simon8400 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:38:
[...]
Bedankt!
Lijkt je het wel waarschijnlijk dat ze in een 3 maanden weer met een nieuw topmodel komen, net nu de Xperia T is aangekondigd? En over die Xperia SL vind ik zelf niet zo heel veel, lijkt me eerder gewoon een model die al wat dood is voor ze is uitgekomen, niet? Als volwaardige opvolger voor de Xperia S kan je het toestel toch niet bekijken?
Let's hope dat het qua design ook met de doorzichtige bar zal zijn, vind het persoonlijk de mooiste smartphone atm!
Het is altijd wat twijfelen. De volgende batch komt wel pas binnen 6 maanden in ieder geval, het zijn altijd maar twee batches per jaar (gespreid over enkele maanden zoals S -> P, U -> Sola, Go voor batch één, Tipo, Miro (->TX, SX) -> T, V, J).
Maart-april 2013 voor de volgende toestellen dus. Vooral qua software gaat het weer een vernieuwing zijn, want het is een nieuwe iteratie van de skin van Sony. Maar alle huidige toestellen krijgen naar alle waarschijnlijkheid ook een groot deel van de nieuwe skin.
Sony laat echt niet snel oude gebruikers in de steek, eender welke telefoon je koopt, je krijgt altijd nieuwe features over verloop van tijd. Ik had vlak na de release in 2011 een Arc en was erg teleurgesteld door de software. Eind 2011 had ik er opnieuw eentje (gewonnen

) en ik was er toen wild van. Met elke update die Sony deed kwam er meer en meer functionaliteit en werd de telefoon alleen maar sneller. En toen was er ineens zelfs ICS en had je nog zoveel meer. Als je dat vergelijkt met een Galaxy S2 bijvoorbeeld waar je nu nog altijd niets meer mee kan dan met de release is dat best wel nice. Zelfs met de update naar ICS is er quasi niets veranderd. Dat is net het fijne aan Sony's.
Sorry voor de fanboy-rant, maar ik vind de manier waarop Sony werkt vrij epic en uniek ten opzichte van alle andere Android-fabrikanten.
Over de
SL: de SL is gewoon de S. Die 200Mhz merk je nauwelijks. Net als bij de Arc en Arc S vorig jaar zal Qualcomm gewoon de productie van de 1.5Ghz-versie afgerond hebben (en gebruikt Sony die nu op voor de Xperia S). Vandaar dat Sony nu een 1.7Ghz-versie gebruikt die wss nu pas met goede yields kan gemaakt worden door verbeteringen in het chipbakken. Het marketingteam maakt daar dan graag gebruik van om een 'nieuw' model met nieuwe kleuren te introduceren.
De SL komt trouwens ook niet overal uit, vooral in markten waar veel interesse is in meer kleurtjes (Azië) of een tekort aan de gewone S. (dat van Azië is geen racistische remark, maar dat is gewoon wat de designers van Sony me hebben verteld op IFA, blauw en roze etc werken gewoon helemaal niet zo goed in Europa)
[
Voor 16% gewijzigd door
AmbroosV op 30-09-2012 00:46
]