Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
B-Art schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:33:
[...]

Hmm, das minder... Dacht dat updates van android daar niks mee te maken hadden.
Jawel, helaas wel (voor als je er een hebt)

De galaxy s 2.3 update heeft negen maanden geduurd voor hij bij tmobile uit was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-04 20:10
Ik had even een vraagje over bluetooth apparaten connecten met in dit geval de Xperia Z. De wireless bluetooth headset van Sony (SBH20) wil ik me sowieso gaan aanschaffen. Nu kwam ik laatst de Sony Smartwatch tegen en het hoge gadget gehalte van het ding spreekt mij wel aan :P

Mijn vraag is of het mogelijk is om zowel de headset als de smartwatch tegelijk via bluetooth te laten connecten met de phone. In dat geval kan je de telefoon gewoon in je broekzak houden, telefoongesprekken aannemen via het horloge wat vervolgens via de headset wordt afgespeeld. Echter, als het problemen gaat leven met 2 devices simultaan aangesloten, dan is de meerwaarde voor mij een heel stuk minder.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-04 15:36
Moi_in_actie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:35:
Ik had even een vraagje over bluetooth apparaten connecten met in dit geval de Xperia Z. De wireless bluetooth headset van Sony (SBH20) wil ik me sowieso gaan aanschaffen. Nu kwam ik laatst de Sony Smartwatch tegen en het hoge gadget gehalte van het ding spreekt mij wel aan :P

Mijn vraag is of het mogelijk is om zowel de headset als de smartwatch tegelijk via bluetooth te laten connecten met de phone. In dat geval kan je de telefoon gewoon in je broekzak houden, telefoongesprekken aannemen via het horloge wat vervolgens via de headset wordt afgespeeld. Echter, als het problemen gaat leven met 2 devices simultaan aangesloten, dan is de meerwaarde voor mij een heel stuk minder.
+ je batterijduur gaat vies hard naar beneden geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dat geloof ik graag, maar voor de keren dat ik het in die configuratie zou willen gebruiken weegt de extra functionaliteit zwaarder dan accuduur. Het zou bijvoorbeeld wel handig zijn tijdens het mountainbiken, tijdens het fietsen met 1 druk op je horloge een gesprek aannemen. Zolang de accu die fietstocht van een paar uur overleeft is het prima :)

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021

Ik gebruik op dit moment mijn pebble smartwatch samen met bluetooth carkit. No problems whatsoever. Ik weet niet hoe dat met de Sony smartwatch zit maar de pebble heeft geen microfoon/speaker, en zal zich dus ook niet als audiodevice aanbieden aan de telefoon.

Over accuduur: smartwatch zorgt er voor dat ik nog maar 1 op de 5 notifications (is een gok) mijn telefoon erbij pak (niet dringende/boeiende dingen). Scheelt toch aardig wat screen on time merk ik. En ik had bluetooth hiervoor al 24/7 aanstaan, dus impact valt bij mij mee. Uiteraard afwachten hoe dit met de Z gaat uitpakken...

• Muddy
Vlemert schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:59:
[...]

Ik gebruik op dit moment mijn pebble smartwatch samen met bluetooth carkit. No problems whatsoever. Ik weet niet hoe dat met de Sony smartwatch zit maar de pebble heeft geen microfoon/speaker, en zal zich dus ook niet als audiodevice aanbieden aan de telefoon.

Over accuduur: smartwatch zorgt er voor dat ik nog maar 1 op de 5 notifications (is een gok) mijn telefoon erbij pak (niet dringende/boeiende dingen). Scheelt toch aardig wat screen on time merk ik. En ik had bluetooth hiervoor al 24/7 aanstaan, dus impact valt bij mij mee. Uiteraard afwachten hoe dit met de Z gaat uitpakken...
Ben ook zeer benieuwd daar naar :)

• Moi_in_actie
Vlemert schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:59:
[...]

Bedankt voor je feedback _/-\o_ Wat betreft het microfoon gedeelte, dat zit in de wireless SBH20 headset. Via dat ding kan je ook gesprekken aannemen, het ziet er alleen natuurlijk veel cooler / James Bond style uit wanneer je dit doet door een tik op je horloge 8)
Het is nog even wachten totdat de SBH20 te verkrijgen is en ik wacht dan ook even met het aanschaffen van het horloge tot dan. Eerst de telefoon maar eens die morgen of overmorgen binnenkomt, net als de koptelefoon.

• Muddy
Moi_in_actie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:08:
[...]

Bedankt voor je feedback _/-\o_ Wat betreft het microfoon gedeelte, dat zit in de wireless SBH20 headset. Via dat ding kan je ook gesprekken aannemen, het ziet er alleen natuurlijk veel cooler / James Bond style uit wanneer je dit doet door een tik op je horloge 8)
Het is nog even wachten totdat de SBH20 te verkrijgen is en ik wacht dan ook even met het aanschaffen van het horloge tot dan. Eerst de telefoon maar eens die morgen of overmorgen binnenkomt, net als de koptelefoon.
Tja die SBH20, vind ik al best mooi, ben benieuwd hoeveel die kosten gaat!

• Moi_in_actie
Muddy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:09:
[...]
Tja die SBH20, vind ik al best mooi, ben benieuwd hoeveel die kosten gaat!
Als ik me niet vergis 49 euro, deze site geeft een prijs van ongeveer 36 pond, dus iets in 40-50 euro regionen zou best kunnen kloppen.

edit: gewoon even dit topic in de gaten houden, zodra er wat meer bekend is zal het daar vast verschijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Moi_in_actie op 28-02-2013 00:15 ]

Anoniem: 219403

J.Gronkjaer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:47:
[...]

Is een app voor namelijk: Google Play: DashClock Widget
Deze is echter alleen te installeren vanaf android 4.2 maar deze wordt in maart al verwacht volgens de geruchten! Nog even geduld dus.

Gebruik je hem in combinatie met deze extension dan zie je ook WhatsApp berichten op je lockscreen.
Google Play: DashClock WhatsApp Extension

Deze app is pas net beschikbaar dus verwacht nog veel meer handige extensions. ;)
ik weet niet of dit nu aan sense ligt, maar op mijn desire met android 2.2 krijg ik toch al op lockscreen melding van sms met eerste deel van de inhoud (whatsapp ed niet, die komen bovenaan op statusbalk wel)
Dat is inderdaad een feature van Sense. In een vanilla Android krijg je ondertussen ook meldingen op je lockscreen, bij de Xperia's op ICS of lager ook, maar met het nieuwe 'fancy' lockscreen van Sony (op JB) doen ze dat niet meer omdat je eigenlijk even goed je meldingen even kan opentrekken. Een two-finger swipe omlaag op je SMS-melding en je kan direct alles lezen.

Anoniem: 114616

AmbroosV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:08:
Dat is inderdaad een feature van Sense. In een vanilla Android krijg je ondertussen ook meldingen op je lockscreen, bij de Xperia's op ICS of lager ook, maar met het nieuwe 'fancy' lockscreen van Sony (op JB) doen ze dat niet meer omdat je eigenlijk even goed je meldingen even kan opentrekken. Een two-finger swipe omlaag op je SMS-melding en je kan direct alles lezen.
Ik vind veel van de keuzes goed bij Sony qua software en UImaar deze snap ik gewoon niet. Zal best net zo makkelijk zijn maar als je een oproep gemist hebt was het handig dat je dat meteen zag en je meteen kon terugbellen vanaf je lockscreen. Dat 'fancy' lockscreen kan die feature best wel gebruiken.
Ze zijn voor consistency gegaan. Op het lockscreen kan je enkel meldingen van meegeleverde apps zetten. Voor berichten, oproepen en kalenderreminders werkt het goed, voor Facebook was het matig en voor al de rest werkte het gewoon niet en moest je alsnog de notificatiebalk opentrekken.

Op de Z zit gewoon alles in de notificatiebalk. Notificaties in Jelly Bean zijn netjes uitgewerkt en je kan langs daar ook direct terugbellen en verschillende acties ondernemen. Het is een stap meer maar het komt de uniformiteit in de UI wel ten goede.
Voor de Z-eigenaars, er zit een bug in de nieuwe versie van Chrome die eerder deze ochtend beschikbaar is geworden waardoor hij iets trager werkt dan de eerste en dan ook nog eens alle tekst vreselijk onscherp is.

Bug is bekend bij het Chromium-team en gaat een fix krijgen, maar voor de Z is het momenteel interessanter om de update aan de kant te laten. Het ziet er echt niet uit.
Rendering in de nieuwe versie: http://i.imgur.com/xaKhoiY.png

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 14:38

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

AmbroosV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:37:
Voor de Z-eigenaars, er zit een bug in de nieuwe versie van Chrome die eerder deze ochtend beschikbaar is geworden waardoor hij iets trager werkt dan de eerste en dan ook nog eens alle tekst vreselijk onscherp is.

Bug is bekend bij het Chromium-team en gaat een fix krijgen, maar voor de Z is het momenteel interessanter om de update aan de kant te laten. Het ziet er echt niet uit.
Rendering in de nieuwe versie: http://i.imgur.com/xaKhoiY.png
Dat was mij ook al opgevallen, zeker wanneer je een pagina wat verder uitzoomt ziet het er niet uit.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04 22:06
Op dit moment nog bezitter van een T, maar binnen 2 uur bezitter van een Z. 8)

Ben op zoek naar een goede navigatie app voor offline gebruik. Over TomTom hoor je bijvoorbeeld zeer wisselende verhalen. Maar belangrijker, moet ik nog letten op het hoge resolutie van het scherm? (op de site van TomTom staat bijvoorbeeld maximale scherm resolutie 1280 X 800 ....)

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
JJM

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Muddy schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:33:
[...]

Eigenlijk heb je helemaal gelijk!! de mensen die 't leuk vinden om zo'n concert te filmen zitten 75% van 't concert naar hun scherm te kijken.. blijkt uit een test... En ik heb echt zoiets van... Geniet van je show/concert man! ( maarja dat was off topic :)
je hebt ook gelijk maar het is wel zo vet om later terug te kijken hoe jij en je matties helemaal los liggen te gaan ;)

• jdugernier
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-10-2021
Sygic - levenslang gratis kaartupdates (TomTom kaarten), live verkeersinfo, werkt super!

• Jungelman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 18:28
Heb net de XZ binnen, besteld via Coolblue. Helaas zitten er geen extra screen protectors bij (Nee en ook geen dock), maar zelfs ook geen factuur bon. Zo lang er niets mis is met mijn telefoon vind ik dat niet erg, maar wat als er toch iets mocht gebeuren:P

Anoniem: 319435

Heb wil de factuur. Zat in de doos. Maar als het goed is is deze toch ook naar je gemaild?

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Jungelman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:13:
Heb net de XZ binnen, besteld via Coolblue. Helaas zitten er geen extra screen protectors bij (Nee en ook geen dock), maar zelfs ook geen factuur bon. Zo lang er niets mis is met mijn telefoon vind ik dat niet erg, maar wat als er toch iets mocht gebeuren:P
Coolblue verstuurt naar mijn weten de facturen via e-mail, als bijlage :) Beetje offtopic maar goed.

Ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een XZ, alles werkt perfect naar behoren. Geen dode pixels, notificatie LEDs branden bij e-mail/berichten/whatsapp en ik moet zeggen dat het geluid van de speaker behoorlijk goed is vergeleken met mijn oude Xperia Arc.

Het toestel reageert heel erg vlot; apps openen, switchen tussen apps, heb tot nu toe nog nergens stotteringen kunnen constateren. De kwaliteit van het scherm is subliem, wat een pareltje! Moet uiteraard nog wel even op zoek naar de vele mogelijkheden van het toestel maar daar zal ik dit weekend eens even voor gaan zitten, nu te druk met werk etc :)

Het toestel is op zich best groot, maar wel plat en licht dus ik heb er geen last van als deze in mijn broekzak zit. Ben wel nog op zoek naar een goede pouch/case, zal straks even de Coolblue vestiging in Eindhoven gaan bezoeken. Tot nu toe, top tevreden!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:34:
Ik vind veel van de keuzes goed bij Sony qua software en UImaar deze snap ik gewoon niet. Zal best net zo makkelijk zijn maar als je een oproep gemist hebt was het handig dat je dat meteen zag en je meteen kon terugbellen vanaf je lockscreen. Dat 'fancy' lockscreen kan die feature best wel gebruiken.
Dat kan wel handig zijn, mits je er niet per ongeluk op kunt klikken (het heet niet voor niets een 'lock' screen).
Bij samsung was dat wel leuk opgelost met zo'n puzzelstukje :)

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2013 12:37 ]

PSN id: NL_SToRM

Anoniem: 314532

Ik gebruik nu bijna een week mijn Sony XZ. Ik ben er nog steeds heel tevreden mee (had hiervoor een iPhone 4). De batterij kan er inderdaad aardig snel doorheen gaan als je actief bent met je telefoon, maar ik vind dat zelf geen probleem aangezien ik toch altijd mijn usb kabel bij de hand heb.
Echter wat mij opvalt is dat de wifi ontvangst van de Sony XZ zwakker lijkt te zijn dan bijv. mijn iPhone 4.
Ik zit naast mijn router maar ontvang niet volledig signaal volgens het statusbalkje.
Als ik naar de keuken loop, c.a. 6-7 meter hemelsbreed, dan heb ik één balkje tot max 2, terwijl ik met mijn iPhone bijvoorbeeld 3-4 balkjes heb.
Ook op school, eduroam netwerk, lijk ik vaak het signaal te verliezen. Iemand anders die dit herkend?

*al met al nog steeds een prachtig apparaat en nog steeds heel blij ermee _/-\o_

• 418O2
hier ben ik wel benieuwd naar

Poll: Van welke toestel kom je?
iPhone (4/4s/5)
Samsung Galaxy S3
HTC One (X)
Xperia S
Xperia T
Ander Android highendtoestel
Ander Android lowendtoestel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=385241&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 13:09
Morgen mag ik mijn Xperia Z ontvangen! Ik ben heel benieuwd, ik ben al 4 jaar aan de iPhone geweest (3GS/4S). Reden van de switch is het missen van openheid en innovatie bij Apple (en blunders) en imho is Google nu veel beter aan de weg aan het timmeren met Android.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

418O2 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:49:
hier ben ik wel benieuwd naar

Poll: Van welke toestel kom je?
iPhone (4/4s/5)
Samsung Galaxy S3
HTC One (X)
Xperia S
Xperia T
Ander Android highendtoestel
Ander Android lowendtoestel
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik kom van WP7.5. Die staat er nergens tussen. :P

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Anoniem: 314532 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:47:
[...]
Ook op school, eduroam netwerk, lijk ik vaak het signaal te verliezen. Iemand anders die dit herkend?

*al met al nog steeds een prachtig apparaat en nog steeds heel blij ermee _/-\o_
Ik zit hier ook altijd op eduroam, Android lijkt daar nog altijd niet goed mee overweg te kunnen. In tegenstelling tot ongeveer alles van Apple is Android nog altijd niet in staat om goed te roamen tussen verschillende access points. Dikwijls is je telefoon dan wat in de war en geeft hij het gewoon even op. Iedereen die ik ken met een Android-telefoon valt bij ons op school regelmatig van het netwerk.

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

AmbroosV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Ik zit hier ook altijd op eduroam, Android lijkt daar nog altijd niet goed mee overweg te kunnen. In tegenstelling tot ongeveer alles van Apple is Android nog altijd niet in staat om goed te roamen tussen verschillende access points. Dikwijls is je telefoon dan wat in de war en geeft hij het gewoon even op. Iedereen die ik ken met een Android-telefoon valt bij ons op school regelmatig van het netwerk.
Correct, mijn Nexus One en Desire HD hadden er ook altijd moeite mee.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-04 23:01
[...]

True that.

MVG, Frank

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
Jammer toch wel dat de het logo op de screenprotector zit, maar de krassen komen er echt heel snel op.
Hier een video, het vrouwtje is vrij irritant maar ze laat zien hoe makkelijk de sony screenprotector krast, en haalt hem er vervolgens af.

YouTube: Xperia T/Z Shatterproof Sheet Removal *T Scratch Demonstration*

De XZ kan ander glas hebben maar zij beweerd dat het in ieder geval dezelfde protectorsheet is.

[ Voor 11% gewijzigd door DeKoetsier op 28-02-2013 13:28 ]

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Geelco schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:22:
Jammer toch wel dat de het logo op de screenprotector zit, maar de krassen komen er echt heel snel op.
Hier een video, het vrouwtje is vrij irritant maar ze laat zien hoe makkelijk de sony screenprotector krast, en haalt hem er vervolgens af.

De XZ kan ander glas hebben maar zij beweerd dat het in ieder geval dezelfde protectorsheet is.
Shatterproof spreekt ze wel mooi uit. :) :9

Anoniem: 503418

Geelco schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:22:

Ja dan leg je er gewoon een andere protector op. En het logo zit niet op de protector. Liever krassen op de screenprotector dan na verloop van tijd op mijn scherm

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-04 12:10
Telefoon binnen. Prachtig ding, voelt erg premium. Al blijf ik het verschil in kleurweergave in de foto-applicatie en bij 'de rest' wel jammer vinden; het oogt flets, terwijl het display dat helemaal niet is. Misschien zie ik een instelling over het hoofd hoor, moet hem nog even gebruiksklaar maken.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:30:
[...]

Ja dan leg je er gewoon een andere protector op. En het logo zit niet op de protector. Liever krassen op de screenprotector dan na verloop van tijd op mijn scherm
Volgens XDA zit het Sony logo wel degelijk in de protector (gelukkig, verwacht die van mij er vrij snel af te halen en vind een cleane voorkant wel erg mooi).

/edit
http://forum.xda-develope...read.php?t=2159395&page=2

[ Voor 7% gewijzigd door ormagon op 28-02-2013 13:34 ]

• Muddy
ormagon schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Volgens XDA zit het Sony logo wel degelijk in de protector (gelukkig, verwacht die van mij er vrij snel af te halen en vind een cleane voorkant wel erg mooi).

/edit
http://forum.xda-develope...read.php?t=2159395&page=2
heel evetueel komen er dan ook nog protectors met logo erop? ( in de winkels )

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:30:
[...]

Hoezo beweer je nu dat het logo niet op de protector zit? Op XDA en zoals in het filmpje te zien is (foto van Z) zit hij er wel op. Op de achterkant zit hij op het glas zelf.

Bij de T zouden volgens haar het scherm en de kleuren meer tot hun recht komen. Het scherm zelf is wel krasbestendig.

Ben zelf benieuwd hoe glad de Z is wanneer hij eraf is. Iemand het lef om het te proberen? :)

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Mensen toevallig al een custom rom op de XZ geplaatst?

• Muddy
Geelco schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:50:
[...]

Hoezo beweer je nu dat het logo niet op de protector zit? Op XDA en zoals in het filmpje te zien is (foto van Z) zit hij er wel op. Op de achterkant zit hij op het glas zelf.

Bij de T zouden volgens haar het scherm en de kleuren meer tot hun recht komen. Het scherm zelf is wel krasbestendig.

Ben zelf benieuwd hoe glad de Z is wanneer hij eraf is. Iemand het lef om het te proberen? :)
nou ik denk dat iedereen er een protector erop wil houden want zonder is het een ECHTE vingerafdruk magneet

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Muddy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:54:
[...]

nou ik denk dat iedereen er een protector erop wil houden want zonder is het een ECHTE vingerafdruk magneet
Je kan potjes met de coating kopen, daar zit ik zelf aan te denken.

Anoniem: 314532

[...]

Ok thanks, dan weet ik dat ook weer ;)

Anoniem: 500566

ormagon schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Je kan potjes met de coating kopen, daar zit ik zelf aan te denken.
En hoe wil je die dan aanbrengen...erop smeren?? lijkt mij dat dat nooit een mooi resultaat zal geven...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:49
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en wat doet dit moet je beeldkwaliteit?

Voor degene die de screenprotector eraf hebben gehaald, is het een verbetering van de beeldkwaliteit of niet echt noemenswaardig?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:59

RobertowNL

For your gear!

Anoniem: 500566 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:44:
[...]

En hoe wil je die dan aanbrengen...erop smeren?? lijkt mij dat dat nooit een mooi resultaat zal geven...
YouTube: Fussode COAT ™ Official Instructional Video HOW TO COAT
Maar dit is meer iets voor in: Accessoires voor de Sony Xperia Z

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 500566 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:44:
[...]

Dat geeft een prima resultaat, bekijk bijvoorbeeld deze video: YouTube: Fusso SmartPhone ™ INSTRUCTIONAL VIDEO ' HOW TO COAT '

• 418O2
Je moet hem dan 6-8 uur laten liggen. Dus even voor 't slapen gaan doen

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Apart! Ik ervaar juist veel mensen met eduroam problemen met Mac en iPhones. Mijn Android (en die van vrienden) hebben geen kuren na het correct instellen de eerste keer. Zelfs niet als je de hele dag tussen verschillende gebouwen loopt. (@ TUDelft en werkte ook probleemloos met dezelfde instellingen bij Universitair Medisch Centrum Utrecht)

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-04 23:13
SOEFuture schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Apart! Ik ervaar juist veel mensen met eduroam problemen met Mac en iPhones. Mijn Android (en die van vrienden) hebben geen kuren na het correct instellen de eerste keer. Zelfs niet als je de hele dag tussen verschillende gebouwen loopt. (@ TUDelft en werkte ook probleemloos met dezelfde instellingen bij Universitair Medisch Centrum Utrecht)
Op de TU Delft, hebben mijn vrienden meer problemen met Android dan IOS :O

• cordonbleu
  • Laatst online: 24-04 17:04
Heb mijn Z net binnen. Kom van een Galaxy Nexus af, dus met Amoled scherm. Het scherm van de Z is superscherp en de kijkhoeken zijn prima genoeg in mijn inziens. Nu valt mij echter wel op dat de helderheid van het scherm een beetje tegenvalt. Zeker nu ik van een Gnex af kom, welke al een lage helderheid heeft. Meer mensen die dit opvallen?

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 18:41
cordonbleu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:56:
Heb mijn Z net binnen. Kom van een Galaxy Nexus af, dus met Amoled scherm. Het scherm van de Z is superscherp en de kijkhoeken zijn prima genoeg in mijn inziens. Nu valt mij echter wel op dat de helderheid van het scherm een beetje tegenvalt. Zeker nu ik van een Gnex af kom, welke al een lage helderheid heeft. Meer mensen die dit opvallen?
Denk dat de kleuren realistischer zijn :)

• cordonbleu
Dat absoluut. Ik heb namelijk ook een Nexus 7, dus met IPS scherm en dat scherm vind ik vele malen mooier en inderdaad realistischer dan mijn Galaxy Nexus.
Maar ik bedoel meer dat ik dus de helderheid niet zo hoog vind. Dus als je bijvoorbeeld buiten in de zon loopt denk ik niet dat het scherm heel goed afleesbaar zal zijn. Misschien nog minder goed dan mijn Galaxy Nexus dus.

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04 22:42
Nederlandse handleiding staat er nu op:
http://www-support-downlo...02_C6603_1_Android4.1.pdf

Staat op pagina 10:
Het apparaat inschakelen
Zorg dat de batterij minstens 30 minuten is opgeladen voordat u het apparaat voor de eerste
keer inschakelt.

Dus misschien handig voor de mensen die hem net binnen hebben ;)

PS, sorry CLB, had jouw link even gemist ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door MarcHealthy op 28-02-2013 16:03 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• cordonbleu
GokuSsj schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:27:
Nederlandse handleiding staat er nu op:
http://www-support-downlo...02_C6603_1_Android4.1.pdf

Staat op pagina 10:
Het apparaat inschakelen
Zorg dat de batterij minstens 30 minuten is opgeladen voordat u het apparaat voor de eerste
keer inschakelt.

Dus misschien handig voor de mensen die hem net binnen hebben ;)
Is echt niet per se nodig denk ik. Die van mij was op 60% toen ik hem binnen kreeg 2 uur geleden. Nu is hij 45% na al het instellen en spelen. Is denk alleen nodig als het percentage bij eerste keer booten echt te laag is om dingen in te stellen. Maar Li-ion batterijen worden toch bijna altijd half vol geleverd.

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-04 08:57
Als het dezelfde accus zijn als in een ipad/iphone is het geen probleem om gelijk aan te zetten.
In de appelshops halen ze hem uit de doos, zetten hem aan (70% vaak) en stellen hem in.
Zit nou op school dus kan de accus nu niet vergelijken, maar denk dat je hem gewoon gelijk aan kunt zetten.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-04 12:10
Jongens, zeg eens eerlijk, wie heeft dat half uur gewacht dat je hem eigenlijk moest opladen de eerste keer? :+

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-04 16:43
Armada. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:15:
Jongens, zeg eens eerlijk, wie heeft dat half uur gewacht dat je hem eigenlijk moest opladen de eerste keer? :+
27 minuten, toen kon ik niet meer wachten :$

• 418O2
cordonbleu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:24:
Dat absoluut. Ik heb namelijk ook een Nexus 7, dus met IPS scherm en dat scherm vind ik vele malen mooier en inderdaad realistischer dan mijn Galaxy Nexus.
Maar ik bedoel meer dat ik dus de helderheid niet zo hoog vind. Dus als je bijvoorbeeld buiten in de zon loopt denk ik niet dat het scherm heel goed afleesbaar zal zijn. Misschien nog minder goed dan mijn Galaxy Nexus dus.
Nou, ik stond gisteren even in de zon met mijn S3, maar dat scherm was ook niet meer afleesbaar hoor.

Ik heb mijn telefoon nooit boven 30% helderheid persoonlijk, dus ik zal het niet merken.

• Chiron
  • Laatst online: 24-04 10:22

Chiron

Moderator Discord
Iemand een idee hoe ik hem als mass storage device kan laten herkennen als ik hem aan mn Ubuntu desktop hang :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

cordonbleu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:24:
een LCD kan nooit aan de helderheid van een super amoled geraken. Maar de kleuren van een LCD zijn veel realistischer dan een amoled. en dat geval van de zon normaal zit er op dat scherm van die xperia Z iets speciaals waardoor hij goed in de zon af te lezen is heb ik ergens gelezen

• cordonbleu
418O2 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:19:
[...]

Nou, ik stond gisteren even in de zon met mijn S3, maar dat scherm was ook niet meer afleesbaar hoor.

Ik heb mijn telefoon nooit boven 30% helderheid persoonlijk, dus ik zal het niet merken.
Maandag zie ik een maat van mij die zijn Z ook binnen heeft. Zal dan ff vergelijken om productiefout uit te sluiten ed.

• 418O2
Chiron schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:21:
Iemand een idee hoe ik hem als mass storage device kan laten herkennen als ik hem aan mn Ubuntu desktop hang :?
Niet. Waarschijnlijk.

staat het misschien hier > Menu > Settings > Xperia > Connectivity > USB Connection Mode

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
418O2 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:22:
[...]

Niet. Waarschijnlijk.

staat het misschien hier > Menu > Settings > Xperia > Connectivity > USB Connection Mode
Thanks, niet verwacht dat het in het Xperia menu zat verstopt. Echter MTP werkt niet, en met Massaopslagmodus kan ik alleen een losse micro sd kaart benaderen..

Dan maar wachten totdat er een fatsoenlijke Cyanogenmod rom is O-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Anoniem: 200536

Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:22:
[...]

een LCD kan nooit aan de helderheid van een super amoled geraken. Maar de kleuren van een LCD zijn veel realistischer dan een amoled. en dat geval van de zon normaal zit er op dat scherm van die xperia Z iets speciaals waardoor hij goed in de zon af te lezen is heb ik ergens gelezen
Helderheid lcd is veel hoger doorgaans. Contrast Amoled is oneindig (bij benadering), LCD een stuk lager.

• 418O2
helderheid en contrast is iets anders

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Wist niet dat je hem niet aan mocht zetten voor die tijd, maar heb hem wel in de lader gehouden tot 100% terwijl ik hem aan het instellen was :)

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Moi, heb m aan de lader gehangen tot de LED groen werd, daarna pas aangezet :P

[ Voor 3% gewijzigd door M4DMan op 28-02-2013 16:39 ]

• cordonbleu
Maakt echt geen fluit uit. ;)

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/426433_517738521610607_919160366_n.jpg

Toestel voelt heel degelijk aan!

• Muddy
En hij kan staan!

• Jeter
  • Laatst online: 03:49
Ik las in het vorige topic dat dit toestel een fm radio ontvanger heeft. Ook op de site van Coolblue staat dat vermeld. Op de site van Sony zelf wordt er met geen woord over gerept..

Kan iemand fm radio bevestigen? Voor mij een belangrijke optie!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-03 20:42
Jeter schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:01:
Ik las in het vorige topic dat dit toestel een fm radio ontvanger heeft. Ook op de site van Coolblue staat dat vermeld. Op de site van Sony zelf wordt er met geen woord over gerept..

Zit erin, weet ik uit de handleiding!

• Vlemert

Ja, moet wel koptelefoon/dopjes aangesloten hebben. Met bluetooth headset gaat dus niet werken voor de duidelijkheid.

Vlemert schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:05:
[...]

Ja, moet wel koptelefoon/dopjes aangesloten hebben. Met bluetooth headset gaat dus niet werken voor de duidelijkheid.
Ja dit komt omdat hij de draad van je headset gebruikt als antenne voor een goede ontvangst te hebben om naar de radio te luisteren

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Yep, net gechecked, en tot mn verbazing is er een FM radio app :)

• gebakken peer
  • Laatst online: 23-04 17:45
Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:22:
[...]

Dat van helderheid was precies andersom, is ook mijn ervaring..

• Jeter
  • Laatst online: 03:49
Chiron schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:09:
[...]

Yep, net gechecked, en tot mn verbazing is er een FM radio app :)
Top :). Vraag ik me nog af hoe de ontvangst is. Op mijn oude vertrouwde HTC Desire is die namelijk belabberd. Ik heb een SonyEriccson K770i gehad en die had een superontvangst.

Klinkt misschien raar, bij een high end toestel, maar voor mij is die oude FM technologie een must op de fiets. Bij die Desire was ik namelijk zo door mijn databundel heen met streaming radio over 3g.
De FM Radio-app op de Xperia Z ziet er echt heerlijk uit, vol met animaties. Als ik niet betaalde voor Spotify en hier binnen wat betere ontvangst had zou ik de hele dag FM luisteren. Ziet er geweldig goed uit :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4YwgFZwG8NERoCgxWDh9CCHZ/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tY2jTOTFMG4aNmRO6Nz06IoN/thumb.png
Ontvangst is even goed (of ja, matig hier binnen) als mijn andere dingen met FM en zo'n gewone losse radio dus dat zit wel snor.

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 28-02-2013 17:19 ]

Wat zijn de reacties nu van de telefoon ??? Scherm/geluid/snelheid/mogelijkheden/camera

prijs/kwaliteitsverhouding

• cordonbleu
Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:18:
Wat zijn de reacties nu van de telefoon ??? Scherm/geluid/snelheid/mogelijkheden/camera

prijs/kwaliteitsverhouding
De helderheid van het scherm valt mij eerlijk gezegd wel een klein beetje tegen. Had een hogere helderheid verwacht dan het pentile amoled scherm van mijn Galaxy Nexus. Ze komen echter ongeveer gelijk uit. Bij automatische helderheid is de Z zelfs iets donkerder. De zwartwaarden vind ik echter wel gewoon goed, niks over te klagen. De kijkhoeken zijn goed genoeg. Niet net zo goed als bij amoled natuurlijk, maar ik kom van amoled af en ik vind de kijkhoeken van de Z niet heel slecht. (Dit alles wel alleen binnen getest tot nu toe.)
Geluid van de speaker is hard genoeg, harder dan mijn Galaxy Nexus iig.
De Z is net zo soepel als mijn Gnex op 4.1.2 en dat wil zeggen dat ie echt rete soepel is. Ben daar heel blij mee. Met applicaties ed is de Z sneller. Mag ook wel gezien het verschil in de processor.
De camera start idd heel erg sloom op, maar oef wat maakt die mooie foto's. En tal van opties.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31

Dit kan prima. Heb zelf gisteren de SmartHeadset besteld, staan er een paar voor 50 euro op marktplaats. NFC is leuk maar voor hetzelfde geld is de SmartHeadset toch vetter denk ik ;)

• ZiXXiV
  • Laatst online: 16-12-2024
Haha heb de batterij eerst helemaal leeg-getrokken. Vind dat altijd zo bullshit eerst opladen. Iedere nieuwe smartphone eigenaar wil meestal direct met zijn toestel aan de slag.

Nu gewoon 100% opladen, van lader afhalen en pas weer laden als de XZ uitvalt. Hopelijk gaat deze Li-ion batterij niet zo 'lui' worden als mijn vorige HTC Sensation, die meestal bij 15% al eigelijks leeg was.

ZiXXiV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:44:
[...]

Haha heb de batterij eerst helemaal leeg-getrokken. Vind dat altijd zo bullshit eerst opladen. Iedere nieuwe smartphone eigenaar wil meestal direct met zijn toestel aan de slag.

Nu gewoon 100% opladen, van lader afhalen en pas weer laden als de XZ uitvalt. Hopelijk gaat deze Li-ion batterij niet zo 'lui' worden als mijn vorige HTC Sensation, die meestal bij 15% al eigelijks leeg was.
Ja dat lui worden van je batterij komt doordat de batterij nog niet volledig leeg was. Voordat je hem dus weer wilt opladen moet je dus eerst de batterij laten leeglopen tot je een melding krijgt als je hem oplaad dat er nog 25% opzit kunnen batterijen niet goed tegen dus dan gaat de levensduur van je batterij dramatisch naar beneden waardoor je batterij het minder lang vol houd

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Anoniem: 503418 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:53:
[...]

Ja dat lui worden van je batterij komt doordat de batterij nog niet volledig leeg was. Voordat je hem dus weer wilt opladen moet je dus eerst de batterij laten leeglopen tot je een melding krijgt als je hem oplaad dat er nog 25% opzit kunnen batterijen niet goed tegen dus dan gaat de levensduur van je batterij dramatisch naar beneden waardoor je batterij het minder lang vol houd
Dat niet zozeer, daar kan li-ion prima tegen. Het is voornamelijk dat de software de capaciteit van je mobiel op gegeven moment niet meer goed uitleest. Dan dus even helemaal leeg laten lopen, helemaal volladen en opnieuw indexeren helpt dan.

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 21:00
ZiXXiV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:44:
[...]

Een tip om de levensduur van lithium batterijen aanzienlijk te verlengen is om altijd te herladen als die nog voor 20% ongeveer opgeladen is.15% mag ook, zolang het maar niet te fel ontladen is. Op die manier gaat het lithium materiaal zelf langer mee. Als je de batterij telkens laat leeglopen tot 0 of 5% ofzo dan wordt het lithium materiaal sneller minder poreus. Bijgevolg kan de batterij dan minder lading bevatten. Stel dat de batterij 600 keer op en ontladen kan worden als je laat ontladen tot 0-5%. Dan zou de batterij gemakkelijk 1000 keer opnieuw opgeladen kunnen worden als je laat ontladen tot 20% vooraleer hetzelfde capaciteitsverlies optreed.

Mijn xperia x10 is nu 3 jaar oud ongeveer en mijn K750 heb ik een dikke 5 jaar gebruikt gehad. Beide hun batterijduur is nog steeds goed door telkens op 20% op te laden. Daarbij zeg ik er wel bij dat ik geen zwaargebruiker ben, dan zou je natuurlijk sneller slijtage op de batterij hebben.

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-04 09:21
Cyleo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:27:
[...]

Dit kan prima. Heb zelf gisteren de SmartHeadset besteld, staan er een paar voor 50 euro op marktplaats. NFC is leuk maar voor hetzelfde geld is de SmartHeadset toch vetter denk ik ;)
Voor €50 is dat nog steeds een koopje! Doen als je de kans hebt. Nu 2 dagen binnen en superblij!

review;

http://www.head-fi.org/t/...mart-wireless-headset-pro

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

• ZiXXiV
Infinity88 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:01:
[...]

Een tip om de levensduur van lithium batterijen aanzienlijk te verlengen is om altijd te herladen als die nog voor 20% ongeveer opgeladen is.15% mag ook, zolang het maar niet te fel ontladen is. Op die manier gaat het lithium materiaal zelf langer mee. Als je de batterij telkens laat leeglopen tot 0 of 5% ofzo dan wordt het lithium materiaal sneller minder poreus. Bijgevolg kan de batterij dan minder lading bevatten. Stel dat de batterij 600 keer op en ontladen kan worden als je laat ontladen tot 0-5%. Dan zou de batterij gemakkelijk 1000 keer opnieuw opgeladen kunnen worden als je laat ontladen tot 20% vooraleer hetzelfde capaciteitsverlies optreed.

Mijn xperia x10 is nu 3 jaar oud ongeveer en mijn K750 heb ik een dikke 5 jaar gebruikt gehad. Beide hun batterijduur is nog steeds goed door telkens op 20% op te laden. Daarbij zeg ik er wel bij dat ik geen zwaargebruiker ben, dan zou je natuurlijk sneller slijtage op de batterij hebben.
Hmm bedankt voor de tip! Zal rond 15 a 20 % weer opladen. Ooit ook zoiets gehoord inderdaad, zou goed kunnen kloppen. Bedankt!

• cordonbleu
Maakt niet uit wanneer je een Li-ion batterij oplaadt. Als je hem maar nooit helemaal leeg laat lopen.

• Vlemert
cordonbleu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:13:
Maakt niet uit wanneer je een Li-ion batterij oplaadt. Als je hem maar nooit helemaal leeg laat lopen.
Zoals gezegd is het inderdaad puur de software waarvoor het wel handig is om een keer leeg te laten dan helemaal vol te laden. Is de calibratie veel beter.

• B-Art
  • Laatst online: 25-04 18:41
Ik trek het niet meer, ga hem ook bestellen! :P

• Infinity88
cordonbleu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:13:
Dus maakt het wel uit :p. Lithium heeft geen geheugeneffect zoals de oude nickel-metaalhydride batterijen, wat betekend dat je de batterij op bv 70% al mag opladen zonder dat de batterij daar lui van zou worden. Maar lithium kan niet tegen diep ontladen. De batterij zelf heeft elektronica aan boord die voorkomt dat de batterij echt veel te diep ontladen wordt. Maar als je de batterij laat leeglopen tot 5% dan zal deze toch aanzienlijk minder lang meegaan dan als je de batterij tot 20% laat leeglopen.
Vlemert schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:16:
[...]

Zoals gezegd is het inderdaad puur de software waarvoor het wel handig is om een keer leeg te laten dan helemaal vol te laden. Is de calibratie veel beter.
Het is niet puur de software maar een combinatie van software en het op tijd laden van de batterij.
Het is inderdaad goed als je eens om de paar maanden ofzo de batterij tot 5% laat leeglopen zodat de software opnieuw gekalibreerd is. Maar alle andere keren dat je oplaad doe je dat best rond de 20%.

[ Voor 29% gewijzigd door Infinity88 op 28-02-2013 18:23 ]

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 14:18
Infinity88 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:19:
[...]

Dus maakt het wel uit :p. Lithium heeft geen geheugeneffect zoals de oude nickel-metaalhydride batterijen, wat betekend dat je de batterij op bv 70% al mag opladen zonder dat de batterij daar lui van zou worden. Maar lithium kan niet tegen diep ontladen. De batterij zelf heeft elektronica aan boord die voorkomt dat de batterij echt veel te diep ontladen wordt. Maar als je de batterij laat leeglopen tot 5% dan zal deze toch aanzienlijk minder lang meegaan dan als je de batterij tot 20% laat leeglopen.

[...]

Het is niet puur de software maar een combinatie van software en het op tijd laden van de batterij.
Het is inderdaad goed als je eens om de paar maanden ofzo de batterij tot 5% laat leeglopen zodat de software opnieuw gekalibreerd is. Maar alle andere keren dat je oplaad doe je dat best rond de 20%.
Wat je zegt klopt niet. Als je hem gebruikt tot 5% kan je je toestel juist veel langer gebruiken dan wanneer je hem bij 20% oplaadt. Dat is toch logisch? Het scheelt zeker wel een uur onscreen time

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29
banaliteit schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:25:
[...]

Wat je zegt klopt niet. Als je hem gebruikt tot 5% kan je je toestel juist veel langer gebruiken dan wanneer je hem bij 20% oplaadt. Dat is toch logisch? Het scheelt zeker wel een uur onscreen time
Hij bedoelt de slijtage van de batterij, dwz. dat als je dagelijks bij 20% oplaadt in plaats van pas bij 5% de batterij misschien een paar maanden later pas aan vervanging toe is.

(Of dat ook klopt weet ik niet, interesseert me niet want tegen die tijd heb ik toch weer een nieuwe telefoon :P )

• Infinity88
banaliteit schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:25:
[...]

Not sure if serious? Check dit dan maar eens : http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Daar staat een tabel depth of discharge vs aantal laadcyclussen die mogelijk zijn.
Ik heb ooit les gehad van een docent die in zijn vorige job onder andere lithium batterijen testte. Deze informatie komt dus niet van een onbetrouwbare bron.

citaat van de site :
"Similar to a mechanical device that wears out faster with heavy use, so also does the depth of discharge (DoD) determine the cycle count. The shorter the discharge (low DoD), the longer the battery will last. If at all possible, avoid full discharges and charge the battery more often between uses. Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles to prolong life, other than to calibrate the fuel gauge on a smart battery once in a while. Read more about Battery Calibration."

Er is een ideaal punt waarbij je genoeg kunt ontladen zodat je niet om de 5 min moet herladen, maar toch niet te diep ontlaad zodat de levensduur van de batterij niet te fel achteruit gaat. En dat punt zit rond de 15-20% ongeveer.

edit: het gaat inderdaad over de levensduur van de batterij, niet hoe lang je met 1 lading kunt werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Infinity88 op 28-02-2013 18:36 ]

• ZiXXiV
B-Art schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:19:
Ik trek het niet meer, ga hem ook bestellen! :P
Goed plan! You won't regret it! :-)

• johnhere
Verrek, dat vind ik toch wel het leukste nieuwtje van deze week !!! echt !!! :) :) _/-\o_

• Muddy
johnhere schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:39:
[...]

Verrek, dat vind ik toch wel het leukste nieuwtje van deze week !!! echt !!! :) :) _/-\o_
Kon 't niet laten!

• ZiXXiV
Dussss en wat nu, leuke apps zoeken?

Ben altijd zo iemand, iets nieuws, meteen fulltime mee gaan kloten. Maarja als nadeel dat de nieuwigheid er snel af is.

Het is nu een beetje zo van, Unlock, beetje door mijn homescreens heen scrollen, en weer lock!
Puur omdat ik het een fantastisch toestel vind!

[ Voor 31% gewijzigd door ZiXXiV op 28-02-2013 18:45 ]

• johnhere
Ik ben blij dat er nog wat vrolijks te lezen valt hier ook die printscreens van Ambroos over FM radio mmm heerlijk. Ik heb 1 dag uitstel van Coolblue achter de rug en vandaag verzet POSTNL de levering tot morgen... (super malloten) snik snik sniffer zennnnn. Sorry, beetje off-topic maar zo voel ik me ook....
|:( 8)7 :X :?

Gogo Yubari is op oorlogspad :)

• Moi_in_actie
Daarnet bevestiging gekregen dat mijn nieuwe speeltje morgen bezorgd wordt. Dat wordt een heeeeeeel lange vrijdagmiddag op het werk, wachten totdat ik het ding kan uitpakken :X :'(

• ZiXXiV
Hier ook nog even een paar screenshots voor de mensen die nog eventjes op het toestel moeten wachten.

De standaard applicaties die Sony erbij levert zijn o.a
  • Walkman
  • Album
  • Films
  • Sony Select
Hierbij een paar screenshots!

Walkman
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ozyGMvLh.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VlTfOp1h.jpg

Album
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/keDJWWqh.jpg

Films
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pCio75Oh.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6WUIgTvh.jpg

Sony Select
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qYaGv3zh.jpg

Systeeminfo
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KHpuUWUh.png

:)
Pagina: 1 ... 6 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.