sinds vanmorgen last van hele rare storingen op mijn telefoon, touchscreen reageert niet meer, toestel praat continu nederlands met een amerikaans accent. Geeft aan dat het geluid uit staat maar praat wel continu. Kan bij instellingen niet scrollen aar fabrieksgegevens herstellen, iemand nog een tip
Bij toegankelijkheid in de instellingen talkback uitzetten?
daar kon ik niet bijkomen omdat het touchscreen niet werkte.
Heb uiteindelijk een harde reset via pc compagnion gegegeven en hij werkt weer:)
Heb uiteindelijk een harde reset via pc compagnion gegegeven en hij werkt weer:)
Waarom komen er eigenlijk zo irritant veel updates uit voor die apps zoals album, walkman, movies, etc? Alsof het mij wat uitmaakt of ik m'n foto's bekijk met Album 6.4.A.0.15 of 6.4.a.0.16

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gekregen. Fijn. Nu lijkt het erop dat het een nieuw toestel is. Boardswap + nieuw imeinummer a/d buitenkant. Zal morgen nog eens even navragen in de winkel, aangezien ik hem niet zelf opgehaald heb. Anyway, ik heb net m'n google-account ingevuld en nu gaat de Z werkelijk ladingen apps installeren die er ooit opgestaan hebben - zelfs apps die op de tablet van mijn vrouw staan - maar deze wil ik helemaal niet allemaal installeren. Hoe kan ik mijn telefoon opnieuw instellen zónder een overdaad aan ongewenste apps?
Your Friendly Neighborhood Moderator
En geen updates die het beter maken. Vind het heel irritant dat de foto app standaard alles laat zien, zittten de rare whatsapp foto's tussen je camera foto's. Je kan wel camera selecteren maar die zou ik liever default hebben en als je een foto edit gewoon overschrijven..Tsjipmanz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:48:
Waarom komen er eigenlijk zo irritant veel updates uit voor die apps zoals album, walkman, movies, etc? Alsof het mij wat uitmaakt of ik m'n foto's bekijk met Album 6.4.A.0.15 of 6.4.a.0.16
Haha, tja, je kan ook overal over klagen... De updates zijn gewoon uit te zetten, net zoals de meldingen hierover.Tsjipmanz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:48:
Dat is de standaard google instelling. Je moet bij het inloggen kiezen om niet de apps terug te zetten (vinkje weghalen voor back-up)Jorgen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:17:
Ik heb vandaag m'n telefoon terug gekregen. Fijn. Nu lijkt het erop dat het een nieuw toestel is. Boardswap + nieuw imeinummer a/d buitenkant. Zal morgen nog eens even navragen in de winkel, aangezien ik hem niet zelf opgehaald heb. Anyway, ik heb net m'n google-account ingevuld en nu gaat de Z werkelijk ladingen apps installeren die er ooit opgestaan hebben - zelfs apps die op de tablet van mijn vrouw staan - maar deze wil ik helemaal niet allemaal installeren. Hoe kan ik mijn telefoon opnieuw instellen zónder een overdaad aan ongewenste apps?
Ah, fijn. Dat ga ik morgen gelijk doen, als ik hem opnieuw installeer.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat was mij niet bekend. Nu wel, thanks !Cyleo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:44:
[...]
Haha, tja, je kan ook overal over klagen... De updates zijn gewoon uit te zetten, net zoals de meldingen hierover.
- Soulseek rulez -
Uiteindelijk dus een compleet nieuwe gehad na 2 reparaties!!ge-flopt schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:18:
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Mijn Sony Xperia Z is de batterij leeg. Als ik hem aan het stroom leg start hij meteen op en laat even het SONY logo zien. Omdat hij opstart laadt hij even niet bij, maar omdat hij meteen opstart als er een druppel stroom in de accu zit is deze bij het laten zien van het logo meteen leeg en gaat hij uit. En dit zit dus in een loop.
Net naar de winkel geweest en daar geven ze aan dat hij opgestuurd moet worden, maar hij is net weggeweest omdat het display gerepareerd is (sony euvel) en ik wil hem niet weer 2 weken kwijt zijn...
Hmm zojuist plots geen geluid te horen tijdens bellen, 5 min daarvoor niks aan de hand. Opnieuw aangezet en geen verandering, fabrieksinstellingen nog even geen zin in maar na een klap geven weer goed, even later weer weg, nog een tik en nu doet hij het nog wel. Ga ik nu ook dat mankement hebben?
Wel een reden om de nieuwste android erop te zetten maar ik gok dat dit het niet gaat verhelpen? Mn backplate lijkt ook wat los te laten bij het micro sd klepje (al tien jaar geen enkel probleem met telefoons gehad dus ik vind dit maar helemaal niks)
Toestel sinds mei dit jaar, 14W06
Nog suggesties?
Zijn er ook mensen met garantie ervaring bij Ben?
Wel een reden om de nieuwste android erop te zetten maar ik gok dat dit het niet gaat verhelpen? Mn backplate lijkt ook wat los te laten bij het micro sd klepje (al tien jaar geen enkel probleem met telefoons gehad dus ik vind dit maar helemaal niks)
Toestel sinds mei dit jaar, 14W06
Nog suggesties?
Zijn er ook mensen met garantie ervaring bij Ben?
Dit probleem (geen geluid tijdens het bellen, de ander kan mij wel verstaan) heb ik ook af en toe
. Als ik de telefoon op de luidspeaker zet, kan ik de ander wel verstaan. Ik weet niet precies wat de oorzaak is, maar bij mij helpt het als ik het klepje van de oortelefoon goed aandruk.
Misschien zit daar een sensor die contact moet maken, of misschien zorgt het uitoefenen van druk op de bovenkant van het toestel ervoor dat er binnenin twee pinnetjes tegen elkaar komen. Hoe dan ook, dat lost het bij mij dus op.

Misschien zit daar een sensor die contact moet maken, of misschien zorgt het uitoefenen van druk op de bovenkant van het toestel ervoor dat er binnenin twee pinnetjes tegen elkaar komen. Hoe dan ook, dat lost het bij mij dus op.
Dit dus inderdaad. Even aanzien, tot nu nog niet weer gehad (slaan werkt soms heel goedpaulr84 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:28:
Dit probleem (geen geluid tijdens het bellen, de ander kan mij wel verstaan) heb ik ook af en toe. Als ik de telefoon op de luidspeaker zet, kan ik de ander wel verstaan.
Het lijkt me heel sterk dat het software is maar ik had gewoon gebeld en erna kreeg ik voor het eerst een telefoontje via facebook en toen kreeg ik dat probleem, daarna ook met gewone telefoontjes en tussendoor nog opnieuw opgestart.
[ Voor 23% gewijzigd door Mutatie op 03-11-2014 18:42 ]
Hebben meer mensen last van een batterij drain door Google Search? Echt bijna het niveau van de Play services app destijds...
Nope. Toevallig locatie delen aanstaan?Danner001 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:09:
Hebben meer mensen last van een batterij drain door Google Search? Echt bijna het niveau van de Play services app destijds...
Klopt het dat er maar 1 Jelly Bean 4.3 firmware van Sony is voor de XZ C6603 (de 101)?
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 07-11-2014 20:44 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Gisteren mijn Z een reset gegeven. Alles werkt weer, maar heb 1 vreemd probleem. Bestaande netwerken worden niet meer herkend, en heb al eens "vergeten" gedaan, en opnieuw verbinding aangemaakt maar dat lost het niet op. Telefoon opnieuw starten zorgt wel voor een werkende verbinding. Heb ook al eens WiFi op locatie uitgezet (stamina functie van Sony) maar ook dat helpt niet. Dat stond eerst ook gewoon aan.
WiFi uit en aan zetten lost ook niks op.
Wat kan ik nog doen?
-------------
Edit: Inmiddels opgelost door Settings -> Energiebeheer -> Wi-Fi op locatie -> Alles verwijderen te doen.
Wat kan ik nog doen?
-------------
Edit: Inmiddels opgelost door Settings -> Energiebeheer -> Wi-Fi op locatie -> Alles verwijderen te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 11-11-2014 08:16 ]
Hoe bedoel je precies niet meer herkend? Je bent bij een netwerk waar iets zou moeten zijn maar hij ziet het niet?Ramon 73 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:05:
Gisteren mijn Z een reset gegeven. Alles werkt weer, maar heb 1 vreemd probleem. Bestaande netwerken worden niet meer herkend, en heb al eens "vergeten" gedaan, en opnieuw verbinding aangemaakt maar dat lost het niet op. Telefoon opnieuw starten zorgt wel voor een werkende verbinding. Heb ook al eens WiFi op locatie uitgezet (stamina functie van Sony) maar ook dat helpt niet. Dat stond eerst ook gewoon aan.
Wat kan ik nog doen?
De telefoon maakte geen verbinding meer met netwerken die ik al eens heb aangemaakt. Keys zijn niet gewijzigd in de routers. Vergeten en opnieuw aanmaken geeft ook geen toegang.Cyleo schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:43:
[...]
Hoe bedoel je precies niet meer herkend? Je bent bij een netwerk waar iets zou moeten zijn maar hij ziet het niet?
Alleen telefoon uit en weer aan geeft verbinding.
Ik heb sinds de laatste update 10.5.1.A.0.283 om de haverklap dat wifi wegvalt. Is hier toevallig een fix voor
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Ik heb sinds:
- de laatste Android update
en/of
- het nieuwe gereviseerde toestel dat ik heb ontvangen
Last van haperende muziek & videobeelden. Een stotter/lag die ik daarvoor niet heb ervaren. Ik heb hier last van in zowel de Walkman App als in Deezer, en heb uitgesloten dat het niet aan de bron ligt.
Hebben meer mensen hier last van?
en/of
Last van haperende muziek & videobeelden. Een stotter/lag die ik daarvoor niet heb ervaren. Ik heb hier last van in zowel de Walkman App als in Deezer, en heb uitgesloten dat het niet aan de bron ligt.
Ik gebruik poweramp en heb dat niet gemerkt voor muziek, video speel ik zelden af op mijn telefoon hoogstens youtube dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat het bij youtube niet optreed.Stpan schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:25:
Ik heb sinds:
en/of
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb bij Youtube idd ook geen problemen nu je het zo stelt. Het was met M/X player en een laatste serie die ik erop heb gezet. Dus dat sluit het niet uit.
Dan is bij deze de hoofdverdachte de Walkman app, en mogelijk ook Deezer (maar dat kan ook een eenmalige streaming hick-up zijn geweest).
Dan is bij deze de hoofdverdachte de Walkman app, en mogelijk ook Deezer (maar dat kan ook een eenmalige streaming hick-up zijn geweest).
Ik ervaar de stotter ook met Poweramp, maar ook met de walkman app. Bij Youtube gaat het wel goed. Bij 4.3 geen last van gehad,rockhopper schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:23:
[...]
Ik gebruik poweramp en heb dat niet gemerkt voor muziek, video speel ik zelden af op mijn telefoon hoogstens youtube dus daar kan ik weinig over zeggen behalve dat het bij youtube niet optreed.
Ik moet zeggen dat de laatste update voor mij alles heeft gefixed. Ik zag op xperiablog wel dat er nog een kleine bugfix update aankomt voor de Xperia Z range, misschien dat die deze bugs ook plet?
Heeft er iemand ervaring met vervangende schermen vanuit china (via ebay) mbt de kwaliteit van deze schermen?
Ik hoop hetCyleo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:51:
Ik moet zeggen dat de laatste update voor mij alles heeft gefixed. Ik zag op xperiablog wel dat er nog een kleine bugfix update aankomt voor de Xperia Z range, misschien dat die deze bugs ook plet?
de uitrol is reeds begonnen... :-) (nog geen NL providers)
betreft versie 10.5.1.A.0.292
Ik heb nog geen changelog kunnen vinden
Als ik zoek naar nieuwe firmware via de telefoon zelf, dan geeft ie elke keer de 10.5.a.0.230 firmware aan en die wil ik niet ivm de bugs. Moet ik eerst die installeren voordat ik de melding krijg voor 10.5.1.a.283 en die kan installeren?
JepUpbeat schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:06:
Als ik zoek naar nieuwe firmware via de telefoon zelf, dan geeft ie elke keer de 10.5.a.0.230 firmware aan en die wil ik niet ivm de bugs. Moet ik eerst die installeren voordat ik de melding krijg voor 10.5.1.a.283 en die kan installeren?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Hier ook versie 10.5.1.A.0.292 via PC Compagnion, sinds vanmiddag erop en nog geen rare dingen ontdekt. Wat zijn de wijzigingen?
Er zijn ook niet echt veranderingen. Er zijn wat bugs geplet.Mikemkm schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:01:
[...]
Ik hoop het
de uitrol is reeds begonnen... :-) (nog geen NL providers)
betreft versie 10.5.1.A.0.292
Ik heb nog geen changelog kunnen vinden
Vraagje, ik ben al bijna 2 jaar helemaal happy met deze mobiel, maar wou gisteren voor het eerst weer een front camera foto maken van mij en mijn vriendin. Is de knop helemaal weg om de camera te draaien naar de front camera.
Iemand een oplossing of dit probleem bekend is ?. Heb hem sinds 1 week geupdate.
Iemand een oplossing of dit probleem bekend is ?. Heb hem sinds 1 week geupdate.
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Met camera zoom en "a better camera app" zit de knop er in ieder geval nog wel. De standaard camera versie gebruik ik nooit.GokuSsj schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:48:
Vraagje, ik ben al bijna 2 jaar helemaal happy met deze mobiel, maar wou gisteren voor het eerst weer een front camera foto maken van mij en mijn vriendin. Is de knop helemaal weg om de camera te draaien naar de front camera.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Thanks! ga ik even kijken naar beide genoemde appsrockhopper schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:15:
[...]
Met camera zoom en "a better camera app" zit de knop er in ieder geval nog wel. De standaard camera versie gebruik ik nooit.
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Bij mij staat hij er gewoon. Links, tweede icoontje van onderen
Mijn Xperia Z reageert de laatste weken trager. Is er een manier om te ontdekken welke apps de telefoon het zwaarst belasten in geheugen en/of processor capaciteit?
Verwijderd
Hi!
Ik ben nieuw hier, net even een account aangemaakt want ik loop tegen een probleem aan.
Mijn moeder heeft sinds enkele weken een Sony Z2. Ze was over het algemeen best tevreden met het toestel (alles was nog even wennen natuurlijk) maar sinds enkele dagen heeft het toestel kuren. Zo krijgt ze wel de ringtone te horen wanneer iemand belt maar komt er niks meer in beeld. Ze kan dus niet opnemen. Er zijn geen instellingen veranderd en alles staat volgens mij zoals het hoort te staan. Weet iemand hier misschien wat ik hier aan kan doen? Kan weinig vinden op internet tot nu toe met dit probleem.
Ik ben nieuw hier, net even een account aangemaakt want ik loop tegen een probleem aan.
Mijn moeder heeft sinds enkele weken een Sony Z2. Ze was over het algemeen best tevreden met het toestel (alles was nog even wennen natuurlijk) maar sinds enkele dagen heeft het toestel kuren. Zo krijgt ze wel de ringtone te horen wanneer iemand belt maar komt er niks meer in beeld. Ze kan dus niet opnemen. Er zijn geen instellingen veranderd en alles staat volgens mij zoals het hoort te staan. Weet iemand hier misschien wat ik hier aan kan doen? Kan weinig vinden op internet tot nu toe met dit probleem.
[Sony Xperia Z2] Ervaringen en DiscussieVerwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:38:
Hi!
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Is er al iets bekend over de uitrol van Lollipop naar de Z? Het staat gepland voor begin 2015, en dat is een rekbaar begrip.
Clean Master doet dat goed.Politoer schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:02:
Mijn Xperia Z reageert de laatste weken trager. Is er een manier om te ontdekken welke apps de telefoon het zwaarst belasten in geheugen en/of processor capaciteit?
''Sony announced that Android 5.0 Lollipop will be coming to the entire range of Xperia Z devices beginning in February 2015.''Ramon 73 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:56:
Is er al iets bekend over de uitrol van Lollipop naar de Z? Het staat gepland voor begin 2015, en dat is een rekbaar begrip.
Voor de rest is het kwestie van geduld hebben. (Als het voor 2020 is, is het mooi meegenomen
Oke, hier is een leuke. Ik heb op mijn Google-account 2 step verification aangezet.
Nu gebruik ik ook wel eens myXperia om mn telefoon, wanneer ik deze niet kan vinden, te traceren. Je raadt het al, ik gebruik google om me aan te melden bij myXperia. Om daar in te kunnen loggen wordt er dus eerst een code gestuurd naar mn telefoon, die ik op dat moment kwijt ben.
Iemand suggesties? Kan ik bepaalde diensten uitsluiten van de 2 step verification?
Nu gebruik ik ook wel eens myXperia om mn telefoon, wanneer ik deze niet kan vinden, te traceren. Je raadt het al, ik gebruik google om me aan te melden bij myXperia. Om daar in te kunnen loggen wordt er dus eerst een code gestuurd naar mn telefoon, die ik op dat moment kwijt ben.
Iemand suggesties? Kan ik bepaalde diensten uitsluiten van de 2 step verification?
- Soulseek rulez -
Sinds een paar weken (geen idee exact, zo vaak gebruik ik het niet) kan ik niet meer Tetheren met mobile hotspot: verbinden lukt wel, maar vervolgens is er geen connectie met internet.
Iemand een idee? Ik zit bij Telfort.
Moet ik een systeem instelling aanpassen? http://vinhboy.com/blog/2...-the-nexus-5-on-t-mobile/
Iemand een idee? Ik zit bij Telfort.
Moet ik een systeem instelling aanpassen? http://vinhboy.com/blog/2...-the-nexus-5-on-t-mobile/
Dan zorg je toch dat je die 2-step authentication maar één keer hoeft uit te voeren op een specifieke machine (computer/tablet/laptop), en log je daar een keer in? Ik heb dat ook aan staan, maar op mijn thuis desktop heb ik dat maar één keer hoeven gebruiken...Tsjipmanz schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:53:
Oke, hier is een leuke. Ik heb op mijn Google-account 2 step verification aangezet.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Dank voor de tip. CM weet zeker een hoop ruimte vrij te maken. De tragere repons bij gebruik van het keyboard weet het programma helaas niet echt merkbaar te verbeteren.
Clean Manager suggereert ook de CM launch manager te installeren. Dit zou eveneens de responsiviteit van de telefoon moeten verbeteren. Gebruik je die ook? Zo ja, heb je er goede ervaringen mee?
Ik aarzel een beetje om dat de Clean Manager al veel berichtjes produceert met tips om dit of dat te verbeteren. Een beetje onrustig allemaal. Zal wel met het verdienmodel te maken hebben.
Aan die optie had ik nog niet eens gedacht. Dank. Maar dan houd je natuurlijk het probleem wanneer je buiten de deur bent, bv op vakantie. Zal me er nog wel eens verder in verdiepen.DFKT schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:08:
[...]
Dan zorg je toch dat je die 2-step authentication maar één keer hoeft uit te voeren op een specifieke machine (computer/tablet/laptop), en log je daar een keer in? Ik heb dat ook aan staan, maar op mijn thuis desktop heb ik dat maar één keer hoeven gebruiken...
- Soulseek rulez -
Ben benieuwd hoe dit op te lossen is. Ik irriteer me er al een tijdje aan, maar nu is het pas echt erg: Ik begin potjes 'De Slimste Mens' te verliezen omdat het secondes kost + ik typefouten maak in de lagtime.Politoer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:16:
[...]
Dank voor de tip. CM weet zeker een hoop ruimte vrij te maken. De tragere repons bij gebruik van het keyboard weet het programma helaas niet echt merkbaar te verbeteren.
[knip]

Weet iemand waar ik voordelig een witte usb-cover aan kan komen om een xperia z weer waterdicht te krijgen?
Mijn vrouw is sinds vorige week overgestapt naar de z3c , vandaar dat de Z de verkoop in gaat, maar dit wil ik uiteraard wel in goede staat doen.
Heb ze eigenlijk alleen gevonden op mytrendphone, maar daar zijn ze niet leverbaar
Mijn vrouw is sinds vorige week overgestapt naar de z3c , vandaar dat de Z de verkoop in gaat, maar dit wil ik uiteraard wel in goede staat doen.
Heb ze eigenlijk alleen gevonden op mytrendphone, maar daar zijn ze niet leverbaar
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Iemand al iets gehoord over de uitrol van Android 5(.1) voor de Xperia Z?
Dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat in februari zouden doen, maar het is de laatste tijd akelig stil hierover...
Dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat in februari zouden doen, maar het is de laatste tijd akelig stil hierover...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
6 januari tweette ze dit nog:

Dat zou dus over februari gaan, maar de Z-serie is erg groot, en de oudste modellen daarin zullen wel de minste prioriteit hebben...

Dat zou dus over februari gaan, maar de Z-serie is erg groot, en de oudste modellen daarin zullen wel de minste prioriteit hebben...
nieuws: Sony start uitrol Lollipop-update Xperia Z3 en Z3 Compact
http://blogs.sonymobile.c...ria-z3-xperia-z3-compact/
Ergens in de komende weken moet de upgrade update uitkomen...
Ook voor de Z2 rolt die nu uit. Hopelijk zetten ze dit tempo doorGurneyhck schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:24:
nieuws: Sony start uitrol Lollipop-update Xperia Z3 en Z3 Compact
Net m'n Z aan mijn vrouw gegeven omdat ik het wat traag begon te vinden, ben benieuwd of het wat sneller gaat na 5.0 (en een fac. reset). Zelf nu een Z3 compact, benieuwd welke hem eerder krijgt. M'n Moto G draait nu al twee weken op 5.0 maar merk daar weinig verschil.
Ik het laatst CM12 er op gezet en dat draait echt als een zonnetje qua snelheid. Nog wel wat rare bugs maar hoop dat zodra de officiële update er is (en daarmee de juiste kernel/drivers) het nog beter werkt en dan kun je er heus nog wel even mee vooruit.Exorcist schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:15:
Net m'n Z aan mijn vrouw gegeven omdat ik het wat traag begon te vinden, ben benieuwd of het wat sneller gaat na 5.0 (en een fac. reset). Zelf nu een Z3 compact, benieuwd welke hem eerder krijgt. M'n Moto G draait nu al twee weken op 5.0 maar merk daar weinig verschil.
Is er ondertussen al iemand die de 5.0 update op z'n Z heeft gekregen?
Dat denk ik niet? Zelf draai ik KitKat op de Nordic versie (die normaal als eerste aan de beurt zijn) en ik heb nog steeds geen melding gekregen.remoendoo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:36:
Nee, ze zijn bij de Z Ultra/Z1 etc, dus het zal wel niet bijzonder lang meer duren.remoendoo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:36:
Ik heb 'm anders nog steeds niet?Cyleo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:30:
[...]
Nee, ze zijn bij de Z Ultra/Z1 etc, dus het zal wel niet bijzonder lang meer duren.
Iemand die 5.0 of 5.1 wel heeft gekregen?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Hij komt in de komende weken.Exar schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:49:
[...]
Ik heb 'm anders nog steeds niet?
Iemand die 5.0 of 5.1 wel heeft gekregen?
Ik heb een US Z1 (volgens mij) en bij mij staat 5.0 al een week in de update app.
edit: sukkel, dit is het Z topic, niet de Z1...
edit: sukkel, dit is het Z topic, niet de Z1...
[ Voor 25% gewijzigd door Dannisi op 24-04-2015 11:36 ]
There is no place like 127.0.0.1
Bij mij ook nog niets, wel al op de Z3compact van m'n pa.
Maar veel haast heb ik er niet mee, zo vlekkeloos is de 5.0 uitrol niet.
Maar veel haast heb ik er niet mee, zo vlekkeloos is de 5.0 uitrol niet.
Heb de Xperia Z nu iets meer dan twee jaar. Gekocht met de T-Mobile openingsacties
. Ondertussen een sim-only abonnementje erin gezet.
Nu is het zo dat ik af en toe niks hoor als ik bel/gebeld wordt. Als ik overschakel naar de normale speaker heb ik wel geluid. Ik vermoedde eerst dat de hoofdtelefoonplug de boosdoener was: de telefoon denkt dat die zit ingeplugd. Met een appje wat testjes gedaan, dat lijkt niet het geval.
Garantie is voorbij
, ik zit wat te googlen op telefoonreparatie en voor 30 euro kan ik de earspeaker laten vervangen. Zou dat helpen? Of wellicht toch de hoofdtelefoonaansluiting.
Of heb ik gewoon te hoge verwachtingen van zo'n reparatie en kan ik beter een nieuwe telefoon bestellen. Vind ik eigenlijk zonde
Nu is het zo dat ik af en toe niks hoor als ik bel/gebeld wordt. Als ik overschakel naar de normale speaker heb ik wel geluid. Ik vermoedde eerst dat de hoofdtelefoonplug de boosdoener was: de telefoon denkt dat die zit ingeplugd. Met een appje wat testjes gedaan, dat lijkt niet het geval.
Garantie is voorbij
Of heb ik gewoon te hoge verwachtingen van zo'n reparatie en kan ik beter een nieuwe telefoon bestellen. Vind ik eigenlijk zonde
Ik heb exact hetzelfde probleem. Als het een keer is voor gekomen blijft de earpiece ook dienst weigeren(ook via het service menu), pas als ik hem opnieuw opstart doet die het wel weer. Ik krijg dus een beetje de indruk dat het een software probleem is. Ik heb alleen geen zin om een factory reset uit te voeren om het uit testen... Stiekem hoop ik er een beetje op dat de komende update het gaat verhelpen.Jeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:22:
Heb de Xperia Z nu iets meer dan twee jaar. Gekocht met de T-Mobile openingsacties. Ondertussen een sim-only abonnementje erin gezet.
Garantie is voorbij, ik zit wat te googlen op telefoonreparatie en voor 30 euro kan ik de earspeaker laten vervangen. Zou dat helpen? Of wellicht toch de hoofdtelefoonaansluiting.
Ben bij twee van die vage reparatiewinkeltjes geweest. De eerste wilde vanalles vervangen, maar luisterde niet naar mijn probleem dat het niet altijd voorkomt.
De tweede zei dat er een kans was dat het scherm zou breken en dat zouden ze dan ook in rekening brengen.
Ik heb maar bedankt voor deze 'service'.
Aangezien ik de koptelefoon veel gebruik vermoed ik dat het probleem daar zit. Zonde, maar ik ga op zoek naar een nieuwe telefoon.
De tweede zei dat er een kans was dat het scherm zou breken en dat zouden ze dan ook in rekening brengen.
Aangezien ik de koptelefoon veel gebruik vermoed ik dat het probleem daar zit. Zonde, maar ik ga op zoek naar een nieuwe telefoon.
Z3 dusJeter schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:42:
Ben bij twee van die vage reparatiewinkeltjes geweest. De eerste wilde vanalles vervangen, maar luisterde niet naar mijn probleem dat het niet altijd voorkomt.
Ik heb dit probleem ook sporadisch met m'n Z gehad. (Meestal nadat ik eens oordopjes had aangesloten) Oplossing was altijd de plug er een paar keer in en uit te doen.Jeter schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:42:
Ik had dat probleem ook met mijn HTC Desire. Echter, dan werd ook het hoofdtelefoon icon staan. Theorie zou zijn: "telefoon denkt dat hoofdtelefoon is aangesloten en stuurt geluid daarheen"
Mijn Z laat dat niet zien, dus heb een app gedownload die dat zou moeten aangeven. Ik heb het probleem ook als de app aangeeft dat de hoofdtelefoon niet is aangesloten.
Mijn Z laat dat niet zien, dus heb een app gedownload die dat zou moeten aangeven. Ik heb het probleem ook als de app aangeeft dat de hoofdtelefoon niet is aangesloten.
Ik heb hetzelfde probleem. Een hele tijd geleden gebeurde het enkele keren, maar sinds een week of twee komt het regelmatig voor. Misschien inderdaad een softwareprobleem..
Volgens mij een softwareprobleem inderdaad. Bij mij is het op miraculeuze wijze weer verdwenen. Heb enkele keren een headset aangesloten en weer losgekoppeld toen de problemen zich voordeden en na een keer of 5 heb ik er nooit meer last van gehad. Op mijn Xperia Z staat de Tornado ROM (4.4.4).
Ik heb Android 4.4.4 sinds de release erop staan en pas sinds 3 weken dit probleem, dus denk zelf hardwareprobleem.
Ik dacht dat ik had gelezen dat Sony alle Zx toestellen zou updaten behalve de Z. Volgens Androidplanet wordt ook de Z voorzien van 5.0.Exar schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:05:
Iemand al iets gehoord over de uitrol van Android 5(.1) voor de Xperia Z?
[quote]De Xperia Z Android 5.0-update volgt begin 2015 voor de Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Tablet Z, Xperia Z1, Xperia Z1S, Xperia Z Ultra, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia Z2 Tablet, Xperia Z3, Xperia Z3 Compact en Xperia Z3 Tablet Compact.
De eerste toestellen die van Lollipop worden voorzien, zijn de Xperia Z3- en Z2-toestellen, waaronder dus de Compact- en Tablet-versies, zo laat Sony weten. Daarna zijn de andere toestellen uit de Xperia Z-lijn aan de beurt. Waarschijnlijk krijgen toestellen die niet uit de Xperia Z-lijn komen geen update naar Android 5.0.[/quote]
is al gepost
Nvidia rules
duurt inderdaad wel lang met die update, als et nog lang duurt is het al niet meer nodig en heb ik al een nieuwe phone:P
kunnen ze beter gelijk naar 5.1 gaan
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn earpiece speaker soms wel werkt na het opnemen van de telefoon en soms niet. Ik moet hem dan op speaker zetten waardoor iedereen kan meeluisteren.
Nou dacht ik eerst dat het aan mijn AOSP 5.0 ROM lag. Maar na de nieuwste Generic NL stock versie er weer opgezet te hebben en de bootloader weer gelockt te hebben (en daarna nogmaals via PC companion de telefoon hersteld), blijft het probleem zich voordoen.
Nou lees ik op internet erg veel problemen met de earpiece speaker. Hij lijkt een vaker voorkomend probleem, kan ik hier misschien nog garantie op proberen te vragen? (Telefoon is meer dan 2 jaar oud).
Nou dacht ik eerst dat het aan mijn AOSP 5.0 ROM lag. Maar na de nieuwste Generic NL stock versie er weer opgezet te hebben en de bootloader weer gelockt te hebben (en daarna nogmaals via PC companion de telefoon hersteld), blijft het probleem zich voordoen.
Nou lees ik op internet erg veel problemen met de earpiece speaker. Hij lijkt een vaker voorkomend probleem, kan ik hier misschien nog garantie op proberen te vragen? (Telefoon is meer dan 2 jaar oud).
Helaas, dat gaat em niet meer worden dan...tomk94 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:50:
(Telefoon is meer dan 2 jaar oud).
Er is een Xperia Z Problemen-topic hier, misschien dat daar iemand vergelijkbare problemen heeft gehad?
[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen
Dat is nog eens goed nieuws
[ Voor 13% gewijzigd door Melkunie op 05-05-2015 21:33 ]
Heeft iemand ondertussen al een update voor 5.0 langs zien komen ? Ik zit nog steeds trouw te wachten maar verwacht hem niet meer voor de zomer...
Vorige week is Lollipop eindelijk gecertificeerd voor de Xperia Z.Gillded schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:20:
Heeft iemand ondertussen al een update voor 5.0 langs zien komen ? Ik zit nog steeds trouw te wachten maar verwacht hem niet meer voor de zomer...
https://www.ptcrb.com/ven...t_guest.cfm?modelid=22706
Die melding had ik gezien inderdaad, maar iemand ook echt al een update langs zien komen ? Mogelijk tweakers die wat verder noord zitten?
Nog geen update, maar merk wel dat een aantal eigen Sony apps ineens willen updaten. Enige die ik er van gebruik is de Walkman-app, die nu geen Walkman meer heet maar gewoon 'muziek'. Design is wel meer material geworden, dus denk dat dit voorbereidingen zijn 
Overigens is ie er wel op achteruit gegaan... En de naam Walkman vond ik leuk
Overigens is ie er wel op achteruit gegaan... En de naam Walkman vond ik leuk
Zelf nog niks gezien, niet OTA en niet via PC Companion.Gillded schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:20:
Maar hier beweren ze wel dat de uitrol al gestart is.
SonyPH beweert deze week uit te rollen
[ Voor 44% gewijzigd door Ramon 73 op 18-05-2015 19:51 ]
Ik geloof het pas als op het xperiablog staat. Ze zijn meestal wel laat, maar dan zijn er meestal wel al bevestigingen van gebruikers. Zal ongetwijfeld ergens in de komende weken komen.Ramon 73 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:47:
[...]
Zelf nog niks gezien, niet OTA en niet via PC Companion.
Maar hier beweren ze wel dat de uitrol al gestart is.
SonyPH beweert deze week uit te rollen
Uitrol is begonnen! http://www.xperiablog.net...ia-z-series-10-6-a-0-454/Gmount schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:01:
hier is nog niets te zien.
achja, we kunnen iig zeggen dat we na 2 jaar nog steeds ondersteuning krijgen, er is dan al twee keer een volledig nieuwe versie gemaakt voor de Z.
Vandaag begon dit probleem mij toch wel te irriteren. Bij wijze van test eens onder apps > phone een keer force stop en clear data uitgevoerd. Daarna een aantal keren getest en mijn ear speaker werkt voorlopig. Ben benieuwd of dit een blijvende oplossing is.Jeter schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:22:
Heb de Xperia Z nu iets meer dan twee jaar. Gekocht met de T-Mobile openingsacties. Ondertussen een sim-only abonnementje erin gezet.
Garantie is voorbij, ik zit wat te googlen op telefoonreparatie en voor 30 euro kan ik de earspeaker laten vervangen. Zou dat helpen? Of wellicht toch de hoofdtelefoonaansluiting.
Smart connect heb ik ook een keer force stop en clear data uitgevoerd maar dat bleek niet de oplossing.
Het lijkt mij zeer sterk als dit een hardware probleem zou zijn. Na herstart: verholpen. Na inpluggen en losskoppelen headset: verholpen. Het wemelt van deze problemen op internet, ook bij nieuwere toestellen uit de Z-reeks. Alleen triest dat een probleem wat zo veel voorkomt en al lang loopt met primaire functionaliteit van een telefoon niet op wordt gelost / er een fatsoenlijke workaround beschikbaar is.
Ik heb inmiddels de Zweedse versie van Lollipop op mijn Z gezet (te vinden op XDA). Lijkt prima te werken. Zitten 2 vooraf geinstralleerde applicaties in(Dropbox en Appland, een soort zweedse Play Store denk ik). Eerste ervaringen zijn erg goed. Morgen eens kijken hoe hij de dag doorkomt.
[ Voor 3% gewijzigd door tomk94 op 21-05-2015 21:58 ]
Heb je je telefoon toevallig geroot? Ik ben namelijk redelijk tevreden met hoe mijn CM12.1 ROM draait, maar er zitten toch wat bugs in waardoor ik de standaard rom weer wil proberen. Als die echter te traag draait wil ik eigenlijk wel weer terugtomk94 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:58:
Ik heb inmiddels de Zweedse versie van Lollipop op mijn Z gezet (te vinden op XDA). Lijkt prima te werken. Zitten 2 vooraf geinstralleerde applicaties in(Dropbox en Appland, een soort zweedse Play Store denk ik). Eerste ervaringen zijn erg goed. Morgen eens kijken hoe hij de dag doorkomt.
Ik heb mijn telefoon niet geroot. Ik geloof wel dat er al een root beschikbaar is. Die ga ik van het weekend eens proberenCyleo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Heb je je telefoon toevallig geroot? Ik ben namelijk redelijk tevreden met hoe mijn CM12.1 ROM draait, maar er zitten toch wat bugs in waardoor ik de standaard rom weer wil proberen. Als die echter te traag draait wil ik eigenlijk wel weer terug
Ik heb gisteren mijn Xperia Z voorzien van Stock Lollipop en daarna geroot. De stockrom heb ik gedownload via Xperiafirmware. Daarna heb ik hem geroot via deze methode van XDA. Het werkt alleen bij een unlocked bootloader.
Tot nu toe nog geen opvallende bugs. Hoe efficient Lollipop omgaat met de accu kan ik nog niet goed inschatten.
Tot nu toe nog geen opvallende bugs. Hoe efficient Lollipop omgaat met de accu kan ik nog niet goed inschatten.
Iemand al meer nieuws over hoe vlot/stabiel Lollipop draait op de Z? Ik heb mijn oude Z (met Nordic version) aan mijn zus gegeven sinds ik de Z3 heb en daar krijgt ze de update via OTA binnen.
Wil graag dat ze met een stabiel OS zit en niet constant komt zagen over bugs enzo
Wil graag dat ze met een stabiel OS zit en niet constant komt zagen over bugs enzo

[ Voor 20% gewijzigd door freddy0519 op 27-05-2015 17:29 ]
Ik ben nog niks tegengekomen. Alleen batterij gaat naar mijn ervaring wat minder lang mee.freddy0519 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:28:
Iemand al meer nieuws over hoe vlot/stabiel Lollipop draait op de Z? Ik heb mijn oude Z (met Nordic version) aan mijn zus gegeven sinds ik de Z3 heb en daar krijgt ze de update via OTA binnen.
Ben benieuwd wanneer ie officieel in Nederland komt. Vandaag in ieder geval ter voorbereiding de hele Z gereset, heerlijk snappy weer. Was blijkbaar goed nodig
Mijn tip is om hem na de update ook nog een keer te resetten. Er blijven toch altijd wat resten over van de vorige install.Melkunie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:34:
Ben benieuwd wanneer ie officieel in Nederland komt. Vandaag in ieder geval ter voorbereiding de hele Z gereset, heerlijk snappy weer. Was blijkbaar goed nodig
Heb hem nu een paar dagen draaien.
Ik haal pakweg 3.5 uur screen time and tot nu toe draait het stabiel zonder problemen.
Ik haal pakweg 3.5 uur screen time and tot nu toe draait het stabiel zonder problemen.
Zat ik ook alweer aan te denken ja. Ik was namelijk in de veronderstelling dat resetten ook meteen je firmware terugzet, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dus straks met 5 gewoon weer resetten, en hou ik em nu lekker kaal. Kan toch niet lang meer durenCyleo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:31:
[...]
Mijn tip is om hem na de update ook nog een keer te resetten. Er blijven toch altijd wat resten over van de vorige install.
Nederland is deels aan de beurt, namelijk met vodafone:
http://scavenger.ch/xperi...?model=C6603&id=1270-8442
http://scavenger.ch/xperi...?model=C6603&id=1270-8442
Hier op een Hollandsnieuwe (=vodafone) nog geen update. Of komt die niet via het update center?
Vanochtend de update ontvangen en mijn eerste indruk is goed. Positief is alvast dat er véél minder bloatware in zit dan ik gewend was. Alleen Facebook aan third-party apps en die kon ik geheel verwijderen.
Eens even mee puzzelen, ben benieuwd hoe de update over meerdere dagen gaat bevallen.
Eens even mee puzzelen, ben benieuwd hoe de update over meerdere dagen gaat bevallen.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.