Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Apple is fruit, dat hoort niet in deze discussie thuis. ;)
Behalve wanneer het relevant is om een bepaalde stelling te onderbouwen. ;)
Het laat namelijk zien dat een bepaalde keuze helemaal niet uniek is, dat het vervolgens jouw persoonlijke keuze anders zou zijn is iets anders. Maar gezien meerdere fabrikanten voor de zelfde keuze als HTC zijn gegaan zou er wel een vorm van marktonderzoek na gedaan zijn, denk je niet?

HTC wil denk ik Samsung helemaal niet verslaan in telefoonverkopen, daar is het bedrijf namelijk veel te klein voor. HTC zal eerder gokken in een plaat binnen de top 5 vermoed ik. Wanneer je dan ziet dat Apple heel succes vol is met een design wat zich ook niet laat uitbreiden qua accu en/of geheugenkaart waarom zou HTC het dan wel moeten doen? HTC kiest voor een soort van unibody welke meer dan voldoende specs heeft om boven in het segment mee te kunnen doen, voor de rest is het dus een kwestie van smaak.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Het laat namelijk zien dat een bepaalde keuze helemaal niet uniek is, dat het vervolgens jouw persoonlijke keuze anders zou zijn is iets anders. Maar gezien meerdere fabrikanten voor de zelfde keuze als HTC zijn gegaan zou er wel een vorm van marktonderzoek na gedaan zijn, denk je niet?

HTC wil denk ik Samsung helemaal niet verslaan in telefoonverkopen, daar is het bedrijf namelijk veel te klein voor. HTC zal eerder gokken in een plaat binnen de top 5 vermoed ik. Wanneer je dan ziet dat Apple heel succes vol is met een design wat zich ook niet laat uitbreiden qua accu en/of geheugenkaart waarom zou HTC het dan wel moeten doen? HTC kiest voor een soort van unibody welke meer dan voldoende specs heeft om boven in het segment mee te kunnen doen, voor de rest is het dus een kwestie van smaak.
Vergeet niet dat apple alles anders heeft. Van nanosimkaart tot oplader connector. Dus waarom zou htc wel al die andere dingen doen behalve uitbreidbaar geheugen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:55:
Wat precies wordt er onderbouwd? Apple heeft nul telefoons met een SD-slot. HTC heeft een One mét en een One zonder. Dus? Als über-voorbeeld Apple het niet nodig vindt waarom dan tóch twee One-versies.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:59:
[...]

Wat precies wordt er onderbouwd? Apple heeft nul telefoons met een SD-slot. HTC heeft een One mét en een One zonder. Dus? Als über-voorbeeld Apple het niet nodig vindt waarom dan tóch twee One-versies.
Nou prima toch, heb je iig de keuze! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:02:
Nou prima toch, heb je iig de keuze! d:)b
Link naar een Nederlandse shop waar ik hem nu even kan bestellen please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ja, zie maar eens aan dat Chinese ding te komen met Europeese garantie.

De keuze van LG van de Nexus 4 is voor mij ook een dealbreaker geweest. Bij iBood was ie laatst in de aanbieding, maar ik vond dat toch te onhandig (max 16GB en glazen achterkant :X).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:03:
[...]

Link naar een Nederlandse shop waar ik hem nu even kan bestellen please?
Ohja klopt het is 1981, importeren is nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In combinatie met een abonnement niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:59:
[...]

HTC heeft gewoon één One versie voor de Nederlandse markt, straks een tweede met 64GB..... Wat doet het er nu toe dat er speciaal voor de Chinese markt een eigen model wordt ontwikkeld? Het is gewoon een keuze die ze heus wel overwogen gemaakt hebben om in onze regio het model te leveren zoals ze nu doen. Bijvoorbeeld door marktonderzoek. Dit is het toestel wat ze aanbieden, wil je toch een SD slot? Dan zal je dus moeten uitwijken naar een ander merk. Geloof mij maar dat ze dit van te voren zelf ook wel hebben ingecalculeerd. Aan de andere kant zal HTC ook wel weten dat er hele grote groep gebruikers helemaal niet op geheugen zit te wachten wat je kan uitbreiden.

Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom veel mensen hier doen als of het een fout van HTC zou zijn, het is namelijk gewoon een keuze, wanneer je het daar niet mee eens bent is dit gewoon "jouw" voorkeur..... Til je er erg zwaar aan dan ga je gewoon voor een andere telefoon.
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:04:
Ja, zie maar eens aan dat Chinese ding te komen met Europeese garantie.

De keuze van LG van de Nexus 4 is voor mij ook een dealbreaker geweest. Bij iBood was ie laatst in de aanbieding, maar ik vond dat toch te onhandig (max 16GB en glazen achterkant :X).
Kijk, hier maak je zelf al duidelijk dat het geen fout is, maar het een toestel is wat niet aan jouw persoonlijke voorkeur voldoet. Prima toch? Dan ga je mooi voor een ander merk...... Dat is nou net het mooie van al die keuze in de gsm wereld.

Het laat alleen maar zien dat de "markt" werkt, voor iedereen z'n persoonlijke voorkeur zou je dus een toestel kunnen vinden.

Maar nogmaals, de keuze voor een bepaalde oplossing betekend niet dat het fout is...

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom veel mensen hier doen als of het een fout van HTC zou zijn
Omdat het geen enkel nadeel heeft de mogelijkheid te hébben. Gebruik je het niet? Prima. Gebruik je het wel? Top! Mits natuurlijk de alom geprezen unibody stevigheid daardoor niet in het geding komt. Dat zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Omdat het geen enkel nadeel heeft de mogelijkheid te hébben. Gebruik je het niet? Prima. Gebruik je het wel? Top! Mits natuurlijk de alom geprezen unibody stevigheid daardoor niet in het geding komt. Dat zou zonde zijn.
Het hoeft voor heel veel mensen ook geen voordeel te zijn omdat ze het toch niet gebruiken...... Kortom jou argument kan je met evenveel gemak weerleggen.

Zie mijn voorbeelden hier boven, het is geen fout, het is een keuze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat ze:
1) het elders wel als noodzaak zien en het goed technisch mogelijk is. Een zelfde slot als voor de simkaart en het probleem was er bijvoorbeeld niet geweest. Het lijkt wel alsof ze denken dat 3G hier limietloos is.
2) de 64GB mogelijk niet eens uitkomt in NL.
3) met de HD schermen e.d. het datagebruik een stuk stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Vandaag ook voor het eerst in de winkel een One in mijn handen gehad. Ik moet zeggen dat het OMFG wat een sexy ding gevoel waar velen het over hebben, ik niet heb gehad. Het ziet eruit van voren als een iPhone 5 met een zwart deel in het midden.

Het eerste wat ik dacht was oei wat is dat ding warm! Het zit natuurlijk aan de lader en staat de hele dag aan, maar ik heb bij mijn andere smartphones nog nooit zoveel warmte gevoeld, zelfs niet na uren 3D gamen aan de lader.

Hij voelt wel stevig aan maar dat komt meer door het gevoel van metaal in je handen. Als je het toestel rondom goed bekijkt en hier en daar wat drukt met je vinger zie je dat er toch wat speling zit in de rand. Ik had niet het gevoel dat hij supergoed in elkaar zit.

De grip in je hand is wel erg lekker door de ronde achterkant. Maar ik gebruik hem vaak plat op tafel, en dat is voor mij een nadeel als hij gaat hobbelen naar links en rechts.

[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 01-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Hoezo blijf jij er nog steeds over doorgaan terwijl je allang de keuze voor een S4 hebt gemaakt? Hij zit er niet en komt er ook niet in. Althans niet in de Europese versie. Waarom mogen mensen van jou niet gewoon tevreden zijn met hun One zonder dat jij elke keer weer hun argumenten probeert onder uit te halen en verwijt de nadelen te verdedigen. Het zijn beide prima toestellen, met hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat doet hij toch niet? Hij geeft aan wat voor/nadeel is voor hem en daar gaat dit hele topic over. Het aantal One gebruikers is hier een stuk hoger omdat het toestel op de markt is, en die zie je ook elke fout te vuur en te zwaard verdedigen. Geeft niet, maar het hoort wel bij het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luappul schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:56:
[...]

Als je dit echt als argument voor de HTC One hebt, denk er dan nog een keer over na. Aluminium geleidt warmte beter dan plastic, wat dus ook betekent dat als de One 's winters in je zak zit en je haalt hem eruit, dat hij ijskoud is (dit was tenminste met mijn Legend altijd zo, als scherm tegen je been aan zit). Je moet hem dus eerst intensief gebruiken of met je handen opwarmen (waarbij je handen dus ijskoud worden :) ) om een warm aanvoelende telefoon te hebben.
Kijk elke telefoon heeft nadelen, je hoort mij ook niet zeggen de HTC one is perfect maar dat die soms een beetje warm word of te koud is voor mij niet de einde van de wereld. Overal waar ik lees word de HTC beschuldigd over geen SD kaart of Slechte bouw of te warm Terwijl je de 100 mensen die een goede exemplaar hebben niet hoort maar de 1 met een slechte wel gaat schreeuwen. Ik bedoel de nieuws gaat ook niet langs 100 huizen met er is vandaag niemand overvallen, de nadruk word toch meer op die 1 persoon gelegd die wel is overvallen.

Plus ik gun het HTC ook om eindelijk een goede resultaat in verkoop te hebben. Ze hebben eindelijk een goede telefoon op de mark gekregen wat echt een juweeltje is naar mijn gevoel. De laatste waar ik op zit te wachten is dat er alleen nog Samsung een Appel overblijft waardoor je naar mijn gevoel hetzelfde krijgt als je met Windows hebt op het moment. Ze kunnen doen wat ze willen maar we hebben gewoon geen andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:14:
Hoezo blijf jij er nog steeds over doorgaan terwijl je allang de keuze voor een S4 hebt gemaakt?
Bekijk nog even de naam van dit topic.
Waarom mogen mensen van jou niet gewoon tevreden zijn met hun One zonder dat jij elke keer weer hun argumenten probeert onder uit te halen en verwijt de nadelen te verdedigen.
Waar doe ik dat? De S4 heeft minimaal evenveel nadelen hoor. Het is een discussie topic. De een vindt x en de ander vindt y. Het is echter meestal andersom, dat de One-aanhangers eventuele nadelen als niet-bestaand, niet-belangrijk, telefoon zus-en-zo heeft het ook niet bestempelen. Daar mag, indien beargumenteerd, gewoon tegenin gegaan worden. Als mensen hier B.S. over de S4 gaan spuien zal ik dat ook niet zomaar laten gaan. Je moet niet alles door een One-bril gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:14:
Omdat ze:
1) het elders wel als noodzaak zien en het goed technisch mogelijk is. Een zelfde slot als voor de simkaart en het probleem was er bijvoorbeeld niet geweest. Het lijkt wel alsof ze denken dat 3G hier limietloos is.
2) de 64GB mogelijk niet eens uitkomt in NL.
3) met de HD schermen e.d. het datagebruik een stuk stijgt.
Ik zie de relatie met 3G internet niet zo, maar goed.... Vodafone heeft een hele poos 10GB aan data verkeer geleverd bij en abonnement.... Wat heeft dat met de interne opslagruimte van je telefoon te maken???

De 64Gb uitvoering komt wel naar Nederland, echter niet vandaag of morgen...... Duurt nog even iets langer...

HD schermen en dataverbruik? Wat heeft dat " streamen" met je opslagruimte te maken?

Een voorbeeld, ik stream in huis vanaf mij NAS met 5Ghz Wifi rechtstreeks Full HD fims van 10Gb grote rechtsreeks naar mijn One..... Sterker door de VPN kan ik dit van elke verbinding die snel genoeg is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:20:
Ik zie de relatie met 3G internet niet zo, maar goed....
Omdat One-aanhangers roepen: 32GB is ruim voldoende want je hebt ook Dropbox/random andere cloud-based diensten en je zit niet overal met een Wifi-verbinding.
Vodafone heeft een hele poos 10GB aan data verkeer geleverd bij en abonnement.... Wat heeft dat met de interne opslagruimte van je telefoon te maken???
Niet iedereen heeft 10GB data per maand. Als je telefoon vol is moét je uitwijken naar online-based dingen voor bepaalde taken.
HD schermen en dataverbruik? Wat heeft dat " streamen" met je opslagruimte te maken?
Heel misschien is een filmpje in FullHD ietsjes groter qua opslag dan een 320x240 3gp bestand?
Een voorbeeld, ik stream in huis vanaf mij NAS met 5Ghz Wifi rechtstreeks Full HD fims van 10Gb grote rechtsreeks naar mijn One..... Sterker door de VPN kan ik dit van elke verbinding die snel genoeg is......
Wonderlijk genoeg kan ik dat niet als ik in de trein zit of in de auto of op vakantie of waar dan ook. Dan is meer dan 32GB, of nog beter, een SD-kaartje veel en véél handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat de reden voor het weghalen van de SD-kaart vaak is dat je via Dropbox o.i.d. toch wel bij die bestanden kan. Dus on the move moet je vaak met 3G/4G aan de gang. Vodafone is één provider die ~een halfjaar 10GB heeft aangeboden. Met de tweejarige abostructuur van nu, kan je dus vaak hier niet eens gebruik van maken. betaal je bij een regulier abonnement de hoofdprijs voor data.

De 64GB was toch nog onzeker? Berichtgeving is niet superhelder, maar dat ging nog wel enige tijd duren. Ik begreep dat de VS voorgetrokken werd hierin.
Als je films in 1080p op je telefoon gaat zetten, dan gaat het heel hard met de opslag. Dat zijn maar een paar films op een 32GB telefoon. Het is niet zozeer streamen als meer bufferen.

edit:

Lol, BP was sneller

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:25:
Omdat de reden voor het weghalen van de SD-kaart vaak is dat je via Dropbox o.i.d. toch wel bij die bestanden kan. Dus on the move moet je vaak met 3G/4G aan de gang. Vodafone is één provider die ~een halfjaar 10GB heeft aangeboden. Met de tweejarige abostructuur van nu, kan je dus vaak hier niet eens gebruik van maken. betaal je bij een regulier abonnement de hoofdprijs voor data.

De 64GB was toch nog onzeker? Berichtgeving is niet superhelder, maar dat ging nog wel enige tijd duren. Ik begreep dat de VS voorgetrokken werd hierin.
Als je films in 1080p op je telefoon gaat zetten, dan gaat het heel hard met de opslag. Dat zijn maar een paar films op een 32GB telefoon. Het is niet zozeer streamen als meer bufferen.

edit:

Lol, BP was sneller
De 64GB versie wordt inderdaad op korte termijn leverbaar in de VS, daarna in Europa, hij gaat wel gewoon komen hoor.... Wees niet bang, ik heb de bevestiging en het artikelnummer al gehad namelijk ;)

Wanneer je veel film's bekijkt zou je beter een losse HDD aan je telefoon kunnen hangen, iets wat bij de One gewoon kan.... Zeg nou eerlijk, 32 of 64GB maakt toch geen ene bal uit op een film van een 10Gb groot..... Dat zijn 2 of 5 films.... Omdat je vaak ook nog ruimte nodig hebt voor andere dingen.

Zeg nou zelf, steeds je telefoon uit moeten, je achterkant er af te halen om een SD kaartje te vervangen is toch helemaal niet handig?

Je kan beter een externe oplossing gebruiken, zoiets als hier onder dus.

Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/65/69/116569_865870_MCB-116569.jpg

Dat is toch veel makkelijker, werkt on the fly en je hoeft je telefoon niet uit te zetten wanneer je een SD kaartje wil wisselen....

Edit: Ik lees zelfs dat ze er ook vaal kleiner zijn (alleen micro SD) die rechtsreeks op je microUSB kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisseol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09-2020
Hallo Tweakers,

3 van de grootste androidaanbieders hebben de afgelopen weken hun vlaggenschip getoond. Nu was het zo dat na de presentatie van de Samsung Galaxy S4 veel kritiek was geuit door Apple, HTC, LG en Microsoft.

Apple claimde dat de S4 nooit zo goed kon worden als de Iphone, aangezien Samsung alleen het toestel maakt en niet het besturingssysteem.
HTC zei dat de S4 te veel leek op de S3 qua uiterlijk en de rest van de concurrenten vonden dat de nieuwe functies eerder een gimmick waren dan een echte toevoeging.
Deze kritiek was overigens wel te verwachten, aangezien Samsung verreweg het grootste marktaandeel heeft in de smartphonemarkt.

Nu ben ik benieuwd welk vlaggenschip jullie het meest innoverend vinden t.o.v. hun voorganger en welk toestel het minst innoverend t.o.v. zijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:36:
[...]
Zeg nou zelf, steeds je telefoon uit moeten, je achterkant er af te halen om een SD kaartje te vervangen is toch helemaal niet handig?
Prik ik er één maal in. Een micro-SD meenemen vind ik way makkelijker dan zo'n OTG-onding.
Nee dat vind jij. Ik vind van niet.
Dat is toch veel makkelijker, werkt on the fly en je hoeft je telefoon niet uit te zetten wanneer je een SD kaartje wil wisselen....
Nee dat vind jij, ik vind van niet. OTG plús nog een losse media-device vind ik altijd lastiger/groter/zwaarder dan een micro-SD kaartje. Je zou gewoon een keuze moeten hebben, punt. Geen idee wat daar zo vreemd aan is.
Wisseol schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:38:
Nu ben ik benieuwd welk vlaggenschip jullie het meest innoverend vinden t.o.v. hun voorganger
De One.
en welk toestel het minst innoverend t.o.v. zijn voorganger.
De S4.

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:39:
[...]

Prik ik er één maal in. Een micro-SD meenemen vind ik way makkelijker dan zo'n OTG-onding.

[...]

Nee dat vind jij. Ik vind van niet.

[...]

Nee dat vind jij, ik vind van niet.
Goed dat jij mijn punt even wil verduidelijken..... een verwisselbaar SD geheugen hoeft dus helemaal niet beter te zijn..... Het hangt namelijk helemaal af van persoonlijke voorkeuren en de wens om iets wel of niet te gebruiken.... Het was even werk om je uit de tent te lokken, maar inderdaad.... Iets wat ik vind hoef jij namelijk niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
[...]
Het was even werk om je uit de tent te lokken, maar inderdaad.... Iets wat ik vind hoef jij namelijk niet te vinden...
Goed zo, fijn dat je zo reageert als je niet meer weet wat je moet zeggen. Chapeau d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Omdat One-aanhangers roepen: 32GB is ruim voldoende want je hebt ook Dropbox/random andere cloud-based diensten en je zit niet overal met een Wifi-verbinding.

[...]

Niet iedereen heeft 10GB data per maand. Als je telefoon vol is moét je uitwijken naar online-based dingen voor bepaalde taken.

[...]

Heel misschien is een filmpje in FullHD ietsjes groter qua opslag dan een 320x240 3gp bestand?

[...]

Wonderlijk genoeg kan ik dat niet als ik in de trein zit of in de auto of op vakantie of waar dan ook. Dan is meer dan 32GB, of nog beter, een SD-kaartje veel en véél handiger.
Jij praat elke keer over een nadeel, maar wie bepaalt nou daadwerkelijk of iets een nadeel is ofniet? Jij? ik?
Als ik de keuze had, was ik ook voor degene gegaan mét. Maar die keuze is er niet en dan vind ik geen nadeel. Ik heb bij mijn S2 ooit een extra accu gehaald en dat was zeker handig, maar die mis ik nu totaal niet bij mijn One X. Ook kijk ik nooit een complete film op mijn telefoon en jij blijkbaar wel. Nu zal jij dit wel zien als het proberen te verdedigen van de 'nadelen', want dat mensen niet complete films kijken op hun telefoon is natuurlijk onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
[...]
Iets wat ik vind hoef jij namelijk niet te vinden...
Jij stelt dat iets zo IS, hetgeen onzin is. En nu niet kinderachtig beginnen met uit de tent lokken want daar is een moderator mijns inziens niet voor in het leven geroepen. Als je geen argumenten meer hebt reageer dan ook gewoon niet.
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:43:
[...]
Jij praat elke keer over een nadeel, maar wie bepaalt nou daadwerkelijk of iets een nadeel is ofniet?
Noem mij het voordeel van het niét hebben van een SD-slot. Stevigheid van de unibody daargelaten.
Ook kijk ik nooit een complete film op mijn en jij blijkbaar wel.
Kijk nooit films op een telefoon. Scherm is daar veel te klein voor en het geluid ook te brak.

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Goed zo, fijn dat je zo reageert als je niet meer weet wat je moet zeggen. Chapeau d:)b
Lees nou even terug, ik schrijf steeds dat iemand persoonlijke voorkeuren kan hebben, de keuze voor een bepaald systeem hoeft helemaal niet slecht te zijn, vooral wanneer deze keuze voldoet aan de wens die mensen bij een product hebben. Ik schrijf steeds dat wanneer iemand de wens voor een SD-card slot heeft deze vooral voor een telefoon moet gaat met zo'n slot. Maar dat maakt het ontbreken van zo'n slot op andere telefoon hem niet per definitie minder goed.

Nogmaals, het hangt af van de voorkeur van de koper van het toestel..... Neem aan dat je dit wel met me eens bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:36:

[afbeelding]

Beweer je nou serieus dat het meedragen van zo'n ding handiger is dan een SD kaartje? Het SD kaartje zit er altijd in, je hoeft er niet steeds aan te denken om het mee te dragen, je kunt er direct op opslaan als je video's opneemt.

Maar zo'n ding maar de hele tijd meesjouwen vind je handiger? Dat je het niet erg vind is jou keuze, maar om dit nadeel van de One als voordeel te lopen neerzetten gaat mij wat ver.

Dan geef ik MIJN mening over JOUW mening. En dat is dat ik vind dat dat net zoiets is als zeggen ik vind autorijden handiger dan vliegen, daarom VIND IK dat mijn fiat panda beter is dan de nieuwe dreamliner van Boeing.

Dat het voor jou geen nadeel is, prima. Maar roepen dat het daarom voor de rest ook geen nadeel hoeft te zijn gaat een beetje ver.

[ Voor 5% gewijzigd door Franco10 op 01-05-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:45:
Nogmaals, het hangt af van de voorkeur van de koper van het toestel..... Neem aan dat je dit wel met me eens bent?
Nee, want ik mis het voordeel van het niét hebben van een micro-SD slot. Heb je aan 32GB genoeg? Mooi. Heb je aan 32GB intern + 64GB SD genoeg? Mooi. Wil je echter 32GB + 64GB + OTG? Nóg beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Nee, want ik mis het voordeel van het niét hebben van een micro-SD slot. Heb je aan 32GB genoeg? Mooi. Heb je aan 32GB intern + 64GB SD genoeg? Mooi. Wil je echter 32GB + 64GB + OTG? Nóg beter.
Dit klopt, het niet hebben van een MicroSd brengt uiteraard geen voordelen op. Maar brengt het dan ook automatisch nadelen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:49:
Dit klopt, het niet hebben van een MicroSd brengt uiteraard geen voordelen op. Maar brengt het dan ook automatisch nadelen mee?
Voor mensen die te weinig hebben aan 32GB (of later 64GB) en niet willen rommelen met brakke OTG-oplossingen wellicht wel? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Doe je nu alsof je me niet wil begrijpen en lees je überhaupt wat ik schrijf?

Ik schrijf, en niet één keer, dat de wens van de gebruiker de noodzaak van een SD-slot belangrijk maakt, nu ontken jij dat hier boven omdat jij vindt dat een SD-slot noodzakelijk is.....

Wat schrijf ik nou????? Prima dat je me nooit geen gelijk wil geven, maar lees mijn gehele betoog nog eens door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:50:
[...]

Voor mensen die te weinig hebben aan 32GB (of later 64GB) en niet willen rommelen met brakke OTG-oplossingen wellicht wel? Geen idee.
Klopt voor die mensen is het een nadeel en die kopen dan ook hoogstwaarschijnlijk geen One. Voor de andere groep schijnbaar niet anders waren ze wel gegaan voor de S4 of XZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:52:
[...]

Klopt voor die mensen is het een nadeel en die kopen dan ook hoogstwaarschijnlijk geen One. Voor de andere groep schijnbaar niet anders waren ze wel gegaan voor de S4 of XZ.
Bingo! Maar goed, dat schijnt dus volgen Brad Pitt niet te kunnen, omdat het niet hebben van een SD slot schijnbaar per definitie een nadeel voor iedereen is. Ook al gebruik je hem niet, weet je niet dat hij er in zit of heb je er helemaal geen belang bij.

De stelling van Brad Pitt komt namelijk over, en hij moet zelf maar zeggen wat hij er van vindt, dat een telefoon met een SD slot per definitie beter is voor iedereen, ook al maken ze er geen gebruik van.

[ Voor 44% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:52:
[...]

Ik schrijf, en niet één keer, dat de wens van de gebruiker de noodzaak van een SD-slot belangrijk maakt, nu ontken jij dat hier boven omdat jij vindt dat een SD-slot noodzakelijk is.....
Klopt helemaal.

Maar dat jij geen SD-slot nodig hebt, betekent niet dat niemand die nodig heeft. Dus voor jou hangt het belang misschien af van wensen, maar niet voor de rest van de wereld. Voor iemand met ik noem waar wat vliegangst, heeft een hypermodern vliegtuig weinig te bieden. Maar om dan te zeggen dat er geen verschil is met een fiets, gaat wat ver.

Het feit is in dit geval dat voor mensen die meteen veel opslagcapaciteit nodig hebben en niet willen lopen klooien met omslachtige oplossingen, het SD-slot van de S4 een erg groot voordeel is, en het niet hebben van het slot van de One een groot nadeel.

De stelling van Brad Pitt komt namelijk over, en hij moet zelf maar zeggen wat hij er van vindt, dat een telefoon met een SD slot per definitie beter is voor iedereen, ook al maken ze er geen gebruik van.
Dan moet je dit voor alles doen.

Een aluminium unibody is niet per definitie beter voor iedereen.
Luidsprekers aan de voorkant is niet per definitie beter voor iedereen.
Een zeer goede 13 mpx camera is niet per definitie beter voor iedereen.

En ga zo maar door. Dan kan het topic in principe op slot. Want alle drie de telefoons hebben zo hun voordelen, maar niet per definitie voor iedereen.

[ Voor 27% gewijzigd door Franco10 op 01-05-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
[...]

in principe wel, even snel je gegevens kopieren naar een microsd om ze veilig te stellen bij een reset en dergelijke.

verder mijn mening als ik mijn keuze moet verantwoorden en nu een toestel moet kopen:
One, wordt het niet, geen microsd, camera kwaliteit is wat dubieus
S4, wordt het niet, accuduur valt tegen, teveel gimmicks die ik niet gebruik
XZ, wordt het niet, de opvolger komt er al snel aan, al vind ik Sony wel goed bezig qua ontwikkeling van een eigen stijl.

dus op dit moment zou ik een note2 verkiezen boven die 3.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:56:
[...]

in principe wel, even snel je gegevens kopieren naar een microsd om ze veilig te stellen bij een reset en dergelijke.

verder mijn mening als ik mijn keuze moet verantwoorden en nu een toestel moet kopen:
XZ, wordt het niet, de opvolger komt er al snel aan, al vind ik Sony wel goed bezig qua ontwikkeling van een eigen stijl.

dus op dit moment zou ik een note2 verkiezen boven die 3.
Oondanks de rode neus is een dergelijke opmerking niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zelf zou ik zeggen liever geen SD kaart dan die slechte auto correct van SG4, verbeteren doet die wel maar je moet er op klikken om het door te voeren. Lijkt mij persoonlijk iets waar ik na een tijdje mijn haren uit wil trekken. :P Beide toestellen met nadelen een voordelen nu is het voor iedereen kijken wat ze willen een de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bingo! Maar goed, dat schijnt dus volgen Brad Pitt niet te kunnen, omdat het niet hebben van een SD slot schijnbaar per definitie een nadeel voor iedereen is. Ook al gebruik je hem niet, weet je niet dat hij er in zit of heb je er helemaal geen belang bij.
Fijn dat je mij persoonlijk nog even erbij betreft. Ik zie het, uiteraard, geheel anders dan bepaalde, imho oogkleppen dragende, telefoon liefhebbers:

De One zou een radicale nieuwe camera hebben. Welnu, dat heeft ie ook. Echter blijken de foto's overdag, in veel licht, nogal brak te zijn. Naar mijn mening uiteraard, andere mensen zullen ze perféct vinden.

Dan kan je zeggen: hmmm, inderdaad, overdag zijn de foto's niet top.

Maar neen, het gemiddelde antwoord is dan: jaaaa, maar ik doe niks met full-screen foto's en ik fotografeer toch alleen maar in slecht licht dus het is geen nadeel.

Dat is je kop in het zand steken. Het is een voordeel dat ie in slecht licht okay foto's maakt. Het is echter óók gewoon een nadeel dat ie overdag niet mee kan komen met andere concurrerende telefoons. Het stellen dat je dat niet gebruikt of toch alleen maar zinloze FB-foto's ermee maakt doet niet ter zake.

Dat is het verschil. Heb niks tegen de One. Vind het een super telefoon. Kan alleen slecht tegen het altijd, Apple-like, verdedigen van dingen die opeens niet belangrijk, nodig of whatever zijn.

Over de S4 kan je ook pagina's schrijven met negatieve dingen. Echter zie ik in dit topic minder, logischerwijs want er zijn minder S4's verkocht natuurlijk, overdreven lofzang over de functies die dat apparaat heeft.

Stop gewoon eens met dat zinloze verdedigen van een stukje aluminium plastic en glas. Het is een telefoon fcol. Heeft ie nadelen? Uiteraard. Heeft een S4 nadelen? Ik denk nog wel méér. So f*ck*ng what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Fijn dat je mij persoonlijk nog even erbij betreft. Ik zie het, uiteraard, geheel anders dan jullie, oogkleppen dragende, telefoon liefhebbers:

De One zou een radicale nieuwe camera hebben. Welnu, dat heeft ie ook. Echter blijken de foto's overdag, in veel licht, nogal brak te zijn. Naar mijn mening uiteraard, andere mensen zullen ze perféct vinden.

Maar neen, het gemiddelde antwoord is dan: jaaaa, maar ik doe niks met full-screen foto's en ik fotografeer toch alleen maar in slecht licht dus het is geen nadeel.

Dat is je kop in het zand steken. Het is een voordeel dat ie in slecht licht okay foto's maakt. Het is echter óók gewoon een nadeel dat ie overdag niet mee kan komen met andere concurrerende telefoons. Het stellen dat je dat niet gebruikt of toch alleen maar zinloze FB-foto's ermee maakt doet niet ter zake.

Dat is het verschil. Heb niks tegen de One. Vind het een super telefoon. Kan alleen slecht tegen het altijd, Apple-like, verdedigen van dingen die opeens niet belangrijk, nodig of whatever zijn.

Over de S4 kan je ook pagina's schrijven met negatieve dingen. Echter zie ik in dit topic minder, logischerwijs want er zijn minder S4's verkocht natuurlijk, overdreven lofzang over de functies die dat apparaat heeft.

Stop gewoon eens met dat zinloze verdedigen van een stukje aluminium plastic en glas. Het is een telefoon fcol. Heeft ie nadelen? Uiteraard. Heeft een S4 nadelen? Ik denk nog wel méér. So f*ck*ng what.
Ja hallo, jij reageert toch op mijn stelling? Nu mag ik niet naar jou mening verwijzen? Kom op zeg, dit is zo toch geen discussie voeren. Jij schrijft dat je vindt dat ik geen gelijk heb, dat is natuurlijk prima, maar dan mag ik toch wel naar jou mening verwijzen om mijn punt nogmaals aan te zetten?

Vervolgens haal jij hier boven weer allemaal punten naar boven wat positief of negatief is, iets wat ook weer een persoonlijke mening is en wat zeker niet voor iedereen hoeft te gelden.

Nu schrijft je dat we moeten stoppen om een telefoon te verdedigen? Maar wat wil je dan in een discussie topic over drie telefoons? Dat we allemaal met jouw mening mee lullen en al jou uitspraken als feiten en waarheden gaan zien om vervolgens voorbij te gaan aan onze eigen mening?

Jij bent hier zelf notabene een van de gene die het meest een bepaalt toestel aanvalt, dan kan je bijna vanzelfsprekend een tegen reactie verwachten....

Jij schrijft nu feitelijk dat we niet moeten gaan discussiëren in een discussie topic over telefoons..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]

Zo kan ik er nog wel meer noemen.

Nog voor dat er echte reviews waren riep het hele topic dat TouchWiz erg zwaar en ver van android verwijderd was, dit was een groot nadeel. Toen uit reviews bleek dat juist Sense wat zwaarder was ten opzichte van stock android was dit opeens geen nadeel meer.

Een fysiek home button is erg handig. Vooral omdat het makkelijker is met het aanzetten van het scherm. Maar het ontbreken van deze is geen nadeel, omdat een of andere knaap op XDA het vermoeden heeft dat hij feedback krijgt als hij het HTC logo indrukt.

Helemaal in het begin waren er van een vroeg model van de S4 wat benchmarks opgedoken, die waren soms minder dan de One. Het moest luid en breed verkondigd worden dat de HTC beter was in sommige benchmarks. Toen uiteindelijk bleek dat de uiteindelijke S4 toch wel hoger scoorde in de meeste, was het niet meer belangrijk, omdat je het toch niet merkt in de praktijk.

Bouwkwaliteit was heel, heel erg belangrijk, vooral voor zo'n prijs. Nu hier en daar kiertjes blijken te zitten is dat niet meer storend. En dat dat ding warm wordt? Ach is toch lekker in de winter?

Welk toestel je ook kiest, prima! Geniet er van zou ik zeggen. Maar om elk nadeel hier als voordeel proberen neer te zetten met weinig argumenten maar meer van: jaa ach vind ik niet zo erg en gebruik ik toch niet en oh wat ligt ie lekker in mn handen. Dat schiet niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Franco10 op 01-05-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Franco10 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:08:
[...]
Maar het ontbreken van deze is geen nadeel, omdat een of andere knaap op XDA het vermoeden heeft dat hij feedback krijgt als hij het HTC logo indrukt.
Dit gaat nooit lukken. Er zit op die plek (onder het HTC logo) geen enkel aanraak gevoelig gebied. Nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoe is het met de updates van HTC eigenlijk gesteld?
Ik was verrast dat Samsung JellyBean ook nog voor de S2 had uitgebracht, maar of deze door HTC ook voor bijvoorbeeld de Sensation was uitgebracht, weet ik niet.

Dat lijkt mij voor de keuze ook wel een belangrijke om mee te nemen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Dit gaat nooit lukken. Er zit op die plek (onder het HTC logo) geen enkel aanraak gevoelig gebied. Nul.
Dat zou ik als HTC gebruiker als goed nieuws ontvangen. Als dat wel zo zou zijn namelijk, is er iets goed mis met hoe dat ding in elkaar zit. Touch respons op een plek waar dat niet hoort, das niet echt goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Ursamajor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:11:
Hoe is het met de updates van HTC eigenlijk gesteld?
Ik was verrast dat Samsung JellyBean ook nog voor de S2 had uitgebracht, maar of deze door HTC ook voor bijvoorbeeld de Sensation was uitgebracht, weet ik niet.

Dat lijkt mij voor de keuze ook wel een belangrijke om mee te nemen.
Heb net geupdate naar softwarenr. 1.29.401.12. Android is 4.1.2 gebleven na deze update. Beats audio, de camera en de stabiliteit zouden geupdate moeten zijn. Ik draai nu de laatste versie.

Edit: Gaat om de HTC One

[ Voor 3% gewijzigd door Roorensu op 01-05-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Hoeft van mij ook niet, ik mis de menu knop helemaal niet. Het is gewoon even wennen... Bij de komende Android 4.2.2 update van de One zijn ook alle nadelen van de zwarte menu balk ook verledentijd. Dit is overigens een probleem van de apps, en niet zo zeer van de One, gezien het feit dat bij heel veel apps, Nu.nl, Nos, RTL Nieuws, Geenstijl enz enz... De menu knop gewoon boven in de app mee geprogrammeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
reyals schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:56:
[...]

dus op dit moment zou ik een note 2 verkiezen boven die 3.
Jup... meer bruikbare dingen en de tablet kan ook de deur uit. Ik zit er ook wel zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:14:
Hoeft van mij ook niet, ik mis de menu knop helemaal niet.
Je bedoelde hier dus uiteraard voor alle ándere One-gebruikers maar niet jezelf mee:

Bullet NL in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"

Of is dit nadeel nu eigenlijk óók meer een voordeel geworden? Just asking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
[...]

Fijn dat je mij persoonlijk nog even erbij betreft. Ik zie het, uiteraard, geheel anders dan bepaalde, imho oogkleppen dragende, telefoon liefhebbers:

Als dit de moeilijkste keuzes zijn, dan hebben de mensen die ze moeten maken toch eigenlijk best wel een goed leven! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Je bedoelde hier dus uiteraard alle ándere One-gebruikers maar niet jezelf mee:

Yup, ik kan je ook uitleggen waarom.... op 24 april was ik nog niet in het bezit van mijn eigen One..... Nu ik er zoals je wellicht zal begrijpen zelf veel meer gebruik van de telefoon heb kunnen maken blijkt dat het ontbreken voor mij helemaal geen nadeel meer is. Het is gewenning en hoeft dus niet als nadeel te worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Je bedoelde hier dus uiteraard alle ándere One-gebruikers maar niet jezelf mee:

Kijk daar ga je weer. Nogmaals als iets er niet in zit is het dan automatisch een nadeel? Als ze op XDA een trucje kunnen verzinnen om mijn telefoon aan te laten gaan door een scheet te laten, zou dat leuk/mooi/grappig whatever zijn, maar dat betekent niet dat als het niet kan dat het een nadeel is. Komop hé, je probeert objectief over te komen, maar toch ben je vooral posts aan het doorzoeken om andere posters onderuit te halen die positief zijn over de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vraagje. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de One halen, maar de S4 zorgt nog voor lichte twijfel. Mijn voornaamste zorgen zijn de volgende:

1. De camera. In vergelijkingen tussen de One en de S4, komt de tweede in bijna alle situaties het beste uit de bus. Nu zijn die vergelijkingen van voor de update van HTC, en is men over die update nogal lovend. Kent iemand wellicht een vergelijking waarin de HTC One die update heeft gehad?
2. Er zijn veel berichten over de bouwkwliteit. Er wordt gezegd dat een oorzaak hiervoor kan zijn het (te) snelle verschepen van de producten. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met recenter gekochte toestellen. Lijken die problemen afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:23:
[...]
Komop hé, je probeert objectief over te komen
Dat is onmogelijk. Niemand in dit topic is objectief. Letterlijk niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JSt1983 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:27:
Vraagje. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de One halen, maar de S4 zorgt nog voor lichte twijfel. Mijn voornaamste zorgen zijn de volgende:

1. De camera. In vergelijkingen tussen de One en de S4, komt de tweede in bijna alle situaties het beste uit de bus. Nu zijn die vergelijkingen van voor de update van HTC, en is men over die update nogal lovend. Kent iemand wellicht een vergelijking waarin de HTC One die update heeft gehad?
2. Er zijn veel berichten over de bouwkwliteit. Er wordt gezegd dat een oorzaak hiervoor kan zijn het (te) snelle verschepen van de producten. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met recenter gekochte toestellen. Lijken die problemen afgenomen?
Antwoord op vraag 1, het hangt helemaal af van het gene wat je met de telefoon doet. Zoals je in dit topic kan vinden zijn er genoeg reviews te vinden waar de camera van de One niet zo slecht uit de test komt als vele hier ons doen willen laten geloven. Voor het werk wat ik met de camera doe is hij gewoon goed. Het filmen met de One gaat zelfs erg goed, prima kwaliteit!

Antwoord op vraag 2, Lees het specifieke HTC One topic even door.... Als ik jou was zou ik gewoon eerst vragen als je het toestel even mag zien. Wanneer je een beetje zoekt zijn gewone telefoon winkels helemaal niet duurder met de One dan webwinkels, je kan in het geval van een normale winkel de telefoon dus eerst even beoordelen. Iets wat ik sowieso altijd zou doen, ook al was er niets bekend over wat mindere afwerking bij sommige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Dat is onmogelijk. Niemand in dit topic is objectief. Letterlijk niemand.
Goed punt, ook ik niet hoor. :+ verlaag je niet tot het niveau wat jij anderen verwijt, op de man spelen is nergens voor nodig Feit is dat mensen een bepaalde toestel nemen omdat de nadelen/of het ontbreken van iets (wat niet altijd een nadeel hoeft te zijn) niet opwegen tegen de voordelen. Dus de mensen nemen het ontbreken van een microsd, accu etc voor lief omdat de voordelen goed genoeg zijn omdat de nadelen weg te strepen. Vice versa wat betreft de S4.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 01-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Goed punt, ook ik niet hoor. :+ Feit is dat mensen een bepaalde toestel nemen omdat de nadelen/of het ontbreken van iets (wat niet altijd een nadeel hoeft te zijn) niet opwegen tegen de voordelen. Dus de mensen nemen het ontbreken van een microsd, accu etc voor lief omdat de voordelen goed genoeg zijn omdat de nadelen weg te strepen. Vice versa wat betreft de S4.
Helemaal juist, maar laat ik de vraag eens omdraaien, waarom zou je objectief moeten zijn qua toestel keuze? Het is gewoon een persoonlijke keuze, daarbij vind ik er een verschil in zitten wanneer iemand zijn keuze verdedigt of een ander persoon de keuze van iemand aanvalt. Zoals ik, en jij hier boven schrijven hoeft het nadeel van de ene persoon niet betekenen dat andere personen dit zelfde punt ook als nadeel zien. En daar gaan sommigen in dit topic nog wel eens aan voorbij.

Overigens, een mooie oplossing om van meer accucapaciteit te krijgen in een HTC One heb ik ook al gevonden;

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/04/mophiehtc.jpg

http://www.engadget.com/2...ophie-juice-pack-htc-one/

Natuurlijk is het mijn persoonlijke mening, niet iedereen hoeft dit een mooie oplossing te vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 01-05-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:35:
Feit is dat mensen een bepaalde toestel nemen omdat de nadelen/of het ontbreken van iets (wat niet altijd een nadeel hoeft te zijn) niet opwegen tegen de voordelen. Dus de mensen nemen het ontbreken van een microsd, accu etc voor lief omdat de voordelen goed genoeg zijn omdat de nadelen weg te strepen. Vice versa wat betreft de S4.
Helemaal waar. Echter het voor lief nemen is dan toch weer iets anders dan het niet "nodig" hebben. Snap dat wel, vind voor mezelf het ook niet "nodig" dat de S4 zo'n brakke speaker heeft i.v.m. de One maar had het wél graag gehad. En een aluminium behuizing. En een strakkere UI. Etc. Echt nodig, nee. Gewild, nou nogal! :P

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind beide telefoons gewoon goed en mooi, enige reden waarom ik voor de s4 ben gegaan is omdat je hem sneller kan verkopen en dat hij meer opbrengt als ik hem na een jaar weer verkoop en voor een nieuwere ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Weg, want off-topic

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 01-05-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Antwoord op vraag 1, het hangt helemaal af van het gene wat je met de telefoon doet. Zoals je in dit topic kan vinden zijn er genoeg reviews te vinden waar de camera van de One niet zo slecht uit de test komt als vele hier ons doen willen laten geloven. Voor het werk wat ik met de camera doe is hij gewoon goed. Het filmen met de One gaat zelfs erg goed, prima kwaliteit!
Reviews zijn positief, maar vergelijkingen spreken boekdelen. De foto's van de One zijn oké, maar naast die van de S4 zijn ze grauw en vaal en lijken de kleuren onnatuurlijk. (Alleen in low light presteert de One beter.) Daarom dat ik graag een vergelijking met een geüpdatet toestel zou zien.
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:32:
[...]Antwoord op vraag 2, Lees het specifieke HTC One topic even door.... Als ik jou was zou ik gewoon eerst vragen als je het toestel even mag zien. Wanneer je een beetje zoekt zijn gewone telefoon winkels helemaal niet duurder met de One dan webwinkels, je kan in het geval van een normale winkel de telefoon dus eerst even beoordelen. Iets wat ik sowieso altijd zou doen, ook al was er niets bekend over wat mindere afwerking bij sommige toestellen.
Dat is wel een idee. Gaat om een verlenging, dus even kijken of dat overal mogelijk is tegen een mooie prijs. Op t-mobile is de prijs wel flink omhoog gegaan paar dagen terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JSt1983 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Reviews zijn positief, maar vergelijkingen spreken boekdelen. De foto's van de One zijn oké, maar naast die van de S4 zijn ze grauw en vaal en lijken de kleuren onnatuurlijk. (Alleen in low light presteert de One beter.) Daarom dat ik graag een vergelijking met een geüpdatet toestel zou zien.

[...]

Dat is wel een idee. Gaat om een verlenging, dus even kijken of dat overal mogelijk is tegen een mooie prijs. Op t-mobile is de prijs wel flink omhoog gegaan paar dagen terug :/
Ik heb net een paar foto's gemaakt, zoek nog even naar een webspace waar ik hem niet gecomprimeerd kan delen, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:46:
[...]

Ik heb net een paar foto's gemaakt, zoek nog even naar een webspace waar ik hem niet gecomprimeerd kan delen, suggesties?
t.net fotoalbum?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Of Dropbox, iedere One gebruiker heeft daar nu sowieso voldoende webspace zou ik zo denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Foto is te groot voor het T.net foto album.
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:53:
Of Dropbox, iedere One gebruiker heeft daar nu sowieso voldoende webspace zou ik zo denken.
Heb Dropbox nog niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zippyshare, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
http://www50.zippyshare.com/v/85389195/file.html#

Een helemaal standaard foto, snel uit de losse pols gemaakt.... Moet nog even kijken hoe het zit met de beste handmatige instellingen. Foto voldoet voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
JSt1983 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:25:

Precies.

Zo af en toe komen links voorbij naar reviews waarin wordt gezegd dat de camera wel oké is. Net zoals op de review hier op Tweakers worden er soms wat ronde en weinig zeggende termen gebruikt die er voor zorgen dat alles net wat positiever wordt geïnterpreteerd dan het eigenlijk is.

Gelukkig hebben we zelf ogen en kunnen we gewoon van die overdag foto's (waarvan er grote aantallen zijn te vinden op verschillende websites) gewoon slecht zijn, en vooral vaal en grauw zoals jij dat goed beschrijft.
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:05:

Een helemaal standaard foto, snel uit de losse pols gemaakt.... Moet nog even kijken hoe het zit met de beste handmatige instellingen. Foto voldoet voor mij prima.
Voor jou kan hij voldoen, prima, veel plezier ermee!

Ik vind het slecht voor een camera in een highend telefoon in 2013 waar je de hoofdprijs voor betaald. Als je op de volledige grootte in de planten kijkt zie je heel veel ruis. Het gaat allemaal een beetje wazig in elkaar over en je ziet weinig detail. Als je op volledige grootte naar de wieltjes kijkt, kun je de pixels bijna tellen.

Kijk je bijvoorbeeld links naar dat kaartje wat in die bak zit, allemaal wazig en troebel. Geen detail, veel ruis. Dit komt bijna volledig overheen met wat de meeste reviewers ook zeggen over de foto's overdag.

Zoals gezegd als jij dit niet erg vind in je telefoon van 700 euro, helemaal mooi. Ik vind het absoluut niet kunnen. Op mijn beurt vind ik plastic dan niet zo erg. Het mag allemaal. Ik ga alleen niet roepen dat het plastic fantastic is, zoals anderen wel durven beweren dat de camera goed is.

[ Voor 41% gewijzigd door Franco10 op 01-05-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
Als je de bootloader wil unlocken/ wil rooten dan is de HTC One denk ik de uitkomst. Bij Samsung komt de garantie te vervallen (heb het gevraagd bij ze*) en HTC levert daar gewoon tools voor (http://www.htcdev.com/), echter hebben ze nog niet gereageerd over of de garantie dan komt te vervallen.

*
Heeft het unlocken van de bootloader/ rooten van de Galaxy S4 invloed op de garantie?
Vind ik leuk · · 38 minuten geleden
Samsung Mobile NL Hi Laurens, jazeker. Zodra je het toestel root, heb je geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
That's what matters most 8)
Laurens11 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:07:
Als je de bootloader wil unlocken/ wil rooten dan is de HTC One denk ik de uitkomst.
+
echter hebben ze nog niet gereageerd over of de garantie dan komt te vervallen.
= ?

[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:05:

Prima plaat zo. Op Facebook enz zie je toch niet dat dit met een 4MP camera is gemaakt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Franco10 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:06:
[...]

Precies.

Zo af en toe komen links voorbij naar reviews waarin wordt gezegd dat de camera wel oké is. Net zoals op de review hier op Tweakers worden er soms wat ronde en weinig zeggende termen gebruikt die er voor zorgen dat alles net wat positiever wordt geïnterpreteerd dan het eigenlijk is.

Gelukkig hebben we zelf ogen en kunnen we gewoon van die overdag foto's (waarvan er grote aantallen zijn te vinden op verschillende websites) gewoon slecht zijn, en vooral vaal en grauw zoals jij dat goed beschrijft.

[...]

Voor jou kan hij voldoen, prima, veel plezier ermee! Ik vind het slecht voor een camera in een highend telefoon in 2013 waar je de hoofdprijs voor betaald. Als je op de volledige grootte in de planten kijkt zie je heel veel ruis. Het gaat allemaal een beetje wazig in elkaar over en je ziet weinig detail.

Kijk je bijvoorbeeld links naar dat kaartje wat in die bak zit, allemaal wazig en troebel. Geen detail, veel ruis.
Gaan we weer:
luappul schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:54:
Overdrijven is ook een vak. Ik heb helemaal geen zin om de One te gaan verdedigen, iedereen kan zijn eigen keuze maken op basis van persoonlijke voorkeuren. Maar om de mensen die dit topic gebruiken om een keuze te maken een iets genuanceerder beeld te geven dan wat jij beschrijft, toch maar even wat quotes uit reviews.
Reviews heb ik willekeurig gekozen op basis van sites die ik vaker bezoek, voel je vrij dit aan te vullen met quotes uit reviews die jij gelezen hebt. ik heb (waar mogelijk) de stukjes erbij gezocht die spreken over daglicht (al moet je om objectief te zijn eigenlijk ook foto's in het donker en video-kwaliteit meenemen, houdt dus in gedachte dat deze opsomming gaat over het zwakste punt van de HTC One camera):
  • Engadget: In short, even though it's not perfect and we'd love to be able to get more detail from zoomed-in shots, the One's UltraPixels methodology appears to be completely sound. We're confident enough in its quality, in fact, to declare the One as our new go-to camera.
  • Slashgear: In more ideal conditions, the One's shots suffer if you blow them up and compare them side-by-side with higher-megapixel images. The 4-megapixel sensor simply lacks the resolution to compete on that level. Nonetheless, at more typical levels of crop, we’re left impressed by the standard of stills from the One. Colors are accurate and there’s admirably little noise, HTC's favored 28mm f/2.0 lens making its presence known once more.
  • Anandtech: There is no question in my mind that the One includes the best camera in the Android space right now with the right tradeoff between resolution and sensitivity.
  • Wired: Call it what you will, it is still inferior. With decent light, indoors or out, photos taken with the HTC One were soft, and lacked the sharpness of pictures shot with the One X, the iPhone 5 and Nexus 4.
  • Gizmodo: Another pleasant surprise: the camera's UltraPixels actually live up to the hype. In our testing the One performed as well as if not better than the top smartphone shooters out there (check out our comparison). It also took better low-light (read: in bars) photos than any phone I've used, and I was extremely impressed by how accurate the color rendering was. Now, if you're planning on printing your photos on 8x10s, maybe you'll miss the extra megapixels, but who really does that with their phone cam?
  • Cnet: Color was also accurate in both my indoor still-life shots, if a bit dark. Outdoors in strong sunlight I did notice some heavy-handed image processing, which tended to blur background details, especially with complex forms such as the branches of trees and other foliage.
  • nog een keer Cnet: We liked the performance of the One when it came to closeup shots--something we, being foodies, do often with our meals. Overall, we found the Ultrapixel camera to be on par, if not a hair ahead of its competitors, especially in low-light and macro shots. It loses out a little in regular daylight settings especially in terms of detail due to the lower megapixel count.
  • Laptopmag: When there was plenty of light outdoors, the One delivered mixed results. When we captured a mailbox with graffiti scrawled all over it, we could easily see where there were extra gobs of blue paint, and the layers of silver and white from various artists' signatures popped. However, when zoomed in to 100 percent, a sticker on the side of the mailbox looked more pixelated than on the iPhone 5.
Er zitten reviewers tussen die het een prima camera vinden, er zijn er die hem minder vinden. Ik lees nergens dat hij jaren achter ligt, en nogmaals: dit gaat over de punt waarop de One het slechts presteert. Jouw claim dat de camera jaren achter loopt en slecht is in daglicht is dus ook niet het meest objectieve beeld dat je mensen mee kan geven in dit topic.
eer mijn mening ;) ).
Dus toch knap dat er zo veel sites zijn met " ronde en weinig zeggende termen gebruikt die er voor zorgen dat alles net wat positiever wordt geïnterpreteerd dan het eigenlijk is"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
http://www45.zippyshare.com/v/82648926/file.html

&

http://www40.zippyshare.com/v/41299557/file.html4

Laatste foto's is tegen de zon in genomen, zie ook de schaduw van de bomen. Ik zie totaal niets van vaalheid of grauwheid. Het zijn volgens mij prima foto's. Waarbij ik ook wel weet dat het geen 20megapixel camera kwaliteit is.

Ik zeg het er maar even bij, het schijnt dat de kwaliteit nog beter kan zijn wanneer je zelf in de instelling van de camera gaat rommelen, ik vindt dit echter meer dan goed genoeg. De suggestie dat de One vaal of grauw is weten de foto's volgens mij behoorlijk te weerspreken.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:15:
http://www45.zippyshare.com/v/82648926/file.html

&

http://www40.zippyshare.com/v/41299557/file.html4

Laatste foto's is tegen de zon in genomen, zie ook de schaduw van de bomen. Ik zie totaal niets van vaalheid of grauwheid. Het zijn volgens mij prima foto's. Waarbij ik ook wel weet dat het geen 20megapixel camera kwaliteit is
Je kan nog net het kenteken van die grijze auto lezen. Ik weet niet welk merk het is, omdat die letters op de kofferbak compleet vaal en grauw zijn. Om maar helemaal niet te spreken van de belettering op het rode busje.

Nogmaals dat jij die acceptabel vind, helemaal fantastisch! Maar dit goed vinden gaat mij te ver. Ik vind plastic ook acceptabel, maar ga niet roepen dat het geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:15:
Laatste foto's is tegen de zon in genomen, zie ook de schaduw van de bomen. Ik zie totaal niets van vaalheid of grauwheid. Het zijn volgens mij prima foto's.
Dan zijn we uiteraard snel uitgesproken want die tegen de zon in foto is gewoon erbarmelijk. Nee, dat vind ik niet, dat is gewoon zo :) Zie die roze boom links, detail nul en blurry as hell. Zie het gras, blurry detailoze mess, etc. Dat dit verkleind (factor 4 of zo) wellicht doable is op een sociale site als Facebook, prima.

De andere foto is eigenlijk hetzelfde. Die linker bruine heg is absurd slecht. Bomen ietsjes verder op de achtergrond zien er, door de superlage megapixelcount, al niet meer uit. De tuinfoto is dan nog te doen, relatief. Maar dit is echt een heel slecht resultaat. Kan/mag je anno 2013 niet verwachten uit een flagship telefoon. Tenzij je puur en alleen (zwaar) verkleinde fotootjes online zet, dan is het uiteraard prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Dan zijn we uiteraard snel uitgesproken want die tegen de zon in foto is gewoon erbarmelijk. Nee, dat vind ik niet, dat is gewoon zo :) Zie die roze boom links, detail nul en blurry as hell. Zie het gras, blurry detailoze mess, etc. Dat dit verkleind (factor 4 of zo) wellicht doable is op een sociale site als Facebook, prima.

De andere foto is eigenlijk hetzelfde. Die linker bruine heg is absurd slecht. Bomen ietsjes verder op de achtergrond zien er, door de superlage megapixelcount, al niet meer uit. De tuinfoto is dan nog te doen, relatief. Maar dit is echt een heel slecht resultaat. Kan je anno 2013 niet verwachten uit een flagship telefoon.
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik de kwaliteit van de camera ook niet bijzonder. Niet bijzonder goed, maar ook niet slecht. Maar ik geef om eerlijk te zijn dan ook geen moer om de camera. En dat is echt geen smoes ofzo. :P De camera in de S4 is in de meeste gevallen gewoon beter, daar kan niemand om heen. Dus, wil je een SDkaart, verwisselbare accu en een betere camera ga dan voor de S4. Als het je geen reet kan schelen, kies dan de One net zoals mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:28:
[...]
Als het je geen reet kan schelen, kies dan de One net zoals mij. :P
Als de One een iéts betere camera had gehad had ik hem nu al lang in mijn grijpgrage handjes gehad. Zou met alle andere dingen gewoon kunnen leven/aan kunnen wennen maar dit "kan" (voor mij) echt niet gewoon :P
Baal daar enorm van. De behuizing, de speakers, de UI, vind allemaal geweldig op dat ene ding na :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Die foto's zijn inderdaad oké. Maar in vergelijkingen doet de S4 het gewoon beduidend beter in alle (voor mij) veelvoorkomende scenario's. Dat verschil is goed zichtbaar, ook op social media formaat. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar vergelijkingen waarin de One die camera update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik heb nog wat foto's

Ik was ook iets te snel met de vorige, ik had automatische focus niet aan staan en een smerige lens

http://www59.zippyshare.com/v/47008119/file.html
http://www59.zippyshare.com/v/85039978/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Ik heb nog wat foto's

Ik was ook iets te snel met de vorige, ik had automatische focus niet aan staan en een smerige lens
Op flauwe grappen ga ik niet meer reageren :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
JSt1983 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:41:
Die foto's zijn inderdaad oké. Maar in vergelijkingen doet de S4 het gewoon beduidend beter in alle (voor mij) veelvoorkomende scenario's. Dat verschil is goed zichtbaar, ook op social media formaat. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar vergelijkingen waarin de One die camera update heeft gehad.
Tja, 13Megapixel t.o.v. 4Megapixel, geloof dat ook niemand schrijft dat je dit verschil niet ziet. De vraag is alleen, is het voor jou een verschil dat je daar een toestel op laat liggen. Zoals ik al schreef, de foto's zijn voor mij meer dan goed. Voor al het andere pak ik wel mijn DSLR.

Wat je misschien mee moet overwegen is de video opname van de One, die is op 1080p namelijk wel erg goed, vooral het geluid scoort heel goed.

Genoeg voorbeelden op YT te vinden.

Daarbij, 4megapixel en 13megapixel zou je wel kunnen vergelijken, maar het is natuurlijk nog makkelijker op het ene 1080p filmpje naast het andere 1080p filmpje te leggen. Qua resolutie laat zich dit 1 op 1 vergelijken....

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je de bootloader wil unlocken/ wil rooten dan is de HTC One denk ik de uitkomst. Bij Samsung komt de garantie te vervallen (heb het gevraagd bij ze*) en HTC levert daar gewoon tools voor (http://www.htcdev.com/), echter hebben ze nog niet gereageerd over of de garantie dan komt te vervallen.

*
Heeft het unlocken van de bootloader/ rooten van de Galaxy S4 invloed op de garantie?
Samsung Mobile NL Hi Laurens, jazeker. Zodra je het toestel root, heb je geen garantie meer.
HTC mikt je net zo hard uit de garantie. Staat hier al ergens een uitgebreide posting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:56:
[...]
Voor al het andere pak ik wel mijn DSLR.
Als die laatste twee daarmee zijn genomen wordt het ook hoog tijd die te vervangen. Zijn ook crap, ondanks dat het opeens op magische wijze en waarschijnlijk grappig bedoelt 9 megapixel foto's zijn geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:57:
[...]

HTC mikt je net zo hard uit de garantie. Staat hier al ergens een uitgebreide posting over.
HTC geeft aan, via Twitter, kan hem zo snel even niet vinden, overigens net als Sony, dat niet de volledige garantie vervalt. Hebben ze het idee dat je probleem door het rooten komt (bijvoorbeeld hitte problemen door het overklokken) heb je een probleem, toestellen met defecten qua scherm oid zullen ze gewoon maken.

Overigens heb ik dat al meer dan een jaar gelden direct van Mark Moons vernomen tijdens een gesprek met hem op het Tweakers HQ met de introductie van een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:00:
[...]

Als die laatste twee daarmee zijn genomen wordt het ook hoog tijd die te vervangen. Zijn ook crap, ondanks dat het opeens op magische wijze en waarschijnlijk grappig bedoelt 9 megapixel foto's zijn geworden :/
Nee die zijn gemaakt met een Sony Xperia Z, inderdaad op 9MP.... Vooral om te laten zien dat het verschil niet eens schokkend is. Maar goed, je had hem door.....

Overigens, schijnt het zo te zijn dat de XZ en de S4 de zelfde camera hardware hebben, maar dat moet ik even exact uit zoeken

edit: Ja dus...

http://www.sonyxperiaz.nl...e-camera-van-de-xperia-z/
reviews: Samsung Galaxy S4: kiezen voor de keuze

Grappig, ik heb hier dus een telefoon liggen met een stukje zelfde hardware als in de S4, nooit eerder bij na gedacht.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:04:
Overigens, schijnt het zo te zijn dat de XZ en de S4 de zelfde camera hardware hebben, maar dat moet ik even exact uit zoeken
Dat klopt, maar de S4 maakt significant betere foto's door wellicht betere uitlezing van de sensor, image processing, andere lens, whatever. De XZ staat nu ook niet bekend om zijn briljante foto kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Tja, 13Megapixel t.o.v. 4Megapixel, geloof dat ook niemand schrijft dat je dit verschil niet ziet. De vraag is alleen, is het voor jou een verschil dat je daar een toestel op laat liggen. Zoals ik al schreef, de foto's zijn voor mij meer dan goed. Voor al het andere pak ik wel mijn DSLR.

Wat je misschien mee moet overwegen is de video opname van de One, die is op 1080p namelijk wel erg goed, vooral het geluid scoort heel goed.

Genoeg voorbeelden op YT te vinden.

Daarbij, 4megapixel en 13megapixel zou je wel kunnen vergelijken, maar het is natuurlijk nog makkelijker op het ene 1080p filmpje naast het andere 1080p filmpje te leggen. Qua resolutie laat zich dit 1 op 1 vergelijken....
Ik zal waarschijnlijk nog steeds voor de One gaan. De S4 is niet mooi genoeg en XZ raakt me op geen enkel vlak. Maar een vergelijking op basis van meest recente software zou wel handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
AndreiLux (voor de niet-ingewijden, da's best een Android guru) heeft een S4 met Exynos Octa binnen gekregen maar da's geen succes nog. Ofwel de kernel is brak/niet af dan wel is de Octa chip in de S4 niet "volledig" maar de big.LITTLE kan voor nu alléén werken in langzame quad dan wel snelle quad-stand. Dus niet 1 langzame core en 3 snelle cores of een andere combinatie daarvan. Da's vooralsnog slecht nieuws :(

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258519

Voor de mensen die misschien wilden wachten op de Exynos Octa variant wel handig om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:10:
AndreiLux (voor de niet-ingewijden, da's best een Android guru) heeft een S4 met Exynos Octa binnen gekregen maar da's geen succes nog. Ofwel de kernel is brak/niet af dan wel is de Octa chip in de S4 niet "volledig" maar de big.LITTLE kan voor nu alléén werken in langzame quad dan wel snelle quad-stand. Dus niet 1 langzame core en 3 snelle cores of een andere combinatie daarvan. Da's vooralsnog slecht nieuws :(

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2258519

Voor de mensen die misschien wilden wachten op de Exynos Octa variant wel handig om te weten :)
Volgens mij blijft dat zo toch..? 'Spreiding' over de processoren is technisch (nog) niet mogelijk met dit systeem voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zeemon123 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:36:
Volgens mij blijft dat zo toch..? 'Spreiding' over de processoren is technisch (nog) niet mogelijk met dit systeem voor zover ik weet...
Jawel hoor, dat was zelfs duidelijk te zien in een demo-video van Samsung zelf. Zag je één of meerdere core(s) naar de snelle variant floepen toen dat nodig was. Moet ook gewoon kunnen, het werkt alleen (nog?) niet. Met een niet verbeterde accu-duur ten gevolg. Als af en toe 1 of 2 snelle cores aan staan is dat uiteraard beter dan dat ze meteen alle 4 tegelijk aan het werk zijn.
Oh well, niet voor veel mensen hier interessant vanwege de brakke GPU en de crippled 4G chip er in :P

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 17:21 . Reden: Video-link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Moet de software, in dit geval de apps ook niet herschreven worden om de volledige capaciteit van deze soc te gebruiken? Of wordt dit afgehandeld vop basis van goveners (op kernel niveau) bij een X percentage belasting de sterkere cpu core doorschuift?

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-05-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Miki schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:05:
Of wordt dit afgehandeld vop basis van goveners die bij een X percentage belasting de sterkere cpu core doorschuift?
Dat tweede inderdaad :) Heeft die AndreiLux ook al zeer uitgebreid en interessant over gesproken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 01-05-2013 17:14 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:06:
[...]

Dat tweede inderdaad :) Heeft die AndreiLux ook al zeer uitgebreid en interessant over gesproken :P
Best trots dat mijn old-skool linux kennis nog van pas komt, ik had inderdaad het gehele artikel nog niet gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

*
Als je een fabrikant wilt die de community voor tweaken e.d. goed ondersteunt moet je echt bij Sony zien. Die geven actief libraries vrij, maken AOSP ROMS, bootloader unlock tools en recovery tools. Beter dan dat (buiten de Nexus serie om) ga je het niet vinden. Dit was voor mij echt een belangrijk pluspunt om voor de Z te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Dat klopt, maar de S4 maakt significant betere foto's door wellicht betere uitlezing van de sensor, image processing, andere lens, whatever. De XZ staat nu ook niet bekend om zijn briljante foto kwaliteiten.
Dat komt door de vrij agressieve post-processing van Sony. Zie ook: [Xperia Z] Onderzoekje/vergelijking fotokwaliteit: Resultaat

Op XDA gaan geruchten dat in de volgende patch dit probleem wordt opgelost, het formaat van de foto gaat dan ook van ~2MB naar ~4MB. Het is echt wat softwaretechnisch, de lens is in prima dingen tot staat.

Edit: Daar ging iets fout met commenten, per ongeluk dubbelpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 01-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Cyleo schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:24:
[...]

Dat komt door de vrij agressieve post-processing van Sony. Zie ook: [Xperia Z] Onderzoekje/vergelijking fotokwaliteit: Resultaat

Op XDA gaan geruchten dat in de volgende patch dit probleem wordt opgelost, het formaat van de foto gaat dan ook van ~2MB naar ~4MB. Het is echt wat softwaretechnisch, de lens is in prima dingen tot staat.

Edit: Daar ging iets fout met commenten, per ongeluk dubbelpost.
De sensor van de XZ en S4 (Exmor RS) is volgens mij ook hetzelfde? kan even geen bron vinden, maar heb dat volgens mij meerdere keren gelezen. En Sony staat er volgens mij wel bekend om dat ze goede lenzen maken, dus het lijkt me dat dat ook wel goed moet zitten in de XZ? Ben dus benieuwd in hoeverre ze dit nog kunnen verbeteren, maar je zou van de andere kant denken dat als dat kan ze dat wel wat eerder gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
luappul schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:36:
[...]

De sensor van de XZ en S4 (Exmor RS) is volgens mij ook hetzelfde? kan even geen bron vinden, maar heb dat volgens mij meerdere keren gelezen. En Sony staat er volgens mij wel bekend om dat ze goede lenzen maken, dus het lijkt me dat dat ook wel goed moet zitten in de XZ? Ben dus benieuwd in hoeverre ze dit nog kunnen verbeteren, maar je zou van de andere kant denken dat als dat kan ze dat wel wat eerder gedaan zouden hebben.
Het is heel goed mogelijk dat dat dezelfde sensor is, staat hier boven ook ergens aangegeven. Sony maakt erg goede sensoren en is een grote speler in de sensormarkt, zowel voor telefoons als spiegelreflex. Ik denk dat het dan ook nog wel goed gaat komen met de XZ, op dit moment is het nog wat te heftig gepost-processed. Mocht je heel erg geintresseerd zijn in de camera en wat ik er van vind: productreview: Sony Xperia Z Zwart review door Cyleo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
luappul schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:36:
[...]

Het is ook de zelfde sensor, zoals ik hier vanmiddag al eens heb laten zien met 2 linkjes...
Het verschil kan hem dus in de lens, die van Sony over het algemeen wel goed zijn, zitten. Ook kan de softwareaansturing natuurlijk anders zijn, maar goed, ik zou het opmerkelijk vinden als Sony als maker van de lenzen niet de juiste software weet te schrijven. Zoals hier boven terecht is geschreven zal dit vast met een update goed komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Volgens hardware.info is de batterij uitstekend van de S4 :)

abusimbal in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02

3DDude

I void warranty's

Wat is dit voor discussie, ik vind ze alle 3 tof. :P
helaas voor mij onbetaalbaar :P

*rent nu weer weg :)*

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Let op:
LET OP: de crew blijft niet waarschuwen: post ontopic of post niet. Zie deze post. Houd je aan de regels, want anders gaat dit topic dicht.