En hoeveel ram heb je dan over? Denk dat ik dit vanavond dan ook maar even met de SP van mijn vriendin ga doen
Nu 100+ mb.. Maar dit wisselt pijlsnel en per reboot is het weer anders.
Bedankt, nu nog afwachten wanneer mijn SP weer terug komt. Is nu 2 weken weg. Leuk Phonehouse, binnen 2 weken heb je hem makkelijk terug.mrjraider schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:12:
Ja hoor.. Ben nu niet thuis zal einde van de middag een stappenplan maken.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Leuk plan Mjraider, bedankt!
Root & Recovery heb ik al, daar ben ik er wel tegenaan gelopen dat ik al mijn AppData kwijt was (inclusief de geliefde progress is games..). Ik had gelukkig wel handmatig mijn whatsapp gebackupt.
de rest van de stappen (SuperSU, Deodex, superuser MOD) hebben dan geen invloed meer op het kwijtraken van apps? Kortom, is TitaniumBackup de oplossing om na een Wipe in ieder geval mijn appData weer beschikbaar te hebben?
Ik merk in ieder geval dat het helpt om zo nu en dan mijn hele telefoon een keer volledig te factory resetten, de weken daarna loopt hij ook een stuk vlotter (Het lijkt windows wel..)
Edit:
Oh, nog een vraag. Waarom kies je ervoor om zelf te deodexen en niet een kant en klare deodexed stock ROM te gebruiken?
Root & Recovery heb ik al, daar ben ik er wel tegenaan gelopen dat ik al mijn AppData kwijt was (inclusief de geliefde progress is games..). Ik had gelukkig wel handmatig mijn whatsapp gebackupt.
de rest van de stappen (SuperSU, Deodex, superuser MOD) hebben dan geen invloed meer op het kwijtraken van apps? Kortom, is TitaniumBackup de oplossing om na een Wipe in ieder geval mijn appData weer beschikbaar te hebben?
Ik merk in ieder geval dat het helpt om zo nu en dan mijn hele telefoon een keer volledig te factory resetten, de weken daarna loopt hij ook een stuk vlotter (Het lijkt windows wel..)
Edit:
Oh, nog een vraag. Waarom kies je ervoor om zelf te deodexen en niet een kant en klare deodexed stock ROM te gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Jdemon op 14-01-2015 12:54 ]
Als je je /data/data/-dir backupt, heb je alle "data" zoals instellingen en savegames bij de hand. Dit heb al enkele keren gedaan voor shazam, want ik wil geen half jaar aan tags kwijt zijn.
Hmm, wilde van dat domme chinese keyboard af, 1 file too many...
Nu, ook na een Titanium restore, alleen FC's op Xperia Keyboard. Enige tips wat ik mis gedaan kan hebben in de restore? Ik lees wel meer op internet dat Titanium Restores aleen maar crashen.
Geen idee, ik krijg Titanium Backup voor System Apps niet aan de praat, maar ik heb in ieder geval weer een toetsenbord (zip geflashed).
Nu, ook na een Titanium restore, alleen FC's op Xperia Keyboard. Enige tips wat ik mis gedaan kan hebben in de restore? Ik lees wel meer op internet dat Titanium Restores aleen maar crashen.
Geen idee, ik krijg Titanium Backup voor System Apps niet aan de praat, maar ik heb in ieder geval weer een toetsenbord (zip geflashed).

[ Voor 22% gewijzigd door Jdemon op 15-01-2015 07:30 ]
Gisteren dacht ik lekker de stappen van mrjraider te kunnen volgen. Dus met een goed geluimde bui ging ik naar de Phonehouse om mijn gerepareerde telefoon op te halen.
Samen met de vent aan de balie hebben wij het toestel gecontroleerd, naar mijn idee is er niets gedaan en volgens hem zal waarschijnlijk het scherm zijn vervangen. Wat bleek echter.... Toestel laadt nog steeds onregelmatig op, touchscreen reageert nog steeds onregelmatig en ik verwacht dat de accu ook nog steeds binnen 5 uur leeg is. Vent aan de balie heel verontwaardigd.... ja dan moet het toestel maar weer op worden gestuurd.
Balen. had toch meer verwacht van Sony RMA service. De Phonehouse werknemer kon ook geen vervangende onderdelen vinden op de bon. De SP was via Dynafix doorgestuurd naar Sony zelf.
Toestel ziet er onaangeraakt uit. Zelfde smeer als ervoor op zat en stof in het mic gaatje. Scherm is dus zeker weten niet vervangen.
Balen nu zit ik weer 1 tot 2 weken vast aan een LG L5.
Samen met de vent aan de balie hebben wij het toestel gecontroleerd, naar mijn idee is er niets gedaan en volgens hem zal waarschijnlijk het scherm zijn vervangen. Wat bleek echter.... Toestel laadt nog steeds onregelmatig op, touchscreen reageert nog steeds onregelmatig en ik verwacht dat de accu ook nog steeds binnen 5 uur leeg is. Vent aan de balie heel verontwaardigd.... ja dan moet het toestel maar weer op worden gestuurd.
Balen. had toch meer verwacht van Sony RMA service. De Phonehouse werknemer kon ook geen vervangende onderdelen vinden op de bon. De SP was via Dynafix doorgestuurd naar Sony zelf.
Toestel ziet er onaangeraakt uit. Zelfde smeer als ervoor op zat en stof in het mic gaatje. Scherm is dus zeker weten niet vervangen.
Balen nu zit ik weer 1 tot 2 weken vast aan een LG L5.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Met welke app kan je ook alweer bekijken wat je tel. op de achtergrond doet, als "android-besturingssysteem" de accu zwaar belast.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
BetterBatteryStats is wat ik gebruik. Die app heeft wel root nodig om volledig te kunnen werken, als ik mij niet vergis.Rob091986 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 04:00:
Met welke app kan je ook alweer bekijken wat je tel. op de achtergrond doet, als "android-besturingssysteem" de accu zwaar belast.
Alvast bedankt.
Volgens mij alleen met KitKat? Ik gebruik WakeLock Detector.. Doet hetzelfdeDevilsProphet schreef op zondag 18 januari 2015 @ 07:50:
[...]
BetterBatteryStats is wat ik gebruik. Die app heeft wel root nodig om volledig te kunnen werken, als ik mij niet vergis.
Oké thanks, ga de wakelock detector proberen.mrjraider schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:02:
[...]
Volgens mij alleen met KitKat? Ik gebruik WakeLock Detector.. Doet hetzelfde
Edit:
Is opgelost was de google back-up.
SP gebruikt nu bijna 1% per uur, das toch normaal?
[ Voor 16% gewijzigd door Rob091986 op 20-01-2015 11:18 ]
Sinds gister doet de laatste standaard firmware ontzettend vreemd met het geluid i.c.m. de ingebouwde speaker:
- Geluid via apps wordt helemaal niet afgespeeld door de speaker (fb/instagram/youtube/spotify/etc)
- Ringtone als je gebeld wordt héél zacht te horen
- Bellen via speakerfunctie werkt wel gewoon kneiterhard.
Ik gok dat niemand eerder dit probleem heeft meegemaakt?
- Geluid via apps wordt helemaal niet afgespeeld door de speaker (fb/instagram/youtube/spotify/etc)
klinkt inderdaad als een headphone-jack probleem, heb ik ook af en toe gehad. Gewoon even een koptelefoon een paar keer in- en uitpluggen verhelpt het meestal. Als je dit vaker meemaakt even tasker installeren en een task maken dat je een melding krijgt als de koptelefoon wordt geunplugged, zo voorkwam ik iig gemiste gesprekken...Frolow schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:29:
Sinds gister doet de laatste standaard firmware ontzettend vreemd met het geluid i.c.m. de ingebouwde speaker:
Overigens is Tasker betaald, je kan ook Condi gebruiken, alhoewel wat minder functies is hij te gebruiken voor bovenstaande regel
[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 25-01-2015 19:33 ]
Ik heb de SP van mijn vriendin werkbaar gekregen met een nieuwe ROM. Dit is een aangepaste stockrom met aanzienlijk minder meuk. Heb hoer beschreven hoe.
418O2 in "[Sony Xperia SP] Rooten en Custom ROMS"
Als je niets van flashen weet is het alsnog prima te doen en een aanrader als je nog wat uit je SP wil halen.
418O2 in "[Sony Xperia SP] Rooten en Custom ROMS"
Als je niets van flashen weet is het alsnog prima te doen en een aanrader als je nog wat uit je SP wil halen.
Het lag inderdaad aan de jack, thanks!
Zaterdag eindelijk voor de tweede keer zo blij als ik was mijn telefoon mogen ophalen. Met goede hoop heb ik de telefoon vlugjes getest, maar bij thuiskomst bleek het toestel nog steeds sporadisch op te laden of helemaal niet. Kijkend naar het toestel is er niets vervangen en ook zijn de hoeken beschadigd.
Ik dus maar weer eens bellen. Ze spreken nu ineens van een gebruikersfout wat gerepareerd is terwij hier de eerste keer geen sprake van was. Ding was als nieuw en Phonehouse kan weer niet zien wat er vervangen is. Hij moet weer terug voor de derde keer en ik heb hem sinds de eerste keer nog geen dag in gebruik gehad. Phonehouse is bang dat er dit keer kosten in rekening worden gebracht aangezien er nu ineens sprake is van een gebruikersfout.
Afwachten wat er gebeurt en anders rechtsbijstand hierover benaderen aangezien ik niet akkoord ga met een gebruikersfout. Toestel is als nieuw en er was de eerste maal ook totaal geen sprake van schade. Medewerker van Phonehouse zei ook dat het ding als nieuw was en tussen de eerste en tweede reparatie heb ik het toestel nooit meegenomen aangezien deze direct weer op kon worden gestuurd.
Stelletje prutsers dat het bij Dynafix en Sony zijn. 2 x ter reparatie gestuurd voor hetzelfde probleem, nu ineens sprake van gebruikersfout en toestel is beschadigd tijdens de reparatie. Hoop toch wel dat dze 3e keer wat oplevert.
Ik dus maar weer eens bellen. Ze spreken nu ineens van een gebruikersfout wat gerepareerd is terwij hier de eerste keer geen sprake van was. Ding was als nieuw en Phonehouse kan weer niet zien wat er vervangen is. Hij moet weer terug voor de derde keer en ik heb hem sinds de eerste keer nog geen dag in gebruik gehad. Phonehouse is bang dat er dit keer kosten in rekening worden gebracht aangezien er nu ineens sprake is van een gebruikersfout.
Afwachten wat er gebeurt en anders rechtsbijstand hierover benaderen aangezien ik niet akkoord ga met een gebruikersfout. Toestel is als nieuw en er was de eerste maal ook totaal geen sprake van schade. Medewerker van Phonehouse zei ook dat het ding als nieuw was en tussen de eerste en tweede reparatie heb ik het toestel nooit meegenomen aangezien deze direct weer op kon worden gestuurd.
Stelletje prutsers dat het bij Dynafix en Sony zijn. 2 x ter reparatie gestuurd voor hetzelfde probleem, nu ineens sprake van gebruikersfout en toestel is beschadigd tijdens de reparatie. Hoop toch wel dat dze 3e keer wat oplevert.
[ Voor 22% gewijzigd door melek-taus op 02-02-2015 09:30 ]
Lang verhaal....
Alweer twee weken verder sinds het toestel terug is van de tweede reparatie. Al heb ik deze natuurlijk niet in bezit aangezien het toestel nog steeds niet correct werkt. Dat al sinds 2 reparaties vanaf december.
Bij terugkomst van uit de 2e reparatie is er schade geconstateerd aan het toestel wat bij Dynafix moest worden aangegeven. De schade wil ik immers verholpen hebben. Phonehouse heeft mij na 9 dagen nog niet benaderd dus heb ik zelf maar eens gebeld. Ze hadden blijkbaar nog geen reactie van Dynafix gehad en zouden er direct achteraan bellen en mij terug bellen.
Bijna een hele dag later heb ik nog niets gehoord dus heb ik zelf maar weer gebeld. O ja we hebben Dynafix gebeld en ze geven aan dat de schade niet tijdens de reparatie is ontstaan. Phonehouse gaf dus aan dat dit niet kon worden hersteld. Dus toen gaf ik aan dat deze schade in december toen ik het toestel inleverde nog niet aanwezig was. Dit is destijds ook door de andere mederker bevestigd. Phonehouse gaf aan dat het dan erna is ontstaan toen ik het toestel weer opgehaald.
Erg grappig, ik heb sinds december het toestel niet in eigen bezit. Deze is twee keer ter reparatie gestuurd en elke keer als ik hem kwam ophalen bleek deze nog steeds defect te zijn en heb ik hem dus achter gelaten. De schade is dus bij jullie, bij Sony, bij Dynafix of tijdens vervoer ontstaan. Phonehouse was even stil en vervolgens zei hij ja dan moet dit ook inderdaad worden verholpen. (DUH)
Ik ben het hele proces flauw en heb vervolgens gevraagd wat normaal gesproken de procedure is als een toestel al twee keer achtereenvolgens is gerepareerd en gelijk bij terugkomst nog steeds defect is. Normaal gesproken hoort dit toestel vervangen te worden gaf hij aan. Waarom dit nog niet is gedaan kon hij niet aangeven, hij zal dit het hoofdkantoor voorleggen. Ik dus weer van ok, maar ik heb al een klachtenbrief naar jullie hoofdkantoor gestuurd en ook hierop wacht ik al 9 werkdagen. Ik heb al twee keer een herinnering gestuurd waarop alleen wordt gereageerd, wij zijn hiermee bezig, spoedig hoort u van ons. Spoedig is in mijn woordenboek snel. Dit zou enkele dagen duren en niet meer dan een week lijk mij. De Phonehouse medewerker begreep mijn frustratie maar hij zou het doorgeven aan het hoofdkantoor, dit onderzoeken en zou mij binnen een week terug bellen.
Momenteel ben ik mijn toestel dus al vanaf december kwijt, deze is tweemaal gerepareerd en nog steeds defect maar nu ook beschadigd en nog steeds niet in mijn bezit. Ik heb al ee lacht ingediend bij Phonehouse en ik wacht nu al 10 dagen op een reactie. Feit blijft dat ze het toestel duidelijk niet kunnen repareren en mij ook niet eens een alternatief kunnen bieden.
Ben ik nou onredelijk als ik klaag over deze gang van zaken. Ik verwacht een goed werkend toestel en met een reparatie ga ik niet meer akkoord. Die kans hebben ze gehad. Ik wilde het toestel na het lease contract houden en overgaan op sim only. Maar een beschadigd toestel dat 3x is gerepareerd ga ik niet overnemen. Ik ga dus ook niet meer akkoord met een derde reparatie en mag toch verwachten dat het toestel wordt vervangen. Is dit onredelijk? Wat zijn hierin mijn rechten?
Alweer twee weken verder sinds het toestel terug is van de tweede reparatie. Al heb ik deze natuurlijk niet in bezit aangezien het toestel nog steeds niet correct werkt. Dat al sinds 2 reparaties vanaf december.
Bij terugkomst van uit de 2e reparatie is er schade geconstateerd aan het toestel wat bij Dynafix moest worden aangegeven. De schade wil ik immers verholpen hebben. Phonehouse heeft mij na 9 dagen nog niet benaderd dus heb ik zelf maar eens gebeld. Ze hadden blijkbaar nog geen reactie van Dynafix gehad en zouden er direct achteraan bellen en mij terug bellen.
Bijna een hele dag later heb ik nog niets gehoord dus heb ik zelf maar weer gebeld. O ja we hebben Dynafix gebeld en ze geven aan dat de schade niet tijdens de reparatie is ontstaan. Phonehouse gaf dus aan dat dit niet kon worden hersteld. Dus toen gaf ik aan dat deze schade in december toen ik het toestel inleverde nog niet aanwezig was. Dit is destijds ook door de andere mederker bevestigd. Phonehouse gaf aan dat het dan erna is ontstaan toen ik het toestel weer opgehaald.
Erg grappig, ik heb sinds december het toestel niet in eigen bezit. Deze is twee keer ter reparatie gestuurd en elke keer als ik hem kwam ophalen bleek deze nog steeds defect te zijn en heb ik hem dus achter gelaten. De schade is dus bij jullie, bij Sony, bij Dynafix of tijdens vervoer ontstaan. Phonehouse was even stil en vervolgens zei hij ja dan moet dit ook inderdaad worden verholpen. (DUH)
Ik ben het hele proces flauw en heb vervolgens gevraagd wat normaal gesproken de procedure is als een toestel al twee keer achtereenvolgens is gerepareerd en gelijk bij terugkomst nog steeds defect is. Normaal gesproken hoort dit toestel vervangen te worden gaf hij aan. Waarom dit nog niet is gedaan kon hij niet aangeven, hij zal dit het hoofdkantoor voorleggen. Ik dus weer van ok, maar ik heb al een klachtenbrief naar jullie hoofdkantoor gestuurd en ook hierop wacht ik al 9 werkdagen. Ik heb al twee keer een herinnering gestuurd waarop alleen wordt gereageerd, wij zijn hiermee bezig, spoedig hoort u van ons. Spoedig is in mijn woordenboek snel. Dit zou enkele dagen duren en niet meer dan een week lijk mij. De Phonehouse medewerker begreep mijn frustratie maar hij zou het doorgeven aan het hoofdkantoor, dit onderzoeken en zou mij binnen een week terug bellen.
Momenteel ben ik mijn toestel dus al vanaf december kwijt, deze is tweemaal gerepareerd en nog steeds defect maar nu ook beschadigd en nog steeds niet in mijn bezit. Ik heb al ee lacht ingediend bij Phonehouse en ik wacht nu al 10 dagen op een reactie. Feit blijft dat ze het toestel duidelijk niet kunnen repareren en mij ook niet eens een alternatief kunnen bieden.
Ben ik nou onredelijk als ik klaag over deze gang van zaken. Ik verwacht een goed werkend toestel en met een reparatie ga ik niet meer akkoord. Die kans hebben ze gehad. Ik wilde het toestel na het lease contract houden en overgaan op sim only. Maar een beschadigd toestel dat 3x is gerepareerd ga ik niet overnemen. Ik ga dus ook niet meer akkoord met een derde reparatie en mag toch verwachten dat het toestel wordt vervangen. Is dit onredelijk? Wat zijn hierin mijn rechten?
Ja maar Phonehouse heeft daar geen aanspraak op gemaakt en Telfort zegt nu mooi hij is door een derde gerepareerd. Contracten heb ik bij Phonehouse afgesloten en niet direct bij Telfort. Phonehouse is in dit geval mijn aanspreek punt voor alle problemen. Onlangs heb ik Telfort hierover benaderd en die zeiden dus dat Phonehouse dit via hun had moeten regelen maar dit dus zelf hebben gedaan buiten hun om.
Zou ik het toestel niet afnemen en terug doen konden er zelfs kosten in rekening worden gebracht omdat de reparaties niet via hun Smart Care zijn uitgevoerd.
Zou ik het toestel niet afnemen en terug doen konden er zelfs kosten in rekening worden gebracht omdat de reparaties niet via hun Smart Care zijn uitgevoerd.
Ik heb mijn SP terug in leven gewekt dankzij CM 12.1(lollipop 5.1), het werkt al uitstekend, geen bug meer en snel! Zeker kijken waard.
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3067460
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3067460
Mijn SP gaat vervangen worden door een Motorolo Moto E 2015. Ben er helemaal klaar mee.
Verder ook geen zin om te rooten en een andere ROM erop te gooien.
Hij loopt zo ontiegelijk vaak vast dat ik er compleet gek van word. Mocht iemand nog interesse hebben... PB me maar, hij is verder nog in goede staat. Good luck with it.
Hij loopt zo ontiegelijk vaak vast dat ik er compleet gek van word. Mocht iemand nog interesse hebben... PB me maar, hij is verder nog in goede staat. Good luck with it.
Heb zelf ook de nieuwe Moto E, er komt nog een 5.1 update voor uit.Vlassie1980 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:59:
Mijn SP gaat vervangen worden door een Motorolo Moto E 2015. Ben er helemaal klaar mee.
Onlangs is mijn Sp door Sony vervangen voor een T3. Nette upgrade, helaas geen 5.0.....,
Om even het oude topic dan maar weer eens op te schoppen.
Na eerst een uur mijn oude SP af te stoffen (inmiddels Honor 6 eigenaar) hem opgestart. Wonder boven wonder deed hij het nog!
Toen ben ik langzaam maar zeker het oude Japanse pareltje gaan poetsen en herinstalleren met een schone rom.
Nou SP eigenaren, niet stoppen met lezen, niet de SP weggooien, neeee.... De SP is nog best degelijk!.
Zelf inmiddels nieuwe kernel en rom erop gedaan en ik ben verrast hoe mooi het allemaal loopt. Fastboot had ik problemen mee en daarom heb ik via flashtool het e.e.a. gedaan, maar het resultaat is goed! Mijn uitgevoerde stappen:
- Root with towelroot
- Get unlocking bootloader code at Sony website
- Get all the right drivers installed
- Start phone in fastboot by conecting it to USB and press volume up. Also using flashtool!!
- Unlock bootloader by flashtool
- Flash kernel+cwm with flashtool (.elf file)
- Open CWM/phillz, disconnect from computer
- Flash rom/supersu/gapps from sd card with crm/phillz etc.
Resultaat is
- Cyanogenmod 12.1 (Android 5.1.1.)
- Tangerine kernel
Systeem trekt nu 350mb, apps 160mb en 320mb over. Nog geen Gapps erop, geen battery drain.
Na eerst een uur mijn oude SP af te stoffen (inmiddels Honor 6 eigenaar) hem opgestart. Wonder boven wonder deed hij het nog!
Nou SP eigenaren, niet stoppen met lezen, niet de SP weggooien, neeee.... De SP is nog best degelijk!.
Zelf inmiddels nieuwe kernel en rom erop gedaan en ik ben verrast hoe mooi het allemaal loopt. Fastboot had ik problemen mee en daarom heb ik via flashtool het e.e.a. gedaan, maar het resultaat is goed! Mijn uitgevoerde stappen:
- Root with towelroot
- Get unlocking bootloader code at Sony website
- Get all the right drivers installed
- Start phone in fastboot by conecting it to USB and press volume up. Also using flashtool!!
- Unlock bootloader by flashtool
- Flash kernel+cwm with flashtool (.elf file)
- Open CWM/phillz, disconnect from computer
- Flash rom/supersu/gapps from sd card with crm/phillz etc.
Resultaat is
- Cyanogenmod 12.1 (Android 5.1.1.)
- Tangerine kernel
Systeem trekt nu 350mb, apps 160mb en 320mb over. Nog geen Gapps erop, geen battery drain.
Was het probleem niet dat hij stroperig begint te worden na enkele weken gebruik? Dat zal dus nog moeten blijken!
Op het moment heb ik een custom ROM waarbij ik zelf het RAM probleem eruit heb gesloopt
Heerlijk multitasken dit!
Tis trouwens gewoon deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019
Performance control: RAM management light of very light
Heerlijk multitasken dit!
Tis trouwens gewoon deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019
Performance control: RAM management light of very light
[ Voor 37% gewijzigd door Mrjraider op 14-05-2015 11:16 ]
Schopje..
Inmiddels ben ik wel klaar met dit toestel. Ding denkt dat er nog een headset is aangesloten wat bellen onmogelijk maakt. Daarbij blijkt Vodafone ook regels veranderd te hebben. Mag nu pas twee maanden voor einde abonnement te mogen verlengen. Ik ben zo klaar met dit toestel.
Inmiddels ben ik wel klaar met dit toestel. Ding denkt dat er nog een headset is aangesloten wat bellen onmogelijk maakt. Daarbij blijkt Vodafone ook regels veranderd te hebben. Mag nu pas twee maanden voor einde abonnement te mogen verlengen. Ik ben zo klaar met dit toestel.
Idem. Heb hem nu weer omdat mijn G2 kapot is maar weet ook weer direct waarom ik een ander toestel wil....mrjraider schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:39:
Schopje..
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vooral Vodafone nekt mij een beetje. Ongemerkt de regels aanpassen 
Nu heb ik mijn Xperia helemaal gereset en nog denkt ie dat er oortjes in zitten
Nu heb ik mijn Xperia helemaal gereset en nog denkt ie dat er oortjes in zitten
Zitten er navelhamstertjes in je koptelefoon of is die aanlsuiting gaar?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Werkelijk waar geen idee. Volgens de interwebz is dat wel een mogelijke oorzaak.
Zo ik heb net een Moto X besteld
Na maandag ben ik weer van de Xperia af gelukkig.
Na maandag ben ik weer van de Xperia af gelukkig.
Ik moet hem helaas weer ter reparatie opsturen. Ik kan dat ding werkelijkwaar door de tv heen gooien zo woest 
Goed afspraak met koerier is gemaakt. Morgen tussen 14.00/17.00 wordt ie opgehaald
Beetje jammer weer. Maar goed
Goed afspraak met koerier is gemaakt. Morgen tussen 14.00/17.00 wordt ie opgehaald
Beetje jammer weer. Maar goed
[ Voor 35% gewijzigd door Mrjraider op 20-06-2015 14:24 ]
Heb hier een SP liggen met vakantiefoto`s er op. Helaas niet voor de zekerheid op microsdkaartje, maar op toestel zelf. Als ik `m aan de usb hang, en dan 1 keer power klik gaat de led bar even rood branden, ik hoor aan de piep dat de pc een nieuw usb device heeft gevonden. Device zelf wordt in apparatenbeheer niet herkend al veranderd er wat in de lijst, maar ik ben er nog niet achter wat
Power en + en/of - doet niks.
Off-vakje aan de binnenkant maakt ook geen verschil.
Het gaat meer om de foto`s dan het toestel, iemand nog tips?
Power en + en/of - doet niks.
Off-vakje aan de binnenkant maakt ook geen verschil.
Het gaat meer om de foto`s dan het toestel, iemand nog tips?
Kun je hem wel eerst normaal opladen?
Volgens mij boot je hem in de verkeerde modus.
Hij is niet van mijTouchdomex schreef op maandag 22 juni 2015 @ 06:32:
Kun je hem wel eerst normaal opladen?Volgens mij boot je hem in de verkeerde modus.
Als ik `m aan het stopcontact hang gaat de ledbar rood constant branden voor een ~minuut. Lijkt er op dat ie laadt. Maar ik krijg `m niet tot leven

Hoe kan ik `m in een andere modus laten booten?
Gewoon niet aan USB hangen en dan starten
Als de batterij helemaal leeg is kan het even duren voordat hij een andere kleur krijgt. Dat kan zo een uur duren als die echt helemaal leeg is

Dat rood branden gebeurd ook niet elke keer. Soms meteen, soms alleen na powerswitch, soms alleen na reset(pinnetje).
Hij hangt nu ook aan de stroom, led gaat na ~30 sec uit, power, laat de led weer opnieuw 30 sec branden.
Ik laat `m een uurtje aan de stroom hangen, kijken wat ie doet
-edit
Uurtje aan de stroom gehad, dood als een pier
accu blijft ook koud. Heb niet het gevoel dat hij oplaad. Denk dat alleen de leds reageren op de power via usb.
Hij hangt nu ook aan de stroom, led gaat na ~30 sec uit, power, laat de led weer opnieuw 30 sec branden.
-edit
Uurtje aan de stroom gehad, dood als een pier
[ Voor 65% gewijzigd door Chiel op 22-06-2015 23:23 ]
Wat je kan doen is aan de lader leggen, back cover eraf en even met een paperclip dat kleine reset knopje ingedrukt houden voor een tel of 5. Dan krijg je een "accu er uit en er in" moment en wie weet pakt ie dan wel.Chiel schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:10:
Dat rood branden gebeurd ook niet elke keer. Soms meteen, soms alleen na powerswitch, soms alleen na reset(pinnetje).
-edit
Uurtje aan de stroom gehad, dood als een pieraccu blijft ook koud. Heb niet het gevoel dat hij oplaad. Denk dat alleen de leds reageren op de power via usb.
Flashmode is power + volume down
Fastboot is power + volume up
[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 23-06-2015 14:34 ]
Reset knopje kende ik al, maar heb even opnieuw geprobeerd. Helaas geen resultaatmrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Wat je kan doen is aan de lader leggen, back cover eraf en even met een paperclip dat kleine reset knopje ingedrukt houden voor een tel of 5. Dan krijg je een "accu er uit en er in" moment en wie weet pakt ie dan wel.
Flashmode is power + volume down
Fastboot is power + volume up
Wat gebeurd er als je een poging doet om gewoon op te starten? Trillen? LED? Scherm aan? etc..
Gewoon alleen powerknop? Niks, helemaal niksmrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:19:
Wat gebeurd er als je een poging doet om gewoon op te starten? Trillen? LED? Scherm aan? etc..

[ Voor 24% gewijzigd door Chiel op 23-06-2015 20:24 ]
Als je probeert te booten in flashmode gaat er dan een groene LED branden of gebeurd er helemaal noppes?
Power + volume up/down geeft geen reactie, dus helaas ook geen flashboot.mrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:24:
Als je probeert te booten in flashmode gaat er dan een groene LED branden of gebeurd er helemaal noppes?
Eigenaar van toestel gaf al aan dat toestel hoogstwaarschijnlijk echt defect was. Maar toch zonde van de foto`s dus vandaar dat ik wel even wilde kijken
[ Voor 31% gewijzigd door Chiel op 23-06-2015 20:29 ]
Hmmm.. als je het toestel aan de lader legt gebeurt er dus ook niets?
Rode led-bar voor een minuut en daarna niks meer, geen teken van opladen, batterij blijft koud.mrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:27:
Hmmm.. als je het toestel aan de lader legt gebeurt er dus ook niets?
Leg het toestel gewoon 24 uur aan de lader, niet aan, niet aan zitten, gewoon laten liggen en probeer het dan opnieuw. Ergens in dit topic of in dat van de Xperia Z is dit gemeld als tip..
Ik hang `m er meteen aanmrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:34:
Leg het toestel gewoon 24 uur aan de lader, niet aan, niet aan zitten, gewoon laten liggen en probeer het dan opnieuw. Ergens in dit topic of in dat van de Xperia Z is dit gemeld als tip..
Anoniem: 455111
al met al blijft de xperia sp toch wel een hele sterke telefoon ben ik achter gekomen:p
had em allang vervangen voor een lg g2, maar gebruikte hem nog voor muziek e.d.
ik werk bij een boer, toen was ik hem verloren op het land, paar keer beregeningen overheen geweest, en door de aardappelrooier.
kdacht die doet het niet meer, maar kstak de stekker erin en hij starte zo weer op:p
had em allang vervangen voor een lg g2, maar gebruikte hem nog voor muziek e.d.
ik werk bij een boer, toen was ik hem verloren op het land, paar keer beregeningen overheen geweest, en door de aardappelrooier.
kdacht die doet het niet meer, maar kstak de stekker erin en hij starte zo weer op:p
Als ik zo rondlees liggen er meer SP`s bij reparatiecenters en in prullebakken dan dat er in gebruik zijnmrjraider schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:36:
[...]
Het schijnt te helpen.. Die van mij ligt bij Dynafix
de mijne ligt bij een vriendin, die is er niet zo bizar voorzichtig mee, heb zelf aleen kapotte camera's en speaker
Geen idee, ken niemand in mijn omgeving met een Xperia SP...Chiel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:39:
[...]
Als ik zo rondlees liggen er meer SP`s bij reparatiecenters en in prullebakken dan dat er in gebruik zijn
Om de SP een reset te geven:Chiel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:25:
[...]
Power + volume up/down geeft geen reactie, dus helaas ook geen flashboot.
- achterkant eraf halen
- onderaan zit er een klein geel knopje, deze 3 sec ingedrukt houden.
suc6,
73's
Helaas, ook 24 uur aan de lader had geen effect. Gele resetknopje kende ik al maar mocht ook niet helpen
Maar wat gebeurde er waardoor het toestel nu zo is?Chiel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:01:
Helaas, ook 24 uur aan de lader had geen effect. Gele resetknopje kende ik al maar mocht ook niet helpen
Ik was er zelf niet bij, maar wat ik hoorde is dit probleem ontstaan nadat ie op een powerbank is aangesloten.mrjraider schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:07:
[...]
Maar wat gebeurde er waardoor het toestel nu zo is?
+Willen jullie de vakantiefoto`s nog zien?
- Ja leuk!
+ Accu bijna leeg, o wacht, powerbank
*aangesloten, telefoon gaat uit*
+Telefoon doet nu niks meer, helaas geen foto`s
Geen brandlucht, geen zichtbare schade.
Hmm.. Welke powerbank was het? Want dit neigt naar kortsluiting.
Er zat stof achter het scherm bij mijn SP. donderdag 9 juni opgestuurd en vandaag terug.
Alles is onder garantie gerepareerd en dit hebben ze vervangen:
TOUCH FRONT COVER ASSY D ARK SILVER
DISPLAY 4.55 INCH
CARRIER LCD FRAME ASSY
SIDEKEY FPC ASSY
CAMERA KEY FPC ASSY
Het ziet er allemaal netjes uit.
Alles is onder garantie gerepareerd en dit hebben ze vervangen:
TOUCH FRONT COVER ASSY D ARK SILVER
DISPLAY 4.55 INCH
CARRIER LCD FRAME ASSY
SIDEKEY FPC ASSY
CAMERA KEY FPC ASSY
Het ziet er allemaal netjes uit.
Die van mij staat op het punt om retour te komen. Op de track and trace staat: Gereed voor retourzending.. Ben benieuwd..
Heb nu CM 12.1 op de telefoon draaien en dat bevalt tot nu toe erg goed.
Het verschil met CM 11 is goed te merken.
http://forum.xda-developers.com/xperia-sp/orig-development/5-1-1-cyanogenmod-12-1-t3096100
http://forum.xda-developers.com/xperia-sp/orig-development/5-1-1-cyanogenmod-12-1-t3096100
Morgen tussen 11.00 en 14.00 uur komt mijn SP weer retour. Er is een onderdeel vervangen en ik ga er vanuit dat de Audiojack is vervangen want die was defect 
/me Mrjraider is happy
/me Mrjraider is happy
Een klein uurtje geleden mijn Xperia SP mogen ontvangen. Er zit een nieuwe audiojack in mijn toestel 
Hij is gemaakt onder garantie! Me happy
Hij is gemaakt onder garantie! Me happy

Is dat al een stabiele versie? Of komt er nog een definitieve versie voor 'werk'-gebruik?bwienke schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:12:
Heb nu CM 12.1 op de telefoon draaien en dat bevalt tot nu toe erg goed.
Niks
Dit staat in de eerste post:
1 simple rule: Logs or nothing happened!
-CM12.1 is still in development. You can expect more bugs.
En dit:
Version Information
Status: Stable
Er zitten nog wel een paar kleine dingen in die nog niet kloppen, maar dat hindert niet. Telefoon heeft nog geen enkele spontane reboot of vastloper gehad.
Edit:
Ik kom steeds meer dingen tegen die nog niet goed werken. Zo krijg ik soms zwart scherm als ik gebeld word. Ik kan dan opnemen via de het notificatie panel.
1 simple rule: Logs or nothing happened!
-CM12.1 is still in development. You can expect more bugs.
En dit:
Version Information
Status: Stable
Er zitten nog wel een paar kleine dingen in die nog niet kloppen, maar dat hindert niet. Telefoon heeft nog geen enkele spontane reboot of vastloper gehad.
Edit:
Ik kom steeds meer dingen tegen die nog niet goed werken. Zo krijg ik soms zwart scherm als ik gebeld word. Ik kan dan opnemen via de het notificatie panel.
[ Voor 19% gewijzigd door bwienke op 08-07-2015 18:53 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=60184607
Deze ROM is zeker aan te raden!!!
Snel, stabiel en 5.1.1
Ik gebruik de 11 juli versie!!! Geen tangerine.
Deze ROM is zeker aan te raden!!!
Snel, stabiel en 5.1.1
Ik gebruik de 11 juli versie!!! Geen tangerine.
[ Voor 17% gewijzigd door Rob091986 op 17-07-2015 18:14 ]
Ik zit nu weer op stock rooted.. Ik wilde graag Archxperia gaan gebruiken maar deze is verre van stabiel. Daarnaast vind ik de op stock rom gebaseerde ROMS maar matig en zeer schaars
Ben het helemaal met je eens!
Daarom heb ik snel de bootloader geunlocked.
Das pas vrijheid, ben nu zo blij met m'n SP!
Daarom heb ik snel de bootloader geunlocked.
Das pas vrijheid, ben nu zo blij met m'n SP!
Ik zit nog op stock. Heb er het een en ander aan gesleuteld en ben nu zeer tevreden
SOLONGBITCHES!Het toestel SONY Sony Xperia SP 4G met IMEI-nummer 12345678910 hebben wij tijdig in goede staat ontvangen. Het toestel voldoet aan de voorwaarden voor beëindiging.
Hiermee bevestigen we de beëindiging van uw KPN ToestelLease.
Ingeleverd met custom rom, unlocked bootloader
Het is nog geen december..dan kan de mijne ook de deur uit
Ik ben tot op heden tevreden met mijn toestel maar ik begin toch wel moe te worden van de instabiliteit onder 4.3. Vastlopers, rare reboots, apps die onverklaarbaar crashen.. Nadeel van 4.1.2 is weer die wifi bug...
Interessant om te zien dat bijna niemand hier zijn Xperia SP nog wil gebruiken. Ik zelf ben er op die RAM bug na nog steeds tevreden mee. Het enige dat soms gebeurt is dat wanneer ik bepaalde apps sluit, (bijv. Chrome) dat het laden van de "desktop" dan trager wordt, je ziet dan de icoontjes 1 voor 1 tevoorschijn komen. Telefoon blijft wel werkbaar, heb nog nooit een spontane reboot of een complete freeze gezien. Ik heb daarom ook geen zin om teveel moeite te steken in een custom rom te flashen, ik hou het nog wel uit tot het einde van mijn abonnement.
Mijn abonnement loopt nog tot december, ik ga dan wel op zoek naar een nieuw toestel, kan ik deze SP als back-up telefoon gebruiken.
Mijn abonnement loopt nog tot december, ik ga dan wel op zoek naar een nieuw toestel, kan ik deze SP als back-up telefoon gebruiken.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Ik heb hem en gebruik hem ook nog steeds, ben er over het algmeen tevreden mee.
De telefoon heeft wel eens last van kuren welke veroorzaakt worden door het ram probleem.
Voorlopig, zolang de telefoon het blijft doen, ga ik de sp nog niet vervangen.
De telefoon heeft wel eens last van kuren welke veroorzaakt worden door het ram probleem.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Het is voornamelijk vervelend, gisteren gereset en ik kijk hoe het toestel zich gedraagd de komende maanden
December mag ik een nieuwe kiezen
Even kicken:
Gaan wij: nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug ook krijgen of niet?
Gaan wij: nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug ook krijgen of niet?
[ Voor 23% gewijzigd door Mrjraider op 05-08-2015 20:18 ]
Nee.
Heel simpel antwoord. Alleen met de laatste custom roms zouden wij daar wat van terug zien. Anders echt niet.
Cyanogenmod heeft sowieso officiele nigtlies en daar zou die wel gefixed zijn.
Heel simpel antwoord. Alleen met de laatste custom roms zouden wij daar wat van terug zien. Anders echt niet.
Cyanogenmod heeft sowieso officiele nigtlies en daar zou die wel gefixed zijn.
[ Voor 118% gewijzigd door Touchdomex op 05-08-2015 20:28 ]
Was wel te verwachten maar dit neemt niet weg dat het wel beschamend is
Sony gaat sowieso wel schandalig om met zijn toestellen.mrjraider schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:31:
Was wel te verwachten maar dit neemt niet weg dat het wel beschamend is
Mooie hardware maar de ondersteuning op softwaregebied is echt op elk vlak om te janken en dat is zonde. Mijn 3e Sony toestel die hier last van heeft gehad. Arc S, Xperia T en Xperia SP.
Allemaal weliswaar niet het topmodel maar ook niet het budgetmodel. Allemaal softwarematig zeer matig ondersteund en elke keer weer opnieuw ingetrapt door mijn eigen domheid
Ik ben nu zo blij met mijn Motorola wat dat betreft.
[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 05-08-2015 20:35 ]
Ik stap over wanneer ik kan
Twijfel wel.
Hoewel ik nu ook kan rooten, Xposed erop en dan wachten op de fix vanuit de community
Hoewel ik nu ook kan rooten, Xposed erop en dan wachten op de fix vanuit de community

Ik gebruik mijn SP nu alleen als multimedia (muziek beluisteren tijdens 't fietsen en joggen)
Ik heb nu drie smartphones, Xperia Z(ooit van mijn zus geweest), Xperia Z3 en Huawei P8
De laatste twee kon via mijn werk voor heel weinig geld krijgen….
Maw, mijn SP is nog niet afgeschreven
Ik heb nu drie smartphones, Xperia Z(ooit van mijn zus geweest), Xperia Z3 en Huawei P8
De laatste twee kon via mijn werk voor heel weinig geld krijgen….
Maw, mijn SP is nog niet afgeschreven
Nu ruw weg een half jaar verder heb ik de SP nog steeds in gebruikthijsco19 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:06:
Ik heb hem en gebruik hem ook nog steeds, ben er over het algmeen tevreden mee.
Heb de telefoon aantal keer best goed laten vallen (3+ meter hoog) en werkt nog steeds prima.
Zo af en toe gaat de accu wel snel leeg maar dan kan ook komen door het steeds wisselen en buiten bereik lopen van de wifi netwerken op werk.
Ook nog steeds wel zo af en toe last van het ram probleem...
Ik denk dat ik eind van de maand toch de SP gaat vervangen, is nu wel eens tijd geworden.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker van SP, maar loop de laatste tijd tegen een irritant probleem aan: ik gebruik 2 apps met geofencing: Domoticz en de Nefit Easy app. Beide bedoeld om een seintje te sturen als ik thuiskom of juist wegga.
Nou lijkt het erop dat de locatievoorziening op de SP pas actief wordt als je de app die het nodig heeft op de voorgrond draait: Als ik bijvoorbeeld de Nefit app open begint het satellietje te knipperen en zoekt de SP de locatie op dat moment. Dat is dus niet handig: de locatievoorziening moet ook werken als ik de app niet op de voorgrond draai, anders blijft de kachel de hele dag stoken...
Is dit op een of andere manier te verbeteren?
Grt
N
Nou lijkt het erop dat de locatievoorziening op de SP pas actief wordt als je de app die het nodig heeft op de voorgrond draait: Als ik bijvoorbeeld de Nefit app open begint het satellietje te knipperen en zoekt de SP de locatie op dat moment. Dat is dus niet handig: de locatievoorziening moet ook werken als ik de app niet op de voorgrond draai, anders blijft de kachel de hele dag stoken...
Is dit op een of andere manier te verbeteren?
Grt
N
Heb een SP kunnen krijgen en probeer te experimenteren met Roms.
Ik volg deze officiele instructies, maar loop vast bij stap 4 van Installing CyanogenMod on Sony Devices.
Na zoeken kom ik er achter dat stap 4 mogelijk is met een flashtool, maar daar loop ik ook vast en krijg de melding.
ERROR - Drivers need to be installed for connected device.
ERROR - You can find them in the drivers folder of Flashtool.
Heb via Sony nieuwe drivers gedownload, maar kom geen stap verder. Heb ook de ADB drivers geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Wat doe ik fout?
Ik volg deze officiele instructies, maar loop vast bij stap 4 van Installing CyanogenMod on Sony Devices.
Na zoeken kom ik er achter dat stap 4 mogelijk is met een flashtool, maar daar loop ik ook vast en krijg de melding.
ERROR - Drivers need to be installed for connected device.
ERROR - You can find them in the drivers folder of Flashtool.
Heb via Sony nieuwe drivers gedownload, maar kom geen stap verder. Heb ook de ADB drivers geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Wat doe ik fout?
[ Voor 5% gewijzigd door Lisadr op 05-03-2016 14:40 ]
GoT, You have to love it!
Dit is een flashtool ding.
Op Windows 8/10 moet je de drivers handmatig installeren door de digitale handtekening check van Windows uit te schakelen (even googlen) daarna in het mapje C:\\Flashtool\drivers de setup.exe. aanklikken en daar dan de fastboot en flashmode drivers installeren (staan onderin het dropdown menu) dan je computer opnieuw opstarten en dan kan je gaan
Op Windows 8/10 moet je de drivers handmatig installeren door de digitale handtekening check van Windows uit te schakelen (even googlen) daarna in het mapje C:\\Flashtool\drivers de setup.exe. aanklikken en daar dan de fastboot en flashmode drivers installeren (staan onderin het dropdown menu) dan je computer opnieuw opstarten en dan kan je gaan

Dat heb ik gedaan en ik kom er ook niet uit en ook niet zonder Flashtool.Mrjraider schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:15:
Dit is een flashtool ding.
Als ik de officiele stappen bij Sony volg kom ik er ook niet uit. Er is geen map Android SDK > extras > google
Replace the original android_winusb.inf-file with the downloaded file in the usb_driver folder, located in the Android SDK > extras > google folder on your computer.
Heb wel de 4GB Android SDK geinstalleerd.
Je moet even op xda kijken en dan flashtool drivers Windows 8 zoeken. Je doet nu meer dan nodig is terwijl je gewoon de drivers moet installeren die meekomen met flashtool
Heb alle drivers en flashtool verwijderd. Heb de digitale handtekening check van Windows uitgezet. Gereboot en vervolgens het met flashtool geïnstalleerd. Nu ging het gemakkelijk. Bedankt!Mrjraider schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:53:
Je moet even op xda kijken en dan flashtool drivers Windows 8 zoeken. Je doet nu meer dan nodig is terwijl je gewoon de drivers moet installeren die meekomen met flashtool
Volgende taak is om Open Gapps te installeren zonder Error 10 melding.
Met busybox en TWRP, dat ben ik nu aan het uitzoeken.. Allemaal erg leerzaam.
Met busybox en TWRP, dat ben ik nu aan het uitzoeken.. Allemaal erg leerzaam.
Dit is al een ouder topic maar ik heb pas een Xperia SP overgenomen en na het weer vastsolderen van de microfoon een CM13 er op gezet.
Dat werkt helemaal niet onaardig moet ik zeggen, ook Antutu scoort best hoog naar mijn idee.
Alleen de standaard camera app lijkt niet goed te focusseren maar met camera fv5 geen probleem.
Dat werkt helemaal niet onaardig moet ik zeggen, ook Antutu scoort best hoog naar mijn idee.
Alleen de standaard camera app lijkt niet goed te focusseren maar met camera fv5 geen probleem.
Hallo, hier weer een xperia bezitter.
Heb zelf deze telefoon gekocht toen hij net uit was, en toen veel plezier eraan gegadigde, daarna overgestapt op een lg g2, en redmi note. Nu heb ik de telefoon weer gefixt met een nieuw scherm en nieuwe zijkanten.
Alleen heb ik nu een probleem. Op een custom rom gebaseerd op stock is mijn interne sd kaart niet meer te bereiken, hij geeft aan dat hij geblokkeerd is. Ook crasht Google play
Daarvoor heb ik op Android 7.1 gezeten, maar die crashte al voordat hij überhaupt opstarte. Nu zit ik weer op 7.1, maar zonder gapps, want die veroorzaakten het probleem. Hiermee kan ik wel het interne geheugen bekijken.
Wie weet wat het probleem is, zou dit kunnen komen doordat de telefoon open is geweest? Of is dit softwarematig?
Alvast erg bedankt. Ik vind het erg jammer om hem nu opzij te leggen terwijl ik net weer wat geld erin heb gestopt.
Heb zelf deze telefoon gekocht toen hij net uit was, en toen veel plezier eraan gegadigde, daarna overgestapt op een lg g2, en redmi note. Nu heb ik de telefoon weer gefixt met een nieuw scherm en nieuwe zijkanten.
Alleen heb ik nu een probleem. Op een custom rom gebaseerd op stock is mijn interne sd kaart niet meer te bereiken, hij geeft aan dat hij geblokkeerd is. Ook crasht Google play
Daarvoor heb ik op Android 7.1 gezeten, maar die crashte al voordat hij überhaupt opstarte. Nu zit ik weer op 7.1, maar zonder gapps, want die veroorzaakten het probleem. Hiermee kan ik wel het interne geheugen bekijken.
Wie weet wat het probleem is, zou dit kunnen komen doordat de telefoon open is geweest? Of is dit softwarematig?
Alvast erg bedankt. Ik vind het erg jammer om hem nu opzij te leggen terwijl ik net weer wat geld erin heb gestopt.
Welke custom rom?
Nu cyanogenmod 14.1 en daarvoor killamade 207 v3Touchdomex schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:50:
Welke custom rom?
Het probleem lijkt hetzelfde op beide roms, alleen bij cyanogenmod kom ik wel de sd kaart in
Kijk eens naar lineage. Maybe dat er dan iets anders is. Die is er namelijk ook voor de huashan.Anoniem: 455111 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:21:
[...]
Nu cyanogenmod 14.1 en daarvoor killamade 207 v3
Het probleem lijkt hetzelfde op beide roms, alleen bij cyanogenmod kom ik wel de sd kaart in
Ik had et niet verwacht aangezien ik resurrection remix had geprobeerd, maar het werkte,de telefoon doet het weer.Touchdomex schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:22:
[...]
Kijk eens naar lineage. Maybe dat er dan iets anders is. Die is er namelijk ook voor de huashan.
Bedankt voor de tip