Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
J0ey schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:56:
[...]

Ik denk eerder dat jij maar lekker van je HTC One moet gaan genieten, want er valt geen fatsoenlijke dicussie te voeren zo natuurlijk. :)
Ik heb een Samsung Galaxy S3 ;)

Naast de iSheep hebben we sinds dit jaar ook de sSheep _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 29-04-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:34:
Wel een punt. Ik probeer er wat van te maken, maar dingen als bouwkwaliteit zitten mij wel dwars. Waar valt bijvoorbeeld het scherm onder? Design of bouwkwaliteit?

@Bullet
Niemand wil natuurlijk alle mobieltjes in een winkel proberen voordat ie een goede heeft. Dat moet men in de fabriek al ondervangen. Desnoods plakken ze dat ding vast met een tape die je weer kan verwijderen thuis. Dan kan in ieder geval de lijm drogen.

Trouwens, lang niet alle verkopers gaan hierin mee. Bullet2 zegt dan: "ja, deze doos is al open geweest, die hoef ik niet".
Ach, ik heb een aantal winkels bezocht, vorige week al om de HTC One vast te houden, ik wou specifiek tot zaterdag wachten met de aankoop omdat de S4 dan beschikbaar zou worden. Vooral om eerst zelf het verschil tussen de S4 en One mee maken. Na dat ik afgelopen zaterdag eerst drie kwartier met de S4 heb kunnen spelen heb ik de conclusie getrokken dat het hem niet was, natuurlijk een hij heeft een aantal voordelen op een One, maar het gevoel ontbrak, er was geen wederzijdse liefde om het zo maar te zeggen.

Heel rationeel gezien is 600 a 700 euro voor een telefoon die maar een jaartje (in mijn geval) mee gaat heel veel geld. Ik moet naast dat ik overtuigt bent van de specs (wat wel goed zit bij de S4) ook een gevoel hebben bij een telefoon. Dat geeft de One mij veel meer dan de S4. Iets wat enorm persoonlijk is, heb jij dit gevoel bij een S4? Ga dan vooral voor deze telefoon!

Dit is ook wat ik vandaag in het One topic heb proberen te beschrijven, er is namelijk meer dan alleen maar specs. Dat is voor mij namelijk de wauw-factor. Deze heb ik wel bij de One en niet bij de S4.

Ik heb de One hier naast me liggen, ik heb nog steeds de neiging om hem aan te raken c.q. te strelen 8)7 Jah, een volwassen vent van tegen die dichter bij de 40 is dan bij de 30 die een telefoon wil strelen ;) Laat mijn vrouw het niet horen.

Geen van de verkopers die ik heb gesproken deden trouwens moeilijk, helemaal niet als je zegt dat je een telefoon van 600 euro eerst gewoon wil zien voor dat je hem koopt. Helemaal wanneer je ook duidelijk maakt dat je op Tweakers een paar exemplaren voorbij hebt zien komen die niet helemaal netjes in elkaar zitten. Zonder probleem gingen de doosjes open uit het plastic.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ok, goed om te lezen. Klinkt herkenbaar * Señor Sjon aait zijn 65" plasma <3 ).

Ik heb vooralsnog meer met de Note 2. Lekker groot scherm, lekker snappy en je kan met de pen ook wat aanklooien. Het maakt gelijk mijn GalaxyTab10.1 obsolete. De metallic look vind ik vrij netjes van deze en het 7200P scherm is mooi zat. Mijn keuze hangt heel erg samen met de VF actie. Dat is de enige plek waar ik een S4 zou kopen, voor de rest vind ik het gewoon teveel geld worden i.c.m. een abonnement. De laagste optie buiten Vodafone is al rond de 900 euro over twee jaar en dat vind ik teveel. De Note zit rond de 650 bij VF Red en 720-750 elders. Dertig euro per maand gemiddeld vind ik gewoon de max, meer wil ik er niet aan uitgeven.

De One mist voor mij een paar dingen die ik wel wil zien in een telefoon, dat is al uitvoerig besproken hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 29-04-2013 20:30 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 11:38
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:03:
Jah, omdat hij iets tegenvalt misschien? Overal valt te lezen dat Samsung er best iets meer energie in had mogen steken. Veel websites hebben het zelfs over het iPhone 4/5 syndroom.
Hij had anders de iPhone 5 welgeteld 5 sterren gegeven voor design. Hij zegt daarbij dat voor hem aluminium geen nadeel hoeft te zijn per se. De iPhone die dus nagenoeg gelijk is aan zijn voorganger, alleen een slag groter en uitgevoerd met erg krasgevoelig materiaal krijgt 5 sterren.

De S4 is op zijn beurt tov van zijn voorganger, lichter, kleiner en wonderbaarlijk genoeg toch met groter scherm. Diezelfde S4 krijgt bijna unaniem van alle andere reviewers de opmerking dat hij veel beter aanvoelt dan de S3. Bovendien heeft dat design het grote voordeel tov van concurrenten dat er een verwisselbare backcover, accu en SD kaart is. En toch krijgt hij zo laag voor design? Niet echt logisch he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Design is wel meer dan dat hoor ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 21:07

BPP

Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:29:
[...]

Hij had anders de iPhone 5 welgeteld 5 sterren gegeven voor design. Hij zegt daarbij dat voor hem aluminium geen nadeel hoeft te zijn per se. De iPhone die dus nagenoeg gelijk is aan zijn voorganger, alleen een slag groter en uitgevoerd met erg krasgevoelig materiaal krijgt 5 sterren.

De S4 is op zijn beurt tov van zijn voorganger, lichter, kleiner en wonderbaarlijk genoeg toch met groter scherm. Diezelfde S4 krijgt bijna unaniem van alle andere reviewers de opmerking dat hij veel beter aanvoelt dan de S3. Bovendien heeft dat design het grote voordeel tov van concurrenten dat er een verwisselbare backcover, accu en SD kaart is. En toch krijgt hij zo laag voor design? Niet echt logisch he.
Design wordt al jaar en dag meegenomen in de reviews in bijna alle belangrijke reviews. Wordt er nu opeens een probleem van gemaakt omdat de S4 niet zo'n hoog cijfer heeft. The Verge geeft de S4 zelfs een 5 voor design. Zijn dat dan ook gelijk prutsers?

Overigens zijn het beide toptoestellen met hun voor en nadelen. Laat iedereen lekker in zijn waarde en geniet van je (eigen) keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door BPP op 29-04-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:29:
[...]

Je begrijpt mijn punt niet, een iPhone die vorige jaar 5 sterren kreeg zal dat nu niet meer behalen door verandering in tijd en technische mogelijkheden.

Heel veel reviewers geven ondanks hun positieve kritieken aan dat de S4 niet zo vernieuwend is, het is meer een goede upgrade van de S4 dan een daadwerkelijk nieuw toestel.

Ik vindt het volkomen logisch dat veel reviewers kritisch zijn over het design, het is als een VW Golf 5/6 een constante stroom van verbeteringen, maar in een nagenoeg zelfde verpakking. Je kan dan onmogelijk spreken over een vernieuwend design. Het is een doorontwikkeling van een S3, prima..... Een duidelijke keuze van Samsung, maar dan kan je reëel gezien toch niet verwachten dat veel mensen uitgesproken warm worden van het design? Het is gewoon een bekend verhaal met de S4.

Ik snap ook niet waarom jij dit zo wil blijven verdedigen? Waar de One een revolutie is ten opzichte van de One X, is de S4 zeker naar mijn persoonlijke mening een evolutie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt. Maar het punt is eigenlijk, hoe kan een ontwerp slecht scoren, omdat ie lijkt op het model van vorig jaar? Waarom krijgt de HTC One X+ een 10, terwijl daar ook geen vernieuwing is qua design t.o.v. de One X, die ook een 10 heeft? Doe hetzelfde met de S3 en S4 en het is opeens prut? Teleurgesteld is het juiste woord misschien, maar het is ook niet meer te verwachten dat we elk jaar een volledig nieuw model zien, vooral bij een dominant iets als het scherm. De iPhone 4S kreeg een 8 voor ontwerp, hetzelfde ontwerp als de 4.

Liefst had ik natuurlijk ook wat mooiers gezien, de renders die langskwamen waren vele malen beter. Maar dan nog. Zegt design ook wat over buttonlayout e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:39:
Klopt. Maar het punt is eigenlijk, hoe kan een ontwerp slecht scoren, omdat ie lijkt op het model van vorig jaar? Waarom krijgt de HTC One X+ een 10, terwijl daar ook geen vernieuwing is qua design t.o.v. de One X, die ook een 10 heeft? Doe hetzelfde met de S3 en S4 en het is opeens prut? Teleurgesteld is het juiste woord misschien, maar het is ook niet meer te verwachten dat we elk jaar een volledig nieuw model zien, vooral bij een dominant iets als het scherm. De iPhone 4S kreeg een 8 voor ontwerp, hetzelfde ontwerp als de 4.

Liefst had ik natuurlijk ook wat mooiers gezien, de renders die langskwamen waren vele malen beter. Maar dan nog. Zegt design ook wat over buttonlayout e.d.?
Hij (de S4) scoort toch helemaal niet slecht? Hij heeft een mooie voldoende.... Heb zo straks al geschrven, de One X en One X+ zijn feitelijk de zelfde telefoons......Je kan dit vergelijken met de Sensation /XE. Heel anders dan de iPhone 4/5 en Galaxy S3/S4. Dit verschil valt al op te maken uit het feit dat de One X(+) serie en de Sensation (EX) door HTC in het zelfde productjaar zijn gepresenteerd.
Bij zowel de Samsung als de iPhone is er sprake van een nieuw model.

Wat maakt het verder nou uit? Het enige wat er gebeurd is dat hij een minder hoog cijfer haalt dan sommigen hier liever hadden gezien. Vind jij de S4 mooi? Dan haal je hem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:39:

Hij scoort niet slecht op design maar verdient ook geen pluspunten.
Bij de One is duidelijk dat HTC zeer hun best ervoor gedaan hebben en dat verdient wel pluspunten.
Imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:54:
[...]

Omdat de "iPhone 4/5 syndroom" niet opgaat voor de HTC One. De One is echt wezenlijk anders dan de One X en dat kan ik toch echt niet zeggen van de S4.

[...]

Wat is er dan wezenlijk veranderd aan de S4 t.o.v. S3 volgens jou? ALs je doelt op de nutteloze gimmicks die Samsung heeft toegevoegd dan denk ik dat je last heb van een ander syndroom :/
Behalve het uiterlijk precies hetzelfde als wat er ook aan de One is veranderd. Zoals een andere camera, beter geluid (grotere speaker op de achterkant). Al die gestures (wat voor sommige mensen handig kan zijn). Het kunnen bedienen met handschoenen (toch wel een must aan het worden zo lijkt het). Relatief gezien een grotere vooruitgang in schermkwaliteit dan bij de One.

Leuk dat HTC ervoor kiest om minder megapixels erin te stoppen, om de speakers naar de voorkant te verplaatsen (waardoor je een even groot toestel krijgt met kleiner scherm), maar dit wil niet zeggen dat dit perse goede keuzes zijn. Men moet dan ook niet doen alsof HTC opnieuw het wiel heeft uitgevonden met dit toestel.

Daarnaast blijf ik maar zeggen, ik heb nog niet gekozen voor de S4 of de One. Ik twijfel heel erg nog steeds, maar ik krijg steeds meer het idee dat je hier de One door je strot geduwd krijgt. Wat relativering is wel op zijn plaats. Je hoort bijvoorbeeld niemand erover dat er door die speakers op de voorkant een 0,3 inch kleinere scherm is in een toestel met dezelfde afmetingen. Ik geloof niet dat ineens de helft van de mensen goed geluid belangrijker vindt dan een groter scherm in hetzelfde formaat. Uiteindelijk kijk je 95% van de tijd met je smartphone naar dat scherm zonder geluid uit de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:52:
Je hoort bijvoorbeeld niemand erover dat er door die speakers op de voorkant een 0,3 inch kleinere scherm is in een toestel met dezelfde afmetingen. Ik geloof niet dat ineens de helft van de mensen goed geluid belangrijker vindt dan een groter scherm in hetzelfde formaat. Uiteindelijk kijk je 95% van de tijd met je smartphone naar dat scherm zonder geluid uit de speakers.
Misschien omdat mensen 0.3inch niet erg vinden om te verliezen? Ik lever graag 0.3 inch in om juist goed geluid eruit te krijgen. Heb de telefoon nu al meer als muziekbron gebruikt dan mijn HTC Desire in de 3 jaar hiervoor. Zelfs een custom ringtone horen is nu geen straf meer.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:52:
[...]

Daarnaast blijf ik maar zeggen, ik heb nog niet gekozen voor de S4 of de One. Ik twijfel heel erg nog steeds, maar ik krijg steeds meer het idee dat je hier de One door je strot geduwd krijgt. Wat relativering is wel op zijn plaats. Je hoort bijvoorbeeld niemand erover dat er door die speakers op de voorkant een 0,3 inch kleinere scherm is in een toestel met dezelfde afmetingen. Ik geloof niet dat ineens de helft van de mensen goed geluid belangrijker vindt dan een groter scherm in hetzelfde formaat. Uiteindelijk kijk je 95% van de tijd met je smartphone naar dat scherm zonder geluid uit de speakers.
Tja, scherm.... 0.3" Natuurlijk is de HTC iets kleiner, maar de resolutie is het zelfde, dus daar zit geen verschil in.... Ik heb hier een Xperia Z voor testdoeleinden liggen, heb zoals reeds gemeld afgelopen zaterdag een S4 bespeeld....

Ik merk het verschil niet zo.... Die 0,3" verschil is voor mij verwaarloosbaar. Door dat de One iets smaller is dan de Xperia, ook minder hoekig ligt hij mij lekkerder in de hand. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
wontcachme schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:58:
[...]

Misschien omdat mensen 0.3inch niet erg vinden om te verliezen? Ik lever graag 0.3 inch in om juist goed geluid eruit te krijgen. Heb de telefoon nu al meer als muziekbron gebruikt dan mijn HTC Desire in de 3 jaar hiervoor. Zelfs een custom ringtone horen is nu geen straf meer.
Dit is dus maar een voorbeeld. Prima dat het voor jou kan, maar echt alle nadelen van de One worden hier weggewuifd. Het is ineens véél belangrijker geworden sinds de One uit is dat foto's in het donker relatief mooier zijn dan foto's overdag.

Maar goed, ik heb al een paar uur geleden gezegd waarom ik denk dat dit zo is. Als een bedrijf achterloopt kan het nou eenmaal meer winnen dan verliezen, en alles is dan ineens bijzonder. Terwijl de concurrent (die dan 2 jaar hetzelfde doet), misschien wel een beter all-round product aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
wontcachme schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:58:
[...]

De 5" had ook nog wel gepast, er zit een aardig zwart kader om de telefoon.

Ergonomisch vind ik de One slechter. Het toestel is even lang als de S4, maar toch alleen aan de bovenkant te ontgrendelen. Ook snap ik het gebrek aan een home-button niet. Alles zit er klaar voor, het logo op de plek, etc. Via XDA heb je een workaround, maar dan gaat HTC weer medieval op je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:07:
[...]

Ergonomisch vind ik de One slechter. Het toestel is even lang als de S4, maar toch alleen aan de bovenkant te ontgrendelen. Ook snap ik het gebrek aan een home-button niet. Alles zit er klaar voor, het logo op de plek, etc. Via XDA heb je een workaround, maar dan gaat HTC weer medieval op je garantie.
Zoals HTC de One heeft uitgewerkt is prima, aan het onbreken van de menu knop was ik binnen 24 uur gewend. De home-button is in tegenstelling wat jij schrijft gewoon aanwezig hoor. De telefoon ligt heel lekker in de hand, het is al omschreven maar de ronde vorm van de achterkant doet hier in erg veel. Ik normale tot redelijke handen, wanneer ik de telefoon in mijn rechterhand pak kan ik zowel de knoppen onder het scherm als de power button met één hand bedienen. Het missen van de menu knop wordt eigenlijk helemaal goed gemaakt door app's waar hij standaard aanwezig is. Neem bijvoorbeeld de NOS app, hierin staan rechtsbovenin (zoals Google het ook graag wil) de drie puntjes die anders voor de menu button moet doorgaan.

Via het werk hebben zijn wij afgelopen zaterdag gestart met de verkoop van de Sammie S4 (loopt redelijk goed, maar nog niet zo als gehypt) Betreffende de 5" vs 4,7" Bij de Samsung S4 heb ik het steeds het probleem dat ik met mijn handpalm op het scherm drukte. Met alle functies die de S4 in zich heeft gaf dat vreemde commando's.

Ik ben blij met mijn keuze voor de One!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:32:

Je begrijpt mijn punt niet, een iPhone die vorige jaar 5 sterren kreeg zal dat nu niet meer behalen door verandering in tijd en technische mogelijkheden.
Nee. Jij begrijpt mijn punt niet. Mij ging het om de lage score wat betreft design. Jij zei vervolgens dat het te maken kan hebben met het iPhone 4-5 syndroom. En ik zeg daarom dat de iPhone 5, de uitvinder van dat syndroom dus, wel 5 sterren heeft gekregen van dezelfde reviewer. Het is daarom raar dat de S4 wel op dat punt wordt afgerekend terwijl hij dat absoluut niet deed met de iPhone 5. En dat terwijl het design van de S4 voordelen met zich mee brengt. Voordelen waarvan de reviewer zelf zegt dat ze een must zijn voor een telefoon (accu, SD etc)
Waar de One een revolutie is ten opzichte van de One X, is de S4 zeker naar mijn persoonlijke mening een evolutie.
De One is allesbehalve een revolutie. Dan zou je vrijwel elk toestel van HTC een revolutie moeten noemen. HTC verkoopt gewoon erg slecht, en elke keer gokken ze weer ergens anders op en gooien ze het roer om (en vergeten ze de vorige generaties nog te blijven ondersteunen). Ze hebben geen succesformule, geen theorie waarin ze geloven. Elke keer komt er iets anders uit de grote hoed. Dat kun je geen revolutie noemen. Ze moeten een grote afstand zien in te halen, en tot nu toe zijn hun toptoestellen daar niet in geslaagd. Om die proberen ze het steeds op een andere manier. Dat is allesbehalve revolutionair.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 29-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Franco10 schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:40:
[...]

Nee. Jij begrijpt mijn punt niet. Mij ging het om de lage score wat betreft design. Jij zei vervolgens dat het te maken kan hebben met het iPhone 4-5 syndroom. En ik zeg daarom dat de iPhone 5, de uitvinder van dat syndroom dus, wel 5 sterren heeft gekregen van dezelfde reviewer. Het is daarom raar dat de S4 wel op dat punt wordt afgerekend terwijl hij dat absoluut niet deed met de iPhone 5. En dat terwijl het design van de S4 voordelen met zich mee brengt. Voordelen waarvan de reviewer zelf zegt dat ze een must zijn voor een telefoon (accu, SD etc)

[...]

De One is allesbehalve een revolutie. Dan zou je vrijwel elk toestel van HTC een revolutie moeten noemen. HTC verkoopt gewoon erg slecht, en elke keer gokken ze weer ergens anders op en gooien ze het roer om (en vergeten ze de vorige generaties nog te blijven ondersteunen). Ze hebben geen succesformule, geen theorie waarin ze geloven. Elke keer komt er iets anders uit de grote hoed. Dat kun je geen revolutie noemen.
Wikipedia: Revolutie
Een revolutie is een plotselinge radicale omslag of verandering. Het is daarmee de tegenhanger van evolutie, wat een geleidelijke verandering is. De verandering kan slaan op een plotselinge verandering in de sociale of politieke instellingen, maar ook op een grote culturele of economische omslag. De term zelf komt oorspronkelijk uit de astronomie, waar men ze gebruikte als "omwenteling van hemellichamen". Revolutie in de betekenis van "plotselinge ommekeer" kwam pas na 1650 in zwang.
Ben blij dat jij zelf schrijft dat HTC een radicale omslag/verandering mee maakt met de komst van de One t.o.v. de HTC One X....

Ga nou niet heel sikkeneurig HTC af lopen te zeiken over slechte ondersteuning o.i.d. Dat is helemaal niet nodig voor de discussie. Je laat je hier mee zelf alleen maar in je kaarten kijken.

Ik hou er mee op, ik negeer je maar weer een poosje, je probeert echt alles wat recht is krom te lullen en daarbij haal je ook nog eens de meest vage beschuldigingen die je ook nog eens niet beargumenteerd. Zo is er letterlijk geen discussie met je te voeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:07:
[...]

De Android design guidelines zijn volgens mij heel helder dat je geen menu-button moet opnemen omdat vanaf Android 4.0 de actionbar is ingevoerd. Zie: http://developer.android.com/design/patterns/actionbar.html

Samsung heeft al geruime tijd lak aan de aan de Android richtlijnen maar dat betekend nog niet dat concurrenten die wel Google's richtlijnen volgen dan fout zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Google zelf houdt zich er ook niet aan. Open maps maar eens met een tablet en dan moet je links i.p.v. rechtsboven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:59:
Google zelf houdt zich er ook niet aan. Open maps maar eens met een tablet en dan moet je links i.p.v. rechtsboven zoeken.
Dan gaat het zover ik weet om maar 1 app op een tablet. De overige Google apps zijn allemaal conform de richtlijnen. Maar moet dit nu "het" argument zijn waarom de One wel een menu button had moeten hebben? Beetje zwak als we zo gaan discussiëren :/

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 29-04-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Wanneer ga je hier eens op antwoorden?: luappul in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"

Dit is al de 2e keer dat dit wordt gepost en elke keer komt er geen inhoudelijke reactie van je? Nu zwijg je het dood en de vorige keer was het tldr.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Leuk dat de One geen menu knop heeft omdat Google het zo voorschrijft, maar dat levert mij als consument wel een dikke zwarte balk op waar ik niet op zit te wachten. Er zal er één moeten beginnen inderdaad, maar dat lijkt mij geen HTC met zijn kleine aandeel. Nu implementeren app makers het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de aankomende 4.2 update is dat weer gefixed!
Dat 't niet vanaf 't begin bij de retailmodellen/firmware zo was is gek, maar is straks weer vergeven en vergeten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:03:
[...]

Dan gaat het zover ik weet om maar 1 app op een tablet. De overige Google apps zijn allemaal conform de richtlijnen. Maar moet dit nu "het" argument zijn waarom de One wel een menu button had moeten hebben? Beetje zwak als we zo gaan discussiëren :/
Je zegt alleen, omdat Google het wil, moeten we allemaal aan de buttonloze telefoons, vervolgens wijs ik een app aan waar Google het zelf niet eens toepast. En het is ook niet zomaar een app, maar één van de keyapps van Google.

Ik volg gewoon de toestelbouwer die de drie-button layout handhaaft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb nu de HTC One X, had daarvoor de HTC Desire en ben eigenlijk wel verzot te noemen op de design van HTC. Omdat ik mijn One X nog wel een jaar langer ga gebruiken voordat het tijd voor een opvolger wordt, heb ik nog even de tijd om de ontwikkelingen aan te zien en te kijken hoe het speelveld er over een jaar uitziet.

Ten eerste hoop ik dat HTC blijft volhouden met de eigenzinnigheid en speciale designs. Dat gezegd hebbende stoor ik me tóch wel aan een paar vreemde keuzes van HTC:
1) Geen (separate capacitieve) home knop, maar in plaats daarvan de HTC logo en ingewikkelde dubbel-tap/longpress combinaties op de twee andere overgebleven knoppen. Waarom???
2) Sinds de One X geen uitbreiding met micro sd card. Vorm boven functie? Waarom lukt het dan wel in de HTC One versie die in China schijnt te worden uitgebracht?
3) Notificatie toggles: waarom niet net als Samsung net zo veel als je zelf wilt? Zo moeilijk is dit toch niet? (nu heb ik maar power toggles geïnstalleerd, maar ook die gaat minder ver dan Samsung)

Wat ik niet erg vindt:
1) Verwijderbare accu: gewoon een USB-accupack meenemen. Tegenwoordig zijn die er in alle soorten en maten, dus geen echt probleem lijkt me. Voordeel is dat je zo'n generieke accupack voor meerdere apparaten kan gebruiken die even wat stroom nodig hebben én dat je niet hoeft te pielen met een klepje (die na veelvuldig gebruik wellicht minder goed gaat aansluiten...)
2) Aan/uit knop bovenin: ik lees het overal als minpunt, maar ik weet eigenlijk niet beter, is altijd zo geweest bij mijn phones (Siemens, Nokia, Desire en HOX) en ik zou niet weten wat er verkeerd aan is. Is het misschien vanwege het in de broekzak meenemen en dan bij het vooroverbuigen per ongeluk indrukken van de knop oid(?). Anyway: ik heb daar geen last van en zeker met de One die de knop als IR AB gebruikt, lijkt het me een mooie plek...
3) Sense: ik heb sense altijd prettig gevonden, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet beter. Is bijvoorbeeld het automatisch koppelen van contacten nu iets van sense of iets van Android?
4) Minder megapixels: ik ga resoluut voor minder pixels, maar wel lichtgevoeliger en met OIS. Moet nog wel blijken dat het bij de One inderdaad betere indoor foto's oplevert. De meeste testfoto's concentreren zich op de mindere details in het buitenlicht, maar daar gaat het me niet echt om...

Kunststof/plastic/polycarbonaat etc. etc.
Op zich vind ik het helemaal niet erg dat een telefoon gemaakt is van kunststof materiaal. De behuizingen van de Desire en HOX zijn ook van kunststof, maar het moet wel lekker aanvoelen. Helaas voelen de Samsungs gewoon niet lekker aan... veel te glad en zweterig plastic polycarbonaat. Nu hoeft Samsung helemaal geen tips op te volgen, want schijnbaar is hun huidige ontwerp en (marketing van) hun product dusdanig goed, dat ze de concurrentie er makkelijk mee van de tafel kunnen vegen.

Ik hoop echter dat HTC naast een mooi ontwerp de volgende keer toch ook gewoon een paar "Nerd-specs" terugstopt in hun phone (in ieder geval mijn eigen punten ;-)), want als ik de meesten zo hoor, dan had de HTC One een hoop Samsung gebruikers over streep kunnen trekken bijvoorbeeld als ze een micro sd card slot hadden ingebouwd.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:39:
[...]

Je zegt alleen, omdat Google het wil, moeten we allemaal aan de buttonloze telefoons, vervolgens wijs ik een app aan waar Google het zelf niet eens toepast. En het is ook niet zomaar een app, maar één van de keyapps van Google.

Ik volg gewoon de toestelbouwer die de drie-button layout handhaaft. :P
offtopic:
Euhhhh, Galaxy S5..... Buttonloos ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
CLB schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:36:
Met de aankomende 4.2 update is dat weer gefixed!
Dat 't niet vanaf 't begin bij de retailmodellen/firmware zo was is gek, maar is straks weer vergeven en vergeten.
Dan heb ik niks gezegd! Is juist goed dat de menu knop weggaat dan. Ik merk dat verborgen instellingen achter die knop het moeilijkst te begrijpen zijn voor leken (lees: mn ouders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:45:
[...]

offtopic:
Euhhhh, Galaxy S5..... Buttonloos ;) ;)
Dan zoeken we weer verder, ik zit toch in de 'even' cyclus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
-Edwin- schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:51:
[...]

Dan heb ik niks gezegd! Is juist goed dat de menu knop weggaat dan. Ik merk dat verborgen instellingen achter die knop het moeilijkst te begrijpen zijn voor leken (lees: mn ouders).
Je ouders lopen met een HTC One? Wanneer ze met een dergelijke telefoon rond lopen, dan valt het menu knopje toch ook wel bij te brengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:09
Ik vind dat er niet echt een winnaar is in deze race. De Z daar gelaten ( slecht scherm ).
En de keuze moet je denk ik ook vooral maken op uiterlijk en welk merk je het meest aantrekt.

Ik ga weer voor Samsung ( heb bijna de hele Galaxy lijn gehad ), maar ik vind de keuze voor provider moeilijk, het word veel te duur en je krijgt te weinig, maar goed daar is dit topic niet voor.

Als we onbeperkt internet zouden hebben zou mijn keuze misschien naar de HTC gaan, mijn keuze is nu vooral gebaseerd op het wel of niet er in kunnen stoppen van een SD kaart. Ik denk dat HTC daar toch echt een flink aantal verkopen laat liggen door dit niet te ondersteunen.
CLB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:16:
Xperia Z, slecht scherm :) Ahaa, goede onderbouwing
EDIT: Ben je ook op de hoogte van het feit dat er meerdere fabrikanten van Sony-displays zijn?
Vind ik persoonlijk toch wel een groot minpunt als ik dat zo lees ( slechte zwartwaarden, contrast etc. )
Nee ik ben daar niet op van de hoogte, maar dan lijkt het dus op een zelfde probleem als met de MBPr? Deze had ook verschillende fabrikanten en het scherm van de ene had erg last van image retention.

Maar dat heb je dus niet bij HTC of Samsung, omdat ze maar een fabrikant gebruiken voor het scherm!

[ Voor 33% gewijzigd door SgtElPotato op 30-04-2013 00:35 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xperia Z, slecht scherm :) Ahaa, goede onderbouwing
EDIT: Ben je ook op de hoogte van het feit dat er meerdere fabrikanten van Sony-displays zijn?

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 30-04-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:44:
[...]
Wikipedia: Revolutie
[...]

Ben blij dat jij zelf schrijft dat HTC een radicale omslag/verandering mee maakt met de komst van de One t.o.v. de HTC One X....
Wikipedia is inderdaad zeer relevant in deze discussie. Maar de 'revolutie' bij HTC is niet omdat ze zo geloven in verandering, dat dat helemaal hun motto is en dat ze gebouwd zijn op die theorie. Nee, dat is gewoon omdat het vorige model weer eens geen succes was, integendeel. Daarom doen ze het nu weer anders. Voor jou is dat een revolutie van jewelste, voor mij is dat van de hak op de tak springen omdat je maar geen succes weet te boeken.
Oeii ik begin bijna te blozen, ik heb een fan, een trouwe volger! Ik ben niemand een antwoord schuldig net zoals niemand mij een antwoord schuldig is. Ik heb vaak genoeg mijn mening lang en breed gedeeld over de camera's. Ik zou zeggen zoek het topic er maar eens op na en je zult heel veel posts vinden daarover, en daaruit kun je vast wel je eigen conclusie trekken over mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 30-04-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, omdat de polycarbonate One X niet liep dachten ze:
'Laten we een prachtige aluminium unibody gaan frezen, want dat is evolutie' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Bullet NL schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:00:
[...]

Je ouders lopen met een HTC One? Wanneer ze met een dergelijke telefoon rond lopen, dan valt het menu knopje toch ook wel bij te brengen???
Nee, ik bedoel juist dat het menu knopje onder het scherm moeilijk voor ze was. Bij bijvoorbeeld een galaxy ace of xperia arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Franco10 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 00:30:
Oeii ik begin bijna te blozen, ik heb een fan, een trouwe volger! Ik ben niemand een antwoord schuldig net zoals niemand mij een antwoord schuldig is. Ik heb vaak genoeg mijn mening lang en breed gedeeld over de camera's. Ik zou zeggen zoek het topic er maar eens op na en je zult heel veel posts vinden daarover, en daaruit kun je vast wel je eigen conclusie trekken over mijn mening.
Ik ken je mening, maar jij vindt jouw mening over de camera een feit. Hij geeft meerdere reviews met de uitkomst van de camera. Echter geef jij geen reviews waaruit volgens jouw "de camera crap is" feit uitkomt. Je mening heb je gegeven, maar nu wil ik en die originele poster eigenlijk wel weten welke bron jij hebt gebruikt om tot die mening te komen? Of wil je er weer afkomen met een simpele tldr omdat die reviews er niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de Galaxy S4 uit is, kunnen heel veel mensen beamen dat de bouwkwaliteit en afwerking van het toestel TOP is. Geen kiertjes en/of gaatjes, deukjes, geen unalignement tussen body en hardware. Alles sluit naadloos, perfect op elkaar aan. Jammergenoeg kan dat van de ONE, aangezien htc ongeveer hetzelfde bedrag als de S4 vraagt, niet gezegd worden.

De SGS4 review op tweakers wordt gewaardeerd. De accutest is idd. opvallend, discutabel en niet praktijkgericht. In dat opzicht moet je je niet blindstaren aan de tweakersreview. Zeker niet als de review m.b.t. batterijverbruik in schril contrast staat met meerdere internationale reviews.

Wat de kieren, overhangen, slecht geplakte speakergrills en slechte afwerking (gekartelde randen van zowel alu en plastic) van de HTC betreft; Drama !
We created a zero gap construction phone, seamlessly bonding plastic to metal..
Not True !

Nederland, Engeland, Duitsland, etc...overal waar de htc verkocht wordt, klagen verschillende ONE liefhebbers -terecht- over de slechte afwerking van de ONE.

Wat dan weer jammer is dat HTC zichzelf indekt door de (ongewenste) kieren goed te praten.
Myth/Question #4: My device was advertised as a “Zero Gap Construction” phone. When I look at the speaker grills I can see slight raising between the speaker grill an screen. Is this a warranty issue or something I should send in for repair?

A: Your device is likely within specification. The front speaker grills are cosmetic and not part of the “zero gap construction.” A hairline space between speaker grill and frame will have no impact on performance.
Tuurlijk zijn er ook one liefhebbers die niets geven om de kieren en de gebreken voor lief nemen.
Dat lijkt me een beetje (with all respect) naief. We weten met z'n allen dat de speakergrills geplakt zijn (HTC heeft gekozen om geen schroefgaten te gebruiken). Wat denk je dat er met dat spleetje gaat gebeuren als je je toestel laat vallen of ergens tegen aan stoot ??? Sterker nog; hoeveel verwacht je nog terug te krijgen als je straks je ONE als tweedehands wilt verkopen ? Veel geluk om de kieren recht te praten. Als je niet tevreden bent over de afwerking dan kun je het toestel nog retourneren of garantie claimen, als de alu ook beschadigt is (als je toestel gebruikerssporen heeft (???), dan kun je reparatie onder garantie wellicht vergeten.

Het lijkt of HTC vooral aandacht heeft besteed aan het design (prima, de ONE looks beautiful )
maar de afwerking heeft laten verslonzen.
Sterker nog, na analyse van de gebreken van de one-body ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

Mijn inziens heeft HTC met de ONE, 2 designfouten gemaakt.
1. De alu achterkant is een rechte plaat waarvan de uiteinden nog dunner zijn doordat de randen geslepen zijn. Als ze de randen van de alu hadden laten doorlopen (wat nu plastic is), dan had je i.p.v. een dunne, zwakke rand, een L-profiel die eventuele valpartijen beter opvangt en de krachten beter verdeeld over het body. Door de zachte alu is de kans op beschadiging nog steeds aanwezig http://imageshack.us/photo/my-images/545/img0465is.jpg/, maar veel minder groot, en de kans op deuken veel kleiner.
In fact, we are the first company in the world to successfully create a full metal phone.
Not True !
Als het toestel uit 1 blok alu zou gefreest zijn dan had je aan de randen een L of U-profiel, en zou de body nog resistenter geweest zijn tegen deukjes.

2.De keuze om een plasticlaag tussen de alu en scherm te gebruiken en de keuze om de speakergrills te lijmen i.p.v. schroeven of 1 stuk alu te freezen is volgens mij de reden van alle GAPs.
Waarom moeten de randen van plastic zijn, antennes zitten toch aan de achterkant ?

De middelmatige afwerking van de one toestellen, komt (waarschijnlijk) niet meer goed.
Alhoewel; als ze de verschillende productieprocessen nog verder optimaliseren (fine-tunen) dan zou de afwerking erop vooruit kunnen gaan.
I spent countless hours with the engineers; we sat on the factory floor and refined and tuned the manufacturing process to make sure that everything was just perfect.
Beweert HTCs Topdesigner
Maar als je designfouten hebt gemaakt, dan helpt de optimalisatie van productieprocessen NIET.

Hoe ga je met de gebreken van je ONE om ?
- terugbrengen en een andere eisen (dat de ONE slecht leverbaar is, is een issue).
- hoesje eromheen en klaar
- ik ben klaar met htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De pest is, de rand doorzetten zorgt ervoor dat de antenne geen ontvangst heeft. Daarom heeft de iPhone5 ook plastic vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gelijk even je geschiedenis bekeken dan kom ik tot dit:
- Samsung baas NL, is that you?
- Kloon van Franco10?

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 30-04-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gelukkig heeft Microsoft de oplossing ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z19vR1GldRI]

gum, gum, gum

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 30-04-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:47
@BBA4: Totale onzin wat je schrijft,als je problemen hebt met je ONE dan ruil je hem in no-time om.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Precies, zoals ik al eerder aangaf, de HTC One wordt gewoon zonder problemen geleverd, heb je toevallig één exemplaar wat iets minder is kan je heb gewoon ruilen c.q. niet accepteren.

Op verschillende fora, zoals XDA valt steeds meer te lezen over de schermproblemen die de Samsung Galaxy S4 veel ondervinden. Van pixelbanen die uitvallen tot complete rode pixel vlakken die blijven hangen.

BBA4 probeert het allemaal zo wetenschappelijk mogelijk over te doen komen, linkjes van hot naar her, maar feitelijk geeft hij geen enkele onderbouwing. Hij verkondigt niets meer dan zijn eigen (persoonlijke) mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat doet iedereen toch hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Sorry dat ik het zo formuleer maar de 'ik heb de grootste penis' gehalte in dit topic voegt niet echt wat toe. Vervang hier de telefoon termen met willekeurige religies en je ziet het zelfde.
Is er werkelijk een betere van de toppers? Voor de een is het de One voor de andere is het de S4 en voor een enkele zelfs de Z. Zo simpel is het. Zoveel mensen zoveel wensen.

Oja! KUT SAMSUNG! :+

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bullet NL schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:48:
BBA4 probeert het allemaal zo wetenschappelijk mogelijk over te doen komen, linkjes van hot naar her, maar feitelijk geeft hij geen enkele onderbouwing. Hij verkondigt niets meer dan zijn eigen (persoonlijke) mening.
Hij is hier alleen maar om te trollen. Niets van wat hij roept kan hij met feiten onderbouwen, enige wat hij doet is onzin uitkramen en vervolgens niets meer van zich laten horen om vervolgens weer te verschijnen met nieuwe onzin. Inhoudelijke discussie is hem vreemd en misschien een gevolg omdat meerdere GoT'ers hier hem textueel al rake klappen hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Dat neemt niet weg dat de One gewoon slecht afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:39:
Dat neemt niet weg dat er redelijk wat Ones gewoon slecht afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kom de verhalen op XDA niet zo tegen als bij de One.

@CLB je hebt zelf je One alweer verkocht, anders had je die vanwege de gaps teruggebracht. Kom op mensen zo een gebrekkige QC vind ik echt niet kunnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:41:

@CLB je hebt zelf je One alweer verkocht, anders had je die vanwege de gaps teruggebracht. Kom op mensen zo een gebrekkige QC vind ik echt niet kunnen.
Nee daar kom je weer verhalen tegen die je niet zomaar oplost door een ander toestel te halen, zoals oververhitting, schermproblemen en lag...
Maar zijn we nu op het punt beland dat we niet meer over ervaringen over ons eigen toestel praten maar het toestel van anderen gaan afkraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lag is al een update voor. De One wordt door het aluminium ook te warm om vast te houden. Schermproblemen wisselen, mogelijk een software probleem. Maar ach, de One heeft ook overleden pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
DeeSung schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:39:
Dat neemt niet weg dat de One gewoon slecht afgewerkt is.
En dat is dus precies wat ik bedoel dat dit dus niet is onderbouwd met feiten. In geen enkele review is er geen woord gerept over deze problemen, dit is dus gewoon een productie fout en naar alle waarschijnlijkheid een slechte batch. Als ik het aantal meldingen op XDA en Androidcentral natrek valt het echt mee. Dus nee, de One is dus vooralsnog niet slecht afgewerkt.

Ook Apple heeft een slechte batch iPhone 5's gehad(krassen en verkleuringen in het display) en er zijn ook al meldingen dat er met de S4 display problemen(rode pixels en smearing) zijn. Zijn nu daarom alle S4's ook slecht?

Filmpje over de slechte afwerking:

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 30-04-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

De Samsung heeft ook echt z'n fouten......

Worrum in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Het zoveelste bericht wat ik op het hele internet tegenkomt betreffende dit probleem.
Met mijn telefoon heb ik echt helemaal geen problemen, ook de andere exemplaren die ik heb gezien hadden geen slordige afwerking. Het hele idee dat de HTC One slecht is afgewerkt is volgens mij ook enorm overdreven. Natuurlijk, er zijn een aantal toestellen die niet helemaal goed in elkaar zitten. HTC Benelux heeft via twitter al aangeven dat elk exemplaar gewoon goed moet zijn, is hij dat niet kan je gewoon contact opnemen met je verkoper om hem te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:51:
De One wordt door het aluminium ook te warm om vast te houden.
te warm? Warm ja, maar echt niet te warm. En wat wil je. Aluminium geleid gewoon goed warmte.
De One wordt verspreid sinds eind maart, de S4 pas sinds zaterdag
Hij zou toch al gaan voor een ZL en kocht de One puur om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Bullet NL schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:54:
[...]

De Samsung heeft ook echt z'n fouten......

Worrum in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Het zoveelste bericht wat ik op het hele internet tegenkomt betreffende dit probleem.
Met mijn telefoon heb ik echt helemaal geen problemen, ook de andere exemplaren die ik heb gezien hadden geen slordige afwerking. Het hele idee dat de HTC One slecht is afgewerkt is volgens mij ook enorm overdreven. Natuurlijk, er zijn een aantal toestellen die niet helemaal goed in elkaar zitten. HTC Benelux heeft via twitter al aangeven dat elk exemplaar gewoon goed moet zijn, is hij dat niet kan je gewoon contact opnemen met je verkoper om hem te ruilen.
Het is gewoon het grote pluspunt van de One pakken en het daarop proberen af te kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Kijk bij de One zijn er mensen met gaps, ikzelf heb er ook een, maar het ligt er maar net aan hoeveel waarde je er aan hecht, verder is mijn toestel tiptop in orde, en de kier is zo dusdanig klein dat ik me er echt niet aan kan storen. Ik kan hier ook wel de teletubbietelefoon af gaan kraken, maar wat heeft dat voor nut? Ik vind nagenoeg geen enkele feature op de S4 handig dus het is niks voor mij. Het gaat er om dat iemand een telefoon koopt waar hij zich goed bij voelt, en als niemand dat gehele gap 'probleem' naar voren had gehaald en zo uit haar verband had getrokken had nagenoeg niemand er een probleem mee gehad (uitzonderingen daargelaten).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:51:
Lag is al een update voor. De One wordt door het aluminium ook te warm om vast te houden. Schermproblemen wisselen, mogelijk een software probleem. Maar ach, de One heeft ook overleden pixels.
Even hier op terugkomende...... Heb jij überhaupt zelf al een HTC One vast gehad onder load?
De telefoon wordt warm, dat klopt..... Maar hij wordt helemaal niet te warm om vast te houden....
Dat hij warm wordt is ook helemaal niet erg, zoals je weet geleid aluminium heel goed de warmte. De HTC One heeft hier alleen maar een voordeel aan, onder load wordt een telefoon warm, gezien de S4 van de zelfde SoC gebruik maakt zou deze net zo warm moeten worden, steker door de hogere klocksnelheid is de kans dat de SoC van de S4 zelfs nog warmen zou worden dan die van de One. Dat de One deze warmte makkelijk afgeeft aan het huis en dus gemakkelijker zijn warmte kwijt raakt is alleen maar goed voor de levensduur.

Zoals je wellicht weet is overmatige hitte desastreus voor een cpu, mijn HTC One wordt niet warmer dan flink hand warm..... Ik gok zo'n 40 graden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou zitten hier wel One volgelingen die bij Apple niet zouden misstaan ;)

XDA topic over het oorsponkelijke onderwerp.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2257132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:04:

Grappig, ik zie hier nl de bekende samsungmarketingstrategie voorbij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Kom op, jij bent een Samsung S4 aanhanger, net als een aantal anderen hier in het topic, jullie maken er haast een dagtaak van om de One in een kwaad daglicht te zetten. En wij zo gek zijn om nog te reageren ook......

Je conclusie in je eerste regel in de quote zou je namelijk ook 1 op 1 voor een aantal Samsung volgelingen kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wontcachme schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 10:54:
Hij zou toch al gaan voor een ZL en kocht de One puur om te spelen
C'est bon, de extra losse One was meer 'n erge luxe :P
Desalniettemin was de mijne wel mooi, maar niet helemaal op en top inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Bullet NL schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:11:
[...]

Kom op, jij bent een Samsung S4 aanhanger, net als een aantal anderen hier in het topic, jullie maken er haast een dagtaak van om de One in een kwaad daglicht te zetten. En wij zo gek zijn om nog te reageren ook......

Je conclusie in je eerste regel in de quote zou je namelijk ook 1 op 1 voor een aantal Samsung volgelingen kunnen zeggen.
Samsung followers kijken niet verder dan het dichtst bijzijnde bushokje om hun keus te bevestigen :+

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

En naast de iSheep hebben we nu ook de sSheep. Enige vorm van nuance en zelfreflectie is ver te zoeken, bij het minst geringste kritiek staat het schuim aan de lippen en wordt er met stront in de rondte gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 09:26
Miki schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:14:
[...]
bij het minst geringste kritiek staat het schuim aan de lippen en wordt er met stront in de rondte gesmeten.
Daarentegen worden de eventuele nadelen van de One niet met verve verdedigd of als zijnde niet-belangrijk geclassificeerd?

Nee ik maak geen foto's overdag alleen in het donker, nee 4.7 inch in zo'n grote behuizing is juist ideaal, nee een dedicated home knop in het midden is niet nodig want het went snel, nee de kiertjes zijn zo klein dat het mij niet stoort, nee wie heeft er nu een SD-slot in de praktijk nodig, etc. etc. Geldt voor beide kampen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, een ieder probeert 'zijn' device (al dan niet al aanschaft of niet) te verdedigen, just deal with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol, rustig maar. Als de One een verwisselbare accu, SD-kaart, 5" of groter scherm en een 3 knops layout had, had ik hem waarschijnlijk ook wel gekocht.
Wil je bovenstaande, dan kan je alleen bij Samsung terecht.

Edit
En verwacht een One+ in het najaar, ze hebben beloofd van niet... maar ja, ze beloofden het toestel ook half maart. Ze zullen niet de concurrentie weg willen laten lopen die wel hiermee komt (Sony, Note3).

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 30-04-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:18:
Inderdaad, een ieder probeert 'zijn' device (al dan niet al aanschaft of niet) te verdedigen, just deal with it :)
Hoezo iedereen? Ik vind dat gedrag juist ongewenst en kinderachtig. Elk apparaat heeft zijn nadelen, alleen mogen deze nooit besproken worden zonder meteen een verdediging te verwachten. Is toch zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen kunnen het niet verkroppen dat hun dure apparaat als inferieur wordt gezien, dus hop verdedigen ze 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
<whatever ook>

[ Voor 95% gewijzigd door Brad Pitt op 30-04-2013 11:31 . Reden: weggg vanwege zinloze reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel tegen mij gaan babbelen, ik zeg niet dat mensen flaws en nadelen niet mogen bespreken :)

Be my guest, daarom heb ik het topic gestart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:21:
[...]

Hoezo iedereen? Ik vind dat gedrag juist ongewenst en kinderachtig. Elk apparaat heeft zijn nadelen, alleen mogen deze nooit besproken worden zonder meteen een verdediging te verwachten. Is toch zinloos.
Ben het niet helemaal met je eens......

Natuurlijk mogen nadelen benoemd worden, daar heeft niemand denk ik een probleem mee, maar een constante stroom aan eentonige muziek die ook nog eens niet onderbouwd is geeft tegen reactie.

De HTC One, de Samsung Galaxy S4 en de Sony Xperia Z hebben allemaal hun exemplarische problemen, dit wordt als het goed is allemaal opgelost. I.p.v. discussie te voeren over de verschillen van de telefoons wordt dit topic nu min of meer gekaapt om incidenten als regelmaat te verheven.

Niemand heeft er denk ik een probleem mee als de voorkeur voor toestel A of B wordt uitgesproken, het constante ongefundeerd weg zetten van bepaalde telefoons wel. De discussie zou qua kwaliteit een stuk omhoog gaan op moment dat mensen hier meer gebruik gaan maken van onderbouwingen i.p.v. een losse mening tegen een toestel.

Je merkt aan alles dat mensen bepaalde uitspraken doen om maar tegen "het" andere merk aan te schoppen.

Ik was al bang dat ik het topic per ongeluk had gesloten (niet het geval), tis wel heel rustig na mijn betoog hierboven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf van plan in de komende maand een nieuwe telefoon te kopen. Nu ga ik eerlijk zeggen dat ik wel een ICT ben maar van telefoons (de software gedeelte) geen bal verstand heb. IK gebruik mijn telefoon puur voor bellen, sms, muziek een surfen.

Toen ik maandag een foto zag van de HTC en Samsung telefoon merkte ik meteen dat mijn ogen na een tijdje alleen nog naar de HTC keken. Je krijgt voor mijn gevoel een veel mooier telefoon met 32 GB voor hetzelfde prijs als een Samsung telefoon die maar 16 GB heeft. Persoonlijk heb ik niet meer dan 32 GB nodig in een telefoon.
Persoonlijk ben ik ook erg blij met de speakers aan de voorkant van HTC, nu kan ik eindelijk mijn telefoon op de tafel zeggen een goed geluid krijgen.
Dat de telefoon warm word vind ik persoonlijk een pluspunt. Veel mensen zullen mij voor gek uitmaken maar vooral in de wintermaanden is het lekker als je telefoon wat warm aanvoelt vooral omdat je die niet met handschoenen kan gebruiken. Zolang het niet te warm is of schadelijk is voor de telefoon.

Het heeft volgens mij ook deels te maken waar je mee gewerkt hebt tot nu toe, mijn vriend heeft altijd Samsung gehad een wat ik ook zeg blijft die bij nee ik moet Samsung hebben. Ikzelf heb altijd HTC gehad een wou dit keer echt overstappen maar ik denk dat ze mij toch weer goed in hun greep hebben kunnen houden. _/-\o_

PS : sorry dat ik de woord persoonlijk zo veel gebruik maar wil echt benadrukken dat dit mijn persoonlijke meding is voor ik 20 boze mensen over mij heen krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:27
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 02:37:
Ik ben zelf van plan in de komende maand een nieuwe telefoon te kopen. Nu ga ik eerlijk zeggen dat ik wel een ICT ben maar van telefoons (de software gedeelte) geen bal verstand heb. IK gebruik mijn telefoon puur voor bellen, sms, muziek een surfen.

Toen ik maandag een foto zag van de HTC en Samsung telefoon merkte ik meteen dat mijn ogen na een tijdje alleen nog naar de HTC keken. Je krijgt voor mijn gevoel een veel mooier telefoon met 32 GB voor hetzelfde prijs als een Samsung telefoon die maar 16 GB heeft. Persoonlijk heb ik niet meer dan 32 GB nodig in een telefoon.
Persoonlijk ben ik ook erg blij met de speakers aan de voorkant van HTC, nu kan ik eindelijk mijn telefoon op de tafel zeggen een goed geluid krijgen.
Dat de telefoon warm word vind ik persoonlijk een pluspunt. Veel mensen zullen mij voor gek uitmaken maar vooral in de wintermaanden is het lekker als je telefoon wat warm aanvoelt vooral omdat je die niet met handschoenen kan gebruiken. Zolang het niet te warm is of schadelijk is voor de telefoon.

Het heeft volgens mij ook deels te maken waar je mee gewerkt hebt tot nu toe, mijn vriend heeft altijd Samsung gehad een wat ik ook zeg blijft die bij nee ik moet Samsung hebben. Ikzelf heb altijd HTC gehad een wou dit keer echt overstappen maar ik denk dat ze mij toch weer goed in hun greep hebben kunnen houden. _/-\o_

PS : sorry dat ik de woord persoonlijk zo veel gebruik maar wil echt benadrukken dat dit mijn persoonlijke meding is voor ik 20 boze mensen over mij heen krijg :+
Ik maak je dan wel even uit voor gek bij dezen 8) Ik zou hem iig niet kiezen als veredelde handverwarmer :+ . Hij wordt inderdaad "handwarm" maar dat is m.i. een voordeel van de One omdat hij (of is het zij???? :*) ) zo de warmte beter kan afvoeren itt een plastic behuizing zoals de S4. Ik weet niet of het ook verband met elkaar houdt, maar de Samsung schijnt wat issues te hebben met de warmteproductie van de proc en klokt daardoor terug naar een lagere snelheid ... en dat willen we niet he?!

Nee zonder gekheid, je kan binnen dit topic geen echte verkeerde keuze maken. Zowel de S4, XZ en The One zijn allemaal toppertjes en voor iedereen verschillend welke de voorkeur geniet.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Door de mand gevallen: David Ferrer en S health

[ Voor 55% gewijzigd door Miki op 01-05-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
netblade schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:12:
[...]

Samsung followers kijken niet verder dan het dichtst bijzijnde bushokje om hun keus te bevestigen :+
Ik heb anders veel research gedaan toen ik de galaxy s1 kocht. Neemt niet weg dat ik nu ook zomaar voor de s4 kies. Maarja ik vind gewoon een aantal zaken belangrijker die de s4 wel biedt en the one niet. Btw vrijwel IEdere one heeft wel iets slechts afgewerkt, dit is niet het geval bij de s4. Van de s4 zijn er meer verkocht en minder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:08:
[...]

Ik heb anders veel research gedaan toen ik de galaxy s1 kocht. Neemt niet weg dat ik nu ook zomaar voor de s4 kies. Maarja ik vind gewoon een aantal zaken belangrijker die de s4 wel biedt en the one niet. Btw vrijwel IEdere one heeft wel iets slechts afgewerkt, dit is niet het geval bij de s4. Van de s4 zijn er meer verkocht en minder klachten.
Jongens kap nou eens met geblaat in de ruimte zonder dat je de feiten kent! Sommige One's hebben inderdaad problemen met de behuizing, dit wil niet zeggen dat elke One een fout heeft. Wees jezelf er wel van bewust dat er eerder meldingen worden gemaakt van iets dat niet goed is dan wel.

Het mag duidelijk zijn dat jij graag voor de S4 gaat en dat is je goed recht, maar ga dan niet van dit soort onzin verkopen (want de S4 heeft ook zo zijn problemen, lees het topic nog maar eens goed door).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:13:
[...]

Jongens kap nou eens met geblaat in de ruimte zonder dat je de feiten kent! Sommige One's hebben inderdaad problemen met de behuizing, dit wil niet zeggen dat elke One een fout heeft. Wees jezelf er wel van bewust dat er eerder meldingen worden gemaakt van iets dat niet goed is dan wel.

Het mag duidelijk zijn dat jij graag voor de S4 gaat en dat is je goed recht, maar ga dan niet van dit soort onzin verkopen (want de S4 heeft ook zo zijn problemen, lees het topic nog maar eens goed door).
Sorry hoor ik ben naar 12 winkels geweest en ELKE demomodel heeft iets slechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
renzo4000 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:13:
[...]

Als ik lees dat sommigen door het hele assortiment met One's gaan voordat ze een enigszins acceptabele hebben gevonden vind ik wel schrijnend. Dan is het wat mij betreft ook geen incident. Als ze weten dat het lijmen problemen geeft, maak de verpakking dan zo dat deze de telefoon goed uit laat harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Als ik lees dat sommigen door het hele assortiment met One's gaan voordat ze een enigszins acceptabele hebben gevonden vind ik wel schrijnend. Dan is het wat mij betreft ook geen incident. Als ze weten dat het lijmen problemen geeft, maak de verpakking dan zo dat deze de telefoon goed uit laat harden.
Dat zal je dan wel van andere S4 promotors hebben gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:16:
[...]

Sorry hoor ik ben naar 12 winkels geweest en ELKE demomodel heeft iets slechts.
Er is een reden waarom ze demomodellen zijn natuurlijk. En why the flying fuck ga je naar 12 winkels om een telefoon te bekijken?
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Hele assortiment. Yeah right...........

[ Voor 41% gewijzigd door wontcachme op 01-05-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Ik ben zelf voor de HTC One gegaan en mijn vriendin heb ik afgelopen weekend zover gekregen om van de iPhone over te stappen naar de Samsung Galaxy S4. Ik moet zeggen dat ik het design toch wel mooi vind. Ik had verwacht dat ie een meer plastic feel zou hebben. Wat me direct opviel:

- De HTC heeft een betere witwaarde dan dan de GS4. Op de GS4 was wit een beetje groenig, waarschijnlijk door de Amoled technologie.
- Ik dacht dat 5" te groot zou zijn, maar ik vind het toch wel mooi, het scherm ligt ook lekker in de behuizing bij de GS4. Echt aan het oppervlak, wat echt mooi is.
- HTC heeft natuurlijk veel beter geluid, maar de GS4 heeft ook wel een goed volume, jammer dat het geluid uit de achterkant komt.
- Samsung heeft echt een bubblegum telefoon afgeleverd; speels design en hele felle oververzadigde kleuren, je wordt er spontaan vrolijk van. De HTC oogt wat zakelijker (meer mijn stijl).
- De GS4 reageert soms laggy. Zelfs wanneer je alleen tussen de apps scrolt zeg maar.

off topic: Mijn vriendin is een fervent Instagram user en ze baalt als een stekker dat Emoji niet native ondersteund wordt in de app/ Android 4.2. En de telefoon wil ze niet rooten. Iemand enig idee hoe Android dit kan weergeven zonder dus te rooten en of het native ondersteund gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Je moet gevraagd worden om mod te worden, tot die tijd kan je het modereren beter aan ons over laten ;)
@Laurens11: Kunnen we een mooie vergelijkingsreview van je verwachten? ;)

[ Voor 59% gewijzigd door PaT op 01-05-2013 09:48 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
wontcachme schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:38:
[...]

Er is een reden waarom ze demomodellen zijn natuurlijk. En why the flying fuck ga je naar 12 winkels om een telefoon te bekijken?

[...]

Mijn HTC One is zeer goed gebouwd. Geen GAP, scherm ligt er goed in. Alles sluit netjes aan. Het enige wat ik op te merken heb is dat sommige randjes net iets te scherp aanvoelen. En ik heb een dode pixel in mijn scherm. Maar dat laatste kan in elke LCD voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
[...]

[...]

Niet op de man spelen Het is niet erg dat je in een topic als dit je voorkeur uitspreekt,.... Ik zie dit meer als een vorm van maskeren om de S4 er beter uit te laten komen, maar waar dat nou voor nodig is?

Ik heb het al meerdere malen aangegeven dat alle drie de genoemde toestellen aan elkaar gewaagd zijn en dat ze allemaal wel iets hebben wat niet goed is. Voorbeelden:

- De XZ heeft "problemen" met het display (mindere kijkhoeken en zwartwaarden)
- De One heeft issues met de bouwkwaliteit van een aantal toestellen
- De S4 heeft issues met het display, warmteproductie en lag

Helaas is het perfecte en ideale toestel er nog niet en ik denk dat een dergelijke telefoon er nooit gaat komen. Gelukkig maar als je het mij vraagt, anders lopen we allemaal met hetzelfde toestel rond :+

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 01-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 02:37:
Als je dit echt als argument voor de HTC One hebt, denk er dan nog een keer over na. Aluminium geleidt warmte beter dan plastic, wat dus ook betekent dat als de One 's winters in je zak zit en je haalt hem eruit, dat hij ijskoud is (dit was tenminste met mijn Legend altijd zo, als scherm tegen je been aan zit). Je moet hem dus eerst intensief gebruiken of met je handen opwarmen (waarbij je handen dus ijskoud worden :) ) om een warm aanvoelende telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat mij opviel in de review van de gs4 is hoe lelijk de UI is. Als de prestaties van de Z, One en GS4 zo dicht bij elkaar liggen dan ga je toch wel letten op dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
HollovVpo1nt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:18:
Wat mij opviel in de review van de gs4 is hoe lelijk de UI is. Als de prestaties van de Z, One en GS4 zo dicht bij elkaar liggen dan ga je toch wel letten op dat soort dingen.
Hoewel ik het helemaal met je eens ben "is" de UI niet lelijk. Jij vindt hem (terecht) lelijk, da's wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
[...]

[...]

De reden dat er demomodellen zijn is om de consument een indruk te geven. DIT wil een bedrijf zo goed mogenlijk doen. Bij een Demo leg jij het beste neer wat je te bieden hebt. Het is niet zo moeilijk om 12 telefoonwinkels te bezoeken als je naar 3 steden bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:40:
[...]

De reden dat er demomodellen zijn is om de consument een indruk te geven. DIT wil een bedrijf zo goed mogenlijk doen. Bij een Demo leg jij het beste neer wat je te bieden hebt. Het is niet zo moeilijk om 12 telefoonwinkels te bezoeken als je naar 3 steden bent geweest.
*niet nodig*

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:51:
Laat me raden, je broer heet Sam. :')
Wat een ongelooflijk domme dooddoener :X

Ik loop straks even in het dorp naar de Belcompany. Hey wat mooi, de nieuwe HTC One. Hmmm, ik zie wat kiertjes en wat ligt dat speakergrilletje er scheef op. Ohhh, maar de versie die ik krijg zal vast perfect zijn!

Ja, dat is inderdaad een bijzonder goede taktiek die HTC hanteert, brakke exemplaren als demo. Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Modbreak:Gaan we het nu weer over de daadwerkelijke verschillen van de telefoons hebben? Toestel fouten zijn excessen, alle merken kunnen hier last van hebben. Nu weer terug naar het topic onderwerp, fouten in toestellen kunnen worden besproken in toestelspecifieke topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Wat een ongelooflijk domme dooddoener :X

Ik loop straks even in het dorp naar de Belcompany. Hey wat mooi, de nieuwe HTC One. Hmmm, ik zie wat kiertjes en wat ligt dat speakergrilletje er scheef op. Ohhh, maar de versie die ik krijg zal vast perfect zijn!

Ja, dat is inderdaad een bijzonder goede taktiek die HTC hanteert, brakke exemplaren als demo. Slim!
Ja, want HTC zet de demomodellen er zelf op. 8)7 En nee hij wordt ook niet honderden keren per dag aangeraakt door verschillende klanten. Er kan van alles mee gebeurt zijn. Hij kan ergens tegen aangestoten zijn opf wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:02:
[...]

Ja, want HTC zet de demomodellen er zelf op. 8)7 En nee hij wordt ook niet honderden keren per dag aangeraakt door verschillende klanten. Er kan van alles mee gebeurt zijn. Hij kan ergens tegen aangestoten zijn opf wat dan ook.
Wouw als ie daarvan al uitelkaar gaat is het wel erg slecht gesteld met htc one. Maar zonder gekheid. Ik heb nog nooit een werkend demomodel gezien wat krassen heeft of valschade. Dus is wel heel frapant als dat met de htc One wel het geval is. Jullie kijken kritisch naar het design en materiaal keuze van de s4. Dat is dus blijkbaar gedaan om dit soort ongen te voorkomen.

Ik vind t triest dat jullie de s4 lopen te bitchen vanwege materiaal. Terwijl The One de productie issues heeft. En dit mag niet gezegd worden en telt allemaal niet zijn geen feiten blablabla. Ik kies voor een goed in elkaar gezette plastic behuizing en degene die de htc one gaan kiezen voor een slecht inelkaar gezetten alluminium behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:18:
[...]
Ik kies voor een goed in elkaar gezette plastic behuizing
Zou willen dat er een keuze wás. Een aluminium S4 voor bijv. 50 Euro meer had ik graag willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Wouw als ie daarvan al uitelkaar gaat is het wel erg slecht gesteld met htc one. Maar zonder gekheid. Ik heb nog nooit een werkend demomodel gezien wat krassen heeft of valschade. Dus is wel heel frapant als dat met de htc One wel het geval is. Jullie kijken kritisch naar het design en materiaal keuze van de s4. Dat is dus blijkbaar gedaan om dit soort ongen te voorkomen.

Ik vind t triest dat jullie de s4 lopen te bitchen vanwege materiaal. Terwijl The One de productie issues heeft. En dit mag niet gezegd worden en telt allemaal niet zijn geen feiten blablabla. Ik kies voor een goed in elkaar gezette plastic behuizing en degene die de htc one gaan kiezen voor een slecht inelkaar gezetten alluminium behuizing.
Dan ben jij nog nooit bij de MM geweest. Er is een reden waarom mensen liever geen showmodel mee naar huis nemen. En met de aluminium behuizing is ook niets mis, alleen de speakergrills die er los op is gezet blijken niet altijd even vast te zitten. En beetje jammer dat er zo over en weer word gegooid terwijl het beide mooie toestellen zijn. Jij iig veel plezier met je S4, ik ga voor de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
De reden is omdat mensen liever een nieuwe hebben dan een tweedehandse. En bij de mediamarkt geven ze zowat nooit korting op een showmodel als dat wel t geval is is dat maar een miniem bedrag. Kan je netzogoed een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Zou willen dat er een keuze wás. Een aluminium S4 voor bijv. 50 Euro meer had ik graag willen hebben :)
Als ze dat alluminium zo goed kunnen implementeren dat je een micro sd kaartje en een verwijderbare accu kan hebben dan wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom zou dat niet kunnen? HTC lukt het in China wel met de tweede SIM. Daarnaast prijkt gewoon een SD-kaarthouder. Onvoorstelbaar dat ze dat niet hier ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:39:
Waarom zou dat niet kunnen? HTC lukt het in China wel met de tweede SIM. Daarnaast prijkt gewoon een SD-kaarthouder. Onvoorstelbaar dat ze dat niet hier ook doen.
Is gewoon een keuze, Apple doet het toch ook niet?
Misschien hebben ze er wel marktonderzoek naar gedaan en geconcludeerd dat het voor het door HTC beoogde marktaandeel helemaal niet nodig is, weten wij veel.

Kan overigens nog wel wat voorbeelden geven, Nexus 4 = geproduceerd door LG, ook niet uitbreidbaar
Nexus 7 = Asus, zelfde verhaal.

Kortom, wat HTC doet is helemaal niets nieuws, het gebeurd namelijk veel meer, dat jij liever uitbreidbaar geheugen hebt is dan ook een heel ander (persoonlijk) verhaal.

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
DeeSung schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:38:
[...]

Als ze dat alluminium zo goed kunnen implementeren dat je een micro sd kaartje en een verwijderbare accu kan hebben dan wel ja :)
Ik merk wel dat mijn geheugen snel volraakt omdat het kan (films, foto's, apps, games). Van de 32 GB heb ik nog 12 gb vrij en ik heb de telefoon pas een paar weken haha! Mijn iPhone heeft er 2 jaar over gedaan om de 16GB vol te krijgen. 8)7 Dus een variant met micro SD zou een uitkomst zijn voor de volgende keer. #HTC One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Is gewoon een keuze, Apple doet het toch ook niet?
Misschien hebben ze er wel marktonderzoek naar gedaan, en geconcludeerd dat het voor het door HTC beoogde marktaandeel helemaal niet nodig is, weten wij veel.
Apple is fruit, dat hoort niet in deze discussie thuis. ;)

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.