto's onderaan). En aan de ene kant wordt geroepen dat de camera vooral voor Facebook-kiekjes is, maar aan de andere kant is het wel fantastisch dat er geen blur is te zien?Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:51:
Niks bijzonders zou je zeggen. Maar als je goed kijkt zie je dat de bij zweeft. Er is geen blur te vinden rondom de vleugels. Dit plus het feit dat HTC 1 van de weinige is die het over een andere boeg gooit(heel ultra-pixel verhaal) i.c.m. wat ik heb gezien van Zoe maakt het 1 van de betere camera's op dit moment in een telefoon op de markt. Plus zoals al eerder is aangegeven is het een telefoon, geen camera.

Buiten het feit dat je een review met die de S4 als betere ziet discutabel vindt, heb je wel gelijk. However er zijn maar een handvol reviews, omdat het toestel nieuwer is, maar die handvol reviews zeggen wel allemaal dat het gewoon een fantastisch toestel is, en dat Samsung het wederom heeft geflikt. Ze zeggen ook dat die cheap feel voor een groot deel is verdwenen.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:40:
Er zijn nog maar een hand vol reviews verschenen van de S4, al het andere zijn hand-ons/previews.
Maar goed, een discutabele vergelijking door GSMArena laat de feiten niet als waarheden door het leven gaan. Wat wel een feit is, van de HTC One zijn al een heel aantal positieve reviews verschenen, niet in vergelijk met de Samsung S4. Maar op zich zelf doet de One het dus prima.
Het komt uiteindelijk ook aan op persoonlijke voorkeur. En die verschillen waar die voorkeur in uitgedrukt kan worden moeten worden besproken. Men moet niet vanuit een of ander vaag gerucht uit Taiwan gaat roepen dat dat zou moeten betekenen dat Samsung druk voelt.
Ik val een beetje in herhaling maar hoe in godsnaam zijn dit soort ronduit slechte foto's geen zwaar minpunt voor een toestel van 700 euro? Ik begrijp dat niet iedereen de camera even belangrijk vind, maar dit kan toch niet?Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:46:
[...]
Als je het XDA gebruikersfoto topic doorleest zie je toch dat een meerderheid van de foto's gewoon ondermaatse kwaliteit heeft. (Zie foto's onderaan).
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Het is geen vaag gerucht, het is officieel bevestigt dat de Fair Trade Commission onderzoek doet.Franco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:56:
[...]
Men moet niet vanuit een of ander vaag gerucht uit Taiwan gaat roepen dat dat zou moeten betekenen dat Samsung druk voelt.
Samsung is in het verleden al vaker op de vingers getikt door dat de manier van reclame maken niet door de beugel kon.Taiwanese authorities said Monday they had launched an investigation into allegations that South Korean tech giant Samsung hired students to post malicious comments about local rival HTC online.
"The case was set up last week after we received complaints," Fair Trade Commission spokesman Sun Lih-chyun told AFP.
He said the probe would look into allegations that Samsung engaged in false advertising and that if the allegations were upheld, Samsung and its local advertising agent could face a fine of up to Tw$25 million ($835,000).
Complaints emerged this month, with Internet users alleging that Samsung, through its local agent, had hired students to write online articles attacking HTC and recommending Samsung cellphones, the United Evening News said.
When asked about the allegations, an official at Samsung Taiwan said the company had not been informed of the investigation by the Fair Trade Commission.
But in a statement on its Facebook page, www.facebook.com/SamsungTaiwan, Samsung Taiwan said it regretted "any inconvenience and confusion from the Internet event".
"Samsung Taiwan has halted all Internet marketing such as posting articles on websites," it said.
Samsung was fined Tw$300,000 by the commission earlier this year for a misleading advertisement about the camera functions on Samsung's Galaxy Y Duos GT-S6102, according to Taiwan's state Central News Agency.
According to research firm IDC, Samsung held a 30.3 percent share of the global smartphone market in 2012, while Apple had 19.1 percent and HTC 4.6 percent.
Het is dan ook niet fair om dit bericht als gerucht weg te zetten, helemaal omdat Samsung in eerdere zaken gewoon veroordeeld is voor de zelfde vergrijpen. Iets van een vos die zijn haren kan verliezen, maar niet zijn streken.
Waarom zou je als bedrijf de concurrentie zwart gaan maken op moment dat je geen druk voelt? Een ding weet ik zeker, Stel dat Samsung alle verkopen van HTC zou kunnen stoppen en deze vervolgens zelf als Samsung zouden uitleveren zouden ze dit direct doen. Wanneer een toestel als de HTC One goed wordt ontvangen voelt Samsung dus gewoon concurrentie druk. Ondanks dat ze de grootste telefoonverkoper zijn......
Apple probeert Samsung te blokkeren en vice versa
Nokia probeert HTC te blokkeren en vice versa.
Zo hebben ze allemaal strijd op het vlak van patenten, specs en media. Hele presidentschappen en verkiezingen worden op deze manier gevoerd met het kopen van het publiek.
Het zijn allemaal geen lieverdjes in de reclamebusiness van de verschillende producenten. De twitterstream van HTC was op zijn zachtst gezegd niet heel vriendelijk tijdens de S4 introductie om maar een voorbeeld te noemen.
Mij boeit het echt niet zo en ik vind het nogal gezocht. Het lijkt wel alsof HTC koste wat het kost in een soort underdogrol gezet moet worden. Fact is, ze hebben het niet voor elkaar bij HTC, ze laten ruim anderhalf maand lopen om een voorsprong op de concurrent te nemen.
Je plaatste eerder berichten over R&D in dit topic, die je vervolgens zelf in een ander topic zette. Vind je dat dit ook niet een eigen topic verdient die gaat bijvoorbeeld over Marketingstrategieën? Toen vond je namelijk dat dat onderwerp een eigen topic over marketing budgetten verdiende.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:06:
[...]
Het is geen vaag gerucht, het is officieel bevestigt dat de Fair Trade Commission onderzoek doet.
[...]
Samsung is in het verleden al vaker op de vingers getikt door dat de manier van reclame maken niet door de beugel kon.
Het is dan ook niet fair om dit bericht als gerucht weg te zetten, helemaal omdat Samsung in eerdere zaken gewoon veroordeeld is voor de zelfde vergrijpen. Iets van een vos die zijn haren kan verliezen, maar niet zijn streken.
Waarom zou je als bedrijf de concurrentie zwart gaan maken op moment dat je geen druk voelt? Een ding weet ik zeker, Stel dat Samsung alle verkopen van HTC zou kunnen stoppen en deze vervolgens zelf als Samsung zouden uitleveren zouden ze dit direct doen. Wanneer een toestel als de HTC One goed wordt ontvangen voelt Samsung dus gewoon concurrentie druk. Ondanks dat ze de grootste telefoonverkoper zijn......
Dat jij een vaag gerucht als waarheid tot je neemt, is je eigen mening. Maar dit heeft allemaal niets te maken met de technische vergelijking tussen HTC One, Samsung Galaxy S4 en Sony Xperia Z.
Ik zou dus net zoals jij eerst zelf begon over R&D en het vervolgens in een ander topic stak, hier ook hetzelfde doen.
Of kun je uitleggen wat dit gerucht direct te maken heeft met het vergelijken van specificaties en functionaliteiten van toestellen in dit topic? Dat zie ik namelijk niet.
Ik schrijft toch ook niet dat HTC een lieverdje zou zijn? Maar er is wel een verschil, via je bedrijft twitter of facebook stream kritiek hebben op je concurrentie is iets anders dan via studenten te infiltreren in fora om daar vervolgens je concurrentie zwart te maken.Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:23:
Bullet, ken je die van slakken en zout? Je had een zelfde toon over het R&D bericht van een paar weken terug. Verder lezen leerde dat Samsung nog steeds 3x meer aan R&D uitgeeft dan Apple (die posts zijn in een ander topic gezet).
Apple probeert Samsung te blokkeren en vice versa
Nokia probeert HTC te blokkeren en vice versa.
Zo hebben ze allemaal strijd op het vlak van patenten, specs en media. Hele presidentschappen en verkiezingen worden op deze manier gevoerd met het kopen van het publiek.
[...]
Het zijn allemaal geen lieverdjes in de reclamebusiness van de verschillende producenten. De twitterstream van HTC was op zijn zachtst gezegd niet heel vriendelijk tijdens de S4 introductie om maar een voorbeeld te noemen.
Mij boeit het echt niet zo en ik vind het nogal gezocht.
Dit is namelijk het verschil wat ik wil maken, in mijn ogen is het namelijk iets heel anders, Je hebt publiekelijk kritiek op je concurrentie, zoals HTC dat doet, of je betaald mensen op fora om maar steeds je concurrentie onder uit te halen.
Dat laatste is in mijn ogen namelijk verwerpelijker, maar goed.... het boeit jou niet zo schrijft je, ik vindt het wel leuk om te weten en met jullie te delen, en dat mag hier natuurlijk.
Wat in jou ogen verwerpelijker is, is totaal niet belangrijk in dit topic. Wat jij leuk vind om te delen, is ook niet belangrijk.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:40:
[...]
Dat laatste is in mijn ogen namelijk verwerpelijker, maar goed.... het boeit jou niet zo schrijft je, ik vindt het wel leuk om te weten en met jullie te delen, en dat mag hier natuurlijk.
Als het namelijk zo is, dat het gedrag om je concurrent zwart te maken zou moeten duiden op 'het voelen van druk' is dat voor beide gevallen hetzelfde.
Dus als vanuit dit gerucht de conclusie getrokken kan worden (vind ik absoluut niet), dat Samsung druk voelt, dan kan uit het zwart maken op twitter ook de conclusie getrokken worden, dat HTC ook meteen de druk voelde.
Feit is wel dat dit bericht over hetzelfde onderwerp gaat als het R&D bericht dat in een nieuw topic terecht is gekomen. Beide hadden namelijk niet direct te maken met deze discussie over drie toestellen.
Cru voorbeeld:
25 tweakers krijgen een One met als tegenprestatie om een review erover te schrijven. Aangezien er ook GoTters tussen zitten en die mensen hoogstwaarschijnlijk ook op andere fora zoals bokt.nl
Je ziet steeds meer dat telco's en producenten 'ambassadeurs' op social media gebruiken die niet werkzaam zijn bij het bedrijf.
eindelijk die smilie kunnen gebruiken
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dit zijn duidelijk voorbeelden van foto's die gewoon niet zo goed gemaakt zijn. De 2e foto had bijvoorbeeld met HDR gemaakt moeten worden. Als je een beetje je best doet, de instellingen wat tweakt, de goede modus gebruikt, de lens schoon houdt, scherpstelt, kan je prachtige foto's maken met de One. Met Zoe kan je bewegende objecten haarscherp vastleggen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:46:
[...]
Als je het XDA gebruikersfoto topic doorleest zie je toch dat een meerderheid van de foto's gewoon ondermaatse kwaliteit heeft. (Zie foto's onderaan). En aan de ene kant wordt geroepen dat de camera vooral voor Facebook-kiekjes is, maar aan de andere kant is het wel fantastisch dat er geen blur is te zien?Echter hoe vaak plaats je zulke foto's op facebook? De meeste foto's die ik voorbij zie komen zijn stilstaande foto's zoals voedsel, personen, gebouwen en objecten. En juist voor een foto van een vliegende bij zou je geen telefoon camera maar een echte camera willen gebruiken.
![]()
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Natuurlijk, het is wat ingewikkelder dan bij de andere telefoons, dat kan je als een nadeel zien, maar je krijgt er veel voor terug. Bovendien wijkt het hele principe van HTC's "Ultrapixels" al af van de norm, door niet mee te gaan in de megapixelrace. Eigenlijk zijn zowel Samsung en Sony, als HTC iets te veel doorgeschoten naar de extremen. De 12 MP-sensoren hebben wel erg kleine pixels, en dat zorgt voor problemen. Bovendien is 8 MP ruim voldoende. Aan de andere kant blijkt de 4 MP van HTC ook zijn nadelen te hebben. Toch vind ik dat HTC hier de goede keuze heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of Apple wel 12 MP gaat gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door superdraak345 op 16-04-2013 15:44 ]
Stel je voor, een 8MP "ultrapixel" camera, een die goed in het donker is en overdag ook extreem mooie foto's kan schieten.....
Dat lijkt me wel wat
Met het hele idee achter grotere pixels is namelijk niets mis.......
[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 16-04-2013 15:55 ]
Hebben ze die zelf bedacht of kopen ze die ergens in? Ik begreep dat de Z en de S4 dezelfde module hebben?
De bedoeling en het idee er achter zou namelijk wel passen bij mijn gebruik. Maar goed, iedereen is anders, ik kan me voorstellen dat veel mensen alles uit hun telefooncamera willen halen..... Ik pak in dat geval mijn cannon
Daar kan geen enkele telefooncamera tegen op
Het principe op zich werkt wel degelijk. Heb een Fuji f31fd digicam en die had toen die uitkwam zo'n beetje de minste megapixels van de vergelijkbare digicams. Maar wél de verreweg beste low-light prestatie. Echter waren de foto's in daglicht ook gewoon okay. Uiteraard niet zo scherp als digicams met hogere resoluties maar gewoon doable. Als de 4mp sensor van de One béter had gepresteerd waren er denk ik minder klachten.Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:03:
Ik blijf het ultrapixel verhaal een marketingterm vinden van heb ik jou daar.
Verwijderd
Het was meer omdat iedereen zei dat er alleen maar slechte foto's waren dat ik iets wou aanstrepen wat hij wel goed deed.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:46:
[...]
Als je het XDA gebruikersfoto topic doorleest zie je toch dat een meerderheid van de foto's gewoon ondermaatse kwaliteit heeft. (Zie foto's onderaan). En aan de ene kant wordt geroepen dat de camera vooral voor Facebook-kiekjes is, maar aan de andere kant is het wel fantastisch dat er geen blur is te zien?Echter hoe vaak plaats je zulke foto's op facebook? De meeste foto's die ik voorbij zie komen zijn stilstaande foto's zoals voedsel, personen, gebouwen en objecten. En juist voor een foto van een vliegende bij zou je geen telefoon camera maar een echte camera willen gebruiken.
Ik vind persoonlijk dat dat ding goede foto's schiet, goed genoeg voor een telefoon, ongeacht de prijs. Ongeacht of het pure marketing is of niet is er eindelijk weer iets nieuws. Niet weer de meeste pixels maar een andere benadering van het probleem. Dat vind ik ook voor wat staan.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:54:
Ik verwacht dat de techniek die HTC nu gebruikt in hun 4 MP "ultrapixel" camera best wel eens kan door ontwikkeld kan worden naar een 8MP camera die op het zelfde (grotere) pixel principe gestoeld kan zijn.
Stel je voor, een 8MP "ultrapixel" camera, een die goed in het donker is en overdag ook extreem mooie foto's kan schieten.....
Dat lijkt me wel wat![]()
Met het hele idee achter grotere pixels is namelijk niets mis.......
Wie weet is dit wel de nieuwe standaard over een paar jaar...
Ik zou niet graag voor je lens komen dan.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:05:
Ik vindt het wel mee vallen, ik heb een prima DSLR voor de mooie foto's de camera in mijn telefoon gebruik ik vooral om "even snel" iets vast te leggen al dan niet voor social media.
De bedoeling en het idee er achter zou namelijk wel passen bij mijn gebruik. Maar goed, iedereen is anders, ik kan me voorstellen dat veel mensen alles uit hun telefooncamera willen halen..... Ik pak in dat geval mijn cannon
Daar kan geen enkele telefooncamera tegen op
Mensen mogen best de camera niet belangrijk vinden, of misschien zelfs genoegen nemen met een Camera die met moeite kan concurreren met drie jaar oude smartphones. Dat neemt niet weg dat deze gok van HTC niet goed heeft uitgepakt.
Ik heb momenteel 2000 foto's op mijn kaartje staan die met de S2 zijn genomen, en een groot aantal staan inmiddels op de back-up en zijn verwijderd. Veel van die foto's zijn vlug en zonder heel veel met de instellingen te spelen genomen, en ik denk niet dat er tussen die foto's er exemplaren bij zitten met zoveel ruis als de foto's van de One die hier voorbij komen.
Het hele idee achter een smartphone camera is het feit dat je snel een foto kunt schieten. Als je eerst nog vanalles moet instellen omdat anders je 4 mpx het niet kunnen bijbenen, dan heeft het weinig nut.
Cannon, type Leopard 2A6Senor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:57:
[...]
Ik zou niet graag voor je lens komen dan.![]()
Maar inderdaad, foutje..... Canon Eos 7D
Wat ik dus wil zeggen is, de camera van een telefoon is voor mij een secundaire functie.
Als ik 20 foto's per maand via mijn telefoon maak is het veel....
Verwijderd
Ze moesten wel, de One moet goed verkopen anders gaat HTC waarschijnlijk failliet. In dat opzicht vind ik dat ze met het totaalplaatje van de camera(incl Zoe galerij enz.) het niet eens zo slecht hebben gedaan. Ja er zit ruis op de foto's, ja de S4 schiet ze beter, maar zo heeft elke telefoon zijn +punten en -punten.Franco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:01:
Misschien wilden ze te graag anders zijn dan de concurrenten en zijn die weg ingeslaan maar de term Ultrapixel is voor dit toestel niets anders dan een marketingbubbel. De foto's bij daglicht zijn ronduit slecht voor een high end smartphone van 700 euro. Dat mag gewoon gezegd worden. Ik geloof best dat de theorie er achter kan kloppen, maar in dit geval is het niet gelukt.
Mensen mogen best de camera niet belangrijk vinden, of misschien zelfs genoegen nemen met een Camera die met moeite kan concurreren met drie jaar oude smartphones. Dat neemt niet weg dat deze gok van HTC niet goed heeft uitgepakt.
Ik heb momenteel 2000 foto's op mijn kaartje staan die met de S2 zijn genomen, en een groot aantal staan inmiddels op de back-up en zijn verwijderd. Veel van die foto's zijn vlug en zonder heel veel met de instellingen te spelen genomen, en ik denk niet dat er tussen die foto's er exemplaren bij zitten met zoveel ruis als de foto's van de One die hier voorbij komen.
Het hele idee achter een smartphone camera is het feit dat je snel een foto kunt schieten. Als je eerst nog vanalles moet instellen omdat anders je 4 mpx het niet kunnen bijbenen, dan heeft het weinig nut.
Voor de een is het belachelijk hoe slecht de camera van de One is, voor mij is het belachelijk dat de S4 nog steeds van plastic is gemaakt. Of dat het design nagenoeg hetzelfde is.
Voor een hoop andere mensen niet. Of mensen die wél detailrijke foto's willen maken bijvoorbeeld.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:37:
[...]
Wat ik dus wil zeggen is, de camera van een telefoon is voor mij een secundaire functie.
Dan nog heb ik liever 20 goede foto's dan detailloze foto's vol ruis of gemiste shots door benodigde manuele instellingen voordat je een foto kan maken die enigszins acceptabel is.Als ik 20 foto's per maand via mijn telefoon maak is het veel....
Had er dezelfde 13mp sensor in gezeten als in een S4 was er wel degelijk een kritiekpunt minder geweest. De andere dingen waar de One in excelleert zouden voor mij, en wellicht vele anderen, voldoende zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:42:
Ze moesten wel, de One moet goed verkopen anders gaat HTC waarschijnlijk failliet.
Dat mag uiteraard en ben het daar ook wel mee eens. Maar ja, zou er zelf toch een hoesje omheen doen wat het tactile feedback voordeel meteen weer een stuk minder maakt.Voor de een is het belachelijk hoe slecht de camera van de One is, voor mij is het belachelijk dat de S4 nog steeds van plastic is gemaakt. Of dat het design nagenoeg hetzelfde is.
[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 16-04-2013 17:45 ]
Ach, softwarematig is veel mogelijk, er komt vast wel een updateBrad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:42:
[...]
Voor een hoop andere mensen niet. Of mensen die wél detailrijke foto's willen maken bijvoorbeeld.
[...]
Dan nog heb ik liever 20 goede foto's dan detailloze foto's vol ruis of gemiste shots door benodigde manuele instellingen voordat je een foto kan maken die enigszins acceptabel is.
Een softwarematige update die zorgt voor detailrijke foto's in daglicht gaat er nooit komen. Wel eentje die wellicht de nu nodige handmatige dingen zal verminderen. Écht scherp zullen de foto's nooit worden.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:44:
Ach, softwarematig is veel mogelijk, er komt vast wel een update
Het is een beetje wat je eisen zijn, ik heb foto's voorbij zien komen die echt voor meer dan goede kwaliteit zijn. Natuurlijk, 4 MP is geen 12 MP, maar in low-light doet de One het rond uit goed..... Elk nadeel hebt zo z'n voordeelBrad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:47:
[...]
Een softwarematige update die zorgt voor detailrijke foto's in daglicht gaat er nooit komen. Wel eentje die wellicht de nu nodige handmatige dingen zal verminderen. Écht scherp zullen de foto's nooit worden.
Daarbij gaat filmen op de One juist wel weer uitstekend, ook het geluid tijdens het filmen is onovertroffen voor een smartphone....
Het is dus niet zo zwart-wit dat de camera slecht is, hij scoort minder in bepaalde omstandigheden, hij heeft wel degelijk zijn goede punten...
Verwijderd
Wat mij betreft genoeg punten om in mijn handen terecht te komen. En het design is prachtig, ook daar zitten weer nadelen aan, maar niets is perfect toch?Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:54:
[...]
Het is een beetje wat je eisen zijn, ik heb foto's voorbij zien komen die echt voor meer dan goede kwaliteit zijn. Natuurlijk, 4 MP is geen 12 MP, maar in low-light doet de One het rond uit goed..... Elk nadeel hebt zo z'n voordeel![]()
![]()
Daarbij gaat filmen op de One juist wel weer uitstekend, ook het geluid tijdens het filmen is onovertroffen voor een smartphone....
Het is dus niet zo zwart-wit dat de camera slecht is, hij scoort minder in bepaalde omstandigheden, hij heeft wel degelijk zijn goede punten...
Wat ik me afvraag, als de Sony waterdicht kon zijn, waarom de HTC One niet. Heeft toch ook een Unibody?
Nee de HTC One heeft geen "echte" unibody. De onderkant is aluminium, dan zit er een rand plastic en daarbovenop weer de speaker plaatjes van aluminium.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:01:
[...]
Wat mij betreft genoeg punten om in mijn handen terecht te komen. En het design is prachtig, ook daar zitten weer nadelen aan, maar niets is perfect toch?
Wat ik me afvraag, als de Sony waterdicht kon zijn, waarom de HTC One niet. Heeft toch ook een Unibody?
Als je betere foto's met de HTC One wil moet je contrast op +1 zetten en scherpte op -2. Dan maakt de HTC One opeens veel mooiere foto's, omdat de software dan niet opeens allemaal dingen gaat bewerken. Works like a charm.Brad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:47:
[...]
Een softwarematige update die zorgt voor detailrijke foto's in daglicht gaat er nooit komen. Wel eentje die wellicht de nu nodige handmatige dingen zal verminderen. Écht scherp zullen de foto's nooit worden.
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Het klopt dat elk toestel voor- en nadelen heeft. Maar een telefoon die zoals jij het correct beschrijft 'gewoon goed moet verkopen', heeft de One te veel missers. Het aluminium kennen we al van HTC, de enige twee echt nieuwe dingen zijn blinkfeed en de camera, en beide werken niet goed. Nu kan blinkfeed nog wel verbeterd worden in de toekomst, maar je blijft met die camera zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:42:
[...]
Ze moesten wel, de One moet goed verkopen anders gaat HTC waarschijnlijk failliet. In dat opzicht vind ik dat ze met het totaalplaatje van de camera(incl Zoe galerij enz.) het niet eens zo slecht hebben gedaan. Ja er zit ruis op de foto's, ja de S4 schiet ze beter, maar zo heeft elke telefoon zijn +punten en -punten.
Klopt ook weer helemaal. Maar op het moment dat je dat fantastische materiaal van de One wegstopt achter een plastic hoes, dan is dat voordeel voor mij weg. En dan heb je alleen nog de nadelen van geen vervangbare accu en geen sd-slot.Voor de een is het belachelijk hoe slecht de camera van de One is, voor mij is het belachelijk dat de S4 nog steeds van plastic is gemaakt. Of dat het design nagenoeg hetzelfde is.
Mijn eisen zijn acceptabele foto's zonder ruis. En die heb je overdag niet. Het kan best zijn dat door de kleuren en omgeving in sommige foto's de One het goed lijkt te doen, maar dat is schijn. In low-light presteert elke smartphone camera niet goed, de een wat beter dan de ander, maar nog steeds niet goed. Waar ze wel goed kunnen dienen is buiten, en daar laat de One het voor me afweten. In moeilijke omstandigheden gebruik ik sowieso mijn digitale camera.Bullet NL schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:54:
Het is een beetje wat je eisen zijn, ik heb foto's voorbij zien komen die echt voor meer dan goede kwaliteit zijn. Natuurlijk, 4 MP is geen 12 MP, maar in low-light doet de One het rond uit goed..... Elk nadeel hebt zo z'n voordeel![]()
Dat hij goed is beweren meerdere, maar onovertroffen? Hoe kom je daar bij?Daarbij gaat filmen op de One juist wel weer uitstekend, ook het geluid tijdens het filmen is onovertroffen voor een smartphone....
Zoals gezegd, vergeleken met digitale camera's presteren smartphone camera's overdag best aardig, en daar kun je ze ook het beste voor gebruiken. In andere omstandigheden zoals low-light wordt het allemaal lastig.Het is dus niet zo zwart-wit dat de camera slecht is, hij scoort minder in bepaalde omstandigheden, hij heeft wel degelijk zijn goede punten...
En in die omstandigheden waar je juist je smartphone camera het meest gebruikt, gewoon overdag snel zonder iets in te stellen een foto schieten, is de camera dus gewoon zwart op wit slecht.
Verwijderd
Ik heb nieuws voor je. Ik heb de HTC One en Blinkfeed werkt prima. Ik vind het erg fijn. Heb precies ingesteld wat voor nieuws ik wil zien, en raad eens, ik kan het nog zien ook! Erg fijn en mooi. En waarom werkt de camera niet? Ik heb zat reviews gelezen die de camera de hemel in prijzen. Ook reviews gelezen die het tegenovergestelde beweren. Heb jij hem zelf al getest? Ik wel in ieder geval. Je moet een paar settings aanpassen, maar daarna maakt de camera prima foto's.
Bovendien heb ik er geen case omheen, dus het uiterlijk is altijd te zien. Dus het is wel degelijk van belang dat het een mooi toestel van aluminium is.
Dan heb je het over nadelen van geen vervangbare accu. Mag jij mij uitleggen welke? Werkt prima imo.
Geen SD kaart kan een nadeel zijn, maar daar zijn tevens alternatieven voor. Ik vind dit ook niet slim van HTC, SD slotje had handiger geweest. Aan de andere kant, je kan USB opslag gebruiken of even wachten tot dit op de markt is: http://www.kickstarter.co...ndroid-smartphones-and-ta
Dat het geluid van de HTC One onovertroffen is voor een smartphone, dat weet ik niet. Kan mij het wel goed voorstellen. Het is in ieder geval zelfs beter dan die van een Nokia N97, die al uitstekend was.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 16-04-2013 20:37 ]
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Wel unibody, er zit namelijk als het goed is écht helemaal geen ruimte tussen het aluminium en het kunststof. De definitie voor unibody is natuurlijk ook niet zo heel scherp.J0ey schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:21:
[...]
Nee de HTC One heeft geen "echte" unibody. De onderkant is aluminium, dan zit er een rand plastic en daarbovenop weer de speaker plaatjes van aluminium.
Ik snap trouwens nog steeds niet waar mensen die SD-kaartjes nou voor gebruiken. SD-kaartjes presteren gewoon veel minder goed dan ingebouwde flash-opslag. Bovendien krijg je die 32/64GB toch al met moeite vol. Ik heb ik mijn DHD een SD-kaart van 32GB zitten, en met meer dan 2300 foto's, filmpjes, nog wat muziek, en een paar back-ups à 1GB heb ik nog 10GB over. Ik had het geheugen liever ingebouwd gehad.
Natuurlijk, het is fijn om de keuze te hebben, maar in ruil voor een strakker design... Verder kan je tegenwoordig met USB OTG precies hetzelfde bereiken, en zelfs met nog meer opslagruimte. Als je zo nodig 30 HD-films offline wilt hebben staan voor in de trein o.i.d. kan je dat toch ook gebruiken?
Ik heb een kaartje van 64gb class10 waarvan 30 gb gebruikt word voor videos en fotos dus en heb ik nog progammas en apk bestanden ook backups dus je redenering is niet correct.superdraak345 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:06:
[...]
Wel unibody, er zit namelijk als het goed is écht helemaal geen ruimte tussen het aluminium en het kunststof. De definitie voor unibody is natuurlijk ook niet zo heel scherp.
Ik snap trouwens nog steeds niet waar mensen die SD-kaartjes nou voor gebruiken. SD-kaartjes presteren gewoon veel minder goed dan ingebouwde flash-opslag. Bovendien krijg je die 32/64GB toch al met moeite vol. Ik heb ik mijn DHD een SD-kaart van 32GB zitten, en met meer dan 2300 foto's, filmpjes, nog wat muziek, en een paar back-ups à 1GB heb ik nog 10GB over. Ik had het geheugen liever ingebouwd gehad.
Natuurlijk, het is fijn om de keuze te hebben, maar in ruil voor een strakker design... Verder kan je tegenwoordig met USB OTG precies hetzelfde bereiken, en zelfs met nog meer opslagruimte. Als je zo nodig 30 HD-films offline wilt hebben staan voor in de trein o.i.d. kan je dat toch ook gebruiken?
Kwa snelheid begrijp ik niet wat je wilt zeggen vermits dit al ruimschoots voldoende is voor dit kaartje
Verwijderd
Maar hoezo heb je die video´s en foto´s op je telefoon nodig dat snap ik niet? Dat je veel muziek bij je hebt en 2 of 3 films/series ok dat is te begrijpen.yasin76 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:23:
[...]
Ik heb een kaartje van 64gb class10 waarvan 30 gb gebruikt word voor videos en fotos dus en heb ik nog progammas en apk bestanden ook backups dus je redenering is niet correct.
Kwa snelheid begrijp ik niet wat je wilt zeggen vermits dit al ruimschoots voldoende is voor dit kaartje
Dat is toch gewoon persoonlijk? Al wil hij 33.000 foto's er op hebben.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:01:
Maar hoezo heb je die video´s en foto´s op je telefoon nodig dat snap ik niet?
Dat begrijp ik weer niet, heb nul mp3's en nul films op mijn mobiel. Ieder zijn ding lijkt mij.Dat je veel muziek bij je hebt en 2 of 3 films/series ok dat is te begrijpen.
Het "is" gewoon makkelijk(er) om een SD-slot te hebben, of je die nu gebruikt of niet. Al zou het toestel 64GB geheugen hebben, dan nóg zou ik het fijn vinden om een kaartje er in te kúnnen prikken. Snap wel dat mensen zonder zo'n SD-slot het niet nodig (zeggen te) hebben maar het is gewoon makkelijk. Fijn dat de S4 het heeft.Senor Sjon schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:43:
Ik zou zeggen, scroll even terug voor de geheugen discussie, die is hier al uitgebreid besproken met alle voors, tegens en persoonlijke voorkeuren.
Ik heb persoonlijk het liefst een sd slot en een verwisselbare batterij zoals in mijn Desire zit, ik heb liever de keuze dan dat hij voor mij wordt gemaakt door de fabrikant.
Ik zou zelf geen Samsung kopen (ook geen TV, etc), maar ook dat is weer een persoonlijke keuze
De S4 heeft dat ook wel nodig met 16GB en daarvan maar 9GB vrij. Ik heb/had bij mijn S2 en S3 ook altijd een kaartje van 16GB erin. Daarmee had ik voldoende ruimte. Standaard 32GB voor een normale prijs zou prettiger zijn geweest.Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:51:
[...]
Het "is" gewoon makkelijk(er) om een SD-slot te hebben, of je die nu gebruikt of niet. Al zou het toestel 64GB geheugen hebben, dan nóg zou ik het fijn vinden om een kaartje er in te kúnnen prikken. Snap wel dat mensen zonder zo'n SD-slot het niet nodig (zeggen te) hebben maar het is gewoon makkelijk. Fijn dat de S4 het heeft.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
+1Golf2vr6 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:01:
[...]
Standaard 32GB voor een normale prijs maar alsnog een SD-slot er in zou prettiger zijn geweest.
mmm, er klopt iets niet aan die quote....
Je hebt wel gelijk!
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Als je een game-fanaat bent, zoals ik, dan is het heel prettig als mijn Aspalt 7 van 1,5 Gb op zo'n kaartje kan zetten. Steeds meer games worden groter en groter.superdraak345 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:06:
[...]
En een full HD scherm vraagt natuurlijk ook om full HD films te kijken. Misschien niet helemaal nodig op een 5 inch scherm maar gewoon omdat het kan
Verwijderd
welk is beter qua gebruikerservaring ? en welk toestel raden jullie mij aan ?.
De galaxy s3 reageert heel vlot naar mijn ervaring, galaxy s4 hoop ik dus ook.
Htc one heeft de HTC Sense UI v5, heb er nog nooit mee gewerkt !.
Hoop dat er iemand met een htc one mij kan vertellen hoe de htc sense UI v5 bevalt !.
Ik heb sinds de HTC Touch Diamond en HTC Hero Sense gehad en ik ben er echt gek op. Op Sensation was hij in eerste instantie veel te zwaar, maar dat is later opgelost. Op de One X is het een hele vloeiende ervaring. Als ik dan iemand met TouchWiz zie, dan vind ik dat lelijk en onhandig.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:26:
zit te twijfelen tussen de galaxy s4 en de htc one.
welk is beter qua gebruikerservaring ? en welk toestel raden jullie mij aan ?.
De galaxy s3 reageert heel vlot naar mijn ervaring, galaxy s4 hoop ik dus ook.
Htc one heeft de HTC Sense UI v5, heb er nog nooit mee gewerkt !.
Hoop dat er iemand met een htc one mij kan vertellen hoe de htc sense UI v5 bevalt !.
Waarschijnlijk zal iemand met een aantal Samsungs exact het tegenovergestelde zeggen, puur uit gewenning.
Ik gebruik nu stock android, omdat ik geen HTC meer heb.. en na een paar weken ben ik daar ook gewoon flink aan gewend. Echter blijft voor mij Sense onovertroffen.
Zit ook te twijfelen tussen de 3 (waarbij ik wel voor de ZL ipv de Z zou gaan).
Belangrijkste voor mij zijn:
Gesprekskwaliteit (goed verstaanbaar, ook met omgevingsgeluid).
Goede geluidskwaliteit (muziek) over de koptelefoon aansluiting. Daarbij ondersteuning voor het apples losles formaat (kom van iPhone, bijna hele muziek bibliotheek bestaat uit apple losles).
Batterijduur (wil er wel een dag mee doen)
Snelheid (maar zal bij alle drie geen probleem zijn).
Ik heb vrij korte vingers en heb de Z al eens in handen gehad. Vind hem erg groot, en kon hem nauwelijks met één hand bedienen. Zie dat de One net zo groot is. De ZL is dan weer net wat kleiner. Hoe groot is een S4? Komt er de aankomende maanden ook nog een foon uit die zo rond de 4,6inch qua scherm is met de hardware uit deze telefoons??
Heb al wel verschillende keren gelezen dat het geluid van de One erg goed is (ook over de koptelefoon), dus tot nu toe gaat mijn voorkeur daarna uit. Neemt niet weg dat ik weinig gelezen heb over de geluidskwaliteiten van de Z(L) en de S4?
Spielerei...
CLB in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"el-jorge schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:48:
Hoe groot is een S4?
Het ligt er inderdaad maar net aan hoe je het bekijkt, maar over het algemeen (wat ik kan vinden) wordt ermee bedoeld dat het hetzelfde materiaal is, zoals bij de MBP.superdraak345 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:06:
[...]
Wel unibody, er zit namelijk als het goed is écht helemaal geen ruimte tussen het aluminium en het kunststof. De definitie voor unibody is natuurlijk ook niet zo heel scherp.
En over de SD kaartjes: Ik heb liever ook zoveel mogelijk vast geheugen ipv een apart SD kaartje, maar Samsung heeft nu een actie met een gratis 64GB kaartje bij aanschaf van een S4. Dat is toch wel weer mooi meegenomen ipv de 100 euro extra die een 64GB One moet gaan kosten.
Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat deze twee niet goed werken. Daarmee impliceer je dat je een bepaalde werking wordt opgegeven en het daar niet aan voldoet. Een goed voorbeeld daarvan is de "wegkijk" functie op de S4. Ze zeggen dat een video moet stoppen als je niet meer naar je scherm kijkt maar... dat doet ie niet. Voor Blinkfeed als de fotocamera is dat niet het geval. Dat deze niet aan jouw eisen lijken te voldoen, tja dat is een ander verhaal.Franco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:25:
[...]
Het klopt dat elk toestel voor- en nadelen heeft. Maar een telefoon die zoals jij het correct beschrijft 'gewoon goed moet verkopen', heeft de One te veel missers. Het aluminium kennen we al van HTC, de enige twee echt nieuwe dingen zijn blinkfeed en de camera, en beide werken niet goed. Nu kan blinkfeed nog wel verbeterd worden in de toekomst, maar je blijft met die camera zitten.
Als ik een dag met de accu kan doen (zoals in veel reviews word beaamd) dan heb ik geen vervangende accu nodig. Daarbij is 32GB opslag op mijn telefoon meer als voldoende. Jouw nadelen zijn dan ook niet voor mij van toepassing.Franco10 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:25:
Klopt ook weer helemaal. Maar op het moment dat je dat fantastische materiaal van de One wegstopt achter een plastic hoes, dan is dat voordeel voor mij weg. En dan heb je alleen nog de nadelen van geen vervangbare accu en geen sd-slot.
Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?janvanduschoten schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:58:
Ik heb nu geen sd slot in mijn OneX en heb hem ook nog niet gemist. Had ik de keuze gehad om de OneX met sd slot te bestellen dan had ik daar wel voor gekozen, het is gewoon praktischer.

Persoonlijk kies ik er vaak voor om mijn video's en foto's geregeld naar mijn PC over te zetten. Ik wil niet het risico lopen om mijn herinneringen kwijt te raken doordat mijn telefoon gestolen wordt of ik em kwijt raak. En aangezien ik mijn foto's toch niet elke dag bekijk hoef ik ze ook niet bij me te hebben. Snap niet goed waarom mensen deze dan toch altijd bij de hand willen hebben? Maarja, ook dat is een persoonlijk voorkeur.De 32gb is voor mij meer als genoeg.yasin76 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:23:
[...]
Ik heb een kaartje van 64gb class10 waarvan 30 gb gebruikt word voor videos en fotos dus en heb ik nog progammas en apk bestanden ook backups dus je redenering is niet correct.
Overigens lees ik steeds dat mensen liever een 13MP camera in de One hadden gezien. Ik niet! Ik heb liever plaatjes van iets mindere kwaliteit aangevuld met de coole Zoe software. Met een 13MP camera worden de foto's te groot om deze icm Zoe te gebruiken. De 4MP camera schiet plaatjes die voor mij goed genoeg zijn en samen met de Zoe software is de 4MP dus voor mij een pluspunt.
Hoezo? Ook met een 13mp sensor had Zoe gewoon <=4mp foto's kunnen schieten. Win-win was dat geweest.EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:30:
[...]
Overigens lees ik steeds dat mensen liever een 13MP camera in de One hadden gezien. Ik niet! Ik heb liever plaatjes van iets mindere kwaliteit aangevuld met de coole Zoe software. Met een 13MP camera worden de foto's te groot om deze icm Zoe te gebruiken. De 4MP camera schiet plaatjes die voor mij goed genoeg zijn en samen met de Zoe software is de 4MP dus voor mij een pluspunt.
Ik ben het met bijna heel je post eens, behalve met het laatste deel. Maar dan had het wel een grotere sensor moeten zijn voor 13MP, want nu zijn de foto's van de HTC One prima. Ik heb al heel wat foto's gemaakt en als je een beetje met de juiste instellingen schiet, dan zijn ze prima. Bovendien maak ik veel foto's tijdens concerten en dergelijke, naar alle waarschijnlijkheid is de HTC One daar de beste telefoon voor.EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:30:
[...]
Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat deze twee niet goed werken. Daarmee impliceer je dat je een bepaalde werking wordt opgegeven en het daar niet aan voldoet. Een goed voorbeeld daarvan is de "wegkijk" functie op de S4. Ze zeggen dat een video moet stoppen als je niet meer naar je scherm kijkt maar... dat doet ie niet. Voor Blinkfeed als de fotocamera is dat niet het geval. Dat deze niet aan jouw eisen lijken te voldoen, tja dat is een ander verhaal.
[...]
Als ik een dag met de accu kan doen (zoals in veel reviews word beaamd) dan heb ik geen vervangende accu nodig. Daarbij is 32GB opslag op mijn telefoon meer als voldoende. Jouw nadelen zijn dan ook niet voor mij van toepassing.
[...]
Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?![]()
[...]
Persoonlijk kies ik er vaak voor om mijn video's en foto's geregeld naar mijn PC over te zetten. Ik wil niet het risico lopen om mijn herinneringen kwijt te raken doordat mijn telefoon gestolen wordt of ik em kwijt raak. En aangezien ik mijn foto's toch niet elke dag bekijk hoef ik ze ook niet bij me te hebben. Snap niet goed waarom mensen deze dan toch altijd bij de hand willen hebben? Maarja, ook dat is een persoonlijk voorkeur.De 32gb is voor mij meer als genoeg.
Klopt, ik heb de keuze liever wel.EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:30:
[...]
*knip*
[...]
Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?![]()
*knip*
Als ik nu wat op mijn toestel wil zetten dan moet ik het via de laadkabel doen, ik vind het makkelijker als ik gewoon even het kaartje in de laptop kan stoppen., copy&paste en klaar.
Het is niet onoverkomelijk maar wel handiger
Whitehorn explained that HTC chose to use 4MP because it was the perfect balance that fit into the sensor and allowed for good low-light performance, and created a usable file size. Having a manageable file size allows for the company to do cool things Zoe, the new feature that allows you to create a 3-second video and take a series of images at once. “That also gives us a super manageable file size, which lets us do lots of cool things with Zoe,” he explained. “We couldn’t do the dual-path encoding we’re doing now, shooting video and stills at the same time, with a very large file size. If it was a 14 megapixel sensor, you’d end up just choking the whole system.”Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:34:
[...]
Hoezo? Ook met een 13mp sensor had Zoe gewoon <=4mp foto's kunnen schieten. Win-win was dat geweest.
Bron: http://androidheadlines.c...es-ultrapixel-sensor.html
Gelukkig heeft de One een grote hoeveelheid dropbox opslag en automatisch synchroniseren, waardoor je het niet meer op de PC hoeft te zetten als de enige reden is dat je bang bent dat de telefoon gestolen wordt.EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:30:
Persoonlijk kies ik er vaak voor om mijn video's en foto's geregeld naar mijn PC over te zetten. Ik wil niet het risico lopen om mijn herinneringen kwijt te raken doordat mijn telefoon gestolen wordt of ik em kwijt raak. En aangezien ik mijn foto's toch niet elke dag bekijk hoef ik ze ook niet bij me te hebben. Snap niet goed waarom mensen deze dan toch altijd bij de hand willen hebben? Maarja, ook dat is een persoonlijk voorkeur.De 32gb is voor mij meer als genoeg.
Ja dat zou mooi zijn als je onbeperkt data hebt, wat bij de meeste abonnementen niet het geval is.dangerousp schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:11:
[...]
Gelukkig heeft de One een grote hoeveelheid dropbox opslag en automatisch synchroniseren, waardoor je het niet meer op de PC hoeft te zetten als de enige reden is dat je bang bent dat de telefoon gestolen wordt.
Je hebt de optie: alleen synchroniseren via wifiJ0ey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:17:
[...]
Ja dat zou mooi zijn als je onbeperkt data hebt, wat bij de meeste abonnementen niet het geval is.
Nu bij de Z plug ik mijn SD-kaartje in de computer en is er geen gekut, en ik haal de foto's eraf. Ook kan ik nu eenvoudig custom roms installeren en backups terugzetten. Ik ben blij weer een SD-kaartje te hebben. Er is zeker te leven zonder, maar met maakt je leven wel gemakkelijker imo (al is een SD-kaartje natuurlijk altijd wel trager dan je telefoon geheugen)
Ik heb de wegkijk functie van de S4 niet kunnen testen. Ik heb functies als direct call, smart stay, en smart stay die in de gaten heeft dat je ligt zodat het scherm niet draait al wel kunnen testen, en die werken erg goed. However ik snap niet waarom je die er bij moet halen, het ging toch om de One?EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:30:
Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat deze twee niet goed werken. Daarmee impliceer je dat je een bepaalde werking wordt opgegeven en het daar niet aan voldoet. Een goed voorbeeld daarvan is de "wegkijk" functie op de S4. Ze zeggen dat een video moet stoppen als je niet meer naar je scherm kijkt maar... dat doet ie niet. Voor Blinkfeed als de fotocamera is dat niet het geval. Dat deze niet aan jouw eisen lijken te voldoen, tja dat is een ander verhaal.
Bijna in alle reviews staat dat blinkfeed een leuk idee is, maar dat de informatiebronnen die erin kunnen worden verwerkt nog beperkt zijn, en nog wat minpuntjes waardoor het dus nog niet zo goed werkt. Zelfs een deel van die 25 tweakers die dat ding krijgen zolang ze er positief over zijn, hadden zoiets van mwaaa bij blinkfeed.
De camera maakt zeer slechte foto's overdag, met veel ruis en weinig detail. Dat voldoet inderdaad niet aan mijn eisen. Dat mag ik zeggen toch?
Ik heb een Samsung S2, die maakt als zijnde twee jaar oud toestel wel heel goede foto's overdag (wat de One niet kan). Daarmee maak ik vooral op vakantie heel veel foto's, en dan gebruik ik altijd mijn tweede accu. Ook als ik voor werk op pad ben, en ik heb lange calls onderweg, is die tweede accu reuze handig.Als ik een dag met de accu kan doen (zoals in veel reviews word beaamd) dan heb ik geen vervangende accu nodig. Daarbij is 32GB opslag op mijn telefoon meer als voldoende. Jouw nadelen zijn dan ook niet voor mij van toepassing.
Dat geldt voor jou dus. Voor mij geld dat ik én een goede camera zou moeten missen, en de rest van de dag het gebruik van mijn telefoon.Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?
Op vakantie heb ik mijn PC niet bij de hand. Dan is zo'n opslag erg handig. Dat ie gestolen wordt, tja dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt (even afkloppen). HD filmpjes die ik maak, filmpjes voor onderweg, nandroid backups, noem ze maar op, staan allemaal op de SD.Persoonlijk kies ik er vaak voor om mijn video's en foto's geregeld naar mijn PC over te zetten. Ik wil niet het risico lopen om mijn herinneringen kwijt te raken doordat mijn telefoon gestolen wordt of ik em kwijt raak. En aangezien ik mijn foto's toch niet elke dag bekijk hoef ik ze ook niet bij me te hebben. Snap niet goed waarom mensen deze dan toch altijd bij de hand willen hebben? Maarja, ook dat is een persoonlijk voorkeur.De 32gb is voor mij meer als genoeg.
Ik snap dat voor sommigen de SD niet direcht een pluspunt is, maar het is nooit een minpunt. Ik hoor niemand zeggen jammer dat er een sd-slot op zit, wel het tegenovergestelde, zoals bij de One.
Iets mindere kwaliteit is hier de understatement van het jaar. Vergeleken met telefoons van 3 a 4 jaar oud heeft de One een iets mindere kwaliteit. Tegenover de 13 mp van de S4 wat betreft foto's overdag, flink wat slechtere kwaliteit.Overigens lees ik steeds dat mensen liever een 13MP camera in de One hadden gezien. Ik niet! Ik heb liever plaatjes van iets mindere kwaliteit aangevuld met de coole Zoe software. Met een 13MP camera worden de foto's te groot om deze icm Zoe te gebruiken. De 4MP camera schiet plaatjes die voor mij goed genoeg zijn en samen met de Zoe software is de 4MP dus voor mij een pluspunt.
Je zei zelf:
Zoe is iets nieuws, en ik denk niet dat je dat tot nu toe heb gemist. Waarom zou je iets wat je tot nu toe niet hebt gemist wel gaan aanschaffen icm met een camera die overdag gewoon slecht is? Zoe, zal net als alle andere extra foefjes, die ook op de S4 zitten, erg weinig gebruikt worden.Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?
Wat wel vaak gebruikt gaat worden is gewoon, snel, zonder iets in te snellen, een foto maken overdag. En daar laat de One het gewoon heel erg afweten.
Herstel: wanneer jij het vaak gaat gebruiken. Ik maak de meeste foto's bij verre van ideale omstandigheden.. tijdens stappen, in slecht belichte winkels, binnen bij sfeerverlichting etc.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Wat wel vaak gebruikt gaat worden is gewoon, snel, zonder iets in te snellen, een foto maken overdag. En daar laat de One het gewoon heel erg afweten.
Daarbij lijken mij ZOE's echt ideaal! Vooral omdat het moment kiezen is soms erg moeilijk is en dat er dan al foto's zijn, voordat je de foto maakt is daarvoor een erg goede toevoeging..
Ik vind dat zowel de One als de S4 zo hun voordelen en nadelen t.o.v. elkaar hebben, dus ik ga voordat ik verleng eerst even uitvoerig de apparaatjes in de diverse winkels bekijken. De Sony ZL had ik daarnaast ook graag een kans gegeven, maar de slechtere kwaliteit speakers, mindere microfoons, het mindere scherm en de hoge prijs leiden voor mij tot een no-go.
Een tip!janvanduschoten schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:02:
[...]
Klopt, ik heb de keuze liever wel.
Als ik nu wat op mijn toestel wil zetten dan moet ik het via de laadkabel doen, ik vind het makkelijker als ik gewoon even het kaartje in de laptop kan stoppen., copy&paste en klaar.
Het is niet onoverkomelijk maar wel handiger
Voor het overzetten van bestanden, music en videos zweer ik bij AirDroid. Dit werkt super snel en is veel handiger dan sd-kaartjes of kabeltjes gebruiken. (zitten daarnaast ook handige back-up en lock functies e.d. op
Wat mij voornamelijk opvalt aan de slechte (ik heb ook goede gezien) foto's is de overbelichting. Zelfs zo erg dat het bijna een blauwe waas/ruis krijgt. Met een kortere sluitertijd kun je dit mijns inziens prima compenseren.Brad Pitt schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:47:
[...]
"Scherp" kun je op meerdere manieren interpreteren. Meer pixels per vierkante oppervlakte ga je inderdaad niet met een software update wegpoetsen. De juiste kleurweergave per pixel kun je wel wegpoetsen mijns inziens.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Verwijderd
Je hoeft Zoe niet te gebruiken, je hoeft alleen aan te zetten, de telefoon doet de rest.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
[...]
Zoe is iets nieuws, en ik denk niet dat je dat tot nu toe heb gemist. Waarom zou je iets wat je tot nu toe niet hebt gemist wel gaan aanschaffen icm met een camera die overdag gewoon slecht is? Zoe, zal net als alle andere extra foefjes, die ook op de S4 zitten, erg weinig gebruikt worden.
Tsja, de beste telefoon is de telefoon die het beste bij jou past. Ik hoef echt geen plastic telefoon in mijn broekzak te hebben. Dat is voor mij de hoofd reden, op hardware gebied ontlopen ze elkaar toch niks, en die paar pixels ga je ook niet merken in je scherm.R86Bakker schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:17:
Bij mijn aankomende verlenging ga ik of voor de One of voor de S4. Hang momenteel nog aan een s2, waarbij het langzaam erop lijkt dat de support vanuit CM langzaam tot zijn einde gaat lopen (omdat samsung geen, althans niet de juiste, sources vrijgeeft).
Ik vind dat zowel de One als de S4 zo hun voordelen en nadelen t.o.v. elkaar hebben, dus ik ga voordat ik verleng eerst even uitvoerig de apparaatjes in de diverse winkels bekijken. De Sony ZL had ik daarnaast ook graag een kans gegeven, maar de slechtere kwaliteit speakers, mindere microfoons, het mindere scherm en de hoge prijs leiden voor mij tot een no-go.
Plus dit is Android, vind je Sense of Touchwiz niks? Gooi er een andere launcher op en klaar. 1 Van de eerste dingen die ik vaak doe is Swiftkey erop gooien. Niks mis met het standaard toetsenbord, maar ik vind Swiftkey fijner. Dat is Android, voor ieder wat wils.
P.S. Over het SD gebeuren, van die 32 gig heb je 26gig over om te gebruiken. Nog steeds genoeg voor mij.
Nop, dit is het "Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV" topic. Het "HTC One" topic is hier maat: [HTC One] Ervaringen en DiscussieFranco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
[...]
Ik heb de wegkijk functie van de S4 niet kunnen testen. Ik heb functies als direct call, smart stay, en smart stay die in de gaten heeft dat je ligt zodat het scherm niet draait al wel kunnen testen, en die werken erg goed. However ik snap niet waarom je die er bij moet halen, het ging toch om de One?
Neemt niet weg dat beide slecht zou werken zoals je eerder aangaf. Nogmaals, als het voor jou niets toevoegd, betekend dat niet meteen dat iets "slecht" is.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Bijna in alle reviews staat dat blinkfeed een leuk idee is, maar dat de informatiebronnen die erin kunnen worden verwerkt nog beperkt zijn, en nog wat minpuntjes waardoor het dus nog niet zo goed werkt. Zelfs een deel van die 25 tweakers die dat ding krijgen zolang ze er positief over zijn, hadden zoiets van mwaaa bij blinkfeed.
Nee dat mag niet want dat is nergens op gebaseerd. Difineer "slechte foto's", "veel ruis" en "weinig detail". Dit zijn allemaal uitspraken die in verhouding staan tot iets anders. En wat dat is moeten wij maar raden. Jij hebt een beeld van de diverse producten en als een bepaalde feature daarbij niet in de buurt komt is het 'slecht'. Onzin. Mensen met andere eisen kunnen zich wellicht wél vinden in het pakket wat bijv de One te bieden heeft.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
De camera maakt zeer slechte foto's overdag, met veel ruis en weinig detail. Dat voldoet inderdaad niet aan mijn eisen. Dat mag ik zeggen toch?
mariikvt boven mij vat het allemaal in één zin mooi samen:
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:42:
Tsja, de beste telefoon is de telefoon die het beste bij jou past.

Ik heb ook een S2 en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's. Niks mis mee. En dat jij veel foto's maakt op je vakantie en dat daarbij je accu snel leeg is geloof ik allemaal wel. Maar dat accu wisselverhaal is gewoon weer onzin. Wat jij wil is je telefoon lang kunnen gebruiken en dat jij daar de accu voor moet verwisselen vind jij handig. Nou, ik niet. Ik heb liever een accu die lang meegaat en die ik niet eens hoef te verwisselen. Moet je eens kijken naar die van de One, schijnt erg "goed" te zijn: mauricedb in "[HTC One] Ervaringen en Discussie" Twee dagen spelletjes spelen, social media, mailen en internetten op je S2 gaat je gewoon niet lukken. Begrijp ik ook waarom jij twee accu's hebt..Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Ik heb een Samsung S2, die maakt als zijnde twee jaar oud toestel wel heel goede foto's overdag (wat de One niet kan). Daarmee maak ik vooral op vakantie heel veel foto's, en dan gebruik ik altijd mijn tweede accu. Ook als ik voor werk op pad ben, en ik heb lange calls onderweg, is die tweede accu reuze handig.
Volgens mij heb ik hier iemand op de teentjes getrapt? Was overigens geen quote van of voor jou maar janvanduschoten. Probeer het de volgende keer nog eens zou ik zeggen.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Dat geldt voor jou dus. Voor mij geld dat ik én een goede camera zou moeten missen, en de rest van de dag het gebruik van mijn telefoon.
Ben ik met je eens. Mooi verwoord. Ik ga alleen niet nog een keer uitleggen waarom ik er toch geen gebruik van ga maken.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Ik snap dat voor sommigen de SD niet direcht een pluspunt is, maar het is nooit een minpunt. Ik hoor niemand zeggen jammer dat er een sd-slot op zit, wel het tegenovergestelde, zoals bij de One.
Aannamens. Ik heb wél vaak zitten te klooien met het maken van foto's uit filmpjes omdat nu nét die ene shot zo mooi was. Zoe voorziet in deze behoefte. Dit gezegd hebbende, is de rest van je commentaar niet meer van toepassing.Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:45:
Zoe is iets nieuws, en ik denk niet dat je dat tot nu toe heb gemist.
Ja, interessant, maar wat wil je hier mee zeggen? Dat je met een 13mp sensor geen 4mp foto's kan maken? Daar reageerde ik op. Zie de relevantie dan ook geheel niet van dit stuk tekst wat dát betreft.EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:09:
[...]
Whitehorn explained that HTC chose to use 4MP because it was the perfect balance that fit into the sensor and allowed for good low-light performance, and created a usable file size. Having a manageable file size allows for the company to do cool things Zoe, the new feature that allows you to create a 3-second video and take a series of images at once. “That also gives us a super manageable file size, which lets us do lots of cool things with Zoe,” he explained. “We couldn’t do the dual-path encoding we’re doing now, shooting video and stills at the same time, with a very large file size. If it was a 14 megapixel sensor, you’d end up just choking the whole system.”
Bron: http://androidheadlines.c...es-ultrapixel-sensor.html
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.