Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Laten we hopen dat de officiele build snel online is en de sources ook. OMNIrom op de nieuwe branches (waardoor scherm niet steeds zwart knippert) veroorzaakt super veel bluescreens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Blijkbaar heeft iemand in Indonesië een update notificatie gekregen voor de 4.3 update. Iemand die kan kijken of hij al een update notificatie heeft? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2608928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Eens de rollout begint heb je altijd eerst een of twee landen met een FTF op XDA, en een paar uur later kan iedereen 'm plots downloaden. Loop dus niet te hard van stapel maar geef het nog een paar dagen :P

Denk eraan dat je altijd al kan updaten met PCC/Update Service voor je de melding krijgt. Die melding komt normaal pas een weekje later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
AmbroosV schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:41:
Eens de rollout begint heb je altijd eerst een of twee landen met een FTF op XDA, en een paar uur later kan iedereen 'm plots downloaden. Loop dus niet te hard van stapel maar geef het nog een paar dagen :P

Denk eraan dat je altijd al kan updaten met PCC/Update Service voor je de melding krijgt. Die melding komt normaal pas een weekje later.
Ik heb helaas geen stock rom staan dus kan helaas niet kijken :+ ach ja wacht wel tot er een FTF komt. Hopen dat de sources snel beschikbaar zijn en dat wat vervelende bugs kunnen worden geplet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Hoe lijkt het inmiddels met de nieuwere Omni rom? de oudere wil nog wel es vastlopen (Blue Screen) en rebooten...

Heb mijn Xperia T weer in gebruik omdat me nieuwe tel in reparatie is (voor de tweede keer nu)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:33
Wat je ziet op XDA is dat de .78 versie te downloaden was. Echter, op de PTCRB site, die alle firmwares certificeerd, is de .78 verdwenen, en staat alleen de .76 er nog. Afwachten en geduld hebben dan maar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Riqy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:00:
Hoe lijkt het inmiddels met de nieuwere Omni rom? de oudere wil nog wel es vastlopen (Blue Screen) en rebooten...

Heb mijn Xperia T weer in gebruik omdat me nieuwe tel in reparatie is (voor de tweede keer nu)
Nog steeds reboots! Loopt wel soepeler. Als de 4.3 update uit is gekomen en de sources beschikbaar zijn zal OMNIrom ook beter worden (als de veranderingen worden toegepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834
Er staat nu versie 9.2.A.0.290 bij.

Update naar android 4.3 komt eind januari begin februari:
http://www.androidcentral...-and-sp-starting-late-jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Zo onlangs wilde ik een foto aan een vriend van mij laten zien in Quickpic.
Liep die vast. Toestel uitgeschakeld en weer in geschakeld. Daarna MicroSD kaart niet meer te benaderen en vraagt steeds om een format. Als ik dat doe met het idee "Daarna haal ik het wel met een File recovery programma terug onder Windows" weet ik niet of de telefoon formatteert, want hij blijft vragen.

In Windows duurt het even, voordat de microSD te zien is, als een drive letter, na hem in de SD poort gestopt te hebben met een microSD adapter. Maar ook dan is er geen partitie te herstellen en loopt Windows vast (tenzij je de kaart er weer uithaalt). Onder Linux hetzelfde verhaal.

Waarschijnlijk is de microSD controller naar de maan, om een voor mij onbekende reden.Maar ik wilde nog 1 ding proberen, en dat is met een partitie app naar de microSD kijken. Hiervoor heb je wel root nodig.

Ik heb mijn Xperia T (LTP30) geupdate naar Jelly Bean. En hiervoor kon ik tot in ICS prima rooten, maar door de update naar Android 4.1.2, FW 9.1.A.1.141 verloor ik de root.

Prima, root ik hem wel met de Bin4ry rooting methode, met de Goro Kuhn hack.

Maar dit werkt voor geen meter. Hij blijft in dat service Display menu hangen en er gebeurt geen fuck. Ja als je het touchscreen aanraakt verandert hij van kleur. Terwijl andere mensen op XDA helemaal lyrisch zijn over het laatste rooting script van Bin4ry en moeiteloos rooten in 4.1.2.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
kegeltje26 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:32:

Ik heb mijn Xperia T (LTP30) geupdate naar Jelly Bean. En hiervoor kon ik tot in ICS prima rooten, maar door de update naar Android 4.1.2, FW 9.1.A.1.141 verloor ik de root.

Prima, root ik hem wel met de Bin4ry rooting methode, met de Goro Kuhn hack.

Maar dit werkt voor geen meter. Hij blijft in dat service Display menu hangen en er gebeurt geen fuck. Ja als je het touchscreen aanraakt verandert hij van kleur. Terwijl andere mensen op XDA helemaal lyrisch zijn over het laatste rooting script van Bin4ry en moeiteloos rooten in 4.1.2.

Wat doe ik fout?
Niemand? Die foto's helaas pindakaas, maar root hebben is wel verdomd handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
kegeltje26 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:50:
[...]

http://forum.xda-develope...?p=44141293&postcount=135

hiermee heb ik mijn XT op .145 geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
kegeltje26 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:50:
[...]

Geen idee, ik heb ook die manier gebruikt maar dat leverde bij mij geen enkel probleem op. Zou eerder op XDA vragen of je daar hulp kunt krijgen. Word denk ik sneller gereageerd dan hier.

Iemand al enig idee wanneer we de update naar 4.3 kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Verona27 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:45:
[...]

Geen idee, ik heb ook die manier gebruikt maar dat leverde bij mij geen enkel probleem op. Zou eerder op XDA vragen of je daar hulp kunt krijgen. Word denk ik sneller gereageerd dan hier.

Iemand al enig idee wanneer we de update naar 4.3 kunnen verwachten?
We hear you re: JB 4.3 for #Xperia T, TX, V, SP - we’re making final preps & will start rolling from end Jan / early Feb
http://twitter.com/SonyMobileNews

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
De update is weer uitgesteld naar februari:
http://au.ibtimes.com/art...d-4-3-jelly-bean-sony.htm

Er is namelijk weer een nieuwe firmware, 9.2.A.0.295:
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Ik gok zelf dat komende maandag de update uitkomt. Dit is al vaker zo geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
silasje1 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Ik gok zelf dat komende maandag de update uitkomt. Dit is al vaker zo geweest!
Hier helaas nog niets binnen. Bij iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Nope, hier ook nog niets, zegt PC Companion.
Buildnummer telefoon 9.1.A.1.140

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verona27 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:00:
Hier helaas nog niets binnen. Bij iemand anders wel?
Niemand nog.
Wacht het rustig af. Je krijgt vanzelf een melding.
Houdt anders http://twitter.com/SonyMobileNews in de gaten.

En voor het geval dat: als je een branded Xperia T hebt, dan kun je nadat de update er is nog een paar weken/maanden wachten.
Of je moet gaan zelf de dan beschikbare complete rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Mijn Xperia T heeft de laatste tijd oplaad kuren. Hij laadt niet op als hij volledig uit is (met behulp van bijgeleverde sony lader). Het lijkt alsof hij daarmee begint maar 's morgensvroeg is hij nog gewoon leeg. De lader is ook koud.
Hij laadt alleen als ik hem aan heb.

Net ging hij uit, batterij stond op 0%. Ik doe de lader erin en begint niet te laden.
Vervolgens start ik de telefoon op met de lader erin en ja hoor 17% en hij laadt ook weer.

Iemand een idee? Batterij op?
De T is nu 1,5 jaar oud ongeveer en zit normaal niet constant aan de lader.
Laad meestal de telefoon weer op als de batterij aangeeft dat hij volledig leeg is en het toestel uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
GRUMBLER schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:35:
Mijn Xperia T heeft de laatste tijd oplaad kuren. Hij laadt niet op als hij volledig uit is (met behulp van bijgeleverde sony lader). Het lijkt alsof hij daarmee begint maar 's morgensvroeg is hij nog gewoon leeg. De lader is ook koud.
Hij laadt alleen als ik hem aan heb.

Net ging hij uit, batterij stond op 0%. Ik doe de lader erin en begint niet te laden.
Vervolgens start ik de telefoon op met de lader erin en ja hoor 17% en hij laadt ook weer.

Iemand een idee? Batterij op?
De T is nu 1,5 jaar oud ongeveer en zit normaal niet constant aan de lader.
Laad meestal de telefoon weer op als de batterij aangeeft dat hij volledig leeg is en het toestel uitgeschakeld wordt.
Ik zou als ik jou was even kijken of je het met een andere lader kunt proberen want het zou net zo goed kunnen dat je lader stuk is. Als ie t met een andere lader gewoon doet ligt het dan wel aan je accu, dan wel aan je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Ook met een andere lader precies hetzelfde probleem, laadt niet als het toestel volledig leeg is....
Accu of aansluiting dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
GRUMBLER schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:27:
Ook met een andere lader precies hetzelfde probleem, laadt niet als het toestel volledig leeg is....
Accu of aansluiting dus?
Ja, daar ben ik wel bang voor. Het laatste wat je nog zou kunnen proberen is de telefoon een factoryreset geven, kijken of dat wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
We gaan nu de tweede week februari in nog steeds geen spoor van de 4.3 update, je kan trouwens alleen via windows 7 upgraden via Seus en PCC , dit betekend dat mijn laptop ook in de wacht staat om naar Windows 8.1 te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
videoman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:24:
We gaan nu de tweede week februari in nog steeds geen spoor van de 4.3 update, je kan trouwens alleen via windows 7 upgraden via Seus en PCC , dit betekend dat mijn laptop ook in de wacht staat om naar Windows 8.1 te updaten.
Snap inderdaad niet dat dit nog niet is gefixed. Fastboot en Flashmode werken beide niet in W8.1
Ik heb Ubuntu moeten installeren om alsnog een kernel te kunnen flashen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20
Ik was het wachten zat en heb dit weekeind de 4.3 van XDA maar eens geinstalleerd. Het ziet er weer heel netjes uit.
Ik had enorm last van de bug waarbij muziek random stopte met spelen (walkman & spottify) maar het ziet er naar uit dat die opgelost is. (klopt op hout...)

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

hommer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 06:32:
[...] de 4.3 van XDA maar eens geinstalleerd. [...]
Welke dé 4.3? ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Ik ben eigenlijk al zeer tevreden met de standaard ROM van Sony (itt wat HTC me op mijn vorige phone leverde) en hoef niet zo nodig alle fancy shit en heb dus deze geinstalleerd.
Hij ziet er erg standaard 'Sony' uit in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Wat vinden we van dit bericht, ok het is een gerucht maartoch...

nieuws: Gerucht: Google keurt Androids met 4.1 of ouder niet langer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Leuk, maar je hebt er niks aan voor bestaande toestellen. Geldt alleen voor nieuwe

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

hommer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:32:
Ik ben eigenlijk al zeer tevreden met de standaard ROM van Sony (itt wat HTC me op mijn vorige phone leverde) en hoef niet zo nodig alle fancy shit en heb dus deze geinstalleerd.
Hij ziet er erg standaard 'Sony' uit in gebruik.
Ondervind je daar nog problemen mee, afgezien van die bug bij het laden (heb dat topic de laatste tijd niet meer zo gevolgd)? Als die update nog lang op zich laat wachten wil ik die leak ook wel eens proberen ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

videoman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:24:
nog geen update gezien idd. Heb daarnaast de laatste tijd last van de speaker; deze springt niet aan als ik will bellen via de speaker. Ook niet als ik de koptelefoon erin doe, of er juist uithaal... geen idee waarom, maar het is knap lastig als je je handen vrij wil houden om te typen oid en geen oortje in wil hebben. Iemand die hier ook last van heeft?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Ik denk dat de update niet zo lang meer op zich laat wachten, android 4.3 wordt momenteel voor de SP uitgerold http://www.gsmarena.com/s...ate_is_live-news-7789.php
Maar ok, nu de T/TX/V natuurlijk nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Mad Marty schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:04:
[...]
Ondervind je daar nog problemen mee, afgezien van die bug bij het laden (heb dat topic de laatste tijd niet meer zo gevolgd)? Als die update nog lang op zich laat wachten wil ik die leak ook wel eens proberen ;)
Wat voor problemen doel je op?
Ik had wel wat issues bij de installatie van die ROM, maar verder ben ik nog niets tegengekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door hommer op 12-02-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

hommer schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:17:
[...]

Wat voor problemen doel je op?
Ik had wel wat issues bij de installatie van die ROM, maar verder ben ik nog niets tegengekomen.
Bugs en dergelijke :) Als ik me goed herinner was er een bug met vastlopen wanneer hij tot 100% laadt oid, dat was voor mij nogal een dealbreaker ('s nachts opladen en telefoon gebruiken als wekker ;) ).

Maar het lijkt dat de officiële 4.3 toch aanstaande is, dus ik probeer daar even op te wachten :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Mad Marty schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:42:
[...]

Bugs en dergelijke :) Als ik me goed herinner was er een bug met vastlopen wanneer hij tot 100% laadt oid, dat was voor mij nogal een dealbreaker ('s nachts opladen en telefoon gebruiken als wekker ;) ).
Het batterijverbruik is nauwlijks veranderd, en hij heeft al meermaals aan de lader gehangen tot 100% zonder problemen. Vwb de wekker; ik heb nog zo'n ouderwets ding naast m'n bed staan dus ik kan je daarover niets bevestigen.
Wel hield mijn muziek er zostraks in de trein ineens zonder duidelijke reden weer mee op ..... :X
Maar het lijkt dat de officiële 4.3 toch aanstaande is, dus ik probeer daar even op te wachten :)
Sterkte ;)

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22

Bakbeest

Het beest is los!

Gaat het dan eindelijk gebeuren?!
http://www.xperiablog.net...xpected-today/#more-21197

• silasje1
http://blogs.sonymobile.c...tx-xperia-v-and-xperia-sp

eindelijk!

Vodafone NL en Proximus BE rollen deze update al uit

[ Voor 17% gewijzigd door silasje1 op 13-02-2014 18:41 ]

Verwijderd

Ben benieuwd, ik heb vodafone, maar nog niks ontvangen

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nothing new yet.. Maar ik heb dan ook weer geen idee welke versie ik er ooit opgegooid heb... met customisation R2I, wat de NL zou moeten zijn, hoewel ik nooit Amber Alert messages heb ontvangen...

[ Voor 98% gewijzigd door Bundin op 13-02-2014 20:42 ]

• silasje1
Bundin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:30:
Nothing new yet.. Maar ik heb dan ook weer geen idee welke versie ik er ooit opgegooid heb... met customisation R2I, wat de NL zou moeten zijn, hoewel ik nooit Amber Alert messages heb ontvangen...
Tot nu toe is alleen providerversie wat uit is.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KeHe0q9.png

• Bundin
  • Niet online
Gah, daar gaat mijn plan van een beetje aanprutsen met de nieuwe camera app vanavond.

• silasje1
Bundin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:58:
Gah, daar gaat mijn plan van een beetje aanprutsen met de nieuwe camera app vanavond.
Je kan de FTF download en handmatig flashen als je echt niet kan wachten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2647207
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2647290
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2647102

• Bundin
  • Niet online
Nah, dan flash ik branded meuk op mijn toestel, dat is net niet de bedoeling. Ik wil ook dat Amber Alert aan de gang krijgen dus ik wacht rustig af en kijk over een uurtje of 2 nog of er meer te doen is. En anders morgen of in het weekend. Toch bedankt voor de links though.

Verder is het wachten op de aankondiging van de Z2.. Hoewel de T het prima doet sluit de behuizing bovenaan niet helemaal netjes meer aan, hij kraakt als ik in de linkerbovenhoek knijp en veert mee. Stapje 1 van de aftakeling, vrees ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 13-02-2014 21:20 ]

• silasje1
Begrijpelijk...ik heb ook geen zin in troep. Ik wacht op een versie met recovery en root denk :)

• Verona27
kwakke01 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:59:
[...]

nog geen update gezien idd. Heb daarnaast de laatste tijd last van de speaker; deze springt niet aan als ik will bellen via de speaker. Ook niet als ik de koptelefoon erin doe, of er juist uithaal... geen idee waarom, maar het is knap lastig als je je handen vrij wil houden om te typen oid en geen oortje in wil hebben. Iemand die hier ook last van heeft?
Hier heb ik ook al lange tijd last van. Heel soms doet de speaker het wel, maar meestal niet. Hopelijk is dat opgelost met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:16
Bundin schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:18:
Hoewel de T het prima doet sluit de behuizing bovenaan niet helemaal netjes meer aan, hij kraakt als ik in de linkerbovenhoek knijp en veert mee. Stapje 1 van de aftakeling, vrees ik.
Dit heb ik al zolang ik hem heb. Dacht ook dat dit aftakeling zou zijn, maar dit is nu al meer dan een jaar zo en hij is niet verder achteruit gegaan gelukkig. Blijft wel een apart kraakje dat er zit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:42
silasje1 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:51:
[...]

Tot nu toe is alleen providerversie wat uit is.
[afbeelding]
waar vind je die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepkon
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:31
Voor mij staat de update inmiddels klaar in Sony PC Companion, dus nu backup maken en dan de update draaien.
Ik heb een unbranded telefoon, dus heb dan niet met de provider te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Yup, nu aan 't updaten via SUS.

Zo, mijn gebruikelijke hard reset/cache opschonen er achteraan, toch te vaak gemerkt dat dat een soepeler systeem oplevert na een flash/update.

@ hieronder: geen idee met welke versie ik geeindigd ben, volgens dit topic was het de NL versie maar ik heb nooit een amber alert gehad.

[ Voor 98% gewijzigd door Bundin op 14-02-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Ik bleek een Duitse versie te hebben, dus maar even mijn build.prop aangepast:) Nu aan het installeren!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:25
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
Bovenal klopt het dat nu sony's smart social camera is toegvoegd alsmede stamina modus e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
zeve schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:05:
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
Bovenal klopt het dat nu sony's smart social camera is toegvoegd alsmede stamina modus e.d.
http://blogs.sonymobile.c...x-xperia-v-and-xperia-sp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
daar staat volgens mij alleen duidelijk iets over stamina in maar niet duidelijk over de social camera.
en daar vond ik op xperia blog tegenstrijdijge berichten:

Wel:
http://www.xperiablog.net...s-social-camera-included/

Niet?
http://www.xperiablog.net...xpected-today/#more-21197

vandaar de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik zie inderdaad datzelfde camera-app scherm, met een optie om apps toe te voegen. Dus whatever it is, it's included...
* Bundin leest zich eens in

Maar ik zie niet alle genoemde camera apps, zo is InfoEye nergens te bekennen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bundin op 14-02-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Bundin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:40:
Ik zie inderdaad datzelfde camera-app scherm, met een optie om apps toe te voegen. Dus whatever it is, it's included...
* Bundin leest zich eens in

Maar ik zie niet alle genoemde camera apps, zo is InfoEye nergens te bekennen.
Je kan deze downloaden van de Play Store heb ik begrepen!
AR EFFECT:
Google Play: AR-effect
(weet niet of info eye bestaat maar AR wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Yup, AR en de rest is er, alleen Info Eye niet. Jammer, leek me de enige interessante om eens mee te spelen. De rest geloof ik wel, instagram heeft me ook nooit geboeid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Als je de Info Eye wilt, even downloaden van deze site;)

http://www.xperiablog.net...ft-burst-and-social-live/

Hij werkt gewoon bij mij:)

Edit:

Iemand al gelukt om te rooten zonder te flashen oid? Dus met een script...?

[ Voor 18% gewijzigd door thomskipsp op 14-02-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Hebben er meer mensen last van dat widgets niet meer willen laden in de normale Xperia launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren via Sus de 4.3 update gedaan. Installatie ging goed, ik heb alleen last van spontane reboots. Is nu al 4 of 5 keer gebeurt, daar had ik nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Hoe doe je de hard reset en de cache opschonen?
Want ik kan die toetsencombi niet vinden of reageert hij niet meer op

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 08:21
Is ie ook al uit voor de V? En moet ik nog een bepaalde regio kiezen bij installeren PC companion om de update te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 12:54
Vanmorgen ook de update gedaan. Helaas werkt nu bluetooth niet meer. Staat uit en wil niet aan.
Ook bij reboot een melding dat NFC firmware wordt geupdate, welke vervolgens mislukt.
Meerdere mensen die dit gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de bluetooth nog wel en NFC update is wel gelukt. Heb alleen sinds mijn vorige bericht alweer drie reboots gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Alles werkt hier goed. Geen enkele reboot gehad nog.
Al eens geprobeerd het toestel te resetten of de FTF te flashen met Flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Hier nog steeds geen update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Heb je een branded toestel?

Bij mij zijn er nu ook geen problemen meer, voor zover ik het nu kan overzien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Ik heb een generic rom met als code 1262-6309 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Vanavond ook de update geïnstalleerd.
Unbranded toestel. Geen problemen.
Ik moest wel Poweramp verwijderen en opnieuw installeren omdat Poweramp de muziekbestanden niet meer kon vinden. Na herinstallatie alles weer okee.

[ Voor 8% gewijzigd door frjemd op 15-02-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:16:
Is ie ook al uit voor de V? En moet ik nog een bepaalde regio kiezen bij installeren PC companion om de update te kunnen doen?
Als je in Singapore, Zweden of ik meen India woont dan heb je em al geloof ik. Maar ik vermoed dat ze nog wat aanpassingen als NL-alert er in moeten sleutelen/testen en bijvoorbeeld T-Mobile is in Nederland ook traag met de Xperia T (bij Vodafone en KPN is ie al wel uit). Met een programmaatje van de XDA-site kan je checken voor welke versie de update online staat (wat bij de 'V' nog niet storm loopt en zelfs de SP update van een paar dagen geleden is nog lang niet overal uitgerold). Ik vermoed dat er nog wel een paar dagen overheen gaan voordat hij te downloaden is via de PC. Hier is dat programmaatje te vinden (windows .exe). Je kan je versie vinden in het 'service menu' door in de 'dialer' *#*#7378423#*#* in te toetsen.

http://www.xda-developers...th-xperia-update-checker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

Gister de update ook geïnstalleerd voor mijn t. Vannacht een battery drain gehad en krijg hem niet meer aan. Tape er op en handmatig laden werkt niet meer, omdat hij op een gegeven moment zelf gaat starten maar nog te leeg is om verder te komen dan pincode scherm.

Edit:

Probleem heeft zich spontaan opgelost door te rommelen met verschillende laders. Hoe precies weet ik nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door prime9391 op 16-02-2014 10:51 ]

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prime9391 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:38:
Gister de update ook geïnstalleerd voor mijn t. Vannacht een battery drain gehad en krijg hem niet meer aan. Tape er op en handmatig laden werkt niet meer, omdat hij op een gegeven moment zelf gaat starten maar nog te leeg is om verder te komen dan pincode scherm.

Edit:

Probleem heeft zich spontaan opgelost door te rommelen met verschillende laders. Hoe precies weet ik nog niet.
Je moet een lader hebben met een vermogen van meer dan 1,5A. Dat is sowieso handig om verschillende redenen, de telefoon laadt sneller, maar als hij leeg is hoef je hem ook geen voorsprong te geven met laden maar kan je meteen verder met wat je aan het doen was (de lader is zwaar genoeg om meer vermogen te leveren dan je verbruikt, waardoor de telefoon blijft opladen). Trust heeft een fijne lader met ik meen 2x2,1A of zelfs 2,4A (veel laders van bijvoorbeeld 600mA of 1000mA met twee poorten delen het vermogen - waardoor je bijvoorbeeld als je op reis bent zelfs na een nacht de spullen maar half opgeladen zijn.. 300mA of 500mA per poort is echt maar 1/5e of 1/3e van wat de meegeleverde 1500mA levert). Kan dus geen kwaad om een wat zwaardere lader onder handbereik te hebben. Nadeel van de Trust is weer dat het gewicht relatief hoog is voor een reislader.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Iemand trouwens enig idee waar de screenshot optie is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verona27 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:48:
Iemand trouwens enig idee waar de screenshot optie is gebleven?
Dat was een combinatie geworden van een van de volume-toetsen en lock volgens mij. Zou je even moeten proberen (las het ergens in een changelog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Klopt, de combi power-vol. down is nu een screenshot nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
thomskipsp schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:52:
Vreemd, dat lijkt bij mij niet te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update nog maar een keer gedaan, hij zet nu de back up terug. Hopelijk is hij nu stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:11:
Update nog maar een keer gedaan, hij zet nu de back up terug. Hopelijk is hij nu stabieler.
En daarom doe ik eigenlijk standaard een hard reset + clear cache na een flash. Geleerd toen ik veel custom roms op mijn ouwe TyTN II en Desire uitprobeerde. Geen hard reset en wipe van alle bestanden leverde bijna zonder uitzondering een instabiel(er) systeem op.

De belangrijke files ff backuppen (geen apps, alleen userfiles) en terugzetten, kost misschien 5min extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 20:12
Wat is dit voor gekkigheid dat je niet met Windows 8 kunt updaten via PC companion? Windows 8 is al anderhalf jaar voor de consument beschikbaar! Ik ken niemand die een oudere Windows draait, dus ik kan nog niet updaten, ondanks dat de update klaarstaat. Weet iemand of er nog een OTA update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
FSte schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:01:
Ik ken niemand die een oudere Windows draait,
* Nnoitra , aangenaam.
1x Windows Vista en 1x Windows7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Eigenlijk is dat sinds Android 4.0 een combinatie die standaard beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
hommer schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Eigenlijk is dat sinds Android 4.0 een combinatie die standaard beschikbaar is....
Check, maar sony had er zelf iets van gebrouwen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 12:54
Nog niet echt blij met de update. Na harde reset doet nu de bluetooth het wel, maar de koppeling met de auto is niet optimaal. Adresboek wordt niet meer overgenomen.
Ook houdt de batterij het nu nog minder lang uit. Uurtje of 10 met minimaal gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb geen klachten tot zover. BT gebruik ik niet, wifi werkt naar behoren, met licht gebruik doet ie 't ~36 uur, bij normaal gebruik gaat ie iedere avond aan de lader om de volgende dag niet halverwege zonder te zitten.

Ik merk weinig verschil in snelheid of stabiliteit, het werkt zoals het werkte: goed. Beetje met de camera aangeprutst maar die blijft moeite hebben met goed focussen zodra ik iets anders wil dan buiten bij daglicht. Dat is de hoofdreden dat ik een nokia 1020 overweeg, al zou ik Android (lees: swiftkey) wel gaan missen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 17-02-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:22:
Ik heb geen klachten tot zover. BT gebruik ik niet, wifi werkt naar behoren, met licht gebruik doet ie 't ~36 uur, bij normaal gebruik gaat ie iedere avond aan de lader om de volgende dag niet halverwege zonder te zitten.

Ik merk weinig verschil in snelheid of stabiliteit, het werkt zoals het werkte: goed. Beetje met de camera aangeprutst maar die blijft moeite hebben met goed focussen zodra ik iets anders wil dan buiten bij daglicht. Dat is de hoofdreden dat ik een nokia 1020 overweeg, al zou ik Android (lees: swiftkey) wel gaan missen.
Ik blijf problemen houden met het spontaan rebooten. Je hebt het over het opruimen van het cache na de installatie, maar hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verona27 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
Hebben er meer mensen last van dat widgets niet meer willen laden in de normale Xperia launcher?
Daar had ik last van, had de widgets verwijderd en weer toegevoegd, en ze deden het weer! (Bij mij o.a. TuneIn Radio & Sony Walkmann)
Jammer dat die optie verdwenen is wanneer je de aan/uit-knop indrukt, ik vond dat wel handig :')

Verder ziet 't er best netjes uit, behalve één ding dat ik nu best wel erg mis:

Eerst was het zo dat vanuit het lockscherm je naar links kon swypen om Audio te beluisteren en naar rechts om een foto te maken. Het naar rechts swypen is er nog, maar met naar links swypen kan ik helaas de Walkmann-app niet meer starten :(

De Camera-app ziet er wel netjes uit. Verder nog even afwachten wat ik nog meer tegenkom aan plus & minpunten.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
GS88 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Daar had ik last van, had de widgets verwijderd en weer toegevoegd, en ze deden het weer! (Bij mij o.a. TuneIn Radio & Sony Walkmann)

[...]

Jammer dat die optie verdwenen is wanneer je de aan/uit-knop indrukt, ik vond dat wel handig :')

Verder ziet 't er best netjes uit, behalve één ding dat ik nu best wel erg mis:

Eerst was het zo dat vanuit het lockscherm je naar links kon swypen om Audio te beluisteren en naar rechts om een foto te maken. Het naar rechts swypen is er nog, maar met naar links swypen kan ik helaas de Walkmann-app niet meer starten :(

De Camera-app ziet er wel netjes uit. Verder nog even afwachten wat ik nog meer tegenkom aan plus & minpunten.
Maar je kunt nu widgets aan je lock scherm toevoegen dus als t goed is ook de walkman app, ik gebruik hem zelf niet maar zou volgens mij wel moeten kunnen.

En wat betreft de niet werkende widgets, ik heb ze niet verwijderd en opnieuw erin gezet maar gewoon een reboot gedaan en toen deden ze het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Heb eindelijk de update 4.3 erop staan, misschien nog even wat tips,

1. Heb de instalatie gedaan op een schone telefoon dus geheugen leeghalen en een fabrieksreset doen, daarna updaten , nadeel is dat alle aps er weer opmoeten.

2. Het is me gelukt met SUS via windows 8 doo SUS in de Windows 7 compatibiliteitsmodus
te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verona27 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:14:
[...]
Maar je kunt nu widgets aan je lock scherm toevoegen dus als t goed is ook de walkman app, ik gebruik hem zelf niet maar zou volgens mij wel moeten kunnen.
Klopt, dat zag ik meteen al, maar helaas de Walkman app (nog) niet :/

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de "Xperia V'-update geïnstalleerd. Het maken van screenshots heb ik nog niet uit kunnen vogelen (lock + volume-down werkt niet zoals Verona27 ook al aangaf).
Verder is er gebeurd waar ik al een beetje bang voor was (eerder was dat ook al het geval na een update naar 4.3 van de Z-Ultra). De eerste keer komen de DLNA-apparaten in het netwerk (via wifi) keurig in de Walkman (en throw-functie) naar voren, maar vervolgens zijn ze weg daarna en vindt ie alleen nog maar bluetooth apparaten (AD2P-headset en een dongle waarnaartoe audio gestreamd kan worden in een Linux-apparaat). Op zich heb ik er nog een andere app opstaan die DLNA kan streamen, maar de walkman-app vind ik eigenlijk toch fijner. Heeft iemand uitgevonden hoe de Walkman DLNA-apparaten kan vinden (en blijven vinden ?). Ik heb heel wat settings doorzocht en ik hoop niet dat het een bug is (maar de Xperia Z-Ultra had dus precies hetzelfde.. misschien zie ik toch iets over het hoofd).

Edit: ik heb toch een screenshot kunnen maken maken lock + vol-down - eerder lukte het niet, maar even vasthouden en toen deed ie het toch.

Edit 2: Na het starten van de 'Movies'-app duiken ook in Walkman de DLNA-apparaten weer op en werkt het verder prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:16:
Ik heb net de "Xperia V'-update geïnstalleerd. Het maken van screenshots heb ik nog niet uit kunnen vogelen (lock + volume-down werkt niet zoals Verona27 ook al aangaf).
Verder is er gebeurd waar ik al een beetje bang voor was (eerder was dat ook al het geval na een update naar 4.3 van de Z-Ultra). De eerste keer komen de DLNA-apparaten in het netwerk (via wifi) keurig in de Walkman (en throw-functie) naar voren, maar vervolgens zijn ze weg daarna en vindt ie alleen nog maar bluetooth apparaten (AD2P-headset en een dongle waarnaartoe audio gestreamd kan worden in een Linux-apparaat). Op zich heb ik er nog een andere app opstaan die DLNA kan streamen, maar de walkman-app vind ik eigenlijk toch fijner. Heeft iemand uitgevonden hoe de Walkman DLNA-apparaten kan vinden (en blijven vinden ?). Ik heb heel wat settings doorzocht en ik hoop niet dat het een bug is (maar de Xperia Z-Ultra had dus precies hetzelfde.. misschien zie ik toch iets over het hoofd).

Edit: ik heb toch een screenshot kunnen maken maken lock + vol-down - eerder lukte het niet, maar even vasthouden en toen deed ie het toch.

Edit 2: Na het starten van de 'Movies'-app duiken ook in Walkman de DLNA-apparaten weer op en werkt het verder prima.
Goed om te horen dat het al allemaal opgelost is! Ik zat inderdaad ook een beetje te priegelen met die screenshot optie maar je moet de toetsencombi gewoon wat langer inhouden zoals je zelf al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er achter dat de update waarschijnlijk niet voor de reboots zorgt, maar de simkaart. Als hij de hele nacht heeft gelegen, of hij ligt op tafel is er niks aan de hand. Maar in mijn broekzak gebeurt het wel. Nu zag ik toen ik hem wat schudde dat hij aangaf "simkaart ontkoppeld, opnieuw opstarten" of zoiets. Ga nu eerst een nieuwe sim aanvragen, ik hoop dat het daarmee opgelost is. Anders moet hij gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
Nog een kleine vraag aan degene die hun Xperia T hebben geupdated.
Ik lees hier en daar dat een aantal mensen last hebben dat als hun telefoon oplaadt tot 100% dat deze zich hierna zelf uitschakelt. Hebben de mensen hier in Nederland daar ook last van? Zo ja is dit na een paar keer verholpen of blijft het probleem aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laden doet hij prima, leg hem 's nachts aan de lader en staat 's ochtends keurig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:57:
Ik lees hier en daar dat een aantal mensen last hebben dat als hun telefoon oplaadt tot 100% dat deze zich hierna zelf uitschakelt. Hebben de mensen hier in Nederland daar ook last van? Zo ja is dit na een paar keer verholpen of blijft het probleem aanwezig?
Was dat niet een bugje die in de gelekte 4.3 update zat (en wat waarschijnlijk de reden was dat deze toendertijd niet live is gezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:57:
Dit heb ik een keer gehad (na de eerste keer opladen was hij 's ochtends uit), maar ik heb wel de CE versie erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
KoekjevanLU schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Dit heb ik een keer gehad (na de eerste keer opladen was hij 's ochtends uit), maar ik heb wel de CE versie erop gezet.
klein vraagje wat is de CE versie en hoe kan ik zien wat voor versie ik nu heb (4.1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
zeve schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:59:
[...]
klein vraagje wat is de CE versie en hoe kan ik zien wat voor versie ik nu heb (4.1.2)
De Centraal Europese versie (kan ook gewoon op nederlands).

Ik weet zo snel niet meer hoe je er precies komt (is denk ik in de start-post wel te vinden), maar dat kun je in het service menu terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Bundin schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:51:
[...]

En daarom doe ik eigenlijk standaard een hard reset + clear cache na een flash. Geleerd toen ik veel custom roms op mijn ouwe TyTN II en Desire uitprobeerde. Geen hard reset en wipe van alle bestanden leverde bijna zonder uitzondering een instabiel(er) systeem op.

De belangrijke files ff backuppen (geen apps, alleen userfiles) en terugzetten, kost misschien 5min extra.
Kan je kort aangeven hoe je een hard reset + clear cache doet? Waar moet ik kijken voor de userfiles?
Of misschien nog makkelijker voor jou een linkje naar een handleiding?

Al jaren geen update van een mobiel gedaan, wil het graag in 1 keer goed doen.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste