Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
De laatste chrome update heeft hier niet de Speaker-call bug opgelost. Ik werd net gebeld en kreeg hem toch op speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
silasje1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:30:
De laatste chrome update heeft hier niet de Speaker-call bug opgelost. Ik werd net gebeld en kreeg hem toch op speaker
Ik heb eerst in Apps de Chrome updates verwijderd.
Daarna de laatste Chrome versie via de Playstore geïnstalleerd.
Probleem was toen opgelost.

@Videoman: laatste update van Sony (T) ook nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235614

videoman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:14:
Het is nu een maand verder iemand al de update 9.2.A.1.199 via pcc binnen ?
Nee, niet voor de Xperia V. Ik zou graag een keer een factory-reset doen en dan loont het dit meteen met de nieuwste firmware te doen (alhoewel het wifi-issue dat ik had plotseling lijkt te zijn opgelost - de verbinding klapperde de hele tijd aan/uit, dus het is wel veel minder urgent).
Met het tooltje 'Xperia Update Checker' kan ik zien dat tot nog toe alleen KPN er werk van heeft gemaakt voor de Xperia T (customization 1265-1614 build R3J), maar de generieke voor Nederland is er nog niet (1265-1599 build R3J) en die van Vodafone NL ook niet (1266-0618 build R5J). Die generieke voor België echter wel (1270-6411 build R4J), dus aan het taalgebied kan het niet liggen en als de KPN-versie er wel is - maar de generieke en van Vodafone NL nog niet, dan kan het ook niet aan aanpassingen als NL-alert liggen.
Voor de Xperia V is de enige versie 'customized NL' (1269-8594 build R3J) nog niet uit voor 9.2.A.1.199, maar is deze 'build R3J' bijvoorbeeld al wel voor handen voor Rusland en de Oekraïne.

In ieder geval wacht ik eigenlijk ook wel op die update - dus het zou fijn zijn als eerstdaags iemand bij de Providers, netwerkbouwers of Sony Mobile zelf er naar zou kunnen kijken (alhoewel ik dus eigenlijk niet weet waar het knelpunt zit, voordat zo'n firmware gereleased wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
Ik heb m al 2 weken op m'n V. Gewoon binnengehaald via Sony PCC.

Afbeeldingslocatie: https://www.sugarsync.com/pf/D8506967_65093968_6403196?directDownload=true

[ Voor 43% gewijzigd door AtRi op 30-03-2014 20:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]AtRi schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:33:
Ik heb m al 2 weken op m'n V. Gewoon binnengehaald via Sony PCC.

Volgens het tabelletje in Xperia Update Checker is dat een Portugese firmware (Customized PT), inderdaad is die al uit (R3J - net als die Russiche en Oekrainse). Daar zullen bijvoorbeeld geen standaard NL-alert fncties in zitten denk ik. Ben je verbeteringen tegengekomen? Ik meen dat het batterijverbruik beter zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 235614 op 30-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Batterijverbruik is voor mij moeilijk te vergelijken, mijn V was kaduuk daarom een nieuwe besteld en daar kwam toen de nieuwe firmware op. De oude V had ik geroot en een aantal services uitgeschakeld. De nieuwe wil ik wel rooten maar daar heb ik nog geen simpele methode voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:40
Hoi,

Mijn Xperia T laad zich zelf sinds een paar dagen niet meer op. Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er (veel) meer mensen zijn die dit probleem hebben. (oa: http://talk.sonymobile.co...r-low-battery/td-p/279854)

Dus ik heb sony gemailt voor een reparatie. Helaas heb ik voorheen een tijdje een Custom rom gedraaid en is mijn bootloader dus een tijdje unlocked. Nou heeft het feit dat ik mijn bootloader heb unlocked helemaal niks te maken met het kapot gaan van mijn telefoon. Toch weigert sony mijn telefoon te maken onder de garantie en mag ik dus gaan betalen.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met Sony en garantie problemen? Is er een wet die zegt dat Sony verplicht is om mijn toch te maken? Ik weet vrij zeker Sony eigenlijk mijn telefoon moet repareren, maar hoe zorg ik er voor dat hun dat ook weten?

(Is er misschien een ander forum/topic waar ik dit soort vragen beter kan plaatsen? )

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
kwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:03:
Hoi,

Mijn Xperia T laad zich zelf sinds een paar dagen niet meer op. Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er (veel) meer mensen zijn die dit probleem hebben. (oa: http://talk.sonymobile.co...r-low-battery/td-p/279854)

Dus ik heb sony gemailt voor een reparatie. Helaas heb ik voorheen een tijdje een Custom rom gedraaid en is mijn bootloader dus een tijdje unlocked. Nou heeft het feit dat ik mijn bootloader heb unlocked helemaal niks te maken met het kapot gaan van mijn telefoon. Toch weigert sony mijn telefoon te maken onder de garantie en mag ik dus gaan betalen.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met Sony en garantie problemen? Is er een wet die zegt dat Sony verplicht is om mijn toch te maken? Ik weet vrij zeker Sony eigenlijk mijn telefoon moet repareren, maar hoe zorg ik er voor dat hun dat ook weten?

(Is er misschien een ander forum/topic waar ik dit soort vragen beter kan plaatsen? )

Alvast bedankt!
In principe geef je met het unlocken van de bootloader je recht op garantie weg. Waar en wanneer heb je de telefoon gekocht? Ik heb mijne bv via een abonnement van T-Mobile gekregen en ga dus, wanneer er een technisch probleem is gewoon naar een T Mobile winkel waar het toestel, zolang je nog binnen de garantie zit, gewoon opgestuurd en gerepareerd wordt. Dat gaat buiten Sony om, dus zou er geen probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt, +/-1 jaar geleden. Zo ver ik weet is de support van de MediaMarkt niet al te best. Je weet zeker dat ze dan niet toevallig checken of de bootloader ooit is geunlocked?

edit: telefoon is gemaakt. Ik heb via flashtool een ouwere firmware er op gezet, en de bestanden los van elkaar geflashed. Als iemand toevallig het zelfde probleem heeft leg ik graag uit hoe ik het precies gedaan heb.

[ Voor 35% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
kwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:56:
Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt, +/-1 jaar geleden. Zo ver ik weet is de support van de MediaMarkt niet al te best. Je weet zeker dat ze dan niet toevallig checken of de bootloader ooit is geunlocked?

edit: telefoon is gemaakt. Ik heb via flashtool een ouwere firmware er op gezet, en de bestanden los van elkaar geflashed. Als iemand toevallig het zelfde probleem heeft leg ik graag uit hoe ik het precies gedaan heb.
Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250001

Mijn T loopt sinds een week op de nieuwe firmware van Sony. Ik moet zeggen; een hele vooruitgang t.o.v. 4.1.2.
Het batterijverbruik, wifiontvangst en snelheid zijn behoorlijk verbeterd.
Het enige minpunt tot nu toe is het notificatie ledje. Deze knippert met een zeer lage frequentie, waardoor het niet meteen opvalt dat je iets hebt gemist.

Bij 'normaal' gebruik haal ik nu met gemak 2 dagen op 1 acculading, zelfs nu de foon ruim een jaar oud is. Bij de vorige versie was dit net 1,5 dag. Het batterijverbruik is dus flink verbeterd.
Het viel meteen op dat ik met de app Wifianalyzer meer wifinetwerken in beeld had dan voorheen. Waar ik bij de vorige versie in de tuin geen bereik meer had, heb ik het met deze versie gek genoeg wel, om maar een voorbeeld te noemen. Ook dit vind ik dus een goede verbetering!
Als laatste wat opvallend is, is de snelheid. Ik merk vloeiendere beeldweergave bij het laden en switchen van de apps.

Kortom, deze telefoon is nog lang niet aan vervanging toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:47
Mijn Xperia T geeft nog altijd aan, dat hij up to date is en er geen nieuwere firmware beschikbaar is, dit geeft SPCompagnion aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31
De update is net aanvaard, volgende week komt hij op de servers (Xperia T - Nederland). Die van België is er normaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
Verona27 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:51:
[...]

Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregen :)
Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot is :)

Ik denk trouwens dat het probleem zit in de 4.3 firmware van Sony die ik had geflashed via Flashtool, omdat ik ongeduldig was met de update O-) Maar PCC geeft nog steeds aan dat 9.1.A.1.140 up to date is. Ik heb volgens mij is ie T-Mobile branded, enig idee waarom ik nog geen update heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31
kwintemans schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:47:
[...]

Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot is :)

Ik denk trouwens dat het probleem zit in de 4.3 firmware van Sony die ik had geflashed via Flashtool, omdat ik ongeduldig was met de update O-) Maar PCC geeft nog steeds aan dat 9.1.A.1.140 up to date is. Ik heb volgens mij is ie T-Mobile branded, enig idee waarom ik nog geen update heb?
Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
AmbroosV schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:01:
[...]

Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.
Ik sta te popelen!
Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch iets te vroeg gejuicht.

Na bijna twee weken heb ik de T helemaal kunnen resetten aangezien deze bleef herstarten. Ook het bekende euvel dat deze zichzelf uitschakelt zodra de accu 100% aantikt deed zich voor.
Na de factoryreset heb ik alleen nog last van het bekende simkaart probleem. De T verliest zijn verbinding met het GSM netwerk en vraagt vervolgens om de pincode. Dit doet zich momenteel meerdere malen per dag voor.

Hopelijk brengt Sony snel hiervoor een fix uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 14:58
Heb je al geprobeert om een losse .ftf van xda te flashen? Dan heb je meteen 4.3, en begin je echt clean.

Overigens heb ik momenteel de .205 firmware draaien. Is veeul beter dan de .195. Daar had ik verschillende problemen mee, reboot bij volle batterij en wel meer dingetjes. Nu is het een stuk beter. Echt een aanrader:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 18:04
Zojuist mijn xperia T geupdate naar de 205 versie. Ik kom van de .295 versie. Geen echt grote verschillen op het eerste gezicht op één na dan. Normaal gesproken zie je onderin de naam van je provider. Nu staat ondanks dat ik gewoon aangemeld ben niet de naam maar geen services. Ik kan wel gewoon bellen en internetten. Foutje in de software? Maar hebben meer mensen dit fenomeen?
Overigens hoop ik dat de batterij op alleen 3g beter meegaat dan voorheen. In de vorige versie liep hij toch redelijk snel leeg, soms 10% per uur. Op Wifi overigens maar een paar procent. Schijnt te maken hebben met het niet goed afhandelen van deepsleep door de provider. (fast dormancy)
Oh ja mijn provider is Telfort NL.
Ben benieuwd naar jullie ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik wordt knettergek van de batterij die zo snel 'leegloopt'

Echt nog geen halve dag gebruik en het ding is al weer leeg.

Ik heb een andere lader dan die van sony inmiddels; deze laadt wat sneller en heb ik het gevoel dat de telefoon het er ook wat langer mee doet.

Ik sluit alle apps, CPU usage ligt echt laag, display altijd op gedimmed en 3G wordt uitgeschakeld bij standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:06:

Ik heb een andere lader dan die van sony inmiddels; deze laadt wat sneller en heb ik het gevoel dat de telefoon het er ook wat langer mee doet.

Ik sluit alle apps, CPU usage ligt echt laag, display altijd op gedimmed en 3G wordt uitgeschakeld bij standby.
Zoek uit met bv BetterBatteryStats of Wakelock Detector wat daadwerkelijk veel van je batterij vraagt, want een halve dag is wel heel snel - tenminste, als je niet continu aan het bellen bent of continu je scherm aan hebt oid ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Wat mij sinds een week opvalt, als ik gebeld wordt door iemand met netnummer 031X, dat de telefoon het telefoonnumer niet goed weergeeft.
Als 0315-123456 wordt er weergegeven +31 5123456. 031 wordt er dus gestript en vervangen door +31, met als gevolg dat ik die mensen niet direct kan terug bellen.
Als ik het nummer dat mij belt, zonder +31, in mijn adresboek heb staan wordt wel het juiste contact getoond.
Zou ik dus +31 315-123456 bij het contact opgeslagen hebben dan wordt dat contact niet getoond.

Hebben meer mensen hier last van? Is hier een oplossing voor?
Ik weet 99,9% zeker dat dit voor de update naar 4.3 niet zo was.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oK, ik zie inmiddels dat er (elders.. ) een 9.2.A.1.210 firmware uit is voor de Xperia V (Hongkong, Baltische regio en Scandinavische landen) http://talk.sonymobile.co...-V/9-2-A-1-210/m-p/635545 .
Ondanks dat de Xperia T-update afgelopen week is uitgerold hier, gold dat niet voor de Xperia V. De meest recente versie op de PTRCB-site is nog steeds 9.2.A.1.199 (net als op de Sony Mobile site - de voorganger daarvan, 9.2.A.0.295 is nog steeds de meest recente versie voor Nederland).
Ik heb inmiddels toch weer last ermee dat hij soms om de minuut wifi laat vallen (waarna het er soms minutenlang niet is), dat is vooral als het toestel opnieuw opgestart is (en na een paar dagen is het dan soms weg - en na een keer opstarten zit je er weer mee). Het is rond de laatste update een issue geworden (vooral met 802.1x, de zogenaamde 'enterprise' netwerken ipv WPA2 - de andere apparatuur heeft geen issues met die 802.1x-netwerken). In theorie kan het ook aan een app liggen, ik heb wat dingen gewist en opnieuw geïnstalleerd en het lijkt nu even ok - maar dat dacht ik voorheen ook en dan dook het probleem toch weer op.
Nog steeds wil ik het ding dus een keer een factory-reset geven in de hoop dat dat het oplost - maar dan dus het liefst met de meest recente firmware (kost toch een paar uur om alles weer op zijn plek te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Mijn Xperia T vermeld bij aansluiten dat er een nieuwe firmware versie is. Ik heb nu een branded T Mobile telefoon. Zal de telefoon updaten en kijken of dit hem weer sneller maakt... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
Bij geeft PCC ook aan dat er een update is voor mijn Xperia T,
Alleen blijft hij hangen bij het voorbereiden (http://puu.sh/8a75Y.png)
staat al een tijdje aan zo. Hebben meer mensen hier last van?!

(Ik draai windows 8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

Priet

To boldly do what no one has..

Hier ook (T-Mobile) :)

Mooiste verbetering tot nu toe: in de auto zie ik nu op het display van de autoradio de naam en artiest van het nummer dat op dat moment via bluetooth en Spotify wordt afgespeeld! _/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Heb hier nu een halve dag de update draaien, dingen die mij opvallen:
- toestel voelt vlotter aan, op zich niet heel verwonderlijk
- camera app is veranderd en uitgekleed, nu kan ik in Ai stand alleen 16:9 foto's maken, veel andere mogelijkheden zitten nu onder M (manueel stand), vrij vervelend.
- toetsenbord is geheel anders, typt fijn alleen wennen

Verder wat wijzigingen in menu en dergelijke. Ik moet even uitvinden hoe ik meer uit de camera kan halen, vind ik vrij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 11:52
Sinds gisteren via "Sony pc companion" Android 4.3 geïnstalleerd. De telefoon lijkt er sneller door geworden te zijn. Provider is T-Mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door Toin op 16-04-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:06:

Heb ik ook gehad en "verholpen" door bij de "Locatieservices" het vinkje weg te halen bij "Locatieservice van Google". Dit was wel in Android 4.1.2. Sinds gisteren heb ik Android 4.3, deze heeft, tot nu toe, hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Ik heb inmiddels de Omni Rom geïnstalleerd. Eindelijke Android 4.4 erop:) Man, wat is dat fijn zeg. De rom is nog in Alpha stage, dus niet alles werkt vlekkeloos. 3G bijvoorbeeld laat de batterij massive drainen.

Je kunt wel onwijs veel instellen qua notificatieled, balken, knoppen etc.

Kortom , een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

thomskipsp schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:52:
3G bijvoorbeeld laat de batterij massive drainen.
:? 8)7

Sinds de update naar 4.3 is mijn agenda leeg (Exchange ActiveSync, Office 365). De mail en contactpersonen doen het wel, alleen de agenda wil maar niks tonen. Meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Heb ook sinds 2 dagen EINDELIJK 4.3 draaien op T-mobile Xperia T..
Mijn bevindingen: Het lijkt wel alsof ik een nieuwe phone heb gekregen!!
Loopt zoooooo soepel, werd er bijna emotioneel van!
Geen spontane reboots meer!! Schermvervessing is ook veel sneller.. Geen vertragend typend toetsenbord meer! Thank you for the phone I always wanted! LOL!
Enige nadelen inderdaad ook.. inderdaad de versoberde camera, het probleem dat de album en camera app de SD kaart soms niet kunnen vinden zodat ik mijn afbeeldingen niet zo maar terug kan vinden.
Verder het kleine probleem dat m'n Calendar Pad app widget niet meer op m'n bureaublad wil verschijnen, zelfs niet na herinstallatie.. Zal wel aan de app liggen.
Iemand nog een leuk gratis alternatief? Wil graag een widget voor een hele pagina met een hele maand in blokjes (liefst scrollable per maand in de widget zelf), zoals HTC of Calendar Pad.
Alvast bedankt voor suggesties.
Voor hierboven: Inderdaad Locatieservices uitvinken scheelt enorm in batterij, vooral GPS!
Bij mij lijkt de batterij langer mee te gaan als op de vorige T-mobile rom... Stamina mode zal daar wel deels aan te danken zijn. Alleen zuipt het scherm wel meer met al die witte menuutjes nu.. Heb ook last van een schittering/knippering in de grijze menubalk linksonder op zo'n wit menuscherm... Meer mensen hier last van?
Tot zo ver mijn duit in het zakje.
Ik ga weer ff met de phone spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490709

Sinds de laatste update naar 4.3 regelmatig problemen met de simkaart, hij geeft melding dat simkaart is verwijdert en is terug geplaatst. En 1x hij in deze fase is, is het oneindige loop van heropstarten
Simkaart is reeds vervangen. Iemand een idee wanneer sony hiervoor met een bugfix komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
enige probleem dat ik heb met 4.3 is dat wanneer ik de camera open 75% van de keren de telefoon reboot.

Verder loopt het lekker, en dat toetsenbord is geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Die T-mobile is wel traag hoor met de update naar 4.3.
Had ik al lang. Maar ja, beter laat dan nooit.
Probleem met simkaart had ik ook. Even er in en er weer uit heeft het opgelost.
@neukbegonia: Jorte kalender is wel een goede app. Gebruik ik al jaren.
Widgets in diverse afmetingen. Synchronisatie met Google agenda. Je moet wel even de tijd nemen voor de instellingen en zo.
Ik heb vanavond voor de Xperia T de laatste update geïnstalleerd. Ook lang op gewacht...
Versie 9.2.A.1.205 (unbranded toestel). OTA (over the air).
Schijnt weer vloeiender te zijn, betere batterijprestaties, betere softwareprestaties.
Of het toetsenbord geniaal is, weet ik niet. Gebruik SwiftKey.

[ Voor 19% gewijzigd door frjemd op 17-04-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net een kleine (8mb) update ontvangen en geinstalleerd. Beetje googlen levert niet echt nuttige info op, maar het lijkt de 'telefoon valt uit tijdens/na het opladen'-issue niet is opgelost. Ik was van plan om tot oktober/november met de T te doen, maar nu het geen betrouwbare wekker meer is twijfel ik toch. Dat is één van de meer belangrijke functies voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
@frjemd: Kan zijn maar T-mobile klanten krijgen wel gelijk 9.2.A.1.205, dus de nieuwste..
Bedankt voor de tip, ben Jorte aan het proberen.... Kan alleen nergens de widgets vinden..
Staan die ergens anders ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
neukbegonia schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:48:
@frjemd: Kan zijn maar T-mobile klanten krijgen wel gelijk 9.2.A.1.205, dus de nieuwste..
Bedankt voor de tip, ben Jorte aan het proberen.... Kan alleen nergens de widgets vinden..
Staan die ergens anders ofzo?
Widgets kunnen gewoon net als andere widgets worden geïnstalleerd.
Lege plek op scherm even langer vasthouden, widgets optie kiezen en scrollen naar Jorte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Staan niet in de widgetlijst helaas.. Maar eens herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Bundin schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:29:
Net een kleine (8mb) update ontvangen en geinstalleerd. Beetje googlen levert niet echt nuttige info op, maar het lijkt de 'telefoon valt uit tijdens/na het opladen'-issue niet is opgelost. Ik was van plan om tot oktober/november met de T te doen, maar nu het geen betrouwbare wekker meer is twijfel ik toch. Dat is één van de meer belangrijke functies voor me...
Google Play: Safe Charge

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Bundin schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:29:
In dit forum heb ik al eens mijn bedenkingen uitgesproken over Stamina.
Als ik Stamina gebruikte heb ik wel eens last gehad van uitval.
Gebruik jij Stamina? Zet dit dan eens uit. Wat gebeurt er dan?
Ik vind dat de T nog wel even mee kan...
Is de meest betrouwbare telefoon van Sony die ik heb gehad tot nu toe.
Eerlijk waar: weinig tot geen problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444098

Gisteren mijn Xperia T geupdate naar 4.3 en sindsdien een raar probleem:

De Wifi verbinding valt steeds uit en dan vindt de telefoon alleen 5ghz netwerken!

Het aan en uitzetten van het toestel helpt voor even maar al snel kan de telefoon geen 2.4ghz meer zien.

Omdat de meeste netwerken (waaronder die thuis en op werk) 2.4 zijn, kost me dit veel data!

Iemand een oplossing? Een harde reset heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490709 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:17:
Sinds de laatste update naar 4.3 regelmatig problemen met de simkaart, hij geeft melding dat simkaart is verwijdert en is terug geplaatst. En 1x hij in deze fase is, is het oneindige loop van heropstarten
Simkaart is reeds vervangen. Iemand een idee wanneer sony hiervoor met een bugfix komt?
Idd.

Knettergek werd ik er van. Ik heb de sim eruit gehaald, ff geblazen, en teruggezet. Hij zat namelijk 'scheef'.

Een ander probleem dat ik voorheen had (Hij liep soms gewoon vast, facebook op chrome bijv) is nu wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Sinds de update klaagt iedereen dat ik niet te verstaan ben, door een echo op de lijn. Wat kan dit zijn?

Tevens mis ik de oude camera app, de nieuwe is irritant. Heb regelmatig freezes en apps die vastlopen. Heb een Tmobile branded telefoon.

Toetsenbord is wel fijn. Geen probleem met simkaart gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ter compensatie: ik heb sinds de update nul komma nul problemen en een 'betere' telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat mijn geduld op was van alle spontane reboots ivm het zogenaamde simkaart probleem, heb ik de T handmatig bijgewerkt naar versie .205. Hierna een reset gedaan en alles opnieuw handmatig geïnstalleerd en geconfigureerd.

Tot nu toe, twee dagen verder, geen problemen meer ondervonden. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds de update,

Blijft email in de inbox staan ongeacht verwijderd van server ofniet. Kan ook nergens instellen te syncen met wat er met de inbox gebeurd.

Normaliter door de powerknop in te drukken, komt een menu tevoorschijn waar voorheen de optie stond screenshot maken stond, ontbreekt nu.

Positieve is dat de batterij voor mijn gevoel het stukken beter doet dan voorheen. Vooral stealth modus is postiief. Geen internet als je 'm uit hebt en ook geen services op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 05:42:
Sinds de update,

Blijft email in de inbox staan ongeacht verwijderd van server ofniet. Kan ook nergens instellen te syncen met wat er met de inbox gebeurd.

Normaliter door de powerknop in te drukken, komt een menu tevoorschijn waar voorheen de optie stond screenshot maken stond, ontbreekt nu.

Positieve is dat de batterij voor mijn gevoel het stukken beter doet dan voorheen. Vooral stealth modus is postiief. Geen internet als je 'm uit hebt en ook geen services op de achtergrond.
Screenshot is nu te maken dmv toetsencombi van volume down en powerknop, die tegelijk een seconde of 1, 2 ingedrukt houden en je hebt een screenshot. Je andere probleem zou ik geen oplossing voor weten aangezien ik die app zelf niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 05:42:
Welke mail (client); gmail / email app?
Wat voor account; imap/pop/exchange?
Verwijderd van server; hoe en vanaf waar?

Sooo many questions...
Problem solving begint met een heldere omschrijving van het probleem en alle relevante informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu bijna een week verder, vertoont de T wederom dezelfde kuren als bij de .199 versie. De 100% accu shutdown en het welbekende simkaart probleem treedt weer in volle glorie op.

Het laatste wat ik hieraan ga doen, is een nieuwe simkaart testen. Deze is inmiddels aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Anoniem: 250001 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:37:
Nu bijna een week verder, vertoont de T wederom dezelfde kuren als bij de .199 versie. De 100% accu shutdown en het welbekende simkaart probleem treedt weer in volle glorie op.

Het laatste wat ik hieraan ga doen, is een nieuwe simkaart testen. Deze is inmiddels aangevraagd.
Ik had precies het zelfde met mij Xperia T, nadat ik hem had weggebracht voor reparatie heb ik hem nooit meer terug gezien, ik kreeg er een Xperia SP voor in de plaats omdat de T ondertussen niet meer leverbaar was

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Ik ben vrolijk teruggegaan naar 4.1, ik was helemaal klaar met die bugs. Nu weer een retestabiele mobiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ruim een week verder....
Met de nieuwe simkaart geen problemen meer met spontane reboots. Tevens heeft het 100% accu shutdown issue zich niet meer voorgedaan.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben nu eindelijk tevreden met een stabiele T.

Tip voor de mensen met spontane reboots ivm SIM kaart issue, plaats een nieuwe SIM kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ook 4.3 op mij T geïnstalleerd via Companion.

Deze heeft een unbranded Rom binnen getrokken.

Geen problemen met WiFi of batterij, wel met Bluetooth. Jullie niet? NFC werkt ook voor geen meter.

Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De T heeft zich ruim 2 weken 'goed gedragen' en de bekende issues steken wederom de kop op. Zowel het 100% accu shutdown als het sim kaart reboot issue doen zich weer voor.

Ik ga de T opsturen voor reparatie. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:10
Kort vraagje:
Zijn er mensen die NL-Alert hebben binnen gekregen op hun Xperia T? Er staat op de website dat je niets hoeft in te stellen, maar ik krijg geen NL-Alert binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:25
NL-Alert werkt (nog) niet op 4G, mogelijk dat je daarom geen bericht hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

De T heeft geen ondersteuning voor 4G...

Ik heb gisteren op m'n Xperia T wel een NL-Alert binnengekregen. Heb er verder niks voor ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 04-06 15:33
kegeltje26 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:46:
Ook 4.3 op mij T geïnstalleerd via Companion.

Deze heeft een unbranded Rom binnen getrokken.

Geen problemen met WiFi of batterij, wel met Bluetooth. Jullie niet? NFC werkt ook voor geen meter.

Oplossing?
Bluetooth probleem had ik ook na upgrade. Factory reset heeft dat opgelost. NFC gebruik ik niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik kreeg bij mij Xperia T alleen maar Oost-Europese handleidingen. Misschien is mijn telefoon gewoon niet officieel voor de Nederlandse markt bedoelt. Jammer dat ik dan nooit een NL-Alert binnen kan krijgen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
LongBowNL schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:37:
Ik kreeg bij mij Xperia T alleen maar Oost-Europese handleidingen. Misschien is mijn telefoon gewoon niet officieel voor de Nederlandse markt bedoelt. Jammer dat ik dan nooit een NL-Alert binnen kan krijgen. ;(
Pro-tip: als iedereen om je heen als een kip zonder kop begint te rennen, moet jij ook rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
ThatGuy2303 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:01:
[...]

Bluetooth probleem had ik ook na upgrade. Factory reset heeft dat opgelost. NFC gebruik ik niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.
Dan ga je toch weer terug naar de ROM waarmee die geleverd werd? (Ik dacht bij mij Android 4.0)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
Excuses, post in het verkeerde topic 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Unrealiac op 07-06-2014 15:35 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Sinds de laatste Android update 4.3 kan ik geen muziek meer afspelen m.b.v. de Walkman app. Muziek stopt na 10 seconden. Dit gebeurt ook met Cardiotrainer (sportactiviteiten log app) die muziek kan afspelen. Wifi uitzetten helpt niet. Het is net alsof er steeds wat gebufferd moet worden.

Net nu ik binnenkort op vakantie ga :-(

Iemand een oplossing?

Na het installeren van N7 Music Player spelen de Walkman- en cardioapp ook weer normaal muziek af.

[ Voor 12% gewijzigd door Toin op 04-07-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Toin schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:53:
Sinds de laatste Android update 4.3 kan ik geen muziek meer afspelen m.b.v. de Walkman app. Muziek stopt na 10 seconden. Dit gebeurt ook met Cardiotrainer (sportactiviteiten log app) die muziek kan afspelen. Wifi uitzetten helpt niet. Het is net alsof er steeds wat gebufferd moet worden.

Net nu ik binnenkort op vakantie ga :-(

Iemand een oplossing?

Na het installeren van N7 Music Player spelen de Walkman- en cardioapp ook weer normaal muziek af.
Er is nu een nieuwe Walkman update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13
Sinds enige tijd kan ik geen applicaties meer updaten op mijn Xperia T. Ik krijg de melding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is.

Als ik kijk bij de instellingen ziet dat er als volgt uit:

Apparaatgeheugen
Totale ruimte 1.97GB
Beschikbaar 254MB
Apps 1.64GB
Cachcegeheugen 2.94MB

Interne Opslag
Total ruimte 10.85GB
Beschikbaar 8.7GB
Apps 493MB
Foto's video's 1.15GB

Ik heb al even op Google gezocht en de App Cache Cleaner geinstalleerd en even laten kijken. Hieruit blijkt de meeste cache door Chrome gebruikt te worden (2.26MB). Dit lijkt mij ook niet wereldschokkend.

1. Ik snap niet waarom met 254MB vrij, ik geen update van 23MB kan installeren (Facebook bv.)
2. Ik begrijp niet waarom dit plots een probleem is, ik heb zeer weinig apps op mijn systeem staan en al helemaal geen spelletjes

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 04-06 15:33
Ik had dit ook. Bij de buienradar app bleek 154mb aan cache gebruikt te worden. Na deze te hebben verwijderd, kon ik facebook wel update. Maar inderdaad vreemd dat dit in eerste instantie niet ging, ondanks dat ook ik nog ruim 200mb vrij had.
DinoBe schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:32:
Sinds enige tijd kan ik geen applicaties meer updaten op mijn Xperia T. Ik krijg de melding dat er onvoldoende opslagcapaciteit is.

Als ik kijk bij de instellingen ziet dat er als volgt uit:

Apparaatgeheugen
Totale ruimte 1.97GB
Beschikbaar 254MB
Apps 1.64GB
Cachcegeheugen 2.94MB

Interne Opslag
Total ruimte 10.85GB
Beschikbaar 8.7GB
Apps 493MB
Foto's video's 1.15GB

Ik heb al even op Google gezocht en de App Cache Cleaner geinstalleerd en even laten kijken. Hieruit blijkt de meeste cache door Chrome gebruikt te worden (2.26MB). Dit lijkt mij ook niet wereldschokkend.

1. Ik snap niet waarom met 254MB vrij, ik geen update van 23MB kan installeren (Facebook bv.)
2. Ik begrijp niet waarom dit plots een probleem is, ik heb zeer weinig apps op mijn systeem staan en al helemaal geen spelletjes

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Ja, maar ik zie geen enkele app die honderden MB's aan cache in gebruik heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Ik denk dat het probleem van de baan is. De app 'Bhaalu TV' gaf continu de fout dat er onvoldoende geheugen beschikbaar was en blokkeerde blijkbaar ook alle andere applicaties die moesten geupdate worden.

Na het verwijderen van Bhaalu gingen de anderen updates wel en daarna heb ik Bhaalu opnieuw geinstalleerd. Dit lijkt het nu wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Bah! Ik dacht dat het probleem van de baan was ,maar nu heb ik het weer met Minuum keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb hier een heel vreemd probleem sinds afgelopen maand.

Ik gebruikte sinds lang nog eens mijn Xperia T als GPS in mijn auto (met 3g aan) en opeens viel hij uit. Hij bleek ook heel warm te zijn. Ik dacht, ik houd hem even uit het raam en laat hem afkoelen terwijl ik aan het rijden ben (nja, ik wist niet waar ik naartoe moest) en probeerde het opnieuw. Na 5 minuten viel hij weer uit. Maar wist ongeveer waar ik was dus ben op mijn bestemming geraakt.

Nu komt het: Sindsdien werkte hij echter niet meer normaal. Hij viel regelmatig uit of rebootte opnieuw. Ik had toen een root (maar bootloader was nog locked) en draaide nog een 4.1.1 ROM. Eerste wat ik deed was een oude backup terug erop zetten. Bleek hetzelfde probleem. Dan diezelfde ROM gewoon vers opnieuw flashen, zelfde probleem. Dan alles eraf, opnieuw stock rom flashen (nieuwste van Sony en root weg enz). Zelfde probleem.

Na wat trial & error erachter gekomen dat zonder SIM-kaart alles wel gewoon normaal werkte (maar dan heb je natuurlijk geen telefoon meer). Vervolgens een nieuwe SIM gaan halen maar het probleem was er nog steeds. Vanaf ik de pincode invoerde, crashte hij 5 seconden nadien. Maar toen bedacht ik mij dat dit vroeger niet was, zolang ik op 3G was. (2g en 3g staan beiden aan sinds ik thuis geen goed 3g bereik heb). En op mijn bestemming na mijn GPS crashes zat ik ook gewoon op 3g. Dus gsm opgestart zonder SIM, 2g afgezet (dus puur WCDMA met maar 1 streepje tot soms geen bereik) en alles werkt gewoon naar behoren. Nu al 1 week zonder crashes, maar dan wel af en toe niet bereikbaar. Op het werk enzo 4 streepjes en alles werkt daar ook naar behoren. Maar sinds ik op de grens woon neem hij soms een buitenlandse zendmast, waardoor ik dus aan het roamen ben.

Dit is dus alles behalve prettig en ik ben ten einde raad. Heeft iemand nog een idee over wat ik kan doen om dit op te lossen?

Bottom line: Xperia T crasht van zodra hij op 2g netwerk connectie maakt. Nieuwe SIM zelfde probleem. Zowel op gerootte custom ROM als stock ROM unrootted..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
Ietwat oud nieuws alweer, maar ik post t toch maar:

Sony end support for the Xperia T, TX and V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Was redelijkerwijs wel te verwachten. Jammer altijd maar opzich niet een hele gekke beslissing.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 14:44

Griffin

Is mythical

Ik heb altijd gezegd dat ik gewoon op de sony stable versie zou blijven draaien en deze werkt nog steeds perfect.
Maar nu er geen support meer is maar eens gaan kijken naar stable CM in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Unrealiac schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:53:
Ik heb hier een heel vreemd probleem sinds afgelopen maand.

Ik gebruikte sinds lang nog eens mijn Xperia T als GPS in mijn auto (met 3g aan) en opeens viel hij uit. Hij bleek ook heel warm te zijn.
Bedankt voor het delen van deze info. Ik heb hier een gelijkaardige situatie voor. Ook mijn Xperia T is uitgevallen bij het navigeren. En inderdaad ook mijn toestel voelde zeer warm aan.

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of sindsdien de problemen begonnen zijn, maar ik heb er sinds enige weken ook ferm ruzie mee:

- App's die klagen dat ze niet kunnen geupdate worden omwille van zogezegd te weining geheugen (tijdelijk opgelost door AppMgr III te installeren en apps naar intern geheugen te verplaatsen)
- Regelmatige crashes
- Reboots van het toestel zonder enige aanwijsbare reden (soms bij openen van app, soms bij sluiten, soms bij ontgrendelen)
- Reboot loop waarbij de batterij echt in geen tijd leeggezogen wordt.

Ik draai al zeer lang versie 4.3 en dat is nooit een probleem geweest, tot voor enkele weken. Blijkbaar hebben veel mensen al problemen met versie 4.3

Ik heb sinds enige tijd een paar pogingen ondernomen een custom rom te installeren, maar hoe ik het ook draai of keer, ik krijg deze maar niet in recovery mode .... Nu er officieel geen Android 4.4 meer voor uit komt heb ik veel zin om deze gewoon te dumpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
DinoBe schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:37:
[...]

...........

Ik heb sinds enige tijd een paar pogingen ondernomen een custom rom te installeren, maar hoe ik het ook draai of keer, ik krijg deze maar niet in recovery mode .... Nu er officieel geen Android 4.4 meer voor uit komt heb ik veel zin om deze gewoon te dumpen....
Wat mij betreft is hij al gedumpt. Ik heb ondertussen al een Moto X gekocht want het was niet meer te doen. Heb met een maat van mij afgesproken dat hij een weekje mijn Xperia T gebruikt als dagelijks toestel en kijkt of hij mijn probleem ermee kan reproduceren. Moest hij dezelfde problemen ondervinden, gaat hij in garantie. Bij terugkomst verkoop ik hem gewoon.

Indien hij geen problemen ondervindt, verkoop ik hem ook. Ik ben er toch niets meer mee en ben er eerlijk gezegd ook nooit tevreden van geweest. Flets scherm (kijkhoeken), processor was niet meteen een hoogvlieger en hij werd rap warm. Ook batterijduur was maar matig. Het enige dat ik kon appreciëren was de Sony interface en de goeie camera. (bij de moto X is de camera nu niet geweldig maar zo erg veel foto's neem ik niet).

Een miskoop zal ik het nu ook niet noemen, want hij doet (deed) wat hij moest doen tot dat probleem op kwam zetten. Ik hoop gewoon dat als ik hem in garantie stuur, sony het probleem kan reproduceren, want het gebeurt nog altijd heel random. En zo intensief zie ik die garantiemannetjes nu ook niet hun testen uitvoeren. :P

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
- App's die klagen dat ze niet kunnen geupdate worden omwille van zogezegd te weining geheugen (tijdelijk opgelost door AppMgr III te installeren en apps naar intern geheugen te verplaatsen)
- Regelmatige crashes
- Reboots van het toestel zonder enige aanwijsbare reden (soms bij openen van app, soms bij sluiten, soms bij ontgrendelen)
- Reboot loop waarbij de batterij echt in geen tijd leeggezogen wordt.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Probleem 2, 3 en 4 had ik dus ook last van. Probleem 1 was mij onbekend. Ik denk persoonlijk dat de batterij bij mij stuk is gegaan of onstabiel is geworden. Natuurlijk is deze "officieel" niet veranderbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Unrealiac op 26-08-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Zo na dagen sukkelen en uren op verschillende internetfora te hebben gezeten is het eindelijk gelukt:
mijn Xperia T draait Cyanogenmod 11 (Android 4.4.4) >:)

De boom in, Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 10:10
Bij mij werkte na het flashen naar cm11 de trilfunctie niet meer, heb jij daar ook last van? Ik ben nu over naar omnirom welke goed werkt en tevens zuiniger omgaat met mijn batterij. Hij start alleen een keer in de twee dagen (ongeveer) vanzelf opnieuw op. Scherm wordt dan helemaal blauw, maar na een minuutje is hij weer up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
De trilfunctie doet het bij mij.

Voor CM11 ben ik wel 2 keer opnieuw moeten beginnen. Ondanks het feit dat dit een nightly build is ben ik nog geen rare zaken tegengekomen.

Ik moet wel zeggen dat de batterij iets sneller lijkt leeg te lopen, maar dat kan ook komen dat ik nog veel aan het knoeien ben met alles goed te in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 11:06
Ik heb sinds een paar weken ook CM erop gezet maar dan de laatste stable build, 10.2 welke overeenkomt met 4.3.1. Op zich zeker niet ontevreden van.
Hiervoor had ik ook af en toe problemen, na het afsluiten van The Simpsons app was ik telkens mijn wallpaper kwijt. Na herinstellen begon hij gewoon random door de menu's te lopen. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van.
Ook heb ik de nova launcher erop gezet voor wat extra te personaliseren.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Bah! :(

Na CM11 en CM10.2 is het duidelijk dat er iets totaal anders fout is met mijn Xperia T

Van 100 tot 70% batterij draait de telefoon stabiel
Van 70 tot 50% batterij crasht hij af en toe bij verschillende zaken (foto's, facebook, maps, etc)
Minder dan 50% is totaal onwerkbaar (crashes bij het minste, reboots, etc etc)

Ik ga dit gewoon terug naar stock rom flashen en unrooten en bootloader terug locken en terug voeren naar Mediamarkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Heeft iemand hier de beschikking over een stock rom, maar dan de NL versie? Ik kan die nergens vinden....De links op XDA zijn dood, dus daar heb ik vrij weinig aan....Ik hoor het graag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
gvd, vandaag bericht gekregen dat ze het toestel niet herstellen omdat er andere software dan toegestaan op geinstalleerd is... Geen idee wat ze precies bedoelen, vermoedelijk de verkeerde stock rom geistalleerd. De belgische versie ipv de duitse o.i.d. :( ;(

• Unrealiac
DinoBe schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:16:
gvd, vandaag bericht gekregen dat ze het toestel niet herstellen omdat er andere software dan toegestaan op geinstalleerd is... Geen idee wat ze precies bedoelen, vermoedelijk de verkeerde stock rom geistalleerd. De belgische versie ipv de duitse o.i.d. :( ;(
Goed dat je dat zegt, ik moet de mijne nog altijd versturen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de T-mobile versie van NL, james bond editie :/

• Unrealiac
DinoBe schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:16:
Zouden ze het merken als ik een hongaarse T-mobile installeer en de taal verander naar Nederlands voor hem binnen te brengen voor garantie? Ik moet namelijk de skyfall edition erop hebben om "zo origineel mogelijk" te zijn.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Unrealiac schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:02:
[...]

Zouden ze het merken als ik een hongaarse T-mobile installeer en de taal verander naar Nederlands voor hem binnen te brengen voor garantie? Ik moet namelijk de skyfall edition erop hebben om "zo origineel mogelijk" te zijn.
Ik heb nog een hele oude (9.1.A.0.489) FTF, in ieder geval Skyfall, en volgens mij de Nederlandse. PM me maar even als je m wilt :)

[edit] Ook nog een 9.1.A.1.141 Central Europe Skyfall :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 20-09-2014 12:42 ]

Rail Away!

• Unrealiac
Mad Marty schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:40:
[...]

Ik heb nog een hele oude (9.1.A.0.489) FTF, in ieder geval Skyfall, en volgens mij de Nederlandse. PM me maar even als je m wilt :)

[edit] Ook nog een 9.1.A.1.141 Central Europe Skyfall :)
Als deze ROM bij de bootup T-mobile toont, lijkt mij deze zeer interessant. Ik weet dat de winkel hier naar zal kijken. De telefoon is verder nooit unlocked geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 14:44

Griffin

Is mythical

Vrijdagavond was de telefoon raar aan het doen, dus backup en gewoon laatste CM erop. Installatie ging vlot en toen alles opnieuw instellen.
Nu een weekend gebruikt en telefoon doet het perfect. Ben nog niets tegen gekomen wat niet werkt. Alleen bij gebruik van bluetooth in de auto gaat de accu erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Heb mijn Xperia binnengebracht (viel altijd uit van het moment die connectie maakte met een netwerk, of soms minder random) Ik hoop dat ze mij nu geen kosten gaan aanrekenen want de telefoon is niet gevallen, noch met water in contact geweest en altijd verzorgd geweest en viel nog binnen de garantie en er staat een Tmobile rom op zonder ooit unlocked geweest te zijn.

Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik heb ook last gehad van random reboots tot ik hem max 5 sec aan kon houden waarna die vanzelf opnieuw opstarte. Was een interessante visueze cirkel maar toen diezelfde dag nog weggebracht. Paar weken later teruggekregen van T Mobile, op factuur stond dat het een gebruikersfout was maar ik hoefde niets te betalen. Sindsdien loopt ie weer redelijk stabiel, gelukkig mag ik bijna verlengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Unrealiac schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:02:
[...]

ik hoop het voor jou, ik weet niet waarmee mijn Xperia T oorspronkelijk was geladen (ik vermoed de duitse firmware, en ik heb, voor ik hem binnendeed, een originele belgische rom er op geflashed.
Ik vermoed dat Sony adhv het serienummer kan zien welke rom er dient op te staan en dat hierdoor de garantie aanvraag geweigerd is.

Maakt voor mij niets meer uit, heb een Moto G 4G gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Heb hem ondertussen kosteloos uit garantie terug gekregen. Heb hem getest en hij doet het weer prima. Een serieuze stresstest op gedaan en vooralsnog geen reboots.

Het is mij verder ook opgevallen dat ze de achterkant vernieuwd hebben en de cameralens hebben proper gemaakt. Ook de luidsprekergrille is terug netjes. Volgens mij hebben ze heel de achterkant vernieuwd :p

De voorkant is wel nog steeds zoals vanouds maar wegens screenprotector scheelde hier dan ook niets aan.

Nu gaat hij echter de verkoop in want ik heb reeds een moto X.

[ Voor 3% gewijzigd door Unrealiac op 18-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Unrealiac schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:14:
Heb hem ondertussen kosteloos uit garantie terug gekregen. Heb hem getest en hij doet het weer prima. Een serieuze stresstest op gedaan en vooralsnog geen reboots.

Het is mij verder ook opgevallen dat ze de achterkant vernieuwd hebben en de cameralens hebben proper gemaakt. Ook de luidsprekergrille is terug netjes. Volgens mij hebben ze heel de achterkant vernieuwd :p

De voorkant is wel nog steeds zoals vanouds maar wegens screenprotector scheelde hier dan ook niets aan.

Nu gaat hij echter de verkoop in want ik heb reeds een moto X.
bij de mijne is zaterdag definitief het lampje uitgegaan; reboot na reboot werden al steeds irritanter, maar ik kon heb tussen de reboots door iig nog gebruiken... nu doet ie het helemaal niet meer, dus efff kijken hoe ik dat kreng kan opsturen. phone is in originele staat (skyfall, nooit custom rom gedraaid, niet geroot) dus dat mag het probleem niet zijn ;)

to be continued dus ...

-edit- net weggebracht naar de MM; 2 jaar garantie ,dus ben keurig op tijd. ding is iig opgestuurd; nu wachten op het oordeel of dit onder de garantie valt DUH ^^

[ Voor 7% gewijzigd door kwakke01 op 17-11-2014 20:52 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

kwakke01 schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:54:
[...]

bij de mijne is zaterdag definitief het lampje uitgegaan; reboot na reboot werden al steeds irritanter, maar ik kon heb tussen de reboots door iig nog gebruiken... nu doet ie het helemaal niet meer, dus efff kijken hoe ik dat kreng kan opsturen. phone is in originele staat (skyfall, nooit custom rom gedraaid, niet geroot) dus dat mag het probleem niet zijn ;)

to be continued dus ...

-edit- net weggebracht naar de MM; 2 jaar garantie ,dus ben keurig op tijd. ding is iig opgestuurd; nu wachten op het oordeel of dit onder de garantie valt DUH ^^
heb mn mobiel inmiddels alweer een weekje terug, maar was vergeten om eff hier een update te posten: zonder probblemen heeft Sony inderdaad de batterij vervangen, en nu draait ie weer als vanouds.het loont dus de moeite om bij soortgelijke problemen binnen de 2 jaar even je telefoon retour te sturen :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Uitermate tevreden gebruiker van de Xperia V (al twee jaar). Alleen is er een ding dat mij, als hardloper, nu tegenvalt: Sinds, denk, half jaar werkt de GPS in combinatie met hardloopapps niet meer (goed). Dus route nakijken op kaart, tempo en snelheid registratie...werkt niet meer. Dit schijnt iets te maken hebben met de update naar 4.3 afgelopen jaar, als ik de fora gevonden met wat googlen moet geloven.

Zijn er nog meer, die dit probleem hebben? Wat zou een fix kunnen zijn? Terug naar 4.1? Iemand een goede suggestie? Ik loop er een beetje vast op, namelijk...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Met bovenstaande heb ik eigenlijk geen problemen. Ook al bijna 2 jaar in het bezit van een Xperia V en geüpdate naar 4.3 toen het beschikbaar kwam.

Ik kan momenteel niet zoeken in dit topic, dus ik vraag ik het maar even: ik wil met een frisse installatie beginnen, na 2 jaar is de telefoon soms wat traag. Misschien dat dit hiermee opgelost wordt.
Hoe doe ik dit het best?
Terug naar fabrieksinstellingen via Instellingen op de telefoon, of kan ik beter een image flashen?
Waar haal ik die image vandaan? Ik wil wel graag weer Android 4.3 hebben.
Ik hoef niet per se naar Cyanogenmod of Omnirom.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Sinds een paar dagen gaat mijn Sony Xperia T met Android 4.3, bij het gebruik van Ingress en andere apps, die van gps gebruik maken, spontaan uit. Vaak kan ik Ingress een kwartier gebruiken, daarna gaat de telefoon uit, als ik dan nogmaals Ingress opstart houdt die het nog 5 minuten uit. Ik heb dit alleen bij deze app. Telefoon wordt niet warmer als anders. Gebuik Ingress versie 1.76.0.

Iemand ook dergelijke ervaringen (en liefst oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik heb persoonlijk geen problemen gehad met het gebruik van (bijv.) Waze (gebruikt GPS + scherm + data). Telefoon wordt redelijk warm, maar blijft wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Mijn Xperia t doet echt helemaal niks meer. Ik wou heb rebooten, gewoon uitschakelen en daarna weer aanzetten. Echter deed hij na het uitzetten helemaal niks meer. Als ik hem in de oplader doe brand er geen lampje, hij trilt niet bij boot knop in houden. Verder combi-knoppen (volume up/down) en boot knop doet hij ook niks.

Iemand nog enig idee wat ik zou kunnen proberen of is hij gewoon dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:08
Bij het herpartitioneren is er bij mijn Xperia T wat fout gegaan. Niet meer te unbricken, maar op het moederbord na was hij nog prima. Ik ben dus op zoek naar een vervangend moederbord. Is er nog iemand die die over heeft?
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste