Ik heb deze telefoon nu anderhalve maand in m'n bezit en moet zeggen dat 'ie ondanks de standaard Android-eigenaardigheden goed bevalt. Het toestel is licht en ligt goed in de hand, het scherm is groot en helder en de telefoonspeaker kan flink hard.
Tot zover de goede punten. Issues:
• Standaard Android-volumebug: zet het volume op één streepje harder dan trillen, start een Media-app (spelletje, mp3-speler), speel wat, pas het volume aan en sluit de app weer af. Nu staat je telefoonvolume ergens tussen halverwege en voluit. Gebeurt 50% van de keren.
• Xperia V-unieke volumebug: het eruittrekken van de koptelefoon terwijl er muziek speelt, zorgt twee op de drie keer dat de hele telefoon geen geluid meer maakt, ook niet na het opnieuw insteken en verwijderen van de plug. Reboot nodig.
• De volumestand van één stap boven trillen is al erg luid. Daarnaast is de laagste stand qua helderheid eigenlijk ook veel te hoog. Door deze twee issues is de telefoon in rustige omgevingen en in het donker slecht bruikbaar.
• Trage software + softkeys: soms druk ik een keer te veel op de Back-knop, omdat de telefoon toch te regelmatig even blijft hangen en het lijkt alsof de druk niet is geregistreerd.
• Géén software maakt gebruik van het verbergen van de softkeys, behalve de camera-app.
• Swypen tikt uitstekend, behalve dat 'ie voor ieder woord dat niet exact juist geveegd is eerst namen uit je telefoonboek suggereert.
• De oriëntatiesensor denkt érg snel dat je de telefoon draait, voornamelijk wanneer 'ie op een plat oppervlak ligt.
• Kompas is scheef (in mijn geval meestal een kwartslag naar links gedraaid), maar dat heb ik bij nog niet één telefoon goed zien werken.
• Vlijmscherpe bovenrand waarmee ik nogal eens in m'n oor snijd tijdens het bellen.
En dan hebben we Chrome nog, maar dat misbaksel is een topic op zich waard. Al met al is het een prima toestel om mee te bellen (mits je een kleine afstand tot je oor bewaart), voor de gebruiksvriendelijkheid en afwerking moet je blijkbaar nog steeds niet bij Android zijn.
[
Voor 5% gewijzigd door
CodeCaster op 16-07-2013 18:04
]