Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:59:
[...]

klein vraagje wat is de CE versie en hoe kan ik zien wat voor versie ik nu heb (4.1.2)
Setting -> About phone
Kan je zien welke android je heb en welke build nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Arie-Kanarie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Kan je kort aangeven hoe je een hard reset + clear cache doet? Waar moet ik kijken voor de userfiles?
Of misschien nog makkelijker voor jou een linkje naar een handleiding?

Al jaren geen update van een mobiel gedaan, wil het graag in 1 keer goed doen.
In de meeste gevallen werkt een update gewoon naar behoren zonder een volledige reset. Tenminste dit werkte bij mij echt zonder problemen. Maak voor de zekerheid wel eerst even een back up.

Edit: Mocht je toch nog je telefoon geheel willen resetten kun je natuurlijk via Google heel gemakkelijk een antwoord vinden op jouw vragen zie bv: http://www.hard-reset.org...30p-with-easy-hard-reset/

[ Voor 18% gewijzigd door Verona27 op 18-02-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verona27 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:48:
[...]

In de meeste gevallen werkt een update gewoon naar behoren zonder een volledige reset. [..]

Ik heb geen reset uitgevoerd (teveel werk om alles weer recht te zetten zoals ik het hebben wil) - alleen een poging tot 'clear cache' gedaan (zit in settings -> storage -> cached data aanklikken - maar het is pas vanaf 4.2 dat dit voor alle apps tegelijk kan). Maar volgens mij werkte het in praktijk nauwelijk (ik kreeg er weinig feedback up en de meeste apps hadden ook hun gegevens nog - wat niet zo is als je het per app doet).
Wat wel belangrijk is, viel me ook bij eerdere update al op is apps die vastlopen (Csipsimple bij mij bijvoorbeeld) opnieuw te installeren. Een andere manier om te zien welke apps vastlopen is om het apparaat af en toe een paar uur weg te leggen en dan kijken welke apps veel batterij verbruikt hebben - als ze vastlopen gaan ze vaak niet terug naar 'idle' en vallen ze daardoor op (en ook is je telefoon daardoor sneller leeg). O.a. TrackID heb ik opnieuw geïnstalleerd (dat was trouwens omdat ie vastliep), HD widgets leek meer te verbruiken - maar er waren er nog een stuk of twee die nu uit het rijtje verdwenen zijn (en er daarvoor ook nooit in stonden) - ik kom er alleen niet meer op welke het ook alweer waren (oh ja, Skitch van Evernote gaf problemen.. ook al meteen na de update door dingen te willen downloaden). De app "Online kranten" doet het helemaal niet meer (en draaide misschien op de interne browser die er niet meer is). Verder ben ik heel tevreden met de update (Xperia V) - ik verder geen reboots gehad en het lijkt allemaal soepeler (volgens mij is de schermopbouw nu met de verversingsfrequentie van het scherm gesynchroniseerd.. dat werkt met pc's ook altijd beter en soms merkbaar een verschil als je bijvoorbeeld een tweede scherm hebt dat dan niet mooi synchroon loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:57:
Nog een kleine vraag aan degene die hun Xperia T hebben geupdated.
Ik lees hier en daar dat een aantal mensen last hebben dat als hun telefoon oplaadt tot 100% dat deze zich hierna zelf uitschakelt. Hebben de mensen hier in Nederland daar ook last van? Zo ja is dit na een paar keer verholpen of blijft het probleem aanwezig?
Ik heb dit nu twee keer gehad.
's Nachts aan de lader; 's morgens telefoon uit terwijl ik de telefoon als wekker gebruik.
(gelukkig heb ik ook nog een oude HEMA wekker als backup).
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik verdenk de Stamina-mode.
Ik zet Stamina voorlopig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen last van, maar ik gebruik ook geen stamina-mode (want whatsapp). Ik heb totaal geen klachten over deze update. Maar ook geen duidelijke voordelen als ik eerlijk ben, foon was al snel en responsive, dat is ie nog steeds. UI ziet er iets anders uit maar werkt hetzelfde. En de camera is nog steeds matig met focussen bij minder dan een zonnige dag.

[ Voor 24% gewijzigd door Bundin op 19-02-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een nieuwe simkaart gekregen en sinds die tijd geen reboots meer. Lag dus niet aan de update. Verder geen problemen met de update, geen verschil in batterij gebruik iig. Verder werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Update komt nu ook via OTA binnen, dus geen geklooi met kabeltjes en software die niet werkt op je favoriete OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Bundin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:08:
Geen last van, maar ik gebruik ook geen stamina-mode (want whatsapp).
Bij Stamina kun je apps actief laten in de stand-by mode. Dus ook whatsapp kun je uitsluiten van stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 4.3 update het mogelijk maakt andere bestandssystemen te gebruiken voor de SD-kaart?
Voorheen kon je alleen FAT16 (of was het 32?) gebruiken, waardoor je geen films kon wegschrijven (want vaak groter dan 4GB of in ieder geval 1,7GB voor fat16). Ik weet dat de Xperia Z andere formaten aankon (Ext4, NTFS-3G of exFAT mogelijk). Heeft iemand dat geprobeerd ?

Update: niet werkend zijn nog steeds exFAT, NTFS(-3G), ext3 en ext4. Alleen FAT32 werkt op Xperia V :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 01:47 ]

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:25
Even een vraag van een andere orde.
ik wil via pc companion een back up maken van mijn Xperia T. Alleen vliegt deze er steeds uit na een 10tal minuten.
De procedure is als volgt.
- Aanklikken backup
- zoeken naar gegevens (duurt even)
- aangeven welke items voor backup (alles aangevinkt excl handmatige instellingen)
- naam opgeven voor backup
- backup proces staat.
- Balk wordt klein stukje blauw (duurt vrij lang)
- Melding backup mislukt...

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn.
Op zich kan ik de meeste dingen uiteraard hadnmatig backuppen en staan alle contact gegevens op google e.d.
Maar ik ben gewoon benieuwd wat het kan zijn.

• Bundin
  • Niet online
frjemd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:20:
[...]

Bij Stamina kun je apps actief laten in de stand-by mode. Dus ook whatsapp kun je uitsluiten van stamina.
Maar Whatsapp leunt op pushberichten en scherm uit = data/wifi uit. Dus dan kan WA uitgezonderd zijn, maar krijg je nog steeds niets binnen zolang je 'm laat slapen.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Whatsapp kan ik even niet proberen, maar Gmail werkt gewoon = ontvangt bericht terwijl scherm uit is in Stamina-mode.

• Verona27
Bundin schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:25:
[...]

Maar Whatsapp leunt op pushberichten en scherm uit = data/wifi uit. Dus dan kan WA uitgezonderd zijn, maar krijg je nog steeds niets binnen zolang je 'm laat slapen.
Whatsapp werkt volgens mij wel gewoon in stamina modus, als je die als uitzondering aanmerkt. De vraag is dan natuurlijk alleen of het dan nog steeds wel zoveel oplevert. Data is best wel een grootverbruiker van de accu.

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Ik heb ineens een klein schoonheidsfoutje in de digitiser ontdekt van de Xperia T, in de hoekjes van het scherm is nu een glimmend strookje te zien, wel net buiten de tft dus niet hinderlijk in het beeld.
Kan het zijn dat de zwarte coating loslaat door de warmte ?

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Verona27 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:54:
Whatsapp werkt volgens mij wel gewoon in stamina modus, als je die als uitzondering aanmerkt. De vraag is dan natuurlijk alleen of het dan nog steeds wel zoveel oplevert. Data is best wel een grootverbruiker van de accu.
Data an sich niet, wel hoe het binnenkomt; 3G of WiFi.
3G slurpt als een malle vergeleken met WiFi.

En de grootste grootverbruiker is het scherm :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
videoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:11:
Ik heb ineens een klein schoonheidsfoutje in de digitiser ontdekt van de Xperia T, in de hoekjes van het scherm is nu een glimmend strookje te zien, wel net buiten de tft dus niet hinderlijk in het beeld.
Kan het zijn dat de zwarte coating loslaat door de warmte ?
Heb ook dit probleem... Ziet er best lelijk uit lijkt op een zilverendraadje. Heb het rechts-, linksboven en rechtsonderin me scherm :(

• videoman
Ah gelukkig nog iemand, als ik goed kijk lijken het de aansluitingen van de digitiser, valt bij een bepaalde lichtinval erg op.

• silasje1
videoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:45:
Ah gelukkig nog iemand, als ik goed kijk lijken het de aansluitingen van de digitiser, valt bij een bepaalde lichtinval erg op.
Ja erg jammer van deze telefoon. Ik denk dat ik gewoon een hele slechte batch heb (heb sowieso een van de eerste).
Behuizing kraakt, vlekje op het scherm (soort grijze vlek die je ziet tijdens witte pagina), coating die los liet (opgelost door reparatie) en de 'zilveren' (plastic) ringen rond de camera en headjack zijn er al vaak afgevallen en alleen met cameraring is er nog (opgelijmt)

• videoman
Heb jij ook die "zilveren draadjes"in de hoeken zitten ? gelukkig heb ik de later batch met de betere achterkant ook de ringen blijven zitten. Jammer dat Sony daar niet meer aandacht aan schenkt je zie wat er nu met de Z is gebeurd.

• silasje1
videoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:23:
Heb jij ook die "zilveren draadjes"in de hoeken zitten ? gelukkig heb ik de later batch met de betere achterkant ook de ringen blijven zitten. Jammer dat Sony daar niet meer aandacht aan schenkt je zie wat er nu met de Z is gebeurd.
Ja ik heb die zilveren draadjes helaas ook! Toestel is nogal tegengevallen sinds aankoop. Had beter een half jaar op de Z kunnen wachten

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Heb m voor de V ook OTA binnen gehaald. Eerste indruk is goed, al moet ik zeggen dat ik het witte niet direct een verbetering vind, prefereer een donkere achtergrond. Ook zijn de widget knoppen wit geworden, gelijk maar ff m'n theme aangepast want tegen m'n donkere achtergrond zag dit er niet echt fraai uit.

Verder draait ie lekker soepel en ook mooi dat we nu de echte stamina mode hebben ipv de wel erg eenvoudig 'Extended battery mode' waarbij je geen apps kon uitsluiten van de datablokkade.

• videoman
silasje1 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Ja ik heb die zilveren draadjes helaas ook! Toestel is nogal tegengevallen sinds aankoop. Had beter een half jaar op de Z kunnen wachten
Opzich werk hij bij mij best goed , met de Z is toch ook wel wat aan de hand , het glas wat spontaan breekt de slechte usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
silasje1 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Ja erg jammer van deze telefoon. Ik denk dat ik gewoon een hele slechte batch heb (heb sowieso een van de eerste).
Behuizing kraakt, vlekje op het scherm (soort grijze vlek die je ziet tijdens witte pagina), coating die los liet (opgelost door reparatie) en de 'zilveren' (plastic) ringen rond de camera en headjack zijn er al vaak afgevallen en alleen met cameraring is er nog (opgelijmt)
Ja, jammer is dat. Ik heb ook dat die ring rondom de lens eraf viel. Zal denk ik wel een wat meer voorkomend probleem bij deze telefoon zijn, denk ik dan?

En gisteren maakte ik voor het eerste mijn telefoon sinds de update weer wat filmpjes. Alleen vreemd genoeg kan hij die dus niet afspelen |:( Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verona27 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Ja, jammer is dat. Ik heb ook dat die ring rondom de lens eraf viel. Zal denk ik wel een wat meer voorkomend probleem bij deze telefoon zijn, denk ik dan?

En gisteren maakte ik voor het eerste mijn telefoon sinds de update weer wat filmpjes. Alleen vreemd genoeg kan hij die dus niet afspelen |:( Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb 'm op een paar dagen na, een jaar en heb tot op heden geen enkel mankement kunnen ontdekken.
Gemaakte filmpjes spelen zonder problemen af.

En @Silasje: het "beter een half jaar kunnen wachten" komt ieder half jaar weer terug.
- Half jaar na de T --> Xperia Z
- Half jaar na de Z --> Xperia Z1
- Half jaar na de Z1 --> Xperia Z2
Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Nnoitra schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb 'm op een paar dagen na, een jaar en heb tot op heden geen enkel mankement kunnen ontdekken.
Gemaakte filmpjes spelen zonder problemen af.

En @Silasje: het "beter een half jaar kunnen wachten" komt ieder half jaar weer terug.
- Half jaar na de T --> Xperia Z
- Half jaar na de Z --> Xperia Z1
- Half jaar na de Z1 --> Xperia Z2
Etc etc.
Videos spelen hier ook gewoon goed af.

Ja dat wachten klopt.. maja ach blijft alsnog zonde voor 480 euro die ik heb betaald toen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
silasje1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Videos spelen hier ook gewoon goed af.

Ja dat wachten klopt.. maja ach blijft alsnog zonde voor 480 euro die ik heb betaald toen :9
Ja, na een reboot doen de meesten het ook gewoon weer gelukkig. Sommigen weigert ie alsnog af te spelen, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag. ik heb gisteren de nieuwe update gedaan, en vind er nog steeds de problemen van!! :( :(
als ik de sd kaart er in heb, raak hij helemaal van slag, en vliegt steeds uit!! en zegt dan mcafee security is uitgeschakeld en kan er ook niet inkomen. iemand ervaring mee ;) want als ik de sd kaart er uit heb valt de telefoon niet uit, maar de sd kaart moet ik er wel in hebben. ik hoop dat ik een reactie krijg want ben er wel een beetje klaar mee! gisteren ook heel veel dingen moeten uitzoeken, omdat alles anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:25:
ik heb een vraag. ik heb gisteren de nieuwe update gedaan, en vind er nog steeds de problemen van!! :( :(
als ik de sd kaart er in heb, raak hij helemaal van slag, en vliegt steeds uit!! en zegt dan mcafee security is uitgeschakeld en kan er ook niet inkomen. iemand ervaring mee ;) want als ik de sd kaart er uit heb valt de telefoon niet uit, maar de sd kaart moet ik er wel in hebben. ik hoop dat ik een reactie krijg want ben er wel een beetje klaar mee! gisteren ook heel veel dingen moeten uitzoeken, omdat alles anders gaat.
Geprobeerd die mcaffee uit te zetten of te resetten?
Een reset wil ook wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is het probleem ik kan er helemaal niet in! haha, maar hoe reset je hem dan bij instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik heb de sd kaartje er ook niet in zitten, anders gaat ie steeds uit, en dan kan ik niks meer, gaat hij aan uit, aan uit pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Moet zeggen dat ik na een dagje gebruik toch wel behoorlijk positief ben over de update op de V! Hij lijkt net wat soepeler te lopen, de layout van het toetsenbord is wat fijner, je hoeft niet meer te switchen tussen talen op het toetsenbord en bovenal, de vervelende vertraging wanneer je in landscape mode aan het typen was is weg!

Tevens ook wat nieuwe themes erbij, ook wel leuk. Ik ben weer een blije gebruiker, voorlopig echt geen behoefte aan een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de app gevonden van mcAfee Security maar ben je die nodig voor op de sony xperia t?? er staan alleen stoppen of verwijderen! maar gen reset knop bij. straks kan ik weer niet in veel dingen, haha ik heb er helemaal geen kijk op. ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
ik heb de app gevonden van mcAfee Security maar ben je die nodig voor op de sony xperia t?? er staan alleen stoppen of verwijderen! maar gen reset knop bij. straks kan ik weer niet in veel dingen, haha ik heb er helemaal geen kijk op. ik hoor het graag.
Je kan die app ook verwijderen. Het is niet echt nodig. Al geprobeerd om naar fabrieksinstellingen terug te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe nog geen problemen weer gehad er is er iemand bij geweest en die heeft de app verwijderd. dank je wel voor de snel reactie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij laad niet meer op GvDoemeeee, kheb hem dagelijks nodig!

me emails komen er ook niet op ja ik heb 75 emails, maar ik zie er maar 3? van 2 maanden geleden?

ik moet hem nu ook steeds resetten als hij op "standby" gaat

*****EDIT : 17:30 Gsm opgestuurd naar fabriekant :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi1345
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 11:49
Mijn Xperia T laadt niet meer op sinds dat ik hem vandaag heb geüpdatet.

Iemand hier een oplossing voor? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Als ik dit zo allemaal lees ga ik nog even niet updaten naar 9.2.A.0.295. Kreeg gister de melding maar had nog geen WiFi. Net eerst hier gekeken en laat het even links liggen. Hoop dat het snel gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Tsja, slechte ervaringen hoor/lees je sneller/meer dan goede..
Sommige issues kunnen ook gewoon stom toeval zijn, zoals niet meer kunnen opladen(?).

Persoonlijk heb ik sinds de update niets te klagen; alles werkt en 'beter' / sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Nnoitra schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:49:
Tsja, slechte ervaringen hoor/lees je sneller/meer dan goede..
True,
dan maar een goede ervaring, of iig nog geen slechte.

1. Het voelt (en is?) sneller.
2. het oogt beter, net wat stylischer
3. Sony keyboard werkt nu beter, 2 talen zonder te hoeven switchen

Meer heb ik nog niet getest, maar de basis dingen zoals Social Media + appen en browsen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:28
na de update krijg ik mijn toetsenbord wel niet meer op Azerty (als Belg zijnde). Ik kan wel kiezen voor de Franse layout maar dan heb ik meteen ook weer de Franse woordenboek en dat is niet bepaald handig :(

Voor de rest zeer blij met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Laatst online: 22:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Iemand in Nederland met T-Mobile de 4.3 update voor de T al binnen via OTA?

[ Voor 7% gewijzigd door neukbegonia op 25-02-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Mijn laptop herkent mijn telefoon niet wanneer ik gebruik maak van PC Companion.
- Ik heb een Sony Vaio SE met windows 7 profesional
- En een Sony Xperia V

Als ik PC Companion gebruik op mijn oude Dell desktop, met windows XP, werkt het wel

Zijn er misschien anderen die dit ook hebben? Tips, ideeen?

• zeve
hallo een restart van de telefoon (power en volume up) betekent toch niet dat ik alle data kwijtraak?

• Verona27
Goed nieuws voor mensen die problemen ondervinden na de update naar 4.3.

http://www.xperiablog.net...firmware-build-certified/

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Hebben meer mensen dat de camera app Background Defocus (van Sony) het niet doet? Ik heb 'em gedownload, leek me wel grappig.. maar elke keer lukt 't em niet, zit dat in soft-/hardware of is 't verkeerd geïnstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door GS88 op 27-02-2014 13:31 ]

Rotterdam

• zeve
Nog een vraagje: ik zie dat xperia link redelijk veel energie verbruikt. Is deze app uit te zetten?
Zover ik weet gebruik ik hem niet.

• silasje1
zeve schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:56:
hallo een restart van de telefoon (power en volume up) betekent toch niet dat ik alle data kwijtraak?
Nee dit is gewoon een reboot van je telefoon meer niet ;)
zeve schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:23:
Nog een vraagje: ik zie dat xperia link redelijk veel energie verbruikt. Is deze app uit te zetten?
Zover ik weet gebruik ik hem niet.
Ja dat kan, Ga naar Instellingen -> Apps -> Alles en scroll helemaal naar beneden en daar kan je hem uitschakelen

[ Voor 40% gewijzigd door silasje1 op 27-02-2014 14:27 ]

• zeve
silasje1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Nee dit is gewoon een reboot van je telefoon meer niet ;)

[...]
Dan vanavond maar even doen!
Ja dat kan, Ga naar Instellingen -> Apps -> Alles en scroll helemaal naar beneden en daar kan je hem uitschakelen
Oké dan dat even proberen. Krijg wel een melding maar geloof niet dat dit voor deze app van toepassing is

Heb ik nog een vraag: na de update heb ik nu een groot verbruik van com.sonyericsson.android.wakeup.
Ik heb hier even op gegoogled maar dit heeft o.a. te maken met fast dormancy. Nu heb ik als provider Telfort. zijn er meer mensen die er last van hebben? Mijjn telefoon is overigens niet geroot of iets dergelijks.
En als er oplossingen zijn dan hou ik me uiteraard aanbevolen.

• neukbegonia
neukbegonia schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:55:
Iemand in Nederland met T-Mobile de 4.3 update voor de T al binnen via OTA?
Niemand?

• Nnoitra
Als jij 'm nog niet hebt, dan heeft (nog) geen enkele T-Mobile'er hem via OTA gekregen..
Of dacht je dat ze selectief users zouden laten updaten? :+

• silasje1
Je kan ook simpel de FTF flashen wat je het wachten scheelt en je bent van Tmobile bloatware af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
Ja kan ik inderdaad proberen, ben er alleen wat huiverig voor.. Via OTA hoef je in principe geen gegevensbackup te maken, want contacten, settings en berichten en zo blijven altijd behouden, en ik hoef mezelf niet eerst in te lezen over hoe of wat en wat er eventueel mis kan gaan en hoe dat op te lossen.
Veel bloatware is er niet in de T-mobile firmware, meeste is ook te verwijderen...
Hoop alleen dat T-mobile de update nog wel verschaft, aangezien de 4.1.2 versie ook nog steeds 2 of 3 firmwares achter ligt op de officiele Sony fw..Ik zit nog op 9.1.A.1.140.... Andere providers en Sony zelf hadden deze build al verder geupdated/gebugfixed..
Laat ik m'n vraag anders stellen...: Denken T-mobile klanten met de Xperia T dat we 4.3 nog krijgen? Of moeten we handmatig aan de slag?
Is er trouwens Dualshock 3 support voor de Xperia T in 4.3, zoals in de Z1 zit?

[ Voor 4% gewijzigd door neukbegonia op 01-03-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Verona27 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:45:
Goed nieuws voor mensen die problemen ondervinden na de update naar 4.3.

http://www.xperiablog.net...firmware-build-certified/
M'n zusje heeft met haar V ook problemen sinds de 4.3 update, random reboots en soms freezed het toestel en blijft trillen, om daarna uit te vallen. Hoop dus dat deze update snel komt.

Zelf heb geen problemen met mijn V overigens, 4.3 update bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:33
Iemand tips wat ik kan doen na problemen met WIFI sinds de update naar 4.3 op een unbranded xperia T? (build 9.2.A.0.295)

Het heeft een dag of 3 gewerkt, maar ik krijg nu met geen mogelijkheid verbinding meer. Harde reset heeft ook niet mogen baten :(

Ik krijg dus wel een Wifi symbooltje, en er lijkt zelfs activiteit te zijn, maar kan de verbinding met geen mogelijkheid gebruiken om te browsen of de store te gebruiken. Browser geeft aan data wifi is uitgeschakeld terwijl dit niet het geval is. Een paar keer wifi aan/uit, vliegtuigmodus aan/uit en rebooten helpt allemaal niets

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrr op 04-03-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Wifi router / accesspoint een schop geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrr
thanks, ja, beide. Laptop op wifi doet t ook prima. Nog even van kanaal 11 naar 2 gewisseld, en m op B/G/N mixed mode gezet, niets helpt

UPDATE ik heb het probleem gevonden, nog niet opgelost. Bij de geavanceerde instellingen van de WIFI verbinding m van DHCP naar manual gezet. Daar bleek het ip adres 192.168.1.1 te zijn, net als (natuurlijk) mn router :? ik weet niet hoe het komt. Kan het wel oplossen door m handmatig op 192.168.1.8 te zetten oid, maar zodra ik m weer op DHCP zet gaat t mis. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

UPDATE2: Opgelost, ik zet t maar even neer ter leringh ende vermaeck: Op de een of andere manier - ik kan me niet voorstellen dat ik dat zelf zo ingesteld had - stond de modem qua dhcp instellingen op ip-adressen uitdelen vanaf 192.168.1.1 ... 8)7 .Dat zorgde er blijkbaar voor dat de Xperia hetzelfde ip als de modem toegewezen kreeg... tja... :X

[ Voor 89% gewijzigd door Grrrr op 04-03-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:48:
Ben er achter dat de update waarschijnlijk niet voor de reboots zorgt, maar de simkaart. Als hij de hele nacht heeft gelegen, of hij ligt op tafel is er niks aan de hand. Maar in mijn broekzak gebeurt het wel. Nu zag ik toen ik hem wat schudde dat hij aangaf "simkaart ontkoppeld, opnieuw opstarten" of zoiets. Ga nu eerst een nieuwe sim aanvragen, ik hoop dat het daarmee opgelost is. Anders moet hij gerepareerd worden.
Is de nieuwe simkaart een blijvende oplossing gebleken? Ook op mijn nachtkastje krijg ik deze spontane reboots vanwege de simkaart. Erg frustrerend! Nog meer mensen last van toevallig?

Het lijkt toch echt met de update te maken te hebben, eerder nooit ook maar 1x gehad en nu all day every day :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nog geen reboot gezien/gehad sinds de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Nnoitra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:25:
Nog geen reboot gezien/gehad sinds de update!
Hier één keer een spontane update toen de telefoon tot 100% was opgeladen. Gelukkig geen last van simkaart uitval problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Laatst online: 02-10-2023
Een vriendin van me heeft ook problemen sinds de 4.3 update voor haar Xperia T. De eerste 3/4 dagen leek het allemaal prima, maar toen had ze inderdaad ook dat de telefoon zichzelf uitzette nadat hij compleet was opgeladen, zoals door meerdere mensen beschreven.

Maar sinds vanochtend doet ie echt gekkies. Het lijkt net of de antennes het niet meer doen, ze kan niet meer bellen, data doet het niet meer en wi-fi ook niet meer. Dacht eerst dat het een hardware ding was omdat de rest het nog wel doet, hij reageert niet langzamer ofzo en apps doen het ook nog prima.
Maar nu ik dit zo zie vermoed ik dat het aan de update ligt. Ik ga een factory reset doen maar denk dat het weinig uithaalt als ik zo rondlees.

edit: Netjes back-up gemaakt, haalde inderdaad weinig uit. Hoi Kpn BuisnessCenter :>

[ Voor 5% gewijzigd door Ceze85 op 10-03-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Is de nieuwe simkaart een blijvende oplossing gebleken? Ook op mijn nachtkastje krijg ik deze spontane reboots vanwege de simkaart. Erg frustrerend! Nog meer mensen last van toevallig?

Het lijkt toch echt met de update te maken te hebben, eerder nooit ook maar 1x gehad en nu all day every day :'(
De nieuwe simkaart scheelde wel maar had nog wel last van reboots. Heb nu een plakbandje achter de sim en sd geplakt zodat ze niet meer kunnen verschuiven en nu is het prima. Heb al twee weken geen reboots gehad. Heeft bij mij denk ik niks met de update te maken gehad. Toevallige samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Inmiddel wordt de nieuwe rom 9.2.A.1.199 ook al via pc companion aangeboden. Ik heb um alleen nog niet kunnen testen, want ik heb root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Rudie_V schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:48:
Inmiddel wordt de nieuwe rom 9.2.A.1.199 ook al via pc companion aangeboden. Ik heb um alleen nog niet kunnen testen, want ik heb root nodig.
Ik heb net PC Companion gecheckt. Nog geen resultaat voor unbranded toestel zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Klein vraag je hoe kan ik zien welk custnr ik heb bijv 1265-XXXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
zeve schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:20:
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld...??
Bedoel je je IMEI nummer?
Ga dan naar: Instellingen - Over de telefoon - Status
Het IMEI nummer staat ook op je aankoop. Sticker op het doosje van je Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
\system\build.prop --> ro.semc.version.cust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
*#*#7378423#*#* in dialer, Service Info > Software Info > Customization Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrr
Heb trouwens ook nog af en toe dat iemand direct op speaker binnenkomt, sinds de update. In ca 5% van de gevalllen max, maar wel irritant. We wachten de update maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Grrrr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:42:
Heb trouwens ook nog af en toe dat iemand direct op speaker binnenkomt, sinds de update. In ca 5% van de gevalllen max, maar wel irritant. We wachten de update maar even af.
Heb ik ook last van, voor mijn gevoel veel vaker dan 5%; eerder 50%. Ik kwam gisteravond dit tegen:
'Chrome-update zorgt voor automatische speakerstand bij inkomende oproep'
Ik ga nog eens even proberen over te stappen op Chrome beta denk ik maar.

[ Voor 13% gewijzigd door hommer op 15-03-2014 07:50 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Grrrr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:42:
Dit heb ik ook een keer gehad, ook is mijn T nu 2x uitgevallen na opladen op het moment dat ie de 100% aantikt. Ineens staat ie op 0%, wordt het ledje rood en sluit ie netjes af.

Het is dat ik 'm hoorde trillen omdat ik nog wakker was, anders zou ik te laat op mijn werk verschenen zijn. Nu een backup radiowekker gezet, maar dat is verre van ideaal.

Morgen maar eens contact met support opnemen, dit ben ik niet van mijn T gewend.

Oh en welke update heb je 't over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
hommer schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:46:
[...]

Heb ik ook last van, voor mijn gevoel veel vaker dan 5%; eerder 50%. Ik kwam gisteravond dit tegen:
'Chrome-update zorgt voor automatische speakerstand bij inkomende oproep'
Ik ga nog eens even proberen over te stappen op Chrome beta denk ik maar.
Chrome heeft vandaag een update gehad. Het direct op de speaker gaan zou nu voorbij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Had sinds de update last van freezes en reboots op mn V, maar startte meestal vanzelf weer op. Sinds vanmiddag dus niet meer, scherm lijkt wel aan te gaan (wordt licht) maar ik zie niks. Ook zie ik wel de notification led groen knipperen van een FB bericht?!

Moet m maar opsturen denk ik, Kan ik dat best naar Sony zelf doen? (Komt gewoon bij belsimpel.nl vandaan)

EDIT: Contact met sony gehad, moet via een Phone house.

[ Voor 7% gewijzigd door jap85 op 21-03-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
frjemd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:21:
[...]

Chrome heeft vandaag een update gehad. Het direct op de speaker gaan zou nu voorbij moeten zijn.
Bedankt voor de tip, werk ik hem weer bij. Sinds ik de bèta installeerde is het me niet met overkomen.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Het is nu een maand verder iemand al de update 9.2.A.1.199 via pcc binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ja hoor, al ruim een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
De laatste chrome update heeft hier niet de Speaker-call bug opgelost. Ik werd net gebeld en kreeg hem toch op speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
silasje1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:30:
De laatste chrome update heeft hier niet de Speaker-call bug opgelost. Ik werd net gebeld en kreeg hem toch op speaker
Ik heb eerst in Apps de Chrome updates verwijderd.
Daarna de laatste Chrome versie via de Playstore geïnstalleerd.
Probleem was toen opgelost.

@Videoman: laatste update van Sony (T) ook nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:14:
Het is nu een maand verder iemand al de update 9.2.A.1.199 via pcc binnen ?
Nee, niet voor de Xperia V. Ik zou graag een keer een factory-reset doen en dan loont het dit meteen met de nieuwste firmware te doen (alhoewel het wifi-issue dat ik had plotseling lijkt te zijn opgelost - de verbinding klapperde de hele tijd aan/uit, dus het is wel veel minder urgent).
Met het tooltje 'Xperia Update Checker' kan ik zien dat tot nog toe alleen KPN er werk van heeft gemaakt voor de Xperia T (customization 1265-1614 build R3J), maar de generieke voor Nederland is er nog niet (1265-1599 build R3J) en die van Vodafone NL ook niet (1266-0618 build R5J). Die generieke voor België echter wel (1270-6411 build R4J), dus aan het taalgebied kan het niet liggen en als de KPN-versie er wel is - maar de generieke en van Vodafone NL nog niet, dan kan het ook niet aan aanpassingen als NL-alert liggen.
Voor de Xperia V is de enige versie 'customized NL' (1269-8594 build R3J) nog niet uit voor 9.2.A.1.199, maar is deze 'build R3J' bijvoorbeeld al wel voor handen voor Rusland en de Oekraïne.

In ieder geval wacht ik eigenlijk ook wel op die update - dus het zou fijn zijn als eerstdaags iemand bij de Providers, netwerkbouwers of Sony Mobile zelf er naar zou kunnen kijken (alhoewel ik dus eigenlijk niet weet waar het knelpunt zit, voordat zo'n firmware gereleased wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb m al 2 weken op m'n V. Gewoon binnengehaald via Sony PCC.

Afbeeldingslocatie: https://www.sugarsync.com/pf/D8506967_65093968_6403196?directDownload=true

[ Voor 43% gewijzigd door AtRi op 30-03-2014 20:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]AtRi schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:33:
Ik heb m al 2 weken op m'n V. Gewoon binnengehaald via Sony PCC.

Volgens het tabelletje in Xperia Update Checker is dat een Portugese firmware (Customized PT), inderdaad is die al uit (R3J - net als die Russiche en Oekrainse). Daar zullen bijvoorbeeld geen standaard NL-alert fncties in zitten denk ik. Ben je verbeteringen tegengekomen? Ik meen dat het batterijverbruik beter zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Batterijverbruik is voor mij moeilijk te vergelijken, mijn V was kaduuk daarom een nieuwe besteld en daar kwam toen de nieuwe firmware op. De oude V had ik geroot en een aantal services uitgeschakeld. De nieuwe wil ik wel rooten maar daar heb ik nog geen simpele methode voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 17:27
Hoi,

Mijn Xperia T laad zich zelf sinds een paar dagen niet meer op. Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er (veel) meer mensen zijn die dit probleem hebben. (oa: http://talk.sonymobile.co...r-low-battery/td-p/279854)

Dus ik heb sony gemailt voor een reparatie. Helaas heb ik voorheen een tijdje een Custom rom gedraaid en is mijn bootloader dus een tijdje unlocked. Nou heeft het feit dat ik mijn bootloader heb unlocked helemaal niks te maken met het kapot gaan van mijn telefoon. Toch weigert sony mijn telefoon te maken onder de garantie en mag ik dus gaan betalen.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met Sony en garantie problemen? Is er een wet die zegt dat Sony verplicht is om mijn toch te maken? Ik weet vrij zeker Sony eigenlijk mijn telefoon moet repareren, maar hoe zorg ik er voor dat hun dat ook weten?

(Is er misschien een ander forum/topic waar ik dit soort vragen beter kan plaatsen? )

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
kwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:03:
Hoi,

Mijn Xperia T laad zich zelf sinds een paar dagen niet meer op. Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er (veel) meer mensen zijn die dit probleem hebben. (oa: http://talk.sonymobile.co...r-low-battery/td-p/279854)

Dus ik heb sony gemailt voor een reparatie. Helaas heb ik voorheen een tijdje een Custom rom gedraaid en is mijn bootloader dus een tijdje unlocked. Nou heeft het feit dat ik mijn bootloader heb unlocked helemaal niks te maken met het kapot gaan van mijn telefoon. Toch weigert sony mijn telefoon te maken onder de garantie en mag ik dus gaan betalen.

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met Sony en garantie problemen? Is er een wet die zegt dat Sony verplicht is om mijn toch te maken? Ik weet vrij zeker Sony eigenlijk mijn telefoon moet repareren, maar hoe zorg ik er voor dat hun dat ook weten?

(Is er misschien een ander forum/topic waar ik dit soort vragen beter kan plaatsen? )

Alvast bedankt!
In principe geef je met het unlocken van de bootloader je recht op garantie weg. Waar en wanneer heb je de telefoon gekocht? Ik heb mijne bv via een abonnement van T-Mobile gekregen en ga dus, wanneer er een technisch probleem is gewoon naar een T Mobile winkel waar het toestel, zolang je nog binnen de garantie zit, gewoon opgestuurd en gerepareerd wordt. Dat gaat buiten Sony om, dus zou er geen probleem moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt, +/-1 jaar geleden. Zo ver ik weet is de support van de MediaMarkt niet al te best. Je weet zeker dat ze dan niet toevallig checken of de bootloader ooit is geunlocked?

edit: telefoon is gemaakt. Ik heb via flashtool een ouwere firmware er op gezet, en de bestanden los van elkaar geflashed. Als iemand toevallig het zelfde probleem heeft leg ik graag uit hoe ik het precies gedaan heb.

[ Voor 35% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
kwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:56:
Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt, +/-1 jaar geleden. Zo ver ik weet is de support van de MediaMarkt niet al te best. Je weet zeker dat ze dan niet toevallig checken of de bootloader ooit is geunlocked?

edit: telefoon is gemaakt. Ik heb via flashtool een ouwere firmware er op gezet, en de bestanden los van elkaar geflashed. Als iemand toevallig het zelfde probleem heeft leg ik graag uit hoe ik het precies gedaan heb.
Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn T loopt sinds een week op de nieuwe firmware van Sony. Ik moet zeggen; een hele vooruitgang t.o.v. 4.1.2.
Het batterijverbruik, wifiontvangst en snelheid zijn behoorlijk verbeterd.
Het enige minpunt tot nu toe is het notificatie ledje. Deze knippert met een zeer lage frequentie, waardoor het niet meteen opvalt dat je iets hebt gemist.

Bij 'normaal' gebruik haal ik nu met gemak 2 dagen op 1 acculading, zelfs nu de foon ruim een jaar oud is. Bij de vorige versie was dit net 1,5 dag. Het batterijverbruik is dus flink verbeterd.
Het viel meteen op dat ik met de app Wifianalyzer meer wifinetwerken in beeld had dan voorheen. Waar ik bij de vorige versie in de tuin geen bereik meer had, heb ik het met deze versie gek genoeg wel, om maar een voorbeeld te noemen. Ook dit vind ik dus een goede verbetering!
Als laatste wat opvallend is, is de snelheid. Ik merk vloeiendere beeldweergave bij het laden en switchen van de apps.

Kortom, deze telefoon is nog lang niet aan vervanging toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Mijn Xperia T geeft nog altijd aan, dat hij up to date is en er geen nieuwere firmware beschikbaar is, dit geeft SPCompagnion aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
De update is net aanvaard, volgende week komt hij op de servers (Xperia T - Nederland). Die van België is er normaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
Verona27 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:51:
[...]

Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregen :)
Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot is :)

Ik denk trouwens dat het probleem zit in de 4.3 firmware van Sony die ik had geflashed via Flashtool, omdat ik ongeduldig was met de update O-) Maar PCC geeft nog steeds aan dat 9.1.A.1.140 up to date is. Ik heb volgens mij is ie T-Mobile branded, enig idee waarom ik nog geen update heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
kwintemans schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:47:
[...]

Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot is :)

Ik denk trouwens dat het probleem zit in de 4.3 firmware van Sony die ik had geflashed via Flashtool, omdat ik ongeduldig was met de update O-) Maar PCC geeft nog steeds aan dat 9.1.A.1.140 up to date is. Ik heb volgens mij is ie T-Mobile branded, enig idee waarom ik nog geen update heb?
Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwint
AmbroosV schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:01:
[...]

Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.
Ik sta te popelen!
Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch iets te vroeg gejuicht.

Na bijna twee weken heb ik de T helemaal kunnen resetten aangezien deze bleef herstarten. Ook het bekende euvel dat deze zichzelf uitschakelt zodra de accu 100% aantikt deed zich voor.
Na de factoryreset heb ik alleen nog last van het bekende simkaart probleem. De T verliest zijn verbinding met het GSM netwerk en vraagt vervolgens om de pincode. Dit doet zich momenteel meerdere malen per dag voor.

Hopelijk brengt Sony snel hiervoor een fix uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
Heb je al geprobeert om een losse .ftf van xda te flashen? Dan heb je meteen 4.3, en begin je echt clean.

Overigens heb ik momenteel de .205 firmware draaien. Is veeul beter dan de .195. Daar had ik verschillende problemen mee, reboot bij volle batterij en wel meer dingetjes. Nu is het een stuk beter. Echt een aanrader:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Zojuist mijn xperia T geupdate naar de 205 versie. Ik kom van de .295 versie. Geen echt grote verschillen op het eerste gezicht op één na dan. Normaal gesproken zie je onderin de naam van je provider. Nu staat ondanks dat ik gewoon aangemeld ben niet de naam maar geen services. Ik kan wel gewoon bellen en internetten. Foutje in de software? Maar hebben meer mensen dit fenomeen?
Overigens hoop ik dat de batterij op alleen 3g beter meegaat dan voorheen. In de vorige versie liep hij toch redelijk snel leeg, soms 10% per uur. Op Wifi overigens maar een paar procent. Schijnt te maken hebben met het niet goed afhandelen van deepsleep door de provider. (fast dormancy)
Oh ja mijn provider is Telfort NL.
Ben benieuwd naar jullie ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt knettergek van de batterij die zo snel 'leegloopt'

Echt nog geen halve dag gebruik en het ding is al weer leeg.

Ik heb een andere lader dan die van sony inmiddels; deze laadt wat sneller en heb ik het gevoel dat de telefoon het er ook wat langer mee doet.

Ik sluit alle apps, CPU usage ligt echt laag, display altijd op gedimmed en 3G wordt uitgeschakeld bij standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:06:
Ik wordt knettergek van de batterij die zo snel 'leegloopt'

Echt nog geen halve dag gebruik en het ding is al weer leeg.

Ik heb een andere lader dan die van sony inmiddels; deze laadt wat sneller en heb ik het gevoel dat de telefoon het er ook wat langer mee doet.

Ik sluit alle apps, CPU usage ligt echt laag, display altijd op gedimmed en 3G wordt uitgeschakeld bij standby.
Zoek uit met bv BetterBatteryStats of Wakelock Detector wat daadwerkelijk veel van je batterij vraagt, want een halve dag is wel heel snel - tenminste, als je niet continu aan het bellen bent of continu je scherm aan hebt oid ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Wat mij sinds een week opvalt, als ik gebeld wordt door iemand met netnummer 031X, dat de telefoon het telefoonnumer niet goed weergeeft.
Als 0315-123456 wordt er weergegeven +31 5123456. 031 wordt er dus gestript en vervangen door +31, met als gevolg dat ik die mensen niet direct kan terug bellen.
Als ik het nummer dat mij belt, zonder +31, in mijn adresboek heb staan wordt wel het juiste contact getoond.
Zou ik dus +31 315-123456 bij het contact opgeslagen hebben dan wordt dat contact niet getoond.

Hebben meer mensen hier last van? Is hier een oplossing voor?
Ik weet 99,9% zeker dat dit voor de update naar 4.3 niet zo was.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oK, ik zie inmiddels dat er (elders.. ) een 9.2.A.1.210 firmware uit is voor de Xperia V (Hongkong, Baltische regio en Scandinavische landen) http://talk.sonymobile.co...-V/9-2-A-1-210/m-p/635545 .
Ondanks dat de Xperia T-update afgelopen week is uitgerold hier, gold dat niet voor de Xperia V. De meest recente versie op de PTRCB-site is nog steeds 9.2.A.1.199 (net als op de Sony Mobile site - de voorganger daarvan, 9.2.A.0.295 is nog steeds de meest recente versie voor Nederland).
Ik heb inmiddels toch weer last ermee dat hij soms om de minuut wifi laat vallen (waarna het er soms minutenlang niet is), dat is vooral als het toestel opnieuw opgestart is (en na een paar dagen is het dan soms weg - en na een keer opstarten zit je er weer mee). Het is rond de laatste update een issue geworden (vooral met 802.1x, de zogenaamde 'enterprise' netwerken ipv WPA2 - de andere apparatuur heeft geen issues met die 802.1x-netwerken). In theorie kan het ook aan een app liggen, ik heb wat dingen gewist en opnieuw geïnstalleerd en het lijkt nu even ok - maar dat dacht ik voorheen ook en dan dook het probleem toch weer op.
Nog steeds wil ik het ding dus een keer een factory-reset geven in de hoop dat dat het oplost - maar dan dus het liefst met de meest recente firmware (kost toch een paar uur om alles weer op zijn plek te krijgen).
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste