Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
beNN_ schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:45:
[...]

Is een bug in 4.4.2, op te lossen door "Locatie" op "Enkel GPS" te zetten, of simpelweg te updaten naar 4.4.4.
Ah okay! Nou ik heb maar een update gedaan naar 4.4.4 :D Is kijken hoe de batterij zich nu houd ^_^

[ Voor 30% gewijzigd door Meatwagon op 19-09-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
laatste tijd heb ik erg veel laqt dat mijn XZ om de x aantal dagen vastloopt terwijl ie vergrendeld is.
Zo blijft het scherm zwart, heb ik wel een berichtje gekregen en dat lampje flikkert en dat is het dan... ie reageert verder op nix meer, oplaadkabel insteken doet niets, powerknop doet niets ook niet 30sec inhouden... wat meestal wel helpt is herhaaldelijk lange tijd powerknop + volume down tegelijk indrukken maar het lukt ook niet altijd.
Zijn er nog met zulke verschijnselen? Zou het zonde vinden nu een nieuwe te moeten kopen.

Ook weet ik niet hoe ik dit aan de RMA moet uitleggen of bewijzen dat ie faalt. Eens weer opgestart loopt ie weer paar dagen. En kan hem niet afgeven wanneer hem werkt want dan kom ik ook af met bizarre symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heb je al eens een complete factory reset of via PC compagnion een software herstel gedaan?
Vochtstickers nog wit?
En op welke software versie draai je, 4.4.4 is net uit dus allicht dat de update je helpt.
En bij RMA/Teleplan is dat ook het eerste wat ze doen.

Wear Sunscreen!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Batterij ziet er goed uit: minder dan 10% kwijtgeraakt vannacht. En dat is dus met locatie weer op nauwkeurig. Batterij in standby lijkt in ieder geval niet slechter dan voor de update

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Na de update zie ik iets vreemd bij : Energiebeheer/batterijverbriok/Geschiedenis netwerk

Ik zie daar vaak signaal mobiel netwerk groen staan terwijl mobiele data uitgeschakeld is.

Dat had ik voorheen niet....is dat ook opgevallen bij jullie of klopt het blij jullie wel?

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik probeer mijn telefoon ook te updaten via PCcompanion, maar hij blijft keer op keer hangen, zoals onderstaand te zien is. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe, of wat er scheelt?

http://imgur.com/ClEQMhh

• Fotogravinnetje
Die stap duurt lang, ja. Hoe lang heb je hem door laten gaan voor je de boel stopte?

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
zet je firewall eens uit , bij mij hielp dit

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik ben al 2 avonden bezig, waarvan 1 poging zeker 3 uur geduurd heeft. Ik heb nu me firewall uitgezet, maar hij lijkt weer te blijven hangen. Nog maar even geduld hebben.

Edit: Ik heb hem de hele nacht laten draaien, maar helaas, geen geluk. Mocht er iemand nog een idee hebben, graag.

[ Voor 25% gewijzigd door Loenerd op 21-09-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18
Iemand nog updates over batterij en algemeen na de laatste update? Ben benieuwd naar de ervaringen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Kees_frl schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:45:
Iemand nog updates over batterij en algemeen na de laatste update? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Vrijdag geflashed, daarna ook Google Now aan en locatiebepaling op hoge nauwkeurigheid gezet.
Batterij gaat weer gewoon een dag mee, net als voor de update naar 4.4.2 :)

Enige waar ik wel van baal, is dat bij de Swipe gesture van onderaf (Google Now) ook de Sony app "Whats New" erbij is gekomen. In 4.4.2 kon ik die nog uitzetten, nu niet meer? Iemand een oplossing?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Canis Lupus schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:15:
[...]

Enige waar ik wel van baal, is dat bij de Swipe gesture van onderaf (Google Now) ook de Sony app "Whats New" erbij is gekomen. In 4.4.2 kon ik die nog uitzetten, nu niet meer? Iemand een oplossing?
Uit het Tablet Z topic komt een oplossing:
Don Giovanni schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:16:
Voor mensen die de What's New icon willen verwijderen die nu naast de Google icon verschijnt als je de home knop ingedrukt houdt. Helaas is deze app nu een systeem app en niet meer uit te schakelen.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2689155&page=4

Hiermee poets je 'm weg
Wat betreft accuduur lijkt het ook hier gefixed te zijn. Google Now is aan, locatiebepaling is nauwkeurig. Top ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cyleo op 22-09-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
De oplossing die Cyleo bedoelt is een thread op XDA:

Prima oplossing, meteen m'n eerste keer met adb gewerkt!

@Cyleo: Je linkt nu naar een reactie-edit oid

[ Voor 21% gewijzigd door Danner001 op 22-09-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Danner001 schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:32:

@Cyleo: Je linkt nu naar een reactie-edit oid
Fixed it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Danner001 schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:32:
Hier werkte het ook prima, dank Cyleo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de update geen problemen met de batterijduur, nu nog steeds niet al merk ik dat 'Android systeem' meer verbruikt dan het scherm. Een paar dagen afwachten en anders een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 11:24

Gmount

Ecorunner lid

Kun je de sensoren ook kalibreren? bij mij flipt het scherm af en toe ondersteboven als die in landscape tussen de 30o en 45o is.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gmount schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:28:
Kun je de sensoren ook kalibreren? bij mij flipt het scherm af en toe ondersteboven als die in landscape tussen de 30o en 45o is.
Volgens mij niet, maar je kan wel in het servicemenu zien hoe schuin hij denkt te staan. Dan kun je kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Gmount schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:28:
Ik weet niet zeker of het mogelijk is om in het servicemenu ("bel" *#*#7378423#*#*) de gyroscoop te kalibreren, maar je kunt idd in ieder geval de waarden uitlezen. GPS Status (in de app store) biedt wel een optie om te kalibreren, dat kun je wellicht proberen.

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 03:03
PatrickvL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:14:
Ah, ok. Dus ik ben root kwijt na een OTA update?

Dan moet ik dit weekend maar eens even tijd maken om het op de door jouw beschreven manier te doen.
Update naar 4.4.4 uitgevoerd en opnieuw geroot mbv methode aangegeven door Fotogravinnetje. Alles werkt prima. Batterijgebruik lijkt weer goed. Ik kan nauwkeurige lokatiebepaling weer inschakelen zonder dat mijn batterij in no-time leeg loopt. Hopelijk blijft dat zo.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Fijn om de goede ervaringen met de update te lezen, ik ben al een beetje klaar met de Z. T-Mobile heeft overigens de update nog niet vrijgegeven :/

XXXVI

• Cyleo
PatrickvL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:41:
[...]

Update naar 4.4.4 uitgevoerd en opnieuw geroot mbv methode aangegeven door Fotogravinnetje. Alles werkt prima. Batterijgebruik lijkt weer goed. Ik kan nauwkeurige lokatiebepaling weer inschakelen zonder dat mijn batterij in no-time leeg loopt. Hopelijk blijft dat zo.
Durf inmiddels ook wel te stellen dat 4.4.4. de drainproblemen heeft gefixeerd. Draai het nu bijna een week en heb extreem normaal energieverbruik :9 Ik ben weer tevreden.

• Kees_frl
Cyleo schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:43:
[...]

Durf inmiddels ook wel te stellen dat 4.4.4. de drainproblemen heeft gefixeerd. Draai het nu bijna een week en heb extreem normaal energieverbruik :9 Ik ben weer tevreden.
Thnx voor de update over de update :*) ook anderen in het topic.

Ik ga vanavond de update ook maar even draaien, ik hang nu nog op 4.3 BN 10.4.1.B.0.101

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 11:24

Gmount

Ecorunner lid

paulr84 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:09:
[...]

Ik weet niet zeker of het mogelijk is om in het servicemenu ("bel" *#*#7378423#*#*) de gyroscoop te kalibreren, maar je kunt idd in ieder geval de waarden uitlezen. GPS Status (in de app store) biedt wel een optie om te kalibreren, dat kun je wellicht proberen.
Daar heb ik inderdaad wat nuttige dingen kunnen vinden. Het compas kun je kalibreren door een beweging uit te voeren, de rest niet. Wat ik zag is dat de "yaw" van het kompas soms blijft veranderen, alsof je een rondje draait. Dat is dan ook te zien bij de gyroscoop waarbij het blok rond blijft draaien. En af en toe staat hij daadwerkelijk op zijn kop, terwijl hij op andere momenten behoorlijk nauwkeurig blijft.

Ik ben ook overgestapt van 4.3, nog geen problemen met de software, gyroscoopprobleem is gebleven. Wat me wel opvalt is dat er na het unlocken heel even een zwarte achtergrond is. Fullscreen is wel een stuk beter zonder die knoppenbalk :)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:18
ephymerous schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:58:
T-Mobile heeft overigens de update nog niet vrijgegeven :/
Tsja, hier ook T-mobile en nog geen update. Op zich vreemd, want T is normaal wel snel erbij met updates.

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Weet iemand nog een manier om te updaten wanneer je USB poort kapot is? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Marc_87 op 24-09-2014 21:09 ]

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Marc_87 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:09:
Weet iemand nog een manier om te updaten wanneer je USB poort kapot is? :P
via Wifi? OTA :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb die nog niet gehad dus ik ging er vanuit dat dat niet kon. Kan het zijn dat die van Generic NL er nog niet is OTA?

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 15-09 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, ik heb mijn allereerste Z moeten laten reparatie vanwege vlekken in de camera, mijn tweede Z heb ik moeten laten repareren omdat hij gewoon overleden was, waarschijnlijk niet goed sluitende kleppen, heb een gloednieuwe Z gekregen daarvoor. Met deze Z is het ook weer raak, miniem maar toch wel een defect. Ik gebruik de poortjes van mijn Z vrijwel nooit, opladen doe ik via dock en muziek luisteren via Bluetooth headset. Ik heb één keer het klepje geopend van de 3.5mm jack. Sindsdien sluit hij niet goed, als ik hem sluit hij niet goed en wordt het klepje beetje bij beetje open geduwd tot het klepje helemaal open gaat.. Ik wil hem niet weer 3 weken kwijt zijn voor een flut reparatie. Ik heb het eigenlijk wel gehad met de Z. Dit zou mijn derde keer in 1 jaar tijd zijn dat ik hem opstuur voor reparatie. Mag ik een vervangende toestel eisen? Ben wel een beetje klaar met de Z..

• cordonbleu
  • Laatst online: 09:46
Als je 3 keer terug bent geweest met een mankement mag je een nieuw toestel eisen of je geld terug eisen (alleen krijg je dat dan soms in de vorm van waardebonnen ipv cash).

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Marc_87 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:28:
[...]

Ik heb die nog niet gehad dus ik ging er vanuit dat dat niet kon. Kan het zijn dat die van Generic NL er nog niet is OTA?
Geen idee, maar ik heb ik de Nordic versie en die had direct ook OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Ik heb de update naar 4.4.4 ook maar uitgevoerd, maar heb er een beetje spijt van. De telefoon download de updates uit de play store nauwelijks, wordt heel warm en heeft een behoorlijke drain.

Misschien is de update niet helemaal goed gegaan. Is er een manier om de update nog een keer te doen met behoud van gegevens? Ik heb de reparatie optie wel gevonden, maar dan ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

SaN schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:11:
Ik heb de update naar 4.4.4 ook maar uitgevoerd, maar heb er een beetje spijt van. De telefoon download de updates uit de play store nauwelijks, wordt heel warm en heeft een behoorlijke drain.

Misschien is de update niet helemaal goed gegaan. Is er een manier om de update nog een keer te doen met behoud van gegevens? Ik heb de reparatie optie wel gevonden, maar dan ben je alles kwijt.
Het is altijd aangeraden als je een nieuwe update van Android installeert dat je dan een factory reset uitvoert, dus je zal je gegevens kwijtraken als je de update op z'n best wil draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

freddy0519 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:35:
[...]

Het is altijd aangeraden als je een nieuwe update van Android installeert dat je dan een factory reset uitvoert, dus je zal je gegevens kwijtraken als je de update op z'n best wil draaien
Tja, ik heb me er ondertussen ook al een beetje bij neer gelegd. Het is wel het beste natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:02
Mijn zoon heeft de Z, prima toestel, echter na de update van 4.4.4 lijkt het als of de microSD kaart niet meer te gebruiken is. Alles wat er op stond is niet te benaderen. Lijkt wel of het toestel niet meer accepteert dat je dingen op de microSD kaart zet.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
TFZ61 schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:18:
Mijn zoon heeft de Z, prima toestel, echter na de update van 4.4.4 lijkt het als of de microSD kaart niet meer te gebruiken is. Alles wat er op stond is niet te benaderen. Lijkt wel of het toestel niet meer accepteert dat je dingen op de microSD kaart zet.

Meer mensen met dit probleem?
Misschien heb je hier iets aan: https://talk.sonymobile.c...with-SD-cards/td-p/631967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SaN schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:01:
[...]

Tja, ik heb me er ondertussen ook al een beetje bij neer gelegd. Het is wel het beste natuurlijk.
Maakt echt een wezenlijk verschil. Ik heb die van mij na de update naar 4.4.2 (de update met die verschrikkelijke drain) een paar keer gefactory reset en hij is nu een flink stuk snappier dan die van mijn vrienden die sinds de lauch door zijn gegaan met achter elkaar updaten. Echt een keer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Tnx.

Lekker dan zo'n update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TFZ61 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:06:
[...]

Tnx.

Lekker dan zo'n update!
Tja, het lijkt wel er een beetje op of Google ze dat heeft opgedrongen aangezien alle fabrikanten dat doen. Mocht je je er echt aan irriteren, dan is het misschien de moeite waard om het te rooten, daarmee is het allemaal wel weer te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Volgens de gegevens en PC companion is de update van T-mobile nu ook beschikbaar.
PC companion wil de .283 update gaan installeren
Alleen bij installeren geeft hij aan dat de software (nog) ontbreekt. Waarschijnlijk nog heel even geduld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Cyleo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:27:
[...]

Tja, het lijkt wel er een beetje op of Google ze dat heeft opgedrongen aangezien alle fabrikanten dat doen. Mocht je je er echt aan irriteren, dan is het misschien de moeite waard om het te rooten, daarmee is het allemaal wel weer te fixen.
Dat is inderdaad een goed plan. Ik ga dat eens goed uitzoeken, rooten heeft niet alleen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:18
Mikemkm schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:27:
Volgens de gegevens en PC companion is de update van T-mobile nu ook beschikbaar.
PC companion wil de .283 update gaan installeren
Alleen bij installeren geeft hij aan dat de software (nog) ontbreekt. Waarschijnlijk nog heel even geduld :-)
Dat had ik ook al, daarstraks. Heel apart, een update melden, starten en dan afbreken "Sorry, nog even geduld".
Dacht al dat het aan mij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Ramon 73 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:49:
[...]

Dat had ik ook al, daarstraks. Heel apart, een update melden, starten en dan afbreken "Sorry, nog even geduld".
Ik heb net wel de T-mobile update kunnen downloaden. Software is nu beschikbaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 20:48

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ramon 73 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:49:
[...]

Zo had ik gisteravond zowat de hele avond lopen kloten met sony companion (meerdere keren opnieuw geinstalleerd, compatible modus geprobeerd) Gaf aan dat er een update is, en wanneer je de update wilt gaan installen krijg je de melding geen software voor je telefoon. Normaal deed ik de updates via sony update service, maar die werkt niet meer.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wordt tijd voor een hard reset... Toestel is tergend traag.. Helemaal gehad met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
Hier ook de update binnengeharkt voor T-mobile Xperia Z.

Op het eerste gezicht loopt alles prima en geen last van trage reacties van de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Don Roberto schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:05:

Op het eerste gezicht loopt alles prima en geen last van trage reacties van de Z.
Zelfde hier. Voelt tot nu toe als de beste firmware tot nu toe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Laatst online: 15-09 20:08
Don Roberto schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:05:

Ditto. Alleen wat problemen met installeren, maar dat kwam doordat de USB modeus niet op MTP stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Alles loopt prima nu, denk dat er ergens een memory leak zat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Laatst online: 04-04 16:18
Kan de camera met deze laatste firmware nog wel foto's en video's direct op een micro SD kaartje opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PsycoHero schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:09:
Kan de camera met deze laatste firmware nog wel foto's en video's direct op een micro SD kaartje opslaan?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:32:
Hallo,

Ik ben gisteren naar een optreden geweest en heb dus paar filmkes gemaakt. Maar vandaag merk ik dat er geen geluid is :s
Nochtans als ik kijk naar de instelling , staat er dat micro aanligt.

Weet iemand of ik iets kan doen zodat het geluid terugkomt ?

merciii
Heb een tijdje terug precies hetzelfde probleem ondervonden.
Meerdere filmpjes gemaakt, geen geluid in opnames terug te vinden. |:(
Iemand suggesties voor oorzaak/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
Net nadat ik de update gedaan had werd m'n phone heel warm en app updates gingen tergend langzaam, was al bang dat ie naar de klote was, maar hij had waarschijnlijk die app updates nodig om 'm weer goed te laten werken, want nadat alle updates geinstalleerd waren was ie weer als vanouds en vandaag mét locatieservices aan had ik weer genoeg sap voor een hele dag! Ik ben weer blij! :-)
HollovVpo1nt schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:59:
Alles loopt prima nu, denk dat er ergens een memory leak zat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcode
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
De oplossing is raar maar redelijk simpel. Bij het voorbereiden geeft Sony PC Companion aan dat je telefoon moet loskoppelen. Dat moet je dus NIET doen, dan loopt de update (installatie) dus door. Had hetzelfde probleem en dacht laat ik eens eigenwijs doen :P
Danny666 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:25:
[...]

Zo had ik gisteravond zowat de hele avond lopen kloten met sony companion (meerdere keren opnieuw geinstalleerd, compatible modus geprobeerd) Gaf aan dat er een update is, en wanneer je de update wilt gaan installen krijg je de melding geen software voor je telefoon. Normaal deed ik de updates via sony update service, maar die werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
remcode schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:07:
De oplossing is raar maar redelijk simpel. Bij het voorbereiden geeft Sony PC Companion aan dat je telefoon moet loskoppelen. Dat moet je dus NIET doen, dan loopt de update (installatie) dus door. Had hetzelfde probleem en dacht laat ik eens eigenwijs doen :P

[...]
Ik heb wel los gekoppeld en had geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Ik heb een factory reset gedaan voor de update naar kitkat, met behoud van gegevens.
Het toestel reageert na de update niet altijd even vloeiend. Snel door menu's scrollen gaat wat hortend.
Een tijd geleden heb ik een post gezien hoe je dat in de instellingen kon ondervangen. Na op de nodige trefwoorden door dit topic met 319 pagina's gezocht te hebben, kan ik die post nog steeds niet vinden. Wie weet nog waar het staat?

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 02-10-2014 09:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kan de post zo ook niet vinden maar volgens mij was het:
- Ontwikkelaars opties -> animatieschalen naar 0,5 en GPU-rendering afdwingen

Maar dat zou eigenlijk niet hoeven, allicht nog een reset na de update doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2014 09:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 03:03
Humma Kavula schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:14:
Kan de post zo ook niet vinden maar volgens mij was het:
- Ontwikkelaars opties -> animatieschalen naar 0,5 en GPU-rendering afdwingen
In de laatste update is "GPU-rendering afdwingen" niet meer nodig. Scrollen door het instellingsmenu loopt ook soepel als deze optie uit staat. Of heb je problemen met andere applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jongens vraagje, ik ben sinds de hard reset de "schets" app kwijt van Sony, in play store staat hij ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
HollovVpo1nt schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:00:
Jongens vraagje, ik ben sinds de hard reset de "schets" app kwijt van Sony, in play store staat hij ook niet :S
Die is via Update Center te installeren (staat bij je apps) ik neem tenminste aan dat je sketch bedoelt. Bij de settings/manage updates kun je evt apps aan/uit vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb af en toe dat als ik unlock en in het app menu terecht kom hij wat sloom is. Kan niks aan klikken maar als ik omhoog ga komt er zo'n halve cirkel omhoog met Sony what is new en Google zoeken omhoog. Weet iemand of dit uit te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 13-09 16:43
Ik ben met 4.4.4 reuze tevreden. Slechts één probleem. De GPS werkt nauwelijks. Mijn telefoon is zo niet te gebruiken voor navigatie. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zet je wel wifi uit voordat je echt op GPS gaat werken?
Als ik namelijk Ingress ga spelen en wifi aan heb staan komt het geregeld voor dat ik ergens in een huis sta :+
Google gebruikt namelijk Wifi en GPS om je locatie te bepalen.
En het helpt ook wel eens om je locatie even uit te zetten en opnieuw te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2014 21:45 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

pheppy schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:40:
Ik ben met 4.4.4 reuze tevreden. Slechts één probleem. De GPS werkt nauwelijks. Mijn telefoon is zo niet te gebruiken voor navigatie. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Nu je het zegt, gisteren in Amsterdam had ik GPS aangezet om ergens te komen (lopend, grote nauwkeurigheid) en hij pakte m ook niet echt, werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Laatst online: 15-09 20:50
Sinds ik heb geupdate naar 4.4.4 gaat de telefoon uit zodra ik de lader erin steek en het accuniveau ongeveer 30% of lager is.

Toestel is echt aan het verslijten na 1,5 jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jeter schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:10:
Sinds ik heb geupdate naar 4.4.4 gaat de telefoon uit zodra ik de lader erin steek en het accuniveau ongeveer 30% of lager is.

Toestel is echt aan het verslijten na 1,5 jaar gebruik.
Even leeg laten lopen. Telefoon uit, volledig opladen, usb eruit trekken, even wachten dan usb er in. Dan weer wat langer wachten, usb er uit, aanzetten en dan als die opgestart is nog even aan de lader. Dat zou de batterij weer redelijk moeten calibreren.

Overigens hier geen problemen met gps, ik gebruik redelijk vaak runkeeper en mijn rondjes kloppen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Mijn Sony Xperia Z is de batterij leeg. Als ik hem aan het stroom leg start hij meteen op en laat even het SONY logo zien. Omdat hij opstart laadt hij even niet bij, maar omdat hij meteen opstart als er een druppel stroom in de accu zit is deze bij het laten zien van het logo meteen leeg en gaat hij uit. En dit zit dus in een loop.

Net naar de winkel geweest en daar geven ze aan dat hij opgestuurd moet worden, maar hij is net weggeweest omdat het display gerepareerd is (sony euvel) en ik wil hem niet weer 2 weken kwijt zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
Cyleo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Even leeg laten lopen. Telefoon uit, volledig opladen, usb eruit trekken, even wachten dan usb er in. Dan weer wat langer wachten, usb er uit, aanzetten en dan als die opgestart is nog even aan de lader. Dat zou de batterij weer redelijk moeten calibreren.

Overigens hier geen problemen met gps, ik gebruik redelijk vaak runkeeper en mijn rondjes kloppen prima.
Ha, dat ga ik zeker even proberen dit weekend!

GPS ga ik ook even in de gaten houden. Gebruik zelf Endomondo tijdens hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
ge-flopt schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:18:
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Mijn Sony Xperia Z is de batterij leeg. Als ik hem aan het stroom leg start hij meteen op en laat even het SONY logo zien. Omdat hij opstart laadt hij even niet bij, maar omdat hij meteen opstart als er een druppel stroom in de accu zit is deze bij het laten zien van het logo meteen leeg en gaat hij uit. En dit zit dus in een loop.

Net naar de winkel geweest en daar geven ze aan dat hij opgestuurd moet worden, maar hij is net weggeweest omdat het display gerepareerd is (sony euvel) en ik wil hem niet weer 2 weken kwijt zijn... :(
Hoe laad je je telefoon op? Originele lader, dock, usb-poort? En hoe lang heb je je telefoon aan de lader laten liggen? Ik zou om te beginnen de telefoon via het stopcontact laden en hem minstens een nacht er aan laten liggen. Werkt dat niet, dan zou je batterij weleens gewoon op kunnen zijn. Dit type batterij kan namelijk slecht tegen volledig leeglopen. In principe zou je telefoon namelijk niet moeten opstarten voordat er genoeg energie in de batterij zit om dat moment van niet-laden te kunnen overbruggen. Als je batterij dus te snel leeg loopt zonder laden, is je batterij gewoon aan vervanging toe. En in het vervolg sneller aan de oplader leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 10:11
Heb hem met de originele lader een hele nacht in het stop contact gehad. Dus dan mag hij morgen gezellig weer naar de winkel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Zag er nog niemand over spreken, maar mijn accu gaat uren langer mee dan voor firmware 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Politoer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:06:
Zag er nog niemand over spreken, maar mijn accu gaat uren langer mee dan voor firmware 4.4.4.
Bij mij ook meer dan prima en met Location services aan.
voelt ook stukken beter aan met gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Politoer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:06:
Ik heb dat aangehaald dat hij langer mee gaat :)

ik kon alleen niet echt een waarde geven hoeveel precies hij nou langer meer gaat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door freddy0519 op 07-10-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
T-Mobile biedt eindelijk 4.4.4 aan maar nu krijg ik na het opnieuw opstarten "Kan nieuwe softwareversie niet installeren. Probeer het opnieuw", En opnieuw proberen geeft hetzelfde resultaat.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkroon1990
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb me even geregistreerd hier in de hoop dat iemand me kan helpen. Zojuist heb ik ook een update naar 4.4.4 gedraaid. Heb een Xperia Z T-Mobile branded toestel.

Updaten ging vlot en werd dan ook voltooid. Maar na de update wordt de telefoon zo enorm heet, en drained de batterij ontzettend. Letterlijk een procent per minuut lijkt het wel. Zijn er mensen ook met dit probleem? Een reboot helpt niet, nog geen herstel gedaan via de pc.

Bedankt alvast!

- Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Jeroen, lees de laatste paar pagina's van deze topic eens. (Mogelijke) oplossing wordt een aantal keer besproken volgens mij!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
Idd, zoals ik hier eerder heb gemeld had ik hetzelfde probleem, maar nadat alle apps waren geupdate in de play store waren alle problemen bij mij voorbij, duurde alleen wel super lang, dus iets meer geduld ben ik bang.. ;-)

En m'n accu werkt ook weer als voorheen, ik ben weer een blije XPERIA Z gebruiker! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Met PC Companion is het updaten wel gelukt :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
hier ook positief over de laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
Cyleo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Heeft helaas niet geholpen. Was ik net zo positief over 4.4.4,, heb ik weer een ander zeurpuntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Laatst online: 04-04 16:18
Afgelopen week de Z van mijn vrouw de update gegeven naar 4.4.4. Helaas treedt nu de ineens de battery drain op van een Google Service process dat blijft hangen. Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

PatrickvL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:24:
[...]
In de laatste update is "GPU-rendering afdwingen" niet meer nodig. Scrollen door het instellingsmenu loopt ook soepel als deze optie uit staat. Of heb je problemen met andere applicaties?
Bij mij is de telefoon ook wat traag na de 4.4.4 update, terwijl ik bij de vorige (4.4.2) nog een volledige reset heb gedaan...
Het is algemene responsiveness, vooral ook keyboard input, openen van apps enz.

Wat zou een handige nect step kunnen zijn? Telefoon opnieuw resetten naar factory settings?
Is er een handige manier om daarna je apps weer makkelijk te installeren (telefoon is niet geroot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 08:23
Canis Lupus schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:44:
[...]

Bij mij is de telefoon ook wat traag na de 4.4.4 update, terwijl ik bij de vorige (4.4.2) nog een volledige reset heb gedaan...

Wat zou een handige nect step kunnen zijn? Telefoon opnieuw resetten naar factory settings?
Is er een handige manier om daarna je apps weer makkelijk te installeren (telefoon is niet geroot).
Als je bij je Google account opgeeft dat je automatisch backup doet, worden alle apps na een factory reset weer automatisch geïnstalleerd, sommige zelfs inclusief high scores e.d.

Overigens heb ik met T-Mobile 4.4.4 geen merkbaar verschil in accu en prestaties, sinds de laatste update van Google play services een paar weken geleden was de drain weg. Wel een mooi voordeel van 4.4.4: ik heb eindelijk weer mobiel bereik op een locatie waar ik sinds 4.4.2 ineens geen bereik meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PsycoHero schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:12:
Afgelopen week de Z van mijn vrouw de update gegeven naar 4.4.4. Helaas treedt nu de ineens de battery drain op van een Google Service process dat blijft hangen. Grrr...
Misschien even data clearen? De Play Services drain is hier gefixed na die update.
[...]

Met backup en restore werkt dat best goed (bijgeleverde app of via pc companion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Mijn Xperia Z is geupdate. Zelfs aan de stroom (aan het stopcontact) gaat de batterij nu sneller leeg dan dat ie wordt opgeladen. Het is echt diep triest. Een telefoon van 500 euro die alleen als verwarmingselement gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maart 2013 in het bezit van een Xperia Z ( 13W07 ). Bij de vorige OTA update naar 4.4.2 werd het toestel inderdaad stroperig traag. Geen battery drain overigens. Dit is opgelost door het toestel via PC Companion opnieuw te flashen. De update naar 4.4.4 is ook via PC Companion gegaan. Nu is het toestel qua werkingssnelheid inderdaad weer volledig up-to-par met de huidige high-end toestellen. De GPS problemen herken ik niet, navigeren gaat probleemloos ( Sygic ). Fix verkrijgen gaat bijvoorbeeld nog steeds sneller dan dat het bij m'n af-fabriek VAG navigatie ( Ŝkoda ) gebeurd en dat puur op de GPS module. Waterdicht is het toestel waarschijnlijk niet meer na een valpartij en de originele USB lader is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken ;w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 13:18
Hier ook mn Xperia Z geüpdatet. Ik kom van 4.3, heb bewust 4.4.2 overgeslagen vanwege al die problemen.

Volledige factory reset gedaan, alles gewist, en 4.4.4 geïnstalleerd. Amai, ik denk dat hij nog nooit zo snel/vloeiend geweest is. Ik denk zelfs sneller dan toen ik hem kocht in februari 2013.

Voor zover geen problemen, batterij lijkt langer mee te gaan, geen drains... Enkele handigheden die ik opgemerkt heb is de snelle instelling "4G", zeer handig aangezien ik zelf tussen 3G en 4G durf te switchen (telefoon wisselde bij 4G zeer snel van netwerk en had soms geen bereik, misschien is dat in 4.4.4 ook opgelost).
Ook het feit dat je nu eindelijk die super-irritante melding bij het inschakelen van mobiele data, kunt uitschakelen, is een hele verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Fentek schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:55:

Ook het feit dat je nu eindelijk die super-irritante melding bij het inschakelen van mobiele data, kunt uitschakelen, is een hele verademing.
Nu had ik graag ook gezien dat hij geen notificatie geeft als je het mobiel internet uitschakelt :Y)

Iemand een ideetje? :) (zonder custom rom, heb wel Xposed staan..)

[ Voor 5% gewijzigd door freddy0519 op 12-10-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MSI2 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:06:
Mijn Xperia Z is geupdate. Zelfs aan de stroom (aan het stopcontact) gaat de batterij nu sneller leeg dan dat ie wordt opgeladen. Het is echt diep triest. Een telefoon van 500 euro die alleen als verwarmingselement gebruikt kan worden.
Kijk eens bij settings>battery>battery usage en wat staat daar?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 12-10-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:38
freddy0519 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:34:
[...]

Nu had ik graag ook gezien dat hij geen notificatie geeft als je het mobiel internet uitschakelt :Y)

Iemand een ideetje? :) (zonder custom rom, heb wel Xposed staan..)
Notificatie ingedrukt houden > app info > notification vinkje uitzetten, Is wel de Phone app, geen idee welke notificaties die nog meer geeft.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

De update naar 4.4.4. wil bij mij maar niet lukken. Niet via PC Companion gewoon, en ook niet wanneer ik via PC Companion een factory reset doe... Doe ik iets verkeerd? Ik heb een unbranded toestel en een SIM van vodafone, heeft dat er iets mee te maken?

Update:
Via de Flashtool is het nu handmatig wel gelukt!

[ Voor 10% gewijzigd door Nosch op 14-10-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
[...]

Heb precies hetzelfde gehad plus dan nog dat de accu absurd snel leeg ging en heb hem gewoon gereset. Sindsdien doet hij het weer top en haal ik ook weer met gemak 3+ uur screen time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
Na de 4.4.4 update werkte m'n phone eigenlijk prima, tot ik 'm gister uit en aan zette, super drain en zag dat ie continu data aan het verzenden/ontvangen was. Bij actieve apps zag ik heel veel apps 1 voor 1 komen en gaan, dat bleef maar doorgaan, geen idee wat ie aan het doen was, dus maar factory reset gedaan en dat werkt tot nu iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
oneseb schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:30:
Na de 4.4.4 update werkte m'n phone eigenlijk prima, tot ik 'm gister uit en aan zette, super drain en zag dat ie continu data aan het verzenden/ontvangen was. Bij actieve apps zag ik heel veel apps 1 voor 1 komen en gaan, dat bleef maar doorgaan, geen idee wat ie aan het doen was, dus maar factory reset gedaan en dat werkt tot nu iig goed.
Vreemd, dit kwam niet van één app af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:17

tomk94

Developer

Goed nieuws, ook de Z krijgt nog Android Lollipop!

http://blogs.sonymobile.c...e-entire-xperia-z-series/
We’ll start the upgrade at beginning of 2015 for the core Xperia Z3 and Xperia Z2 series – continuing thereafter for all remaining devices above.
Zal nog wel tot in 2015 duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Maakt mij niet uit dat het nog even duurt, ik ben allang blij dat Lollipop naar de Z komt *O*

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Humma Kavula schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:12:
Maakt mij niet uit dat het nog even duurt, ik ben allang blij dat Lollipop naar de Z komt *O*
Inderdaad, onverwacht ;) Top! En 4.4.4 draait prima dus kan wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Leuke meevaller! Had niet verwacht dat de Z nog een update zou gaan krijgen. Fijn dat Sony z'n voormalig vlaggenschip niet na anderhalf jaar laat vallen, maar zelfs na (bijna) twee jaar nog een update gaat geven. Dan heb je echt waar voor je geld. Ik had verwacht binnenkort te moeten gaan kijken naar custom roms. Nog niet, dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
Cyleo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:04:
[...]

Vreemd, dit kwam niet van één app af?
Denk het niet, heb 1 voor 1 alle apps gestopt, 3x phone uit en aangezet, maar probleem bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Eigenlijk kan de Z nog prima mee, maar met de komst van de Z3 is de Z2 op de tweedehandsmarkt ineens prima z.g.a.n. te krijgen voor circa 300-350 euro.

Maarja, heb mezelf voorgenomen pas de upgraden zodra een telefoon niet meer word geupgrade :D

Op dit moment erger ik me vooral aan het feit dat hij gewoon wat trager word met het openen van apps. Misschien tijd voor een schoonmaakbeurtje..

Zeker scrollen door Marktplaats en Facebook gaat soms wat hakerig.
Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.