UbercoolZiXXiV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:19:
Hier ook nog even een paar screenshots voor de mensen die nog eventjes op het toestel moeten wachten.
De standaard applicaties die Sony erbij levert zijn o.a
- Walkman
- Album
- Films
- Sony Select
Verwijderd
http://imgur.com/OnXbZNG
Wat houdt dit icoon in?
Kan m in handleiding niet vinden
Wat houdt dit icoon in?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 20:40 ]
Hij is vet zeg. Retesnel en t scherm is haarscherp.
Moet wel wennen aan de kleuren tov de s3. Die is toch wat voller heb ik het idee
maargoed, dat is amoled vs lcd
Camera in donkere omstandigheden is zeker minder dán de s3
Moet wel wennen aan de kleuren tov de s3. Die is toch wat voller heb ik het idee
maargoed, dat is amoled vs lcd
Camera in donkere omstandigheden is zeker minder dán de s3
Kan het zo 1,2,3 niet vinden. Lijkt op een soort van barometer?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:39:
Wat houdt dit icoon in?
Verwijderd
Ja zoiets. Heb verder nog geen app geinstalleerd oid en geen verdere ervaring met Sony. Anyone?
Goeiedag,
Ben nieuw als het gaat als plaatser op dit forum, volg t al wel sinds het begin.
Ik ben sinds begin van de week een trotse eigenaar van een zwarte Sony Xperia Z.
Nou zijn er een aantal dingen waar ik tegenop loop.
Ten eerste:
Ik heb gehoord/gelezen dat je met je Xperia Z via je WiFi verbinding kan maken met je laptop en zo films van je laptop op je Telefoon kan laten afspelen. Ik heb het geprobeerd maar het enige wat me is gelukt is mijn muziek dat op de telefoon staat via de laptop afspelen.
Ten tweede:
Als ik het filmpje kijk op de telefoon met de mooie natuur gebieden en dergelijke of muziek luister via de walkman functie stopt de telefoon soms met afspelen. Iemand die hier ook last van heeft?
Tevens valt het me op als ik deze telefoon vergelijk met mijn 2 jaar oude HTC Desire HD dat de batterij absurd snel leeg gaat bij gebruik. Maar dit zal wel de stand van zaken zijn met de smartphones van tegenwoordig.
Een tevreden Xperia gebruiker,
Ben nieuw als het gaat als plaatser op dit forum, volg t al wel sinds het begin.
Ik ben sinds begin van de week een trotse eigenaar van een zwarte Sony Xperia Z.
Ten eerste:
Ik heb gehoord/gelezen dat je met je Xperia Z via je WiFi verbinding kan maken met je laptop en zo films van je laptop op je Telefoon kan laten afspelen. Ik heb het geprobeerd maar het enige wat me is gelukt is mijn muziek dat op de telefoon staat via de laptop afspelen.
Ten tweede:
Als ik het filmpje kijk op de telefoon met de mooie natuur gebieden en dergelijke of muziek luister via de walkman functie stopt de telefoon soms met afspelen. Iemand die hier ook last van heeft?
Tevens valt het me op als ik deze telefoon vergelijk met mijn 2 jaar oude HTC Desire HD dat de batterij absurd snel leeg gaat bij gebruik. Maar dit zal wel de stand van zaken zijn met de smartphones van tegenwoordig.
Verwijderd
ja als je de helderheid op max zet en het scherm ligt continue aan dan gaat hij idd vlug down. Dit komt door het grote display en de quad core processorThomasHa schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:56:
Goeiedag,
Ten eerste:
Ten tweede:
Het is inderdaad mogelijk films en muziek vanaf je computer naar je XZ te streamen. Hoe en wat, geen idee. Heb er zelf totaal geen ervaring mee.ThomasHa schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:56:
Goeiedag,
Ten eerste:
Ten tweede:
Heb zelf nog geen last gehad, dat de walkman zelf pauzeert. Heb er na mijn weten ook nog niks over gelezen. Ben helaas bang dat je de enige tot nu toe bent met dat probleem. Als dit aanhoud en verder geen andere mensen hetzelfde probleem hebben, zou ik even contact opnemen met Sony (of je leverancier, de meeste sturen hem toch ook naar Sony).
De batterij gaat inderdaad redelijk snel leeg bij intensief gebruik. Je zou stamina mode kunnen proberen. Heb hier zelf nog geen ervaring mee aangezien de lader er elke dag sowieso al op gaat. Ritueel
Verder heet ik je van harte welkom, en veel plezier met je Sony Xperia Z aankoop!
Daar zeg je wel iets. Mijn batterij gaat nu langzamer achteruit als 6 dagen geleden. Maybe my battery just started breathing :-)418O2 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:09:
Accuperformance neemt de eerste week nog wel toe meestal
Je kan instellen dat functies uit gaan als de batterij leeg is. Instellingen->Energiebeheer->Bijna lege batt. En als die de ingestelde percentage bereik heeft, gaat die functie in en geeft die dat met dat logo weer in de status balk. Volgens mij moet het erop lijken dat de snelheid (preformance) omlaag gaat.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:39:
Wat houdt dit icoon in?
Is er eigenlijk ergens een optie voor de LED indicator? Bijvoorbeeld het wel of geen lampje weergeven tijdens het opladen?
Heb hem inmiddels binnen. Pro is de snelheid, software*, scherpheid scherm enzo, maar ik vind het scherm (even los van de kijkhoek, die is niet best maar daar wen ik wel aan), maar ik vind het scherm wel wat geel... nu weet ik dat dat ook kan komen door het opdrogen van de lijm in het scherm (zie je ook altijd met Apple spul waar weinig tijd tussen fabriek en consumentenhandjes zit). Zoals hier in iets overdreven vorm te zien:

Helderheid op ongeveer de helft met automatisch licht ding uit.
*Ik gooi via het ingebouwde Throw zo zo'n demovideo over wifi mijn TV op, bijzonder

*Ik gooi via het ingebouwde Throw zo zo'n demovideo over wifi mijn TV op, bijzonder
Welles
Hmm, ik zit te zoeken in instellingen, apps, al die sony dingen, de online handleiding en het miniboekje dat er bij zit, en nergens kan ik een kalibratiemogelijkheid vinden...418O2 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:24:
Míjn scherm is absoluut niet geel. Kalibratietool al gebruikt?
Welles
Ik dacht dat de kalibratie software met de 4.2 update zou komen. (En dat is niet zeker.)
Pff wat een kleine plaatjes...wacht ik pak ff mn bril.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Bij instellingen -> Energiebeheer -> Bijne lege batt. heb je aangevinkt dan krijg je zoon mooi tekentje kwam er net zelf ook achter hahaVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:39:
Wat houdt dit icoon in?
Ow veel te laat

[ Voor 3% gewijzigd door patrick1988 op 28-02-2013 22:28 ]
Verwijderd
Hebben jullie al de beste instellingen voor de stamina-mode gevonden?
Daarnaast heb ik last van de mediaserver-bug. Die trekt gewoon 4-5% van de batterij leeg per uur. Iemand hier een oplossing voor?
Daarnaast heb ik last van de mediaserver-bug. Die trekt gewoon 4-5% van de batterij leeg per uur. Iemand hier een oplossing voor?
Harde reset? Ben je gelijk van een hoop meuk af ook (plaatjes en filmpjes ed.)Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:45:
Na een paar uurtjes met de Z lijkt mijn Nexus 7 nu ineens een stuk kleiner en vooral ronder. Haha
Op het label klikkenVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:45:
Oplossing is een reboot
ik volg dit topic al een tijdje en wilde ook een xperia z hebben , maar ik moest nog even wachten omdat ik nog niet kon verlengen. Vandaag naar de vodafone winkel geweest om te kijken of ze hem al binnen hadden. Ze hadden hem net vandaag binnen en ik kon al verlengen (was eigenlijk nog een paar dagen) , dus de keuze was zo gemaakt
. Heb de eerste uit de vodafone winkel in roermond 
De grootte is ff wennen ten opzichte van m'n x10 , maar hij ligt fijn in de hand dus dat zal wel zo gewend zijn.
Ik vroeg me alleen af waarvoor dat gaatje achterop naast de camera is ?
De grootte is ff wennen ten opzichte van m'n x10 , maar hij ligt fijn in de hand dus dat zal wel zo gewend zijn.
Ik vroeg me alleen af waarvoor dat gaatje achterop naast de camera is ?
De 2e microfoon, wordt oa. gebruikt om omgevingsgeluid weg te filteren tijdens het bellen en om stereo opnames te kunnen maken als je b.v. een video opneemt.
Is dat niet de powersaver? Zo zag het symbooltje daarvoor er iig uit van mijn XS.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:39:
Wat houdt dit icoon in?
Ik zou het even aankijken, kan best komen door de lijm (vanwege de egaalheid). Mocht dit nog zo zijn na een week zou ik contact opnemen. Ik zou niet te lang wachten, binnen 2 weken gaat ruilen meestal makkelijk, daarna moet het via garantie. Hoewel ik de Sony garantie altijd vrij coulant vind is dat toch een vervelender en langduriger traject.Roytoch schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:21:
Heb hem inmiddels binnen. Pro is de snelheid, software*, scherpheid scherm enzo, maar ik vind het scherm (even los van de kijkhoek, die is niet best maar daar wen ik wel aan), maar ik vind het scherm wel wat geel... nu weet ik dat dat ook kan komen door het opdrogen van de lijm in het scherm (zie je ook altijd met Apple spul waar weinig tijd tussen fabriek en consumentenhandjes zit). Zoals hier in iets overdreven vorm te zien:
[afbeelding]
Verwijderd
Weet iemand of die equalizer ook bij spotify te gebruiken is...? Ik hoor alleen verschil in de walkman met de equalizer ....
Wat is in godsnaam dat 2e tekentje van links in de statusbalk?
Ik kan nergens vinden wat het is, het is zo ineens opgekomen.

ook nergens in de handleiding te vinden:

Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Verwijderd
ik geloof dat het net beantwoord is, maar dat is de energy saver mode inschakeldinges bij een lage batterij. Apart iets van de stamina-mode.lauyylauyy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:53:
Wat is in godsnaam dat 2e tekentje van links in de statusbalk?
[afbeelding]
[afbeelding]
staat onder energiebeheer
Oh sorry! Over het hoofd gezien!Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:56:
[...]
ik geloof dat het net beantwoord is, maar dat is de energy saver mode inschakeldinges bij een lage batterij. Apart iets van de stamina-mode.
staat onder energiebeheer
Bedankt voor je snelle reactie.
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Kan niet... Het is wachten op de update van Walkman met Music Unlimited-integratie (die er trouwens echt geweldig uitziet). Dan schakel ik over denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:50:
Weet iemand of die equalizer ook bij spotify te gebruiken is...? Ik hoor alleen verschil in de walkman met de equalizer ....
Verwijderd
Verder verbruikte bij mij ook chrome enorm veel stroom. Hij stond op 3. Ik heb bij instellingen --> ontwikkelaarshulpprog. --> kantelen dmv etc.. etc.. uitgeschakeld, het voegt vrij weinig toe maar daardoor is het verbruik wel gezakt naar 7% nu. (met dank aan XDA)
Verwijderd
Ik heb nog het steeds het probleem dat mijn whatsapp-berichten niet binnenkomen als het scherm uit is. Terwijl dat wel gebeurt als ik em net standby heb gezet. Hebben anderen dit ook?
En bij mij werkt de notificatie-LED alleen als stamina uit staat. Vind dit zelf wel vrij beperkt.
En bij mij werkt de notificatie-LED alleen als stamina uit staat. Vind dit zelf wel vrij beperkt.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met het muziekaanbod bij Music Unlimited en Spotify? Liggen die qua hoeveelheid dicht bij elkaar?AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:06:
[...]
Kan niet... Het is wachten op de update van Walkman met Music Unlimited-integratie (die er trouwens echt geweldig uitziet). Dan schakel ik over denk ik.
Integratie zou geweldig zijn,alle muziek via die prima Walkman app..
Vergelijkbaar in hoeveelheid, Music Unlimited heeft een paar grote artiesten die je niet op Spotify kan vinden maar minder kleine/lokale dingen. Daarom koop ik dus nog steeds CD's.
De integratie in de Walkman-app is echt vrij volledig. Ze hebben op MWC heel kort wat laten zien en de Walkman-app ziet er bijna exact hetzelfde uit maar dan met Music Unlimited erbij. Ben er al een tijdje op aan het wachten eigenlijk. Ik gok dat dat bij de update naar 4.2 gaat zitten.
In principe zou de kwaliteit ook beter moeten zijn, wat ruimtelijker. Spotify gooit overal een low-pass filter op iets in de buurt van 16Khz over. Het jammere aan Music Unlimited is gewoon dat de UI zo verschrikkelijk slecht is, zowel de webinterface als de apps.
De integratie in de Walkman-app is echt vrij volledig. Ze hebben op MWC heel kort wat laten zien en de Walkman-app ziet er bijna exact hetzelfde uit maar dan met Music Unlimited erbij. Ben er al een tijdje op aan het wachten eigenlijk. Ik gok dat dat bij de update naar 4.2 gaat zitten.
In principe zou de kwaliteit ook beter moeten zijn, wat ruimtelijker. Spotify gooit overal een low-pass filter op iets in de buurt van 16Khz over. Het jammere aan Music Unlimited is gewoon dat de UI zo verschrikkelijk slecht is, zowel de webinterface als de apps.
[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 01-03-2013 00:28 ]
Is dit op WiFi? Zo ja, ga in het WiFI menu naar het "Advanced" menu en daar: "Keep Wi-Fi on during sleep" Deze moet op Always staan. Dit was volgens mij een oorzaak hiervan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:17:
Ik heb nog het steeds het probleem dat mijn whatsapp-berichten niet binnenkomen als het scherm uit is. Terwijl dat wel gebeurt als ik em net standby heb gezet. Hebben anderen dit ook?
Verwijderd
Dank voor je reactie..AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:24:
Vergelijkbaar in hoeveelheid, Music Unlimited heeft een paar grote artiesten die je niet op Spotify kan vinden maar minder kleine/lokale dingen. Daarom koop ik dus nog steeds CD's.
Ik hoopte al spotify te kunnen combineren met walkman... ik hoop dan maar dat die update snel komt, dan probeer ik ook Music Unlimited ... ik las vandaag trouwens dat de eerste 30 dagen gratis zijn bij MU icm een aankoop van een Z
Heb vandaag het toestel ook mogen ontvangen. Helaas 8 dode pixels (op zwart scherm), deze gaat dus retour en wordt vervangen voor een andere.
Verwijderd
Ja dat heb ik ook! Vooral bij het opstart scherm goed te zien... helemaal links ongeveer in het midden tegen de rand aan 1... en ongeveer in het midden van het scherm zitten er een stuk of 5 op een kluitje.... ( kleine witte puntjes... )philippevk schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:48:
Heb vandaag het toestel ook mogen ontvangen. Helaas 8 dode pixels (op zwart scherm), deze gaat dus retour en wordt vervangen voor een andere.
Echt goed testen op dode/hot pixels kan je best doen met de service tool.
Op de dialer gooi je even *#*#SERVICE#*#* in, bij Service Tests > Display kan je netjes door een paar kleurvlakken gaan en met je vergrootglas op stoutepixeljacht gaan.
Op de dialer gooi je even *#*#SERVICE#*#* in, bij Service Tests > Display kan je netjes door een paar kleurvlakken gaan en met je vergrootglas op stoutepixeljacht gaan.
Verwijderd
Hoe kan ik dan letters op de dialer invoeren... heb geprobeerd service in te voeren met de nummers waar die letters onder staan maar dan hoor ik gewoon dat ik een niet bestaand nr heb gebeld....
Verwijderd
ik heb op mijn psvita al (betaald)music unlimited, ik neem aan dat dezelfde account, net als op pc ook op de foon geldig is. zou icm de walkman die er al super uit ziet zeer goede combi zijnAmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:24:
aanbood music unllimited is best goed, zelfs obscure dingen soms , en mogelijkheid om gelijkaardige muziek te vinden die zeer fijn werkt... iets om naar uit te kijken
movies unlimited werkt nog niet in be/nl vermoed ik?
Verwijderd
Nummer 7 heeft de letters PQRS...de S daarin staat dus voor de 7 indrukken enz.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:06:
Hoe kan ik dan letters op de dialer invoeren... heb geprobeerd service in te voeren met de nummers waar die letters onder staan maar dan hoor ik gewoon dat ik een niet bestaand nr heb gebeld....
Verwijderd
Klinkt goed!Is er ook een soort integratie met SenseMe ( gebruik ik heel vaak om random muziek af te spelen ) ?AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:24:
Verwijderd
Was1 # vergeten....Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:08:
[...]
Nummer 7 heeft de letters PQRS...de S daarin staat dus voor de 7 indrukken enz.

Verwijderd
Bij zwart en blauw zijn er 5 lichte puntjes te zien... zonder vergrootglas overigens......AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:00:
Bedankt hiervoor!AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:00:
Bij mijn Z geen dode pixel te bekennen gelukkig.
Mensen die music unlimited willen gaan gebruiken, ik gebruikte de service vanaf het begin.
Het aanbod muziek is super, maar wat Ambroos zegt klopt 100% de interface is bagger.
Het is de meest irritante trage app op zowel mn telefoon, ps3 en pc. Ook stopt ie soms gewoon met muziek afspelen... Ook zit er geen logica in de afspeellijsten en zoeksysteem, Teveel bugs enzo... Ik irriteerde me er zo erg aan dat ik 2 weken geleden ben overgestapt naar Spotify en heb er geen moment spijt van.
Wat werkt Spotify vlot, simpel en logisch zeg vergeleken met music unlimited.
Gewoon een mening van iemand die beide services daadwerkelijk heeft gebruikt, jammer dat Sony er niet meer effort voor heeft gedaan want het heeft potentie
Het aanbod muziek is super, maar wat Ambroos zegt klopt 100% de interface is bagger.
Het is de meest irritante trage app op zowel mn telefoon, ps3 en pc. Ook stopt ie soms gewoon met muziek afspelen... Ook zit er geen logica in de afspeellijsten en zoeksysteem, Teveel bugs enzo... Ik irriteerde me er zo erg aan dat ik 2 weken geleden ben overgestapt naar Spotify en heb er geen moment spijt van.
Wat werkt Spotify vlot, simpel en logisch zeg vergeleken met music unlimited.
Gewoon een mening van iemand die beide services daadwerkelijk heeft gebruikt, jammer dat Sony er niet meer effort voor heeft gedaan want het heeft potentie
psn: Dutch-President
Het ding is wel een stofmagneet zeg, alles zit direct onder de meuk.. Of komt dat door de screenprotectorlaagdie erop zit?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gelukkig dat ie dan stof en water bestendig is. Geen last van het stof en je kan het er zo afspoelenChiron schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:56:
Het ding is wel een stofmagneet zeg, alles zit direct onder de meuk.. Of komt dat door de screenprotectorlaagdie erop zit?
Heeft iemand al een toestel via Vodafone ontvangen?
- Staat er een Vodoafone logo op het device?
- Is de bootloader unlockable?
- Lopen updates van Xperia toestellen van Vodafone via Sony of Vodafone? Als ze via Vodafone lopen en het dus langer duurt, kun je dan zelf de rom flashen?
Thanks!
- Lopen updates van Xperia toestellen van Vodafone via Sony of Vodafone? Als ze via Vodafone lopen en het dus langer duurt, kun je dan zelf de rom flashen?
Thanks!
Dat is waar, maar het ziet er gewoon niet uit. Of ik moet eens een stofzuiger door mn jaszakken halenmasterjorie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:40:
[...]
Gelukkig dat ie dan stof en water bestendig is. Geen last van het stof en je kan het er zo afspoelen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik snap niet dat mensen de 'stamina'-modus gebruiken, die is totaal overbodig imho. In standby consumeert de XZ echt nauwelijks batterij. Heb mn telefoon vanochtend 07:00 van de lader gehaald, paar keer even snel wat gechecked, en ik heb nog 100%.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Er staat geen vodafone logo op het toestel zelf. Er is wel al wat software van vodafone voorgeinstaleerd zoals mobile protect. Met opstarten komt er geen vodafone logo in beeld , dus ik denk dat de software updates gewoon via sony gaan.sohus schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:13:
Heeft iemand al een toestel via Vodafone ontvangen?
Thanks!
En de bootloader zou ik niet weten.
Dat zou mooi zijn. Nu hopen dat ze hem snel verzenden.vlamwillem schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:57:
[...]
Er staat geen vodafone logo op het toestel zelf. Er is wel al wat software van vodafone voorgeinstaleerd zoals mobile protect. Met opstarten komt er geen vodafone logo in beeld , dus ik denk dat de software updates gewoon via sony gaan.
En de bootloader zou ik niet weten.
Ja dit komt helaas door de protector.Chiron schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:56:
Verwijderd
Twee foto's gemaakt met mijn Xperia Z.

Ben echt hartstikke tevreden met dit toestel. Scherm is echt top, design is geweldig, reageert uiterst snel en soepel, apps starten snel.
Al met al een top toestel. Ook in mijn omgeving wordt er erg positief op gereageerd. En over de kwaliteit van de foto's; ziet er gewoon erg goed uit.

Ben echt hartstikke tevreden met dit toestel. Scherm is echt top, design is geweldig, reageert uiterst snel en soepel, apps starten snel.
Al met al een top toestel. Ook in mijn omgeving wordt er erg positief op gereageerd. En over de kwaliteit van de foto's; ziet er gewoon erg goed uit.
Mijn locatie based service lijkt neit te werken, ik zit binnen dus GPS werkt (logisch) niet, maar ik zit op een campus terrein met 10tallen geindentificeerde WiFi accespoints, toch blijft me maps etc zeggen dat hij geen locatie kan vinden. Enige idee welke instellingen ik aan moet zetten, behalve in settings location services?
TheMaxximum of your life!
LolAmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:00:
Ik ga dat zelf maar niet doen denk ik (vergroot glas), als ik het niet met het bloten oog zie dan zijn ze er niet
Net ff snel testje gedaan, niks gevonden. Thanks
[ Voor 6% gewijzigd door Nafets op 01-03-2013 10:42 ]
Weet je meteen waarom ze voor stofbestendigheid hebben gekozenmasterjorie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:40:
[...]
Gelukkig dat ie dan stof en water bestendig is. Geen last van het stof en je kan het er zo afspoelen
Uitgevoerd en alle schermen doorlopen, gelukkig geen enkele stoute pixel kunnen tracerenAmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 01:00:
Ik krijg morgen mijn XZ vanuit T-mobile binnen.
Graag zou ik hem (zo snel mogelijk) willen unbranden.
Maar hoe gaat dit dan verder met toekomstige updates?
Moet ik dan toch wachten op T-M of krijg ik de Sony updates dan binnen?
Graag zou ik hem (zo snel mogelijk) willen unbranden.
Maar hoe gaat dit dan verder met toekomstige updates?
Moet ik dan toch wachten op T-M of krijg ik de Sony updates dan binnen?
Ik had iets soortgelijks. Volgens mij vraagt Google Maps bij de eerste keer gebruiken of hij je locatie mag gebruiken en toen had ik per abuis op 'nee' gedrukt, waarna ik het met geen mogelijkheid meer aan de slag kreeg. Probeer eens Maps te killen, en kijk of je dan opnieuw die vraag krijgt. Zo heb ik het wel opgelost.Maxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:23:
Mijn locatie based service lijkt neit te werken, ik zit binnen dus GPS werkt (logisch) niet, maar ik zit op een campus terrein met 10tallen geindentificeerde WiFi accespoints, toch blijft me maps etc zeggen dat hij geen locatie kan vinden. Enige idee welke instellingen ik aan moet zetten, behalve in settings location services?
- Soulseek rulez -
jup je moet dit echt aanzettenTsjipmanz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:46:
[...]
Ik had iets soortgelijks. Volgens mij vraagt Google Maps bij de eerste keer gebruiken of hij je locatie mag gebruiken en toen had ik per abuis op 'nee' gedrukt, waarna ik het met geen mogelijkheid meer aan de slag kreeg. Probeer eens Maps te killen, en kijk of je dan opnieuw die vraag krijgt. Zo heb ik het wel opgelost.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds gisteren de Xperia Z en ik heb wat problemen met stamina mode. Als ik da aan of uitzet dan blijft de strand-by time gewoon hetzelfde..
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
mvg
Ik heb sinds gisteren de Xperia Z en ik heb wat problemen met stamina mode. Als ik da aan of uitzet dan blijft de strand-by time gewoon hetzelfde..
mvg
stamina mode heeft wat tijd nodig, dus je moet dat aan laten voor een paar dagen, dan ga je verschil zienVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:57:
Hallo,
mvg
Ooh, die integratie zou echt heel vet zijn. Sinds de PS+ deal (een jaar Music Unlimited voor 11 euroAmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 00:24:
Settings>Locations Acces>alle vinkjes aanzetten. Ik heb zelf geen Z maar de S, Sony zet hier standaard alles uit (en is daarmee voor zover ik weet een van de weinige fabrikanten die zich daarmee aan de EU regels houdt) wat zorgt voor een enorm vetraagde fix. Als je dit aanzet krijg je wel een snelle fix. Het is een beetje raar. Gelukkis is de GPS van Sony apparaten (in het verleden, heb de Z nog niet) erg goed/snel.Maxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:23:
Verwijderd
http://www.cim.be/media/Internet/Nafets schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:01:
[...]
stamina mode heeft wat tijd nodig, dus je moet dat aan laten voor een paar dagen, dan ga je verschil zien
Nochtans toen ik het de eerste keer aanzette veranderde de stand-by time wel direkt en nu plots niet meer.
Deze optie kan ik ook in google settings (app) vinden, en staat aan, toch vidn hij niet mijn locatie (ingress & maps niet)
En ja onder settings location services staat ook alles aan. Toch werkt het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Maxx op 01-03-2013 11:14 ]
Toch even voor de zekerheid de opties in Android zelf bekijken weet niet of er verschil in zit of dat de Android settings leidend zijnMaxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Deze optie kan ik ook in google settings (app) vinden, en staat aan, toch vidn hij niet mijn locatie (ingress & maps niet)
En ja onder settings location services staat ook alles aan. Toch werkt het niet.
Edit: zie nu pas je edit
Geen idee, nog nooit gezien
[ Voor 6% gewijzigd door Nafets op 01-03-2013 11:23 ]
Heb je mijn advies ook opgevolgd? Google Maps killen (proces) en dan opnieuw proberen? Eventueel zou je de app-data van google maps ook nog kunnen wissen alvorens je hem opnieuw opstart.Maxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Dit loste voor mij het probleem op, terwijl het niet via de settings lukte. Just saying.
- Soulseek rulez -
Ik krijg over 2 weekjes ook de XZ, maar lees verschillende dingen over de T-Mobile versie. Zit hier een aangepaste rom op? Dan kan ik alvast gaan zoeken hoe ik een custom rom erop kan flashen
Gewoon via settigns apps, clear cache? Disable en re-enable?Tsjipmanz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:24:
[...]
Heb je mijn advies ook opgevolgd? Google Maps killen (proces) en dan opnieuw proberen? Eventueel zou je de app-data van google maps ook nog kunnen wissen alvorens je hem opnieuw opstart.
Dit loste voor mij het probleem op, terwijl het niet via de settings lukte. Just saying.
Waar kan ik me proces anders vinden (nieuw to smartphones). Eerste heb ik wel gedaan.
Cache cleanen moet inderdaad op die manier.Maxx schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:38:
[...]
Gewoon via settigns apps, clear cache? Disable en re-enable?
Waar kan ik me proces anders vinden (nieuw to smartphones). Eerste heb ik wel gedaan.
Ik wist aanvankelijk ook niet hoe een proces te killen in Android 4+, maar soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Zie YouTube: How to Kill Apps Using Android ICS Built-in Task Manager! [AndroidDummies], en dan vanaf ongeveer 1 minuut. Een alternatief is natuurlijk je telefoon even rebooten, dat duurt ook niet lang.
Dan Google Maps opnieuw opstarten en als het goed is krijg je dan weer de vraag of hij je locatie mag gebruiken.
- Soulseek rulez -
ohh dat doe ik inderdaad constant met apps. Maar dan vraagt ie dat zeker niet op nieuw, ook dat helpt dus niet.Tsjipmanz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:48:
[...]
Cache cleanen moet inderdaad op die manier.
Ik wist aanvankelijk ook niet hoe een proces te killen in Android 4+, maar soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Zie YouTube: How to Kill Apps Using Android ICS Built-in Task Manager! [AndroidDummies], en dan vanaf ongeveer 1 minuut. Een alternatief is natuurlijk je telefoon even rebooten, dat duurt ook niet lang.
Dan Google Maps opnieuw opstarten en als het goed is krijg je dan weer de vraag of hij je locatie mag gebruiken.
Well reboot v2 werkt wel, waarom de eerste keer niet snap ik niet, maar goed het werkt!
[ Voor 7% gewijzigd door Maxx op 01-03-2013 11:54 ]
never mind
[ Voor 94% gewijzigd door Tsjipmanz op 01-03-2013 11:59 ]
- Soulseek rulez -
Het werkt nu weer in maps. 2de reboot had wel effect.Tsjipmanz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:58:
Is Google Maps de enige die geen GPS/locatieservice kan vinden? Probeer eens een andere app, wellicht kan Google Play: GPS Test je ook wat wijzer maken.
Heb je hem net? In het begin heeft de telefoon veel achtergrondprocessen om alles te installeren (media scannen, je mail ophalen, google instellingen). Kijk de batterijduur altijd eerste even een paar dagen aan zodat ook de accu kan inwerken voordat je je zorgen begint te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:04:
Wat gaat mijn batterij snel leeg zeg, In standby mode elke paar minuten 2 % a 3 % weg
Verwijderd
Ja heb hem sinds gister, had hem leeg laten lopen op 5 a 10% en toen opgeladen en bij 92% gaf ie groene lichtje van hij is opgeladenCyleo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:05:
[...]
Heb je hem net? In het begin heeft de telefoon veel achtergrondprocessen om alles te installeren (media scannen, je mail ophalen, google instellingen). Kijk de batterijduur altijd eerste even een paar dagen aan zodat ook de accu kan inwerken voordat je je zorgen begint te maken.
is een Sony ding doen ze volgens mij vanaf de XS . Hij doet een snel laad tot aan 90% en de laatste 10% duurt dan stuk langer om vol te krijgen. Noemen het een featureVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:06:
[...]
Ja heb hem sinds gister, had hem leeg laten lopen op 5 a 10% en toen opgeladen en bij 92% gaf ie groene lichtje van hij is opgeladen
[ Voor 5% gewijzigd door Nafets op 01-03-2013 12:12 ]
Zit nog een beetje in twijfel om de XZ aan te schaffen. Accu en handzaamheid is voor mij doorslaggevend. Heb nu een iPhone 5 maar ben na alle iphones gehad te hebben ze een beetje beu!
DaveD
Is volgens mij meer een eigenschap van lithium ion batterijen. Laatste paar procent erbij proppen duurt veel langer. Dat sony dan bij niet 100% al aangeeft dat hij vol is zal dan wel zijn omdat die laatste paar procenten vrij inefficient zijn. (lees: tijd om ze bij te laden afgezet tegen hoe snel ze er weer af zijn)Nafets schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:11:
[...]
is een Sony ding doen ze volgens mij vanaf de XS . Hij doet een snel laad tot aan 90% en de laatste 10% duurt dan stuk langer om vol te krijgen. Noemen het een feature
Ik merkte gisteren bij het eerst goed bekijken van de telefoon wel iets mafs. Als je onder een hoek (in de juiste belichting) naar het scherm kijkt terwijl deze uit is, zie je over het hele scherm een soort honingraat structuur lopen. Waar dient dit voor? Heb dit nog nooit eerder gezien bij een touchscreen. Meer mensen die dit zien?
Ik heb dat op verschillende Motorola toestellen ook gehad, neem aan dat dat de touch-gevoelige laag is maar weet het niet 100% zeker.cordonbleu schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:21:
Ik merkte gisteren bij het eerst goed bekijken van de telefoon wel iets mafs. Als je onder een hoek (in de juiste belichting) naar het scherm kijkt terwijl deze uit is, zie je over het hele scherm een soort honingraat structuur lopen. Waar dient dit voor? Heb dit nog nooit eerder gezien bij een touchscreen. Meer mensen die dit zien?
Dat is normaal, heeft mijn TF Prime ook. In het juiste ligt zie je de touchgevoelige laag.cordonbleu schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:21:
Toch wel vreemd. Heb het tot nu toe nooit gezien bij alle touchscreens die ik gehad heb. Zowel bij Amoleds, tft's en ips niet.
Ik heb het ook gehad met mijn Motorola Milestone en de Xperia S had het ook.cordonbleu schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:39:
Toch wel vreemd. Heb het tot nu toe nooit gezien bij alle touchscreens die ik gehad heb. Zowel bij Amoleds, tft's en ips niet.
Je zag een glinstering als de zon erop scheen en heeeeel (veel E's) schuin erop keek.
Maar nooit last van gehad
Zo nadat ik de mijne gister ook ontvangen heb was ik even van de aardbodem verdwenen. Tot nu toe enorm positief. De superior auto modus van de camera heeft het helaas erg vaak fout waardoor deze er vaak voor kiest om een foto van snel bewegende beelden te maken. Dat resulteert in foto's met overdreven veel ruisreductie die haast schilderij-achtig worden.
Verder lijkt het scherm soms flets, vooral met de standaard achtergrond en in de appdrawer (erg ongelukkige kleurkeuzes van Sony), in alle andere situaties is het een heerlijk scherm met prachtige kleuren waar ik enkel kan zeuren over de matige zwartwaardes.
Verder niets dan lof! Ik zal ook nog even een gebruikersreview tikken voor de geïnteresseerden.
Verder lijkt het scherm soms flets, vooral met de standaard achtergrond en in de appdrawer (erg ongelukkige kleurkeuzes van Sony), in alle andere situaties is het een heerlijk scherm met prachtige kleuren waar ik enkel kan zeuren over de matige zwartwaardes.
Verder niets dan lof! Ik zal ook nog even een gebruikersreview tikken voor de geïnteresseerden.
Het scherm lijkt inderdaad af en toe wat flets, vooral onder een hoek (wat mij niet zo kan boeien). Denk toch dat het met de zwartwaardes wel redelijk goed zit hoor. Start de walkmann app maar eens. Daar vind ik de achtergrond toch redelijk zwart vergeleken met het amoled scherm van mn Galaxy Nexus.
[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 01-03-2013 12:58 ]
Net binnen.
Hij vindt alle wifi netwerken van de buren, maar niet die van mij.
Kanaal 13, de naam heeft een & symbool, geen bijzondere zaken verder. Welke restricties heeft de Wifi van dit toestel? iPhone noch Galaxy hebben problemen met mijn wifi gehad.
Kanaal 13, de naam heeft een & symbool, geen bijzondere zaken verder. Welke restricties heeft de Wifi van dit toestel? iPhone noch Galaxy hebben problemen met mijn wifi gehad.
Kijk, hier word ik weer wat optimistischer van! Dus geen Superior Auto gebruiken kan voordelig werken, terwijl ik er juist vanuit gegaan zou zijn dat die functie 'slimmer' is.ormagon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:49:
Zo nadat ik de mijne gister ook ontvangen heb was ik even van de aardbodem verdwenen. Tot nu toe enorm positief. De superior auto modus van de camera heeft het helaas erg vaak fout waardoor deze er vaak voor kiest om een foto van snel bewegende beelden te maken. Dat resulteert in foto's met overdreven veel ruisreductie die haast schilderij-achtig worden.
Tot nu toe ben ik wel blij met de meeste gebruikersreviews, dus ik kan niet wachten tot ik mijn toestel binnen krijg (maar goed, dat was al duidelijk
De laatste sample foto's zien er ook aardig uit, en dat de Z gewoon rechtop kan staan is stiekem ook wel leuk
Kanaal 12 en 13 zijn pas beschikbaar als een SIM is geplaatst. Omdat die kanalen niet in elk land toegestaan zijn staan die standaard uit. Op basis van de landcode van het thuisnetwerk van je SIM worden ze ingeschakeldStpan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:57:
Net binnen.
Ik vond het ook vreemd in het begin, die van mij zit ook op kanaal 13 ^^
Dat is de digitizer die je ziet. Er lopen over je scherm allemaal heel kleine geleidende groefjes die gebruikt worden om je vinger te voelen. In sterk licht kan je die zien reflecteren. Ik heb nog nooit een telefoon gezien waar je het niet zag, maar bij sommige telefoons zie je het veel minder.cordonbleu schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:39:
[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 01-03-2013 13:05 ]
Ok, duidelijk. Toch zie ik zo'n structuur bij mijn Galaxy Nexus echt niet. Die is gewoon volledig zwart.AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:03:
Dat is de digitizer die je ziet. Er lopen over je scherm allemaal heel kleine geleidende groefjes die gebruikt worden om je vinger te voelen. In sterk licht kan je die zien reflecteren. Ik heb nog nooit een telefoon gezien waar je het niet zag, maar bij sommige telefoons zie je het veel minder.
Nog even over de Led indicator. Als ik een whatsappje binnen krijg dan krijg ik netjes een groen ledje. Maar ik heb het idee dat deze na een minuut of 10 er mee op houdt. Als ik namelijk een whatsappje krijg (want het ledje begint groen te knipperen), maar ik zet m'n scherm niet aan, dan stopt het ledje dus na ongeveer 10 minuten. Hebben meer mensen dit? Is dit een soort energie besparing? Zou ik wel jammer vinden.
[ Voor 38% gewijzigd door cordonbleu op 01-03-2013 13:09 ]
Thanks, moet sowieso nog even langs de Vodafone store om een micro-sim op te halen.AmbroosV schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:03:
[...]
Kanaal 12 en 13 zijn pas beschikbaar als een SIM is geplaatst. Omdat die kanalen niet in elk land toegestaan zijn staan die standaard uit. Op basis van de landcode van het thuisnetwerk van je SIM worden ze ingeschakeld
Ik vond het ook vreemd in het begin, die van mij zit ook op kanaal 13 ^^
Kanaal wisselen heeft geholpen.
Ik heb het scherm ook gezien bij een vriend, maar het scherm is idd niet flets, maar de UI wel. Erg vreemd gekozen. Als ze gewoon voor zwart waren gegaan ipv grijs zou het een stuk mooier lijken. Heb de Z achtergrond ook op mijn TF Prime, PC en XS en zelfs daar heeft het hetzelfde effect door de vergrijzing onderin.ormagon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:49:
Zoals eerder vermeld in dit forum heb ik vandaag ook een dode pixel ontdekt. Heb de Xz sinds vorige week vrijdag via t-mobile. Net gebeld om dit aan te geven en ze sturen volgende week een nieuwe telefoon om mijn huidige om te ruilen. Erg goede service vind ik van t-mobile, had dit niet zo makkelijk verwacht..
Maar goed, ik lees dit topic al sinds vanaf het begin (deel 1) en heb er ook veel aan gehad.
Echter wil ik nog het volgende vragen voor de duidelijkheid: Het LED notificatie-lampje doet het alleen bij Whatsapp als stamina mode uit staat, of kan dit ook met stamina aan?
Alvast bedankt!
Maar goed, ik lees dit topic al sinds vanaf het begin (deel 1) en heb er ook veel aan gehad.
Echter wil ik nog het volgende vragen voor de duidelijkheid: Het LED notificatie-lampje doet het alleen bij Whatsapp als stamina mode uit staat, of kan dit ook met stamina aan?
Alvast bedankt!
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.