Sony heeft de Xperia Z Ultra uitgebracht. Het gaat om de eerste telefoon met een 6,44"-scherm in de Xperia-serie. Het toestel krijgt een resolutie van 1920x1080 pixels en een Qualcomm Snapdragon 800-quadcore met een kloksnelheid van 2,2GHz. Veel fabrikanten hebben in de afgelopen tijd grote telefoons met schermdiagonalen van rond 6 inch uitgebracht en Sony heeft zich in dat rijtje gevoegd met de Xperia Z Ultra. Het gaat om een 6,44"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels, dat gebaseerd is op Sony's Triluminos-technologie met 'quantum dots'. Sony gebruikt deze technologie ook voor zijn tv's. De backlight is hierbij standaard blauw, maar zou andere quantum dots activeren om rood en groen uit te stralen. Er is geen witte backlight aanwezig en het scherm kan meer kleuren weergeven dan huidige schermen. Sony heeft de dikte weten te beperken tot 6,5mm, waarmee de Xperia Z ultra slechts iets dikker is dan de Ascend P6 van Huawei, die met 6,18mm de dunste telefoon tot nu toe zou zijn. Het gewicht van de Z Ultra is 212 gram. Net als de Xperia Z is de Ultra-variant bestand tegen water en stof. Het apparaat wordt met een Qualcomm Snapdragon 800-quadcore met een kloksnelheid van 2,2GHz geleverd en verder zijn er 2GB werkgeheugen en 16GB oplaggeheugen aanwezig. Het opslaggeheugen kan worden uigebreid via een micro-sd-kaartsleuf. De Snapdragon 800 biedt ook ondersteuning voor lte. De capaciteit van de accu bedraagt 3000mAh. Verder is een 8-megapixelcamera met Exmor RS-sensor aanwezig, terwijl de frontcamera een capaciteit van 2 megapixel heeft. Sony heeft ondersteuning voor handschriftherkenning aan het apparaat toegevoegd en ook is de Z Ultra te bedienen met een stylus of, in de woorden van Sony, 'een metalen pen met punt van meer dan 1mm'. De Xperia Z Ultra komt in het derde kwartaal in het zwart, wit en paars beschikbaar, voor een advies- prijs van 719 euro. Het toestel zal dan Android 4.2 Jelly Bean draaien. Inhoudsopgave:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2O-VgDZJ-rI] [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hI_biTUxoQg] [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mXoHCIyg1Ik]
Reviews: - AllAboutPhones - AndroidWorld - DigitalSpy - Engadget - Forbes - GSMArena - Hardware.info UK - IBTimes UK - MobileBurn - NDTV - PhoneArena - TechSpot - The Register - The Mobile Indian - WhistleOut Nice device, maar wel erg groot als primaire telefoon... Zelf vind ik de maat niet eens het probleem om mee te bellen, en internetten, wat games spelen of een filmpje kijken lijkt me heerlijk... Maar hoe loop je als man mooi en galant met zo'n ding op straat... Een grote lederen hoes erom is leuk, maar onhandig. Desalniettemin zit er weer wat mooie hardware verpakt in deze nieuwste Sony, hopelijk trekken ze dat door en komt het ook naar de kleinere modellen. Zo zie ik bijvoorbeeld een onafgesloten 3,5mm poort en dat is mooi icm de waterdichtheid... Nu nog het niet hoeven afsluiten van de MicroUSB-poort en CLB wil ook waterdicht! Voor nu is dat ook een van de redenen dat het voor mij een no is, klepjes zijn not done! -TS- is made by CLB- |
[Voor 208% gewijzigd door CLB op 20-01-2014 22:03]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit