Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
Zijn er hier mensen die bepaalde specifieke roms gebruiken om snelheidsredenen of betere batterijduur? Zoja, ik zou graag willen weten welke roms jullie kunnen aanraden. Ik heb een lockedbootloader maar hij is wel geroot met cwm... Ik opteer voor batterijduur en stabiliteit. Ik ben het beu dat die google services zoveel batterij vraagt. Het helpt om manueel die locationmanager af te zetten, maar die start zich na enkele uren gewoon terug weer op. Heb mij ook overal afgemeld bij google+ etc omdat ik het toch niet gebruik. Ik haal nu 3 dagen met 3uur schermtijd op Xperiment rom. Maar die google services is nog altijd de grootste batterijverbruiker.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik heb met behoorlijk wat roms geëxperimenteerd, maar die 3 dagen met 3uur heb ik nog bij geen enkele rom gehaald. Ik ben al blij als ik overdag niet moet bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Veel android smartphones kunnen echt makkelijk 4 dagen meegaan met licht gebruik. 3uur schermtijd etc. Het is gewoon belangrijk al die google services af te zetten. Ik heb zelfs google search uitgeschakeld bij de apps en wanneer ik nu bij batterijstatistieken kijk, zie ik dat google services teruggedrongen is tot slechts 5% van het totaal. Vroeger was dat zelfs 60 tot 70%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Op welke manier kun je die google services makkelijk uitschakelen? Heb wel Google Now al uitgeschakeld, maar blijf nog steeds Google Services op 40% houden...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb er lang mee geworsteld maar sinds gisteren heb ik bij "instellingen > apps > 3 keer naar links swipen.. En daar zie je de lijst van ALLES dat er op uw telefoon staat. Daar heb ik google zoeken afgezet (en ook veel andere zaken een paar weken terug in deze thread). Maar bij google zoeken gingen mijn google services enorm hard terug in percentage. Vraag mij niet hoe :)

Ook alle locatieservices uitschakelen zorgt ervoor dat het batterijverbruik sterk terug gedringd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Unrealiac op 02-09-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Maar ik vind google now, push mail, agenda synchronisatie, facebookmeldingen, constante 3g etc. wel echt de kortere batterijtijd waard. Anders kan je imho beter geen smartphone kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 02-09-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Teun_2 schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:52:
Maar ik vind google now, push mail, agenda synchronisatie, facebookmeldingen, constante 3g etc. wel echt de kortere batterijtijd waard. Anders kan je imho beter geen smartphone kopen.
Fixed ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ja, dat is voor ieder zijn keuze. Ik surf graag aangenaam, luister muziek en kijk graag een serietje op mijn telefoon. Whatsapp en bellen horen daar ook bij natuurlijk. Email bekijk ik sporadisch eens wanneer ik iets verwacht. Facebook houd ik mij op mijn telefoon liever niet mee bezig.

Natuurlijk een spelletje in de wachtkamer komt ook eens voor. Zo heeft ieder zijn eigen belevingen. Maar veel zaken die google implementeert heb ik gewoon niet nodig en dus zijn ze voor mij nutteloze batterijzuipers. Ik weet dat ik hier niet de enige in ben dus post ik mijn bevindingen ook eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb de Xperia T nu sinds januari. Heb wel het idee dat de accu nu al minder goed begint te worden. Toen ik de telefoon pas had kon ik makkelijk een hele dag doorkomen, met gemiddeld gebruik.
Nu haal ik vaak het einde van de dag niet (6:30 tot 23:00) zonder tussendoor nog een keer bij te laden.
Als ik dan naar het batterij gebruik kijk dan is Android besturingssysteem vaak de grootste gebruiker. Hebben jullie die ervaring ook?
Bij de HTC toestellen die ik hiervoor had duurde het toch wel langer voor de accu achteruit ging.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb geen issues met mijn T, de accu moet van 0700 tot 0000 zijn ding doen, met altijd 3G aan (zeer incidenteel wifi). Geen intensief gebruik, maar ik hou zo'n 35-40 procent over. Als ik 'm wel intensiever gebruik haal ik de avond nog, maar dan wil ie wel eens rond de 15% eindigen. Ik heb het maar één keer meegemaakt dat ie uitviel maar dat was halverwege dag 2, vergeten bij te laden.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik denk erover om de V aan te schaffen, maar heb nog wel wat vragen waar ik geen goed antwoord op vind.

De bedoeling is om 'm voornamelijk te gebruiken als dashcam in de vrachtwagen (ik wil geen extra dashcam meesjouwen en de telefoon moet tóch al altijd mee), dus zijn een paar dingen erg belangrijk:

1) Klopt het dat de V mechanische beeldstabilisatie heeft en de T digitale? En is mechanisch een voordeel t.o.v. digitaal?

2) Is er iemand die deze telefoon als eens als dashcam heeft gebruikt? Mogelijk met Dailyroads of Videoreg?

3) hoe zijn de FULL HD video opnamen na zonsondergang (m.n. in stads omgeving met straat/kunstlicht)?

Specs lijken prima, maar ja, de praktijk he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Iemand ik ben er ook wel erg nieuwsgierig naar.

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
De kleine app "Notities" werkt niet meer nadat ik die gestopt had. Als ik het nu opstart krijg ik de melding "geen toegang tot de applicatie Notities".

Heb het volgende geprobeerd: Notitie app verwijderen en daarna "Kleine applicaties installeren vanuit" "Geïnstalleerde kleine applicaties". Het pictogram komt weer als kleine app naar voren maar de melding blijft. In de Play store kan ik de app niet vinden.

Iemand een idee hoe deze werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Ik heb een Xperia V en de laatste tijd, week, heb ik dat mijn batterij een stuk sneller leeg is. Iemand een tip om er achter te komen wat mijn telefoon leegzuigt?
Ik heb al zitten zoeken tussen de apps, maar zonder gelukt tot dus ver.

Oh ja, en daarnaast crashed hij best vaak... (loopt vast en start opnieuw op)

Ik zag net een aantal Xperia V vragen. Helaas weet ik niet het antwoord, gebruik het allemaal niet. Maar zou eens opnames kunnen maken na zonsondergang en zien hoe het eruit ziet. Fotograferen na zonsondergang vond ik zelf wel beetje tegenvallen, overigens. Maar het is ook een telefoon en geen fotocamera.
Verder ben ik ook erg tevreden over het toestel. Vergelijk ook eens met de Xperia ZR, die is weer iets nieuwer...

[ Voor 5% gewijzigd door Kwesiq op 02-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:40

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kwesiq schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:51:
Ik heb een Xperia V en de laatste tijd, week, heb ik dat mijn batterij een stuk sneller leeg is. Iemand een tip om er achter te komen wat mijn telefoon leegzuigt?
Ik heb al zitten zoeken tussen de apps, maar zonder gelukt tot dus ver.

[...]
BetterBatteryStats :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Helaas sinds afgelopen zaterdag de eerste vervelende ervaring met mijn Xperia T:
Toestel uitgevallen en met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Uiteraard net na het moment dat de klantenservice van Hi sluit.
Heb de volgende dingen geprobeerd:
- Vol+ en powerknop: geen resultaat
- Vol+, powerknop en cameraknop: geen resultaat
- Toestel >24uur in de lader: geen resultaat
- Toestel koppelen aan pc met Sony drivers: geen resultaat
- Toestel koppelen aan pc zonder Sony drivers: geen resultaat

Toestel lijkt niet eens naar de kernel te booten. Normaliter gaat namelijk bij het aansluiten van de lader bij uitgeschakeld toestel eerst het scherm aan, komt vervolgens het Sony logo in beeld en daarna het accusymbool. Op dat moment begint ook de rode laadindicatie te branden. Bij mij ging bij het aansluiten van de oplader direct de rode laadindicatie branden...

Toestel is gisteren opgehaald en naar Teleplan gestuurd. Direct ook maar gevraagd de achterkant te vervangen omdat daar de soft-touch laklaag lostlaat. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat er allemaal aan gedaan gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een Xperia T, vorig toestel LG Optimus Black.
De Optimus Black (android 4.0.4) had als nadeel de snelheid (lees traagheid) en bijna elke dag werd de SIM kaart ontkoppeld.
Dan denk je met je nieuwe toestel van alle problemen verlost te zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo.
GPS werkt niet altijd op MyTracks.

Wat ik nog vervelender vind is dat er geen mooi instellingenmenu bovenaan het scherm staat.
Op de Optimus kon je alle instellingen door links en rechts te vegen zien.
Ik heb ook een HTC Desire met android 4.2.2 en op dat instellingenscherm komen duidelijke knoppen tevoorschijn.

Bij de Xperia T kan je die knoppen wel via een widget tevoorschijn toveren, maar niet via het instellingen.
Kan iemand mij vertellen hoe dat aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, nog iets over snel leeglopende batterijen.
In de Xperia kan je instellen dat WiFi en Data automatisch wordt uitgeschakeld als het toestel niet gebruikt wordt. (zeg maar een automatische vliegtuigstand)
Verder gebruik ik sinds lange tijd Maxthon Task Killer, dan weet je dat er, behalve wat Sony zelf perse actief houdt, geen apps meer op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Over mijn snel leeglopende batterij van mijn Xperia V:
- met name bij het aanstaan van WiFi loopt de batterij snel leeg. 3G valt wel mee.
- Op 30% gaat de telefoon uit (wanneer ik kijk naar de batterij status zie je op 30% rechte lijn naar 0% (30 -> 0 in paar seconden zeg maar)), wanneer WiFi aanstaat. Vanochtend WiFi aangezet bij batterij op 29%, geeft meteen leeg aan en gaat automatisch uit.

Ik snap er niets van... tot 2 weken geleden had ik dit probleem niet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:54:

GPS werkt niet altijd op MyTracks.
Welke problemen ervaar je met GPS? Zelf hier geen enkel probleem namelijk.
Wat ik nog vervelender vind is dat er geen mooi instellingenmenu bovenaan het scherm staat.
Op de Optimus kon je alle instellingen door links en rechts te vegen zien.
Ik heb ook een HTC Desire met android 4.2.2 en op dat instellingenscherm komen duidelijke knoppen tevoorschijn.

Bij de Xperia T kan je die knoppen wel via een widget tevoorschijn toveren, maar niet via het instellingen.
Kan iemand mij vertellen hoe dat aangepast kan worden.
Niet - dit zit gewoon niet in de stocklauncher van Sony. Je kunt een andere launcher proberen, of inderdaad met iets als Google Play: Power Toggles inderdaad zulke shortcuts toevoegen. Voordeel van iets als Power Toggles is dat je zelf helemaal kunt bepalen welke shortcuts gebruikt worden.
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:58:
O ja, nog iets over snel leeglopende batterijen.
In de Xperia kan je instellen dat WiFi en Data automatisch wordt uitgeschakeld als het toestel niet gebruikt wordt. (zeg maar een automatische vliegtuigstand)
Verder gebruik ik sinds lange tijd Maxthon Task Killer, dan weet je dat er, behalve wat Sony zelf perse actief houdt, geen apps meer op de achtergrond draaien.
WiFi is imho niet zo'n ontzettende battery-drainer, voornamelijk 2G versus 3G en uiteraard het scherm.
Oh, en lees vooral ook bijvoorbeeld http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-them, http://www.droid-life.com...nd-why-you-dont-need-one/ en/of http://www.mlove.com/are-...-your-android-device.html. Taskkillers zijn juist funest voor battery-life, gebruik iets als BetterBatteryStats om er achter te komen wat je batterij draint, en bijvoorbeeld Greenify om apps te hibernaten.
Kwesiq schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:44:
- met name bij het aanstaan van WiFi loopt de batterij snel leeg. 3G valt wel mee.
- Op 30% gaat de telefoon uit (wanneer ik kijk naar de batterij status zie je op 30% rechte lijn naar 0% (30 -> 0 in paar seconden zeg maar)), wanneer WiFi aanstaat. Vanochtend WiFi aangezet bij batterij op 29%, geeft meteen leeg aan en gaat automatisch uit.

Ik snap er niets van... tot 2 weken geleden had ik dit probleem niet ;-(
Probeer je batterij eens opnieuw te calibreren, zoek even op XDA (kan zelf de juiste post daar even niet vinden :P) waar genoeg tips/apps te vinden zijn om je batterij te calibreren.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Wel vervelend dat de XPERIA T de sd kaart steeds (4e keer) om zeep helpt. Heb die er maar uit gehaald. Schijnt vaker voor te komen. Als ik over 1,5 jaar een nieuwe kan uitzoeken dan zou ik graag zien dat Sony dat tegen die tijd heeft opgelost voor de nieuwe toestellen. Anders byebye Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Dat doet ie van mij nou nooit!

Dus niet voor het gemak even alles toestellen over één kam scheren.
Voor elke gebruiker die een probleem op internet zet, zijn er tientallen zo niet honderden die dat probleem niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Toin schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:27:
Wel vervelend dat de XPERIA T de sd kaart steeds (4e keer) om zeep helpt. Heb die er maar uit gehaald. Schijnt vaker voor te komen. Als ik over 1,5 jaar een nieuwe kan uitzoeken dan zou ik graag zien dat Sony dat tegen die tijd heeft opgelost voor de nieuwe toestellen. Anders byebye Sony.
SD-kaartjes zijn niet de meest betrouwbare dingen. Van elk toestel lees je dit soort verhalen wel, maar meestal is de kaart zelf het probleem. Ik heb al meer dan een jaar een class 4 Sandisk 32GB-kaartje en dat doet het nog steeds.

Ik zou in ieder geval bij class 4 of 6 blijven. Op de telefoon merk je het verschil niet en die kaartjes zijn meestal betrouwbaarder dan class 10 of UHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
Kwesiq schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:44:
An sich is WiFi geen battery drain, maar de Xperia T gaat niet meer rusten als WiFi aanstaat (Google services wakelock). En als je pech hebt blijft hij er in hangen, accu leeg in een nacht niks doen.
Herstart of "fast reboot" lost het dan meestal op.
Hoop toch dat ze dat oplossen met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Ik heb het idee dat het iets anders zou kunnen zijn...

Telefoon valt op ca. 30% uit, sinds twee weken. Wanneer ik de telefoon weer aanzet als die in de oplader zit, zie ik dat hij ook begint met laden op 30%. Het lijkt er op dat ineens de laatste 30% niet meer kan worden gebruikt. Lijkt iets anders dan battery drain...

Op XDA gekeken en lijkt dat je dan je batterij moet kalibreren... Alleen schijn je dan wel je telefoon te moeten rooten of te hebben geroot, klopt dat? Of is er nog een andere manier?

Het probleem oplossen is één, maar wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Kwesiq schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:17:
Ik heb het idee dat het iets anders zou kunnen zijn...

Telefoon valt op ca. 30% uit, sinds twee weken. Wanneer ik de telefoon weer aanzet als die in de oplader zit, zie ik dat hij ook begint met laden op 30%. Het lijkt er op dat ineens de laatste 30% niet meer kan worden gebruikt. Lijkt iets anders dan battery drain...

Op XDA gekeken en lijkt dat je dan je batterij moet kalibreren... Alleen schijn je dan wel je telefoon te moeten rooten of te hebben geroot, klopt dat? Of is er nog een andere manier?

Het probleem oplossen is één, maar wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik quote mezelf even uit een andere thread :)
Mad Marty schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:29:
[...]

2) De charge-powerdown-charge-poweron-powerdown-charge-methode :P http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903 (er staat een waarschuwing bij, ik heb deze methode zonder problemen een paar keer gebruikt)
3) met een simpele app http://www.xda-developers...-calibration-for-android/ (root benodigd, ik ken deze methode zelf niet)
4) de shutdown-and-charge methode ;) en een uitgebreide methode met de Battery Calibration Tool, beide in http://forum.xda-develope...php?p=6805433&postcount=1
3 en 4 hebben inderdaad wel root nodig, maar wie op GoT heeft dat nou niet >:) ;)

noot: het klopt dat er geen 1 is, omdat die methode niet voor kalibreren is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 08-10-2013 13:17 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Laatst online: 10-10-2024
Heb deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2471915 net een dag of 2 draaien. Batterij is best slecht maar rom is heel snel en werkt veel beter dan de stock rom (waar ik vaak memory problemen had). Heb 2 reboots gehad maar elke drie dagen komt er een automatische build uit dus morgen dan maar een nieuwe proberen.

Voor degene met batterij problemen dat hij bij 30% uitvalt:
Ik heb dit ook aantal keer gehad, wat je kan doen is je telefoon uit laten gaan en dan je oplader aansluiten tot hij uitzichzelf aangaat en dan de kabel eruit halen. Als je dit vaak genoeg doet trekt hij vanzelf de batterij helemaal leeg en zal hij niet meer booten of valt hij snel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Ik ga eens het een en ander uitproberen met telefoon en batterij... Mijn dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik heb op mm V het probleem dat mijn SD kaartje niet herkend wordt wanneer ik het toestel aansluit op de PC, terwijl ie in de telefoon nog prima werkt! Interne geheugen ka n ik wel gewoon benaderen en tot voor kort werkte alles nog prima.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Probeer een je USB verbinding veranderen van MTP naar MSC (of net andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
mijn Xperia T begint de laatste tijd steeds wat kuren te krijgen: trillfunctie werkt soms niet of slecht, geluid heeft het al een paar keer niet gedaan...
Telefoon al eens gereset dmv de toets combi maar dit heeft niet geholpen, heb het idee dat het een hardware defect is, dus binnenkort maar eens terug brengen naar de winkel voor garantie (iemand idee hoe lang de standaard garantie is?)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Laatst online: 11:42
2 jaar in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon om de reden dat de accu van mijn HTC Desire S snel leeg is en deze erg traag wordt. Ook zit het geheugen er van vol.

Nu viel mijn oog op de Xperia V, echter lees ik dat de accu duur nogal tegen valt, klopt dat? Ik wil wel met normaal gebruik het einde van de dag kunnen halen waarbij ik niet alle netwerken uit moet zetten om dit te bereiken. Ik wil gewoon kunnen whatsappen en wat internetten gedurende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Ik heb mijn V sinds februari/maart en tot een paar weken geleden had ik niets te klagen over de accu. Altijd wifi en 3G aanstaan en accu ging ongeveer anderhalve dag, soms bijna 2 dagen mee. Beetje internetten en whatsappen, uiteraard wordt er ook wel gebeld en een sporadisch smsje verstuurd.
De laatste weken lijkt de accu maar tot 30% te ontladen, waardoor je dus maar 70% van de accu gebruikt. Blijkbaar een calibratie issue van de batterij.

Wat de oorzaak is, ben ik nog niet achter helaas. Maar het lijkt zich te hebben hersteld en de accu gaat nu wel weer langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik twijfel om een Xperia T aan te schaffen. Uit de pricewatch hier redelijke prijs denk ik. Ik heb momenteel een iPhone 4s en begin het scherm echt te klein te vinden...

Is het nog een fijn toestel?! Maw, is het toestel nog een goede keus, of zijn er serieuze mankementen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb eigenlijk helemaal geen issues met dit ding, behalve dat het scherm wat makkelijker krast dan de htcs die ik hiervoor had. Scherm is wat mij betreft goed genoeg, ding is snel genoeg (maar ik speel amper spelletjes). Hij is misschien qua omvang wat aan de lompe kant. De mijne mag nog een jaartje mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 15:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Bundin schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:34:
Ik heb eigenlijk helemaal geen issues met dit ding, behalve dat het scherm wat makkelijker krast dan de htcs die ik hiervoor had. Scherm is wat mij betreft goed genoeg, ding is snel genoeg (maar ik speel amper spelletjes). Hij is misschien qua omvang wat aan de lompe kant. De mijne mag nog een jaartje mee in ieder geval.
Ik wordt een beetje gek van de accu van mijn huidige toestel (eifoon 4s). Volgens mij is de T een prima gelijkwaardig toestel. Met bovendien een groter scherm. Hoe is de accuduur? Ik gebruik een telefoon best intensief.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 15:09
Ik heb de T nu sinds januari, als opvolger van een HTC Desire HD. Op zich tevreden over het toestel, behalve over de accu. Ik haal nu al niet meer het einde van de dag op één lading. Altijd tussendoor laden. Ik moet wel zeggen dat ik Wifi, 3G en bluetooth altijd aan heb staan. Maar toen ik de T net had, redde ik een hele dag nog wel.
Mijn volgende telefoon, het duurt nog even, zal denk ik geen Sony meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThatGuy2303 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:13:
Ik heb de T nu sinds januari, als opvolger van een HTC Desire HD. Op zich tevreden over het toestel, behalve over de accu. Ik haal nu al niet meer het einde van de dag op één lading. Altijd tussendoor laden. Ik moet wel zeggen dat ik Wifi, 3G en bluetooth altijd aan heb staan. Maar toen ik de T net had, redde ik een hele dag nog wel.
Mijn volgende telefoon, het duurt nog even, zal denk ik geen Sony meer worden.
Doe eens een softwarereset of ga je batterijslupers in de gaten houden ;) Dat kan al enorm veel schelen. Merk bijvoorbeeld dat facebook graag veel CPU wil net als Chrome.

Daarnaast is het powermanagement van Sony binair te noemen :+ Dat is volle kracht of stand-by :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Touchdomex schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:22:
[...]

Doe eens een softwarereset of ga je batterijslupers in de gaten houden ;) Dat kan al enorm veel schelen. Merk bijvoorbeeld dat facebook graag veel CPU wil net als Chrome.

Daarnaast is het powermanagement van Sony binair te noemen :+ Dat is volle kracht of stand-by :+
Het geheugen gebruik van de telefoon overigens ook, bij mij vaker volledig vol dan leeg... Begin er echt genoeg van te krijgen zo, misschien binnenkort maar eens rooten en custom rom zonder memory leaks draaien... Iemand dit toevallig al gedaan ? :9

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Riqy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Het geheugen gebruik van de telefoon overigens ook, bij mij vaker volledig vol dan leeg... Begin er echt genoeg van te krijgen zo, misschien binnenkort maar eens rooten en custom rom zonder memory leaks draaien... Iemand dit toevallig al gedaan ? :9
Ik had het willen doen maar toen moest mijn telefoon weg :'(

Huidige Xperia SP heeft geen Cyanogenmod :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Riqy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Ik gebruik zelf: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2374773
Deze rom is heel stabiel en snel. Geen memory problemen ook.
Zeker een aanrader, heb zelf de walkman app en album app erop gezet, deze miste ik wel van stock.

Iets om zeker in de gaten te houden is OmniROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2482478 (nog in heel vroege fase!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik zal nog eens kijken of een rom van Central Europe verandering biedt, anders ga ik toch voor het rooten met custom rom.

Heb je ergens een link naar handleiding voor dat rooten?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Riqy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:06:
Ik zal nog eens kijken of een rom van Central Europe verandering biedt, anders ga ik toch voor het rooten met custom rom.

Heb je ergens een link naar handleiding voor dat rooten?
Als je een custom rom anders dan gebaseerd op de stock firmware moet je ook je bootloader unlocken: http://unlockbootloader.sonymobile.com/
Hiermee kan je rooten:
http://forum.xda-develope...?p=44141293&postcount=135
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Nnoitra schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:00:
Probeer een je USB verbinding veranderen van MTP naar MSC (of net andersom).
Lukte me niet om dat aan te passen, maar ineens pakt mn laptop m nu weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Kan het eigenlijk kwaad om je bootloader te unlocken als ge geroot bent met een locked bootloader?
Ben ik mijn root kwijt als ik mijn bootlaoder unlock? Kan ik daarna perfect opnieuw rooten? Ik neem aan dat ik daarna ook opnieuw een CWM moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Wanneer je je bootloader unlocked wordt er ook een factory reset gedaan, dus ja, je bent alles kwijt. Rooten en CWM installeren daarna is geen probleem, maar aangezien je je bootloader unlockt, zou ik eerder meteen een custom kernel waar root en een recovery al in zit installeren ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Het lijkt erop dat de Central Europe ROM een nieuwere versie update staat als in de huidige Nederlandse (als de info van de startpost nog klopt tenminste)

Ik heb hier versie 9.1.A.1.141

Kan iemand met een Nederlandse ROM dit nakijken?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Er is inderdaad een 141 update die paar fixes brengt zoals reboots tijdens bellen. Ik heb deze FTF helaas niet beschikbaar. Zelf heb ik de 145 van Orange uit Polen gebruikt: https://docs.google.com/f...2M1ViRTQ/edit?usp=sharing
Zit wel een aantal zinloze apps in maar die kan je disabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Heb wel het gevoel dat de memory leaks met versie 141 al een stuk minder zijn, maar gebruik em nog maar een dag ongeveer. Zodra ik em langer gebruik zal ik hierover een update doen.

Hoe gaat het met de memory leaks in die 145 versie?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Bullseye
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 11:57
Ik zit er al enige tijd aan te denken om de Sony Xperia V aan te schaffen begin november, puur om geld te besparen , maar de ZR is ook nog altijd een optie , zijn de zogenaamde kwaaltjes vervelend genoeg om dit model over te slaan ? Ik koop het toestel los namelijk.

Na een aantal pagina's terug gelezen te hebben denk ik mijn antwoord wel gevonden te hebben !

8)7

[ Voor 16% gewijzigd door M-Bullseye op 23-10-2013 19:16 . Reden: Antwoord gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Telefoon inmiddels geroot en draaiende op Cyanogenmod 10.1.3

Wat een verademing, de telefoon is eindelijk weer zo snel als ie zou moeten zijn :D

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
M-Bullseye schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:28:
Ik zit er al enige tijd aan te denken om de Sony Xperia V aan te schaffen begin november, puur om geld te besparen , maar de ZR is ook nog altijd een optie , zijn de zogenaamde kwaaltjes vervelend genoeg om dit model over te slaan ? Ik koop het toestel los namelijk.

Na een aantal pagina's terug gelezen te hebben denk ik mijn antwoord wel gevonden te hebben !

8)7
Heb de V en bevalt prima! Geen last van kwaaltjes, mooi toestel en snel zat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Bullseye
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 11:57
jap85 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:05:
[...]

Heb de V en bevalt prima! Geen last van kwaaltjes, mooi toestel en snel zat :-)
Ja ? geen last van korte accuduur of iets dergelijks.. naja ik heb nog eens zitten na denken, op werk had iemand een Iphone 4s , en dat is 3.6 inch scherm met 640p res in die trend , wel degelijk kwa formaat echt wel super en res gepasselijk al heb ik niets met apple verder, andere opties voor mij zouden 4.3 inch met 540p zijn of 4.6 of 4.7 inch meet 720p wat ik weer te groot vind ( Xperia SP ). Verder wil ik ook een smart watch erbij dus moet niet meer dan 300e zijn. Dus ja :P , en stiekem ben ik ook wel tevreden met het waterdichte ontwerp omdat ik nog weleens een regenbui tref bij het fietsen.

Mocht er inderdaad nog een keer iets zijn dan is er altijd de mogelijkheid om de accu te vervangen als het zover is, of gewoon fixes uitproberen , cyanogen mod lijkt mij ook wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Een paar weken geleden kwam ik met wat vragen in verband met de accuduur van mijn V. Telefoon viel uit op 30% en daarnaast ook erg snel leeg. Alle adviezen bekeken en na een aantal keren de accu volledig 'laten ontladen' en daarna nachtje in de lader te hebben gestopt gaat het weer helemaal prima.
Ruim twee dagen (2 dagen en 17 uur, de laatste paar dagen) op een opgeladen accu!
Zal wel een calibratie probleem zijn geweest (geen flauw idee hoe het is ontstaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik heb onlangs een Xperia T van iemand overgenomen, daar zit TomTom (West Europa) op... nou wil ik een factory reset doen op de telefoon, maar wel de tomtom behouden, is er een methode waarmee dat mogelijk is? Of is het voldoende om een back-up account in te stellen en daarna alles wipen?

ps.: Is er iets bekend over een android update van de Xperia T (of blijft deze op 4.1.2 steken?)..? :9

[ Voor 16% gewijzigd door GS88 op 04-11-2013 12:41 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
GS88 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:35:
Ik heb onlangs een Xperia T van iemand overgenomen, daar zit TomTom (West Europa) op... nou wil ik een factory reset doen op de telefoon, maar wel de tomtom behouden, is er een methode waarmee dat mogelijk is? Of is het voldoende om een back-up account in te stellen en daarna alles wipen?

ps.: Is er iets bekend over een android update van de Xperia T (of blijft deze op 4.1.2 steken?)..? :9
Er wordt deze week meer bekend over de 4.3 en 4.4 updates:
http://www.xperiablog.net...d-4-34-4-plans-next-week/

edit:
We krijgen android 4.3 :D
http://blogs.sonymobile.c...lly-bean-4-3-kit-kat-4-4/

[ Voor 6% gewijzigd door silasje1 op 07-11-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
En ze gaan eerste alle Z devices upgraden naar kitkat. Zou de T daarvoor ook nog in aanmerking komen in een later stadium of is de hoop tevergeefs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Het zal van Qualcomm afhangen. Als Qualcomm de SoC in de T gaat voorzien van drivers voor KitKat ben ik er vrij zeker van dat Sony zal volgen met een update. Als Qualcomm dat niet (of heel laat) gaat doen zou ik er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Dan is er altijd nog hoop op Cyanogenmod met 4.4 :D
Die zijn momenteel ook al met 4.3 bezig voor de Xperia T (versie 10.2)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

AmbroosV schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:54:
Het zal van Qualcomm afhangen. Als Qualcomm de SoC in de T gaat voorzien van drivers voor KitKat ben ik er vrij zeker van dat Sony zal volgen met een update. Als Qualcomm dat niet (of heel laat) gaat doen zou ik er niet op rekenen.
Nou jah.. Ik weet niet of Sony dat ergens belooft of niet, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat ze toestellen updaten naar de nieuwste android versie binnen 18 maanden na de release van dat toestel. Aangezien de Xperia T in september 2012 gereleased is, is deze nog géén 18 maanden oud..

Kan iemand overigens ergens bevestigen (danwel ontkrachten) dat er een termijn van 18 maanden is om de toestellen van de laatste updates te voorzien?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zijn er mensen die CyanogenMod 10.1.3 draaien op hun Xperia T? Zo ja, houdt de accu het langer vol en is er verbetering in snelheid te merken?

Draai momenteel gewoon de orginele firmware maar mijn accu houdt het nog geen dag vol. Vanaf half 8 's morgens tot een uur of zes 's avonds kan ik volhouden maar daarmee is het echt wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Wollie91 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:00:
Zijn er mensen die CyanogenMod 10.1.3 draaien op hun Xperia T? Zo ja, houdt de accu het langer vol en is er verbetering in snelheid te merken?

Draai momenteel gewoon de orginele firmware maar mijn accu houdt het nog geen dag vol. Vanaf half 8 's morgens tot een uur of zes 's avonds kan ik volhouden maar daarmee is het echt wel gedaan.
Ik draaide zelf CM10.1.3. Nu CM10.2 nightlies (wat vergelijkbare battery life heeft meestal). De OMNIrom builds blijken heel goed te zijn en zou deze dan zeker aanraden als er een officele build komt!:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2491451

Stock 145 had vaak geheugen problemen, dit hebben CM en omnirom bijv niet, een goeie keuze om dit te voorkomen en zo een bruikbaarder toestel te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik draai ook CM 10.1.3 en heb het idee dat de batterij redelijk overeenkomt, of zelf beter is als je telefoon weinig gebruikt :)

Heb alleen problemen met alle full screen apps (scherm schokt een paar keer en dan blijft de hele telefoon hangen), kan dit een kernel probleem zijn of is er mogelijk iets met de hardware van de tel aan de hand...

[ Voor 45% gewijzigd door Riqy op 12-11-2013 13:05 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Omnirom icm 3G is een ramp voor batterijgebruik. Ik haal de 6 uur dan niet. Met alleen 2g/wifi is er niets aan de hand.
De S4 mini met dezelfde SOC krijgt de update, dus het zal helemaal van Sony afhangen. Ik vrees ervoor. Mijn Xperia U werd ooit uitgebracht met 2.3 toen 4.0 al uit was en heeft pas laat de update naar 4.0 gehad en niet verder. Ik reken niet op Sony voor het lang ondersteunen. Ik had al niet meer op 4.3 gerekend voor de T. Het heeft ook veeeel te lang geduurd voordat Sony 4.1 uitbracht voor de Ion en S.

[ Voor 76% gewijzigd door Teun_2 op 12-11-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Sterker nog, ik heb momenteel al een Omnirom met 4.4 draaien op mijn Xperia T, dus de drivers moeten er wel voor zijn dan ;) Camera, Wifi, 3G alles werkt gewoon ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik betwijfel ten zeerste of Sony na 4.3 eind dit jaar nog tijd en moeite wil steken in het bouwen van een 4.4 rom voor de T. Ieder dev-uur in een toestel van dan 15 maanden oud kost toch geld. Nieuwe klanten krijg je er niet mee en de reputatie"schade" bij het uitblijven van 4.4 is beperkt. Ze kunnen zeggen dat er al van 4.1 naar 4.3 is gesprongen en andere fabrikanten doen het echt niet beter. En de echte die-hards draaien toch al een custom rom.

Ik dan weer niet, kan me geen nieuwe veroorloven als de garantie komt te vervallen en ie stuk gaat. Ik pruts alleen met wat ik kan vervangen zonder op water en brood te hoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Riqy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:15:
Sterker nog, ik heb momenteel al een Omnirom met 4.4 draaien op mijn Xperia T, dus de drivers moeten er wel voor zijn dan ;) Camera, Wifi, 3G alles werkt gewoon ;)
Dat telt niet. Onafhankelijke dev'ers gebruiken oude code en hacken wat oude delen van een kernel in het nieuwe besturingssysteem. Soms werkt het aardig, maar je kan niet van Sony verwachten dat ze zo aan het hacken gaan. vziw crasht de RIL in omnirom 4.4 en werkt gps ook nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 13-11-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb sinds gisteren omnirom met android 4.4 erop draaien. Op MHL na, werkt alles al. kudo's voor die tilal6991. Een volledig werkende kitkat, nog voor het beschikbaar was voor de nexus 4.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525714

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 15-11-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik zat inderdaad net het topic te lezen, denk dat ik em straks ook maar eens ga proberen :)

Hoe werkt ie tot nu toe? Lees er op XDA veel goede dingen over ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Beetje hetzelfde als omnirom 4.3. Alles prima, net nog een blauw scherm gehad en zolang je geen 3g gebruikt is de batterij prima. Met 3g aan rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
4.4 nieuwe update gister uitgebracht (omniROM)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525714

Lijkt een zeer leuke rom te gaan worden! Nu hopen dat Sony snel de sourcecode van 4.3 online zet zodat onze custom roms stabieler worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Omnirom is echt de bom! Nog nooit zo een soepele rom gehad als deze.

ik gebruik de omnirom build van Thomas, deze is van 13-11 en heeft geen blue screens. Ik wacht dus ook nog maar even met updaten naar tilal's build. Thomas is gestopt met eigen builds en alles is nu centraal in het door silasje genoemde topic.

Overigens heb ik wel veel moeite om TWRP mijn storage te laten herkennen. Zojuist nog de boot.img uit de 19-11 build geflasht via fastboot, maar nog steeds geen external_storage. De vorige keer heb ik een CM10.2 boot.img gebruikt met CWM. Dus er moet wel een hele goede build komen voordat ik weer ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Die TWRP is gefixt met de meest recente build van Tilal. Die 13/11 build gaf bij mok ook blauwe schermen. Ik heb net mijn eigen omnibuild kunnen voltooien en ga volgende week eens kijken welke rom ik wil porten. Ik heb ooit een tijdje met PA gewerkt en die lijkt me wel wat en is er nog neit voor de Xperia T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Teun_2 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:38:
Die TWRP is gefixt met de meest recente build van Tilal. Die 13/11 build gaf bij mok ook blauwe schermen. Ik heb net mijn eigen omnibuild kunnen voltooien en ga volgende week eens kijken welke rom ik wil porten. Ik heb ooit een tijdje met PA gewerkt en die lijkt me wel wat en is er nog neit voor de Xperia T.
PA is er wel maar er wordt niet meer aan gewerkt! En TWRP is idd gefixed, in de 19/11 release is trouwens een rare bug dat soms app verdwijnen als ze op de sd kaart staan. Ik wacht nog even tot de nightlies beginnen !

• Riqy
(jarig!)
Sinds vorige week ook die 4.4 Omnirom draaien, loopt echt lekker. Die problemen met TWRP komen me bekend voor, ik heb al tot 2 keer toe de zip files op een sd kaartje moeten zetten omdat mijn interne geheugen niet goed herkend wordt...

Moet wel zeggen dat die versie van de 13e beter liep als de nieuwe van de 19e, denk dat ik die ook maar weer terug flash 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Riqy op 21-11-2013 13:49 ]

My iRacing

• silasje1
Mensen die CM nightlies willen proberen doe dit niet! de kernel is stuk sinds 11-15 ! Oftwel je kan dan niet meer booten en moet dan handmatig een kernel zoeken!!!

• Riqy
(jarig!)
Was bij de versie van 11-13 ook al volgens mij ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Via XperiaBlog;
Well it looks like Sony has at least confirmed which handsets it is considering to upgrade to Android 4.4 KitKat via the company’s support pages. Looking at the Xperia SP support page seems to suggest that KitKat is pretty much a dead cert. Checking out the pages for the Xperia ZR, Xperia T, Xperia TX and Xperia V says that Android 4.4 KitKat is “Under Investigation”, which we take to mean it is seeing whether it is viable to make the port. None of this is proof it will happen, but it hopefully gives some insight into the company’s plans.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cWVrVsZ.jpg

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sony Xperia T gebruikers... Ik heb het idee dat mijn telefoon erg traag op laadt, Nu vraag ik me af hoelang jullie telefoon er ongeveer over doet om op te laden. Ik maak gebruik van de originele lader. Of hoeveel procent die ongeveer bij laad in één uur tijd. :)

Jeffrey

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
Als hij nog voor zo'n 20 à 30% vol is leg ik hem meestal aan de lader en op een anderhalf uur à twee uur is hij toch terug volledig opgeladen. Draai wel CM 10.

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchero op 28-11-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Het valt mij op dat de Xperia T niet meer in de update service staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Laatst online: 05-09 22:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ook in mijn Sony Update Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb deze Xperia T nu al een klein jaartje maar ik kan niet zeggen dat ik er echt tevreden van ben. Slecht is hij nu ook weer niet, maar er had veel meer in kunnen zitten. Elke keer opnieuw stoort die kijkhoek mij, alles vervaagt zo rap naar grijs. Waarom gebruikt Sony geen Oled in hun toestellen? Ze zouden er zo'n mooie smartphones mee kunnen maken.

Batterijduur is nu ook niet meteen om over naar huis te schrijven. Dit heb ik gelukkig al kunnen verbeteren door middel van root en de app "disable service" en daar alle nutteloze upload, scanning, ads, services kunnen uitzetten. Google services is hierdoor verdwenen. (let op dat je niet teveel uitzet, anders loopt hij vast of opent de play store of google maps niet meer).

Over de stock rom, nja.. was veel te traag naar mijn goesting en vooral bij het "snel" typen kreeg ik veel haperingen. Dit werd dan ook opgelost door een andere rom. Het is nog steeds niet perfect, maar de typ-lag is toch al verdwenen. Ik ben dan ook van plan om bootloader te unlocken zodat ik nog meer kan aanpassen en nog meer roms kan uitproberen. Na een tijdje heb je het toch wel gehad met altijd diezelfde skin. (hoewel Sony een van de betere skins heeft), ben ik het allemaal een beetje beu.

Desalniettemin, het blijft een mooi toestel van uiterlijk, en daar ben ik gelukkig nog niet naar uitgekeken. Anders had ik hem waarschijnlijk al verkocht. Al is de zoektocht naar een degelijke smartphone niet groter dan 4,5" best moeilijk. En dan liefst zonder dikke randen...

Ik neem aan dat ik garantie onherroepelijk kwijt ben na een unlock bootloader? Mijn huidige root is nog met locked bootloader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Nee, je bent je garantie niet kwijt, mits je je bootloader relocked en een stock rom via PCC flasht. Tenminste, dat is wat ik altijd begreep. Misschien even checken op XDA of dat inderdaad het geval is ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Laatst online: 05-09 12:09
Heb de xperia T nu ook iets meer dan een jaar.

Probleem dat ik nu heb is dat de accu geen dag meer mee gaat, telefoon hapert regematig.

Heb nu sinds kort ook een 2013 nexus 7 tablet met android 4.4 erop en die kale android draait als een tierelier. _/-\o_

Nu wil ik deze ook op mijn xperia T hebben. IS dit makkelijk zelf te doen? Heb hier namelijk (nog) geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Het is niet heel lastig, maar ik zou je zeker aanraden om je goed in te lezen over rooten, het unlocken van de bootloader (als je een ROM wilt gebruiken die niet gebaseerd is op de stock Sony ROM), en recovery / flashen van ROMs. Dit, zodat je de risico's weet, en (belangrijker) weet wat je moet doen wanneer er iets fout gaat :)

Een goed startpunt is het All-in-One topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1903137

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Iemand al de nieuwe Cyanogenmod geinstalleerd (10.2 is officieel uit)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik ben er achter gekomen dat SUS en PC compagnion niet goed werken in windows 8.1 ook wordt de Xperia T niet herkend, dat betekend dat er niet geupdate en gerepareerd kan worden binnen win.8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
videoman schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:34:
Ik ben er achter gekomen dat SUS en PC compagnion niet goed werken in windows 8.1 ook wordt de Xperia T niet herkend, dat betekend dat er niet geupdate en gerepareerd kan worden binnen win.8.1
Mad Marty in "Sony Xperia T & Xperia V"
AmbroosV in "Sony Xperia T & Xperia V"

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
videoman schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:34:
Ik heb W8.1, Pc compagnion en een Xperia T met CM 10 en deze combinatie werkt pirma, volledig functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ja de software werkt wel in win 8.1 alleen het herstellen of het updaten naar de orginele rom werkt niet, wanneer je wilt herstellen dus toestel uit en volume ingedrukt houden usb aansluiten wordt het toestel niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Laatst online: 11:42
Binnenkort een nieuwe officiële rom voor T en V :-)

http://www.xperiablog.net...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:16
Ik denk dat deze maandag gerealeasd wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

glenn456 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat deze maandag gerealeasd wordt. :)
Als we kijken naar de Xperia SP kun je daar een maand tegenaan kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Daar heb je gelijk in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je afhankelijk bent van je provider 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Gisteren, 7 januari, is er weer een nieuwe rom gecertificeerd met waarschijnlijk nog wat bugfixes, inmiddels versie 9.2.A.0.278

Xperia T and Xperia V see new Android 4.3 build 9.2.A.0.278 certified
http://www.xperiablog.net...ld-9-2-a-0-278-certified/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Xperia T 4.3 Firmware is gelekt. hier topic op xda

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603473
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste