Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:32:
[...]

Deze kwam net voorbij in de HTC topic. Lijkt me ideaal, zo'n opnamestudio in je hand :+

[video]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2251304

Hier misschien een iets realistische vergelijking. Zo slecht dus nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
-Edwin- schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:54:
Het blijft toch lastig kiezen. Ik heb momenteel een S3 en dacht tot een paar dagen geleden toch zeker voor de S4 te gaan. Echter doen al die reviews mij twijfelen. En wel tussen de One en de S4.
De camera van de One blijkt zo slecht nog niet, in het donker is het zelfs een voordeel. En ik denk dat ook de camera van de One wel voor mij zal voldoen om bijvoorbeeld op vakanties de compactcamera thuis te laten.

Het design begin ik niet eens over. Waar ik ook wel van schrok was dat die nieuwe features van de S4 het toestel juist wat laten haperen. Ik dacht al dat veel van die features niet nuttig zouden zijn, maar dit is toch wel erg slordig. Aan de andere kant vind ik AMOLED schermen juist fijn vanwege de wat overdreven kleuren, en natuurlijk de prima zwartwaarden.

Ik heb nu een 1-jarig abonnement met een S3. Ik weet dat ik prima nog een jaar hiermee zou kunnen doen, echter komt het mij nu beter uit om een nieuw 2-jarig abonnement te nemen. Ik ben eigenlijk een beetje huiverig om over te stappen op de One, doordat het tegen zou kunnen vallen. Met TouchWizz ben ik wat meer vertrouwd (na de S2 en S3).

Als iemand een gouden tip heeft om mij over te halen. Ik sta ervoor open zoals jullie kunnen lezen ;)
In feite zit je in dezelfde positie als ik. Ook ik heb een S3, kan er ook nog prima een jaar mee doen maar vanwege de HTC One twijfel ik.
Over dat haperen van de S4 maak ik me overigens helemaal geen zorgen, de kans dat ik dat ga merken lijkt me verwaarloosbaar en mijn ervaringen met snelle updates zijn bij Samsung zeker positief, dus als er een serieus probleem is zal dat wel opgelost worden.
De uiteindelijke keuze is volgens mij een smaakkwestie: design, geluid en optische beeldstabilisatie versus uitbreidbaar geheugen, Amoledscherm en iets betere specs. En ook Sense versus Touchwizz is smaak.
Je kunt niet fout kiezen lijkt me en als je eenmaal gekozen hebt, ben je er bijna altijd toch van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt en verdedig je die keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Leuke update ;)

Alle drie de toestellen die in deze discussie voorkomen zijn de absolute top van het Android segment. Het is een luxeprobleem om tussen de 3 te kiezen en voor de meeste mensen zal er niet zoiets zijn als een foute keuze. Er zitten redelijke verschillen tussen de toestellen, maar ook erg veel overeenkomsten. Extra features/software en design zijn hier de doorslaggevende factoren en daar kan iedereen zijn voordeel mee doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyleo op 27-04-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ben vandaag diverse telefoonwinkels ingelopen en ik heb de One en de S 4 allebei even getest.

Wat me om te beginnen opviel: de winkels die de S 4 hebben, laten het merken ook. Vaak een banner op de etalage met 'Hij is binnen!', en in de winkel heeft de S 4 een speciaal plekje gekregen. De One staat dan ergens achter in de winkel... In het "tijdschrift" van de Media Markt staat ook een heel artikel over de S 4, wat natuurlijk ook reclame is. Het is duidelijk te merken dat Samsung zijn marketingkanonnen in werking heeft gesteld. Het zal me dan ook niet verbazen als de S4 10x zo veel verkocht wordt.

Maar goed. Beiden hebben een fantastisch scherm, je ziet het verschil nauwelijks. De achterkant van de S 4 is wel erg glimmend. Aan de andere kant had ik bij de One geen wow-gevoel, ik had hem indrukwekkender verwacht. De One was snappier en sneller dan de S 4, die af en toe relatief sloom aanvoelde (niet echt lag, maar traag scrollen etc.). Wel vond ik de software van de One een beetje saai. Je merkt wel dat de S 4 meer functies heeft. Hover finger werkte erg goed, Eye scroll werkte niet goed en dat zwaaien lukte niet.

[ Voor 4% gewijzigd door superdraak345 op 27-04-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28
Valt die batterijduur echt zo tegen van de Samsung? Dat had ik niet verwacht, nog slechter dan de Sony XZ volgens de tweakers review...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
netblade schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:49:
Valt die batterijduur echt zo tegen van de Samsung? Dat had ik niet verwacht, nog slechter dan de Sony XZ volgens de tweakers review...
[sarcasme mode on]
Daarom hebben ze hem ook verwisselbaar gelaten/gemaakt he...
[sarcasme mode off]

Zal met de komende updates vast nog wel wat aan gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
netblade schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:49:
Yup, aangezien de One en S4 op de zelfde soc draaien, ik niet denk dat de 200Mhz verschil in kloksnelheid zoveel invloed op de accuduur zal hebben denk ik zelf dat het hoge accuverbruik van de S4 komt door het scherm. Zolang er smartphones zijn is het scherm al een grootverbruiker, Arnoud Wokke schrijft in zijn review dat de verschillende extra functies niet voor extra accugebruik zorgen, dan kan het volgens mij alleen maar dat het meer verbruik t.o.v. een HTC One in het scherm zit...
Golf2vr6 schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:56:
[...]

Zal met de komende updates vast nog wel wat aan gedaan kunnen worden.
Dat hangt er dus vanaf...... Op moment dat Samsung wist dat een 5" Full HD Amoled scherm meer verbruikt, ze de accucapaciteit hier al op hebben aangepast, kan het maar zo dat het hoge verbruik blijft bestaan na software updates. Immers, het energieverbruik van een scherm laat zich niet makkelijk aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2013 10:00 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah... Licht gebruik is ook uitermate slecht, dat is weinig schermgebruik...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Ik denk dat Samsung dit toestel qua software wat te snel op de markt heeft gegooid ivm batterijtijd, ben benieuwd of dat nog wordt opgelost met een update. Mijn HTC One doet het tussen de 5 en 7 uur screentime onderweg, en thuis tot aan de 8 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Er zijn nu heel veel reviews online aan het komen, ik ben benieuwd of anderen ook de conclusie hebben of dat het aan het review exemplaar ligt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:58:
[...]
Immers, het energieverbruik van een scherm laat zich niet makkelijk aanpassen.
Tien uur lang video kijken op een 5 inch FullHD scherm vind ik dan wel weer bijzonder netjes. Vooral tijdens lichte content is een Amoled scherm niet zuinig. Blijkbaar is de gemiddelde film dan nogal donker.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:22:
[...]

Tien uur lang video kijken op een 5 inch FullHD scherm vind ik dan wel weer bijzonder netjes. Vooral tijdens lichte content is een Amoled scherm niet zuinig. Blijkbaar is de gemiddelde film dan nogal donker.
Tja..... Ken jij mensen die tien uur lang video zitten kijken op hun smartphone? Persoonlijk voor mij de meest onzinnige accu test die je maar kan bedenken. Nee, dan zie ik liever een test die de echte standby tijd weer geeft. Precies zoals Arnoud heeft gedaan.

Je mag dan ook wel concluderen dat de accu tijd van een S4 behoorlijk tegenvalt. Helemaal voor zo'n grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:42:
Tja..... Ken jij mensen die tien uur lang video zitten kijken op hun smartphone?
Gaat er om dat gezegd wordt dat het scherm waarschijnlijk een absurde accuverbruiker is maar dat niet persé zo hoéft te zijn aangezien tien uur video kijken een super net resultaat is.

Zes uur lang browsen vind ik ook erg netjes, er zijn weinig telefoons met deze specs en een vergelijkbaar scherm (qua resolutie en formaat) waarmee je veel langer op het net kan rondhangen voordat de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik vind het best gek dat de accu van de S4 het zo slecht doet bij Tweakers. GSMArena kwam bijv. op dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one-vs-galaxy-s4/galaxy-s4-battery-test.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one/gsmarena_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/sony-xperia-z/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor zover ik kan zien is alleen bij Tweakers de accu slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:51:
Voor zover ik kan zien is alleen bij Tweakers de accu slecht?
Jep, ook TheVerge is er redelijk tevreden mee. Wel zetten ze allemaal (imo terecht) een kanttekening bij hoe dat ding aanvoelt. Ik vind het ook echt niet kunnen om een ding van slimy plastic te maken en er 700 euro voor te vragen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bijna iedere review is erg tevreden over de batterijduur van de S4. In de meeste reviews is het allround (dus zwaar en licht gebruik gecombineerd) ook beter dan de One voor zover ik dat heb gezien.

En beeeeeetje opvallend dus dat bijna de enige review op het interwebs met zo'n opvallende uitkomst Tweakers is. Een beetje vreemd.

De camera bijvoorbeeld scheelt maar een halve ster. Terwijl er in de One review als minpunt staat dat de camera niet top is. Zeer opvallend dat het allemaal niet helemaal waterdicht is.

[ Voor 22% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker insinueren, ik zat erop te wachten :)

Het is wel vrij apart ja, dat if so veel andere reviews goed te spreken zijn over de accuduur ja...
Maar die reviews lees ik niet eens haha, de S4 kan me totaal niet bekoren, al kon die 14 dagen film afspelen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
CLB schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:31:
Niets insinueren. Bijna elke review over de S4 is zeer te spreken over de accu, en heel erg enthousiast over de foto's die overdag geschoten worden. Als enige van bijna alle reviewers roept Tweakers dat de accu slecht is en wordt er bij de camera vergelijking niet eens gezegd dat hij een ruime afstand neemt op de One, die wordt niet eens meegenomen in de vergelijking. Daar zitten dan wel de XZ bijvoorbeeld.

Een paar regels verder wordt wel vrolijk vermeld dat de beeldstabilisatie bij video's bij de One beter is. Maar bij foto's overdag wordt voor het gemak de vergelijking met de One achterwege gelaten??

Heel, heel erg opvallend. Bijna zo opvallend dat het ergens naar ruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
CLB schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:31:

Het is wel vrij apart ja, dat if so veel andere reviews goed te spreken zijn over de accuduur ja...
Maar die reviews lees ik niet eens haha, de S4 kan me totaal niet bekoren, al kon die 14 dagen film afspelen.
Nee maar het is niet zo netjes als de batterijduur hier wellicht onterecht wordt benadrukt als 'niet zo goed als de concurrentie'. Alhoewel ik Mobile Cowboys ook al enigsinds wat klachten hoorde hebben over de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:35:
[...]

Niets insinueren. Bijna elke review over de S4 is zeer te spreken over de accu, en heel erg enthousiast over de foto's die overdag geschoten worden. Als enige van bijna alle reviewers roept Tweakers dat de accu slecht is en wordt er bij de camera vergelijking niet eens gezegd dat hij een ruime afstand neemt op de One, die wordt niet eens meegenomen in de vergelijking. Daar zitten dan wel de XZ bijvoorbeeld.

Heel, heel erg opvallend. Bijna zo opvallend dat het ergens naar ruikt.
Vele reviews die ik heb gelezen noemen het 'net goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Bijna iedere review is erg tevreden over de batterijduur van de S4. In de meeste reviews is het allround (dus zwaar en licht gebruik gecombineerd) ook beter dan de One voor zover ik dat heb gezien.

En beeeeeetje opvallend dus dat bijna de enige review op het interwebs met zo'n opvallende uitkomst Tweakers is. Een beetje vreemd.
De enige andere site die gestandaardiseerde accutesten doet is Anandtech (zie part 1-review hier). Op de enige test die Klug doet via wifi (hotspot-test en browsen via 3g/4g doe ik niet), scoort de S4 ook veel lager dan de One. De 3g/4g-testen zijn niet van toepassing omdat hij een model van Sprint gebruikt; die heeft geen gsm/3g, maar cdma/evdo, een heel andere technologie dus. Daarbij is die accuduur dus totaal onvergelijkbaar.

De rest van de interwebs meet via persoonlijke schattingen: 'ik had hem Auto Brightness, checkte mail via push en WhatsApp en met een beetje navigeren en muziek luisteren kwam ik de dag door'. Daarbij weet je niet hoe helder het scherm stond, hoeveel mail er binnenkwam en hoe lang de dag eigenlijk was: 12 uur, 16 uur, 24 uur?

Het vereist nogal wat om alle telefoons te kunnen testen op dezelfde gestandaardiseerde manier. Je hebt een betrouwbare setup nodig met dezelfde wifi, dezelfde simkaart en hetzelfde bereik. Bovendien moet je de helderheid kunnen instellen via een colorimeter (Anandtech gebruikt 200 nits, wij 250 nits). En je moet de tijd nemen: het checken en dubbelchecken van accutesten kost me zo 3 dagen. De meeste sites, zoals The Verge, gunnen zichzelf geeneens 3 dagen om een review te doen en zetten hem binnen 2 dagen al online.

Kortom: ik zou geen enkele review serieus nemen op gebied van het meten van accuduur, zolang ze niet gestandaardiseerd meten en dat goed uitleggen. Ze gokken namelijk maar wat. Echt waar. En dat heb ik ook jaren gedaan, het levert geen goede resultaten op.

Voor meer uitleg over hoe wij accuduur meten, lees vooral dit verhaal even door.

[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 29-04-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kijk, geweldig dat je hier even antwoord komt geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Als we dan toch in een objectiviteitsverhaal zitten:

"In de Egypt-test komt de S4 tot ongeveer 40fps en dat is hetzelfde als wat we gezien hebben bij de HTC One. Dat komt opnieuw door de Snapdragon 600, die in de Adreno 320 een krachtige gpu heeft. Hij blijft opnieuw de iPhone 5 een stapje voor. Voor de grafisch iets minder zware taken is de framerate dus meer dan voldoende om alles vloeiend weer te geven."

40fps is helemaal niet hetzelfde als wat we gezien hebben bij de HTC One. De One komt maar tot 31 fps. Mag de S4 geen credits krijgen ofzo hier? Blijkbaar doen ze het qua graphics wat beter. En om dan wel te zeggen dat de S4 een stapje voor heeft op de iPhone 5 is helemaal frappant, aangezien dat maar 2 fps scheelt. In tegenstelling tot de One, waar het 10 fps scheelt. Nu zal het mij een worst wezen aangezien ik toch weinig zware games draai op mijn smartphone. Maar wees ook kritisch naar de One aub, en durf op zijn minst te zeggen dat de S4 het op sommige punten beter doet dan de One.

Daarnaast vind ik het ook raar dat de camera van de One niet bij de vergelijking zit. Oke, er komt een shoot-out aan. Maar waarom vergelijken jullie dan wel met de Xperia Z? Ik was echt beter gewend van Tweakers.

Jullie review helpt mij absoluut niet om te kiezen tussen een One of S4.

[ Voor 12% gewijzigd door -Edwin- op 29-04-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Top dat je zelf reageert. Dus je weet van al die review sites precies hoe ze metingen doen. Dat is best knap. Nu we toch bezig zijn heb ik nog wat vragen.

Waarom worden bij de foto's overdag niet vergeleken met de One? Daarin is de S4 namelijk veel beter, maar dat wordt niet genoemd. Een paar regels verder wordt wel doodleuk genoemd dat de One beter is met beeldstabilisatie. Je hebt de Lumia, i5, Nexus maar niet de One bij de foto's, hoe komt dat?

De HTC One krijgt op het gebied van betrouwbaarheid een halve ster meer. Hoe kun je een rating geven aan zo'n brede term in een paar dagen tijd, of misschien zelfs een review van een dag? Betrouwbaarheid slaat voor mij op het gebruik van een looptijd van een jaar of 2, hoe kun je daar in zo'n korte tijd een verschil in zien?

Bij welke rating zitten de verwisselbare accu en softwarematige features verwerkt? Want het verschil wat dat betreft is best groot, en ik zie maar een halve ster verschil bij Featureset, en dat is best weinig. Je zegt namelijk zelf dat het de meest complete telefoon is (S4). Als het verschil maar een halve ster is dan zou je daarover ook iets hadden gezegd bij de One.

En waar zit bijvoorbeeld dat Samsung het voor elkaar heeft gekregen om een groter scherm in een kleiner toestel te krijgen? Design is 3 sterren en Bouwkwaliteit 3.5. In welke van de twee zit het plastic? Want die zou een van de beide ratings naar beneden moeten halen. Maar volgens mij worden ze in beide doorgerekend.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat veel dingen die in de tekst worden besproken, totaal niet blijken uit de sterren die gegeven worden. Daardoor onstaat er een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:48:
Maar wees ook kritisch naar de One aub, en durf op zijn minst te zeggen dat de S4 het op sommige punten beter doet dan de One.
+1

Het geheel ontbreken van de One in de camera test is natuurlijk ook werkelijk té bizar voor woorden aangezien dat nu juist een telefoon is met een "unieke" camera techniek er in. Was wel interessant geweest om te zien hoe de One met zijn supergrote pixels presteert tegen de standaard sensor in de S4. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een topic om te vergelijken heh, niet om vragen van 'n reviewer beantwoordt te zien worden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
40fps is helemaal niet hetzelfde als wat we gezien hebben bij de HTC One. De One komt maar tot 31 fps. Mag de S4 geen credits krijgen ofzo hier?
Dat is duidelijk een foutje. Ik heb het aangepast, dank voor de opmerkzaamheid!
Waarom worden bij de foto's overdag niet vergeleken met de One? Daarin is de S4 namelijk veel beter, maar dat wordt niet genoemd. Een paar regels verder wordt wel doodleuk genoemd dat de One beter is met beeldstabilisatie. Je hebt de Lumia, i5, Nexus maar niet de One bij de foto's, hoe komt dat?
Ik maak de foto's vanwege veranderende lichtomstandigheden altijd op hetzelfde moment. Ik had de One niet op moment dat ik de S4 kreeg en deze testfoto's ging maken. Nu heb ik hem gelukkig wel weer en er zal dus een fotovergelijking in de shootout komen :)
Ik had HTC van tevoren gezegd wanneer ik hem terug moest hebben om de vergelijking te kunnen maken in de review, maar ze konden hem mij niet eerder opsturen. Anders had hij er inderdaad tussengestaan, want hij hoort er.

[ Voor 11% gewijzigd door arnoudwokke op 29-04-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Arnoud zegt over de One: De camera heeft minder megapixels, het homescreen is omgegooid, er zitten speakers aan de voorkant en het ontwerp is van aluminium, dat is een gewaagde keuze en kan op het gebied van ontvangst en productie een bron van problemen vormen. De genoemde keuzes pakken vrijwel allemaal goed uit.

Vervolgens zegt hij dat Blinkfeed zijn doel voorbij schiet en de Camera niet zo goed is, vooral overdag niet. Hoe pakken de genoemde keuzes dan vrijwel allemaal goed uit? Ze pakken voor het homescreen en de camera dus niet goed uit. Maar dat wordt niet genoemd.

Vervolgens staat er: de geoliede marketingmachine van Samsung met vrijwel ongelimiteerd budget kan van een drol met belfunctie en de Galaxy-merknaam nog een verkoopsucces maken.

Als ik dit in dit topic neer zou zetten, zou het weggezet worden als trollen en zou ik een waarschuwing krijgen. Wat wil je zeggen dat de concurrent van de One een drol is? Wat een vreemde zin in een objectieve review.

De accu is als enige(!) review slecht bevonden, dat wordt luid en breed besproken met sterke woorden. Maar de slechte foto's overdag van de One, mwa die worden lichtjes genoemd, en niet eens meegenomen in een grote vergelijking.

Er wordt niet even kritisch en even lovend gesproken over de goede en slechte punten van beide telefoons. En vervolgens claimen dat dit de enige betrouwbare accutest ter wereld is, daar zal ik maar niets over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
arnoudwokke schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:54:
[...]

Dat is duidelijk een foutje. Ik heb het aangepast, dank voor de opmerkzaamheid!

[...]

Ik maak de foto's vanwege veranderende lichtomstandigheden altijd op hetzelfde moment. Ik had de One niet op moment dat ik de S4 kreeg en deze testfoto's ging maken. Nu heb ik hem gelukkig wel weer en er zal dus een fotovergelijking in de shootout komen :)
Ik had HTC van tevoren gezegd wanneer ik hem terug moest hebben om de vergelijking te kunnen maken in de review, maar ze konden hem mij niet eerder opsturen. Anders had hij er inderdaad tussengestaan, want hij hoort er.
Bedankt voor je reactie Arnoud! Ik zeg dit niet om de S4 te verdedigen oid. Ik twijfel oprecht tussen de One en de S4, zoveel mogelijk details helpen mij dan het beste (en een goed objectief beeld natuurlijk ;)) Ik kijk uit naar jullie shoot-out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:58:
Arnoud zegt over de One: De camera heeft minder megapixels, het homescreen is omgegooid, er zitten speakers aan de voorkant en het ontwerp is van aluminium, dat is een gewaagde keuze en kan op het gebied van ontvangst en productie een bron van problemen vormen. De genoemde keuzes pakken vrijwel allemaal goed uit.

Vervolgens zegt hij dat Blinkfeed zijn doel voorbij schiet en de Camera niet zo goed is, vooral overdag niet. Hoe pakken de genoemde keuzes dan vrijwel allemaal goed uit? Ze pakken voor het homescreen en de camera dus niet goed uit. Maar dat wordt niet genoemd.

Vervolgens staat er: de geoliede marketingmachine van Samsung met vrijwel ongelimiteerd budget kan van een drol met belfunctie en de Galaxy-merknaam nog een verkoopsucces maken.

Als ik dit in dit topic neer zou zetten, zou het weggezet worden als trollen en zou ik een waarschuwing krijgen. Wat wil je zeggen dat de concurrent van de One een drol is? Wat een vreemde zin in een objectieve review.

De accu is als enige(!) review slecht bevonden, dat wordt luid en breed besproken met sterke woorden. Maar de slechte foto's overdag van de One, mwa die worden lichtjes genoemd, en niet eens meegenomen in een grote vergelijking.

Ik krijg een beetje rare nasmaak in de mond.
Er is een verschil tussen het forum en het redactionele stuk wat Arnoud op de Frontpage schrijft, Alles wat hij daar schrijft is voor z'n eigen en/of de rekening van de redactie. Dat ligt voor jou teksten op het forum iets anders.

Natuurlijk mag jij het oneens zijn met Arnoud zijn bevindingen, maar het feit dat andere media heel vaak bij de redactie van Tweakers ten rade gaan zegt al iets over de kwaliteit die daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:58:

Ik krijg een beetje rare nasmaak in de mond.
Ach, die smaak krijg ik ook meestal bij jou reacties...

Hij wil helemaal niet zeggen dat de concurrent een drol is! Hij geeft gewoon de waarheid aan, dat Samsung heel goed in marketing is en zo goed zelfs dat ze een drol met belfunctie ook zouden kunnen verkopen. Voorbeeld van hun sterke marketing zijn de mini modellen. Hoe vaak ik al niet gehoord heb:"Is dat de S3? Oh ik heb dezelfde...alleen de mini! Mensen denken echt dat de mini hetzelfde is, dat komt puur door sterke marketing.

De One heeft een mindere camera dan de S4! Punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:52:
[...]

Top dat je zelf reageert. Dus je weet van al die review sites precies hoe ze metingen doen. Dat is best knap. Nu we toch bezig zijn heb ik nog wat vragen.

De HTC One krijgt op het gebied van betrouwbaarheid een halve ster meer. Hoe kun je een rating geven aan zo'n brede term in een paar dagen tijd, of misschien zelfs een review van een dag? Betrouwbaarheid slaat voor mij op het gebruik van een looptijd van een jaar of 2, hoe kun je daar in zo'n korte tijd een verschil in zien?

Bij welke rating zitten de verwisselbare accu en softwarematige features verwerkt? Want het verschil wat dat betreft is best groot, en ik zie maar een halve ster verschil bij Featureset, en dat is best weinig. Je zegt namelijk zelf dat het de meest complete telefoon is (S4). Als het verschil maar een halve ster is dan zou je daarover ook iets hadden gezegd bij de One.

En waar zit bijvoorbeeld dat Samsung het voor elkaar heeft gekregen om een groter scherm in een kleiner toestel te krijgen? Design is 3 sterren en Bouwkwaliteit 3.5. In welke van de twee zit het plastic? Want die zou een van de beide ratings naar beneden moeten halen. Maar volgens mij worden ze in beide doorgerekend.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat veel dingen die in de tekst worden besproken, totaal niet blijken uit de sterren die gegeven worden. Daardoor onstaat er een vertekend beeld.
Eens

Je kan bouwkwaliteit van de One wel strenger beoordelen als ik zo de foto's zie langskomen van de retailunits. Het bijna gapless design zogezegd. Eigenlijk zijn ze elkaars tegenpool. HTC gebruikt mooiere materialen, maar zet ze vervolgens minder goed in elkaar als zou moeten. Wellicht de iFixit linkjes in de vergelijking meenemen om te zien wat je moet doen om een gebarsten scherm te vervangen. :X
One: Design 5*, bouwkwaliteit 3* (iFixit 1/10, slechtste ooit)
S4: Design 3*, bouwkwaliteit 5* (iFixit 8/10)

De S4 krijgt voor het toepassen van plastic strafpunten op beide vlakken, terwijl plastic ten tijde van de iPhone3GS nog fantastisch was. De Lumia 920 wordt geroemd om hetzelfde polycarbonaat.

Ik vind het niet heel toevallig dat de One toevallig even niet leverbaar was ten tijde van de review van de S4, die online komt nadat de verkoop is gestart. Meestal zijn jullie sneller en is de review er voor de start verkoop. Goed, de review is wel heel uitgebreid en daarvoor petje af. Het is geen klein klusje geweest.

Toch wordt de S4 heel erg afgerekend op de S3. Ik snap het wel, je krijgt het 4-4s-5-5s treintje van Apple voor ogen, maar ook HTC was er ten tijde van de Sensation en Desire serie niet vies van om veel telefoons in hetzelfde jasje uit te brengen. Die had elke 2 maanden een nieuw topmodel en de support van het voorgaande topmodel ging door het doucheputje. HTC is zoekende, want de designtaal vliegt elk jaar alle kanten op in een soort hit&miss methode.

Toegegeven, ik was in den beginne ook pissed op de utistraling van de S4, maar aan de andere kant begrijp ik het nu wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:07:
De One heeft een mindere camera op bepaalde vlakken dan de S4! Punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:06:
[...]

Er is een verschil tussen het forum en het redactionele stuk wat Arnoud op de Frontpage schrijft, Alles wat hij daar schrijft is voor z'n eigen en/of de rekening van de redactie. Dat ligt voor jou teksten op het forum iets anders.
Klopt helemaal. Maar ik mag daar toch een mening over hebben? Net zoals hier heel veel grote reviews naar beneden zijn gehaald omdat ze slecht zouden moeten zijn, kan ik ook over deze review mijn mening geven.
Natuurlijk mag jij het oneens zijn met Arnoud zijn bevindingen, maar het feit dat andere media heel vaak bij de redactie van Tweakers ten rade gaan zegt al iets over de kwaliteit die daar zit.
Ik vind het helemaal top dat Arnoud hier zelf komt reageren. Pure klasse. Maar in zijn reactie over bijvoorbeeld de accutest haalt hij een paar heel grote sites naar beneden. En als ik jou redenering volg, wat betreft getallen zullen er meer media te rade gaan bij die internationale sites. En die worden ook maar 1,2,3 naar beneden gehaald omdat ze geen accutest zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
In totaal als algemeen, is hij gewoon minder!

Voor mij goed genoeg btw!

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
De One heeft Absoluut geen mindere camera dan de S4. HTC heeft er voor gekozen om een hele andere kant op te gaan waardoor de vergelijking heel moeilijk wordt. HTC heeft ervoor gekozen om voor lagere resolutie te gaan waardoor er veel betere fotos in het donker kunnen worden gemaakt.

Als ik naar mij zelf kijk is het meeste wat ik met mijn fotos doe het sharen op social media waardoor de 13MP totaal niet nodig zijn. Ook maak ik de meeste fotos in donkere omgeving waardoor voor mij de HTC One een veel beter keus is qua camera dan de S4.

Ik stel voor dat degene die zeggen dat de camera van de S4 beter is de ongelovelijk goede review van anandtech maar eens gaan lezen dan snappen jullie hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien is het huidige toestel van de gemiddelde bezoeker van dit topic nu gewoon wel beter dan de One of de S4. Kennelijk bieden de nieuwe telefoons geen noemenswaardige voordelen t.o.v. je huidige telefoon (vorige model of een daarvoor).

Zelf heb ik een S2, maar merk dat ik nog niet echt te springen sta om een van deze toestellen te moeten hebben.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
realmadridsi schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:14:
De One heeft Absoluut geen mindere camera dan de S4. HTC heeft er voor gekozen om een hele andere kant op te gaan waardoor de vergelijking heel moeilijk wordt. HTC heeft ervoor gekozen om voor lagere resolutie te gaan waardoor er veel betere fotos in het donker kunnen worden gemaakt.

Als ik naar mij zelf kijk is het meeste wat ik met mijn fotos doe het sharen op social media waardoor de 13MP totaal niet nodig zijn. Ook maak ik de meeste fotos in donkere omgeving waardoor voor mij de HTC One een veel beter keus is qua camera dan de S4.

Ik stel voor dat degene die zeggen dat de camera van de S4 beter is de ongelovelijk goede review van anandtech maar eens gaan lezen dan snappen jullie hoe het zit.
Ik kijk gewoon naar de plaatjes die ik zelf (op amateuristische wijze) schiet met mijn One. Lijkt me dat dat met de S4 beter kan ;) Het is wachten op de S4 review van anandtech om wat dat betreft met elkaar te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-04-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:10:

Ik vind het helemaal top dat Arnoud hier zelf komt reageren. Pure klasse. Maar in zijn reactie over bijvoorbeeld de accutest haalt hij een paar heel grote sites naar beneden. En als ik jou redenering volg, wat betreft getallen zullen er meer media te rade gaan bij die internationale sites. En die worden ook maar 1,2,3 naar beneden gehaald omdat ze geen accutest zouden kunnen doen.
Hij haalt geen grote sites naar beneden, hij trekt twijfel bij bepaalde testmethodes van andere websites, precies zoals jij dat doet bij Arnoud zijn bevindingen. Er is echter wel een heel groot verschil tussen de manier hoe jij dat doet, om zonder enige motivatie en de suggestie wekken dat er iets niet zou kloppen. Ik bedoel, deze zin van jou: "Ik krijg een beetje rare nasmaak in de mond" zegt al genoeg. Arnoud motiveert netjes waarom hij vindt dat bepaalde methodes die anderen hanteren twijfelachtig zijn.

Nogmaals, ik begrijp dat jij het niet met de uitslag eens bent, maar goed..... De feiten en motivatie zijn er wel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
realmadridsi schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:14:

http://www.mobile-review....ng-galaxy-s4-camera.shtml

[ Voor 31% gewijzigd door J0ey op 29-04-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Golf2vr6 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:16:
[...]

Ik kijk gewoon naar de plaatjes die ik zelf (op amateuristische wijze) schiet met mijn One. Lijkt me dat dat met de S4 beter kan ;)
En dan heb je fotos in alle mogelijke scenarios vergeleken?

Bijvoorbeeld in donkere scenarios:
SGS4:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/Samsung/SGS4/SPH-L720-0001-garage.jpg

HTC One:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/Samsung/SGS4/HTC%20One-0004-garage.jpg

Durf je nu nog te zeggen 'de camera van S4 is beter! punt!'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:17:
[...]

Hij haalt geen grote sites naar beneden, hij trekt twijfel bij bepaalde testmethodes van andere websites, precies zoals jij dat doet bij Arnoud zijn bevindingen. Er is echter wel een heel groot verschil tussen de manier hoe jij dat doet, om zonder enige motivatie en de suggestie wekken dat er iets niet zou kloppen.
Het lijkt me sterk dat hij aanwezig was tijdens de reviews van de andere sites. Hij zegt dat ze dat doen op de gok. En dat doet hij zelf dus ook op de gok.

Dus we doen allebei hetzelfde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan ook de sluitertijd langer zetten. :P Je ziet bij de One dat sommige delen al overbelicht zijn hierdoor, zoals het kleine portiekje linksonder waar het detail weg is.

Ik zie veel meer foto's van de S4 die ik beter vind dan die van de One.

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 29-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik denk dat je niet kan zeggen dat 1 van de 2 camera's beter is. Zelfs voor mij zou is niet 1 camera beter geschikt. Bij een avondje wat drinken en stappen met vrienden zal ik meer hebben aan de camera van de One. Even wat foto's maken in het donker, eventueel op facebook en de rest is nog goed genoeg om later terug te zien. Ga ik echter op vakantie, dan is de camera van de S4 beter. Dan maak je overdag foto's die goed genoeg zijn om op tv aan familieleden te laten zien, terwijl de One dan toch veel detail mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:22:
Je kan ook de sluitertijd langer zetten. :P

Ik zie veel meer foto's van de S4 die ik beter vind dan die van de One.
De S4 staat in alle situaties zijn mannetje en blinkt heel erg uit met foto's overdag. De One daarentegen kan alleen mee met de rest in donkere situaties. Overdag loopt hij een straatlengte achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
realmadridsi schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:20:
[...]
Bijvoorbeeld in donkere scenarios
Wie gaat er fcol nou afbeeldingen in deze resolutie posten!? Maar goed.

Dit is ook een foto van de SGS4:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/Samsung/SGS4/SPH-L720-0002-smgarage.jpg

Ziet er, imho, prima uit plus zijn de kleuren, imho, veel en veel natuurlijker dan die van de One. Dat mega overbelichte stuk linksonder bij de One ziet er niet uit. Op de S4 is de gekozen sluitertijd en het resultaat top.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 29-04-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:24:
Ik denk dat je niet kan zeggen dat 1 van de 2 camera's beter is. Zelfs voor mij zou is niet 1 camera beter geschikt. Bij een avondje wat drinken en stappen met vrienden zal ik meer hebben aan de camera van de One. Even wat foto's maken in het donker, eventueel op facebook en de rest is nog goed genoeg om later terug te zien. Ga ik echter op vakantie, dan is de camera van de S4 beter. Dan maak je overdag foto's die goed genoeg zijn om op tv aan familieleden te laten zien, terwijl de One dan toch veel detail mist.
Dit is precies hoe het zit. Het is persoonlijk wat je met je foto's doet. Wanneer ik fotos op vakantie maak die ik van plan ben op TV te laten zien oid dan pak ik wel een echte camera niet een telefoon. Wanneer ik fotos maak die ik aan vrienden wil laten zien dan pak ik mijn telefoon wel waarmee het makkelijk kan worden geshared op fb/twitter oid die de fotos toch cropped naar 1024 x 768. Waardoor er geen verschil merkbaar is tussen een 4mp of 13 mp camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
realmadridsi schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:20:
[...]

En dan heb je fotos in alle mogelijke scenarios vergeleken?

Bijvoorbeeld in donkere scenarios:
SGS4:
[afbeelding]

HTC One:
[afbeelding]

Durf je nu nog te zeggen 'de camera van S4 is beter! punt!'?
Ja dat durf ik! Omdat ik het in het algemeen bedoel en niet in 1 bepaalde omstandigheid...

En kijk even naar die foto die Brat Pitt net gepost heeft.

Mag dat?

Maakt voor mij verder niks uit, lees mijn sig maar!

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 29-04-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:25:
[...]

Wie gaat er fcol nou afbeeldingen in deze resolutie posten!? Maar goed.

Dit is ook een foto van de SGS4:

[afbeelding]

Ziet er, imho, prima uit plus zijn de kleuren, imho, veel en veel natuurlijker dan die van de One. Dat mega overbelichte stuk linksonder bij de One ziet er niet uit. Op de S4 is de gekozen sluitertijd en het resultaat top.
Klopt, zelfs in nachtmodus komt de SGS4 nog niet eens in de buurt van de HTC One in normale modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Het lijkt me sterk dat hij aanwezig was tijdens de reviews van de andere sites. Hij zegt dat ze dat doen op de gok. En dat doet hij zelf dus ook op de gok.
Ik deed dat altijd op de gok, totdat we goede accutesten hadden. Ik discussieer veel en vaak met collega's van andere sites (niet alleen NL, ook Anandtech, The Verge, Engadget enz) en via die weg heb ik dus wel een kijkje in de keuken kunnen krijgen. In hun tekst kun je het trouwens tussen de regels door ook wel lezen. Veel van die sites hebben reviewers op diverse locaties (Londen, USA, soms China), wat het standaardiseren van testen lastig maakt (je moet alle hardware en setup daarvoor twee of drie keer dupliceren, af en toe checken of gelijke omstandigheden nog steeds gelijke resultaten geven etc). Wat dat betreft hebben wij het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zonder die roze bril zien de kleuren er veel beter uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:48:
Als we dan toch in een objectiviteitsverhaal zitten:

"In de Egypt-test komt de S4 tot ongeveer 40fps en dat is hetzelfde als wat we gezien hebben bij de HTC One. Dat komt opnieuw door de Snapdragon 600, die in de Adreno 320 een krachtige gpu heeft. Hij blijft opnieuw de iPhone 5 een stapje voor. Voor de grafisch iets minder zware taken is de framerate dus meer dan voldoende om alles vloeiend weer te geven."

40fps is helemaal niet hetzelfde als wat we gezien hebben bij de HTC One. De One komt maar tot 31 fps. Mag de S4 geen credits krijgen ofzo hier? Blijkbaar doen ze het qua graphics wat beter. En om dan wel te zeggen dat de S4 een stapje voor heeft op de iPhone 5 is helemaal frappant, aangezien dat maar 2 fps scheelt. In tegenstelling tot de One, waar het 10 fps scheelt. Nu zal het mij een worst wezen aangezien ik toch weinig zware games draai op mijn smartphone. Maar wees ook kritisch naar de One aub, en durf op zijn minst te zeggen dat de S4 het op sommige punten beter doet dan de One.

Daarnaast vind ik het ook raar dat de camera van de One niet bij de vergelijking zit. Oke, er komt een shoot-out aan. Maar waarom vergelijken jullie dan wel met de Xperia Z? Ik was echt beter gewend van Tweakers.

Jullie review helpt mij absoluut niet om te kiezen tussen een One of S4.
Daar is de review ook niet voor bedoeld, om te kiezen tussen de One en de S4. Het is een review namelijk over de S4.

Binnenkort komt er op tweakers een review tussen de Xperia Z, de One en de S4. Ben heel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik vind de reviews van Tweakers altijd bijzonder professioneel en gestandaardiseerd in vergelijking met andere websites. De semi-wetenschappelijke benadering bevalt mij wel.

Ik denk dat het begrip cognitieve dissonantie wel van toepassing is voor sommigen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Irminsul schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:54:
Ik vind de reviews van Tweakers altijd bijzonder professioneel en gestandaardiseerd in vergelijking met andere websites. De semi-wetenschappelijke benadering bevalt mij wel.

Ik denk dat het begrip cognitieve dissonantie wel van toepassing is voor sommigen hier ;)
Ach jah, het reviewen van een telefoon heeft ook een persoonlijk tintje... ;)

Maar goed, leuk om Arnoud z'n motivatie en gedachte achter bepaalde testmethodes te lezen.
Daarbij vind ik het ook alleen maar goed dat een reviewer hier in een topic af en toe een kijkje in de keuken geeft. Dit maakt alleen maar duidelijk dat bepaalde reacties, zoals "het is onjuist, want daar schrijven ze ....." vaak geenenkele onderbouwing hebben.

Ik zeg maar zo, beter de manier van Arnoud als de keuze die andere "reviewers" maken.... Bijvoorbeeld het lachen om eigen "foute" grapjes of het zoveel willen vertellen dat je video een onbegrijpelijk breisel van woorden begint te worden.

Arnoud keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk nog het meest vind tegenvallen van de reviews van de sony z, htc one en samsung galaxy s4 is dat op veel punten de 8 maanden oude iphone 5 nog steeds beter presteert als deze drie telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:06:
Wat ik eigenlijk nog het meest vind tegenvallen van de reviews van de sony z, htc one en samsung galaxy s4 is dat op veel punten de 8 maanden oude iphone 5 nog steeds beter presteert als deze drie telefoons.
Nee, dat doet hij niet..... Alleen in bepaalde benchmarks, dat is niet te vergelijken met dagelijks gebruik. Neem de proef maar eens op de som.... Stap maar eens een winkel binnen waar zo zowel een iPhone 5 als bijvoorbeeld een One/S4 hebben liggen. De ervaring is totaal anders......

Maar bijvoorbeeld in het starten van een app of het laden van een website zijn de S4 of de One veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:11:
[...]
Maar bijvoorbeeld in het starten van een app of het laden van een website zijn de S4 of de One veel sneller.
Volgens jullie review niet. Een S4/One is way trager bij het laden van internet pagina's dan een iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:25:
[...]

Volgens jullie review niet. Een S4/One is way trager bij het laden van internet pagina's dan een iPhone 5.
Jullie??? Wil je mij buiten Arnoud zijn review houden?
Mijn eigen ervaring zegt trouwens iets anders, de One laat de T.net fp sneller dan een iPhone 5.
Maar goed, misschien dat dit aan het netwerk ligt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:31:
Jullie??? Wil je mij buiten Arnoud zijn review houden?
Je snapt daadwerkelijk niet dat "jullie" zoiets zou kunnen betekenen als "Tweakers.net"? Wow, okay dan.
Mijn eigen ervaring zegt trouwens iets anders
Verrast mij weinig, op zich.
de One laat de T.net fp sneller dan een iPhone 5.
Nee de iPhone is een whopping factor drie sneller daar in. Een bijzonder knappe prestatie, voor zijn leeftijd.

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 29-04-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:34:
Nee de iPhone is een whopping factor drie sneller daar in. Een bijzonder knappe prestatie, voor zijn leeftijd.
Het is zo ie zo bijzonder verrassend dat de niet innoverende Apple iPhone(pun intended) nog goed kan bij blijven in de diverse benchmarks. Natuurlijk worden een aantal scores beïnvloed door de lagere resolutie van de iPhone 5 maar dan nog is het toch zeer indrukwekkend wat ze uit de beperkte hardware weten te persen.
Let wel we hebben het hier over een 1,3 Ghz dual-core met 1gb DRAM met 1460mAh welke vorig jaar op 21 september al te verkrijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:34:
[...]

Je snapt daadwerkelijk niet dat "jullie" zoiets zou kunnen betekenen als "Tweakers.net"? Wow, okay dan.

[...]

Verrast mij weinig, op zich.

[...]

Ik houd opzich best van een discussie, maar ik vind het niveau waarop jij een discussie houdt van een extreem laag niveau. De 'Verrast mij weinig, op zich' geeft dat wel aan. Ik weet niet wat je probeert te bereiken of waarom je je in je eer aangetast voelt, maar het lijkt me niet nodig om iemand te trollen om zijn mening. Als je het niet met Bullet NL eens bent, kun je vragen naar zijn motivatie en zelf aangeven waarom je het er niet mee eens bent. Dat is een stuk volwassener dan de teksten die je nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DwightKSchrute schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:52:
[...]
Als je het niet met Bullet NL eens bent, kun je vragen naar zijn motivatie en zelf aangeven waarom je het er niet mee eens bent.
Dat hoeft niet. Iedereen heeft een eigen mening en die van hem is gewoon duidelijk, hij prefereert de One. Dat is prima. Alleen van een moderator verwacht ik persoonlijk wat meer objectiviteit.
Dat is een stuk volwassener dan de teksten die je nu uit.
Overdreven lofzang m.b.t. een mobieltje uit de "mond" van een moderator vind ik ook niet volwassen dan wel kunnen (in die "rol"), maar ik snap je mening en ben het er ook mee eens hoor, dat is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:55:
[...]

Dat hoeft niet. Iedereen heeft een eigen mening en die van hem is gewoon duidelijk, hij prefereert de One. Dat is prima. Alleen van een moderator verwacht ik persoonlijk wat meer objectiviteit.

[...]

Overdreven lofzang m.b.t. een mobieltje uit de "mond" van een moderator vind ik ook niet volwassen dan wel kunnen (in die "rol"), maar ik snap je mening en ben het er ook mee eens hoor, dat is het niet :)
Ben ook niet helemaal met je eens. Een moderator heeft ook een mening en een voorkeur, net als jij. Ik vind dat hij dit ook mag uiten, omdat het kan bijdragen in een discussie over de telefoon (in dit geval de HTC One). Ik hecht niet meer waarde aan zijn mening omdat hij moderator is. Ik zelf ben ook in de running voor een nieuwe telefoon en twijfel tussen de Sony Experia Z de HTC One of de iPhone 5. Elke input is voor mij welkom, dus ook de mening van Bullet NL. Zijn werk als moderator staat daar volgens mij buiten.

Edit: laten we nu weer proberen On-Topic te reageren en een discussie houden over de verschillende toestellen. Ik weet dat ik me ook schuldig heb gemaakt aan het Off-Topic reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door DwightKSchrute op 29-04-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DwightKSchrute schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:01:
Ben ook niet helemaal met je eens. Een moderator heeft ook een mening en een voorkeur, net als jij. Ik vind dat hij dit ook mag uiten, omdat het kan bijdragen in een discussie over de telefoon (in dit geval de HTC One). Ik hecht niet meer waarde aan zijn mening omdat hij moderator is. Ik zelf ben ook in de running voor een nieuwe telefoon en twijfel tussen de Sony Experia Z de HTC One of de iPhone 5. Elke input is voor mij welkom, dus ook de mening van Bullet NL. Zijn werk als moderator staat daar volgens mij buiten.
Duidelijk verhaal en niets tegen in te brengen... Ook wel fijn om af en toe de andere kant te zien/horen... d:)b
Edit: laten we nu weer proberen On-Topic te reageren en een discussie houden over de verschillende toestellen. Ik weet dat ik me ook schuldig heb gemaakt aan het Off-Topic reageren.
Yup! Let's move on! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:25:
[...]

De S4 staat in alle situaties zijn mannetje en blinkt heel erg uit met foto's overdag. De One daarentegen kan alleen mee met de rest in donkere situaties. Overdag loopt hij een straatlengte achter.
Je bent wel een volhouder heh? 8)7
De vorige keer dat je dit claimde heb ik er een hele rij aan reviews bij gehaald om te laten zien dat jouw claim onzin is, maar dat vond je teveel leeswerk.
Misschien moet je dit gewoon niet blijven roepen als je niet zelf de moeite wil doen de reviews van diverse sites erop na te slaan, of kom met reviews waarin jouw claim wordt bevestigd dat de camera van de One zo enorm bagger is?
Reviews heb ik willekeurig gekozen op basis van sites die ik vaker bezoek, voel je vrij dit aan te vullen met quotes uit reviews die jij gelezen hebt. ik heb (waar mogelijk) de stukjes erbij gezocht die spreken over daglicht (al moet je om objectief te zijn eigenlijk ook foto's in het donker en video-kwaliteit meenemen, houdt dus in gedachte dat deze opsomming gaat over het zwakste punt van de HTC One camera):
  • Engadget: In short, even though it's not perfect and we'd love to be able to get more detail from zoomed-in shots, the One's UltraPixels methodology appears to be completely sound. We're confident enough in its quality, in fact, to declare the One as our new go-to camera.
  • Slashgear: In more ideal conditions, the One's shots suffer if you blow them up and compare them side-by-side with higher-megapixel images. The 4-megapixel sensor simply lacks the resolution to compete on that level. Nonetheless, at more typical levels of crop, we’re left impressed by the standard of stills from the One. Colors are accurate and there’s admirably little noise, HTC's favored 28mm f/2.0 lens making its presence known once more.
  • Anandtech: There is no question in my mind that the One includes the best camera in the Android space right now with the right tradeoff between resolution and sensitivity.
  • Wired: Call it what you will, it is still inferior. With decent light, indoors or out, photos taken with the HTC One were soft, and lacked the sharpness of pictures shot with the One X, the iPhone 5 and Nexus 4.
  • Gizmodo: Another pleasant surprise: the camera's UltraPixels actually live up to the hype. In our testing the One performed as well as if not better than the top smartphone shooters out there (check out our comparison). It also took better low-light (read: in bars) photos than any phone I've used, and I was extremely impressed by how accurate the color rendering was. Now, if you're planning on printing your photos on 8x10s, maybe you'll miss the extra megapixels, but who really does that with their phone cam?
  • Cnet: Color was also accurate in both my indoor still-life shots, if a bit dark. Outdoors in strong sunlight I did notice some heavy-handed image processing, which tended to blur background details, especially with complex forms such as the branches of trees and other foliage.
  • nog een keer Cnet: We liked the performance of the One when it came to closeup shots--something we, being foodies, do often with our meals. Overall, we found the Ultrapixel camera to be on par, if not a hair ahead of its competitors, especially in low-light and macro shots. It loses out a little in regular daylight settings especially in terms of detail due to the lower megapixel count.
  • Laptopmag: When there was plenty of light outdoors, the One delivered mixed results. When we captured a mailbox with graffiti scrawled all over it, we could easily see where there were extra gobs of blue paint, and the layers of silver and white from various artists' signatures popped. However, when zoomed in to 100 percent, a sticker on the side of the mailbox looked more pixelated than on the iPhone 5.
Er zitten reviewers tussen die het een prima camera vinden, er zijn er die hem minder vinden. Ik lees nergens dat hij jaren achter ligt, en nogmaals: dit gaat over de punt waarop de One het slechts presteert. Jouw claim dat de camera jaren achter loopt en slecht is in daglicht is dus ook niet het meest objectieve beeld dat je mensen mee kan geven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die de HTC One al in het bezit heeft, hoe zit het met de warmteontwikkeling bij zwaar gebruik? Wordt het toestel snel warm, is het merkbaar, is het storend? Ben er nogal huiverig voor als die nu al warm aanvoelt wat het toestel dadelijk gaat doen bij wat langer gebruik/bij weer van rond de 30 graden of in de zon.
Daarnaast wat zijn de ervaringen van de krasgevoeligheid? Kan je hem ook zonder hoesje gebruiken en onbeschadigd laten. Als ik een telefoon koop wil ik hem gewoon zo kunnen gebruiken of alleen een pouche eromheen doen, maar zeker geen vast hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
arnoudwokke schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:32:
[...]

In hun tekst kun je het trouwens tussen de regels door ook wel lezen. Veel van die sites hebben reviewers op diverse locaties (Londen, USA, soms China), wat het standaardiseren van testen lastig maakt (je moet alle hardware en setup daarvoor twee of drie keer dupliceren, af en toe checken of gelijke omstandigheden nog steeds gelijke resultaten geven etc). Wat dat betreft hebben wij het makkelijker.
Wat kun je precies lezen tussen de regels door? Jij benadrukt heel duidelijk dat de S4 een slechte accuduur heeft. Dan zouden ze toch ten minste (volgens jou) op de gok een slechte beoordeling geven? Dan zouden ze het sowieso moeten merken, als het zo slecht zou zijn als jij beweert. Dat zij (op de gok volgens jou) beweren dat die accu heel goed is (voor hun gevoel) en jij als enige van alle reviewers beweert dat het heel slecht is, is op zn minst opvallend. Volgens mij had GSMarena wel meer gedetailleerde info staan over details van de accutest.

Ook al zouden ze het gebaseerd op gevoel en op de gok doen, ze hebben wel allemaal het gevoel dat de S4 ten minste net zo goed is met de accu als de One, en voor velen zelfs iets beter. Hoe zou dat komen?

Hoe komen die andere ratings tot stand? Wat houd bouwkwaliteit in? Het gerespecteerde ifixit is daar bijvoorbeeld totaal niet over te spreken, en jij weer wel. Hoezo is die voor jou minder van de S4, rammelt het ergens? Hetzelfde geld voor betrouwbaarheid.

Dat aluminium voor jou beter aanvoelt dan plastic laat je in meerdere sterren-waarderingen naar boven komen, terwijl de vele extra functies zowel softwarematig als hardwarematig van de S4 nauwelijks terug te zien is in de sterren.

[ Voor 16% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:49:
[...]

Het is zo ie zo bijzonder verrassend dat de niet innoverende Apple iPhone(pun intended) nog goed kan bij blijven in de diverse benchmarks. Natuurlijk worden een aantal scores beïnvloed door de lagere resolutie van de iPhone 5 maar dan nog is het toch zeer indrukwekkend wat ze uit de beperkte hardware weten te persen.
Let wel we hebben het hier over een 1,3 Ghz dual-core met 1gb DRAM met 1460mAh welke vorig jaar op 21 september al te verkrijgen was.
De iPhone is gewoon een erg goede combinatie van geoptimaliseerde hard-en software. De Swift processor die er in zit is door apple zelf ontworpen en sluit dus naadloos aan op de software. Daarnaast is de safari browser erg rap, opnieuw door enorme optimalisatie (vele jaren dezelfde software uitontwikkelen) en afstemmen op de hardware. Die luxe heeft Android niet, daarnaast zijn er nog andere browsers dan chrome. Hoewel ik op mijn Xperia Z graag (eigenlijk alleen maar) chrome gebruik vanwege zijn sync functies is het namelijk niet de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Wat kun je precies lezen tussen de regels door? Jij benadrukt heel duidelijk dat de S4 een slechte accuduur heeft. Dan zouden ze toch ten minste (volgens jou) op de gok een slechte beoordeling geven? Dan zouden ze het sowieso moeten merken, als het zo slecht zou zijn als jij beweert. Dat zij (op de gok volgens jou) beweren dat die accu heel goed is (voor hun gevoel) en jij als enige van alle reviewers beweert dat het heel slecht is, is op zn minst opvallend.
Veel reviewers gebruiken een Amerikaanse versie. Dat is een ander toestel met andere antennes, andere software en dus een heel andere accuduur. Dat is in elk geval een verklaring. En voor het overige: wie gokt, kan ernaast zitten. Bovendien papegaaien veel reviewers elkaar na. Als de een een goede accuduur meldt, durft de andere niet snel te zeggen dat het niet zo is.
Volgens mij had GSMarena wel meer gedetailleerde info staan over details van de accutest.
Ja, je hebt gelijk. Zij hebben wel een duidelijk protocol, maar ze geven niet aan hoe een toestel is geconfigureerd en op welke helderheid hij staat http://blog.gsmarena.com/...ur-new-battery-life-test/ De S4 scoort daar in hun totaal gek genoeg 15 uur meer dan de One, maar in de testen zou ik de S4 niet de winnaar willen noemen. De S4 is twee keer een klein beetje beter dan de One, maar de One is op browsing een stuk beter http://blog.gsmarena.com/...re-done-heres-how-it-did/
Hoe komen die andere ratings tot stand?
iFixit beoordeelt geen bouwkwaliteit, maar repairability: met standaard schroefjes en weinig stacked onderdelen scoort je punten, maar niet met stevige materialen. Dat is dus een heel andere beoordeling. En ja, de knopjes van de S4 rammelen behoorlijk, maar heel bijzonder is dat niet imho. Voor de bouwkwaliteit hebben we geen vaste set tests, zoals met accuduur. Ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten.
Dat aluminium voor jou beter aanvoelt dan plastic laat je in meerdere sterren-waarderingen naar boven komen, terwijl de vele extra functies zowel softwarematig als hardwarematig van de S4 nauwelijks terug te zien is in de sterren.
Beide hebben zijn voordelen en nadelen. Ik vind aluminium niet per se beter dan plastic. Ik vind de vorm en afwerking van de One wel prettiger dan de S4, maar dat is iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

arnoudwokke schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:34:
[...]Bovendien papegaaien veel reviewers elkaar na. Als de een een goede accuduur meldt, durft de andere niet snel te zeggen dat het niet zo is.
Helemaal mee eens! Zeker de kleine blogjes durven niet snel een afwijkend resultaat te publiceren. Waarschijnlijk uit angst dat ze nooit meer een toestel ter review aangeboden krijgen :)

Een review maken is waanzinnig moeilijk om objectief te doen (is mijn eigen ervaring). Hoe je het ook doet, je vindt "iets" van een toestel. Arnoud weet dat heel behoorlijk uit zijn reviews te houden en als hij dus constateert dat de accu van de S4 echt slechter is, dan moet hij dat melden. Dan kan je wat mij betreft 2 dingen doen: Denken dat het zo is, of denken dat er iets mis was met het review toestel. Arnoud kennende zal hij vast wel even contact hebben gehad met Samsung hierover.

Het enige waar hij wat mee betreft snel mee moet stoppen zijn die sterren in zijn beoordeling. Die vertekenen de boel veel te veel wat mij betreft ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]

Veel reviewers gebruiken een Amerikaanse versie. Dat is een ander toestel met andere antennes, andere software en dus een heel andere accuduur. Dat is in elk geval een verklaring. En voor het overige: wie gokt, kan ernaast zitten. Bovendien papegaaien veel reviewers elkaar na. Als de een een goede accuduur meldt, durft de andere niet snel te zeggen dat het niet zo is.
Er zijn best goede review sites tussen die je flink tekort doet hoor door papegaaien te noemen. En het verschil tussen een Amerikaans toestel en een Europees toestel is niet zo groot als het verschil tussen Halleluja en WTF?!

The Verge bijvoorbeeld laat in de conclusie duidelijk merken dat de One zijn liefde heeft gewonnen. Hij zou dus (zoals jij beweert) de erg slechte accuduur van de S4 moeten ondervinden, vervolgens (zoals jij beweert op de gok) een beoordeling moeten geven. Hij geeft vervolgens zijn lieve One een 6 en de S4 een 8 wat betreft accuduur. Dat is toch onmogelijk te verklaren icm met jou bevindingen?
Ja, je hebt gelijk. Zij hebben wel een duidelijk protocol, maar ze geven niet aan hoe een toestel is geconfigureerd en op welke helderheid hij staat http://blog.gsmarena.com/...ur-new-battery-life-test/ De S4 scoort daar in hun totaal gek genoeg 15 uur meer dan de One, maar in de testen zou ik de S4 niet de winnaar willen noemen. De S4 is twee keer een klein beetje beter dan de One, maar de One is op browsing een stuk beter http://blog.gsmarena.com/...re-done-heres-how-it-did/
In hun test scoort de S4 vooral heel goed in licht gebruik, en daar vind jij hem juist erg slecht. Dat heeft niets met helderheid of instellingen te maken hoor, want dat ding staat uit. Dat is op zn zachts gezegd erg opvallend.
iFixit beoordeelt geen bouwkwaliteit, maar repairability: met standaard schroefjes en weinig stacked onderdelen scoort je punten, maar niet met stevige materialen. Dat is dus een heel andere beoordeling. En ja, de knopjes van de S4 rammelen behoorlijk, maar heel bijzonder is dat niet imho. Voor de bouwkwaliteit hebben we geen vaste set tests, zoals met accuduur. Ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten.
Dat je de One met geen mogelijkheid open kunt krijgen zonder het toestel te beschadigen gaat toch echt wel over bouwkwaliteit hoor. Hoe de verschillen van de toestellen worden uitgedrukt in sterren snap ik daarom niet echt.
Beide hebben zijn voordelen en nadelen. Ik vind aluminium niet per se beter dan plastic. Ik vind de vorm en afwerking van de One wel prettiger dan de S4, maar dat is iets anders :)
Dat mag natuurlijk, maar mijn vraag is iets anders. Zoals jij zelf ook heel goed aangeeft is de S4 het meest uitgebreide toestel van het moment. Wat betreft software- en hardwarematige mogelijkheden heeft het een flinke voorsprong op de One dus. Dat zie ik er echter niet uitkomen bij de sterren die worden gegeven.

Ik vind het echt top dat je gewoon reageert op de kritiek en uitleg geeft, dat verdient zeker respect. Ik kijk ook graag naar je reviews en vind ze een beademing als je het vergelijkt met de Amerikaanse oh my gawd! reviews. However ik vind dat er deze keer toch hier en daar wat slordigheden in zitten die allemaal heel toevallig in het voordeel van de One uitpakken.
PaT schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:02:

Het enige waar hij wat mee betreft snel mee moet stoppen zijn die sterren in zijn beoordeling. Die vertekenen de boel veel te veel wat mij betreft ;)
Eensch! De sterren komen eigenlijk niet over met het verhaal. Hij prijst bijv. de S4 voor alle mogelijkheden die er nu zijn, en ook nog voor in de toekomst. Bij de One wordt daarover niet gesproken, de nieuwe zaken zoals Blinkfeed en de Camera vind hij zelfs zwakke punten. En toch is het verschil in dat opzicht maar een halve ster. Dat is niet in het verlengde van het verhaal. Ik denk dat een andere manier van waarderingen geven zijn reviews sterker zal maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

Ik vind de mate waarin iets repareerbaar is wel iets zeggen over de kwaliteit van het (interne) ontwerp. Hoe de One in elkaar geplakt zit, moet je nog maar afwachten hoe die het er over twee jaar vanaf brengt.

Zaten er bij de S4 nog randen e.d.? Had je trouwens een previewmodel of een retailmodel? Naar wat ik hier en elders begrijp zijn veel mensen toch teleurgesteld in de uiteindelijke afwerking van de One, ondanks dat het in potentie een hartstikke goed model is. Dan heb je het over slecht gelijmde covers, de witte band die niet overal even naadloos is, ruwe randen bij de poorten (3,5 en USB) en incidenteel lelijke volume rockers.
Dat i.c.m. de iFixit score kan ik nou niet de vlag opsteken over de bouwkwaliteit.

Kijk je naar de score

Onderdeel
Betrouwbaarheid878
Prijs444
Featureset9108
Beeldkwaliteit opname678
Bereik696
Accuduur944
Gebruiksgemak786
Design1068
Bouwkwaliteit978
Gemiddeld68/9=7,662/9=6,960/9=6,7
Overall988

Dan zie toch wel aparte verschillen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14

BPP

Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:04:
[...]

Ik vind de mate waarin iets repareerbaar is wel iets zeggen over de kwaliteit van het (interne) ontwerp. Hoe de One in elkaar geplakt zit, moet je nog maar afwachten hoe die het er over twee jaar vanaf brengt.

Zaten er bij de S4 nog randen e.d.? Had je trouwens een previewmodel of een retailmodel? Naar wat ik hier en elders begrijp zijn veel mensen toch teleurgesteld in de uiteindelijke afwerking van de One, ondanks dat het in potentie een hartstikke goed model is. Dan heb je het over slecht gelijmde covers, de witte band die niet overal even naadloos is, ruwe randen bij de poorten (3,5 en USB) en incidenteel lelijke volume rockers.
Dat i.c.m. de iFixit score kan ik nou niet de vlag opsteken over de bouwkwaliteit.

Kijk je naar de score

Onderdeel
Betrouwbaarheid878
Prijs444
Featureset9108
Beeldkwaliteit opname678
Bereik696
Accuduur944
Gebruiksgemak786
Design1068
Bouwkwaliteit978
Gemiddeld68/9=7,662/9=6,960/9=6,7
Overall988

Dan zie toch wel aparte verschillen ontstaan.
Volgens IFixit is die zéér moeilijk te repareren, maar dat zegt toch niets over de bouwkwaliteit? Die was volgens IFixit juist zeer goed. (Over de HTC One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Eigenlijk vind ik dat het punt: "Design" weggelaten moet worden bij die score. Uiteindelijk is het design een uiterst persoonlijk iets en wat niets te maken heeft met hoe goed een telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
The Anarchist schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:17:
Eigenlijk vind ik dat het punt: "Design" weggelaten moet worden bij die score. Uiteindelijk is het design een uiterst persoonlijk iets en wat niets te maken heeft met hoe goed een telefoon is.
Weet ik niet, Design hoort tegenwoordig (met dank aan Apple) bij een Smarphone, ik denk dat dit ook prima mee genomen kan worden..... Arnoud hoeft hier in ook zeker niet alleen op zijn eigen mening af te gaan... Hij kan bijvoorbeeld een aantal andere mensen op kantoor vragen wat zij het uiterlijk van een toestel vinden.

Ik snap overigens de commotie over de gegeven scores niet zo, het is niet voor het eerst dat Arnoud in een review dergelijke cijfers geeft. Ten tijde de HTC One en Sony Xperia Z heb ik daar ook niemand over gehoord, nu de Samsung Galaxy S4 wat minder scoort dan vermoedelijk een aantal mensen hadden verwacht is het in eens een discussiepunt? Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
[...]

En ja, de knopjes van de S4 rammelen behoorlijk, maar heel bijzonder is dat niet imho.

[...]
Ik net nog even aan mijn S4 gevoeld maar de knopjes zitten hartstikke vast, er rammelt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
mytheory schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:43:
[...]

Ik net nog even aan mijn S4 gevoeld maar de knopjes zitten hartstikke vast, er rammelt niets.
Tja..... Blijkbaar is er net als met de HTC One toch wat verschil in kwaliteit..... Maar goed, Samsung stuurt zelf het exemplaar richting Tweakers op, dan moeten ze indien het wel kan, gewoon een goed exemplaar op sturen.

Overigens zat de menu knop bij de S4 die ik in mijn handen heb gehad ook iets wat losjes/scheef. Maar niet anders dan dat ik van de S3 gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Deels heb je gelijk, echter als de verschillen tussen toestellen zo groot zijn kan je hier nog best objectief een waardeoordeel over geven. De S4 is design technisch geen hoogstandje en zelfs ouderwets en weinig innovatief, terwijl de One hier toch echt punten op scoort op:

- alu body met slimme oplossing voor de antennes die tevens een design twist geven
- gebogen achterkant welke ook nog eens praktisch is voor het vasthouden
- luidsprekers aan de voorkant, redelijk uniek en ook nog eens zeer functioneel en zorgt voor een eigen gezicht.

... Je hoeft dan niet eens het toestel perse mooier te vinden overigens.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:53:
Dit is een topic om te vergelijken heh, niet om vragen van 'n reviewer beantwoordt te zien worden :s
Eigenlijk vind ik dat het punt: "Design" weggelaten moet worden bij die score. Uiteindelijk is het
design een uiterst persoonlijk iets en wat niets te maken heeft met hoe goed een telefoon is.
Softwarefeatures zijn dat ook, bouwkwaliteit ook, materiaalgebruik ook, gewicht en dikte ook...
Softwareschil ook, merk ook, prijs ook... En ga zo maar door, zo is alles wel onder 'persoonlijk' te schoffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:41:
[...]

Weet ik niet, Design hoort tegenwoordig (met dank aan Apple) bij een Smarphone, ik denk dat dit ook prima mee genomen kan worden..... Arnoud hoeft hier in ook zeker niet alleen op zijn eigen mening af te gaan... Hij kan bijvoorbeeld een aantal andere mensen op kantoor vragen wat zij het uiterlijk van een toestel vinden.

Ik snap overigens de commotie over de gegeven scores niet zo, het is niet voor het eerst dat Arnoud in een review dergelijke cijfers geeft. Ten tijde de HTC One en Sony Xperia Z heb ik daar ook niemand over gehoord, nu de Samsung Galaxy S4 wat minder scoort dan vermoedelijk een aantal mensen hadden verwacht is het in eens een discussiepunt? Beetje vreemd.
Het punt is juist dat de scores bijzonder slecht tot elkaar te relateren zijn.

Neem de S3 review reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger er van vorig jaar bij en daar kreeg het toestel nog een 9. De nieuwe versie met groter HD scherm, sneller processor, verbetering van bouwkwaliteit krijgt een 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14

BPP

Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:57:
[...]

Het punt is juist dat de scores bijzonder slecht tot elkaar te relateren zijn.

Neem de S3 review reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger er van vorig jaar bij en daar kreeg het toestel nog een 9. De nieuwe versie met groter HD scherm, sneller processor, verbetering van bouwkwaliteit krijgt een 8
Dus moet de S4 maar een 10 krijgen? En dan de S5 een 11?
Jij snapt toch ook wel dat je scores van een jaar geleden niet kunt vergelijken?

[ Voor 6% gewijzigd door BPP op 29-04-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Jah, omdat hij iets tegenvalt misschien? Overal valt te lezen dat Samsung er best iets meer energie in had mogen steken. Veel websites hebben het zelfs over het iPhone 4/5 syndroom.

Het laat dus zien dat een groter scherm, snellere CPU en verbeteringen in bouwkwaliteit een jaar verder niet genoeg zijn om een even hoge score te halen.

Begrijp me niet verkeerd, ik post dit niet om te bashen of wat dan ook.... Maar het is toch gewoon zo dat Samsung veel kritieken krijgt om de gemaakte keuze, in die zin is de stap die HTC heeft gemaakt van One X naar One toch veel groter?

Dat valt gewoon uit de review van Arnoud te lezen, natuurlijk, qua specs is het ding helemaal goed en met een 8 als rapportcijfer heeft hij nog steeds een dikke voldoende....

Jou onbegrip van de scores kan je hier denk ik ook uithalen, de stap van S3 naar S4 is voor Samsung niet genoeg om wederom een hoge score te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, toentertijd was de S3 een 9 waard, was gewoon de absolute top op veel vlakken :)
Dat de S4 nu een 8 scoort betekend niet dat hij minder is dan de S3 natuurlijk, een 8 in 2013 is toch ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Even kort antwoorden, zit er een mobiel te typen :)

Niet iedereen is een papegaai, maar er zijn er veel. Zoals Bullet zegt, vooral kleinere. The Verge is wisselend, maar vind vooral David Pierce slecht. Hij maakt er een column van. Vlad Savov vind ik beter.

Het verschil in licht gebruik met Gsmarena kan ik niet verklaren, maar er staat nergens Hoe ze standby testen. Gek, want dat maakt hoop verschil. Mijn model is retail met retail firmware.

Over de One: die issues geen zeker terugkomen in de shootout.

Sorry als ik niet op alles heb geantwoord. Het is lastig typen op een nieuwe telefoon met toetsenbord dat mijn favoriete woorden niet kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
arnoudwokke schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:04:

Sorry als ik niet op alles heb geantwoord. Het is lastig typen op een nieuwe telefoon met toetsenbord dat mijn favoriete woorden niet kent :)
offtopic:
Heb je nu de Nexus 5 al dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Arnoud test momenteel een telefoon voor z'n leeftijd, de Doro PhoneEasy 740 >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Bpp/Bullet/CLB oh nee, helemaal niet. Ik kan goed leven met de 8 voor een S4. Maar ik relateer het aan bv de accutijd. Zelfde als de S3. S3 krijgt een 8, S4 een 4. Dat soort dingen. De S4 zit als het goed is veel steviger in elkaar dan een S3, toch maar een puntje verschil. Design ook eens, recyclen is bad. :+
Maar ja, ga ik verder zoeken, dan heeft de OneX+ een 10 voor design gekregen, terwijl dat een opgewarmde One X is, die ook een 10 kreeg.

Anders gezegd, de One ziet er prachtig uit (als ze de Ikea handleiding van het in elkaar zetten wèl volgen), maar het is een luck based mission om ook dat prachtige toestel te krijgen. Zowel qua levering als bouw. Dan vind ik een 9 misschien wel to much in relatie tot de Z en de S4.

Betrouwbaarheid snap ik niet als criterium, belt ie soms niet als je een noodnummer nodig hebt? Spontane reboots? Net zoals gebruiksgemak voor de Z een 6. Dat doet mij als laag aan voor een toestel als dat. Eigenlijk zou de waterdichtheid een plus moeten zijn, want in de regen is ie ook te gebruiken. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 29-04-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:03:
Jah, omdat hij iets tegenvalt misschien? Overal valt te lezen dat Samsung er best iets meer energie in had mogen steken. Veel websites hebben het zelfs over het iPhone 4/5 syndroom.

Het laat dus zien dat een groter scherm, snellere CPU en verbeteringen in bouwkwaliteit een jaar verder niet genoeg zijn om een even hoge score te halen.

Begrijp me niet verkeerd, ik post dit niet om te bashen of wat dan ook.... Maar het is toch gewoon zo dat Samsung veel kritieken krijgt om de gemaakte keuze, in die zin is de stap die HTC heeft gemaakt van One X naar One toch veel groter?

Dat valt gewoon uit de review van Arnoud te lezen, natuurlijk, qua specs is het ding helemaal goed en met een 8 als rapportcijfer heeft hij nog steeds een dikke voldoende....

Jou onbegrip van de scores kan je hier denk ik ook uithalen, de stap van S3 naar S4 is voor Samsung niet genoeg om wederom een hoge score te behalen.
Zo kan je ook tegen de HTC One aankijken ("iPhone 4/5 syndroom"), het enige wat echt innoverend is zijn de speakers. De camera in sommige gevallen een stuk slechter t.o.v. de One X en de bouw kwaliteit is ook bij sommige toestellen erg slecht. Blinkfeed schijnt ook niet echt top te zijn wat ik van de meeste reviewers lees.

Of was het ineens wel goed als Samsung een ander design had gekozen? Dit design is gewoon prima, heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de HTC One en toch zit er een 5" scherm in tegenover het 4.7" van de HTC One. De behuizing van de One is mooier als het goed in elkaar zit. Als ik het problemen topic van de One zo zie is dat bij heel erg veel HTC One's niet het geval, dan is het maar net de vraag of je dat wil. Vooral met de beperkte voorraad (nog steeds) ben je zo een aantal weken aan het wachten op een nieuw toestel waarvan het nog maar de vraag is of die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
J0ey schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:20:
[...]

Zo kan je ook tegen de HTC One aankijken ("iPhone 4/5 syndroom"), het enige wat echt innoverend is zijn de speakers. De camera in sommige gevallen een stuk slechter t.o.v. de One X en de bouw kwaliteit is ook bij sommige toestellen erg slecht. Blinkfeed schijnt ook niet echt top te zijn wat ik van de meeste reviewers lees.

Of was het ineens wel goed als Samsung een ander design had gekozen? Dit design is gewoon prima, heeft ongeveer dezelfde afmetingen als de HTC One en toch zit er een 5" scherm in tegenover het 4.7" van de HTC One. De behuizing van de One is mooier als het goed in elkaar zit. Als ik het problemen topic van de One zo zie is dat bij heel erg veel HTC One's niet het geval, dan is het maar net de vraag of je dat wil. Vooral met de beperkte voorraad (nog steeds) ben je zo een aantal weken aan het wachten op een nieuw toestel waarvan het nog maar de vraag is of die beter is.
Ik geloof dat de essentie van mijn verhaal jou volledig ontgaat. Ik heb het niet over specifieke onderdelen die op punten beter zijn. Ik heb het over een stap die gemaakt is van het vorige model tot het huidige model in relatie tot wat je van fabrikanten zou mogen/kunnen verwachten.

Je discussie over defecte toestellen is dan ook niet helemaal op zijn plaats, Maar om je daar toch antwoord op te geven, naar mijn mening dient HTC gewoon voor een goed en netjes afgewerkt exemplaar te zorgen. Heb je dat niet? Gewoon terug naar de verkoper om te zorgen dat je wel een goed afgewerkt exemplaar krijgt. Overigens geld dit ook voor een S4 welke dode pixels heeft en/of een kleurenwaas over het scherm heeft. In het HTC One levertijden topic kan je lezen dat ook ben uitgeweken naar een winkel welke een wel mooi afgewerkt exemplaar had. En geloof me, ik ben een kritische gebruiker wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb vooral het idee dat reviewers van verandering houden, wat ook wel logisch is op zich. Ik denk dat daarom vaak dingen als hoe goed een toestel simpelweg werkt over het hoofd worden gezien. Samsung borduurt voort op een toptoestel, HTC moet proberen te innoveren, ze hebben namelijk een grote achterstand. Daardoor lijkt de One ineens een heel goed toestel t.o.v. de S4, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Ik heb dit al in 2009 ondervonden. Ik moest kiezen tussen een HTC Hero of iPhone 3GS. Letterlijk elke review die ik heb gelezen toen prees de Hero de hemel in. Uiteindelijk bleek dit met afstand de verkeerde keuze te zijn. Qua gebruiksvriendelijkheid, en het all round goed preseteren was de 3GS 100× beter.

Ik zeg niet dat dat nu met de S4 ook zo is t.o.v. de One. Maar het zal wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:28:
[...]

Ik geloof dat de essentie van mijn verhaal jou volledig ontgaat. Ik heb het niet over specifieke onderdelen die op punten beter zijn. Ik heb het over een stap die gemaakt is van het vorige model tot het huidige model in relatie tot wat je van fabrikanten zou mogen/kunnen verwachten.

Je discussie over defecte toestellen is dan ook niet helemaal op zijn plaats, Maar om je daar toch antwoord op te geven, naar mijn mening dient HTC gewoon voor een goed en netjes afgewerkt exemplaar te zorgen. Heb je dat niet? Gewoon terug naar de verkoper om te zorgen dat je wel een goed afgewerkt exemplaar krijgt. Overigens geld dit ook voor een S4 weke dode pixels heeft en/of een kleurenwaas over het scherm heeft. In het HTC One levertijden topic kan je lezen dat ook ben uitgeweken naar een winkel welke een wel mooi afgewerkt exemplaar had. En geloof me, ik ben een kritische gebruiker wat dat betreft.
Ik heb het ook niet alleen over dat bericht, maar ook een beetje over jou berichten in het algemeen. Als je speciaal naar een winkel moet om zeker te weten dat je een goed afgewerkt exemplaar hebt dan zegt dat al genoeg lijkt me. ;) En terug naar de verkoper is leuk, maar als er geen voorraad is zit je een paar weken zonder telefoon. Ik weet overigens niet of Samsung dat wel goed voor elkaar heeft, dus dat laat ik even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel een punt. Ik probeer er wat van te maken, maar dingen als bouwkwaliteit zitten mij wel dwars. Waar valt bijvoorbeeld het scherm onder? Design of bouwkwaliteit?

@Bullet
Niemand wil natuurlijk alle mobieltjes in een winkel proberen voordat ie een goede heeft. Dat moet men in de fabriek al ondervangen. Desnoods plakken ze dat ding vast met een tape die je weer kan verwijderen thuis. Dan kan in ieder geval de lijm drogen.

Trouwens, lang niet alle verkopers gaan hierin mee. Bullet2 zegt dan: "ja, deze doos is al open geweest, die hoef ik niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
J0ey schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:20:
[...]

Je zit er echt volkomen naast.

Vergelijk de One X van vorig jaar met de huidige One en er is nagenoeg niets hetzelfde gebleven. HTC heeft de software en de behuizing grondig op de schop genomen. Samsung daarentegen heeft ook niet stil gezeten maar heeft maar niet haar uiterste best gedaan en dat is ook de rode draad die je in veel reviews terug leest. Er is dus niet zoveel mis met de S4 alleen in vergelijking tot de S3 zijn de verschillen minimaal en dat wordt dus ook wel iPhone 4/5 syndroom genoemd. Kortom van Samsung werd meer verwacht dan alleen een S3 in een nieuw jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De S4 is niet verrassend, dat wil je zeggen. De One is een mooie verrassing op de OneX serie. Hoe kan je nou zeggen dat hij er volkomen naast zit? Naar wat ik begrijp is de S4 veel steviger dan de S3. Maar ondanks dat de S3 niet zo stevig aanvoelde, viel het buiten het SDS wel mee met de ellende volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:41:
[...]

Je zit er echt volkomen naast.

Vergelijk de One X van vorig jaar met de huidige One en er is nagenoeg niets hetzelfde gebleven. HTC heeft de software en de behuizing grondig op de schop genomen. Samsung daarentegen heeft ook niet stil gezeten maar heeft maar niet haar uiterste best gedaan en dat is ook de rode draad die je in veel reviews terug leest. Er is dus niet zoveel mis met de S4 alleen in vergelijking tot de S3 zijn de verschillen minimaal en dat wordt dus ook wel iPhone 4/5 syndroom genoemd. Kortom van Samsung werd meer verwacht dan alleen een S3 in een nieuw jasje.
Hoezo? Lees nou eens wat je zelf schrijft. 8)7 Ook aan de S4 is nagenoeg alles veranderd, op software gebied zelfs nog veel meer dan op de One. Alleen omdat de behuizing op de S3 lijkt is het niet dezelfde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:44:
De S4 is niet verrassend, dat wil je zeggen. De One is een mooie verrassing op de OneX serie. Hoe kan je nou zeggen dat hij er volkomen naast zit? Naar wat ik begrijp is de S4 veel steviger dan de S3. Maar ondanks dat de S3 niet zo stevig aanvoelde, viel het buiten het SDS wel mee met de ellende volgens mij.
Omdat de "iPhone 4/5 syndroom" niet opgaat voor de HTC One. De One is echt wezenlijk anders dan de One X en dat kan ik toch echt niet zeggen van de S4.
J0ey schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:44:
Hoezo? Lees nou eens wat je zelf schrijft. 8)7 Ook aan de S4 is nagenoeg alles veranderd, op software gebied zelfs nog veel meer dan op de One. Alleen omdat de behuizing op de S3 lijkt is het niet dezelfde telefoon
Wat is er dan wezenlijk veranderd aan de S4 t.o.v. S3 volgens jou? ALs je doelt op de nutteloze gimmicks die Samsung heeft toegevoegd dan denk ik dat je last heb van een ander syndroom :/

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 29-04-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:54:
[...]

Omdat de "iPhone 4/5 syndroom" niet opgaat voor de HTC One. De One is echt wezenlijk anders dan de One X en dat kan ik toch echt niet zeggen van de S4.

[...]

Wat is er dan wezenlijk veranderd aan de S4 t.o.v. S3 volgens jou? ALs je doelt op de nutteloze gimmicks die Samsung heeft toegevoegd dan denk ik dat je last heb van een ander syndroom :/
Ik denk eerder dat jij maar lekker van je HTC One moet gaan genieten, want er valt geen fatsoenlijke dicussie te voeren zo natuurlijk. :)
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.