Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
Durazno schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:40:
Zelfde probleem hier en de enige verandering is de laatste update maar 5.0.2. Het is wel echt flink te merken qua gebruiksduur.... Ik heb er ook last van als ik de hele dag op wifi zit.
Mm, balen. Had eigenlijk gehoopt dat het aan Tele2 lag. Er komt nog wel een 5.1 update aan voor ons, alleen zal die nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb regelmatig last van een niet werkende oorspeaker bij het bellen..handsfree mode werkt wel. En de touchscreen reageert niet, na een paar keer het scherm uitdoen werkt het weer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Laatst online: 23-02 00:08
@Mr_gadget

Toevallig heb ik ook van beide dingen last. De speaker lijkt het nu echter een paar weken weer goed te doen. Ik heb het idee dat het is opgelost na de update naar Lollipop (maar hoe dat dan kan snap ik niet, want het lijkt mij eerder een hardwareprobleem). Het touchscreen weigerde gisteren ineens dienst en doet het nu wisselend wel en niet. Ik heb de firmware opnieuw geflashed maar dat werkte niet. Ook hier vrees ik voor een hardwaredefect.

Ik overweeg om mijn telefoon te bakken in de oven, eerder heb ik zo mijn nVidia 8800 GT weer een jaar lang werkend gekregen. Dit zou contactpuntjes kunnen hestellen.

Iemand anders nog betere tips voor Mr-gadget en mijzelf?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik heb (al een tijd) last van GPS problemen.

Google Maps (of Navigon, of welke app dan ook) vinden mijn locatie in no-time. Bam op de kaart, daar ben ik.
Rijd, loop of fiets ik weg dan blijft mijn locatie 'achter', die beweegt geen mm voor een paar minuten. Druk ik echter opnieuw op de knop om locatie te bepalen, dan ben ik weer zo gevonden.

Al geprobeerd:
Lolipop upgrade + factory reset.
Compas calibratie middels het menu achter *#*#7378423#*#*

Na calibratie blijft het kompas gewoon een beetje scheef staan. En blijft mijn locatie achter als ik me verplaats.

Iemand enig idee? Kan je hardware van je GPS stuk gaan, ook als je verder geen bijzondere schade aan je toestel hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Stpan op 31-07-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:01
Heb je ook echt een GPS locatie? Dus geen (door Google bepaalde) locatie op wifi netwerken en telecom masten. Test dat even met Google Play: GPS Test (of een andere)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panatella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb zelf ook problemen met GPS. De telefoon geeft aan dat hij bijvoorbeeld met 0/20 satellieten een 'fix' heeft. Hieruit kun je opmaken dat hij wel 20 satellieten ziet, maar met geen enkele een fix heeft.

Bij het opstarten van Maps Navigatie pakt hij meteen de mincer naukeurige locatie (via aGPS of WiFi), maar hij blijft op die positie staan totdat je een tankstation oid met WiFi voorbij rijdt. Ook hieruit is op te maken dat het probleem ligt bij de mogelijkheid om te 'locken' met GPS satellieten.

Zover ik weet is er op dit moment geen easy fix te vinden, ik zag iemand op een forum die een draadje aan zijn gps antenne had gesoldeerd. Daarvoor moet het toestel helaas wel helemaal open en ik ben bang dat dat de waterdichtheid in gevaar brengt.

De oplossing lijkt vooralsnog: opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kwak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:

Ik overweeg om mijn telefoon te bakken in de oven, eerder heb ik zo mijn nVidia 8800 GT weer een jaar lang werkend gekregen. Dit zou contactpuntjes kunnen hestellen.

Bakken zal ik niet doen. De achterkant is gelijmd en zal dan loslaten door de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 23:53

Gmount

Ecorunner lid

het enige probleem dat ik soms ondervind met gps is dat de richting waarin de telefoon draait niet klopt. Dus als ik eerst naar het noorden kijk en het pijltje staat ook netjes naar het noorden maar ik draai naar het westen dan gaat het pijltje naar het oosten draaien. Was een jaar geleden al zo bij ingress en tijdens de vakantie zag ik het weer met (nokia) here maps. apps sluiten helpt soms wel.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Panatella schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:36:
Ik heb zelf ook problemen met GPS. De telefoon geeft aan dat hij bijvoorbeeld met 0/20 satellieten een 'fix' heeft. Hieruit kun je opmaken dat hij wel 20 satellieten ziet, maar met geen enkele een fix heeft.

Bij het opstarten van Maps Navigatie pakt hij meteen de mincer naukeurige locatie (via aGPS of WiFi), maar hij blijft op die positie staan totdat je een tankstation oid met WiFi voorbij rijdt. Ook hieruit is op te maken dat het probleem ligt bij de mogelijkheid om te 'locken' met GPS satellieten.

Zover ik weet is er op dit moment geen easy fix te vinden, ik zag iemand op een forum die een draadje aan zijn gps antenne had gesoldeerd. Daarvoor moet het toestel helaas wel helemaal open en ik ben bang dat dat de waterdichtheid in gevaar brengt.

De oplossing lijkt vooralsnog: opsturen
Heb je aGPS data al een keer weggooid? Met bijvoorbeeld GPS Status & Toolbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gmount schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:08:
het enige probleem dat ik soms ondervind met gps is dat de richting waarin de telefoon draait niet klopt. Dus als ik eerst naar het noorden kijk en het pijltje staat ook netjes naar het noorden maar ik draai naar het westen dan gaat het pijltje naar het oosten draaien. Was een jaar geleden al zo bij ingress en tijdens de vakantie zag ik het weer met (nokia) here maps. apps sluiten helpt soms wel.
Ik heb dat de laatste tijd ook redelijk vaak. Als je dan eenmaal gaat lopen zet hij hem wel weer recht gelukkig, maar de eerste guess klopt inderdaad eigenlijk bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Laatst online: 23-02 00:08
Cyleo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Bakken zal ik niet doen. De achterkant is gelijmd en zal dan loslaten door de warmte.
Dank voor de opmerking. Ik had het ook nog niet gedaan. Op de een of ander manier loste het flashen van een nieuwe geroote stock kernel het probleem op. Wat er is mis was begrijp ik nog steeds niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Gok dat dit de beste plaats is om het te vragen.. Sinds het niet echt accessoires zijn.

Heeft iemand enig idee wat ik precies moet bestellen om mijn Xperia Z te 'herstellen'.
Het touchscreen doet het ongeveer halverwege niet, in de vorm van een balk.

Neem aan:
"Touch Screen Digitizer Replacement For Sony Xperia Z L36H LT36I C6603 C6602"

Echter zie ik ook dingen als:
"LCD Digitizer * Repair Sticker Tape ZVRT056"

Kan iemand mij vertellen welke ik precies nodig heb voor onderstaand "probleem"?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5e7nf8_th.jpg
^In Servicemenu het touchscreen getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-08-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:01
Ik zou een heel nieuw scherm bestellen, de digitizer zit aan het scherm gelijmd, die krijg je nooit van elkaar zonder alles kapot te maken. Ik had een scherm + behuizing besteld, dan zat het scherm alvast aan de rand vast geplakt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:21
Sinds twee jaar heb ik nu de Xperia Z, maar nu net sinds een uurtje heb ik een heel irritant probleem waarvan ik niet goed weet wat de oorzaak is. Als ik ergens het scherm aanraak, dan registreert de software dat ik inderdaad daar het scherm aanraak, maar ook een of twee aanrakingen op horizontaal dezelfde lijn rechts of links. Dat is dus zwaar klote met typen.
Hardwareprobleem of softwareissue die met bijvoorbeeld een reset opgelost zou kunnen worden? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn eerste ingeving was een probleem met de touchscreen, maar als ik die test in het servicemenu doe, dan zie ik daar enkel op de plek die ik daadwerkelijk aanraak een witte punt verschijnen. Dus dat lijkt vreemd genoeg gewoon goed te gaan.

EDIT: rariteiten. Ben de trein uit (ik zat net in de trein toen het begon) en het probleem is geheel weg.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 18-08-2015 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
EDIT schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
Sinds twee jaar heb ik nu de Xperia Z, maar nu net sinds een uurtje heb ik een heel irritant probleem waarvan ik niet goed weet wat de oorzaak is. Als ik ergens het scherm aanraak, dan registreert de software dat ik inderdaad daar het scherm aanraak, maar ook een of twee aanrakingen op horizontaal dezelfde lijn rechts of links. Dat is dus zwaar klote met typen.
Hardwareprobleem of softwareissue die met bijvoorbeeld een reset opgelost zou kunnen worden? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn eerste ingeving was een probleem met de touchscreen, maar als ik die test in het servicemenu doe, dan zie ik daar enkel op de plek die ik daadwerkelijk aanraak een witte punt verschijnen. Dus dat lijkt vreemd genoeg gewoon goed te gaan.

EDIT: rariteiten. Ben de trein uit (ik zat net in de trein toen het begon) en het probleem is geheel weg.
Was je toevallig aan het opladen? Het wel nog wel eens gebeuren bij niet lekker geaarde usb aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ah, kijk, we hebben een winnaar. Ik was inderdaad in de trein aan het opladen (Eurostar). Ik had het nog nooit eerder gezien, dus ik was al bang dat ik weer een nieuw toestel uit zou mogen gaan zoeken.
Heel erg bedankt, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben :)

Anoniem: 648932

Weet iemand hoe je een harde reset kunt doen als je niet meer in je telefoon kunt komen?
Ik heb alle mogelijk manieren geprobeerd met de volume knop combinaties. Ik krijg telkens 3x een tril en vervolgens krijg ik geen menu of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:51:
Weet iemand hoe je een harde reset kunt doen als je niet meer in je telefoon kunt komen?
Ik heb alle mogelijk manieren geprobeerd met de volume knop combinaties. Ik krijg telkens 3x een tril en vervolgens krijg ik geen menu of iets?
Via je computer. Ergens in PC Companion zit een hersteloptie. Je moet dan je telefoon in flashmodus aansluiten (volume omlaag ingedrukt houden tijdens het insteken van de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:30:
[...]

Via je computer. Ergens in PC Companion zit een hersteloptie. Je moet dan je telefoon in flashmodus aansluiten (volume omlaag ingedrukt houden tijdens het insteken van de telefoon).
Als die aan is doet die niks, moet de telefoon uitstaan om dat te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Als die aan is doet die niks, moet de telefoon uitstaan om dat te kunnen doen?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reactie, helaas werkt dat ook niet. Wanneer die uitstaat precies hetzelfde verhaal..

PC Companion kan geen verbinding maken omdat ik niet langs het ontgrendelscherm kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, helaas werkt dat ook niet. Wanneer die uitstaat precies hetzelfde verhaal..

PC Companion kan geen verbinding maken omdat ik niet langs het ontgrendelscherm kom.
Wat exact doet je toestel nu nog, als je het aanzet? Komt er wat op het display? Wat werkt er niet meer?

Normaalgezien, zolang je toestel aan gaat, moet de recoverymodus werken. Daarvoor moet je toestel volledig uitstaan, je begint volume-omlaag ingedrukt te houden en laat het pas los eens de herstelmodus juist gevonden wordt door PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:48

ThaHandy

Discovery Channel

In eerste instantie had ik de Z1 compact (jan-2014) op het oog als nieuwe telefoon maar zie nu dat er ook een Z3 compact is (sep-2014).

Verschil in specs. is minimaal dus vraag mij af of er een groot prestatie verschil is in de modellen? Anders kan ik net zo goed voor de Z1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ThaHandy schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:33:
In eerste instantie had ik de Z1 compact (jan-2014) op het oog als nieuwe telefoon maar zie nu dat er ook een Z3 compact is (sep-2014).

Verschil in specs. is minimaal dus vraag mij af of er een groot prestatie verschil is in de modellen? Anders kan ik net zo goed voor de Z1 gaan.
Iets meer accu capaciteit en een iets nieuwere processor. Misschien ook langer upgrades? Wel jammer dat er t.o.v. de Z qua resolutie erop achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mr_gadget schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Iets meer accu capaciteit en een iets nieuwere processor. Misschien ook langer upgrades? Wel jammer dat er t.o.v. de Z qua resolutie erop achteruit gaat.
Merk je niet echt iets van, het is nl. ook een kleiner scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kwak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:
@Mr_gadget

Toevallig heb ik ook van beide dingen last. De speaker lijkt het nu echter een paar weken weer goed te doen. Ik heb het idee dat het is opgelost na de update naar Lollipop (maar hoe dat dan kan snap ik niet, want het lijkt mij eerder een hardwareprobleem). Het touchscreen weigerde gisteren ineens dienst en doet het nu wisselend wel en niet. Ik heb de firmware opnieuw geflashed maar dat werkte niet. Ook hier vrees ik voor een hardwaredefect.

Ik heb het probleem nog steeds...Met wat googlen kwam ik hier uit:
http://forum.xda-develope...ar-speaker-issue-t3170214

Volgens deze poster zou oververhitting de lijm los kunnen laten..Heb de app SoundAbout gedownload, hiermee kan je ook muziek door de oorspeaker afspelen. En helaas als ik de telefoon iets indruk aan de linker en rechter bovenkant dan valt de muziek weg :( Terwijl de achterkant er verder prima uitziet..
Dat wordt dus garantie ben ik bang..Heb hem via Hollands nieuwe gekocht dus het zal dan via hun moeten. Hoe goed is de garantie afhandeling van Hollands nieuwe / Sony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 14:41
Hij is er. de ftf staat erbij. Zelf deze geflashed en werkt bij mij vooralsnog prima

[ Voor 66% gewijzigd door Mikemkm op 09-09-2015 12:03 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Helaas, mijn Xperia Z heeft na 2,5 jaar dan toch ook een barst gekregen, touchscreen vrijwel onbruikbaar. Het was een spontane barst, welke ineens ontstond na een val op de grond...

Los van de vraag of ik hem al dan niet laat repareren - dit is een goed moment en excuus voor een nieuwe telefoon - vroeg ik me af of je zo'n mooi stukje hardware niet kan gebruiken als een Android TV box. Ik kan weinig vinden op internet over het flashen van Android TV in plaats van gewone Android op telefoons. Zijn er hier mensen met tips? Ik had verwacht op XDA wel een subtopic over installeren Android TV op phones te vinden, maar ik zie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
Gisterochtend kwam deze idd binnen op mijn toestel (T-Mobile branded maar VF als operator). 5.1.1 staat erop, merk er niks van....niet positief, niet negatief.

Edit: Eerste dingetje wel opgemerkt. APN settings verdwenen :( dat ontdek ik dan nét terwijl ik onderweg ben. De VF helpdesk belooft dan om de instellingen te sturen, ik heb ze 4 uur later nóg niet ontvangen, en inmiddels maar met de hand ingevuld. 3G werkt dan wel weer, maar is dan toch een van die spaarzame momenten waar ik denk, Android 8)7. Dat soort dingetjes zijn dan bij Apple beter geregeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon 73 op 20-09-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 14:10
Ramon 73 schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:02:Edit: Eerste dingetje wel opgemerkt. APN settings verdwenen :( dat ontdek ik dan nét terwijl ik onderweg ben. De VF helpdesk belooft dan om de instellingen te sturen, ik heb ze 4 uur later nóg niet ontvangen, en inmiddels maar met de hand ingevuld. 3G werkt dan wel weer, maar is dan toch een van die spaarzame momenten waar ik denk, Android 8)7. Dat soort dingetjes zijn dan bij Apple beter geregeld.
Meen je dat nou?
nieuws: IOS 9 kan mobiel internet op iPhones blokkeren door overschrijven apn...

Mijn Z op T-Mobile heeft nog steeds geen update gekregen, mijn Z1 zonder SIM gisteravond.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
WEBsel schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:42:
[...]

Meen je dat nou?
nieuws: IOS 9 kan mobiel internet op iPhones blokkeren door overschrijven apn...

Mijn Z op T-Mobile heeft nog steeds geen update gekregen, mijn Z1 zonder SIM gisteravond.
Ik heb naast de XZ ook nog een Iphone 6(werkgever) en afgelopen week ios9 gehad. Werkt echter probleemloos bij mij.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55
Mijn Xperia Z, oorspronkelijk T-Mobile branded maar tegenwoordig unbranded heeft ook nog geen update naar 5.1.1 klaarstaan. Ben wel benieuwd wanneer de update gaat komen.

En ik moet zeggen dat ik de Xperia Z na 2,5 jaar nog altijd een erg fijn toestel vind. Snel genoeg, alles werkt gewoon nog zoals nieuw en is nog altijd vergelijkbaar met nieuwe hogere midrange toestellen. Ik blijf de Xperia Z voorlopig gewoon gebruiken tenzij de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04 15:40
GH45T schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:30:
Mijn Xperia Z, oorspronkelijk T-Mobile branded maar tegenwoordig unbranded heeft ook nog geen update naar 5.1.1 klaarstaan. Ben wel benieuwd wanneer de update gaat komen.

En ik moet zeggen dat ik de Xperia Z na 2,5 jaar nog altijd een erg fijn toestel vind. Snel genoeg, alles werkt gewoon nog zoals nieuw en is nog altijd vergelijkbaar met nieuwe hogere midrange toestellen. Ik blijf de Xperia Z voorlopig gewoon gebruiken tenzij de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.
Zelfde situatie hier. Heb hem 2,5 jaar, maar toont wel al enkele gebreken. Hij heeft al een klein jaar enkele barsten in de achterkant, z'n wifi wil enkel uitschakelen indien ik vliegtuigmodus aan- en uitschakel, bluetooth werkt niet meer samen met wifi, en usb-poort werkt enkel in bepaalde posities. De laatste drie mankementen zijn waarschijnlijk het gevolg van (beperkte) waterschade door de barst. Zijn er nog mensen met wifi-problemen? Iets wat me ook stoort is de enorm slechte kwaliteit van geluid bij video-opnames (in luide omgevingen).

Ik draai trouwens nog op Android 4.4.4. Deze draait vlot waardoor ik 5.0.2 bewust heb overgeslagen. Ik twijfel zelfs of ik 5.1.1 ga installeren. Zijn er eigenlijk belangrijke redenen om te updaten naar deze versie?

• EDIT
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn xperia z vanzelf afsluit. Niet ineens uitvalt, maar gewoon netjes meldt 'uitschakelen' alsof ik de opdracht voor uitschakelen heb gegeven. Als ie uit is, dan kan ik de telefoon zonder enig probleem gewoon weer opstarten.
Gewoon irritant dus omdat ik geen waarschuwing krijg. Verwacht ik een telefoontje, krijgen ze me niet te pakken omdat de telefoon zichzelf uitgeschakeld heeft.
Ook is het batterijpercentage erg grillig en de accuduur van het een op het andere moment dramatisch. Het ene moment geeft de telefoon aan dat ik nog 73% heb, dan twee seconden later is het 80 en daarna ineens weer 69, bijvoorbeeld. Dit is ook terug te zien in de spikes in energiebeheer:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6ZMxtdGh3CctkY6hXe7ejsiP/medium.png
Kon ik eerder nog prima meerdere dagen op een acculading doen, nu heb ik (zonder absurd gebruik) geluk als ik het eind van de dag haal. Er zijn geen applicaties die verantwoordelijk lijken te zijn voor dat verbruik.
Ik kan volgens mij het een niet van het ander los zien. Ik gok dat de telefoon zichzelf uitschakeld omdat het ding denkt dat het geen batterij meer heeft.
Volledig ontladen en dan helemaal opnieuw laden heb ik al geprobeerd. Heeft helaas niet mogen helpen.
Als ik zoek zie ik veel problemen met een 'sudden death', maar daar is bij mij geen sprake van. Volgens mij is de batterij gewoon gaar.
Iemand toevallig nog tips om even de tijd tot een nieuwe telefoon te overbruggen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 30-09-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mensen ik heb een probleem, met mijn stomme gedrag mijn Xperia Z kapot laten vallen. Nu heb ik natuurlijk geen recente back-up... Maar je moet het scherm unlocken om bij de data te komen, is dit ook mogelijk zonder?

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Al geprobeerd via:

adb pull /data
EDIT schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:51:
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn xperia z vanzelf afsluit. Niet ineens uitvalt, maar gewoon netjes meldt 'uitschakelen' alsof ik de opdracht voor uitschakelen heb gegeven. Als ie uit is, dan kan ik de telefoon zonder enig probleem gewoon weer opstarten.
Gewoon irritant dus omdat ik geen waarschuwing krijg. Verwacht ik een telefoontje, krijgen ze me niet te pakken omdat de telefoon zichzelf uitgeschakeld heeft.
Ook is het batterijpercentage erg grillig en de accuduur van het een op het andere moment dramatisch. Het ene moment geeft de telefoon aan dat ik nog 73% heb, dan twee seconden later is het 80 en daarna ineens weer 69, bijvoorbeeld. Dit is ook terug te zien in de spikes in energiebeheer:
[afbeelding]
Kon ik eerder nog prima meerdere dagen op een acculading doen, nu heb ik (zonder absurd gebruik) geluk als ik het eind van de dag haal. Er zijn geen applicaties die verantwoordelijk lijken te zijn voor dat verbruik.
Ik kan volgens mij het een niet van het ander los zien. Ik gok dat de telefoon zichzelf uitschakeld omdat het ding denkt dat het geen batterij meer heeft.
Volledig ontladen en dan helemaal opnieuw laden heb ik al geprobeerd. Heeft helaas niet mogen helpen.
Als ik zoek zie ik veel problemen met een 'sudden death', maar daar is bij mij geen sprake van. Volgens mij is de batterij gewoon gaar.
Iemand toevallig nog tips om even de tijd tot een nieuwe telefoon te overbruggen? :P
Volgens mij is jou accu gewoon defect. Dan krijg je dit namelijk ;)

[ Voor 146% gewijzigd door Mrjraider op 22-10-2015 18:12 ]

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:10:
Al geprobeerd via:

adb pull /data

[...]

Volgens mij is jou accu gewoon defect. Dan krijg je dit namelijk ;)
Dat snap ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Marc_87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

Dat snap ik niet helemaal...
Wat nog wel eens wil helpen is door middel van adb pull /data in te voeren in een opdrachtvenster van Windows. Je data kan terug halen. Dan wordt de /data partitie gekopieerd :)

Voor adb:
http://www.droidjar.com/d...y-xperia-adb-usb-drivers/

Dan een opdracht venster openen en het commando invoeren adb pull /data.

Mocht dit niet werken dan weet ik geen andere oplossing helaas. Is je touch ook defect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:21:
[...]

Wat nog wel eens wil helpen is door middel van adb pull /data in te voeren in een opdrachtvenster van Windows. Je data kan terug halen. Dan wordt de /data partitie gekopieerd :)

Voor adb:

Mocht dit niet werken dan weet ik geen andere oplossing helaas. Is je touch ook defect dan?
Jep vanaf de helft kapot helaas, ik ga dit morgen eens proberen. Dank u. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55
En anders eerst een USB muis aansluiten, daarmee unlocken en dan de data kabel aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
GH45T schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:25:
En anders eerst een USB muis aansluiten, daarmee unlocken en dan de data kabel aansluiten
Dat is een goede, met USB muis kan ik het scherm dus gewoon unlocken? Ik heb zo'n bolletjes patroon namelijk.
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:21:
[...]

Voor adb:

Ik heb die developer opties ook wel aangezet maar met update is dat waarschijnlijk weer naar uitgegaan dus dit werkt niet. Dus ik ga die USB muis optie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Oké. In ieder geval succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik ben ook nog wel tevreden. Heb echter af en toe wel rare problemen met de touchscreen.. Deze pakt dan de verkeerde toets of het drukken lijkt vertraagd door te komen of te blijven hangen. Scherm even uitdoen en drukken op de zijkant lost het weer even op. En soms doet de oorspeaker het niet.. Dus ik vermoed ergens een loszittend contact. Lastig is dat het niet reproduceerbaar is. Dus ben bang als ik hem laat repareren ze geen problemen zullen constateren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Mr_gadget schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:23:
Heb echter af en toe wel prijzig problemen met de touchscreen.
Wat betekent "prijzig problemen"? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Woeps, autocorrect foutje.. Rare problemen bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523871

Voegt de nieuwe Z5 veel toe t.o.v. de Z. Camera, scherm, snelheid. Iemand ervaringen met beide toestellen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168765

Is er een manier om updates te forceren? In de tijd dat 5.1.1 beschikbaar kwam zat ik in de VS en intussen zit ik nog steeds op 5.0.2. Krijg ook de melding dat het toestel up to date zou zijn... Modelnummer C6603, dik 2 jaar geleden aangeschaft via studentmobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 23:06
Anoniem: 168765 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:35:
Is er een manier om updates te forceren? In de tijd dat 5.1.1 beschikbaar kwam zat ik in de VS en intussen zit ik nog steeds op 5.0.2. Krijg ook de melding dat het toestel up to date zou zijn... Modelnummer C6603, dik 2 jaar geleden aangeschaft via studentmobiel.
Jahoor, gewoon even aan de pc/laptop hangen :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Kees_frl schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Jahoor, gewoon even aan de pc/laptop hangen :)
Heb jij 5.1.1 dan al via PC Companion? Wanneer ik hem aansluit, zie ik nog steeds de "nieuwe" update 5.0.2. Ik zit echter wel nog op 4.4.4, misschien moet ik eerst naar 5.0.2 updaten alvorens 5.1.1 beschikbaar komt? In het verleden heb ik nochtans al versies overgeslagen met m'n Xperia Z...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Fentek schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Heb jij 5.1.1 dan al via PC Companion?
Ik zat op 5.0.2 en ben laatst OTA naar 5.1.1 gegaan. Die update was minder intensief dan van 4.4.4 naar 5.0.2, dus ik denk dat je eerst de tussenstap 5.0.2 moet doen voordat je 5.1.1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Ik zat op 5.0.2 en ben laatst OTA naar 5.1.1 gegaan. Die update was minder intensief dan van 4.4.4 naar 5.0.2, dus ik denk dat je eerst de tussenstap 5.0.2 moet doen voordat je 5.1.1 krijgt.
Ok, klinkt logisch. Gisteren geüpdatet naar 5.0.2. Zowel OTA als via PC Companion heb ik nu "de recentste software", wellicht is die nog niet uitgerold in België. Ik zal nog even geduld moeten hebben dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 23:06
Fentek schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Heb jij 5.1.1 dan al via PC Companion? Wanneer ik hem aansluit, zie ik nog steeds de "nieuwe" update 5.0.2. Ik zit echter wel nog op 4.4.4, misschien moet ik eerst naar 5.0.2 updaten alvorens 5.1.1 beschikbaar komt? In het verleden heb ik nochtans al versies overgeslagen met m'n Xperia Z...
nee je hebt gelijk, ik heb de mijne gisteren ook even aan de PC gehangen en zelfs daar ontvang ik ook de update niet. Ik draai de 'laatste' versie dus zou 5.1.1 aangeboden moeten krijgen.

Vreemd, want op deze manier heb ik altijd de update kunnen ontvangen wanneer OTA niet beschikbaar :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
GH45T schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:25:
Werkt perfect! Dank u! _/-\o_

Edit, ik heb nu alleen een complete back-up van mijn telefoon gemaakt en heb de telefoon compleet gereset. Nu wil ik alleen mijn contacten terug zetten via PC companion maar dat lukt op geen een mogelijk manier. Ik krijg bij contacten niemand te zijn.

Iemand een suggestie?

[ Voor 37% gewijzigd door Marc_87 op 29-10-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:18
Kees_frl schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

nee je hebt gelijk, ik heb de mijne gisteren ook even aan de PC gehangen en zelfs daar ontvang ik ook de update niet. Ik draai de 'laatste' versie dus zou 5.1.1 aangeboden moeten krijgen.

Vreemd, want op deze manier heb ik altijd de update kunnen ontvangen wanneer OTA niet beschikbaar :)
Ik heb een Nederlands unbranded toestel, en bij mij is de huidige versie 5.02. Zowel OTA als via PC companion krijg ik geen nieuwe update en geeft hij aan dat ik de meest recente versie draai. Dus 5.1.1 is kennelijk nog niet voor alle Z toestellen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Voor unbranded NL en kpn is die inderdaad nog niet beschikbaar. Op deze site kan je per customisation de meest recente software zien.

http://scavenger.ch/xperiaupdate/

Wel apart dat die nog steeds niet uit is voor unbranded en kpn.

[ Voor 10% gewijzigd door drav91 op 30-10-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
drav91 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:34:
Voor unbranded NL en kpn is die inderdaad nog niet beschikbaar. Op deze site kan je per customisation de meest recente software zien.

http://scavenger.ch/xperiaupdate/

Wel apart dat die nog steeds niet uit is voor unbranded en kpn.
Thnx voor de link! Ja inderdaad wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Zo te zien is deze er nu wel:
http://scavenger.ch/xperi...?model=C6603&id=1270-4975

Krijg alleen nog geen OTA update of PC Companion update aangeboden..

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikej2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 20:11
AtomicWing schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:09:
Zo te zien is deze er nu wel:
http://scavenger.ch/xperi...?model=C6603&id=1270-4975

Krijg alleen nog geen OTA update of PC Companion update aangeboden..
Even de telefoon herstarten en root weghalen heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Laatst online: 22:06
mikej2 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:54:
[...]

Even de telefoon herstarten en root weghalen heeft bij mij geholpen.
Gelukt, dank voor de tip.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09-2024
Eindelijk de 5.1 update gekregen.
Hoefde er niets voor te doen, behalve een hoop geduld hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
5.1 update loopt hier nu ook OTA binnen :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
Vandaag kreeg ik hem ook binnen wat gek is want ik kreeg het altijd eerste als eerste binnen (Vodafone). Maar onlangs mijn toestel laten repareren en nu krijg ik hem als laatste. Denk dat ze hem unbranded hebben gemaakt.

Maar wat een verademing die 5.1 update! Eindelijk dat ge-eikel met dat geluid opgelost.

hoi

• JAVE
Grr.. hard reset van mijn smartwatch nodig om opnieuw te koppelen :-(

Maar verder (nog) niets te klagen.
Nou had ik net anderhalve dag eerder een factory reset gedaan omdat er iets was dat mijn batterij leegzoog in een halve dag, dus het was een upgrade met een behoorlijk schone lei.

[ Voor 1% gewijzigd door JAVE op 12-11-2015 13:41 . Reden: smartwatch, niet smartphone ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe voorkom ik dat na een fabrieksreset al mijn apps weer direct geïnstalleerd worden? (Sommige apps gebruik je nu eenmaal weinig of helemaal niet meer. Die hoeven niet weer erop geïnstalleerd te worden.)

Het interne geheugen is bijna vol. Kan je apps ook al direct bij de installatie op je SD-kaart zetten? Heeft iemand ervarinen met de Norton 360 app of de verschillende TomTom apps wanneer die draaien vanaf de SD-kaart?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVE
Ik denk dat je 'automatisch updaten' uit moet zetten in de play store.
(Ik heb tenminste niet dat alles vanzelf weer geinstalleerd wordt)

Nee, je kan niet direct naar SD card installeren voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 25-04 14:06
Sinds vandaag het probleem dat ik niets meer hoor over de speaker en ook kunnen andere mij niet horen. Al een reset gedaan, maar het probleem blijft. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709853

Jorgen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 02:15:
Hoe voorkom ik dat na een fabrieksreset al mijn apps weer direct geïnstalleerd worden? (Sommige apps gebruik je nu eenmaal weinig of helemaal niet meer. Die hoeven niet weer erop geïnstalleerd te worden.)

Het interne geheugen is bijna vol. Kan je apps ook al direct bij de installatie op je SD-kaart zetten? Heeft iemand ervarinen met de Norton 360 app of de verschillende TomTom apps wanneer die draaien vanaf de SD-kaart?
Heb jij deze functie niet gekoppelt aan je gmail account?
Je kan niet tijdens de installatie kiezen helaas waar je de apps wilt opslaan, standaard doet hij dit op het interne opslag van je toestel.

Check even je sync opties zowel in je gmail account als die van de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 709853 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:46:
[...]

Heb jij deze functie niet gekoppelt aan je gmail account?
Je kan niet tijdens de installatie kiezen helaas waar je de apps wilt opslaan, standaard doet hij doet op het interne opslag van je toestel.

Check even je sync opties zowel in je gmail account als die van de playstore.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Alle Android-apparaten hier in huis zijn gekoppeld aan mijn Gmailaccount, zo ook mijn Xperia Z. Ik zal verder eens in mijn Gmailinstellingen kijken. In Goolge Play kon ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorgen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:41:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Alle Android-apparaten hier in huis zijn gekoppeld aan mijn Gmailaccount, zo ook mijn Xperia Z. Ik zal verder eens in mijn Gmailinstellingen kijken. In Goolge Play kon ik het niet vinden.
Nou het lijkt erop dat jij een soort back-up via je gmail terugzet op je toestel, hier kunnen ook je apps bij zitten. Dus elke keer als jij hem op de fabrieksinstellingen zet en vervolgens je oude vertrouwde gmail account invoert, is de kans aanwezig dat die ook alle apps die daaraan gekoppeld zijn download. Dat is niks vreemds in ieder geval, vandaar het advies om even bij je gmail/toestel account opties te kijken en te zien of die ook de apps synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 709853 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:02:
[...]

Nou het lijkt erop dat jij een soort back-up via je gmail terugzet op je toestel, hier kunnen ook je apps bij zitten. Dus elke keer als jij hem op de fabrieksinstellingen zet en vervolgens je oude vertrouwde gmail account invoert, is de kans aanwezig dat die ook alle apps die daaraan gekoppeld zijn download. Dat is niks vreemds in ieder geval, vandaar het advies om even bij je gmail/toestel account opties te kijken en te zien of die ook de apps synced.
Ik heb allerlei instellingen gevonden op account.google.com, maar geen sync dingen. Waar vind ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Zijn het niet de instellingen bij back up en herstel? Er staat daar een vinkje met o.a. app data backup maken naar de server

[ Voor 5% gewijzigd door drav91 op 20-11-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorgen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:21:
[...]

Ik heb allerlei instellingen gevonden op account.google.com, maar geen sync dingen. Waar vind ik dat precies?
Nee in het toestel zelf, niet op de site van google.

Heb momenteel geen sony in handen dus kan het niet uitzoeken voor je. Maar zou ergens bij de instellingen moeten staan ( als de optie überhaupt aanwezig is )

Laat even weten indien het gelukt is en hoe je dat doet, ik ben nu ook wel even nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 709853 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:22:
[...]

Nee in het toestel zelf, niet op de site van google.

Heb momenteel geen sony in handen dus kan het niet uitzoeken voor je. Maar zou ergens bij de instellingen moeten staan ( als de optie überhaupt aanwezig is )

Laat even weten indien het gelukt is en hoe je dat doet, ik ben nu ook wel even nieuwsgierig!
Ga ik zometeen proberen. Ik wil het nu ook wel weten. Eerst nog even eten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorgen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:09:
[...]

Ga ik zometeen proberen. Ik wil het nu ook wel weten. Eerst nog even eten. :)
Thanks, en smakelijk eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt.
  • Onder instelling / persoonlijk / account / Google / mijn e-mailadres zie ik wel apps synchroniseren, maar daar kan je alleen voor aan en uit kiezen. Hier is geen helpfunctie.
  • Daarna gekozen voor instelling / persoonlijk / backup maken en resetten kan je wel kiezen voor automatisch herstellen maar ook die kan alleen aan en uit. De helpfunctie alhier leidt tot een Sony website over roaming, NFC, Wallet, enz, maar rept niet over de apps synchroniseren of automatisch opnieuw installeren.
  • Via de instellingen gids kan je op pagina 5 naar Xperia Transfer maar dat handelt over het overzetten van je instellingen en gegevens van het ene device (bijv. iOS, PC of Android) naar een nieuw Sony Android apparaat.
Allemaal niet wat ik zoek.
Ik ben er dus nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorgen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:02:
[...]

Bedankt.
  • Onder instelling / persoonlijk / account / Google / mijn e-mailadres zie ik wel apps synchroniseren, maar daar kan je alleen voor aan en uit kiezen. Hier is geen helpfunctie.
  • Daarna gekozen voor instelling / persoonlijk / backup maken en resetten kan je wel kiezen voor automatisch herstellen maar ook die kan alleen aan en uit. De helpfunctie alhier leidt tot een Sony website over roaming, NFC, Wallet, enz, maar rept niet over de apps synchroniseren of automatisch opnieuw installeren.
  • Via de instellingen gids kan je op pagina 5 naar Xperia Transfer maar dat handelt over het overzetten van je instellingen en gegevens van het ene device (bijv. iOS, PC of Android) naar een nieuw Sony Android apparaat.
Allemaal niet wat ik zoek.
Ik ben er dus nog niet uit.
Hm of het komt doordat ik moe ben, of volgens mij moet je gewoon punt 1 hebben. Uitzetten dus, vermoedelijk heb je geen andere keuze indien je niet elke keer al die apps wilt hebben na een reset ( niet dat je hem vaak zal resetten maar toch.. )
Software, ik kan er zo'n hekel aan hebben, doe mij maar hardware haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zal het de volgende keer dat ik hem reset, eens van te voren uitzetten.
Wel stom dat zoiets (on)handigs bij een reset en (al dan niet willen) terugzetten van je instellingen, zo lastig te vinden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ge-flopt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:40:
Sinds vandaag het probleem dat ik niets meer hoor over de speaker en ook kunnen andere mij niet horen. Al een reset gedaan, maar het probleem blijft. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
De speaker of de oorspeaker?
Door dit in te voeren in het toetsenbord voor bellen kom je in een test menu: *#*#7378423#*#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 25-04 14:06
Mr_gadget schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:41:
[...]

De speaker of de oorspeaker?
Door dit in te voeren in het toetsenbord voor bellen kom je in een test menu: *#*#7378423#*#*
Thanks voor de info. Ik heb even de test menu gedaan. Earphone en microphone doen het daarin wel gewoon. Welke setting lijkt het dan te zijn?

Inmiddels ben ik weer gewoon bereikbaar... :D

[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 23-11-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baasje1990
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 20:36
Hoe bevalt Android 5.1? Ik weet niet of het aan mijn mobiel ligt, maar de batterijduur is bij mij afgenomen en de mobiel wordt erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik ga mijn telefoon binnenkort opsturen voor reparatie denk ik. Ik heb een deel van het touchscreen wat het af en toe niet doet en een oorspeaker die af en toe geen geluid geeft...

Nu wil ik een backup doen met Sony Pc companion. Maar backupped deze ook de app data? Dus dat ik bijvoorbeeld savegames van spelletjes nog heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Weet iemand wat de update van vandaag toevoegt? De unbranded versie is van 10.7.A.0.222 naar 10.7.A.0.228 gegaan. volgens japan bullet zou het om een stagefright-bug patch kunnen gaan.

Edit: bij mij zijn flink wat apps verdwenen na de update!

[ Voor 9% gewijzigd door Gmount op 12-01-2016 23:09 ]

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gmount schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:24:
Weet iemand wat de update van vandaag toevoegt? De unbranded versie is van 10.7.A.0.222 naar 10.7.A.0.228 gegaan. volgens japan bullet zou het om een stagefright-bug patch kunnen gaan.

Die apps die Sony ons door de strot duwt of apps die je zelf gekozen hebt en zelf geïnstalleerd?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

rockhopper schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:47:
[...]

Die apps die Sony ons door de strot duwt of apps die je zelf gekozen hebt en zelf geïnstalleerd?
Eigen apps, maar ondertussen zijn ze weer terug. Volgens mij waren het de apps die op de sd kaart stonden, blijkbaar moest hij even zoeken. Uiteindelijk niets aan het handje dus.

Ik ga mijn telefoon maar eens proberen te rooten zodat ik TI backup kan gebruiken, is toch wel prettig als appdata ook geback-upped kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Mijn Xperia Z 'lockt' het automatisch kantelen niet meer. Hij staat bij mij 99% van de tijd op portret, heel irritant dat ie nu als ik in bed nog wat lig te lezen automatisch kantelt naar landscape.
Iemand een idee waar dit aan ligt? Is die laatste update (.228) bugged wat dit betreft?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
@ Exar, ik had het tegenovergestelde: bij mij kantelde het beeld niet automatisch. Opnieuw opstarten heeft bij mij dat probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:45
Hallo,

Sinds Lollipop is het mogelijk omdat met de vol- knop het volume te veranderen na 'niet storen'/silent mode.
Nu heb ik alleen het probleem dat ik dit ook kan doen als mijn scherm gewoon vergrendeld is.
Hebben jullie dit ook? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de bedoeling is..? Ik heb nu constant dat mn telefoon in mn zak van volume verandert!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gmount schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:24:

http://www.xperiablog.net...te-variants-10-7-a-0-228/
strangely leaves the handset exposed to the Stagefright exploit. Few other key changes have been noted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik had mijn telefoon laten repareren omdat de touchscreen vervelend deed. Maar toen ie terug kwam had was het bereik opeens een stuk minder. Bij mij thuis binnen en op mijn werk had ik helemaal geen bereik meer. Dus nog een keer laten repareren, toen hebben ze een 'boardswap' gedaan. Maar het lijkt het maar marginaal te hebben geholpen. Maar je zou zeggen een boardswap is toch bijna een hele nieuwe telefoon? Of zouden de antenne's stuk zijn of zo? Iemand een idee wat ik zou kunnen testen? \
Wat ook meespeelt is dat ik een nieuwe SIM heb van hollandsnieuwe en de telefoon een aantal keer naar factory defaults is teruggezet. Maar het lijken me vooral de antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Hebben andere mensen met een Xperia Z ook last van battery drain? Merk dat hij bij matig gebruik toch wel rond het middag uur rond de 67% ligt. Ga ik vervolgens kijken bij Battery Usage en zie ik dat Android OS gewoon even 20% verantwoordelijk is hiervoor.

Ik heb Android 5.1.1 en heb hier pas sinds paar weken last van. Heb hem al aantal keer aan en uit gezet, de Cache geleegd maar lijkt niet te helpen.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-04 15:40
MonkeySleeve schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:23:
Hebben andere mensen met een Xperia Z ook last van battery drain? Merk dat hij bij matig gebruik toch wel rond het middag uur rond de 67% ligt. Ga ik vervolgens kijken bij Battery Usage en zie ik dat Android OS gewoon even 20% verantwoordelijk is hiervoor.

Ik heb Android 5.1.1 en heb hier pas sinds paar weken last van. Heb hem al aantal keer aan en uit gezet, de Cache geleegd maar lijkt niet te helpen.
Al je hem aan en uit zet heb je er geen last meer van :+ . Android OS drain volgens mij op meerdere merken een probleem. Ook mijn s6 in Lollipop heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

_Tinus_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:24:
[...]

Al je hem aan en uit zet heb je er geen last meer van :+ . Android OS drain volgens mij op meerdere merken een probleem. Ook mijn s6 in Lollipop heeft er last van.
Ook met MarshMellow is dit probleempje aanwezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

_Tinus_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:24:
[...]

Heb dat al meerdere keren geprobeerd maar hij blijft maar terug komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-04 15:40
MonkeySleeve schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Heb dat al meerdere keren geprobeerd maar hij blijft maar terug komen :(
Met :+ gaf ik aan dat bij uitzetten je er geen last van hebt. Is ICT humor. De meeste mensen zeggen Aan en uit zetten ipv uit en aan ;) . Geen idee waar die spraakverwarring vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

_Tinus_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:02:
[...]

Met :+ gaf ik aan dat bij uitzetten je er geen last van hebt. Is ICT humor. De meeste mensen zeggen Aan en uit zetten ipv uit en aan ;) . Geen idee waar die spraakverwarring vandaan komt.
'Have you tried turning it off and on again?' Ben ermee bekend :P Lost mijn probleem alleen niet op als ik mijn telefoon nog wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 00:02
Hier 5.1.1 (nog) zonder drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
Flinke topic kick maar dacht dat het eerst aan mij lag, en de batterij van de mobiel gewoon oud werd.
(Had ook al nieuwe batterij besteld uit china).
Niet dus:

https://talk.sonymobile.c...lipop/td-p/989128/page/26

Overhitten van de telefoon bij normaal browsen en sneller dan normaal lege batterij.
Schijnt een android 5.1.1 fout te zijn want sommige nexus telefoons hebben hier ook last van.
Schijnt in 6.0 gefikst te zijn, maarja daar krijgen we dan net geen update naar.
Zelf doen kan zo: http://www.teamandroid.co...shmallow-custom-firmware/

Ook heb ik last van deze bug, misschien andere ook?
https://talk.sonymobile.c...D-card/m-p/968260#U968260

hoi

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Ik heb op mijn Z de meest recente CyanogenMod 13 build draaien (cm-13.0-20160905-NIGHTLY-yuga) i.v.m. Android 6.0.1 en het voelt bijna aan alsof het een nieuwe telefoon is. CM13 draait soepel, de telefoon reageert vlot, de camera werkt gewoon en de/het 'Security Patch Level' is zo goed als up-to-date met die van 'Augustus 2016' (in tegenstelling tot mijn Z3 die nog op 'Mei 2016' zit.. Thanks Sony, maar beter gooi je gewoon elke maand de Security Patch eruit }:| ).
Op deze manier kan de back-up telefoon toch nog even vooruit en wanneer het nodig is gebruikt worden zonder een al te grote UI shock op te lopen :9

Tot nu toe tevreden over mijn eerste telefoon met door mijzelf geflashte (custom) Rom erop. Misschien heeft er iemand nog tips/tweaks voor de Z i.cm. CyanogenMod?

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Laatste paar dagen weer last van de bekende battery drain van Google (Play) Services... Verschillende settings uit gezet maar lijkt niet te helpen...

Lijkt toch beetje aan zijn einde te komen, na 3 jaar pas...

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.