Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-05 16:55
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Xperia Z - Ervaringen en discussie
Opgelet! Opgelet!
Voor alle vragen in verband met abo's en aankoop: Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen
Alles over accessoires kan je vinden in: Accessoires voor de Sony Xperia Z

Wil je je telefoon rooten of een custom ROM proberen? [Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

Problemen met je telefoon of met de garantie-afhandeling? Problemen en garantie-afhandelingen

Alle discussie over het toestel voor de release staat hier: Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release)

Andere Sony 2013 toestellen:
[Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z Ultra] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z1] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z2] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z3] Ervaringen & Discussie
[Sony Xperia Z1 Compact] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie
[Sony Xperia ZR] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia M] Ervaringen en Discussie

Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/threecolours.png

↺ Inhoud

Specificaties

Sony Xperia Z
ChipsetAPQ8064+MDM9215M
CPU snelheid1,5GHz
GPU chipsetAdreno 320
GPU snelheidonbekend
Intern geheugen16GB (11,7GB voor apps, media, ...)
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Behuizing voor en achterGehard krasbestendig mineraalglas + shatter-proof sheet
Behuizing randGlasvezel-polyamide frame met polycarbonaat-inleg
Flash geheugenmicroSD (enkel FAT32, 64GB max)
Scherm5,0" 1920x1080 Mobile Bravia 2
Camera achterkant13.0MP AF, Flash/Pulsed LED,
HDR video & Exmor RS-sensor
Camera voorkant2.0MP 1080P
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20 (= alle Europese netwerken en meer)
Accu (mAh, standby, spreektijd)2330mAh, 550 uur, 11 uur
Afmetingen 139.0 x 71.0 x 7.9 mm
Bijgeleverde headsetMH EX300AP
Adviesprijs€629,00
BijzonderhedenStof- & waterdicht
NotificatieledjeRechtsboven - rondje
Sonymobile specsSony Xperia Z

↺ Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/threeside.png

FAQ

Mijn notificatie-LED doet het niet voor alle apps.
Dit is een bekend probleem dat zich direct na eerste gebruik kan voordoen. Een reset naar fabrieksinstellingen (Instellingen > Back-up en resetten) lost het probleem vrijwel altijd op.

Hoe update ik mijn telefoon? (Windows)
Je telefoon updaten kan met PC Companion of met Xperia™ Update in je browser. Bij problemen biedt Sony Update Service meestal een oplossing.

Kan ik mijn telefoon syncen en updaten met een Mac?
Dat kan. Syncen en updaten kan je met Sony Bridge for Mac (bevat momenteel een bug waardoor het interne geheugen niet toegankelijk is wanneer een microSD is geplaatst). Wil je gewoon zelf bestanden van en naar je telefoon slepen dan kan dat met Android File Transfer.

Hoe forceer ik een reboot?
Hou de powerknop en volume-omhoog samen ingedrukt.

Hoe maak ik een screenshot?
Een screenshot maken kan door de powerknop en volume-omlaag ongeveer een seconde samen in te drukken.

Kan ik apps naar de SD-kaart verhuizen?
Nee, dat kan niet. Apps worden altijd geïnstalleerd op het interne geheugen van 11,7GB. Er is geen onderverdeling meer in een deel voor apps en een deel voor media.

Ik ben de voorbeeldafbeeldingen en video's verloren, kan ik die ergens terugvinden?
Je kan alles hier downloaden: afbeeldingen - video's.

↺ Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/whiteback.png

Tips en tricks

Xperia-toetsenbord (Instellingen > Taal en invoer > Xperia-toetsenbord, het instellingenknopje)
Bij de toetsenbordinstellingen kan je het toetsenbord een andere skin geven en bepaalde knoppen in- of uitschakelen. Zo kan je bijvoorbeeld lang op A drukken voor @. Deze opties zitten in het submenu Toetsenbordvormgeving.

Gebruik je regelmatig twee talen door elkaar, of spreek je Nederlands met some English words? Met de tweetalige woordsuggesties (bij Talen) kan je voor twee talen tegelijk correcties krijgen: je hoofdtaal en de aanvullende taal.

Walkman
Walkman kan automatisch artiestafbeeldingenen en album art downloaden. Om deze procedure te starten ga je naar Walkman > Mijn muziek > Menuknop (drie puntjes rechtsboven) > Muziekinfo downloaden. Let op! Zorg ervoor dat "Bestaande informatie bijwerken" niet aangevinkt is. Met deze optie ingeschakeld wordt juiste informatie regelmatig vervangen door foute informatie. Deze functie werkt het best wanneer alle tags correct zijn.

Je kan in de "Mijn muziek"-weergave van Walkman snelkoppelingen naar artiesten, albums, nummers en afspeellijsten weergeven. Om een snelkoppeling toe te voegen druk je lang op de artiest/afspeellijst/... en kies je voor "Toevoegen als snelkoppeling". Door lang te drukken kan je alle snelkoppelingen verplaatsen.

Wil je in de "Mijn muziek"-weergave bepaalde snelkoppelingen verbergen (Muziek van vrienden bijvoorbeeld)? Als je in die weergave op menu drukt kan je bij "Zichtbare items" zelf kiezen wat je zichtbaar wil maken.

Op zoek naar de opties shuffle en repeat? In de "Afspelen..."-weergave kan je op de albumhoes tappen om meer opties weer te geven. Zo kan je shuffle en repeat inschakelen, maar ook snel een nummer delen via Facebook of het toevoegen aan je favorieten. Als je op het Infinity-knopje (Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/infinity.png) drukt krijg je enkele opties waarmee je snel songteksten, video's en artiestinformatie kan vinden.

Ben je die meldingen over het uittrekken van de lader na het opladen beu?
Je kan deze meldingen uitschakelen met deze truc: Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) > com.sonyericsson.unplugchargerreminder > "Meldingen weergeven" uitvinken en de meldingen worden niet meer getoond.

Hoe kan ik die bladwijzers van Sony uit Chrome verwijderen?
Via de gewone manier kan dat niet, maar met een omweg kan je ze toch verbergen. Ga naar Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles). Daar staan twee apps die beginnen met com.android.providers.partnerbookmarks (een van 8Kb en een van 32Kb). Beide apps schakel je gewoon uit. Herstart daarna even Chrome volledig (uit de lijst met recente apps wegvegen) en de vaste bladwijzers zijn verdwenen!

Kan ik voorgeïnstalleerde apps van m'n telefoon verwijderen?
Sommige kan je verwijderen op de gewone manier (in het overzicht op de menuknop rechtsboven > Verwijderen), maar er zijn apps die je niet kan verwijderen. Je kan die apps wel volledig uitschakelen via een omweg.

Opgelet! Bepaalde apps uitschakelen kan tot een instabiel systeem leiden. Het is veiliger om de niet-verwijderbare apps gewoon in een rommel-mapje te groeperen. Toch bepaalde apps uitschakelen? Bij Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) kan je de meeste systeemapps uitschakelen. Uitgeschakelde apps zijn vergelijkbaar met verwijderde apps, met als verschil dat je ze met één tap terug kan installeren. Sommige systeemapps hebben andere systeemapps nodig, bepaalde apps uitschakelen kan tot een hoop FC's leiden. Let dus goed op. Uitgeschakelde apps komen helemaal onderaan de lijst, langs daar kan je ze terug inschakelen.

↺ Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/blackpeep.png

Sony's standaardsoftware flashen

Nog niet mogelijk, nog heel even geduld!

↺ Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/whitewater.png

Reviews

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/review.png
↺ Inhoud

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/xpztopic/explode.png

Video's

↺ Inhoud

TS door AmbroosV, bepaalde elementen van CLB.

[ Voor 118% gewijzigd door CLB op 05-09-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Gereserveerd voor uitbreiding TS -

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 23-02-2013 13:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 12:08
Mooie TS!

Nog even een herhaling van mijn vraag in het vorige topic:

Hoe is de kwaliteit van de luidspreker/microfoon nadat de telefoon onderwater is geweest?

Een vriend van mij heeft een waterproof Samsung smartphone gehad, en hij moest zijn telefoon gewoon rustig één of twee dagen laten drogen omdat de microfoon en earpiece anders nauwelijks bruikbaar waren.

Is dit bij de XZ ook zo, of kan je het water er gewoon uitblazen en weer normale telefoongesprekken voeren?

Ik wil deze telefoon komende zomer veel (zakelijk) op/in het water gaan gebruiken, dan is het natuurlijk niet handig wanneer ik een dag niet kan bellen als ik in het water gevallen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je merkt wel wat verschil maar je blijft normaal wel verstaanbaar. Het duurt niet zo lang voor alles terug volledig droog is, maximum een paar uurtjes.

En thanks, ik heb me een hele tijd geamuseerd met het transparant maken van sommige afbeeldingen!

[ Voor 29% gewijzigd door AmbroosV op 23-02-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je de comma en punt mist op het toestenbord, de volgende tip:
YouTube: Xperia Z missing dot

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Mooi gedaan weer deze TS. Superzz.

Ik lees zojuist wederom dat Apps altijd geïnstalleerd worden op het interne geheugen van 11,7Gb. Nu vraag ik me af hoe dat moet met mijn Navigon routeplanner kaarten.. Vrij statische data en van de hele EU al > dan 2,5Gb.
Dat is zonde van mijn interne geheugen maar wil het wel direkt beschikbaar hebben eigenlijk. Downloaden
wanneer nodig is mogelijk een andere denkwijze en dus een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

johnhere schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:12:
Mooi gedaan weer deze TS. Superzz.

Ik lees zojuist wederom dat Apps altijd geïnstalleerd op het interne geheugen van 11,7Gb. Nu vraag ik me af hoe dat moet met mijn Navigon routeplanner kaarten.. Vrij statische data en van de hele EU al > dan 2,5Gb.
Dat is zonde van mijn interne geheugen maar wil het wel direkt beschikbaar hebben eigenlijk. Downloaden
wanneer nodig is mogelijk een andere denkwijze en dus een optie...
Je kan apps ook verplaatsen naar je extern geheugen toe.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Yorin schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Als ik het goed begrepen heb (hope not) kan dat (standaard rom) niet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yorin schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Jammer genoeg is dat niet mogelijk.

@tweemaal hierboven, misschien kan je in Navigon zelf opgeven dat hij de kaartdata naar de externe SD moet kopiëren ipv het interne geheugen (dat trouwens ook /sdcard noemt, externe sd is /ext_card).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 15:25
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:01:
Je merkt wel wat verschil maar je blijft normaal wel verstaanbaar. Het duurt niet zo lang voor alles terug volledig droog is, maximum een paar uurtjes.

En thanks, ik heb me een hele tijd geamuseerd met het transparant maken van sommige afbeeldingen!
oke gelukkig want ik heb hem uitgetest....terwijl ik aan het douchen was ...maar als ik opeens muziek aanzette was het opeens alsof iedere dubstep nummer in Adele veranderd was.....

edit: he het is weer terugveranderd in Skrillex....

beter :D

enige nadeel bij mij is dat het sd compartimentje soms niet goed sluit als er een micro sd in zit.

Is dit bij meerdere mensen het geval?

[ Voor 15% gewijzigd door Ienni1983 op 23-02-2013 14:27 ]

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219403

ik ben niet goed mee, is SD dan enkel voor media?
en dingen zoals appMgr 3 (vroeger app2sd) zoals ik nu op htc desire draai doen het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:16:
[...]

Jammer genoeg is dat niet mogelijk.

@tweemaal hierboven, misschien kan je in Navigon zelf opgeven dat hij de kaartdata naar de externe SD moet kopiëren ipv het interne geheugen (dat trouwens ook /sdcard noemt, externe sd is /ext_card).
Mmm heb Navigon na een full wipe (HTC Sensation) nog niet geinstalleerd. Het kan waarschijnlijk wel iig op diverse manieren. Of het tijdens installatie van Navigon of achteraf onder settings kan zal ik testen volgendeweek als 'one son of a Sony' binnen is. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door johnhere op 23-02-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-03 12:04
Heb hem net inclusief hoofdtelefoon mogen ontvangen. (via t-mobile, 18e deze maand besteld)

Ik wilde eigenlijk geen WAUW gaan zeggen, maar ik doe het toch!

WAUW <-- let wel, eerste indruk!

De hoofdtelefoon is geweldig, ziet erg goed uit en levert voor mij ongekende kwaliteit af. (al zou ik liegen als ik zou zeggen dat ik extreem veel vergelijkingsmateriaal heb gehad, slechts 4 hoofdtelefoons van verschillende merken - daarbij zijn deze allemaal goedkoper geweest dan dat deze is)

Ondanks dat ik lichtelijk opmerk wat andere bedoelen over de kijkhoeken van het scherm moet ik zeggen dat de meeste mensen die hier over klagen toch echt hun string uit hun bilspleet moeten halen. Het scherm is mooi en geeft goede kleuren weer. Naar mijn mening iets ---> echt maar iets ---> minder warme kleuren dan mijn Htc One x. Gek genoeg is het scherm in uiterste helderheid wel helderder dan mijn One X.

In een review die ik gister had gelezen stond dat het toestel 'One speedy son of a Sony'-toestel is.. de reviewer had gelijk. Maar mijn HTC One X is ook razend snel, en daar staan al tig apps op - op deze nog niet (op de meegestuurde rotzooi van t-mobile na dan).

De speaker kwaliteit is echt niet om over naar huis te schrijven, maar ik heb deze ook niet heel veel gebruikt bij mijn htc one x.. gek genoeg denk ik wel dat dit toch beter had gekund. Ik denk ook te weten dat dit te maken heeft met de waterdichtheid van het toestel zoals velen voor mij ook al hebben gezegd.

Hij is kwa grote natuurlijk iets groter dan mijn htc one x, slechts een paar mm, hij ligt ontzettend fijn in de hand en ondanks dat ik een man ben van zeer klein formaat - 174 (mijn handen ook) heb ik een goede grip op het toestel.

De camera.. geen idee wat ik hier over moet zeggen...Ik ben namelijk geen ervaren fotograaf. Ik ben niet onder de indruk, maar teleurgesteld ook niet. Mijn Htc one x maakt namelijk geweldige foto's en deze out of the box minder 'geweldige' foto's. Ik heb het idee dat aan een update het e.e.a wel zal verhelpen. Hij focust naar mijn mening niet echt goed <- nogmaals dit is mijn eerste indruk. Uitvoerig testen zal ik later doen. Van kort bij heeft mijn htc wel moeite met het focussen, dat heeft deze dan weer niet. Ik heb een foto gemaakt van mijn toetsenbord, waarop ik deze aan mijn vriendin liet zien en zij gelijk een vies gezicht trok. (waarschijnlijk omdat het toetsenbord niet echt schoon is :D, de foto maakt dus wel foto's in goede kwaliteit van dichtbij)

De browser, chrome.. ook niet de eerder genoemde vertraging meegemaakt. Ik gebruik de chrome browser op mijn htc one x ook.. en deze is (ook al is het verschil niet groot) minder snel dan de XZ.

Ik ga snel even verder.. tot nu toe erg tevreden met mijn aankoop! Ik zal later vandaag als ik er meer mee in de weer ben geweest nog wat dingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 23:44
[quote]AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:
Ben je die meldingen over het uittrekken van de lader na het opladen beu?
Je kan deze meldingen uitschakelen met deze truc: Instellingen > Apps > twee swipes naar links (categorie Alles) > com.sonyericsson.unplugchargerreminder > "Meldingen weergeven" uitvinken en de meldingen worden niet meer getoond.
Bedankt voor deze!

Ik heb verder ook deze volledig uitgeschakeld:
  • Japanese keyboard layout
  • Mono
  • POBox Touch
  • Sakura
  • SkinSelector
  • Socialife
  • Sprookjesbos (wtf?)
  • TV-starter
  • Woody
  • Xperia Music Likes
  • Xperia Twitter setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:41
Ik ben stiekem eigenlijk net zo benieuwd naar de koptelefoon als de telefoon zelf. :P Wil al erg lang een mooie koptelefoon, dus dit was echt een geweldige deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 16:16
Jitsert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:43:
Heb hem net inclusief hoofdtelefoon mogen ontvangen. (via t-mobile, 18e deze maand besteld)

Ik wilde eigenlijk geen WAUW gaan zeggen, maar ik doe het toch!

WAUW <-- let wel, eerste indruk!

*knip*
Bedankt voor je bevindingen :*) ! Klinkt allemaal goed, heb wat ervaringen met een HOX van een maatje maar moet het nog altijd doen met een HTC Desire dus voor mij zijn alle stappen wel vooruit! Poeh kan niet wachten tot ie hier ook binnenkomt 27ste (CB).
@ Topicstarters puikwerk mannen _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Armada. schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:50:
Ik ben stiekem eigenlijk net zo benieuwd naar de koptelefoon als de telefoon zelf. :P Wil al erg lang een mooie koptelefoon, dus dit was echt een geweldige deal.
Ik ook, begon te twijfelen over de telefoon door de review van Tweakers en door de HTC One, maar door de koptelefoon heb ik mijn pre-order laten staan. Helaas wel bij Vodafone dus moet nog tot volgende week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Na een dag gebruiken ben ik nog steeds erg enthousiast over het toestel. Enige echte nadeel vind ik de speaker, die klinkt gewoon erg krakerig en mono in vergelijking met de heldere stereo speakers van mijn iPhone 4. De accu gaat wel snel leeg maar ik gebruik hem nu ook wel extreem. Heb dit nog niet uitvoerig getest, omdat hij standaard aan de lader hangt als ik op de bank zit.

Verder toptoestel, ik heb zeker geen spijt. De headphone heb ik nog niet eens uitgepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Camera shootout met de iPhone 5 en Xperia Z:
YouTube: Xperia Z Vs iPhone 5 - SHOOTOUT - Which is Best?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 219403 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:28:
ik ben niet goed mee, is SD dan enkel voor media?
en dingen zoals appMgr 3 (vroeger app2sd) zoals ik nu op htc desire draai doen het ook niet?
Inderdaad, de SD is enkel voor media nog echt bruikbaar.

Je hebt nu wél het volledige interne geheugen ter beschikking van apps. Er is geen onderscheid meer tussen /data en /sdcard. 11,7GB voor apps lijkt me toch in de buurt van voldoende komen als je gewoon al je media op je SD gooit.

Tussen haakjes, er staat standaard een hoop democontent op de telefoon. Via Astro (of een andere file manager) kan je de mappen /demovideo, /image en de twee video's in /video gewoon verwijderen om iets meer ruimte te hebben. Ik ga straks even een zip op m'n Dropbox gooien met alle democontent in zodat je die later toch nog kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:12:
[...]

Inderdaad, de SD is enkel voor media nog echt bruikbaar.

Je hebt nu wél het volledige interne geheugen ter beschikking van apps. Er is geen onderscheid meer tussen /data en /sdcard. 11,7GB voor apps lijkt me toch in de buurt van voldoende komen als je gewoon al je media op je SD gooit.

Tussen haakjes, er staat standaard een hoop democontent op de telefoon. Via Astro (of een andere file manager) kan je de mappen /demovideo, /image en de twee video's in /video gewoon verwijderen om iets meer ruimte te hebben. Ik ga straks even een zip op m'n Dropbox gooien met alle democontent in zodat je die later toch nog kan terugvinden.
11.7 GB zou idd moeten volstaan voor apps, maar denk dat ik toch liever mn copilot navigatie op sdkaartje had staan, scheelt er ineens toch een dikke 2 GB van... ook games als vice city enz zijn best zwaar dan. mss niet op korte termijn, maar in the long run lijkt dat interne geheugen dan toch weer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er gewoon vanuit dat dat naar de SD-kaart verplaatst kan worden :)
Anders zou je met twee spellen en wat navigatie-software klaar zijn met installeren :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt er vanaf hoe goed de apps geschreven zijn... Omwille van compatibiliteit is het interne geheugen gemount als /sdcard. De SD is gemount als /ext_card. Wanneer spellen, navigatie-apps, Spotify, ... hun data downloaden is dat meestal naar /sdcard, dus nog steeds naar het interne geheugen. Als je het pad niet zelf kan opgeven ga je al heel veel geluk moeten als je dingen naar de externe SD wil verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Dus het beste van twee werelden (HTC one + XZ), slappe hap dus. Blij met mijn XZ.
http://www.sammobile.com/...axy-s-iv-with-bootscreen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
johnhere schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:43:
Dus het beste van twee werelden (HTC one + XZ), slappe hap dus. Blij met mijn XZ.
http://www.sammobile.com/...axy-s-iv-with-bootscreen/
Plastic :P

Ambroos, kun je misschien even een linkje naar dit topic plaatsen in het vorige topic (deel 1)? Handiger voor de mensen die via myreact lezen en voor de mensen die het topic teruglezen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Cyleo op 23-02-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topic staat op slot, daar is niks meer aan te doen door users, alleen modjes kunnen klussen daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:58:
Topic staat op slot, daar is niks meer aan te doen door users, alleen modjes kunnen klussen daar :p
En kijk eens wat Ambroos sinds kort is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Cyleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:
[...]

Dat had ik ook nog niet gezien. Tof!

Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, vorige topic bijgewerkt, hoop dat het nu wat duidelijker is :) En thanks!

Wat zijn de eerste meningen over het scherm nu? Jitsert (profiel) heeft zijn mening al gegeven maar ik ben benieuwd wat de andere niet-objectievelingen ervan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
Ik denk erover de Xperia Z aan te schaffen, maar ik vraag me af of de kijkhoeken en geluidskwaliteit nu echt hinderlijk zijn of eigenlijk totaal niet. Ik heb nu een Desire HD en kan daarvan geen tests vinden waarmee ik beide toestellen goed kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:
Wait whut... missed it :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 23:43
Ik heb de Z vanmiddag in de Tmobile shop even geprobeerd. Moet zeggen dat het inderdaad een heerlijk toestel is! En aangezien ik nog niet eerder een smartphone heb gehad kon ik niet direct vergelijken, maar de kritiek op de kijkhoeken herken ik totaal niet. Naar mijn mening slechts voor de echte die-hard telefoonliefhebber een issue, anders totaal niet...

Ik vond wel het design in het echt minder mooi dan dat ik digitaal heb gezien, stiekem toch een groot inspiratieloos blok waar toch enkele finesses bij ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 17:06
ik ben zelf sinds gisteren eigenaar van de nieuwe Xperia Z.
Ik kom zelf af van een LG optimus 2x speed dus het vergelijkingsmateriaal is nogal brak maar is zal mijn eerste bevindingen hier uittypen.

Het scherm: Wauw, Heerlijk de scherpte en geweldig met lezen. Er word geklaagd over kijkhoeken en ik snap wel dat hier over word geklaagd, de kleuren vervagen wel snel maar persoonlijk maakt mij dat het niet veel uit, zelfs helemaal schuin kan ik het nog lezen ondanks dat het er minder mooi uit ziet.

Over de speakers ben ik kort, ik heb 2x getelefoneerd en vond het zelf geweldig klinken, nou kom ik dus af van de optimus 2x speed wat nogal een sprong terug is. Heb de speakers nog niet echt voor muziek gebruikt maar dit vind ik niet echt belangrijk. Kreeg ook van mijn ouders/vrienden te horen dat ik een stuk duidelijker ben te verstaan.

Tot zover gaat de accu best aardig mee, na 8 uurtjes slaap 4/5% naar beneden ongeveer (geen stamina modus). Het gaat snel maar dat komt natuurlijk door overmatig gebruik.
Heb de mobiel een paar keer schoongemaakt (water) en het werkt prima, zelfs even kort mee gedoucht wat moeizaam besturen is maar wel erg leuk

enig nadeel vind ik momenteel dat het scherm net ietsje lager ligt dan de buitenkant. Als je langs de rand gaat met je vinger schuurt het een beetje :?

Ik ben erg tevreden met deze aankoop!
ben nog een half uurtje online, wil best wat vragen beantwoorden

[ Voor 7% gewijzigd door osseh op 23-02-2013 18:00 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:07
Hoelang ging de batterij mee bij overmatig gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
banaliteit schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:03:
ik zal vandaag er even een test mee doen, heb 2 uurtjes gta vice city gespeeld maar dan ging 't erg snel. in die 2 uur rond de 30/35% gok ik
zal even wat foto's maken. heb geen cameratje maar kan wel me oude mobiel gebruiken ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Y61nCWKCp9c/USj56H73-FI/AAAAAAAAAJk/psAdyGB8RO4/s512/IMG_20070101_011355.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-aRNgvoFTPeA/USj-E_lws8I/AAAAAAAAAM8/VC9wdhUGGAU/s720/IMG_20130223_183151.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-tZDiZshkVXI/USj-FC6MULI/AAAAAAAAANE/yI3zhSXB80s/s720/IMG_20130223_183209.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Z2iiAWrXrkA/USj9tBfjx4I/AAAAAAAAAME/tzjSFArDvCw/s720/IMG_20130223_183105.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ddwuNTjhavw/USj989lA_xI/AAAAAAAAAMk/hLQ5nZ_TEgo/s720/IMG_20130223_183139.jpg
van gta is allemaal op z'n felst
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-88egIhOZkJk/USj9rBjBaqI/AAAAAAAAALs/b9CjUTbVONs/s576/IMG_20130223_182759.jpg
(niet op z'n felst)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-nDrDswkI3g8/USj9pr0KqSI/AAAAAAAAALQ/nPIYb6mLtlc/s576/IMG_20130223_182732.jpg
tjsa.. dit is dan wel weer jammer

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-JA47yBg4XKU/USkC0gfF4dI/AAAAAAAAANY/C4Y8daO9Y3U/s1024/DSC_0001.jpg
laatste fotootje, geschoten met de Xperia
kkmah7 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:34:
Heeft iemand van jullie ook een probleem met de notificatieled lamp?
Hij werkt prima als de lader eraan zit (oranje/rood etc.) maar voor whatsapp en facebookmeldingen en dergelijke doet hij het niet :? . Ik heb staminamode uit staan.
gaat bij mij prima, ik krijg bij facebook een blauwe led en whatsapp gewoon een knipperende witte. (wil deze nog groen hebben)

hoe vinden jullie het klepje van de micro sd kaart trouwens? voelt zelf nogal brak aan aangezien je het gewoon moet aandrukken :( of hoor je het er wel in te klikken?
Edit: Heb het opgezocht in de handleiding.. je moest het ontzettend ver erin drukken 8)7 met een pennetje wou het wel

[ Voor 100% gewijzigd door osseh op 23-02-2013 18:57 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
banaliteit schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:03:
Als je verbinding hebt via WiFi haal je normaal vier à vijf uur screen on time, mogelijk wat meer of minder afhankelijk van met wat voor dingen je bezig bent. Video kijken (met Bravia Engine aan) op gemiddelde helderheid komt neer op ongeveer 4 uur totaal. Als je spelletjes gaat spelen zal het waarschijnlijk snel richting drie uur zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40
Foto's osseh !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
lees de discussies mbt de Z nu al een tijdje.... (lees maand of zo). Vrij snel de Z besteld bij studentmobiel.nl en hopelijk ook met de headphone. Ik heb zelf altijd Sony gehad.... maar dat was nog wel voor het smartphone tijdperk. Heb voor de zaak nog steeds mijn W995 in gebruik. Onverwoestbaar!!!! En daarvoor ook tig Sony varianten gehad. Ben toen overgegaan naar Samsung S... en sinds een jaar de Galaxy Nexus. Maar dat toestel heeft er nu voor gezorgd dat ik voorlopig geen samsung meer wil.

Mijn vriendin heeft de Xperia U, en dat vind ik echt een top toestelletje. Dus laat maar komen die Z. Verwachte levertijd is de 27ste. Ik hoop dat ik ook de headphone erbij krijg al verwacht ik niet dat hij de king of alle monitor headphones V900 kan verslaan (20 jaar oud nu).

Leuk om ieders commentaar en ervaringen te lezen. Ook een bedankje aan AmbroosV voor de vele berichten en de mooie TS. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkmah7
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 10:35
Heeft iemand van jullie ook een probleem met de notificatieled lamp?
Hij werkt prima als de lader eraan zit (oranje/rood etc.) maar voor whatsapp en facebookmeldingen en dergelijke doet hij het niet :? . Ik heb staminamode uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Nu een paar uur in gebruik, telefoneren gaat ook prima. Maar nu komt t. Mijn telefoon maakt een ongezond geluid als ik gebeld word. Alsof hij kortsluiting maakt. Wellicht dat het de watertest is geweest. Al heb ik alles goed dicht gedaan. Ik hoor of iets kraken of kleine kortsluitingkjes. Ik kijk het even aan. Telefoon werkt verder perfect. Streamen naar tv werkt ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan hij inderdaad wel een tijdje doen na een douche, maar zou in de loop van de avond moeten verdwijnen wanneer hij helemaal droog is.

Ik heb gisteren m'n Xperia S nog even aangezet om wat dingen te proberen, als je zo'n Xperia Z hebt gehad kan je blijkbaar echt niet meer terug naar iets met minder DPI. Ik zag echt pixels op m'n S die ik nog nooit eerder had gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:45:
Dat kan hij inderdaad wel een tijdje doen na een douche, maar zou in de loop van de avond moeten verdwijnen wanneer hij helemaal droog is.

Ik heb gisteren m'n Xperia S nog even aangezet om wat dingen te proberen, als je zo'n Xperia Z hebt gehad kan je blijkbaar echt niet meer terug naar iets met minder DPI. Ik zag echt pixels op m'n S die ik nog nooit eerder had gemerkt.
Haha, kan het mij bijna niet voorstellen :P Heb zelf de S en heb nog nooit een pixel gezien. Nog even wachten tot coolblue begint met uitleveren en dan zal ik het weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand die het toestel al heeft als 1.99 eur uitgegeven aand e app Camera ZOOM FX?(een van de populairste betaalde apps)
mij interesseert de functie om de hardwareknoppen in te stellen, de standby-knop als shutter meerbepaald.
ook mogelijk de jpeg compressie wat terug te schroeven mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Haha, kan het mij bijna niet voorstellen :P Heb zelf de S en heb nog nooit een pixel gezien. Nog even wachten tot coolblue begint met uitleveren en dan zal ik het weten ;)
In het begin zag ik het verschil qua pixel density ook niet, maar ik heb vorige week voor de eerste keer exclusief de Z gebruikt en daarna merk je het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:14:
[...]

In het begin zag ik het verschil qua pixel density ook niet, maar ik heb vorige week voor de eerste keer exclusief de Z gebruikt en daarna merk je het toch.
Zonder de Z merk ik dat al bij de S door gewenning na 1 jaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 09:21
Ambroos, heb jij misschien een Xperia S of T backup van TitaniumBackup direct op de Z gezet? Ben erg benieuwd of dit kan.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 219403 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:11:
heeft iemand die het toestel al heeft als 1.99 eur uitgegeven aand e app Camera ZOOM FX?(een van de populairste betaalde apps)
mij interesseert de functie om de hardwareknoppen in te stellen, de standby-knop als shutter meerbepaald.
ook mogelijk de jpeg compressie wat terug te schroeven mss?
Heb het net even getest (en dan een refund aangevraagd). Je kan de standbyknop niet anders toewijzen, de volumeknoppen kan je wel gebruiken om foto's mee te schieten (onder water bijvoorbeeld). JPEG-compressie kan dan op 100%, maar gaat niet heel veel verschil maken.
laarom schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:21:
Ambroos, heb jij misschien een Xperia S of T backup van TitaniumBackup direct op de Z gezet? Ben erg benieuwd of dit kan.
Sorry, nooit root gebruikt. Had met PC Companion wel een backup van m'n S gemaakt, apps zelf terug erop gezet. De meeste apps hadden netjes hun data terug na een terugplaatsing, enkele games echter niet (vermoed dat die hun data ergens in een bestand opslaan).

[ Voor 26% gewijzigd door AmbroosV op 23-02-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:21:
[...]

Heb het net even getest (en dan een refund aangevraagd). Je kan de standbyknop niet anders toewijzen, de volumeknoppen kan je wel gebruiken om foto's mee te schieten (onder water bijvoorbeeld). JPEG-compressie kan dan op 100%, maar gaat niet heel veel verschil maken.
U, mijn heer, bent een held _/-\o_ dank voor de test :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:03
Hoe wordt het opstarten van de camera ervaren? In diverse reviews hebben ze het over 5 sec, lijkt me erg lang.

Mooi om de eerste ervaringen te lezen. Dat het een
Vingerprintmagneet is maakt me niks uit, dat is m'n iphone 4 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Art schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:35:
Hoe wordt het opstarten van de camera ervaren? In diverse reviews hebben ze het over 5 sec, lijkt me erg lang.
De eerste keer opstarten (per boot) kan inderdaad wel vijf seconden duren. Daarna is het vrijwel instant. Lijkt me een bug in de eerste software, bij de telefoons van vorig jaar was het bijna altijd instant en die waren qua hardware toch wel wat minder. Ze lezen bij Sony de reviews aardig wat mee en zullen het wel gemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
B-Art schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:35:

Mooi om de eerste ervaringen te lezen. Dat het een
Vingerprintmagneet is maakt me niks uit, dat is m'n iphone 4 ook.
opstarten duurt bij mij +/- 3 seconden, wat best wel lang is. Het nemen van foto's zelf gaat daarentegen echt onzettend snel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:03
Top, wat een snelle antwoorden :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 17:09
Ik heb hem een aantal keer onder water gehad en nu is mijn geluid uit mijn speaker rechts onderin weg, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Speaker even uitblazen.

Eigenaren: kunnen jullie wat fotos in een huiskamer met kunstlicht maken? Met en zonder flits? De fotos vam buiten zijn altijd wel oke, bij weinig licht zie je meestal wel uit welk silicum een chip is gesneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420421

Oh wat een heerlijk toestel, ik vind hem ook lang mee gaan. Gaat in ieder geval langer mee dan mijn note 1, en het scherm is mooi en typt veel fijner.

zit inderdaad zon laagje (screenprotector) gebeuren op. Van week ff langs winkels kijken of ze van die flipovers gebeuren hebben er voor. Ben toch bang dat het scherm krast of iets..

Kan hem nooit ergens in doen om te beschermen namelijk..

Hij is nu aan opladen en dan ga ik er apps opgooien ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Anoniem: 420421 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:28:
Oh wat een heerlijk toestel, ik vind hem ook lang mee gaan. Gaat in ieder geval langer mee dan mijn note 1, en het scherm is mooi en typt veel fijner.
Klinkt goed. Coolblue where are you.... ou 8) _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
Dit werkt niet, het geluid is helemaal niet aanwezig of lijkt er niet vandaan te komen. Het klinkt ook een beetje kortsluitingsachtig.
Jitsert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:41:
Nu een paar uur in gebruik, telefoneren gaat ook prima. Maar nu komt t. Mijn telefoon maakt een ongezond geluid als ik gebeld word. Alsof hij kortsluiting maakt. Wellicht dat het de watertest is geweest. Al heb ik alles goed dicht gedaan. Ik hoor of iets kraken of kleine kortsluitingkjes. Ik kijk het even aan. Telefoon werkt verder perfect. Streamen naar tv werkt ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
DawgerDoc schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Speaker even uitblazen.

Dit werkt niet, het geluid is helemaal niet aanwezig of lijkt er niet vandaan te komen. Het klinkt ook een beetje kortsluitingsachtig.

[...]
heb het zelf meerdere keren onder water gehad, klonk soms wat blikkerig maar werkte altijd wel. ik zou nog een dagje wachten, paar keer uitblazen. mocht dit niet werken direct terug gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
osseh schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:44:
[...]

heb het zelf meerdere keren onder water gehad, klonk soms wat blikkerig maar werkte altijd wel. ik zou nog een dagje wachten, paar keer uitblazen. mocht dit niet werken direct terug gaan :/
Bem ik ook van plan.. Ik neem aan dat hij het morgen ochtend gewoon doet. Water is niet altijd direct weg .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
DawgerDoc schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:55:
[...]

Bem ik ook van plan.. Ik neem aan dat hij het morgen ochtend gewoon doet. Water is niet altijd direct weg .. :P
Ik heb geleerd dat blazen inzake electronica enz. nooit goed is. In opgesloten ruimte blaas je stof of in dit geval water de verkeerde kant op. Is het een idee om met een rietje wat vacuum op te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
johnhere schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:01:
[...]

Ik heb geleerd dat blazen inzake electronica enz. nooit goed is. In opgesloten ruimte blaas je stof of in dit geval water de verkeerde kant op. Is het een idee om met een rietje wat vacuum op te wekken?
Dat kan ook een goede zijn.

** Net even geprobeerd, iets beter. Nu even wachten tot hij helemaal opdroogt.. **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 10:01
DawgerDoc schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:06:
[...]

Dat kan ook een goede zijn.

** Net even geprobeerd, iets beter. Nu even wachten tot hij helemaal opdroogt.. **
Helpt deze applicatie daarvoor niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
Psyram schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:09:
[...]

Ik zal het even proberen.. Ik update over een minuut wel weer.

Hij lijkt te werken.. aangezien het geluid wat hij maakt erg veel harder wordt.

** Nee, het werkt niet. Ik laat hem gewoon verder drogen. **

[ Voor 18% gewijzigd door DawgerDoc op 23-02-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 10:01
DawgerDoc schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:10:
[...]

Ik zal het even proberen.. Ik update over een minuut wel weer.

Hij lijkt te werken.. aangezien het geluid wat hij maakt erg veel harder wordt.

** Nee, het werkt niet. Ik laat hem gewoon verder drogen. **
Was te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Psyram schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:09:
[...]

Kicken! haha nog nooit van gehoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Net die app wat hierboven staat geprobeerd, geen succes. Het is trouwens bij mij niet de gewone speaker waar dat geluidje vandaan komt. Maar bij het speakertje bovenaan, waar je naar luister als je aan het telefoneren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:46
Vandaag heb ik de Xperia Z bij een t-mobile shop bekeken, ik moet zeggen dat die kijkhoeken reuze meevallen. Arnoud zei in zijn review dat een filmpje kijken op de tafel al niet ging, hier schrok ik van dus advies aan allen als je twijfelt bekijkt het eerst ff in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jitsert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:44:
Net die app wat hierboven staat geprobeerd, geen succes. Het is trouwens bij mij niet de gewone speaker waar dat geluidje vandaan komt. Maar bij het speakertje bovenaan, waar je naar luister als je aan het telefoneren bent.
Probeer de earphone test eens bij Dialer (telefoon) > *#*#SERVICE#*#* > Service Tests > Earphone test. Goede manier om te bepalen hoe het klinkt.

Nu, het kan wel een paar uur duren voor alles goed droog is, het is op lange termijn in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 12:08
Heb vanmiddag even de XZ getest bij the Phone House in Hilversum. Ook ik (en ik ben altijd erg kritisch) vind dat gedoe over de kijkhoeken behoorlijk overdreven. Ik heb momenteel een Galaxy S3 en die is inderdaad qua kijkhoeken en zwartwaarde beter. Echter is het verlies van contrast niet heel storend, voor zover ik dat in de winkel kon beoordelen. Qua scherpte en kleurechtheid wint de Xperia het op z'n sloffen. Het verschil met de S3 is duidelijk te zien. Ik heb een testafbeelding (deze) gebruikt om beide schermen te vergelijken, zowel met als zonder Bravia Engine.

Het opstarten van de camera-app ging met wisselende snelheid. De ene keer vrijwel direct (veel sneller dan bij de S3), de andere keer duurde het eventjes. In geen geval 3 of 5 seconden waar over gesproken wordt.

Het speakertje klonk vrij blikkerig en het volume kon me niet direct overtuigen. Nu was het wel erg rumoerig in de winkel dus dit heb ik niet echt goed kunnen beoordelen.

Over het algemeen ben ik erg positief en als de batterijduur meevalt is dit absoluut een geschikte opvolger voor mijn S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DawgerDoc
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Probeer de earphone test eens bij Dialer (telefoon) > *#*#SERVICE#*#* > Service Tests > Earphone test. Goede manier om te bepalen hoe het klinkt.

Nu, het kan wel een paar uur duren voor alles goed droog is, het is op lange termijn in ieder geval geen probleem.
Zoals ik al dacht was het gewoon wat water wat erin vast zat, het probleem heeft zich zelf verholpen met wat geduld. Toch één van de nadelen van een smartphone onderwater houden. Maar hoeveel smartphones kan je nou onderwater houden? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Als ik moet kiezen tussen blikkerig geluid of een dode telefoom, dan weet ik t wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Laatst online: 27-04 15:25
418O2 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 23:01:
[...]

Als ik moet kiezen tussen blikkerig geluid of een dode telefoom, dan weet ik t wel...
een dode telefoon? :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jitsert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:44:
Tissue opdraaien en er in steken? Water in je oor stijl :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:54

GVR

Sinds 22 februari nieuwe software beschikbaar op http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-z/, namelijk versie 10.1.A.1.350. Heeft iemand deze al en is er een verschil te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
GVR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:30:
Sinds 22 februari nieuwe software beschikbaar op http://www.sonymobile.com/nl/software/phones/xperia-z/, namelijk versie 10.1.A.1.350. Heeft iemand deze al en is er een verschil te merken?
ik heb deze versie en de mobiel nog niet 1x geupdate. kregen we die niet gewoon vanuit de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik weet zijn er in Frankrijk een paar toestellen die die versie nog niet hadden, maar zelfs mijn demo unit waar ik ondertussen meer dan twee weken mee rondloop zat daar standaard al op.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de productieweek en hardwarerevisie. Onderaan je telefoon staat normaal 13W04 AAB of iets dergelijks. Wat staat daar bij jullie? Wat is jullie SI (1234-5678 oid op de doos) en customization (*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version)? Vermeld ook ineens even welke providerbranding erop zit! Dan kan ik een kleine index opbouwen, gaat later handig zijn bij het debranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06-2023
osseh schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:44:
[...]

ook ik kon het niet laten om het onder water te testen :p ik schrok even dat het geluid ineens daarna erg zacht klonk maar dit schijnt normaal te zijn... na wat google werk kwam ik erachter dat de speaker een uurtje ongeveer nodig heeft om te drogen (bij mij had ik de volledige volume weer terug na een half uurtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
@ ambroos/dawgerdoc.. Geduld is nooit een van mijn beste eigenschappen geweest. Ik heb de test niet gedaan omdat het gekraak weg is sinds vanmorgen.

Ahh.. balen. Het is er nog steeds. Ik wilde je test proberen maar hij herkent het command niet bij mij.

Ik heb een t-mobile branded toestel. Hij is blijkbaar wel simlock vrij. - SI 1270-4169.2

[ Voor 41% gewijzigd door Jitsert op 24-02-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:
Voor zover ik weet zijn er in Frankrijk een paar toestellen die die versie nog niet hadden, maar zelfs mijn demo unit waar ik ondertussen meer dan twee weken mee rondloop zat daar standaard al op.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de productieweek en hardwarerevisie. Onderaan je telefoon staat normaal 13W04 AAB of iets dergelijks. Wat staat daar bij jullie? Wat is jullie SI (1234-5678 oid op de doos) en customization (*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version)? Vermeld ook ineens even welke providerbranding erop zit! Dan kan ik een kleine index opbouwen, gaat later handig zijn bij het debranden.
Ja top. Zodra ik hem heb zal ik die info doorgeven. P.s ligt het aan mij of geeft Sony geen release notes uit bij een software update ? wil graag inzien waar ze aan hebben gesleuteld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXXiV
  • Laatst online: 16-12-2024
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:

1270-4964_R5A - Hi, Unbranded. Bootloader can be unlocked? Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Misschien lichtelijk off topic maar ik ben toch wel erg blij met de meegeleverde headset... Wat een geluid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501038

Anoniem: 57485 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:29:
Misschien lichtelijk off topic maar ik ben toch wel erg blij met de meegeleverde headset... Wat een geluid :9~
Klinkt hij ook goed op de Z? En kan het volume van de Z een beetje hoog op de headset?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 501038 op 24-02-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Anoniem: 501038 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:33:
[...]

Klinkt hij ook goed op de Z? En kan het volume van de Z een beetje hoog op de headset?
Ik kan dit ook wel bevestigen, hij doet het prima op de Z en ook hiermee heb ik een ontzettend zuiver, diep en mooi geluid.. Het enige dat ik niet begrijp is dat hij op mijn One X nog beter klinkt, of dit door de beats toevoeging komt weet ik niet. Het lijkt net alsof de bass nog net iets dieper is. Gek genoeg is die beats toevoeging slechts een ingebouwede equalizer, en in de Z heb je ook de mogelijkheid om deze aan te passen, maar hoe ik het ook aanpas.. het is net niet het geluid als op mijn one x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:27:
Dat is niet helemaal waar :)
Het is inderdaad niks meer dan pre-set equalizer, die je aan of uit kunt zetten. C'est ca :)

Maar vanaf de One X+ wordt er ook gebruikgemaakt van een versterkertje op 2,55 volt.
Op de One wordt hier ook gebruik van gemaakt bij de dual stereospeakertjes, das wel leuk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Ik denk dat we het zelfde bedoelen (of niet :P?) ? of ik weet de exacte technische term niet voor hetgeen dat in de one x zit. Maar voor de mensen die een one x hebben + een z.. test het maar eens. Het is niet alleen veel dieper maar ook veel luider. Met de one x + de hoofdtelefoon heb ik het idee dat mijn hoofd explodeert, met de Z niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan mensen voor wie de notification LED niet werkt voor alle apps, dat lijkt een bekend probleem te zijn. Een factory reset lijkt voor vrijwel iedereen de oplossing te zijn!

Hoe zit het trouwens met jullie productieweek en hardwarerevisie? Onderkant toestel, bvb 13W04 AAB (= 2013 week 4, revisie AAB).

[ Voor 27% gewijzigd door AmbroosV op 24-02-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXXiV
  • Laatst online: 16-12-2024
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:36:
Aan mensen voor wie de notification LED niet werkt voor alle apps, dat lijkt een bekend probleem te zijn. Een factory reset lijkt voor vrijwel iedereen de oplossing te zijn!

Hoe zit het trouwens met jullie productieweek en hardwarerevisie? Onderkant toestel, bvb 13W04 AAB (= 2013 week 4, revisie AAB).
Nog geen last van gehad. Waar ik wel al last van heb is dat wanneer mijn scherm op standby staat (maakt niet uit of deze in stamina mode met Whatsapp allowed staat, of stamina mode uit), ik mijn whatsapp berichten pas 5 tot soms wel 9 minuten later ontvang.

Wanneer ik het scherm van standby afhaal, krijg ik ze wel bijna direct binnen, maar blijkt dat de berichten alweer een aantal minuten van te voren verstuurd zijn. Met mijn oude (HTC Sensation) had ik hier totaal geen last van. Enig idee hoe dat komt? Internet werkt gewoon prima snel, WiFi of alleen 3G veranderd er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
ik heb zelf een Hi telefoon met SI code:1270-4184.3
productie is:13w06 AAC (week 6 2013 dus)
customization code: 1270-4964-R5A

vind eigenlijk niks op de telefoon wat erop lijkt dat 't een HI telefoon is =)
tot zover ook nog geen bugs of iets tegen gekomen, alles werkt top. nou alleen nog een hoesje en die dock van Sony erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, dan hebben ze toch nog een hardwarerevisie gedaan en zou het dus toch kunnen dat er een (klein) verschil is tussen de demo units en retail units!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 15:35
Jitsert schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:40:
[...]

Ik kan dit ook wel bevestigen, hij doet het prima op de Z en ook hiermee heb ik een ontzettend zuiver, diep en mooi geluid.. Het enige dat ik niet begrijp is dat hij op mijn One X nog beter klinkt, of dit door de beats toevoeging komt weet ik niet. Het lijkt net alsof de bass nog net iets dieper is. Gek genoeg is die beats toevoeging slechts een ingebouwede equalizer, en in de Z heb je ook de mogelijkheid om deze aan te passen, maar hoe ik het ook aanpas.. het is net niet het geluid als op mijn one x.
Bij de One X+ zit er ook nog een hardwareversterking in, waardoor de headphone ook echt harder gaat.
Bij de One X zal de bas een kleine boost krijgen als beats aan staat. Kun je hem eens vergelijken met de One X, wanneer Beatsmode uit staat op de one x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je geluidakwaliteit belangrijk vindt, kan je er ook gewoon een amp tussen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

ZiXXiV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:03:
[...]

Nog geen last van gehad. Waar ik wel al last van heb is dat wanneer mijn scherm op standby staat (maakt niet uit of deze in stamina mode met Whatsapp allowed staat, of stamina mode uit), ik mijn whatsapp berichten pas 5 tot soms wel 9 minuten later ontvang.

Wanneer ik het scherm van standby afhaal, krijg ik ze wel bijna direct binnen, maar blijkt dat de berichten alweer een aantal minuten van te voren verstuurd zijn. Met mijn oude (HTC Sensation) had ik hier totaal geen last van. Enig idee hoe dat komt? Internet werkt gewoon prima snel, WiFi of alleen 3G veranderd er niks aan.
Powersaving aan bij wifi in standby? Ff naar wifi menu en dan geavanceerde opties. Whatsapp is trouwens de laatste paar dagen niet bepaald stabiel merk ik (nog geen XZ hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420421

Even een vraagje, in het boekje staat zwemwater, strandwater is hij niet waterdicht tegen. Ook niet tegen heet water, maar wat is de definitie van heet water. Omdat ik ook las dat sommige er mee gedouched hadden. Dat is dan niet te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Anoniem: 420421 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:26:
Even een vraagje, in het boekje staat zwemwater, strandwater is hij niet waterdicht tegen. Ook niet tegen heet water, maar wat is de definitie van heet water. Omdat ik ook las dat sommige er mee gedouched hadden. Dat is dan niet te heet?
lijkt me ook niet goed, heet douche water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
ik heb me hetzelfde afgevraagd, qua zeewater kan het me goed voorstellen (zout werkt niet echt lekker met mobieltjes) en met afwaswater en chemicalien natuurlijk ook. Ik heb er zelf mee gedoucht en dit werkte prima. Ik neem aan dat de grens uiteindelijk ligt bij een te hoge druk van het water (metertje of 2/3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 19-02 12:38
beetje jammer dat van zeewater,ik wilde er nog wel mooie fotos mee maken van vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
roflexx schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:32:
beetje jammer dat van zeewater,ik wilde er nog wel mooie fotos mee maken van vissen.
ik denk eerlijk gezegd wel dat dit gewoon is om zichzelf in te dekken, had gehoord op een forum dat een sony medewerker er gewoon mee het zeewater is ingegaan en dat dit prima werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb nu vele reviews gezien. En ik moet toch eerlijk zeggen dat tweakers totaal niet objectief is over de experia Z. Ze zijn zelfs negatief over zaken waar je eigenlijk super positief over hoort te zijn. Zoals de kijkhoek,... Ook de prijs vinden ze dan weer te duur. 50 tot 80 euro is precies niet veel verschil voor hen,... Toch een beetje bizar allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 14:29
Lijkt me zeer warm tot kokend water i.v.m. overhitting van de chips en het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jitsert schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:40:
[...]

Omdat ik het geluid van de One X veel te bassig vind is het misschien een optie om de clearbass/megabass in de walkman speler aan te zetten? En wat hoog in te stellen.
Pagina: 1 2 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.