Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie

nieuws: Sony presenteert Xperia-telefoon met doorzichtige 'notificatiebalk'
Sony heeft een nieuwe smartphone in zijn Xperia-lijn gepresenteerd.
De Xperia SP heeft een 4,6" 720p-scherm en volgt daarmee de Xperia T op.

Een midrange-telefoon met bijbehorende adviesprijs van €399,00. De telefoon is bovendien, in tegenstelling tot topmodel Xperia Z, niet waterdicht. Eerder leek het erop dat Sony al zijn telefoons in 2013 waterdicht zou maken.

Sony heeft de Xperia SP voorzien van een 4,6"-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. Het ontwerp heeft iets weg van de Xperia Z met een vierkante vorm en een aluminium Aan-/Uit-knop aan de zijkant. De telefoon heeft een behuizing van aluminium. Aan de onderkant zit een transparante 3g/4g/wifi-antenne en een aantal leds die kunnen dienen als 'notificatieled'. Deze leds kunnen desgewenst ook pulseren tijdens het afspelen van muziek of dienen als een soort mobiele 'ambilight'
bij foto's. De telefoon loopt op een Qualcomm S4 Pro-processor op 1,7GHz en draait op Android 4.1.2.

Een render van de SP lekte vorige week al uit op Chinese sites

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pgA4YCAIGBI]
[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie
Sony Xperia SP - Levertijden en PrijzenInhoudsopgave:Foto's en video's:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7sanG2k-VSs]

Xperia SP
Specificaties:
Sony Xperia SPSony Xperia Z
CPU ChipsetMSM8960T MDM9215M
Aantal cores2 - dual4 - quadcore
CPU snelheid1,7GHz1,5GHz
GPU chipsetAdreno 320Adreno 320
GPU snelheidonbekendonbekend
Intern geheugen8GB (5,5GB voor user)16GB (11GB voor user)
Werkgeheugen1GB2GB
GPS Glonass-ondersteuningJaJa
Behuizing voorkantAluminiumDragontrail glass
Flash geheugenWel mogelijkWel mogelijk
Scherm4,6" 1280x720 Mobile Bravia 25,0" 1920x1080 Mobile Bravia 2
Camera achterkant8.0MP AF, Flash/Pulsed LED,
HDR video & Exmor RS-sensor
13.0MP AF, Flash/Pulsed LED,
HDR video & Exmor RS-sensor
Camera voorkantVGA2.2MP 1080P
Fysieke cameraknopJaNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS-bandenBand 1, 2, 4, 5 & 8Band 1, 5 & 8
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20*Band 1, 3, 5, 7, 8 & 20*
NL'se LTE-supportJa*Ja*
Accu (mAh, standby, spreektijd)2370mAh, 734 uur, 19 uur2330mAh, 550 uur, 11 uur
Afmetingen 130.6 x 67.1 x 9.9 mm139.0 x 71.0 x 7.9 mm
Gewicht 155 gram146 gram
Bijgeleverde headsetStandaard Sony MH EX300AP
Prijs€399,00€629,00
BijzonderhedenTransparante balkStof- & waterdicht
NotificatieledjeOnder - ledbalkRechtsboven - rondje
Sonymobile specsSony Xperia SPSony Xperia Z
TopicsSony Xperia SPSony Xperia Z
* mits je het juiste typenummer telefoon hebt, de C5303 is de juiste SP, de 6603 is de juiste Z

Hands-ons:Reviews:Het toestel wordt dus snel vergeleken met de Xperia Z, maar volgens mij is het, het 'kleine' broertje van de Xperia ZL: [Sony Xperia ZL] Ervaringen en Discussie die een Full HD scherm en een quadcore CPU aan boord heeft. De ZL kost in Duitsland €550,00 en de SP heeft een adviesprijs van €399,00 wat in de praktijk wat minder zal zijn... Simpel gezegd zo'n kleine €200,00 verschil en dat is best pittig! Wat jij?

-TS- is made by CLB-

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 10-10-2013 10:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik twijfel tussen wachten op de SP of nu gaan voor de Xperia T... Ik vind de SP erg mooi gestyled, en die grote notificatiebalk ook wel mooi bedacht.... maar die had voor mij niet op de achterkant zichtbaar hoeven zijn, ivm het omdraaien van je gsm als je ff niet kan/wil gestoord worden door led-lampjes (vergadering, 's nachts).

[ Voor 7% gewijzigd door draakhoofd op 18-03-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwestie van de notificaties / balk even uitzetten dunkt me?

Ja dus:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wqiYZsyWlR0]

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 18-03-2013 19:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Zat al te wachten op dit topic! Wederom een hoogstandje op het gebied van design van Sony. Ben erg benieuwd hoe de SP er in het echt uit ziet.

Edit: bij de specs staat overigens een CPU snelheid van 1.5Ghz bij de Z, dit klopt niet? Laatmaarikhadhetverkeerdinmijnhoofdzitten

[ Voor 33% gewijzigd door Niku op 18-03-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:30
zozo, die verwachtte batterijduur staat mij wel aan.

wat zou je nou merken in alledaagsgebruik tussen
- een dual of quad core
- 1 of 2 GB intern

mijn gevoel zegt dat zo lang je niet teveel multitask-ed dat je weinig van die verschillen merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:45

W84

Jammer dat deze net wat onder doet als vervanging van m'n Xperia S. Maar die LED-balk is vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoezo doet de SP onder voor je S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
intern geheugen: 32gb vs 8gb
camera: 8MP vs 12.1MP
front: 0.3MP vs 1.3MP
http://www.phonearena.com...-ZL/phones/7785,6220,7538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 16:45

W84

Juist ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Daarentegen: snellere processor, betere batterij en uitbreidbaar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
als ik nu mocht kiezen zou ik eerder gaan voor de SP dan de S, maar als ik al de S had zou ik ook niet veel aanleiding zien om up te graden. Ik denk dat de verschillen niet denderend groot zijn

maar wellicht wel upgraden naar de ZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Erg mooi toestel dit! Sony is echt goed bezig. De stap van de S naar de SP lijkt mij ook de moeite niet waard inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mad_Cow schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:02:
als ik nu mocht kiezen zou ik eerder gaan voor de SP dan de S, maar als ik al de S had zou ik ook niet veel aanleiding zien om up te graden. Ik denk dat de verschillen niet denderend groot zijn

maar wellicht wel upgraden naar de ZL
Zeker waar. De upgrade is het waarschijnlijk niet waard. Los vergeleken zou ik voor de SP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 17:45
wow.

Mijn Galaxy S1 (ja, die allereerste) begint nu echt op te raken. Ik vind de Z te groot, dus stond eigenlijk op het punt om vandaag of morgen de Xperia T te halen.
Maar de specs en voornamelijk de gigantische accu, just wow. Er wordt voor de zomer gezegd, ik denk (hoop) nog 2/3 maanden leven uit mijn telefoon te knijpen. Zou dat te redden zijn? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Jawel, ik denk dat de telefoon binnen 2-3 weken al in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Is de behuizing nou van plastic of aluminium net als de P?

Lijkt me een leuke opvolger van de P. Helaas wel wat aan de grote kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48
bartus1989 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:58:
Is de behuizing nou van plastic of aluminium net als de P?

Lijkt me een leuke opvolger van de P. Helaas wel wat aan de grote kant...
De voorkant is glas, de zijkanten zijn aluminium en de achterkant is plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Montsubai schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:03:
Jawel, ik denk dat de telefoon binnen 2-3 weken al in de winkels ligt.
Ik gok dat hij er snel ligt ja waarbij ik denk dat Sony met de Z en SP gewoon zeer goede zaken gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmm ik zit met grote interesse naar deze telefoon te kijken. Prijs/prestatie/features lijken voor mij de ideale balans te hebben met dit model.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 12:58
Shit, balen zeg !

Ik heb net de Xperia S aangeschaft, maar als ik deze zo zie (met zijn hele mooie design) dan had ik misschien wel liever de SP gehad :(

[ Voor 58% gewijzigd door speedme op 19-03-2013 07:35 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCBreakdown
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb persoonlijk zelf de Xperia T echt een heerlijke telefoon maar deze specs zijn ook zeker niet mis van deze telefoons!
Moet zelf nog anderhalf jaar door met deze telefoon dan zullen er inmiddels wel nieuwe Sony's op de markt zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:42:
Kwestie van de notificaties / balk even uitzetten dunkt me?

Ja dus:
[video]
Haha, wilde dit filmpje ook net posten ;) Idd, daar staat het goed uitgelegd! Mooi dat je die notificatiestrip echt helemaal kan instellen en snel aan/uit switchen. Ik hoop echt dat de SP snel in de schappen ligt (voor zoveel mogelijk tientjes onder de adviesprijs als mogelijk ;))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die batterij is veelbelovend als je naar Sony´s eigen cijfers kijkt,

SP:Talk time (up to): 18 hours and 53 mins***
Standby time (up to): 734 hours***
Music listening time (up to): 39 hours***
Video playback time (up to): 7 hours and 36 mins***

Sony T: Talk time (up to): 7 hours [1]
Standby time (up to): 450 hours [1]
Music listening time (up to): 16 hours [1]
Video playback time (up to): 5 hours [1]

Sony P Talk time (up to) 6 hours (GSM) [1]
Standby time (up to) 475 hours (UMTS) [1]
Music listening time (up to): 80 hours [1]
Video playback time (up to): 4 hours

Sony Z Talk time (up to): Up to 11 hours [1]
Standby time (up to): Up to 550 hours [1]

Sony U: Talk time (up to) 6 hours 36 minutes (GSM) [1]
Standby time (up to) 472 hours (UMTS) [1]
Music listening time: Up to 45 hours [1]
Video playback time: Up to 6 hours

Sony Tipo:
Talk time (up to): 5 hours [1]
Standby time (up to): 470 hours [1]
Music listening time (up to): 30 hours [1]
Video playback time (up to): 3 hours [1]

De andere toestellen zijn allemaal getest door tweakers dus dat geeft een soort referentie. De voetnoten zijn overal hetzelfde. Een gestandaardiseerde test. Alleen de Z heeft geen data voor video en muziek.

[ Voor 45% gewijzigd door max3D op 19-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Wel een super mooi toestel voor een leuke prijs!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 20:08
Hier heb ik op gewacht, mooi design toestel, goede specificaties, geheugen uitbreidbaar, lange batterijduur. prijsverhouding met de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben benieuwd naat de benchmarks, processor lijkt me snel genoeg om meer dan prima te kunnen surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 12:58
Ik ben echt benieuwd of deze telefoon heel snel beschikbaar komt en tegen welke prijs.
Ik zou er best mijn Xperia S voor willen inruilen namelijk :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 14:41
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn HTC Desire HD en de SP spreekt me wel erg aan. Een vriend van me heeft net een Nexus 4 en dat is ook wel een mooi toestel. Nog best een lastige keuze tussen die toestellen.

Vergelijking van de twee toestellen.

Het grootste verschil qua specs is eigenlijk quadcore vs dualcore en 2 vs 1 Gb geheugen. Als je echter naar de benchmarks van de Nexus 4 gaat kijken, zie je dat in sommige gevallen een HTC One S, met dualcore S4, juist sneller is. Dus de combinatie van een hoger geklokte dualcore S4 met de Adreno 320 GPU is helemaal zo slecht nog niet.

Nu nog maar even echte benchmarks en de retailprijs afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Joe_P op 20-03-2013 12:25 ]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Staat nu voor €419 als los toestel in een aantal Duitse webshops. Levertijd onbekend uiteraard.

Ben wel benieuwd naar de camera. Vind dat het bij de Z tegenvalt door de zware ruisonderdrukking die zoveel detail wegfiltert, dat die extra megapixels nogal nutteloos zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Atomsk op 20-03-2013 13:09 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 13:25
Atomsk schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:07:
Staat nu voor €419 als los toestel in een aantal Duitse webshops. Levertijd onbekend uiteraard.

Ben wel benieuwd naar de camera. Vind dat het bij de Z tegenvalt door de zware ruisonderdrukking die zoveel detail wegfiltert, dat die extra megapixels nogal nutteloos zijn.
Lijkt me geen goeie keuze daar al te gaan bestellen, aangezien de adviesprijs op 399 ligt en dat lager zal uitvallen.

Ik ga deze phone hoogstwaarschijnlijk ook halen. Ik had eerst een HTC Sensation XE en helaas heb ik die kapot gemaakt.. loop nu al een paar maanden met een oude Desire rond en ben toch echt toe aan een upgrade nu! Kan niet wachten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duitse adviesprijs is dan ook €419,00, Nederlandse €399,00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
speedme schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:34:
Shit, balen zeg !

Ik heb net de Xperia S aangeschaft, maar als ik deze zo zie (met zijn hele mooie design) dan had ik misschien wel liever de SP gehad :(
Dit :| Achja, ik ben opzich wel tevreden met mijn S, maar deze is toch wat strakker qua design. Misschien als ik mn S voor een leuke prijs kan verkopen dat ik toch nog voor deze SP ga, maar anders helaas niet!

[ Voor 71% gewijzigd door Jouel op 20-03-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 31-05 22:25
Joe_P schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:06:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn HTC Desire HD en de SP spreekt me wel erg aan. Een vriend van me heeft net een Nexus 4 en dat is ook wel een mooi toestel. Nog best een lastige keuze tussen die toestellen.

Vergelijking van de twee toestellen.

Het grootste verschil qua specs is eigenlijk quadcore vs dualcore en 2 vs 1 Gb geheugen. Als je echter naar de benchmarks van de Nexus 4 gaat kijken, zie je dat in sommige gevallen een HTC One S, met dualcore S4, juist sneller is. Dus de combinatie van een hoger geklokte dualcore S4 met de Adreno 320 GPU is helemaal zo slecht nog niet.

Nu nog maar even echte benchmarks en de retailprijs afwachten.
Valt kwaliteit van de foto's ook onder 'specs'? De Nexus 4 is nou niet echt geroemd om de camera, de Xperia SP komt hopelijk in de buurt van toppers als de iphone 5 en Galaxy SIII. Voor mij persoonlijk een belangrijk punt, meer dan het aantal cores, MHz'en of MB's.
Daarnaast is de snelheid van updates een groot verschil: bij de Nexus 4 zit je eerste rang, bij de Sony kan het zomaar een paar maanden duren voordat je dezelfde update van Android krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zat net even de specs van de xperia T en de SP te vergelijken. Dat wordt nog een lastige keuze. De SP heeft een mooier design en een betere accu (waarschijnlijk) en de T heeft een betere camera.
Zou de SP ook iets sneller zijn dan de T of valt daar nu nog niets over te zeggen?
Qua prijs zullen ze elkaar niet veel ontlopen, bij introductie van de SP zal de T wel iets goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 14:41
De GPU van de SP is flink sneller dan die in de T (adreno 225 vs adreno 320, grof weg 2x zo snel). Ook is de CPU wat hoger geklokt en zoals je zegt zit er een grotere accu in. Of je in de praktijk ook echt gaat merken dat de SP sneller is en langer mee gaat is nog even afwachten.

Ik denk dat het dan uiteindelijk op de prijs zal uitkomen om te bepalen welke voor jou het meest geschikt is.

Overigens gebruik ik de camera op m'n telefoon bijna nooit, dus dat is voor mij niet zo'n belangrijk punt. Zo'n notificatiebalk lijkt me dan wel weer handig.

[ Voor 17% gewijzigd door Joe_P op 20-03-2013 15:45 ]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
zeer grote kanshebber als opvolger van m'n huidige Xperia P
Vooral omwille van de batterij... hopelijk maakt die zijn belofte echt wel waar. In eerste instantie zou ik eerder zweren bij 4 tot max 4,3 inch formaat maar als ik de buitenafmetingen vergelijk (4,6 tov 4) dan zit er niet veel verschil op tov de Xperia P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 13:25
In de UK kan je hem nu preorderen voor £320.99 (ong 375 euro)! Eind april/begin mei komt die uit :9~

http://www.xperiablog.net...aunch-end-aprilearly-may/

[ Voor 3% gewijzigd door questarey op 22-03-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:52
Eerste telefoon in lange tijd die ik overweeg als vervanging voor mijn Xperia neo. Ik was eigenlijk op zoek naar een leuk 4"> toestel maar die bestaan niet meer zonder iOS erop.

Batterij is echt een verrassing, LTE ga ik toch niet gebruiken, dus dan moet het ruim voldoende zijn tov andere telefoons. Jammer dat de accu niet ook nog eens verwisselbaar is, gelukkig zijn Sony telefoons erg snel opgeladen. Daarnaast is de handschoenbesturing heel welkom, normaal alleen aan de vlaggenschepen voorbehouden.

Ik vraag me alleen af of 1GB RAM enigszins toereikend is mbt toekomstige software. Iemand met een telefoon met 1GB RAM die kan vertellen of dit ruim voldoende is? Mijn eigen telefoon heeft 512MB + Jelly Bean, en ik kan nu ongeveer 3 voorgrond applicaties actief houden (bijv. Browser, Twitter en nog een app), maar met minder optimalisaties was het echt onwerkbaar.

Enige waar ik echt over twijfel is de kleur. De zwarte lijkt nogal saai, de witte lijkt een beetje pauper, en de rode lijkt nogal vrouwelijk. Eerst maar eens in het echt een in handen zien te krijgen.

Ik heb voor de neo €350 betaald, zoiets heb ik voor deze ook ongeveer over, ik hoef hem ook niet meteen binnen de eerste week na de launch in huis te hebben.

Hier nog een leuk filmpje, waarin veel dingen uitgebreid getoond worden (en besproken voor wie Russisch kan verstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

Is er al een topic voor de Xperia L?

Ik hoop nog steeds op een mooie upgrade t.o.v. de Xperia S.
B.v. hetzelfde scherm (4,3" 720p), met dezelfde camera-modules, maar een formaat op de ZL-style (116X61mm lijkt me niet onmogelijk als je de ZL zo bekijkt). Verder gewoon de dingen zoals BT, NFC, WiDi, DLNA, irDA (mooi meegenomen :p ), een lichte upgrade in de processor -> Dual Core Qualcomm Snapdragon Krait 1.7GHz (400, of 'oudere' S4 Pro/Plus). 1 GB RAM is genoeg, 2000 mAh Batterij ofzoiets, en micro-SD slot.

Sony.. lezen jullie mee?

Meh.. dagdromen mag :+ ... 't was leuk, en nu weer terug naar de realiteit..

[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 25-03-2013 14:52 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
sdk16420 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:07:
Ik vraag me alleen af of 1GB RAM enigszins toereikend is mbt toekomstige software. Iemand met een telefoon met 1GB RAM die kan vertellen of dit ruim voldoende is? Mijn eigen telefoon heeft 512MB + Jelly Bean, en ik kan nu ongeveer 3 voorgrond applicaties actief houden (bijv. Browser, Twitter en nog een app), maar met minder optimalisaties was het echt onwerkbaar.
Het is natuurlijk altijd koffiedik kijken mbt toekomstige software. Ik zit nu met een leentoestel (Sony Ericsson Xperia X10 mini pro) met 256MB Ram en dat is in ieder geval niet meer genoeg om de facebook app te kunnen draaien. :-( Dit model is nog geen 3 jaar oud.

De 1Gb van m'n Xperia S (in reparatie) is natuurlijk wel voldoende, maar dat blijft natuurlijk ook niet zo. Ik schat dat je hier nog krap 2 jaar mee vooruit kunt, maar dat is het dan ook wel.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Atomsk schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Het is natuurlijk altijd koffiedik kijken mbt toekomstige software. Ik zit nu met een leentoestel (Sony Ericsson Xperia X10 mini pro) met 256MB Ram en dat is in ieder geval niet meer genoeg om de facebook app te kunnen draaien. :-( Dit model is nog geen 3 jaar oud.

De 1Gb van m'n Xperia S (in reparatie) is natuurlijk wel voldoende, maar dat blijft natuurlijk ook niet zo. Ik schat dat je hier nog krap 2 jaar mee vooruit kunt, maar dat is het dan ook wel.
Gebruik de mobiele website van Facebook, werkt heel veel minder slecht.
Ik vraag me alleen af of de ontwikkelingen net zo snel blijven gaan. Met 512MB kan ik ook nog prima browsen e.d., en gamen is geen vereiste. Genoeg mensen die nu nieuw een Galaxy Ace ofzo kopen, dat is ook nauwelijks beter dan wat 2 jaar geleden de top was, maar aan de populariteit te zien is men daar toch tevreden over. Enige wat ik zou willen is nog ongeveer 2 jaar de nieuwst Android versie soepel kunnen draaien (of het nu officieel is of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sdk16420 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:07:
- knip -
Hier nog een leuk filmpje, waarin veel dingen uitgebreid getoond worden (en besproken voor wie Russisch kan verstaan).
[video]
Die AnTuTu score is erg netjes!
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/boh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156706

YouTube: Sony Xperia SP Hands On

Uitgebreide preview (engels)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 156706 op 26-03-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 14:32
sdk16420 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:34:
[...]

Gebruik de mobiele website van Facebook, werkt heel veel minder slecht.
Ik vraag me alleen af of de ontwikkelingen net zo snel blijven gaan. Met 512MB kan ik ook nog prima browsen e.d., en gamen is geen vereiste. Genoeg mensen die nu nieuw een Galaxy Ace ofzo kopen, dat is ook nauwelijks beter dan wat 2 jaar geleden de top was, maar aan de populariteit te zien is men daar toch tevreden over. Enige wat ik zou willen is nog ongeveer 2 jaar de nieuwst Android versie soepel kunnen draaien (of het nu officieel is of niet).
Dit. Je kan niet zo maar de conclusie trekken dat, omdat 256 mb 2 jaar terug voldoende was en nu niet meer, dat dat over 2 jaar ook weer voor 1 GB geldt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
eymey schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:01:
[...]

Dit. Je kan niet zo maar de conclusie trekken dat, omdat 256 mb 2 jaar terug voldoende was en nu niet meer, dat dat over 2 jaar ook weer voor 1 GB geldt.
Ik zou niet weten waarom niet. Er werd gevraagd of 1GB genoeg was, alsof iemand dat even kan vaststellen. Ik geef aan dat dit afwachten is, maar op basis van de toename van geheugengebruik, het best wel eens zou kunnen dat je over een jaar of 2 niet meer alle apps daarmee kunt draaien.

Maar goed blijkbaar was de vraag gericht aan een tweaker met een tijdmachine die samen met Bill Gates en Steven Jobs naar de toekomst reist om deze kwestie even vast te stellen en dan de keiharde feiten te rapporteren. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Begrijp me goed, ik zeg ook niet dat het pertinent niet zo zal zijn. Alleen dat je het niet zo maar van te voren kan vaststellen ;)

Op dit moment kan je met 1 GB werkgeheugen echt nog ontzettend veel. Zelfs de 768 MB van mijn HTC Incredible S is eigenlijk altijd ruim voldoende (voor de rest is het een ruk ding, vooral omdat HTC de support compleet heeft laten vallen terwijl de standaard ROM echt brak is). En zo nu en dan heb ik toch best veel apps tegelijk open staan, waarvan ook best wel wat 'zware'.

Ik vraag me dan ook echt oprecht af welke ontwikkelingen er op app gebied nog meer kunnen komen die ineens 1 GB zwaar te weinig zouden maken ;). Als je kijkt naar de mogelijkheden zwaarte van de hedendaagse apps , dan kan de enige reden nog zijn dat er eventueel echt zware spellen aan komen of dat je echt meerdere zware apps (bv. met kaartmateriaal) wil kunnen multitasken.

Maar goed, ik denk dat ook Bill Gates niet echt meer geloofwaardig over komt als je hem echt op z'n ooit beroemde uitspraak zou afrekenen ( "640k RAM should be enough" ). Of ben ik dan in de war met een ander? :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Nou, apps worden gewoon zwaarder, er is een overvloed aan processorkracht en ram, dus lijkt het wel alsof ze minder efficient programmeren.

Als ik Google maps 6.5 draai crasht mijn telefoon omdat de app 50/100 MB RAM gebruikt, Maps 5.0 gaat als een zonnetje, terwijl het aantal features vrijwel geijk is.

Maar goed, we dwalen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:57
Hij is al te pre-orderen bij Coolblue voor 399 euro: http://www.pdashop.nl/pro...sony-xperia-sp-zwart.html

Over het algemeen zijn zij wat duurder, dus ik verwacht dat hij bij de launch voor zo'n 369 te krijgen is bij andere (web)winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hier wat meer AnTuTu info over de CPU, niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
henri86 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:30:
Hij is al te pre-orderen bij Coolblue voor 399 euro: http://www.pdashop.nl/pro...sony-xperia-sp-zwart.html

Over het algemeen zijn zij wat duurder, dus ik verwacht dat hij bij de launch voor zo'n 369 te krijgen is bij andere (web)winkels.
LOL en ik krijg net een kortingscode van € 5,- van Coolblue in de mail :+

Hij is er inderdaad aan de prijs, maar toch... .aan de andere kant weet ik wel uit ervaring met Coolblue dat ze echt ontzettend nette service hebben, ook als je na ontvangst van je bestelling toch wil terugsturen of ruilen of zelfs als er problemen zijn rond het afsluiten van je abonnement.

Maar ik wil het toestel toch eerst ff vasthouden in een lokale winkel, zodra hij daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik neem aan dat de rode niet naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 12:44
Ik heb deze vraag ook bij de Z gevraagd, maar aangezien het ook over de SP gaat.

Over een maand wil ik de XpZ aanschaffen en voor mijn vriendin de XpSP en nu had ik al gezien dat je media kan sharen met one touch. Maar wat zijn nog meer voordelen van het hebben van twee laatste generaties Xperia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ugh, het is wel erg om te wachten op de EpSP... zie veel goede telefoons onderuit gaan in prijs die in de zelfde klasse zitten. (htc One S voor 333 euro bij de media markt vandaag) maar ik heb mij zelf kunnen inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
sHELL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:52:
Ugh, het is wel erg om te wachten op de EpSP... zie veel goede telefoons onderuit gaan in prijs die in de zelfde klasse zitten. (htc One S voor 333 euro bij de media markt vandaag) maar ik heb mij zelf kunnen inhouden.
Sp heeft beter scherm, accu en camera dan de one s. Zelfs voor de adviesprijs is het al veel waar voor je geld. Gelijkwaardige Xperia V is nog duurder.

Ben erg benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
En de leverdatum in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 01:06
sdk16420 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:58:
[...]

Sp heeft beter scherm, accu en camera dan de one s. Zelfs voor de adviesprijs is het al veel waar voor je geld. Gelijkwaardige Xperia V is nog duurder.

Ben erg benieuwd naar de reviews.
De Xperia SP heeft ook de snapdragon MSM8960T in plaats van de MSM8960. Hiervan is de GPU een stuk beter (Adreno 320 heeft tot 4x de performance van de Adreno 225), en de CPU is iets hoger geklokt dan de One S.
Andere voordelen zijn nog uitbreidbaar geheugen, niet alleen een beter scherm maar ook nog een groter scherm terwijl de behuizing maar 2mm breder is, en hij heeft NFC (al heeft dit nog steeds niet echt meerwaarde, maar je weet nooit wat het komende jaar brengt).

Al met al genoeg redenen om nog een paar weekjes te wachten sHELL, hou vol! :)

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 29-03-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Oh, NFC heeft voor mij juist een meerwaarde. NFC enabled devices druppelen nu de markt op, speakers headsets & tags. zal blij zijn als dat een beetje ingeburgerd raakt, niets is zo vervelend als aan je moeder uitleggen over de telefoon hoe je een blauwe tand headset paired aan een mobieltje.

Maar die htc one s had ik eerst op het oog, was een beetje verast door de pricedrop. Niet dat het nu veel uit maakt.

Ik zat gisteren trouwens uit te zoeken wat ik met NFC kan en heb al wat dingen die ik wil gaan uitproberen.

[ Voor 16% gewijzigd door sHELL op 30-03-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
eymey schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:22:
[...]

LOL en ik krijg net een kortingscode van € 5,- van Coolblue in de mail :+

Hij is er inderdaad aan de prijs, maar toch... .aan de andere kant weet ik wel uit ervaring met Coolblue dat ze echt ontzettend nette service hebben, ook als je na ontvangst van je bestelling toch wil terugsturen of ruilen of zelfs als er problemen zijn rond het afsluiten van je abonnement.

Maar ik wil het toestel toch eerst ff vasthouden in een lokale winkel, zodra hij daar ligt.
Mijn voorspelling komt al uit. Bij Centralpoint staat ie voor nog geen 368 euro in de prijslijst: http://www.centralpoint.n...-num-1969545/?promo=48887

En misschien nog interessanter: Verwachte voorraad datum: zaterdag 20 april 2013

Overigens vind ik de zwarte versie met een witte back cover wel wat hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/icnuz9.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door henri86 op 30-03-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
henri86 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:13:
[...]

Mijn voorspelling komt al uit. Bij Centralpoint staat ie voor nog geen 368 euro in de prijslijst: http://www.centralpoint.n...-num-1969545/?promo=48887

En misschien nog interessanter: Verwachte voorraad datum: zaterdag 20 april 2013
Aah mooi, mijn broer zit met een gare Desire HD, heb nu een nieuwe batterij voor hem bestelt en gezegd dat hij het nog maar even moet uitzingen totdat deze telefoon uit is maar dat kan dus niet al te lang duren :) . Maar als je ziet wat je voor de paar tientjes meer allemaal extra krijgt, is het natuurlijk doodzonde om nu een One S te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen als je nu echt 'n mobieltje nodig hebt :) Niet iedereen zal er om malen, misschien is er geen merkaffiniteit met Sony, hij is toch duurder ook al scheelt het weinig, misschien zweert men bij HTC Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
sHELL schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 05:55:
Oh, NFC heeft voor mij juist een meerwaarde. NFC enabled devices druppelen nu de markt op, speakers headsets & tags. zal blij zijn als dat een beetje ingeburgerd raakt, niets is zo vervelend als aan je moeder uitleggen over de telefoon hoe je een blauwe tand headset paired aan een mobieltje.

Maar die htc one s had ik eerst op het oog, was een beetje verast door de pricedrop. Niet dat het nu veel uit maakt.

Ik zat gisteren trouwens uit te zoeken wat ik met NFC kan en heb al wat dingen die ik wil gaan uitproberen.
Daarnaast lijkt het me erg waarschijnlijk dat binnen enkele jaren NFC voor betalingen echt van de grond komt, ook nu Chipknip eruit gaat. Al zullen de meesten van ons dan alweer een nieuw toestel hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

sdk16420 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Daarnaast lijkt het me erg waarschijnlijk dat binnen enkele jaren NFC voor betalingen echt van de grond komt, ook nu Chipknip eruit gaat. Al zullen de meesten van ons dan alweer een nieuw toestel hebben,
Betalen met NFC? jah.. in 2018 zekers. Sorry maar betaal opties voor NFC in nederland zie ik voorlopig gewoon niet gebeuren. Er is z'n ziekelijke onwil onder de ondernemers en banken wereld hier in nederland. Iedereen kijkt de kat uit de bomen en tegen de tijd dat ze overstag gaan klagen ze steen en been en rekenen all extra kosten vrolijk door naar de consument |:(

Ondertussen staan in amerika al NFC frisdrank automaten terwijl hier in nederland je een poot uitgetrokken word bij die automaten en ze happen tot de dag van vandaag nog steeds aleen maar muntgeld.

Ik kijk liever naar andere gebruiksvriendelijke opties die mogelijk zijn met NFC zoals dit dingetje van Sony.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/1050/310935.jpeg
Mobile speaker ding met 4 AA bat, NFC en handsfree bellen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
sHELL schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:55:
[...]
(...)

Ik kijk liever naar andere gebruiksvriendelijke opties die mogelijk zijn met NFC zoals dit dingetje van Sony.

(...)
Voor dat soort dingen zie ik geen verschil tussen NFC en normaal Bluetooth, behalve makkelijker koppelen. Ik zou toch altijd liever een kabeltje gebruiken: betrouwbaar en gebruikt minder stroom.

Hier op de universiteit is alles met chipknip, ik ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Echt een zeer mooi toestel! Het is dat ik de Z nog niet gekocht heb, want anders zou ik nu wel serieus twijfelen.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 30-03-2013 11:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

sdk16420 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:15:
[...]

Voor dat soort dingen zie ik geen verschil tussen NFC en normaal Bluetooth, behalve makkelijker koppelen. Ik zou toch altijd liever een kabeltje gebruiken: betrouwbaar en gebruikt minder stroom.

Hier op de universiteit is alles met chipknip, ik ben er heel tevreden over.
Hmmm als je de enigste bent die er van gebruik maakt heeft NFC weinig meerwaarde, maar als je zoals bij mij thuis 3 a 4 mensen hebt rondlopen die allemaal een bluetooth (en trouwens ook NFC) telefoon hebben en elke keer weer lopen te koppelen omdat het domme ding niet meerdere bluetooth profielen kan onthouden dan ga je er toch echt snel aan ergeren en dan is NFC een uitkomst.

Trouwens... Chipknip = exit
nieuws: Chipknip verdwijnt in 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Zit echt te twijfelen om 'm alvast te pre-orderen bij Centralpoint voor 368 euro (je betaalt nu geen 4,95 verzendkosten...).

Zou ie bij de launch nog goedkoper te krijgen zijn? Ben hard aan een nieuwe telefoon toe, en koop 'm dus sowieso zodra ie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:15
Ik vind het design wel mooi van de SP, jammer dat hij niet waterdicht is. Ook weet ik niet hoe die led balk eruit komt te zien, vind het er altijd een beetje uitzien als een goedkope gimmick.

Over pre-orderen, ik zou lekker wachten. Al helemaal voor 5 euro niet de moeite waard als je niet weet of CentralPoint het toestel wel op die datum kan leveren en als je de prijs nog niet weet. Als je kijkt naar de Xperia Z, dan bleek toch dat pre-orderen niet altijd voordelig was (je kreeg hem niet altijd als eerste en niet altijd voor de laagste prijs).

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Anderzijds kan je 'm natuurlijk altijd cancelen of binnen 14 dagen terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 20:08
Als de releasedatum eind april is ben ik erg blij,omdat mijn huidige telefoon valt nu paar keer uit. ik zit te twijfelen nog tussen de rode versie en de zwarte versie. ik heb bij coolblue alleen gezien dat je de zwarte of witte kon pre-orderen nog niet de rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 31-05 22:25
[...]

..... Er is z'n ziekelijke onwil onder de ondernemers en banken wereld hier in nederland.
Beetje OT maar dat behoeft op z'n minst enige nuancering, er loopt een proef bij een bank en een ondernemer: https://mijnid.rabobank.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

MalleEppie71 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:46:
[...]

Beetje OT maar dat behoeft op z'n minst enige nuancering, er loopt een proef bij een bank en een ondernemer: https://mijnid.rabobank.nl/
Mjah, maar dat is met een nfc tag op je telefoon, je zou die tag ook op je voorhoofd kunnen plakken of aan je sleutelbos hangen. Het maakt zo ver ik het kan zien geen gebruik van de NFC opties die al in je telefoon zitten.

Anyway, begint wel heel erg off topic te worden.

Heb in ieder geval een reminder in m'n agenda gezet voor 20 april, hopen dat ie dan uit is.

[ Voor 12% gewijzigd door sHELL op 30-03-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Afbeeldingslocatie: http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/03/Pink-Xperia-SP_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/03/Pink-Xperia-SP_4.jpg

In China komt ook een zalmroze versie uit, met dual-sim.
http://www.xperiablog.net...heading-to-china-telecom/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Betalen met NFC? jah.. in 2018 zekers. Sorry maar betaal opties voor NFC in nederland zie ik voorlopig gewoon niet gebeuren. Er is z'n ziekelijke onwil onder de ondernemers en banken wereld hier in nederland. Iedereen kijkt de kat uit de bomen en tegen de tijd dat ze overstag gaan klagen ze steen en been en rekenen all extra kosten vrolijk door naar de consument |:(

Ondertussen staan in amerika al NFC frisdrank automaten terwijl hier in nederland je een poot uitgetrokken word bij die automaten en ze happen tot de dag van vandaag nog steeds aleen maar muntgeld.

[afbeelding]
Mobile speaker ding met 4 AA bat, NFC en handsfree bellen opties.
Toevallig kreeg ik van ABN AMRO een bericht dat men aankomende zomer op beperkte schaal (met een beperkte selectie testers met een NFC toestel en een abbo bij KPN) een pilot gaat doen voor mobiel betalen :).

Maar inderdaad, NFC heeft nog wel meer meerwaarde zoals het makkelijker pairen met bluetooth apparaten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

De achtergrond van de SP is een Live Wallpaper, ik zou die echt graag willen op mijn Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
evleerdam schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55:
Ik vind het design wel mooi van de SP, jammer dat hij niet waterdicht is.
Ik zie nu dat er rond mei/juni (tel maar op juli dus :p) als het goed is de Xperia A uit komt, welke basically een Xperia Z is met een 4.65" 720p scherm:

- Snapdragon S4 1.5GHz Quad-core Krait
- 2370mAh
- 16GB
- 2GB RAM
- Water/Dust resistant (IP58; beter dus dan de IP57 van de Z)
- 13.1 MP Exmor RS with HDR
- 4G
- Mogelijk infrarood

Misschien toch maar even wachten.... 16GB intern en 2GB met Quad-core is toch wat toekomst-zekerder.

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 31-03-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

henri86 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Ik zie nu dat er rond mei/juni (tel maar op juli dus :p) als het goed is de Xperia A uit komt, welke basically een Xperia Z is met een 4.65" 720p scherm:

- Snapdragon S4 1.5GHz Quad-core Krait
- 2370mAh
- 16GB
- 2GB RAM
- Water/Dust resistant (IP58; beter dus dan de IP57 van de Z)
- 13.1 MP Exmor RS with HDR
- 4G
- Mogelijk infrarood

Misschien toch maar even wachten.... 16GB intern en 2GB met Quad-core is toch wat toekomst-zekerder.
Hmmmm, komt deze zomer uit in Japan voor NTT Docomo. Als deze telefoon is gemaakt in opdracht van Docomo dan is er een redelijke kans dat hij buiten Japan niet te krijgen is. (vraag me zelfs af of er dan wel een simkaart in kan) En ik heb mijn twijfels bij de IP58 certificering, met IP57 moesten er al redelijk wat knopjes het veld ruimen en alle poorten afgedicht worden met klepjes. IP58 moet de telefoon ongelimiteerd onder water gehouden kunnen worden op een diepte van 1 meter, kan mij daar geen bruikbare telefoon bij voorstellen.

---update---

Heb de specs even opgezocht, Xperia A (DOGO) en Xperia UL (GAGA) hebben ook "Mobile Wallet" en "One SEG" functies die aleen in japan en brazilie werken.

Sony heeft de lipjes nog opelkaar gehouden of ze deze telefoons in aangepaste versies in andere landen gaan uitbrengen. Denk dus niet dat we deze zomer een van deze modellen in de winkel gaan zien.

[ Voor 17% gewijzigd door sHELL op 01-04-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Heb in ieder geval een reminder in m'n agenda gezet voor 20 april, hopen dat ie dan uit is.
Wordt al wat later....
quote: CentralPoint
Sony smartphone: Xperia SP
Niet op voorraad. Ontvang gratis een e-mail/SMS zodra het product op voorraad is.
Verwachte voorraad datum: maandag 22 april 2013
Ik hoop dat ze de release datum snel aankondigen. Weet dat medewerkers van Phonehouse morgen een presentatie hebben bij Sony dus wie weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Khadgar schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:44:
[...]

Wordt al wat later....

[...]
Ja, ze blijven 3 weken bij de huidige datum optellen. Gisteren stond het op zondag 21 april :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1990
  • Laatst online: 18-03-2021
Je moet wel opletten als je de Xperia SP wil kopen: Als je de brochure bij centralpoint.nl download, krijg je de HSPA versie van de Xperia SP te zien. Daarom denk ik dat ze bij centralpoint deze, en niet de LTE, versie aanbieden. Terwijl Coolblue wel degelijk de LTE versie aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
jordy1990 schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:02:
Je moet wel opletten als je de Xperia SP wil kopen: Als je de brochure bij centralpoint.nl download, krijg je de HSPA versie van de Xperia SP te zien. Daarom denk ik dat ze bij centralpoint deze, en niet de LTE, versie aanbieden. Terwijl Coolblue wel degelijk de LTE versie aanbiedt.
Het modelnummer is wel van de LTE versie: http://nl.hardware.info/p...p-black#tab:specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1990
Henri86: Inderdaad, op centralpoint.be staat wel een ander modelnummer en vragen ze zelfs ongeveer 425 euro... Blijkbaar had ik de belgische en niet de nederlandse site openstaan.

[ Voor 24% gewijzigd door jordy1990 op 01-04-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-03 14:37
Overigens vind ik de zwarte versie met een witte back cover wel wat hebben :)
[Afbeelding]
Dat vind ik ook een mooie uitvoering! De doorzichtige balk pas goed bij het wit, en de zwarte accenten rond de camera zijn tof. Waar heb je deze foto gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
FSte schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:59:
[...]

Dat vind ik ook een mooie uitvoering! De doorzichtige balk pas goed bij het wit, en de zwarte accenten rond de camera zijn tof. Waar heb je deze foto gevonden?
Op Esato had iemand een paar photoshops gemaakt om te laten zien dat een verwisselbare back-cover toch een voordeel biedt
http://www.esato.com/boar...php?topic=205468&start=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
"Sony Xperia SP and Xperia L to go on sale in UK this month"

http://www.gsmarena.com/s...his_month__-news-5796.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hands-ons:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik hoop dat er binnenkort echte reviews uitkomen, ben vooral benieuwd hoe de batterijduur van de SP zich zal houden. Ook een releasedatum zou toch onderhand bekend moeten zijn als het plan is om rond eind april uit te leveren?

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 03-04-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Foto's: http://blog.clove.co.uk/2...-xperia-sp-sample-images/

Ik ben niet echt onder de indruk, dit doet mijn Xperia neo van 2 jaar oud net zo goed. Sterker nog, de voorganger van de SP, de Xperia P maakte echt prachtige foto's, zeer weinig ruis. (toegegeven, deze zijn in de zomer gemaakt zo te zien, maar dan nog) http://blog.clove.co.uk/2...y-xperia-p-sample-images/ , http://cdn.asia.cnet.com/story_media/62213636/DSC_0031.jpg.

Ik las net op XDA dat het vermoedelijk aan Qualcomm ligt (de Xperia P had een ST Ericsson SoC). Jammer dat juist de camera als een van de belangrijkste features zo tegenvalt. (Zoals zo vaak bij Sony: Xperia S, Xperia Z)

[ Voor 81% gewijzigd door HallonRubus op 03-04-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerseyn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-04 11:21
Heb ook mijn oog op deze laten vallen maar vraag me af wat de prijs in de winkel uiteindelijk wordt. De Galaxy SIII staat nu op 389€ en is toch een betere foon denk ik. (tov de laaste prijs hier van 368 vr SP)

Als hij rond 300€ komt lijkt het me wel wat maar als een SIII maar net iets meer kost ga ik toch daarvoor, ook al is het een lelijk ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerseyn op 04-04-2013 13:20 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijs van een apparaat wat al maanden op de markt is vergelijken met een toestel wat net op de markt komt is ietwat scheef natuurlijk. Je zou over 11 maanden moeten kijken wat de SP kost, dat al stukken minder zijn dan de de €389,00 van de S3. Neemt niet weg dat de SIII krachtiger is natuurlijk, maar dat zijn veel meer toestellen dan de SP voor dezelfde of lagere prijs. Uiteindelijk toch echt jouw keuze wat je wilt en neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 12:44
CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:27:
De prijs van een apparaat wat al maanden op de markt is vergelijken met een toestel wat net op de markt komt is ietwat scheef natuurlijk. Je zou over 11 maanden moeten kijken wat de SP kost, dat al stukken minder zijn dan de de €389,00 van de S3. Neemt niet weg dat de SIII krachtiger is natuurlijk, maar dat zijn veel meer toestellen dan de SP voor dezelfde of lagere prijs. Uiteindelijk toch echt jouw keuze wat je wilt en neemt :)
Lijkt me niet helemaal logisch. Je gaat met je budget 'nu' een telefoon kopen, tuurlijk vergelijk je dan dezelfde prijsklasse, dat is niks meer dan logisch. Je gaat niet nu 11 maanden wachten omdat dan deze midrange phone een stuk goedkoper is dan een telefoon die NU in dezelfde prijsklasse ligt, lijkt me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-03 14:37
Sony's eigen Xperia T lijkt me ook een concurrent, die is enorm in prijs gedaald - nu 337 euro in de pricewatch. Bijna dezelfde specificaties, al is met name de GPU van de SP beter. Zo zie je maar weer hoe snel het gaat: de T was een half jaar geleden nog het vlaggenschip van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
FSte schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:19:
Sony's eigen Xperia T lijkt me ook een concurrent, die is enorm in prijs gedaald - nu 337 euro in de pricewatch. Bijna dezelfde specificaties, al is met name de GPU van de SP beter. Zo zie je maar weer hoe snel het gaat: de T was een half jaar geleden nog het vlaggenschip van Sony.
Sony telefoons schrijven harder af dan een dure auto vol opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:27:
Ik ben dan toch wel benieuwd welke telefoons er krachtiger zijn voor een lagere prijs? Bovendien is de Xperia SP helemaal niet zoveel langzamer dan de S3 denk ik? Als je quadrant van stal haalt heeft de Xperia SP een score van 5945 (nog geen final software), terwijl de Galaxy S3 in ieder geval toen hij net uitkwam de 5500 niet haalde, weet niet wat hij nu doet na een aantal software updates? Bovendien weet Sony de hardware altijd optimaal te benutten, waardoor toestellen met oudere hardware vaak net zo snel of sneller aanvoelden dan toestellen van andere merken met betere specs....

[ Voor 8% gewijzigd door luappul op 04-04-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Quadrantscore zegt bar weinig :) Je hebt ook nog GPU :)
Je hebt de Galaxy's, One X'es en dan nog tig telefoons van Chinese makelij.

[YouTube: http://youtu.be/LQEre5-816w]

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 04-04-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Laatst online: 29-05 23:35
En naast prestaties heb je ook nog uiterlijk, bouwkwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en nog veel meer factoren die een rol spelen bij de aankoop van een telefoon. Ik zou zelf geen s3 kopen (oeps, ik heb een nexus s, ook een samsung :o ) vanwege de waardeloze bouwkwaliteit. maar sony spreekt mij zeker aan.

Ik vind de XSP een erg mooi toestel en de software van sony is in mijn ogen ook wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door joeri369 op 05-04-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:58:
Een Quadrantscore zegt bar weinig :) Je hebt ook nog GPU :)
Je hebt de Galaxy's, One X'es en dan nog tig telefoons van Chinese makelij.

[video]
Quadrant neemt juist de GPU al mee, op het CPU gedeelte legt hij het misschien net af tegen de (quad-core) S3 en One X maar juist de GPU doet hij het waarschijnlijk veel beter. Ik weet niet op welke kloksnelheid de adreno 320 draait, maar dit is dezelfde GPU als in de HTC One, de S4 Xperia Z en de Nexus 4 zit (en hoe die grafisch presteren kan je hier zien*).... De Mali-400 MP4 die in de S3 zit is wel een stuk langzamer, die was volgens mij iets sneller dan de Adreno 225 (en de Adreno 320 zou tot maximaal een factor 4 prestatieverbeteringen opleveren t.o.v. de 225).

De One X met de Snapdragonprocessor kon al aardig meekomen met de One X met de Tegra 3 (in veel benchmarks scoorde de snapdragon beter), en deze SoC heeft een betere GPU en is hoger geklokt. En wat betreft de Chinese telefoons: dat is niet echt vergelijken met wat hier in een officiële (web)winkel ligt (importeren vanuit China zal altijd goedkoper zijn voor dezelfde specs, maar is een hoop meer gedoe, en geen garantie / service).

Ik denk dus dat dit toestel ook zeker veel bang-for-buck is, over de SoC hoef je je echt geen zorgen te maken want deze presteert beter dan de top-toestellen van vorig jaar.... :) Vraag blijft natuurlijk wel hoe het scherm het zal doen, daar heb ik nog mijn meeste twijfels over.

*in het artikel wordt over de GPU's gezegd:
Among Android smartphones, Qualcomm rules the roost here. The Adreno 320 based Nexus 4 and HTC One both do very well, approaching 60 fps in the first graphics test. The Mali 400MP4, used in the Galaxy Note 2 and without a lot of vertex processing power, brings up the rear - being outperformed by even NVIDIA's Tegra 3. ARM's Mali-T604 isn't enough to pull ahead in this test either; the Nexus 10 remains squarely behind the top two Adreno 320 based devices.

[ Voor 71% gewijzigd door luappul op 04-04-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy1990
joeri369 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:26:
Ook een voordeel van sony is de mogelijkheid om te rooten en custom roms te flashen zonder verlies van garantie zoals bij HTC.
Nochtans vind je op deze site (http://unlockbootloader.sonymobile.com/) duidelijk dat de garantie mogelijk verloren gaat bij het unlocken van de bootloader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Laatst online: 29-05 23:35
Hé ja, ik dacht dat je de garantie volledig behield. Nu staat er gelukkig nog wel dat je niet direct je garantie kwijt bent bij het rooten wat bij HTC wel zo is geloof ik. Had ik nog een klein beetje gelijk ;) .

Ik zal mijn post even aanpassen om niemand in de war te brengen.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste