Setting -> About phonezeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:59:
[...]
klein vraagje wat is de CE versie en hoe kan ik zien wat voor versie ik nu heb (4.1.2)
Kan je zien welke android je heb en welke build nummer.
Setting -> About phonezeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:59:
[...]
klein vraagje wat is de CE versie en hoe kan ik zien wat voor versie ik nu heb (4.1.2)
In de meeste gevallen werkt een update gewoon naar behoren zonder een volledige reset. Tenminste dit werkte bij mij echt zonder problemen. Maak voor de zekerheid wel eerst even een back up.Arie-Kanarie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:20:
[...]
Kan je kort aangeven hoe je een hard reset + clear cache doet? Waar moet ik kijken voor de userfiles?
Of misschien nog makkelijker voor jou een linkje naar een handleiding?
Al jaren geen update van een mobiel gedaan, wil het graag in 1 keer goed doen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verona27 op 18-02-2014 14:49 ]
Verwijderd
Ik heb dit nu twee keer gehad.zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:57:
Nog een kleine vraag aan degene die hun Xperia T hebben geupdated.
Ik lees hier en daar dat een aantal mensen last hebben dat als hun telefoon oplaadt tot 100% dat deze zich hierna zelf uitschakelt. Hebben de mensen hier in Nederland daar ook last van? Zo ja is dit na een paar keer verholpen of blijft het probleem aanwezig?
[ Voor 24% gewijzigd door Bundin op 19-02-2014 09:09 ]
Verwijderd
Bij Stamina kun je apps actief laten in de stand-by mode. Dus ook whatsapp kun je uitsluiten van stamina.Bundin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:08:
Geen last van, maar ik gebruik ook geen stamina-mode (want whatsapp).
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 01:47 ]
Maar Whatsapp leunt op pushberichten en scherm uit = data/wifi uit. Dus dan kan WA uitgezonderd zijn, maar krijg je nog steeds niets binnen zolang je 'm laat slapen.frjemd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:20:
[...]
Bij Stamina kun je apps actief laten in de stand-by mode. Dus ook whatsapp kun je uitsluiten van stamina.
Whatsapp werkt volgens mij wel gewoon in stamina modus, als je die als uitzondering aanmerkt. De vraag is dan natuurlijk alleen of het dan nog steeds wel zoveel oplevert. Data is best wel een grootverbruiker van de accu.Bundin schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:25:
[...]
Maar Whatsapp leunt op pushberichten en scherm uit = data/wifi uit. Dus dan kan WA uitgezonderd zijn, maar krijg je nog steeds niets binnen zolang je 'm laat slapen.
Data an sich niet, wel hoe het binnenkomt; 3G of WiFi.Verona27 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:54:
Whatsapp werkt volgens mij wel gewoon in stamina modus, als je die als uitzondering aanmerkt. De vraag is dan natuurlijk alleen of het dan nog steeds wel zoveel oplevert. Data is best wel een grootverbruiker van de accu.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Heb ook dit probleem... Ziet er best lelijk uit lijkt op een zilverendraadje. Heb het rechts-, linksboven en rechtsonderin me schermvideoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:11:
Ik heb ineens een klein schoonheidsfoutje in de digitiser ontdekt van de Xperia T, in de hoekjes van het scherm is nu een glimmend strookje te zien, wel net buiten de tft dus niet hinderlijk in het beeld.
Kan het zijn dat de zwarte coating loslaat door de warmte ?
Ja erg jammer van deze telefoon. Ik denk dat ik gewoon een hele slechte batch heb (heb sowieso een van de eerste).videoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:45:
Ah gelukkig nog iemand, als ik goed kijk lijken het de aansluitingen van de digitiser, valt bij een bepaalde lichtinval erg op.
Ja ik heb die zilveren draadjes helaas ook! Toestel is nogal tegengevallen sinds aankoop. Had beter een half jaar op de Z kunnen wachtenvideoman schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:23:
Heb jij ook die "zilveren draadjes"in de hoeken zitten ? gelukkig heb ik de later batch met de betere achterkant ook de ringen blijven zitten. Jammer dat Sony daar niet meer aandacht aan schenkt je zie wat er nu met de Z is gebeurd.
Opzich werk hij bij mij best goed , met de Z is toch ook wel wat aan de hand , het glas wat spontaan breekt de slechte usb poort.silasje1 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:57:
[...]
Ja ik heb die zilveren draadjes helaas ook! Toestel is nogal tegengevallen sinds aankoop. Had beter een half jaar op de Z kunnen wachten
Ja, jammer is dat. Ik heb ook dat die ring rondom de lens eraf viel. Zal denk ik wel een wat meer voorkomend probleem bij deze telefoon zijn, denk ik dan?silasje1 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:13:
[...]
Ja erg jammer van deze telefoon. Ik denk dat ik gewoon een hele slechte batch heb (heb sowieso een van de eerste).
Behuizing kraakt, vlekje op het scherm (soort grijze vlek die je ziet tijdens witte pagina), coating die los liet (opgelost door reparatie) en de 'zilveren' (plastic) ringen rond de camera en headjack zijn er al vaak afgevallen en alleen met cameraring is er nog (opgelijmt)
Ik heb 'm op een paar dagen na, een jaar en heb tot op heden geen enkel mankement kunnen ontdekken.Verona27 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Ja, jammer is dat. Ik heb ook dat die ring rondom de lens eraf viel. Zal denk ik wel een wat meer voorkomend probleem bij deze telefoon zijn, denk ik dan?
En gisteren maakte ik voor het eerste mijn telefoon sinds de update weer wat filmpjes. Alleen vreemd genoeg kan hij die dus niet afspelenHebben meer mensen hier last van?
Videos spelen hier ook gewoon goed af.Nnoitra schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:32:
[...]
Ik heb 'm op een paar dagen na, een jaar en heb tot op heden geen enkel mankement kunnen ontdekken.
Gemaakte filmpjes spelen zonder problemen af.
En @Silasje: het "beter een half jaar kunnen wachten" komt ieder half jaar weer terug.
- Half jaar na de T --> Xperia Z
- Half jaar na de Z --> Xperia Z1
- Half jaar na de Z1 --> Xperia Z2
Etc etc.
Ja, na een reboot doen de meesten het ook gewoon weer gelukkig. Sommigen weigert ie alsnog af te spelen, heel vreemd.silasje1 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:33:
[...]
Videos spelen hier ook gewoon goed af.
Ja dat wachten klopt.. maja ach blijft alsnog zonde voor 480 euro die ik heb betaald toen
Verwijderd
Geprobeerd die mcaffee uit te zetten of te resetten?Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:25:
ik heb een vraag. ik heb gisteren de nieuwe update gedaan, en vind er nog steeds de problemen van!!![]()
als ik de sd kaart er in heb, raak hij helemaal van slag, en vliegt steeds uit!! en zegt dan mcafee security is uitgeschakeld en kan er ook niet inkomen. iemand ervaring meewant als ik de sd kaart er uit heb valt de telefoon niet uit, maar de sd kaart moet ik er wel in hebben. ik hoop dat ik een reactie krijg want ben er wel een beetje klaar mee! gisteren ook heel veel dingen moeten uitzoeken, omdat alles anders gaat.
Verwijderd
Verwijderd
Je kan die app ook verwijderen. Het is niet echt nodig. Al geprobeerd om naar fabrieksinstellingen terug te gaan?Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:01:
ik heb de app gevonden van mcAfee Security maar ben je die nodig voor op de sony xperia t?? er staan alleen stoppen of verwijderen! maar gen reset knop bij. straks kan ik weer niet in veel dingen, haha ik heb er helemaal geen kijk op. ik hoor het graag.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 17:29 ]
True,Nnoitra schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:49:
Tsja, slechte ervaringen hoor/lees je sneller/meer dan goede..
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
werkt perfect :-)ikbenben schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:34:
Ik heb dat probleem ook gehad. De oplossing heb ik hier gepost : http://www.9lives.be/forum/phones-tablets/925767-mod-sony-xperia-toetsenbord-met-nederlands-en-azerty-3.html
[ Voor 7% gewijzigd door neukbegonia op 25-02-2014 22:56 ]
[ Voor 6% gewijzigd door GS88 op 27-02-2014 13:31 ]
Rotterdam
Nee dit is gewoon een reboot van je telefoon meer nietzeve schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:56:
hallo een restart van de telefoon (power en volume up) betekent toch niet dat ik alle data kwijtraak?
Ja dat kan, Ga naar Instellingen -> Apps -> Alles en scroll helemaal naar beneden en daar kan je hem uitschakelenzeve schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:23:
Nog een vraagje: ik zie dat xperia link redelijk veel energie verbruikt. Is deze app uit te zetten?
Zover ik weet gebruik ik hem niet.
[ Voor 40% gewijzigd door silasje1 op 27-02-2014 14:27 ]
Dan vanavond maar even doen!silasje1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:24:
[...]
Nee dit is gewoon een reboot van je telefoon meer niet
[...]
Oké dan dat even proberen. Krijg wel een melding maar geloof niet dat dit voor deze app van toepassing isJa dat kan, Ga naar Instellingen -> Apps -> Alles en scroll helemaal naar beneden en daar kan je hem uitschakelen
Niemand?neukbegonia schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:55:
Iemand in Nederland met T-Mobile de 4.3 update voor de T al binnen via OTA?
Je kan ook simpel de FTF flashen wat je het wachten scheelt en je bent van Tmobile bloatware af!
[ Voor 4% gewijzigd door neukbegonia op 01-03-2014 08:36 ]
M'n zusje heeft met haar V ook problemen sinds de 4.3 update, random reboots en soms freezed het toestel en blijft trillen, om daarna uit te vallen. Hoop dus dat deze update snel komt.Verona27 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:45:
Goed nieuws voor mensen die problemen ondervinden na de update naar 4.3.
http://www.xperiablog.net...firmware-build-certified/
[ Voor 39% gewijzigd door Grrrr op 04-03-2014 17:46 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Grrrr op 04-03-2014 20:41 ]
Verwijderd
Is de nieuwe simkaart een blijvende oplossing gebleken? Ook op mijn nachtkastje krijg ik deze spontane reboots vanwege de simkaart. Erg frustrerend! Nog meer mensen last van toevallig?Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:48:
Ben er achter dat de update waarschijnlijk niet voor de reboots zorgt, maar de simkaart. Als hij de hele nacht heeft gelegen, of hij ligt op tafel is er niks aan de hand. Maar in mijn broekzak gebeurt het wel. Nu zag ik toen ik hem wat schudde dat hij aangaf "simkaart ontkoppeld, opnieuw opstarten" of zoiets. Ga nu eerst een nieuwe sim aanvragen, ik hoop dat het daarmee opgelost is. Anders moet hij gerepareerd worden.
Hier één keer een spontane update toen de telefoon tot 100% was opgeladen. Gelukkig geen last van simkaart uitval problemen.Nnoitra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:25:
Nog geen reboot gezien/gehad sinds de update!
[ Voor 5% gewijzigd door Ceze85 op 10-03-2014 01:13 ]
Verwijderd
De nieuwe simkaart scheelde wel maar had nog wel last van reboots. Heb nu een plakbandje achter de sim en sd geplakt zodat ze niet meer kunnen verschuiven en nu is het prima. Heb al twee weken geen reboots gehad. Heeft bij mij denk ik niks met de update te maken gehad. Toevallige samenloop van omstandigheden.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:13:
[...]
Is de nieuwe simkaart een blijvende oplossing gebleken? Ook op mijn nachtkastje krijg ik deze spontane reboots vanwege de simkaart. Erg frustrerend! Nog meer mensen last van toevallig?
Het lijkt toch echt met de update te maken te hebben, eerder nooit ook maar 1x gehad en nu all day every day
Ik heb net PC Companion gecheckt. Nog geen resultaat voor unbranded toestel zonder root.Rudie_V schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:48:
Inmiddel wordt de nieuwe rom 9.2.A.1.199 ook al via pc companion aangeboden. Ik heb um alleen nog niet kunnen testen, want ik heb root nodig.
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld...??zeve schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:20:
Klein vraag je hoe kan ik zien welk custnr ik heb bijv 1265-XXXX?
\system\build.prop --> ro.semc.version.custzeve schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:20:
*#*#7378423#*#* in dialer, Service Info > Software Info > Customization Versionzeve schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:20:
Heb ik ook last van, voor mijn gevoel veel vaker dan 5%; eerder 50%. Ik kwam gisteravond dit tegen:Grrrr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:42:
Heb trouwens ook nog af en toe dat iemand direct op speaker binnenkomt, sinds de update. In ca 5% van de gevalllen max, maar wel irritant. We wachten de update maar even af.
[ Voor 13% gewijzigd door hommer op 15-03-2014 07:50 ]
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Dit heb ik ook een keer gehad, ook is mijn T nu 2x uitgevallen na opladen op het moment dat ie de 100% aantikt. Ineens staat ie op 0%, wordt het ledje rood en sluit ie netjes af.Grrrr schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:42:
Heb trouwens ook nog af en toe dat iemand direct op speaker binnenkomt, sinds de update. In ca 5% van de gevalllen max, maar wel irritant. We wachten de update maar even af.
Chrome heeft vandaag een update gehad. Het direct op de speaker gaan zou nu voorbij moeten zijn.hommer schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:46:
[...]
Heb ik ook last van, voor mijn gevoel veel vaker dan 5%; eerder 50%. Ik kwam gisteravond dit tegen:
'Chrome-update zorgt voor automatische speakerstand bij inkomende oproep'
Ik ga nog eens even proberen over te stappen op Chrome beta denk ik maar.
[ Voor 7% gewijzigd door jap85 op 21-03-2014 17:04 ]
Bedankt voor de tip, werk ik hem weer bij. Sinds ik de bèta installeerde is het me niet met overkomen.frjemd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:21:
[...]
Chrome heeft vandaag een update gehad. Het direct op de speaker gaan zou nu voorbij moeten zijn.
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Ik heb eerst in Apps de Chrome updates verwijderd.silasje1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:30:
De laatste chrome update heeft hier niet de Speaker-call bug opgelost. Ik werd net gebeld en kreeg hem toch op speaker
Verwijderd
Nee, niet voor de Xperia V. Ik zou graag een keer een factory-reset doen en dan loont het dit meteen met de nieuwste firmware te doen (alhoewel het wifi-issue dat ik had plotseling lijkt te zijn opgelost - de verbinding klapperde de hele tijd aan/uit, dus het is wel veel minder urgent).videoman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:14:
Het is nu een maand verder iemand al de update 9.2.A.1.199 via pcc binnen ?
[ Voor 43% gewijzigd door AtRi op 30-03-2014 20:57 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 22:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 16:06 ]
In principe geef je met het unlocken van de bootloader je recht op garantie weg. Waar en wanneer heb je de telefoon gekocht? Ik heb mijne bv via een abonnement van T-Mobile gekregen en ga dus, wanneer er een technisch probleem is gewoon naar een T Mobile winkel waar het toestel, zolang je nog binnen de garantie zit, gewoon opgestuurd en gerepareerd wordt. Dat gaat buiten Sony om, dus zou er geen probleem moeten zijn lijkt me.kwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:03:
Hoi,
Mijn Xperia T laad zich zelf sinds een paar dagen niet meer op. Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat er (veel) meer mensen zijn die dit probleem hebben. (oa: http://talk.sonymobile.co...r-low-battery/td-p/279854)
Dus ik heb sony gemailt voor een reparatie. Helaas heb ik voorheen een tijdje een Custom rom gedraaid en is mijn bootloader dus een tijdje unlocked. Nou heeft het feit dat ik mijn bootloader heb unlocked helemaal niks te maken met het kapot gaan van mijn telefoon. Toch weigert sony mijn telefoon te maken onder de garantie en mag ik dus gaan betalen.
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met Sony en garantie problemen? Is er een wet die zegt dat Sony verplicht is om mijn toch te maken? Ik weet vrij zeker Sony eigenlijk mijn telefoon moet repareren, maar hoe zorg ik er voor dat hun dat ook weten?
(Is er misschien een ander forum/topic waar ik dit soort vragen beter kan plaatsen? )
Alvast bedankt!
[ Voor 35% gewijzigd door kwint op 01-04-2014 22:54 ]
Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregenkwintemans schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:56:
Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt, +/-1 jaar geleden. Zo ver ik weet is de support van de MediaMarkt niet al te best. Je weet zeker dat ze dan niet toevallig checken of de bootloader ooit is geunlocked?
edit: telefoon is gemaakt. Ik heb via flashtool een ouwere firmware er op gezet, en de bestanden los van elkaar geflashed. Als iemand toevallig het zelfde probleem heeft leg ik graag uit hoe ik het precies gedaan heb.
Verwijderd
Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot isVerona27 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:51:
[...]
Ah, goed om te horen! Ik weet dus in ieder geval dat ze bij telefoonboeren daar niet snel op controleren. Ik had met de mijne ook dat er iets fout was gegaan met rooten waarna het scherm niet meer aanging. Weggebracht en keurig gerepareerd teruggekregen
Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.kwintemans schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:47:
[...]
Goed om te horen dat er nog een backup is als hij dadelijk echt kapot is
Ik denk trouwens dat het probleem zit in de 4.3 firmware van Sony die ik had geflashed via Flashtool, omdat ik ongeduldig was met de updateMaar PCC geeft nog steeds aan dat 9.1.A.1.140 up to date is. Ik heb volgens mij is ie T-Mobile branded, enig idee waarom ik nog geen update heb?
Ik sta te popelen!AmbroosV schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:01:
[...]
Omdat de update voor de meeste Nederlandse customizations volgende week pas live gaat. Nog héél even geduld dus.
Verwijderd
Verwijderd
Zoek uit met bv BetterBatteryStats of Wakelock Detector wat daadwerkelijk veel van je batterij vraagt, want een halve dag is wel heel snel - tenminste, als je niet continu aan het bellen bent of continu je scherm aan hebt oidVerwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:06:
Ik wordt knettergek van de batterij die zo snel 'leegloopt'
Echt nog geen halve dag gebruik en het ding is al weer leeg.
Ik heb een andere lader dan die van sony inmiddels; deze laadt wat sneller en heb ik het gevoel dat de telefoon het er ook wat langer mee doet.
Ik sluit alle apps, CPU usage ligt echt laag, display altijd op gedimmed en 3G wordt uitgeschakeld bij standby.
Rail Away!
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq