Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
GSMarena is en blijft een beetje de dpreview van telefonie.. Mooie review, en een terechte conclusie. Toch echt andere koek dan die poep review van engadget...

Vooral dat filmpje, damnnnn wat is die xperia T toch snappy. ;)

Maar die camera is toch wel teleurstellend.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 24-09-2012 23:14 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
Vinand schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:12:
[...]
Maar die camera is toch wel teleurstellend.
Als ik het zo lees is het wel een software issue (voor zover ik er verstand van heb)? Hopelijk kan dat dan opgelost worden met een nieuwe firmware.

Mooie uitgebreide en eerlijke review, overigens.

<edit>
De eerste firmware is ook op PTCRB verschenen.
</edit>

[ Voor 18% gewijzigd door KoekjevanLU op 25-09-2012 23:10 ]

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zat de laatste paar dagen toch te twijfelen tussen Android (Xperia T/HTC one X) en WP8 (Lumnia 920) maar heb toch besloten om voor de Xperia T te gaan. Het wachten op de Lumnia duurt me te lang en zelf neig ik meer naar Android ipv WP (wat nog steeds maar niet écht doorbreekt).
Heb de T vandaag telefonisch bij Hi besteld bij een contractverlenging. De medewerker aan de telefoon liet mij weten dat hij in de 1e of 2e week van oktober geleverd gaat worden.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:46
Lijkt erop dat die van mij morgen bezorgd wordt. Heb via tmobile besteld en kon zojuist een afspraak maken voor bezorging. Ben wel blij dat ik geswitched ben van james bond edition naar een zilvere. Naast dat ik de zilvere toch mooie vind scheelt het ook nog ruim een week in levering. Maar niet te vroeg juichen, eerst zien dan geloven. Zal morgen in ieder geval een lange werkdag worden...

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:26:
Lijkt erop dat die van mij morgen bezorgd wordt. Heb via tmobile besteld en kon zojuist een afspraak maken voor bezorging. Ben wel blij dat ik geswitched ben van james bond edition naar een zilvere. Naast dat ik de zilvere toch mooie vind scheelt het ook nog ruim een week in levering. Maar niet te vroeg juichen, eerst zien dan geloven. Zal morgen in ieder geval een lange werkdag worden...
Als dat zo is hebben ze bij Hi mooie praatjes met hun "Wij leveren hem als allereerste ter wereld". Sowieso al 'bullocks" aangezien hij in verschillende landen al verkrijgbaar is.

Nouja, als hij er volgende week is ben ik ook tevreden (alhoewel wachten altijd wel lang duurt, tot die tijd spam ik hier het topic wel vol :P )

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:31
De training en quiz voor retailers is net op insider online gekomen, je kan een Xperia T, Xperia Tablet S en Bravia TV combo winnen :P Net meegedaan, hoop dat 't iets gaat worden! Bijna niemand gebruikt die app.

(aan iedereen die het wil proberen: sorry, je moet bij een retailer werken om mee te kunnen doen :P)

• Malt007
KoekjevanLU schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:31:
[...]

Als dat zo is hebben ze bij Hi mooie praatjes met hun "Wij leveren hem als allereerste ter wereld". Sowieso al 'bullocks" aangezien hij in verschillende landen al verkrijgbaar is.

Nouja, als hij er volgende week is ben ik ook tevreden (alhoewel wachten altijd wel lang duurt, tot die tijd spam ik hier het topic wel vol :P )
Nou ik bestel nooit meer wat, ik kan echt niet tegen dat wachten :-) Heb niet voor niets die james bond edition omgezet in een normale. Was al bang dat deze ook een week vertraging zou hebben maar het lijkt er toch echt op dat ik hem morgen heb.

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb de zwarte Xperia T besteld bij t-mobile en die komt morgen binnen tussen 12 en 18 uur :) Kan niet wachten!

Gewoon doen

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Ik wil er heel heel graag een bestellen, maar ik moet zeker weten dat de Xperia T buiten leesbaar is. Willen de gelukkigen die een "T" deze week binnen krijgen, dit astjeblieft testen? :> (zowel in zonlicht als in de schaduw / gewoon licht)

• Malt007
Hij is binnen! Alleen zit nog de hele dag op kantoor ;-( Heb zo'n voorgevoel dat het een hele lange dag gaat worden. Vanavond zal ik even een korte indruk geven.

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Heel goed! Omdat er zo weinige platen van de zilver zijn op de net, kun je eventueel even een paar foto's nemen van de toestel? Dat zou erg fijn zijn. Meestal roept een ontwerp op mij maar een kleur, maar deze ziet er strak uit in alle 3 kleuren, dus ik ben aan het twijfelen.

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Malt007 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:37:
Hij is binnen! Alleen zit nog de hele dag op kantoor ;-( Heb zo'n voorgevoel dat het een hele lange dag gaat worden. Vanavond zal ik even een korte indruk geven.
Krijg vandaag tussen 3-5 uur mijn T, maar moet soms ff weg vanmiddag ivm de kids halen en naar zwemmen brengen, hoop dat ik de bezorger niet misloop...
Wel stom moest een tijdvak tussen 12.30 en 18.00 aanduiden en dan kiezen ze het voor mij slechtste tijdvak...

• Vinand
Laat de foto's van deze telefoon maar binnen komen!!

Ook ben ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van de fotocamera. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• KoekjevanLU
Nog even via twitter navraag bij Hi webcare gedaan (met melding van hun '1e ter wereld' mededeling) en ook via daar noemen ze begin oktober. Wederom een gevalletje loze beloftes van Hi, daar krijgen ze helaas steeds vaker last van heb ik het idee. Nouja, hij zal er binnen twee weken wel zijn, jullie alvast veel plezier vanavond :)

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
KoekjevanLU schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:49:
Nog even via twitter navraag bij Hi webcare gedaan (met melding van hun '1e ter wereld' mededeling) en ook via daar noemen ze begin oktober. Wederom een gevalletje loze beloftes van Hi, daar krijgen ze helaas steeds vaker last van heb ik het idee. Nouja, hij zal er binnen twee weken wel zijn, jullie alvast veel plezier vanavond :)
Ik heb vandaag nog maar weer eens gebeld naar Hi omdat ik mijn order nog steeds niet per mail ontvangen had, de medewerker vertelde mij dat de Xperia T bij hun op voorraad is in het magazijn.

edit//
Blijkbaar zijn de Hi medewerkers niet zo erg op de hoogte van de inhoud van hun magazijn. Krijg net een sms dat het bestelde artikel niet op voorraad is... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Wlie op 27-09-2012 14:04 ]

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zijn die T's eigenlijk unlocked als je een abo van t-mobile hebt? Ik bedoel als je in het buitenland bent en dat je gewoon een lokale sim kunt gebruiken is geen probleem of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Arsenius op 27-09-2012 17:52 ]

• Malt007
Even een kort berichtje via de T, toestel is erg mooi en goed afgewerkt aan. Alleen moet bekennen dat mijn jaar oude iPhone 4 een stuk beter aanvoelt. Alles reageerd trager, scherm lijkt dof (vind ik ook van een s3), hoop maar dat ik eraan wen. So far vind ik het nog niet erg prettig, maar dat lijkt niet aan t toestel te liggen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

13art

Moderator Mobile
Niet echt bepaald hoop gevend als je het mij vraagt. Ik wacht nog wel even af hoe of wat. Heb ook sowieso geen haast om een nieuwe telefoon te kopen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• staringgg
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de Xperia T in ontvangst genomen en moet toch wel zeggen dat de eerste indrukken goed zijn. Het beeldscherm is echt scherp en het toestel reageert heel vlotjes. Het toestel ziet er stijlvol uit, dit komt mede doordat er aan de voorkant van het toestel geen toetsen bevinden.

Het enige wat wennen is, is de plaatsing van de toetsen aan de zijkant van het toestel (volume knop en de aan/uit knop). Maar dat went wel.

Ik had hiervoor een HTC desire S, dus dat is op dit moment mijn vergelijkingsmateriaal.

Gewoon doen

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 13:16
Verdomme, waarom komt dit toestel nou niet in losse verkoop uit? :S Ik heb er nood aan voor mijn studies! :(

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• AmbroosV
Snobbieh schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:59:
Verdomme, waarom komt dit toestel nou niet in losse verkoop uit? :S Ik heb er nood aan voor mijn studies! :(
Pssst: Sony Xperia T + TX + V - Shoptopic (winkels, abo's, ...)

• Priet
  • Laatst online: 04-06 15:17

Priet

To boldly do what no one has..

Top toestel!

Ik heb 'm vandaag in ontvangt mogen nemen. Het scherm valt meteen op en is erg mooi, haarscherp en de touch reageert snel en feilloos. Het toestel zelf ligt lekker in de hand.

Hiervoor had ik een HTC Desire HD. Wat betreft prestaties nog best redelijk, maar de Xperia T is stukken sneller. Heerlijk toestel!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• floepie05
Malt007 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:19:
Even een kort berichtje via de T, toestel is erg mooi en goed afgewerkt aan. Alleen moet bekennen dat mijn jaar oude iPhone 4 een stuk beter aanvoelt. Alles reageerd trager, scherm lijkt dof (vind ik ook van een s3), hoop maar dat ik eraan wen. So far vind ik het nog niet erg prettig, maar dat lijkt niet aan t toestel te liggen.
Hmm. Volgens mij lijkt het wel aan het toestel te liggen, maar hopelijk niet. Kun je de helderheid niet verhogen?
Reageert hij traag als je de scherm aanraakt of als hij opdrachten uitvoert? Wat vind je van de kleur en build quality?

• Snobbieh
Weet ik :P Maar hij is er nog niet in losse verkoop :( Toch niet naar wat ik lees!

• Vinand
Weet iemand, in welke winkel de Xperia T te bezichtigen valt?

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is deze xperia t unlocked bij t-mobile? 8)7

• Malt007
Plastic dingetje waar je sim achter zit is nu al gaar. Steekt iets uit al. 1x open gehad voor de sim. Het ligt grotendeels aan Android voor mij, maar het voelt als een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Je moet wel even de tijd nemen om aan de mogelijkheden van Android te wennen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Arsenius schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:06:
Is deze xperia t unlocked bij t-mobile? 8)7
Vast wel. Ik kijk iig tegen een T-Mobile logo aan tijdens het opstarten en er staan een aantal T-Mobile apps geïnstalleerd. De meeste kun je verwijderen, maar iets als Deezer kun je er niet af krijgen :(

Is het op een andere manier mogelijk om die Deezer app eraf te halen? En is dat opstartscherm ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rooten en dan freezen met titanium. Preinstalled apps kan je beter niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Malt007 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:40:
Plastic dingetje waar je sim achter zit is nu al gaar. Steekt iets uit al. 1x open gehad voor de sim. Het ligt grotendeels aan Android voor mij, maar het voelt als een miskoop.
Ik denk dat je nog eventjes moet wennen, functies zoals de widgets en de mini apps zijn wat voor mij android absoluut efficienter en fijner vind werken dan IOS. Zodra je alles naar je wensen heb ingesteld (flexibiliteit is de magic van android) dan zul je denk wel snappen wat ik bedoel.

Maar misschien is IOS wel wat beter gericht voor jou.. Wat vond je eigenlijk inhoudelijk teleurstellend aan Android? Misschien kunnen we wel alternatieven of vervangende apps/widgets voor je aanbevelen om je te helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
:( omdat mijn oude abonnement nog drie maanden doorloopt, maar ik al wel een nieuwe telefoon kon aanvragen, heb ik al wel een nieuwe telefoon maar past mijn oude sim niet.... )_*(&&*%^&%^*(
Nu dus maar een nieuwe sim aangevraagd, waarin ook de micro sim zit, kosten € 5,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

GRUMBLER schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:50:
:( omdat mijn oude abonnement nog drie maanden doorloopt, maar ik al wel een nieuwe telefoon kon aanvragen, heb ik al wel een nieuwe telefoon maar past mijn oude sim niet.... )_*(&&*%^&%^*(
Nu dus maar een nieuwe sim aangevraagd, waarin ook de micro sim zit, kosten € 5,-...
Nounou :')

Aan de ene kant zou ik de V graag willen hebben maar ik kan denk beter wachten tot maart waarbij er weer een opvolger van de NXT lijn komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Vinand schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:31:
[...]

Ik denk dat je nog eventjes moet wennen, functies zoals de widgets en de mini apps zijn wat voor mij android absoluut efficienter en fijner vind werken dan IOS. Zodra je alles naar je wensen heb ingesteld (flexibiliteit is de magic van android) dan zul je denk wel snappen wat ik bedoel.

Maar misschien is IOS wel wat beter gericht voor jou.. Wat vond je eigenlijk inhoudelijk teleurstellend aan Android? Misschien kunnen we wel alternatieven of vervangende apps/widgets voor je aanbevelen om je te helpen :).
Ik moet inderdaad even wennen denk ik. De flexibiliteit staat me uiteraard wel aan maar het voelt lang niet zo snappy als IOS. Wat me echt totaal niet bevalt is hoe de schermen van android telefoons reageren. Ik zit 3 of 4 keer te tikken op de adresbalk in de browser voordat er iets gebeurd. Dit heb ik ook gemerkt bij een S2 en S3 van mijn broertje. Daarnaast erger ik me aan het lettertype wat er gebruikt wordt in de browser. Dit komt niet overeen met de echte sites in tegenstelling tot IOS. Ook vind ik het beeld in de browser vaag, helderheid lijkt minder en ik zie een soort graining/ruis. Dit is totaal niet het geval in het hoofdscherm dus het ligt echt aan de browser. Ik heb het trouwens in beide browsers en ook weer op de S3 en S2, dus echt een android ding. En daarnaast ondanks android 4.0 happeringen t.o.v. IOS.

Verder over de Xperia T, dat rubbere kapje is dus na 1 keer gebruiken niet meer strak. Hij steekt een mm uit t.o.v. de achterkant, kan ik me persoonlijk bijzonder aan irriteren :)
Batterij lijkt trouwens dramatisch. Vanochtend 100% en nu na 4 uurtjes zeer mild gebruik (geen spelletjes, kwartiertje internet, 5 apps geinstalleerd) nog maar 52%. Wel staat het scherm op volledige helderheid en volgens de accu app ligt het verbruik ook 61% aan het scherm.
De knoppen zijn ook niet echt handig, maar daar wen je nog wel aan denk ik. Nu is het in ieder geval nog ff zoeken.

Nog een klein vraagje over android, is er nog een manier om apps sneller te sluiten dan stuk voor stuk ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:49:
[...]
Batterij lijkt trouwens dramatisch. Vanochtend 100% en nu na 4 uurtjes zeer mild gebruik (geen spelletjes, kwartiertje internet, 5 apps geinstalleerd) nog maar 52%. Wel staat het scherm op volledige helderheid en volgens de accu app ligt het verbruik ook 61% aan het scherm.
De knoppen zijn ook niet echt handig, maar daar wen je nog wel aan denk ik. Nu is het in ieder geval nog ff zoeken.
Batterij moet waarschijnlijk even wennen. Dat had mijn X10 ook de eerste keer en na iedere grote update. Start hem na de eerste keer volledig opladen eens opnieuw op, dat doet wonderen waarschijnlijk.

Die knoppen wennen wel inderdaad, had ik op mijn tablet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Accu's moeten sowieso een cycle of 5-6 "opwarmen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok, we wachten het af, hij was overigens alweer naar 45%, dus in een klein half uurtje 7% eraf zonder dat ik iets gedaan heb, alleen 1 whatsappje.

Is het normaal dat je ingesteld achtergrond weer op de standaard instellingen staat na opnieuw opstarten?

Na opnieuw opstarten nog maar 33% batterij 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Malt007 op 28-09-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:13:
Ok, we wachten het af, hij was overigens alweer naar 45%, dus in een klein half uurtje 7% eraf zonder dat ik iets gedaan heb, alleen 1 whatsappje.

Is het normaal dat je ingesteld achtergrond weer op de standaard instellingen staat na opnieuw opstarten?

Jup, in het begin gaat hij idioot hard. Eerste keer met mijn X10 hield hij het nog geen 4 uur uit, later met gemak 24 uur, met beleid (juiste apps uit, synchroniseren alleen waar nodig etc) zelfs makkelijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

M-co schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:42:
Ik wil er heel heel graag een bestellen, maar ik moet zeker weten dat de Xperia T buiten leesbaar is. Willen de gelukkigen die een "T" deze week binnen krijgen, dit astjeblieft testen? :> (zowel in zonlicht als in de schaduw / gewoon licht)
Vanmiddag even getest in flink veel zonlicht: geen enkel probleem om het scherm te lezen :) Doet voor zo snel ik nu heb ik kunnen zien niet onder voor andere toestellen die ik eerder had en geen moeite hadden met zonlicht.

Als iemand al weet hoe je dit toestel kunt rooten hou ik me aanbevolen. Volgens mij kun je op een andere manier de savegames van div. spellen niet overzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Priet op 28-09-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Priet schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:36:
[...]
Als iemand al weet hoe je dit toestel kunt rooten hou ik me aanbevolen. Volgens mij kun je op een andere manier de savegames van div. spellen niet overzetten.
XDA is 'the place to be', hier een topic over het rooten van de T (die overigens door verwijst naar een topic van de Xperia S, maar dat terzijde). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Priet schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:36:
[...]

Vanmiddag even getest in flink veel zonlicht: geen enkel probleem om het scherm te lezen :) Doet voor zo snel ik nu heb ik kunnen zien niet onder voor andere toestellen die ik eerder had en geen moeite hadden met zonlicht.

Heb het ook maar even geprobeerd, lijkt inderdaad zeer goed te zijn in het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wanneer je wilt debranden zonder te rooten (en zonder risico/garantieverlies/...) moet je zoeken naar een FTF van een Generic toestel. Zal wel een paar dagen duren voor die er zijn en voor Flashtool geupdatet werd. Zal het in fipo zetten als ik er tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:49:
[...]

Ik moet inderdaad even wennen denk ik. De flexibiliteit staat me uiteraard wel aan maar het voelt lang niet zo snappy als IOS. Wat me echt totaal niet bevalt is hoe de schermen van android telefoons reageren. Ik zit 3 of 4 keer te tikken op de adresbalk in de browser voordat er iets gebeurd. Dit heb ik ook gemerkt bij een S2 en S3 van mijn broertje. Daarnaast erger ik me aan het lettertype wat er gebruikt wordt in de browser. Dit komt niet overeen met de echte sites in tegenstelling tot IOS. Ook vind ik het beeld in de browser vaag, helderheid lijkt minder en ik zie een soort graining/ruis. Dit is totaal niet het geval in het hoofdscherm dus het ligt echt aan de browser. Ik heb het trouwens in beide browsers en ook weer op de S3 en S2, dus echt een android ding. En daarnaast ondanks android 4.0 happeringen t.o.v. IOS.

Verder over de Xperia T, dat rubbere kapje is dus na 1 keer gebruiken niet meer strak. Hij steekt een mm uit t.o.v. de achterkant, kan ik me persoonlijk bijzonder aan irriteren :)

Nog een klein vraagje over android, is er nog een manier om apps sneller te sluiten dan stuk voor stuk ingedrukt houden?
Je kunt je scherm beter op automatische helderheid zetten, ik heb dan wel (nog) geen T, maar volledige helderheid heb je in principe bijna nooit nodig en het scheelt enorm in je verbruik.

Wat bedoel je trouwens met apps sluiten? Je hoeft echt niet alle apps helemaal af te sluiten op Android, hoor :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:02
Is de Xperia T een aanraden om over te stappen vanaf een Galaxy SII? Ik vind de S3 net te groot, deze is iets compacter nog en volgens mij wil die dualcore S4 ook wel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mad Marty schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:33:
[...]

Je kunt je scherm beter op automatische helderheid zetten, ik heb dan wel (nog) geen T, maar volledige helderheid heb je in principe bijna nooit nodig en het scheelt enorm in je verbruik.

Wat bedoel je trouwens met apps sluiten? Je hoeft echt niet alle apps helemaal af te sluiten op Android, hoor :)
Ik vind die helderheid eigenlijk wel prettig en heel erg helder gaat de T ook weer niet.

Met het afsluiten van apps bedoel ik die kleine pre screens die je krijgt als je op de multitask knop druk. Als je vervolgens zo'n pre screen ingedruk houd kan je kiezen om de app echt af te sluiten. Weet dat het niet hoeft, maar dat is een soort tic van me, sinds ik een gejailbreakte iphone had en kon zien hoeveel werkgeheugen er nog vrij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Wat is nu het grootste verschil tussen de V en de Acro S? Niet het scherm, ook niet de waterdichtheid. Dat hij LTE heeft? Hebben we hier niet veel aan.
Blijft over de snelheid? Als ik de S als benchmark moet nemen voor de Acro S, dan lijkt me de snelheid meer dan voldoende.

Okay, okay, ik probeer de Acro S goed te praten omdat ik die net besteld heb (nog niet binnen).

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:54:
[...]Weet dat het niet hoeft, maar dat is een soort tic van me, sinds ik een gejailbreakte iphone had en kon zien hoeveel werkgeheugen er nog vrij was...
Dan ben je waarschijnlijk ook nu al een waanzinnige fan van de multitask-button (of hoe dat ding heet), waarmee je recente apps (ofzoiets, weet ik toch veel hoe dat werkt, tis vrijdag ;) ) uit je geheugen kunt poetsen.

Ik zit ze in ieder geval zelf op mn TF300T als n ware autist weg te swypen iedere keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
barchettanl schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:02:
Wat is nu het grootste verschil tussen de V en de Acro S? Niet het scherm, ook niet de waterdichtheid. Dat hij LTE heeft? Hebben we hier niet veel aan.
Blijft over de snelheid? Als ik de S als benchmark moet nemen voor de Acro S, dan lijkt me de snelheid meer dan voldoende.

Okay, okay, ik probeer de Acro S goed te praten omdat ik die net besteld heb (nog niet binnen).
Snelheid vooral, voor de rest is het verschil vrij klein tot onbestaand. En software. De T/TX/V/GX/SX krijgen de update naar Jelly Bean als eerste, daarna volgen de S/Acro S/ion/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon8400
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:13
Heeft er iemand eigenlijk enig idee of er ook een opvolger voor de Xperia S komt, op design bedoeld dan? Vind het design van de S echt een pareltje, maar is natuurlijk ook een al wat verouderd toestel intussen...

Heeft het zin om hierop te wachten of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

[...]

Ik vind die helderheid eigenlijk wel prettig en heel erg helder gaat de T ook weer niet.

Met het afsluiten van apps bedoel ik die kleine pre screens die je krijgt als je op de multitask knop druk. Als je vervolgens zo'n pre screen ingedruk houd kan je kiezen om de app echt af te sluiten. Weet dat het niet hoeft, maar dat is een soort tic van me, sinds ik een gejailbreakte iphone had en kon zien hoeveel werkgeheugen er nog vrij was...
Dan gaan we je leven nu makkelijker maken, swipe m naar links en hij sluit ook. Gaat sneller dan ingedrukt houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

simon8400 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:47:
Heeft er iemand eigenlijk enig idee of er ook een opvolger voor de Xperia S komt, op design bedoeld dan? Vind het design van de S echt een pareltje, maar is natuurlijk ook een al wat verouderd toestel intussen...

De SL zal als het goed is de opvolger zijn van de S.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GS88 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:17:
[...]

De SL zal als het goed is de opvolger zijn van de S.
Dat zal hij wel niet bedoelen. De T is ook de opvolger van de Arc / Arc S terwijl de Xperia S weer de opvolger is van de X10 ( Qua designlijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
simon8400 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:47:

Begin 2013, ja. Het verschil tussen de T en S is spec-wise niet zo heel groot. Begin 2013 gaan we de CPU's met Cortex A15 zien, de Exmor RS-camerasensors, misschien Android 4.2 (of 5), ... Ik heb een Xperia S en sla daarom de Xperia T nu over - de upgrade is eigenlijk veel te klein. Begin 2013 koop ik waarschijnlijk wel weer een nieuwe telefoon.

Qua design:
Eigenlijk zijn er binnen Sony gewoon twee lijnen. Je had de Xperia X10 als inspiratie voor ongeveer alle Xperia's nu. De Xperia Arc, Neo, ... waren de opvolgers in de Human Curvature-lijn. Eind 2011 waren de Mini, Ray en varianten de nakomelingen van het 'boxy' aspect van de X10.

In 2012 heb je in het begin van het jaar nu nog de rest van de 'boxy' reeks (de Xperia NXT-serie). Eind 2012 heb je nu opnieuw de Human Curvature-batch.

Op IFA wouden ze mij natuurlijk niets zeggen over toekomstige toestellen, maar de kans is groot dat Sony hiermee doorgaat. Welke type ze gaan doen (NXT/Arc) in begin 2013 weet ik natuurlijk niet.

• simon8400
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 10:13
AmbroosV schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:03:
[...]

Begin 2013, ja. Het verschil tussen de T en S is spec-wise niet zo heel groot. Begin 2013 gaan we de CPU's met Cortex A15 zien, de Exmor RS-camerasensors, misschien Android 4.2 (of 5), ... Ik heb een Xperia S en sla daarom de Xperia T nu over - de upgrade is eigenlijk veel te klein. Begin 2013 koop ik waarschijnlijk wel weer een nieuwe telefoon.

Qua design:
Eigenlijk zijn er binnen Sony gewoon twee lijnen. Je had de Xperia X10 als inspiratie voor ongeveer alle Xperia's nu. De Xperia Arc, Neo, ... waren de opvolgers in de Human Curvature-lijn. Eind 2011 waren de Mini, Ray en varianten de nakomelingen van het 'boxy' aspect van de X10.

In 2012 heb je in het begin van het jaar nu nog de rest van de 'boxy' reeks (de Xperia NXT-serie). Eind 2012 heb je nu opnieuw de Human Curvature-batch.

Op IFA wouden ze mij natuurlijk niets zeggen over toekomstige toestellen, maar de kans is groot dat Sony hiermee doorgaat. Welke type ze gaan doen (NXT/Arc) in begin 2013 weet ik natuurlijk niet.
Bedankt! :)

Lijkt je het wel waarschijnlijk dat ze in een 3 maanden weer met een nieuw topmodel komen, net nu de Xperia T is aangekondigd? En over die Xperia SL vind ik zelf niet zo heel veel, lijkt me eerder gewoon een model die al wat dood is voor ze is uitgekomen, niet? Als volwaardige opvolger voor de Xperia S kan je het toestel toch niet bekijken?

Let's hope dat het qua design ook met de doorzichtige bar zal zijn, vind het persoonlijk de mooiste smartphone atm!

• Mad Marty

Mad Marty

[...]

Tsja, dan moet je het zelf weten :P

Vrij werkgeheugen is zonde van het werkgeheugen en de tijd die het kost om je apps opnieuw op te starten :)

Rail Away!

Mad Marty schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:01:
[...]

Tsja, dan moet je het zelf weten :P

Vrij werkgeheugen is zonde van het werkgeheugen en de tijd die het kost om je apps opnieuw op te starten :)
Sowieso hoef je het bij Android niet te regelen, dat doet Android zelf wel.

• floepie05
Is de T nog ergens in een winkel te zien?

Ik was bij T-mobile vandaag. Ze hadden de zilvere versie. Hij ziet er goed uit, maar ik ben niet zo dol op de two-tone uitstraling. Maar ik moet zeggen dat de zilvere achterkant voelde als echte metaal, zelfs een beetje koud. Ik werd door de medewerker verteld dat hij van plastik is, maar toen hij hem aanraakte, was hij niet meer zeker. Nu vroeg ik me af of de achterkant van de zilver versie van echte metaal is gemaakt. (Excuses nogmaals voor foutjes ;)

[ Voor 85% gewijzigd door floepie05 op 29-09-2012 17:16 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:07
Ik heb de zilveren nu in m'n handen (vanmiddag gehaald bij de T-Mobile shop) en het is toch echt plastic hoor :)

Ik ben er nu even heel kort mee aan het spelen (30 minuten ofzo) en het toestel reageert best 'snappy'. Ik kom van een iPhone 4 af, die dat snappy gevoel niet meer had.

Wel jammer van de T-Mobile software op het toestel, maar dat kan er best nog wel vanaf denk ik ;)

• GRUMBLER
Heb de micro sim binnen en dus mijn T aan de praat. Kom van een X10i, maar het tot dusver onder de indruk. De T werkt snel en goed. Zeer stabiel ook. Eerste indruk erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
floepie05 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:13:

Ik was bij T-mobile vandaag. Ze hadden de zilvere versie. Hij ziet er goed uit, maar ik ben niet zo dol op de two-tone uitstraling. Maar ik moet zeggen dat de zilvere achterkant voelde als echte metaal, zelfs een beetje koud. Ik werd door de medewerker verteld dat hij van plastik is, maar toen hij hem aanraakte, was hij niet meer zeker. Nu vroeg ik me af of de achterkant van de zilver versie van echte metaal is gemaakt. (Excuses nogmaals voor foutjes ;)
Hangt af van het modelnummer op de doos. LT30p = altijd plastic. LT30at (voor AT&T) is metaal. De LT30m was gepland om een metalen achterkant te hebben (vandaar ook de m van metal) maar ik denk dat die geschrapt is.

Maar Sony is erg goed met materialen. De Xperia T, TX en V komen uit de Japanse tak en die zijn écht goed in design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
simon8400 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:38:
[...]

Bedankt! :)

Lijkt je het wel waarschijnlijk dat ze in een 3 maanden weer met een nieuw topmodel komen, net nu de Xperia T is aangekondigd? En over die Xperia SL vind ik zelf niet zo heel veel, lijkt me eerder gewoon een model die al wat dood is voor ze is uitgekomen, niet? Als volwaardige opvolger voor de Xperia S kan je het toestel toch niet bekijken?

Let's hope dat het qua design ook met de doorzichtige bar zal zijn, vind het persoonlijk de mooiste smartphone atm!
Het is altijd wat twijfelen. De volgende batch komt wel pas binnen 6 maanden in ieder geval, het zijn altijd maar twee batches per jaar (gespreid over enkele maanden zoals S -> P, U -> Sola, Go voor batch één, Tipo, Miro (->TX, SX) -> T, V, J).

Maart-april 2013 voor de volgende toestellen dus. Vooral qua software gaat het weer een vernieuwing zijn, want het is een nieuwe iteratie van de skin van Sony. Maar alle huidige toestellen krijgen naar alle waarschijnlijkheid ook een groot deel van de nieuwe skin.

Sony laat echt niet snel oude gebruikers in de steek, eender welke telefoon je koopt, je krijgt altijd nieuwe features over verloop van tijd. Ik had vlak na de release in 2011 een Arc en was erg teleurgesteld door de software. Eind 2011 had ik er opnieuw eentje (gewonnen :P) en ik was er toen wild van. Met elke update die Sony deed kwam er meer en meer functionaliteit en werd de telefoon alleen maar sneller. En toen was er ineens zelfs ICS en had je nog zoveel meer. Als je dat vergelijkt met een Galaxy S2 bijvoorbeeld waar je nu nog altijd niets meer mee kan dan met de release is dat best wel nice. Zelfs met de update naar ICS is er quasi niets veranderd. Dat is net het fijne aan Sony's.

Sorry voor de fanboy-rant, maar ik vind de manier waarop Sony werkt vrij epic en uniek ten opzichte van alle andere Android-fabrikanten.

Over de SL: de SL is gewoon de S. Die 200Mhz merk je nauwelijks. Net als bij de Arc en Arc S vorig jaar zal Qualcomm gewoon de productie van de 1.5Ghz-versie afgerond hebben (en gebruikt Sony die nu op voor de Xperia S). Vandaar dat Sony nu een 1.7Ghz-versie gebruikt die wss nu pas met goede yields kan gemaakt worden door verbeteringen in het chipbakken. Het marketingteam maakt daar dan graag gebruik van om een 'nieuw' model met nieuwe kleuren te introduceren.

De SL komt trouwens ook niet overal uit, vooral in markten waar veel interesse is in meer kleurtjes (Azië) of een tekort aan de gewone S. (dat van Azië is geen racistische remark, maar dat is gewoon wat de designers van Sony me hebben verteld op IFA, blauw en roze etc werken gewoon helemaal niet zo goed in Europa)

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 30-09-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Kijk ik nou scheel of is er geen mogelijkheid om een snelkoppeling naar de functie 'vergrendeling schermrotatie' als icoon op een van de startschermen te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
Priet schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:16:
Kijk ik nou scheel of is er geen mogelijkheid om een snelkoppeling naar de functie 'vergrendeling schermrotatie' als icoon op een van de startschermen te plaatsen?
Ik denk, ik zoek het even op voor jou. Maar kan het zelf ook niet vinden :P Waarschijnlijk zijn ze het vergeten. Als ik jou was, zou ik in de market naar een vergelijkbaar knopje zoeken.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Priet schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:16:
Standaard niet nee, wel in de Play Store. Widgetsoid is goed in dat soort dingen.

Let er wel op dat sommige apps niet luisteren naar de instelling (jammer genoeg). De launcher bijvoorbeeld gaat altijd draaien als er een lader insteekt, ongeacht de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
RobbertC schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:19:
Ik kom van een iPhone 4 af, die dat snappy gevoel niet meer had.
Ik wil geen flamewar starten, maar vanwaar die stap van iOS naar Android? Ik dacht dat Apple zijn userbase toch altijd flink in z'n greep had.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
floepie05 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:13:

Top ik ga zeer zeker eventjes langs om hem te checken, Ik hoop dat hij wel een stuk steviger aanvoelt als de sgs3, want ik vond dat plastic feelings echt irritant. Ook het scherm is een grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:13:

Dat had ik bij mijn iphone 4 en ipod touch ook. Je accu moet je enkele helemaal op laten gaan en opladen voor een paar keren, daarmee zal het verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:14:
[...]
Let er wel op dat sommige apps niet luisteren naar de instelling (jammer genoeg). De launcher bijvoorbeeld gaat altijd draaien als er een lader insteekt, ongeacht de instelling.
Dat had de Arc ook sinds ICS, maar dit is plotseling verdwenen (godzijdank). Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een update van LiveWare (Smart Connect tegenwoordig).

Aparte lineup trouwens, ik had het idee dat de T het topmodel was (TX buiten beschouwing gelaten), maar de V heeft (als ik even snel in de TS kijk) betere specs..

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 30-09-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SChief schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:21:
[...]

Dat had de Arc ook sinds ICS, maar dit is plotseling verdwenen (godzijdank). Ik vermoed dat het te maken heeft gehad met een update van LiveWare (Smart Connect tegenwoordig).

Aparte lineup trouwens, ik had het idee dat de T het topmodel was (TX buiten beschouwing gelaten), maar de V heeft (als ik even snel in de TS kijk) betere specs..
De V is inderdaad 'beter', maar het verschil is niet zo groot. Doordat de V een SoC met LTE heeft heeft hij ook een wat betere Bluetooth, voor de rest maakt het niet veel uit. Die Bravia Engine enzo maken niet zo veel verschil. Is een beetje als de Xperia S en Acro S/ion, zijn allemaal ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
barchettanl schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:31:
[...]

Ik wil geen flamewar starten, maar vanwaar die stap van iOS naar Android? Ik dacht dat Apple zijn userbase toch altijd flink in z'n greep had.
Na 2 jaar een iPhone 4 te hebben gehad vond ik het tijd voor eens iets anders, en ik heb altijd een zwak gehad voor Sony(Ericsson) telefoons. En Apple hoeft niet bang te zijn om een user kwijt te raken, want er staat hier nog een MacBook Air, iPad & Apple TV :p

Ik wist van te voren uiteraard dat een Android telefoon niet integreerd met het hele Apple ecosysteem, maar ik denk dat ik daar niet zo veel last van ga hebben. Sony Bridge for Mac werkt tot nu toe prima om muziek, films en foto's op de Xperia T te zetten (hoewel een film converteren op een gegeven moment voor 160% CPU-verbruik zorgde...) en die paar foto's die ik maak met m'n toestel zet ik wel handmatig over ipv automatisch via iCloud.

Ik ben na een dag nog steeds tevreden over de T. Het scherm is lekker groot maar het toestel zelf is gelukkig niet overdreven lomp. Ik mis nog geen apps die ik op de iPhone wel had en Google Maps is perfect ivm Apple Maps :) Dat de batterij snel leeg is merk ik ook, maar dat komt zoals al meerdere malen verteld is hier vanzelf wel goed.

De eerder genoemde link in dit topic om het toestel rootaccess te geven werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:28:
[...]

De V is inderdaad 'beter', maar het verschil is niet zo groot. Doordat de V een SoC met LTE heeft heeft hij ook een wat betere Bluetooth, voor de rest maakt het niet veel uit. Die Bravia Engine enzo maken niet zo veel verschil. Is een beetje als de Xperia S en Acro S/ion, zijn allemaal ongeveer hetzelfde.
Vind het dan wel weer een beetje jammer dat ze een kleiner scherm gebruiken voor de V. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
RobbertC schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:29:
[...]
en die paar foto's die ik maak met m'n toestel zet ik wel handmatig over ipv automatisch via iCloud.
Probeer Dropbox eens, is geweldig met automatische camera uploads!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10-2024
Overweeg zelf om voor de V te gaan icm met lader voor op het bureau. Zal wel draadloos gaan denk ik via die punten aan de zijkant. Ben wel erg benieuwd wanneer de V uitkomt en hoe het scherm in de praktijk is.

Specs zijn veelbelovend en ik vind de looks van de lijn van Sony ook wel wat hebben. En de waterbestendigheid gaat ongetwijfeld goed van pas komen bij het kitesurfen :p

Nog meer Tweakers die een V overwegen?

[ Voor 16% gewijzigd door nightcrow op 30-09-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Maar de V heeft ook dat stom vervelend klepje boven de USB aansluiting dat dagelijks en soms vaker gebruikt worden. Die zou je zeker heel goed hoeven op te letten dat je het niet kapot maken vanwege een vermoedelijke zwakke verbinding. Ik vind sowieso de V een stuk mooier met de metaal-achtige rand. Aan de andere kant vind ik de scherm maat van de T bijna perfecte. De virtuele knoppen zorgen ervoor een kleinere en handiger verbruikbare oppervlakte.

[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 01-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het leuke aan de V is inderdaad dat de klepjes vrijwel nooit open moeten als je 't dock gebruikt. Dat werkt met contactpuntjes aan de zijkant van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Nou na een weekend gebruik ben ik toch wat milder geworden en ga toch maar niet direct 700+ uitgeven aan een iphone5. Ik kijk het nog even aan en hoop dat het nog wat verder went. Ik zal de belangrijkste minpunten nog even op een rijtje zetten en daarna nog wat kleine android vraagjes :-)

- Kapje op de achterkant sluit niet meer mooi aan ondanks dat deze maar 1x is open geweest. Denk net niet erg genoeg om voor garantie te gaan.
- Ik vind het iets te groot voor 1 hand en snap dat iphone vasthoud aan die breedte. Ik moet daardoor iets geforceerd vasthouden en daardoor druk je nog wel eens de (handig gepositioneerde) uitknop in met dat dikke gedeelte van je hand onder je duim.
- Slechte aanraakreactie tov iphone.
- In de browser vaak vreemde reacties tov wat je bedoeld. Te ver inzoomen, vreemde aanpassingen aan lettergrotes, andere lettertypes dan op de pc.
- Hij vervormt stemmen. Ik herken echt niet wie ik aan de telefoon heb, herkende de stem van mijn moeder niet eens!
- Tijdens het typen raak je nog wel eens de 'back' knop aan waardoor je direct uit je app gaat. Dit komt natuurlijk omdat het geen echte knop is maar gewoon op je scherm vlak onder de spatie.
- Uberhaubt slechte reactie op draaien van het scherm.

De vraagjes:
1. Als ik een filmpje kijken op youtube ofzo dan gaat het scherm altijd in landscape modus, dit terwijl ik soms gewoon mijn tel rechtop wil houden. Kan dit ergens in de instellingen aangepast worden?
2. Waarom kan ik 3g niet uitzetten? Dit doe ik vaak om de accu te sparen als ik op wifi zit. Volgens mij is hier ook geen widget/app voor de downloaden.
3. Is er een mogelijkheid om apps sneller af te sluiten dan per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:45:
De vraagjes:
1. Als ik een filmpje kijken op youtube ofzo dan gaat het scherm altijd in landscape modus, dit terwijl ik soms gewoon mijn tel rechtop wil houden. Kan dit ergens in de instellingen aangepast worden?
2. Waarom kan ik 3g niet uitzetten? Dit doe ik vaak om de accu te sparen als ik op wifi zit. Volgens mij is hier ook geen widget/app voor de downloaden.
Ad 2. Hiervoor gebruik ik op mijn X10 de widget 'Dataverkeer'. Deze zet je 3g uit/aan. Deze gebruik ik ook om 's nachts batterij te sparen. Mogelijk zit deze ook in de Xperia T?

Ad 3. Dit kan bij mijn weten alleen 1 voor 1, maar eigenlijk is dit niet echt nodig. Android heeft zelf prima geheugenbeheer en zal geheugen vrijmaken wanneer hij het nodig heeft.

Vraag 1 heb ik zo geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Offtopic: Heeft iemand toevallig enig zicht op de release van de Xperia J? Ik overweeg zelf de T, maar vriendinlief is bijzonder gecharmeerd van de J.

http://www.sonymobile.com...products/phones/xperia-j/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Als je een wifi verbinding hebt dan sluit je data verbinding van zelf af hoor. Als je buiten op straat bent dan is er zeker een "power" widget daarvoor alvast? Zo nee, dan kun je van een 3rd party app gebruikmaken zoals SwitchPro widget, widgetsoid, etc. Met zogenoemde battery apps kun ook wat profiles maken die ervoor zorgen dat verschillende radio's op een bepaalde tijdstip aan- of uitschakelen.

Qua het sluiten van apps, dat doe je nooit, vooral in Android 4.0. Het is erger voor het systeem als je het doet dan als je het niet doet. Daar hoef je geen zorg over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
418O2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:05:
Offtopic: Heeft iemand toevallig enig zicht op de release van de Xperia J? Ik overweeg zelf de T, maar vriendinlief is bijzonder gecharmeerd van de J.

http://www.sonymobile.com...products/phones/xperia-j/
Eind oktober - begin november dacht ik! Bekijk ook de Miro eens, is vergelijkbaar en al beschikbaar (weliswaar een heel ander design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Nou na een weekend gebruik ben ik toch wat milder geworden en ga toch maar niet direct 700+ uitgeven aan een iphone5. Ik kijk het nog even aan en hoop dat het nog wat verder went. Ik zal de belangrijkste minpunten nog even op een rijtje zetten en daarna nog wat kleine android vraagjes :-)

- Kapje op de achterkant sluit niet meer mooi aan ondanks dat deze maar 1x is open geweest. Denk net niet erg genoeg om voor garantie te gaan.
- Ik vind het iets te groot voor 1 hand en snap dat iphone vasthoud aan die breedte. Ik moet daardoor iets geforceerd vasthouden en daardoor druk je nog wel eens de (handig gepositioneerde) uitknop in met dat dikke gedeelte van je hand onder je duim.
- Slechte aanraakreactie tov iphone.
- In de browser vaak vreemde reacties tov wat je bedoeld. Te ver inzoomen, vreemde aanpassingen aan lettergrotes, andere lettertypes dan op de pc.
- Hij vervormt stemmen. Ik herken echt niet wie ik aan de telefoon heb, herkende de stem van mijn moeder niet eens!
- Tijdens het typen raak je nog wel eens de 'back' knop aan waardoor je direct uit je app gaat. Dit komt natuurlijk omdat het geen echte knop is maar gewoon op je scherm vlak onder de spatie.
- Uberhaubt slechte reactie op draaien van het scherm.

De vraagjes:
Als het goed kun je toch de touchscreen intensiteit/gevoeligheid aanpassen in de instellingen?
Althans dat kan op mijn blackberry wel...

Wel slecht dat de stemmen via de telefoon zo vervormt worden. Ik ga hierover even meer inlezen. :)
Bedankt voor de commentaar op de Xperia T, ik ben zelf wel meer van de negatieve berichten dan de zovelen positieve berichten omdat juist het kritische oog de waarheid over en telefoon kan achterhalen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik ben zelf bijzonder kritisch op mijn gadgets en ik heb nog nooit eerder met android gewerkt dus alles mag wel met een korreltje zout genomen worden. Omdat ik zo kritisch ben ben ik ook overgestapt vanaf de iphone, te weinig innovatie, zelfde design etc. Maar ja, snap nu wel waarom ze vasthouden aan die eenvoud, de breedte etc. Het werkt mijns inziens gewoon beter, heb me laten overhalen door alle tweakerkritiek :-)

Maar gelukkig heb ik nu wel een snellere processor dan een iphone4, jammer dat het allemaal trager werkt en reageert. En top dat ik nu NFC heb, ik denk dat ik er geen enkele keer gebruik van ga maken... Ik begin Apple steeds meer te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Het punt is dan weer wel dat je meer features voor minder geld hebt. Je hebt nu €500 betaalt voor al die features, terwijl de iPhone 5 al €700 kost. Dat is een zeer groot verschil! En ik begin Apple net steeds minder te snappen, ze hebben de prijzen weer omhoog gedreven terwijl het toestel niet echt veel nieuws bied en de kostprijs voor productie is ongeveer dezelfde gebleven.

Dat het allemaal allemaal niet zo snappy aanvoelt, komt doordat android compleet anders is opgebouwd dan iOS. Jelly bean heeft wel een grote verbetering erin aangebracht en werkt sneller. Jelly bean zou eraan moeten komen voor de Xperia's, dus nog even geduld zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb zeker geduld, zit er nog zeker een jaar aan vast tenslotte :-)

Wat die extra features betreft, daarover ging mijn sarcasme. Hier op tweakers wordt er nogal gezeurd dat er niet eens nfc op zit, maar waar zou je dat moeten gebruiken? Een snellere processor maar toch trager zijn, tis maar wat je belangrijk vindt lijkt apple te denken. En de prijs van een iphone is blijkbaar toch niet te hoog, die wordt immers bepaald door de vraag. Hier op de site wordt vaak vergeten dat 90% van de mensen niet zit te wachten op meer mogelijkheden, rooten, aanpassingen. De meeste mensen willen gewoon vastigheid, eenvoud, design en trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Snobbieh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:25:
Het punt is dan weer wel dat je meer features voor minder geld hebt. Je hebt nu €500 betaalt voor al die features, terwijl de iPhone 5 al €700 kost. Dat is een zeer groot verschil! En ik begin Apple net steeds minder te snappen, ze hebben de prijzen weer omhoog gedreven terwijl het toestel niet echt veel nieuws bied en de kostprijs voor productie is ongeveer dezelfde gebleven.

Dat het allemaal allemaal niet zo snappy aanvoelt, komt doordat android compleet anders is opgebouwd dan iOS. Jelly bean heeft wel een grote verbetering erin aangebracht en werkt sneller. Jelly bean zou eraan moeten komen voor de Xperia's, dus nog even geduld zou ik zeggen.
Een vergissing die veel mensen maken is dat ze zeggen dat IOS sneller is dan Android, dat is eigenlijk niet de waarheid, de waarheid is dat IOS sneller aanvoelt dan Android aangezien het allemaal heel mooi naar voren komt en opent als je een app aantikt (De laadtijden worden namelijk heel mooi weggemaskerd). Maar de tijd die IOS over het algemeen nodig heeft om effecitief in de app "werkbaar" te komen ten opzichte van android is langer... En dat maakt het verschil voornamelijk tussen de gebruikservaring. Althans, open maar de youtube app, op de iphone 4s, en dan op de xperia T...

Althans, ik heb zelf nu op het moment geen van beiden smartphone OS'en (*bb9900 op dit moment en vind het persoonlijk stukken beter werken dan IOS of Android 2.3), ik heb dan wel een ipod touch met IOS, maar dat ding is echt zo sloom na een anderhalf jaar... :X
Malt007 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:11:
Ik heb zeker geduld, zit er nog zeker een jaar aan vast tenslotte :-)

Wat die extra features betreft, daarover ging mijn sarcasme. Hier op tweakers wordt er nogal gezeurd dat er niet eens nfc op zit, maar waar zou je dat moeten gebruiken? Een snellere processor maar toch trager zijn, tis maar wat je belangrijk vindt lijkt apple te denken. En de prijs van een iphone is blijkbaar toch niet te hoog, die wordt immers bepaald door de vraag. Hier op de site wordt vaak vergeten dat 90% van de mensen niet zit te wachten op meer mogelijkheden, rooten, aanpassingen. De meeste mensen willen gewoon vastigheid, eenvoud, design en trends.
En jij bent een mede econoom! :) Waar we een ernstig gebrek aan hebben op tweakers. _/-\o_

Maar ik heb persoonlijk een andere reden waarom ik me niet meer ga verdiepen in de wondere wereld van de Iphone. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik me niet wil verbinden aan het Apple eco systeem waarmee ik via mijn itouch gerealiseerd heb dat dat echt een grote vergissing is geweest voor mij. Waaronder voornamelijk Itunes, en de ernstige prijs die ik moest neerleggen voor meer opslag, triest genoeg geen SD uitbreidbaar (en apple is niet de enigste die ik vanwege deze reden laat stikken)... Enigste waarmee ik mezelf tevreden kon houden was door middel van een jailbreak. :>

[ Voor 30% gewijzigd door Vinand op 01-10-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Zozo, duidelijkheid op de site van hi:
Leverbaar vanaf 5 Oktober
Eind van de week dus, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
KoekjevanLU schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:01:
Zozo, duidelijkheid op de site van hi:

[...]

Eind van de week dus, kan niet wachten :)
Werelds 1e toch? Hi... En dan nog met lease ook waarschijnlijk. Wat een farce is dat, had even gekeken maar over de looptijd betaal je meer lease dan de losse verkoopprijs en dan is de telefoon niet eens van jou.

@ Vinand, ben inderdaad econoom :-)

[ Voor 26% gewijzigd door Malt007 op 01-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Malt007 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Werelds 1e toch? Hi... En dan nog met lease ook waarschijnlijk. Wat een farce is dat, had even gekeken maar over de looptijd betaal je meer lease dan de losse verkoopprijs en dan is de telefoon niet eens van jou.

@ Vinand, ben inderdaad econoom :-)
Ja, het is inderdaad een grote aanfluiting. Ik probeer het nu eenmalig voor 1 jaar (betaal dan ~250 euro totaal). Na t jaar is het even afwachten wat voor bedrag ze vragen voor het overnemen van het toestel. Als t enigszins redelijk is neem ik m over, zo niet, dan was dat de laatste keer dat ik n toestel bij Hi heb besteld en haal ik voortaan gewoon een los toestel.

Enige reden om er überhaupt bij te blijven is de dekking hier thuis in het buitengebied, ik heb hier met kpn/hi gewoon áltijd verbinding, terwijl anderen dit regelmatig niet of beduidend minder hebben, helaas.

/edit
Ik ben niet de enige blijkbaar :) (alhoewel, heb m nu nog wel mét)

[ Voor 8% gewijzigd door KoekjevanLU op 01-10-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik ben trouwens wel zeer tevreden met het bereik van de T tov de iphone 4 (dus zonder S). Kan nu op kantoor eindelijk internetten op het toilet ;-) en 3G valt niet weg als ik het toestel vasthoud. Slecht vergelijk natuurlijk aangezien de iphone4 echt een rukbereik had dus ik weet niet hoe de T zich weerhoudt tot andere moderne toestellen.

Heb zojuist me eerste belletje binnen gekregen zonder de geluidskwaliteit verbeteraar aan en het leek erop dat de stemmen wel goed klonken nu. Ik hoorde wel duidelijk ruis op de achtergrond wat weg viel zodra ik praatte. Dit is heel vervelend want de ruis valt iedere keer extra op zodra je weer stil bent, het lijkt daardoor ook iedere keer alsof de verbinding weg is gevallen als het zo stil is op de achtergrond.

[ Voor 38% gewijzigd door Malt007 op 01-10-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08-2024
De vraagjes:
1. Kan ik je helaas niet mee helpen :+ ik heb zelf nog de se x10 en kan gewoon met de youtube app wisselen tussen portrait en landscapen wanneer ik wil.

2. Dit kan je in de instellingen doen. Bij mij op de x10 is dat Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Network Mode, hier kan ik tussen gsm/wcdma/combie kiezen.
Je kan ook een app downloaden, 2G-3G OnOff van curvefish.
Google Play: 2G-3G OnOff
Deze app voegt een widget toe die je direct naar deze instelling brengt. Voor zover ik weet moet je altijd handmatig switchen uit oog van security zodat apps er geen misbruik van kunnen maken. Uiteraardt zijn er meer van dit soort apps, dus zoek iets uit wat jou aanstaant :)

3. Er zijn vele taskmanagers beschikbaar die je in de play store kan vinden. Ikzelf gebruik Task Manager van rhythm software. Een simpele task manager waarmee je enkele of meerdere geselecteerde apps mee kan afsluiten.
Google Play: Task Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudie_V schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:32:
[...]

1. Kan ik je helaas niet mee helpen :+ ik heb zelf nog de se x10 en kan gewoon met de youtube app wisselen tussen portrait en landscapen wanneer ik wil.

2. Dit kan je in de instellingen doen. Bij mij op de x10 is dat Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> Network Mode, hier kan ik tussen gsm/wcdma/combie kiezen.
Je kan ook een app downloaden, 2G-3G OnOff van curvefish.
Google Play: 2G-3G OnOff
Deze app voegt een widget toe die je direct naar deze instelling brengt. Voor zover ik weet moet je altijd handmatig switchen uit oog van security zodat apps er geen misbruik van kunnen maken. Uiteraardt zijn er meer van dit soort apps, dus zoek iets uit wat jou aanstaant :)

3. Er zijn vele taskmanagers beschikbaar die je in de play store kan vinden. Ikzelf gebruik Task Manager van rhythm software. Een simpele task manager waarmee je enkele of meerdere geselecteerde apps mee kan afsluiten.
Google Play: Task Manager
De software van Sony is nu weer een stuk verder als toen bij de X10 ;)

1: Youtube moet gewoon in portrait afspelen als je hem recht houdt. Zijn ook geen instellingen voor te vinden.

2: Je hebt geen apparte app nodig want je kan 3G uitzetten door de notificatiebalk omlaag te trekken en daar op de 2e van rechts ( dataverkeer ) te drukken. Daarnaast kan je een widget plaatsen, hulpprogramma's waarmee je hetzelfde bereikt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FAc9Q.png

3: Zoals al meerdere aangeven is het juist slecht om je te bemoeien met het geheugenbeheer van Android. Android regelt dit meer dan prima zelf en daar hoef je echt niet aan te tornen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Een aanvulling bij puntje 2. hierboven: data aan/uit != 3G/2G switch, he! Dat zijn twee compleet andere dingen. In ICS is er in het Mobile Networks menu in ieder geval gewoon een vinkje 'Use only 2G networks'

En puntje 3. Inderdaad, iedereen die nu nog steeds Task Killers aan zit te raden heeft het niet begrepen. Lees anders eens http://www.phonedog.com/2...-why-you-don-t-need-them/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Mad Marty schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:56:
Een aanvulling bij puntje 2. hierboven: data aan/uit != 3G/2G switch, he! Dat zijn twee compleet andere dingen. In ICS is er in het Mobile Networks menu in ieder geval gewoon een vinkje 'Use only 2G networks'
Klopt, maar zijn vraag was dan ook "hoe 3G uit te zetten", niet specifiek switchen tussen 2G/3G. Wel overigens om batterij te besparen, dus beide opties zijn hiervoor goed mogelijk. Kan hij zelf kiezen wat hem het best bevalt (Android he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vinand schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Als het goed kun je toch de touchscreen intensiteit/gevoeligheid aanpassen in de instellingen?
Althans dat kan op mijn blackberry wel...

Wel slecht dat de stemmen via de telefoon zo vervormt worden. Ik ga hierover even meer inlezen. :)
Bedankt voor de commentaar op de Xperia T, ik ben zelf wel meer van de negatieve berichten dan de zovelen positieve berichten omdat juist het kritische oog de waarheid over en telefoon kan achterhalen. :*)
vergeet niet dat mensen hier sneller komen zeggen als ze wat dwars zit, dan wanneer ze tevreden zijn he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
AmbroosV schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:11:
[...]

Probeer Dropbox eens, is geweldig met automatische camera uploads!
Thanks! Dat werkt inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
En dan Dropsync als je een echte sync oplossing wil hebben.

On topic: Er lijkt wel wat grote variaties in beeld kwaliteit. Hebben jullie iets van opmerking qua helderheid en zo in vergelijking met andere toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

KoekjevanLU schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:17:
[...]

Klopt, maar zijn vraag was dan ook "hoe 3G uit te zetten", niet specifiek switchen tussen 2G/3G. Wel overigens om batterij te besparen, dus beide opties zijn hiervoor goed mogelijk. Kan hij zelf kiezen wat hem het best bevalt (Android he ;) )
Dan zal ik het anders zeggen. Data uitzetten != 3G uitzetten ;)

Beide opties zijn dus niet mogelijk, want als je data uitzet, gebruikt-ie nog wel gewoon het 3G netwerk om te bellen bijvoorbeeld (de indicator bij de bereik-balkjes zegt alleen wat over de datasnelheid waarmee verbonden is, dat kun je dus niet als indicator gebruiken welk netwerk je gebruikt - switch bijvoorbeeld maar eens tussen 2G en 3G daar is daadwerkelijk een reconnect met de cell-tower voor nodig). Dus als je 2G wilt gebruiken, dan moet je specifiek 2G kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 02-10-2012 11:07 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
floepie05 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:57:
En dan Dropsync als je een echte sync oplossing wil hebben.

On topic: Er lijkt wel wat grote variaties in beeld kwaliteit. Hebben jullie iets van opmerking qua helderheid en zo in vergelijking met andere toestellen?
Er is volgens mij helemaal niks met de helderheid van de T. Ik ben in de volle zon gaan staan en het was prima leesbaar. De T kan ook behoorlijk helder beeld geven alleen dat is wel direct merkbaar met het batterijverbruik, maar dat lijkt me logisch.

Het beeld vind ik trouwens erg mooi, vooral in het startscherm. In de Browser vind ik het scherm een soort van dof, met wat vage ruis/graining. Dit lijkt echter meer een android probleem aangezien ik dit ook zie bij een S3. Dit had ik niet bij een iphone4.

Overall, vind ik het een prima scherm. Maar ik vind het retinascherm van een 2 jaar oude iphone 4 toch prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER