Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dit topic is bedoeld om elkaar op de hoogte te brengen van garantie, garantieclaims, zowel algemeen als afhandelingen daarvan. Ook kan hier over "problemen", onder andere dode pixels, gesproken worden

Voor ervaringen en discussie zie: [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie
Voor levertijden en prijzen zie: Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Sony Xperia Z

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Artois
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-12 20:59
Exact dezelfde post heb ik een tweetal uurtjes geleden gepost in [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2, maar hier is hij beter op zijn plaats denk ik:

Ik heb mijn toestel gisteren nog terug gebracht naar Mediamarkt omwille van verscheidene dode en/of hot pixels. In het totaal waren het er minstens 7 of 8, waaronder 5 of 6 in cluster bij elkaar in de linkerbovenhoek van het scherm. Dit is voor mij onaanvaardbaar voor een toestel met een winkelprijs van 649 euro.

Deze mankementen werden vastgesteld door een medewerker van het service centrum van Mediamarkt en er werd mij verteld dat het toestel zou opgestuurd worden naar Sony als DOA, vergezeld met mijn eis tot deugdelijke reparatie of een ander nieuw toestel. (Stiekem had ik gehoopt dat het toestel zoals bij bijvoorbeeld Coolblue gewoon direct zou worden vervangen, maar Mediamarkt is dus duidelijk Coolblue niet, service heeft blijkbaar zijn prijs..)

Zelf wist ze naar eigen zeggen niet hoe Sony omgaat met dode en/of hot pixel garantie, maar volgens haar zou het vervolgens ongeveer 3 weken duren vooraleer ik mijn XZ hetzij gerepareerd zou terugkrijgen, hetzij een ander nieuw toestel zou mogen afhalen ofwel terugbetaald zou worden.

Dat laatste is voor mij in ieder geval niet wenselijk. Ik heb de XZ voor 537 euro kunnen aankopen. Bij terugbetaling is deze actie immer al lang voorbij, waardoor ik voor hetzelfde geld dit toestel niet meer kan kopen. Dit is zeker niet mijn wens, dus hopelijk wordt het deze optie dus al niet..

Of het toestel nu gerepareerd of vervangen wordt, maakt mij niet zo veel uit. Ik wil gewoon een XZ die goed werkt, zonder dode en/of hot pixels. Nu heb onder meer uit dit forum begrepen dat reparatie van dit toestel moeilijk ligt omwille van de waterdichtheid. Mag er dan vanuit gaan dat Sony het toestel bij dit aantal kapotte pixels gewoon zal vervangen worden? En zal dit dan ook 3 weken duren? Ik heb mijn oud toestel nog, dus daar gaat het niet om, maar 3 weken vind ik best wel lang..

Concreet: Zijn er nog mede-tweakers met ervaring bij Mediamarkt wat betreft defecten van nieuw aangekochte toestellen, bij voorkeur producten van Sony? hoe is het uiteindelijk afgelopen? En hoe werd hier mee omgegaan, duurde het werkelijk 3 weken?

mvg Artois

Edit: In het andere topic werden al enkele suggesties gegeven (waarvoor dank), waaronder door FrankK800i waaruit blijkt dat het gewoon terugbetalen van het aankoopbedrag (= eenzijdig ontbinden van de verkoop door de verkoper) dus absoluut niet mag en door CLB, die een aangaf dat producten die niet naar behoren werken gewoon omgeruild moeten worden, maar aanvullingen en tips zijn nog steeds welkom :)

Artois wijzigde deze reactie 11-03-2013 01:16 (7%)
Reden: aanvulling/correctie

• antraxbomb
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-04-2013
Ik heb 1 hot ( wit ) pixel ter hoogte van het wifi signaal in de balk bovenin. Nu stoor ik mij er eigenlijk niet aan hoewel ik wel graag een scherm heb zonder dode pixels en dergelijke.

Nu weet ik niet hoe Phonehouse omgaat met dit soort gevallen ( helemaal als ik met een vergrootglas ga kijken of er meer pixels zijn ). Iemand ervaringen met hun omruilbeleid?

13W7 AAC

één stad, één club ...AJAX AMSTERDAM

• bear87
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:28
quote:
antraxbomb schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:01:
Ik heb 1 hot ( wit ) pixel ter hoogte van het wifi signaal in de balk bovenin. Nu stoor ik mij er eigenlijk niet aan hoewel ik wel graag een scherm heb zonder dode pixels en dergelijke.

Nu weet ik niet hoe Phonehouse omgaat met dit soort gevallen ( helemaal als ik met een vergrootglas ga kijken of er meer pixels zijn ). Iemand ervaringen met hun omruilbeleid?

13W7 AAC
Heb ik ervaring mee. Mijn galaxt s2 had 1 dode pixel en werd direct omgeruild voor een gloednieuwe s2 in de winkel. Dan moet je wel binnen 7 dagen na aankoop komen met het defect. Top service van Phonehouse!

• antraxbomb
quote:
bear87 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:28:
[...]

Heb ik ervaring mee. Mijn galaxt s2 had 1 dode pixel en werd direct omgeruild voor een gloednieuwe s2 in de winkel. Dan moet je wel binnen 7 dagen na aankoop komen met het defect. Top service van Phonehouse!
Aan de andere kant vind ik het onredelijk om meteen voor 1 pixel naar de winkel terug te rennen..Hoewel als je meteen een nieuwe meekrijgt dat wel een voordeel is ipv hem 3 weken kwijt te zijn na die 7 dagen.

Het moet zeker wel persé die winkel zijn waar die vandaan komt of kan het ook bij andere vestigingen ( ben morgen in de buurt bij een andere locatie ).

• Artois
Naar aanleiding van mijn vraag hierboven: Iemand die toevallig weet hoe het bij Sony in België in zijn werk gaat als ze hem opsturen voor herstelling/vervanging/etc..? En wat zijn jullie ervaringen hier mee? Gebruikers van de Xperia S, P, U, J, T, V,.. anyone?

Ik weet dat in Nederland heel wat herstellingen van smartphones door Dynafix gebeuren (geen idee of dit voor Sony ook van toepassing is en al zeker niet of dit ook voor Belgische toestellen bij deze firma gebeurd), maar ik vraag het me gewoon even af. :)

Het is hier betrekkelijk rustig overigens, had wel wat meer leven verwacht :z

• MaaikeO
  • Laatst online: 07-12 06:28
Geen problemen voorlopig bij mijn Xperia Z, wel last van de bug betreffende het notificatieledje.
Ik wacht wel tot er een update beschikbaar is. Kwam er pas achter nadat ik de hele telefoon had ingesteld. Kom van apple dus weet ook niet precies hoe en wat met Android vwb back-ups e.d. Me van het weekend maar eens goed inlezen.

Kortom; ledje brand enkel met opladen oranje/ rood. Bij het ontvangen van Whatsappjes, smsjes, mails etc. doet het lampje niets. Wel ingesteld uiteraard.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-12 20:16

renzo4000

*Doh!*

quote:
MaaikeO schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:33:
Geen problemen voorlopig bij mijn Xperia Z, wel last van de bug betreffende het notificatieledje.
Ik wacht wel tot er een update beschikbaar is. Kwam er pas achter nadat ik de hele telefoon had ingesteld. Kom van apple dus weet ook niet precies hoe en wat met Android vwb back-ups e.d. Me van het weekend maar eens goed inlezen.

Kortom; ledje brand enkel met opladen oranje/ rood. Bij het ontvangen van Whatsappjes, smsjes, mails etc. doet het lampje niets. Wel ingesteld uiteraard.
Hier is een workaround voor. Je moet hem naar fabrieksinstellingen herstellen en dan niet met je google account je apps laten herstellen maar gewoon handmatig je apps via playstore installeren. Inmiddels heb ik geen last meer van. Het kost je (in mijn geval dik een uur) om alles opnieuw terug te zetten en in te stellen maar dan is het wel opgelost. Ik heb daarna meteen een backup gemaakt met de Sony app. Zodra er een update is van Sony zet ik de backup functionaliteit van Google weer aan.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• MaaikeO
  • Laatst online: 07-12 06:28
quote:
renzo4000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:43:
[...]

Hier is een workaround voor. Je moet hem naar fabrieksinstellingen herstellen en dan niet met je google account je apps laten herstellen maar gewoon handmatig je apps via playstore installeren. Inmiddels heb ik geen last meer van. Het kost je (in mijn geval dik een uur) om alles opnieuw terug te zetten en in te stellen maar dan is het wel opgelost. Ik heb daarna meteen een backup gemaakt met de Sony app. Zodra er een update is van Sony zet ik de backup functionaliteit van Google weer aan.
Wat is iets te snel met mijn conclusie en had ook niet goed gelezen |:(
Notificatieled werkt prima, nadat ik de telefoon uit stamina mode gehaald heb. Dank voor je tip overigens, wel goed om te weten mocht dit een keer aan de orde zijn.

• YSF
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-08 22:37
Binnen hoeveel tijd handelt Sony een garantie gevalletje af?
(repareren of omruilen)

Ik vraag me af hoe lang ik mijn telefoon kwijt ben als het naar Sony gaat.

• Artois
quote:
YSF schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:31:
Binnen hoeveel tijd handelt Sony een garantie gevalletje af?
(repareren of omruilen)

Ik vraag me af hoe lang ik mijn telefoon kwijt ben als het naar Sony gaat.
Dit vraag ik me dus ook af, heb hierover al enkele vragen gepost, maar geen antwoord gekregen. Het zal misschien ook wel van winkel tot winkel (en van land tot land, ik woon nl in België) afhangen, maar als je bij Mediamarkt zit, verwacht dan maar niet te veel. :( Ben de mijne nu al meer dan een week kwijt en volgens Mediamarkt kunnen dat best wel eens 3 weken worden.. ;( Ik hou je in ieder geval op de hoogt via dit topic.

• antraxbomb
quote:
Artois schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Dit vraag ik me dus ook af, heb hierover al enkele vragen gepost, maar geen antwoord gekregen. Het zal misschien ook wel van winkel tot winkel (en van land tot land, ik woon nl in België) afhangen, maar als je bij Mediamarkt zit, verwacht dan maar niet te veel. :( Ben de mijne nu al meer dan een week kwijt en volgens Mediamarkt kunnen dat best wel eens 3 weken worden.. ;( Ik hou je in ieder geval op de hoogt via dit topic.
Daarom koop ik dat soort dingen nooit bij de Media Markt. Tot nu toe louter positieve ervaringen met Coolblue, T-mobile en Phonehouse. Vooral T-mobile regelt zonder gezeik een vervangend toestel waarna je je kapotte na ontvangst van je nieuwe op kan sturen.

Phonehouse laatst met 1 hot pixel binnen die 7 dagen ook zonder gezeik omgeruild bij een ander filiaal dan waar ik de Z gekocht had.

• Artois
quote:
antraxbomb schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:12:
[...]

Daarom koop ik dat soort dingen nooit bij de Media Markt. Tot nu toe louter positieve ervaringen met Coolblue, T-mobile en Phonehouse. Vooral T-mobile regelt zonder gezeik een vervangend toestel waarna je je kapotte na ontvangst van je nieuwe op kan sturen.

Phonehouse laatst met 1 hot pixel binnen die 7 dagen ook zonder gezeik omgeruild bij een ander filiaal dan waar ik de Z gekocht had.
Inderdaad, de directe service is bij speciaalzaken zoals Coolblue beter, daar ben ik ondertussen ook wel al achter. Als ik kon, had ik hem waarschijnlijk ook wel daar gehaald, maar op het moment dat ik hem aankocht, bedroeg het prijsverschil tussen Coolblue en Media Markt door een btw-actie van die laatste 112 euro. Voor mij is dat een hele hoop geld en eerlijk gezegd, zonder die actie had ik de XZ misschien zelfs niet eens gekocht.

Verder vraag ik me nog af hoe het bij zaken zoals Coolblue loopt als het gaat om andere problemen dan DOA's of dode pixels die men direct na aankoop kan vaststellen. Als je toestel na 3 maand bijvoorbeeld niet meer oplaadt zal Coolblue deze ook toch ook niet meer zomaar omruilen, maar moeten opsturen naar Sony of een herstelbedrijf, denk ik? En als je hem vervolgens dan ook 3 weken kwijt bent zoals bij Media Markt, wat is het dan nog waard om zo veel meer te betalen?

• peedee
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-08 18:56
Hallo, nadat ik het probleem van de bug met het meldingslampje, en de luidspreker ook vervormde, had geconstateerd werd ik aangeraden om het toestel(binnen 8 dagen) te laten vervangen of het geld terug te laten storten.
Later werd ik gebeld na een E-mail van Belsimpel met de mededeling dat het toestel krassen vertoonde op de achterkant en daarom de vervanging binnen 5 dagen of geld teruggarantie, wat ik 2 maal aangegeven had, voor mij niet opging!!
Ik was verbijsterd, weet zeker dat dat voor het verzenden niet het geval was, echt niet.
Bovendien moet je wel erg tekeer gegaan zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Ik heb in diezelfde week ook snel een screenprotector, en een Krussel-cover er op gezet. Voor maximale protectie.
Ze zouden eerst foto's van de krassen per E-mail verzenden maar het toestel was al opgestuurd naar Dynafix, ongelooflijk!!
Omdat ik geen vertrouwen meer had bij een nieuwe Xperia Z liever geld terug als optie, , had ik nooit gedacht dat dit zou gebeuren. Ik kan niets bewijzen en heb bovenstaande met nadruk en overtuigingskracht ook kenbaar gemaakt. Kijken hoe sympathiek deze bekende webwinkel uit Groningen echt is.
Ben voorlopig zonder smartphone en afhankelijk van hun klantvriendelijkheid?! :-(
Ik houd jullie op de hoogte... Graag reactie,,, ;w 8)7 :| :(

• Artois
Bij mij loopt het helemaal lekker nu:

Gisteren heb ik na 12 dagen maar eens contact opgenomen met Sony. Blijkt dat Media Markt me volgens hen gewoon een nieuw toestel had moeten geven (zoals CLB in het andere topic inderdaad al aangaf). Ik bel vervolgens naar Media Markt, vertellen zij mij dat zij deze beslissing niet kunnen maken, maar dat Sony dit moet doen. Men toestel ligt overigens al sinds 12 maart stof te happen ergens bij Sony(of bij een herstelcentrum dat in hun opdracht werkt), Media Markt wacht enkel op een antwoord van Sony om me een nieuw toestel te kunnen geven. Neem ik vandaag toch nog eens contact op met Sony om na te gaan waarom mijn toestel al 10 dagen bij hen ligt, zonder dat er effectief iets gebeurd. Blijkt dat de medewerker die ik op de chat had, na opsporing via het IMEI-nummer mijn toestel nergens kan vinden.. 8)7

Achja, aangezien de termijnen volgens Media Markt nog niet verstreken zijn, afwachten dan maar zeker, slaap lekker verder allemaal :z :(

• antraxbomb
Media Markt, echt een fijne winkel als je problemen hebt :r Ze moeten je gewoon een nieuw toestel geven! Heb je ook contact opgenomen via de facebook van Sony Mobile? Die zijn vaak heel behulpzaam en snel.

• Artois
quote:
antraxbomb schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:47:
Media Markt, echt een fijne winkel als je problemen hebt :r Ze moeten je gewoon een nieuw toestel geven! Heb je ook contact opgenomen via de facebook van Sony Mobile? Die zijn vaak heel behulpzaam en snel.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker eens doen! :)

• Artois
Geen idee of mijn gespam bij Media Markt en Sony er ook effectief iets mee te maken heeft, maar sinds vanmorgen is hij weer terecht :P Wel nog steeds in behandeling in het reparatiecentrum, maar de nieuwe statusupdate (voor het eerst in 10 dagen) duidt er toch op dat er nu effectief iets mee gebeurt neem ik aan. In ieder geval, ik wacht ongeduldig af :)

Artois wijzigde deze reactie 22-03-2013 14:14 (0%)
Reden: aanpassing

• CoreX
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-03-2016
Sinds gisteren zit bij mij de powerknop aan de zijkant een beetje los, als ik er op druk hoor ik een `tikkend` geluid. Zou dit kwaad kunnen voor de waterdichtheid van het toestel?

[ Systeem |

• Artois
quote:
CoreX schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:43:
Sinds gisteren zit bij mij de powerknop aan de zijkant een beetje los, als ik er op druk hoor ik een `tikkend` geluid. Zou dit kwaad kunnen voor de waterdichtheid van het toestel?
In het andere forum was er iemand met gelijkaardig probleem. In begin hoorde hij gewoon 1 tikje bij het indrukken, vervolgens 2, alsof je er "doordrukt" als het ware. Indien jij hetzelfde ervaart, zou het kunnen dat er iets mis is met de rubberen afdichting aan de powerknop, althans zo werd in het andere forum aangegeven. In dat geval kan dit inderdaad invloed hebben op de waterdichtheid. Zou het toch eens laten nakijken als ik jou was, zeker als je hem regelmatig in een natte of vochtige omgeving gebruikt, zou ik er voorlopig voorzichtig mee zijn. Waterschade kan immers nogal snel geclaimd worden heb ik al gelezen..

• heikum
  • Laatst online: 19-01-2015
toestel via studentmobiel ontvangen, mijn sd kaart klikt niet meer vast :S dus nu kan ik hem ook niet meer gebruiken... Waar kan ik nu terecht?

• Artois
quote:
heikum schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:57:
toestel via studentmobiel ontvangen, mijn sd kaart klikt niet meer vast :S dus nu kan ik hem ook niet meer gebruiken... Waar kan ik nu terecht?
In eerste instantie bij studentmobiel zou ik zeggen. Je hebt met hen een overeenkomst gesloten (onder de vorm van een verkoop/aankoop) dus zijn zij ook verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie.

• Lange_Harry
  • Laatst online: 29-09-2013
Hey beste mensen.
Ik heb sinds 2 weken mijn XperiaZ.

Ik ben er hardstikke zuinig op, altijd in een zachte dubbelgevouwen sok in mijn jaszak.
En heb voor deze ook nog een hardcase en een setje screenprotectors besteld.

Ik stop hem vanmorgen in mijn zak, haal hem er een half uurtje later weer uit en schrik me rot; Ineens een grote barst door het scherm.
en de bovenste helft van het touchscreen werkt ook niet meer.

Als ik nou iets geks had gedaan, zoals ergens tegenaan stoten of iets dergelijks dan zou ik mezelf nog voor mn kop kunnen slaan, maar hij heeft alleen in mn jaszak gezeten tijdens het fietsen naar het werk.

Ik neem aan dat dit onder garantie behoort te vallen.

Iemand hier ervaring mee?

Wat nou de oorzaak is is mij echt een raadsel... Wellicht het temperatuurverschil binnen-buiten-binnen?

Maar eigenlijk ben ik er nu een beetje huiverig voor.
Al wordt dit gemaakt onder garantie, hoe groot is dan de kans dat het me weer kan overkomen, nu is het al binnen 2 weken gebeurt, nog 102 weken te gaan tot mijn abonnement afloopt.....

Hoe geweldig de XZ ook is, wil er eigenlijk vanaf, vertrouw het voor geen meter meer.....

• Luco
  • Laatst online: 20-11 19:33
quote:
Lange_Harry schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:53:
Hey beste mensen.

Ik ben er hardstikke zuinig op, altijd in een zachte dubbelgevouwen sok in mijn jaszak.

Ik stop hem vanmorgen in mijn zak, haal hem er een half uurtje later weer uit en schrik me rot; Ineens een grote barst door het scherm.
en de bovenste helft van het touchscreen werkt ook niet meer.

Als ik nou iets geks had gedaan, zoals ergens tegenaan stoten of iets dergelijks dan zou ik mezelf nog voor mn kop kunnen slaan, maar hij heeft alleen in mn jaszak gezeten tijdens het fietsen naar het werk.

Ik neem aan dat dit onder garantie behoort te vallen.

Iemand hier ervaring mee?

Wat nou de oorzaak is is mij echt een raadsel... Wellicht het temperatuurverschil binnen-buiten-binnen?

Maar eigenlijk ben ik er nu een beetje huiverig voor.
Al wordt dit gemaakt onder garantie, hoe groot is dan de kans dat het me weer kan overkomen, nu is het al binnen 2 weken gebeurt, nog 102 weken te gaan tot mijn abonnement afloopt.....

Hoe geweldig de XZ ook is, wil er eigenlijk vanaf, vertrouw het voor geen meter meer.....
Zit er alleen schade in je scherm of is de behuizing ook verbogen of iets dergelijks?

• Stancke
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Hier ook al mijn eerste Z laten opsturen wegens een dode pixel toen ik het toestel uit de box haalde, DOA dus. Toestel wel direct omgeruild.

Ah, dat zal nu een probleem zijn die eigen zal zijn aan alle FullHD schermen die nu op de markt zullen komen zeker? :)

• antraxbomb
quote:
Stancke schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:35:
Hier ook al mijn eerste Z laten opsturen wegens een dode pixel toen ik het toestel uit de box haalde, DOA dus. Toestel wel direct omgeruild.

Ah, dat zal nu een probleem zijn die eigen zal zijn aan alle FullHD schermen die nu op de markt zullen komen zeker? :)
Dat hoort inderdaad bij dit type schermen. Weet niet hoe het nou zit maar vaak dat je bij 2 pixels pas mag omruilen?

Zelf inderdaad ook binnen 8 dagen voor 1 hot pixel een nieuw toestel. Had ik bij de aankoop kunnen zien maar ik wil hem thuis uitpakken en zelf goed instellen ipv die incapabele mensen bij de phonehouse dat half gaan doen. Bij omruilen wel even gekeken daar in de winkel :)

Wetende dat die pixel er zat was een ergenis, zien deed ik hem toch niet 95% van de tijd aangezien die pixels zo klein zijn. 8)7

• Lange_Harry
quote:
Luco schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:14:
[...]

Zit er alleen schade in je scherm of is de behuizing ook verbogen of iets dergelijks?
Puur alleen het scherm, de rest is nog als nieuw...

• Supremo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-03 13:55
quote:
heikum schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:57:
Lijkt me slimmer om contact te zoeken met Sony. Sommige fabrikanten hebben contracten met KPN Business Centers of service points van ketens als The Phone House of zo. Geen idee hoe dat zit met Sony.

• Stancke
quote:
Supremo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:01:
[...]

Lijkt me slimmer om contact te zoeken met Sony. Sommige fabrikanten hebben contracten met KPN Business Centers of service points van ketens als The Phone House of zo. Geen idee hoe dat zit met Sony.
Sony heeft een eigen reparatiecentrum dus best even contact zoeken via Sony. Anders laten opsturen via de winkel, kom je bij Dynafix terecht en zij sturen het toestel ook door naar Sony.
quote:
antraxbomb schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:45:
[...]

Dat hoort inderdaad bij dit type schermen. Weet niet hoe het nou zit maar vaak dat je bij 2 pixels pas mag omruilen?

Zelf inderdaad ook binnen 8 dagen voor 1 hot pixel een nieuw toestel. Had ik bij de aankoop kunnen zien maar ik wil hem thuis uitpakken en zelf goed instellen ipv die incapabele mensen bij de phonehouse dat half gaan doen. Bij omruilen wel even gekeken daar in de winkel :)

Wetende dat die pixel er zat was een ergenis, zien deed ik hem toch niet 95% van de tijd aangezien die pixels zo klein zijn. 8)7
Het was inderdaad 1 kleine pixel, die ik pas zag toen ik in een volledig donker ruimte was en dan nog zag ik het gigantisch slecht maar het zat er wel :) Direct omgeruild geweest bij The Phone House ;)

Stancke wijzigde deze reactie 27-03-2013 22:30 (23%)

• peedee
Skip to main content

Skip to toolbar

KLACHT.nl

Hallo, peedeemusic

Uitloggen
Details van de klacht

Klacht
Reacties

Title: Niet!! opgelost!

Geplaatst op:
2013-03-22 06:57:37

Type
Klacht

Bedrijf:
belsimpel.nl

Product:
Sony Xperia Z

Status:
Opgelost
Bezoek klacht

Hallo, nadat ik een probleem van een bug met het meldingslampje voor bimmekomende berichten, en de luidspreker ook vervormde, had geconstateerd werd ik aangeraden om het toestel(binnen 8 dagen) te laten vervangen of het geld terug te laten storten. Later werd ik gebeld na een E-mail van Belsimpel met de mededeling dat het toestel krassen vertoonde op de achterkant en daarom de vervanging binnen 5 dagen of geld teruggarantie, wat ik 2 maal had aangegeven, voor mij op eens niet opging!! Ik was verbijsterd, weet zeker dat dat voor het verzenden niet het geval was, echt niet. Bovendien moet je wel erg tekeer gegaan zijn om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb in die eerst week ook snel een screenprotector, en een Krussel-cover er op gezet. Voor maximale protectie. Ze zouden eerst foto’s van de krassen per E-mail verzenden maar het toestel was al opgestuurd naar Dynafix, ongelooflijk!! Omdat ik geen vertrouwen meer had bij een nieuwe Xperia Z liever geld terug als optie, had ik nooit gedacht dat dit zou gebeuren. Ik kan niets bewijzen en heb bovenstaande met nadruk en overtuigingskracht ook kenbaar gemaakt. Kijken hoe sympathiek deze bekende webwinkel uit Groningen. Het is hun woord tegen de mijne. Wel opvallend dat na de E-mail of ik een nieuwe of geld terug wilde, op eens het telefoontje kreeg hierboven beschreven. Kortom: Nieuwe Xperia Z van Belsimpel ontvangen via pre-oreder, klacht geconstateerd en telefonisch gemeld binnen 8 dagen, krasvrij en schoon opgestuurd met brief met gelteruggarantievraag, mail met ontvangst gehad, nogmaals moeten aangeven dat ik het geld terug wilde, daarna ineens (volgens hun krassen op achterkant), zouden foto’s sturen v.d. krassen maar het toestel was al doorgestuurd naar Dynafix!!!!! Ik sta machteloos en hun hebben geen bewijs maar ik ook niet?? Ik ben eerlijk en oprecht geweest in dit soort kwesties maar soms ben je overgeleverd aan dit soort praktijken van derden!! Jammer!!! Ben voorlopig zonder smartphone en afhankelijk van hun klantvriendelijkheid?! :-( Gewenste oplossing Geld terug, zoals verwacht en afgesproken omdat ik het toestel maar 6 dagen in bezit heb gehad! Oplossing van het bedrijf Geachte klant, Wij betreuren het om te horen dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw bestelling. U heeft uw toestel 7 dagen na ontvangst aan ons retour gezonden omdat de LED-verlichting volgens u niet werkzaam zou zijn. Echter bleek tijdens de intakecontrole dat de achterzijde van het toestel niet meer in nieuwstaat was. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om uw toestel retour te nemen en het aankoopbedrag terug te storten. Om toch het probleem met de LED-verlichting te verhelpen, hebben wij uit coulance uw toestel doorgestuurd naar het reparatiecentrum. Zodra het toestel is gerepareerd wordt deze uiteraard direct aan u retour gezonden. Met vriendelijke groet, Customer Support Belsimpel.nl
Gewenste oplossing
Geld terug

Oplossing bedrijf

Geachte klant,

Wij betreuren het dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw bestelling.

Alle retourzendingen worden door onze technische dienst gecontroleerd of deze voldoen aan de eisen die wij aan een retourzending stellen. Echter bleek tijdens de intakecontrole van uw product dat deze niet in nieuwstaat verkeerde in verband met krassen op de achterzijde van het toestel. Wij hebben u per e-mail en telefonisch uitgelegd dat u geen aanspraak kunt maken op de Wet Koop op Afstand.

Omdat het toestel een defect vertoonde hebben wij deze voor u ter reparatie aangemeld bij het reparatiecentrum. Zodra de reparatie is afgerond zullen wij het toestel aan u retour zenden.

Met vriendelijke groet,

Customer Support
Belsimpel.nl

Beoordeling: Beoordeel dit bedrijf
Deze klacht is nu afgesloten
Snelheid
Vriendelijkheid
Oplossing

We horen graag uw mening over de oplossing!

:( En daar moet je het mee doen!!!

peedee wijzigde deze reactie 28-03-2013 08:06 (3%)
Reden: Klacht Belsimpel!

Maar die krassen zaten er wel, ook volgens jou? Heb je geen foto's gemaakt voor het opsturen?
Of hebben zij krassen geconstateerd, waarvan jij niks weet? Laat hen dan eerst wat foto's naar jou sturen?

Op je strepen blijven staan! Tevens kan Dynafix ook foto's naar jou sturen...

CLB wijzigde deze reactie 28-03-2013 08:23 (17%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tsjipmanz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Tsjipmanz

Het maakt MIJ niks uit...

quote:
Lange_Harry schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:53:
Hey beste mensen.

Zelfs al is het waar (laat ik je het voordeel van de twijfel geven), dan zal je niet geloofd worden. Normaal gesproken ontstaat er niet 'spontaan' een barst in een scherm. Ik geef je dus weinig kans dat dit onder de garantie valt
.
Het enige waar je nog op kan hopen is dat er (veel) meer mensen dit probleem hebben en melden. Dan kan je misschien nog aannemelijk maken dat er een productiefout is gemaakt, maar zoals het nu lijkt zal elke geschillencommissie/rechter je ongelijk geven.

Als de barst dus echt 'spontaan' is ontstaan zou ik maar eens op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• T0m
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-09 13:09
quote:
Tsjipmanz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:10:
[...]

Zelfs al is het waar (laat ik je het voordeel van de twijfel geven), dan zal je niet geloofd worden. Normaal gesproken ontstaat er niet 'spontaan' een barst in een scherm. Ik geef je dus weinig kans dat dit onder de garantie valt
.
Het enige waar je nog op kan hopen is dat er (veel) meer mensen dit probleem hebben en melden. Dan kan je misschien nog aannemelijk maken dat er een productiefout is gemaakt, maar zoals het nu lijkt zal elke geschillencommissie/rechter je ongelijk geven.

Als de barst dus echt 'spontaan' is ontstaan zou ik maar eens op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt
Ik heb precies hetzelfde gehad en afgelopen week gemeld in het ervaringen en discussie topic:
T0m in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"

Dinsdag mijn telefoon opgestuurd naar Studentmobiel. Nog niets vernomen.

• Lange_Harry
quote:
T0m schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad en afgelopen week gemeld in het ervaringen en discussie topic:
T0m in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"

Dinsdag mijn telefoon opgestuurd naar Studentmobiel. Nog niets vernomen.
"Gelukkig" :/ ben ik niet de enige dan....

In de Vodafone winkel zeggen ze gewoon dat ik hem beter op kan geven aan de inboedelverzekering :?

Als ie gevallen was had ik dat wel gedaan. dit is gewoon garantie, dus dan wil ik garantie :|

Ik heb altijd nog rechtsbijstandsverzekering. ik verwacht dat het repareren wel meer kost als 250 euro nl...

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:07

Cardwizard

I don’t get older, i level up!

quote:
Tsjipmanz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:10:
[...]

Dit dus , een barst zomaar spontaan lijkt me erg stug en kun je nooit hard maken behalve als er echt heel veel klachten komen

Let ook op strakke broekzakken , er kan ongelooflijk veel spanning op een toestel/scherm komen te staan wat er voor kan zorgen dat er een barst in komt

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• Stancke
En vandaag toestel nummer 2 met dode pixel! :)

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:07

Cardwizard

I don’t get older, i level up!

Valt dat nou echt op? Met zo'n hoge ppi?

What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• johnhere
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
quote:
Lange_Harry schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:52:
[...]

"Gelukkig" :/ ben ik niet de enige dan....

In de Vodafone winkel zeggen ze gewoon dat ik hem beter op kan geven aan de inboedelverzekering :?

Als ie gevallen was had ik dat wel gedaan. dit is gewoon garantie, dus dan wil ik garantie :|

Ik heb altijd nog rechtsbijstandsverzekering. ik verwacht dat het repareren wel meer kost als 250 euro nl...
Speelde ik gisteren nog advocaat van de duivel zie hier 10 minuten geleden 8)7 :X 8)7 :X

Okay..... over de Xperia Z. Had vandaag mijn Nillkin Leather flip case binnengekregen. Daar zaten zelfs screenprotectors in. Omdat ik heel zuinig ben op mijn Z (pouche al direct in gebruik na levering Z) en nu dus flipcase. Dacht ik voor de fun zojuist even de screenprotector te proberen......

Zoals altijd nog een keertje los wippen pfff echt totaal geen kracht omdat de screen op de randen nog niet eens vast zat geplakt. Wip hem omhoog PATS >> ?? een barst als een half maandje rond mijn microfoon uitsparing en en en ?!!! een rechte barst van 3 cm !! omhoog richting centrum
van het scherm (glas).

Dit is heel fragiel zeg. Te eng voor woorden. Wat nu ? los gekocht 629,-

Gaat nergens over ! echt niet ! als dit de kwaliteit is van (sommmige) Xperia Z scherm ?? |:( |:( |:(

johnhere wijzigde deze reactie 30-03-2013 11:43 (5%)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Dat is echt niet leuk zeg, je zou toch denken dat je wel een screenprotector eraf kan halen?

Even een vraag betreffende je schade; Zit er bij jou ruimte tussen het scherm en het frame? ( kan je een papiertje overal doorhalen )
Misschien dat een productiefout het veroorzaakt kan hebben namelijk want als er ergens geen ruimte/speling zit dan staat het scherm onder spanning -> productiefout dus.

Misschien dat je een foto kan plaatsen?

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• johnhere
quote:
Heatonme schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:38:
Dat is echt niet leuk zeg, je zou toch denken dat je wel een screenprotector eraf kan halen?

Even een vraag betreffende je schade; Zit er bij jou ruimte tussen het scherm en het frame? ( kan je een papiertje overal doorhalen )
Misschien dat een productiefout het veroorzaakt kan hebben namelijk want als er ergens geen ruimte/speling zit dan staat het scherm onder spanning -> productiefout dus.

Misschien dat je een foto kan plaatsen?
Ik zal morgen even opnieuw "inzoomen" met mijn dslr maar het lukte zojuist al bijna niet.
Ben nog perplex van het zomaar ontstaan van deze barstjes ?? Ik deed niets wat dit zou kunnen veroorzaken.

Op jou vraag: Zojuist even de gebruikte (geprobeerde) dunne screenprotector tussen de body en het glas te steken. Dat valt al niet mee
maar zoals geschreven. Morgen even verder met neuzen en CB bellen. Wreed dit? Vind Sony geen troep maar als deze 5" zo fragiel is ? dat kan toch niet ! :( :X

Give you an update

grtz

NOTE: Die spanning van de body als die er tegenaan zou drukken is trouwens een axiale kracht tegen de glasplaat aan. Dat kan imo zeer veel hebben en nooit het glas zo (bij wijze van) laten exploderen. Het glas lijkt haast een zelfhardingsproces te ondergaan sinds levering. Iets wat ze niet doorzien hebben misschien. Pats kapot !

johnhere wijzigde deze reactie 30-03-2013 11:00 (15%)

• Rin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07-12 14:30
De zijkanten zijn juist het meest fragiel bij behandelt glas.

• johnhere
quote:
Rin schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 02:06:
De zijkanten zijn juist het meest fragiel bij behandelt glas.
Randjes bedoel je misschien qua breuk/afbrokkelen ? axiale kracht recht op doorsnede van een materiaal en dus glas in dit geval kan heel veel hebben. Kort uitgelegd: een balk in je huis staat op zijn kant en ligt niet plat om het plafond sterk genoeg te maken. Maar ben met je eens dat als er een vreemde iets scheve spanning op heeft gezeten dat het dan deze spontane barst heeft kunnen veroorzaken (moet haast wel??). Zo voorzichtig met dit apparaat omgegaan damn..

Update:
CB gesproken. Zoals verwacht prettig overleg gehad (over iets dramatisch natuurlijk) geven ook aan dat ze het toestel zelf eerst willen beoordelen maar scherm is geen garantie dus jullie raden het al.... ik zie dit zeer zwaarmoedig in.
Dikke (extreem dure) pech of slecht product. Het laatste zul je nooit horen... tel uit je verlies.
Ik ga volgendeweek hem persoonlijk inleveren en we zullen zien waar de coulance (vertrouwen) ophoud. ;w

johnhere wijzigde deze reactie 30-03-2013 11:01 (3%)

• Rin
Bij versterkt glas is juist zo dat van de zijkanten druk ervoor zorgt dat er barsten ontstaan. Kan er helaas geen filmpje van vinden. Maar glasplaten waar bijvoorbeeld mensen en zelfs autos op kunnen staan kunnen gesloopt wordt met 1 flinke tik aan de zijkant. Van voren kan het scherm dus relatief veel hebben. De randen aan de zijkant moeten het glas verschermen.

• johnhere
quote:
Rin schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:13:
Bij versterkt glas is juist zo dat van de zijkanten druk ervoor zorgt dat er barsten ontstaan. Kan er helaas geen filmpje van vinden. Maar glasplaten waar bijvoorbeeld mensen en zelfs autos op kunnen staan kunnen gesloopt wordt met 1 flinke tik aan de zijkant. Van voren kan het scherm dus relatief veel hebben. De randen aan de zijkant moeten het glas verschermen.
Mmmm vanuit dit materiaal gezien heb je denk ik ook wel gelijk hoor. Het zou alleen maar onderbouwen dat ik zooooooo zuinig ben geweest op de Z en dat er spontaan een barst in schiet. Nogmaals gewoon eng dit.

• canton75
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-07-2013
misschien is het niks of misschien wel heb sinds deze week er ook een de z. maar als ik een IMEI check doe op een site vind die een hele oude Samsung en geen Sony terwijl het bij me andere telefoon wel werkt is dit normaal of niet

• johnhere
quote:
canton75 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:57:
misschien is het niks of misschien wel heb sinds deze week er ook een de z. maar als ik een IMEI check doe op een site vind die een hele oude Samsung en geen Sony terwijl het bij me andere telefoon wel werkt is dit normaal of niet
Cartesisch product haha :) ;) wel grappig.

• LukaKian
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-09-2016
Ik zou graag wat foto's zien van de schermen die spontaan barsten.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
LukaKian schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:
Ik zou graag wat foto's zien van de schermen die spontaan barsten.
* Legt zijn Xperia Z voor de camera en wacht.. :+

Maar inderdaad, ik zou ook graag wat foto's zien van het scherm en hoe dicht het scherm op het frame zit van de toestellen waarbij de barsten zijn ontstaan.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Rin
quote:
johnhere schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Mmmm vanuit dit materiaal gezien heb je denk ik ook wel gelijk hoor. Het zou alleen maar onderbouwen dat ik zooooooo zuinig ben geweest op de Z en dat er spontaan een barst in schiet. Nogmaals gewoon eng dit.
Het maakt mij in ieder geval argwanend en angstig. Nu bang dat het met mijn Z ook gebeurt. IK heb de mijne al op leren bankien gelegd na het warm worden. IN de kou gehouden na het gamen. Onder een warmere kraan gehad zelfs tijdens het schoonmaken. Maar nog geen barsten. Maar het komt nu wel heel erg veel voor.

• johnhere
quotessssssss:
LukaKian schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:30:
Ik zou graag wat foto's zien van de schermen die spontaan barsten

Heatonme schreef op Zaterdag 30 maart 2013 13:36
Legt zijn Xperia Z voor de camera en wacht.. :+ <<<< Zie ik nu pas hahahaha >:) ;) :) :'(
Maar inderdaad, ik zou ook graag wat foto's zien van het scherm en hoe dicht het scherm op het frame zit van de toestellen waarbij de barsten zijn ontstaan.

UPDATE: Zie foto verderop in dit forum van mijn toestel.

--

johnhere wijzigde deze reactie 31-03-2013 00:01 (150%)

• johnhere
YouTube: Sony Xperia Z repair, disassembly manual _/-\o_

8) |:(

johnhere wijzigde deze reactie 30-03-2013 15:16 (6%)

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
quote:
Rin schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Het maakt mij in ieder geval argwanend en angstig. Nu bang dat het met mijn Z ook gebeurt. IK heb de mijne al op leren bankien gelegd na het warm worden. IN de kou gehouden na het gamen. Onder een warmere kraan gehad zelfs tijdens het schoonmaken. Maar nog geen barsten. Maar het komt nu wel heel erg veel voor.
Er zijn hier idd een aantal reacties en op xda maar of dat nou echt veel zijn op al die verkochte toestellen weet ik niet. Dus om nu de bewering te maken dat het nu wel erg veel voorkomt lijkt me voorbarig.

18 april haal ik die van mij :)

• T0m
quote:
Kees_frl schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Er zijn hier idd een aantal reacties en op xda maar of dat nou echt veel zijn op al die verkochte toestellen weet ik niet. Dus om nu de bewering te maken dat het nu wel erg veel voorkomt lijkt me voorbarig.

18 april haal ik die van mij :)
Bedenk wel dat al deze meldingen van afgelopen week zijn. Ik ben het met je eens dat het voorlopig een minimaal aantal is, maar spontaan barstende schermen is natuurlijk niet echt iets dat een goed teken is, zeker niet zo kort na de release.

Dat gezegd hebbende, heb ik verder enorm veel plezier van de XZ, en ik weet zeker dat jij dat ook zult hebben. Ik hoop dus echt dat het bij een aantal meldingen blijft. Helemaal lekker voelt het alleen niet..

T0m wijzigde deze reactie 30-03-2013 15:41 (14%)

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
quote:
T0m schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Bedenk wel dat al deze meldingen van afgelopen week zijn. Ik ben het met je eens dat het voorlopig een minimaal aantal is, maar spontaan barstende schermen is natuurlijk niet echt iets dat een goed teken is, zeker niet zo kort na de release.

Dat gezegd hebbende, heb ik verder enorm veel plezier van de XZ, en ik weet zeker dat jij dat ook zult hebben. Ik hoop dus echt dat het bij een aantal meldingen blijft. Helemaal lekker voelt het alleen niet..
precies, daarom sprak ik overigens ook over voorbarig. kan prima een structureel probleem uit naar voren komen :)

Echter ik weet nog goed dat hetzelfde even kort naar voren kwam bij de Nexus 4 en de LG variant. Daarna werd het weer vrij stil omtrent het onderwerp.

• Lange_Harry
Hier de mijne

• johnhere
quote:
Aha, welke week staat er onder op de rand ? bij mij als 13W07 (week 7)

• Lange_Harry
quote:
johnhere schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:03:
[...]

Aha, welke week stat er onder op de rand ? bij mij als 13W07 (week 7)
Weet ik niet, vanmiddag afgegeven bij de vodafone winkel.

Overigens niet geheel naar tevredenheid.

Ze wilden bij geen beding mij verklaren dat de telefoon op de barst na geheel smetteloos en onbeschadigd is...

"of in hun niet vertrouwde"

Belachelijk gewoon............

En als ik het er niet mee eens was, namen zei hem niet in voor garantie :(

• johnhere
quote:
Lange_Harry schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:07:
[...]

Weet ik niet, vanmiddag afgegeven bij de vodafone winkel.

Overigens niet geheel naar tevredenheid.

Ze wilden bij geen beding mij verklaren dat de telefoon op de barst na geheel smetteloos en onbeschadigd is...

"of in hun niet vertrouwde"

Belachelijk gewoon............

En als ik het er niet mee eens was, namen zei hem niet in voor garantie :(
Wat erg en al helemaal als je er niets aan kunt doen.

P.s heb/had je geen dode pixel ?? want dat is wel garantie !? 8) ;w :F

P.s hier die van mij. Vanuit microfoon uitsparing (iets wat vaker voorkomt blijkbaar). De shatter proof is perfect glad en onbeschadigd ook boven de barst bijv. bij de driesprong van deze barst etc. Niets mee gebeurd dus.

En hier eentje van een XDA bezoeker. Precies dezelfde spontane barst ervaring.

Zo lang gewacht tijdens pre-order en nu zit ie weer in doos..... mis hem nu al...
--

johnhere wijzigde deze reactie 02-04-2013 16:06 (61%)

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-12 12:17
Ik heb eerder vandaag (gisteren dus) een mailtje gestuurd naar onze technische productmanager over het spontaan barsten. Normaal heb ik maandag/dinsdag wel een antwoord.

• Rin
Ben benieuwd wat ze er bij Sony van zeggen. De foto van XDA met de microfoon barst is overigens diegene zijn eigen schuld geweest. Er bleeft iets haken achter het glas daar.

Hopelijk ben ik safe, heb 'm nu een maand in gebruik zonder enig probleem. Als dit zo voor minimaal een jaar zo blijft ben ik tevreden. Sony kan een echt wijdverspreid probleem nu echt niet gebruiken.

Rin wijzigde deze reactie 31-03-2013 01:42 (37%)

• johnhere
quote:
AmbroosV schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:31:
Ik heb eerder vandaag (gisteren dus) een mailtje gestuurd naar onze technische productmanager over het spontaan barsten. Normaal heb ik maandag/dinsdag wel een antwoord.
Dat is aardig van je Ambroos. ;) Ben wel sceptisch over het feit hoe ze hierop zullen / willen antwoorden. Ze zouden de eerste zijn namelijk die openlijk toegeven. ;w :F

Ik heb zelf al 15 gevallen (links) verzameld van 3 forums. Wat de aantallen zijn zonder melding online blijft een grijs gebied maar het spontaan barsten is bij al deze gevallen een feit. Ook bij ons voorbeeld met foto van XDA ook al ' raakt' hij iets met een pinnetje ofzoiets, zie onderstaande hoe hij het namelijk beschrijft:

My tie has a small pin on it. While wiping lightly with the tip of my tie, an edge of my decorative pin slide across where the glass meets the opening of the microphone area (bottom) caught and edge and cracked it right there. Ya I know, the odds of it catching right there! This happened in an aircraft up at altitude, my screen was still use-able. Once we descended though (pressure increased) 4 almost uniform cracks spread out in a 'V' from the center of the microphone area and now my screen is completely useless and can't unlock it or even power the damn thing off.

I am shocked that it took so little effort though to break this glass.

Fijn pasen allemaal O-) >:)

• xperia z
  • Laatst online: 26-08-2016
ik had vorige week constateert dat er ineens een klein stukje glas is afgebroken aan de achterkant van het toestel.... aan de rand rechts in de bovenhoek.... het betreft een heel klein stukje van de rand af van ongeveer een millimeter...oorzaak is me een raadsel... gelukkig voor mij nog niet zo'n grote ramp als bovenstaande gevallen, maar hoop dat ie er niet ooit op zal doorbarsten. ik heb m'n telefoon overigens ook nooit laten vallen, gestoten of iets dergelijks...

• Supremo
quote:
johnhere schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:27:
[...]

Dat is aardig van je Ambroos. ;) Ben wel sceptisch over het feit hoe ze hierop zullen / willen antwoorden. Ze zouden de eerste zijn namelijk die openlijk toegeven. ;w :F

Ik heb zelf al 15 gevallen (links) verzameld van 3 forums. Wat de aantallen zijn zonder melding online blijft een grijs gebied maar het spontaan barsten is bij al deze gevallen een feit.

...
Een forum post is nog steeds geen feit. Ik ga hier niet ontkennen dat er geen probleem zou zijn, maar jij gaat hier iets te snel door de bocht. Zo kan ik me nog het verhaal herinneren dat iemand gepost had dat zijn Galaxy SIII spontaan was gaan smelten bij het opladen, terwijl achteraf bleek dat hij hem in de magnetron had gedaan na waterschade. Misschien dat er nu ook mensen tussen zitten met valschade en dit nu misbruiken om garantie te claimen.

• johnhere
quote:
Supremo schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:21:
[...]

Een forum post is nog steeds geen feit. Ik ga hier niet ontkennen dat er geen probleem zou zijn, maar jij gaat hier iets te snel door de bocht. Zo kan ik me nog het verhaal herinneren dat iemand gepost had dat zijn Galaxy SIII spontaan was gaan smelten bij het opladen, terwijl achteraf bleek dat hij hem in de magnetron had gedaan na waterschade. Misschien dat er nu ook mensen tussen zitten met valschade en dit nu misbruiken om garantie te claimen.
Op het forum je verhaal kwijt willen of misbruik maken van.... is nogal een verschil denk ik. IMO die melden zich toch direkt bij de winkel.

Bij mij is dit wel een feit welke ik probeer te onderbouwen.

Het gaat hier om 600 + euro voor sommigen of een abbo waar je 1-2 jaar aan vast zit. Geen kattepis. Maargoed je mag je PRO-Sony mening hebben hoor.

johnhere wijzigde deze reactie 31-03-2013 13:32 (17%)

• peedee
Hallo, het is toch eigenlijk schandalig dat mensen ten goede trouw hun toestel van meer dan 600,00 euro met bovenstaande "mankementen" (Spontaan breken van glas, krassen op achterkant van het geweldige stevige toestel dat Sony Xperia Z heet, niet serieus behandeld worden.
Ben géén fan van andere toekomstige toestellen zoals de one van HTC en teleurgesteld in het uiterlijk van de S4. De Z onderscheidt zich echt!
Ik wacht ook al sinds 11 maart op mijn al eerder gemelde toestel met de alleen door Belsimpel geconstateerde krassen a.d. achterkant, en dus géén DOA. Ik weet wel beter, ff googlelen, 6 dagen gebruikt!!
Maar ze betalen nooit geld terug door altijd te zeggen dat er schade of iets dergelijks geconstateerd wordt na je wens om het geld terug te krijgen hebt aangegeven.
Het toestel ligt mooi bij Dynafix al die tijd terwijl ik naar jullie reacties kijk. Shit, wat heb ik een spijt van de aankoop en van het opsturen met de welbekende meldingslampje klacht.
Ik koop nooit meer pre-order bij een webwinkel, je bent altijd aan hen overgeleverd en het is hun woord tegen het jouwe wanneer het om garantie gaat.
Wat het spontane barsten betreft, dit heb ik meegemaakt met een hd2 maar toch is deze onder garantie vergoed tot mijn verbazing.
Hopelijk komt er toch ;w 8)7 begrip voor het te veel onder spanning staan van het glas zowel a.d. voor-en achtekant.
Komt dit vaak voor dat zal dit vergoed worden, daarvan ben ik overtuigd.

• Artois
quote:
peedee schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:00:
Hallo, het is toch eigenlijk schandalig dat mensen ten goede trouw hun toestel van meer dan 600,00 euro met bovenstaande "mankementen" (Spontaan breken van glas, krassen op achterkant van het geweldige stevige toestel dat Sony Xperia Z heet, niet serieus behandeld worden.
Ben géén fan van andere toekomstige toestellen zoals de one van HTC en teleurgesteld in het uiterlijk van de S4. De Z onderscheidt zich echt!
Ik wacht ook al sinds 11 maart op mijn al eerder gemelde toestel met de alleen door Belsimpel geconstateerde krassen a.d. achterkant, en dus géén DOA. Ik weet wel beter, ff googlelen, 6 dagen gebruikt!!
Maar ze betalen nooit geld terug door altijd te zeggen dat er schade of iets dergelijks geconstateerd wordt na je wens om het geld terug te krijgen hebt aangegeven.
Het toestel ligt mooi bij Dynafix al die tijd terwijl ik naar jullie reacties kijk. Shit, wat heb ik een spijt van de aankoop en van het opsturen met de welbekende meldingslampje klacht.
Ik koop nooit meer pre-order bij een webwinkel, je bent altijd aan hen overgeleverd en het is hun woord tegen het jouwe wanneer het om garantie gaat.
Wat het spontane barsten betreft, dit heb ik meegemaakt met een hd2 maar toch is deze onder garantie vergoed tot mijn verbazing.
Hopelijk komt er toch ;w 8)7 begrip voor het te veel onder spanning staan van het glas zowel a.d. voor-en achtekant.
Komt dit vaak voor dat zal dit vergoed worden, daarvan ben ik overtuigd.
Zoals je in misschien wel gelezen hebt, zit ik in het zelfde schuitje, al heb mijn toestel aangekocht bij Media Markt. Het ligt ook al sinds 9 maart eerst bij Sony en vervolgens bij het reparatiecentrum (Sony Alsace) stof te happen omwille van een clustertje dode pixels (waardoor hij waarschijnlijk gewoon omgeruild moet worden). En hoewel ik weet dat Media Markt in de eerste plaats in de fout gegaan is, door mijn toestel niet gewoon om te ruilen, ben ik wel van mening dat Sony nu toch wel aardig de mist in gaat door mijn reparatie of omruiling zo lang te laten aanslepen. Ik vraag me toch echt af wat ze de hele tijd met dat toestel uitgestoken hebben..

• peedee
Hallo, bedankt voor je reactie. Even ter aanvulling heb je gezien wat dit dure toestel nu nog waard is? Vanaf 400,00 kun je hem al nieuw kopen op Marktplaats. Dus jij en ik hebben hem enkele dagen gebruijkt en de waarde van het toestel is 225,00 euro al gedaald mocht je hem willen verkopen na ontvangst ver in de toekomst ( reparatietijd dynafix of Sony ong. 3 weken) 30 april mag ik verlengen en ik wilde een S4 na dit debacel, maar dan verandert mijn abonnement wel erg snel door de actie van belsimpel en bij jouw mediamarkt. Wat een teleurstelling, had ik maar even nog gewacht...Zit met spanning te wachten of ik tenminste een nieuw toestel krijg of de mijne terug. In de laatste weken is mijn vermoeden overtuigd dat het meldingslampjeprobleem softwarematig is t.o.v. jouw toestel hardwarematig. M.a.w. Jij ontvang hoogstwaarschijnlijk een nieuw toestel, en ik moet maar afwachten...Groeten 8)7

• peedee
Ik hoop Ambroos dat je een positieve reactie krijgt want als mijn toestel terug is moet ik met een toestel ronglopen die ook nog spontaan kan barsten? Te gek voor woorden daar je hierbij niets kunt bewijzen...Te zielig voor woorden. Ik heb mijn vertrouwen verloren sinds mijn niet Doa ervaring via Belsimpel. Succes.
_/-\o_
quote:

• Lange_Harry
quote:
Is er al een antwoord bekend?

Als het bij 1 op de 1000 telefoons voorkomt en het wordt netjes onder garantie vervangen, is het niet eens heel erg toch?
1 dode pixel zou ik me iig dood aan ergeren, en dat 2 jaar lang....
Als er antwoord is, laat die dat heus wel weten :) 1 op de 1000 vind ik trouwens veel :p
Maar als het vervangen wordt onder garantie, moet dat eigenlijk een onmiddellijke swap in de winkel worden.

• Lange_Harry
Niet in de Vodafone winkel iig....

• Supremo
quote:
johnhere schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Op het forum je verhaal kwijt willen of misbruik maken van.... is nogal een verschil denk ik. IMO die melden zich toch direkt bij de winkel.

Bij mij is dit wel een feit welke ik probeer te onderbouwen.

Het gaat hier om 600 + euro voor sommigen of een abbo waar je 1-2 jaar aan vast zit. Geen kattepis. Maargoed je mag je PRO-Sony mening hebben hoor.
Wat snap jij niet aan "een forum post is geen feit"? Die gesmolten S3 werd ook op een forum gemeld, maar was dus misbruik. http://www.itproportal.co...ng-company-investigation/

Dus dat "IMO" van jou geeft al aan dat je totaal geen bewijs hebt voor jouw claim. Je kunt mij pro Sony noemen, maar wat ben jij dan?

• johnhere
quote:
[b][message=40040048,noline]Supremo
Onschuld hoeft zich niet te bewijzen. Maar gezien de polariserende werking van je antwoord ga ik verder niet meer
in discussie. Bij deze....... :z

• T0m
quote:
Supremo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:14:
[...]

Wat snap jij niet aan "een forum post is geen feit"? Die gesmolten S3 werd ook op een forum gemeld, maar was dus misbruik. http://www.itproportal.co...ng-company-investigation/

Dus dat "IMO" van jou geeft al aan dat je totaal geen bewijs hebt voor jouw claim. Je kunt mij pro Sony noemen, maar wat ben jij dan?
Vier á vijf tweakers die los van elkaar melding maken van schade aan een telefoon die zich in vrijwel identieke omstandigheden heeft voorgedaan en jij komt met een verhaal over een gesmolten Samsung telefoon, om zo te onderbouwen dat de kans net zo groot is dat wij zomaar een verhaal verzinnen?

• Artois
De mijne is dus sinds dinsdag terug, althans ik heb gewoon een nieuwe gekregen en dit exact 1 werkdag na het verstrijken van een periode van 3 weken. Het lijkt er op dat Media Markt toch een maximumtermijn hanteert voor het merk in kwestie om over te gaan tot vervanging of reparatie en ingeval men geen antwoord krijgt binnen deze periode, men dan toch gewoon een nieuw toestel meegeeft. Al bij al valt het uiteindelijk dan toch nog mee, het is geen service zoals bij Coolblue, maar voor het geld dat ik er voor betaald heb, neem ik dat er wel bij :)

• peedee
[b]Bericht aan Belsimpel.nl:
[/b]
Hallo;
Nadat ik vanmorgen met Dynafix contact heb opgezocht deelden zij mede dat het toestel omgeruild zal worden door een derde partij nml. Sony zelf, en er bij hun niets bekend was omtrent het door mij altijd ontkende feit dat er krassen op het toestel zaten na verzoek geld teruggarantie, U wel bekend.
De medewerker heeft het gecontroleerd en er is daar niets over bekend.
Daar ik dit ook altijd ontkend heb zult U mij het voordeel van de twijfel moeten geven omtrent het DOA verzoek binnen 8 dagen.
Mijn toestel had dus bij afgifte bij mij thuis al de klacht met het notificatielampje wat niet notificeerde. Alleen viel het alleen maar op na ong. 3 dagen op en ik daar op ging letten.

Het is mij wel duidelijk dat zowel Dynafix en ik de krassen niet hebben geconstateerd, U mij nu wel het geld retour doet zoals eerder aangegeven, zowel bij de retourbon en tijdens E-mail wisseling.
Het toestel is onder Uw naam gerepareerd (*snip*; Bedrijfsnaam:'Mobiel Werkt BV Grote Markt; Huisnummer: 8a 9712 HT. Plaats: Groningen.
Dus m.a.w. U was ook de opdrachtgever.!!
Ik verwacht dat nu eindelijk aan mijn wens wordt voldaan daar U alle schijn tegen heeft en ook de beloofde foto's van de krassen niet aan mij kunt tonen. En mijn klacht naar U toe serieus wordt genomen en niet met de standaard E-mails worden beantwoord!!
Laat U zich nu eens van de sportieve kant kennen en de sympathie, cq klantvriendelijkheid naar mij toe tonen..

Kortom verwacht ik mijn 627,95 gewoon terug en niet anders, ik sta volkomen in mijn recht en dat heb ik al uitgezocht!

[u]Antwoord Belsimpel:[/u]
Geachte heer *snip*,

Bedankt voor uw e-mail.

Onze technische dienst heeft geconstateerd dat het toestel niet meer in nieuwstaat is. Dit betekent dan ook zoals eerder aan u is uitgelegd dat uw recht op omruiling is vervallen. Het is dan ook niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te storten aan u.

Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel niet om te bellen met 050-210 3404. Of te reageren met een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

*snip*
Klantenservice Belsimpel.nl
* Belsimpel.nl winnaar Deloitte Technology Fast50 Award 2012!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????? :(

Kortom sympathiek hè die webwinkel uit Groningen!!! :( :-( 7(8)7

Floppus wijzigde deze reactie 26-05-2013 09:58 (0%)

Haal haar neem even weg evenals andere namen, not nice!

CLB wijzigde deze reactie 04-04-2013 18:05 (40%)

• johnhere
quote:
Laat die no cure no pay advocaten maar snel hun intreden doen zodra de wet het binnenkort toestaat.

Wat een.... :X

• Rkies
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2016
Ik heb de rekening voor mijn scherm reparatie ontvangen. Zelf kon ik vooraf de kosten hiervoor nergens terug vinden. Misschien hebben andere mensen hier wat aan. Bij een gebroken scherm kun je bij een reparatie bij Dynafix rekenen op ongeveer 230 euro.

• johnhere
quote:
Rkies schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:09:
Ik heb de rekening voor mijn scherm reparatie ontvangen. Zelf kon ik vooraf de kosten hiervoor nergens terug vinden. Misschien hebben andere mensen hier wat aan. Bij een gebroken scherm kun je bij een reparatie bij Dynafix rekenen op ongeveer 230 euro.
Super info thnx. Wel wreed duur voor je. Nu afwachten voor mij.

• seez
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-11 00:05
quote:
peedee schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:35:
[b]Bericht aan Belsimpel.nl:
[/b]
Hallo;
Nadat ik vanmorgen met Dynafix contact heb opgezocht deelden zij mede dat het toestel omgeruild zal worden door een derde partij nml. Sony zelf, en er bij hun niets bekend was omtrent het door mij altijd ontkende feit dat er krassen op het toestel zaten na verzoek geld teruggarantie, U wel bekend.
De medewerker heeft het gecontroleerd en er is daar niets over bekend.
Daar ik dit ook altijd ontkend heb zult U mij het voordeel van de twijfel moeten geven omtrent het DOA verzoek binnen 8 dagen.
Mijn toestel had dus bij afgifte bij mij thuis al de klacht met het notificatielampje wat niet notificeerde. Alleen viel het alleen maar op na ong. 3 dagen op en ik daar op ging letten.

Het is mij wel duidelijk dat zowel Dynafix en ik de krassen niet hebben geconstateerd, U mij nu wel het geld retour doet zoals eerder aangegeven, zowel bij de retourbon en tijdens E-mail wisseling.
Het toestel is onder Uw naam gerepareerd naam & adres,. dus knip
Dus m.a.w. U was ook de opdrachtgever.!!
Ik verwacht dat nu eindelijk aan mijn wens wordt voldaan daar U alle schijn tegen heeft en ook de beloofde foto's van de krassen niet aan mij kunt tonen. En mijn klacht naar U toe serieus wordt genomen en niet met de standaard E-mails worden beantwoord!!
Laat U zich nu eens van de sportieve kant kennen en de sympathie, cq klantvriendelijkheid naar mij toe tonen..

Kortom verwacht ik mijn 627,95 gewoon terug en niet anders, ik sta volkomen in mijn recht en dat heb ik al uitgezocht!

[u]Antwoord Belsimpel:[/u]
Geachte heer Duijn,

Bedankt voor uw e-mail.

Onze technische dienst heeft geconstateerd dat het toestel niet meer in nieuwstaat is. Dit betekent dan ook zoals eerder aan u is uitgelegd dat uw recht op omruiling is vervallen. Het is dan ook niet mogelijk om het aankoopbedrag terug te storten aan u.

Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel niet om te bellen met 050-210 3404. Of te reageren met een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Belsimpel.nl
* Belsimpel.nl winnaar Deloitte Technology Fast50 Award 2012!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????? :(

Offtopic:
Misschien is het wel zo netjes om haar naam even te verwijderen?
Leuk meisje btw, misschien heeft ze die krassen wel met haar schaatsen veroorzaakt.

Kan iemand mij vertellen waarom er gekozen is om de voorkant van dragontrail glas te voorzien en de achterkant van gorilla glas?

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-05-2013 09:44 (1%)

• johnhere
quote:
seez schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:47:
[...]

Offtopic:
Misschien is het wel zo netjes om haar naam even te verwijderen?
Leuk meisje btw, misschien heeft ze die krassen wel met haar schaatsen veroorzaakt.

Kan iemand mij vertellen waarom er gekozen is om de voorkant van dragontrail glas te voorzien en de achterkant van gorilla glas?
Dunner dunner dunner, harder harder harder PATS kapot. En misschien is het zelfs getemperd glas ipv van DT
zoals er in veel discussies hierover wordt bevestigd en dat verklaard ook meteen dat na het verwijderen van de shatter proof door sommige onder ons het nog steeds erg krasgevoelig is. :| ;w

johnhere wijzigde deze reactie 04-04-2013 19:53 (17%)

• johnhere
delete

johnhere wijzigde deze reactie 04-04-2013 21:34 (99%)

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10-12 21:56
Ook hier een barst in het glas op de achterkant van de telefoon. Het zit in de hoek en ik dacht eerst dat het een krasje was op de shatterproof folie, maar na beter onderzoek kwam ik erachter dat het in het glas zit.

Is niet gevallen of iets dergelijks. Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat het gebeurt is tijdens het bukken of zitten wanneer de telefoon in m'n broekzak zit.

Wel jammer dat het glas zwak is misschien zit er daarom shatterproof folie overheen.

• johnhere
quote:
Garret1410 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:10:
Ook hier een barst in het glas op de achterkant van de telefoon. Het zit in de hoek en ik dacht eerst dat het een krasje was op de shatterproof folie, maar na beter onderzoek kwam ik erachter dat het in het glas zit.

Is niet gevallen of iets dergelijks. Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat het gebeurt is tijdens het bukken of zitten wanneer de telefoon in m'n broekzak zit.

Wel jammer dat het glas zwak is misschien zit er daarom shatterproof folie overheen.
Dat is mooi K* dan. Goed dat je het hier meld. :X

• Supremo
quote:
T0m schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:47:
[...]

Vier á vijf tweakers die los van elkaar melding maken van schade aan een telefoon die zich in vrijwel identieke omstandigheden heeft voorgedaan en jij komt met een verhaal over een gesmolten Samsung telefoon, om zo te onderbouwen dat de kans net zo groot is dat wij zomaar een verhaal verzinnen?
Goed leren lezen. Zoals ik al eerder schreef ga ik niet ontkennen dat er een probleem met het glas kan zijn, maar een forum post is niet automatisch een feit. Dat wil dus ook niet zeggen dat een forum post altijd een leugen is. En ik heb niets gezegd over de kans dat een post op waarheid of een leugen gebaseerd is.

Als er dan iemand een slecht humeur heeft vanwege een barst in zijn Z, dan kan ik me dat goed voorstellen, maar dat betekent nog steeds niet dat je alle forum posts meteen als een feit kunt bestempelen. Als je dus kritiek uit en meteen het stempeltje pro Sony opgeplakt krijgt, dan schrijf ik even iets terug.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10-12 21:56
Er komen nu wel steeds meer gevallen van gebroken glas als je een beetje googled. Achterkant komt best vaak voor.

Ik heb een voorliefde voor Sony, maar mijn vertrouwen wordt nu wel kleiner omdat ik nu bang ben dat het nog een keer kan voorkomen en dan misschien de voorkant.

We kunnen nu alleen maar hopen dat Sony coulant genoeg is om het te repareren of dat ze erkennen dat het probleem bij bepaalde toestellen voor kan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02:16
Heb een Xperia uit W11 met Sharp paneel en helaas 2 hot en 2 stuk pixels. Nu had ik gelezen dat dit vaak na een tijdje verdwijnt, omdat het geen dode pixels zijn. Is dit ook echt zo?

Verder heb ik hem via de Vodafone site verlengt, als ik een DOA wil aanvragen zou ik hem dan gewoon via de winkel kunnen omruilen? Lees op internet verhalen dat dit niet kan en wil hem eigenlijk niet meer missen haha.

En had nog een vraagje stel dat ik hem gewoon verder gebruik, maar over een tijdje toch me er aan ga irriteren kan ik hem dan eigenlijk nog wel voor reparatie aanbieden. Lees op het internet verschillende verhalen hierover. De een zegt dat er een minimale aantal pixels nodig zijn welke niet werken en dat je alleen binnen 7 dagen het toestel kan omruilen, terwijl volgens anderen dit wel onder de garantie schijnt te vallen en dat je hem dus op elk moment binnen de garantietermijn ter reparatie kan aanbieden. Iemand hier misschien ervaring mee met Vodafone? Of misschien met Sony direct zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnhere
quote:
Johnbytheway schreef op zondag 07 april 2013 @ 07:15:
[...]

Het is attent dat je dit voorstelt, maar dan moet je vooral niet zelf het hele bericht met naam én toenaam gaan herhalen slimpie. ;)
Sowieso niet handig om zo'n lange post in z'n geheel te herhalen terwijl dat helemaal niet hoeft.
Dat heeft ie binnen een aantal uren toen al direct ******* verwijderd >:)

• Ossiej
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 05-06-2013
quote:
Luco schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:14:
[...]

Hier nog 1 met een barst in de Z, Aan de achterkant van mijn telefoon van het microfoontje naar rechts in het midden ten hoogte van het Xperia teken.
Voor het slapen in de oplader geprikt en hij was nog heel, sochtends wakker worden en een barst erin :(

Gebeld met HI, kreeg gelijk verwijt naar me hoofd dat ik het toestel waarschijnlijk wel had laten vallen en omdat ik niet verzekerd ben zelf voor de kosten op ga draaien.
Uiteindelijk moest ik maar contact opnemen met Sony om te kijken of het een veel voorkomend probleem zou zijn want HI zou me een rekening sturen voor de reparatie.

Met Sony gebeld, de medewerker van sony bevestigde dat het toestel erg warm word. Het advies van de Sony medewerker was om het toestel op te sturen naar HI en dan zou de reparatieservice wel beoordelen of het inderdaad door de hitte kwam.

Toestelletje opsturen naar HI dan maar en afwachten...

• johnhere
quote:
Ik zit ook te wachten (7 dagen geleden weggebracht). Maar een toestel ter beoordeling opsturen naar een niet-onafhankelijk bedijf (of moet ik zeggen, afhankelijk bedrijf) voor een on-afhankelijke mening mogelijk in mijn voordeel. Dream on... 8)7

• Lange_Harry
Ik heb zojuist een mail ontvangen over mijn garantieaanvraag.

De garantieaanvraag is afgewezen, het zou moeten komen door val/stoot of drukbelasting. :(

Prijs van dit grapje 375 euro (nogal wat meer dan de 230 van hierboven) :'(

Ik ben het hier uiteraard niet mee eens, omdat de telefoon absoluut niet gevallen/gestoten dan wel kapot gedrukt is.

Hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken?

Ik heb hem gekocht/genomen bij een Vodafone abonnement in de Vodafone winkel.

Moet ik dan in de eerste instantie de winkel hierop aanspreken omdat ik hier de telefoon gekocht heb.

Dynafix heb ik liever niets mee te maken, volgens mij is dat 1 grote oplichtersbende.

Overigens ben ik verzekerd bij DAS voor rechtsbijstand... Wellicht hun eerst bellen?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Stancke
Dynafix stuurt de toestellen door naar Sony zelf, dus zij hebben hier niet veel mee te maken vrees ik.

• johnhere
quote:
Dus ik vraag aan de boer of zijn melk wel goed is..... :(

Ze moeten deze conclusie bewijzen. Idd rechtsbijstand nemen. Dat kan geen kwaad.

P.s hebben ze jou vooraf gemeld dat er onderzoekskosten uit voortkomen mocht je hem zo terug willen ?? ik heb namelijk vooraf 3x aangegeven dat ik geen onderzoekskosten betaal en plots hadden ze hem opgestuurd. Dus als ik hem terug wil moet ik betalen ?? dat kan toch niet zomaar?

375 euro ? never !!

johnhere wijzigde deze reactie 09-04-2013 21:07 (8%)

• Lange_Harry
vodafone en dynafix hebben daar schyd aan volgens mij...

Ookal heb ik hem opgestuurd voor garantie.....

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-12 22:02
Gekke vraag misschien, en hoogstens een pleister op de wonden maar iemand al de inboedelverzekering geraadpleegd? Ben je wel eigen risico kwijt maar het kan toch nog behoorlijk wat schelen...

Voor mij in ieder geval geen SXZ, reparatie van mijn SXS met gele vlekken was al dramatisch en schade waar je niks aan kunt doen maar wel zelf moet vergoeden daar zit ik niet op te wachten... Niks aan kunt doen is uiteraard relatief (wellicht eerder erg veel druk gehad en daardoor verzwakt), maar klinkt wel alsof het glas erg fragiel is en ook al heb ik mijn toestel zelf nooit laten vallen dan nog neem ik het risico liever niet...

• Lange_Harry
Ik kan het wel opgeven aan de verzekering, maar ik ben bang dat het glas weer spontaan barst.

Het is een fout van sony en zij zullen het dan ook op moeten lossen.als ik het nu opgeef aan de verzekering, en het barst over een jaar weer spontaan (of eerder) wat dan? Weer 45 euro eigen risico voor iets wat een fabrieksfout is?

Dan ben ik iedere minuut van de dag bang dat hij weer spontaan barst.
Lijkt me niet de bedoeling van een telefoon van 600+ euro......

• T0m
Hier hetzelfde verhaal. Twee weken geleden opgestuurd naar Studentmobiel, zij zouden kijken of de telefoon vervangen kon worden via Sony. Krijg ik gisteren ineens een mail van SolidVision (reparatiecentrum studentmobiel), of ik even 254,05 wil aftikken, zo niet, dan de onderzoekskosten wil betalen anders sturen ze hem helemaal niet meer terug!

Furieus aan de telefoon gehangen bij Studentmobiel. Nadat ik de jongen aan de andere kant van de lijn met zijn rug tegen de muur had staan wat betreft de onderzoekskosten, zou hij er voor zorgen dat de telefoon gratis teruggestuurd zou worden. Daarmee is de kous bij Studentmobiel dus af!

Zodra ik de telefoon terug heb probeer ik het via rechtsbijstand te gaan regelen.

Edit:

Hier trouwens de opbouw van de prijsopgave, aangezien ik nu een aantal verschillende prijzen voorbij heb zien komen:

Vervangen display en onderdelen ¤198,24
Verzendkosten ¤11,72
Totaal excl. BTW ¤209,96
BTW 21% ¤44,09
Totaal incl. BTW ¤254,05

T0m wijzigde deze reactie 10-04-2013 11:19 (22%)

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:51
(jarig!)
Hmm.. deze verhalen doen mij nogal denken aan de spontane barsten in de behuizingen van de Xperia Arc. Ook daar vond het merendeel van de klachten geen gehoor.

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*