Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:52
GH45T schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:26:
Vanochtend de update ontvangen...
Welke provider / firmware? Branded of unbranded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Ramon 73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Welke provider / firmware? Branded of unbranded?
Heb een sim-only Hollands Nieuwe abonnement. Toestel is ooit bij een T-mobile abonnement geleverd en was origineel branded maar dat heb ik al lang geleden op origineel gezet. Ik kreeg de updatenotificatie maar aangezien ik een rooted rom gebruikte kon hij niet bijwerken. Heb hem toen met Emma helemaal teruggezet naar stock firmware en rom en dat is dus Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:47
Heb zelf ook een T-Mobile toestel, maar nog helemaal stock en dus nog wel branded. Vooralsnog geen update, ook niet via Sony PC Companion.

Overigens loopt mijn T-Mobile abonnement nog tot eind deze maand. Vandaag een nieuw abonnement afgesloten bij Simyo, maar de Xperia Z blijft gewoon zijn werk doen :)

Edit:
Krijgen we trouwens een Android 5.0 of een 5.1 versie?

[ Voor 14% gewijzigd door Melkunie op 02-06-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

Melkunie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:16:
Heb zelf ook een T-Mobile toestel, maar nog helemaal stock en dus nog wel branded. Vooralsnog geen update, ook niet via Sony PC Companion.

Overigens loopt mijn T-Mobile abonnement nog tot eind deze maand. Vandaag een nieuw abonnement afgesloten bij Simyo, maar de Xperia Z blijft gewoon zijn werk doen :)

Edit:
Krijgen we trouwens een Android 5.0 of een 5.1 versie?
Alles op zijn tijd ;) , het gaat om de 5.0 versie

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
5.0.2 om precies te zijn. Build number bij mij is nu 10.6.A.0.454. Ervaringen tot nog toe altijd goed. Waar ik een eerdere CWM Android 5 rom er weer snel vanaf heb gegooid in verband met allerlei rare problemen gaat het in de korte tijd tot nu toe prima. Na de eerste keer starten nog geen enkele keer herstart, vaak deed ik dat wel omdat na veel installatie en configuratie wel ergens wat begon te haperen maar het voelt lekker vlot aan allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 17:08
Heeft iemand de update inmiddels al ontvangen met een unbranded versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-04 19:06
Ja, deze ochtend heb ik hem ontvangen. Zal wat meer info geven vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Heb 'm inmiddels ook ontvangen. Volgens mij heb ik of een Unbranded of KPN branded telefoon (geen idee, zou ik moeten nakijken als ie klaar is met updaten :P).

Edit: KPN branded, deze versie: http://scavenger.ch/xperi...?model=C6603&id=1270-4964

[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 04-06-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 22-04 23:53

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb tot nu altijd backups gemaakt via de SD kaart mbv de standaard backup-app, maar nog nooit een backup teruggezet. heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik zit er aan te denken om een andere backupapp te kopen, maar helium geeft aan dat dat onmogelijk gemaakt is. Ik vraag me dus af of dat voor andere apps dan ook zo is.
Note: Some Sony devices have issues with Helium. This includes the Xperia S and Xperia Z. Sony has *disabled* backup on these devices completely.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Heb hem vanochtend ook ontvangen op de unbranded versie. Eerste ervaring is goed, maar heb wel het idee dat de telefoon wat warmer word als normaal maar dat kan misschien komen omdat ik net geupdate heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Gmount schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:35:
Ik heb tot nu altijd backups gemaakt via de SD kaart mbv de standaard backup-app, maar nog nooit een backup teruggezet. heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik zit er aan te denken om een andere backupapp te kopen, maar helium geeft aan dat dat onmogelijk gemaakt is. Ik vraag me dus af of dat voor andere apps dan ook zo is.

[...]
Niet dat het in mijn geval een echt probleem was, maar mijn Android 4.4 backup kon ik in 5.0 niet terugzetten. Melding over andere systeemsoftware (Cannot Restore - Selected backup records cannot be used due to incompatible software versions. Please select a more recent backup file) Back-up gemaakt- en proberen terug te lezen met de ingebouwde back-up functie op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
GH45T schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Niet dat het in mijn geval een echt probleem was, maar mijn Android 4.4 backup kon ik in 5.0 niet terugzetten. Melding over andere systeemsoftware (Cannot Restore - Selected backup records cannot be used due to incompatible software versions. Please select a more recent backup file) Back-up gemaakt- en proberen terug te lezen met de ingebouwde back-up functie op de telefoon.
Klopt. Staat ook wel ergens aangegeven dat dat niet mogelijk is voordat je de backup maakt.

Overigens krijgt de XZ zelfs nog 5.1! http://www.xperiablog.net...ncludes-xperia-m2-series/

Ik ben zelf erg tevreden met de support van Sony voor een toestel van meer dan 2 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:30
Heb de update inmiddels ook ontvangen en bevalt zeer goed. Telefoon werd in het begin wel nogal warm. Vooral enorm fijn dat je weer apps op de sd kaart kunt zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb ook zojuist de update gedaan. Alles werkt behalve Tethering.

PROBLEEM OPGELOST

[ Voor 34% gewijzigd door Dick Dekker op 05-06-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

ik heb de update ook gedaan, moest eerst ruimte vrijmaken en toen ik dat had gedaan herstarten omdat pc companion nog dacht dat er 540 MB vrij was. Vind wel dat de icoontjes een beetje groot zijn geworden.
Ik meende eerder gelezen te hebben dat bij stil zelfs de wekker niet afgaat, maar dat blijkt nu (gelukkig) niet zo te zijn.

Dat we ook nog 5.1 gaan krijgen is natuurlijk fantastisch! Vooral de directe toegang tot netwerken via notificatiemenu spreekt me aan.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Mijn T-Mobile branded toestel heeft nog geen update laten zien. Zowel OTA als PC Companion niet, en ik ben het wachten nu wel een beetje zat. Is het zinvol om via Zperiafrimware de update te doen, of toch maar eventjes wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb sinds de update ook last van de speaker aan de bovenkant, die doet het af en toe niet. Ik las al eerder hierover in dit topic. Is dit voor jullie uiteindelijk opgelost?
En Xperia Diagnostics crashed de hele tijd. Al de app data gewist en een reboot gedaan. Maar het probleem blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ramon 73 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:55:
Mijn T-Mobile branded toestel heeft nog geen update laten zien. Zowel OTA als PC Companion niet, en ik ben het wachten nu wel een beetje zat. Is het zinvol om via Zperiafrimware de update te doen, of toch maar eventjes wachten?
Heeft in principe geen nadelen. Zijn gewoon officieel xperia files als je echt niet kan wachten.

Overigens een toffe "nieuwe" toevoeging: Je kan apps weer op de SD kaart plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Heb sinds 3 dagen 5.0 draaien (unbranded toestel). Ben er erg tevreden over tot nu toe. De eerste minuten schrok ik van de grote iconen, maar dat wende razendsnel. Het loopt vlot en batterijduur is ongeveer gelijk, mogelijk iets verbeterd. Moet wel wennen aan de nieuwe manier van notificaties op het lockscreen. Ik vind het een beetje jammer dat je nu niet meer gewoon in de statusbalk kunt zien dat je een (whatsapp)bericht hebt, wanneer je op het lockscreen kijkt. Dat vond ik zelf het prettigste en snelste werken.
Verder gewoon nog steeds erg blij met mijn Z na ruim 1,5 jaar bezit. Nooit problemen mee gehad en werkt nog steeds soepel met een aanvaardbare accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Niemand meer problemen met de speaker aan de bovenkant? Bij mij werkt hij af en toe niet waardoor degene die je belt jou wel hoort maar je zelf hem niet...Maar als ik dan Sony diagnostics draai met de speakertest doet hij het na twee keer proberen weer. Dus het lijkt een software probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mr_gadget schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:55:
Niemand meer problemen met de speaker aan de bovenkant? Bij mij werkt hij af en toe niet waardoor degene die je belt jou wel hoort maar je zelf hem niet...Maar als ik dan Sony diagnostics draai met de speakertest doet hij het na twee keer proberen weer. Dus het lijkt een software probleem..
Heb het probleem na de upgrade naar Lollipop sowieso niet meer gehad. Maar dat was in mijn geval ook meteen een full reset en opnieuw ROM, kernel en firmware flash omdat ik aangepast software voor root rechten had.

Tot nu toe sinds Android 5 ook niet meer de behoefte gehad om te rooten. De software welke ik wil verwijderen kon verwijderd worden en dat was voor mij altijd de hoofdreden. In vorige versies bleef er toch vaak iets achter en zat er naar mijn idee ook veel meer bloatware ingebouwd. Erg positief en tevreden tot nu toe over Lollipop, in tegenstelling tot wat ik van veel Samsung gebruikers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
GH45T schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:52:
[...]

Heb het probleem na de upgrade naar Lollipop sowieso niet meer gehad. Maar dat was in mijn geval ook meteen een full reset en opnieuw ROM, kernel en firmware flash omdat ik aangepast software voor root rechten had.

Tot nu toe sinds Android 5 ook niet meer de behoefte gehad om te rooten. De software welke ik wil verwijderen kon verwijderd worden en dat was voor mij altijd de hoofdreden. In vorige versies bleef er toch vaak iets achter en zat er naar mijn idee ook veel meer bloatware ingebouwd. Erg positief en tevreden tot nu toe over Lollipop, in tegenstelling tot wat ik van veel Samsung gebruikers hoor.
Ja, inderdaad. Ik vind de software die Sony meelevert (op Sociallife, Whats New en die app store van hen) ook echt een verbetering, en buiten die 3 apps is er verder gewoon niets. Top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
Ik hoor weinig over jullie ervaringen met 5.0. Wat mij opvalt is dat de batterij minder lang vol blijft en als ik naar de grootverbruikers kijk dat lijkt het mij dat Android Besturingssystemen en Mobiel Stand-by de boosdoeners zijn.
Graag wat ervaringen van jullie kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb ook het idee dat hij minder lang meegaat.
En van Android vind ik het irritant dat je minder snel in het telefoonboek zit. En vroeger gaf hij bij bijvoorbeeld de NS aan dat je naar pagina moest om in te loggen. Maar nu moet je een pagina openen voordat ie redirect. Dat is onhandig als je een app wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb tot nu toe niets gemerkt van een mindere accutijd. Het bevalt me prima zo, alleen de manier van tabbladen in chrome vind ik minder handig, dus ik gebruik nu steeds meer opera. Ook kun je nu niet meer naar het homescreen als je in de lijst met open apps zit door op een lege ruimte te klikken. dat moet echt via de homeknop. Verder viel het me op dat het scherm automatisch uitgaat als de telefoon op zijn kop ligt, ook bij bijvoorbeeld youtube.

edit @ hieronder:
fantastisch! dat ik hier nog niet naar had gekeken :o

[ Voor 7% gewijzigd door Gmount op 19-06-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
Tabbladen vond ik ook irritant, maar die kan je instellen zoals die was!
Instellingen->tabbladen en apps samenvoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
In het begin ging de Xperia Z op Android 5 wat minder lang mee naar mijn idee, maar toen gebruikte ik hem ook meer dan voorheen. Het was toch een beetje een ervaring als een nieuwe telefoon. Nu inmiddels zit ik weer op het niveau dat ik 3 dagen op een accu haal. Stamina mode staat ingeschakeld, pushmessages staan aan en heb 1 Exchange account (Zarafa maar dat maakt voor de telefoon niet uit). Heb geen spelletjes of iets dergelijks, ik bel, sms, mail, telegram en internet voornamelijk met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680005

Sinds de update van mijn xperia Z deze week past ineens mijn stekker van de oplader niet meer in de telefoon????
Hoe kan dit?
Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Heb ook al een andere oplader geprobeerd maar ook deze past niet meer.
Wie weet een oplossing voor dit probleem
Greetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Anoniem: 680005 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:32:
Sinds de update van mijn xperia Z deze week past ineens mijn stekker van de oplader niet meer in de telefoon????
Hoe kan dit?
Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Heb ook al een andere oplader geprobeerd maar ook deze past niet meer.
Wie weet een oplossing voor dit probleem
Greetje
Euhm even nogmaals doorlezen.
Je stekker past niet meer na een software update? :+ :?
Zeker weten de goede stekker, niet verkeerd om geprobeerd in je telefoon te doen?

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik kreeg net de melding dat de nieuwe update voor mijn Z beschikbaar is.
Alleen er is niet genoeg ruimte beschikbaar op het interne geheugen.

Ik heb hem nu met een usb-kabeltje gekoppeld aan m'n laptop en probeer wat bestanden naar mn laptop te knippen. Alleen hij blijf eeuwig hangen op het schermpje: 'Calculating the time required to copy the files'..

Weet iemand hoe je fatsoenlijk bestanden vanaf het interne geheugen naar een computer kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien eerst een paar mapjes proberen? Of een andere usb poort?
GH45T schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:45:
Nu inmiddels zit ik weer op het niveau dat ik 3 dagen op een accu haal. Stamina mode staat ingeschakeld, pushmessages staan aan en heb 1 Exchange account (Zarafa maar dat maakt voor de telefoon niet uit). Heb geen spelletjes of iets dergelijks, ik bel, sms, mail, telegram en internet voornamelijk met mijn telefoon.
Je hebt WhatsApp en dergelijke op de uitzonderingslijst en de gewone stamina modus met verlengde standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
remoendoo schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:55:
Ik kreeg net de melding dat de nieuwe update voor mijn Z beschikbaar is.
Alleen er is niet genoeg ruimte beschikbaar op het interne geheugen.

Ik heb hem nu met een usb-kabeltje gekoppeld aan m'n laptop en probeer wat bestanden naar mn laptop te knippen. Alleen hij blijf eeuwig hangen op het schermpje: 'Calculating the time required to copy the files'..

Weet iemand hoe je fatsoenlijk bestanden vanaf het interne geheugen naar een computer kan krijgen?
Dat komt door MTP, dat gaat gewoon nooit helemaal lekker, maar geef het even wat tijd. Uiteindelijk gaat het wel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680616

Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag een backup maken van mijn Sony Xperia Z maar de status van voorbereidingen duurt ontzettend lang.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Mijn telefoon is nu al de hele dag bezig met het stukje voorbereidingen.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit sneller kan?

Groetjes,

Manon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 680616 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:04:
Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag een backup maken van mijn Sony Xperia Z maar de status van voorbereidingen duurt ontzettend lang.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Mijn telefoon is nu al de hele dag bezig met het stukje voorbereidingen.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit sneller kan?

Groetjes,

Manon
Het gaat niet sneller, dat duurt altijd enorm lang. Als ik het doe leg ik hem meestal aan mijn PC, ga ik koken, eten en nog wat tv kijken en dan is hij meestal klaar daarna (als er geen error is). Het kan sneller als je minder apps hebt, maar het blijft lang duren. De reden daarvoor is dat hij allemaal processen moet back-upen die op dat moment in gebruik zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-04 15:40
De backup optie op het toestel zelf is geen optie als je backupped voor een upgrade. Die records worden na een upgrade naar nieuwe android versie onbruikbaar.

Mocht je alleen een bakcup willen maken voor een factory reset oid. is de backup en herstel app op de telefoon zelf een optie. Deze kan dan de gegevens op de sd kaart opslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door _Tinus_ op 24-06-2015 11:05 . Reden: logischer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mr_gadget schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:06:
Misschien eerst een paar mapjes proberen? Of een andere usb poort?

[...]

Je hebt WhatsApp en dergelijke op de uitzonderingslijst en de gewone stamina modus met verlengde standby?
Geen WhatsApp, wel Telegram dus zelfde idee en mail dus. Ik kan niet precies inschatten wat Stamina bij mij uithaalt maar een dag of 3 haal ik wel op een acculading zonder de telefoon te ontzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 12:08
Paar weken geleden ook geupdate naar 5.0, erg positief over de update maar ondervind wel dat mijn dialer app niet lekker meer meewerkt. Gaat uit zich zelf op mute en op luidspreker etc. Oplossing is handmatig het scherm uitzetten dus ik denk dat het wel in het touch gedeelte zit.

Iemand anders zelfde of gelijksoortige problemen ? En iemand eventueel een oplossing/probeersel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
Sinds 5.0.2 valt het enorme batterijverbruik mobiel stand-by op. Ik hoor hier niemand over. Ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gillded schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:10:
Paar weken geleden ook geupdate naar 5.0, erg positief over de update maar ondervind wel dat mijn dialer app niet lekker meer meewerkt. Gaat uit zich zelf op mute en op luidspreker etc. Oplossing is handmatig het scherm uitzetten dus ik denk dat het wel in het touch gedeelte zit.

Iemand anders zelfde of gelijksoortige problemen ? En iemand eventueel een oplossing/probeersel ?
Gaat je scherm nog wel uit als je belt?
Dick Dekker schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:19:
Sinds 5.0.2 valt het enorme batterijverbruik mobiel stand-by op. Ik hoor hier niemand over. Ligt het aan mij?
Heb ik ook, ik dacht dat het misschien kwam omdat ik een HK-TFT erop heb geflashed. Jij hebt hem wel officieel? Welke provider (hier TELE2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523871

Hier ook het geval, vreemd. Daarnaast heb ik dat een gemiste oproep niet altijd wordt weergegeven als notificatie, ik moet naar recente oproepen om te zien of iemand mij geprobeerd heeft te bellen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb ik totaal geen last van. Ik heb juist het idee dat het beter is geworden. Ik heb geen energiebesprarende features aanstaan en zit op Vodafone netwerk (4g).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Drent
Ik heb dit ook, eerst kon ik wel 2 dagen met mijn batterij doen, nu doe ik niks, word ie ongelofelijk warm en gaat supersnel leeg, maximaal een driekwart dag. Ik gebruik stamina modus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 05:01
Bij mijn Z1 loste een factory reset al die problemen op. De Z1 was na de 5.0 upgrade ook niet meer normaal te gebruiken, mijn oude HTC DesireHD was nog sneller dan dat ding. Na een hard reset is 'ie weer bijna zo goed als 4.4 (mijn mening)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik moet de upgrade nog doen voor mijn toestel, maar ik heb de laatste tijd ook een hoger batterijverbruik die 'gewoon' wordt veroorzaakt door het Android OS. Misschien toch een combinatie van een veelgebruikte app (WhatsApp / Spotify / Facebook?) die na een bepaalde upgrade 'iets' niet lekker meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel major Android updates geven wel eens issues na een upgrade zonder reset. Dikwijls moeilijk op te lossen zonder te resetten.

Factory reset is af en toe zo slecht nog niet, je merkt dat verschil altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
Heb een factory reset gedaan. Daar ontkwam ik niet meer aan.
Daarna alles dik in orde.
We veel reinstall isues.
Maar uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
Goed nieuws voor degene met een Xperia Z van T-Mobile. Laatste tijd telkens gecheckt via PC companion of Android 5.0 beschikbaar was. Telkens niks, maar krijg nu op smartphone bericht dat update 10.6.A.0.454 (Android 5.0) klaarstaat. Zal het vanmiddag wel installeren, want eerst moet mijn toestel opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
Don Roberto schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:57:
Goed nieuws voor degene met een Xperia Z van T-Mobile. Laatste tijd telkens gecheckt via PC companion of Android 5.0 beschikbaar was. Telkens niks, maar krijg nu op smartphone bericht dat update 10.6.A.0.454 (Android 5.0) klaarstaat. Zal het vanmiddag wel installeren, want eerst moet mijn toestel opgeladen worden.
Net te laat voor mij. Vorige week bleef de telefoon telkens rebooten, zelfs na factoryreset waardoor ik hem nu toch maar heb voorzien van root en andere ROM (Paranoid Android, gebaseerd op 5.1.1). Hij doet het weer prima, hopelijk weer een jaar leven verlengen net als destijds mijn HTC Desire op PA het nog een jaartje extra heel goed uit hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Hier eindelijk ook de update OTA gekregen, ik heb een T-mobile branded toestel en vorige keer met KitKat was T-mobile er vlot bij. Nu heeft het "iets" langer geduurd en we hebben pas 5.0.2. Er zou nog een update naar 5.1.1 komen, maar nog onbekend wanneer.
Lollipop nu 2 dagen draaien en kan nog niet echt iets zeggen over batterijverbruik. De eerste dagen met een nieuw OS zit ik toch wat meer te prullen en heb ik dus minder standby tijd in totaal. Voor mijn gevoel merk ik geen verschil in batterijduur.
Lollipop bevalt wel goed, zitten weer wat leuke nieuwe dingen in zoals "onderbrekingen". Eindelijk de gewaardeerde (1 van de weinige) Apple functie "Niet Storen" in een goede vorm overgenomen op Android. Ik mis alleen nog ergens een knopje om Stil direct te kunnen inschakelen (ja, trucje met volumeknop ken ik al).

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon 73 op 15-07-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb na een paar weken lollipop toch maar besloten om ook maar een reset te doen, het leek wel alsof de telefoon pas een paar dagen na de update traag werd. Het werkt nu allemaal weer heel soepel.
Ik heb trouwens een leuke easter egg gevonden voor zover die nog niet bekend was:
tik een paar keer snel op het android versienummer. tik dan op het bolletje en daarna lang op de lollie. nog een keertje tikken om te starten en Tadaa: (tromgeroffel)
spoiler:
flappy birds in lollipop sausje

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heeft iemand nog meer last van Cell Standby battery drain sinds de update? Ik weet nog niet helemaal of het door tele2 komt of door de update (ben tijdens de update overgestapt :P)

Voorbeeld van mijn verbruik: https://www.dropbox.com/s...5-07-27-12-19-06.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-04 19:17
Zelfde probleem hier en de enige verandering is de laatste update maar 5.0.2. Het is wel echt flink te merken qua gebruiksduur.... Ik heb er ook last van als ik de hele dag op wifi zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Durazno op 28-07-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Durazno schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:40:
Zelfde probleem hier en de enige verandering is de laatste update maar 5.0.2. Het is wel echt flink te merken qua gebruiksduur.... Ik heb er ook last van als ik de hele dag op wifi zit.
Mm, balen. Had eigenlijk gehoopt dat het aan Tele2 lag. Er komt nog wel een 5.1 update aan voor ons, alleen zal die nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb regelmatig last van een niet werkende oorspeaker bij het bellen..handsfree mode werkt wel. En de touchscreen reageert niet, na een paar keer het scherm uitdoen werkt het weer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Laatst online: 23-02 00:08
@Mr_gadget

Toevallig heb ik ook van beide dingen last. De speaker lijkt het nu echter een paar weken weer goed te doen. Ik heb het idee dat het is opgelost na de update naar Lollipop (maar hoe dat dan kan snap ik niet, want het lijkt mij eerder een hardwareprobleem). Het touchscreen weigerde gisteren ineens dienst en doet het nu wisselend wel en niet. Ik heb de firmware opnieuw geflashed maar dat werkte niet. Ook hier vrees ik voor een hardwaredefect.

Ik overweeg om mijn telefoon te bakken in de oven, eerder heb ik zo mijn nVidia 8800 GT weer een jaar lang werkend gekregen. Dit zou contactpuntjes kunnen hestellen.

Iemand anders nog betere tips voor Mr-gadget en mijzelf?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik heb (al een tijd) last van GPS problemen.

Google Maps (of Navigon, of welke app dan ook) vinden mijn locatie in no-time. Bam op de kaart, daar ben ik.
Rijd, loop of fiets ik weg dan blijft mijn locatie 'achter', die beweegt geen mm voor een paar minuten. Druk ik echter opnieuw op de knop om locatie te bepalen, dan ben ik weer zo gevonden.

Al geprobeerd:
Lolipop upgrade + factory reset.
Compas calibratie middels het menu achter *#*#7378423#*#*

Na calibratie blijft het kompas gewoon een beetje scheef staan. En blijft mijn locatie achter als ik me verplaats.

Iemand enig idee? Kan je hardware van je GPS stuk gaan, ook als je verder geen bijzondere schade aan je toestel hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Stpan op 31-07-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Heb je ook echt een GPS locatie? Dus geen (door Google bepaalde) locatie op wifi netwerken en telecom masten. Test dat even met Google Play: GPS Test (of een andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panatella
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb zelf ook problemen met GPS. De telefoon geeft aan dat hij bijvoorbeeld met 0/20 satellieten een 'fix' heeft. Hieruit kun je opmaken dat hij wel 20 satellieten ziet, maar met geen enkele een fix heeft.

Bij het opstarten van Maps Navigatie pakt hij meteen de mincer naukeurige locatie (via aGPS of WiFi), maar hij blijft op die positie staan totdat je een tankstation oid met WiFi voorbij rijdt. Ook hieruit is op te maken dat het probleem ligt bij de mogelijkheid om te 'locken' met GPS satellieten.

Zover ik weet is er op dit moment geen easy fix te vinden, ik zag iemand op een forum die een draadje aan zijn gps antenne had gesoldeerd. Daarvoor moet het toestel helaas wel helemaal open en ik ben bang dat dat de waterdichtheid in gevaar brengt.

De oplossing lijkt vooralsnog: opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kwak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:

Ik overweeg om mijn telefoon te bakken in de oven, eerder heb ik zo mijn nVidia 8800 GT weer een jaar lang werkend gekregen. Dit zou contactpuntjes kunnen hestellen.

Bakken zal ik niet doen. De achterkant is gelijmd en zal dan loslaten door de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

het enige probleem dat ik soms ondervind met gps is dat de richting waarin de telefoon draait niet klopt. Dus als ik eerst naar het noorden kijk en het pijltje staat ook netjes naar het noorden maar ik draai naar het westen dan gaat het pijltje naar het oosten draaien. Was een jaar geleden al zo bij ingress en tijdens de vakantie zag ik het weer met (nokia) here maps. apps sluiten helpt soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Panatella schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:36:
Ik heb zelf ook problemen met GPS. De telefoon geeft aan dat hij bijvoorbeeld met 0/20 satellieten een 'fix' heeft. Hieruit kun je opmaken dat hij wel 20 satellieten ziet, maar met geen enkele een fix heeft.

Bij het opstarten van Maps Navigatie pakt hij meteen de mincer naukeurige locatie (via aGPS of WiFi), maar hij blijft op die positie staan totdat je een tankstation oid met WiFi voorbij rijdt. Ook hieruit is op te maken dat het probleem ligt bij de mogelijkheid om te 'locken' met GPS satellieten.

Zover ik weet is er op dit moment geen easy fix te vinden, ik zag iemand op een forum die een draadje aan zijn gps antenne had gesoldeerd. Daarvoor moet het toestel helaas wel helemaal open en ik ben bang dat dat de waterdichtheid in gevaar brengt.

De oplossing lijkt vooralsnog: opsturen
Heb je aGPS data al een keer weggooid? Met bijvoorbeeld GPS Status & Toolbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gmount schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:08:
het enige probleem dat ik soms ondervind met gps is dat de richting waarin de telefoon draait niet klopt. Dus als ik eerst naar het noorden kijk en het pijltje staat ook netjes naar het noorden maar ik draai naar het westen dan gaat het pijltje naar het oosten draaien. Was een jaar geleden al zo bij ingress en tijdens de vakantie zag ik het weer met (nokia) here maps. apps sluiten helpt soms wel.
Ik heb dat de laatste tijd ook redelijk vaak. Als je dan eenmaal gaat lopen zet hij hem wel weer recht gelukkig, maar de eerste guess klopt inderdaad eigenlijk bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Laatst online: 23-02 00:08
Cyleo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Bakken zal ik niet doen. De achterkant is gelijmd en zal dan loslaten door de warmte.
Dank voor de opmerking. Ik had het ook nog niet gedaan. Op de een of ander manier loste het flashen van een nieuwe geroote stock kernel het probleem op. Wat er is mis was begrijp ik nog steeds niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11
Gok dat dit de beste plaats is om het te vragen.. Sinds het niet echt accessoires zijn.

Heeft iemand enig idee wat ik precies moet bestellen om mijn Xperia Z te 'herstellen'.
Het touchscreen doet het ongeveer halverwege niet, in de vorm van een balk.

Neem aan:
"Touch Screen Digitizer Replacement For Sony Xperia Z L36H LT36I C6603 C6602"

Echter zie ik ook dingen als:
"LCD Digitizer * Repair Sticker Tape ZVRT056"

Kan iemand mij vertellen welke ik precies nodig heb voor onderstaand "probleem"?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5e7nf8_th.jpg
^In Servicemenu het touchscreen getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-08-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik zou een heel nieuw scherm bestellen, de digitizer zit aan het scherm gelijmd, die krijg je nooit van elkaar zonder alles kapot te maken. Ik had een scherm + behuizing besteld, dan zat het scherm alvast aan de rand vast geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Sinds twee jaar heb ik nu de Xperia Z, maar nu net sinds een uurtje heb ik een heel irritant probleem waarvan ik niet goed weet wat de oorzaak is. Als ik ergens het scherm aanraak, dan registreert de software dat ik inderdaad daar het scherm aanraak, maar ook een of twee aanrakingen op horizontaal dezelfde lijn rechts of links. Dat is dus zwaar klote met typen.
Hardwareprobleem of softwareissue die met bijvoorbeeld een reset opgelost zou kunnen worden? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn eerste ingeving was een probleem met de touchscreen, maar als ik die test in het servicemenu doe, dan zie ik daar enkel op de plek die ik daadwerkelijk aanraak een witte punt verschijnen. Dus dat lijkt vreemd genoeg gewoon goed te gaan.

EDIT: rariteiten. Ben de trein uit (ik zat net in de trein toen het begon) en het probleem is geheel weg.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 18-08-2015 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
EDIT schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:58:
Sinds twee jaar heb ik nu de Xperia Z, maar nu net sinds een uurtje heb ik een heel irritant probleem waarvan ik niet goed weet wat de oorzaak is. Als ik ergens het scherm aanraak, dan registreert de software dat ik inderdaad daar het scherm aanraak, maar ook een of twee aanrakingen op horizontaal dezelfde lijn rechts of links. Dat is dus zwaar klote met typen.
Hardwareprobleem of softwareissue die met bijvoorbeeld een reset opgelost zou kunnen worden? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Mijn eerste ingeving was een probleem met de touchscreen, maar als ik die test in het servicemenu doe, dan zie ik daar enkel op de plek die ik daadwerkelijk aanraak een witte punt verschijnen. Dus dat lijkt vreemd genoeg gewoon goed te gaan.

EDIT: rariteiten. Ben de trein uit (ik zat net in de trein toen het begon) en het probleem is geheel weg.
Was je toevallig aan het opladen? Het wel nog wel eens gebeuren bij niet lekker geaarde usb aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ah, kijk, we hebben een winnaar. Ik was inderdaad in de trein aan het opladen (Eurostar). Ik had het nog nooit eerder gezien, dus ik was al bang dat ik weer een nieuw toestel uit zou mogen gaan zoeken.
Heel erg bedankt, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben :)

Anoniem: 648932

Weet iemand hoe je een harde reset kunt doen als je niet meer in je telefoon kunt komen?
Ik heb alle mogelijk manieren geprobeerd met de volume knop combinaties. Ik krijg telkens 3x een tril en vervolgens krijg ik geen menu of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:51:
Weet iemand hoe je een harde reset kunt doen als je niet meer in je telefoon kunt komen?
Ik heb alle mogelijk manieren geprobeerd met de volume knop combinaties. Ik krijg telkens 3x een tril en vervolgens krijg ik geen menu of iets?
Via je computer. Ergens in PC Companion zit een hersteloptie. Je moet dan je telefoon in flashmodus aansluiten (volume omlaag ingedrukt houden tijdens het insteken van de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:30:
[...]

Via je computer. Ergens in PC Companion zit een hersteloptie. Je moet dan je telefoon in flashmodus aansluiten (volume omlaag ingedrukt houden tijdens het insteken van de telefoon).
Als die aan is doet die niks, moet de telefoon uitstaan om dat te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Als die aan is doet die niks, moet de telefoon uitstaan om dat te kunnen doen?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reactie, helaas werkt dat ook niet. Wanneer die uitstaat precies hetzelfde verhaal..

PC Companion kan geen verbinding maken omdat ik niet langs het ontgrendelscherm kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 648932 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, helaas werkt dat ook niet. Wanneer die uitstaat precies hetzelfde verhaal..

PC Companion kan geen verbinding maken omdat ik niet langs het ontgrendelscherm kom.
Wat exact doet je toestel nu nog, als je het aanzet? Komt er wat op het display? Wat werkt er niet meer?

Normaalgezien, zolang je toestel aan gaat, moet de recoverymodus werken. Daarvoor moet je toestel volledig uitstaan, je begint volume-omlaag ingedrukt te houden en laat het pas los eens de herstelmodus juist gevonden wordt door PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:48

ThaHandy

Discovery Channel

In eerste instantie had ik de Z1 compact (jan-2014) op het oog als nieuwe telefoon maar zie nu dat er ook een Z3 compact is (sep-2014).

Verschil in specs. is minimaal dus vraag mij af of er een groot prestatie verschil is in de modellen? Anders kan ik net zo goed voor de Z1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ThaHandy schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:33:
In eerste instantie had ik de Z1 compact (jan-2014) op het oog als nieuwe telefoon maar zie nu dat er ook een Z3 compact is (sep-2014).

Verschil in specs. is minimaal dus vraag mij af of er een groot prestatie verschil is in de modellen? Anders kan ik net zo goed voor de Z1 gaan.
Iets meer accu capaciteit en een iets nieuwere processor. Misschien ook langer upgrades? Wel jammer dat er t.o.v. de Z qua resolutie erop achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mr_gadget schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Iets meer accu capaciteit en een iets nieuwere processor. Misschien ook langer upgrades? Wel jammer dat er t.o.v. de Z qua resolutie erop achteruit gaat.
Merk je niet echt iets van, het is nl. ook een kleiner scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kwak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:
@Mr_gadget

Toevallig heb ik ook van beide dingen last. De speaker lijkt het nu echter een paar weken weer goed te doen. Ik heb het idee dat het is opgelost na de update naar Lollipop (maar hoe dat dan kan snap ik niet, want het lijkt mij eerder een hardwareprobleem). Het touchscreen weigerde gisteren ineens dienst en doet het nu wisselend wel en niet. Ik heb de firmware opnieuw geflashed maar dat werkte niet. Ook hier vrees ik voor een hardwaredefect.

Ik heb het probleem nog steeds...Met wat googlen kwam ik hier uit:
http://forum.xda-develope...ar-speaker-issue-t3170214

Volgens deze poster zou oververhitting de lijm los kunnen laten..Heb de app SoundAbout gedownload, hiermee kan je ook muziek door de oorspeaker afspelen. En helaas als ik de telefoon iets indruk aan de linker en rechter bovenkant dan valt de muziek weg :( Terwijl de achterkant er verder prima uitziet..
Dat wordt dus garantie ben ik bang..Heb hem via Hollands nieuwe gekocht dus het zal dan via hun moeten. Hoe goed is de garantie afhandeling van Hollands nieuwe / Sony?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 14:41
Hij is er. de ftf staat erbij. Zelf deze geflashed en werkt bij mij vooralsnog prima

[ Voor 66% gewijzigd door Mikemkm op 09-09-2015 12:03 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
Helaas, mijn Xperia Z heeft na 2,5 jaar dan toch ook een barst gekregen, touchscreen vrijwel onbruikbaar. Het was een spontane barst, welke ineens ontstond na een val op de grond...

Los van de vraag of ik hem al dan niet laat repareren - dit is een goed moment en excuus voor een nieuwe telefoon - vroeg ik me af of je zo'n mooi stukje hardware niet kan gebruiken als een Android TV box. Ik kan weinig vinden op internet over het flashen van Android TV in plaats van gewone Android op telefoons. Zijn er hier mensen met tips? Ik had verwacht op XDA wel een subtopic over installeren Android TV op phones te vinden, maar ik zie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Gisterochtend kwam deze idd binnen op mijn toestel (T-Mobile branded maar VF als operator). 5.1.1 staat erop, merk er niks van....niet positief, niet negatief.

Edit: Eerste dingetje wel opgemerkt. APN settings verdwenen :( dat ontdek ik dan nét terwijl ik onderweg ben. De VF helpdesk belooft dan om de instellingen te sturen, ik heb ze 4 uur later nóg niet ontvangen, en inmiddels maar met de hand ingevuld. 3G werkt dan wel weer, maar is dan toch een van die spaarzame momenten waar ik denk, Android 8)7. Dat soort dingetjes zijn dan bij Apple beter geregeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon 73 op 20-09-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 14:10
Ramon 73 schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:02:Edit: Eerste dingetje wel opgemerkt. APN settings verdwenen :( dat ontdek ik dan nét terwijl ik onderweg ben. De VF helpdesk belooft dan om de instellingen te sturen, ik heb ze 4 uur later nóg niet ontvangen, en inmiddels maar met de hand ingevuld. 3G werkt dan wel weer, maar is dan toch een van die spaarzame momenten waar ik denk, Android 8)7. Dat soort dingetjes zijn dan bij Apple beter geregeld.
Meen je dat nou?
nieuws: IOS 9 kan mobiel internet op iPhones blokkeren door overschrijven apn...

Mijn Z op T-Mobile heeft nog steeds geen update gekregen, mijn Z1 zonder SIM gisteravond.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
WEBsel schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:42:
[...]

Meen je dat nou?
nieuws: IOS 9 kan mobiel internet op iPhones blokkeren door overschrijven apn...

Mijn Z op T-Mobile heeft nog steeds geen update gekregen, mijn Z1 zonder SIM gisteravond.
Ik heb naast de XZ ook nog een Iphone 6(werkgever) en afgelopen week ios9 gehad. Werkt echter probleemloos bij mij.

• GH45T
Mijn Xperia Z, oorspronkelijk T-Mobile branded maar tegenwoordig unbranded heeft ook nog geen update naar 5.1.1 klaarstaan. Ben wel benieuwd wanneer de update gaat komen.

En ik moet zeggen dat ik de Xperia Z na 2,5 jaar nog altijd een erg fijn toestel vind. Snel genoeg, alles werkt gewoon nog zoals nieuw en is nog altijd vergelijkbaar met nieuwe hogere midrange toestellen. Ik blijf de Xperia Z voorlopig gewoon gebruiken tenzij de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04 15:40
GH45T schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:30:
Mijn Xperia Z, oorspronkelijk T-Mobile branded maar tegenwoordig unbranded heeft ook nog geen update naar 5.1.1 klaarstaan. Ben wel benieuwd wanneer de update gaat komen.

En ik moet zeggen dat ik de Xperia Z na 2,5 jaar nog altijd een erg fijn toestel vind. Snel genoeg, alles werkt gewoon nog zoals nieuw en is nog altijd vergelijkbaar met nieuwe hogere midrange toestellen. Ik blijf de Xperia Z voorlopig gewoon gebruiken tenzij de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.
Zelfde situatie hier. Heb hem 2,5 jaar, maar toont wel al enkele gebreken. Hij heeft al een klein jaar enkele barsten in de achterkant, z'n wifi wil enkel uitschakelen indien ik vliegtuigmodus aan- en uitschakel, bluetooth werkt niet meer samen met wifi, en usb-poort werkt enkel in bepaalde posities. De laatste drie mankementen zijn waarschijnlijk het gevolg van (beperkte) waterschade door de barst. Zijn er nog mensen met wifi-problemen? Iets wat me ook stoort is de enorm slechte kwaliteit van geluid bij video-opnames (in luide omgevingen).

Ik draai trouwens nog op Android 4.4.4. Deze draait vlot waardoor ik 5.0.2 bewust heb overgeslagen. Ik twijfel zelfs of ik 5.1.1 ga installeren. Zijn er eigenlijk belangrijke redenen om te updaten naar deze versie?

• EDIT
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn xperia z vanzelf afsluit. Niet ineens uitvalt, maar gewoon netjes meldt 'uitschakelen' alsof ik de opdracht voor uitschakelen heb gegeven. Als ie uit is, dan kan ik de telefoon zonder enig probleem gewoon weer opstarten.
Gewoon irritant dus omdat ik geen waarschuwing krijg. Verwacht ik een telefoontje, krijgen ze me niet te pakken omdat de telefoon zichzelf uitgeschakeld heeft.
Ook is het batterijpercentage erg grillig en de accuduur van het een op het andere moment dramatisch. Het ene moment geeft de telefoon aan dat ik nog 73% heb, dan twee seconden later is het 80 en daarna ineens weer 69, bijvoorbeeld. Dit is ook terug te zien in de spikes in energiebeheer:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6ZMxtdGh3CctkY6hXe7ejsiP/medium.png
Kon ik eerder nog prima meerdere dagen op een acculading doen, nu heb ik (zonder absurd gebruik) geluk als ik het eind van de dag haal. Er zijn geen applicaties die verantwoordelijk lijken te zijn voor dat verbruik.
Ik kan volgens mij het een niet van het ander los zien. Ik gok dat de telefoon zichzelf uitschakeld omdat het ding denkt dat het geen batterij meer heeft.
Volledig ontladen en dan helemaal opnieuw laden heb ik al geprobeerd. Heeft helaas niet mogen helpen.
Als ik zoek zie ik veel problemen met een 'sudden death', maar daar is bij mij geen sprake van. Volgens mij is de batterij gewoon gaar.
Iemand toevallig nog tips om even de tijd tot een nieuwe telefoon te overbruggen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 30-09-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mensen ik heb een probleem, met mijn stomme gedrag mijn Xperia Z kapot laten vallen. Nu heb ik natuurlijk geen recente back-up... Maar je moet het scherm unlocken om bij de data te komen, is dit ook mogelijk zonder?

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Al geprobeerd via:

adb pull /data
EDIT schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:51:
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn xperia z vanzelf afsluit. Niet ineens uitvalt, maar gewoon netjes meldt 'uitschakelen' alsof ik de opdracht voor uitschakelen heb gegeven. Als ie uit is, dan kan ik de telefoon zonder enig probleem gewoon weer opstarten.
Gewoon irritant dus omdat ik geen waarschuwing krijg. Verwacht ik een telefoontje, krijgen ze me niet te pakken omdat de telefoon zichzelf uitgeschakeld heeft.
Ook is het batterijpercentage erg grillig en de accuduur van het een op het andere moment dramatisch. Het ene moment geeft de telefoon aan dat ik nog 73% heb, dan twee seconden later is het 80 en daarna ineens weer 69, bijvoorbeeld. Dit is ook terug te zien in de spikes in energiebeheer:
[afbeelding]
Kon ik eerder nog prima meerdere dagen op een acculading doen, nu heb ik (zonder absurd gebruik) geluk als ik het eind van de dag haal. Er zijn geen applicaties die verantwoordelijk lijken te zijn voor dat verbruik.
Ik kan volgens mij het een niet van het ander los zien. Ik gok dat de telefoon zichzelf uitschakeld omdat het ding denkt dat het geen batterij meer heeft.
Volledig ontladen en dan helemaal opnieuw laden heb ik al geprobeerd. Heeft helaas niet mogen helpen.
Als ik zoek zie ik veel problemen met een 'sudden death', maar daar is bij mij geen sprake van. Volgens mij is de batterij gewoon gaar.
Iemand toevallig nog tips om even de tijd tot een nieuwe telefoon te overbruggen? :P
Volgens mij is jou accu gewoon defect. Dan krijg je dit namelijk ;)

[ Voor 146% gewijzigd door Mrjraider op 22-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:10:
Al geprobeerd via:

adb pull /data

[...]

Volgens mij is jou accu gewoon defect. Dan krijg je dit namelijk ;)
Dat snap ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Marc_87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

Dat snap ik niet helemaal...
Wat nog wel eens wil helpen is door middel van adb pull /data in te voeren in een opdrachtvenster van Windows. Je data kan terug halen. Dan wordt de /data partitie gekopieerd :)

Voor adb:
http://www.droidjar.com/d...y-xperia-adb-usb-drivers/

Dan een opdracht venster openen en het commando invoeren adb pull /data.

Mocht dit niet werken dan weet ik geen andere oplossing helaas. Is je touch ook defect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:21:
[...]

Wat nog wel eens wil helpen is door middel van adb pull /data in te voeren in een opdrachtvenster van Windows. Je data kan terug halen. Dan wordt de /data partitie gekopieerd :)

Voor adb:

Mocht dit niet werken dan weet ik geen andere oplossing helaas. Is je touch ook defect dan?
Jep vanaf de helft kapot helaas, ik ga dit morgen eens proberen. Dank u. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
En anders eerst een USB muis aansluiten, daarmee unlocken en dan de data kabel aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
GH45T schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:25:
En anders eerst een USB muis aansluiten, daarmee unlocken en dan de data kabel aansluiten
Dat is een goede, met USB muis kan ik het scherm dus gewoon unlocken? Ik heb zo'n bolletjes patroon namelijk.
Mrjraider schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:21:
[...]

Voor adb:

Ik heb die developer opties ook wel aangezet maar met update is dat waarschijnlijk weer naar uitgegaan dus dit werkt niet. Dus ik ga die USB muis optie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Oké. In ieder geval succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik ben ook nog wel tevreden. Heb echter af en toe wel rare problemen met de touchscreen.. Deze pakt dan de verkeerde toets of het drukken lijkt vertraagd door te komen of te blijven hangen. Scherm even uitdoen en drukken op de zijkant lost het weer even op. En soms doet de oorspeaker het niet.. Dus ik vermoed ergens een loszittend contact. Lastig is dat het niet reproduceerbaar is. Dus ben bang als ik hem laat repareren ze geen problemen zullen constateren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:54
Mr_gadget schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:23:
Heb echter af en toe wel prijzig problemen met de touchscreen.
Wat betekent "prijzig problemen"? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Woeps, autocorrect foutje.. Rare problemen bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523871

Voegt de nieuwe Z5 veel toe t.o.v. de Z. Camera, scherm, snelheid. Iemand ervaringen met beide toestellen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168765

Is er een manier om updates te forceren? In de tijd dat 5.1.1 beschikbaar kwam zat ik in de VS en intussen zit ik nog steeds op 5.0.2. Krijg ook de melding dat het toestel up to date zou zijn... Modelnummer C6603, dik 2 jaar geleden aangeschaft via studentmobiel.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.