Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
even een reactie op de belsimpel.nl perikelen.

Allereerst balen dat je problemen hebt met je Xperia Z. heb hem zelf en is een heerlijk toestel (via t-mobile heb ik hem gehaald)

Problemen met het notificatielampje komen vaak door de STAMINA modus. deze onderdrukt OOK het notificatielampje. Dit in de trant van batterijbesparing. dit is geen bug, maar hoe het ontworpen is. Ik weet niet of je STAMINA geactiveerd hebt, maar zo ja kan daar je probleem liggen.

Sony over de STAMINA mode:
When Battery STAMINA Mode is on, you will still receive phone calls, SMS text messages and MMS notifications at all times. The preinstalled Calendar app and Alarm notifications will also work as normal, while the LED will only illuminate to indicate low battery.

Verder heb ik zelf ervaren dat de geld terug optie van belsimpel best goed kan werken. had zelf hiervoor een Samsung Ativ S, en had deze al bijna 27 dagen. heb hem toen terug gestuurd omdat ik ontevreden was, en erg goedkoop aan de Xperia Z kon komen. Is gewoon geaccepteerd als nieuw en aangenomen. (mijn telefoon was ook daadwerkelijk als nieuw. geen miniscuul krasje te bekennen, altijd screen protector erop).

Ik hoop dat je probleem wordt opgelost. ben zelf wel tevreden over de Xperia Z. heb hem altijd bij me en gebruik hem zelfs onder de douche. (niet om te bellen hoor, als internetradio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511398

Sinds 28-02-2013 heb ik de Sony Experia Z in mijn bezit binnen twee weken instond spontaan bij de koptelefoon ingang een grijs pitje toen ik daar overheen wreef om te kijken wat het was ontstond er een brast van af het grijze pintje tot aan de onderkant van het toestel. Nog even vermelden er is niets bijzonders met de Sony Experia Z gebeurd hij is niet gevallen of hard op gedrukt ik ben er namelijk zeer zuinig op. Via Typhone is de Sony Experia Z opgestuurd naar Dynafix Care om het toestel te laten maken. Ik nam aan dat het onder de garantie valt omdat van val of drukschade niet geval is. Van af 24-03-2013 ben ik al aan het heen en weer mailen (telefonische vrijwel niet bereikbaar) met Typhone (werk wel goed mee) Dynafix Care (werkt niet goed mee) Sony (laat niets maar dan ook niets van zich horen) tot op heden weet ik niet of de reparatie onder de garantie valt.

Heeft iemand ervaring, volgens deze topic redelijk veel gebruikers van de Sony Experia Z waar van het scherm onder garantie is gerepareerd. Zo niet moeten we Sony aansprakelijk stellen voor het leveren van een ondeugdelijk toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik zie eerlijk gezegd weinig kapotte schermen die onder garantie zijn gerepareerd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-07 23:08
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:18:
Nou, ik zie eerlijk gezegd weinig kapotte schermen die onder garantie zijn gerepareerd :)
Zie ook relatief weinig meldingen nog van barsten en dergelijke uit het niets.

Sowieso prettig als iedereen die problemen heeft even het weeknummer vermeld en of ze de Shatter proof laag nog erop hebben zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door AMARONE op 10-04-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Opsomming van sommige 'online gemelde' algemene scherm issues ongeveer tot week 13:

Meldingen glas front-side en dus oorsprong barst vanuit microfoon uitsparing:

johnhere in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen"

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=39672462 (Zie zijn foto)

(spontaan niet spontaan blabla)

http://forum.xda-develope...hp?p=39553923&postcount=6

http://forum.xda-develope...p?p=39564639&postcount=13

http://forum.xda-develope...p?p=39595781&postcount=18 (Lees de afweging die ze maken waarom de barst vanuit zichzelf is ontstaan)

Andere meldingen glas front-side:

Anoniem: 508560 in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen" (Oorsprong van de barst?)

http://forum.xda-develope...p?p=39670421&postcount=27 (Oorsprong van de barst?)

Ander meldingen glas back-side:

http://forum.xda-develope...hp?p=39564801&postcount=2

http://forum.xda-develope...hp?p=39531415&postcount=1

http://forum.xda-develope...hp?p=39550828&postcount=3

http://forum.xda-develope...p?p=39655662&postcount=23

http://talk.sonymobile.com/thread/122418

http://talk.sonymobile.com/message/439127#439127

http://talk.sonymobile.com/message/443528#443528

Dus...

P.s excuseer me voor eventuele fouten in deze opsomming over oorzaak e.d kan maarzo verouderde info zijn d.w.z later ge-update door eigenaar etc. :O

[ Voor 5% gewijzigd door johnhere op 10-04-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kan via Play de UNO HD app downloaden, maar op de Z niet gebruiken, ondanks dat er via Play wordt aangegeven dat de Z geschikt is voor deze app. Mailen naar Gameloft helpt niet. Dan krijg je een link naar de klantenservicewebsite, waar ik met de geboden informatie ook niets opschiet.

Iemand een idee hoe ik deze UNO app wel aan de praat krijg, of hoe ik een refund krijg bij Gameloft?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511262

AMARONE schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:25:
[...]

Zie ook relatief weinig meldingen nog van barsten en dergelijke uit het niets.

Sowieso prettig als iedereen die problemen heeft even het weeknummer vermeld en of ze de Shatter proof laag nog erop hebben zitten.
Ik had het toestel net 8 weken, niet laten vallen niks. Shatterproof plastic zat er gewoon nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik heb helaas mijn achterkant zondag wel door eigen schuld gebroken. Liet een tas, waarvan ik was vergeten dat alleen mijn xperia z erin zat, van ong 1 meter op de grond vallen. Ik hoorde een duidelijke tik, en helaas, dit is het resultaat: Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1521/img20130408wa0009.jpg

Maandag ga ik de kpn-smartcare langs laten komen, ben benieuwd hoeveel een nieuwe achterkant mij gaat kosten:(

Om het nog vervelender te maken: mijn 3 weken geleden bestelde hoesje kwam de dag erna, maandag, vrolijk door de brievenbus vallen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iklucas schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:57:
Ik heb helaas mijn achterkant zondag wel door eigen schuld gebroken. Liet een tas, waarvan ik was vergeten dat hij alleen mijn xperia z erin zat, van ong 1 meter op de grond vallen. Ik hoorde een duidelijke tik, en helaas, dit is het resultaat: [afbeelding]

Maandag ga ik de kpn-smartcare langs laten komen, ben benieuwd hoeveel een nieuwe achterkant mij gaat kosten:(

Om het nog vervelender te maken: mijn 3 weken geleden bestelde hoesje kwam de dag erna, maandag, vrolijk door de brievenbus vallen:(
Morgen komt voor mij Hi smartcare... Als ik een rekening gepresenteerd krijg laat ik wel weten hoeveel t kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
`
Vreselijk !

[ Voor 73% gewijzigd door johnhere op 10-04-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peedee schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:46:
Ik hoop Ambroos dat je een positieve reactie krijgt want als mijn toestel terug is moet ik met een toestel ronglopen die ook nog spontaan kan barsten? Te gek voor woorden daar je hierbij niets kunt bewijzen...Te zielig voor woorden. Ik heb mijn vertrouwen verloren sinds mijn niet Doa ervaring via Belsimpel. Succes.
_/-\o_
[...]
Al wat gehoord Ambroos...??

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 511262 op 10-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Anoniem: 511262 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:32:
[...]

Morgen komt voor mij Hi smartcare... Als ik een rekening gepresenteerd krijg laat ik wel weten hoeveel t kost.
Yes! dank je wel! ik hoop dat het voor ons beiden meevalt:)

Heb jij ook al een barst in het glas aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iklucas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:35:
[...]

Yes! dank je wel! ik hoop dat het voor ons beiden meevalt:)

Heb jij ook al een barst in het glas aan de achterkant?
Ja helaas wel... Had me telefoon op een koude ondergrond liggen en toen aan de lader gelegd....
HI smartcare komt me telefoontje zo ophalen en heb via facebook bij sony mobile ook al d vraag gesteld of dit onder de garantie gaat vallen...
Heb het toestel juist gekocht omdat het zo stevig zou moeten zijn.... Mooi niet dus :(
Ik upload straks wel ff een foto van de barst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een mededeling;
Al eerder in dit forum maakte ik melding dat het glas van de display van mijn Sony Experia Z spontaan is gebarsten.

Volgens het Burgerlijk wetboek Boek 7 Bijzondere overeenkomsten licht de bewijslast bij de verkopende partij dit geld voor de eerste 6 maanden na aankoop van een product. Dit alles is terug te lezen onder artikel 7,6 – 7,17 en 7,18 van het Burgerlijk wetboek Boek 7 (de 7 voor de, is het nummer van het boek )

Link http://www.wetboek-online...20Wetboek%20Boek%207.html

Meld ook altijd je klacht bij de consumenten bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Anoniem: 511262 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:50:
[...]

Ja helaas wel... Had me telefoon op een koude ondergrond liggen en toen aan de lader gelegd....
HI smartcare komt me telefoontje zo ophalen en heb via facebook bij sony mobile ook al d vraag gesteld of dit onder de garantie gaat vallen...
Heb het toestel juist gekocht omdat het zo stevig zou moeten zijn.... Mooi niet dus :(
Ik upload straks wel ff een foto van de barst
Lijkt me sterk dat het met kou / warmte te maken heeft? Helemaal als het in huis is heeft die ondergrond gewoon de omgevingstemperatuur ( ook al lijkt het kouder aan te voelen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:18
Vandaag heb ik m'n tweede Xperia Z toestel teruggebracht naar de winkel, nadat ik weer een dode pixel had geconstateerd. Bij de eerste was dit ook al het geval en de tweede dus ook, helaas. :'(

Hierna nog even de Xperia Z van m'n vriendin gecheckt, en ja hoor. Deze heeft ook een aantal dode pixels.. Echter, deze pixels zijn alleen te zien met een donkergrijs/zwarte achtergrond. Gelukkig zijn de pixels zo klein, dat ze niet opvallen in het dagelijks gebruik. :+

Ik heb de moed in Sony opgegeven en wacht nu op de HTC One, hopelijk heb ik daarmee meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo, nou 12 april alweer en nog steeds sinds 11 maart géén toestel terug na constatering van probleem meldingslampje en luidsprekervervorming. Na constatering van "krassen"op achterkant geen DOA volgens belsimpel. Opgestuurd naar diezelfde belsimpel die hebben ( na belofte van foto's, daarvoor was het te laat) direct door naar Dynafix doorgestuurd naar extern bedrijf in Verwegistan of zo...
Toestel staat sinds 18 maart onder behandeling. Natuurlijk vele malen gebeld zowel naar Belsimpel en Dynafix(45 cetn per minuut. Laatste bericht: "Uw toestel wacht op onderdelen", dat was maandag jl.
Waar ben ik aan begonnen....Even een bericht aan Waah: Stamina modus uiteraard uigeprobeerd, uit en aan, en dat proggie om het ledlampje te testen.
627,95 en 6 dagen gebruikt!!! T'is om te janken!
Ga straks bellen, en mijn eerste vraag zal zijn of hun gewnd zijn aan woedende klanten, daarna mijn volledige gal spuwen. Nooit meer die sympathieke webwinkel uit Groningen. Ruim een maand weg, is toch te gek voor woorden!!! :( :( 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Sterkte ermee. Dit mag toch niet gebeuren anno 2013 pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
Bedankt. Jij ook met je spontaan gebarsten scherm, mocht ik hem terugkrijgen hou ik mijn hart vast wat er daarna weer kan gebeuren.... :|
johnhere schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:40:
[...]

Sterkte ermee. Dit mag toch niet gebeuren anno 2013 pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 15:27
peedee schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:01:
Hallo, nou 12 april alweer en nog steeds sinds 11 maart géén toestel terug na constatering van probleem meldingslampje en luidsprekervervorming. Na constatering van "krassen"op achterkant geen DOA volgens belsimpel. Opgestuurd naar diezelfde belsimpel die hebben ( na belofte van foto's, daarvoor was het te laat) direct door naar Dynafix doorgestuurd naar extern bedrijf in Verwegistan of zo...
Toestel staat sinds 18 maart onder behandeling. Natuurlijk vele malen gebeld zowel naar Belsimpel en Dynafix(45 cetn per minuut. Laatste bericht: "Uw toestel wacht op onderdelen", dat was maandag jl.
Waar ben ik aan begonnen....Even een bericht aan Waah: Stamina modus uiteraard uigeprobeerd, uit en aan, en dat proggie om het ledlampje te testen.
627,95 en 6 dagen gebruikt!!! T'is om te janken!
Ga straks bellen, en mijn eerste vraag zal zijn of hun gewnd zijn aan woedende klanten, daarna mijn volledige gal spuwen. Nooit meer die sympathieke webwinkel uit Groningen. Ruim een maand weg, is toch te gek voor woorden!!! :( :( 8)7 :'(
Vergeet niet dat zij ook afhankelijk zijn van externe factoren (DynaFix, Sony, transport). Je kan boos worden op Belsimpel, zij kunnen je ook niet verder helpen aangezien ze het uitbesteed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
peedee schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:32:
Bedankt. Jij ook met je spontaan gebarsten scherm, mocht ik hem terugkrijgen hou ik mijn hart vast wat er daarna weer kan gebeuren.... :|
[...]
Zal wel meevallen. Bij mij word de telefoon trouwens totaal niet warm bij het opladen, hoop dat Sony toch een antwoord kan geven op een bouwfout of iets dergelijks bij jullie toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:43
Luco schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:51:
[...]
Vergeet niet dat zij ook afhankelijk zijn van externe factoren (DynaFix, Sony, transport). Je kan boos worden op Belsimpel, zij kunnen je ook niet verder helpen aangezien ze het uitbesteed hebben.
Ze hadden in eerste instantie gewoon de DOA/afkoelperiode moeten accepteren... Als er al sprake was van krassen zat dat waarschijnlijk op de shatter proof layer, daar kunnen ze vast wel iets op verzinnen... Ze mogen hem hoe dan ook niet als nieuw verkopen dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMARONE schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:04:
[...]

Lijkt me sterk dat het met kou / warmte te maken heeft? Helemaal als het in huis is heeft die ondergrond gewoon de omgevingstemperatuur ( ook al lijkt het kouder aan te voelen ).
Wat warm is zet uit he.... En als daar geen ruimte voor is.....*pats* :F
Vooral als ik op me telefoon Candy Crush speelde werd ie ook al enorm warm.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 511262 op 12-04-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Luco schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:51:
[...]
Belsimpel heeft het product geleverd en is ten alle tijde verantwoordelijk en niet ondergrondse prut reparatie bedrijven waar ze mee samenwerken.
Te erg voor woorden dat iemand zelf contact op neemt met Dynafix omdat Belsimpel zijn verantwoordelijkheid niet neemt of gewoon softskill medewerkers in dienst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMARONE schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:51:
[...]

Zal wel meevallen. Bij mij word de telefoon trouwens totaal niet warm bij het opladen, hoop dat Sony toch een antwoord kan geven op een bouwfout of iets dergelijks bij jullie toestellen.
Heb net even met een medewerker van Xperia Support gechat en deze gaf aan dat er vanuit sony nog geen fabrieksfouten zijn bevestigd.

Wel gaf de medewerker aan dat er al een aantal meldingen waren van als de koptelefoon ingeplugd zit en er spanning op het stekkertje komt(bijv. in je broek dragen) dat daardoor de achterkant kan barsten! 7(8)7 Nee ze hebben echt een heel degelijk toestel in elkaar gezet d:)b

Dus wees gewaarschuwd als je je oordoppies in hebt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Anoniem: 511262 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:
[...]

Heb net even met een medewerker van Xperia Support gechat en deze gaf aan dat er vanuit sony nog geen fabrieksfouten zijn bevestigd.

Wel gaf de medewerker aan dat er al een aantal meldingen waren van als de koptelefoon ingeplugd zit en er spanning op het stekkertje komt(bijv. in je broek dragen) dat daardoor de achterkant kan barsten! 7(8)7 Nee ze hebben echt een heel degelijk toestel in elkaar gezet d:)b

Liever iets anders bewoorden

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 12-04-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha jaa okee antwoord was logisch... Maar dacht dat de info over de oordopjes voor sommigen hier wel handig kon zijn.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 12-04-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Anoniem: 511262 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:38:
[...]

Haha jaa okee antwoord was logisch... Maar dacht dat de info over de oordopjes voor sommigen hier wel handig kon zijn.. :P
JA natuurlijk ! excuus.. zo bedoelde ik het niet :) juist tof dat je de info deelt

[ Voor 3% gewijzigd door johnhere op 12-04-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Anoniem: 511262 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:
[...]

Dit is voor de meeste toestellen een probleem. De headset sockets zitten vaak ook direct op de printplaat die op deze manier kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
> Camera for SmallApp

Lijkt me grappig maar mijn XZ is in onderhoud :( dus kan deze camera app niet testen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
Bedankt Johnhere, ondanks dat jij ook zit met een kapotte telefoon. Het is gewoon frustrerend dat je zelf niets maar dan ook niets te vertellen heb. Alleen maar blijven hopen en E-mailen. Maar inderdaad altijd hetzelfde antwoord, zoals bekent!!
johnhere schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:57:
[...]

Belsimpel heeft het product geleverd en is ten alle tijde verantwoordelijk en niet ondergrondse prut reparatie bedrijven waar ze mee samenwerken.
Te erg voor woorden dat iemand zelf contact op neemt met Dynafix omdat Belsimpel zijn verantwoordelijkheid niet neemt of gewoon softskill medewerkers in dienst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 22:45
johnhere schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:58:
> Camera for SmallApp

Lijkt me grappig maar mijn XZ is in onderhoud :( dus kan deze camera app niet testen. Iemand?
Kun je misschien beter hier: [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2 even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511262 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:32:
[...]

Nou het oordeel door het geheel *ahum* onafhankelijke bedrijf is geveld...
Drukschade... Dus het word niet vergoed zeggen ze.

Prijskaartje 120 EURO.

Dat word dus een hele mooie brief schrijven met verwijzing naar het wetboek dat de bewijslast bij de verkopende partij ligt...En dan maar weer afwachten :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een gevalletje waar het wel is vergoed.

https://www.klachtenkompa...weken-niets-bekend-status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Anoniem: 511262 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:35:
[...]

Nou het oordeel door het geheel *ahum* onafhankelijke bedrijf is geveld...
Drukschade... Dus het word niet vergoed zeggen ze.

Prijskaartje 120 EURO.

Dat word dus een hele mooie brief schrijven met verwijzing naar het wetboek dat de bewijslast bij de verkopende partij ligt...En dan maar weer afwachten :( :( :(
120 voor alleen de achterkant vervangen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iklucas schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:11:
[...]

120 voor alleen de achterkant vervangen dus?
Ja alleen achterkant vervangen is 120 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag bericht binnen gekregen dat mijn toestel de Sony Experia Z met spontaan gebroken glas wordt gemaakt binnen de garantie. opgelucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Anoniem: 511398 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:14:
vandaag bericht binnen gekregen dat mijn toestel de Sony Experia Z met spontaan gebroken glas wordt gemaakt binnen de garantie. opgelucht!
Dat is goed nieuws !!! en volledig terecht bij een spontane barst. _/-\o_ Nu afwachten bij die van mij ! brr maar mijn toestel is als nieuw dus zou je hetzelfde verwachten.

Goede service Sony !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508560

Ik mag dus 100 euro overmaken naar de rechtsbijstand om daarna te hopen dat ik hem binnen 2 maanden terug krijg.

Bedankt Kl*te Vodafone en dynafix.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 508560 op 17-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511398 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:14:
Dat is goed nieuws! inderdaad ook volledig terecht!

Heb jij het via Sony geregeld of via je provider? En welke provider heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Jadang schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:01:
Vandaag heb ik m'n tweede Xperia Z toestel teruggebracht naar de winkel, nadat ik weer een dode pixel had geconstateerd. Bij de eerste was dit ook al het geval en de tweede dus ook, helaas. :'(

Hierna nog even de Xperia Z van m'n vriendin gecheckt, en ja hoor. Deze heeft ook een aantal dode pixels.. Echter, deze pixels zijn alleen te zien met een donkergrijs/zwarte achtergrond. Gelukkig zijn de pixels zo klein, dat ze niet opvallen in het dagelijks gebruik. :+

Ik heb de moed in Sony opgegeven en wacht nu op de HTC One, hopelijk heb ik daarmee meer geluk.
is er ook een programma om te checken of je dooie pixels hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Dat programma heet je ogen en een egale achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:22
^^ lol

Het beste kun je even het service menu erbij pakken en dan controleren. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 508560 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:01:
Ik mag dus 100 euro overmaken naar de rechtsbijstand om daarna te hopen dat ik hem binnen 2 maanden terug krijg.

Bedankt Kl*te Vodafone en dynafix.
serieus, dynafix en VF is een drama combinatie (ervaring mee met sudden death galaxy s3, die ze niet willen repareren tenzij ik 380 euro neerleg). Toen maar de Z gehaald bij coolblue...bij hun iets meer vertrouwen in de afhandeling. IIG nooit meer iets direct bij vodafone bestellen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk heeft typhone het geregeld met de hun leverancier.

Dat is goed nieuws! inderdaad ook volledig terecht!

Heb jij het via Sony geregeld of via je provider? En welke provider heb je dan?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Overigens is de voorlichting vanuit T-mobile ook dramatisch. Ze willen graag verzekeringen afsluiten, als je dan nee dankje zegt geven ze aan dat je alleen garantie hebt op software, niet hardware... 8)7

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512550

Ik ben blij dat ik een verzekering heb afgesloten. :)

Die is iedere maand opzegbaar en niet eens heel erg duur. Vergoed bij iedere vorm van waterschade, valschade, of wat voor schade dan ook. :)

Binnen 24 uur heb je weer een splinternieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja fijn inderdaad, want spontane barsten moeten daarmee 'vergoed' worden :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk.... er staat duidelijk in de voorwaarde dat alle schade waardoor de telefoon niet meer naar behoren functioneerd (daar vallen ook barsten onder) zullen worden vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk niet, spontane barsten moeten worden gerepareerd, zonder verzekering, c'est ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, op die manier.

Dit zegt de verzekering er over:

(Worden niet gedekt door de verzekering)
"Alle kosten waarvoor de fabrikant, leverancier of verkoper aansprakelijk is krachtens hun
standaard contractuele verplichtingen, inclusief de van toepassing zijnde fabrieksgarantie."

Uiteraard omdat de fabrikant hier verantwoordelijk voor is en je 2 jaar garantie hebt. Desondanks is het dan ook fijn een verzekering te hebben, anders kom je in een debat in hoeverre de barst "spontaan" of door een ongeluk is ontstaan. Laat dat de verzekering en Sony maar uitvechten... ik heb dan in ieder geval binnen 24 uur weer dezelfde (vervangende) telefoon en hoef ook niet bang te zijn voor onverwachtse kosten (wat de uitslag ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kan dan niet de situatie ontstaan dat de verzekering en sony beide niet vergoeden, totdat het uitgevochten is (Wat lang kan duren)?
Dus geeft de verzekering in dat geval ook wel een nieuwe telefoon uit? Want het wordt niet gedekt door de verzekering als binnen garantie valt?
Ik zit te twijfelen of ik de Z wel moet halen, en ben niet van plan in te teren op mijn spaargeld omdat het scherm spontaan kapot gaat en niet duidelijk is wie dat gaat vergoeden. Het makkelijkst zou zijn als sony het spontaan barsten van schermen gaat erkennen. Anders moet het met verzekering opgelost gaan worden in mijn geval. In dit geval is het dan verstandiger om te zeggen dat je hem hebt laten vallen, inplaats van spontaan barsten? Heb ik het verleden wel eens vaker met verzekering/producent gevochten omdat ze het beide niet eens waren of het binnen/buiten garantie viel. Ging toen over laptop. Uit eindelijk wel opgelost, maar was toch half jaar voordat ik geld terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Anoniem: 512550 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:34:
Ah, op die manier.

Dit zegt de verzekering er over:

(Worden niet gedekt door de verzekering)
"Alle kosten waarvoor de fabrikant, leverancier of verkoper aansprakelijk is krachtens hun
standaard contractuele verplichtingen, inclusief de van toepassing zijnde fabrieksgarantie."

Uiteraard omdat de fabrikant hier verantwoordelijk voor is en je 2 jaar garantie hebt. Desondanks is het dan ook fijn een verzekering te hebben, anders kom je in een debat in hoeverre de barst "spontaan" of door een ongeluk is ontstaan. Laat dat de verzekering en Sony maar uitvechten... ik heb dan in ieder geval binnen 24 uur weer dezelfde (vervangende) telefoon en hoef ook niet bang te zijn voor onverwachtse kosten (wat de uitslag ook is).
goedkoopste variant was 10,- per maand? dat vind ik niet goedkoop.
Nu bespaar ik 240 euro en dat kan ik eventueel ook gebruiken als ik hem laat flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Alweer 4 weken in de wacht...... mis dat ding wel met of zonder barst whatever.... nog ff en hij is 200 euro goedkoper als ik hem terugkrijg.... Oja, ligt niet aan CB maar de service van levering is toch wel beter dan wanneer ze een retour actie moeten begelijden. Maarja daar zit het verdienmodel dan ook niet, Toch moet dat onder service vallen. Een klant voor het leven of eenmalig... mmmm

Onderstaande krijg ik inmiddels van het wachten en ook een beetje van de snelheid van mij HTC Sensation als je de XZ 3 weken hebt beproefd.

:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

[ Voor 28% gewijzigd door johnhere op 22-04-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnhere schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:41:
Alweer 4 weken in de wacht...... mis dat ding wel met of zonder barst whatever.... nog ff en hij is 200 euro goedkoper als ik hem terugkrijg.... Oja, ligt niet aan CB maar de service van levering is toch wel beter dan wanneer ze een retour actie moeten begelijden. Maarja daar zit het verdienmodel dan ook niet, Toch moet dat onder service vallen. Een klant voor het leven of eenmalig... mmmm

Onderstaande krijg ik inmiddels van het wachten en ook een beetje van de snelheid van mij HTC Sensation als je de XZ 3 weken hebt beproefd.

:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
Ook hier :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

Bellen bellen bellen en geen informatie... Ben benieuwd wanneer Hi me naar smartcare verwijst en smartcare weer naar Hi... Dat spelletje moet ik nog afwachten.... Maar eerst nog even 10 dagen wachten voor me klacht in behandeling is genomen.... wat een snellerts zijn t ook daar bij Hi :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 19:09
Ik heb wat nieuws van hogerop :)

Spontane barsten (zonder verdere zichtbare schade) vallen onder garantie en gaan gemaakt worden. Om problemen met vreemde vragen in het servicecentrum te vermijden kunnen we jullie een document doorgeven om mee te laten sturen.

Als je een spontane barst hebt en je toestel nog niet hebt opgestuurd, stuur me dan even een DM met je IMEI, email en liefst een foto van voor- en achterkant. We nemen dan contact met je op via email om ervoor te zorgen dat de reparatie probleemloos verloopt.

Als je toestel al in reparatie is en er is onduidelijkheid/vertraging, stuur dan even een DM en ik kijk wat ik voor je kan doen.

(PS: Ik doe, samen met Ruben Kroes, social media care voor Sony Mobile NL.)

Update: de servicecentra zijn op de hoogte van het probleem met spontane barsten, als je je toestel nu gaat insturen wordt er op gelet en gaat je toestel gerepareerd of vervangen worden als er barsten worden vastgesteld zonder andere valschade.

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 09-05-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hoort het :)
Nu krijg je alleen de nutcases die 'm hebben laten vallen die dit ook gaan doen mja *bad karma*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het moet wel eerst via ons gaan. Het is vrij duidelijk zichtbaar of het door valschade komt of niet. We vragen op voorhand de IMEI's op omdat we dat dan zo kunnen doorgeven aan servicecentra, en dan gaat er ook onderzocht worden of bepaalde batches er meer last van hebben dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm vrijwel vaak wel te zien ja, maar als iemand stug volhoudt, is en blijft toch lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
AmbroosV, ik heb al 3 toestellen geretourneerd met dode pixels/defect scherm, weet jij hier iets meer over?
Ik wacht momenteel op de 4e, als het zo is dat Sony een x aantal dode pixels accepteerd neem ik een ander toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
AmbroosV schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:11:
Het moet wel eerst via ons gaan. Het is vrij duidelijk zichtbaar of het door valschade komt of niet. We vragen op voorhand de IMEI's op omdat we dat dan zo kunnen doorgeven aan servicecentra, en dan gaat er ook onderzocht worden of bepaalde batches er meer last van hebben dan andere.
3 maal hoera voor AmbroosV, Ruben en Sony welke hun service op een nog hoger niveau brengen hierdoor !!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik loop een beetje voor de muziek uit met mijn retour actie maar mogelijk dat dit mijn redding is.

Overduidelijk man een man woord een woord hier ;)

[ Voor 6% gewijzigd door johnhere op 24-04-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 17:23

Fordox

00101010

het hersteld mijn keuze ook weer voor de xperia z :) nu ga ik hem ook halen (al is het waarschijnlijk nog wel met verzekering).

geweldig nieuws, nu maar hopen dat het niet alleen bij woorden blijft :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Fordox schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:11:
het hersteld mijn keuze ook weer voor de xperia z :) nu ga ik hem ook halen (al is het waarschijnlijk nog wel met verzekering).

geweldig nieuws, nu maar hopen dat het niet alleen bij woorden blijft :)
Yep :)

Nu enkel nog leveranciers op hetzelfde zieltjes winnende level krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

johnhere schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:26:
[...]

Yep :)

Nu enkel nog leveranciers op hetzelfde zieltjes winnende level krijgen. O-)
als dat zo was, hadden we geen ombudsman achtige instanties meer.

laten we maar bidden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Vraagje tussendoor: weet iemand waar je die witte stripjes kan kopen? die verklikken dat er vocht bij gekomen is? mijn vader heeft zijn telefoon afgespoeld en het klepje zat niet goed dicht. Hij had was condens onder de frontlens. Schade heeft die nu (gelukkig) nog niet, maar zo'n roze stripje ziet er toch wat raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 18:01
Hallo mijn powerkop op mijn xperia z zit niet goed vast. Mijn vriendin en ik hebben allebij de xperia z en de powerknop van haar zit goed vast. Bij mij is het zo dat als ik op de powerkop druk hij licht mee veert . Als ik op de ring druk kan ik deze naar menede drukken tot de rant van de telefoon (aan de kant van het scherm en de achterkant). Bij die van mijn vriendin is er niks mis. het lijk wel of ik een iets slappere powerkop heb als haar. Hebben meerdere mensen hier last van? Ik denk dat als mijn vriendin er geen 1 had ik het niet gezien had maar daar door weet ik wel dat die van mij niet goed zit. Ik ben ook bang dan ik er een x door heen druk omdat hij zo "los" zit. Ik hoor niks kraken ofzo hij veert gewoon wat verder.

[ Voor 7% gewijzigd door pasmaskas op 24-04-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 24-07 15:37
Pasmaskas:
Je kan deze vraag ook bij ervaringen plaatsen. Wellicht krijg je meer reacties.

Je hebt zelf ideaal vergelijkingsmateriaal, ik heb geen idee wat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 18:01
Thnx Geelco ik heb het gelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:52:
Ik heb wat nieuws van hogerop :)

Spontane barsten (zonder verdere zichtbare schade) vallen onder garantie en gaan gemaakt worden. Om problemen met vreemde vragen in het servicecentrum te vermijden kunnen we jullie een document doorgeven om mee te laten sturen.

Als je een spontane barst hebt en je toestel nog niet hebt opgestuurd, stuur me dan even een DM met je IMEI, email en liefst een foto van voor- en achterkant. We nemen dan contact met je op via email om ervoor te zorgen dat de reparatie probleemloos verloopt.

Als je toestel al in reparatie is en er is onduidelijkheid/vertraging, stuur dan even een DM en ik kijk wat ik voor je kan doen.

(PS: Ik doe, samen met Ruben Kroes, social media care voor Sony Mobile NL.)
Thnx Ambroos! _/-\o_ Had gister ook al bericht gehad van Ruben via de facebooksite van Sony dat hij zou doorgeven aan Smartcare dat dit onder de garantie moest worden gemaakt:D

Weer vol vertrouwen in Sony service... :*)

Nu nog wachten tot het bericht van Ruben aankomt bij Smartcare want dat was nog niet doorgegeven... Werd daar alweer terug verwezen naar HI.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467798

Ik heb sinds vorige week problemen met Wifi, update was al beschikbaar echter probleem bleef (wifi was verbonden maar kwam niets binnen, zodra ik buiten bereik van het router/Acces point(werk) kwam kreeg ik al mn meldingen via 4G binnen) Vrijdag gebeld naar smartcare ze konden pas woensdag (ik kon niet eerder) gister om 20:00 bij mij thuis ipv tussen 10 en 14 uur op het werk. maar goed hij is bij ze

wel jammer dat het leentoestel (lumia 820) totaal geen data heeft via 3G/4G en smartcare weigert binnen redelijke termijn te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Merk op dat er een zwart stipje zit op de foto's en video's die ik dinsdag heb gemaakt. Even naar de lens gekeken, maar kan niets geks zien. Voor de zekerheid ook ff schoongemaakt, hoewel ik maandag nog onder de douche heb gestaan met m'n telefoon. Telefoon herstart, maar het zwarte stipje blijft, ongeacht de camera instellingen en welke camera app ik gebruik. Zit dus blijkbaar toch in de lens ofzo. :/ (Op de foto's en video's die ik zaterdag/zondag heb gemaakt, is het stipje niet te zien.)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33ypbo8.jpg

Onderdompelen in water heeft niet geholpen, evenals tikjes op de lens geven.

Blijkbaar ben ik niet de enige

http://forums.hardwarezon...-my-xperia-z-4156569.html

http://talk.sonymobile.com/thread/126792

http://talk.sonymobile.com/message/459075#459075

Maandag maar even langs de Vodafone winkel

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-05-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 08:48
Toch wel handig als iemand je echt kan helpen en geen commercieel belang heeft in (dure) reparaties!

HULDE dus aan AMBROOS !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Vanmiddag mijn kapotte XZ weer opgehaald bij Coolblue. Zoals men hier weet spontaan een barst in het front scherm. Omdat ik mijn bootloader heb unlocked stuurt de erkende reparateur van SONY hem gewoon terug naar Coolblue. En COOLBLUE neemt dit op de aapjes manier klakkeloos over. Hoeze doorgeefluik.

Bedankt iedereen voor de interesse. Bedankt Coolblue voor de service in de vorm van een gebruikt toestel maar helaas moest ik die wel zelf nog even betalen !! wetgeving bijzonder leveringsafspraken lik mijn (de w van willem)

Website van het jaar (Frontend). Backend net zo smerig als de meeste ozo klantvriendelijke winkels. Ik bedoel hiermee de regelgeving vanuit het management van dit bedrijf en veelal niet het peroneel.

Blue staat op zwart bij mij.

Kan het niet wat vrolijker John?? jawel hoor na 930 euro heb ik inmiddels begrepen van deze super schattige winkel dat mijn IMEI ook bekend is bij SONY alszijnde geen garantie meer. Een XZ op de zwarte lijst. :P 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door johnhere op 02-05-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

[ Voor 63% gewijzigd door johnhere op 03-05-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woensdag mijn experia Z terug gestuurd met slechte wifi ontvangst (andere telefoons hebben veel betere ontvangst zowel thuis als op het werk)

na een heleboel telefoontjes en klachten vandaag te horen gekregen dat het toestel gerepareerd is met een software update. is er na die 434 update inmiddels al weer een andere beschikbaar? (ik geloof namelijk niet dat ze er iets mee gedaan hebben gezien de geschiedenis die ik met smartcare heb)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 467798 op 04-05-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb donderdag mijn telefoon laten vallen. :( Hij is over de stoep geschoven en nu zijn alle 4 de hoeken beschadigd en is er een stukje van de onderrand af. Heel jammer.

Volgens de Belcompany is er helemaal niets aan te doen en valt het ook niet binnen de garantie. Iemand ervaringen ermee om het frame te vervangen/repareren? Of moet ik er maar gewoon mee leven? Ik ben altijd zo voorzichtig en toch gebeurt dit... Grote pech dus.

Ik zie nu net dat er ook op de foto's die ik na de val heb gemaakt een klein zwart vlekje zit. Op elke foto. Afspoelen, blazen, poetsen van de lens heeft niet geholpen. :( Iemand ideeën?
Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:16:
Merk op dat er een zwart stipje zit op de foto's en video's die ik dinsdag heb gemaakt. Even naar de lens gekeken, maar kan niets geks zien. Voor de zekerheid ook ff schoongemaakt, hoewel ik maandag nog onder de douche heb gestaan met m'n telefoon. Telefoon herstart, maar het zwarte stipje blijft, ongeacht de camera instellingen en welke camera app ik gebruik. Zit dus blijkbaar toch in de lens ofzo. :/ (Op de foto's en video's die ik zaterdag/zondag heb gemaakt, is het stipje niet te zien.)

[afbeelding]

Onderdompelen in water heeft niet geholpen, evenals tikjes op de lens geven.

Blijkbaar ben ik niet de enige

http://forums.hardwarezon...-my-xperia-z-4156569.html

http://talk.sonymobile.com/thread/126792

http://talk.sonymobile.com/message/459075#459075

Maandag maar even langs de Vodafone winkel
Dat dus. Als jij contact hebt gehad, hoor ik graag hoe het is verlopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 04-05-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Anoniem: 467798 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:55:
woensdag mijn experia Z terug gestuurd met slechte wifi ontvangst (andere telefoons hebben veel betere ontvangst zowel thuis als op het werk)

na een heleboel telefoontjes en klachten vandaag te horen gekregen dat het toestel gerepareerd is met een software update. is er na die 434 update inmiddels al weer een andere beschikbaar? (ik geloof namelijk niet dat ze er iets mee gedaan hebben gezien de geschiedenis die ik met smartcare heb)
als je mazzel hebt, krijg je deze update op je telefoon voordat de rest hem heeft:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253386

daaronder staat namelijk ook:
- WiFi reception is MUCH better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fordox schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:23:
[...]

als je mazzel hebt, krijg je deze update op je telefoon voordat de rest hem heeft:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253386

daaronder staat namelijk ook:

[...]
is deze al uitgerold naar bedrijven zoals Teleplan (smartcare) dan? als dat wel het geval is dan ga ik juichen want het was echt belabberd (helaas is de service van zowel KPN als smartcare ver beneden niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Anoniem: 467798 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:59:
[...]

is deze al uitgerold naar bedrijven zoals Teleplan (smartcare) dan? als dat wel het geval is dan ga ik juichen want het was echt belabberd (helaas is de service van zowel KPN als smartcare ver beneden niveau)
Ik vermoed het niet aangezien de bron nogal geheimzinnig doet denk ik dat het allemaal nog op developer niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer dan kan ik zodra ik het toestel terug heb hem weer inleveren :( ach ja we zullen het zien, eerst moet ik het toestel uberhoubt terug zien te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zo, net antwoord gehad.

De servicecentra zijn op de hoogte van de situatie en houden nu rekening met het spontaan barsten. Als er geen valschade is en wanneer de barsten voldoen aan het profiel worden de toestellen nu gewoon gemaakt/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

AmbroosV schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:31:
Zo, net antwoord gehad.

De servicecentra zijn op de hoogte van de situatie en houden nu rekening met het spontaan barsten. Als er geen valschade is en wanneer de barsten voldoen aan het profiel worden de toestellen nu gewoon gemaakt/vervangen.
en wat is dat profiel precies?

meer zeker goed neiuws :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 06-05-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jorgen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:34:
Heb donderdag mijn telefoon laten vallen. :( Hij is over de stoep geschoven en nu zijn alle 4 de hoeken beschadigd en is er een stukje van de onderrand af. Heel jammer.

Volgens de Belcompany is er helemaal niets aan te doen en valt het ook niet binnen de garantie. Iemand ervaringen ermee om het frame te vervangen/repareren? Of moet ik er maar gewoon mee leven? Ik ben altijd zo voorzichtig en toch gebeurt dit... Grote pech dus.

Ik zie nu net dat er ook op de foto's die ik na de val heb gemaakt een klein zwart vlekje zit. Op elke foto. Afspoelen, blazen, poetsen van de lens heeft niet geholpen. :( Iemand ideeën?

[...]

Dat dus. Als jij contact hebt gehad, hoor ik graag hoe het is verlopen.
Ben bij de Vodafone winkel geweest en hij is nu opgestuurd. Dynafix mag 'm niet repareren, dus die sturen 'm weer naar Sony toe. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mooi even verzekeren dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er zijn enkele toestellen onderzocht die spontane barsten hadden, ze letten nu beter op. Eerst was de standaardpolicy gewoon barst = valschade, maar nu gaat er gekeken worden naar het frame, beschadiging in de eerste toplaag, ... Details weet ik niet maar je mag er wel op rekenen dat het vrij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dj-sannieboy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Ben bij de Vodafone winkel geweest en hij is nu opgestuurd. Dynafix mag 'm niet repareren, dus die sturen 'm weer naar Sony toe. Ben benieuwd.
Tegen mij werd gezegd dat valschade hetzelfde is als gebruiksschade en dat dit niet binnen de garantie valt en dus sowieso niet gerepareerd wordt. Tenzij ik het zelf wil betalen natuurlijk. Wel pech dus. Ben benieuwd wat er met jouw telefoon gebeurt.

Ik kreeg bij de aankoop ook niet de mogelijkheid tot extra verzekeren aangeboden, aangezien ik hem als los toestel heb besteld en Belcompany deze kennelijk alleen aanbiedt bij abonnementen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 06-05-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
AmbroosV schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:59:
Er zijn enkele toestellen onderzocht die spontane barsten hadden, ze letten nu beter op. Eerst was de standaardpolicy gewoon barst = valschade, maar nu gaat er gekeken worden naar het frame, beschadiging in de eerste toplaag, ... Details weet ik niet maar je mag er wel op rekenen dat het vrij goed is.
Maar kunnen ze ook zien als je valschade hebt waarbij het scherm niet brak waarna een week later het scherm spontaan breekt bijvoorbeeld en je dus wel valschade hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hoe duur zal de vervanging zijn van het glas? Gewoon even ter inventarisatie ;) Ik ben behoorlijk zuinig met mijn spullen en verwacht niet dat het gaat gebeuren maar dan weet ik een beetje wat ik moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

AMARONE schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:24:
[...]

Maar kunnen ze ook zien als je valschade hebt waarbij het scherm niet brak waarna een week later het scherm spontaan breekt bijvoorbeeld en je dus wel valschade hebt?
ik denk dat je een bepaald patroon krijgt in het glas, niet bepaald een ster maar overal dezelfde barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij reageert hij af en toe ook trager nadat hij gevallen is.
In sommige apps wordt het touchscreen minder goed / trager geregistreerd; de camera app start niet altijd op en soms doet hij het wel maar veel trager; de Google zoekfunctie start te pas en te onpas op.

Valt vanwege de val vast allemaal niet binnen de garantie, maar het is wel frustrerend om te merken dat zo'n fantastische mobiele telefoon, nu gewoon niet lekker meer werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jorgen schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:25:
Volgens mij reageert hij af en toe ook trager nadat hij gevallen is.
In sommige apps wordt het touchscreen minder goed / trager geregistreerd; de camera app start niet altijd op en soms doet hij het wel maar veel trager; de Google zoekfunctie start te pas en te onpas op.

Valt vanwege de val vast allemaal niet binnen de garantie, maar het is wel frustrerend om te merken dat zo'n fantastische mobiele telefoon, nu gewoon niet lekker meer werkt. :(
Je kan het proberen om hem te sturen onder garantie. misschien zit er simpelweg iets los dat ook een productie fout kon wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:56:
[...]

Tegen mij werd gezegd dat valschade hetzelfde is als gebruiksschade en dat dit niet binnen de garantie valt en dus sowieso niet gerepareerd wordt. Tenzij ik het zelf wil betalen natuurlijk. Wel pech dus. Ben benieuwd wat er met jouw telefoon gebeurt.

Ik kreeg bij de aankoop ook niet de mogelijkheid tot extra verzekeren aangeboden, aangezien ik hem als los toestel heb besteld en Belcompany deze kennelijk alleen aanbiedt bij abonnementen.
Nee hoor, de bel verzekerd ook losse toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet of het mag maar ik heb gister contact gehad met unive, daar kan ik mn telefoon verzekeren voor 25,41 per jaar val en diefstal dekking met 20 euro eigen risico per gebeurtenis... ow en wereld dekking

mn telefoon is inmiddels terug gekomen gister met dezelfde wifi problemen. op kunnen zeggen en dag KPN kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:43
Gisteren overkwam ook mij hetgeen wat kennelijk meerdere mensen is overkomen: ik stop de Xperia Z in mijn zak van mijn broek, loop naar huis, haal de Xperia Z uit mijn zak en er zit een barst in het scherm. En voor de duidelijkheid: er zat verder niets in mijn zak, ik heb niet gerend en had geen bizar strakke broek aan oid. Naast de barst is ook het touchscherm gaar, want de Xperia opent nu uit zichzelf alle apps die rondom de barst staan.

Hieronder een foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomhuiskamp.com/Tweakers/front_small.jpg

Ik heb de telefoon gekocht bij studentmobiel en op hun website verwijzen ze me naar Sony zelf of naar Dynafix. Beide zijn vandaag dicht, dus morgen zal ik eens bellen.

De telefoon was op het moment van de spontane breuk trouwens wel 8 hele dagen in mijn bezit...

Edit: overigens heeft de telefoon vanaf dag1 in een hoesje gezeten. Er zitten dan ook totaal geen krasjes op de hoeken etc. Dit werkt hopelijk in mijn voordeel bij het eventueel verkrijgen van garantie

[ Voor 17% gewijzigd door E-Hoog op 09-05-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ligt het aan mij of wordt het de laatste tijd erger? Ik zat al te denken dat het misschien door de warmte (uitzetting) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jorgen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:56:
[...]

Dat is vreemd. Ik liet gewoon zien wat het probleem was en toen hebben ze 'm opgestuurd. Heb m'n Xperia Z ook nooit laten vallen, dus wel vreemd dat ze het bij jouw over valschade hebben. Had je soms aangeven dat je 'm hebt laten vallen? Status is nu: Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center)

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-05-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Geachte E-Hoog,

zie mijn bericht van 05/05/2013,

Goedeavond allen,

alleen die van mij in mindere mate. vanmiddag lekker in de tuin gezeten in de zon! een beetje relax niks aan de hand...MAAR ik haal mijn XZ tevoorschijn en dan blijkt mijn scherm "spontaan" gebarsten. Dan zakt je moet even in de schoenen.

Hij is NIET gevallen! sterker nog hij zit in een Case-Mate Tough Case.

De bovenste helft van het scherm reageert nergens op.

Garantie? geen idee heeft iemand hier ervaring mee?

Morgen Coolblue bellen...

P.s ik heb de zoekfunctie geraadpleegd, het is blijkbaar al vaker voorgekomen, maar ik lees niks over de afhandeling hiervan

gaarne reactie

M.vr.gr. Jeroen

Hier wordt je dus niet vrolijk van, ik heb mijn toestel terug gebracht naar COOLBLUE en is vandaaruit terug gestuurd naar SONY, en zal daar worden beoordeeld.
Ik kan je adviseren om even een berichtje te sturen naar Ambroos, hij is op de hoogte van dit probleem en kan je/ons hopelijk verder helpen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:59:
[...]

Dat is vreemd. Ik liet gewoon zien wat het probleem was en toen hebben ze 'm opgestuurd. Heb m'n Xperia Z ook nooit laten vallen, dus wel vreemd dat ze het bij jouw over valschade hebben. Had je soms aangeven dat je 'm hebt laten vallen? Status is nu: Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center)
Ja, ik ben zo eerlijk geweest om te zeggen dat hij uit mijn jaszak was gevallen.
Hoe moest ik anders de kapotte hoeken verklaren?

Nadat ik nu ook merk dat het toestel soms langzamer of anders reageert en er een puntje op de cameralens zit, hoop ik dat er wel iets aan gedaan kan worden.

Hoe heb jij dan aan de winkel gemeld dat er een probleem is met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Cyleo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:36:
Hoe duur zal de vervanging zijn van het glas? Gewoon even ter inventarisatie ;) Ik ben behoorlijk zuinig met mijn spullen en verwacht niet dat het gaat gebeuren maar dan weet ik een beetje wat ik moet verwachten.
Helaas is dat geen garantie, ook ik ben zuinig op mijn spullen maar het is mij ook gebeurt.
Zaterdag samen met een kamaraad zitten te spelen met het toestel (streamen naar tv ed.) op tafel gelegd en de visite uitgezwaaid. de telefoon wee opgepakt, he er zit stof op? even met de vinger erover maar het ging niet weg, dan begin je automatich met je nagel, en past, het stofje werd een barst. En van af het punt waar de barst begint doet ook het touthscreen het niet meer. Balen, wat nu?Kan gerepareerd worden, maar heb er totaal geen vertrouwen meer in. ( toestel hier ook maar 11 dagen gebruikt) Na reparatie hoe lang gaat het scherm, dan mee ? om de 2 weken een nieuw scherm ? Is 13W11 de productie datum , dan begin ik een patroon te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:43
Delange76 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:03:
...
Hier wordt je dus niet vrolijk van, ik heb mijn toestel terug gebracht naar COOLBLUE en is vandaaruit terug gestuurd naar SONY, en zal daar worden beoordeeld.
Ik kan je adviseren om even een berichtje te sturen naar Ambroos, hij is op de hoogte van dit probleem en kan je/ons hopelijk verder helpen.

succes
Bedankt voor je bericht. Ik heb Ambroos idd meteen een berichtje gestuurd en hij vertelde me dat de servicecentra inmiddels op de hoogte zijn en als er geen valschade te zien is dat het dan onder garantie gemaakt kan worden :-). Ik hoop op het beste voor ons! Het is toch wel een beetje triest dat het zo snel kapot kan gaan kennelijk. Ik zal iedereen hier in het topic op de hoogte houden
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste