Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:42:

Plus dit is Android, vind je Sense of Touchwiz niks? Gooi er een andere launcher op en klaar.
Dat klopt niet helemaal. Sense en Touchwiz zijn zoveel meer dan alleen een launcher. De launcher is maar een onderdeel ervan. Bijna alle system apps zoals dailer, muziekspeler, gallery, notificatiebalk enz zijn ook allemaal aangepast en maken onderdeel uit van sense of touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat als ze meer pixels hadden gebruikt, ze grotere bestanden hadden en dat Zoe dan alle rekenkracht op zou eissen.
"If it was a 14 megapixel sensor, you’d end up just choking the whole system.”
Robin64 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:24:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Sense en Touchwiz zijn zoveel meer dan alleen een launcher. De launcher is maar een onderdeel ervan. Bijna alle system apps zoals dailer, muziekspeler, gallery, notificatiebalk enz zijn ook allemaal aangepast en maken onderdeel uit van sense of touchwiz.
Heb je inderdaad gelijk in, maar ik neem aan dat de meeste mensen niet gaan vallen over hun Dialer of de Muziekspeler. Ook hierin zijn 3th party apps te vinden(Zie GoLauncher). Ik doelde meer op de openheid van het Android Ecosysteem.

Wil je een complete overhaul, zou je altijd nog aan Custom Rom's kunnen denken. Kun je Touchwiz op je HTC One zetten bij wijze van spreken. Keuze genoeg.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 21:16
Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:22:
[...]

Ja, interessant, maar wat wil je hier mee zeggen? Dat je met een 13mp sensor geen 4mp foto's kan maken? Daar reageerde ik op. Zie de relevantie dan ook geheel niet van dit stuk tekst wat dát betreft.
Het leek me in eerste instantie niet handig om een 13MP camera te hebben om er vervolgens met Zoe maar 4MP te gebruiken. Maar je kunt natuurlijk ook in bepaalde situaties er voor kiezen om geen gebruik te maken van Zoe om vervolgens alle 13MP aan te spreken. Zou inderdaad een win win zijn. Eensch :)

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:24:
Nee dat als ze meer pixels hadden gebruikt, ze grotere bestanden hadden en dat Zoe dan alle rekenkracht op zou eissen.
Easily solvable lijkt mij zo?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-04-17-15-30-58_sgs22013-04-17_15-31-14.png
EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:31:
[...]
Maar je kunt natuurlijk ook in bepaalde situaties er voor kiezen om geen gebruik te maken van Zoe om vervolgens alle 13MP aan te spreken. Zou inderdaad een win win zijn. Eensch :)
Gelukkig, alsnog iemand die het snapt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2013 15:33 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
EzMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:03:

Neemt niet weg dat beide slecht zou werken zoals je eerder aangaf. Nogmaals, als het voor jou niets toevoegd, betekend dat niet meteen dat iets "slecht" is.
Een slechte camera voegt voor mij inderdaad niets toe. Dan mag ik het ook aan de hand van slechte foto's, als slecht definiëren. Blinkfeed werkt zoals gezegd volgens bijna alle reviewers nog niet goed. Zelfs mensen die een beloning krijgen als ze een goed woordje doen, waren nog niet echt positief. Dat maakt het misschien niet meteen slecht, maar zeker niet goed.
Nee dat mag niet want dat is nergens op gebaseerd. Difineer "slechte foto's", "veel ruis" en "weinig detail". Dit zijn allemaal uitspraken die in verhouding staan tot iets anders. En wat dat is moeten wij maar raden. Jij hebt een beeld van de diverse producten en als een bepaalde feature daarbij niet in de buurt komt is het 'slecht'. Onzin. Mensen met andere eisen kunnen zich wellicht wél vinden in het pakket wat bijv de One te bieden heeft.
Je hoeft niet te raden hoor. Bekijk de foto's maar die overdag zijn gemaakt. Die zijn voor een toestel van 700 euro in 2013 slecht. Veel ruis, en geen scherp beeld. Ik ga omdat jij graag je gelijk wil halen niet het topic afkammen. Dat mag jij gerust doen. Dan zie je veel slechte foto's voorbij komen die met de One zijn gemaakt. Je zal ook een foto zien waarbij details voor een S4 en de One worden vergeleken. Waar de S4 nog een scherp beeld geeft voor details, zie je bij de One een troebel plaatje.
Ik heb ook een S2 en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's. Niks mis mee. En dat jij veel foto's maakt op je vakantie en dat daarbij je accu snel leeg is geloof ik allemaal wel. Maar dat accu wisselverhaal is gewoon weer onzin.
Nee. Dat is geen onzin. Ik gebruik de telefoon intensief met het maken van veel foto's en video's, dat hij dan de dag niet haalt is volkomen normaal. Dat ik vervolgens nog steeds kan doorgaan met het gebruiken, omdat het design van de telefoon een extra accu toe laat, is geen onzin, maar uiterst nuttig.
Wat jij wil is je telefoon lang kunnen gebruiken en dat jij daar de accu voor moet verwisselen vind jij handig. Nou, ik niet. Ik heb liever een accu die lang meegaat en die ik niet eens hoef te verwisselen.
Nou uit een review van volgens mij gsmarena bleek de accu van de S4 beter, dus dan zou je in dat opzicht die moeten kiezen.
Twee dagen spelletjes spelen, social media, mailen en internetten op je S2 gaat je gewoon niet lukken. Begrijp ik ook waarom jij twee accu's hebt..
Probeer je nou met een paar vreemde aannames je gelijk te halen door ongegronde conclusies te trekken? Ook al gebruik ik het voor berekeningen in de kernfysica, zolang het ontwerp mij de mogelijkheid bied een extra accu in te schakelen, is dat gewoon een groot voordeel.
Aannamens. Ik heb wél vaak zitten te klooien met het maken van foto's uit filmpjes omdat nu nét die ene shot zo mooi was. Zoe voorziet in deze behoefte. Dit gezegd hebbende, is de rest van je commentaar niet meer van toepassing.
Dus je telefoon staat vol met video's van drie seconden, waar toevallig een mooi shot is in verwerkt? Of wil je zeggen dat het toevallig vinden van een mooi shot in een langdurige video, hetzelfde is voor een video van drie tellen?

Als je momenteel heel veel video's van drie seconden op je telefoon hebt staan, dan is Zoe inderdaad iets wat je voorheen ook gebruikte, en daarom nu ook nodig hebt. Anders is het een slap argument om je keuze voor de One te laten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:32:

Easily solvable lijkt mij zo?
(plaatje)
Tjsa, ik werk niet bij HTC helaas, ik zeg alleen dat ik, persoonlijk de camera geen nadeel vind omdat ik daar geen waarde aan hecht.

Voor mij is het design i.c.m. een goeie bouwkwaliteit belangrijker, en dan ben ik beter uit met de One, heb jij dit andersom ben jij beter uit met de S4
Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:36:
[...]

Je hoeft niet te raden hoor. Bekijk de foto's maar die overdag zijn gemaakt. Die zijn voor een toestel van 700 euro in 2013 slecht. Veel ruis, en geen scherp beeld. Ik ga omdat jij graag je gelijk wil halen niet het topic afkammen. Dat mag jij gerust doen. Dan zie je veel slechte foto's voorbij komen die met de One zijn gemaakt. Je zal ook een foto zien waarbij details voor een S4 en de One worden vergeleken. Waar de S4 nog een scherp beeld geeft voor details, zie je bij de One een troebel plaatje.
Nogmaals dit is jouw mening, jij vind dat de foto's slecht zijn, meerdere in dit topic niet. Ik vind ze prima, niks mis mee. En dat van 700euro blabla in 2013 is onzin, Dan mag je uberhaupt niet naar de S4 kijken want dat design + plastic in telefoon van €650 in 2013 kan echt niet.
Nee. Dat is geen onzin. Ik gebruik de telefoon intensief met het maken van veel foto's en video's, dat hij dan de dag niet haalt is volkomen normaal. Dat ik vervolgens nog steeds kan doorgaan met het gebruiken, omdat het design van de telefoon een extra accu toe laat, is geen onzin, maar uiterst nuttig.
Tsja, van wat ik zo lees en zie haalt de One de dag makkelijk, als dat het geval is heb ik geen behoefte aan een extra batterij, zelfde verhaal bij de SD kaart.
Dus je telefoon staat vol met video's van drie seconden, waar toevallig een mooi shot is in verwerkt? Of wil je zeggen dat het toevallig vinden van een mooi shot in een langdurige video, hetzelfde is voor een video van drie tellen?

Als je momenteel heel veel video's van drie seconden op je telefoon hebt staan, dan is Zoe inderdaad iets wat je voorheen ook gebruikte, en daarom nu ook nodig hebt. Anders is het een slap argument om je keuze voor de One te laten bevestigen.

Dan mag jij Smart Scroll, Smart Watch en al die andere features van de S4 niet gebruiken, je hebt ze nu ook niet dus waarom wel? Dan zou niemand meer nieuwe dingen mogen gebruiken, want je had ze voorheen ook niet nodig?

Edit: Verkeerd begrepen, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:45:
[...]
Dan mag jij Smart Scroll, Smart Watch en al die andere features van de S4 niet gebruiken, je hebt ze nu ook niet dus waarom wel? Dan zou niemand meer nieuwe dingen mogen gebruiken, want je had ze voorheen ook niet nodig?

Beetje onzin dit.
Ehhh, voor de duidelijkheid, hij zei niks negatiefs over het gebruiken van een functie die je nu niet mist hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik bespeur in dit topic toch enige vorm van:
Afbeeldingslocatie: http://www.krux.nl/forums//vbnews/photos/phpCHcCx6.jpg
Jongens, het zijn maar telefoons he!

Discussieren is natuurlijk prima, maar ik heb sterk de indruk dat het "gelijk halen" een groter belang krijgt dan het doel van dit topic.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:45:

Nogmaals dit is jouw mening, jij vind dat de foto's slecht zijn, meerdere in dit topic niet. Ik vind ze prima, niks mis mee. En dat van 700euro blabla in 2013 is onzin, Dan mag je uberhaupt niet naar de S4 kijken want dat design + plastic in telefoon van €650 in 2013 kan echt niet.
Het is niet mijn mening dat die foto's slecht zijn. Als je alle foto's van overdag met elkaar vergelijkt, zul je concluderen dat die van de One gewoon erg slecht zijn. Dat kun je niet erg vinden, maar die foto's kwalitatief goed vinden, getuigd niet van objectiviteit.

Dat mensen die een warm hart toedragen aan de One, die foto's goed vinden, zegt meer over hun subjectiviteit dan de kwaliteit van de foto's.

Beetje onzin dit.
Je gebuikt dit om mij aan te vallen. Maar wat ik daarboven zei was als reactie op deze regel
Dus.. iets wat je nu niet mist, zou je de volgende keer wel aanschaffen?
Dus, ik zou zeggen, haal die post tevoorschijn, en zeg daarover dat je het onzin vind. Wel de discussie goed volgen he, want ik deel bij dit onderwerp juist jou mening, maar je volgt de discussie blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:53:
Het is niet mijn mening dat die foto's slecht zijn. Als je alle foto's van overdag met elkaar vergelijkt, zul je concluderen dat die van de One gewoon erg slecht zijn. Dat kun je niet erg vinden, maar die foto's kwalitatief goed vinden, getuigd niet van objectiviteit.

Dat mensen die een warm hart toedragen aan de One, die foto's goed vinden, zegt meer over hun subjectiviteit dan de kwaliteit van de foto's.
Is het zo moeilijk voor te stellen dat ik die foto's prima vind? Als je ze vergelijkt met andere toestellen vallen ze tegen, klopt. Maar als ik naar een foto kijk die gemaakt is door de One, nee vind ik het niet slecht. De camera is slechter dan die van de concurrentie, maar om nou te zeggen dat hij slecht is.

Ding schiet foto's, wat wil je nog meer? Het blijft een telefoon, geen camera.
En als je nou weer wilt aanhalen dat het beter kan/moet anno 2013, kom ik weer met het plastic van de S4 aanzetten. Blijft een kwestie van smaak, en wat jij belangrijk vind.
Je gebuikt dit om mij aan te vallen. Maar wat ik daarboven zei was als reactie op deze regel
Ik val je niet aan, ik deel mijn mening gewoon? Plus dit was een gevalletje van verkeerd begrepen, excuses. Hoef je nog niet boos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Thanks Franco10, ik ben om. Je hebt gelijk.. een S4 is inderdaad beter. Ik ga voor de Samsung dit jaar. Thanks voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:42:
[...]
Tsja, de beste telefoon is de telefoon die het beste bij jou past.
Helemaal mee eens. De huidige smartphone is als het ware een extensie van jezelf en hoort dus ook als zodanig bij jou te passen en aan jouw wensen te voldoen.

Daarnaast liggen de prijzen ook dusdanig hoog, dat het niet kan om met een kritisch oog naar verschillende producten en merken te kijken. Soms kan het echter zijn dat je wel eens een minpuntje over het hoofd ziet. Dan komt de handige bijkomstigheid van dit topic om de hoek kijken, waar de meningen van verschillende personen te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
R86Bakker schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:04:
De huidige smartphone is als het ware een extensie van jezelf en hoort dus ook als zodanig bij jou te passen en aan jouw wensen te voldoen.
Dat is uiteraard geheel waar maar de manier waarop sommige mensen hun digitale liefdesbaby beschermen en de eventuele minpunten goedpraten dan wel als niet-belangrijk classificeren is soms tenenkrommend.

Geen idee waarom je niet kritisch mag kijken naar bepaalde aspecten van je nieuwe/potentiële aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:06:
[...]

Dat is uiteraard geheel waar maar de manier waarop sommige mensen hun digitale liefdesbaby beschermen en de eventuele minpunten goedpraten dan wel als niet-belangrijk classificeren is soms tenenkrommend.

Geen idee waarom je niet kritisch mag kijken naar bepaalde aspecten van je nieuwe/potentiële aanwinst.
Tuurlijk mag je wel kritisch kijken, maar je mag geen onmogelijke dingen verwachten. Heb je een unibody heb je geen extra accu. Of dat dan wel niet belangrijk is is persoonlijk.

Heb je wel een mogelijkheid tot SDkaart en extra accu dan heb je weer geen unibody en (waarschijnlijk) een plastic achterkant. Of dat dan wel niet belangrijk is is persoonlijk.

Vandaar dat je ook niet kunt zeggen dat de een beter is dan de ander. Ze verschillen van elkaar, hebben een ander idee achter de telefoon zitten, en het zijn gewoon 2(of 3) verschillende telefoons.

Sommige mensen willen dat hun telefoon waterdicht is, volkomen begrijpelijk. Ik vind het alleen niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:06:
[...]

Dat goedpraten van minpunten is een product van de huidige maatschappij. Gebeurt helaas niet alleen met digitale liefdesbaby's. Ik ben het eens met je dat dit tenenkrommend kan werken, echter dit gedrag afstraffen leidt in de meeste gevallen toch tot de alom bekende "welles-niets"-redenaties en voegt niks tot weinig toe aan een discussie. :P

[ Voor 0% gewijzigd door R86Bakker op 17-04-2013 16:23 . Reden: smilie toegevoegd, om de ietwat serieuze ondertoon te verdoezelen XD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik wordt het digitale bekvechten en de persoonlijke discussies een beetje zat.

Graag ontopic blijven, je hoeft een ander niet te overtuigen, iedereen mag zelfstandig beslissen.
Over specs kun je gerust discussiëren, maar houd het wel vriendelijk. Als iets voor jou belangrijk is betekend dat niet automatisch dat dat voor iedereen zo is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij overtuigen?

Morgen ga ik een nieuwe telefoon uitzoeken en ik vind de keuze echt enorm lastig....

Eerlijk moet gezegd worden dat ik geen wizkid ben op het gebied van telefoons, maar wel aardig hoge eisen stel aan de kwaliteit die ik aanschaf.

Op dit moment bel ik nog steeds met een Galaxy S2 die ik inmiddels al 2 jaar in mijn bezig heb. In die twee jaar tijd is hij intensief gebruikt maar ziet hij er nog als nieuw uit. Hij loopt nog als een trein en ik heb er never nooit problemen mee gehad en ben er zeer tevreden mee. (Deze telefoon gaat dan ook naar m'n vriendin).

De meest logische keuze zou misschien zijn om over te stapen op de Galaxy S4. En ondanks dat dit me misschien wel een prima keuze lijkt wil ik graag iets anders. En toevallig twijfel ik enorm tussen de XperiaZ en de HTC One.
Nu is het aller belangrijkste voor mij dat de telefoon op geen enkel gebied onderdoet voor de Galaxy S2. Ik wil wel het gevoel hebben dat ik een stap vooruit ga. Maar dit zal met deze nieuwe vlaggenschepen vast en zeker wel het geval zijn.

De XperiaZ heeft vanaf het begin als de voorkeur van mijn kant, simpelweg omdat hij waterdicht is. Het lijkt misschien een nutteloze toevoeging... maar voor mij is het dat niet. Ik heb te vaak waterschade meegemaakt en vindt het een erg leuke toevoeging. Dit heeft de HTC One niet.... erg jammer wat mij betreft.

Echter, nadat ik flink wat reviews heb bekeken hoor je al snel conclusies voorbij komen waarin men de HTC de voorkeur geeft vanwege een beter scherm, sneller zijn, betere behuizing..... etc. Het feit dat de XperiaZ enorm snel vies lijkt te worden vindt ik wel afbreuk doen.

Ik wil geen miskoop begaan of spijt krijgen van mijn keus. Dus wie kan mij overtuigen? Waarom toch de HTC one nemen ondanks dat je erg veel waarde hecht aan een waterdichte telefoon? Of waarom zou ik me hier helemaal niet druk over moeten maken en moet ik de Sony gewoon nemen?

Wie schiet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
Wie kan mij overtuigen?
...
Wie schiet? ;)
Ik zou zeggen lees dit topic door, de voor- en nadelen van elk toestel zijn uitgebreid besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC vs. Samsung is als David vs. Goliath. Vrijwel onmogelijk voor HTC om van Samsung te winnen gezien het budget. Maar dat weerhoudt Samsung er niet van om goedkope trucs te gebruiken om HTC uit de weg te ruimen. Samsung heeft toegegeven dat ze mensen hebben ingehuurd om overal op internet HTC te "bekritiseren".

Waarom Samsung, ondanks hun overweldigende budget en marktpositie, nog zo laag moet gaan om hun concurrent in een slecht daglicht te zetten is me een raadsel. Valt me eerlijk gezegd erg tegen van Samsung en nu ik erover nadenk.. Ze doen ook zoiets bij retailers waar men dan Samsung producten moet promoten ipv product X anders geen korting ed.

Lijkt wel dat het alleen om verkopen en geld gaat bij Samsung en dat eerlijke concurrentie en moreel besef wel erg ver te zoeken is.

Edit: heb ff wat meer ingelezen in het stuk en ik ben toch verbaasd.. Blijkbaar huurde Samsung ook mensen in die zich dan op internet voordeden als ontevreden HTC klanten en overal leugens verspreiden over HTC.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
Wie kan mij overtuigen?

Morgen ga ik een nieuwe telefoon uitzoeken en ik vind de keuze echt enorm lastig....

Eerlijk moet gezegd worden dat ik geen wizkid ben op het gebied van telefoons, maar wel aardig hoge eisen stel aan de kwaliteit die ik aanschaf.

Op dit moment bel ik nog steeds met een Galaxy S2 die ik inmiddels al 2 jaar in mijn bezig heb. In die twee jaar tijd is hij intensief gebruikt maar ziet hij er nog als nieuw uit. Hij loopt nog als een trein en ik heb er never nooit problemen mee gehad en ben er zeer tevreden mee. (Deze telefoon gaat dan ook naar m'n vriendin).
.....
Gezien de laatste posts hier in dit topic, geldt het volgende gezegde wat mij betreft: "waar twee vechten om een been, gaat de derde ermee heen!" O-)

Zonder gekheid, alle de drie de toestellen zijn beesten van het moment. Als jij veel waarde hecht aan waterdichtheid, heb je eigenlijk al een keus gemaakt. Ga voor de XZ!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:35:
[...]

Gezien de laatste posts hier in dit topic, geldt het volgende gezegde wat mij betreft: "waar twee vechten om een been, gaat de derde ermee heen!" O-)

Zonder gekheid, alle de drie de toestellen zijn beesten van het moment. Als jij veel waarde hecht aan waterdichtheid, heb je eigenlijk al een keus gemaakt. Ga voor de XZ!
Dankje,

Ik denk dat ik ook voor de XperiaZ zal gaan.

Klopt het echter dat de HTC one wel op kan laden doormiddel van inductie en de Sony niet?

Dat zou ik wel jammerlijk vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:26:
HTC vs. Samsung is als David vs. Goliath. Vrijwel onmogelijk voor HTC om van Samsung te winnen gezien het budget. Maar dat weerhoudt Samsung er niet van om goedkope trucs te gebruiken om HTC uit de weg te ruimen. Samsung heeft toegegeven dat ze mensen hebben ingehuurd om overal op internet HTC te "bekritiseren".

Waarom Samsung, ondanks hun overweldigende budget en marktpositie, nog zo laag moet gaan om hun concurrent in een slecht daglicht te zetten is me een raadsel. Valt me eerlijk gezegd erg tegen van Samsung en nu ik erover nadenk.. Ze doen ook zoiets bij retailers waar men dan Samsung producten moet promoten ipv product X anders geen korting ed.

Lijkt wel dat het alleen om verkopen en geld gaat bij Samsung en dat eerlijke concurrentie en moreel besef wel erg ver te zoeken is.

Edit: heb ff wat meer ingelezen in het stuk en ik ben toch verbaasd.. Blijkbaar huurde Samsung ook mensen in die zich dan op internet voordeden als ontevreden HTC klanten en overal leugens verspreiden over HTC.
Waarschijnlijk omdat HTC voortbestaan af hangt van HTC One en ze toch zelf ook wel vonden dat de HTC One best een goede telefoon is :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Anders lees je even terug naar eergisteren ofzo waar dit ook langs kwam.

De s4 is de enige die draadloos zou kunnen laden. De originele set schijnt niet beel best te zijn, maar net als voor de note2 en s3 zijn er heel veel setjes in omloop ervoor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:49:
[...]

Dankje,

Ik denk dat ik ook voor de XperiaZ zal gaan.

Klopt het echter dat de HTC one wel op kan laden doormiddel van inductie en de Sony niet?

Dat zou ik wel jammerlijk vinden.....
Kunnen ze beide niet, de Z heeft echter wel pogoplugs waarmee je dus kan opladen met een dock (bijna hetzelfde) of een hoesje kan kopen met een QI pad om alsnog draadloos op te laden. De One heeft deze, voor zover ik weet, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het val me op dat heel wat mensen nog steeds emotioneel
gebonden (verliefd ?) zijn op een bepaald uiterlijk, niet verder kijken dat hun neus lang is
en vaak ongefundeerde uitspraken maken.

Als we dan toch bereidt zijn om 600 euro uit te geven aan een smart-dinges, dan mag je
een subliem Totaal-Pakket verwachten.
Agreed ?

Enkel een mooi uiterlijk mag voor een veeleisende consument (Tweaker) niet voldoende zijn.
m.a.w. alles onder de motorkap (hardware, software, features,...)
moet betrouwbaar zijn, soepeltjes lopen en een mooie, degelijke indruk maken.
So, Keyword is "Totaalpakket".

De mobiele telefoon evolueert naar een Uber Smart-mobile-PC.
Tuurlijk, je kunt er nog steeds mee bellen, maar..... t'is niet
meer de "phone", zoals de mobieltjes van eind vorige eeuw.
Wat mij betreft mag de aanhangsel "phone" vervangen worden.
(ramp voor de iPHONE users, maar daar gaat het ff niet over) LOL, sorry.
(another name 4 "smartphone" Poll, anybody ?)
Sterker nog, de meeste mensen gebruiken hun toestel vaker voor
o.a. sociale en informatieve interactie,
alsook om media te maken, kijken/beluisteren, videobellen, ontwerpen,
gezondheid monitoren, verlichting/TV/receiver bedienen enz...., dan bellen.
Keyword here is: "Opties".

Om een lang verhaal niet nog langer te maken;
alles overwegende (je kijkt vaker naar het scherm dan dat je het toestel tegen je oor houdt)
is 5 inch tegenwoordig NIET te groot, tenzij je fysieke beperkingen hebt.
Voor mij persoonlijk, is 5 inch te klein.

Anyway (een wat langere aanloop),
ik zie nog steeds heel veel mensen zeuren
dat het gemis aan een wisselbare batterij
en de mogelijkheid om Xtra geheugen toe te voegen, als "Niet Nodig" beschrijven.
Desalniettemin, Xtra batterij en uitbreidbaar geheugen zijn leuke "opties".

Voor de "Nay" stemmers;
tuurlijk, je hebt altijd de optie om -buitenproportioneel- te betalen en een
smart-toestel met meer geheugen te kopen,
en je hebt verschillende mobiele "gadgets" om je batterij weer op te laden.
B real folks; een defecte batterij in een "niet verwisselbare batterij-body" is niets
minder dan een nachtmerrie.
m.a.w. toestel opsturen en je krijgt'm -na maanden- gereset terug(lees: vrij van alle data), los van de eventuele kosten.

But again, als de fabrikant je die "opties", die vrijheid biedt, dan ben je minder gebonden.
Dan is dat een plus. Toch ?
m.a.w. wisselbare batterij en uitbreidbare geheugen
is geen nadeel, maar een Xtra voordeel.
Ga nou niet roepen dat dat voordeel een nadeel is (???), omdat jouw
voorkeursfabrikant die "opties" niet biedt.

Hetzelfde geldt voor alle soft- en hardware ontwikkelingen/additieven/features.
Het voordeel hebben om van bepaalde innovaties gebruik te maken moet een keuze
zijn van de consument en niet van de fabrikant,
In dat opzicht zou ik kiezen voor het toestel met de meeste "opties",
zolang ze maar aan/uit schakelbaar zijn (of je flashed je mobiel).

Wat dat betreft biedt vooral Samsung mooie "opties".
De uitgebreide mogelijkheden van de 13 MP camera en
de softwarematige en hardwarematige "S" additieven zijn bijzonder, en samsung bied je de keuze om
alles naar eigen hand te zetten.
Ik lees vaak dat mensen liever voor een lichtere schil kiezen omdat dat dichter bij android zou liggen ?
Dat argument wordt vaak gebruikt om samsung aan te vallen omdat ze een "te zware"
(te belastende) UI zouden gebruiken.
Nogmaals, alles is naar persoonlijke voorkeur in te stellen en de huidige efficiënte SoC heeft
geen problemen met geoptimaliseerde software,
en dan heb ik het nog niet gehad over de ongekende potentie van de ARM A15 krachtpatser.
Sterker nog, samsung heeft genoeg vakmanschap en kennis om android uitgebreider te maken.
Andere fabrikanten hebben die potentie simpelweg niet in huis (verklaart de lichtere schil).

Hetzelfde geldt voor de nieuwe "doorontwikkelde"amoled scherm met 11 schermopties.
Voor ieder wat wils. Alle amoled schermen veralgemenen en beschrijven als "oversaturated colours"
en/of "blauwe gloed" en "wit is niet wit",
gaat bij de nieuwste generatie heldere schermen,dus simpelweg niet op.
oversaturated colours/blauwe gloed --> Non-argument.
Tevens zijn de -nog in ontwikkeling zijnde- pholed schermen ongeveer zo helder als lcd in o.a. vol zonlicht.

Puur afgaande op design, is de S4 is een sexy mobieltje en is de htc one een -fragiele- beauty.
Een "mooi ontwerp" kan een onderdeel van "Totaalpakket" zijn,maar is niet bepalend.
Zoals al eerder geschreven is de (gefreesde) alu-legering van de htc te zacht,
zachters zelfs dan de (gestanste) alu legering die apple verkiest.
Verder blijkt de kreet "gapless unibody design" een marketingterm te zijn,
want ondertussen circuleren er genoeg one foto's met een duidelijke GAP tussen de alu en het plastic (zilver)
en een spleet tussen scherm en speakergrill (zwarte versie).
Ook blijkt dat bij een aantal mensen het scherm loskomt.
Onacceptabel voor een 600 euro kostende product en "premium" benaming onwaardig.
Moet je dat dan accepteren, wat zijn de alternatieven ?
Terugbrengen en een nieuwe -hopelijk van een nieuwe productielijn- mobiel eisen.
C'mon folks, leg je er niet bij neer, voor 600 euro mag je een TOP toestel verwachten !
Ik hoop voor de one liefhebbers dat htc de productielijnen gaat optimaliseren en jullie waar voor je geld geeft.

Selling points van de htc vlaggeschip waren alu behuizing, front stereospeakers en ultrapixel camera.
Waarom alu ongeschikt is is al besproken.
Nu in de praktijk blijkt dat "ultrapixel" met maar 4 MP, op schermen met +440pixels per inch "overrated" is,
gebruikt htc als selling points enkel nog stereospeakers en gapless unibody design.
Maar goed; gapless unibody design blijkt htc dus (nog ?) niet waar te kunnen maken.
HTC wil met de ultrapixel -terecht- duidelijk maken dat o.a. een grotere beeldsensor even belangrijk is als aantal MPs,
maar slaan de plank totaal mis door maar 4 MP te gebruiken.
De combinatie van grotere beeldsensor en maar 4MP verklaart waarschijnlijk het tekort aan componenten en
de frustraties van de one liefhebbers, het steeds uitgestelde leveringsdatum en slechte (rushed) Quality Control.
C'mon HTC management WTF ?!

Wat gebroken schermpjes (nachtmerrie van vooral o.a. xperia Z gebruikers)
betreft zijn er verschillende producten in omloop,
die je mooie (dure) mobiel goed beschermen en het design niet verkr*chten.
Bij nader onderzoek blijken verschillende bedrijven dunne (Ultra Thin), doorzichtige (acryl ?) cases
te leveren. Het tast de design van je favoriete niet aan en beschermt de buitenkant van je mobiel tegen deuken en krassen.
Deze bedrijven leveren ook screenprotectors van glas, nog harder dan het scherm op je toestel.
Voordeel is krasvast, nadeel ze gaan stuk.
Ik bedoel. deze super-harde screenprotectors vangen bij een ongelukkige val de kracht(-en) op en verdelen het
over de screenprotector.
Gevolg is dat de screenprotector (fractie van de prijs van je mobiel) de krachten opvangt en breekt,
en daarbij je mobieltje beschermt.
Precies zoals de fabrikant het ontwikkeld heeft (op rhino shield na).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 01:11 . Reden: "verkr*chten" slechte woordkeuze; m'n Xcuses, gelinkt naar lelijke covers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 03:52:
gebonden (verliefd ?) zijn op een bepaald uiterlijk, niet verder kijken dat hun neus lang is

Lap tekst...
Na het lap tekst gelezen te hebben op dit rare tijdstip, kan ik ook maar concluderen dat het maar jouw mening is. Hoe objectief je ook probeert over te komen. Goed dat je alles beargumenteert, maar het blijft grotendeels jouw mening. En eentje dat beduidend sterk neigt naar de S4.

Zolang er variaties zijn in de concurrerende producten, zullen er mensen zijn die voor product B kiezen ipv product A. Zelfs al vergelijk je een Galaxy S4 met een Alcatel huppeldepup, zullen er mensen zijn die een Alcatel kopen. Het heeft te maken met persoonlijke voorkeur en hoe men de verschillende "opties" weegt. Voor de een weegt de prijs zwaarder mee, voor de ander een bepaalde functionaliteit.

Je kunt dus eigenlijk oneindig lang discussieren over welke toestel beter is. Maar er zullen toch mensen zijn die een ander toestel beter vinden. De dingen als verwisselbare batterij en uitbreidbaar geheugen zullen best handig zijn en voor sommigen vast cruciaal. Maar ik gebruik nu bijvoorbeeld een telefoon met 32gb geheugen en heb niet eens 10gb vol zitten. Ook heb ik nog nooit een verwisselbare batterij op zak gehad ondanks dat ik toestellen had waar je die kon verwisselen. Verder wissel ik om de 10-12 maanden van telefoon en heb nooit last gehad van een dode batterij. Leuk dat het kan, maar ik heb het nooit nodig gehad.

Ook vind ik het design van de S4, itt tot jou, niks. Goedkoop ogende witte plastic. Lelijk patroon etc.. Ik vind de One en de XZ daarentegen veel mooier. Dat kan. Zoals dat er ook genoeg mensen zullen zijn die de One of de XZ lelijk vinden. Nou ben ik het met jou eens dat IK design ook niet doorslaggevend vind. Maar ik zal ook niet een product kiezen die ik zelf lelijk vind. Mijn gedachte zal dan zijn: "leuk dat uitbreidbaar geheugen/verwisselbare batterij die ik nog nooit nodig heb gehad, maar om daarvoor nou voor een lelijk toestel te kiezen...?"

Voor andere mensen kunnen andere functionaliteiten zwaarder meewegen dan verwisselbare geheugen/batterij. Mijn neef is bijvoorbeeld slechthorend en gebruikt eigenlijk alleen telefoons met een luide ringtone om voor de hand liggende redenen. Luide speakers zijn voor hem dus een must en de One zal bij hem dus een hele grote plus zijn. De ander is bijvoorbeeld een grote kluns en laat zijn toestel in de wc vallen of valt wel eens in een dronken bui in de sloot. Voor die mensen zou het handig zijn dat hun telefoon nog werkt nadat het nat geworden is.

Er is eigenlijk geen toestel dat perfect is. Anders zouden er geen andere telefoons bestaan dan de ene. Wel kan het zo zijn dat de meeste mensen voor een bepaald product kunnen kiezen. Maar zelfs dan betekent het niet dat die dan beter is dan andere producten. Want vind je werkelijk dat de iPhone de beste smartphone is? :+

Ook kan het zo zijn dat een toestel op bepaalde gebieden beter presteert dan een ander en op andere gebieden iets minder. Zelfs dan is het geen "feit" dat de een een beter toestel is dan de ander. Een goed voorbeeld is de volgende video. (tip voor earphone gebruikers: zet het geluid niet te hard)

De video op de S3 vind ik er beter uit zien, maar ik desondanks vind ik de S3 absoluut niet beter. Je hoeft maar te luisteren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@bb4e

Kan je je tekst zo maken dat je de forumsoftware de enters laat zetten? Elke keer die half afgebroken zinnen en elke zin op een nieuwe regel maakt je verhaal een beetje onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
@BB4E over o.a. de verwisselbare batterij. Deze moet bij HTC inderdaad vervangen worden door dynafix. Echter was het toestel binnen 3 dagen terug. (bij een One V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerousp schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:14:
@BB4E over o.a. de verwisselbare batterij. Deze moet bij HTC inderdaad vervangen worden door dynafix. Echter was het toestel binnen 3 dagen terug. (bij een One V)
Dit zal bij een One "iets" langer duren dan wel komt 'ie niet terug in dezelfde staat als het heen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@BB4E, zou je je posts leesbaar en wat bondiger willen maken, het is nu een enorme onaantrekkelijke lap tekst geworden. Zoals ik gisteren ook al meldde, alles is subjectief, betere specs betekenen niet dat het voor iedereen automatisch een betere telefoon is. Houd daar rekening mee in je volgende (en kortere) post.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat wel heel sterk voor de Z spreekt is de combinatie met een shopopening van T-Mobile. 24x25,61+30,50 aansluiten brengt het totaal op 645,14. Dat is de kale prijs van de One of de S4. In combinatie met een abonnement zit je rond de 900 euro voor beide. Dat verschil van 250 euro is toch niet mis. Alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar de S4 en One zijn gewoon duur, een stuk duurder dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Senor Sjon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:17:
Wat wel heel sterk voor de Z spreekt is de combinatie met een shopopening van T-Mobile. 24x25,61+30,50 aansluiten brengt het totaal op 645,14. Dat is de kale prijs van de One of de S4. In combinatie met een abonnement zit je rond de 900 euro voor beide. Dat verschil van 250 euro is toch niet mis. Alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar de S4 en One zijn gewoon duur, een stuk duurder dan vorig jaar.
Qua prijs is dat inderdaad op dit moment een goede deal, maar zullen ze niet ook gaan stunten met de One en S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De 'stunt' met de One en de S4 is een Tele2 300/300/1500 abonnement van 38 euro per maand. Totaal 942 euro inclusief aansluiten.
Z: 645,14
S4: 942
One: 942
Scheelt toch 12,50 per maand. Voor mezelf wil ik rond de 30 euro per maand als max uitkomen.

Natuurlijk grijpt Sony zijn kans om nu zoveel mogelijk te verkopen, ze hebben respijt gehad dankzij HTC.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 03:52:
...
Haha, jij verwijdt mensen dat ze met oogkleppen op kijken maar jijzelf doet er nog een schepje bovenop. Bijna elke alinia presenteer jij een eigen mening als een feit 8)7. Zal wel aan het tijdstip liggen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Op een Russische site mobile-review.com worden van 9 smartphones de camera's vergeleken.

Hier een link die beter leesbaar is:
http://www.samsunggalaxys...review-htc-one-butterfly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 05:07:
[...]

Ook kan het zo zijn dat een toestel op bepaalde gebieden beter presteert dan een ander en op andere gebieden iets minder. Zelfs dan is het geen "feit" dat de een een beter toestel is dan de ander. Een goed voorbeeld is de volgende video. (tip voor earphone gebruikers: zet het geluid niet te hard)

[video]

De video op de S3 vind ik er beter uit zien, maar ik desondanks vind ik de S3 absoluut niet beter. Je hoeft maar te luisteren :+
Haha, Jchan,

Je geloofd die video toch niet? Dat geluid van de One is precies van een studio opgenomen en dat van de S3 is naar mijn mening ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Volgens mij duidelijk door een Fanboy gemaakt 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Yargo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:18:
[...]

Haha, Jchan,

Je geloofd die video toch niet? Dat geluid van de One is precies van een studio opgenomen en dat van de S3 is naar mijn mening ook niet bepaald waarheidsgetrouw. Volgens mij duidelijk door een Fanboy gemaakt 8)7 8)7
Of het geluid van de One klopt kan ik niet inschatten, maar het geluid van de S3 vind ik niet ongeloofwaardig hoor.... Op mijn One X hoefde ik ook zoiets niet te proberen, dan klonk het minstens net zo slecht.

Wat betreft de video kwaliteit: de beelden van de S3 zijn opgenomen terwijl er veel meer verlichting is vanaf het podium, dus dit kan ook onmogelijk eerlijk vergeleken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
mytheory schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:17:
Op een Russische site mobile-review.com worden van 9 smartphones de camera's vergeleken.

Hier een link die beter leesbaar is:
http://www.samsunggalaxys...review-htc-one-butterfly/
Wederom cropped en upscalled foto's van de HTC One. =/ De HTC schiet plaatjes in 16:9 en niet 4:3 zoals eerder vermeld in dit topic. Iets met appels en peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EzMe schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:30:
Wederom cropped en upscalled foto's van de HTC One. =/ De HTC schiet plaatjes in 16:9 en niet 4:3 zoals eerder vermeld in dit topic. Iets met appels en peren...
Upscaled? De 100%-foto's bekeken? Niets aan geüpscaled. En die crops zijn gewoon logisch, dat vergelijkt wat makkelijker op het eerste gezicht maar niemand houdt je tegen de 100% foto's te bekijken hoor.

Bijzonder knap dat de S4 met zijn UltraSmallPixels alsnog bij bijna alle tests de overduidelijke winnaar is, ook bij low-light. Voor mij een goed teken. Overdag mega veel detail, bij minder licht alsnog prima foto's. Chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:33:
[...]

Upscaled? De 100%-foto's bekeken? Niets aan geüpscaled. En die crops zijn gewoon logisch, dat vergelijkt wat makkelijker op het eerste gezicht maar niemand houdt je tegen de 100% foto's te bekijken hoor.

Bijzonder knap dat de S4 met zijn UltraSmallPixels alsnog bij bijna alle tests de overduidelijke winnaar is, ook bij low-light. Voor mij een goed teken. Overdag mega veel detail, bij minder licht alsnog prima foto's. Chapeau.
Precies! De S4 is gewoon op dit moment de beste allround camera in een smartphone. Chapeau Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:33:
[...]

Idd, er staat onderaan de pagina staat ook een linkje naar de volledige fotos. Ik ga er vanuit dat ze deze aan de "jury" hebben voorgelegd en niet zoals in het eerste linkje wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Grappig, is het niet zo dat de Samsung de camera uit de XZ gebruikt(Sony Exmor RS)? Dit zou betekenen dat de XZ (na hopelijk binnenkort een FW update) dezelfde kwaliteit zou moeten kunnen leveren.

Of gebruikt Samsung twee verschillende camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
renzo4000 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:59:
Grappig, is het niet zo dat de Samsung de camera uit de XZ gebruikt(Sony Exmor RS)? Dit zou betekenen dat de XZ (na hopelijk binnenkort een FW update) dezelfde kwaliteit zou moeten kunnen leveren.

Sony doet blijkbaar iets met de firmware dan, de S4 maakt erg goede foto's namelijk. De Z maar middelmatig qua foto kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hier nog een site met een heleboel foto vergelijkingen tussen de One, Z en S4 (en een Padphone).

Mits ze niet hebben zitten rommelen vind ik de resultaten die de S4 neer zet verbluffend goed werkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]
Haha, Jchan,

Hahaha, ik zou die video maar wel geloven. Brian van Anandtech heeft in zijn review de microfoons van de One uitgebreid onderzocht en kwam ook tot de conclusie dat de performance bij veel dB fantastisch is. Vangt ook alle bastonen op. De microfoons hebben een dubbel membraan. Natuurlijk zal de S4 het wel iets beter doen dan de S3, maar ik weet niet of de kwaliteit van het geluid in de buurt zal komen van de "in een studio opgenomen" One. Heeft iemand ergens al een vergelijkingsvideo gevonden tussen de S4 en de One? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

De S4 schiet indrukwekkende plaatjes. Hoewel die 808 veel betere resultaten neer kan zetten dan daar getoond, en de 920 ook wat beter moet kunnen presteren (veel te veel ruisreductie).

Maar vooral naast de HTC One en XZ vraag je je af waar ze mee bezig waren. Extreme ruisreductie bij de XZ en te agressieve sharpening bij de One... Ook het dynamisch bereik is schokkend slecht bij die 'Indoors' foto (http://www.mobile-review....oto/in/03-htc-one.jpg)... overexposed highlights en slechte schaduwen. Vreemde metering / algoritmes aan het werk daar. Misschien komt het door het gebrek aan mensen met donkere kleding in de scene.

Overigens maakt ook de S4 fouten qua metering en witbalans.

Alleen de iPhone 5 is eigenlijk te vergelijken, beter in sommige foto's, slechter in anderen.

Vraag me af of ze in elke scene met elke camera maar 1 foto hebben gemaakt. Elke telefoon maakt wel meteringfouten (vrijwel elke fotocamera), en kleine bewegingen tussen metering en opname kunnen voor andere elementen in het kader zorgen die het verpesten. (Een felle lichtbron die wel opgenomen is bij de metering maar verdwijnt door handbeweging zorgt voor onderbelichte foto etc.)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
renzo4000 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:59:

Bijna iedereen gebruikt Sony sensors. De Z kan hele mooie, scherpe foto's maken maar heeft atm nog teveel post processing, te omzeilen door bijvoorbeeld burst te gebruiken, zie ook: [Xperia Z] Onderzoekje/vergelijking fotokwaliteit (Update!)

'S nachts of in slecht licht maakt de Z echt prima foto's, en best snel, waardoor de kans op beweging minder is. Ik ben laatst met de familie uit eten geweest en ik was verbaasd over hoe goed de foto;s en video's eruit waren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik vind het vooral vreemd dat de pureview (en in mindere mate de 920) het in die vergelijking van 9 toestellen zo slecht doet, uit vergelijkingen met de vorige generatie telefoons was de pureview in alle omstandigheden het beste, dus in theorie zouden alleen de S4, XZ en One beter kunnen presteren... Ik heb dus wel mijn twijfels bij deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
luappul schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:52:
Ik vind het vooral vreemd dat de pureview (en in mindere mate de 920) het in die vergelijking van 9 toestellen zo slecht doet, uit vergelijkingen met de vorige generatie telefoons was de pureview in alle omstandigheden het beste, dus in theorie zouden alleen de S4, XZ en One beter kunnen presteren... Ik heb dus wel mijn twijfels bij deze test.
En de test in het One-topic waar de One blijkbaar/zogenaamd meer detail had dan een Nokia 920 klopte wél?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Als ik zo die plaatjes bekijk, dan blaast de S4 de rest weg. *weg* Niet gaan trollen richting andere merken . Uit reviews kon al opgemaakt worden dat de Samsung een goede camera heeft, maar dat hij zo ijzersterk was wordt in deze test pas duidelijk.

Ik was wat aan het twijfelen of de S2 aan vervanging toe was, maar dit is wel erg indrukwekkend.

[ Voor 36% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Haha, Jchan,

Er zijn genoeg videos van de One die erg harde muziek/omgevingsgeluid aan het opnemen is en nog steeds helder klinkt. Maar wel een leuke manier om de One te complimenteren met "studio opgenomen" geluid. :+ Dat HTC met de One op het gebied van geluid iets revolutionairs heeft neergezet is moeilijk te ontkennen.

Zoals hierboven al vermeld heeft de HTC een dubbele membraan waardoor geluidsopname van een andere niveau moet zijn. Geen idee wat dat betekent, maar als de expert van een respectabele site als Anandtech claimt dat de performance van de One daardoor fantastisch is, komt het voor mij wel geloofwaardig over. Niet te vergeten al die andere video's waar de volume op max staat, waaronder een paar van een medetweaker.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:01:
[...]

En de test in het One-topic waar de One blijkbaar/zogenaamd meer detail had dan een Nokia 920 klopte wél?
Euh, dat schrijft hij toch niet? Hij heeft zijn twijfels bij deze test.... En dat mag natuurlijk.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:01:
[...]

Ik ben hier niet om de One of de S4 te verdedigen (en dit is volgens mij een 'subtiele' poging van jou mij neer te zetten als HTC fan). Ik weet niet op welke test van de One vs. 920 jij doelt, maar als in die test in goede lichtomstandigheden de HTC One het beter zou doen dan de 920 heb ik daar ook mijn vraagtekens bij.

Je moet gewoon niet alles wat hier gepost wordt op een weegschaaltje leggen en proberen er een vooringenomen mening achter te vinden, ik zeg precies wat ik bedoel (en dus niet meer en niet minder): het verbaast mij dat hier de Nokia pureview het minder doet dan andere toestellen van de vorige generatie die in andere tests altijd minder bleken te zijn. Ik kan heel goed zelf zeggen wat ik wil, jij hoeft me dus geen worden in de mond te leggen.

Op geen enkele manier betrek ik de camera-kwaliteit van de S4 / XZ / One hierbij, ik stel alleen dat ik mijn twijfels heb bij deze test en geef daar een (naar mijn mening) goede reden voor. Wat is jou reden om dit gelijk weer aan te grijpen om te insinueren dat ik bevooroordeeld ben? (En als je dat niet bedoelde met jouw post ben ik benieuwd wat je er wel mee wilde bereiken).

En om dan toch nog even op-topic te zijn: het beeld wat ik op dit moment van de verschillende toestellen heb is dat in goede lichtomstandigheden de S4 veruit het beste is gevolgd door de XZ en op gepaste afstand de One. In mindere lichtomstandigheden doet de One het beter dan de XZ, voor de S4 houd ik nog een slag om de arm maar zou ik het knap vinden en zou het me verbazen als ze (met dezelfde sensor als de XZ) de beeldkwaliteit van de One weten te evenaren. Video opnamen lijkt de One het te winnen door de OIS en de goede geluidskwaliteit, al moet ook hier nog een goede vergelijking met de S4 gemaakt worden.

edit @ hieronder: hij kon wel aardig mijn gedachten lezen, en kan het een stuk korter en bondiger verworden blijkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 18-04-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<zonde van de tijd>

[ Voor 89% gewijzigd door Brad Pitt op 18-04-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:10:
[...]

Ga jij voor hem antwoorden? Makkelijk. Doe dat dan ook voortaan maar voor mij, scheelt een hoop tijd.
Nee, maar luappul geeft aan dat hij vraagtekens heeft, vervolgens moet jij moet op een bijna sarcastische manier eerdere review aanhalen die jij schijnbaar discutabel vindt. Daar heeft hij het toch helemaal niet over? Bovenstaande reactie is dan ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
luappul schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:09:
[...]

En om dan toch nog even op-topic te zijn: het beeld wat ik op dit moment van de verschillende toestellen heb is dat in goede lichtomstandigheden de S4 veruit het beste is gevolgd door de XZ en op gepaste afstand de One.
Gepaste afstand is best een flinke understatement. Een betere benaming zou zijn, hij loopt een paar jaar achter. Er zijn nu talloze test die bewijzen hoe slecht de camera overdag is van de One. Mensen die dit topic gebruiken om een keuze te maken moeten dat kunnen lezen. In plaats daarvan lezen ze dat elke test die iets negatiefs kan melden, niet betrouwbaar is.

Het is gewoon erg opvallend dat elke test waarbij welk aspect dan ook van de One het moet afleggen, hier meteen wordt neergezet als twijfelachtig. En dat zijn er onderhand best veel. Een crash-test waar de One meteen uit elkaar valt klopt niet, een reviewer die een voorkeur geeft aan de S4 heeft te weinig diepgang, en nu is een zeer uitgebreide camera-test ook niet meer te vertrouwen. Daarentegen worden geruchten vanuit Taiwan, direct voor waarheid aangenomen, en direct voor als informatie beschouwd waarop conclusies gebaseerd kunnen worden.

Dit topic is bedoeld voor mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, en die hebben recht om reviews en andere informatie zelf te interpreteren. Mensen die al zo'n ding thuis hebben, of al besteld, kunnen het beste naar het ervaringentopic. Dit is dus niet het geval, voor mensen die aankoopadvies willen hebben we het Mobile Aankoopadviesforum, de genen die hun S4, One of Xperia Z reeds in bezit hebben mogen hier dan ook gewoon hun ervaringen delen

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:26:
Bovenstaande reactie is dan ook helemaal niet nodig.
Als je eens goed had gekeken had je kunnen zien dat ik mijn reactie reeds had weg gehaald, om dit soort discussies te vermijden. Ik zou het op prijs stellen om voortaan niet te gaan reageren op dat soort dingen dus.

Joúw reactie is dan ook geheel niet nodig.

Er ooit aan gedacht dat mensen kunnen reageren in de tijd dat jij een bericht aanpast?

[ Voor 163% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:15:
[...]

Als je eens goed had gekeken had je kunnen zien dat ik mijn reactie al lang had weg gehaald, om dit soort discussies te vermijden. Ik zou het op prijs stellen om voortaan niet te gaan reageren op dat soort dingen dus.

Joúw reactie is dan ook geheel niet nodig.
Waarschijnlijk was hij al bezig te reageren toen je het nog niet had weggehaald dus je hoeft niet meteen zo vijandig te zijn.

On topic: Ik heb vandaag de HTC One in mijn handen gehad en de keuze staat nu vast :). Ik hoef die goedkope uitstraling van de S4 niet en misschien is de camera dan wat slechter dan de S4 ik gebruik de camera hooguit om wat kiekjes te schieten voor op facebook en dan werkt de camera van de HTC One prima :) en Zoe is ook best wel leuk! Daar komt bij dat ik echt niet weer die klote problemen van Samsung wil hebben icm met android ontwikkeling. :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Franco10 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:44:
[...]
Gepaste afstand is best een flinke understatement. Een betere benaming zou zijn, hij loopt een paar jaar achter. Er zijn nu talloze test die bewijzen hoe slecht de camera overdag is van de One. Mensen die dit topic gebruiken om een keuze te maken moeten dat kunnen lezen. In plaats daarvan lezen ze dat elke test die iets negatiefs kan melden, niet betrouwbaar is.
Overdrijven is ook een vak. Ik heb helemaal geen zin om de One te gaan verdedigen, iedereen kan zijn eigen keuze maken op basis van persoonlijke voorkeuren. Maar om de mensen die dit topic gebruiken om een keuze te maken een iets genuanceerder beeld te geven dan wat jij beschrijft, toch maar even wat quotes uit reviews.
Reviews heb ik willekeurig gekozen op basis van sites die ik vaker bezoek, voel je vrij dit aan te vullen met quotes uit reviews die jij gelezen hebt. ik heb (waar mogelijk) de stukjes erbij gezocht die spreken over daglicht (al moet je om objectief te zijn eigenlijk ook foto's in het donker en video-kwaliteit meenemen, houdt dus in gedachte dat deze opsomming gaat over het zwakste punt van de HTC One camera):
  • Engadget: In short, even though it's not perfect and we'd love to be able to get more detail from zoomed-in shots, the One's UltraPixels methodology appears to be completely sound. We're confident enough in its quality, in fact, to declare the One as our new go-to camera.
  • Slashgear: In more ideal conditions, the One's shots suffer if you blow them up and compare them side-by-side with higher-megapixel images. The 4-megapixel sensor simply lacks the resolution to compete on that level. Nonetheless, at more typical levels of crop, we’re left impressed by the standard of stills from the One. Colors are accurate and there’s admirably little noise, HTC's favored 28mm f/2.0 lens making its presence known once more.
  • Anandtech: There is no question in my mind that the One includes the best camera in the Android space right now with the right tradeoff between resolution and sensitivity.
  • Wired: Call it what you will, it is still inferior. With decent light, indoors or out, photos taken with the HTC One were soft, and lacked the sharpness of pictures shot with the One X, the iPhone 5 and Nexus 4.
  • Gizmodo: Another pleasant surprise: the camera's UltraPixels actually live up to the hype. In our testing the One performed as well as if not better than the top smartphone shooters out there (check out our comparison). It also took better low-light (read: in bars) photos than any phone I've used, and I was extremely impressed by how accurate the color rendering was. Now, if you're planning on printing your photos on 8x10s, maybe you'll miss the extra megapixels, but who really does that with their phone cam?
  • Cnet: Color was also accurate in both my indoor still-life shots, if a bit dark. Outdoors in strong sunlight I did notice some heavy-handed image processing, which tended to blur background details, especially with complex forms such as the branches of trees and other foliage.
  • nog een keer Cnet: We liked the performance of the One when it came to closeup shots--something we, being foodies, do often with our meals. Overall, we found the Ultrapixel camera to be on par, if not a hair ahead of its competitors, especially in low-light and macro shots. It loses out a little in regular daylight settings especially in terms of detail due to the lower megapixel count.
  • Laptopmag: When there was plenty of light outdoors, the One delivered mixed results. When we captured a mailbox with graffiti scrawled all over it, we could easily see where there were extra gobs of blue paint, and the layers of silver and white from various artists' signatures popped. However, when zoomed in to 100 percent, a sticker on the side of the mailbox looked more pixelated than on the iPhone 5.
Er zitten reviewers tussen die het een prima camera vinden, er zijn er die hem minder vinden. Ik lees nergens dat hij jaren achter ligt, en nogmaals: dit gaat over de punt waarop de One het slechts presteert. Jouw claim dat de camera jaren achter loopt en slecht is in daglicht is dus ook niet het meest objectieve beeld dat je mensen mee kan geven in dit topic.
Het is gewoon erg opvallend dat elke test waarbij welk aspect dan ook van de One het moet afleggen, hier meteen wordt neergezet als twijfelachtig. En dat zijn er onderhand best veel. Een crash-test waar de One meteen uit elkaar valt klopt niet, een reviewer die een voorkeur geeft aan de S4 heeft te weinig diepgang, en nu is een zeer uitgebreide camera-test ook niet meer te vertrouwen. Daarentegen worden geruchten vanuit Taiwan, direct voor waarheid aangenomen, en direct voor als informatie beschouwd waarop conclusies gebaseerd kunnen worden.
Ik heb al eerder gezegd dat ik het niet altijd eens ben met sommigen hier die de One (soms te fanatiek) verdedigen. Afhankelijk van de persoonlijke voorkeuren zijn er mensen die de voorkeur aan de One geven, en mensen die de voorkeur aan de S4 geven. Reviewers zijn ook net mensen, dus erg logisch dat ook zij niet allemaal dezelfde mening hebben.
Dat maakt het inderdaad niet zo dat reviews waarin de S4 als beste naar voren komt niet te vertrouwen zijn, net als dat de reviews waarin de One als beste telefoon bestempeld wordt niet automatisch onbetrouwbaar zijn (al wordt in de reviews die ik gelezen heb nog geen vergelijking met de S4 gemaakt).

Wat betreft crash tests: je doelt denk ik op de test waarin de One en de iPhone 5 kapot worden gegooid? Daar kan je van zeggen wat je wil, maar dat was pure willekeur, niet reproduceerbaar en resultaten zijn dan ook niets-zeggend. De One kwam er beter vanaf, die overleefde de eerste 2 vallen prima behalve dat er een speaker-grill vanaf schoot. Dat de One er beter vanaf kwam zegt echter niks, de iPhone klapte vol op zijn voorkant en de One viel op een hoekje. Het enige wat je uit dit filmpje kan concluderen is dat er mensen zijn die het leuk vinden 2 prima telefoons kapot te gooien :( .
Dit topic is bedoeld voor mensen die nog geen keuze hebben gemaakt, en die hebben recht om reviews en andere informatie zelf te interpreteren. Mensen die al zo'n ding thuis hebben, of al besteld, kunnen het beste naar het ervaringentopic.
Dat recht hebben de mensen, en vervolgens kunnen ze hier discussiëren / andere meningen lezen en zo hun eigen mening vormen. Als jij de mensen wilt helpen met het vormen van die mening, is het misschien handiger om ook op basis van bronnen te melden waarom die HTC One camera dan een paar jaar achter loopt. Ook jou mening is hier welkom en wat tegengas voor de voorstanders van de One is prima, maar door de manier waarop je je mening brengt voegt het vaak weinig toe (maar dat is natuurlijk weer mijn mening ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Oei wat een lap tekst. Het zal allemaal best. Ik kan nu weer over alle reviews zeggen dat ze niet kloppen, net als anderen dat doen. Een mening hebben over een review dus.

Volgens mij was het PhoneArena die meldde dat de camera van de One moeite had om te concurreren met camera's uit smartphones van een paar jaar terug.

Al die indrukwekkende quotes uit reviews heb je niet nodig. Gewoon kijken naar de kwaliteit van de foto's, en dat is gewoon slecht. En dat mag ik gewoon zeggen toch? Ik vind dat slechte foto's. En vooral die overdag foto's zijn slechter dan foto's van mijn S2. Die is al jaren oud. Dus die foto's lopen jaren achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Franco10 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:26:
Oei wat een lap tekst. Het zal allemaal best. Ik kan nu weer over alle reviews zeggen dat ze niet kloppen, net als anderen dat doen. Een mening hebben over een review dus.

Volgens mij was het PhoneArena die meldde dat de camera van de One moeite had om te concurreren met camera's uit smartphones van een paar jaar terug.

Al die indrukwekkende quotes uit reviews heb je niet nodig. Gewoon kijken naar de kwaliteit van de foto's, en dat is gewoon slecht. En dat mag ik gewoon zeggen toch? Ik vind dat slechte foto's. En vooral die overdag foto's zijn slechter dan foto's van mijn S2. Die is al jaren oud. Dus die foto's lopen jaren achter.
Neemt iemand een keer de tijd om met argumenten te komen is het ook weer niet goed. En je zegt het goed, jij vind de foto's slecht maar dat maakt het nog niet meteen een feit. Ik heb vandaag zelf foto's gemaakt met de HTC One en die foto's waren zo slecht nog niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Haha, Jchan,

Deze kwam net voorbij in de HTC topic. Lijkt me ideaal, zo'n opnamestudio in je hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Je moet het hem wel nageven Franco, hij komt met een behoorlijke motivatie aan waar in kenbaar wordt gemaakt door meerdere grote websites dat de One niet zo slecht is in het maken van een foto als dat jij ons wil doen laten geloven.

Nogmaals, de websites die aangehaald worden, en positief over de One schrijven, zijn niet de minsten...

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 18-04-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf, ik hoor graag inhoudelijke tegenargumenten of lees quotes uit reviews. Daar hebben de mensen die dit topic gebruiken om een keuze te maken ook meer aan. Nogmaals, het doet mij er helemaal niet toe wat mensen kopen, zolang ze voor zichzelf maar de juiste keuze maken. Wat voor mij de juiste keuze is doet er ook helemaal niet toe (al kan ik je vertellen dat voor mij de juiste keuze is nog een jaartje met mijn huidige telefoon te doen ;( ).
Ik zal zo aardig zijn hem er voor je bij te zoeken:
As you can see, the megapixel count and the resolutions are much lower than most other 8 and 13-megapixel cameras out there. In reality, though, high resolutions are only required if you plan on using a device's camera for large prints. For most people, 4 megapixels are just enough - definitely enough for sharing on Facebook and for small prints.

When it comes to the actual pictures, we are mostly happy with the results. Images turned out fairly sharp and dynamic range was good. Letting more light in brightens up the images and on a cloudy day you can almost instantly tell the difference. Colors under direct sunlight are rich, but detail is a bit spongy in single-tone areas. In low-light, though, colors tend to get washed out a bit, but images are noise-free.
Ik vind het prima jij vind dat het slechte foto's zijn. Je claimt echter in je vorige post dat dit op basis van tests een voldongen feit is:
Een betere benaming zou zijn, hij loopt een paar jaar achter. Er zijn nu talloze test die bewijzen hoe slecht de camera overdag is van de One.
En ik laat zien dat dit absoluut geen feit is en dat de meningen hierover verschillen (beargumenteerd aan de hand van meerdere reviews). Natuurlijk allemaal zodat mensen die dit topic lezen een goed onderbouwde mening kunnen vormen en de (voor zichzelf) juiste keuze kunnen maken, precies zoals jij wilde. Als je mijn post had gelezen had je ook gezien dat ik er echt niet alleen maar de rooskleurige reviews voor de One bij hebt gezocht, misschien moet je toch even de tijd nemen hem door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Na weken lang in dubio te zijn tussen de one en de s4. Toch voor de s4 gegaan. Mijn reden waren.

1. Productieproblemen bij de One (kieren, scheef ingelegde schermen. Etc)
2. Levertijden bij de One (ze stellen de heletijd uit).
3. Camera van de One wat voor mij tegenvalt.
4. Erg trage updates van HTC zelf.
5. Geen uit te breiden geheugen (samsung 64 gb micro sd kaart actie helpt ook)
6. S4 kan ik twee accus gebruiken (doe ik nu ook met de s3).
7. Groter scherm en nieuwste gorilla glas.

Verder nog wat feature dingen die voor mij interresant zijn en voor andere niet dus noem ik ze maar niet op :P.

Helaas moet ik boomsound missen. Wat een must is voor elke telefoon. Verder als je een goed afgewerkte one hebt is het wel een bloed mooie telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:33
DeeSung schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:31:
Na weken lang in dubio te zijn tussen de one en de s4. Toch voor de s4 gegaan. Mijn reden waren.

1. Productieproblemen bij de One (kieren, scheef ingelegde schermen. Etc)
2. Levertijden bij de One (ze stellen de heletijd uit).
3. Camera van de One wat voor mij tegenvalt.
4. Erg trage updates van HTC zelf.
5. Geen uit te breiden geheugen (samsung 64 gb micro sd kaart actie helpt ook)
6. S4 kan ik twee accus gebruiken (doe ik nu ook met de s3).
7. Groter scherm en nieuwste gorilla glas.

Verder nog wat feature dingen die voor mij interresant zijn en voor andere niet dus noem ik ze maar niet op :P.

Helaas moet ik boomsound missen. Wat een must is voor elke telefoon. Verder als je een goed afgewerkte one hebt is het wel een bloed mooie telefoon.
Denk dat je de goede keus hebt gemaakt. Ik heb de One nog in bestelling maar zou me niks verbazen dat ie in de verkoop gaat. Eerst maar even proberen hoe het bevalt. Maar afgezien van het uiterlijk is de S4 de meeste vooruitstrevende smartphone ooit gemaakt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
NeWSJuNK schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:38:
[...]

Maar afgezien van het uiterlijk is de S4 de meeste vooruitstrevende smartphone ooit gemaakt! 8)
Ik vind hem juist helemaal niet vooruitstrevend. Meer van hetzelfde en alleen maar upgrades, geen revolutie maar evolutie. Alle specs had ik je een jaar geleden al kunnen zeggen.

Dat vind ik het leuke aan de HTC, ze hebben *mij* weten te verbazen, door een aantal dingen over een andere boeg te gooien en out of the box te denken. Dat niet alle features goed uitpakken, het zij zo, maar ik vind het absoluut lovenswaardig! Niet alleen de ultrapixel camera (die volgens de recensies (bedankt luappul) in de meeste gevallen zeker adequaat is, maar ik denk dat er nog 1 a 2 versies nodig zijn, voordat het echt superieur is, maar je moet ergens beginnen), maar ook boomsound, het uiterlijk en door bijvoorbeeld niet mee te gaan in nog grotere schermen.

Sony ook, alleen hebben zij het trucje van waterdichtheid natuurlijk al vaker uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerousp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:26:
[...]
en door bijvoorbeeld niet mee te gaan in nog grotere schermen.
Als het toestel zelf dan ook wat kleiner was geweest was dat inderdaad een pré geweest. Nu zit er een kleiner scherm in terwijl het toestel gewoon zelfs iets groter is dan een S4. Komt door de speakers, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:03:
[...]

Als het toestel zelf dan ook wat kleiner was geweest was dat inderdaad een pré geweest. Nu zit er een kleiner scherm in terwijl het toestel gewoon zelfs iets groter is dan een S4. Komt door de speakers, maar dan nog.
Afgezien van de speakers zijn de bezels ook gewoon breder, dus dat had zelfs met die speakers beter gekund. Waarschijnlijk had er dan te weinig ruimte voor bijvoorbeeld een fatsoenlijke accu geweest, maar hier zou Samsung ook last van moeten hebben.

Heeft Samsung betere accutechnologie (of koopt het zijn accu's bij iemand met betere technologie dan waar HTC ze koopt) waardoor ze meer capaciteit in een kleinere accu weten te stoppen? Of is de accu van de S4 ook fysiek groter dan de One? Is de totale inhoud van de One ook net zo groot als de S4, of kleiner door de bolling in de achterkant?

Het enige wat je altijd over accu-technologie leest is dat er in één of ander lab weer een doorbraak is bereikt die over tig jaar in consumenten-electronica kan worden verwerkt, maar nooit over wat er nou aan verbeteringen op de korte termijn gerealiseerd gaan worden. Ik zou het wel leuk vinden als Tweakers hier eens een achtergrond-artikel over schrijft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
luappul schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:27:
[...]
Het enige wat je altijd over accu-technologie leest is dat er in één of ander lab weer een doorbraak is bereikt die over tig jaar in consumenten-electronica kan worden verwerkt, maar nooit over wat er nou aan verbeteringen op de korte termijn gerealiseerd gaan worden. Ik zou het wel leuk vinden als Tweakers hier eens een achtergrond-artikel over schrijft :) .
Ik weet dat er bij de redactie plannen zijn om de Sony Xperia Z, de HTC One en de Samsung Galaxy S4 in een rechtstreeks duel tegenover elkaar te zetten. Misschien kan je Arnoud een bericht sturen waarin in duidelijk maakt waarom jij vindt dat hij eens na de accu-technologie moet kijken van de drie toestellen.

Het is namelijk zo dat Arnoud (en de gehele redactie) enorm openstaat voor "test" vragen uit de community. Natuurlijk moet e.e.a. wel uitgevoerd kunnen worden, maar waar een wil is, is natuurlijk een weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:03:
[...]

Dat is zo, goede speakers hebben ruimte nodig voor lucht.. dat is een feit, het gaat mij ook niet om de grote van het toestel, maar dat de "massa" nu grotere schermen heeft om dat dat als evolutie gezien wordt in deze tijd.

Net zoals HTC met verschillende andere telefoons deed zoals bijvoorbeeld bij de HD2, toen was een schermgrootte van 3.8 is 'perfect'. HTC doet toch een groter scherm en blijkt een gouden zet, revolutie en wordt vervolgens weer geëvolueerd naar groter en groter. Weer groter was weer logisch geweest, maar HTC doet eigenwijs, net als met de camera. 12 MP was logisch geweest, maar ze zijn een beetje recalcitrant.

En ik hou daarvan. Net zoals ik Saab bijvoorbeeld erg gave auto's vind (doordat ze ook out of the box dachten, met design en turbo's, awd systemen etc.), maar wel failliet is en iedereen in de saaie, maar zeker goede Volkswagen Golf rijdt.. en Volkswagen maakt bakken winst, omdat ze op veilig spelen.

Hopelijk kunnen de mensen het waarderen en toch een HTC kopen, zodat we meer aparte dingen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is voor mij de laatste reden om een telefoon te kopen. Ik vind tikken op een touchscreen een crime, ook is bellen aan het oor veelal vervangen voor carkit en BT headset. Tel daarbij op dat ik 's avonds graag even op de bank een paar webpagina's bekijk en dan is die screen estate op zich wel erg handig. Ik heb wat dikkere vingers en dat is weleens ruzie met de S2 met zijn 4,3" scherm. Mijn vrouw heeft de S3, maar groter is wel fijner. :D
Dan vind het ondanks de ppi wel een gemiste kans van HTC om niet een groter scherm te maken, de body zou het moeten kunnen hebben. Maar ja, dat vind ik ook van het ontbreken van de derde knop. Dat is niet out-of-the-box, dat is irritant. Net als Saab die ook wat irritante dingen heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dangerousp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:55:
[...]
...en toch een HTC kopen, zodat we meer aparte dingen gaan zien.
Die dan weer minder apart zijn. Maar ik zal je helpen de One apart te houden door een S4 aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
dangerousp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:55:
[...]

Dat is zo, goede speakers hebben ruimte nodig voor lucht.. dat is een feit, het gaat mij ook niet om de grote van het toestel, maar dat de "massa" nu grotere schermen heeft om dat dat als evolutie gezien wordt in deze tijd.

Net zoals HTC met verschillende andere telefoons deed zoals bijvoorbeeld bij de HD2, toen was een schermgrootte van 3.8 is 'perfect'. HTC doet toch een groter scherm en blijkt een gouden zet, revolutie en wordt vervolgens weer geëvolueerd naar groter en groter. Weer groter was weer logisch geweest, maar HTC doet eigenwijs, net als met de camera. 12 MP was logisch geweest, maar ze zijn een beetje recalcitrant.

En ik hou daarvan. Net zoals ik Saab bijvoorbeeld erg gave auto's vind (doordat ze ook out of the box dachten, met design en turbo's, awd systemen etc.), maar wel failliet is en iedereen in de saaie, maar zeker goede Volkswagen Golf rijdt.. en Volkswagen maakt bakken winst, omdat ze op veilig spelen.

Hopelijk kunnen de mensen het waarderen en toch een HTC kopen, zodat we meer aparte dingen gaan zien.
Met de beste bedoelingen om de HTC One te steunen kom je precies met een aantal belangrijke argumenten waarom ik ernstig twijfel waarom ik hem zou moeten nemen. Ik heb in het verleden uit tsja, noem het recalcitrantie een Saab Turbo gehad en dat was een leuke, maar geen goede auto. Zo heb ik ook een Alfa gehad en die was niet eens leuk en al helemaal niet goed. Terwijl ik met BMW's en Audi's nooit problemen heb gehad.
HTC heeft op de One een aantal dingen die ik zeer aantrekkelijk vind: fantastisch geluid en optische beeldstabilisatie zijn daarvan voor mij de belangrijkste. En ik vind het gewoon een plaatje om te zien.
Maar, en dat is een grote maar, gezien mijn negatieve ervaringen met HTC inzake updates en (camera-) kwaliteit en mijn positieve ervaringen met Samsung is de vraag: kies ik voor iets wat fantastisch lijkt maar het wellicht niet is, of kies ik voor iets waarvan ik weet dat het fantastisch zal functioneren, maar wat er net wat minder uitziet (en een paar leuke specs mist)?

Anders is misschien leuker, maar niet perse beter wil ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Bullet NL schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:45:
[...]

Ik weet dat er bij de redactie plannen zijn om de Sony Xperia Z, de HTC One en de Samsung Galaxy S4 in een rechtstreeks duel tegenover elkaar te zetten. Misschien kan je Arnoud een bericht sturen waarin in duidelijk maakt waarom jij vindt dat hij eens na de accu-technologie moet kijken van de drie toestellen.

Het is namelijk zo dat Arnoud (en de gehele redactie) enorm openstaat voor "test" vragen uit de community. Natuurlijk moet e.e.a. wel uitgevoerd kunnen worden, maar waar een wil is, is natuurlijk een weg ;)
Leuk dat ze de XZ, One en S4 naast elkaar gaan leggen, ben benieuwd of er nog iets verrassends uit zal komen.
Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn opmerking over accu-technologie was niet toestel-specifiek, maar meer in het algemeen. In de afgelopen jaren is de accu-capaciteit wel gegroeid, maar dit is voornamelijk gerealiseerd door ze ook fysiek groter te maken. De enige echte ontwikkeling op het gebied van laden en accu-capaciteit is het draadloos laden.
Ik ben dan ook benieuwd of en wanneer we een grote doorbraak kunnen verwachten, en wat deze doorbraak precies zal zijn. Zijn er bijvoorbeeld al fabrieken die het productieproces aan het opstarten zijn om nieuwe types batterijen van de band laten rollen? Hebben deze batterijen een grotere capaciteit, kunnen ze sneller laden, hebben ze een groter aantal laad-cycli in hun levensduur, wat is de achterliggende technologie die het mogelijk maakt, is het betaalbaar en wanneer kunnen we het in onze mobieltjes / tablets verwachten?
Dat soort vragen dus. Niet voor een specifiek toestel, dus tests zijn hier denk ik niet van toepassing. Ook weet ik niet of er iemand bij Tweakers is die hier veel kennis over heeft of aan informatie kan komen, of dat een simpel middagje googelen hetzelfde resultaat zal hebben. Dus Arnoud, als je meeleest ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Dus Arnoud, als je meeleest
I'm here!
Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn opmerking over accu-technologie was niet toestel-specifiek, maar meer in het algemeen. In de afgelopen jaren is de accu-capaciteit wel gegroeid, maar dit is voornamelijk gerealiseerd door ze ook fysiek groter te maken. De enige echte ontwikkeling op het gebied van laden en accu-capaciteit is het draadloos laden.
En zelfs dat is geen 'nieuwe' ontwikkeling. Draadloos laden voor telefoons via inductie bestaat in elk geval al vier jaar (hallo, Palm Pre met Touchstone uit 2009). Inductieladen is er al langer natuurlijk. Wel fijn dat het mainstream wordt met de Nexus 4 en Lumia 920, al is er weer ruzie over standaarden. En LG probeert het met SiO+ natuurlijk.
Ik ben dan ook benieuwd of en wanneer we een grote doorbraak kunnen verwachten, en wat deze doorbraak precies zal zijn. Zijn er bijvoorbeeld al fabrieken die het productieproces aan het opstarten zijn om nieuwe types batterijen van de band laten rollen? Hebben deze batterijen een grotere capaciteit, kunnen ze sneller laden, hebben ze een groter aantal laad-cycli in hun levensduur, wat is de achterliggende technologie die het mogelijk maakt, is het betaalbaar en wanneer kunnen we het in onze mobieltjes / tablets verwachten?
Dat soort vragen dus. Niet voor een specifiek toestel, dus tests zijn hier denk ik niet van toepassing. Ook weet ik niet of er iemand bij Tweakers is die hier veel kennis over heeft of aan informatie kan komen, of dat een simpel middagje googelen hetzelfde resultaat zal hebben.
Zo'n verhaal zou ik ook graag lezen en ik vind het een verrekte goed idee. Ik denk dat collega Willem de Moor (hij is bioloog) het beste zicht heeft op wetenschap en wanneer we daarvan de vruchten kunnen plukken in telefoons en tablets.

En over het verhaal Xperia Z vs One vs Galaxy S4: yup, dat komt er (want heel veel mensen vroegen erom, in direct messages of gewoon hier op het forum). En uiteraard zorg ik ervoor dat er veel extra info instaat tov de normale reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik las laatst een berichtje over een update van de Press-app voor Android die nu ook over widget-functionaliteit beschikt. Ik zag ook een screenshot van een mooie Press-widget die meer dan driekwart van een homescreen in beslag nam. Zag er mooi uit.

Maar toen dacht ik ook van: er zijn meerdere apps met zulke mooie grote widgets. Zijn er wel genoeg homescreens op deze toestellen? Ik weet dat de Galaxy S4 soieso vijf homescreens heeft. What about HTC One en Xperia Z? Is er een mogelijkheid op deze toestellen om oneindig homescreens te hebben? Of kan dat via een custom-rom/launcher?

Srry als de vraag wat onnozel klinkt. Ik heb nu een iPhone 4 (geen widget-ervaring dus), en ben beetje een newbie op het gebied van Android, vooral Jellybean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij veel launchers kan je helemaal losgaan op het aantal schermen. Samsung gebruikt er maximaal zeven dacht ik. Ik gebruik al tijden Apex, dus ik weet het niet zeker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
luappul schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:44:
[...]

Leuk dat ze de XZ, One en S4 naast elkaar gaan leggen, ben benieuwd of er nog iets verrassends uit zal komen.
Ik zal hier alvast gokken hoe de conclusie er uit kan gaan zien in die grote review. Alle drie zijn geweldige Android-toestellen waarbij op sommige punten de Z het moet afleggen tegen over de andere twee kemphanen omdat hij gewoonweg eerder op de markt was. Alle drie hebben zij hun sterke punten en het komt aan op persoonlijke voorkeur welke je de beste vind.

Ben benieuwd. Misschien een idee om de iPhone ook mee te nemen en het een totale vergelijking te maken in het top-segment.

[ Voor 19% gewijzigd door Franco10 op 19-04-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
arnoudwokke schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:05:
Zo'n verhaal zou ik ook graag lezen en ik vind het een verrekte goed idee. Ik denk dat collega Willem de Moor (hij is bioloog) het beste zicht heeft op wetenschap en wanneer we daarvan de vruchten kunnen plukken in telefoons en tablets.
oOo
Franco10 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:26:
[...]

Ik zal hier alvast gokken hoe de conclusie er uit kan gaan zien in die grote review. Alle drie zijn geweldige Android-toestellen waarbij op sommige punten de Z het moet afleggen tegen over de andere twee kemphanen omdat hij gewoonweg eerder op de markt was. Alle drie hebben zij hun sterke punten en het komt aan op persoonlijke voorkeur welke je de beste vind.

Ben benieuwd. Misschien een idee om de iPhone ook mee te nemen en het een totale vergelijking te maken in het top-segment.
Misschien de Lumia 920 en BBZ10 dan ook toevoegen, dan zijn alle platforms vertegenwoordigd. Ik ben alleen bang dat we dan nog wel een maand moeten wachten voordat de vergelijking af is :).

Ben ook bang dat er niet heel veel toe te voegen is aan wat in dit topic allemaal al is besproken, daarom ook "ik ben benieuwd". Zou leuk zijn als er toch nog wat dingen te bespreken zijn waar we hier niet aan hebben gedacht. :)

[ Voor 15% gewijzigd door luappul op 19-04-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
luappul schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:45:
[...]

Misschien de Lumia 920 en BBZ10 dan ook toevoegen, dan zijn alle platforms vertegenwoordigd. Ik ben alleen bang dat we dan nog wel een maand moeten wachten voordat de vergelijking af is :).

Ben ook bang dat er niet heel veel toe te voegen is aan wat in dit topic allemaal al is besproken, daarom ook "ik ben benieuwd". Zou leuk zijn als er toch nog wat dingen te bespreken zijn waar we hier niet aan hebben gedacht. :)
Het nadeel van vergelijkingen met bijvoorbeeld een Lumia 920, BlackBerry Z10 en een iPhone is dat ze minder goed vergelijkbaar zijn. Alleen door het OS al wordt het heel moeilijk om de toestellen direct te vergelijken. Natuurlijk kan het wel. Maar voor een directe vergelijking lijkt het mij het fijnste om niet te veel detail verschillen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De lumia is van september/oktober vorig jaar, net als de iPhone5. De Z10 is zo inherent anders dat het niet veel zin heeft om die voor het Android vuurpeloton te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
arnoudwokke schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:05:

En over het verhaal Xperia Z vs One vs Galaxy S4: yup, dat komt er (want heel veel mensen vroegen erom, in direct messages of gewoon hier op het forum). En uiteraard zorg ik ervoor dat er veel extra info instaat tov de normale reviews :)
Ik ben benieuwd. Leuk idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Leuk idee van die Z VS One VS s4 test. Een Android Flagship test zeg maar.
(Zijn er verder nog Android gsm's van de concurentie welke net uit zijn?)
NeWSJuNK schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:38:
Maar afgezien van het uiterlijk is de S4 de meeste vooruitstrevende smartphone ooit gemaakt! 8)
Zou je dat toe kunnen lichten? Ik zie dit niet helemaal namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12

Felyrion

goodgoan!

Hier een leuk filmpje over de functies en mogelijkheden van de S4

Iemand van Samsung op bezoek bij LinusTechTips. Interessant filmpje wel :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Interessant maar het geeft met toch een beetje een nare Bloatware smaak in mijn mond. Er zit wel erg veel zooi op wat ik persoonlijk nooit zou gebruiken, veel lelijke design dingetjes ook (die templates voor de dual camera bv, enorm lelijk met die StockFoto vrouwkes erin) en menu's die niet aan de onderkant van het scherm beginnen maar iets verder (het scherm uit) waardoor de onderste regel wordt afgesneden. Veel functie maar allemaal niet erg fraai weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Donstil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 01:34:
Interessant maar het geeft met toch een beetje een nare Bloatware smaak in mijn mond. Er zit wel erg veel zooi op wat ik persoonlijk nooit zou gebruiken
Bloatware staat naar mijn mening niet gelijk aan opties. Een Samsung Hub, dat is in mijn optiek bloatware, dat je bij settings misschien wel 82 overbodige dingen hebt niet. Die kosten zo goed als geen resources.
en menu's die niet aan de onderkant van het scherm beginnen maar iets verder (het scherm uit) waardoor de onderste regel wordt afgesneden.
Je kan nooit zorgen dat elke lijst van opties past in het gegeven gebied. Daarvoor is scrollen bedacht. Ook bij een full-screen menu weergave past niet altijd alles in één keer op het scherm, dat is nu eenmaal zo.
Veel functie maar allemaal niet erg fraai weergegeven.
Dat ben ik met je eens. Vind het allemaal te kinderlijk en te kleurrijk. Had best wat "zakelijker" gemogen imho.

Super irritant ook dat de meeste Samsung apps hardcoded zijn voor een bepaalde dpi-waarde zodat je na aanpassing daarvan normale apps wel in een fijnere (ymmv) grootte hebt maar de dialer, email app, browser en dergelijke het meestal of niet meer doen dan wel verkeerd (niet beeldvullend) worden weergegeven.

Moet je weer gaan wachten op multi-dpi versies dan wel aftermarket apps installeren. Wat in het geval van de browser vaak jammer is aangezien Samsung's versie daarvan over het algemeen super smooth en snel is :)

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 20-04-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:22:
[...]

Bloatware staat naar mijn mening niet gelijk aan opties. Een Samsung Hub, dat is in mijn optiek bloatware, dat je bij settings misschien wel 82 overbodige dingen hebt niet. Die kosten zo goed als geen resources.
Nee dat klopt, ik doelde eigenlijk niet op de opties maar op die AppS uit het begin, als ik een app wil om mijn calorieën bij te houden installeer ik die zelf wel, daar hoef ik geen vaste app voor op mijn gsm. Net zoals dat andere ding wat ze lieten zien.
Je kan nooit zorgen dat elke lijst van opties past in het gegeven gebied. Daarvoor is scrollen bedacht. Ook bij een full-screen menu weergave past niet altijd alles in één keer op het scherm, dat is nu eenmaal zo.
Uiteraard maar ik heb ook geen probleem met het scrollen maar met Manier waarop dat menu getoond wordt, de boarder van dat menu ding staat erg lelijk half buiten beeld en dat vond ik zo slordig ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:55:
Zijn er verder nog Android gsm's van de concurrentie welke net uit zijn?
Sony Xperia ZL >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat klopt maar dat is dan weer geen Flagship device toch? Althans dat lijkt me de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Donstil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:26:
Ja dat klopt maar dat is dan weer geen Flagship device toch? Althans dat lijkt me de Z.
Hmmm qua specs staat dit toestel nou ook weer niet helemaal onderaan de telephone food chain toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, zelfde hardware als de Z :)
Als jij bij een flagship waterdichtheid eist en glas dan is het de Z, eis je een infraroodsensor dan is het de ZL

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh nee voor mij maakt het niet uit hoor maar Sony positioneerde de ZL toch anders? De Z als Flagship en de ZL daar net onder. Althans zo begreep ik het op die presentaties.

Maar goed prima toch, de ZL bied een HighEnd Smartphone zonder HighEnd prijs, als je niets geeft om waterdichtheid of dat glas dan ben je dus prima af met de ZL.

Dat hij niet officieel verkocht wordt in Nederland zou ook nog een reden kunnen zijn om hem te skippen in de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan inderdaad, maar van de Nexus 4 is ook een uitgebreide review geschreven...
Als ik m'n ZL heb en er is interese vanuit Tweakers om 'm er eventueel bij te doen, juich ik dat wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:24:
Ooh nee voor mij maakt het niet uit hoor maar Sony positioneerde de ZL toch anders? De Z als Flagship en de ZL daar net onder. Althans zo begreep ik het op die presentaties.

Maar goed prima toch, de ZL bied een HighEnd Smartphone zonder HighEnd prijs, als je niets geeft om waterdichtheid of dat glas dan ben je dus prima af met de ZL.

Dat hij niet officieel verkocht wordt in Nederland zou ook nog een reden kunnen zijn om hem te skippen in de test.
Eigenlijk staan ze op gelijke voet, alleen hebben ze andere sterke punten:

-Z: Water- & stofdicht, glas, omnibalance design
-ZL: Infrarood, camerabutton, kleinste 5" smartphone, plastic

Beide zijn dus bouwtechnische knappe staaltjes, en beide telefoons worden in reviews ook geprezen voor hun bouwkwaliteit alleen in andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Cyleo schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:15:
[...]

Beide zijn dus bouwtechnische knappe staaltjes, en beide telefoons worden in reviews ook geprezen voor hun bouwkwaliteit alleen in andere gebieden.
Ik sluit me hier volledig bij aan, ik twijfelde nog om mijn XZ te verruilen voor een One maar na het lezen van de grote hoeveelheid slechte One's(kieren, slechte verlijming, deadpixels, etc) wacht ik daar nog maar even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyleo schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:15:
[...]

Ja dat vinden wij maar dat is niet hoe Sony ze positioneert.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 20-04-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:42:
[...]

Precies! De S4 is gewoon op dit moment de beste allround camera in een smartphone. Chapeau Samsung :)
Wat ook en gemekker over plaatjes schieten met je foon! Koop dat ding and be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:05:
Maar na het lezen van de grote hoeveelheid slechte One's(kieren, slechte verlijming, deadpixels, etc) wacht ik
Dode pixels? Que? Hier in NL of op XDA ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:59:
Que? Hier in NL of op XDA ofzo?!
Beiden.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.