Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
Zelfde probleem soms heb ik dat helemaal niks word geregisteerd of hele delay. Denk dat het aan software ligt. Kreeg dit pas sinds JB en had het bij ICS niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is er weinig veranderd ten opzichte van de Xperia X1. Behalve dat je daar vier woorden kunt voorlopen met typen tov. het scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:36:
Dan is er weinig veranderd ten opzichte van de Xperia X1. Behalve dat je daar vier woorden kunt voorlopen met typen tov. het scherm :+
De T is een top-telefoon. Als ik de diverse fora (forums) bekijk heeft de Z nogal wat problemen.
Met de T heb ik tot dusver geen enkel probleem. Ook niet met de laatste update.
Misschien pakt de T beter uit dan de Z??
Dan niet met betrekking tot snelheid, maar wel tot kwaliteit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
silasje1 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:34:
Zelfde probleem soms heb ik dat helemaal niks word geregisteerd of hele delay. Denk dat het aan software ligt. Kreeg dit pas sinds JB en had het bij ICS niet
Heb wel het idee dat het met JB erger is geworden, ik had het zelf met ICS ook al wat...

Nog even een andere vraag: waren jou vage problemen opgelost met die nieuwe rom die je geflashed en geupdate had? Mijn telefoon vertoond de laatste paar dagen nu ook wat traagheid...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik gebruik Swiftkey en ik herken geen enkel toetsenbord probleem. Kan ook dus gewoon aan het toetsenbord liggen.

Mijn update gaat als een sneltrein alleen moet ik zo eventjes bellen met Sony voor mijn toestel :X Laad echt niet meer op terwijl die uit staat... Oftewel echt snel opladen zit er niet meer bij...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Riqy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:29:
[...]

Heb wel het idee dat het met JB erger is geworden, ik had het zelf met ICS ook al wat...

Nog even een andere vraag: waren jou vage problemen opgelost met die nieuwe rom die je geflashed en geupdate had? Mijn telefoon vertoond de laatste paar dagen nu ook wat traagheid...
Met de laatste update rete snel (De NL rom). Behalve het laggy toetsenbord dan soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Denk dat ik die dan ook maar eens moet flashen, zo ff kabel uit de auto pakken :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee hoe je zelf zonder je garantie te verliezen zo grondig mogelijk de volledige software kan resetten? Wat is makkelijker? Via PC Companion? Of Flashtool of via dat Sony Service Update?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
via Sony Update Service kun je ervoor kiezen de firmware opnieuw te installeren, dat lijkt me het meest effectief in jou geval ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Riqy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:42:
via Sony Update Service kun je ervoor kiezen de firmware opnieuw te installeren, dat lijkt me het meest effectief in jou geval ;)
Doen wij dat! Backup draait. Wordt hopelijk straks gebeld door Sony. Als alles mee zit is het opgelost anders is het verdomme weer mijn toestel opsturen naar smartcare :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:44:
[...]

Doen wij dat! Backup draait. Wordt hopelijk straks gebeld door Sony. Als alles mee zit is het opgelost anders is het verdomme weer mijn toestel opsturen naar smartcare :')
Ik kan geen updates meer doen want het toestel reageert niet op de toetsencombinaties die je moet hebben voor updates. Zonet gebeld en hij wordt weer opgehaald. Jezus wat een faalreparatie was dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Succes ermee dan maar. Heb sinds 2 dagen mijn Xperia T zonder schermprotector. Standaard had ik al vervangen maar heb nu gekozen zonder te doen. Geen problemen tot nu. Kan niks zeggen of het scherm beter uitziet omdat ik al een tijd een andere protector gebruikde dan sony's standaard. Moet wel zeggen dat scherm er levendig uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand een oplossing voor onderstaande? Xperia T is gecrashed nadat ik het toestel heb uitgezet na de update naar jb (via pc companion).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E6RS71l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

o rey schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:32:
Iemand een oplossing voor onderstaande? Xperia T is gecrashed nadat ik het toestel heb uitgezet na de update naar jb (via pc companion).
[afbeelding]
Wachten. Zou vanzelf verder moeten gaan, al heb ik verschillende verhalen gelezen, van enkele minuten tot bijna een uur.

Als het zo blijft, dan proberen te repairen via PCC.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mad Marty schreef op zondag 05 mei 2013 @ 08:54:
[...]

Wachten. Zou vanzelf verder moeten gaan, al heb ik verschillende verhalen gelezen, van enkele minuten tot bijna een uur.

Als het zo blijft, dan proberen te repairen via PCC.
Hmm ziet er inderdaad naar uit dat het onderdeel was van het updateproces. Duurde in mijn geval uren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Had dit zelf van de week ook na opnieuw flashen van JB rom, was bij mij na een minuutje weer weg ;)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Riqy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:16:
[...]

Hier nergens last van.

Het kan zijn dat het updaten niet helemaal goed is gegaan. Je kan dit herstellen door via SUS de software opnieuw te laten installeren. Enige nadeel is dat je dan alle gegevens van je telefoon en apps kwijt bent (intern geheugen blijft wel bestaan)...
Inmiddels mijn telefoon gereset, maar blijf vastlopers hebben, ik heb het vermoeden dat het komt door hitte. Het gebeurt vooral bij een combinatie van opladen + bleutooth + navigatie, maar ook nog wel soms met alleen navigatie. Het gebeurd ongeveer om de dag, zeer irritant, en ben ook bang dat als ik hem ter reparatie afgeef ze niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Het kan zijn dat je telefoon dan thermal throttling (terugklokken als toestel te warm word) doet.
Had vandaag last van. Als ik in de zon zit gaat mijn toestel langzamer (kan ook toeval zijn maar dit ga ik nog even testen). Toestel neemt erg veel hitte op! (Zwarte achterkant ofc)

[ Voor 48% gewijzigd door silasje1 op 07-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Hij ligt wel vaak in de auto in de zon als hij vastloopt, maar niet altijd, en hij loopt dus ook echt vast, vandaag weer. Moest ik maar weer radio luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Lol?
http://talk.sonymobile.com/message/461839#461839

mijn Sony Xperia T zegt dat hij/zij een MSM8960 heeft? Rest heeft dit ook? Zou toch raar zijn om een LTE chip te hebben die niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
silasje1 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:30:
Lol?
http://talk.sonymobile.com/message/461839#461839

mijn Sony Xperia T zegt dat hij/zij een MSM8960 heeft? Rest heeft dit ook? Zou toch raar zijn om een LTE chip te hebben die niet aanstaat.
Lijkt me sterk, LTE is niet iets wat men zo over het hoofd ziet, kost nogal wat aan productiekosten. Waarschijnlijk geeft de chipset zich zo uit, maar is LTE hardware niet daadwerkelijk aanwezig, of slechts deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:55
Klopt het dat als je een custom rom wilt installeren, je de bootloader moet unlocken en daarvoor je IMEI moet versturen om zo een sleutel terug te krijgen? Ik vind dat maar een vreemd gedoe. Zo weet Sony toch dat je van plan bent te Rooten? Of sla ik hier de bal compleet mis?

Dit uiteraard na een root gedaan te hebben.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Unrealiac schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:07:
Klopt het dat als je een custom rom wilt installeren, je de bootloader moet unlocken en daarvoor je IMEI moet versturen om zo een sleutel terug te krijgen? Ik vind dat maar een vreemd gedoe. Zo weet Sony toch dat je van plan bent te Rooten? Of sla ik hier de bal compleet mis?

Dit uiteraard na een root gedaan te hebben.
Ja dat weten ze dan maar er zijn ook methodes waardoor je niet je bootloader moet unlocken. Kijk maar eens op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vandaag ook de eigenaar van een xperia T.
Het toestel starte feilloos op, dan kwam er een melding van sony voor een update te installeren.
Na de installatie herstart mijn gsm.
Ik krijg een bootscherm van sony, vervolgens een "lege doos" scherm en dan een scherm xperia telefoon met een gevaarsdriehoek en dan valt het scherm uit.

Kan iemand mij verderhelpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Het systeem is dan zichzelf aan het repareren. Dit kan 1 uur duren of 1 dag ongv. Houd de telefoon aan het stopcontact en wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit geprobeerd, en telkens als het scherm uitvalt, start hij opnieuw op, sony logo, lege doos en dan gevaarsdriehoek en hij tracht opnieuw op te starten...

Heb hem zo een uurtje laten "proberen" op te starten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Misschien nog even langer wachten anders:
Telefoon uit -> houd power + volume up tegelijk ingedrukt -> als toestel 3 keer vibreert kan je weer toestel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, helaas het probleem blijft...
als ik power + volume up tegelijk indruk, dan trilt het driemaal en dan probeert hij op te starten, sony scherm, lege doos, en dan driehoek en dit herhaalt hij dan, heeft ondertussen zo 1 een uur aan een stuk proberen op te starten. helaas niets.

ik denk dat ik maar beter eens terug mee naar de winkel ga :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
heb je hem al 1 hele dag proberen te liggen? soms duurt het 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
nino_070 schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:50:
Hallo,

Ik probeer de update te downloaden, maar het voorbereiden wil maar niet lukken. Ik krijg steeds 5 stappen:
1. Koppel de USB-kabel van de telefoon en de computer los.
2. Zorg dat de batterij voor ten minste 50% is opgeladen.
3. Schakel de telefoon uit en wacht 5 seconden.
4. Sluit de USB-kabel aan op de computer.
5. Houd de volumeknop omlaag op de telefoon ingedrukt terwijl je de USB-kabel op je telefoon aansluit

Na deze stappen te hebben uitgevoerd, blijft mijn scherm zwart. Als ik op 'terug' druk in PC companion dan begint hij het te controleren waarna hij aangeeft dat ik de stappen opnieuw moet uitvoeren.
iemand? ik krijg hem nog steeds niet voorbij dit punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nino_070 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Rare vraag, laad je telefoon op wanneer die uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
ja, als je telefoon uitstaat maar hij hangt aan de oplader dan wordt de batterij wel opgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nino_070 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:05:
ja, als je telefoon uitstaat maar hij hangt aan de oplader dan wordt de batterij wel opgeladen
Toch niet hetzelfde als wat ik had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
nino_070 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Na deze stappen te hebben uitgevoerd, blijft mijn scherm zwart. Als ik op 'terug' druk in PC companion dan begint hij het te controleren waarna hij aangeeft dat ik de stappen opnieuw moet uitvoeren.

dit hoort ook. Je moet de volume down knop blijven indrukken (dus ook voor je de usb kabel erindoet) tot PCC zegt dat het werkt. Bij mij duurt het soms 5 seconden voor PCC mijn telefoon ziet in flashmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook wat de app apparaten doet? Neemt op het moment 48% van mijn stroom, maar ik kan niet vinden waarvoor hij wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn telefoon is weer terug en alles lijkt normaal :D Vanavond eens echt herstellen en straks langs de winkel en verlengen + overkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:27:
Weet iemand ook wat de app apparaten doet? Neemt op het moment 48% van mijn stroom, maar ik kan niet vinden waarvoor hij wordt gebruikt.
dit is om Throw te gebruiken (dus fotos op DLNA apparaat bijv). Probeer eens de Data/cache van deze app te legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, heb throw gisteren voor het eerst echt gebruikt maar misschien niet goed afgesloten. Werkt verder wel goed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:13:
Dank je, heb throw gisteren voor het eerst echt gebruikt maar misschien niet goed afgesloten. Werkt verder wel goed trouwens.
Inderdaad, met 1 druk op de knop vanuit de Walkman app werd m'n muziek afgespeeld op m'n Bravia (die vervolgens automatisch via Theatre sync m'n hifi set activeert). Kon trouwens met m'n vorige Xperia ook al maar werkt nu nog iets soepeler. Bij mij geen excessief batterij verbruik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:31:
Mijn telefoon is weer terug en alles lijkt normaal :D Vanavond eens echt herstellen en straks langs de winkel en verlengen + overkopen :+
En grote kans dat hij eruit gaat nu :')

Moet 180 euro aftikken ipv 140...

Xperia SP komt ook uit bij Hi en de Camera is toch niet zo belangrijk voor mij. Voor de rest is de SP sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:44:
[...]

En grote kans dat hij eruit gaat nu :')

Moet 180 euro aftikken ipv 140...

Xperia SP komt ook uit bij Hi en de Camera is toch niet zo belangrijk voor mij. Voor de rest is de SP sneller :+
Xperia ZR is net aangekondigd ;) Mss leuke optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silasje1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:23:
[...]

Xperia ZR is net aangekondigd ;) Mss leuke optie
Net een SP besteld voor 26 euro in de maand :+ 2 jaar lang

Iemand nog een rode en een witte case kopen voor de Xperia T? :+ Stuur maar een DM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:26:
[...]

Net een SP besteld voor 26 euro in de maand :+ 2 jaar lang

Iemand nog een rode en een witte case kopen voor de Xperia T? :+ Stuur maar een DM :+
Sony Xperia T TV dock wel als je die hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
Sinds enkele dagen ook bezitter van de Xperia T 32 GB (Via vraag & aanbod). Moet zeggen dat het een erg stabiel toestel is (zowel behuizing als werking). De software draait soepel, geen haperingen gehad tot nu toe. Het enige minpunt is uiteraard de batterij, maar dit is naar mijn idee een algemeen probleem bij smartphones.

Verder heb ik problemen met het afspelen van bluetooth audio. Als ik de Xperia koppel aan mijn auto (Ford Focus, ingebouwde BT ondersteuning) wordt de muziek erg zacht afgespeeld, dit heb ik met geen enkel ander toestel ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silasje1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:40:
[...]

Sony Xperia T TV dock wel als je die hebt :)
Alleen 2 cases :)

De MHL kabel kan ik gewoon meenemen /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Amens schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:21:
Sinds enkele dagen ook bezitter van de Xperia T 32 GB (Via vraag & aanbod). Moet zeggen dat het een erg stabiel toestel is (zowel behuizing als werking). De software draait soepel, geen haperingen gehad tot nu toe. Het enige minpunt is uiteraard de batterij, maar dit is naar mijn idee een algemeen probleem bij smartphones.

Verder heb ik problemen met het afspelen van bluetooth audio. Als ik de Xperia koppel aan mijn auto (Ford Focus, ingebouwde BT ondersteuning) wordt de muziek erg zacht afgespeeld, dit heb ik met geen enkel ander toestel ervaren.
Had je het volume voor bluetooth als maximaal gezet, bij mij staat dat standaard ook vrij zacht. Dus na iedere keer als hij uit is gewest (wat helaas vrij vaak is) moet ik het volume van bluetooth weer op max zetten, dan het volume in de auto halverwege 3/4 en dat is vrij hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Naar mijn idee was het bt volume max, maar zal zo nog eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Xperia T TV dock kopen morgen :) Zal even posten wat ik er van vind

Dock is erg handig. Ik ga mijn telefoon nu als wekker gebruiken op mijn dock. De MHL/HDMI verbinding ga ik zelf niet gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door silasje1 op 21-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Amens schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:06:
Naar mijn idee was het bt volume max, maar zal zo nog eens testen :)
BT volume opgeschroefd, klinkt nu helemaal goed!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Ik heb laatst ook de TV Dock gekocht. Je kunt hem niet gebruiken om je mobiel op je computer aan te sluiten, maar HDMI en laden werkt super. Erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
thomskipsp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:52:
Ik heb laatst ook de TV Dock gekocht. Je kunt hem niet gebruiken om je mobiel op je computer aan te sluiten, maar HDMI en laden werkt super. Erg tevreden!
Klopt! jammer dat hij niet door PC word herkent inderdaad. Verder gebruik ik hem nu als soort standaard/klok wanneer ik ga slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog leuke en kwalitatief goede hoesjes voor de Xperia T in omloop? Ik had een zwarte flip cover gehaald van eBay, maar deze is al beschadigd en wordt ook lelijk aan de buitenkant. Hij gaat denk ik ook niet heel erg lang meer mee. Ik doe er niets bijzonders mee (normaal gebruik).

Het lukt me niet te linken op de tablet. Btw, ja natuurlijk kan ik Googlen, maar het gaat mij meer om de ervaring die je met een cover hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
thomskipsp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:52:
Zie 'm niet in de PW, waar is ie goedkoop te krijgen? Vooral de "en ineens is mijn ouwe tv wel smart genoeg" optie spreekt me aan (er even van uitgaande dat dat ook werkt voor niet-sony tv's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb zelf sinds een paar weken dit hoesje en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem ook als portomonnee en dat werkt prima, ik had sowieso al nooit losgeld in mijn portomonnee ;) Hij ziet er na een paar weken gebruik nog als nieuw uit trouwens. Mocht je nog vragen hebben stuur je me maar een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb de laatste tijd last bij het bellen met mijn xperia T dat ik via de telefoon geen goed geluid krijg. doe ik hem op luidspreker dan hoor ik het wel goed. maar anders dan hoor ik alleen wat gekraak. zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Bundin schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:07:
[...]

Zie 'm niet in de PW, waar is ie goedkoop te krijgen? Vooral de "en ineens is mijn ouwe tv wel smart genoeg" optie spreekt me aan (er even van uitgaande dat dat ook werkt voor niet-sony tv's).
Ik heb m via marktplaats gekocht. Je zult ffies moeten googlen, ik heb er 30 euro voor betaald. Nieuw was ie 40 oid...Ik heb zelf een Bravia, dus ik kan zelf met de afstandsbediening de mobiel besturen (via CEC)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wlie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:04:
Ik heb zelf sinds een paar weken dit hoesje en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem ook als portomonnee en dat werkt prima, ik had sowieso al nooit losgeld in mijn portomonnee ;) Hij ziet er na een paar weken gebruik nog als nieuw uit trouwens. Mocht je nog vragen hebben stuur je me maar een dm.
Bedankt voor je reactie. Dat klinkt goed. Hij lijkt erg op diegene, die ik heb. Ik zal het nog even aankijken met het huidige hoesje en anders toch maar een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Een vraagje: Ik heb een Xperia V. Deze heeft een telefoongeheugen (2Gb), intern geheugen (4Gb) en SD kaartje (32Gb in mijn geval).
Apps worden automatisch (misschien kun je dat anders instellen, dat weet ik niet) op het telefoongeheugen geinstalleerd, maar je kunt deze later wel verplaatsen naar het interne geheugen.
Mijn vraag is wat is eigenlijk het verschil tussen het telefoongeheugen en het intern geheugen en maakt het nog een verschil of je een app in de ene dan wel de andere hebt staan?

Mijn telefoon werkt gewoon prima, het is meer een vraag uit nieuwsgierigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar ik weet wel dat sommige app's zich niet laten overzetten naar de SD-kaart en dus automatisch het interne of telefoongeheugen pakken. Onder instellingen kun je wel de apps overzetten indien noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Kwesiq schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:43:
Een vraagje: Ik heb een Xperia V. Deze heeft een telefoongeheugen (2Gb), intern geheugen (4Gb) en SD kaartje (32Gb in mijn geval).
Apps worden automatisch (misschien kun je dat anders instellen, dat weet ik niet) op het telefoongeheugen geinstalleerd, maar je kunt deze later wel verplaatsen naar het interne geheugen.
Mijn vraag is wat is eigenlijk het verschil tussen het telefoongeheugen en het intern geheugen en maakt het nog een verschil of je een app in de ene dan wel de andere hebt staan?

Mijn telefoon werkt gewoon prima, het is meer een vraag uit nieuwsgierigheid...
Er is geen verschil tussne intern geheugen en telefoongeheugen voor zover ik weet. Het zijn gewoon 2 partities waar 1 puur apps op gaan en de andere opslag voor muziek bijv. Je kan idd apps naar intern geheugen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Oké, duidelijk. Volgens mij kun je trouwens geen apps naar je SD kaartje verplaatsen, tenminste die optie zie ik nergens.
Zelf heb ik mijn apps naar het interne geheugen verplaatst, als dat kon. Muziek en foto's heb ik op mijn sd kaart staan. Veel apps heb ik eigenlijk niet, maar die 2 Gb is wel rap vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Kwesiq schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:02:
Oké, duidelijk. Volgens mij kun je trouwens geen apps naar je SD kaartje verplaatsen, tenminste die optie zie ik nergens.
Zelf heb ik mijn apps naar het interne geheugen verplaatst, als dat kon. Muziek en foto's heb ik op mijn sd kaart staan. Veel apps heb ik eigenlijk niet, maar die 2 Gb is wel rap vol.
Nee dat kan idd niet. Je kan alleen je interne geheugen/app opslag hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Kwesiq schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:02:
hoe krijg je dat voor elkaar dan? ik heb zelf ook een aardige berg apps, maar zit op ongeveer 800mb gebruikt ofzo...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Riqy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:36:
[...]

hoe krijg je dat voor elkaar dan? ik heb zelf ook een aardige berg apps, maar zit op ongeveer 800mb gebruikt ofzo...
Games gaan heel erg hard. GTA is 1.2GB al bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Touchdomex schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:39:
[...]

Games gaan heel erg hard. GTA is 1.2GB al bijvoorbeeld.
Die zetten het grootste deel op intern geheugen voor zover ik weet (Real Racing 3 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silasje1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:59:
[...]

Die zetten het grootste deel op intern geheugen voor zover ik weet (Real Racing 3 dan)
Ik weet niet precies hoe het werkt met spellen op een Xperia. Ik heb alles qua games op mijn Nexus 7 en die heeft alles als 1 blok geheugen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Touchdomex schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:03:
[...]

Ik weet niet precies hoe het werkt met spellen op een Xperia. Ik heb alles qua games op mijn Nexus 7 en die heeft alles als 1 blok geheugen }:O
Dat is logischer vind ik ook. Snap het nut van een app partitie ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silasje1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Volgens mij komt dat door het gebruik maken van een externe opslagbron. Mooiste zou inderdaad zijn interne opslag wat je krijgt is ook echt alle opslag die je beschikbaar hebt ongeacht wat je erop zet. Dus app of muziek of cameraopname of film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Misschien grappig nieuws om te weten:
http://talk.sonymobile.com/message/478107#478107

Xperia T heeft zelfde chipset als Xperia V (en mss is er dan een mogelijkheid tot LTE als er antennes in de Xperia T daarvoor zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
silasje1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:12:
[...]

1 blok geheugen: factory reset --> weg foto's, muziek, docs, backup files en andere userdata. Dat kan een nare verrassing zijn voor gebruikers die geen kaas gegeten hebben van hoe een OS precies werkt. "Maar de website zei dat ik dit moest doen en nu zijn mijn foto's en whatsapp chats ineens weg!".

[ Voor 26% gewijzigd door Bundin op 05-06-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 12:09
Ik heb de Xperia T nu een aantal maanden. Ik vind het een top toestel qua gebruik en ontwerp.

Ik heb alleen het probleem dat de accu niks te lang meegaat. Hij hij het nog geen dag vol bij gemiddeld gebruik. (af en toe mail, whatsapp, facebook checken)

de telefoon gaat normaal gesproken rond 7u in de morgen van de alder af en rond 3u in de middag is de accu nog maar 30%. Ook vind ik dat de telefoon vaak vrij warm aanvoelt aan de voor en achterkant. onder de camera.

Iemand tips en tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RandY1981 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:00:
Ik heb de Xperia T nu een aantal maanden. Ik vind het een top toestel qua gebruik en ontwerp.

Ik heb alleen het probleem dat de accu niks te lang meegaat. Hij hij het nog geen dag vol bij gemiddeld gebruik. (af en toe mail, whatsapp, facebook checken)

de telefoon gaat normaal gesproken rond 7u in de morgen van de alder af en rond 3u in de middag is de accu nog maar 30%. Ook vind ik dat de telefoon vaak vrij warm aanvoelt aan de voor en achterkant. onder de camera.

Iemand tips en tricks?
Ja, uitzoeken welke app veel van je batterij vraagt. In de Settings kun je een overzicht opvragen, en als je geroot bent kun je BetterBatteryStats gebruiken en bijvoorbeeld Greenify om de boosdoener in bedwang te houden.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 08:55
Hier ook last van. Schijnt dat wifistatemachine of alarmmanager via Google maps zorgt dat hij niet meer in deep sleep komt. Dit gebeurt meestal vanaf 1 dag na een reset.
Enige oplossing lijkt regelmatig helemaal uit- en aanzetten. Dan doet hij het weer even normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:23
Bij mij zorgde het niet meer gebruiken van Google Now voor een flinke verbetering van de batterijduur. Ik krijg nu dus geen melding meer van hoe lang het rijden is tot mijn werk/thuis en hoe laat ik moet vertrekken voor een afspraak, maar dat vond ik absoluut niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Update van software
Ik kreeg vanavond een bericht dat er nieuwe software was.
Geïnstalleerd via PC-Companion.
Build-nummer is nu: 9.1.A.1.141
Ik weet (nog) niet wat er gewijzigd / toegevoegd is. Bugfixes?
Het installeren duurde nogal even. Het is dus geen kleine reparatie.
Wie weet wat deze versie inhoudt?

Vervolg...
Even gezocht. Volgens XDA:
Stops the phone crashing during calls and some other fixes.

Crashes tijdens telefoneren heb ik overigens nog nooit gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door frjemd op 07-06-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
frjemd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:08:
Update van software
Ik kreeg vanavond een bericht dat er nieuwe software was.
Geïnstalleerd via PC-Companion.
Build-nummer is nu: 9.1.A.1.141
Ik weet (nog) niet wat er gewijzigd / toegevoegd is. Bugfixes?
Het installeren duurde nogal even. Het is dus geen kleine reparatie.
Wie weet wat deze versie inhoudt?

Vervolg...
Even gezocht. Volgens XDA:
Stops the phone crashing during calls and some other fixes.

Crashes tijdens telefoneren heb ik overigens nog nooit gehad.
Ook aan het installeren. Ben benieuwd wat anders is
enig nadeel is de reset van settings en apps

[ Voor 3% gewijzigd door silasje1 op 08-06-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
hier nog geen update te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Ja, uitzoeken welke app veel van je batterij vraagt. In de Settings kun je een overzicht opvragen, en als je geroot bent kun je BetterBatteryStats gebruiken en bijvoorbeeld Greenify om de boosdoener in bedwang te houden.
Dat leverde bij mij ook een aanzienlijke besparing op, net als herinstalleren van (updates van) apps die veel verbruikten.
Nog iets dat ik in dezelfde periode heb gedaan is .nomedia (hidden file) geplaatst in folders waarin het toestel niet naar nieuwe afbeeldingen, video's en mp3's hoeft te zoeken (meestal wordt het toestel ook flink heet als er folders worden gescand - wat meestal een indicatie is van hoog stroomverbruik). In theorie zou het toestel minder folders hoeven scannen( en het sluit ook meteen subfoldes uit - dus het is een beetje opletten dat je niet teveel 'wegsnoeit'). Mogelijk resulteert dat ook in minder batterijverbruik (maar ik heb toen dus teveel wijzigingen doorgevoerd die ook batterij spaarden - dus ik zou het ook weer niet met zekerheid durven zeggen).
Je kan de .nomedia files gewoon creëren met ES File Explorer, maar van tevoren moet je wel in de settings instellen dat de app ook 'hidden files' toont - anders vind je ze nooit meer terug (net als je MP3's als zo'n .nomedia in de verkeerde folder terecht komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier de update nog niet binnenhalen terwijl ik wel de LT30p heb, zowel PCC als Sony update service geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:54:
Ik kan hier de update nog niet binnenhalen terwijl ik wel de LT30p heb, zowel PCC als Sony update service geprobeert.
Dit kan afhankelijk zijn van je provider.
Update komt dan vaak iets later...
(Ik heb zelf geen "branded" telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Nieuwste update lijkt langer mee te gaan op 1 accu. Dit is natuurlijk niet zeker nog want heb deze pas dagje geinstalleerd. Hij lijkt toch minder snel leeg te zijn en er zijn wat bugs weggewerkt al is de Walkmann app nog steeds erg onbruikbaar (snel door nummers "swypen" en album art verdwijnt en muziek loopt vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Hopelijk lopt mijn telefoon dan niet zo vaak meer vast, anders toch maar eens naar sony brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:23
Hmm, voor de Duitse Generic Skyfall is er nog altijd geen update, terwijl deze toch meestal wel vlot is. Achja, de genoemde problemen heb ik gelukkig ook niet en mn batterij doet het al heel prima (mag altijd beter natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even goed geschrokken over het uitvallen van mijn Xperia T. Achteraf gezien bleek de batterij gewoon leeg te zijn (fail! :P) en die wilde pas weer opstarten toen hij vond dat er genoeg energie in het ding zat. Wel meteen de update eropgezet en we kunnen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe je de walkman app je sd kaart kan laten scannen? Ik heb alle muziek op het sd kaartje staan, maar hij vindt pas toevoegingen als ik de telefoon opnieuw opstart. Vind ik wat omslachtig maar kan ook niks vinden waardoor hij gaat scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
Wat is nu het nieuwe versie nummer na de update?

De update is er enkel nog voor de T zeker? Heb natuurlijk net de V....

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Advanced Woods schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:37:
Wat is nu het nieuwe versie nummer na de update?

De update is er enkel nog voor de T zeker? Heb natuurlijk net de V....
Android versie? 4.1.2 en build nummer 9.1.A.1.141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:17:
Weet iemand ook hoe je de walkman app je sd kaart kan laten scannen? Ik heb alle muziek op het sd kaartje staan, maar hij vindt pas toevoegingen als ik de telefoon opnieuw opstart. Vind ik wat omslachtig maar kan ook niks vinden waardoor hij gaat scannen.
Ik ken het probleem - het verste dat ik gekomen ben is even de folder die nieuwe MP3's bevat van naam veranderen (en desnoods weer terug). Je krijgt dan niet de tags, maar de bestandsnaam in de 'library' staat me bij. Het is niet 'je van het', maar net even beter dan niets.. eigenlijk zou er een update-functie moeten zijn, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Ik zou het trouwens alleen doen met een folder waar nieuwe MP's in staan, anders gaat je hele library op zijn kop als de bestandslocaties voor het systeem veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
silasje1 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Android versie? 4.1.2 en build nummer 9.1.A.1.141
Ah, 1 nummertje hoger dus dan de oude (9.1.A.1.140). Kan de startpost weer bijgewerkt worden ;)

De V zit nu op 9.1.A.1.140 btw, die heeft dus nog geen update gehad.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4sch4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 05:48
Ik vraag me af of na de laatste update van de Xperia T je wel het sluitergeluid van de camera uit kan zetten via de camera instellingen zoals dat kan bij de xperia z en de xperia sp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
j4sch4 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:52:
Ik vraag me af of na de laatste update van de Xperia T je wel het sluitergeluid van de camera uit kan zetten via de camera instellingen zoals dat kan bij de xperia z en de xperia sp?
In instelingen van camera -> sluitergeluid -> uitdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
j4sch4 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:52:
Dat gaat, maar niet op T-Mobile-toestellen. Die schakelen het uit om één of andere reden (waarschijnlijk omdat die gebaseerd is op de Duitse ROM, niet op de Nederlandse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4sch4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 05:48
AmbroosV schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:31:
[...]

Dat gaat, maar niet op T-Mobile-toestellen. Die schakelen het uit om één of andere reden (waarschijnlijk omdat die gebaseerd is op de Duitse ROM, niet op de Nederlandse).
Aha dan snap ik het, ik heb de xperia t bij de t-mobile winkel bekeken en bij die kon je het niet uitzetten en had ergens in een forum gelezen dat iemand zich irriteerde aan het sluitergeluid. Ik ga 'm toch niet bij t-mobile halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21834
9.1.A.1.142 gecertificeerd voor Xperia T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Het is vast wel eens eerder / vaker gezegd: dat een firmware gecertificeerd is, wil niet automatisch zeggen dat hij ook daadwerkelijk uitgebracht gaat worden. ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Tot nu toe wel vaak zo geweest, dus vandaar dat ik het even vermeld :) Trouwens 141 update heeft wel betere battery life dan 140. Vooral als je veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Heeft iemand er ook last van dat als je vanuit een app (bijvoorbeeld Chrome of Twitter) naar je home gaat, de icoontjes opnieuw moeten laden. Alsof ze niet worden bewaard in het geheugen. Ik heb ook vaak dat apps als ik even switch, bij het terugswitchen weer opnieuw opstarten.

Dit toestel heeft toch gewoon 1GB RAM? Waarom heb ik dan het idee dat er een tekort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Framoes schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:34:
Heeft iemand er ook last van dat als je vanuit een app (bijvoorbeeld Chrome of Twitter) naar je home gaat, de icoontjes opnieuw moeten laden. Alsof ze niet worden bewaard in het geheugen. Ik heb ook vaak dat apps als ik even switch, bij het terugswitchen weer opnieuw opstarten.

Dit toestel heeft toch gewoon 1GB RAM? Waarom heb ik dan het idee dat er een tekort is?
Hier ook last van als ik bijv Chrome gebruik. Dit zal wel te maken hebben dat launcher niet in geheugen blijft en zo meer RAM vrij is. Soms heb ik er meer last van dan andere keren, het is heel random soms. Meestal na een aardige browser gebruik gebeurd het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:57
Framoes schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:34:

Ik heb hier ook regelmatig last van, knap irritant. Ik merk wel dat het vooral bij 'zwaardere' apps gebeurt, zoals Google Maps. Af en toe het toestel resetten of een nachtje uit laten staan zorgt er voor dat ik er een paar dagen geen last meer van heb. Naar mijn idee komt dat de accuduur ook een beetje ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Toempf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:56:
[...]

Ik heb hier ook regelmatig last van, knap irritant.
Ik heb het ook wel eens (na gebruik van Chrome) maar kom op zo erg is het ook weer niet, ze zijn binnen een halve seconde weer geladen, voordat je uberhaubt tijd hebt om wat te doen.

Het is inderdaad goed om je toestel af en toe te herstarten, met name om het geheugen te clearen dacht ik. Heb een keer in een handleiding van een eerder Android toestel gelezen dat het wordt aanbevolen om dit dagelijks te doen. Doe het zelf een keer in de paar dagen.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste