Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vb: Laurens11 in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"CLB schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:41:
Ik heb hier nog niks gelezen...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dus misschien wel iets om rekenening mee te houden als veel videos opneemt of iets dergelijks
Verwijderd
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Met de gratis 64GB SD moet je in theorie wel heel even vooruit kunnen me thinksSenor Sjon schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:14:
Nee, dan liever in elke winkel binnen kunnen stappen en extra GB's kopen als er nood aan de man is.
Nickname does not reflect reality
Jep, en het mooie aan de Z is dat je er in principe (als je niets aanpast) alleen maar foto's, video's e.d op de sd kan zetten. Je kan dus swappen zonder dat je je er zorgen om moet maken of je appdata er nog is (en dat was vrij irritant, hier spreekt een oud HTC Desire eigenaar).HollovVpo1nt schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:53:
Telkens als de discussie voorbij komt over microSD en wat wel niet genoeg is ben ik het met de mensen eens die zeggen dat 32GB genoeg is en dat niet uitbreidbaar geheugen niet erg is. Ik heb nog geen eens een MicroSD kaart in mijn Xperia Z zitten. Gisteren ben ik echter met wat familie naar buiten geweest en wat neefjes naar een grote speeltuin geweest. Ik denk dat ik daar een uurtje ben geweest en in totaal 20 minuten film heb opgenomen. In schrok toen ik zag dat c.a. 20 minuten film meer dan 3GB is! Zo raakt het geheugen wel erg snel vol. Na de filmpjes teruggekeken te hebben zie ik mijzelf wel vaker videos opnemen, wow wat een kwaliteit.
Dus misschien wel iets om rekenening mee te houden als veel videos opneemt of iets dergelijks
Verwijderd
Idd, een argument waar ik nog geeneens aan had gedacht.Senor Sjon schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:14:
Vooral erg handig op vakantie waar je Cloud door het zonnetje is verdreven op het strand (aka geen wifi). En in je hotel een rukverbinding. Nee, dan liever in elke winkel binnen kunnen stappen en extra GB's kopen als er nood aan de man is.
Ook daar zijn oplossingen voor. Zoals reeds eerder in dit topic is aangeven kun je denken aan USB-OTG. Hang je gewoon even een USB-schijfje aan je phone.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:28:
Overigens is m'n 16 + 16GB (sd kaartje) van m'n S2 bij lange na nog niet vol. Het is meer de mogelijkheid dat het uitbreiden kán. Ik word nl. al gek als 3/4 vol zit (idem met harde schijven) lol.
[...]
Idd, een argument waar ik nog geeneens aan had gedacht.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Wordt die schijf dan ook gevoed door de telefoon? Want USB-OTG hangt toch aan dezelfde poort?
heb zelf ook een OTG kabel, maar vind 't alsnog onhandig vergeleken met interne SD.
om in de lijn van discussie te blijven: ik heb een S2 met 16gb intern en 32gb µSD, maar heb alsnog een OTG + usb stick nodig om series/etc. te kijken.
groot nadeel van alleen intern geheugen is dat het bestanden >4gb niet aankan (toch? dit is mogelijk anders tegenwoordig) en je dus geen 1080p films in 1 bestand kunt opslaan. in ieder geval niet met een fatsoenlijke bitrate. splitten kan natuurlijk vrij gemakkelijk, maar is toch weer extra werk.
[ Voor 66% gewijzigd door Sua op 22-04-2013 14:07 ]
hoi
Ik vind het gewoon een kwestie van slecht ontwerp als je dit niet kunt integreren in je telefoon. Ook met een vaste body (Z/ZL) is het goed mogelijk. Mijn oude E72 had hem ook in de zijkant (en een rvs batterijcover...), net als de Sony kaartjes in de K7/8xx serie. In die witte biels om het toestel had makkelijk een slot gemaakt kunnen worden. Als je een SIM kwijt kan, kan je ook een mircoSD ergens in frotten IMO.
[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 22-04-2013 15:57 ]

De One zit wel een beetje MacGyver in elkaar. Het verschil met de Nokia is wel groot. En dat terwijl de bouwkaliteits(indruk) als USP gebruikt wordt.

Maar dan nog...
Erg leuk nieuws imo, zeker voor de tweakers die graag hun telefoon aanpassen. Je hebt nu direct al een mooie basis om op door te bouwen voor de ontwikkelaars.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
http://www.engadget.com/2...amsung-galaxy-s-4-review/
[ Voor 14% gewijzigd door EzMe op 24-04-2013 09:02 ]
Zo lang het meeste gewoon uit te schakelen is en geen resources kost kan dat geen nadeel zijnSj44k13 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:28:
Wel erg veel gimmicks...
Dan blijft een telefoon over die een sterkere accu heeft dan de concurrentie en, zoals het er nu uitziet, ook nog eens leverbaar is..
Hey, hier stond net een hele discussie
[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 24-04-2013 10:22 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Oftewel, huidige Samsung gebruikers zullen er snel aan gewend zijn en is dat wat je wil, ga dan voor de SGSIV. Wil je wat anders en wil je een eye-catching look an feel, ga dan voor de One.If you're considering a move from an older Samsung device, the GS 4 is absolutely the handset you want.
....
All told, both phones have different strengths and weaknesses, so one handset unfortunately won't fit all. But when we compare it to the eye-catching look and feel of the One, we can't help but think of one word to describe Samsung's particular flagship entry: predictable.
Las nog een ander puntje van interesse in de review.dangerousp schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:24:
Uit de Engadget review:
[...]
Oftewel, huidige Samsung gebruikers zullen er snel aan gewend zijn en is dat wat je wil, ga dan voor de SGSIV. Wil je wat anders en wil je een eye-catching look an feel, ga dan voor de One.
If you're hoping to run custom ROMs in place of TouchWiz, you may have to wait for a little while since Samsung has confirmed to us that the bootloader is locked.

dangerousp schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:24:
Uit de Engadget review:
[...]
Oftewel, huidige Samsung gebruikers zullen er snel aan gewend zijn en is dat wat je wil, ga dan voor de SGSIV. Wil je wat anders en wil je een eye-catching look an feel, ga dan voor de XZ.
De XZ komt in die hele review niet voor en is vanwege het scherm geheel geen concurrent van de One/S4 imho.
Nou, ik als ervaren HTC-smartphones gebruiker denk niet veel tijd nodig te hebben om aan de S4 te wennen hoordangerousp schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:24:
Uit de Engadget review:
[...]
Oftewel, huidige Samsung gebruikers zullen er snel aan gewend zijn en is dat wat je wil, ga dan voor de SGSIV.
Eensch, Android = Androidmytheory schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:55:
[...]
Nou, ik als ervaren HTC-smartphones gebruiker denk niet veel tijd nodig te hebben om aan de S4 te wennen hoor
Maar verkijk je er niet op, Sense ≠ Touchwiz
Het zijn allemaal kleine zaken, maar je gaat sommige zaken zeker missen en andersom uiteraard precies zo
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
modelstudent in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"
Men heeft het HTC logo werkend gekregen als menu knop!
Cogitationis poenam nemo patitur
Ongetest maar hier staat een korte HOWTO: http://www.gottabemobile....htc-one-logo-menu-button/Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:00:
Het is hier af vaak besproken al een van de nadelen van een One, maar er is goed nieuws!
modelstudent in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"
Men heeft het HTC logo werkend gekregen als menu knop!
Tevens lees ik daar het volgende:
"The HTC One logo is not actually a button, and based on the creator’s comments the hack basically uses the area of the screen right above the logo to act as a touch sensor."
Maar toch.. goed nieuws idd
Ergens deze week ging een volledige review komen over de S4. Als deze positief is (en evenlang of langer uithoudt op batterij) zou ik wel eens voor de S4 durven gaan, alleen vind ik het ontwerp toch nog steeds mooier van de one. Maar mijn gebuur had die al bestelt, moest begin april aankomen, nog steeds niets (in BE). Hij kreeg een update dat het de eerste of 2de week van mei ging worden... Vind ik toch echt een gebrek aan respect als het met meer als een maand even opgeschoven wordt en vooral een gebrek aan onderzoek. Ze claimen de release al te kunnen doen in maart en nu een maand en... later nog niet. Dan zit er toch echt iets mis in de productielijn/onderzoek naar productiecapaciteit... Jammer zeer jammer, want dit was bijna 100% zeker mijn upgrade geweest indien hij op tijd was (al was een week of 2 nog aanvaardbaar). Maar kom, de volledige review afwachten, wanneer komt deze op tweakers ongeveer?
Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken
De leveringsproblemen van de HTC One komen vooral door de leveranciers die hun componenten niet goed kunnen leveren. Eerst de cameramodulle leverancier die de fout in gaat en nu na de uitspraak van een Nederlandse rechter de microfoon leverancier die een exclusiviteit contact aan zijn laars lapt.Dmitrov schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:14:
Ik heb lang zitten denken om een HTC one te kopen gezien de vrij positieve reviews. Helaas duurt het lang voordat hij effectief beschikbaar is.
Ergens deze week ging een volledige review komen over de S4. Als deze positief is (en evenlang of langer uithoudt op batterij) zou ik wel eens voor de S4 durven gaan, alleen vind ik het ontwerp toch nog steeds mooier van de one. Maar mijn gebuur had die al bestelt, moest begin april aankomen, nog steeds niets (in BE). Hij kreeg een update dat het de eerste of 2de week van mei ging worden... Vind ik toch echt een gebrek aan respect als het met meer als een maand even opgeschoven wordt en vooral een gebrek aan onderzoek. Ze claimen de release al te kunnen doen in maart en nu een maand en... later nog niet. Dan zit er toch echt iets mis in de productielijn/onderzoek naar productiecapaciteit... Jammer zeer jammer, want dit was bijna 100% zeker mijn upgrade geweest indien hij op tijd was (al was een week of 2 nog aanvaardbaar). Maar kom, de volledige review afwachten, wanneer komt deze op tweakers ongeveer?
HTC heeft als bedrijf zijnde gewoon enorm veel pech met leveranciers die niet helemaal doen wat ze in eerste instantie wel zouden moeten doen.... Namelijk het betrouwbaar leveren van componenten.
Dit heeft dus niets met een gebrek aan respect of onderzoek te maken..... Eerder met het nakomen van afspraken van leveranciers......

Blijft HTC gewoon helemaal zélf verantwoordelijk voor. Moeten ze eerder inkopen, betere afspraken maken, andere leverancier(s) kiezen, etc. Heeft de eindgebruiker niets mee te maken.Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:24:
De leveringsproblemen van de HTC One komen vooral door de leveranciers die hun componenten niet goed kunnen leveren. Eerst de cameramodulle leverancier die de fout in gaat en nu na de uitspraak van een Nederlandse rechter de microfoon leverancier die een exclusiviteit contact aan zijn laars lapt.
Speaker? x2 bedoel je..... Daar hoor ik alleen maar positieve geluiden over....Senor Sjon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:28:
De speaker is nog een discussie, verschillende bronnen roepen verschillende dingen. Ook dat HTC wel op de hoogte was. Maar pech is het niet. Ze wilden gewoon de pre-orders niet kwijt door gelijk te zeggen dat er 6 weken vertraging is.
Maar betreffende de microfoon, wanneer een microfoonmaker een exclusiviteit contract heeft met een bedrijf, en deze microfoonmaker gaat het ding toch aan een andere partij uitleveren is dit een probleem van de microfoonmaker. Dat HTC het wel of niet weet doet er dan ook niet toe.
Zie ook de volledige uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, HTC zal namelijk ook vast een contract hebben met STmicro voor de levering, als deze het ding toch niet mogen leveren kan HTC zich daar weer op beroepen.
Kortom, de HTC One is niet verboden in Nederland, de rechter heeft alleen duidelijk gemaakt dat STM zich aan het exclusiviteitcontact moet houden. Of STM compenseert Nokia dus, of zoekt naar een andere oplossing voor HTC.
Tja, ik zie het nu niet meer als verschil, de leverdatum. Daarbij is de speaker gewoon goed leverbaar en in principe de microfoon ook, alleen heeft Nokia de exclusiviteit van die microfoon. Die had niet geleverd mogen worden..Senor Sjon schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:28:
De speaker is nog een discussie, verschillende bronnen roepen verschillende dingen. Ook dat HTC wel op de hoogte was. Maar pech is het niet. Ze wilden gewoon de pre-orders niet kwijt door gelijk te zeggen dat er 6 weken vertraging is.
En toch weet je niet wat er in de contracten staat. Voor hetzelfde geld staat erin dat HTC op eigen risico een licentie afsluit met Nokia voor het gebruik van die microfoon. Aangezien Nokia en HTC ook in de rechtbank zitten voor andere dingen, is het niet heel onlogisch om te denken dat dit onderdeel van een schikking zou zijn.
Na alle reeds beschikbare internationale S4 reviews (GSM Arena, Pocketnow, Engadget etc.etc.) inclusief uitgebreide vergelijkingen van de batterijduur zou het toch mogelijk moeten zijn om een conclusie te trekken met betrekking tot je voorkeur. Daar heb je echt geen Nederlandse test voor nodig. Het blijft gewoon een smaakkwestie waarbij de doorslag wordt gegeven door wat voor jou belangrijk is. Ga je voor prachtig design, ga je je luidsprekers gebruiken, vind je Sense ok en fotografeer je vaak bij weinig licht: HTC. Ga je voor optimale specs, hou je van Amoled-schermen, fotografeer je voornamelijk bij voldoende licht en hecht je aan geheugenuitbreiding en verwisselbare accu: Samsung.Dmitrov schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:14:
Ik heb lang zitten denken om een HTC one te kopen gezien de vrij positieve reviews. Helaas duurt het lang voordat hij effectief beschikbaar is. Daarom ben ik beginnen S4 en Z reviews na te lezen (alléja previews in geval van S4 en de korte eerste indruk van hardware.info) en ik moet zeggen dat de S4 weer wat aanlokkerlijker wordt. Hij is sneller én hij heeft vooral een verwisselbare batterij en SD kaart. Zeker de batterij kan wel eens interessant zijn, een maand na de aankoop van mijn S2 ook een 'dikkere' batterij gekocht en nog steeds enorm tevreden over.
O ja, en ben je een snorkel- of duikliefhebber: Sony.
Of de Sony op moment dat je wat onhandig in de WC kunt zijnrodnet1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:34:
[...]
O ja, en ben je een snorkel- of duikliefhebber: Sony.
Maar serieus, dat hij waterdicht is heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde....
Ondanks dat heb ik hem hier toch liggen voor een projectje, waarbij zijn vierkante design goed uitkomt....
Makes me curious.... Vertel eens BulletBullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:38:
[...]
Ondanks dat heb ik hem hier toch liggen voor een projectje, waarbij zijn vierkante design goed uitkomt....

Verwijderd
Doe je weer hetzelfde trucje als een paar weken terug. Heb je ook bronnen?Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:24:
[...]
De leveringsproblemen van de HTC One komen vooral door de leveranciers die hun componenten niet goed kunnen leveren. Eerst de cameramodulle leverancier die de fout in gaat en nu na de uitspraak van een Nederlandse rechter de microfoon leverancier die een exclusiviteit contact aan zijn laars lapt.
HTC heeft als bedrijf zijnde gewoon enorm veel pech met leveranciers die niet helemaal doen wat ze in eerste instantie wel zouden moeten doen.... Namelijk het betrouwbaar leveren van componenten.
Dit heeft dus niets met een gebrek aan respect of onderzoek te maken..... Eerder met het nakomen van afspraken van leveranciers......
Een tijdje terug werd er echter ook een andere reden bekend gemaakt die minder positief voor HTC is....
Alles verder leuk en aardig maar de wederopstanding wordt nu al een behoorlijk staaltje knulligheid. Erg jammer.
http://www.upi.com/Scienc...delay/UPI-85031364240890/HTC has had difficulty in securing adequate camera components as it is no longer a tier-one customer.
http://www.theverge.com/2...use-of-component-shortage[/i][/small]
En ik ben toch wel benieuwd waarom HTC dit wel in de Chinese One kan verzorgen.....geheugenkaartje! Kortom: niks ruimtegebrek.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 16:04 ]
Exact mijn punt: ik zie niet helemaal waarin de Z toegevoegde waarde heeft boven de S4 of de One behalve de waterdichtheid. Of natuurlijk eventueel de wat puurdere Androidbeleving (wat makkelijk op te lossen is op de andere toestellen).Bullet NL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:38:
[...]
Of de Sony op moment dat je wat onhandig in de WC kunt zijn![]()
Maar serieus, dat hij waterdicht is heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde....
Voor mij zijn maar 2 zaken echt van belang: een kale Android versie en een goede camera. De rest zijn eigenlijk allemaal pre's.rodnet1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:49:
[...]
Exact mijn punt: ik zie niet helemaal waarin de Z toegevoegde waarde heeft boven de S4 of de One behalve de waterdichtheid. Of natuurlijk eventueel de wat puurdere Androidbeleving (wat makkelijk op te lossen is op de andere toestellen).
Als ik naar mijn oude S2 kijk, dan was het helemaal niet zo makkelijk om een vanilla/AOSP Android te draaien. Zelfs na een jaar waren de ROMs nog onstabiel of vraten ze batterijen als ontbijt
Die aanname zou ik dus nog niet doen als ik jou was.
De Xperia Z heeft ook nog geen 100% werkende vanilla Android, maar met de support van Sony zelf nu, moet dat niet ver weg zijn.
/me zAo blijft wachten tot er echt stabiele ROMs zijn met een kale Android. Voor nu dus nog even volhouden met de Galaxy Nexus..
Feit is dat het tijdens bestellingen bij leveranciers niet bepaald gaat om een patatje speciaal, dus HTC moet alles gewoon drie keer nakijken, vooral met het belang van dit apparaat voor het bedrijf.
En dan kun je niets anders concluderen dan dat dat niet goed gebeurd is. Waarom dat precies is, kunnen we niet zeker weten. Het is ook een beetje interpretatie. Uiteindelijk is HTC de eindverantwoordelijke voor de productie van de One, en moeten zijn er zelf voor zorgen dat alles in orde is.
De term pech past totaal niet in het plaatje en vind ik erg slap overkomen als het gaat om high tech bedrijven.
[ Voor 97% gewijzigd door EzMe op 24-04-2013 16:37 ]
Mmmm, tsja, de vraag is of de behuizing toegevoegde waarde heeft tov de One (afgezien van de waterdichtheid), maar microsd weer wel natuurlijk. Voor mezelf zie ik gewoon niet waarom ik een Z boven een S4 of een One zou verkiezen.CLB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:52:
Behuizing, look en feel, merkenvoorkeur, microsd (t.o.v. de One), accessoires... ik noem maar wat
In merkenvoorkeur geloof ik niet zo (hoewel ik weet natuurlijk dat het verschijnsel fanboy bestaat, zie ook in dit item). Ik was ten tijde van de P800 en P910 Sony Ericsson fanaat, was onder de indruk van de eerste iPhone, vond de HTC Sensation zo mooi dat ik hem nam in plaats van een iPhone of Galaxy en ben inmiddels een (overigens zeer tevreden) Galaxy SIII gebruiker. Volgens mij duurt merkvoorkeur zo ongeveer totdat je wat beters in handen krijgt, waarna de volgende cyclus van cognitieve dissonantie ontstaat.
Daarbij heb ik ooit (toen ik overstapte op Xperia X1, foutje) gezworen nooit een smartphone zonder fysiek toetsenbord te nemen en kijk nu: ik ben overtuigd aanhanger van Swiftkey.
Kortom: ik wil gewoon de voor mij beste optie en dat is wel Android maar (misschien helaas) niet de Xperia Z.

Verwijderd
Ok, ik had wel wat positieve commentaren gehoord over stock Android op de SIII, maar zelf heb ik er geen ervaring mee. Wel met Cyanomed en dat werkte prima en batterylife was ok.zAo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:02:
[...]
Voor mij zijn maar 2 zaken echt van belang: een kale Android versie en een goede camera. De rest zijn eigenlijk allemaal pre's.
Als ik naar mijn oude S2 kijk, dan was het helemaal niet zo makkelijk om een vanilla/AOSP Android te draaien. Zelfs na een jaar waren de ROMs nog onstabiel of vraten ze batterijen als ontbijt![]()
Die aanname zou ik dus nog niet doen als ik jou was.
De Xperia Z heeft ook nog geen 100% werkende vanilla Android, maar met de support van Sony zelf nu, moet dat niet ver weg zijn.
/me zAo blijft wachten tot er echt stabiele ROMs zijn met een kale Android. Voor nu dus nog even volhouden met de Galaxy Nexus..
En ach, met een Nexus 4 ben je natuurlijk niet gestraft (hoewel de camera beter kan naar wat ik hoor).
Conclusie is dat het een prima smartphone is die alles heeft wat je zou kunnen wensen (groot mooi scherm, snelle processor, goede ergonomie), maar tegelijkertijd weinig vernieuwend op gebied van UI is en goedkoop aanvoelt. Wat me ook met name opvalt, is dat ze het hebben over korte vertragingen in de bediening. De camera in normale buitencondities wordt wel geroemd.
En op http://www.androidworld.n...ver-de-samsung-galaxy-s4/
een korte eerste indruk van de S4 waarin hij ook de vergelijking met de One aangehaald wordt. Het beeld dat hier ontstaat lijkt iets positiever voor de S4 uit te pakken.
[ Voor 22% gewijzigd door Gugger op 24-04-2013 20:24 ]
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Wat betreft de buitenlandse reviews: vele sites zijn juist te spreken over de snelheid van de S4. Die korte vertragingen vonden inderdaad plaats, maar dat was bij die halfbakken features (smart scrolling, smart etc..) Weet niet meer welke reviews allemaal ik heb bekeken via Youtube: in ieder geval die van Phonedog.com, Pocketnow.com en TechnoBuffalo.Gugger schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:13:
Aardige S4 review op http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s4-review
Conclusie is dat het een prima smartphone is die alles heeft wat je zou kunnen wensen (groot mooi scherm, snelle processor, goede ergonomie), maar tegelijkertijd weinig vernieuwend op gebied van UI is en goedkoop aanvoelt. Wat me ook met name opvalt, is dat ze het hebben over korte vertragingen in de bediening. De camera in normale buitencondities wordt wel geroemd.
En op http://www.androidworld.n...ver-de-samsung-galaxy-s4/
een korte eerste indruk van de S4 waarin hij ook de vergelijking met de One aangehaald wordt. Het beeld dat hier ontstaat lijkt iets positiever voor de S4 uit te pakken.
Ik zal eens wat meer kijken naar CM op een SIII, maar de verhalen die ik ken zijn niet heel erg positief. De Nexus 4 is een mooi ding, maar de camera is net zo bagger als die van een Galaxy Nexus, alleen dan een jaar jonger.rodnet1 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:24:
[...]
Ok, ik had wel wat positieve commentaren gehoord over stock Android op de SIII, maar zelf heb ik er geen ervaring mee. Wel met Cyanomed en dat werkte prima en batterylife was ok.
En ach, met een Nexus 4 ben je natuurlijk niet gestraft (hoewel de camera beter kan naar wat ik hoor).
[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 24-04-2013 21:26 ]
Sony brengt zelf een AOSP Rom uit zag ik op de Frontpage dus die zullen wel open staan voor rooten maar doet Samsung dat ook?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
http://www.theverge.com/2.../samsung-galaxy-s4-review
Wel een opmerkelijke persoonlijke conclusie van de reviewer...
Klopt, maar ze waren in de review van de One behoorlijk kritisch....... Nu verkiest hij hem zeer waarschijnlijk vanwege zijn huidige indrukken boven de S4....
Dat laatste heeft namelijk niets met feiten te maken, het is puur een persoonlijke mening van iemand die veel telefoons in zijn handen krijgt.
Eerst dacht ik dat ik voor de HTC One zou gaan, vanwege de bouwkwaliteit en de verbeterde HTC Sense. Ik had Sense ooit ervaren op een Desire HD en dat was een hel (oud toestel ook op Gingerbread). Ik wilde HTC dus hierom een nieuwe kans geven. Maar besloot toch om voor de S4 nadat ik verschillende reviews op Youtube had bekeken.
Hier is waarom:
-Allereerst het geheugen dat uit te breiden valt. Ik prefereer een microSD-poort. Dit zou anders geweest zijn als de HTC One ook direct in een 64GB-variant verkrijgbaar/bestelbaar was. Maar dat is helaas niet zo.
-Batterij verwisselbaar: enough said. Hij is met 2600mAh ook groter maar volgens de reviews gaat ie voorlopig kop-aan-kop met de HTC One. Gaat ook best lang mee.
-Ik ben geen scherm-fetisjist. Dus of het nou de AMOLED van de S4 is of het scherm van de One: het is mij om het even, ik vind ze allebei wel mooi. De spattende kleuren van het scherm op de S4 vind ik eerder mooi dan hinderlijk. Nu is er ook de optie in Touchwiz om dit aan te passen, da's mooi meegenomen.
-Camera boeit me niet zo, ik neem bijna nooit foto's. Simple as that. Hetzelfde voor de speakers: gebruik ik ook nooit. Thuis heb ik betere speakers beschikbaar. En de dag dat ik met speakers aan op straat loop, is de dag dat ik mezelf vrijwillig aangeef bij de politie voor het verstoren van de openbare orde.
-En ja de HTC heeft een betere bouwkwaliteit. Ligt wat zwaarder in de hand wat ik prettig zou vinden. Het ziet er ook wat meer premium uit dan de S4. Maar de S4 vind ik, ondanks het gebruik van plastic, er ook aardig uit zien.
Afgaande op de Youtube-reviews zijn de volumeknoppen en etc. van de S4 beter afgewerkt en zitten deze steviger op de body. En de chromen strip rondom geeft hem een iets luxe look. Ook is de S4 minder rond dan de S3. De S3 had een beetje last van vrouwelijke rondingen, maar daar is weinig van te merken bij de S4.
In de reviews hoorde ik ook de term "fingerprints-magnet" voorbij komen, hier hebben ze het over de backcover. Ik snap die hele argument uberhaupt niet: het is niet zo dat ik constant tegen de backcover aan zit te kijken. Vind ik het er goor uitzien op een bepaald moment, dan gaat er een doekje overheen:)
-TouchWiz vs Sense. Ik kom van een iPhone 4. iOS 6 is zo minimalistisch als wat. 4x4 rijen icoontjes en that's it. Nou vind ik Sense totaal niet op iOS 6 lijken, maar ben bang dat ik in Sense ook het minimalisme zal proeven. Ik denk dat Touchwiz mij wat meer "avontuur en kleur" biedt dan Sense. Hoewel ik bepaalde features niet echt zal gebruiken zoals S Health (ben een halve bourgondier, dus Health let ik niet zo op:))
-Android 4.2.2 is al beschikbaar op de S4. Wat dit betreft heb ik toch liever het laatste van de laatste, dus de S4 wint deze.
Ik zal nog wel een paar punten vergeten zijn. Maar de pijlers zijn toch wel de microSD-poort, verwisselbare batterij en TouchWiz.
Oh ja vergeten te zeggen, de Xperia Z heb ik nooit serieus overwogen. Staat me niet aan:)
En whatabout de interface, andere launcher erop en je kunt het allemaal zo tweaken als jij wilt (iPhone-thema)
Goede onderbouwde keuze!
Laatste Androidversie heeft toch die lockscreen widgets? 4.1 toch niet? Die lockscreen-widgets vind ik een gave feature (ook al is dat de enige meerwaarde, reden genoeg om voor 4.2.2 te gaan)
[ Voor 6% gewijzigd door IJburger op 24-04-2013 23:55 ]
CLB ik weet dat jij HTC fan bent, maar ik heb zelf toen toch de galaxy s3 gekozen. Ik irriteer me persoonlijk dood aan het lelijke touchwizz, dus heb Nova launcher gedownload. Ziet er stukken beter uit.
O? CLBlogs: Sony Xperia ZL of HTC One? - Part twoStef602 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:56:
CLB ik weet dat jij HTC fan bent
HTC One vs Sony Xperia Z
Design: Tja smaken verschillen uiteraard, maar zodra je de One in je handen hebt weet je dat het iets bijzonders is. Het toestel voelt zeer premium aan en houdt erg lekker vast. Top gedaan HTC!. De XZ is qua design ook top, maar net iets minder dan de One. 1-0 voor de One
Interface: De XZ is daarin the "winner", Sense ziet er leuk uit maar ben liever zelf in control. Vrijwel direct heb ik Nova launcher erop gezet met alle voordelen van dien. Puntje voor de XZ. 1-1
Scherm: de One heeft een helderder scherm met "iets"betere zwartwaarden. De kijkhoeken zijn inderdaad stukken beter dan de XZ. Ik moest wel weer even wennen aan het "kleinere" scherm van de One. Je raakt toch snel gewend aan de 5" van de XZ. Kleurproductie van de XZ vind ik nog steeds beter dan de One. Overall wint de One het net van de XZ. 2-1
Accu: tja daar kan ik nog niet zoveel over roepen aangezien de One pas 1x opgeladen is. Gisteren heb ik non stop het scherm aan gehad a 4 uur, batterij stond toen op 30%. Dat haalde ik met de XZ ook wel. blijft dus 2-1
Performance: persoonlijk merk ik bijna geen verschil tussen de One en de XZ. Ze zijn allebei even snappy naar mijn mening. Wat wel een verschil is tov de XZ is dat de One meer intern geheugen vreet( waarschijnlijk door Sense). Bij de XZ heb ik gemiddeld rond de 900mb vrije ruimte en bij de One 700mb. Daarnaast heb ik al een keer een homescreen redraw gehad op de One, dit heb ik bij de XZ nog niet gezien. Cpu +1 voor de One, geheugen +1 voor de XZ. blijft dus 2-1
Geluid: hier kan ik kort over zijn, de One is heer en meester! Ik heb nog niet eerder een dergelijk geluid uit een telefoon gehoord. 3-1
Camera: De eerste foto's die ik zo kon maken vond ik persoonlijk in het voordeel van de XZ. De HTC maakt inderdaad 's avonds iets betere foto's maar ik maak meestal mijn foto's overdag
Features: De One heeft een IR oog, opzich leuk maar voor mij geen toegevoegde waarde. Sony heeft een waterdichte behuizing en uitbreidbaar geheugen wat samen een grotere meerwaarde heeft. 3-3
En nu? ... Op basis van deze score zou ik beide toestellen moeten houden maar dat doen we maar niet
Mijn voorlopige conclusie is ieder geval dat je zowel met de XZ als de One een goed toestel in handen hebt met een premium uitstraling. Ze performen erg goed en je hebt nooit het idee power tekort te komen. Later meer!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zeer duidelijk! Ik denk dat iedereen hier ook wel zijn eigen belangrijke punten uit kan halen. Alleen op het gebied van Sense ben ik het niet eens, dat blijf ik missen. Ik gebruik nu Apex launcher en mis toch wel wat.
De S4 scoort op alles minimaal een 8 maar laat het volgens de reviewer afweten op desgin. De One scoort op de camera en accuduur respectievelijk een 6 en een 5. Ook wat betreft software geeft hij de S4 een hogere score.
Zoals gezegd als je de persoonlijke ervaring van uiterlijk niet meetelt en naar prestaties scoort de S4 een volle punt meer. Wel een beetje vreemd dat de schrijver in een review van de S4 (dus geen vergelijking) aan het einde een gedicht schrijft over het uiterlijk van de One, hij geeft namelijk op elk ander punt een hogere score aan de S4 (of een paar gelijke scores).
Der kunnen nog wat meer (persoonlijke dingen) bij ook natuurlijk...dangerousp schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:50:
Zeer duidelijk! Ik denk dat iedereen hier ook wel zijn eigen belangrijke punten uit kan halen.
Ergonomie, geheugen(uitbreiding), prijs, root/custom roms/ community
Niks vreemd, is zijn mening en dat is niet de jouwe weten weFranco10 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:52:
Zoals gezegd als je de persoonlijke ervaring van uiterlijk niet meetelt en naar prestaties scoort de S4 een volle punt meer. Wel een beetje vreemd dat de schrijver in een review van de S4 (dus geen vergelijking) aan het einde een gedicht schrijft over het uiterlijk van de One, hij geeft namelijk op elk ander punt een hogere score aan de S4 (of een paar gelijke scores).
Vind ik wel hoor, en dat heeft niets met de mening delen te maken. Als het andersom zou zijn zou ik ook van mening zijn dat ie gewoon een weinig gekleurde mening moet neerzetten, als reviewer zijnde.CLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:55:
Niks vreemd, is zijn mening en dat is niet de jouwe weten we
Deze conclusie zou ook heel goed kunnen en in lijn met de cijfers liggen die de toestellen krijgen: Het ontwerp heeft te maken met je persoonlijke voorkeur, maar gezien overall prestaties lukt het Samsung toch weer om de beste Android smartphone neer te zetten (zoals gezegd buiten de persoonlijke voorkeur voor uiterlijk scoort het een punt meer).
In plaats daarvan gebruikt de reviewer in een stuk over de S4 woorden als, stil en rustig over de One, die volgens mij niets te zoeken hebben in een technische review. De S4 presteert overall beter zegt ie, maar hij moet er bij vermelden dat de One stil, en rustig is? Come again?
Ik moest twee keer kijken of het wel echt een vent was die de review schreef

De batterijduur vind ik tot nu toe het enige grote nadeel.
Leuk!spyker1982 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:52:
Ik ben voor de Z gegaan, cool dat Sony weer terug is met een gave smartphone.
De batterijduur vind ik tot nu toe het enige grote nadeel.
Los dat de Samsung vast een goed toestel is, vind ik concurrentie altijd goed. Al heb ik heb een zwak voor HTC (geen fanboy, ik heb immers geen HTC meer), ik waardeer het dat mensen voor een Sony kiezen in plaats van Samsung, niet de massa volgen en het zet iedere fabrikant op scherp en geeft hoop, ook voor de kleinere fabrikanten.
Ik denk dat de ideale situatie zou zijn als Samsung, HTC en Sony het even goed doen. Dan is er geld voor innovatie bij alle merken en dat is goed voor de klant!
...in Amerika. Voor zover het er nu naar uit ziet is het in Nederland koek en ei.EzMe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:02:
Oei, naar de HTC One nu ook de S4 met lever problemen nieuws: Samsung kampt met leveringsproblemen Galaxy S4
@dangerous. Qua specs staat de XZ gewoon achter qua processor. Dus op basis daarvan staan ze niet op gelijke hoogte voor mij
@EzMe lijkt me dat de toestellen al geleverd worden/zijn aan winkels, zodat ze morgen verstuurd kunnen worden naar klanten. Ook zijn er al teveel launchevents gepland om te zeggen: 'jammer, maar helaas'.
Verwijderd
Dat zou 2 dagen voor de release ook ietwat vreemd zijn.Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:07:
[...]
...in Amerika. Voor zover het er nu naar uit ziet is het in Nederland koek en ei.
Dat waren de eerste berichten, Nederland gaat er ook last van krijgen wordt er nu geschrevenBrad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:07:
...in Amerika. Voor zover het er nu naar uit ziet is het in Nederland koek en ei.
Geschreven en daadwerkelijk niet in de winkel liggen zijn twee andere dingen. Verwacht geen HTC-perikelen.CLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:47:
Dat waren de eerste berichten, Nederland gaat er ook last van krijgen wordt er nu geschreven
Klopt, op papier en in benchmarking zal dat zeker merkbaar zijn. Maar zie mijn post een aantal berichten boven je. Ik heb beide toestel (One/XZ) en in de praktijk reageren ze even snel. Met name de GPU is belangrijk en die zijn hetzelfde.Senor Sjon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:14:
@dangerous. Qua specs staat de XZ gewoon achter qua processor. Dus op basis daarvan staan ze niet op gelijke hoogte voor mij
Waar baseer je dit op?
Overigens postte Dreamwalker zojuist een uitgebreide camerareview in het HTC topic. Mag hier niet ontbreken
http://connect.dpreview.c...ne-vs-iphone5-vs-lumia920
Oh gewoon puur onderbuikgevoel. Net als een hoop andere theoriën die hier worden geponeerdEzMe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:18:
Waar baseer je dit op?
Voorlopig lijkt de S4 daarin wel het beste, al is het maar een relatief klein verschil met de One.assasinbats schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:24:
Momenteel overleef ik het met een HTC Sensation. Met wat Custom Rom's heeft hij zijn leeftijd kunnen verlengen, maar vooral de batterijtijd is om te janken. Is daar al een concrete (niet op papier, maar real-life) winnaar uit gekomen?
Hahaha, Beste reply die ik de laatste weken op tweakers heb gelezenBrad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:21:
[...]
Oh gewoon puur onderbuikgevoel. Net als een hoop andere theoriën die hier worden geponeerd
Ook wel een logisch onderbuik gevoel, zoals het nu lijkt rollen de S4's in een flink tempo van de band maar is de vraag gewoon nog groter. Bij de One konden ze niet van de band rollen omdat er onderdelen misten. Wel opvallend dat ze ervoor lijken te kiezen in de VS als eerste uit te stellen, meestal zijn de andere (Europese) landen als eerst de pineut...EzMe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:25:
[...]
Hahaha, Beste reply die ik de laatste weken op tweakers heb gelezenJe bent de eerste die het gewoon toegeeft, me like
Wat ligt de One lekker in de hand met zijn afgeronde achterkant. Maar dat is tegelijkertijd ook weer zijn nadeel, ik heb de telefoon vaker op mijn bureau liggen dan ik hem in mijn hand heb. Met een bolle achterkant werkt dat niet fijn verwacht ik. En zo'n pracht van een telefoon wil je niet in een hoesje steken. Ik heb de camera niet gebruikt op de telefoon, maar voor mijn gevoel is de utlrapixel meer gimmick op 4mp dan een toevoeging. En het aluminium heb ik ook mijn twijfels over, aangezien de telefoon gewoon heet was toen ik hem vast pakte. Toegegeven hij ligt daar de hele dag aan de lader en het scherm staat ook aan, waar was niet normaal hoe warm hij was.
De XZ heeft ook een geweldig strak design, ligt ook fijn in mijn hand maar kan daar mee niet tegen de One op. Maar het voordeel is dan weer dat hij wel goed op mijn bureau ligt. Ik moest wel even aan de zwartwaarde wennen, aangezien ik nu een S2 heb. En dan helpt het grijze inplaats van zwarte thema ook niet echt. De waterdichtheid is in mijn ogen een leukere gimmick dan de ultrapixel. En natuurlijk de prijs, deze is toch al een stuk goedkoper dan de One of S4, maar daar krijg je ook minder voor. Maar ik kan nu niet zeggen dat ik daar wat van gemerkt heb.
En natuurlijk moet ik alleen nog een keer de S4 in mijn handen krijgen voor dat ik beslis, en dat komt goed uit, ze wisten mij te vertellen dat vanaf zaterdag zei ook de S4 in de winkel hebben liggen om uit te proberen. Alleen zoals ik eerder al gezegt heb: Ik vind het design niks. Deze menig begint nu ook naar voren te komen in de verschillende reviews. Dus de hardware moet wel een heel stuk beter zijn dan de One en XZ. Of een auto nu 200 km/u of 220 km/u rijdt. alles boven de 130km/u heb je toch niks aan in dagelijks gebruik.
Ik had voor mezelf van de week besloten om de XZ te gaan halen, maar na de One vast gehad te hebben begin ik toch wel te twijfelen weer. En durf daarom ook de S4 niet helemaal uit te sluiten tot ik hem vast gehouden heb. Als ik tijd heb gaat dat zaterdag gebeuren.
Dat vind ik een nogal grote uitspraak. Ten eerste was de Z als eerste leverbaar met (volgens mij) op dat moment de beste processor. Ten tweede hebben ze alledrie zoveel power dat je ze niet snel zal laten zweten. Het is een beetje zoals de GHz race in desktop processoren, als gemiddelde (tot zelfs veeleisende) gebruiker merk je daar erg weinig van. Of om die moegestreden en niet al te beste auto-analogie te gebruiken: 500 of 530 pk, in het dagelijks gebruik zal je dat niet merken.Senor Sjon schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:14:
http://phandroid.com/2013...ung-galaxy-s4-vs-htc-one/
Weer een conclusie dat één niet boven de ander uitsteekt, de One en S4 zijn gewoon gewaagt aan elkaar, wat de ene tekort komt op het één vlak maakt de ander ergens anders goed in...Which phone should I buy?
In the end, you can’t go wrong when choosing between the HTC One and Samsung Galaxy S4. Any number of the above categories could have resulted in a tie, and many will come down to personal preference. On top of that, all categories aren’t necessarily equal for each buyer, nor is it a cut-and-dry decision when it comes down to things like software. For someone seeking the sleekest combination of power and beauty, the HTC One is the way to go. If a big, bright and beautiful display along with innovative user interface options is your thing, look no further than the Galaxy S4.
Verwijderd
Loop toch niet te zaniken joh. Jij wilt overduidelijk de S4, koop dan lekker de S4. Maar probeer niet te zeuren op de One. Design is meer dan hoe het eruit ziet. Maar ook of die fijn in de hand ligt etc..Franco10 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:09:
[...]
Vind ik wel hoor, en dat heeft niets met de mening delen te maken. Als het andersom zou zijn zou ik ook van mening zijn dat ie gewoon een weinig gekleurde mening moet neerzetten, als reviewer zijnde.
Deze conclusie zou ook heel goed kunnen en in lijn met de cijfers liggen die de toestellen krijgen: Het ontwerp heeft te maken met je persoonlijke voorkeur, maar gezien overall prestaties lukt het Samsung toch weer om de beste Android smartphone neer te zetten (zoals gezegd buiten de persoonlijke voorkeur voor uiterlijk scoort het een punt meer).
In plaats daarvan gebruikt de reviewer in een stuk over de S4 woorden als, stil en rustig over de One, die volgens mij niets te zoeken hebben in een technische review. De S4 presteert overall beter zegt ie, maar hij moet er bij vermelden dat de One stil, en rustig is? Come again?
Ik moest twee keer kijken of het wel echt een vent was die de review schreef
Daarnaast heeft het eindcijfer niets te maken met de gegeven deelcijfers. Anders zou de One namelijk uitkomen op een 7,8 (ipv de gegeven 8,3)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 20:03 ]
De camera van de One blijkt zo slecht nog niet, in het donker is het zelfs een voordeel. En ik denk dat ook de camera van de One wel voor mij zal voldoen om bijvoorbeeld op vakanties de compactcamera thuis te laten.
Het design begin ik niet eens over. Waar ik ook wel van schrok was dat die nieuwe features van de S4 het toestel juist wat laten haperen. Ik dacht al dat veel van die features niet nuttig zouden zijn, maar dit is toch wel erg slordig. Aan de andere kant vind ik AMOLED schermen juist fijn vanwege de wat overdreven kleuren, en natuurlijk de prima zwartwaarden.
Ik heb nu een 1-jarig abonnement met een S3. Ik weet dat ik prima nog een jaar hiermee zou kunnen doen, echter komt het mij nu beter uit om een nieuw 2-jarig abonnement te nemen. Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om over te stappen op de One, doordat het tegen zou kunnen vallen. Met TouchWizz ben ik wat meer vertrouwd (na de S2 en S3).
Als iemand een gouden tip heeft om mij over te halen. Ik sta ervoor open zoals jullie kunnen lezen
Het blijft een persoonlijke keuze. Als je twijfelt aan Sense dan zou je er voor kunnen kiezen om het gewoon eens te proberen in een winkel. Inmiddels kun je hem op veel plaatsen gewoon proberen.-Edwin- schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:54:
Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om over te stappen op de One, doordat het tegen zou kunnen vallen. Met TouchWizz ben ik wat meer vertrouwd (na de S2 en S3).
Als iemand een gouden tip heeft om mij over te halen. Ik sta ervoor open zoals jullie kunnen lezen
Doe je goed!Brad Pitt schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:21:
[...]
Oh gewoon puur onderbuikgevoel. Net als een hoop andere theoriën die hier worden geponeerd
nieuws: Samsung: geen problemen met levering Galaxy S4 in Nederland
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.