Nee, heb ik niet. Bestaat dat? of heb je daar root voor nodig? Waarschijnlijk wel
Dat moet je ambroos vragen. Ben zelf nog niet in t bezit van mijn Z dus ik kan t niet uitzoeken. Meestal is het home, power en vol up tegelijk indrukken als hij uitstaat
Daar heb je inderdaad root voor nodig. Werkt niet zo maar met een ongeroot toestel.drav91 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:27:
Nee, heb ik niet. Bestaat dat? of heb je daar root voor nodig? Waarschijnlijk wel
Als je dat soort problemen hebt is meestal een factory reset (best dan nog via Sony Update Service) het enige wat je kan doen... Komt gelukkig zelden voor.
SUS geeft aan dat ik al de nieuwste software heb, wat ook klopt. Maar kan nergens factory reset doen.. En bij PC Companion startte die wel factory reset op. Maar na het downloaden van de files, gaf die ook aan dat ik al de laatste software heb..
Geheugen op de interne SD kaart verlies ik niet toch? Met factory reset?
Edit: Net via de telefoon een reset gedaan, en alles lijkt weer te werken!
Nu weer even alles terug zetten.
Geheugen op de interne SD kaart verlies ik niet toch? Met factory reset?
Edit: Net via de telefoon een reset gedaan, en alles lijkt weer te werken!
[ Voor 15% gewijzigd door drav91 op 26-02-2013 23:59 ]
Anoniem: 503515
Ik heb mijn XZ sinds zaterdag maar de notificatie LED heeft het niet gedaan totdat ik vanavond gereset heb naar fabrieksinstellingen. Maar nu doet ie het al niet meer. Blijft ie het bij anderen wel doen na de reset?
Bij mij werkt de LED zonder problemen zonder stamina mode. Met heb ik er eigenlijk niet op gelet maar ik denk dat het dan ook wel ging...
Anoniem: 503515
Bedankt voor je reactie, heb em eens aan- en uitgezet en doet het nu wel. Maar even in de gaten houden..
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 503515 op 27-02-2013 00:12 ]
Anoniem: 501038
Jawel, maar de dock in belgië is standaard en blijvend... de MDR 1R in NL is enkel een aardigheidje voor de eerste preorders.... alle reguliere verpakkingen in NL hebben niks extra's, niet eens een hdmi kabeltje oid....sam57 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:00:
[...]
In belgië krijg je er dan wel weer geen hoofdtelefoon bij, zullen we anders ruilen?
Een kleine extra toevoeging bij de aankoop van deze prijzig Z zou je toch wel mogen verwachten in NL....
Er zitten standaard vrij aardige oordopjes bij.Anoniem: 501038 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:39:
[...]
Jawel, maar de dock in belgië is standaard en blijvend... de MDR 1R in NL is enkel een aardigheidje voor de eerste preorders.... alle reguliere verpakkingen in NL hebben niks extra's, niet eens een hdmi kabeltje oid....
Een kleine extra toevoeging bij de aankoop van deze prijzig Z zou je toch wel mogen verwachten in NL....
is niet veel maar als je bekijkt wat voor troep vaak bij smartphones geduwt worden.
Ik las overigens ook dat het dock er standaard in Duitsland ook bij zat. Staat ook op de site van de Duitse Saturn.Anoniem: 501038 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:39:
[...]
Jawel, maar de dock in belgië is standaard en blijvend... de MDR 1R in NL is enkel een aardigheidje voor de eerste preorders.... alle reguliere verpakkingen in NL hebben niks extra's, niet eens een hdmi kabeltje oid....
Reactie van Sony of er promo's naar België komen:sam57 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:00:
[...]
In belgië krijg je er dan wel weer geen hoofdtelefoon bij, zullen we anders ruilen?
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Xperia Support.
De actie met de gratis MDR-R1 headset is in Nederland door verschillende winkels en netwerkaanbieders van toepassing. In hoe verre de winkels de actie ook in Belgie aanbieden weten we niet, maar in Nederland is de actie geldig bij de Phonehouse en de Belcompany, u kunt zeker ook bij de belgische vestigingen navragen of de actie ter beschikking komt. Als Belgische klant kunt u niet deelnemen aan een nederlandse actie.
Via Vandenborre kunt u de XPERIA Z voorbestellen en krijgt u een gratis docking station erbij.
Het Sony logo zit dus echt op de screenprotector. Sorry, maar wat een prutswerk. Dit kun je toch gewoon niet menen?
http://forum.xda-develope...ghlight=logo#post38518673
Hoezo prutswerk? Vind het wel mooi, hoef niet zo nodig logo's op mijn telefoon, lekker clean ! CereandoX van het Gamez forum overigens?CerandoX.nl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:37:
Het Sony logo zit dus echt op de screenprotector. Sorry, maar wat een prutswerk. Dit kun je toch gewoon niet menen?
Wat denk je, zou ik die antishatter plastich laag erag halen??Milan57 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:12:
Het glas is scratch resistent en zou ik zo met een sleutel overheen zijn gegaan ( als ik hem al had)
Echter zit er nog een "antishatter" plastic laag op, welke zeer snel bekrasd.
Er komen in jouw geval dus wel krassen op, maar niet in het glas van het toestel zelf
YouTube: Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S3 | SwagTab
@17:30 zegt ie dat ie de camera van de S3 beter vindt dan die van de Z, en moet hem gelijk geven in de vergelijking...
@17:30 zegt ie dat ie de camera van de S3 beter vindt dan die van de Z, en moet hem gelijk geven in de vergelijking...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dan heb je geen oleophobic laag meer he, dus vette vingers verwijderen is dan een stuk pittiger (even langs de broek is niet meer afdoende). Je kan wel zelf een potje met het spul kopen om het opnieuw aan te brengen.Muddy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:40:
[...]
Wat denk je, zou ik die antishatter plastich laag erag halen??
Nou ja, persoonlijk vind ik het dus niet mooi dat als je een screenprotector verwijderd je telefoon niet-standaard is. Ik weet dat dit tussen mijn oren zit, maar toch is het zo. Soort van OCD misschien.ormagon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:39:
[...]
Hoezo prutswerk? Vind het wel mooi, hoef niet zo nodig logo's op mijn telefoon, lekker clean (CerandoX gamez forum overigens)!
(Ja van het GameZ Forum, daarna redactie bij InsideGamer en nu niets.
[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 27-02-2013 09:48 ]
Ik vind het juist wel leuk, zo kun je een erg schone voorkant maken. Ik zou alleen niet weten waarom je hem er af zou trekken, vind het wel een fijn idee.CerandoX.nl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:47:
[...]
Nou ja, persoonlijk vind ik het dus niet mooi dat als je een screenprotector verwijderd je telefoon niet-standaard is. Ik weet dat dit tussen mijn oren zit, maar toch is het zo. Soort van OCD misschien.
(Ja van het GameZ Forum, daarna redactie bij InsideGamer en nu niets.Dacht jou naam ook te herkennen.
)
Omdat het glas enorm krasvast is, wat de protector niet is. Daarnaast is het weer een extra laagje. Die protectors stammen uit het tijdperk dat we nog geen krasvast glas op onze telefoon hadden, nu we dit wel hebben vind ik ze overbodig worden.Cyleo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:49:
[...]
Ik vind het juist wel leuk, zo kun je een erg schone voorkant maken. Ik zou alleen niet weten waarom je hem er af zou trekken, vind het wel een fijn idee.
(Heerlijk! Kom op het Vodafone forum en XDA dezelfde mensen tegen als heir op Tweakers, stel kleine kinderen zijn we ook.)
[ Voor 10% gewijzigd door ormagon op 27-02-2013 09:57 ]
Volgens mij is deze screenprotector niet om het glas tegen krassen te beschermen, maar tegen barsten. Gezien de hoeveelheid stukken iphone 4 / galaxy 4 telefoons lijkt me dit geen overbodige luxeormagon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:54:
[...]
Omdat het glas enorm krasvast is, wat de protector niet is. Daarnaast is het weer een extra laagje. Die protectors stammen uit het tijdperk dat we nog geen krasvast glas op onze telefoon hadden, nu we dit wel hebben vind ik ze overbodig worden.
Hij is er niet tegen barsten maar tegen versplinteren. Dat als je telefoon barst, de stukken er niet uitvliegen. JippieNafets schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Volgens mij is deze screenprotector niet om het glas tegen krassen te beschermen, maar tegen barsten. Gezien de hoeveelheid stukken iphone 4 / galaxy 4 telefoons lijkt me dit geen overbodige luxe. Ik dacht dat er ook 2 screenprotectors los mee werden geleverd om (ja wel) de screenprotector te beschermen tegen krassen
. Maar misschien niet in nederland
Ja, dat had ik inderdaad ook gezien. Dus je krijgt een screenprotector om het shatter protective screen te beschermen.Nafets schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Volgens mij is deze screenprotector niet om het glas tegen krassen te beschermen, maar tegen barsten. Gezien de hoeveelheid stukken iphone 4 / galaxy 4 telefoons lijkt me dit geen overbodige luxe. Ik dacht dat er ook 2 screenprotectors los mee werden geleverd om (ja wel) de screenprotector te beschermen tegen krassen
. Maar misschien niet in nederland

idd zo noemen het scatter proof maar dat zou toch gek zijn om dat GG/DT glas dit van zich zelf al heeft. Nu heb ik gezien om 1 van de filmpjes dat het best een dikke laag is, dus vandaar mijn hoop dat het ook tegen barsten werktormagon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Hij is er niet tegen barsten maar tegen versplinteren. Dat als je telefoon barst, de stukken er niet uitvliegen. Jippie.
kan je daar op nog een anti glare laag opplakken voor de zekerheidCerandoX.nl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Ja, dat had ik inderdaad ook gezien. Dus je krijgt een screenprotector om het shatter protective screen te beschermen.
klinkt een beetje als bretels en een riem gebruiken
"How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants"
[ Voor 20% gewijzigd door Nafets op 27-02-2013 10:06 ]
Bedankt alvast voor de tips omtrent het accuverbruik en de mediaserver. Ik heb dus exact gedaan wat AmbroosV heeft vertelt. Ben gisteravond thuis gekomen, accu 100% geladen, opnieuw opgestart en vervolgens kleine drie kwartier spotify aan + hoofdtelefoon. Daarna met rust gelaten en ongeveveer half uur later eerste screenshot gemaakt.
[
Het is duidelijk te zien dat de tijden van de mediaserver ongeveer overeen komen met spotify, ik vind het wel apart dat het dan eigenlijk 'dubbel' geteld wordt. Na een nachtje slapen heb ik zojuist twee screenshots aan elkaar geplakt voor een meer compleet overzicht. Wat me opvalt is dat 'Android' ook dubbel geteld wordt. Hopelijk is hier ook een verklaring voor. Mediaserver is ook iets gestegen, terwijl er toch totaal geen muziek, films of afbeeldingen geopend zijn geweest.
[

Het is duidelijk te zien dat de tijden van de mediaserver ongeveer overeen komen met spotify, ik vind het wel apart dat het dan eigenlijk 'dubbel' geteld wordt. Na een nachtje slapen heb ik zojuist twee screenshots aan elkaar geplakt voor een meer compleet overzicht. Wat me opvalt is dat 'Android' ook dubbel geteld wordt. Hopelijk is hier ook een verklaring voor. Mediaserver is ook iets gestegen, terwijl er toch totaal geen muziek, films of afbeeldingen geopend zijn geweest.

Lijkt er voor mij toch op dat je die vorige keer pech had met een softwarefout. Uit het bovenste plaatje blijkt dat je 2% van de batterij hebt verbruikt met 45 minuten Spotify luisteren, oftewel, 1% batterij per 22,5 minuten Spotify luisteren. Bij je oudere screenshot was er 30% batterij naar de mediaserver gegaan. (50% van 60%). Dat zou neer komen op meer dan 11 uur naar Spotify luisteren. Echter, je batterijtijd was nog maar 8,5 uur. Dat is dus niet mogelijk. Let wel op; dit zijn grove schattingen/berekeningen. Maar het feit dat toen je batterij zo snel leegliep is hier dus niet volledig mee te verklaren.
MVG, Frank
totaal off-topic! Dergelijke berichten spammen is niet de bedoeling!
[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 27-02-2013 13:21 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Handleidingen: http://www.sonymobile.com...eria-z/support-documents/
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
2x Android is normaal, 1x is android bestuuringssysteem en 1x android-systeem. Beide handelen verschillende taken afDeejac schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:36:
Bedankt alvast voor de tips omtrent het accuverbruik en de mediaserver. Ik heb dus exact gedaan wat AmbroosV heeft vertelt. Ben gisteravond thuis gekomen, accu 100% geladen, opnieuw opgestart en vervolgens kleine drie kwartier spotify aan + hoofdtelefoon. Daarna met rust gelaten en ongeveveer half uur later eerste screenshot gemaakt.
[[afbeelding]
[afbeelding]
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Heb even gevraagd wat er nu precies voor glass gebruikt wordt.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Komt eerder door de zwakke led van de xperia z die de kleine ruimte niet zo goed kan verlichten. Als je de echte low light performance wilt zien moet je hier op 1:19-1:20 kijken YouTube: Xperia Z vs Galaxy Note 2 vs Nexus 4 Video testFrankGuthrie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:43:
YouTube: Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S3 | SwagTab
Die paarse waas komt door HDR. Je ziet duidelijk veel meer detail in de xperia z. De note 2 heeft dezelfde camera als de S3.
De iphone 5 heeft volgens velen de beste camera, uitgezonderd extreme smartphones zoals de lumia 808. De volgende video's laten duidelijk zien dat de low light performance van de xperia z beter is en de daylight performance zeker zo goed. Veel beter contrast en kleuren bij low light.
YouTube: Xperia Z Vs iPhone 5 - SHOOTOUT - Which is Best?
YouTube: Xperia Z Vs iPhone 5 - SHOOTOUT 2, Stills - Which is Best?
Deze video's bewijzen dat de camera van de Z zeer goed is en elke reviewer die het tegendeel beweert is blind.
Hier nog een video met heel goede low light performance en vooral goede geluidskwaliteit YouTube: تصوير فيديو آخر عن طريق Sony Xperia Z
Enkel de autofocus mogen ze wel nog verbeteren.
edit: check dit clipje vanaf 5 min YouTube: Xperia T vs Xperia TX: Nên chọn mua Xperia T hay Xperia TX
Gaat over de xperia T, wat een verschil in beeldkwaliteit tussen 2 versies. Op xda zijn er ook mensen die een xperia Z hebben vergeleken met andere toestellen en vinden dat het scherm zeer goed is, andere vinden het dan weer zeer slecht. Kans is groot dat er toch verschillende displays gebruikt worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Infinity88 op 27-02-2013 14:33 ]
Dat is toch allang bekend?laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:17:
Heb even gevraagd wat er nu precies voor glass gebruikt wordt.
Beter vraag je of alle Xperia Z's exact hetzelfde scherm hebben, of dat er meerdere schermen in de omloop zijn zoals de geruchten aangeven
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Beter informeer jij jezelf iets beter....DutchManticore schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:33:
[...]
Dat is toch allang bekend?
Beter vraag je of alle Xperia Z's exact hetzelfde scherm hebben, of dat er meerdere schermen in de omloop zijn zoals de geruchten aangeven
Leg eens uit? Wat bedoel je?laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:34:
[...]
Beter informeer jij jezelf iets beter....
[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 27-02-2013 14:37 ]
http://blog.gsmarena.com/...orilla-glass-on-the-back/
Enige "bevestiging" over welk glas er gebruikt wordt. In de whitepaper en elders wordt gesproken over durable glass met dezelfde eigenschappen als dragontrail. Op xperia twitter werd zelfs gezegd dat het niet bekend gemaakt zou worden, kan de post helaas niet terug vinden.
Dat gerucht over die 2 schermen is volgens mij niets meer dan een gerucht en is op xda uitvoerig besproken. Vind ik zelf ook niet zo boeiend. Als ik morgen een XZ binnen krijg met een rot scherm gaat ie direct terug.
"Tom Waldner: Hello everyone,
Getting a lot questions about the glass we are using. We have used a durable tempered glass and we cannot comment on which supplier we are using. The Xperia Z fullfills all our requirments for durabilty."
Geen bevestiging dus helaas.
Getting a lot questions about the glass we are using. We have used a durable tempered glass and we cannot comment on which supplier we are using. The Xperia Z fullfills all our requirments for durabilty."
Geen bevestiging dus helaas.
Leuke chat alleen jammer dat je alleen vragen over het design kan stellen. Had wel wat vragen over hardware keuzes.
Ja dat bedoel ik dus juist.
Dragontrail voorop, Gorillaglas achterop. Ik had niet verwacht dat men zo'n livestream over zoiets trivaals massaal zou aangrijpen.
Of er meerdere schermen zijn vind ik veel belangrijker persoonlijk. Ik wil wel graag weten of ik erop moet letten dat ik een telefoon heb met minder mooi beeld dan andere telefoons van hetzelfde model.
Dragontrail voorop, Gorillaglas achterop. Ik had niet verwacht dat men zo'n livestream over zoiets trivaals massaal zou aangrijpen.
Of er meerdere schermen zijn vind ik veel belangrijker persoonlijk. Ik wil wel graag weten of ik erop moet letten dat ik een telefoon heb met minder mooi beeld dan andere telefoons van hetzelfde model.
wat maakt het uit wat voor glas er is gebruikt? het duurzaam en getempered...
er is nooit ook maar 1 bron opgedoken die iets zei waaruit serieus opgemaakt kan worden dat er meerdere typen schermen zijn gebruikt.
er is nooit ook maar 1 bron opgedoken die iets zei waaruit serieus opgemaakt kan worden dat er meerdere typen schermen zijn gebruikt.
[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2013 14:49 ]
Dat is wat Sony zegt. Er zijn echter vele filmpjes waaruit blijkt dat dragontrail en gorillaglass echt duurzaam is. Misschien vind jij het niet boeiend of je scherm heel blijft als het valt, ik vind het belangrijk en als ik weet dat het GG of DT is stelt dit gerust.418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:49:
wat maakt het uit wat voor glas er is gebruikt? het duurzaam en getempered...
Ze zeggen dat het voldoet aan alle eisen die zij hebben gesteld en dat het eigenschappen heeft zoals DragonTrail.laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:52:
[...]
Dat is wat Sony zegt. Er zijn echter vele filmpjes waaruit blijkt dat dragontrail en gorillaglass echt duurzaam is. Misschien vind jij het niet boeiend of je scherm heel blijft als het valt, ik vind het belangrijk en als ik weet dat het GG of DT is stelt dit gerust.
het boeit mij geen klap persoon, uit welke fabriek het komt. Als ze zeggen dat het duurzaam is, geloof ik dat.
Je link werkt niet? Ik wou namelijk nog wat vragen mbt filesupportlaarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:13:
http://blogs.sonymobile.c...272-1400-cet-from-mwc13/¨
Livechat met Sony mensen vanaf MWC.
even de " erachter weghalen
http://blogs.sonymobile.c...t-272-1400-cet-from-mwc13
epic
epic
Comment From jeremy
can i use xperia z in the rain & shower for as long i want or is it 30 min only?
Mårten Jönsson: Jeremy - we tested Xperia Tablet Z to make sure it can keep going even after 30 mins up to 1 meter under water. It can also withstand water jets. But please consider to take shorter showers to preserve water.
[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2013 14:55 ]
Thanks, stom.418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:54:
even de " erachter weghalen
epic
[...]
Ik vind dat nogal goedgelovig eerlijk gezegd, ik ben niet zo goed van vertrouwen. Als iemand iets zegt neem ik dat niet zomaar aan. Zeker niet als die persoon geld aan mij probeert te verdienen.418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:54:
[...]
Ze zeggen dat het voldoet aan alle eisen die zij hebben gesteld en dat het eigenschappen heeft zoals DragonTrail.
het boeit mij geen klap persoon, uit welke fabriek het komt. Als ze zeggen dat het duurzaam is, geloof ik dat.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen fabrikant noemen.
Beetje offtopic, maar wel een grappig antwoord;
Mårten Jönsson: Jeremy - we tested Xperia Tablet Z to make sure it can keep going even after 30 mins up to 1 meter under water. It can also withstand water jets. But please consider to take shorter showers to preserve water.""
Mårten Jönsson: Jeremy - we tested Xperia Tablet Z to make sure it can keep going even after 30 mins up to 1 meter under water. It can also withstand water jets. But please consider to take shorter showers to preserve water.""
Dat kan tientallen redenen hebben.laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:57:
[...]
Ik vind dat nogal goedgelovig eerlijk gezegd, ik ben niet zo goed van vertrouwen. Als iemand iets zegt neem ik dat niet zomaar aan. Zeker niet als die persoon geld aan mij probeert te verdienen.
Ik ga er niet vanuit dat ik ermee kan gooien. Als hij valt en overleeft het, is dat mooi. Alles kan kapot, ook dragontrail of gorillaglass.
wil je je posts editten als je als laatste hebt gepost? Daarbij is jouw 3e post een herhaling van mijn post (die je in je 1e post quote)
[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2013 15:00 ]
Dat doet Apple ook niet en er zijn goede redden om het niet te melden, zo als makkelijk kunnen wisselen van DT en GG. of van GG2 naar GG3 zonder dat je boze klanten krijgt die ook wel liever GG3 of DT of iets dergelijks hadden willen hebben. Op deze marnier leg je je als fabrikant niet vast wat je o.a. weer een beteren onderhandelingspositie geeft met de glas leverancier(s)laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:57:
[...]
Ik vind dat nogal goedgelovig eerlijk gezegd, ik ben niet zo goed van vertrouwen. Als iemand iets zegt neem ik dat niet zomaar aan. Zeker niet als die persoon geld aan mij probeert te verdienen.
Is de screenprotector heel storend op de z, en heeft hij negatieve invloeden op de schermkwaliteit?
Ik weet dat dit bij mijn xperia play wel erg het geval was
Ik denk dat het bij Apple (misschien net als bij Sony) niet vermeld wordt of het DT of GG is, omdat het niet zo is. Heb al veel vrienden gezien met zo'n glazen Iphone die vol met barsten zat. Net als toen met de DHD, ook zo'n drama.
Op de Xperia S vond ik het onopvallend, tot er krassen op kwamen.Milan57 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:02:
Is de screenprotector heel storend op de z, en heeft hij negatieve invloeden op de schermkwaliteit?
Er zijn genoeg stukken Nexus 4, S3, one x+ te vinden om te weten dat GG niet onbreekbaar is ....laarom schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:04:
Ik denk dat het bij Apple (misschien net als bij Sony) niet vermeld wordt of het DT of GG is, omdat het niet zo is. Heb al veel vrienden gezien met zo'n glazen Iphone die vol met barsten zat. Net als toen met de DHD, ook zo'n drama.
Zo ver ik weet heeft Corning laten weten dat Apple GG gebruikt
[ Voor 6% gewijzigd door Nafets op 27-02-2013 15:08 ]
Daarnaast zijn er ook enorm veel zakelijke redenen te verzinnen waarom Sony niet wil zeggen welk glas zij gebruiken.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de fabrikant een marketing-fee wil, voor het gebruik van de merknaam van het glas.
Misschien wil Sony niet zomaar prijsgeven wat ze precies gebruiken.
Ik weet het niet. En het interesseert mij ook niet.
Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de fabrikant een marketing-fee wil, voor het gebruik van de merknaam van het glas.
Misschien wil Sony niet zomaar prijsgeven wat ze precies gebruiken.
Ik weet het niet. En het interesseert mij ook niet.
Anoniem: 219403
uit de officiële handleiding:
Water resistance
In order for your device to be water resistant, the covers for the micro USB port, the
micro SD card, the micro SIM card and the headset connector must be firmly closed.
Avoid exposing your device to environments with excessive dust or moisture. Normal
wear and tear along with damage to your device can reduce its ability to resist dust
or moisture. Do not use your device in the following conditions:
Ocean water Swimming pool Diving
Hot water Sand/mud Other liquid
chemicals
Never submerge the device, the micro USB port, the micro SD card, the micro SIM
card or the headset connector in water, expose the device to any liquid chemicals, or
expose your device to moist environments with extreme high or low temperatures. If
water or liquid gets on the micro USB port, the micro SD card, the micro SIM card
and the headset connector, wipe it off with a dry cloth. The water resistance of the
micro USB port, the micro SD card, the micro SIM card and the headset connector is
not guaranteed in all environments or conditions.
If water gets on the speaker, dry the speaker for approximately three hours before
using it again.
All compatible accessories, including batteries, chargers, handsfree devices, micro
USB cables, micro SIM cards and microSD™ cards are not dust and water resistant
on their own.
Your warranty does not cover damage or defects caused by abuse or improper use
of your device. If you have any further questions about the use of your products, refer
to our Customer support service for help.
IP (Ingress Protection) rating
Your device has an IP rating, which means it has undergone certified tests to
measure its resistance levels to both dust and water. The first digit in the two-digit IP
rating indicates the level of protection against solid objects, including dust. The
second digit indicates how resistant the device is to water. The higher the numbers,
the higher the respective protection.
The IP ratings of your device are IPX5, IPX7 and IP5X. This means that your device is
dust protected and is protected against the effects of immersion and low pressure
water stream. So you can use the device in extreme weather conditions, for example,
when it's snowing or raining, or when humidity levels are high. You can also use the
device in dusty or sandy environments, and when your fingers are wet. See the table
for more details.
Resistance to solid objects and dust Resistance to water
IP0X. No special protection I PX0. No special protection
IP1X. Protected against solid objects > 50 mm in diameter IPX1. Protected against dripping water
IP2X. Protected against solid objects > 12.5 mm in diameter IPX2. Protected against dripping water when tilted up to 15 degrees from normal position
IP3X. Protected against solid objects > 2.5 mm in diameter IPX3. Protected against spraying water
IP4X. Protected against solid objects > 1 mm in diameter IPX4. Protected against splashing water
IP5X. Protected against dust; limited ingress (noharmful deposit) IPX5. Protected against water jet spray
IP6X. Dust tight IPX6. Protected against heavy jet spray
IPX7. Protected against the effects of immersion
IPX8. Protected against submersion
Water resistance
In order for your device to be water resistant, the covers for the micro USB port, the
micro SD card, the micro SIM card and the headset connector must be firmly closed.
Avoid exposing your device to environments with excessive dust or moisture. Normal
wear and tear along with damage to your device can reduce its ability to resist dust
or moisture. Do not use your device in the following conditions:
Ocean water Swimming pool Diving
Hot water Sand/mud Other liquid
chemicals
Never submerge the device, the micro USB port, the micro SD card, the micro SIM
card or the headset connector in water, expose the device to any liquid chemicals, or
expose your device to moist environments with extreme high or low temperatures. If
water or liquid gets on the micro USB port, the micro SD card, the micro SIM card
and the headset connector, wipe it off with a dry cloth. The water resistance of the
micro USB port, the micro SD card, the micro SIM card and the headset connector is
not guaranteed in all environments or conditions.
If water gets on the speaker, dry the speaker for approximately three hours before
using it again.
All compatible accessories, including batteries, chargers, handsfree devices, micro
USB cables, micro SIM cards and microSD™ cards are not dust and water resistant
on their own.
Your warranty does not cover damage or defects caused by abuse or improper use
of your device. If you have any further questions about the use of your products, refer
to our Customer support service for help.
IP (Ingress Protection) rating
Your device has an IP rating, which means it has undergone certified tests to
measure its resistance levels to both dust and water. The first digit in the two-digit IP
rating indicates the level of protection against solid objects, including dust. The
second digit indicates how resistant the device is to water. The higher the numbers,
the higher the respective protection.
The IP ratings of your device are IPX5, IPX7 and IP5X. This means that your device is
dust protected and is protected against the effects of immersion and low pressure
water stream. So you can use the device in extreme weather conditions, for example,
when it's snowing or raining, or when humidity levels are high. You can also use the
device in dusty or sandy environments, and when your fingers are wet. See the table
for more details.
Resistance to solid objects and dust Resistance to water
IP0X. No special protection I PX0. No special protection
IP1X. Protected against solid objects > 50 mm in diameter IPX1. Protected against dripping water
IP2X. Protected against solid objects > 12.5 mm in diameter IPX2. Protected against dripping water when tilted up to 15 degrees from normal position
IP3X. Protected against solid objects > 2.5 mm in diameter IPX3. Protected against spraying water
IP4X. Protected against solid objects > 1 mm in diameter IPX4. Protected against splashing water
IP5X. Protected against dust; limited ingress (noharmful deposit) IPX5. Protected against water jet spray
IP6X. Dust tight IPX6. Protected against heavy jet spray
IPX7. Protected against the effects of immersion
IPX8. Protected against submersion
YouTube: Onderwater test Sony Xperia Z en Tablet Z
Hahahaah dit is dus eigenlijk niet helemaal de bedoeling.
Zo, wat een tergend slecht filmpje was datJ.Gronkjaer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:53:
Anoniem: 114616
Tenenkrommend slecht zegJ.Gronkjaer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:53:

een keer wat anders dan dat standaard gezemel van de meeste reviewers, beetje spec list op dreunen, janken beren over de kijkhoek, telefoon in een bak water leggen etc. Deze gast probeert iig zijn eigen ding te doen.Anoniem: 114616 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:18:
[...]
Tenenkrommend slecht zegDat zo'n barbaar dat toestel mag testen
Anoniem: 308200
Vandaag ook eindelijk mijn Xperia Z binnengekregen, maar ik erger me nu al aan die T-Mobile meuk die erop staat, hoe verwijder ik dat?
Instellingen -> applicatiesAnoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:38:
Vandaag ook eindelijk mijn Xperia Z binnengekregen, maar ik erger me nu al aan die T-Mobile meuk die erop staat, hoe verwijder ik dat?
sommigen krijg je zonder root niet weg. Thats the price you pay
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 27-02-2013 18:43 ]
Ah, vriendelijk bedankt!
Ben verder helemaal nieuw met Android, al jaren een iPhone gehad dus dit is wel even wennen.
Ben verder helemaal nieuw met Android, al jaren een iPhone gehad dus dit is wel even wennen.
Ah okeAnoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:45:
Ah, vriendelijk bedankt!
Je kan tegenwoordig de applicaties die je niet kan verwijderen wel helemaal uitzetten zodat ze ook in de appdrawer niet meer langskomen, volgens mij kan Ambroos je wel vertellen hoe dit moet.Anoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:45:
Ah, vriendelijk bedankt!
Via instellingen, applicaties, applicatie selecteren en dan voor uitzetten kiezen. Kan niet met alle apps trouwensormagon schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:53:
[...]
Je kan tegenwoordig de applicaties die je niet kan verwijderen wel helemaal uitzetten zodat ze ook in de appdrawer niet meer langskomen, volgens mij kan Ambroos je wel vertellen hoe dit moet.
Wat vind je van het scherm enz? Kom ook van een iPhone en sta op het punt de Z te bestellen vandaarAnoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:38:
Scherm is echt prachtig, kijkhoeken vallen mij heel erg mee na alle horror-verhalen hier op tweakers en andere websites te hebben gelezen. Moet alleen echt heel erg wennen aan de grootte van het scherm.
Waarschijnlijk ander opstartlogo en veel tragere updatesB-Art schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:20:
Thanks! T-mobile versie heeft dus alleen wat extra Apps?
Ik heb ook bij T-mobile de telefoon besteld, zodra ik hem kan unbranden zal ik dat direct doen.418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:23:
[...]
Waarschijnlijk ander opstartlogo en veel tragere updates
Persoonlijk altijd een hekel aan die overige ballast aan onnodige apps en toebehoren.
(bij laptop probeer ik ook altijd een clean install te doen)
Klote, verkeerde topic.

[ Voor 98% gewijzigd door J.Gronkjaer op 27-02-2013 19:37 ]
Vandaag mijne opgehaald bij ThePhoneHouse 

Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Heb een leuke torture test gevonden
YouTube: Sony Xperia Z, todas sus opciones
Zijn er al mensen die gefilmd hebben op locaties waar erg hard geluid aanwezig was? Ik ga regelmatig naar dance/hardcore feestjes waar ik vaak film en met zo goed als alle telefoons die ik gehad heb hoor je dan alleen maar ruis en gekraak omdat de microfoon het dan niet aankan.
Nu schijnt de HTC One 2 speciale microfoons te hebben die zelfs erg hard geluid nog goed op kunnen nemen, dit is voor mij het enige punt waarmee ik nog twijfel tussen de Xperia Z en de HTC One.
Nu schijnt de HTC One 2 speciale microfoons te hebben die zelfs erg hard geluid nog goed op kunnen nemen, dit is voor mij het enige punt waarmee ik nog twijfel tussen de Xperia Z en de HTC One.
Ik geloof al een filmpje te hebben gezien dat hij wel goed geluid opneemt maar kan niet met zekerheid zeggen dat 't beter is dan de OneMarcello83 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:08:
Zijn er al mensen die gefilmd hebben op locaties waar erg hard geluid aanwezig was? Ik ga regelmatig naar dance/hardcore feestjes waar ik vaak film en met zo goed als alle telefoons die ik gehad heb hoor je dan alleen maar ruis en gekraak omdat de microfoon het dan niet aankan.
Zaterdag ga ik naar Energy en volgens Vodafone krijg ik hem morgen binnen, dus zal hem dan even testenMarcello83 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:08:
Cool! Ben heel benieuwd! Ik hoef echt geen kraakhelder geluid bij mijn filmpjes, als het maar beter is dan alleen maar Bgggg Bgggg Bgggg Kggggraaa Bgggg BggggSteven316 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:16:
[...]
Zaterdag ga ik naar Energy en volgens Vodafone krijg ik hem morgen binnen, dus zal hem dan even testen
Heb momenteel de Xperia Arc S en die heeft echt een slechte mic, ook het speakertje klinkt voor geen meter.
Ik begrijp er niks van, ik heb vanmiddag me Z opgehaald...
Bij PhoneHouse,
maar heb niks over die headset gehoord, moet ik die achteraf aanvragen ofzo?
Bij PhoneHouse,
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Geen voucher gekregen? Geen headset erbij gekregen? = geen headset at all. Vrees ik.lauyylauyy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:13:
Ik begrijp er niks van, ik heb vanmiddag me Z opgehaald...
Bij PhoneHouse,
Bij de iPhone krijg je als er een nieuwe melding binnenkomt (van een sms/e-mail/whatsapp etc) een melding op je lockscreen (je lockscreen wordt dan ook verlicht). Bestaat deze optie ook voor Android? Het enige wat ik zie/hoor gebeuren is een geluidsmelding en mijn notification led die gaat branden.
op hardcore feesten hoor je niet tefilmen! alleen maaar los gaanMarcello83 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:08:
Zijn er al mensen die gefilmd hebben op locaties waar erg hard geluid aanwezig was? Ik ga regelmatig naar dance/hardcore feestjes waar ik vaak film
mijn xperia z ligt al klaar voor me.. het demo model was al echt top
Eigenlijk heb je helemaal gelijk!! de mensen die 't leuk vinden om zo'n concert te filmen zitten 75% van 't concert naar hun scherm te kijken.. blijkt uit een test... En ik heb echt zoiets van... Geniet van je show/concert man! ( maarja dat was off topicwesleyknuf schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:31:
[...]
op hardcore feesten hoor je niet tefilmen! alleen maaar los gaan
Je ziet t linksboven en als je t menu naar beneden schuift. Zoals de iphone op t lockscreen kan nietAnoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:23:
Bij de iPhone krijg je als er een nieuwe melding binnenkomt (van een sms/e-mail/whatsapp etc) een melding op je lockscreen (je lockscreen wordt dan ook verlicht). Bestaat deze optie ook voor Android? Het enige wat ik zie/hoor gebeuren is een geluidsmelding en mijn notification led die gaat branden.
Is er ook geen klein app/mod/plug in'tje daarvoor?418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:34:
[...]
Je ziet t linksboven en als je t menu naar beneden schuift. Zoals de iphone op t lockscreen kan niet
Ehh misschien Widgetlocker met MIssed It!? Maar dat is eigenlijk onnodige bloatware vind ik persoonlijk.
Is een app voor namelijk: Google Play: DashClock WidgetAnoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:23:
Deze is echter alleen te installeren vanaf android 4.2 maar deze wordt in maart al verwacht volgens de geruchten! Nog even geduld dus.
Gebruik je hem in combinatie met deze extension dan zie je ook WhatsApp berichten op je lockscreen.
Google Play: DashClock WhatsApp Extension
Deze app is pas net beschikbaar dus verwacht nog veel meer handige extensions.
Dat is nog is info!J.Gronkjaer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:47:
[...]
Is een app voor namelijk: Google Play: DashClock Widget
Deze is echter alleen te installeren vanaf android 4.2 maar deze wordt in maart al verwacht volgens de geruchten! Nog even geduld dus.
Gebruik je hem in combinatie met deze extension dan zie je ook WhatsApp berichten op je lockscreen.
Google Play: DashClock WhatsApp Extension
Deze app is pas net beschikbaar dus verwacht nog veel meer handige extensions.
nope niet gehad? Toch belachelijk.. ;PMuddy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:15:
[...]
Geen voucher gekregen? Geen headset erbij gekregen? = geen headset at all. Vrees ik.
Wat bedoel je met tragere updates?418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:23:
[...]
Waarschijnlijk ander opstartlogo en veel tragere updates
De Pebble Watch ;)Muddy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:35:
[...]
Is er ook geen klein app/mod/plug in'tje daarvoor?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Tmobile moet elke update zelf ook uitbrengen en dus heb je hem later dan nonbranded telefoons (kan maaanden uitmaken)
Wat krijg je er nu allemaal bij, in de doos?
Er zitten dus headphones bij als je geluk hebt idd.
Maar ik zie ook continu dat de bijgeleverde oordopjes erg goed zijn?
Wat zijn dat voor een dopjes? Zijn die bluetooth, nfc of gewoon 3,5mm jack?
3.5mm jack, paar knopjes aan de kabel, in-ear. Verder gewoon een USB kabel, USB lader en een paar boekjes.DutchManticore schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:26:
Wat krijg je er nu allemaal bij, in de doos?
Hmm, das minder... Dacht dat updates van android daar niks mee te maken hadden.418O2 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:24:
[...]
Tmobile moet elke update zelf ook uitbrengen en dus heb je hem later dan nonbranded telefoons (kan maaanden uitmaken)
De Pebble ziet er naar mijn mening wat interessanter uit.Muddy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:24:
[...]
Dan zou ik eerder de Sony smartwatch zeggen ofnie
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je kan bij de instellingen van bijvoorbeeld whatsapp aangeven dat je op je lockscreen het bericht kan zien en direct kan reageren zonder je tel te ontgrendelen. Is dat iets voor je??Anoniem: 308200 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:23:
Cool thanksTealiciouss schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:52:
[...]
Je kan bij de instellingen van bijvoorbeeld whatsapp aangeven dat je op je lockscreen het bericht kan zien en direct kan reageren zonder je tel te ontgrendelen. Is dat iets voor je??
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.