arnoudwokke schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:34:
[...]
Veel reviewers gebruiken een Amerikaanse versie. Dat is een ander toestel met andere antennes, andere software en dus een heel andere accuduur. Dat is in elk geval een verklaring. En voor het overige: wie gokt, kan ernaast zitten. Bovendien papegaaien veel reviewers elkaar na. Als de een een goede accuduur meldt, durft de andere niet snel te zeggen dat het niet zo is.
Er zijn best goede review sites tussen die je flink tekort doet hoor door papegaaien te noemen. En het verschil tussen een Amerikaans toestel en een Europees toestel is niet zo groot als het verschil tussen Halleluja en WTF?!
The Verge bijvoorbeeld laat in de conclusie duidelijk merken dat de One zijn liefde heeft gewonnen. Hij zou dus (zoals jij beweert) de erg slechte accuduur van de S4 moeten ondervinden, vervolgens (zoals jij beweert op de gok) een beoordeling moeten geven. Hij geeft vervolgens zijn lieve One een 6 en de S4 een 8 wat betreft accuduur. Dat is toch onmogelijk te verklaren icm met jou bevindingen?
In hun test scoort de S4 vooral heel goed in licht gebruik, en daar vind jij hem juist erg slecht. Dat heeft niets met helderheid of instellingen te maken hoor, want dat ding staat uit. Dat is op zn zachts gezegd erg opvallend.
iFixit beoordeelt geen bouwkwaliteit, maar repairability: met standaard schroefjes en weinig stacked onderdelen scoort je punten, maar niet met stevige materialen. Dat is dus een heel andere beoordeling. En ja, de knopjes van de S4 rammelen behoorlijk, maar heel bijzonder is dat niet imho. Voor de bouwkwaliteit hebben we geen vaste set tests, zoals met accuduur. Ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten.
Dat je de One met geen mogelijkheid open kunt krijgen zonder het toestel te beschadigen gaat toch echt wel over bouwkwaliteit hoor. Hoe de verschillen van de toestellen worden uitgedrukt in sterren snap ik daarom niet echt.
Beide hebben zijn voordelen en nadelen. Ik vind aluminium niet per se beter dan plastic. Ik vind de vorm en afwerking van de One wel prettiger dan de S4, maar dat is iets anders

Dat mag natuurlijk, maar mijn vraag is iets anders. Zoals jij zelf ook heel goed aangeeft is de S4 het meest uitgebreide toestel van het moment. Wat betreft software- en hardwarematige mogelijkheden heeft het een flinke voorsprong op de One dus. Dat zie ik er echter niet uitkomen bij de sterren die worden gegeven.
Ik vind het echt top dat je gewoon reageert op de kritiek en uitleg geeft, dat verdient zeker respect. Ik kijk ook graag naar je reviews en vind ze een beademing als je het vergelijkt met de Amerikaanse oh my gawd! reviews. However ik vind dat er deze keer toch hier en daar wat slordigheden in zitten die allemaal heel toevallig in het voordeel van de One uitpakken.
Eensch! De sterren komen eigenlijk niet over met het verhaal. Hij prijst bijv. de S4 voor alle mogelijkheden die er nu zijn, en ook nog voor in de toekomst. Bij de One wordt daarover niet gesproken, de nieuwe zaken zoals Blinkfeed en de Camera vind hij zelfs zwakke punten. En toch is het verschil in dat opzicht maar een halve ster. Dat is niet in het verlengde van het verhaal. Ik denk dat een andere manier van waarderingen geven zijn reviews sterker zal maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
Franco10 op 29-04-2013 17:55
]