Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
Nafets schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:59:
Kan me voorstellen dat dit echt is, op een set is alles perfect belicht.
Klopt natuurlijk, het is niet onmogelijk. Maar het beeld oogt ook scherper dan alle samples tot nu toe (inclusief daylight / studio opnames), en de shake ziet er af en toe wat 'nep' uit. Dat laatste kan ook komen door electronische 'stabilisatie' in de Z uiteraard, ze vermelden niet of die geactiveerd is. Gevoelsmatig twijfel ik aan de echtheid, maar dat is vooral omdat ik eerst zelf aan de slag wil voordat ik het echt kan geloven. Dit ziet er namelijk uit alsof m'n videocamera ineens helemaal overbodig geworden is en dat lijkt me wat sterk. Hoewel ik het zou toejuichen als het inderdaad zo is :9

Zelfs als het met de Z opgenomen is, kan het naderhand nog bewerkt zijn. Hoewel ze niet zeggen dat het niet ge-edit is, zou dat toch een beetje misleiding zijn. Maar goed, het is een promo filmpje, dat hoort er gewoon bij. Ik blijf wachten en wachten en wachten tot ik er eindelijk zelf mee aan de slag kan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-04 08:57
Ik las net op XDA dat er op dit toestel ook weer zo'n " shatterproof screen" vooraf geinstalleerd is.
Heeft iemand deze er al af gehaald, en zit het sony logo op deze laag?
Deze protector heb ik vanaf dag 1 al van mijn xperia play afgehaald, maar deze reageerde hierdoor slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Na dat debakel met die commercialbeelden die zogenaamd met de smartphone in kwestie zouden zijn gefilmd terwijl de reflectie van een dikke filmcamera te zien was, zou je wel ontzettend dom zijn om dit niet te hebben gefilmd met een Xperia Z.

Ik vind de beelden overigens helemaal niet zo overdreven indrukwekkend, ik geloof dan ook wel dat ze echt zijn. Het verschil is wel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/512b40620ee6b/512b4061f36cf-commercial-vs-z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 18:18

migros

Nooit meer een Samsung

Is het trouwens zo dat als je het scherm in gebruik hebt de onderste knoppen dan verdwijnen? Lijkt me niet leuk om een 5 inch scherm te hebben waarvan je eigenlijk maar 4,7 of zo kan gebruiken. Althans zo zag het er gisteren uit toen ik het demomodel bekeek bij T-M.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 11:13
migros schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:44:
Is het trouwens zo dat als je het scherm in gebruik hebt de onderste knoppen dan verdwijnen? Lijkt me niet leuk om een 5 inch scherm te hebben waarvan je eigenlijk maar 4,7 of zo kan gebruiken. Althans zo zag het er gisteren uit toen ik het demomodel bekeek bij T-M.
Dit verschilt per app, bij de album en video app bijvoorbeeld is dit wel het geval, maar bij de browser niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
migros schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:44:
als je foto's of films bekijkt gaan ze weg. Verder heb je wel extra breedten vergeleken met een 4.7 scherm.
Zelf vind ik onscreen buttons erg okay, maar als je het hele scherm wil gebruiken dan kan je een alternatieve launcher installeren er is er 1 dien gebruik maakt van swipes ipv onscreen buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 18:18

migros

Nooit meer een Samsung

masterjorie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:48:
[...]

Dit verschilt per app, bij de album en video app bijvoorbeeld is dit wel het geval, maar bij de browser niet.
Zijn deze knoppen niet gewoon uit te zetten als je in een aplicatie komt? of te verbergen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
migros schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Zijn deze knoppen niet gewoon uit te zetten als je in een aplicatie komt? of te verbergen?
Nee, het moet of in de app zijn geprogrammeerd of je zal zoals Nafets aangeeft een andera launcher moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-02 07:49
Zoals eerder aangegeven heb ik mijn toestel besteld bij T-mobile.
Heeft er iemand ervaring met een clean unbranded firmware voor de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor is het nog even wachten tot de NL Generic toestellen uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
TripleM schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:44:
Na dat debakel met die commercialbeelden die zogenaamd met de smartphone in kwestie zouden zijn gefilmd terwijl de reflectie van een dikke filmcamera te zien was, zou je wel ontzettend dom zijn om dit niet te hebben gefilmd met een Xperia Z.

Ik vind de beelden overigens helemaal niet zo overdreven indrukwekkend, ik geloof dan ook wel dat ze echt zijn. Het verschil is wel duidelijk:

[afbeelding]
Ik denk vooral dat de bovenste beelden (naast geschoten met een camera van 10k+) ook wel de nodige nabewerking hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Laatst online: 30-01 16:29
Zodra ik de Z heb wil ik hem qua video vergelijken met m'n Galaxy S3, Sony NEX-5 en Sony TD-10 en zal dat ook op YouTube zetten, zonder verdere retouchering van het beeldmateriaal. Het gaat mij er vooral om dat ik graag zou zien dat hij minstens gelijkwaardig is aan de S3, dan ben ik tevreden. Maar ben ook benieuwd hoe hij zich verhoudt tegenover die andere twee.

Edit: dit gaat me overigens alleen lukken als ik het toestel deze werkweek in ontvangst mag nemen, na dit weekend krijg ik het weer een tijdje wat drukker.

[ Voor 17% gewijzigd door Myedvyed op 25-02-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 09:58
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:
Voor zover ik weet zijn er in Frankrijk een paar toestellen die die versie nog niet hadden, maar zelfs mijn demo unit waar ik ondertussen meer dan twee weken mee rondloop zat daar standaard al op.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de productieweek en hardwarerevisie. Onderaan je telefoon staat normaal 13W04 AAB of iets dergelijks. Wat staat daar bij jullie? Wat is jullie SI (1234-5678 oid op de doos) en customization (*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version)? Vermeld ook ineens even welke providerbranding erop zit! Dan kan ik een kleine index opbouwen, gaat later handig zijn bij het debranden.
T-Mobile branded
S1 bootcode: 1264-2309 S1_Boot_lagan_1.0_2
Prod versie: 13W06 AAC
Wat zou het verschil zijn tussen 1270 & 1264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
Zojuist even de Xperia Z in het echt bekeken.
Ben wel onder de indruk van de bouwkwaliteit, maar doordat het scherm nogal flets overkwam viel het toestel totaal niet meer op tussen de rest. Nog even de helderheid gechecked, die was max.
Dat was wel een kleine teleurstelling.
Had gehoopt dat de Z echt een opvallende verschijning tussen de rest van de smartphones zou zijn.
Vind de vormgeving wel erg strak.

Misschien zijn de kleuren wel realistischer, maar voor mij is een telefoon meer bedoeld voor fun en mag het wel een beetje levendig overkomen. Grafische (kleur-echte) ontwerpen maak ik thuis wel achter de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juncto schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:02:
[...]

T-Mobile branded
S1 bootcode: 1264-2309 S1_Boot_lagan_1.0_2
Prod versie: 13W06 AAC
Wat zou het verschil zijn tussen 1270 & 1264?
De bootversie is niet echt relevant en voor iedereen ongeveer hetzelfde. Kan je bij dat zelfde menu ook even de customizationversie doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 01:48
AmbroosV schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:
Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de productieweek en hardwarerevisie. Onderaan je telefoon staat normaal 13W04 AAB of iets dergelijks. Wat staat daar bij jullie? Wat is jullie SI (1234-5678 oid op de doos) en customization (*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version)?
Productieweek: 13W06 AAC
SI code: 1270-4169.2
Custom Version: 1270-3839_R9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
V_DeR schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:13:
Zojuist contact gehad met T-Mobile over de "hot-pixel" op mijn scherm en ze gaan mijn toestel vervangen voor een compleet nieuw toestel (dus geen refurbished). Binnen 3 werkdagen komen ze hem omruilen.

Top T-Mobile deze keer! ;)
Sta steeds meer te kijken van de Service... Vanmorgen aangemeld en morgen voor 13:00 heb ik mijn nieuwe en hopelijk "hot pixel" vrije Xperia Z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Wow, da's nog meer verschil dan ik dacht. De iPhone is duidelijk de betere hier. Over het algemeen vind ik de kleuren van de Xperia Z prettiger, je ziet hier en daar ook dat er bij de Xperia Z meer detail zit in donkere/lichte gebieden, maar check het verschil in beweging. Bij kleine bewegingen blijft het beeld van de iPhone 5 stabiel en 'wiebelt' dat van de Xperia Z wat, lopen is bij de Z veel schokkeriger, en de stabilisatiefouten (ook al last van op m'n Xperia S) mogen natuurlijk niet voorkomen bij een toestel van deze prijs. Maar aangezien ze dat bij de S ook niet hebben gefikst...
Toch vind ik de XZ beter dan de Iphone. Het schokkerige is wel jammer maar dat kan ik er later uit halen (weet niet of stabilisatie in die test aanstond). Het continu scherpstellen is ook irritant maar er is een instelling waarmee je dat kan wijzigen net als bij de XS.

De kleuren en contrastwaarden van de XZ zijn daarintegen wel beter en dat is achteraf moeilijker aan te passen. Dus al met al vind ik de XZ beter, met de kant tekening dat ik het jammer vind dat Sony niet de laatste puntjes op de i gezet heeft. Sommige problemen zijn hetzelfde als met de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Garret1410 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:05:
[...]

Toch vind ik de XZ beter dan de Iphone. Het schokkerige is wel jammer maar dat kan ik er later uit halen (weet niet of stabilisatie in die test aanstond). Het continu scherpstellen is ook irritant maar er is een instelling waarmee je dat kan wijzigen net als bij de XS.

De kleuren en contrastwaarden van de XZ zijn daarintegen wel beter en dat is achteraf moeilijker aan te passen. Dus al met al vind ik de XZ beter, met de kant tekening dat ik het jammer vind dat Sony niet de laatste puntjes op de i gezet heeft. Sommige problemen zijn hetzelfde als met de S.
Juist het schokken en scherpstellen is achteraf een stuk lastiger mee om te gaan dan de kleuren wat opleven. Ook mis ik wat detail bij de Xperia Z. Daarbij ga ik foto's en filmpjes van mijn mobiel niet stuk voor stuk lopen pimpen en bewerken. Hoop nog steeds dat het een stuk overcompressie is en dat een software update hier korte metten mee maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ormagon op 25-02-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ehm, juist met de helderheid op max is t geen mooi scherm.
De helderheid moet je gewoon lekker halverwege zetten, en dan is t een mooi scherm met prima contrast en zwartwaardes

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:50
DutchManticore schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:35:
Ehm, juist met de helderheid op max is t geen mooi scherm.
De helderheid moet je gewoon lekker halverwege zetten, en dan is t een mooi scherm met prima contrast en zwartwaardes
Ik heb nu op mijn SGS2 altijd de helderheid op z'n laagst staan.
Alleen buiten gaat de helderheid naar halverwege, tenzij in de zon dan naar max.
Dus zal mijn XZ nooit op max staan qua helderheid, en dan is ook het contrast meteen een stuk beter.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroendh op 25-02-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
ormagon schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Juist het schokken en scherpstellen is achteraf een stuk lastiger mee om te gaan dan de kleuren wat opleven. Ook mis ik wat detail bij de Xperia Z. Daarbij ga ik foto's en filmpjes van mijn mobiel niet stuk voor stuk lopen pimpen en bewerken. Hoop nog steeds dat het een stuk overcompressie is en dat een software update hier korte metten mee maakt.
Schokken haal je er heel makkelijk uit. Scherpstel modus moet je op oneindig zetten. Alleen als je iets van dichtbij (50cm) wilt filmen moet je het aanzetten.
Kleuren bijstellen vind ik meer werk. Zo'n filter die je erover heen gooit geldt vaak voor de hele clip en komt niet ten goede van kwaliteit.

Detail is wat minder inderdaad, hopelijk komt er een fix voor, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:40

CerandoX.nl

Vides

jeroendh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:36:
[...]

Ik heb nu op mijn SGS2 altijd de helderheid op z'n laagst staan.
Alleen buiten gaat de helderheid naar halverwege, tenzij in de zon dan naar max.
Inderdaad mijn iPhone 4S staat denk ik op 30% van de helderheid, kijkt ook gewoon prettiger. Doe hem alleen omhoog als het echt nodig is. Voor mij ook zeker geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Heb hem net in Duitsland bij de Saturn gekocht, en er zit een oplaad docking station bij, 2 screen protectors voor voor en achter, 2 nfc tags oplader en oordopjes.

Zitten deze ook in de NL uitvoering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Laatst online: 07-05 17:12
mregeling2005 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:42:
Heb hem net in Duitsland bij de Saturn gekocht, en er zit een oplaad docking station bij, 2 screen protectors voor voor en achter, 2 nfc tags oplader en oordopjes.

Nope.
Inhoud van de verpakking

Snelle lader EP881
USB-mediakabel
Wired Headset EX300AP
Interne batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

mregeling2005 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:42:

Nee, hier krijg je het toestel, oplader en oordopjes. Als je een pre-order geplaatst heb en er op tijd bij was, had je ook een MDR-1r headset erbij.

Je had trouwens ook in het topic kunnen zoeken, dan had je het ook gevonden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:42

Patrick89

PSN : Gamesource

lowizi schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:04:
Zojuist even de Xperia Z in het echt bekeken.
Ben wel onder de indruk van de bouwkwaliteit, maar doordat het scherm nogal flets overkwam viel het toestel totaal niet meer op tussen de rest. Nog even de helderheid gechecked, die was max.
Dat was wel een kleine teleurstelling.
Had gehoopt dat de Z echt een opvallende verschijning tussen de rest van de smartphones zou zijn.
Vind de vormgeving wel erg strak.

Misschien zijn de kleuren wel realistischer, maar voor mij is een telefoon meer bedoeld voor fun en mag het wel een beetje levendig overkomen. Grafische (kleur-echte) ontwerpen maak ik thuis wel achter de pc :)
Gister ook zelf de Z bekeken, ik was niet onder de indruk van het scherm. De kleuren waren mooi maar de zwarte partijen vielen me tegen. Voorlopig hou ik het nog maar even bij mijn 4S.. Verder het design van het toestel is wel erg goed gedaan.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Laatst online: 23-06-2023
Patrick89 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:49:
[...]

Gister ook zelf de Z bekeken, ik was niet onder de indruk van het scherm. De kleuren waren mooi maar de zwarte partijen vielen me tegen. Voorlopig hou ik het nog maar even bij mijn 4S.. Verder het design van het toestel is wel erg goed gedaan.
het zwart is net zo zwart als dat je het toestel uitzet en dan naar het scherm kijkt. Weet je wel zeker dat je goed hebt gezien? want de interface van de XZ is lichtzwart (donkerantraciet of hoe je het wilt noemen) want toevallig had ik op werk ook een collega die daarover begon nadat hij er "eventjes" mee had gespeeld in de t-shop... tot ik hem "echt zwart" liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

elroy1 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:54:
[...]

het zwart is net zo zwart als dat je het toestel uitzet en dan naar het scherm kijkt. Weet je wel zeker dat je goed hebt gezien? want de interface van de XZ is lichtzwart (donkerantraciet of hoe je het wilt noemen) want toevallig had ik op werk ook een collega die daarover begon nadat hij er "eventjes" mee had gespeeld in de t-shop... tot ik hem "echt zwart" liet zien.
Het zwart is redelijk, maar absoluut niet zo zwart als het toestel! Blijft TFT LCD en de zwartwaardes zijn matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304405

Iets meer over de batterij: Ben rond middernacht gaan slapen met nog 5% batterij capaciteit. Ik dacht , die gaat vast uitvallen. Maar na een lange slaapsessie van ongeveer 12 uur (even slaap inhalen van de afgelopen 2 weken) , was ik positief verrast toen ik om 12 uur in de middag wakker werd gebeld en het gesprek van ongeveer anderhalve minuut nog kon voeren ook. Daarna viel het toestel wel direct uit.

Een ander punt: ik heb de hotmail app moeten verwijderen, in mijn eerste post over de batterij ervaring vond ik al dat het uithoudingsvermogen van dit toestel normaal was. Echter, onder energiebeheer kon ik zien dat met 12 uur het toestel redelijk intensief gebruiken, meer dan 40% van de batterij was verbruikt door de hotmaill app. Het scherm stond op nummer 2 :S

Met mijn experia S heb ik nooit op energiebeheer gelet eerlijk gezegd, maar het lijkt erop dat de hotmail app niet zo heel lekker is voor je batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 15:25
ormagon schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Het zwart is redelijk, maar absoluut niet zo zwart als het toestel! Blijft TFT LCD en de zwartwaardes zijn matig.
Klopt

Ikzelf heb even die service truc gedaan met *#*#service#*#* en daarna screen.. maar het zwart is niet zo zwart als dat je hem uit zet.

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
puur even een vraag he ?

als ik de stamina functie aanzet dan doen mijn led indicatoren het niet meer erg irritant nu ben ik me bewust dat ik de stamina functie uit kan zetten en dat ze het dan wel weer doen.

maar eigenlijk zou ik zelf willen kunnen kiezen wat de stamina functie aan en uit schakeld
nu kan dat ook weer in bepaalde maten maar ik heb alle apps aan gezet en stamina mode ook maar toen deden ze het nog niet.

dus de led worden niet geregeld door 1 of meerdere apps maar goed ik ben benieuwd of jullie het vervelend vinden ? of misschien niet?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
copywizard schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:09:
puur even een vraag he ?

als ik de stamina functie aanzet dan doen mijn led indicatoren het niet meer erg irritant nu ben ik me bewust dat ik de stamina functie uit kan zetten en dat ze het dan wel weer doen.

maar eigenlijk zou ik zelf willen kunnen kiezen wat de stamina functie aan en uit schakeld
nu kan dat ook weer in bepaalde maten maar ik heb alle apps aan gezet en stamina mode ook maar toen deden ze het nog niet.

dus de led worden niet geregeld door 1 of meerdere apps maar goed ik ben benieuwd of jullie het vervelend vinden ? of misschien niet?
je kan uitzonderingen aan stamina mode toevoegen, als je dat niet doet word elk programma in standby modes gezet. Daar door krijg je ook geen updates/notificaties en dus ook geen knipperend led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
nee dat begrijp ik dat is zo helder als water voor me maar wat ik bedoel ik dat ik graag zelf zou willen kunnen selecteren in de stamina mode dat led notificaties gewoon aanstaan en de rest uit en dat is niet mogelijk en vindt ik daarom erg vervelend.

ik weet dat ik bepaalde apps kan uitsluiten zoals whatsapp en mail maar dat zorgt er niet voor dat de led notificaties het ook doen van die apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
copywizard schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:20:
nee dat begrijp ik dat is zo helder als water voor me maar wat ik bedoel ik dat ik graag zelf zou willen kunnen selecteren in de stamina mode dat led notificaties gewoon aanstaan en de rest uit en dat is niet mogelijk en vindt ik daarom erg vervelend.

ik weet dat ik bepaalde apps kan uitsluiten zoals whatsapp en mail maar dat zorgt er niet voor dat de led notificaties het ook doen van die apps
ow apart, klinkt als een bug, of is er een notificatie led service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:40
Je bedoelt dus dat ook al whitelist je bijvoorbeeld Whatsapp, je geen led ziet bij nieuwe berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
copywizard schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:20:

Snap ik nog steeds niet led notificatie geeft iets aan gekoppeld aan programma/service. als je die bepaalde programma uitzet gaat de led ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:41:
[...]
Snap ik nog steeds niet led notificatie geeft iets aan gekoppeld aan programma/service. als je die bepaalde programma uitzet gaat de led ook uit.
Hij zegt dat als hij de app whitelist (dus niet laat uitzetten door stamina), dat de led notificatie dan niet werkt als stamina mode aanstaat. Dit lijkt mij een bug, tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Laatst online: 16-07-2024
Krijg je er ook een leuk extratje bij van Sony? Zoals 50gb Box die Sony vorig jaar uitdeelde bij zn toestellen of een proefabonnement op music unlimited? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
masterjorie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:44:
[...]

Hij zegt dat als hij de app whitelist (dus niet laat uitzetten door stamina), dat de led notificatie dan niet werkt als stamina mode aanstaat. Dit lijkt mij een bug, tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten.
Dat begrijp ik maar heeft verder niets met stamina te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy1
  • Laatst online: 23-06-2023
ormagon schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:58:
[...]

bij mij is ie bijna net zo zwart. Als je van boven naar benede scrolt en net onder je provider naam kijkt dat gedeelte is haast net zo zwart als wanneer ik mn scherm uit zet (het zwart van het midden, en niet de randen he? de randen zijn donkerder) en let op vingervlekken want daardoor zie je kleuren ook anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:47:
[...]

zeker wel, want de led werkt prima als stamina uit staat.
Er zal wel een service voor de LED zijn, alleen de vraag of dat je deze ook apart in the service/app list staat

[ Voor 18% gewijzigd door Nafets op 25-02-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:47:
[...]
Hoezo niet? Wanneer hij stamina mode aanzet, werkt de notificatie led niet meer, ook bij apps die gewhitelisted zijn voor stamina mode. Blijkbaar blokkeert de stamina mode dus de notificatieled ondanks dat de app is gewhitelist, dit heeft dus alles met de stamina mode te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
J.Gronkjaer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:45:
Krijg je er ook een leuk extratje bij van Sony? Zoals 50gb Box die Sony vorig jaar uitdeelde bij zn toestellen of een proefabonnement op music unlimited? :D
60 Dagen Music Unlimited als ik me niet vergis bij eerste aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Laatst online: 16-07-2024
V_DeR schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:55:
[...]

60 Dagen Music Unlimited als ik me niet vergis bij eerste aanmelding.
Nice!
Maar heb al een keer zn proefperiode gehad, zou dat dan ook nog voor mij gelden? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
"Hij zegt dat als hij de app whitelist (dus niet laat uitzetten door stamina), dat de led notificatie dan niet werkt als stamina mode aanstaat. Dit lijkt mij een bug, tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten."

dit klopt helemaal ik denk dat het geen bug is maar zou graag een mogelijkheid zien dat ik bepaalde functies die worden uitgeschakeld door de stamina mode handmatig kan worden gekoze ipv alles of niets

het whitelisten van een app zorgt er niet voor dat hij wel led notificaties kan wergeven vreemdt genoeg de app heeft door hem te whitelisten alleen toegang tot het internet als de telefoon uit staat verder niets.

dit heeft dus alles met stamina te maken ondanks dat sommige zeggen van niet omdat ik heb getest dat als ik de stamina mode uitzet alles weer normaal werkt

"tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten."

dit heb ik dus geprobeerd door alle apps in de complete whitelist te zetten en daarna te testen maar dit werkt dus niet er is dus niet een apart process dat dat regelt

op dit moment is het simpel met stamina geen LEDS
zonder stamina wel LEDS

ik zou graag meer dan deze twee opties hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:40

CerandoX.nl

Vides

J.Gronkjaer schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:57:
[...]

Nice!
Maar heb al een keer zn proefperiode gehad, zou dat dan ook nog voor mij gelden? :O
Gewoon proberen zou ik zeggen. Ik heb zelf een jaarabonnement op Music Unlimited en ik denk niet dat ik er twee maanden gratis bij krijg, maar als je op dit moment geen lopend abonnement hebt misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Damn ik kijk net filmpjes van cyanogen mod 10.
Hebbon!

M'n s2 draait stock roms, denk dat k echter bij release cm maar eens ga flashen. Nog nooit gedaan maar, ik zal eens poging wagen.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
copywizard schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:09:
puur even een vraag he ?

Zou kunnen komen omdat dit de eerste keer is dat je die app gebruikt waardoor hij alles nog binnen moest trekken. Kijk het even aan en als hij morgen nog zoveel gebruikt zou ik eens kijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 09:51
DutchManticore schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:48:
Damn ik kijk net filmpjes van cyanogen mod 10.
Hebbon!

M'n s2 draait stock roms, denk dat k echter bij release cm maar eens ga flashen. Nog nooit gedaan maar, ik zal eens poging wagen.
link?

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
copywizard schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:03:
"Hij zegt dat als hij de app whitelist (dus niet laat uitzetten door stamina), dat de led notificatie dan niet werkt als stamina mode aanstaat. Dit lijkt mij een bug, tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten."

dit klopt helemaal ik denk dat het geen bug is maar zou graag een mogelijkheid zien dat ik bepaalde functies die worden uitgeschakeld door de stamina mode handmatig kan worden gekoze ipv alles of niets

het whitelisten van een app zorgt er niet voor dat hij wel led notificaties kan wergeven vreemdt genoeg de app heeft door hem te whitelisten alleen toegang tot het internet als de telefoon uit staat verder niets.

dit heeft dus alles met stamina te maken ondanks dat sommige zeggen van niet omdat ik heb getest dat als ik de stamina mode uitzet alles weer normaal werkt

"tenzij je de led notificatie apart kan whitelisten."

dit heb ik dus geprobeerd door alle apps in de complete whitelist te zetten en daarna te testen maar dit werkt dus niet er is dus niet een apart process dat dat regelt

op dit moment is het simpel met stamina geen LEDS
zonder stamina wel LEDS

ik zou graag meer dan deze twee opties hebben
toon volledige bericht
Duidelijk, dus eigenlijk geen bug je wilt gewoon meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219403

weet iemand van de eigenaars of er een internet passtrough optie is om via usb kabel internet vanaf een pc te gebruiken?
op mijn werk is er namelijk geen (open) wifi ontvangst, maar hebben wel alle pc's internet en usbpoorten in overvloed.
zou leuke toevoeging zijn om op mobiele data de besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Tot mijn verassing hadden ze de xperia z bij de phonehouse en kon ik er ook op mijn gemak even mee spelen. Helaas vond ik vooral het scherm ook op 50% of minder tegenvallen en heb geen behoefte meer hem aan te schaffen. Dat had ik echt niet verwacht....jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Boontjes op 25-02-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:10:
[...]

De bootversie is niet echt relevant en voor iedereen ongeveer hetzelfde. Kan je bij dat zelfde menu ook even de customizationversie doorgeven?
Helaas nog niet gelukt, ik heb de keuze bij customisation, voor reset customisation en verder geen andere keuze, of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Boontjes schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:43:
Tot mijn verassing hadden ze de xperia z bij de phonehouse en kon ik er ook op mijn gemak even mee spelen. Helaas vond ik vooral het scherm ook op 50% of minder tegenvallen en heb geen behoefte meer hem aan te schaffen. Dat had ik echt niet verwacht....jammer.
Je kan het scherm ook gewoon op 100% zetten. Snap 't punt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juncto schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:59:
[...]

Helaas nog niet gelukt, ik heb de keuze bij customisation, voor reset customisation en verder geen andere keuze, of kijk ik verkeerd?
*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vandaag voor het eerst met de Xperia Z langere tijd gespeeld. Het scherm van mijn Nexus 4 er naast gelegd en werd een beetje droevig, in alles is de Nexus 4 qua scherm beter. Contrast vooral, kleuren won de Xperia Z het ruim. Heel teleurstellend.

Overal geef ik de voorkeur aan het scherm van de Nexus 4. Leek een soort waas op het scherm te zitten wat ik ook bij de Xperia T terug zag een paar maanden geleden.

[ Voor 25% gewijzigd door alwaysleft op 25-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:12:
[...]

*#*#SERVICE#*#* > Service info > Software info > Customization version :)
thnx, is gelukt,ik zat verkeerd te kijken, Kees, verkeerde menu.
1270-3839_R9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-03 12:04
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Ik wilde het al niet zeggen,.. maar indd. Ik ben me trouwens nog steeds aan het verbazen over de snelheid. Volgens mij heb ik het ook al een paar keer gezegd. Maar ik had niet gedacht dat alles zo soepel zou blijven lopen. Morgen komen ze mijn One x halen, zodra die 'gemaakt' is (zitten krasjes op het scherm + camera/glas) gaat alles over van die telefoon naar de XZ.

Het gisteren enkele full hd filmpjes gezien op youtube en de schermen van de toestellen vergeleken. Ik kon eerlijk gezegd niet echt kiezen.. De xz geeft wel echt de kleuren beter weer dan de one x.

Hij steekt trouwens wel echt je ogen uit (op een goede manier)..het design van het toestel is naar mijn idee het mooiste dat ik in jaren heb gezien bij een telefoon <- echter, dit is natuurlijk een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-03 12:04
Juncto schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:15:
[...]

thnx, is gelukt,ik zat verkeerd te kijken, Kees, verkeerde menu.
1270-3839_R9A
Dit moet je invoeren bij de dailer?

Ik krijg het maar niet te zien? Moet ik het alleen invoeren? of moet ik daarna nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 14:29
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Ik neem aan dat dit in de context is van alle mensen die beweren dat de kleuren en het contrast juist veel beter zijn bij lagere helderheid. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Boontjes schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:43:
Dan ook mijn persoonlijke mening, heb hem ook even goed getest bij de t-mobile.
Ik kan dat "probleem" met scherm echt niet beamen. Hij voelt stevig, is echt snel en wauw wat een scherm!.
Het klopt dat de UI vrij grijs is waardoor het allemaal wat "flets" lijkt maar kijk eens een filmpje of foto, dat ziet er super scherp en kleurrijk uit. Terwijl ik filmpjes afspeelde werd er behoorlijk meegekeken achter mij :+
Kijkhoeken zijn miz ook gewoon goed, althans stuken beter dan mijn Arc.

Ook is hij behoorlijk handzaam, had ik niet verwacht gezien het 5 inch scherm.
De foto app is inderdaad de eerste keer vrij traag maar het lijkt mij dat dat met een update opgelost kan worden evenals het schokken met de video.
Foto's maken daarna gaat echt supersnel.
Foto's zijn gewoon goed voor een mobiel ( wederom beter en sneller als op mijn Arc) en ik heb ze uiteraard ook even goed uitvergroot en dan zie je inderdaad wat ruis maar ik print die foto's niet op formaatje muurschildering dus voor mij dik in orde.
Wel vond ik de randen van het toestel wat scherp aanvoelen en het volume van de (beltoon/muziek)speaker was matig maar dat komt door de waterdichtheid dus dat neem ik voor lief.

* Heatonme baalt dat zijn abbo pas in juni afloopt :(

disclaimer: Heatonme houdt niet van amoled, veel te fel en te kleurrijk

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jitsert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Dit moet je invoeren bij de dailer?

Ik krijg het maar niet te zien? Moet ik het alleen invoeren? of moet ik daarna nog wat doen?
*#*#SERVICE#*#* (ingeven bij de dialer) > Service info > Software info > Customization version.

Ondertussen weet ik de SI's en customization ID's van elke branding, gaat later van pas komen bij het terugflashen van branded en unbranded images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Anoniem: 219403 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:51:
weet iemand van de eigenaars of er een internet passtrough optie is om via usb kabel internet vanaf een pc te gebruiken?
op mijn werk is er namelijk geen (open) wifi ontvangst, maar hebben wel alle pc's internet en usbpoorten in overvloed.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me dat het aanwezig is, omdat het volgens mij gewoon standaard in android zit, of niet?
Als ik de telefoon donderdag af kan halen bij de MM kan ik het pas testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2154310

De Xperia Z is geroot. Dat was echt lekker snel.
Ook staat er een bootloader klaar.

Nu alleen nog een Cyanogenmod 10+ voor de Xperia Z en dan ga ik toch HEEL serieus nadenken over het flashen van de Xperia Z. Enige ZWARE minpunt is dat we dan wss de Bravia Engine 2 verliezen, als dat zo is, zie ik ervan af.

Voor de geïntereseerden. Cyanogenmod 10+ ziet er echt geweldig uit. Belachelijk veel opties, je kan werkelijk alles zelf instellen, kleuren tot aan of je een 6x6 grid pattern unlock wilt, of toch de standaard 3x3.

Dit is even een hele snelle tour van CM10 op een Galaxy S3:
YouTube: Native Jelly Bean On The Galaxy S3 CyanogenMod 10

[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 25-02-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 219403 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:51:
Alleen als je je telefoon kan rooten... Standaard kan je enkel je mobiele internet delen naar je computer(s) via USB/Bluetooth/WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
En ik ben nog veel later. Ik post net alsof de root zo verwonderlijk is!
Blijkt dus gewoon dat Cyanogen Mod 10 NU AL UIT IS voor de Xperia Z.
Dus voordat ik, als pre-order, mijn telefoon heb al haha.

Topic hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156919

En toch maar even voordat iemand dalijk enthousiast begint te flashen naar CM.
Dit betekent dus dat je alles wat er nu opstaat kwijtbent. De modders gaan originele software wel deels overzetten, maar vooralsnog is dat nog niet gedaan en dus ben je de volgende dingen KWIJT:
- Bravia Engine 2
- Camera Software / Interface (wordt bij flash vervangen door CyanogenMod software)
- Stamina-mode
- etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn inderdaad erg snel, voor een groot deel omdat de kernel sources al een tijdje online staan en een deel van de hardware natuurlijk gelijk is aan die van de Nexus 4.

Als er iemand (liefst eigenaar van de Z) zich geroepen voelt om een topic te starten ivm root en custom ROM's, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 00:14
Helaas moet je hiervoor eerst je bootloader unlocken. Ik wacht nog even op root voor locked bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb de xperia Z, maar ik zie bij dit toestel veel minder noodzaak om over te stappen dan bij bijv. samsung of htc met hun lelijke sence/touchwiz.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:38:
Ik heb de xperia Z, maar ik zie bij dit toestel veel minder noodzaak om over te stappen dan bij bijv. samsung of htc met hun lelijke sence/touchwiz.
Same, enige toevoeging van HTC die ik wel nice vind is die Zoe feature (niet de galerij maar de editor). Sony mag ook wel zoiets handigs maken hoewel de processing van 8-12MP foto's wel veel moeilijker is dan 4MP uiteraard. Misschien dat het achteraf kan. Waarschijnlijk zullen er trouwens wel weer 10-tallen apps binnen een paar weken in de Play-store staan die hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chevchelios schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Helaas moet je hiervoor eerst je bootloader unlocken. Ik wacht nog even op root voor locked bootloaders.
Denk er wel aan dat die er niet per sé gaat komen. Voor de toestellen van vorig jaar was er bij toeval een exploit ontdekt die in een update erna al dicht zat. Root-exploits die werken zonder de bootloader te unlocken zijn erg slecht voor Sony aangezien een root elke vorm van beveiliging op de telefoon omzeilt en ze het dan een stuk moeilijker gaan krijgen om hun telefoons in bedrijfsomgevingen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Jammer dat als je de bootloader unlockt de garantie kwijt is. Dit houdt mij tegen om te rooten, terwijl ik eigenlijk niet zonder root kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie is deels verloren. Hardwarefouten (bijvoorbeeld een vibratiemotor die niet meer werkt) of bekende problemen (zoals er bvb het gelevlekkenprobleem was bij de Xperia S) blijven gewoon gedekt onder de garantie. De meeste mainboardproblemen (niet meer opstarten, random reboots, ...) vallen echter niet meer onder de garantie eens je bootloader unlocked is geweest omdat die veroorzaakt kunnen zijn door fout gebruik, overclocks, ...

Je verliest ook de DRM-partitie waardoor sommige functies het niet meer doen (Bravia Engine, mogelijk nog een paar andere speciale dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Anoniem: 84021 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:53:
Jammer dat als je de bootloader unlockt de garantie kwijt is. Dit houdt mij tegen om te rooten, terwijl ik eigenlijk niet zonder root kan...
Niet zonder kan lijkt me wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:58:
Garantie is deels verloren. Hardwarefouten (bijvoorbeeld een vibratiemotor die niet meer werkt) of bekende problemen (zoals er bvb het gelevlekkenprobleem was bij de Xperia S) blijven gewoon gedekt onder de garantie. De meeste mainboardproblemen (niet meer opstarten, random reboots, ...) vallen echter niet meer onder de garantie eens je bootloader unlocked is geweest omdat die veroorzaakt kunnen zijn door fout gebruik, overclocks, ...

Je verliest ook de DRM-partitie waardoor sommige functies het niet meer doen (Bravia Engine, mogelijk nog een paar andere speciale dingen).
Houdt de Z dan bij of hij ooit een unlocked bootloader heeft gehad? Ook als je hem weer locked kunnen ze het bij Sony dus toch nog zien?

[ Voor 72% gewijzigd door cordonbleu op 25-02-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:58:

Dat dacht ik ook. Maar mijn toestel met hardwarefouten (yellow tint + kapotte microfoon) werd niet onder de garantie gemaakt! Dat was een duur geintje... Nog bij alle partijen geprobeerd om mijn geld terug te krijgen, Sony, Winkel en Dynafix. Maar Dynafix bleef volhouden: root = garantie kwijt.

(Ik dacht net als jij dat het voor hardware problemen niet gold, en al helemaal niet voor productiefouten. Als ik hem nu gebrickt had door het fout flashen, dan begreep ik het. Maar dit? Niet verwacht en een flinke tegenvaller!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:01:
[...]

Houdt de Z dan bij of hij ooit een unlocked bootloader heeft gehad? Ook als je hem weer locked kunnen ze het bij Sony dus toch nog zien?
Het blijft permanent zichtbaar, in EMMA zie je het twee seconden na het aansluiten van het toestel. De DRM-keys die uniek zijn per telefoon worden bij het unlocken permanent gewist.

Hm, als ze daar tegenwoordig al reparaties voor weigeren zijn ze blijkbaar strenger geworden. Opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:00:
[...]

Niet zonder kan lijkt me wat overdreven
Nou ja... Titanium Backup, AdAway, Lightflow. Best een gemis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:01:
Als hij unlocked kapot gaat maakt het sowieso niet echt uit of je hem nog zou kunnen locken...

Verder gebruik ik ook wel een paar apps die root nodig hebben, zou jammer zijn om daar (voorlopig) afstand van te doen. Ik ga het wel aanzien, de software die Sony erop gooit is in ieder geval niet in de categorie "meteen een rom erop knallen". Rooten is een ander verhaal, maar als daar het verliezen van de DRM partitie tegenover staat denk ik niet dat ik dat heel snel ga doen.

Denk dat het vooral afwachten is wat er op XDA gaat gebeuren, uiteindelijk eindig ik toch wel met cyanogenmod. De support van Sony zal niet eeuwig duren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Vlemert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Als hij unlocked kapot gaat maakt het sowieso niet echt uit of je hem nog zou kunnen locken...
Wat is dat nu weer voor onzin? Het kan toch net zo goed gebeuren dat je de bootloader unlocked hebt en daarna dode pixels krijgt, een power knop die het niet meer doet of een flap die los gaat. Oftewel hardware fouten.
Mijn Gnex is ook geroot. Als ik een hardware defect krijg, kan ik hem gewoon weer stock maken en heb ik weer garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door cordonbleu op 25-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:08:
[...]

Wat is dat nu weer voor onzin? Het kan toch net zo goed gebeuren dat je de bootloader unlocked hebt en daarna dode pixels krijgt, een power knop die het niet meer doet of een flap die los gaat. Oftewel hardware fouten.
Mijn Gnex is ook geroot. Als ik een hardware defect krijg, kan ik hem gewoon weer stock maken en heb ik weer garantie.
Bekijk het van de andere kant. Doordat je je bootloader unlockt, kun je je eigen software/image laden. Hiermee kun je bijvoorbeeld de processor overclocken of hardware anders configureren. Dit kan weer tot schade lijden aan de hardware (bijv. oververhitting) . Ik denk niet dat dit snel zal gebeuren, maar vind het logisch dat je je garantie kwijt bent na het unlocken.

Garantie kwijt zijn na rooten is onzin. Na het rooten ben je je garantie niet kwijt (ook al lees je dat vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:08:
[...]

Ik ging ervan uit dat hardware (productie) fouten geen invloed zouden hebben op de garantie. Dan zou het alleen een probleem zijn wanneer hij 'ineens' niet meer opstart. En dan zou je dus ook niet kunnen relocken.

Blijkbaar is Sony niet altijd even gul wat betreft rooten flashen en garantie, en aangezien relocken uberhaubt niet kan kun je er beter vanuit gaan dat je de pineut bent... kan het altijd meevallen :P

Samsung registreert ook het aantal keer dat een rom geflashed is toch? Ik ken wel mensen die gebrickte samsungs terugstuurden en gewoon garantie hadden, dit was wel voor de S3 uit kwam tho.

Het is jammer maar als ik het van de fabrikant zn kant bekijk zou ik exact hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ok, duidelijk ;)

Hoop wel dat Sony er dan een beetje soepel mee omspringt. Ik heb namelijk tot nu toe meestal Nexus devices gehad omdat ik me vreselijk erger aan al die onnozele apps die je normaal bij andere telefoons erbij krijgt. Daarom ben ik van plan de Z te gaan rooten om die meuk eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
cordonbleu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:18:
Ok, duidelijk ;)

Hoop wel dat Sony er dan een beetje soepel mee omspringt. Ik heb namelijk tot nu toe meestal Nexus devices gehad omdat ik me vreselijk erger aan al die onnozele apps die je normaal bij andere telefoons erbij krijgt. Daarom ben ik van plan de Z te gaan rooten om die meuk eraf te gooien.
Je kan tegenwoordig het gros er toch gewoon afgooien? (kan iemand dit bevestigen, het kan dat ik onzin praat :P)

Heb me hier namelijk ook groen en geel aan geërgerd. Samsung die een schrale (zwaar verouderde) versie van Aldiko op de telefoon zet. App was niet te update, niet te verwijderen, en als je naar de play store ging voor de "echte" dacht hij dat deze al geïnstalleerd was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor je gaat rooten om apps te verwijderen, sinds ICS kan je de apps die je niet moet hebben gewoon volledig uitschakelen via Instellingen > Apps. Uitgeschakelde apps kunnen niets meer doen, die zitten gewoon zomaar op /system te wachten tot je ze ooit terug inschakelt.

Ik zou dat toch proberen voor je gaat rooten. Veel van de meegeleverde "bloatware" (Wisepilot-trial, OfficeSuite, ...) is trouwens gewoon zo te verwijderen.

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 25-02-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Zou iemand eens tegen de bovenkant op de achterkant van de telefoon willen tikken?
Ik hoor dan iets alsof er een klein schroefje los zit, echter als ik de telefoon schud hoor ik hier weer niks van. Zou dit te maken kunnen hebben met de camera?

Edit:
Verder tot nu toe een te gekke telefoon. Zo even voor dode pixels checken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rye op 25-02-2013 22:24 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Autofocus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Vlemert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:21:
[...]
Je kan tegenwoordig het gros er toch gewoon afgooien? (kan iemand dit bevestigen, het kan dat ik onzin praat :P)
Dat is het eerste wat ik altijd doe. Je kunt ze tegenwoordig in Android "uitschakelen". Ze blijven dan gewoon op je telefoon staan, maar zijn niet meer actief.

Voor mij is root redelijk belangrijk i.v.m. apps als AdAway, rootexplorer etc.

Ambroos was me voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door chevchelios op 25-02-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Dat zou best kunnen. Enige wat ik lees zijn dingen over de Iphone 4s en de 5. Die schijnen er ook last van te hebben, maar dan nog in ergere mate. Iets met magnetische onderdelen voor de lens.

Edit:

Oké, wauw. Dode pixels checken is niet te doen zonder vergrootglas -_-"
Voor zover ik met het blote oog kon zien; geen dode pixels. Ik schrok wel van elk microvuiltje dat er op lag.

[ Voor 23% gewijzigd door Rye op 25-02-2013 22:38 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Rye schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:28:
[...]

Dat zou best kunnen. Enige wat ik lees zijn dingen over de Iphone 4s en de 5. Die schijnen er ook last van te hebben, maar dan nog in ergere mate. Iets met magnetische onderdelen voor de lens.
De meeste Samsungs hebben het ook. En de Nexus 4 ook bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door cordonbleu op 25-02-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Elk toestel heeft dat in meer of mindere mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dit vind ik dan toch wel weer apart. Vraag me af of het aan software ligt of hardware is. Als je zo'n scherm krijgt als op de witte, vraag ik me wel af of je hem dan om kan ruilen want die paarse ziet er gewoon stuk beter uit.

http://www.pocketpc.ch/so...chiedlichen-displays.html

http://forum.xda-develope...p?p=38475757#post38475757

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/dsc_3250uku3p.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door cordonbleu op 26-02-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cordonbleu schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:08:
Dit vind ik dan toch wel weer apart. Vraag me af of het aan software ligt of hardware is. Als je zo'n scherm krijgt als op de witte, vraag ik me wel af of je hem dan om kan ruilen want die paarse ziet er gewoon stuk beter uit.

http://www.pocketpc.ch/so...chiedlichen-displays.html

http://forum.xda-develope...p?p=38475757#post38475757

[afbeelding]
brightness instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Kom op zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Die staat bij beiden op het maximum, kijk maar eens goed.
Alleen de bravia staat uit (maar dat werkt toch alleen in de galerij)

[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 26-02-2013 00:39 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8)7 niet naar scherminhoud gekeken, enkel naar kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Staat dus beiden inderdaad op max. Auto helderheid staat zo te zien ook uit, dus daar kan het ook niet aan liggen. Of BE2 uit of aan staat is niet goed te zien, maar BE2 werkt alleen in de gallery en video app en dus niet in het hele systeem. Dus het ligt óf aan de software óf het zijn 2 verschillende schermen (fabrikanten mischien).
Hoop niet dat het het laatste is eigenlijk, want dan spelen we straks (zoals op xda wordt gezegd) met z'n allen russische roulette.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

cordonbleu schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:41:
Staat dus beiden inderdaad op max. Auto helderheid staat zo te zien ook uit, dus daar kan het ook niet aan liggen. Of BE2 uit of aan staat is niet goed te zien, maar BE2 werkt alleen in de gallery en video app en dus niet in het hele systeem. Dus het ligt óf aan de software óf het zijn 2 verschillende schermen (fabrikanten mischien).
Hoop niet dat het het laatste is eigenlijk, want dan spelen we straks (zoals op xda wordt gezegd) met z'n allen russische roulette.....
Ik kan er wellicht helemaal naast zitten maar het lijkt mij een zeer groot verschil als het in de software zit. Verschillende schermen komt wel vaker voor ''helaas'' (Desire, Desire HD)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Misschien de hoek van de foto? Flitser wel/niet gebruikt? Pre-production model en production model misschien? Het is op deze manier eigenlijk niet te zeggen en dus een beetje unconclusive.
Pagina: 1 ... 3 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.