Acties:
  • 0 Henk 'm!
B!g Boss schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:33:
Ik heb nu vele reviews gezien. En ik moet toch eerlijk zeggen dat tweakers totaal niet objectief is over de experia Z. Ze zijn zelfs negatief over zaken waar je eigenlijk super positief over hoort te zijn. Zoals de kijkhoek
Hmmja want de kijkhoeken zijn uitermate goed 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05:20
CLB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Hmmja want de kijkhoeken zijn uitermate goed 8)7
Maar ze zijn ook niet belabberd slecht, matig is het juiste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb nu vele reviews gezien. En ik moet toch eerlijk zeggen dat tweakers totaal niet objectief is over de experia Z. Ze zijn zelfs negatief over zaken waar je eigenlijk super positief over hoort te zijn. Zoals de kijkhoek,... Ook de prijs vinden ze dan weer te duur. 50 tot 80 euro is precies niet veel verschil voor hen,... Toch een beetje bizar allemaal...
De tweakers review is de beste van ze allemaal, arnoud wokke is de meest objectieve journalist waar je reviews van kan lezen. Kijkhoeken zijn belabberd, voor iemand die privacy wil is dat een plus punt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420421

M-en-M schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Lijkt me zeer warm tot kokend water i.v.m. overhitting van de chips en het paneel.
vorige keer zag ik iemand die zn mobiel in de soep had laten vallen.. en zeepsop van het bad maar daar moet hij volgens t boekje toch niet tegen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503152

Hoe doet de speaker het? Zuiver en Db?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ook wel erg benieuwd naar de accu, nu hangt mijn 4s al vaak 2x op een dag aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 13:55

Zuurstok

Passionately curious

sedad schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:46:
[...]

Maar ze zijn ook niet belabberd slecht, matig is het juiste woord.
Vind jij. :) Een review is per definitie een subjectief artikel, die je dan ook als zo danig moet ontvangen. Discussiëren over bepaalde woorden in een review is imo echt nutteloos. Wanneer ben je blij? Zodra de review er helemaal op aangepast is wat jij vind? Maar dat zal weer ten koste gaan van hun professionele mening. Hun mening is gebasseerd op hun maat lat. Als zij een iphone 5 ernaast leggen, en jij een nokia 3310, denk je dan niet dat er andere meningen uit komen?

Het is net als discussiëren met een koe.. lekker nutteloos.

On topic: waarschijnlijk dat ik dinsdag er ook 1 ophaal. Zat nog heel erg te twijfelen tussen de Z en de T, met als voornaamste reden de grootte, maar ik denk wel dat ik eraan kan wennen. En de voordelen wegen imo niet op tegen de nadelen.

Ben benieuwd !! Kom van een iphone 4, en ben eigenlijk wel helemaal klaar met het IOS platform. (hiervoor een desire z gehad, dus ben bekend met android)
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:51:
[...]
Kijkhoeken zijn belabberd, voor iemand die privacy wil is dat een plus punt ja ;)
Dit vind ik serieus best een pluspunt voor mij. Ik heb echt een hekel aan van die nieuwsgierige mensen die in de trein/bus even op je telefoon kijken, als ze naast je zitten. Met mijn iphone 4 zat ik altijd al in gedachte met 'volgens mij zijn die kijkhoeken zo goed, dat mijn buurman gewoon op het moment lekker mee kan lezen'. In dat geval vind ik het dan ook best een positief iets.

Overigens; kijkhoeken lijken echt bijna een megapixel race te worden. Leuk dat je het van alle kanten kunt bekijken, maar vooral fijn als je hem even neerlegt. Voor de rest; wanneer kijk je naar je telefoon onder een hoek van 90 graden? Voor mij geen issue in ieder geval.

[ Voor 27% gewijzigd door Zuurstok op 24-02-2013 15:59 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 503152 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:53:
Hoe doet de speaker het? Zuiver en Db?
Zuiver ja, dB nee. Het maximale volume ligt onder dat van de meeste andere telefoons. Het is absoluut niet problematisch laag, 's ochtends wordt ik er nog steeds wakker van (wat al een hele uitdaging is voor een telefoon) en oproepen missen omdat het volume lager is zal ook niet gebeuren.

(En de vibratie is echt hard, vind ik best super, vroeger miste ik regelmatig berichten en oproepen omdat ik niets kon voelen (Xperia Arc en Neo hadden dat probleem vooral).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52

Moortn

Hallo

Tja, belabberde kijkhoeken...Vanuit welke hoek ik ook kijk, zolang ik het scherm kan zien, zie ik ook de standaard klok op een lichte achtergrond. De kleuren zijn wat minder, maar alles blijft wel zichtbaar/leesbaar.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
hoe is de speaker vergeleken met die van de galaxy s2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik twijfel nog tussen de XZ en de HTC one. Ik vind het geluid belangrijk, maar degelijkheid ook zeker. Qua accu zal denk ik niet veel verschil in zitten. Jammer dat de headset actie al voorbij is. Hoe zijn de bijgeleverde oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZX is XZ

Je kan je vorige bericht beter aanpassen

[ Voor 79% gewijzigd door AmbroosV op 24-02-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 18:05
Hoe ligt de telefoon in de hand? Vergeleken met andere mobieltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXXiV
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
nubcaek schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:30:
Hoe ligt de telefoon in de hand? Vergeleken met andere mobieltjes?
Beter dan verwacht. Ik met mijn redelijk kleine handen, kan overal bij :-)
Dit komt ook omdat het toestel aardig dun is, heerlijk!

[ Voor 10% gewijzigd door ZiXXiV op 24-02-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Zuiver ja, dB nee. Het maximale volume ligt onder dat van de meeste andere telefoons. Het is absoluut niet problematisch laag, 's ochtends wordt ik er nog steeds wakker van (wat al een hele uitdaging is voor een telefoon) en oproepen missen omdat het volume lager is zal ook niet gebeuren.

(En de vibratie is echt hard, vind ik best super, vroeger miste ik regelmatig berichten en oproepen omdat ik niets kon voelen (Xperia Arc en Neo hadden dat probleem vooral).)
Maakt de trilfuncite ook veel geluid?
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:51:
[...]
De tweakers review is de beste van ze allemaal, arnoud wokke is de meest objectieve journalist waar je reviews van kan lezen. Kijkhoeken zijn belabberd, voor iemand die privacy wil is dat een plus punt ja ;)
Haha, dat is echt niet waar. Kijk bijvoorbeeld naar de review van de Xperia Ray, of vergelijk een review van een HTC/Samsung met die van een andere fabrikant. De reviews van tweakers over hardware zijn goed, maar objectief, nee. Zeker de score die er uiteindelijk aan wordt gehangen niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyleo op 24-02-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
roflexx schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:57:
hoe is de speaker vergeleken met die van de galaxy s2?
Ben ik ook benieuwd naar!
K upgrade van de S2 naar de Xperia Z.

Hmm gelekte specs van GS4(die mij niet willen doen wachten) en de afkeer van HTC Sense hebben me toch maar doen besluiten de preorder voor de XZ te laten staan.

28e krijg ik hem van de MediaMarkt, met hoofdtelefoon is mij beloofd.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Cyleo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:55:

Haha, dat is echt niet waar. Kijk bijvoorbeeld naar de review van de Xperia Ray, of vergelijk een review van een HTC/Samsung met die van een andere fabrikant. De reviews van tweakers over hardware zijn goed, maar objectief, nee. Zeker de score die er uiteindelijk aan wordt gehangen niet.
Eens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 19:17
Kan iemand aangeven hoe zwart het scherm is als hij UITstaat, oftewel, hoe ziet de telefoon eruit als hij niet gebruikt wordt? Bij mijn Xperia Arc is het scherm heerlijk mooi zwart als hij uitstaat, ben benieuwd hoe dat bij de Z is!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
frankK800i schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:08:
Kan iemand aangeven hoe zwart het scherm is als hij UITstaat, oftewel, hoe ziet de telefoon eruit als hij niet gebruikt wordt? Bij mijn Xperia Arc is het scherm heerlijk mooi zwart als hij uitstaat, ben benieuwd hoe dat bij de Z is!
het beeld is dan zo goed als zwart, daarentegen zie je wel verschil tussen de randje en het scherm. dus zo pikzwart als de behuizing is deze niet

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52

Moortn

Hallo

frankK800i schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:08:
Zoals osseh ook al zij is het niet pikzwart, maar het scherm zit er donkerblauw uit. Je kan dus wel goed het verschil tussen scherm en behuizing zien.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavawa
  • Laatst online: 29-09-2024
Gisterochtend de XZ ontvangen, inclusief de MDR-1R headset (alu met bruin... :/ ). Besteld op 12 feb (T-Mobile direct), 2-3 weken vroeger geleverd dan verwacht. Je hoort mij niet klagen. Headset klinkt geweldig, XZ is top. Ligt goed in de hand, prachtig groot scherm, heerlijk snel, mooi dun. Batterij gaat lang genoeg mee, afhankelijk van wat je ermee doet natuurlijk.

Na 2 jaar SonyEricsson K810i, 2 jaar G1, 2 jaar Nexus S nu 2 jaar Xperia Z. Ik heb er zin in! :)

Iemand schreef hierboven dat de volumeknoppen als sluiter voor de camerabediening gebruikt kunnen worden. Hoe stel ik dat in? Nu werken ze als in- en uitzoomen (zowel bij foto als tijdens video, ook best handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volumeknoppen gebruiken als sluiter kan jammer genoeg enkel met een third-party app. Camera Zoom FX heb ik getest en daar werkt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
Volgens mij kan dat ook met de gratis app Camera ICS (als die werkt op de XZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Ik heb zojuist de Sony XZ in bezit gekregen (Hi) en eerste indruk is zeer positief. Heb voorheen de eerste Galaxy gehad en ben hier nooit echt ontevreden over geweest, behalve dan de camera. Nu ik de Sony in mijn hand heb, is de Samsung veranderd in een stuk Tupperware. De XZ voelt echt een stuk degelijker, moet echter wel even wennen aan de afmeting.

Ik volg dit (en deel 1) forum al sinds de pre-order, 16 februari, en moet zeggen dat de kijkhoek gewoon goed is. De kleuren veranderen inderdaad iets als hij verder kantelt dan ongeveer 30 graden vanaf een haaks perspectief, alles wordt dan iets fletser. Het is niet zo dat de teksten niet meer te lezen zijn, de persoon naast je in de trein kan nog steeds gewoon meegenieten... De Galaxy heeft dit ook maar eerder en wordt in plaats van flets meer blauw/groenig.

De oordopjes die bij het toestel geleverd zijn, zijn prima. Echt vol geluid, maar minder 'boomig' en wat strakker dan de bij de Samsung geleverde oordopjes. Verder is de koptelefoon (beetje offtopic) die je bij de preorder krijgt echt fantastisch. Gisteravond gespendeerd met vergelijken tussen een Sennheiser HD 558 en de Sony koptelefoon, conclusie: super die Sony koptelefoon.

Verder over het toestel, ik heb hem eigenlijk besteld vanwege de camera. Ik heb een HX9V compact camera van Sony en was verbaasd over kwaliteit die dit kleine toestel leverde. Verder heb ik begrepen dat een aantal andere fabrikanten ook gebruik maken van de Sony sensoren, dus ik dacht; Sony zal het neusje van de zalm wel bewaren voor zijn eigen toptoestel. Dit valt eerlijk gezegd wat tegen, filmen en geluid allemaal wel echt goed. Maar de foto's zijn, net als bij de eerder genoemde compact camera, echt over gecomprimeerd. Hoop dat ze hiervoor snel een update hebben, wacht bij de camera van Sony al meer dan een jaar. Moet wel echt zeggen dat het voor een telefoon wel echt hele mooie, kleur echte foto's zijn. Maar je merkt dat de hardware meer kan leveren dan met deze compressie.

Het geluid van zowel het bellen als het gebeld worden zijn superieur aan de verouderde galaxy, hij is trouwens nog niet onder water geweest. Ik vermoed dat bij een aantal reviews de watertest voor de bel test is geweest en dat de microfoon/speaker eigenlijk nog moesten opdrogen.

Verder echt belachelijk scherp scherm, super snel toestel, prima accu en leuk features. Zoals de auto modus en de mini applicaties. Ben echt super tevreden met dit toestel en blij dat ik WEL in de regen of onder de douche kan bellen. @ AmbroosV, bedankt voor je informatie. Mijn toestel is ook een 13W06 AAC build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavawa
  • Laatst online: 29-09-2024
Camera ICS werkt prima op de XZ, zoomen is verhuisd naar het display en afdrukken via de volumeknop ( - en + doen hetzelfde). Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Laatst online: 14-05 15:31
Deejac schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:48:
Ik heb zojuist de Sony XZ in bezit gekregen (Hi) en eerste indruk is zeer positief. Heb voorheen de eerste Galaxy gehad en ben hier nooit echt ontevreden over geweest, behalve dan de camera. Nu ik de Sony in mijn hand heb, is de Samsung veranderd in een stuk Tupperware. De XZ voelt echt een stuk degelijker, moet echter wel even wennen aan de afmeting.

Ik volg dit (en deel 1) forum al sinds de pre-order, 16 februari, en moet zeggen dat de kijkhoek gewoon goed is. De kleuren veranderen inderdaad iets als hij verder kantelt dan ongeveer 30 graden vanaf een haaks perspectief, alles wordt dan iets fletser. Het is niet zo dat de teksten niet meer te lezen zijn, de persoon naast je in de trein kan nog steeds gewoon meegenieten... De Galaxy heeft dit ook maar eerder en wordt in plaats van flets meer blauw/groenig.

De oordopjes die bij het toestel geleverd zijn, zijn prima. Echt vol geluid, maar minder 'boomig' en wat strakker dan de bij de Samsung geleverde oordopjes. Verder is de koptelefoon (beetje offtopic) die je bij de preorder krijgt echt fantastisch. Gisteravond gespendeerd met vergelijken tussen een Sennheiser HD 558 en de Sony koptelefoon, conclusie: super die Sony koptelefoon.

Verder over het toestel, ik heb hem eigenlijk besteld vanwege de camera. Ik heb een HX9V compact camera van Sony en was verbaasd over kwaliteit die dit kleine toestel leverde. Verder heb ik begrepen dat een aantal andere fabrikanten ook gebruik maken van de Sony sensoren, dus ik dacht; Sony zal het neusje van de zalm wel bewaren voor zijn eigen toptoestel. Dit valt eerlijk gezegd wat tegen, filmen en geluid allemaal wel echt goed. Maar de foto's zijn, net als bij de eerder genoemde compact camera, echt over gecomprimeerd. Hoop dat ze hiervoor snel een update hebben, wacht bij de camera van Sony al meer dan een jaar. Moet wel echt zeggen dat het voor een telefoon wel echt hele mooie, kleur echte foto's zijn. Maar je merkt dat de hardware meer kan leveren dan met deze compressie.

Het geluid van zowel het bellen als het gebeld worden zijn superieur aan de verouderde galaxy, hij is trouwens nog niet onder water geweest. Ik vermoed dat bij een aantal reviews de watertest voor de bel test is geweest en dat de microfoon/speaker eigenlijk nog moesten opdrogen.

Verder echt belachelijk scherp scherm, super snel toestel, prima accu en leuk features. Zoals de auto modus en de mini applicaties. Ben echt super tevreden met dit toestel en blij dat ik WEL in de regen of onder de douche kan bellen. @ AmbroosV, bedankt voor je informatie. Mijn toestel is ook een 13W06 AAC build.
ik heb ook geen last van de kijkhoek, vind het prima zo en eerlijk gezegd bijna hetzelfde als die van mijn ouwe s3, over de koptelefoon van sony ben ik eerlijk gezegd niet zo tevreden, maar mischien komt dat door de beats studio die ik (nogsteeds) gebruik, aan de beats studio kan de sony koptelefoon helaas niet tippen, de beats heeft gewoon een mooiere bass (is ook een kwestie van smaak en wat voor muziek je luistert), maar al met al klinkt de koptelefoon van sony niet slecht. Ik denk dat ik de koptelefoon maar op marktplaats dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
Nog wat batterij info:

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/12273004/img/Anonymous/2013-02-24-17.15.49---kopie.png

Heb de helft van de tijd 3G/GPRS gebruikt, de andere helft wifi. Verder GPS altijd aan, veel gewhatsappt en gebrowst. Daarnaast wat youtube filmpjes bekeken, facebook, Hill Climb Racing en wat andere apps. Totale schermtijd is ruim 3,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Alle recente ervaringen met de XZ van jullie maakt me wel heel ongeduldig moet ik zeggen! Goed om te horen dan sommige punten lang niet zo storend of slecht zijn als sommige reviews beweren.
Hoe dim kan het beeldscherm ingesteld worden eigenlijk? Mijn SGS1 is op laagste helderheid nog steeds best fel, waardoor ik vaak genoodzaakt ben de app Screenfilter te gebruiken. Werkt deze ook nog op de XZ?

Kan niet wachten op vrijdag.. De dag waarop ik eindelijk de telefoon en headset in mijn handen heb! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 23:05
Heren (en dames),

Ik heb zo net een fabrieks reset uitgevoerd en daarbij zijn alle mobile bravia engine foto's en video's verloren gegaan. Weet iemand waar ik deze opnieuw kan downloaden zodat ik ze weer terug kan zetten. Ik vond ze namelijk erg mooi.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
SOEFuture schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:13:
Alle recente ervaringen met de XZ van jullie maakt me wel heel ongeduldig moet ik zeggen! Goed om te horen dan sommige punten lang niet zo storend of slecht zijn als sommige reviews beweren.
Hoe dim kan het beeldscherm ingesteld worden eigenlijk? Mijn SGS1 is op laagste helderheid nog steeds best fel, waardoor ik vaak genoodzaakt ben de app Screenfilter te gebruiken. Werkt deze ook nog op de XZ?

Kan niet wachten op vrijdag.. De dag waarop ik eindelijk de telefoon en headset in mijn handen heb! :9~
Screenfilter is op nonamoled schermen niet echt nodig volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-08-2020
Afgelopen vrijdag mijn Sony Xperia Z binnengehad. Erg mooi toestel.
Gisteren zag ik ineens op het scherm een soort van puist zitten. (zeg maar een putje van de onderkant van het scherm)
Heb gelijk Hi gebeld en hierover verteld. Het gaat in dit geval om een fabrieksfout zei de helpdesk medewerker van Hi en er wordt mij een nieuwe toegestuurd. Deze zal maandag of dinsdag binnen moeten komen. (TOP service !!!)

Aan de achterkant van de telefoon zit zo'n zelfde fout op het glas. Hebben meer mensen dit gezien op hun telefoon?
Hoop niet dat dit vaker op de Xperia Z voorkomt. Het is toch tempered glass en zou niet zomaar moeten gebeuren tijdens de productie (of tijdens gebruik)

Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar de camera op m'n oude LG Optimus 2x is niet echt het beste meer :D

[ Voor 12% gewijzigd door naman op 24-02-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
  • Laatst online: 05-04 01:48
Monkeydancer schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:30:
Heren (en dames),

Ik heb zonet een fabrieks reset uitgevoerd en daarbij zijn alle mobile bravia engine foto's en video's verloren gegaan. Weet iemand waar ik deze opnieuw kan downloaden zodat ik ze weer terug kan zetten. Ik vond ze namelijk erg mooi.
Kijk hier eens voor alle 52 Wallpapers.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2152482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
naman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:35:
Afgelopen vrijdag mijn Sony Xperia Z binnengehad. Erg mooi toestel.
Gisteren zag ik ineens op het scherm een soort van puist zitten. (zeg maar een putje van de onderkant van het scherm)
Heb gelijk Hi gebeld en hierover verteld. Het gaat in dit geval om een fabrieksfout zei de helpdesk medewerker van Hi en er wordt mij een nieuwe toegestuurd. Deze zal maandag of dinsdag binnen moeten komen. (TOP service !!!)

Aan de achterkant van de telefoon zit zo'n zelfde fout op het glas. Hebben meer mensen dit gezien op hun telefoon?
Hoop niet dat dit vaker op de Xperia Z voorkomt. Het is toch tempered glass en zou niet zomaar moeten gebeuren tijdens de productie (of tijdens gebruik)

Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar de camera op m'n oude LG Optimus 2x is niet echt het beste meer :D
2 puisten is dat geen inbranding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
johnhere schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:40:
[...]

2 puisten is dat geen inbranding ?
Er zit een (best grote) puist aan de voorkant. Aan de achterkant zit een hele kleine.
Aangezien er ook 1 aan de achterkant zit denk ik niet dat het door inbranding te maken kan hebben.

Zou niet anders weten hoe zoiets kan ontstaan, anders dan een fabrieksfout.

Heb hier 2 foto's van de puist aan de voorkant. Die aan de achterkant is zo klein dat is helemaal niet te zien.
(fot's zijn NIET genomen met de xperia Z (gaat een beetje moeiijk), maar een oude LG Optmius 2x)

http://i49.tinypic.com/svtlrc.jpg
http://i46.tinypic.com/wsapf.jpg

edit: de dikke witte punt op het scherm is de puist trouwens. (Kon geen betere foto ervan maken helaas)

[ Voor 7% gewijzigd door naman op 24-02-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Je weet dat er ook screenprotectors/shatterproof sheets op zitten?
Zit het niet daarin?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Humma Kavula schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:50:
Je weet dat er ook screenprotectors/shatterproof sheets op zitten?
Zit het niet daarin?
Als je de 2 screenprotectors bedoelt die je er zo aftrekt dan nee. Die heb ik er gelijk afgehaald.
De puist zit echt op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Op de foto's is het niet echt goed te zien, maar het lijkt meer op een luchtbel tussen het scherm en de screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
De wallpapers zijn nog intact op mijn toestel. Het gaat mij om de foto's binnen de "Album" app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
Ik heb een dode pixel gevonden op mijn scherm... Het is nauwelijks te zien zonder brightness aan, maar nu ik weet dat hij er zit stoor ik me er mateloos aan.

Morgen T-Mobile bellen om het aan te geven en kijken wat ze ermee gaan doen.....

Iemand anders zijn scherm al gecontrolleerd?

En ik heb een probleem met de standaard email app. ik krijg met geen enkele mogelijkheid mijn live/hotmail/gmail aan de praat, ik heb de settings nagelopen alles staat goed maar krijg continu serverfouten bij ophalen van email...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

naman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:51:
[...]

Als je de 2 screenprotectors bedoelt die je er zo aftrekt dan nee. Die heb ik er gelijk afgehaald.
De puist zit echt op het glas.
Ik denk dat jij die wegwerp dingen bedoelt die je gelijk eraf trekt inderdaad.
Die ik bedoel trek je er niet zomaar vanaf en zie je echt bijna niet zitten. ( schijnt dat je dan ook het logo verwijderd )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Even voor de sake van duidelijkheid zoals eerder gemeld. Af fabriek is er machinaal al een screenprotector op aangebracht en daaronder zit pas het glas, Sommige mede tweakers weten dat misschien nog niet.
En idd de plastics voor vervoer hier buiten beschouwing gelaten natuurlijk. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door johnhere op 24-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
zit die extra screenprotector ook aan de achterkant erop dan? Het zou dan zo kunnen zijn dat er een miniscuul vuiltje er tussen is gekomen gedurende het aanbrengen in de fabriek.( zowel aan de voor- als achterzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

:Y
Inderdaad, voor en achterkant, er zou een vuiltje tussen kunnen zitten

edit: staat ook in de TS:
Behuizing voor en achter: Gehard krasbestendig mineraalglas + shatter-proof sheet

[ Voor 87% gewijzigd door Humma Kavula op 24-02-2013 20:06 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
Humma Kavula schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat jij die wegwerp dingen bedoelt die je gelijk eraf trekt inderdaad.
Die ik bedoel trek je er niet zomaar vanaf en zie je echt bijna niet zitten. ( schijnt dat je dan ook het logo verwijderd )
Ah okee. Ik wist niet dat er nog een screenprotector opzat. Het zal dan waarschijnlijk een luchtbel zijn ja. Zou dit probleem moeten kunnen gebeuren tijdens gebruik ? Beetje vreemd.
Gelukkig krijg ik dinsdag gelijk een vervangend toestel.

@V_DeR
Ik heb ook 1 dode pixel op m'n scherm (en wat is die klein zeg! ), hoop dat er verder geen mankementen zijn op m'n nieuwe toestel dinsdag. Geen dode pixels of luchtpuisten graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
diver99 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:58:
zit die extra screenprotector ook aan de achterkant erop dan? Het zou dan zo kunnen zijn dat er een miniscuul vuiltje er tussen is gekomen gedurende het aanbrengen in de fabriek.( zowel aan de voor- als achterzijde
Die kan ik niet beantwoorden... heb hem woensdag pas binnen. ;( :F
Aan de voorzijde iig wel. Brrr lullig zoiets en ook die dead pixel.

@V_DER
@Naman
Toevallig die pixel op bijna dezelfde locatie op het scherm?

[ Voor 15% gewijzigd door johnhere op 24-02-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500566

Heeft iemand al de gps getest en de navigatie app?? en werkt dan goed en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monkeydancer schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:54:
[...]

De wallpapers zijn nog intact op mijn toestel. Het gaat mij om de foto's binnen de "Album" app. :)
Ik zal straks even alle preloaded content uploaden en een link in de TS gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
johnhere schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:59:
[...]

Die kan ik niet beantwoorden... heb hem woensdag pas binnen. ;( :F
Aan de voorzijde iig wel. Brrr lullig zoiets en ook die dead pixel.

@V_DER
@Naman
Toevallig die pixel op bijna dezelfde locatie op het scherm?
Links onder in het scherm. Als je de terugknop (pijltje) ziet iets links daarvan op het grijs.

Om precies te zijn:
x:164 y: 1864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
Monkeydancer schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:30:
Heren (en dames),

Ik heb zo net een fabrieks reset uitgevoerd en daarbij zijn alle mobile bravia engine foto's en video's verloren gegaan. Weet iemand waar ik deze opnieuw kan downloaden zodat ik ze weer terug kan zetten. Ik vond ze namelijk erg mooi.
Afbeeldingen: http://www.mediafire.com/?h0d300bpep95jps
Video: http://www.mediafire.com/?wn6ej93bo4z4o8c

[ Voor 5% gewijzigd door V_DeR op 24-02-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
naman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Links onder in het scherm. Als je de terugknop (pijltje) ziet iets links daarvan op het grijs.

Om precies te zijn:
Thanks. Naman & V_DeR. Kunnen we dit iig gaan checken. Veel succes met je ruilactie. Hope for the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
naman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Om precies te zijn:
Ik heb geen idee hoe ik de x/y positie kan bepalen maar die van mij zit net boven de Achtrgr.vrl. button op de standaard locatie van de widget (2 keer naar links van homescreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
V_DeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:15:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik de x/y positie kan bepalen maar die van mij zit net boven de Achtrgr.vrl. button op de standaard locatie van de widget (2 keer naar links van homescreen)
Instellingen > Opties voor ontwikkelaars > Aanwijzerlocatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501038

Ik heb nu vele reviews gezien. En ik moet toch eerlijk zeggen dat tweakers totaal niet objectief is over de experia Z. Ze zijn zelfs negatief over zaken waar je eigenlijk super positief over hoort te zijn. Zoals de kijkhoek,... Ook de prijs vinden ze dan weer te duur. 50 tot 80 euro is precies niet veel verschil voor hen,... Toch een beetje bizar allemaal...
Ja dat viel mij ook al op... onnodig en plagerig afkraken is wat ze daar doen.... erg kinderachtig, maar zelf innen ze geen kritiek, want dat halen ze gelijk weg hier op tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Laatst online: 03-02-2021
Goeieavond allen,

Ik lees nu al een aantal weken mee met de diverse topics, al vrij snel de keuze gemaakt voor de Experia Z en Pre order geplaats bij Coolblue (4feb), hopelijk mag ik hem komende week ontvangen.

1. is het aan te raden om over de fabrieksmatige shatter-proof sheet, een extra screen protector te plaatsen?
Heeft al iemand dit gedaan? en heeft dit een negatief effect?

2. wie heeft ervaring aangaande "dode pixel policy" garantie van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Delange76 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:28:
Goeieavond allen,

Ik lees nu al een aantal weken mee met de diverse topics, al vrij snel de keuze gemaakt voor de Experia Z en Pre order geplaats bij Coolblue (4feb), hopelijk mag ik hem komende week ontvangen.

1. is het aan te raden om over de fabrieksmatige shatter-proof sheet, een extra screen protector te plaatsen?
Heeft al iemand dit gedaan? en heeft dit een negatief effect?

Je hebt zo ie zo wet koop of afstand. Dan zou je altijd terug kunnen sturen. Hoe sony er mee om gaat? geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
Delange76 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:28:
Dit komt uit de Waranty PDF van de Xperia Z maar is voor alle Sony Phones:

Als er twee defecte pixels zijn, wordt dit acceptabel geacht.

Source: http://www-support-downlo...warranty_phones_NL_24.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Ondersteunt het ingebouwde toetsenbord ook Chinees pinyin met traditionele karakters?

Dwz als je 'Nederland' typt ("he lan") krijg je dit: 荷蘭 en niet dit: 荷兰

[ Voor 39% gewijzigd door Myedvyed op 24-02-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Heb je een zwarte pixel of blijft hij een bepaalde kleur. Speel dit ff af op je XZ just in case.
YouTube: Dead Pixel Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
johnhere schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:43:
Heb je een zwarte pixel of blijft hij een bepaalde kleur. Speel dit ff af op je XZ just in case.
YouTube: Dead Pixel Fix
Ik heb een so called "hot pixel" een witte dus. Ik heb al verschillende pixel fixer apps e.d. geprobeerd maar niks helpt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naman
V_DeR schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:44:
[...]

Ik heb een so called "hot pixel" een witte dus. Ik heb al verschillende pixel fixer apps e.d. geprobeerd maar niks helpt helaas.
Same :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar is dat gaatje voor op de achterkant van je telefoon vlak bij de camera, zon klein puntje/gaatje. Heb even de boekjes niet bij de hand ben niet thuis maar zit het hier mij zo af te vragen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
microfoon-gaatje (achtergrondruis/video)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaatje op de achterkant is een microfoon, is het linkerkanaal voor video en wordt gebruikt voor achtergrondgeluidsonderdrukking bij oproepen.
Myedvyed schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:42:
Ondersteunt het ingebouwde toetsenbord ook Chinees pinyin met traditionele karakters?

Dwz als je 'Nederland' typt ("he lan") krijg je dit: 荷蘭 en niet dit: 荷兰
Jup, je kan instellen of je vereenvoudigd of traditioneel gebruikt, vereenvoudigd is standaard. Ik heb een paar dingen geprobeerd met die he lan en ik kon in ieder geval het eerste krijgen (ergens derde of vierde tussen de suggesties, ik ken geen pixel Chinees dus deed waarschijnlijk wat mis). Op vereenvoudigd kreeg ik het tweede en stond het eerste nergens tussen de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh oke, had ik niet op gekomen. Ik denk he als ik bel praat ik toch niet aan de achterkant.. :$ haha. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304405

Even kort mijn ervaringen na 24 uur met dit toestel, maar eerst: ik had de order haast gecanceled na het lezen van de tweakers review, vond de review bijzonder negatief overkomen.

Scherm: Vlijmscherp, ik ben zwaar onder de indruk. Als je echt kritisch gaat kijken, de kijkhoeken zijn zeker niet goed, maar ik heb geen enkel moment de kijkhoek als storend ervaren. Ik ben al sinds jaar en dag gewend dat als je vanuit een scheve hoek kijkt naar het scherm van een pocket formaat apparaat, dat het inderdaad minder kan worden. Maar nogmaals, "ziek" vlijmscherp beeld. Mijn Xperia S is na een vergelijk van 20 seconden helemaal vergeten.

Look 'n Feel: zeer subectief, persoonlijk vind ik het een erg strak, mooi vormgegeven toestel. Het glas voelt niet net zo glazerig aan als de iphone 4(s) bijvoorbeeld, maar voelt erg degelijk aan.

Browsen: in tegenstelling tot wat de review suggereert, ben ik extreem tevreden over de chrome browser. Ik heb tot nu toe ervaring met de iphone 3, 4, 4s, LG 2x, Xperia S en Z. Ik kan voor het eerst zeggen dat ik browsen op een android telefoon tenminste net zo goed als browsen op iOS vind aanvoelen.
Geen moment gevoel van traagheid en een aantal erg nuttige opties (zoals met 1 klik kunnen switchen tussen de mobiele en desktopversie van een site)

Camera: hier heb ik zowel iets positiefs als negatiefs op te zeggen. De foto's zijn ok, hier en daar wat beter dan ik gewend ben, soms weer wat minder dan ik gewend ben. Als je de camera voor het eerst opstart, voelt het inderdaad aan alsof het 5 seconden duurt voordat hij opstart. De 2e keer is het sneller. Ik denk dat het toestel een aantal apps in de cache houdt en daarom sneller opstart de 2e keer. Een foto van 13MPixel wordt opgeslagen in max 1.5 mb en daar is dan zowel het positieve als negatieve. De foto's zien er erg goed uit op het scherm van de XZ, maar wanneer je inzoomt doet het gewoon pijn aan je ogen dat zo een mooie foto zo snel zo korrelig wordt. Mijn S kon ik gewoon flink inzoomen, maar foto's daarop waren dan ook gauw 5mb of meer per stuk, ik kan het mis hebben, maar een foto van 10mb was volgens mij vrij gewoon.

Geluid: ik heb alleen nog een iphone 4S om mee te vergelijken. Ik ben geen muziek kenner, dus vind het vergelijk bijzonder lastig. Speech via je speaker klinkt gewoon erg goed. Muziek komt echter soms wat "zeurderig" over, De iphone 4S klinkt weer erg "hol". Beetje vage begrippen die ik gebruik, maar hopelijk snappen jullie hem. Echter, het klinkt allemaal gewoon zoals het hoort van een mobiele telefoon.

Gesprekskwaliteit is gewoon prima, heb een paar gesprekken gevoerd en het is gewoon erg helder, duidelijk en luid genoeg. Zowel indoor als outdoor mee gebeld en het voelt niet anders dan een andere telefoon, de laatste keer dat ik bellen slecht vond, was volgens mij op mijn HTC tytn van een jaar of 7 terug?

Vingervlekken?: niet anders dan andere phones die ik heb gehad. Zo nu en dan met een zakdoekje of shirt overheen en tis weer prima.

Locatie aan/uit knop: Voor mijn kleine handen ideaal dat het aan de zijkant is, met de kleinere Xperia S vond ik de bovenkant minder prettig werken.

GPS: paar keer geprobeerd, maar indoor lijkt het onmogelijk een gps fix te krijgen. Met de Xperia S moest ik ook altijd erg lang wachten voor een GPS fix, met de iphone ging dat ongelooflijk soepel. Is dit iets van Sony's of zijn er bepaalde trucs om dit verbeterd te krijgen?
Trouwens, terwijl ik dit schrijf heb ik ineens indoor a la minute een gps fix in google maps. Wellicht dat ik de gps gewoon standaard aan moet hebben? Want mijn ervaring wanneer ik deze pas aanzet is dat het gewoon te lang duurt en ik maps alweer afsluit. Binnenkort anders even testen met Navigon. Overigens blijft die beta google navigatie maar zoeken naar GPS, ook al toont het mijn huidige locatie correct :S

Batterij: Met volle helderheid (en dan zie je pas echt wat voor wereldscherm je hebt) vloeit het snel leeg, ik schat dat ie het zo een max 5 uur volhoudt dan.
Heb hem overigens sinds vanmorgen 9u van de lader af, tussendoor wel even een uurtje geladen en na 12 uur gebruik (rekening houdend dat er tussendoor nog 1 uur is geladen) en na heel wat bellen, surfen, temple run 2 "testen" , whatsappen, facebooken, gps testen, testen op dode pixels etc, staat de teller momenteel op 15%. Ik heb nog nooit een smartphone gezien die het een volle 24 uur volhoudt. De Xperia Z is gewoon doodnormaal op dit gebied.

grootste minpunt: dit is gewoon mijn pech denk ik, 3 dode pixels. 1 aan de rand gelijk , maar 2 redelijk goed zichtbaar. Maandag even bellen om te kijken wat te doen, denk dat het een omruiling wordt.

Conclusie: uitstekende vervanger voor mijn Xperia S, zeer snel toestel met supermooi scherm. Batterijtijd is niet anders dan ik gewend ben, geluid is ok, camera moet snel een update krijgen. Trouwens, kan iemand de foto's testen met als opslaggeheugen een sd kaart? Ben benieuwd of er dan ook gecomprimeerd wordt, ik raak die sd kaarten altijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaatsbepaling lijkt vreemd aangezien je drie diensten hebt (vier eigenlijk op de Z) die samenwerken om tot een nauwkeurige positie te komen. Welke gebruikt worden is afhankelijk van wat je hebt ingeschakeld.

Van minst tot meest nauwkeurig:
  • GSM-masten - wanneer je verbinding hebt via het internet gaat Google in z'n database opzoeken waar de locatie is van de GSM-mast waarmee je op dat moment verbonden bent. Dat werkt meestal vrij snel en geeft een ruwe locatie die er wel eens een kilometer naast kan zitten.
  • WiFi-AP's in range - Google kijkt naar de SSID's en MAC-adressen van de access points binnen bereik. Via internet wordt er dan gezocht of er gegevens zijn over de locatie van deze access points en door de data van verschillende AP's te combineren krijg je een vrij nauwkeurige locatie.
  • GPS+GLONASS (= de Russische tegenhanger) - Geen internetverbinding nodig, werkt alleen met rechtstreeks zicht op de lucht (of je moest al heel veel geluk hebben). Een fix ophalen zonder eerst toegang te hebben tot de ruwe schattingen van GSM/WiFi-plaatsbepaling kan een minuutje duren, een fix ophalen met toegang tot een ruwe schatting kan in een paar seconden bij de juiste zichtbaarheid van satellieten.
Bij Instellingen > Locatieservices kan je alles in/uitschakelen. Locatieservice van Google zijn de twee eerste opties samen, maar plaatsbepaling via WiFi-AP's werkt enkel als WiFi ook ingeschakeld is (een verbinding met een WiFi-netwerk is niet nodig).

De snelste en meest nauwkeurige plaatsbepaling heb je alleen als alles aan staat. Als je in bebouwde gebieden zit en internet via 3G of WiFi hebt kan je GPS meestal wel uitschakelen. Zolang je WiFi dan aanstaat (zelfs al ben je niet verbonden) kan je vrij snel je plaats bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Daarnaast zet Sony standaard de Google locatie bepaling uit vanwege privacy. Die aanzetten levert je wel een snelle (nep) fix in huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk Umtun..... dáár heb ik wat aan.... een eerlijke mening van iemand die zijn bevindingen uit op basis van zien met eigen ogen, horen met eigen oren en voelen met eigen handen.... geen gezeur van ene Arnoud van tweakers met zn mooie meetinstrumenten.... dank!

Nog een paar dagen en dan kan ik ook mn mening geven.... kan niet meer wachten... word erg ongeduldig bij al deze positieve subjectieve bevindingen...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 501038 op 24-02-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:03:
Jup, je kan instellen of je vereenvoudigd of traditioneel gebruikt, vereenvoudigd is standaard. Ik heb een paar dingen geprobeerd met die he lan en ik kon in ieder geval het eerste krijgen (ergens derde of vierde tussen de suggesties, ik ken geen pixel Chinees dus deed waarschijnlijk wat mis). Op vereenvoudigd kreeg ik het tweede en stond het eerste nergens tussen de suggesties.
Bedankt voor het checken! Door dit, en die 'hold-for-alternative' functie (b.v. a ingedrukt houden is @), lijkt het erop dat dit het eerste Android toestel is waar ik geen 3rd party IME hoef te installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 501038 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:24:
Kijk Umtun..... dáár heb ik wat aan.... een eerlijke mening van iemand die zijn bevindingen uit op basis van zien met eigen ogen, horen met eigen oren en voelen met eigen handen.... geen gezeur van ene Arnoud van tweakers met zn mooie meetinstrumenten.... dank!
Ik dacht dat je niet meer op het forum zou komen?
Een 'ziekelijk scherp scherm' dat heeft Arnoud ook beaamt, nu jij weer :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
Vandaag toevallig de hoofdredacteur van Playboy over de vloer gehad in de winkel. Zag hem zitten met een Xperia, toen ik eenmaal dichterbij was zag ik dat het de witte variant was. Toch maar even een praatje gemaakt, vooral omdat de witte nog niet (echt) leverbaar is. Binnenkort dus ook een review van Playboy. Daarnaast stond wit mij wel aan, door het glas kreeg het een totaal andere look dan de SGS SGN2 met de witte kleur. Al met al een fijn toestel om even vast te houden. Vooral stamina mode was goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-03 12:04
Ik ben bang dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb met mijn Xz.. Klinkt het bij iemand anders ook gek als hij gebeld word met beltoon (geluid) aan + trillen? Op dit probleem na (het kraken van de bovenste speaker tijdens het gebeld worden) heb ik een dode pixel. Verder kan ik nog steeds ondersteboven zijn van de snelheid van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Anoniem: 304405 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:06:
Even kort mijn ervaringen na 24 uur met dit toestel, maar eerst: ik had de order haast gecanceled na het lezen van de tweakers review, vond de review bijzonder negatief overkomen.

Scherm: Vlijmscherp, ik ben zwaar onder de indruk. Als je echt kritisch gaat kijken, de kijkhoeken zijn zeker niet goed, maar ik heb geen enkel moment de kijkhoek als storend ervaren. Ik ben al sinds jaar en dag gewend dat als je vanuit een scheve hoek kijkt naar het scherm van een pocket formaat apparaat, dat het inderdaad minder kan worden. Maar nogmaals, "ziek" vlijmscherp beeld. Mijn Xperia S is na een vergelijk van 20 seconden helemaal vergeten.

Look 'n Feel: zeer subectief, persoonlijk vind ik het een erg strak, mooi vormgegeven toestel. Het glas voelt niet net zo glazerig aan als de iphone 4(s) bijvoorbeeld, maar voelt erg degelijk aan.

Browsen: in tegenstelling tot wat de review suggereert, ben ik extreem tevreden over de chrome browser. Ik heb tot nu toe ervaring met de iphone 3, 4, 4s, LG 2x, Xperia S en Z. Ik kan voor het eerst zeggen dat ik browsen op een android telefoon tenminste net zo goed als browsen op iOS vind aanvoelen.
Geen moment gevoel van traagheid en een aantal erg nuttige opties (zoals met 1 klik kunnen switchen tussen de mobiele en desktopversie van een site)

Camera: hier heb ik zowel iets positiefs als negatiefs op te zeggen. De foto's zijn ok, hier en daar wat beter dan ik gewend ben, soms weer wat minder dan ik gewend ben. Als je de camera voor het eerst opstart, voelt het inderdaad aan alsof het 5 seconden duurt voordat hij opstart. De 2e keer is het sneller. Ik denk dat het toestel een aantal apps in de cache houdt en daarom sneller opstart de 2e keer. Een foto van 13MPixel wordt opgeslagen in max 1.5 mb en daar is dan zowel het positieve als negatieve. De foto's zien er erg goed uit op het scherm van de XZ, maar wanneer je inzoomt doet het gewoon pijn aan je ogen dat zo een mooie foto zo snel zo korrelig wordt. Mijn S kon ik gewoon flink inzoomen, maar foto's daarop waren dan ook gauw 5mb of meer per stuk, ik kan het mis hebben, maar een foto van 10mb was volgens mij vrij gewoon.

Geluid: ik heb alleen nog een iphone 4S om mee te vergelijken. Ik ben geen muziek kenner, dus vind het vergelijk bijzonder lastig. Speech via je speaker klinkt gewoon erg goed. Muziek komt echter soms wat "zeurderig" over, De iphone 4S klinkt weer erg "hol". Beetje vage begrippen die ik gebruik, maar hopelijk snappen jullie hem. Echter, het klinkt allemaal gewoon zoals het hoort van een mobiele telefoon.

Gesprekskwaliteit is gewoon prima, heb een paar gesprekken gevoerd en het is gewoon erg helder, duidelijk en luid genoeg. Zowel indoor als outdoor mee gebeld en het voelt niet anders dan een andere telefoon, de laatste keer dat ik bellen slecht vond, was volgens mij op mijn HTC tytn van een jaar of 7 terug?

Vingervlekken?: niet anders dan andere phones die ik heb gehad. Zo nu en dan met een zakdoekje of shirt overheen en tis weer prima.

Locatie aan/uit knop: Voor mijn kleine handen ideaal dat het aan de zijkant is, met de kleinere Xperia S vond ik de bovenkant minder prettig werken.

GPS: paar keer geprobeerd, maar indoor lijkt het onmogelijk een gps fix te krijgen. Met de Xperia S moest ik ook altijd erg lang wachten voor een GPS fix, met de iphone ging dat ongelooflijk soepel. Is dit iets van Sony's of zijn er bepaalde trucs om dit verbeterd te krijgen?
Trouwens, terwijl ik dit schrijf heb ik ineens indoor a la minute een gps fix in google maps. Wellicht dat ik de gps gewoon standaard aan moet hebben? Want mijn ervaring wanneer ik deze pas aanzet is dat het gewoon te lang duurt en ik maps alweer afsluit. Binnenkort anders even testen met Navigon. Overigens blijft die beta google navigatie maar zoeken naar GPS, ook al toont het mijn huidige locatie correct :S

Batterij: Met volle helderheid (en dan zie je pas echt wat voor wereldscherm je hebt) vloeit het snel leeg, ik schat dat ie het zo een max 5 uur volhoudt dan.
Heb hem overigens sinds vanmorgen 9u van de lader af, tussendoor wel even een uurtje geladen en na 12 uur gebruik (rekening houdend dat er tussendoor nog 1 uur is geladen) en na heel wat bellen, surfen, temple run 2 "testen" , whatsappen, facebooken, gps testen, testen op dode pixels etc, staat de teller momenteel op 15%. Ik heb nog nooit een smartphone gezien die het een volle 24 uur volhoudt. De Xperia Z is gewoon doodnormaal op dit gebied.

grootste minpunt: dit is gewoon mijn pech denk ik, 3 dode pixels. 1 aan de rand gelijk , maar 2 redelijk goed zichtbaar. Maandag even bellen om te kijken wat te doen, denk dat het een omruiling wordt.

Conclusie: uitstekende vervanger voor mijn Xperia S, zeer snel toestel met supermooi scherm. Batterijtijd is niet anders dan ik gewend ben, geluid is ok, camera moet snel een update krijgen. Trouwens, kan iemand de foto's testen met als opslaggeheugen een sd kaart? Ben benieuwd of er dan ook gecomprimeerd wordt, ik raak die sd kaarten altijd kwijt.
Ik heb binnen 2 weken ook de experia Z. Ben blij dat je dit hebt gepost. Want ik vond de review van tweakers ook negatief overkomen. Op sommige punten terecht, op sommige punten volledig onterecht. Anyways, kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Woah, toch al 4 personen met dode pixels.. nou begrijp ik dat het ineens veel lijkt, aangezien er voornamelijjk mensen hier posten met vragen/problemen.. maar 4 vind ik toch wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals :) Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand van jullie deze foto op jullie telefoon staan?

If yes, kan die ergens online gegooid worden? Thanks :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bBKvGipl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Oké, mijn telefoon is niet waterdicht! Fuck*****! Net even voor de show getest bij mijn broertje, ik haal hem uit het water en ik maak hem schoon. Zie ik bij de sensor voor en bij de camera achter water zitten. Kleine belletjes water. Mss is de eerste keer dus ook al fout geweest en heeft dat voor het gekraak gezorgd. Morgen even kijken of ze er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Ik zie die waterdichtheid als iets leuks voor als het misgaat, ik ga dat niet uittesten. Al heb je garantie, het os alsnog een hoop geklooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Laatst online: 14-05 15:31
Jitsert schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:40:
Oké, mijn telefoon is niet waterdicht! Fuck*****! Net even voor de show getest bij mijn broertje, ik haal hem uit het water en ik maak hem schoon. Zie ik bij de sensor voor en bij de camera achter water zitten. Kleine belletjes water. Mss is de eerste keer dus ook al fout geweest en heeft dat voor het gekraak gezorgd. Morgen even kijken of ze er nog zijn.
ik ben ook wel benieuwd, ik had hem wel een keer gewassen onder de kraan omdat ik het niet laten, geluid was bij mij ook erg zacht ineens geworden, maar dit schijnt normaal te zijn, na een uurtje gemiddeld is het geluid weer normaal. schijnt iets met beveiliging voor de speakers ofzo te zijn las ik ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
418O2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:50:
Ik zie die waterdichtheid als iets leuks voor als het misgaat, ik ga dat niet uittesten. Al heb je garantie, het os alsnog een hoop geklooi
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een belangrijk punt van de telefoon, aangezien hij voornamelijk zo wordt gepromoot.. dus dan moet hij ook gewoon waterdicht zijn. Dan test ik het liever eerst uit, dan dat ie later per ongeluk nat wordt en ik er achter kom dat ie t niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Hmmm.. dat klinkt niet zo goed, dode pixels en een lekkende telefoon. Ik wilde de XZ zsm onderwater testen omdat ik nu m'n S3 nog heb (mocht het misgaan), niet dat ik straks op vakantie ben en geen reserve heb :S

.. nouja, geen reserve die in de buurt komt van de XZ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

nubcaek schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een belangrijk punt van de telefoon, aangezien hij voornamelijk zo wordt gepromoot.. dus dan moet hij ook gewoon waterdicht zijn. Dan test ik het liever eerst uit, dan dat ie later per ongeluk nat wordt en ik er achter kom dat ie t niet meer doet.
Zou ook geen probleem moeten zijn. Zoals hij al zei was het toestel waarschijnlijk niet goed. Slechte zaak maar je weet dus nu dat als je iets hoort je direct hem kan gaan omwisselen...

Dode pixels is een standaard dingetje hoewel echte a-klasse schermen nooit met dode pixels worden verzonden of een 0-pixel garantie kennen... 3 of meer en je kunt dus bij sony zelf aankloppen. Je weet wel direct hoe groot de individuele pixels zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:39:
[...]

Ik dacht dat je niet meer op het forum zou komen?
Een 'ziekelijk scherp scherm' dat heeft Arnoud ook beaamt, nu jij weer :)
Dit forum vind ik interessanter omdat nu de meningen van de echte consumenten komen.... dáár hecht ik waarde aan... niet aan bevindingen van betweters met allemaal commerciële achtergronden zoals die van Arnoud... die interesseren mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Anoniem: 200536 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Zou ook geen probleem moeten zijn. Zoals hij al zei was het toestel waarschijnlijk niet goed. Slechte zaak maar je weet dus nu dat als je iets hoort je direct hem kan gaan omwisselen...

Dode pixels is een standaard dingetje hoewel echte a-klasse schermen nooit met dode pixels worden verzonden of een 0-pixel garantie kennen... 3 of meer en je kunt dus bij sony zelf aankloppen. Je weet wel direct hoe groot de individuele pixels zijn :P
Haha ja true, mijn telefoon gaat echter direct wet koop afstand retour op t moment dat ik dode pixels waarneem, als ze moeilijk gaan doen met omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
Zojuist contact gehad met T-Mobile over de "hot-pixel" op mijn scherm en ze gaan mijn toestel vervangen voor een compleet nieuw toestel (dus geen refurbished). Binnen 3 werkdagen komen ze hem omruilen.

Top T-Mobile deze keer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Wow, e dat bij 1 defectieve pixel al?
Dat is erg netjes!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zowiezo is Tmobile erg goed bezig laatste tijd mbt contact en service was ook de reden dat ik van Vodafone overgestapt ben naar Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
FrankGuthrie schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:08:
Als je de comma en punt mist op het toestenbord, de volgende tip:
YouTube: Xperia Z missing dot
Ik ga toch Swiftkey gebruiken, doe ik nu ook op m'n Xperia S en als ik bij iemand anders het default keyboard weer eens zie, schrik ik bijna.

Afbeeldingslocatie: http://static5.businessinsider.com/image/502293c869bedd595c000012/swiftkey.jpg
Wow, da's nog meer verschil dan ik dacht. De iPhone is duidelijk de betere hier. Over het algemeen vind ik de kleuren van de Xperia Z prettiger, je ziet hier en daar ook dat er bij de Xperia Z meer detail zit in donkere/lichte gebieden, maar check het verschil in beweging. Bij kleine bewegingen blijft het beeld van de iPhone 5 stabiel en 'wiebelt' dat van de Xperia Z wat, lopen is bij de Z veel schokkeriger, en de stabilisatiefouten (ook al last van op m'n Xperia S) mogen natuurlijk niet voorkomen bij een toestel van deze prijs. Maar aangezien ze dat bij de S ook niet hebben gefikst...

[ Voor 46% gewijzigd door TripleM op 25-02-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Als ik deze telefoon in de winkel koop wordt er dan moeilijk gedaan over dode pixels? De wet geeft wel aan dat je het via internet altijd kunt ruilen, maar geldt het dan ook? Ben niet van plan om zoveel geld neer te leggen om tegen een puntje aan te kijken waar ik me jaren aan ga ergeren.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Marruk schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:49:
Als ik deze telefoon in de winkel koop wordt er dan moeilijk gedaan over dode pixels? De wet geeft wel aan dat je het via internet altijd kunt ruilen, maar geldt het dan ook? Ben niet van plan om zoveel geld neer te leggen om tegen een puntje aan te kijken waar ik me jaren aan ga ergeren.
Dan laat je hem in de winkel gewoon aanzetten, en bepaal je op die manier of je dat toestel koopt of niet. Als je via internet koopt heb je binnen 7 werkdagen het recht op geld terug zonder opgaaf van reden. Daarbuiten ben je afhankelijk van de garantievoorwaarden, maw bij hoeveel pixels iemand het toestel wel/niet terugneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer nieuwe commercial online gekomen.... ik vind dit de mooiste tot nu toe!

YouTube: Xperia™ Z TV Ad - Sound, vision, colour, detail from Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
TripleM schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:20:
[...]

Dan laat je hem in de winkel gewoon aanzetten, en bepaal je op die manier of je dat toestel koopt of niet. Als je via internet koopt heb je binnen 7 werkdagen het recht op geld terug zonder opgaaf van reden. Daarbuiten ben je afhankelijk van de garantievoorwaarden, maw bij hoeveel pixels iemand het toestel wel/niet terugneemt.
Je kan ook aan de winkel vragen wat hun omruil voorwaarden zijn. veel winkels hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Mijne word binnen 48 uur opgehaald en ik krijg dan gelijk een nieuwe :) (Eerder nog nooit zo'n fijne service gehad bij T-mobile, daarbij verbaasde het me dat de persoon die ik sprak wel netjes, behulpzaam en vriendelijk was ipv mijn telefoontje behandelen alsof er geen morgen meer zou zijn).. Ik vind het erg spijtig maar vooral jammer dat ik dit pareltje kwijt ben (ook al krijg ik gelijk een nieuwe) ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-05 08:18
Ik heb mijn Witte XZ besteld via T-mobile (komt volgende week binnen als het goed is).
Hij schijnt simlock vrij te zijn maar de software is wel met de nodige T-mobile apps.
Is het mogelijk een clean Sony software erop te zetten zonder de T-mobile zooi?
Of hebben deze T-mobile apps wel degelijk zin?

(eerste keer dat ik gebruik ga maken van T-mobile, dus geen ervaring met dergelijke apps)

[ Voor 5% gewijzigd door mayckelvz op 25-02-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
mayckelvz schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:26:
Ik heb mijn Witte XZ besteld via T-mobile (komt volgende week binnen als het goed is).
Hij schijnt simlock vrij te zijn maar de software is wel met de nodige T-mobile apps.
Is het mogelijk een clean Sony software erop te zetten zonder de T-mobile zooi?
Of hebben deze T-mobile apps wel degelijk zin?

(eerste keer dat ik gebruik ga maken van T-mobile, dus geen ervaring met dergelijke apps)
Voor zover ik heb kunnen testen kan je alle T-Mobile software behalve Deezer gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Laatst online: 12:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Lijkt me te mooi om waar te zijn (gefilmd met iets anders en naderhand wat camera shake toegevoegd?), maar als het echt is is het zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Myedvyed schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:52:
[...]

Lijkt me te mooi om waar te zijn (gefilmd met iets anders en naderhand wat camera shake toegevoegd?), maar als het echt is is het zeer netjes!
Kan me voorstellen dat dit echt is, op een set is alles perfect belicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
Wow die 'shake' er in is wel diep triest.. Kan het wel mooi beeld zijn maar na 30sec kijken vind ik het beeld al irritant. Zeer slechte marcketingactie dit.
Pagina: 1 2 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.