[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste
Acties:
  • 631.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Novadecasa schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:51:
Bijna voor de HTC One gekozen, zie ik dat er ook een One Max wordt verwacht. Toch nog even afwachten dus.
Die geruchten waren de wereld alweer uit. Wil je een Max telefoon zul je uit moeten wijken naar een ander merk zoals Samsung (note / mega), sony (ZL ofzo?) of Huawei (geen idee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Iemand al een idee wanneer de 4.3 update naar de One komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

There's still no word on exactly when the company will drop the Android 4.3 update, so now might be as good as any to freshen up your HTC One handset.
Er schijnt wel een gelekte OTA versie beschikbaar te zijn: http://www.droid-life.com...c-one-download-available/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Henk schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:32:
[...]

Die geruchten waren de wereld alweer uit. Wil je een Max telefoon zul je uit moeten wijken naar een ander merk zoals Samsung (note / mega), sony (ZL ofzo?) of Huawei (geen idee :P )
Leg uit, bron?

Zie toch echt dat die wordt verwacht..of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:37
Kaya10 schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:52:
Iemand al een idee wanneer de 4.3 update naar de One komt?
Men zegt/denkt/hoopt ergens de komende maand...maar dat blijft altijd afwachten.

Overigens is de update minimaal...en obv Sense 5. Een latere update met Sense 5.5 wordt pas een echt behoorlijke update.

Overigens draai ik zelf 4.3 al een maandje of wat obv een custom rom. Leuk en draait zo goed als perfect, maar een groot verschil tov 4.2.2? Nope!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Novadecasa schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:14:
[...]

Leg uit, bron?

Zie toch echt dat die wordt verwacht..of heb ik het mis?
Ergens in een interview een week of wat ontkrachtte een of andere hoge pief van HTC de komst... stond ook op de t.net frontpage :)

• dafmay
Ik loop tegen het volgende aan. Wanneer ik mijn One via usb op de pc aansluit dan wordt die prima herkend en ik kan bestanden kopieren enz. Echter merk ik dat wanneer ik m'n pc (Win7 x64) een herstart heb gegeven, dat daarna de One niet meer automatisch wordt herkend. Dan moet ik in Device Manager op de pc het apparaat deinstalleren (update drivers werkt niet) en vervolgens een scan naar nieuwe hardware doen...dan worden de drivers weer geinstalleerd en de One kan weer gebruikt worden als apparaat.

Iemand misschien een idee of mogelijke oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 18-09-2013 11:04 ]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:27:
Ik loop tegen het volgende aan. Wanneer ik mijn One via usb op de pc aansluit dan wordt die prima herkend en ik kan bestanden kopieren enz. Echter merk ik dat wanneer ik m'n pc (Win7 x64) een herstart heb gegeven, dat daarna de One niet meer automatisch wordt herkend. Dan moet ik in Device Manager op de pc het apparaat deinstalleren (update drivers werkt niet) en vervolgens een scan naar nieuwe hardware doen...dan worden de drivers weer geinstalleerd en de One kan weer gebruikt worden als apparaat.

Je zou ook de gratis app AirDroid kunnen proberen, daarmee kan je draadloos en via de browser bestanden overzetten.

• dafmay
Chris.nl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:11:
[...]

Je zou ook de gratis app AirDroid kunnen proberen, daarmee kan je draadloos en via de browser bestanden overzetten.
Dank. Ik gebruik daar zelf ES File Explorer voor...die kan namelijk alles (LAN, remote, FTP).

Echter voor het kopieren van grote folders (nandroid backup, muziek) is wifi te langzaam (1Mb/s).

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 18-09-2013 18:54 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik heb m'n One weer terug van reparatie. Ik heb het idee dat ze er een scherm van een andere fabrikant in hebben gestopt dan ik had. Is er achter te komen welke fabrikant er in mijn toestel zit? Het beeld is wat warmer van kleur, eerlijk gezegd vind ik dat spuuglelijk. Maar ja, misschien ligt het wel aan het feit dat ik ondertussen weer het scherm van de Sensation gewend ben, die wat koeler is qua kleur.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tiguan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:07:
Ik heb m'n One weer terug van reparatie. Ik heb het idee dat ze er een scherm van een andere fabrikant in hebben gestopt dan ik had. Is er achter te komen welke fabrikant er in mijn toestel zit? Het beeld is wat warmer van kleur, eerlijk gezegd vind ik dat spuuglelijk. Maar ja, misschien ligt het wel aan het feit dat ik ondertussen weer het scherm van de Sensation gewend ben, die wat koeler is qua kleur.
Hier staat een methode om je schermtype te achterhalen:
Here's a way to find the display type that doesn't require root.

1. Reboot the phone twice to get a clean "last_kmsg" file
2. Use any file manager that gets you to the root directory
3. Navigate to the /proc folder
4. Find "last_kmsg"

Read more on http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2202869
Je kan misschien ook nog je scherm calibreren, succes!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:08
dafmay schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:28:
[...]

Dank. Ik gebruik daar zelf ES File Explorer voor...die kan namelijk alles (LAN, remote, FTP).

Echter voor het kopieren van grote folders (nandroid backup, muziek) is wifi te langzaam (1Mb/s).
Ik haal met de One toch een 3.5 ish met ES, tenzij ik natuurlijk echt ver van router ga zitten.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Misschien een beetje irrelevant maar ik wou hier niet een nieuw topic voor openen. Maar hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat de opvolger van de HTC One ge-released wordt? Het scherm van m'n HTC One X is voor de 2de keer kapot gegaan en ik wil liever niet dat als ik de HTC One nu zou halen er over 2 maanden alweer een nieuwe komt. Dan liever nog even wachten. De HTC One Max of een eventuele One+ heb ik liever ook niet maar gewoon een echte opvolger.

Anoniem: 445490

half jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 15:46
Swagger schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:05:
Misschien een beetje irrelevant maar ik wou hier niet een nieuw topic voor openen. Maar hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat de opvolger van de HTC One ge-released wordt? Het scherm van m'n HTC One X is voor de 2de keer kapot gegaan en ik wil liever niet dat als ik de HTC One nu zou halen er over 2 maanden alweer een nieuwe komt. Dan liever nog even wachten. De HTC One Max of een eventuele One+ heb ik liever ook niet maar gewoon een echte opvolger.
in februari worden ze meestal in Barcelona aangekondigd en via lekken, weet je soms eerder info

en One Max komt wel degelijk.. dat zo'n topman ontkend, zegt niks..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02
HTC heeft aangegeven voorlopig een tijd te wachten met een opvolger juist voor die reden en dat ze zich meer kunnen focussen op de One. De Max zal misschien wel over ene tijdje uitkomen maare dat is meer een andere doelgroep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, sinds gisteren ook een One binnen. Kom van en One S, en moet zeggen; eigenlijk was het een onzinnige upgrade :+

Het voelt allemaal wel wat snappier aan, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is (zoals van Desire S naar One S), nee. Ben nog een beetje aan het vechten met de nieuwe sense. Maar dat zal vast allemaal wennen.

Denk dat ik het er de komende jaren wel mee uithoud. Zou ook niet weten wat ik in de toekomst nog van een telefoon moet verwachten. Maar dat zien we ongetwijfeld tegen die tijd wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

In februari is de Mobile World Congress, daar zal HTC de opvolger van de One wel bekend maken. Reken erop dat het toestel dan rond maart 2014 hier verkrijgbaar is. De HTC One Max komt misschien eerder (december?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:36
Nog niet kunnen vinden dus even 2 vragen:
- Wanneer de One in het lockscreen zit kan ik door de aan/uit knop lang in te drukken de telefoon uitzetten. Omdat de telefoon redelijk groot wil de aan/uit knop nog wel eens tegen mijn riem aandrukken waardoor deze uit gaat. Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?
- Hetzelfde geld voor het volume. Deze is ook aan te passen in het lockscreen maar dat heb ik liever niet. Is dit aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:56
Voor dat soort zaken moet je toch echt rooten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 18:04
Michiel Arndts schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:11:
Omdat de telefoon redelijk groot wil de aan/uit knop nog wel eens tegen mijn riem aandrukken waardoor deze uit gaat.
Je telefoon op de kop in je broekzak doen geen optie? :P

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 20-09-2013 11:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
SmiGueL schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:17:
[...]

Je telefoon op de kop in je broekzak doen geen optie? :P
Ik vind hem goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Laatst online: 13-01 23:24
Dank allen!
SuperVeloce schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:29:
[...]

in februari worden ze meestal in Barcelona aangekondigd en via lekken, weet je soms eerder info

en One Max komt wel degelijk.. dat zo'n topman ontkend, zegt niks..
Het ging mij er meer om dat ik de HTC One Max niet als een opvolger zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik was serieus :+

Zo heb je bij het er uit halen je phone meteen goed en kun je 'm al aanzetten op het moment dat je hem eruit haalt. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Op verzoek wat real life pics van mijn rode one (foto's zijn niet bewerkt ofzo):

Nr One:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eku5w1.jpg

Van voren:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/mwbekm.jpg

Van achteren:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/b5iclw.jpg

Spleten in de behuizing??? Geen last van op dit exemplaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/msn440.jpg

In zijn flip case, ziet er erg strak uit als geheel:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n656vt.jpg

Naast zijn grote (oude) broer, de HTC Flyer:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/v4xw7r.jpg

Tot slot ter vergelijking de achterkant van de flyer vs de rode. Volgens mij dezelfde kleur zilver als de zilvere HTC One:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qsyxjm.jpg

Echt supertevreden en het rood is een soort metallic rood wat er zeer mooi uitziet. Heb al diverse reacties gekregen dat het toestel er erg chiq uitziet. Persoonlijk is het ook het mooiste toestel wat ik in bezit heb gehad.

Overige gegevens:

- Hij is van juni 2013 (volgens de doos)
- Absoluut geen gaps of andere designmankementen.
- Geen roze waas bij foto's
- Geen (volgens mij) dode of stuck pixels. Ga het niet testen overigens, zelfde voor het display.
- Heerlijk dat 4G (met ruim 40 Mbit download en 20 upload!
- 32gb is meer dan genoeg. Eventueel 25 gb dropbox om zo via wifi alsnog een extra film binnen te halen.

Ber er blij mee _/-\o_

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hij is zeker heel erg mooi in 't rood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het blijft ook zelfs in het rood toch wel het mooiste toestel op dit moment, uiteraard subjectief, maar het is gewoon een feit :D

Prachtig stukje vakwerk die (rode) One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad niet onaardig, is weer eens anders!

Vraagje overigens; hoe gebruiken jullie de bladwijzers in de internet app (Waarom hebben ze trouwens nog steeds "internet" en "Chrome" naast elkaar?)?
Op mijn One S, kon ik naar beneden swipen, en dan had ik een menutje waar ik voor bladwijzers kon kiezen. Maar dat menutje zit er nu niet meer in. Redelijk vervelend, vind ik. Helemaal naar rechtsboven om via het menu naar de bladwijzers te gaan is wat omslachtig. En dat side menu werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
MikeyMan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:33:
Inderdaad niet onaardig, is weer eens anders!

Vraagje overigens; hoe gebruiken jullie de bladwijzers in de internet app
Op mijn One S, kon ik naar beneden swipen, en dan had ik een menutje waar ik voor bladwijzers kon kiezen. Maar dat menutje zit er nu niet meer in. Redelijk vervelend, vind ik. Helemaal naar rechtsboven om via het menu naar de bladwijzers te gaan is wat omslachtig. En dat side menu werkt voor geen meter.
Menu --> Settings --> Labs --> Quick Controls aanvinken. :)
Ideaal, ik kan niet meer zonder :P

*Dit menutje werkt alleen vanaf de zijjkant, niet vanaf boven.

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 20-09-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, daar heb ik dus ruzie mee... De helft van de tijd scrollt ie, in plaats van het menutje te openen, en als ie het doet, schiet ie gelijk door naar een optie die ik niet wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380083

Seyda: Beste klant, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Hoe kan ik u van dienst zijn?
ik: de eerste 10 zenders in de tv app zie ik nog steeds niet. wanneer komt daarvoor een oplossing/ update?
Seyda: De update is al uitgekomen 4.2.2., maar de volgende update is helaas nog niet bekend.
Seyda: Aan de hand van de postcode kunt u zien welke tv zenders u alleen kunt gebruiken.
ik: ja maar ned1 2 3 rtl etc staan er niet bij
ik: ierdeen die deze telefoon heeft heeft dit probleem en spreekt er over op tweakers en jullie eigen facebook pagina. maar nu is mijn vraag. wanneer komen jullie met een oplossing.
ik: ?
Seyda: Dit wordt opgelost met een update.
Seyda: Maar helaas hebben wij op dit moment geen informatie hierover.
ik: ik spreek met de klantenservice van HTC toch?
Seyda: Klopt.
Seyda: De technische ondersteuning.

voor de mensen die wachten voor een oplossing voor het "10 tv zenders missen, ned1, 2, 3 etc" probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als we het toch over HTC One problemen hebben; Die WIFI drain bug van 4.2.2 is echt mega irritant. Gelukkig een ruime 4G bundel gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zit al de hele dag op wifi en merk niet zozeer dat de batterij hard achteruit gaat. Zit nu op 89% en heb 'm om 8 uur vanochtend van de lader gehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 20-09-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
tiguan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:52:
Ik zit al de hele dag op wifi en merk niet zozeer dat de batterij hard achteruit gaat. Zit nu op 89% en heb 'm om 8 uur vanochtend van de lader gehaald.
Dat hoef ik niet te proberen, ding vliegt leeg als WIFI aan staat, terwijl op 4G het ding zo zuinig is als een oude oma in een Pruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:45:
Als we het toch over HTC One problemen hebben; Die WIFI drain bug van 4.2.2 is echt mega irritant. Gelukkig een ruime 4G bundel gekozen...
WiFi drain bug ? Mij ook niets van bekend, ik zet nooit m'n wifi uit, en doe minimaal 2 dagen met de accu.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heel vreemd. Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ie constant probeerde in te loggen op een linksys accesspoint met als SSID: linksys, waarvan ik al een wachtwoord had opgeslagen van een ander linksys accesspoint, ook met SSID: linksys. Het wachtwoord klopte dus niet, maar hij probeert constant opnieuw in te loggen. Toen ging het wel heel hard met m'n batterij. Heb je misschien ook zoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 20-09-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 05-06 17:46
MikeyMan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:11:
Zo, sinds gisteren ook een One binnen. Kom van en One S, en moet zeggen; eigenlijk was het een onzinnige upgrade :+

Het voelt allemaal wel wat snappier aan, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is (zoals van Desire S naar One S), nee. Ben nog een beetje aan het vechten met de nieuwe sense. Maar dat zal vast allemaal wennen.

Denk dat ik het er de komende jaren wel mee uithoud. Zou ook niet weten wat ik in de toekomst nog van een telefoon moet verwachten. Maar dat zien we ongetwijfeld tegen die tijd wel weer :)
Whut, geen groot verschil? :D
Ik vind zeker van wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
tiguan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:35:
Heel vreemd. Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ie constant probeerde in te loggen op een linksys accesspoint met als SSID: linksys, waarvan ik al een wachtwoord had opgeslagen van een ander linksys accesspoint, ook met SSID: linksys. Het wachtwoord klopte dus niet, maar hij probeert constant opnieuw in te loggen. Toen ging het wel heel hard met m'n batterij. Heb je misschien ook zoiets?
Nope, gewoon mijn eigen 5GHZ netwerk, maar hoor van andere mensen dat 2,4GHZ access points net zo moeilijk doen.

Misschien maar eens een factory reset geven, doe ik wel na de 4.3 update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 16-05 22:46
Ik ben dat ook van plan, en weet dat HTC backup mijn apps en icoontjes terugzet. Maar blijven de fotos etc bestaan op het 'SD" gedeelte? Of is dat ook weg dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
JRKAP schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:47:
Ik ben dat ook van plan, en weet dat HTC backup mijn apps en icoontjes terugzet. Maar blijven de fotos etc bestaan op het 'SD" gedeelte? Of is dat ook weg dan ?
Als een factory reset op een HTC hetzelfde werkt als op een samsung, blijven je foto's etc. bestaan, wordt alleen de systeempartitie gewiped.

Maar voor foto's kan ik je sowieso aanraden de dropbox sync te gebruiken, dat is echt heerlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 09:26
Waarom wordt muziek afgespeeld op alfabetische volgorde en niet op album volgorde? Hoe pas ik dit aan? Zie het in de instellingen niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Biatch schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:39:
Waarom wordt muziek afgespeeld op alfabetische volgorde en niet op album volgorde? Hoe pas ik dit aan? Zie het in de instellingen niet staan.
Ik vind dat ook een gemis. Nu doe ik rechtsklikken op de map en dan kiezen voor afspelen. Dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 15:44
Biatch schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:39:
naar albums gaan -> 3 puntjes -> play all

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• Biatch
dafmay schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:14:
[...]

Ik vind dat ook een gemis. Nu doe ik rechtsklikken op de map en dan kiezen voor afspelen. Dat gaat goed.
wimstradamus schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:22:
[...]

naar albums gaan -> 3 puntjes -> play all
Beide werken niet. Ik bedoel als ik een cd album open start hij niet bij het eerste nummer op het album maar op alfabetische volgorde. Nu luister ik zelden muziek op mn telefoon maar nu op vakantie zou het tovh wel leuk zijn :)

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 15:44
Biatch schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 03:10:
[...]

[...]

Beide werken niet. Ik bedoel als ik een cd album open start hij niet bij het eerste nummer op het album maar op alfabetische volgorde. Nu luister ik zelden muziek op mn telefoon maar nu op vakantie zou het tovh wel leuk zijn :)
dan ligt het meer aan de metadata geloof ik van de nummers, bij mij staat alles op album volgorde (import van itunes)

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wimstradamus schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 04:11:
[...]

dan ligt het meer aan de metadata geloof ik van de nummers, bij mij staat alles op album volgorde (import van itunes)
Dat dus, waarschijnlijk heb je zelf je "muziekcollectie" niet op orde. Mischien kan je een gratis programma (windows) als mp3tag gebruiken om je albums te voorzien van de juiste info. Misschien veel werk, maar als je bij bent is het een kwestie van bijhouden.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zat even te lezen over de HTC One black en dat er met de release issues waren met het afbladeren van de "verf". Dit zou door HTC opgelost moeten zijn, maar ik kan er erg weinig over vinden. Kan iemand bevestigen dat de "verf" nu wel beter blijft zitten? Of dat je iig er geen problemem mee hebt? Ik vind de zwarte namelijk persoonlijk mooier :)

• dafmay
dafmay schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:27:

Ff een kleine bump...iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een probleempje met de HTC One van mijn vader:

Op de vorige firmware (4.1.2 ?) ging het toestel in alleen standby ongeveer 2 tot 3 dagen mee met batterijbesparing ingeschakeld. Hij gebruikt zijn toestel nog niet omdat hij zijn vorige toestel nog even wilt gebruiken, vandaar de 2 tot 3 dagen standbytijd.

Na de laatste update naar 4.2.2 gaat het toestel nog geen 12-17 uur mee in standby met batterijbesparing ingeschakeld. Als ik dan het toestel inschakel staat hij op 50-60% en meestal springt hij dan gelijk uit of ik kan hem nog even gebruiken tot ik bijv. een foto maak dan springt hij ook uit.

Ik heb al fabrieksinstellingen gedaan en geprobeerd een RUU te flashen (van T-Mobile en een Europe versie). Maar dit lukte niet. Het gaat om een T-Mobile branded versie.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? het lijkt op een hardwaredefect maar misschien is het toch iets softwarematigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
bitshady schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:03:
Zat even te lezen over de HTC One black en dat er met de release issues waren met het afbladeren van de "verf". Dit zou door HTC opgelost moeten zijn, maar ik kan er erg weinig over vinden. Kan iemand bevestigen dat de "verf" nu wel beter blijft zitten? Of dat je iig er geen problemem mee hebt? Ik vind de zwarte namelijk persoonlijk mooier :)
Ik heb de HTC One black en geen problemen met afbladerende verf tot dusver. Nu heb ik hem ook vrijwel altijd in een hoesje zitten. Ook als die op tafel ligt.

Voor zover ik had begrepen is het geen verf, maar een speciaal soort oxidatie-proces van het metaal waar van de One is gemaakt. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Joen schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:37:
[...]

Ik heb de HTC One black en geen problemen met afbladerende verf tot dusver. Nu heb ik hem ook vrijwel altijd in een hoesje zitten. Ook als die op tafel ligt.

Voor zover ik had begrepen is het geen verf, maar een speciaal soort oxidatie-proces van het metaal waar van de One is gemaakt. Correct me if I'm wrong.
Geanodiseerd aluminium :) En ga er maar vanuit dat met alle kleuren, je na verloop van tijd wat blank alu er doorheen gaat zien, omdat bij een beschadiging, dat gewoon het spul is wat er onder zit. Ik heb ook wat witte pitjes en dingen... tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zijn er nog meer mensen die recent software update 2.24.401.3 op hun toestel gekregen hebben?
Heb hem net geinstalleerd (416 MB groot). Het valt me op dat er nu wat extra geluiden in Zoe zitten. Je zou nu ook de home knop andere functies moeten kunnen toewijzen, weet iemand waar je dat kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
tweaker2010 schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:15:
Zijn er nog meer mensen die recent software update 2.24.401.3 op hun toestel gekregen hebben?
Heb hem net geinstalleerd (416 MB groot). Het valt me op dat er nu wat extra geluiden in Zoe zitten. Je zou nu ook de home knop andere functies moeten kunnen toewijzen, weet iemand waar je dat kunt instellen?
Dat is een update van een flinke tijd geleden alweer. Inmiddels zit 2.24.401.8 alweer op de meeste toestellen. De zoekfunctie is een heuse aanrader, echter ben ik de kwaadste niet ;-).

De home-button kan je instellen onder:
settings --> Display, gestures & buttons --> buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

R86Bakker schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:24:
[...]
Dat is een update van een flinke tijd geleden alweer. Inmiddels zit 2.24.401.8 alweer op de meeste toestellen. De zoekfunctie is een heuse aanrader, echter ben ik de kwaadste niet ;-).

De home-button kan je instellen onder:
settings --> Display, gestures & buttons --> buttons
Thanks! Ik heb net een nieuw toestel dus vandaar ;)
En wat voegt versie 2.24.401.8 dan precies nog extra toe? En komt die ook OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
tweaker2010 schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:43:
[...]

Thanks! Ik heb net een nieuw toestel dus vandaar ;)
En wat voegt versie 2.24.401.8 dan precies nog extra toe? En komt die ook OTA?
Aha, dan alsnog zoekfunctie ;). .8 was slechts een kleine update.
Zorgt ervoor dat de One compatible is met een accessoire die verkrijgbaar is (HTC One Mini+ ofzo) en paar kleine bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik ben vanmiddag voor de HTC One black gegaan met een 1jarig abbo, mooie upgrade van mijn S3 :)
Zodra hij binnen is lekker rooten en spelen met Roms. Ben erg benieuwd naar de speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
bitshady schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:03:
Heb 2 maanden de black, gebruik nooit hoesjes om mijn smartphones. Geen spoortje van gebruik te merken. Tekst van beatsaudio achterop is misschien wat vager geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 22:04
Geen garantie voor nederland natuurlijk maar het ziet er naar uit dat 4.3 er snel is:

https://twitter.com/JasonMacHTC/status/382228249151287296

En nu niet allemaal gaan posten dat je hem wel/niet ontvangen hebt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
bitshady schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:14:
Ik ben vanmiddag voor de HTC One black gegaan met een 1jarig abbo, mooie upgrade van mijn S3 :)
Zodra hij binnen is lekker rooten en spelen met Roms. Ben erg benieuwd naar de speakers!
Als je het voornamelijk voor de speakers doet is het misschien 'grappig' om te kijken hoe ze je bevallen als hij uit de doos komt (android 4.1.2) en nadat je 4.2.2. hebt geinstalleerd. Schijnt een stuk zachter te zijn geworden. Ik weet nog dat ik hem net uit de doos had en dacht WOW dat ding kan HARD. En recentelijke dacht ik nog, eigenlijk valt de loudness wel mee :/ .. ik wilde hem harder zetten maar stond al op zijn hardst.

Nog steeds prima zuiver geluid hoor daar niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb dit topic doorgespit op wifi problemen maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen.
Ik heb nog een One X en de download via wifi is op de One een factor tien lager dan op mijn One X.

Ik heb de instellingen van wifi hetzelfde staan op beide toestellen. Het maakt niet uit of ik dichtbij of niet dichtbij de router sta. Iemand dezelfde ervaring? Wat kan ik nog meer doen?

Update: Na een herstart is het probleem verholpen...

[ Voor 6% gewijzigd door GKW op 24-09-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JRKAP schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:16:
[...]
Als je het voornamelijk voor de speakers doet is het misschien 'grappig' om te kijken hoe ze je bevallen als hij uit de doos komt (android 4.1.2) en nadat je 4.2.2. hebt geinstalleerd. Schijnt een stuk zachter te zijn geworden. Ik weet nog dat ik hem net uit de doos had en dacht WOW dat ding kan HARD. En recentelijke dacht ik nog, eigenlijk valt de loudness wel mee :/ .. ik wilde hem harder zetten maar stond al op zijn hardst.

Nog steeds prima zuiver geluid hoor daar niet van :)
Dat klopt inderdaad. Sinds 4.2.2 is het een stuk zachter. Je kunt het geluid trouwens weer harder zetten.
A dev told me 4.1.2 ROMs are set to 73dB while 4.2.2 and 4.3 are set to 67 dB
Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2369141

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 24-09-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Vraagje, heeft iemand wel is het probleem gehad dat de Sim kaart uit het niets niet meer gezien wordt?
Wanneer ik hem b.v. uit me zak haal zie ik soms dat hij geen Simkaart heeft gevonden.

Nadat ik een paar minuten wacht verhelpt dit probleem vanzelf, soms moet ik het toestel herstarten en werkt het weer.

Vroeg me af of dit bij meerdere mensen speelt, de simkaart zit gewoon stevig in zijn clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
rob-bo schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:13:
Geen garantie voor nederland natuurlijk maar het ziet er naar uit dat 4.3 er snel is:

https://twitter.com/JasonMacHTC/status/382228249151287296

En nu niet allemaal gaan posten dat je hem wel/niet ontvangen hebt.. :)
Aha! (wellicht 4.4 ipv 4.3 is ook nog een optie)

Oh en dit bericht is verstuurd vanaf 4.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
donvalentino schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:31:
Vraagje, heeft iemand wel is het probleem gehad dat de Sim kaart uit het niets niet meer gezien wordt?
Wanneer ik hem b.v. uit me zak haal zie ik soms dat hij geen Simkaart heeft gevonden.

Nadat ik een paar minuten wacht verhelpt dit probleem vanzelf, soms moet ik het toestel herstarten en werkt het weer.

Vroeg me af of dit bij meerdere mensen speelt, de simkaart zit gewoon stevig in zijn clip.
helaas is dit een bekend issue bij de HTC One (en ook eerder de HTC One X). HTC maakt gebruik van een bagger SIMkaart houdertje waarvan er ruimte kan ontstaan tussen de SIM kaart zelf en de contactjes in het toestel. Gevolg is dat de telefoon de SIMkaart niet ziet en verbindingen worden verbroken. Op het internet (en ook in dit topic) is een workaround besproken, namelijk wat laagjes plakband plakken op de achterkant van de SIM kaart (goed afknippen) en weer terugdoen. Ikzelf heb ook een tijdje last gehad van dit euvel, maar ging ook weer weg. (tenminste op de momenten dat kijk heb ik verbinding)

Je kan je afvragen of je de plakband truuk wilt toepassen aangezien het gewoon een defect aan het toestel is en eigenlijk ter reparatie moet. Als ik het weer terugkrijg dan laat ik hem repareren. Kans bestaat dat je een toestel terugkrijgt dat op andere vlakken weer minder is afgwerkt. Maar ik heb inmiddels al een lijstje waarin die van mij minder is dan die van mijn vriendin

- zeer zwakke LED
- kier in de behuizing aan de bovenkant
- rozig/grijs scherm als je witte schermen naast elkaar legt
- en die no SIM card bug

nieuwe toestellen lijken dus deze problemen niet meer te hebben. die van mij zat in de eerste batches toen HTC het productieproces niet goed op gang kreeg, en waarschijnlijk haastwerk heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Bedankt voor je reactie JRKAP.

Ik heb in Juli een nieuw toestel ontvangen (eerdere toestel laten vallen, heb daarom een nieuwe gehad) en behalve het simkaart probleem is hij perfect (goed led licht, straks afgewerkt zonder gaps etc).

Ik ga hem dus denk ik niet opsturen voor alleen dit probleempje gezien de kans dan bestaat dat ik een slechtere terugkrijg.

Wellicht als het echt vervelend wordt toch maar de plakband truc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Als je hem niet op wil sturen voor reparatie zou je natuurlijk ook een simcard tray van ebay kunnen halen voor een paar dollar en hopen dat dit het probleem oplost (mocht het nog vaker voor komen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:21:
[...]

Dat klopt inderdaad. Sinds 4.2.2 is het een stuk zachter. Je kunt het geluid trouwens weer harder zetten.

[...]

Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2369141
Nuttige posts, dank hiervoor :) Ga zeker het verschil eens luisteren tussen de verschillende roms. Ben eigenlijk van plan om eerst HTC Sense een poging te geven, als dat bevalt dan naar Android Revolution Rom of anders ga ik naar de Google Play Edition Rom (GPE). Het mooie van die rom is dat je je vanilla android hebt (met als het goed is OTA updates als je het op de juiste manier doet) en toch de juiste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 22:06
Bestaat er nou werkelijk geen manier meer om op een NORMALE manier bestanden te kopieren naar je telefoon, vanaf een Windows of Mac? Dus niet via wifi, maar gewoon snel series of films enzo via USB. De ingebouwde mmc chip is supersnel. Maar HTC Manager sucks echt keihard.
Het duurt sowieso ruim een minuut om uberhaupt in de File manager van dat HTC programma te komen, dan pas heeftie verbinding.
Maar daarna zit je in de slechtste en meest beperkte file manager die ooit is gebouwd.

Via drag & drop gaat het vaak mis en worden bestanden naar de hoger liggende map gekopieerd. Als je ze dan naar de juiste map sleept, duurt het net zo lang als bestanden vanaf de pc kopieren!! Terwijl de bestanden al op de telefoon staan!
En de enige 2 navigatieknoppen die er zijn staan helemaal rechts. Mocht je per ongeluk de grote back pijl links boven klikken, kan je weer helemaal opnieuw beginnen want dat kutding onthoud niet in welke map ik was.

Echt een verschrikkelijk slecht stuk software en een goede reden om volgende keer geen HTC te nemen. En als dit Android standaard wordt: bullshit, dan maar naar telefoons die hun eigen versie van Android bakken of Windows Phone een kans geven tzt. Dit is echt 1 van grootste iOS/iTunes irritaties. En nu ook op de HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:19:
Bestaat er nou werkelijk geen manier meer om op een NORMALE manier bestanden te kopieren naar je telefoon, vanaf een Windows of Mac? Dus niet via wifi, maar gewoon snel series of films enzo via USB. De ingebouwde mmc chip is supersnel. Maar HTC Manager sucks echt keihard.
Het duurt sowieso ruim een minuut om uberhaupt in de File manager van dat HTC programma te komen, dan pas heeftie verbinding.
Maar daarna zit je in de slechtste en meest beperkte file manager die ooit is gebouwd.

Via drag & drop gaat het vaak mis en worden bestanden naar de hoger liggende map gekopieerd. Als je ze dan naar de juiste map sleept, duurt het net zo lang als bestanden vanaf de pc kopieren!! Terwijl de bestanden al op de telefoon staan!
En de enige 2 navigatieknoppen die er zijn staan helemaal rechts. Mocht je per ongeluk de grote back pijl links boven klikken, kan je weer helemaal opnieuw beginnen want dat kutding onthoud niet in welke map ik was.

Echt een verschrikkelijk slecht stuk software en een goede reden om volgende keer geen HTC te nemen. En als dit Android standaard wordt: bullshit, dan maar naar telefoons die hun eigen versie van Android bakken of Windows Phone een kans geven tzt. Dit is echt 1 van grootste iOS/iTunes irritaties. En nu ook op de HTC One.
Je kan toch gewoon in windows verkenner bestanden toevoegen en verwijderen. Net als bij een USB stick. Daar heb je heel die Sync manager niet voor nodig. (Die Sync manager is inderdaad supertraag).

Heb zojuist heel de muziekcollectie overgezet en dat ging prima.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rene schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:
Je kan toch gewoon in windows verkenner bestanden toevoegen en verwijderen. Net als bij een USB stick. Daar heb je heel die Sync manager niet voor nodig. (Die Sync manager is inderdaad supertraag).

Heb zojuist heel de muziekcollectie overgezet en dat ging prima.
Idd. Ik heb zelf dat hele HTC sync nooit geinstalleerd. Niet nodig :) Gewoon via de verkenner kopieren.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Jazco2nd
Helaas ik zit op een Mac :( :( daar kan je echt helemaal niks zonder de Sync Manager. kutmac :(
Maar ook op een laptop met Win7 kon het niet. Dat was wel een zakelijke, volledig dichtgetimmerde laptop. waarschijnlijk lag het aan de security instellingen. Gauw die mac inruilen voor een mooie Vaio Pro dan maar.

• R86Bakker
Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:17:
Helaas ik zit op een Mac :( :( daar kan je echt helemaal niks zonder de Sync Manager. kutmac :(
Maar ook op een laptop met Win7 kon het niet. Dat was wel een zakelijke, volledig dichtgetimmerde laptop. waarschijnlijk lag het aan de security instellingen. Gauw die mac inruilen voor een mooie Vaio Pro dan maar.
Met wat zoekwerk op Google of zelfs in dit forum had je jezelf een hoop frustraties kunnen besparen :+
R86Bakker schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:41:
Misschien een handige tip voor in de Topic Start:

Voor diegene met een Macbook of iets wat op OSX draait en niet de HTC Sync Manager willen gebruiken. Download Android File Transfer. Hiermee kan je de One als Storage weergeven waarna je met simpel drag and drop bestanden op je One kan zetten.

• Soullancer
  • Laatst online: 19:21
is er een beetje een peil te trekken na welke datum de toestellen vrij zijn van build-issues?
Zie veel mensen serials opzoeken om de productie datum te achterhalen namelijk

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:53
StormingSoul schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:37:
is er een beetje een peil te trekken na welke datum de toestellen vrij zijn van build-issues?
Zie veel mensen serials opzoeken om de productie datum te achterhalen namelijk
Ik heb een toestel uit juni 2013 uit China. Ik heb geen noemenswaardige issues wat betreft de build. Het toestel is in perfecte staat eigenlijk. Ik weet ook niet zo even welke batches (hoewel ik niet geloof dat je bij een eventueel "goede" batch 100% zeker bent van een HTC One zonder build issues) onder de noemer goed vallen.

• Soullancer
Cyrax0508 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb een toestel uit juni 2013 uit China. Ik heb geen noemenswaardige issues wat betreft de build. Het toestel is in perfecte staat eigenlijk. Ik weet ook niet zo even welke batches (hoewel ik niet geloof dat je bij een eventueel "goede" batch 100% zeker bent van een HTC One zonder build issues) onder de noemer goed vallen.
Heb zelf de mogelijkheid dit toestel te kopen,
Factory: SH - Shanghai, China
Date of manufacture: 07/20/2013

Lijkt op hetgene wat jij zegt

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:53
StormingSoul schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:38:
[...]

Heb zelf de mogelijkheid dit toestel te kopen,
Factory: SH - Shanghai, China
Date of manufacture: 07/20/2013

Lijkt op hetgene wat jij zegt
Dat is vrij recent inderdaad. Maar nogmaals, je zou het toestel (indien mogelijk natuurlijk) toch even moeten bekijken. Het is volgens mij geen garantie dat een toestel van die datum in jouw optiek vrij is van build issues.

• Jazco2nd
R86Bakker schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:26:
[...]

Met wat zoekwerk op Google of zelfs in dit forum had je jezelf een hoop frustraties kunnen besparen :+

[...]
wow dat programma ken ik, heeft bij mij echter vanaf dag 1 nooit gewerkt. Ik dacht ook dat het sinds Android 4.1 niet meer werd ondersteund. Ik krijg altijd de melding "cannot copy files, try restarting or reconnecting your device". Maar beide helpen niet. HTC Sync manager werkt wel..

Heb het net weer ff geinstalleerd, zelfde resultaat..

• RdF
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 19:07

RdF

Ik heb sinds een week een HTC One thuis liggen maar aangezien m'n nummer pas volgende maand over gaat naar de nieuwe simkaart heb ik 'm nog maar amper gebruikt.

Wat me echter opvalt is dat de batterij ongelooflijk snel leeg is. Zoals ik al zei gebruik ik de telefoon nog maar sporadisch, maar na ongeveer 24 uur is de batterij echt compleet leeg. Ik heb 'm zelfs al helemaal dood aangetroffen nadat ik 'm ongeveer een dag gewoon op de kast had laten liggen.

Als ik bij het verbruik kijk welke app zoveel stroom zou gebruiken, zie ik dat het overgrote deel op conto van "android systeem" valt. Nu weet ik niet of T-mobile nou zoveel bloatware in het systeem mee levert maar naar mijn idee klopt er iets niet helemaal.

Hieronder een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/aac5x540l/Screenshot_2013_09_25_19_39_59.png
Voor de duidelijkheid; Ik heb vandaag 1 telefoontje gepleegd en ongeveer 10 minuten op een forum gekeken. Ondertussen in m'n batterij alweer half leeg.

Heeft iemand ideeën wat wellicht 'op de achtergrond' stroom eet?

Groet,

RdF

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien een gekke widget? Factory reset, laatste updates binnen halen?
Je kan een app zoeken die wakelocks checkt, als je telefoon bijvoorbeeld constant locatie aan het zoeken is kan dat veel batterij kosten.

Last.fm | Code Talks

• Rene
Daar klopt niets van. Mijne is sinds vanochtend gedaald naar 70 procent en heb hem best veel gebruikt. Android systeem daarentegen neemt slechts 7 procent daarvan voor zijn rekening.

Op mijn flyer ging de batterij als een trein als er geen of een ongeldige sim kaart inzat.

• S_Chief
  • Niet online
RdF schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:25:
Ik heb sinds een week een HTC One thuis liggen maar aangezien m'n nummer pas volgende maand over gaat naar de nieuwe simkaart heb ik 'm nog maar amper gebruikt.

Wat me echter opvalt is dat de batterij ongelooflijk snel leeg is. Zoals ik al zei gebruik ik de telefoon nog maar sporadisch, maar na ongeveer 24 uur is de batterij echt compleet leeg. Ik heb 'm zelfs al helemaal dood aangetroffen nadat ik 'm ongeveer een dag gewoon op de kast had laten liggen.

Als ik bij het verbruik kijk welke app zoveel stroom zou gebruiken, zie ik dat het overgrote deel op conto van "android systeem" valt. Nu weet ik niet of T-mobile nou zoveel bloatware in het systeem mee levert maar naar mijn idee klopt er iets niet helemaal.

Hieronder een screenshotje:

[afbeelding]
Voor de duidelijkheid; Ik heb vandaag 1 telefoontje gepleegd en ongeveer 10 minuten op een forum gekeken. Ondertussen in m'n batterij alweer half leeg.

Heeft iemand ideeën wat wellicht 'op de achtergrond' stroom eet?

Groet,

RdF
Dat is wel heel slecht ja. Mijne vandaag (weinig gebruik, alleen wat Whatsapp/Twitter/Instagram):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/szFSE5YuRs6szKQUcVd8apt4/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RoMyyfOXug7eYs9MOvAYowpB/full.png

Alle locatiedingen staan aan, bespaar nergens op.

• R86Bakker
Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:56:
[...]

wow dat programma ken ik, heeft bij mij echter vanaf dag 1 nooit gewerkt. Ik dacht ook dat het sinds Android 4.1 niet meer werd ondersteund. Ik krijg altijd de melding "cannot copy files, try restarting or reconnecting your device". Maar beide helpen niet. HTC Sync manager werkt wel..

Heb het net weer ff geinstalleerd, zelfde resultaat..
Had eenzelfde melding in het begin. Heeft te maken met de instellingen onder "developer options" op je HTC. Moet je even het vinkje uitzetten bij USB debugging. Hielp bij mij in ieder geval.

• RdF
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 19:07

RdF

SChief schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:20:
[...]

Dat is wel heel slecht ja. Mijne vandaag (weinig gebruik, alleen wat Whatsapp/Twitter/Instagram):

Alle locatiedingen staan aan, bespaar nergens op.
Bedankt voor je input. Er lijkt inderdaad iets niet in de haak te zijn, erg vreemd. Sinds m'n post eerder deze avond is de batterij gezakt van 47 naar 28 procent. Dat is dus zonder de telefoon ook maar aangeraakt te hebben.

Iemand enig idee hoe ik verder het beste kan troubleshooten, of moet dit haast wel een 'defecte' accu zijn?

Alvast bedankt.

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 22:04
RdF schreef op donderdag 26 september 2013 @ 02:39:
[...]Iemand enig idee hoe ik verder het beste kan troubleshooten, of moet dit haast wel een 'defecte' accu zijn?
Download wakelock detector en kijk welke app er voor zorgt dat je telefoon niet in deep sleep komt.

Je kan per app zien hoeveel minuten hij een lock had.

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/R1qkNZgd

Ik heb echt een belachelijk slechte wifi ontvangst. Zie de test resultaten. YouTube filmpjes stoppen heel vaak en voor de rest is de snelheid ook belabberd. Downloaden uit de play store gaat echter wel redelijk snel.

Iemand een idee of dit ligt aan mijn toestel (voorzien van viper 2.7 rom) of aan mijn wifi van Online? Volgens alle diagnostische tools is de verbinding uitstekend en zou ik theoretisch 54 mbp/s moeten kunnen halen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• GKW

GKW

MetalManic schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:39:
[afbeelding]

Ik heb echt een belachelijk slechte wifi ontvangst. Zie de test resultaten. YouTube filmpjes stoppen heel vaak en voor de rest is de snelheid ook belabberd. Downloaden uit de play store gaat echter wel redelijk snel.

Iemand een idee of dit ligt aan mijn toestel (voorzien van viper 2.7 rom) of aan mijn wifi van Online? Volgens alle diagnostische tools is de verbinding uitstekend en zou ik theoretisch 54 mbp/s moeten kunnen halen.
Ik heb nadat de One in sleep in geweest een hele lage bit-rate via wifi en ik vermoed dat avast hier de schuldige van is omdat als ik avast kill ik wel weer de gewone snelheid heb. Ik zie in jou screenshot dat je ook avast gebruikt. Misschien eens testen zonder avast?

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
GKW schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb nadat de One in sleep in geweest een hele lage bit-rate via wifi en ik vermoed dat avast hier de schuldige van is omdat als ik avast kill ik wel weer de gewone snelheid heb. Ik zie in jou screenshot dat je ook avast gebruikt. Misschien eens testen zonder avast?
Avast heb ik gestopt en de score is nu zelfs 74 punten lager dan net. Eens proberen na een reboot zonder dat Avast wordt gestart.

Edit. Na een reboot en zonder Avast een score van 7566. Nog wel lager dan veel gemiddelde scores maar wel een verbetering met een factor 13 ten opzichte van net. Oplossing is dus Avast verwijderen. Jammer, dat was jaren mijn virus scanner. Nu maar op zoek naar een waardig opvolger die mijn wifi intact houdt. Suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door MetalManic op 26-09-2013 11:17 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• GKW

GKW

Na een re-boot was mijn verbinding ook altijd goed maar als het toestel een tijdje in sleep heeft gestaan was het weer bagger. Ik moet vanavond even checken of dit met Avast verwijderd beter gaat.

• Soullancer
Ik ken eigenlijk alleen de tekst van de eerste foto's op alle dozen van de HTC one, met serie nummers imei's etc, nu kwam ik ook een doos tegen waar het 2de op stond.. Maar wat het inhoud? BK 3FF?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40042287/htc1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40042287/htc2.jpg

• tiguan
Ik heb sinds een week het probleem dat Facebook verificatie mislukt (driehoekje met uitroepteken in notificatiebalk) . Als ik er op klik opent de facebook app even en sluit meteen weer en het probleem blijft. Weet iemand waar dit aan ligt? Kan er op internet weinig over vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 26-09-2013 15:04 ]

• Sheik
Deinstalleer de laatste versies van Facebook en installeer opnieuw?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

tiguan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:03:
Ik heb sinds een week het probleem dat Facebook verificatie mislukt (driehoekje met uitroepteken in notificatiebalk) . Als ik er op klik opent de facebook app even en sluit meteen weer en het probleem blijft. Weet iemand waar dit aan ligt? Kan er op internet weinig over vinden.
Kijk (of post) even in de andere apps topics of maak desnoods een nieuw (facebook) topic aan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• SuperVeloce
  • Laatst online: 15:46

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

• tiguan
Bij mij nog geen update te bekennen iig.

• R86Bakker
tiguan schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:17:
Bij mij nog geen update te bekennen iig.
Updates gaan sowieso gefaseerd. Aangezien wij hier in Nederland bij de vorige updates ook pas later aan de beurt kwamen, zal dit nu ook wel van toepassing zijn. Komende week sowieso geen update gok ik.

• spNk
  • Laatst online: 05-06 23:05
StormingSoul schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:08:
Ik ken eigenlijk alleen de tekst van de eerste foto's op alle dozen van de HTC one, met serie nummers imei's etc, nu kwam ik ook een doos tegen waar het 2de op stond.. Maar wat het inhoud? BK 3FF?

[afbeelding]

[afbeelding]
Nouja, BK zal iig voor black staan..

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens het verhaal op zes heeft de huidige update nog sense 5.0. In europa krijgen we sense 5.5.

En dat schijnt eind oktober te worden...

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 26-09-2013 23:07 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oktober of november... Die update is trouwens niet eens in de US, maar als eerste in Taiwan en dat druppelt nu langzaam naar de US.

http://www.gottabemobile....ll-takes-sense-5-5-twist/

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Pfff ik had niet verwacht dat ik ook last zou hebben van die camera-bug (?), ik kan me dus niet herinneren of het voor de updates niet was, maar kon 't haast niet geloven toen ik een blauwe waas zag.

Hier een foto gemaakt met mijn telefoon:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13412222/IMAG2792.jpg

En hier één met die van m'n broer:
https://dl.dropboxusercon...2013-09-26%2021.07.36.jpg

Het zijn sowieso geen foto's van hoogstaande kwaliteit omdat ze even snel gemaakt zijn (ze zijn daarentegen wel op hetzelfde object scherp gesteld), maar het verschil is wel erg duidelijk.
We hebben het ook nog in een andere camera app geprobeerd, zelfde resultaat.

Hoop niet dat dit terugstuur werk wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na iets meer dan 9 maanden, meer dan 400 pagina's, 10.000 berichten en 550.000 views...
Zijn we toe aan een nieuw deeltje: [HTC One] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Enjoy it! *O*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)