Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 14:08
Mede-auteur:
  • Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00

Riqy

Sony Xperia T - Xperia V

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sDVTr.jpg
Opgelet!
Voor prijzen, levertijden, shops, abo's, ... is er dit topic: Sony Xperia T & V - Shoptopic (winkels, abo's, ...)

Specs

Xperia VXperia T
SoCSnapdragon S4 dualcore + LTE (MSM8960)Snapdragon S4 dualcore (MSM8260A)
SoftwareAndroid 4.0.4 (Jelly Bean binnenkort)Android 4.0.4 (4.1.2 na update)
RAM1GB1GB
Display4,3" 1280x720 (Mobile Bravia Engine v2)4,55" 1280x720 (Mobile Bravia Engine v1)
Afmetingen129 x 65 x 10.7 mm129.4 x 67.3 x 9.35 mm
TouchscreenSensor-on-lens - multitouchconventioneel multitouch
Gewicht120 gram139 gram
Intern geheugen8GB16GB
MicroSDJa (64GB max)Ja (64GB max)
Camera13MP (software HDR) + LED13MP (software HDR) + LED
Batterij1750mAh verwijderbaar1850mAh vast
BlueToothv4.0v3.1
WiFiDualband a/b/g/n (72Mbps max)Dualband a/b/g/n (150Mbps max)
Water/stofdichtIP55/IP57nvt.

Firmware

De meest recente firmware is op dit moment:
ToestelFirmwareDatum releaseDownload link
Xperia T9.1.A.1.140 (4.1.2)15 april 2013Download
Xperia V9.0.1.D.0.1013 december 2012

Sinds de update naar Jelly Bean zijn de Xperia T en Xperia V featuregewijs identiek.
Screenshots van de update naar Jelly Bean kan je hier vinden: http://s350.beta.photobuc...sje1/library/jelly%20bean (thanks Silasje1!)
Firmware updaten
De firmware van je Sony Xperia T of Xperia V updaten kan op de volgende manieren:
  • PC Companion: Deze is hier te downloaden.
  • Sony Update Service (aangeraden): Deze is hier te downloaden.
Sluit je Xperia telefoon altijd rechtstreeks aan op een USB poort op je PC/laptop. Via een USB hub kan problemen opleveren (telefoon word dan niet herkend en/of drivers installeren niet goed).

Manueel updaten naar Jelly Bean met Flashtool

Met de flashtool kun je images flashen naar je Xperia telefoon. Hierdoor kun je bijvoorbeeld van een provider branded image flashen naar een Generic image (Generic is sneller met updates doordat de provider ze niet eerst hoeft vrij te geven).

Flashen kan op Windows en OSX (mogelijk ook Linux met de ingebouwde drivers van Flashtool).

Je hebt geen bootloader unlock en geen root nodig. Flashtool is vrij betrouwbaar, persoonlijk heb ik (Ambroos) er nog nooit problemen mee ondervonden.
Zonder behoud van gegevens
Gegevens op het grote deel (10,8 GB) van het geheugen blijven wel behouden.
  1. Download en installeer Sony Update Service of Bridge for Mac (nodig voor drivers).
  2. De flashtool kun je hier vinden. Kies hier de versie voor het besturingssysteem dat je gebruikt.
  3. Download de firmware (zie in de tabel van de firmware) en unzip/kopieer deze naar de Flashtool\Firmwares-map (standaard C:\Flashtool\Firmwares). Daar moet dan een .ftf staan.
  4. Start FlashTool (64 op 64bit-Windows) en klik op het bliksemschichtje. Kies voor Flashmode en druk OK.
  5. In het firmware selection-venster kies je links voor de juiste firmware. Laat voor de rest alles staan zoals het staat. (opgelet: met de standaardinstellingen wordt alles behalve het mediadeel dat je via USB kan zien gewist - zie lager voor meer info over flashen met gegevensbehoud).
  6. Klik op OK en wacht enkele seconden.
  7. Wanneer Flashtool vraagt om verbinding te maken zet je je toestel uit, en sluit je het aan op je PC via USB _terwijl_ je de volume-omlaag-knop ingedrukt blijft houden. Niet de backtoets zoals in Flashtool staat.
  8. Sluit je Xperia telefoon altijd rechtstreeks aan op een USB poort op je PC/laptop. Via een USB hub kan problemen opleveren (telefoon word dan niet herkend en/of drivers installeren niet goed).
  9. Wacht tot het flashen voltooid is (duurt enkele minuten).
  10. Wanneer er in het venster de lijn "INFO - Please wait. Phone will reboot" komt (met nog een paar lijntjes onder) en er voor de rest niets meer gebeurd (voortgangsbalk onderaan niet meer bezig) mag je je telefoon uittrekken en gewoon aanzetten, en je hebt de nieuwe firmware geinstalleerd!
  11. Schrik niet direct als het opstarten van je telefoon lang duurt, dit is normaal omdat de firmware opnieuw geïnstalleerd is.
Flashen met behoud van gegevens
Opgelet! Maak altijd eerst een backup met PC Companion, er is altijd een kans aanwezig dat er iets misgaat!

Om te flashen zonder gegevens te verliezen volg je dezelfde stappen als hierboven, maar in stap 5 vink je "wipe data" én "wipe apps log" uit. Alleen de cache moet dus een wipe krijgen.

Tips & Tricks

Reset je toestel (alsof je de batterij eruithaalt en terug insteekt):
Hou de power-knop en de volume-up-knop samen ingedrukt voor een tiental seconden tot je telefoon trilt.

Servicemenu (oa om softwareversie en customization te bekijken):
*#*#7378423#*#* (= *#*#service#*#*) op de dialer invoeren.

Melding lader uittrekken uitschakelen:
Instellingen > Apps > Alles > "com.sonyericsson.unplugchargerReminder" > Uitschakelen
Deze bewerking is mogelijk voor meer standaard apps die je niet gebruikt (zoals bijvoorbeeld Timescape).

[ Voor 241% gewijzigd door Riqy op 17-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Deze post bleek achteraf niet nodig :) zie boven!

[ Voor 233% gewijzigd door AmbroosV op 02-02-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

Fijn dat er eindelijk een topic is voor deze prachtige toestellen!
Ik heb zelf nu een Galaxy S II en denk erg na over deze telefoon, vooral de looks en alle positieve verhalen die ik recent over Sony's beleid t.o.v. AOSP en optimalisatie van de native-software zie.
De CPU en GPU lijken me snel genoeg om zeker nog even mee te kunnen tot de aankondiging van de high-end toestellen van volgend jaar.
Maar ondanks alle positieve dingen twijfel ik toch nog.
Ik ben erg gewend aan het Super-Amoled scherm en de diepe zwartwaardes daarvan, nu was tweakers.net niet erg positief over het scherm terwijl ik dat toch als een zeer belangrijk onderdeel zie.
Kan iemand hier een andere kijk op geven of is het gewoon een echt minder goed paneel?
Ook vraag ik me af over hoe het algemeen zit met de support van developers en bijvoorbeeld Cyanogenmod?
Nu snap ik dat je over dat soort dingen nooit iets kan zeggen bij een nog onuitgebracht toestel maar toch ben ik benieuwd of 'oude' toestellen als de Xperia S en in mindere mate de Arc (S) nog support hebben?
En is er een vergelijking mogelijk met de S II of originele S?
Als laatste ben ik benieuwd of er t.o.v. bijvoorbeeld Samsung toestellen er een extra moeilijkheid in zit bij het rooten en installeren van custom roms?

Ik hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

ronaldm3

Apple Watch :)

Will it blend? :)

Krijgt ieder toestel wat wordt ge-update naar 4.1 google now?

Zou wel beter zijn als dat op termijn dus ook naar de T komt :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ronaldm3 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:08:
Will it blend? :)

Krijgt ieder toestel wat wordt ge-update naar 4.1 google now?

Zou wel beter zijn als dat op termijn dus ook naar de T komt :)
Yep, Google Now zit altijd in Android 4.1! Komt dus ook naar de T, en naar 't schijnt zelfs vrij snel na de release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

AmbroosV schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:19:
[...]

Yep, Google Now zit altijd in Android 4.1! Komt dus ook naar de T, en naar 't schijnt zelfs vrij snel na de release!
Kijk das goed nieuws, wanneer zal het toestel in Nederland release'd worden?

Ik zag op xperiablog dat ie in Engeland is uitgesteld naar eind september. :(
http://www.xperiablog.net...oday-expect-it-late-sept/

Ook nog een schermvergelijk met de Nexus. :)
http://www.xperiablog.net...alaxy-nexus-super-amoled/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ronaldm3 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:33:
[...]

Kijk das goed nieuws, wanneer zal het toestel in Nederland release'd worden?

Ik zag op xperiablog dat ie in Engeland is uitgesteld naar eind september. :(
http://www.xperiablog.net...oday-expect-it-late-sept/

Ook nog een schermvergelijk met de Nexus. :)
http://www.xperiablog.net...alaxy-nexus-super-amoled/
Eind september it will be (voor de T). Als je een trip naar Azië wil maken kan je daar nu al de TX ophalen :P

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 09-09-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 21:15
Ik ben zeer benieuwd naar wat de prijs gaat zijn van deze telefoon. Heeft iemand daar al iets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bekos schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:58:
Ik ben zeer benieuwd naar wat de prijs gaat zijn van deze telefoon. Heeft iemand daar al iets over gelezen?
€500 ongeveer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik was van plan om Xperia S te nemen aankomende week, denk dat ik toch maar even wacht.
Het is maar goed dat dit topic er plots staat anders had ik er waarschijnlijk niets van geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Fipo aangepast :) is wat mooier nu!

De TX heb ik weggelaten, die is bijna helemaal hetzelfde als de T en waarschijnlijk zowiezo niet te verkrijgen in de EU.

Als je de specs zo naast elkaar ziet valt het vooral op dat de T en V bijna even groot zijn, hoewel de T toch wel een wat groter scherm heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door AmbroosV op 09-09-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

AmbroosV schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:40:
[...]

Eind september it will be (voor de T). Als je een trip naar Azië wil maken kan je daar nu al de TX ophalen :P
Zal het onthouden.

http://www.smartphoneshop.../sony-xperia-t-zwart.html

Hier is ie al met prijs. miss leuk om dat er ook alvast bij te vermelden, ik denk dat een winkel als algebeld.nl de prijs wel lager heeft.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:24

Sick Nick

Drop the top!

AmbroosV schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:09:
Fipo aangepast :) is wat mooier nu!

De TX heb ik weggelaten, die is bijna helemaal hetzelfde als de T en waarschijnlijk zowiezo niet te verkrijgen in de EU.

Als je de specs zo naast elkaar ziet valt het vooral op dat de T en V bijna even groot zijn, hoewel de T toch wel een wat groter scherm heeft.
die seals tegen stof/water moeten ergens zitten toch? voor een smartphone met zulke specs vind ik het nog indrukwekkend, dit gaat mijn nieuwe telefoon worden! Zag er goed uit op IFA :9 De TX is trouwens nog platter dan de T maar zal denk ik nooit in europa geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Die Xperia T is echt vet, vooral het mooie grote scherm vind ik erg aantrekkelijk, en tegelijkertijd erg compact :)
Vind die software buttons zoals bij de Galaxy Nexus toch wel erg handig, scheelt heel wat ruimte en je kunt ze ook nog eens veranderen mocht het je niet bevallen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik vind vooral de verwisselbare accu van de V een plus, maar hij heeft dan weer geen cameraknop. Het ligt een beetje aan de prijzen en de beschikbaarheid welke van deze twee ik mee zal nemen op vakantie, om voornamelijk foto's te maken. We gaan wel backpacken, dus dan is een iets stevigere telefoon ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
Goed dat er een topic is voor de nieuwe Xperia's! Ik vroeg me af waar het vermeende performance verschil vandaan komt tussen de V en de T gemeld door tweakers.net e.a. Voornamelijk met de camera en het starten van apps lijkt de V iets langzamer te zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
seekwekkeg11 schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:23:
Goed dat er een topic is voor de nieuwe Xperia's! Ik vroeg me af waar het vermeende performance verschil vandaan komt tussen de V en de T gemeld door tweakers.net e.a. Voornamelijk met de camera en het starten van apps lijkt de V iets langzamer te zijn. Iemand een idee?
Software. De V heeft een paar nieuwigheden op mediagebied (software HDR, nieuwe Bravia Engine, ...). De V draait nog preproductiesoftware voor die dingen, de T en TX zijn eigenlijk al finals. De TX is zelfs al te koop in China.

Tegen de release van de V is dat er wel uit! V komt ook wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Unboxing foto's van de Xperia TX(is volgens mij gewoon hetzelfde als de T) :)

En ja het Xperia logo schijnt te kunnen oplichten :)

En ook een screensaver van the name is Bond, James Bond ;)

Check de link.

http://www.xperiablog.net...xperia-tx-unboxing-video/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Formaten T/TX verschillen iets, en de TX heeft een vervangbare accu, verder had ik ergens gelezen dat de TX misschien ook lte had, maar verder is het wel hetzelfde:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Diablow schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:35:
Formaten T/TX verschillen iets, en de TX heeft een vervangbare accu, verder had ik ergens gelezen dat de TX misschien ook lte had, maar verder is het wel hetzelfde:P.
Dat klopt, ik doelde eerlijk gezegd meer op de voorkant, dan kan het dus zo zijn dat je dat Xperia logo ook kan laten oplichten bij de normale T. ;)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Helemaal top deze topic, ik mag binnenkort binnen een maand ook mijn telefoon laten vervangen. Deze keuze ligt tussen deze Sony Xperia V/T of de aankomende Blackberry 10 toestellen. Maar moet natuurlijk nog wel meemaken hoe deze blackberry telefoons uiteindelijk in elkaar zit op basis van hun nieuwe besturingssysteem. Wie wilt me alvast overtuigen voor deze Sony belony telefoon?

Daarnaast begint het ook een beetje eng te worden hoeveel Sony producten ik uiteindelijk de afgelopen tijd erbij heb in mijn assortiment (headphone, laptop, Ps Vita etc. :9)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
De Sony heeft waarschijnlijk de betere camera, meer apps en betere consumenten functionaliteit zoals een brede keuze uit muziekspelers en videospelers. De grote plussen van BB (mijn inziens), goede mail, fysiek toetsenbord en ping, zijn achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het scherm in de Xperia V heeft iets nieuw waardoor het dunner is en de afbeelding dichter bij je vinger lijkt te liggen:

http://developer.sonymobi...-touch-screen-technology/

Vergelijkbaar met in-cell touchscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wanneer stoppen ze nou eens echt alle features die ze momenteel in huis hebben, in hun zogenaamde 'vlaggenschip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:09
HammerNL schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:34:
Wanneer stoppen ze nou eens echt alle features die ze momenteel in huis hebben, in hun zogenaamde 'vlaggenschip'.
Ik denk dat ze dat niet gaan doen. Als ik hun strategie goed begrijp willen ze dat ieder type uniek is. Wanneer je alle features in 1 telefoon stopt, zijn alle andere types ineens mindere afgeleiden van het vlaggenschip en dus niet langer uniek meer.

Nu heeft ook een minder (lees goedkoper) type zijn eigen top-features en kent ook het 'vlaggenschip' zijn mindere punten. Ik zeg niet dat ik er achter sta, het maakt de keuze wel lastig, je moet (wil je een Sony) ook echt de features afwegen, in plaats van alleen je budget. Daar staat tegenover dat je met een goedkopere telefoon nog altijd een unieke telefoon met mooie specs hebt en niet een 'mindere variant van de SIII die je buurman heeft' (bijvoorbeeld he).

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Welke providers gaan de Xperia T en V opnemen in hun assortiment?
De Xperia S was niet eens verkrijgbaar in de Vodafone shop. :(
Deze telefoon had een tijdje geleden mijn voorkeur, maar het is jammer genoeg nu hoofdzakelijk Samsung, HTC en I-phone bij Vodafone.
Volgens mij is van de laatste serie nu alleen de Xperia P te koop.
Ik wou dat ze wat meer aan Sony deden. Vooral de nieuwe telefoons als de J en V zijn veel mooier, praktischer, presteren vaak minstens zo goed en zijn ook nog goedkoper.
Vodafone: neem de T en V a.u.b. op in jullie collectie. Er zijn al te veel Samsungs en HTC's!!!

[ Voor 6% gewijzigd door frjemd op 14-09-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:01:
Fijn dat er eindelijk een topic is voor deze prachtige toestellen!
Ik heb zelf nu een Galaxy S II en denk erg na over deze telefoon, vooral de looks en alle positieve verhalen die ik recent over Sony's beleid t.o.v. AOSP en optimalisatie van de native-software zie.
De CPU en GPU lijken me snel genoeg om zeker nog even mee te kunnen tot de aankondiging van de high-end toestellen van volgend jaar.
Maar ondanks alle positieve dingen twijfel ik toch nog.
Ik ben erg gewend aan het Super-Amoled scherm en de diepe zwartwaardes daarvan, nu was tweakers.net niet erg positief over het scherm terwijl ik dat toch als een zeer belangrijk onderdeel zie.
Kan iemand hier een andere kijk op geven of is het gewoon een echt minder goed paneel?
Ook vraag ik me af over hoe het algemeen zit met de support van developers en bijvoorbeeld Cyanogenmod?
Nu snap ik dat je over dat soort dingen nooit iets kan zeggen bij een nog onuitgebracht toestel maar toch ben ik benieuwd of 'oude' toestellen als de Xperia S en in mindere mate de Arc (S) nog support hebben?
Als laatste ben ik benieuwd of er t.o.v. bijvoorbeeld Samsung toestellen er een extra moeilijkheid in zit bij het rooten en installeren van custom roms?

Ik hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden!
Toch nog even een bump, en ja ik heb zelf ook al van alles opgezocht,
Maar veel dingen die ik vraag gaan toch over ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
frjemd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:54:
Welke providers gaan de Xperia T en V opnemen in hun assortiment?
De Xperia S was niet eens verkrijgbaar in de Vodafone shop. :(
Deze telefoon had een tijdje geleden mijn voorkeur, maar het is jammer genoeg nu hoofdzakelijk Samsung, HTC en I-phone bij Vodafone.
Volgens mij is van de laatste serie nu alleen de Xperia P te koop.
Ik wou dat ze wat meer aan Sony deden. Vooral de nieuwe telefoons als de J en V zijn veel mooier, praktischer, presteren vaak minstens zo goed en zijn ook nog goedkoper.
Vodafone: neem de T en V a.u.b. op in jullie collectie. Er zijn al te veel Samsungs en HTC's!!!
Providers krijgen ook een hoop geld toegestopt van Samsung, Apple en HTC... Waar Sony hun succes juist wil behalen door middel van innovatie en hun toestel zelf, proberen de alternatieven hun markt te winnen door middel van marketing. (Kijk maar bijvoorbeeld naar Samsung met hun massa exposure reclame en apple met hun zware imago marketing)...

Dat doen ze ook in de camera markt. Kijk maar eens hoe hard Sony innoveert ten opzichte van nikanon de afgelopen jaren (RX-1 en de Nex 7 bijvoorbeeld die dus revolutionair zijn...) Maar kijk hoeveel nikon en canon hun hele markt winnen puur op basis van hun imago. (Die vandaag 2012 dus behoorlijk onverdient is). Zelfde geld voor Leica.

Hetzelfde dus bijvoorbeeld met hun laptops... Waar de Vaio Z serie baanbrekend/revolutionair is en de toppunt van laptop engineering is, terwijl niemand erover gehoord heeft.. En dat terwijl Apple en HP hun markt winnen op basis van imago en marketing. HP bijvoorbeeld die grotendeels alleen maar zwaar overpriced envy series of ondeugdelijke troep maakt.. (En dan hun schreeuwerige marketing attemp door middel van die beats by dre stikkertjes die ze erop plakken).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 15:36
ah, eindelijk een topic over deze toppers van Sony, momenteel eigenaar van een xperia Ray maar die kan niet voldoen aan mijn eisen :) (niet krachtig genoeg :p)
was lang aan het twijfelen over een htc one S, dan kwam de Xperia T in mijn zicht, maar ik zie dat de V en de T op de LTE na een even krachtige processor hebben? maakt het misschien economischer voor mij om op de V te wachten ipv meteen met de T te gaan lopen :) wel 2 pareltjes!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 14:18

Toolskyn

€ 500,-

Vinand schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:43:
[...]

Providers krijgen ook een hoop geld toegestopt van Samsung, Apple en HTC... Waar Sony hun succes juist wil behalen door middel van innovatie en hun toestel zelf, proberen de alternatieven hun markt te winnen door middel van marketing. (Kijk maar bijvoorbeeld naar Samsung met hun massa exposure reclame en apple met hun zware imago marketing)...
Dat vind ik toch een beetje opvallend als je vervolgens kijkt naar hoe Sony de topfeatures over de verschillende toestellen aan het verdelen is. Je zou zeggen dat als Sony echt puur op basis van innovatie de markt wil veroveren dat ze dan een toptoestel maken waar ze het beste instoppen wat ze maar kunnen maken. Niet dat de T en V slechte telefoons zijn (sterker nog, wat ik er tot nu toe over gelezen en gezien heb is zeer positief), maar er zijn features in de V (bijv het scherm met ingebouwde touch-sensoren of LTE) die best in de T zouden passen.

Bij Samsung of Apple is het wat dat betreft simpeler: er is één toptoestel, wereldwijd beschikbaar. Bij Sony moet je toch al gelijk een keuze maken. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige consumenten verwarrend is.

gewooniets.nl

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik bezit zelf de ARC en ik kan je mijn mening geven:
Anoniem: 378084 schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:01:
Paneel is niet "slecht" maar anders, het is gewoon wennen omdat samsung enorme kleurverzadiging heeft. ( moet je ook van houden)Ik kan met de arc gewoon vol in de zon alles nog lezen dus voor mij is het paneel perfect. Beste is om even in de winkel de 2 naast elkaar te houden, smaken verschillen immers.
Support is top, sony ondersteund de developers en er zijn zat roms zoals cm te vinden
Ja, mijn ARC draait op de officiële sony ice cream sandwich, updates gebeuren nog geregeld.
Nog geen kunnen vinden ( althans tegen de xperia v/t )
Ik weet niet wat voor extra's je zoekt maar het rooten wordt door sony ondersteund en geven zelfs een handleiding hoe

Verder blijf ik deze thread volgen, ik ben zeer geïnteresseerd in de xperia V, waterdicht, goede specs en nog mooi ook.
Ik vindt de camera op de v bijvoorbeeld beter weggewerkt dan op de T alhoewel ik dan het scherm met de bijbehorende dunne bezel wel weer erg mooi vindt, iets wat mijn arc ook heeft...

Wear Sunscreen!

Humma Kavula schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:22:
Ik bezit zelf de ARC en ik kan je mijn mening geven:

[...]

Paneel is niet "slecht" maar anders, het is gewoon wennen omdat samsung enorme kleurverzadiging heeft. ( moet je ook van houden)Ik kan met de arc gewoon vol in de zon alles nog lezen dus voor mij is het paneel perfect. Beste is om even in de winkel de 2 naast elkaar te houden, smaken verschillen immers.

[...]

Support is top, sony ondersteund de developers en er zijn zat roms zoals cm te vinden

[...]

Ja, mijn ARC draait op de officiële sony ice cream sandwich, updates gebeuren nog geregeld.

[...]

Nog geen kunnen vinden ( althans tegen de xperia v/t )

[...]

Ik weet niet wat voor extra's je zoekt maar het rooten wordt door sony ondersteund en geven zelfs een handleiding hoe

Verder blijf ik deze thread volgen, ik ben zeer geïnteresseerd in de xperia V, waterdicht, goede specs en nog mooi ook.
Ik vindt de camera op de v bijvoorbeeld beter weggewerkt dan op de T alhoewel ik dan het scherm met de bijbehorende dunne bezel wel weer erg mooi vindt, iets wat mijn arc ook heeft...
Heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ben vrijwel overtuigd van mijn keuze nu, de T it is:)

/ik zou wel graag willen zien dat deze thread blijft leven, om toch een beetje aandacht aan deze telefoons te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 23-04 07:48
Als het goed gaat dan ben ik over 8 werkdagen in het bezit van de Xperia T via T-Mobile.
Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 19:40
En wat zijn de specificaties van de Xperia TX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Appleman schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:16:
En wat zijn de specificaties van de Xperia TX?
Quasi dezelfde als de T. De TX en de T verschillen enkel qua behuizing een beetje. Vandaar ook dat ik hem niet in de fipo heb gestoken, de TX komt toch niet op de markt in Europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er al bekend van welke schermtechnologie Sony gebruikt maakt voor de Xperia T? Zou mooi zijn als het zo een scherm is waarbij zwart ook echt zwart is door het uitschakelen van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Het staat op de site van sony, en ook wel in diverse reviews. Het is geen amoled, waar je waarschijnlijk op doelt met echt zwart. Ik geef niet zo veel om echt zwart, mij maakt het dus weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

GS88

π raat

Wel jammer dat ze inderdaad niet met 1 topphone komen. nu hebben ze een paar die allemaal wel wat hebben.

Trouwens wel erg veel telefoons geïntroduceerd door Sony de laatste tijd.: S, U, P, V, T, J, TX, SL, Acro S, Ion en de Sola. En na al dat smartphone geweld géén eentje met een fysiek toetsenbord! :'(

Ik vond die resolutie van 1280x720 op een 4,3" schermpje wel wat hebben.. maar nou heb je dus bijvoorbeeld de S, de Acro S, de V en de SL met die specs, maar welke van die vier nou de beste is? :?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Diablow schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:59:
Het staat op de site van sony, en ook wel in diverse reviews. Het is geen amoled, waar je waarschijnlijk op doelt met echt zwart. Ik geef niet zo veel om echt zwart, mij maakt het dus weinig uit.
Oke helaas dan, niet dat het een dealbreaker is hoor. Had zelf al in de Tweakers hands-on doorgelezen maar daar kon ik niets vinden. Op de Sony website staat dit;
4.6" touchscreen - scratch-resistant LCD
16 million colours, 1280 x 720 pixels
Zegt ook niet zoveel :P

Bedankt voor het antwoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GS88 schreef op maandag 17 september 2012 @ 01:37:
Ik vond die resolutie van 1280x720 op een 4,3" schermpje wel wat hebben.. maar nou heb je dus bijvoorbeeld de S, de Acro S, de V en de SL met die specs, maar welke van die vier nou de beste is? :?
S ~= Acro S < SL (beetje sneller) <<<< V (veel sneller, betere camera, waterdicht, nieuwere software, ...)

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 17-09-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Ik hoop dat dit bericht niet waar is, of in ieder geval voor Nederland anders uitpakt. Anders vrees ik dat de kans groot is dat Sony mijn geld niet gaat zien. En eerlijk gezegd heb ik een beetje het idee dat ze weer dezelfde fout gaan maken als met de vorige serie. Voor Sony hoop ik iig dat het niet waar is.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Toolskyn schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:02:
Ik hoop dat dit bericht niet waar is, of in ieder geval voor Nederland anders uitpakt. Anders vrees ik dat de kans groot is dat Sony mijn geld niet gaat zien. En eerlijk gezegd heb ik een beetje het idee dat ze weer dezelfde fout gaan maken als met de vorige serie. Voor Sony hoop ik iig dat het niet waar is.
Voor België klopt het jammer genoeg, wij zien de T hier pas eind december in de winkels. Voor NL wacht ik nog op bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
ik krijg net bericht dat mijn Xperia T tussen 25 en 27 september zal worden geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
GRUMBLER schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:29:
ik krijg net bericht dat mijn Xperia T tussen 25 en 27 september zal worden geleverd....
Waar heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Bij T-mobile; verlenging van mijn huidige abo.

[ Voor 1% gewijzigd door GRUMBLER op 17-09-2012 11:35 . Reden: typen blijft moeilijk...zucht :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ah, ik zit zelf bij Hi en wil die ook eigenlijk verlengen. Zit alleen nog met die toestel-lease 'in mn maag'. Denk dat ik die dan gewoon maar een jaar doe (hi/kpn is wel een must bij mij in de regio, buitengebied in de achterhoek). Vrees er ook voor dat een los toestel geen optie gaat worden, gezien de berichten hierboven, en m'n huidige telefoon is toch zo rustig aan aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het ziet er voorlopig niet slecht uit voor de losse toestellen... Verschillende retailers beginnen een leverdatum van eind volgende week - begin oktober te melden. Ik wacht wel nog altijd op officieel nieuws van Sony Mobile zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Ik moet net als Grumbler mn contract bij T-Mobile vernieuwen en na het debakel dat HTC Desire heet, ben ik toe aan een nieuw stukje speelgoed. Alleen wat anders dat het standaard saaie zwart. (die roze/rode is écht strak 8) en wit doet het altijd goed)

Weet iemand of de witte variant van de Xperia T verkrijgbaar gaat zijn voor de Nederlandse markt? Ik zie ze niet staan op de t-mobile site.

[ Voor 3% gewijzigd door M-co op 17-09-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
M-co schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:52:
Weet iemand of de witte variant van de Xperia T verkrijgbaar gaat zijn voor de Nederlandse markt? Ik zie ze niet staan op de t-mobile site.
De witte zijn meestal exclusief voor een bepaalde provider... Alles goed in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Laatst online: 28-05 08:35
Even jullie mening vragen: zou ik voor de Xperia T gaan of de One S?
Zou graag een Android S4 als developer willen hebben maar ben er nog niet aan uit :(

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Snobbieh schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:59:
Even jullie mening vragen: zou ik voor de Xperia T gaan of de One S?
Zou graag een Android S4 als developer willen hebben maar ben er nog niet aan uit :(
Niet zo moeilijk:

PenTile AMOLED 960x540 vs RGB IPS 1280x720
(De One S is feller qua kleuren, dieper zwart - de Xperia S is veel scherper en wat natuurlijker maar de zwartwaardes vallen wat tegen.)

HTC Sense vs Sony eDream (Sense is een veel diepere skin)

8MP met veel softwaretrucjes vs 13MP met wat minder uitgebreide software maar betere kwaliteit

Capacitieve knopjes vs on-screen keys

In het algemeen is de Xperia T dus wat dichter bij een cleane Android. Ik denk dat je voor ontwikkeling iets beter bent met de T. Ook qua resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:45:
[...]

Niet zo moeilijk:

PenTile AMOLED 960x540 vs RGB IPS 1280x720
(De One S is feller qua kleuren, dieper zwart - de Xperia S is veel scherper en wat natuurlijker maar de zwartwaardes vallen wat tegen.)

HTC Sense vs Sony eDream (Sense is een veel diepere skin)

8MP met veel softwaretrucjes vs 13MP met wat minder uitgebreide software maar betere kwaliteit

Capacitieve knopjes vs on-screen keys

In het algemeen is de Xperia T dus wat dichter bij een cleane Android. Ik denk dat je voor ontwikkeling iets beter bent met de T. Ook qua resolutie.
Dat is inderdaad een hele makkeljke keuze, alhoewel je ook persoonlijk mee moet nemen, of je het design van de htc ones wel mooier vind, of lelijker vind... Ik vind bijvoorbeeld de gehele one X en one S serie behoorlijk lelijk... Maar goed, dat is dan natuurlijk mijn mening, die bijvoorbeeld ook de Samsung galaxy S2 veeeel mooier vind dan de foeilelijke SGS3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:13:
[...]

Dat is inderdaad een hele makkeljke keuze, alhoewel je ook persoonlijk mee moet nemen, of je het design van de htc ones wel mooier vind, of lelijker vind... Ik vind bijvoorbeeld de gehele one X en one S serie behoorlijk lelijk... Maar goed, dat is dan natuurlijk mijn mening, die bijvoorbeeld ook de Samsung galaxy S2 veeeel mooier vind dan de foeilelijke SGS3 :9
Zelfde hier :P De One V vind ik een stuk mooier. De SGS3 is plastic rommel ^^ Eerlijk gezegd is de top in mooiste telefoons voor mij nu Xperia SX (oranje!) > Xperia TX/GX > Xperia V > Xperia T > iPhone 5 > Xperia P (alu) > alle andere Xperia's op semi-random volgorde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

AmbroosV schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:54:
[...]

De witte zijn meestal exclusief voor een bepaalde provider... Alles goed in de gaten houden dus.
Thanks. Dan zal ik de t-mobile helpdesk maar eens bellen en hopen dat ik niet té lang moet wachten i.v.m dat gegeil op de iPhone 5. :X
GRUMBLER schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:12:
Als het goed gaat dan ben ik over 8 werkdagen in het bezit van de Xperia T via T-Mobile.
Ben benieuwd.....
Kun je, zodra je hem binnen hebt, testen hoe de leesbaarheid is in de buitenlucht? :)

Ik irriteer me al twee jaar aan de HTC Desire. Zelf op de felste stand en in de schaduw (niet eens in zonlicht) is dat ding buiten de deur totaal niet leesbaar. Dat samen met het feit dat hij sinds twee maanden oververhit raakt en reboot als ik langer dan 3 minuten internet. :-( Voor mij dus geen HTC meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
M-co schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:36:
[...]

Thanks. Dan zal ik de t-mobile helpdesk maar eens bellen en hopen dat ik niet té lang moet wachten i.v.m dat gegeil op de iPhone 5. :X

[...]

Kun je, zodra je hem binnen hebt, testen hoe de leesbaarheid is in de buitenlucht? :)

Ik irriteer me al twee jaar aan de HTC Desire. Zelf op de felste stand en in de schaduw (niet eens in zonlicht) is dat ding buiten de deur totaal niet leesbaar. Dat samen met het feit dat hij sinds twee maanden oververhit raakt en reboot als ik langer dan 3 minuten internet. :-( Voor mij dus geen HTC meer.
Rooten en nieuwe software op gooien kan wonderen doen, al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Yup. Hij is geroot en draaide Froyo 2.2 toen het probleem begon. Heb hem toen ge-unroot en de officiële rom geïnstalleerd, hielp niet. Nieuwe batterij ook niet. Het ligt echt aan dat ding zelf.

Hij wordt té warm, loopt vast, reboot, wordt warm, loopt vast, reboot, reboot, rebootrebootreboot (soms 10 keer in 2 seconden) tot ik de batterij eruit haal en hem 5 minuten laat afkoelen. Echt ik kan dat opstartdeuntje van HTC ondertussen niet meer aanhoren. Begin ik spontaan te schuimbekken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
M-co schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:57:
Yup. Hij is geroot en draaide Froyo 2.2 toen het probleem begon. Heb hem toen ge-unroot en de officiële rom geïnstalleerd, hielp niet. Nieuwe batterij ook niet. Het ligt echt aan dat ding zelf.

Hij wordt té warm, loopt vast, reboot, wordt warm, loopt vast, reboot, reboot, rebootrebootreboot (soms 10 keer in 2 seconden) tot ik de batterij eruit haal en hem 5 minuten laat afkoelen. Echt ik kan dat opstartdeuntje van HTC ondertussen niet meer aanhoren. Begin ik spontaan te schuimbekken. :X
Had ik ook, ik heb heb hem 4 weken geleden opgestuurd en kreeg binnen een week een nieuw toestel.
Ik had toen nog 3 weken garantie :)
Desondanks wil ik ook een nieuw toestel, ik ben wel voor de xperia V, maar de T heeft een fysieke cameraknop wat ook wel lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ook hier met het J.Bond pakket :)

Ik weet off-topic en levertijd van 6daagjes!

http://gsm.t-mobile.nl/tm...-James-Bond/msetblbl.html

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co

M-co

Arf!

Net zojuist T-mobile gebeld en zij kunnen mij op zn vroegst volgende week vertellen of zij de witte Xperia T hebben.
ronaldm3 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:54:
Ook hier met het J.Bond pakket :)

Ik weet off-topic en levertijd van 6daagjes!

http://gsm.t-mobile.nl/tm...-James-Bond/msetblbl.html
Hmmm, dit maakt het wel heel erg lastig. Dit was een week geleden toch flink wat duurder per maand? Ik wil geen zwarte, maar die prijs maakt het wel heel aantrekkelijk. En binnen een week leverbaar..... :9

Heeft de James Bond versie nog een ander uiterlijk? Of is het enkel de extra bioscoopkaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011

GS88

π raat

M-co schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:34:
Net zojuist T-mobile gebeld en zij kunnen mij op zn vroegst volgende week vertellen of zij de witte Xperia T hebben.

[...]

Hmmm, dit maakt het wel heel erg lastig. Dit was een week geleden toch flink wat duurder per maand? Ik wil geen zwarte, maar die prijs maakt het wel heel aantrekkelijk. En binnen een week leverbaar..... :9

Heeft de James Bond versie nog een ander uiterlijk? Of is het enkel de extra bioscoopkaartjes?
Het is één gratis bioscoopkaartje.. en verder wat wallpapers en een thema op de telefoon (en ik hoop de originele James Bond soundtrack als in te stellen ringtone 8) )

Hmm.. totaal-prijskaartje wordt toch zo'n €835,- .. niet mis. Was dit overigens nou het toestel wat niet veel groter is dan de meeste 4,3" toestellen? Want ik vind de 4,3" zoals de Xperia S of een Galaxy S2 toch wel zo'n beetje de max. qua grootte, maar als deze praktisch even groot is. :o :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 07:38

Priet

To boldly do what no one has..

Qua formaat is de Xperia T ongeveer gelijk aan de HTC Desire HD van 4,3". De T is 0,5 - 1 cm langer.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

GS88 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:58:
[...]

Het is één gratis bioscoopkaartje.. en verder wat wallpapers en een thema op de telefoon (en ik hoop de originele James Bond soundtrack als in te stellen ringtone 8) )

Hmm.. totaal-prijskaartje wordt toch zo'n €835,- .. niet mis. Was dit overigens nou het toestel wat niet veel groter is dan de meeste 4,3" toestellen? Want ik vind de 4,3" zoals de Xperia S of een Galaxy S2 toch wel zo'n beetje de max. qua grootte, maar als deze praktisch even groot is. :o :9~
De T is exact even groot als de SGSII(2).

Dus een groter scherm in een enorm compacte(in hoeverre een telefoon compact kan zijn) behuizing.

We wachten het volgende week af, Ik had de Xperia S ook bij T-Mobile besteld en toen werd mij ook doodleuk verteld dat het toestel NIET voorzien zou zijn van enige T-Mobile meuk, helaas was dat dus wel zo en heb toen het toestel terug mogen sturen.

Ik hoop dat T-Mobile nu gewoon van de software is afgebleven, het is bijna kale android wat er op de T draait. :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ronaldm3 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:35:
[...]

De T is exact even groot als de SGSII(2).

Dus een groter scherm in een enorm compacte(in hoeverre een telefoon compact kan zijn) behuizing.

We wachten het volgende week af, Ik had de Xperia S ook bij T-Mobile besteld en toen werd mij ook doodleuk verteld dat het toestel NIET voorzien zou zijn van enige T-Mobile meuk, helaas was dat dus wel zo en heb toen het toestel terug mogen sturen.

Ik hoop dat T-Mobile nu gewoon van de software is afgebleven, het is bijna kale android wat er op de T draait. :)
Je kan altijd met Flashtool de software van een andere regio flashen, branding verwijderen is op Sony (Ericsson)'s al perfect mogelijk zonder risico/garantieverlies sinds het featurephonetijdperk. Van de featurephones kon je zelfs zonder risico/garantieverlies bijna alle systeembestanden aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

AmbroosV schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:38:
[...]

Je kan altijd met Flashtool de software van een andere regio flashen, branding verwijderen is op Sony (Ericsson)'s al perfect mogelijk zonder risico/garantieverlies sinds het featurephonetijdperk. Van de featurephones kon je zelfs zonder risico/garantieverlies bijna alle systeembestanden aanpassen :P
Zou mooi zijn.

We wachten het af, voor jou nu wel balen dat je tot eind van het jaar moet wachten, of laat je hem gewoon uit NL komen?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ronaldm3 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:40:
[...]

Zou mooi zijn.

We wachten het af, voor jou nu wel balen dat je tot eind van het jaar moet wachten, of laat je hem gewoon uit NL komen?
Ik mag er van Sony eentje lenen voor een tijdje iets voor ze in België uitkomen, voor de rest hou ik het bij mijn Xperia S denk ik. In België zijn telefoons en abo's volledig onafhankelijk, en elke 6 maanden €500 (of meer) betalen en de moeite doen om mijn vorige telefoon te verkopen is mij wat te veel aan het worden. Ik wacht op de volgende generatie :P

Maar net als mijn Xperia S zou ik een T wel in Nederland aanschaffen. In België is alles qua telefoons vrij rampzalig en moeilijk te krijgen. En duur. Coolblue is voor ons bijna altijd de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Laatst online: 28-05 08:35
AmbroosV schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:45:
[...]

Ik mag er van Sony eentje lenen voor een tijdje iets voor ze in België uitkomen, voor de rest hou ik het bij mijn Xperia S denk ik. In België zijn telefoons en abo's volledig onafhankelijk, en elke 6 maanden €500 (of meer) betalen en de moeite doen om mijn vorige telefoon te verkopen is mij wat te veel aan het worden. Ik wacht op de volgende generatie :P

Maar net als mijn Xperia S zou ik een T wel in Nederland aanschaffen. In België is alles qua telefoons vrij rampzalig en moeilijk te krijgen. En duur. Coolblue is voor ons bijna altijd de beste oplossing.
Lucky you... :P
Wou dat ik er al 1 had nu, volgende week school en heb em nodig voor te developen :P

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• M-co

M-co

Arf!

Unboxing retail versie Xperia T
As far as I am aware this is the retail spec box. There will be an additional MHL adaptor that is coming soon and there will also be a dock for it to allow connection with your HDTV if you require it.

First impressions of the phone are very good indeed. The interface is smooth and has a fluidity which I have only ever seen on a Quad core device previously. I really do like the design and I’m glad that they did go back to the old Arc shape… I was always a fan of that.

En een sim-only versie wordt pas begin volgend jaar verwacht voor de "T", iig in Engeland.

http://www.androidcentral...-now-available-until-2013

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op de blog van GSMArena hebben ze nieuwe benchmarks geplaatst: ~klik hier~

Benchmarks zeggen natuurlijk niet hoe 'smooth' de telefoon werkt, maar geven natuurlijk wel een indicatie van zijn kunnen. Maar ziet er allemaal wel goed uit, die krait dualcore van Qualcomm kan goed mee met de rest van de toptoestellen.

Gewoon doen

• Diablow
Niet dat het me nu nog veel uit maakt, maar op de site van sony staat voor microsd dat ze tot 32GB gaan, terwijl in de tweakers pricewtch staat dat de V en de S beschikken over Secure Digital Micro eXtended Capacity, nu weet ik dus niet zeker welke van de twee klopt..

• AmbroosV
Diablow schreef op donderdag 20 september 2012 @ 06:55:
Niet dat het me nu nog veel uit maakt, maar op de site van sony staat voor microsd dat ze tot 32GB gaan, terwijl in de tweakers pricewtch staat dat de V en de S beschikken over Secure Digital Micro eXtended Capacity, nu weet ik dus niet zeker welke van de twee klopt..
Pricewatch is fout...

In theorie gaan alleen kaartjes tot en met 32GB goed werken, maar meestal werken grotere kaartjes ook gewoon hoor :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
Hmm zag eerst de razr i en dacht: dat kan wel eens de vervanger van mn galaxy s2 worden, maar toen zag ik daarna de xperia t.... Wordt weer lastige keuze. Qua specs neig ik meer naar de xperia t, qua formaat weer meer naar de razr i. Maar even wachten tot beide uit zijn en er een goede vergelijking is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• AmbroosV
l3art schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:18:
Hmm zag eerst de razr i en dacht: dat kan wel eens de vervanger van mn galaxy s2 worden, maar toen zag ik daarna de xperia t.... Wordt weer lastige keuze. Qua specs neig ik meer naar de xperia t, qua formaat weer meer naar de razr i. Maar even wachten tot beide uit zijn en er een goede vergelijking is.
Er is niets mis met de Razr i, maar doordat hij op een Intel-SoC draait ga je altijd veel later zijn met Android-updates. Android 4.1 bijvoorbeeld is pas sinds 13 september geschikt voor x86, dus dat wil zeggen dat Motorola eigenlijk nu pas echt kan beginnen werken aan de update terwijl andere merken hier al maanden mee bezig zijn. Ook qua custom ROM's ga je zwaar achterlopen, en bepaalde apps (videoplayers etc) die gebruik maken van de NDK (native development kit) gaan ook even op zich laten wachten vanwege de platformspecifieke code.

In het algemeen en voor waarschijnlijk de overgrote meerderheid van de gebruikers is er dus helemaal niets mis met de Razr i, maar misschien is hij nog niet zo geschikt voor een Tweaker als een foon met een (populaire) ARM-SoC...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
Hmm ja zoiets had ik inderdaad gisteren ook al aan zitten denken. Maar dan meer in de trant van of alle apps wel werken met een Intel processor. Inderdaad ook het overwegen waard.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Vinand
l3art schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:18:
Intel word naar mijn idee pas echt leuk als we arriveren begin jaar 2014.

Iemand al een idee wanneer deze Xperia T uitkomt in Nederland?

• AmbroosV
l3art schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:57:
Hmm ja zoiets had ik inderdaad gisteren ook al aan zitten denken. Maar dan meer in de trant van of alle apps wel werken met een Intel processor. Inderdaad ook het overwegen waard.
Bijna alle apps in Java zullen wel werken (de overgrote meerderheid). Maar sommige apps gebruiken CPU-specifieke code, meestal voor speciale mediafeatures op de CPU. Dat zijn bijna altijd videospelers of bepaalde games.

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Vinand schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:36:
[...]

Intel word naar mijn idee pas echt leuk als we arriveren begin jaar 2014.

Iemand al een idee wanneer deze Xperia T uitkomt in Nederland?
Het is allemaal nog een beetje onduidelijk, maar volgens Android Central levert Sony in de UK vanaf volgende week gewoon aan alles en iedereen, hoewel de retailers in de UK zelf mogen kiezen of ze losse toestellen willen aanbieden of niet. Ik gok dat we ongeveer dezelfde planning voor Nederland kunnen verwachten. Maar het is een beetje de vraag hoeveel toestellen Sony heeft kunnen produceren. Persoonlijk hoop ik toch wel dat ie volgende week of de week daarna uit komt in Nederland, anders vrees ik dat ik naar iets anders moet gaan kijken, want mijn huidige telefoon gaat niet lang meer door.

gewooniets.nl

• staringgg
  • Niet online
Op de t-mobile site (waar ik de 'T' zojuist heb besteld) staat dat hij over 3 dagen beschikbaar is. Dus zou het veel langer hebben geduurd, dan hadden ze dat al wel aangepast. (vermoed ik)

Gewoon doen

• ronaldm3

ronaldm3

staringgg schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:29:
Op de t-mobile site (waar ik de 'T' zojuist heb besteld) staat dat hij over 3 dagen beschikbaar is. Dus zou het veel langer hebben geduurd, dan hadden ze dat al wel aangepast. (vermoed ik)
Even better, vanmorgen stond ie nog op 6 dagen.

Waarom moet je bij T-mobile 48uur wachten voordat je een nieuwe bestelling mag plaatsen?

Het zit zo.
Heb hem dinsdag besteld maar toen stond dat James Bond pack er nog niet bij.
Vandaag gebeld en gevraagd of dat ik hem dan nu wel krijg met pakket, nee dat niet.
Dus ik maar gecanceld en dus ff wachten tot zaterdag ochtend 11:00uur en dan bestellen en dan hopelijk donderdag in da house :).

Nu maar hopen dat ie zaterdag nog te bestellen is met dat pakket :).

Power to the beat.

• KoekjevanLU
staringgg schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:29:
Bijzonder, bij Hi staat er nog altijd "begin oktober verwacht" en eveneens "we leveren deze als eerste ter wereld". Nu is Hi niet bepaald de snelste met het updaten van hun site...

Anywayz, ik heb m daar wel besteld, dus ik ben benieuwd wanneer ik m krijg, duurt hopelijk niet lang meer :Y)

• staringgg
  • Niet online
KoekjevanLU schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:40:
[...]

Bijzonder, bij Hi staat er nog altijd "begin oktober verwacht" en eveneens "we leveren deze als eerste ter wereld". Nu is Hi niet bepaald de snelste met het updaten van hun site...

Anywayz, ik heb m daar wel besteld, dus ik ben benieuwd wanneer ik m krijg, duurt hopelijk niet lang meer :Y)
We zullen het snel genoeg weten wanneer de eerste toestellen verscheept worden ;)

Ik ben echt benieuwd. Veel vrienden van mij hebben tegenwoordig een sony (ericsson) en die telefoons hebben mij toch overtuigt om nu ook Sony te nemen. Ze zitten goed in elkaar én de software is goed afgestemd op de hardware.

Gewoon doen

• M-co

M-co

Arf!

Weet iemand al iets meer over de witte "T" en zo ja, welke provider hem gaat voeren? Ik wil er best een tweetal weken op wachten, maar als hij toch niet naar Nederland komt, bestel ik net zo lief nu gelijk een zwarte bij T-mobile.

[ Voor 9% gewijzigd door M-co op 20-09-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Volgens deze bron is de Xperia T pas eerste week van oktober verkrijgbaar en worden vanaf volgende week de telefoon aan distributeurs uitgeleverd. Hopelijk zijn dat dus ook Hi/T-Mobile, dan hebben we m met een beetje geluk volgende week :)

<edit>typo</edit>

[ Voor 6% gewijzigd door KoekjevanLU op 21-09-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik lees in de openingspost dat het topmodel Xperia T bluetooth 3.1 heeft.

Dit lijkt me echter een foutje, gezien zijn kleiner broertje (Xperia V) de standaard bluetooth 4.0 heeft.
Tussen beide versies zit namelijk een groot batterijlevensduur verschil.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn enige breekpunt over de telefoon t.o.v. een S3 is de snelheid, het openen van apps zag er niet razendsnel uit naar mijn mening.
Iemand die hier meer van kan zeggen?

EDIT:
Engadget is niet zeer positief:
http://www.engadget.com/2...rtphone-flagship-that-is/

Over de performance:
Pitting the new phone against the HSPA version of the Galaxy S III and its a mixed bag on these scores. In day-to-day use, however, the Samsung quad-core phone offers a generally smoother experience, while we found the Xperia T would often stall during web sessions -- on both its own browser and Chrome. However, games and movies ran smoothly and streamed without issues, making the patch browser performance even more disappointing.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 378084 op 21-09-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
Anoniem: 378084 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:55:
Mijn enige breekpunt over de telefoon t.o.v. een S3 is de snelheid, het openen van apps zag er niet razendsnel uit naar mijn mening.

EDIT:

Over de performance:
Pitting the new phone against the HSPA version of the Galaxy S III and its a mixed bag on these scores. In day-to-day use, however, the Samsung quad-core phone offers a generally smoother experience, while we found the Xperia T would often stall during web sessions -- on both its own browser and Chrome. However, games and movies ran smoothly and streamed without issues, making the patch browser performance even more disappointing.
Het zou natuurlijk kunnen dat er een kleine bug in zit die de snelheid in bijvoorbeeld de browser doet vertragen. Maar gelukkig kunnen ze dat met een update heel makkelijk aanpassen. _/-\o_

Ik zou me er niet al te druk over maken.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV

EDIT:

Over de performance:
Reviews van Engadget zijn de laatste jaren vrij bleh. Sony is heel sterk qua software, als ze bij Engadget een van de reviewtoestellen hebben is het ook nog net een preproductieversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 07:38

Priet

To boldly do what no one has..

En daarbij: de Xperia T is x-keer zo snel als een Desire HD, die ik nu heb, en de dagelijkse taken gaan daar ook prima mee. In de benchmarks zal het oude beestje door de mand vallen, maar in de praktijk maakt het me weinig uit.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 21:15
Hmm nu ben ik toch wel benieuwd naar de review van Tweakers. Een prijsverschil van €140 met de xperia S kan toch wel tellen als de prestaties niet opmerkelijk beter zijn.

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Heeft iemand een plaatje van de T gezien waarin je duidelijk een notificatie LED kan zien? Ik vroeg me af of de T daadwerkelijk een LED heeft ondanks de smalle schermrand langs de bovenkant.

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Nog geen plaatjes maar volgens de recensie van phonearena bestaat er wel een notificatie LED hoewel heel klein. Het was eigenlijk een van de minpunts in de conclusie.

http://www.phonearena.com...ny-Xperia-T-Review_id3131

[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 22-09-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

EDIT:

Over de performance:
Was engadget niet gesponsord door Apple?
Hun reviews en artikelen zijn echt enorm pro apple, en daarnaast heeft engadget nogal een anti sony houding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Vinand schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:47:
[...]

Was engadget niet gesponsord door Apple?
Hun reviews en artikelen zijn echt enorm pro apple, en daarnaast heeft engadget nogal een anti sony houding...
Lees voor de grap de iPhone 5 review maar eens op hun site, met name de conclusie. De reviewer komt, op zijn zachtst gezegd, licht geërotiseerd over, over de iPhone _O- . Terwijl conclusies op andere sites toch duidelijk anders en naar mijn idee realistischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat de levering van mijn james bond edition is uitgesteld tot 2-4 oktober. Aangezien er op de site van tmobile geen extra levertijd staat vermeld bij de gewone uitvoering (die ik toch iets mooier vind in het zilver) probeer ik vandaag de bestelling om te zetten. Helaas was er een wachtijd bij tmobile maar ik word teruggebeld. Ik zal het hier posten als de gewone wel sneller geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Nice, volgens xperiablog is de T nu beschikbaar in de UK, Duitsland en Frankrijk. Nederland volgt hopelijk snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Malt007 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:03:
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat de levering van mijn james bond edition is uitgesteld tot 2-4 oktober. Aangezien er op de site van tmobile geen extra levertijd staat vermeld bij de gewone uitvoering (die ik toch iets mooier vind in het zilver) probeer ik vandaag de bestelling om te zetten. Helaas was er een wachtijd bij tmobile maar ik word teruggebeld. Ik zal het hier posten als de gewone wel sneller geleverd wordt.
Volgens mij mag het toestel pas vanaf 1 oktober geleverd worden. Ongeacht de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
ik kreeg afgelopen vrijdag (21-09) een sms van T-mobile dat de door mij bestelde Xperia T wordt geleverd tussen 25 en 27 september. Verder niks meer gehoord van de bestelling. Maar dat zal eerder 27 september zijn dan de 25e.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
KoekjevanLU schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:21:
[...]

Lees voor de grap de iPhone 5 review maar eens op hun site, met name de conclusie. De reviewer komt, op zijn zachtst gezegd, licht geërotiseerd over, over de iPhone _O- . Terwijl conclusies op andere sites toch duidelijk anders en naar mijn idee realistischer zijn.
Lees de comments onder beide review alleen al (Sorteer op de beste scores)... Dat zegt al genoeg, of nog sterker nog: Nog meer dan de review zelf. ;)

Jammer dat de meest populaire tech website op zo een wijze beïnvloed word door zo een bedrijf als Apple, door zo een review verliest Sony echt veel verkoop. Eerlijke concurrentie schijnt niet meer te bestaan tegenwoordig.

Maar goed, ik wacht nog minimaal een maand tot de Xperia T uitkomt, ik wil wel zeker weten dat alles in orde is over de Xperia T wanneer deze uitkomt. Niet dat de eerste build numbers weer productiefouten bevatten zoals de Xperia S want ik ben niet bepaald gecharmeerd van de shit service die Sony verleent. (Wel van de producten :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:42:
[...]

Lees de comments onder beide review alleen al (Sorteer op de beste scores)... Dat zegt al genoeg, of nog sterker nog: Nog meer dan de review zelf. ;)

Jammer dat de meest populaire tech website op zo een wijze beïnvloed word door zo een bedrijf als Apple, door zo een review verliest Sony echt veel verkoop. Eerlijke concurrentie schijnt niet meer te bestaan tegenwoordig.

Maar goed, ik wacht nog minimaal een maand tot de Xperia T uitkomt, ik wil wel zeker weten dat alles in orde is over de Xperia T wanneer deze uitkomt. Niet dat de eerste build numbers weer productiefouten bevatten zoals de Xperia S want ik ben niet bepaald gecharmeerd van de shit service die Sony verleent. (Wel van de producten :9)
Ik heb nog steeds een Xperia S eerste batch inclusief vlekken, ik zie het eerder als een collectors item dan een defect product :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nog een uitgebreide review:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_t-review-820.php
Hopelijk wat minder pro apple...
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste