Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Android doet zelf z'n geheugenbeheer: apps in het werkgeheugen houden, en weer een aantal eruit gooien als het geheugen vol raakt. Dit werkt net als bij Linux of andere OSsen.
Als dit niet zo werkt, is er iets mis met de firmware. Ik heb dit zelf alleen meegemaakt met "experimental" versies van Cyanogenmod, waarbij de ontwikkelaars zelf aangaven dat het geheugenbeheer niet goed ging.
Op een officiele firmware zou dit echt niet mogen voorkomen. Ben dan ook wel benieuwd welke fabrikant durft te beweren dat je dagelijks zou moeten rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
Zal een Sony Ericsson geweest zijn, maar stond volgens mij niet bij over geheugen hoor, het werd aanbevolen. Merkte ook wel dat wanneer je je toestel te lang aan liet staan dat ie trager werd, dus zal wel ergens goed voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik had hiervoor een Galaxy S2 en met dat toestel had ik vrijwel nooit dat ik RAM tekort kwam, dus daarom is het toch een beetje vreemd dat het bij de XT zo snel gebeurt. Ze hebben beide 1GB RAM en Touchwiz is beduidend zwaarder dan de launcher die Sony voor Android heeft gemaakt.

Ook heb ik een Nexus 7, met 1GB RAM, die ook niet deze problemen heeft. Ik heb gewoon het idee dat Sony ergens iets heeft aangepast waardoor apps (inclusief de launcher) heel snel uit het geheugen worden gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds mei een Sony Xperia T waarop nog steeds ICS (4.0.4) draait (T-Mobile branded). Die versie bevalt op zich prima, alles loopt snel en in combinatie met Deep Sleep Battery Saver is mijn battery life ook wel ok (gemakkelijk een dag in ieder geval). Ik vraag me af of ik zou moeten upgraden? Ik weet dat JB 'smoother' is, maar als ik de traces lees heb ik het idee dat ik er niet per se beter van wordt. Daarnaast vind ik de oude dialer en contact interface (witte letters op donkere achtergrond) er wat fraaier uitzien.

Kortom - wat is jullie advies? Upgraden of niet? Ben je er echt beter van geworden? is het echt mooier? (uit de screenshots wordt dat laatste me niet duidelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertaler
  • Registratie: Maart 2011
Ik zit ook nog op ICS om dezelfde redenen. Vooral de berichten over spontane resets weerhouden mij ervan te upgraden. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn telefoon nu helemaal zonder problemen is. Ik krijg regelmatig dezelfde sms'jes in twee-, drie- of zelfs viervoud met vertraging binnen. Notificaties (whatsapp, mail) zijn vaak vertraagd.
Bovendien merkte ik al na ongeveer een maand dat ook mijn telefoon last had van de productiefout van afbladderende coating. Ik zie er tegenop om de telefoon op te sturen voor reparatie, mijn beeld van de Sony service is dat ze traag en onbetrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
Ik heb mijn xperia T nu een paar weken.
Moet zeggen dat ik er over t algemeen erg tevreden mee ben.....maar....

Toestel trekt stof aan als een beest, ik weet niet wat het is maar mijn desire hd had hier geen last van.

Accu gaat bji normaal gebruik max een dag mee.

Ondanks dat de telefoon in een hoesje zit, en hem erg netjes behandel verschijnen de eerste kleine krasjes op het scherm.
Je ziet ze alleen in zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
ronnie vd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:37:
Ik heb mijn xperia T nu een paar weken.
Moet zeggen dat ik er over t algemeen erg tevreden mee ben.....maar....

Toestel trekt stof aan als een beest, ik weet niet wat het is maar mijn desire hd had hier geen last van.
Dat is bij mij ondertussen minder, was in het begin inderdaad echt extreem.
Accu gaat bji normaal gebruik max een dag mee.
Daar heb ik geen last van. Zit na veel gebruik (2 gmail adressen, whatsapp de hele dag, twitter, nieuws lezen, etc) aan het eind van de dag nog op 25-35%.
Ondanks dat de telefoon in een hoesje zit, en hem erg netjes behandel verschijnen de eerste kleine krasjes op het scherm.
Je ziet ze alleen in zonlicht.
Dat komt doordat de telefoon wordt geleverd met screenprotector al bevestigd. Er zit dus een zachte laag over het scherm, die vrij snel bekrast raakt.

YouTube: Xperia T/Z Shatterproof Sheet Removal *T Scratch Demonstration*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
ik begrijp dat er een nieuwe update is voor de Xperia T. Hierover heb ik een paar vragen

1. Hoe kan ik het beste updaten? Via de pc of via Wifi en wat is het voordeel?
2. Wordt de Phone geheel gereset? Moet ik dan alle apps weer opnieuw instellen? inclusief contacten e.d.?
3. is het echt noodzakelijk om te updaten als alles gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:36
zeve schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:29:
ik begrijp dat er een nieuwe update is voor de Xperia T. Hierover heb ik een paar vragen

1. Hoe kan ik het beste updaten? Via de pc of via Wifi en wat is het voordeel?
2. Wordt de Phone geheel gereset? Moet ik dan alle apps weer opnieuw instellen? inclusief contacten e.d.?
3. is het echt noodzakelijk om te updaten als alles gewoon werkt?
1. Maakt niet uit, in het algemeen is Update Service het meest betrouwbaar en snel, maar als je via de telefoon zelf kan updaten of PC Companion gebruikt is dat ook goed.

2. Nee. Alles blijft behouden.

3. Nieeet echt, maar je bent op Tweakers en van mij moet je updaten. En updates zijn eigenlijk altijd een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
AmbroosV schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:44:
[...]

1. Maakt niet uit, in het algemeen is Update Service het meest betrouwbaar en snel, maar als je via de telefoon zelf kan updaten of PC Companion gebruikt is dat ook goed.

2. Nee. Alles blijft behouden.

3. Nieeet echt, maar je bent op Tweakers en van mij moet je updaten. En updates zijn eigenlijk altijd een verbetering.
Zonder problemen gelukt. bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50
Voor de liefhebber die dit nog niet wist.
De rootmethode volgens onderstaande link werkt op de Xperia T, met firmware 9.1.A.1.141.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Hier na drie pogingen te updaten het maar opgegeven. De voortgangsbalk blijft meer dan een half uur hangen ergens aan het begin, terwijl het hele proces ongeveer 30 minuten zou moeten duren.

Lang leve net niet werkende update-software voor OSX. Hoewel Samsung Kies beduidend slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 16:20
Ik kreeg em net ota :)

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 17:20
Ik heb een T-Mobile versie (zou dit er graag afhalen maar ben hier niet zo in thuis, ik moet dan flashen (met de flashtool) en de generic NL rom hebben toch? (deze kan ik helaas niet vinden)

Nu zit ik dus nog op build nr. 9.1.A.1.140

Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware door T-Mobile gereleased wordt of moet ik echt gaan flashen? (zou iemand mij dan een link kunnen sturen naar de Generic NL rom?)

Is de accu duur verbeterd want deze vind ik momenteel dramatisch?

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
De mijne is weer terug naar reparatie, ze hadden alleen een software update gedaan, terwijl er echt iets mis is met de accu ,vaak uitvallen, en dan alleen of zelfs dan ook niet, aan terwijl hij in de oplader zit. Beetje jammer van de phonehouse, maar met sony kun je niet echt iets anders in nederland, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Niels-88 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:33:
Ik heb een T-Mobile versie (zou dit er graag afhalen maar ben hier niet zo in thuis, ik moet dan flashen (met de flashtool) en de generic NL rom hebben toch? (deze kan ik helaas niet vinden)

Nu zit ik dus nog op build nr. 9.1.A.1.140

Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe firmware door T-Mobile gereleased wordt of moet ik echt gaan flashen? (zou iemand mij dan een link kunnen sturen naar de Generic NL rom?)

Is de accu duur verbeterd want deze vind ik momenteel dramatisch?

m.v.g.
Op de eerste pagina van deze thread staat de ROM die je kan flashen en dat verwijdert alle Tmobile rommel (heb ik ook gedaan). Deze rom flash je met de flashtool en je kan hier gewoon niets fout mee doen. Nu heb ik zelfs dat stomme grote overbrightness mega verblindende witte Tmobile logo niet meer bij het rebooten. *O*

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezuinigingstip: Zet als je thuisbent ofzo je wireless aan en verbind daarmee met het internet.

Dit scheelt aardig wat verbruik op een volle batterij zo heb ik ontdekt. (Xperia T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Heb deze week met mijn Xperia t van 100% batterij naar 9%batterij gegaan in 3d 1u. Mobiel internet continu aan. Schermtijd op 3u15min welke bestond uit voornameijk whatsapp, heel even muziek en enkele websites met 1 telefoongesprek. Niet slecht eigenlijk...

Ik heb in de app instellingen heel veel rommel en services uitgeschakeld die ik niet nodig heb. Voornamelijk locatiegegevens, google+, music unlimited, alle facebookservices, twiitter rommel en zodus ook die timescape. Volgens mij scheelt dat heel wat cpu en connectietijd, wat ten voordele komt van de batterij. Dit allemaal zonder te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Dat haal ik bij lange na niet, zoals eerder genoemd heb ik momenteel nog T-Mobile firmware (9.1.A.1.140, updaten kan nog niet :( ) draaien maar dit zal niet heel veel moeten uitmaken lijkt me. (Ga me van de week wel verdiepen in het flashen naar een normale firmware)

Dit was de stand vandaag
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/9251/nj7v.png

Heb alleen wat muziek geluisterd even een website bezocht en een paar whatsapp berichtjes verstuurd.
Klik ik op Mediaserver en com.sonyericsson.music dan kan ik ook niet op stoppen drukken (wat houden deze processen überhaupt in?)

Kijk ik bij actieve apps (instellingen--> Apps--> Actief) dan gaat ook elke keer Music Unlimited lopen en Groupon en Maps, en Nike+ running Terwijl ik de eerste 2 nog nooit gebruikt heb, en de laatste twee op dat moment ook niet gebruik (GPS staat overigens gewoon uit)

Moet ook wel zeggen dat ik de batterij vanmiddag erg warm vond (heb hem net terug van reparatie o.a. daarvoor opgestuurd (ringetje om de cameralens viel er uit, externe speaker deed het niet meer (2x voor opgestuurd al), batterij dus heel heet worden).

[ Voor 3% gewijzigd door Niels-88 op 01-07-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Tip, Ga naar instellingen -> Apps en schuif naar rechts tot je bij het tabblad "alles" bent. Daar zie je alle apps + processen staan. Klik je op zo'n apps/process kan je ervoor kiezen deze te stoppen of zelfs uitschakelen (let op, ze zijn niet allemaal uitschakelbaar) (let op²: Schakel alleen uit nadat je hebt opgezocht wat het proces doet)

Ik heb ook meegemaakt dat ik een proces niet kon uitschakelen, maar als je alle updates ervan verwijdert, lukte het wel... Vooralsnog heb ik toch al heel wat kunnen uitschakelen en heb ik nog geen problemen ondervonden.

Wat heb ik uitgeschakeld
Alles van Xperia twitter/facebook/social engine (je zal ze herkennen aan de icoontjes van FB en Twitter)
Timescape alles
Sony Select
Skin selector
Retail demo
Picasa uploader
Music unlimited
Japanese Keyboard
Google+ (Hielp enorm veel)
Google Talk (hangouts)
Face unlock
EA games
com.sonyericsson.unplugcharger
Anonymus usage stats
Zwart gat (lol)
Woody

Dit is de voorlopige lijst, moet zelf nog wat verder uitdiepen ook.

Wat betreft die Mediaserver, blijkbaar heeft android een bug dat wanneer je muziek op een SD kaart heb, deze continu libaries update etc. Soms hangt dat eens, en dan eet dat je CPU (verklaart de hitte?)
Zie ook: http://www.connect-utb.co...er-draining-your-battery/

Hoop dat ik hiermee wat hulp ben, want voor de rest is het een fantastische telefoon!

https://www.dropbox.com/s...1/IMG-20130701-WA0000.jpg
Voor de 3dagen foto

PS: Ik had ook eerst te T-mobile versie, maar heb die na een week geflashed naar de originele xperia t ROM. Ik werd er zot van, al die rommel...

[ Voor 5% gewijzigd door Unrealiac op 01-07-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Bedankt, zal zeker is de dingen die ik niet gebruik uitzetten vooral apps als Google+ Gmail music unlimited. Hoef er geen 3 dagen mee te doen maar goed de dag doorkomen vind ik toch wel het minste

Dan is die bug niet alleen voor muziek op de sd kaart want die heb ik er momenteel niet inzitten, wel hoog tijd dat dit gefixed wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 05:42
Unrealiac schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:49:
Wat betreft die Mediaserver, blijkbaar heeft android een bug dat wanneer je muziek op een SD kaart heb, deze continu libaries update etc. Soms hangt dat eens, en dan eet dat je CPU (verklaart de hitte?)
Zie ook: http://www.connect-utb.co...er-draining-your-battery/
Hier had ik ook ontzettende last van! Met behulp van BetterBatteryStats kwam ik erachter dat dit vooral door Google Music kwam.
Nadat ik deze vervolgens verwijderde ging de batterij veeel langer mee!
Misschien het proberen waard?

[ Voor 9% gewijzigd door annuh op 02-07-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 11:22
Ter info. Ik heb momenteel grote problemen met de update 9.1.A.1.141. De telefoon start met 400 à 500 mb aan vrije RAM maar na een goede dag actief te zijn daalt dit tot 100 à 130 mb met zware "lag" tot gevolg. Er is geen enkele mogelijkheid om de RAM ter verhogen op het moment dat deze gedaald is tot 100 à 130 mb. Enkel herstarten lost het probleem op maar 1 dag later... Ik ben blijkbaar niet de enige met het probleem, op het Sony-forum heb ik gelijkaardige berichten gelezen. Heb nu een volledige herinstallatie gedaan met SUS, installeer voorlopig zo weinig mogelijk third apps en wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:13
Dit probleem komt me bekend voor inderdaad, maar ik had het met de vorige update ook al. Telefoon al opnieuw geinstalleerd, maar met de weinige apps die ik nu gebruik ook alweer last van...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Vandaag weer mijn batterij eens nagekeken. 3d 1u 29min, nog 35% batterij over. Schermtijd van bijna 2uur bestaande uit wederom whatsapp, gewone sms, wat wifi surfen en mobiel internet ook continu aan.

Ik kan hieruit alleen concluderen dat als je genoeg van die rommelservices afzet en vooral geen Facebook of google+ etc gebruikt, je telefoon lang kan meegaan. Natuurlijk, ik gebruik alleen facebook op mijn laptop, zo verslaafd ben ik er niet aan. Mails laat ik ook maar om de 3uur updaten (of ik doe het manueel even rap tussendoor). Zo haal ik echt een batterijduur die menig Xperia T gebruiker niet haalt.

Een vriend van mij heeft nu net hetzelfde toegepast als mij en haalt vergelijkbare resultaten. Hij heeft ook zijn SD kaartje waar veel muziek opstond, eruit gedaan en zijn batterijtijd schoot de lucht in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik doe tegenwoordig m'n telefoon noodgedwongen altijd met het scherm naar buiten gericht in m'n broekzak. Om een of andere reden gaat het scherm namelijk heel vaak aan in m'n broekzak en als het scherm richting m'n been ligt, open ik apps en pas ik instellingen aan (meestal zet ik m'n 3G uit en bluetooth aan).

Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 19:40
2 uur schermtijd is niet veel. Op 1 dag heb ik al 2 uur schermtijd, maar mijn batterij is aan het eind van de dag ook wel leeg...Ik ga het is zonder mijn muziek (sd kaart) proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
annuh schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Hier had ik ook ontzettende last van! Met behulp van BetterBatteryStats kwam ik erachter dat dit vooral door Google Music kwam.
Nadat ik deze vervolgens verwijderde ging de batterij veeel langer mee!
Misschien het proberen waard?
Ik heb geen google music denk ik? Nu bij mij zijn de batterystats goed dus daar ga ik voorlopig niet meer aan prutsen. Ben blij zoals het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
hallo,
Ik heb een vraag over mijn Xperia T icm de parrot minikit neo. Als ik google navigatie gebruik zonder dat mijn gsm gekoppeld is aan de parrot dan hoor ik wel de gesproken navigatie.
echter zodra de gsm is gekoppeld aan de parrot dan hoor ik geen gesproken navigatie. deze zou via de parrot hoorbaar moeten zijn. maar ik hoor dus niks. Mis ik een instelling.
Als ik muziek afspeel dan hoor ik deze wel over de parrot.
wie kan mij helpen om mij uit te leggen wat fout gaat. ik kon het op internet niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mijn Xperia T is officieel de deur uit :w

Tot ziens allen en veel plezier nog met deze telefoon. Ik ga het dingetje wel missen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Unrealiac schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:52:
Vandaag weer mijn batterij eens nagekeken. 3d 1u 29min, nog 35% batterij over. Schermtijd van bijna 2uur bestaande uit wederom whatsapp, gewone sms, wat wifi surfen en mobiel internet ook continu aan.

Ik kan hieruit alleen concluderen dat als je genoeg van die rommelservices afzet en vooral geen Facebook of google+ etc gebruikt, je telefoon lang kan meegaan. Natuurlijk, ik gebruik alleen facebook op mijn laptop, zo verslaafd ben ik er niet aan. Mails laat ik ook maar om de 3uur updaten (of ik doe het manueel even rap tussendoor). Zo haal ik echt een batterijduur die menig Xperia T gebruiker niet haalt.

Een vriend van mij heeft nu net hetzelfde toegepast als mij en haalt vergelijkbare resultaten. Hij heeft ook zijn SD kaartje waar veel muziek opstond, eruit gedaan en zijn batterijtijd schoot de lucht in!
Ik wil wel op Facebook kijken, muziek kunnen luisteren en weet ik wat voor dingen (natuurlijk niet alle rommel die standaard aan staat maar je snapt m'n punt.

Met m'n iphone 4 kon ik dit ook zonder problemen en had ik aan het eind van de meestal zo rond de 40% -50% batterij over, met m'n T haal ik dit niet: Een duidelijkere vergelijking, ik moet met de bus en metro naar school (R'dam), ik reis ongeveer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug in deze tijd stuur ik wat WhatsApp berichten, check ik facebook en andere app's en luister ik tegelijkertijd de hele reis muziek. Met de iphone 4 had ik op school aankomend nog zo'n 98 a 97% batterij over bij de Xperia T zit ik eerder rond de 85% en dan doe ik toch echt niks meer dan wat ik met m'n iphone deed misschien zelfs minder.

Vandaag ook, op de terugreis ik was alleen via chrome een website aan het bekijken (ik dacht deze maar dat doet er verder niet toe) en weer wordt die batterij ineens heel warm (bij actieve apps stond dan ook de overhittingscontrole aan), dit hoort toch niet wanneer er alleen een website bekeken wordt.

Zoals gezegd ik heb m'n toestel nu al 2x opgestuurd voor o.a. de batterij die erg heet wordt en de externe speaker waar spontaan geen geluid meer uitkomt (gebeurde vandeweek trouwens ook weer) en ik ben danook sterk aan het overwegen om m morgen weer terug te sturen want ik vind het nergens op slaan dat ik allerlei processen en zaken moet uitzetten (features die voor mij interessant waren) om normaal de dag door te komen op 1 batterij en zonder dat ik deze niet meer kan vasthouden omdat hij echt te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
zeve schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:23:
hallo,
Ik heb een vraag over mijn Xperia T icm de parrot minikit neo. Als ik google navigatie gebruik zonder dat mijn gsm gekoppeld is aan de parrot dan hoor ik wel de gesproken navigatie.
echter zodra de gsm is gekoppeld aan de parrot dan hoor ik geen gesproken navigatie. deze zou via de parrot hoorbaar moeten zijn. maar ik hoor dus niks. Mis ik een instelling.
Als ik muziek afspeel dan hoor ik deze wel over de parrot.
wie kan mij helpen om mij uit te leggen wat fout gaat. ik kon het op internet niet vinden
Topic search --> Bluetooth.
En dan een post van mij, dacht ik.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Niels-88 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:43:
[...]

Ik wil wel op Facebook kijken, muziek kunnen luisteren en weet ik wat voor dingen (natuurlijk niet alle rommel die standaard aan staat maar je snapt m'n punt.

Met m'n iphone 4 kon ik dit ook zonder problemen en had ik aan het eind van de meestal zo rond de 40% -50% batterij over, met m'n T haal ik dit niet: Een duidelijkere vergelijking, ik moet met de bus en metro naar school (R'dam), ik reis ongeveer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug in deze tijd stuur ik wat WhatsApp berichten, check ik facebook en andere app's en luister ik tegelijkertijd de hele reis muziek. Met de iphone 4 had ik op school aankomend nog zo'n 98 a 97% batterij over bij de Xperia T zit ik eerder rond de 85% en dan doe ik toch echt niks meer dan wat ik met m'n iphone deed misschien zelfs minder.

Vandaag ook, op de terugreis ik was alleen via chrome een website aan het bekijken (ik dacht deze maar dat doet er verder niet toe) en weer wordt die batterij ineens heel warm (bij actieve apps stond dan ook de overhittingscontrole aan), dit hoort toch niet wanneer er alleen een website bekeken wordt.

Zoals gezegd ik heb m'n toestel nu al 2x opgestuurd voor o.a. de batterij die erg heet wordt en de externe speaker waar spontaan geen geluid meer uitkomt (gebeurde vandeweek trouwens ook weer) en ik ben danook sterk aan het overwegen om m morgen weer terug te sturen want ik vind het nergens op slaan dat ik allerlei processen en zaken moet uitzetten (features die voor mij interessant waren) om normaal de dag door te komen op 1 batterij en zonder dat ik deze niet meer kan vasthouden omdat hij echt te warm wordt.
Ja daar kan ik inkomen. Ik zeg ook niet dat het tolereerbaar is dat de batterij zo snel leegloopt, ik had dat ook aan de hand met mijn T-mobile rom die er in het begin nog opstond. Misschien kun je facebook gewoon uitzetten wanneer je het niet gebruikt? De applicatie effectief beëindigen zodat hij op de achtergrond er niet meer mee bezig is. De telefoon is toch snel genoeg om die app snel opnieuw op te starten?

Ik zoek voor mezelf manieren om langer op een batterijlading mee te gaan, dit aan de hand van mijn persoonlijke voorkeur. Als ik op FB ga met mijn gsm, doe ik dat vie de mobiele site van facebook, werkt net zo goed, en het houdt mijn sessie niet onnodig lang open. Toegegeven, het is een soort van "work around" die eigenlijk niet zou gemogen hebben, maar ik heb liever de langere batterijduur dan het continu online zijn met alle apps.

Zaken zoals google+, twitter, ... beni k dan weer nooit mee bezig. Voor mij is het belangrijk dat ik kan whatsappen, surfen, telefoneren, smsjes sturen en muziek kan luisteren. En dat doet hij bij mij nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
De problemen met m'n geheugen lijken zich uit te breiden. Naast het soms opnieuw moeten laden van app-icoontjes op m'n homescreen na het sluiten van een app en het volledig afsluiten van apps i.p.v. ze te 'bewaren' in de staat waarin ze waren toen ik van app wisselde, moet ik ook constant opnieuw mijn voorkeur voor te openen app aangeven.

Als je een link opent die een app kan openen, kan je -indien je meerdere apps met deze functie hebt- kiezen uit meerdere apps. Als je er een kiest, kan je er voor kiezen deze app altijd te openen bij dergelijke links. Helaas onthoudt mijn toestel dat nooit, waardoor ik elke keer opnieuw de app moet kiezen.

Zijn er problemen bekend met het geheugen van deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoop dat 4.2.2 problemen oplost die hier zijn beschreven ^^
Ik heb zelf ook last van korte accu duur. Soms wil hij wel lang meegaan maar soms ook niet? Ik kan niet echt een oorzaak vinden helaas. Ik heb al veel minder last van mediaserver die heel hoog in mijn energie verbruik lijst komt, maar merk eerlijk gezegd geen verschil als deze wel meer actief was.
Lijkt wel een probleem met RAM management. Altijd als ik chrome gebruik moet de launcher alle icoontjes opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door silasje1 op 05-07-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Ik had een volledige herinstallatie uitgevoerd met SUS. Ik heb de telefoon enkele dagen nagenoeg "origineel" gehouden en had gemiddeld 400 à 450 mb vrije ram. Heb gisteren terug een aantal apps geïnstalleerd met als gevolg terug hetzelfde scenario als in suora reeds vermeld, het geheugen zakt weer tot 150 mb. Ik heb ook het gevoel dat er 'iets" is met bepaald apps, ik denk ook bijvoorbeeld in de richting van Facebook. Hoe dan ook, voor ene vlaggenschip van Sony dat enkele maanden terug nog 500 euro heeft gekost is dit een grote afknapper. Geen Sony meer, uit ellende ben ik al aan het uitkijken naar de aankoop van een andere smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Bacchero schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:06:
Hoe dan ook, voor ene vlaggenschip van Sony dat enkele maanden terug nog 500 euro heeft gekost
Dan ben jij afgezet. Enkele maanden geleden, medio maart, heb ik er 345 voor betaald ;)
(en toen was het ook niet een vlaggenschip)

Daarnaast vind ik het heel kortzichtig om dit als punt te gebruiken om je sony vertrek te melden.
Geheugenbeheer is iets wat Android doet, daar heeft Sony niks mee te maken. Het enige wat Sony doet is een hoeveelheid aan geheugen erin stoppen, en als jij dat achteraf niet genoeg vind dat ligt dat toch echt bij jou want de specs waren ten tijde van je aanschaf toch echt wel bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 06-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Ik woon in België, en medio februari was dit nog een toestel van 490 euro. Het toestel werkte prima tot er de update 141 opdook en ik zonder erg deze liet installeren door Pc Compagnion. Sindsdien is er het probleem van het geheugenbeheer. Zelfs op het officiële forum wordt dit probleem gemeld en Sony... doet niets of zegt niets. Er zijn leden van dit forum die hierover een mail gestuurd hebben naar Sony maar deze antwoorden niet... en 1 gb geheugen is toch wel voldoende dacht ik... en daar zit het probleem ook niet, er is ergens een memory leak. Het feit dat Sony gewoon niets doet, en dat is nogal gebleken in het verleden, vind ik niet kunnen.
Temeer omdat dit toestel een aantal maanden terug toch wel een (sub)topper was. Vroeger, toen ik nog toestellen had met Windows (ik bedoel dan wm 2002,2003, 5,6) durfde ik nogal eens experimenteren en onofficiële roms installeren. Sinds ik overgestapt ben op Android in 2009 heb ik dit nooit gedaan en ook niet de behoefte aan gehad. Vandaag heb ik door dit probleem aan het snuisteren geweest en ben op cyanogen gestoten. Ik heb wat aan het googlen geweest en overweeg de 10.1 er op te zetten hopende dat dit beter zal gaan. Toch is het spijtig dat ik om die reden een onofficiële rom ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de T sinds enkele dagen in bezit en loop tegen het volgende "probleem" aan. Ik kan het sms geluid (notificatie) niet aanpassen in de instellingen. Ik heb de telefoon uiteraard al aan m'n computer gehangen en handmatig alles doorgebladerd om te kijken of ik het betreffende geluid kon vinden om zo aan te passen, maar zonder succes.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand hoe dit het beste op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:26:
Ik heb de T sinds enkele dagen in bezit en loop tegen het volgende "probleem" aan. Ik kan het sms geluid (notificatie) niet aanpassen in de instellingen. Ik heb de telefoon uiteraard al aan m'n computer gehangen en handmatig alles doorgebladerd om te kijken of ik het betreffende geluid kon vinden om zo aan te passen, maar zonder succes.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en/of weet iemand hoe dit het beste op te lossen is?
Messaging (SMS app) -> Menu -> Settings -> Notification tone :?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Nnoitra schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:38:
[...]
Dan ben jij afgezet. Enkele maanden geleden, medio maart, heb ik er 345 voor betaald ;)
(en toen was het ook niet een vlaggenschip)

Daarnaast vind ik het heel kortzichtig om dit als punt te gebruiken om je sony vertrek te melden.
Geheugenbeheer is iets wat Android doet, daar heeft Sony niks mee te maken. Het enige wat Sony doet is een hoeveelheid aan geheugen erin stoppen, en als jij dat achteraf niet genoeg vind dat ligt dat toch echt bij jou want de specs waren ten tijde van je aanschaf toch echt wel bekend.
Ik heb het toestel in januari aangeschaft (en toen was het een van de weinige toestellen met een S4 processor), ongeveer drie weken voor Sony de Xperia Z uitbracht. Toen die uitkwam, werd de Xperia T gelijk €90,- goedkoper. Daar doe je volgens mij vrij weinig aan, want zo gaat dat met smartphones.

En je kan wel zeggen dat je als koper op de hoogte bent van de specs, maar als mijn Galaxy S2 met evenveel RAM deze problemen niet had, dan ligt het toch echt niet aan de hoeveelheid geheugen, maar hoe er mee om wordt gegaan door het OS of eventuele apps. Ook vind ik het vreemd dat dit probleem zich pas voor begon te doen nadat ik een kleine update installeerde. Het is gewoon niet de bedoeling dat er met 1GB RAM vrijwel elke keer als ik Chrome gebruik al m'n icoontjes op m'n homescreen opnieuw moeten laden of dat sommige apps uit het geheugen worden gegooid terwijl ik geen zware apps ernaast draai.

Verder ben ik overigens tevreden met het toestel. Ziet er mooi uit en doet het goed, alleen jammer van die kleine mankementjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:01
Chrome is gewoon een slechte app ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Messaging (SMS app) -> Menu -> Settings -> Notification tone :?
Ik neem aan dat ik dan eerst die app moet downloaden. Omdat dit gewoon een setting is die ik 1x wil aanpassen (ben niet erg veranderlijk met mijn geluidjes), zou ik het liever wat directer oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:47:
[...]

Ik neem aan dat ik dan eerst die app moet downloaden. Omdat dit gewoon een setting is die ik 1x wil aanpassen (ben niet erg veranderlijk met mijn geluidjes), zou ik het liever wat directer oplossen...
Messaging = gewoon de SMS-app. Druk op de menuknop in je inbox en dan kan je 't meldingsgeluid gewoon daar aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Mijn Xperia Ion werd helaas gisteren gestolen :(

Ik ben nu dus op zoek naar een vervanger en heb door de cash back actie mijn zinnen gezet op de Xperia T, die kost hier in België na €100 cash back dus nog slechts €219.

heeft er iemand ervaring met CM 10.1? Zitten er nog grote bugs is? Ik vind niet meteen terug wat er wel/niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
CM 10.1 is "officieel" gereleased, wat zou moeten betekenen dat er geen bugs meer in zouden moeten zitten en hij geschikt is voor dagelijks gebruik ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bacchero schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:15:
Ter info. Ik heb momenteel grote problemen met de update 9.1.A.1.141. De telefoon start met 400 à 500 mb aan vrije RAM maar na een goede dag actief te zijn daalt dit tot 100 à 130 mb met zware "lag" tot gevolg. Er is geen enkele mogelijkheid om de RAM ter verhogen op het moment dat deze gedaald is tot 100 à 130 mb. Enkel herstarten lost het probleem op maar 1 dag later... Ik ben blijkbaar niet de enige met het probleem, op het Sony-forum heb ik gelijkaardige berichten gelezen. Heb nu een volledige herinstallatie gedaan met SUS, installeer voorlopig zo weinig mogelijk third apps en wacht af...
In de developer tools het aantal "background processes" limiteren op een vast aantal, zoals drie. Ik heb op mijn Arc S de helft van de hoeveelheid geheugen van de T, dus ik heb het op twee staan. En zelfs dan kan ik geen zware dingen als games draaien zonder dat die na enkele minuten middels force-close naar home vliegen.

Ik zou zeggen: probeer het eens en laat weten of het helpt.
Teun_2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:13:
Ik ben nu dus op zoek naar een vervanger en heb door de cash back actie mijn zinnen gezet op de Xperia T, die kost hier in België na €100 cash back dus nog slechts €219.
Door gebrek aan een prijs&aanbod-topic voor de Xperia T: waar staat die dan voor €219? Ik zie dat er een €100 cashback-actie geldt in de benelux tot einde zomervakantie, maar de meeste winkels gaan dan van €349 naar €249, nog redelijk wat boven €219. Ik ben dus curieus, kan iemand zeggen waar dat dan is?

[ Voor 21% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-07-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
gsmwijzer.be https://www.gsmwijzer.be/sony/xperia-t Die heeft hem voor €319 (komen wel nog €10 verzendingskosten bij). bij mijn weten is die cash back enkel geldig in BeLux, en niet in Nederland.

http://www.artencraft.be/...010713tem310813_34055.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Ik heb een volgend probleem:

Ben er vanmiddag achter gekomen dat mijn navigatie van google ineens is verdwenen, 2 weken terug nog mee gereden vandaag had ik hem even nodig en blijkt heel de app verdwenen te zijn.
Ik heb de laatste tijd wel processen als google+, Gmail en Music Unlimited uitgezet, maar ook wanneer ik deze weer aanzette kreeg ik de app niet terug.
Zie hem ook niet in de play store staan, niet tussen mijn proccessen, gedownloade apps of wat dan ook maar ik wil die app toch best wel graag terug, wie kan mij vertellen hoe ik hem terug krijg en/of hoe die in eerste instantie al heeft kunnen verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Navigatie zit tegenwoordig ingebakken in de nieuwe google Maps applicatie, had gister hetzelfde namelijk...

Zodra je google maps opent, heb je bovenin beeld een zoekbalkje waar je adres kan intypen en daarna heb je mogelijkheid om de navigatie functie te gebruiken :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
ah oke dus gewoon dezelfde functionaliteiten maar dan onder 1 app?

bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Riqy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:16:
CM 10.1 is "officieel" gereleased, wat zou moeten betekenen dat er geen bugs meer in zouden moeten zitten en hij geschikt is voor dagelijks gebruik ;)
Hoe kan je deze update installeren? Ik zie deze niet staan bij de updates van sony.
Ik heb deze gsm een paar dagen, en heb hem al eens omgeruild wegens enkele problemen. Ik had een 5 tal dode pixel, battery ging heel snel plat en ik had last van flikkering in de linkeronderhoek met helderheid op de hoogste stand.
Mijn nieuwe telefoon heeft eigenlijk terug last van al het bovenstaande, behalve de defecte pixels.
Ik ben nu dus heel hard aan het twijfelen of ik niet voor de xperia SP zal gaan omdat deze langere batterijduur heeft. Jammer genoeg kost dit telefoontoestel in Belgie 100 euro meer omdat er op de T een cashback is van 100 euro.
Moest ik de batterijduur van de T kunnen verbeteren kan ik 100 euro uitsparen...
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
CM 10.1 is een ROM van een derde partij, die je alleen op je telefoon kan zetten als ie geroot is.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik heb met mijn Xperia T sinds kort last van kleine vlekken in het scherm. Dit zie je vooral bij een witte achtergrond.
Het ziet eruit alsof er iets opgelegen heeft ofzo. Maar heb hem toch altijd netjes behandeld.

Zou dit onder de garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Riqy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:59:
CM 10.1 is een ROM van een derde partij, die je alleen op je telefoon kan zetten als ie geroot is.
Bootloader unlocked bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
DevilsProphet schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:20:
[...]

In de developer tools het aantal "background processes" limiteren op een vast aantal, zoals drie. Ik heb op mijn Arc S de helft van de hoeveelheid geheugen van de T, dus ik heb het op twee staan. En zelfs dan kan ik geen zware dingen als games draaien zonder dat die na enkele minuten middels force-close naar home vliegen.
Bedankt voor de tip maar heb er ondertussen Cyanogenmod 10.1 opstaan en het toestel werkt terug zeer goed, geen geheugenproblemen. Ben best tevreden met Cyanogenmod buiten enkele kleine probleempjes zoals een beetje meer batterijverbruik, heel af en toe eens opnieuw opstarten maar de algemene ervaring is zeer goed en heb voor het moment geen behoefte om terug te gaan naar een originele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Na 4 weken een nieuwe Xperia T :), gelijk weer alles erop gezet, toch jammmer dat je widgets + configuratie niet bewaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Diablow schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:29:
Na 4 weken een nieuwe Xperia T :), gelijk weer alles erop gezet, toch jammmer dat je widgets + configuratie niet bewaard worden.
Ik dacht dat die 'Back up & Restore'-app (van Sony) dat kon?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Bacchero schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Bedankt voor de tip maar heb er ondertussen Cyanogenmod 10.1 opstaan en het toestel werkt terug zeer goed, geen geheugenproblemen. Ben best tevreden met Cyanogenmod buiten enkele kleine probleempjes zoals een beetje meer batterijverbruik, *knip*
NOG meer batterijverbruik? De originele rom vreet al accu, best apart dat een redelijk "kale" rom dit nog meer doet...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Zou dat niet kunnen liggen aan de kernel die hij bij CM gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Mad Marty schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:15:
[...]

Ik dacht dat die 'Back up & Restore'-app (van Sony) dat kon?
Een aparte app dan, zou kunnen, ik wil er ook niet echt ene hobby van maken om hem opnieuw te moeten instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb deze telefoon nu anderhalve maand in m'n bezit en moet zeggen dat 'ie ondanks de standaard Android-eigenaardigheden goed bevalt. Het toestel is licht en ligt goed in de hand, het scherm is groot en helder en de telefoonspeaker kan flink hard.

Tot zover de goede punten. Issues:

• Standaard Android-volumebug: zet het volume op één streepje harder dan trillen, start een Media-app (spelletje, mp3-speler), speel wat, pas het volume aan en sluit de app weer af. Nu staat je telefoonvolume ergens tussen halverwege en voluit. Gebeurt 50% van de keren.
• Xperia V-unieke volumebug: het eruittrekken van de koptelefoon terwijl er muziek speelt, zorgt twee op de drie keer dat de hele telefoon geen geluid meer maakt, ook niet na het opnieuw insteken en verwijderen van de plug. Reboot nodig.
• De volumestand van één stap boven trillen is al erg luid. Daarnaast is de laagste stand qua helderheid eigenlijk ook veel te hoog. Door deze twee issues is de telefoon in rustige omgevingen en in het donker slecht bruikbaar.
• Trage software + softkeys: soms druk ik een keer te veel op de Back-knop, omdat de telefoon toch te regelmatig even blijft hangen en het lijkt alsof de druk niet is geregistreerd.
• Géén software maakt gebruik van het verbergen van de softkeys, behalve de camera-app.
• Swypen tikt uitstekend, behalve dat 'ie voor ieder woord dat niet exact juist geveegd is eerst namen uit je telefoonboek suggereert.
• De oriëntatiesensor denkt érg snel dat je de telefoon draait, voornamelijk wanneer 'ie op een plat oppervlak ligt.
• Kompas is scheef (in mijn geval meestal een kwartslag naar links gedraaid), maar dat heb ik bij nog niet één telefoon goed zien werken.
• Vlijmscherpe bovenrand waarmee ik nogal eens in m'n oor snijd tijdens het bellen.

En dan hebben we Chrome nog, maar dat misbaksel is een topic op zich waard. Al met al is het een prima toestel om mee te bellen (mits je een kleine afstand tot je oor bewaart), voor de gebruiksvriendelijkheid en afwerking moet je blijkbaar nog steeds niet bij Android zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 16-07-2013 18:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CodeCaster schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:26:
Ik heb deze telefoon nu anderhalve maand in m'n bezit en moet zeggen dat 'ie ondanks de standaard Android-eigenaardigheden goed bevalt. Het toestel is licht en ligt goed in de hand, het scherm is groot en helder en de telefoonspeaker kan flink hard.

Tot zover de goede punten. Issues:

• Standaard Android-volumebug: zet het volume op één streepje harder dan trillen, start een Media-app (spelletje, mp3-speler), speel wat, pas het volume aan en sluit de app weer af. Nu staat je telefoonvolume ergens tussen halverwege en voluit. Gebeurt 50% van de keren.
• Xperia V-unieke volumebug: het eruittrekken van de koptelefoon terwijl er muziek speelt, zorgt twee op de drie keer dat de hele telefoon geen geluid meer maakt, ook niet na het opnieuw insteken en verwijderen van de plug. Reboot nodig.
Dit is niet alleen voor de Xperia V het geval. De T heeft het ook en de SP die ik nu heb heeft er ook last van heel soms.
[/quote]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de V en m'n zusje wil er ook een. KPN levert m helaas niet, nu vraag ik me af, als je hem met een Vodafone abbo neemt via bijvoorbeeld GSMwijzer.nl, krijg je dan een gebrand toestel met Vodafone firmware of gewoon een origineel toestel?

(koop zelf mn toestellen altijd los ivm werk abbonement dus weet niet echt hoe dit tegenwoordig gaat met Vodafone eigenlijk..) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Riqy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:50:
[...]

NOG meer batterijverbruik? De originele rom vreet al accu, best apart dat een redelijk "kale" rom dit nog meer doet...
Het scheelt niet veel hoor maar het is toch merkbaar. Wanneer je info gaat zoeken over voor- en nadelen van de officieuze ROM's (zoals Cyanogen) komt je deze opmerking regelmatig tegen... Cyanogen probeert evenwel hun ROM's voortdurend te verbeteren en er komt bijna wekelijks een nieuwe update uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
jap85 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de V en m'n zusje wil er ook een. KPN levert m helaas niet, nu vraag ik me af, als je hem met een Vodafone abbo neemt via bijvoorbeeld GSMwijzer.nl, krijg je dan een gebrand toestel met Vodafone firmware of gewoon een origineel toestel?

(koop zelf mn toestellen altijd los ivm werk abbonement dus weet niet echt hoe dit tegenwoordig gaat met Vodafone eigenlijk..) thanks!
Beste optie is om em via een winkel als the phone house te halen, dan kun je volgens mij zelf de combi abo-telefoon bepalen. Tenminste dat kon ook bij mij (vodafone leverde toen nog geen Xperia T)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

CodeCaster schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:26:

• De volumestand van één stap boven trillen is al erg luid. Daarnaast is de laagste stand qua helderheid eigenlijk ook veel te hoog. Door deze twee issues is de telefoon in rustige omgevingen en in het donker slecht bruikbaar.
Ik heb 'm altijd op tril staan, dus dat volume weet ik niet, maar wat betreft de helderheid, daar heb ik zelf eigenlijk helemaal geen problemen mee. Heb je 'adapt to lighting conditions' aangevinkt in de settings?
• Géén software maakt gebruik van het verbergen van de softkeys, behalve de camera-app.
In ieder geval MXplayer doet dit ook, en zo zijn er vast nog wel meer te vinden. In ieder geval lijkt me dit meer een app-issue dan een firmware issue.
• De oriëntatiesensor denkt érg snel dat je de telefoon draait, voornamelijk wanneer 'ie op een plat oppervlak ligt.
• Kompas is scheef (in mijn geval meestal een kwartslag naar links gedraaid), maar dat heb ik bij nog niet één telefoon goed zien werken.
Oriëntatiesensor zou eigenlijk inderdaad net wat langer moeten wachten met draaien. Kompas heb ik inderdaad op nog geen enkel toestel echt goed zien werken, eigenlijk altijd is die een stuk(je) uit de koers. Bij de vijf android toestellen die ik heb gehad (zowel HTC als Sony) helpt calibratie daarvan ook niet echt. Verder ook niet heel erg in deze materie gedoken, dus mocht er iemand een oplossing hebben dan hou ik me ook aanbevolen :)
• Vlijmscherpe bovenrand waarmee ik nogal eens in m'n oor snijd tijdens het bellen.
Helemaal geen last van, ik heb nergens scherpe randen aan mijn toestel.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detim schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:17:
Ik heb met mijn Xperia T sinds kort last van kleine vlekken in het scherm. Dit zie je vooral bij een witte achtergrond.
Het ziet eruit alsof er iets opgelegen heeft ofzo. Maar heb hem toch altijd netjes behandeld.

Zou dit onder de garantie vallen?
Ik zou het hoe dan ook proberen, als het probleem is ontstaan buiten jouw gebruik om. Het kan wel betekenen dat je je telefoon een paar weken kwijt bent, dus zorg dat je een backup hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Ik heb mijn Xperia T nu bijna een week. Normaal speelde ik nooit games op mijn smartphone, maar voor de vakantie leek het me wel leuk om er een paar op te zetten aangezien ik waarschijnlijk geen internet heb waarmee ik andere dingen zou kunnen gaan doen. Maar het probleem is nu dat spelletjes ineens pauzeren en/of afsluiten. Ik heb het nu over bijvoorbeeld Subway Surf, Temple run2, NFS shift en real racing3. Dit is erg irritant als ik een spelletjes aan het spelen ben, omdat ik daardoor vaak races verlies enzo. Dit gebeurt soms wel 5-10 keer in één minuut!

Ik hoop dat iemand hier een oorzaak of oplossing voor heeft.

Alvast bedankt,

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Hebben jullie dat soms ook als je de camera inschakeld het toestel vastloopt, en daarna reboot ?

Ik heb ook ontdekt dat het wel degelijk uitmaakt of je de foto's op het interne geheugen of de SD kaart
laat opslaan, toch is dit gek er zit een class 10 kaart in.

Wat ik me trouwens afvraag is als het toestel spontaan reboot kan dit scahde aan het Android besturings systeem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:13:
Hebben jullie dat soms ook als je de camera inschakeld het toestel vastloopt, en daarna reboot ?

Ik heb ook ontdekt dat het wel degelijk uitmaakt of je de foto's op het interne geheugen of de SD kaart
laat opslaan, toch is dit gek er zit een class 10 kaart in.

Wat ik me trouwens afvraag is als het toestel spontaan reboot kan dit scahde aan het Android besturings systeem geven.
Niet zozeer vanwege de camera, maar heb al wel eens een spontane reboot gehad. Ik heb er tot op heden geen problemen door gekregen, dus als je niets aan het installeren bent, lijkt het me niet dat er direct schade is ontstaan.

Ik heb trouwens zelf ook een vraag: Zelf best tevreden met de T, maar een ding stoort me wel en dat betreft een gesprek via de bluetooth headset. Mijn vrouw en ik zitten allebei bij dezelfde provider en hebben allebei een Xperia toestel (ik de T, zij de goedkopere Tipo). Wanneer wij bellen via de headset, hoor ik haar niet en ben ik genoodzaakt het toestel op de speaker te zetten. Onder het autorijden is dat natuurlijk niet praktisch. Het gaat alleen om gesprekken met haar. Met anderen kan ik wel gewoon bellen en een gesprek voeren. De gesprekskwaliteit is overigens wel minder t.o.v. mijn vorige toestel (Samsung Galaxy Ace).

Ik vraag me nu of hoe dit op te lossen, omdat ik niet echt een oorzaak kan aanwijzen.

Verder bemerk ik dat de Tipo een beter bereik (in en om het huis) heeft dan mijn duurdere T. Heb ik nu net het zwakkere broertje getroffen of kan dit een hardware probleem zijn? Ik heb hierover al contact gehad met Telfort en mijn huis ligt in een wijk waar het bereik net even wat minder is, maar dan zou mijn vrouw daar natuurlijk ook last van moeten hebben en die heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Inmiddels ontdekt wat de oorzaak is van het uitvallen van de camera bij de Xperia T, de storing blijkt te komen door een foto app van een andere party ik had Zoom FX geinstaleerd, na deze gedeinstaleerd te hebben start de camera veel sneller op en de storing is weg. Voorheen liep de camera vast of gaf roze ! beeld of strepen , ben blij dat dit het was. Dus mijn tip is gebruik geen andere foto bewerkings app die gebruik maken van de sony camera, (instagram en facebook werkt wel goed trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:32:
Inmiddels ontdekt wat de oorzaak is van het uitvallen van de camera bij de Xperia T, de storing blijkt te komen door een foto app van een andere party ik had Zoom FX geinstaleerd, na deze gedeinstaleerd te hebben start de camera veel sneller op en de storing is weg. Voorheen liep de camera vast of gaf roze ! beeld of strepen , ben blij dat dit het was. Dus mijn tip is gebruik geen andere foto bewerkings app die gebruik maken van de sony camera, (instagram en facebook werkt wel goed trouwens)
Rando werkt ook prima. Zaterdag nog gebruikt op de Tilburgse kermis. De random ontvangers zullen wel opgekeken hebben van al die vrolijke kleuren, haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al eens eerder iets gepost over de walkman app hier en ben inmiddels een stapje verder. Ik heb er last van dat sommige mp3 niet door de walkman app weergegeven worden, maar die wel gewoon via de file explorer afgespeeld kunnen worden (alleen leest hij dan geen id3 tag). Ik ben er nu achter gekomen dat als ik muziek via usb op mijn sd card zet dat de walkman app ze dan wel vindt, maar als ik bv airdroid gebruik en ik zet ze in precies dezelfde map, dan worden ze niet weergegeven. Op zich heel raar, en ik vind airdroid makkelijker werken, maar voortaan toch maar een kabeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Bacchero schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Bedankt voor de tip maar heb er ondertussen Cyanogenmod 10.1 opstaan en het toestel werkt terug zeer goed, geen geheugenproblemen. Ben best tevreden met Cyanogenmod buiten enkele kleine probleempjes zoals een beetje meer batterijverbruik, heel af en toe eens opnieuw opstarten maar de algemene ervaring is zeer goed en heb voor het moment geen behoefte om terug te gaan naar een originele ROM.
Ik heb de telefoon sinds gisteren en vrijwel meteen CM 10.1 (laatste stable release) erop gezet. De ervaring hier is dezelfde, veel batterijverbruik en al twee spontane reboots. Ik denk dat ik voorlopig toch terug ga naar de originele sony rom. Jammer, want op mijn eerdere toestellen vond ik CM altijd erg goed werken; kale android met enkele nuttige toevoegingen. Ik krijg op die CM 10.1 ook geen youtube geïnstalleerd trouwens, iemand een idee waarom die niet beschikbaar is voor de Cperia T met CM 10.1? (ik vind er ook niets van op internet).

Ik heb deze gapps: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130301-signed.zip

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 25-07-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
De updatekoorts gaat weer beginnen , Sony heeft besloten al zijn nieuwe modellen te upgraden naar 4.3.1
ik zie alleen nog niets over de T maar die zal er ook wel bij zitten.

http://blogs.sonymobile.c...an-4-3/?utm_source=feedly

http://androidworld.nl/ni...ria-sp-en-xperia-z-ultra/

[ Voor 19% gewijzigd door videoman op 26-07-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Teun_2 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:06:
[...]

Ik heb de telefoon sinds gisteren en vrijwel meteen CM 10.1 (laatste stable release) erop gezet. De ervaring hier is dezelfde, veel batterijverbruik en al twee spontane reboots. Ik denk dat ik voorlopig toch terug ga naar de originele sony rom. Jammer, want op mijn eerdere toestellen vond ik CM altijd erg goed werken; kale android met enkele nuttige toevoegingen. Ik krijg op die CM 10.1 ook geen youtube geïnstalleerd trouwens, iemand een idee waarom die niet beschikbaar is voor de Cperia T met CM 10.1? (ik vind er ook niets van op internet).

Ik heb deze gapps: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20130301-signed.zip
Bij mijn installatie van CM10.1 zat Youtube er gewoon bij en ik heb dezelfde gapps geïnstalleerd. Ik heb er wel FXP 228 opstaan (aangepaste versie CM 10.1 van het Free Xperia team). Nu ik blijf ook wel de reboots hebben, dit was onder meer regelmatig het geval bij gebruik van de camera. Ik heb nu Camera JB+ uit de market geïnstalleerd als vervanging van deze die in CM zit en het lijkt beter te gaan. Ik hoop toch dat Sony Android 4.3 uitbrengt voor de Xpera T zodat ik terug kan overgaan naar een originele ROM. Voorlopig blijf ik bij CM omdat de ROM (.141) van Sony teveel problemen gaf bij het geheugenbeheer (zoals eerder vermeld). Bij de CM-versie lijkt dit probleem niet aan de orde dus kon het probleem niet bij mijn toestel gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:40:
[...]
Ik heb trouwens zelf ook een vraag: Zelf best tevreden met de T, maar een ding stoort me wel en dat betreft een gesprek via de bluetooth headset. Mijn vrouw en ik zitten allebei bij dezelfde provider en hebben allebei een Xperia toestel (ik de T, zij de goedkopere Tipo). Wanneer wij bellen via de headset, hoor ik haar niet en ben ik genoodzaakt het toestel op de speaker te zetten. Onder het autorijden is dat natuurlijk niet praktisch. Het gaat alleen om gesprekken met haar. Met anderen kan ik wel gewoon bellen en een gesprek voeren. De gesprekskwaliteit is overigens wel minder t.o.v. mijn vorige toestel (Samsung Galaxy Ace).

Ik vraag me nu of hoe dit op te lossen, omdat ik niet echt een oorzaak kan aanwijzen.

Verder bemerk ik dat de Tipo een beter bereik (in en om het huis) heeft dan mijn duurdere T. Heb ik nu net het zwakkere broertje getroffen of kan dit een hardware probleem zijn? Ik heb hierover al contact gehad met Telfort en mijn huis ligt in een wijk waar het bereik net even wat minder is, maar dan zou mijn vrouw daar natuurlijk ook last van moeten hebben en die heeft nergens last van.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat lijkt me eerder een probleem te zijn met de bluetooth headset dan met jouw T/je vrouws Tipo.

Hoeveel streepjes je hebt, is overigens weinig vergelijkbaar met andere telefoons. Het kan zijn dat de Tipo voor hetzelfde bereik een streepje meer laat zien dan de T. Ondervind je echt problemen met het bereik? Ik heb met de T nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Teun_2 Bedankt voor je reactie. Dan zal ik eens een andere headset gaan proberen.

Het bereik is echt minder in huis. Afgelopen weekend belde een vriend mij. Hij kreeg de voicemail en ik daarna de melding dat hij had gebeld. Ik was zelf helemaal niet bezig met de telefoon, maar ik constateerde wel dat er helemaal geen bereik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb nog geen problemen gehad met het bereik, maar ik woon dan ook in een gebied met een erg goede dekking en ik heb de T nog niet lang. Je zou kunnen proberen om hem te laten omruilen als andere telefoons geen last hebben in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 12:11
Mad Marty schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Ja, uitzoeken welke app veel van je batterij vraagt. In de Settings kun je een overzicht opvragen, en als je geroot bent kun je BetterBatteryStats gebruiken en bijvoorbeeld Greenify om de boosdoener in bedwang te houden.
Het probleem lijkt zich te hebben opgelost. Ik heb de extra micro SD kaart eruit gehaald. Sindsdien is ie een stuk zuiniger met stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:22

Niku

Alagaesii

Heel lang over deze telefoon getwijfeld (de T), is uiteindelijk toch een andere geworden. Tot zo ver mijn interesse in dit topic! Wilde gewoon niet graag genoeg op James Bond lijken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid8
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb een vreemde bug met de Xperia T. Als ik vanuit standby opstart in camera modus (door de camera knop te gebruiken), dan crasht face unlock elke keer. Ik weet niet hoe het komt, maar daardoor wordt het scherm ineens ongevoelig. Dus het enige dat ik dan kan doen is alles afsluiten met vol+ en de stand-by knop. Het zal waarschijnlijk opgelost zijn als ik face unlock uitschakel, maar ik wil het liever blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 14:51

Griffin

Is mythical

Even een vraag mbt NFC en Xperia T.
Ik weet dat er voor ongeveer €18-20 NFC tags halen (handig voor in de Auto ivm bluetooth). Nu heb ik alleen een paar NFC vragen.

- Als ik een tag scan dan gaat bijvoorbeeld mn bluetooth aan (en nog wat dingen), maar hoe krijg ik in 1x deze hele settings ongedaan gemaakt zonder een andere NFC tag te scannen?

- Werken de goedkopere tags die op internet te vinden zijn ook? Want het scheelt soms toch €10 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 14:51

Griffin

Is mythical

Thnx handig om te weten dat je nog een keer kan scannen om alles weer ongedaan te maken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun_2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:07:
Ik heb nog geen problemen gehad met het bereik, maar ik woon dan ook in een gebied met een erg goede dekking en ik heb de T nog niet lang. Je zou kunnen proberen om hem te laten omruilen als andere telefoons geen last hebben in je huis.
Volgens de provider woon ik nabij een whitespot (grensgeval), dus de bereikbaarheid thuis is niet optimaal.

Ik heb gisteren trouwens een nieuwe Bluetooth headset van Plantronics (de M55) besteld (met wind- en ruisonderdrukking). Duurder dan mijn vorige, maar nog wel voor een bedrag dat ik de gok wil wagen. Hopelijk lost daarmee het probleem op. Ik kreeg van de week nog het commentaar of ik in de wind stond, terwijl ik in de auto op de snelweg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 14:22
- Werken de goedkopere tags die op internet te vinden zijn ook? Want het scheelt soms toch €10 oid.
In principe wel. Alle Mifare passen waarin data te schrijven is werken. Ik heb zelf wel eens wat geprobeerd met een pas voor een afvalcontainer. Met de NXP taginfo en tagwriter kun je kijk of er werkelijk data op de tags staan (zo niet, dan wordt alleen het ID gebruikt om je te identificeren), lege tags kun je gewoon met je eigen profielen beschrijft.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:40:
[...]

Volgens de provider woon ik nabij een whitespot (grensgeval), dus de bereikbaarheid thuis is niet optimaal.

Ik heb gisteren trouwens een nieuwe Bluetooth headset van Plantronics (de M55) besteld (met wind- en ruisonderdrukking). Duurder dan mijn vorige, maar nog wel voor een bedrag dat ik de gok wil wagen. Hopelijk lost daarmee het probleem op. Ik kreeg van de week nog het commentaar of ik in de wind stond, terwijl ik in de auto op de snelweg zat.
Hierbij wil ik jullie laten weten dat de nieuwe headset beter werkt dan de vorige en ik nu wel weer verstaanbaar ben in gesprekken. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Is er eigenlijk alweer wat meer bekend over mogelijke updates voor de Xperia T? Wordt die memory leaks zo langzamerhand wel zat eigenlijk... Heb niks bijzonders op me telefoon staan, maar toch is et ding af en toe niet vooruit te branden...

Hoe gaat het met bijvoorbeeld Cyanogen met de memory leaks en snelheid?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:04:
Is er eigenlijk alweer wat meer bekend over mogelijke updates voor de Xperia T? Wordt die memory leaks zo langzamerhand wel zat eigenlijk... Heb niks bijzonders op me telefoon staan, maar toch is et ding af en toe niet vooruit te branden...

Ik heb dezelfde vraag en hetzelfde probleem. Het is gewoon niet oké dat een toestel van nog geen jaar oud soms zo dramatisch hapert. Met deze specs zou Android 4.1 gewoon prima moeten draaien en zou je echt geen problemen met het geheugen moeten ondervinden. Er zit tenslotte evenveel in als andere telefoons die geen problemen hebben met een tekort aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Framoes schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Ik heb dezelfde vraag en hetzelfde probleem. Het is gewoon niet oké dat een toestel van nog geen jaar oud soms zo dramatisch hapert. Met deze specs zou Android 4.1 gewoon prima moeten draaien en zou je echt geen problemen met het geheugen moeten ondervinden. Er zit tenslotte evenveel in als andere telefoons die geen problemen hebben met een tekort aan geheugen.
De Android 4.3 update kan niet snel genoeg komen! Heb er ook veel last van. De overhittingscontrole is ook slechter sinds JB. In ICS was deze nog goed en werd mijn Xperia T niet zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
silasje1 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

De Android 4.3 update kan niet snel genoeg komen! Heb er ook veel last van. De overhittingscontrole is ook slechter sinds JB. In ICS was deze nog goed en werd mijn Xperia T niet zo heet.
Vermoed dat dat te maken heeft met project butter, aangezien je telefoon geforceerd word 60 fps te halen zal ie grafisch wat meer uit de kast moeten trekken...

Maar dannog, het zou niet moeten kunnen voor een telefoon met deze specs...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Het blijft afwachten , heb de vraag ook bij Sony neergelegt, vermoed dat we nog geruime tijd op de update moeten wachten.
Wat bij mij erg goed werkt is een memorybooster app, deze houd het werkgeheugen redelijk goed onder controle een draaid de telefoon een stuk sneller. Het probleem met de vastlopende camera app heb ik niet meer.
Verder alles van google+ uitzetten vooral de fotobackup gebruik hier b.v. dropbox voor. Ja het blijft een computer, met dezelfde problemen, werkgeheugen.
Zodra ik antwoord heb van Sony zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:04:

CM 10.0 werkt hier prima. 10.1 is ondanks serieuze verbeteringen nog niet echt helemaal stabiel (nog steeds reboots bij apollo en de standaard camera app en veel meer batterijverbruik, ook mhl werkt niet). Ik kan CM 10.0 alleen maar aanraden. Net wat vloeiender, net wat gelikter enzovoort.
Griffin schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:01:
Even een vraag mbt NFC en Xperia T.

[...]

Jeps, ik heb zo van die goedkope stickertjes en die werken prima. Je hebt een app (naam ontgaat me even) waarmee je die sonysmarttagcodes erop kan zetten. Dan ehb je bijvoorbeeld een rode en een blauwe sony smarttag die je met het eigen sony programma kan gebruiken. (of je kan nog een third party app installeren natuurlijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Teun_2 op 18-08-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Ik draai nu CM 10.1 - FXP 231 en heb nu geen last van reboots meer (bij deze versie hadden ze dit trouwens specifiek vermeld dat er aan de reboots was gewerkt). Ook het geheugenbeheer is prima en er is steeds meer dan 300 mb (soms tot meer dan 400 mb) ter beschikking aan ram dus hier zijn er ook geen problemen en een minimum aan "lag". Kortom ik ben zeer tevreden en vind nu dat het toestel goed draait. Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik dit zo moest oplossen, toch een dikke min voor Sony hiervoor. Is er dan nog een nadeel aan CM. Wel ik heb gevoel dat het batterijgebruik van CM toch hoger ligt dan de "Sony-versie". Nu door de installatie van een zogenaamde "batterysaver" is dit verschil iets minder geworden. Ik ben benieuw of CM ook de 10.2 (versie met Android 4.3) naar de Xperia T zal brengen (in een stabiele versie).
BTW : Bij mij lijken alle apps te werken. Voor de camera heb ik wel de recentste apk van Google zelf geïnstalleerd. Voor muziek gebruik ik Playerpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Mijn post ging over de meest recente officiële nightly die ik gisteren heb geïnstalleerd. Ik dacht altijd dat de verschillen tussen de FXP versies en de officiële nightly's nihil waren? Het FXP-team is toch ook gewoon het onderhoudsteam van de officiële CM? Met CM 10.2 lijkt het wel goed te komen aldus dit topic op xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389738 Erg handig dat de Nexus 4 bijna dezelfde soc heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Teun_2 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:17:
Met CM 10.2 lijkt het wel goed te komen aldus dit topic op xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389738 Erg handig dat de Nexus 4 bijna dezelfde soc heeft. :)
Het lijkt er idd op dat er wel een CM 10.2 voor de Xperia T zal komen, goed nieuws.

Ik ben nu ook geen specialist in CM maar naar hetgeen ik gelezen heb zijn er toch kleine verschillen tussen de FXP- en CM-versies onder meer op het gebied van audio, video en camera. Hun versies zouden net iets meer geoptimaliseerd zijn voor Sony-toestellen. Nu ik gebruik steeds de FXP-versie en ben daar meer en meer tevreden over.

[ Voor 36% gewijzigd door Bacchero op 18-08-2013 17:38 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste