Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 19:17
Vlemert schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:21:
[...]

Je kan tegenwoordig het gros er toch gewoon afgooien? (kan iemand dit bevestigen, het kan dat ik onzin praat :P)

Heb me hier namelijk ook groen en geel aan geërgerd. Samsung die een schrale (zwaar verouderde) versie van Aldiko op de telefoon zet. App was niet te update, niet te verwijderen, en als je naar de play store ging voor de "echte" dacht hij dat deze al geïnstalleerd was. 8)7
Had ik ook toen ik afkwam van HTC maar bij Sony stoort het niet. De Sony software is oprecht een toevoeging en alles wat je niet wilt kun je weggooien (en misschien dat je er 1 of 2 moet disablen). Dus kijk het eens een weekje aan (uiteindelijk mijn S ook wel geroot hoor :P Maar na een paar weken draaide ik weer aangepaste stock roms vanwege de beter camera, muziekspeler, gallery en fijne sony toevoegingen voor hdmi e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

Als het niet live gefilmd is dan geloof ik het niet. Of de ene is net gaan dimmen of de software is aangepast door sony vanwege de slechte zwartwaarden bij volle schermhelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kan iemand, nu er behoorlijk wat Xperia Z's in het wild zijn, kunnen bevestigen dat alleen FAT32 werkt op de MicroSD? En dus exFAT/NTFS/ext3/4 niet? Dan kan ik mijn SD kaartje alvast indelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_DeR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 01:48
cordonbleu schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:08:
Dit vind ik dan toch wel weer apart. Vraag me af of het aan software ligt of hardware is. Als je zo'n scherm krijgt als op de witte, vraag ik me wel af of je hem dan om kan ruilen want die paarse ziet er gewoon stuk beter uit.

http://www.pocketpc.ch/so...chiedlichen-displays.html

http://forum.xda-develope...p?p=38475757#post38475757

[afbeelding]
Wat een onzin dit. Je kan dit zelf reproduceren als je naar Helderheid instelling gaat. En kijk maar wat er gebeurd bij volle helderheid in combinatie met het vinkje aan/uit bij aanpassen aan lichtomstandigheden. Dan zie je het verschil wat op deze foto wordt weergegeven als zijnde "andere display".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

cordonbleu schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:08:
Dit vind ik dan toch wel weer apart. Vraag me af of het aan software ligt of hardware is. Als je zo'n scherm krijgt als op de witte, vraag ik me wel af of je hem dan om kan ruilen want die paarse ziet er gewoon stuk beter uit.
De hoek maakt vergelijken lastig. Een paar graden verschil tussen voorste en achterste kan uitmaken, net iets meer licht op de achterste?

Het kan best zijn dat het verschil aanzienlijk is, maar deze foto is niet ideaal om het te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik neem dit met een bak zout.
Niemand weet waarom de fotograaf deze foto genomen heeft.

Is het om een software functie te demonstreren.
Is het gemaakt door concurrenten, om ongerust te zaaien?

Op xda heeft iemand nogal wat scherm data uitgelezen. Blijkt allemaal van sharp te zijn, en allemaal zelfde type scherm.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 14:38

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Heb het toestel nu sinds vrijdag. Wat mij opvalt is dat ik een paar kleine 'haar'-krasjes heb op mn scherm, die je vooral ziet op het moment dat je het scherm wat schuinhoudt met licht erop. Het is nog niet van dien aard dat het storend is, maar ik was in de veronderstelling dat er aan de voorkant gebruik was gemaakt van zgn "dragontrail glass". Nou heb ik op internet filmpjes gezien waarin lui met stanleymessen en schroevendraaiers dit glas bewerken, zonder enig effect, het blijft krasvrij. Ik kan jullie verzekeren dat ik nog geen rare dingen heb gedaan met mijn XZ, dus ik vind het wat vreemd dat ik nu al krasjes zie op dit zgn onverwoestbare glas. Iemand een verklaring hiervoor?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286929

@Tjesipmanz je weet dat er nog een hele dikke screenprotecter erop zit van Sony vanuit de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Had zoiets hier wel voorbij zien komen, maar dat kwam wat vreemd op mij over. Waarom zou je als fabrikant een krasgevoelige screenprotector over onverwoestbaar glas heen plaatsen? :?

Werkt het toestel nog even goed op het moment dat ik die protector er vanaf trek? Of is dat om wat voor reden dan ook af te raden?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:03:
Had zoiets hier wel voorbij zien komen, maar dat kwam wat vreemd op mij over. Waarom zou je als fabrikant een krasgevoelige screenprotector over onverwoestbaar glas heen plaatsen? :?

Werkt het toestel nog even goed op het moment dat ik die protector er vanaf trek? Of is dat om wat voor reden dan ook af te raden?
Sony doet dat al sinds jaar en dag met bijna al hun toestellen. Dat is vooral om te voorkomen dat bij flash glasbreuk het hele glas 'shattert'.

Je kunt hem er gewoon afhalen, zoek maar op yt "remove screenprotector xperia z".

Voor zover ik weet is dit niet nadelig behalve dat Sony t niet wil en er wss geen oleophobische laag op het glas zit.

Ik ben echter zelf van plan bij de eerste krassen t hele ding eraf te rukken, en zelf een oleophobische laag aan te brengen met een DIY kit op ebay

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:03:

Geen screenprotector is zo hard als glas. Het is gewoon een extra veiligheid tegen krassen. Hoe hard glas ook is, je krijgt vanzelf krassen (sleutels, zandkorrels etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

418O2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:17:
[...]

Geen screenprotector is zo hard als glas. Het is gewoon een extra veiligheid tegen krassen. Hoe hard glas ook is, je krijgt vanzelf krassen (sleutels, zandkorrels etc)
Zoek maar eens wat filmpjes op over dat Dragontrail Glass. Als Sony inderdaad dit glas heeft gebruikt, ben ik eigenlijk niet echt bang voor krassen n.a.v. sleutels.

Maar goed, bedankt voor de feedback. Ik kwam er na 2 jaar achter dat op mn X10 ook een fabrieks-screenprotector was, toen ik die er vanaf trok was het scherm echt weer als nieuw

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:20:
[...]

Zoek maar eens wat filmpjes op over dat Dragontrail Glass. Als Sony inderdaad dit glas heeft gebruikt, ben ik eigenlijk niet echt bang voor krassen n.a.v. sleutels.

Maar goed, bedankt voor de feedback. Ik kwam er na 2 jaar achter dat op mn X10 ook een fabrieks-screenprotector was, toen ik die er vanaf trok was het scherm echt weer als nieuw
Ja ik weet hoe sterk het is, maar ik snap ook wel dat er een protector overheen zit. Maar die kan je er zo af trekken dus.

Niets is onfeilbaar. Mijn S3 (en Note en S3) hebben ook heel sterk gorillaglass, maar daar kwam toch ook altijd wel een krasje op (1 krasje in 1 jaar is alsnog erg netjes natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 16:51
Ik heb mijn pre-order geannuleerd, ik ben toch het beetje het wow-gevoel kwijtgeraakt door alle negatieve berichtgeving. Het scherm is in real-life niet superslecht, kleuren worden niet compleet anders onder een hoek maar bijv. de HTC One is zoveel beter. Daarnaast vind ik de telefoon erg groot overkomen, het is een flinke plak telefoon, dit viel mij ook enigzins tegen. Een SIII of One X lijkt toch veel kleiner te zijn, ook al is het millimeterwerk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 18:10
NoepZor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:46:
Ik heb mijn pre-order geannuleerd, ik ben toch het beetje het wow-gevoel kwijtgeraakt door alle negatieve berichtgeving. Het scherm is in real-life niet superslecht, kleuren worden niet compleet anders onder een hoek maar bijv. de HTC One is zoveel beter. Daarnaast vind ik de telefoon erg groot overkomen, het is een flinke plak telefoon, dit viel mij ook enigzins tegen. Een SIII of One X lijkt toch veel kleiner te zijn, ook al is het millimeterwerk.
zeurpiet.. :O De XZ is van hetzelfde formaat van een s3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam57
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-07-2021
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:58:
Garantie is deels verloren. Hardwarefouten (bijvoorbeeld een vibratiemotor die niet meer werkt) of bekende problemen (zoals er bvb het gelevlekkenprobleem was bij de Xperia S) blijven gewoon gedekt onder de garantie. De meeste mainboardproblemen (niet meer opstarten, random reboots, ...) vallen echter niet meer onder de garantie eens je bootloader unlocked is geweest omdat die veroorzaakt kunnen zijn door fout gebruik, overclocks, ...

Je verliest ook de DRM-partitie waardoor sommige functies het niet meer doen (Bravia Engine, mogelijk nog een paar andere speciale dingen).
Ik heb vorig jaar mijn galaxy S2 volledig kapot gemaakt met een verkeerde rom te flashen (zelfs recovery en download mode werkten niet meer). Ik heb het toestel gewoon binnen gebracht en het werd gratis gemaakt. Volgens de medewerker in de winkel heeft samsung een onderdeel vervangen (hij wist niet welk). Dus in theorie verlies je misschien je garantie, maar in de praktijk valt dit heel goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

Cyleo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 01:32:
Kan iemand, nu er behoorlijk wat Xperia Z's in het wild zijn, kunnen bevestigen dat alleen FAT32 werkt op de MicroSD? En dus exFAT/NTFS/ext3/4 niet? Dan kan ik mijn SD kaartje alvast indelen ;)
Ben ook wel benieuwt ik dacht dat AmbroosV al had bevestigd dat FAT32 enige werkende indeling was? met 64Gig kan je niet eens in windows zelf naar FAT32 formateren kwam ik achter, met tooltje wel.

[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release)
Vrij duidelijk dat het FAT32 moet zijn ;)

TheMaxximum of your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Tsjipmanz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:20:
[...]

Zand is wel een moordenaar, maar inderdaad sleutels en dergelijke zijn geen probleem. Dragontrail en Gorilla 2 komen vrij goed overheen. Er is een reden om de screenprotector er niet af te halen (was voor mij nog bijna een dealbreaker ook :P), er zit op het glas zelf geen oleophobic coating, wat normaal wel op het glas zit maar nu dus op de protector. En die coating zorgt ervoor dat vette vingers en dergelijke fatsoenlijk eraf te poetsen zijn. Zonder zo'n coating gaat dat heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxx schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:52:
[...]

Ben ook wel benieuwt ik dacht dat AmbroosV al had bevestigd dat FAT32 enige werkende indeling was? met 64Gig kan je niet eens in windows zelf naar FAT32 formateren kwam ik achter, met tooltje wel.
Inderdaad. Ik heb het nog niet getest op de Z (heb geen microSD -> SD ding) maar ik ben er vrij zeker van (ook gelezen op XDA) dat enkel FAT32 werkt. Je kan ext4 proberen, als het niet werkt vraagt de Z je wel of hij 't voor je mag formatteren (en dan is het FAT32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen die 'm nu 'n paar dagen hebben en wat grote games hebben geinstalleerd...
Hoe snel loopt het geheugen van 11,7GB vol? Het gaat me erom dat m'n HTC One X+ de volle 64B kan gebruiken voor installfiles en grote datafiles, zoals gamefiles, mappen voor de navigatie enzo. Vandeweek was er hier wat discussie over, in dit topic... Ligt dat aan het toestel of nog steeds de app-makers en rechten?

Zou het niet tof vinden om 'n ZL te importeren met 11,7GB intern geheugen wat met 2 games vol zit :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt aan appmakers. Standaard verplaatsen ze alles zomaar naar /sdcard, zolang ze je niet de optie geven om op voorhand te kiezen of de data op /sdcard of /ext_card komt zit je dus gelimiteerd tot 11,7GB voor gamedata. Met root kan je waarschijnlijk later zelf bestanden naar /ext_card verplaatsen en dan een symlink maken (denk ik).

(En zijn games nu zo groot? Heb er een paar van 2GB gevonden maar dat is 't toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

ormagon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Zand is wel een moordenaar, maar inderdaad sleutels en dergelijke zijn geen probleem. Dragontrail en Gorilla 2 komen vrij goed overheen. Er is een reden om de screenprotector er niet af te halen (was voor mij nog bijna een dealbreaker ook :P), er zit op het glas zelf geen oleophobic coating, wat normaal wel op het glas zit maar nu dus op de protector. En die coating zorgt ervoor dat vette vingers en dergelijke fatsoenlijk eraf te poetsen zijn. Zonder zo'n coating gaat dat heel moeilijk.
Ach, met een toestel dat je probleemloos af kan wassen onder de kraan... ;)

Maar goed, bedankt voor de waarschuwing, zal de protector er vooralsnog wel even oplaten

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Mijn eerste reactie was postief over de accuduur. Echter gisteravond schrok ik. In tegenstelling tot mijn verwachting stond niet het scherm bovenaan, maar Mediaserver??? Weet iemand wat dat is en vooral hoe ik het uit kan zetten. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/512c7e1d6fecd/512c7e1d6acce-Screenshot_2013-02-25-19-19-44_verkleind.png

[ Voor 6% gewijzigd door Deejac op 26-02-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
Dat is simpelweg een bug. Zou je telefoon even opnieuw aanzetten, hopelijk is het dan verholpen. En anders de service uitschekelen in het instellingen menu! Een paar pagina's terug staat hoe je dat kan doen.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 23:44
Deejac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:17:
Mijn eerste reactie was postief over de accuduur. Echter gisteravond schrok ik. In tegenstelling tot mijn verwachting stond niet het scherm bovenaan, maar Mediaserver??? Weet iemand wat dat is en vooral hoe ik het uit kan zetten. Alvast bedankt!

[afbeelding]
heb je een bluetooth verbinding met draadloze headset oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Je kan die oleophobic coating op het scherm ook gewoon zelf aanbrengen.
Al paar keer gezegd, maar toch lijken mensen het te missen?

http://www.ifixit.com/Gui...oating+by+yourself/9682/1

Hier een mooie DIY-kit.
Ik ga gewoon die protector eraf halen bij de eerste tekenen van krassen en dan coat ik t scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediaserver is de achtergrondservice die muziek en video's afspeelt op aanvraag van andere apps. Als je kijkt naar de hoeveelheid tijd die Mediaserver heeft gebruikt zal dat ongeveer overeen komen met hoeveel muziek je hebt geluisterd of hoeveel filmpjes je hebt gekeken.

Walkman en YouTube bijvoorbeeld komen daar te staan als Mediaserver ipv Walkman/YouTube. Helemaal normaal en je kan het helemaal niet uitschakelen (want dan kan je geen muziek meer luisteren).

De twee reacties hierboven zijn dus fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinash
AmbroosV schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:22:
Mediaserver is de achtergrondservice die muziek en video's afspeelt op aanvraag van andere apps. Als je kijkt naar de hoeveelheid tijd die Mediaserver heeft gebruikt zal dat ongeveer overeen komen met hoeveel muziek je hebt geluisterd of hoeveel filmpjes je hebt gekeken.

Walkman en YouTube bijvoorbeeld komen daar te staan als Mediaserver ipv Walkman/YouTube. Helemaal normaal en je kan het helemaal niet uitschakelen (want dan kan je geen muziek meer luisteren).

You're right, had je ook al op xda geplaatst, i guess? :p

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=38228667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat is precies het probleem met een screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik monitor elke mention van Xperia op heel het internet, ongeveer :P Je komt mij overal wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinash
AmbroosV schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:26:
[...]

Ik monitor elke mention van Xperia op heel het internet, ongeveer :P Je komt mij overal wel tegen.
Jammer dat je op de dev site niks erover kunt terug vinden. Zoek ik op de verkeerde plek?

http://developer.android....id/media/MediaPlayer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

418O2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:25:
wat is precies het probleem met een screenprotector?
Die zit er standaard op en krast nu dus reeds bij sommige mensen. Het nadeel van het weghalen van de screenprotector is dat de oleophobic coating op de protector zit en niet op het glas waardoor je vette vingers er lastig afgaan.

Ik snap de protectors überhaupt niet (weet dat deze bedoeld is om het scherm shatterproof te maken), het glas is mooi sterk tegenwoordig en zo'n protector krast dan weer wel heel snel en zit mijn gebruikservaring in de weg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ormagon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Die zit er standaard op en krast nu dus reeds bij sommige mensen. Het nadeel van het weghalen van de screenprotector is dat de oleophobic coating op de protector zit en niet op het glas waardoor je vette vingers er lastig afgaan.

Ik snap de protectors überhaupt niet (weet dat deze bedoeld is om het scherm shatterproof te maken), het glas is mooi sterk tegenwoordig en zo'n protector krast dan weer wel heel snel en zit mijn gebruikservaring in de weg :P.
Ik heb er nooit last van en vind het een fijn idee dat het mijn telefoon beschermd als er iets gebeurd...

Maargoed, dan moet je hem er lekker afhalen en hem coaten als je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 16:51
kanem0chi schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:51:
[...]

zeurpiet.. :O De XZ is van hetzelfde formaat van een s3.
Dit kan wel zijn, maar als hij mij persoonlijk tegenvalt (misschien te hoge verwachtingen), dan ga ik er geen 630 euro aan uitgeven. Het is geen slechte telefoon, maar mij dit bedrag niet waard.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

418O2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:34:
[...]

Ik heb er nooit last van en vind het een fijn idee dat het mijn telefoon beschermd als er iets gebeurd...

Maargoed, dan moet je hem er lekker afhalen en hem coaten als je wil :)
Vroeger wel inderdaad, toen het glas nog erg snel kraste vond ik het prettig. Maar tegenwoordig... Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar de Desire HD en daar heb ik nu recentelijk de eerste haarkrasjes op weten te krijgen. Dat is mij niet het gedoe met een screenprotector waard die toch beduidend vaker vervangen moet worden omdat ze heel snel krassen. Voor mij het enorme voordeel van Dragontrail/Gorilla, je kan de mobiel out of the box in je broekzak stoppen en lekker gebruiken zonder enorm op te hoeven letten wat je mobiel aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avinash schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:27:
[...]

Jammer dat je op de dev site niks erover kunt terug vinden. Zoek ik op de verkeerde plek?

http://developer.android....id/media/MediaPlayer.html
Het staat er nergens op maar is wel zo. Je moet je telefoon eens opladen tot 100%, herstarten en dan direct een halfuur Spotify draaien en dan een halfuur idle. Je zal merken dat mediaserver op ongeveer 30 minuten actief zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
YouTube: Fusso SmartPhone™ Coating Effects

Filmpje van de DIY coating kit. Werkt heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Replay256 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:11:
[...]

Je kan het scherm ook gewoon op 100% zetten. Snap 't punt niet..
Het scherm stond op 100% en ik vond het scherm gewoon tegenvallen. De helderheid verlagen naar ongeveer 50% verbeterde het enigszins, maar het sterke gevoel dat dit mijn nieuwe smartphone zou worden is gewoon totaal vedwenen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 19:31

CerandoX.nl

Vides

DutchManticore schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:14:
[...]

Sony doet dat al sinds jaar en dag met bijna al hun toestellen. Dat is vooral om te voorkomen dat bij flash glasbreuk het hele glas 'shattert'.

Je kunt hem er gewoon afhalen, zoek maar op yt "remove screenprotector xperia z".

Voor zover ik weet is dit niet nadelig behalve dat Sony t niet wil en er wss geen oleophobische laag op het glas zit.

Ik ben echter zelf van plan bij de eerste krassen t hele ding eraf te rukken, en zelf een oleophobische laag aan te brengen met een DIY kit op ebay
Alleen raakt hij daardoor unbranded, zoals ik eerder heb gezien of waren dat prototype-modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
CerandoX.nl schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Alleen raakt hij daardoor unbranded, zoals ik eerder heb gezien of waren dat prototype-modellen?
Ik heb mijn toestel nog niet, maar voor zover ik van XDA etc. weet is bij de productiemodellen het logo van Sony in het glas verwerkt en niet op de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502004

Ik heb mijn Xperia Z net volledig opgeladen tot 100%. Bij energiebeheer staat er aangegeven dat de geschatte stand-bytijd 11 uur is, maar als ik stamina mode inschakel is de geschatte tijd nog steeds 11 uur? En hoezo trilt het toestel niet als ik een SMS ontvang? Bij de instellingen heb ik 'melding met trillen' aangevinkt, maar vooralsnog brandt alleen het lampje als ik een SMS krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens bij de instellingen van SMS zelf, meldingen kan je ook per app instellen.

De schattingen van Stamina Mode worden nauwkeuriger na enkele dagen gebruik (maar zijn zelfs dan niet echt accuraat). Op de Xperia Z is Stamina Mode eigenlijk niet echt nodig, ik heb twee weken met Stamina Mode geleefd en ben het nu zonder aan het proberen, merk niet veel verschil. Battery drain in standby is altijd erg laag.

En inderdaad, bij de retail units zit het logo op de telefoon zelf, niet op het shatter proof sheet.

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502004

AmbroosV schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:09:
Kijk eens bij de instellingen van SMS zelf, meldingen kan je ook per app instellen.

De schattingen van Stamina Mode worden nauwkeuriger na enkele dagen gebruik (maar zijn zelfs dan niet echt accuraat). Op de Xperia Z is Stamina Mode eigenlijk niet echt nodig, ik heb twee weken met Stamina Mode geleefd en ben het nu zonder aan het proberen, merk niet veel verschil. Battery drain in standby is altijd erg laag.

En inderdaad, bij de retail units zit het logo op de telefoon zelf, niet op het shatter proof sheet.
Bij de instellingen van de SMS zelf staat alles aangevinkt (dus inclusief 'melding met trillen') behalve 'MMS bij roaming', maar toch is er geen trilling bij het ontvangen van een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam57
Kan iemand mij de mogelijkheden van het meegeleverde dock vertellen? Kan ik bv de XZ in het dock steken en dan de usb poort nog gebruiken voor USB on the go? Want het grote nadeel van USB on the go is dat je je smartphone niet kan opladen als er een usb stick in zit. Ik hoop dat dit bij deze gsm opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501038

sam57 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:50:
Kan iemand mij de mogelijkheden van het meegeleverde dock vertellen? Kan ik bv de XZ in het dock steken en dan de usb poort nog gebruiken voor USB on the go? Want het grote nadeel van USB on the go is dat je je smartphone niet kan opladen als er een usb stick in zit. Ik hoop dat dit bij deze gsm opgelost is!
Naar mijn weten wordt er geen dock in nl bijgeleverd ....

Ok zie nu dat je uit Leuven komt... daar waarschijnlijk wel... blijf t vreemd en oneerlijk vinden dat andere europeanen wél de dock krijgen....

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 501038 op 26-02-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
sam57 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:50:
Volgens mij als je de telefoon in het dock stopt, wordt de USB poort van de telefoon afgedekt door het dock. Dus je kunt niks meer in de telefoon zelf prikken.

Het dock is charge-only en zal geen USB uitgang hebben (alleen een ingang voor de charger, en die zal niet werken voor andere USB devices)

Als je een stuk van het dock afzaagt kun je misschien nog wel bij de USB poort :P Of je dan USB Host + charge tegelijk kunt gebruiken weet ik niet.

Echter, er is wel een andere oplossing, iets met een Y kabel en oplader, waarmee je USB host + charge tegelijkertijd kunt doen. Dat werkte bij de Moto Droid 4 en Galaxy S3 in ieder geval prima.

Edit: zoiets http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1820375

[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 26-02-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
AmbroosV schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:22:

Vind dat toch gek. Aangezien het scherm relatief weinig stroom heeft verbruikt, zullen er niet veel filmpjes bekeken zijn. Dan zou al dit verbruik dus veroorzaakt zijn door simpelweg een paar MP3'tjes afspelen. Als dat met vol volume op een speaker is gebeurd is dat nog enigzins te verklaren, een paar simpele oortjes met een laag volume zou niet zo veel stroom mogen gebruiken.

Had recent bij mijn Arc een bug dat de Media Gallerij bleef draaien, en 40% van m'n batterijverbruik was. Uitschakelen hielp daarbij. Nu snap ik je punt dat Mediaserver waarschijnlijk een overkoepelend begrip is, en het wel degelijk een cruciaal proces is, maar ik blijf het gek vinden. Denk nog steeds dat het een bug is.

[ Voor 13% gewijzigd door frankK800i op 26-02-2013 13:03 ]

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
frankK800i schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:59:
[...]

Vind dat toch gek. Aangezien het scherm relatief weinig stroom heeft verbruikt, zullen er niet veel filmpjes bekeken zijn. Dan zou al dit verbruik dus veroorzaakt zijn door simpelweg een paar MP3'tjes afspelen. Als dat met vol volume op een speaker is gebeurd is dat nog enigzins te verklaren, een paar simpele oortjes met een laag volume zou niet zo veel stroom mogen gebruiken.
Dit kan een bug zijn die eens in de zoveel tijd weer opduikt in android. Mediaserver gaat dan zonder reden ineens stroom vreten (lees cpu uit sleep houden). Volgens mij iets met de gallery.

Zeg niet dat dit het is maar weet wel dat dit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Vlemert schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:02:
[...]

Dit kan een bug zijn die eens in de zoveel tijd weer opduikt in android. Mediaserver gaat dan zonder reden ineens stroom vreten (lees cpu uit sleep houden). Volgens mij iets met de gallery.

Zeg niet dat dit het is maar weet wel dat dit kan gebeuren.
Had mijn reactie ge-edit, maar exact dit dus recent op m'n Xperia Arc gehad.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankK800i schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:04:
[...]

Had mijn reactie ge-edit, maar exact dit dus recent op m'n Xperia Arc gehad.
Op de Arc viel me dat ook op. Dat was zeker geen combo video/audio voor mij. Heb gelijk de mediaserver verwijderd en alles werkte nog prima. Lang geleden da ik die rom gebruikte maar volgens was het het simpelweg de DLNA server (die overigens niet aan stond). Misschien dat de media updater blijft haken inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 26-02-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304405

Mijn ervaringen met de screen protector die standaard bij de Sony's zit.
Na een tijd had ik verticale strepen, die een soort van regenboog kleuren gaf wanneer je vooral een witte achtergrond had. Ik dacht aanvankelijk dat dit kwam omdat ik simpelweg krassen op het scherm had.

Toen ik erachter kwam dat er vanuit de fabriek standaard een screen protector op geplaatst wordt, heb ik de proef op de som genomen. Het verwijderen van de protector ging betrekkelijk makkelijk, gewoon met een kleine nagel in een van de hoeken beetje lospeuteren en de rest komt makkelijk los.

Naar aanleiding van meldingen hier en een "horror film" op youtube, dacht ik dat het nu 1 grote vette massa zou worden.

Ik heb 0,0 verschil gemerkt wat betreft vette vingers MET screen protector als ZONDER screen protector.
Het enige verschil was dat mijn scherm weer 100% scherp was, de krassen waren dus enkel op de screen protector. Overigens, mijn scherm werd ook beter wat input betreft. Hiervoor had ik namelijk weleens dat ik vaker moest tikken op het scherm, om iets geselecteerd te krijgen. Dit werd een stuk minder.

LET OP: dit zijn ervaringen met de xperia S. OF er die "oleophobic" coating op zit, weet ik niet. Ik zag namelijk geen enkel verschil before en after. Maar ik weet bv wel dat het scherm van een S3 super "smooth" aanvoelt, bij de xperia S vond ik dit minder. Desondanks moet ik tot op heden een toestel in handen krijgen die volledig korte metten maakt met vette vingers, zodanig dat het echt een onmisbaar onderdeel wordt.

Mijn advies is dan ook geen conclusies te trekken gebaseerd op enkele youtube filmpjes, begin namelijk van sommige filmpjes zwaar te verdenken dat die puur op sabotage uit zijn, want datgene wat gesuggereerd wordt is echt verre van werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304405

Deejac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:17:
Dit had ik met de hotmail app. Heb nu ruim 24 uur kunnen testen met de hotmail app eraf en moet zeggen na nu exact 24 uur actief gebruik van dit toestel heb ik nog 20% power over. Dit is een stuk beter dan welk anders toestel ook die ik heb gehad. Het echte verschil wordt vermoed ik in de standby modus gemaakt. Het toestel is meer dan gemiddeld gebruikt in de afgelopen 24 uur om te surfen, appen, beetje gamen, facebooken etc.

Wat mij betreft is de batterij test hier op tweakers niet een hele betrouwbare, voorlopig doet de xperia Z het bij mij beter dan gemiddeld. In de afgelopen 24 uur heeft de helderheid van het scherm grotendeels op ongeveer 50% gestaan. Voor het slapen lees ik nog graag wat, 50% is in het donker echt te fel, dus de helft van de dag heeft het op zo een 30% gestaan.

Prima resultaten als je het mij vraagt, maar inderdaad opvallend dat sommige apps rare kuren vertonen. Ik heb de hotmail app er trouwens afgegooid na mijn eerste test, omdat ik de melding kreeg "stamina mode kan zijn werk niet doen vanwege de hotmail app" (iets in die richting was de melding).

Overigens heb ik in de afgelopen 24 uur de stamina mode niet meer aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-04 16:43
Anoniem: 501038 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:
[...]

Ok zie nu dat je uit Leuven komt... daar waarschijnlijk wel... blijf t vreemd en oneerlijk vinden dat andere europeanen wél de dock krijgen....
De Britten zijn nu helemaal mooi: http://www.sony-offer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
heeft tweakers trouwens de test gedaan met bravia engine aan of uit?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Case heb ik los besteld op ebay (erg mooi trouwens). Dock nog niet beschikbaar maar opgeteld is het midner dan 50euro. Ik kan het verkeerd hebben maar in NL kun je de XZ zelf gemakkelijk voor 50euro minder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Die case ziet er mooi uit, maar vind het persoonlijk erg irritant op zo'n ding telkens open te maken. Heb zelf twee rubber/siliconen cases besteld die alleen over de achterkant/zijkant gaan.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:50:
Die case ziet er mooi uit, maar vind het persoonlijk erg irritant op zo'n ding telkens open te maken. Heb zelf twee rubber/siliconen cases besteld die alleen over de achterkant/zijkant gaan.
Ik ga hem ook zelden gebruiken aangezien de telefoon mij sterk genoeg lijkt. Alleen in wat meer risicovolle situaties. Dan heb ik ook niet veel aan een rubbercase want de bescherming is niet volledig en het uiterlijk is compleet weg (zie iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net op XDA gelezen dat het Sony-logo op de voorkant toch op het shatter-proof sheet gedrukt is en dus niet rechtstreeks in het glas zit. Opletten dus voor je die eraf haalt (tenzij dat juist je ding is).

De Xperia op de achterkant zit wel zeker in het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
AmbroosV schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:22:
Heb net op XDA gelezen dat het Sony-logo op de voorkant toch op het shatter-proof sheet gedrukt is en dus niet rechtstreeks in het glas zit. Opletten dus voor je die eraf haalt (tenzij dat juist je ding is).

Dat vind ik nogal cheap van Sony, maar voor sommige wellicht een plus. Ambroos weet jij toevallig of de Xz nu aptx ondersteund. Vraag het, omdat Sony nu wel een licentie voor heeft.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Oh apart. Ik heb ook al een filmpje onder mn neus gekregen van een Japanner die z'n screen eraf trok, en zijn Sony logo bleef gewoon zitten!

Toch continentaal verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
DutchManticore schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:41:
[...]

Oh apart. Ik heb ook al een filmpje onder mn neus gekregen van een Japanner die z'n screen eraf trok, en zijn Sony logo bleef gewoon zitten!

De enige poging die ik heb gezien om de vrij dikke screen protector er af the halen was van een pre productie model, echter het schijnt het erg goed op geplakt te zitten dus kan ook zijn dat het van het glas word getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 19:31

CerandoX.nl

Vides

Kun je een link plaatsen naar het topic?
DutchManticore schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:41:
[...]

Heb je een link? :) Ik vind het behoorlijk vreemd als ze het op die protector hebben gedrukt. Bij eerdere modellen hebben ze dit niet gedaan, dus waarom nu wel.

[ Voor 31% gewijzigd door CerandoX.nl op 26-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503418

Kan er iemand eens een paar videos posten over de schermkwaliteit en de geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
CerandoX.nl schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:48:
[...]

Kun je een link plaatsen naar het topic?

[...]

Heb je een link? :) Ik vind het behoorlijk vreemd als ze het op die protector hebben gedrukt. Bij eerdere modellen hebben ze dit niet gedaan, dus waarom nu wel.
Ik laat hem er wel op zitten aangezien deze op de XZ vrij dik is en vermoed dat hij hier door wat meer kan opvangen voor dat het scherm breekt.

Edit:
ik werd er terecht op gewezen door frankK800i dat ik niet goed gelezen heb, dus ik heb mijn onzinnige opmerking aangepast :). Voor de genen die willen is dit nog wel in zijn post te lezen :D

[ Voor 22% gewijzigd door Nafets op 26-02-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Nafets schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:57:
[...]

ze deden het iig al bij de Arc, Arc S, XS en de XT. je ziet het alleen niet als je er niet oplet. Ik laat hem er wel op zitten aangezien deze op de XZ vrij dik is en vermoed dat hij hier door wat meer kan opvangen voor dat het scherm breekt.
Gaat hier niet om de screenprotector zelf, maar om de vraag of het Sony logo in het glas, of in de screenprotector zit. Bij een pre-productie model zat die alleen in de protector, de vraag is of het logo wel in het glas zit bij de reguliere modellen.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:45
Anoniem: 503418 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:49:
Kan er iemand eens een paar videos posten over de schermkwaliteit en de geluidskwaliteit
Is beiden al 100000 keren gepost maar:

geluidskwaliteit:
YouTube: VOLUME COMPARISION - Sony Xperia Z - iPhone 4S - Galaxy S3 - iPad Mini

en schermkwaliteit moet je zelf maar even zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:42:
heeft tweakers trouwens de test gedaan met bravia engine aan of uit?
"in een enkele tabel staan ook 2 waarden, eentje met en eentje zonder
Bravia Engine. Waar dat niet genoemd staat, was er geen sifgnificant verschil"
:)
reviews: Sony Xperia Z: de eerste full-hd smartphone voor Nederland - Het scherm getest

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 26-02-2013 15:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Flashtool heeft nu support voor de Z :)
http://www.xperiablog.net...dds-support-for-xperia-z/

Betekent waarschijnlijk dat je kan unbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500835

NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:50:
Dat is wat ik me ook afvraag. Worden die klepjes niet lam op een gegeven moment en vormen ze dan een risico op lekken? En wat gebeurt er al je 'm in water laat vallen met een aangesloten koptelefoon? Dan lijkt met iets als http://www.liquipel.com/ nog veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Anoniem: 500835 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:36:
En wat gebeurt er al je 'm in water laat vallen met een aangesloten koptelefoon?
Dan loopt hij lekker vol en kun je fluiten naar je garantie :-) Certificaat geldt wanneer de klepjes dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pprs schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Dan loopt hij lekker vol en kun je fluiten naar je garantie :-) Certificaat geldt wanneer de klepjes dicht zijn.
Dat bedoel ik dus. Het is een schijnveiligheid, want owee als het klepje niet geod dicht zit. Of na anderhalf jaar niet zo goed meer sluit. Verder lijkt het me een gaaf toestel, het design staat me zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Anoniem: 500835 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Dat bedoel ik dus. Het is een schijnveiligheid, want owee als het klepje niet geod dicht zit. Of na anderhalf jaar niet zo goed meer sluit. Verder lijkt het me een gaaf toestel, het design staat me zeker aan.
denk niet dat als je hem met koptelefoon en al in de plee laat vallen dat hij dan instant kapot is, het water moet immers langs de koptelefoon plug het apparaat in en dan in voldoende hoeveelheid om het apparaat stuk te maken. Zelfde geld voor als het klepje niet perfect dicht zit. Als je er om wat voor reden dan ook lang onder water wil houden doe je er natuurlijk goed aan om alle klepjes even te controleren. Maar zelfs met kop telefoon zal hij het langer uit houden dan een HTC One -x+ of een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500566

De Huawai Ascend D2 is ook stof en waterbestendig, maar die heeft geen klepje zitten bij de koptelfoon aansluiting....hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 500566 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:10:
De Huawai Ascend D2 is ook stof en waterbestendig, maar die heeft geen klepje zitten bij de koptelfoon aansluiting....hoe kan dat?
Omdat dit redelijk makkelijk te regelen is zonder klepje, helaas heeft Sony in dit geval niet voor die oplossing gekozen, was leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van die klepjes? Zijn/Voelen ze wel een beetje duurzaam aan?

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nafets schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:02:
[...]

denk niet dat als je hem met koptelefoon en al in de plee laat vallen dat hij dan instant kapot is, het water moet immers langs de koptelefoon plug het apparaat in en dan in voldoende hoeveelheid om het apparaat stuk te maken. Zelfde geld voor als het klepje niet perfect dicht zit. Als je er om wat voor reden dan ook lang onder water wil houden doe je er natuurlijk goed aan om alle klepjes even te controleren. Maar zelfs met kop telefoon zal hij het langer uit houden dan een HTC One -x+ of een S3.
Waar ik een beetje bang voor ben is dat mensen er teveel op rekenen dat het ding waterproof is. Dat klepjes niet goed sluiten na verloop van tijd en daarmee een toestel van ruim 600 euro op een uniek punt kwetsbaar maken. Jullie denken daarover na op Tweakers maar ik zie bijvoorbeeld mijn ouders dat totaal niet doen. Die horen 'waterdicht' van een verkoper, zie een toestel op en neer gaan in een bakje water en denken : dat ding is waterdicht. Nouja, gelukkig is 't nog niet zover. ;)
ormagon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Omdat dit redelijk makkelijk te regelen is zonder klepje, helaas heeft Sony in dit geval niet voor die oplossing gekozen, was leuk geweest.
Precies, zo zou het voor alle externe connectors moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Anoniem: 500566 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:10:
ormagon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Heeft niet de zelfde protectie als de Sony, De Sony heeft ipx 5/7 en de D2 IPX 5/4.
Dat houd in dat de D2 wel tegen een glas water kan die omvalt en dan snel uit de plas word gehaald, maar niet dat je die onderwater kan houden of onder een stromende kraan.

[ Voor 20% gewijzigd door Nafets op 26-02-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-04 09:21
sysmatic schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:15:
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van die klepjes? Zijn/Voelen ze wel een beetje duurzaam aan?
Op de Xperia S zitten ook van die malle klepjes. Na een jaar gebruik, iedere dag (opladen), geen enkele achteruitgang.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. De XZ is niet waterproof of geschikt voor activiteiten in water. Als je dat wel denkt dan kun je nog wel eens bedrogen uit komen na verloop van tijd. Het blijft elektronica dus als je het gebruik gaan aanpassen op het waterdicht zijn dan kun je nu vast de verzekeringspapieren gaan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 200536 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:36:
Inderdaad. De XZ is niet waterproof of geschikt voor activiteiten in water. Als je dat wel denkt dan kun je nog wel eens bedrogen uit komen na verloop van tijd. Het blijft elektronica dus als je het gebruik gaan aanpassen op het waterdicht zijn dan kun je nu vast de verzekeringspapieren gaan invullen.
Ik denk dat je daar maar op een manier achter kan komen.. ( zou het zelf ook niet doen)

Wat betreft de mediaserver en stamina modus, deze blijft ook bij mij terug komen..
Terwijl ik dit typ kan mij herinneren dat ik in het begin een melding heb genegeerd.
Dit was van spotify, deze staat echter ook onder mediaplayer er los onder. Goed, ik start hem dus opnieuw op en alsnog na 1 uur mediaserver 20%. Heb niets gedaan, misschien dat spotify iets heeft gedownload maar dat lijkt me nog nog niets voor een media server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uberoon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat je daar maar op een manier achter kan komen.. ( zou het zelf ook niet doen)

Wat betreft de mediaserver en stamina modus, deze blijft ook bij mij terug komen..
Terwijl ik dit typ kan mij herinneren dat ik in het begin een melding heb genegeerd.
Dit was van spotify, deze staat echter ook onder mediaplayer er los onder. Goed, ik start hem dus opnieuw op en alsnog na 1 uur mediaserver 20%. Heb niets gedaan, misschien dat spotify iets heeft gedownload maar dat lijkt me nog nog niets voor een media server
Kun je mediaserver stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

heeft iemand nog een leuke abbo aanbieding icm dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 07:08
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:48:
heeft iemand nog een leuke abbo aanbieding icm dit toestel?
Kijk even hier :)

[ Voor 4% gewijzigd door jeroendh op 26-02-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke danku!
en krijg je nog steeds een gratis koptelefoon twv 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 07:08
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:50:
oke danku!
Nee niet meer. (voor zover ik weet)
Was alleen als je hem ge pre-orderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-02 07:49
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:50:
oke danku!
Nee niet meer. (voor zover ik weet)
Was alleen als je hem ge pre-orderd had.
Toch wel!
Bij T-mobile krijg je hem sowieso nog volgens de website.
http://www.t-mobile.nl/so...012733&mid=eml-7700320468

Maar ik deze vraag neerleggen bij het andere forum
mayckelvz in "Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen"

[ Voor 10% gewijzigd door mayckelvz op 26-02-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
Nope, net nog gekeken maar knopje nu stoppen is weg. Als er nu stond mediaplayer kon ik het me voorstellen , media Server klinkt vreemd vind ik zelf. Er is wel een functie/app mediaserver, deze staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Uberoon schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:18:
[...]

Nope, net nog gekeken maar knopje nu stoppen is weg. Als er nu stond mediaplayer kon ik het me voorstellen , media Server klinkt vreemd vind ik zelf. Er is wel een functie/app mediaserver, deze staat uit.
Is dit niet de DLNA server van de telefoon? Overigens kan het ook zijn dat dit de media indexer is, en hij dus al je media aan het indexen en taggen is (thumbnails etc maken). In de eerste dagen is de accuduur en verbruik van je telefoon nog niet echt representatief voor hoe deze later ermee om zou gaan. Ik zou het nog een dagje afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mayckelvz schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:29:
[...]

[...]

Toch wel!
Bij T-mobile krijg je hem sowieso nog volgens de website.
http://www.t-mobile.nl/so...012733&mid=eml-7700320468

Maar ik deze vraag neerleggen bij het andere forum
mayckelvz in "Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen"
waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-04 15:36
Is er al iemand zo gek geweest om met zijn sleutel bos over dit mooie schermpje heen te jassen? ik wil wel weten of 't beetje scratch resistant is.. Hoop niet zoals de xperia T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
ik zou zeggen probeer het zelf eens met je gloednieuwe telefoon van € 600,- euries
probeer ook gelijk even of je er met een hamer op kunt slaan en of dan het glas aan de protector blijft kleven >:)

[ Voor 41% gewijzigd door diver99 op 26-02-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-04 08:57
Het glas is scratch resistent en zou ik zo met een sleutel overheen zijn gegaan ( als ik hem al had)
Echter zit er nog een "antishatter" plastic laag op, welke zeer snel bekrasd.
Er komen in jouw geval dus wel krassen op, maar niet in het glas van het toestel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:59
Sinds gisteren willen applicaties vanuit het hoofdscherm en de app drawer, niet meer normaal openen. Soms moet ik wel 10 keer drukken. Ik zie wel dat de telefoon reageert op mijn vinger, want de applicaties 'deukt in'. Maar verder gebeurd er niks. Als ik de applicatie langer in druk op het hoofdscherm, dan kom ik in dat instelmenu, en als ik het lang indruk in de app drawer, gebeurd er niks..

Hebben hier meer mensen last van?

Opnieuw opstarten heeft het probleem trouwens niet verholpen. Er is ook niks mis met het scherm, deze reageert gewoon goed. App drawer, back, home, menu, swypen tussen schermen en in alle applicaties gaat prima. En lekker snel!

[ Voor 14% gewijzigd door drav91 op 26-02-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
drav91 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Sinds gisteren willen applicaties vanuit het hoofdscherm en de app drawer, niet meer normaal openen. Soms moet ik wel 10 keer drukken. Ik zie wel dat de telefoon reageert op mijn vinger, want de applicaties 'deukt in'. Maar verder gebeurd er niks. Als ik de applicatie langer in druk op het hoofdscherm, dan kom ik in dat instelmenu, en als ik het lang indruk in de app drawer, gebeurd er niks..

Hebben hier meer mensen last van?

Opnieuw opstarten heeft het probleem trouwens niet verholpen.
Fabrieksreset of software repareren via Sony Update Service (SEUS/SUS). Drastische matregelen, maar andere oplossing is er denk ik niet! (maar dit is een gok...)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou de gegevens en cache van de launcher clearen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
Cyleo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Is dit niet de DLNA server van de telefoon? Overigens kan het ook zijn dat dit de media indexer is, en hij dus al je media aan het indexen en taggen is (thumbnails etc maken). In de eerste dagen is de accuduur en verbruik van je telefoon nog niet echt representatief voor hoe deze later ermee om zou gaan. Ik zou het nog een dagje afwachten ;)
Ben ook absoluut niet ontevreden met accuduur, alleen is de waarde van de stamina mode een beetje weg als hij zelf een leven gaat lijden.. Ik maakte mij een beetje zorgen over iets wat ik las betreft de arc en een bug..

Al met al ben ik super tevreden, hiervoor had ik een xs, deze is nu naar mijn vriendin en dankzij jullie is haar scherm weer als nieuw..

Ook vergeleken met de xs is dit een krachtpatser wie slechts weinig hoeft te eten.

Om terug te komen op mediaserver verhaal, dlna staat uit en ik luister muziek uitsluitend via spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-04 15:36
diver99 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:07:
ik zou zeggen probeer het zelf eens met je gloednieuwe telefoon van € 600,- euries
probeer ook gelijk even of je er met een hamer op kunt slaan en of dan het glas aan de protector blijft kleven >:)
-.-" miscchien was er iemand die en filmpje ervan heeft gezien ofzo-.- neem 't niet zo serieus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam57
Anoniem: 501038 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:
[...]

In belgië krijg je er dan wel weer geen hoofdtelefoon bij, zullen we anders ruilen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:59
418O2 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:56:
Ik zou de gegevens en cache van de launcher clearen
Daar zat ik ook net aan te denken. Geprobeerd, maar hielp niks..
frankK800i schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:54:
[...]

Fabrieksreset of software repareren via Sony Update Service (SEUS/SUS). Drastische matregelen, maar andere oplossing is er denk ik niet! (maar dit is een gok...)
Ik vrees ook dat dat de enige oplossing nog is. Gelukkig heb ik hem pas vanaf vrijdag en nog niet heel veel dingen op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je iets van een recoverymode waar je je dalvik cache en gewone cache kan clearen?
Pagina: 1 ... 4 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.