Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:28:
Sorry, maar een Blackberry Z10 (neem aan dat je dat bedoelt met Z10) vergelijken met een Android toestel? Mijn vriendin zou er persoonlijk direct gek van worden als een smartphone geen Android is, met de apps en diensten die zij gebruikt.

[...]

Jammer genoeg kreeg ik toen wel zonder enig persoonlijk antwoord op m'n mail een retourformulier en retourlabel (waarop alleen stond omschreven dat de telefoon crasht en wifi vaak uitvalt). Dus ik het op het formulier nog maar eens uitgebreid omschreven wat we willen, en ook via e-mail nog eens duidelijk aangegeven dat ik het niet accepteer als we hetzelfde toestel terug krijgen met alleen de mededeling "Software update uitgevoerd". Dat is hier namelijk dus al meerdere malen uitvoerig gedaan, incl. factory reset.
Offtopic maar:
News: Instal snap on Blackberry 10 for unlimited android app acces
Met de android runtime 4.3 is niet zoveel mis, op het bbm platform, rooted en VPN apps draait hij niet maar die gebruikt mijn meisje niet echt.

Met retourneren van je SP is het na 3x scheepsrecht denk ik.
De gewoonte is dan om een oplossing aan te bieden zoals je zelf omschrijft met bijv een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47
OK, Android bovenop blackberry zou dan eventueel een oplossing kunnen zijn. Maar ideaal vind ik het niet, zeker omdat er verder gewoon genoeg goede Android phones moeten kunnen bestaan.

De z1c komt dus binnen handbereik nu de z3c er is. Dat was eind mei nog wel anders. En met de z1c zal m'n vriendin echt vooruit kunnen tot dat ding stuk gaat :P

Verder zie ik het idd wel. Ik ben ook bang dat het eerst 3x = scheepsrecht wordt, maar ik probeer ze ook zo veel mogelijk aan te spreken op het feit dat we dit ding nog geen 4 maanden hebben en dat we dus gewoon vinden dat ze het maar sneller moeten fixen.

Zeker aangezien Coolblue er zo uitgebreid prat op gaat dat ze geen 'standaard klantenservice' bieden maar je écht tevreden willen maken :')

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 14-09-2014 17:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hey allen,

Ik overweeg een Xperia SP te halen voor mijn vriendin, maar als ik de berichtjes hier lees word ik toch wel een beetje nerveus. Ik zie dat de SD-Kaartjes van sommigen corrupt raken en dat het toestel sloom/sluggish loopt bij andere mensen. Ik heb een tijdje een Xperia L gehad en ik vond dat al een rap ding, de SP hoort op alle vlakken beter te zijn. Kan ik beter naar een ander toestel gaan kijken of voldoet de SP? Zijn de gebruikerservaringen hier incidenten?
Ik heb namelijk ook gelezen dat de SP niet meer geupdate wordt. Mochten er in de nieuwste build dus bugs zitten is er weinig hoop dat deze verholpen worden denk ik. Jammer, de SP is pas een jaar oud ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Beetje laat, maar ik las het nieuws van het niet komen van de 4.4 update nu pas. Toen maar eens weer dit topic opgezocht, waardoor ik nu dus ook lees dat ik niet de enige ben bij wie de SD kaart langzaamaan gemold wordt (eerst vage tekens als bestandsnamen, daarna helemaal kapot).

Erg jammer. Mr. Ruben Kroes had mij back in 2013 gezegd dat 4.4 'zeker' kwam, en ook Android L zou geen probleem moeten zijn (maar dat was 'off the record'). Inmiddels zit ik dus net als anderen met een toestel waarvan het RAM-beheer nog steeds niet gefixt is. Wel moet ik zeggen dat hij sinds de release wel steeds beter is gaan werken, maar toch, aan de RAM, de wifi en de SD problemen mocht nog wel gewerkt worden wat mij betreft. Misschien toch maar eens weer kijken naar Cyanogen...

@hierboven: Twijfel. Hij is wel lekker scherp geprijsd, maar ik zou (indien je de notificatiebalk niet zo boeiend vind) toch voor een recenter toestel gaan. Of de Galaxy SIII, die inmiddels ook best wel wat bang for the buck heeft (maar waarvan de support wsl ook end of life zal zijn). Beter scherm(vind die van SP niet heel denderend, maar Amoled moet je liggen), Quad core, meer intern geheugen (16GB).

[ Voor 22% gewijzigd door Frolow op 14-09-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
HollovVpo1nt schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:54:
Hey allen,

Ik overweeg een Xperia SP te halen voor mijn vriendin, maar als ik de berichtjes hier lees word ik toch wel een beetje nerveus. Ik zie dat de SD-Kaartjes van sommigen corrupt raken en dat het toestel sloom/sluggish loopt bij andere mensen. Ik heb een tijdje een Xperia L gehad en ik vond dat al een rap ding, de SP hoort op alle vlakken beter te zijn. Kan ik beter naar een ander toestel gaan kijken of voldoet de SP? Zijn de gebruikerservaringen hier incidenten?
Ik heb namelijk ook gelezen dat de SP niet meer geupdate wordt. Mochten er in de nieuwste build dus bugs zitten is er weinig hoop dat deze verholpen worden denk ik. Jammer, de SP is pas een jaar oud ongeveer.
Dat SD kaart probleem gebeurt niet bij Class10 kaarten van samsung, althans bij mij.
Ik raad de XSP af als opvolger voor je L, ik zou eerder een Moto G nemen (de oude). Of je gaat met een SP cyanogenmod draaien.

Vandaag zelf cyanogemod geinstaleerd, binnenkort zal ik mijn ervaringen delen.

edit:
eerste ervaring, telefoon draait soepel, cyanogenmod heeft een aantal handige dingen zoals de zaklamp. Op het moment heb ik 300mb ram vrij.

[ Voor 18% gewijzigd door user_tweakers op 14-09-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oh ik heb zelf een Xperia Z, ben er tevreden mee. De SP wil ik voor mijn vriendin. Met de vergelijking met Xperia L wild ik aangeven dat ik de SP ongetwijfeld soepel zou vinden omdat ik de Xperia L al vrij vlot en soepel vond. Ze zijn beiden Dual-Core phones met 1GB RAM, en de SP heeft een betere CPU.
Maar goed, the Moto G is een optie, maar als de SP softwarematig nou niet zo buggy was als het zich nu in deze topic doet voorkopen zou ik voor de SP gaan, het is op vrijwel alle fronten een beter toestel (Ja de Moto G is quad-core maar de SP heeft alsnog een betere CPU). Jammer, ik had de SP echt hoog zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Moto G! Puur vanwege de software!

Oh wacht ik mag hier niet meer posten :+

[ Voor 40% gewijzigd door Touchdomex op 14-09-2014 21:46 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Toch moet ik zeggen dat met Cyanogenmod de SP lekker soepel is, maar het hele 'Sony Xperia' gevoel is er wel echt af. Op het gezicht toont het veel meer als stock android, pictogrammen zijn groot, menu's zijn iets anders. Er is wel een Xperia Z2 thema beschikbaar, maar deze kost 80 cent.

Wifi bereik is overigens nog steeds niet optimaal, ik vermoed dat het wifi bereik een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
HollovVpo1nt schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:32:
Oh ik heb zelf een Xperia Z, ben er tevreden mee. De SP wil ik voor mijn vriendin. Met de vergelijking met Xperia L wild ik aangeven dat ik de SP ongetwijfeld soepel zou vinden omdat ik de Xperia L al vrij vlot en soepel vond. Ze zijn beiden Dual-Core phones met 1GB RAM, en de SP heeft een betere CPU.
Maar goed, the Moto G is een optie, maar als de SP softwarematig nou niet zo buggy was als het zich nu in deze topic doet voorkopen zou ik voor de SP gaan, het is op vrijwel alle fronten een beter toestel (Ja de Moto G is quad-core maar de SP heeft alsnog een betere CPU). Jammer, ik had de SP echt hoog zitten.
Ik denk dat het best mee valt met de SP....en dat er geen KK komt voor de SP, ach ja. Ik kan er nog steeds leuke dingen mee doen en je kan 't nu voor weinig geld in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:44:
Toch moet ik zeggen dat met Cyanogenmod de SP lekker soepel is, maar het hele 'Sony Xperia' gevoel is er wel echt af. Op het gezicht toont het veel meer als stock android, pictogrammen zijn groot, menu's zijn iets anders. Er is wel een Xperia Z2 thema beschikbaar, maar deze kost 80 cent.

Wifi bereik is overigens nog steeds niet optimaal, ik vermoed dat het wifi bereik een hardware probleem is.
Heb jij deze wel eens geprobeerd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2697865

Ben benieuwd of daar weer het xperia gevoel bij terug komt. Dit is wel met kitkat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:19:
[...]

Heb jij deze wel eens geprobeerd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2697865

Ben benieuwd of daar weer het xperia gevoel bij terug komt. Dit is wel met kitkat namelijk.
Nee ik heb gekozen voor de CM11 voor locked bootloaders. Ik zag het in eerste instantie niet zitten om de bootloader te unlocken. Daarnaast zijn er de afgelopen weken veel ontwikkelingen geweest aan de cm11 rom.

Maar ik dacht dat vrijwel alle Sony Apps (Walkman, Album, etc) gewoon op XDA te downloaden zijn. En met de playstore vol met verschillende launchers en thema's is er genoeg mogelijk om een 'Xperia feeling' terug te krijgen.

Echter ben ik nog een beetje aan het zoeken naar de beste launcher/thema. Het hoeft van mij geen kopie te zijn, want mijn eerste ervaringen met cm11 is ook goed. Er zitten een aantal handige features op, alleen mist het nog een luxe uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, hier is het vooralsnog een principekwestie.

We hebben eind mei bijna 300 euro uitgegeven aan een nieuw toestel. Dus we willen niet meteen met CM en dergelijke aan hoeven sappelen.

Bovendien heb ik tot nu toe met div. toestellen icm. CM ervaring (HTC Desire, Incredibls S, Samsung Galaxy Ace 2). En nog nooit een 100% stabiele ervaring gehad. Er was wel altijd iets wat niet werkte, of na verloop van tijd een steeds slechter wordende performance, of slechte accuduur.

En ik weet dat Sony wel gewoon stabiel spul moet kunnen maken (met mijn Z1 compact nog geen seconde spijt gehad en ook nog geen seconde de behoefte om met custom roms aan de gang te gaan).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
eymey schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:52:
Tsja, hier is het vooralsnog een principekwestie.

We hebben eind mei bijna 300 euro uitgegeven aan een nieuw toestel. Dus we willen niet meteen met CM en dergelijke aan hoeven sappelen.

Bovendien heb ik tot nu toe met div. toestellen icm. CM ervaring (HTC Desire, Incredibls S, Samsung Galaxy Ace 2). En nog nooit een 100% stabiele ervaring gehad. Er was wel altijd iets wat niet werkte, of na verloop van tijd een steeds slechter wordende performance, of slechte accuduur.

En ik weet dat Sony wel gewoon stabiel spul moet kunnen maken (met mijn Z1 compact nog geen seconde spijt gehad en ook nog geen seconde de behoefte om met custom roms aan de gang te gaan).
Begrijpelijk, maar als je 4.4 wilt en minder ram geheugen problemen is er weinig keus. Er zijn ook al duidelijk bugs. Schermhelderheid gaat niet fel genoeg op de automatische stand, opladen via computer gaat zeer traag, via stekker gaat het wel goed.

Hier trouwens nog een thema voor cm11: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2724836
Dit kan ook nog een mooie aanvulling zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2674326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
user_tweakers schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:03:
[...]

Begrijpelijk, maar als je 4.4 wilt en minder ram geheugen problemen is er weinig keus. Er zijn ook al duidelijk bugs. Schermhelderheid gaat niet fel genoeg op de automatische stand, opladen via computer gaat zeer traag, via stekker gaat het wel goed.

Hier trouwens nog een thema voor cm11: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2724836
Dit kan ook nog een mooie aanvulling zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2674326
Computer USB poort levert standard 500 mah. Dat gaat inderdaad erg traag. Er zijn moederborden die meer kunnen leveren, maar dan moet je dat wel aanzetten en op de juiste manier configureren.

Indien je een oplader pakt met 1,5 ampere laadstroom of meer, kan de SP gewoon snel opgeladen worden. Sneller dan met de bijgeleverde adapter.

Overigens heb ik ook het idee dat dit telefoontje met deze processor en hardware niet de maximale gebruikerservaring bied. Helaas is het een cheapass toestel en wil Sony snel verder. Volgende keer gewoon weer een vlaggenschip kopen. Sony heeft niet veel oog voor de onderkant van de markt, betreffende support. (welke fabrikant eigenlijk wel?)

Overigens wil ik nog toevoegen dat je je niet hoeft blind te staren op hoevel RAM er vrij is. Dit is geen goede indicatie voor de snelheid of issues. Uiteraard moet dit niet vol zitten, maar als het goed is moet de telefoon zelf programmacode uit het RAM verwijderen. Ik durf niet te zeggen of dit toestel voor hedendaagse maatstaven karig is qua RAM of dat Sony dit niet goed heeft draaien. Ik zelf heb al die zooi uitgezet en maak minimalistisch gebruik van mijn telefoon (geen fb etc, alleen whatsapp en wat websites bezoeken). Toch heb ik nog last van redraws van het startmenu en hickups.

[ Voor 19% gewijzigd door Nollekeuh op 16-09-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Nollekeuh schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:55:
[...]

Computer USB poort levert standard 500 mah. Dat gaat inderdaad erg traag. Er zijn moederborden die meer kunnen leveren, maar dan moet je dat wel aanzetten en op de juiste manier configureren.

Indien je een oplader pakt met 1,5 ampere laadstroom of meer, kan de SP gewoon snel opgeladen worden. Sneller dan met de bijgeleverde adapter.

Overigens heb ik ook het idee dat dit telefoontje met deze processor en hardware niet de maximale gebruikerservaring bied. Helaas is het een cheapass toestel en wil Sony snel verder. Volgende keer gewoon weer een vlaggenschip kopen. Sony heeft niet veel oog voor de onderkant van de markt, betreffende support. (welke fabrikant eigenlijk wel?)

Overigens wil ik nog toevoegen dat je je niet hoeft blind te staren op hoevel RAM er vrij is. Dit is geen goede indicatie voor de snelheid of issues. Uiteraard moet dit niet vol zitten, maar als het goed is moet de telefoon zelf programmacode uit het RAM verwijderen. Ik durf niet te zeggen of dit toestel voor hedendaagse maatstaven karig is qua RAM of dat Sony dit niet goed heeft draaien. Ik zelf heb al die zooi uitgezet en maak minimalistisch gebruik van mijn telefoon (geen fb etc, alleen whatsapp en wat websites bezoeken). Toch heb ik nog last van redraws van het startmenu en hickups.
Het is bij mij niet dat de telefoon traag is, maar gewoon Chrome eruit gooit, terwijl je aan het browsen bent. En de zeer irritante bug dat het toetsenbord niet omhoog komt. Uit ervaring gaat het beter bij uitschakeling van google apps/services en het gebruik van een andere browser zoals Lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Chrome werkt zover als ik weet bagger op elk toestel, Z1 van een maat HTC One van me vrouw.
Gebruik zelf Firefox met Flash ondersteuning, no problems.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:16:
Chrome werkt zover als ik weet bagger op elk toestel, Z1 van een maat HTC One van me vrouw.
Gebruik zelf Firefox met Flash ondersteuning, no problems.
Hihi op mijn G2 draait het als een trein eigenlijk O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:12:
[...]

Hihi op mijn G2 draait het als een trein eigenlijk O+
GTFO :+

Google Chrome is kut.. De browser werkt lekker dat is waar maar veel pagina's worden gewoon niet laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:05:
[...]

GTFO :+

Google Chrome is kut.. De browser werkt lekker dat is waar maar veel pagina's worden gewoon niet laden :(
Is heel erg afhankelijk van het rammanagement :X

Ik heb het op de SP nooit lekker werkende gekregen dus altijd AOSP browser erop moeten zetten omdat die wel netjes omgaat met ram blijkbaar (bijna gek genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:15:
[...]

Is heel erg afhankelijk van het rammanagement :X

Ik heb het op de SP nooit lekker werkende gekregen dus altijd AOSP browser erop moeten zetten omdat die wel netjes omgaat met ram blijkbaar (bijna gek genoeg)
De AOSP browser geeft steeds de melding over een verlopen certificaat (of onbetrouwbare).... >:)

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand een idee waarom WhatsApp de helft van mijn berichten gewoon niet opslaat.
Ik heb nu even een volledige reset uitgevoerd want... gewoon even opnieuw beginnen :)

En dan maak ik altijd een back-up van mijn WhatsApp omdat er vaak wel wat belangrijke dingen in staan en dan slaat ie ze gewoon niet op. De laatste back-up is van 5 september dit jaar? Waarom doet ie dit.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
on a sidenote: de huidige meest recente versie van google chrome werkt op mijn SP echt wel goed. Ik gebruikte voordien ook de AOSP browser maar heb er nu helemaal geen behoefte meer aan.

• eymey
Update betreffende RMA van onze SP naar Coolblue:

Eind van de ochtend kwam er ineens een betaalverzoek in de mail: Of we even via iDeal het meerbedrag voor een witte Xperia z1 Compact wilden betalen :o _O_

Volgens mij weet ik weer waarom ik eind mei die SP bij Coolblue had besteld. Weer erg netjes van ze :)

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:47
eymey schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:30:
Update betreffende RMA van onze SP naar Coolblue:

Eind van de ochtend kwam er ineens een betaalverzoek in de mail: Of we even via iDeal het meerbedrag voor een witte Xperia z1 Compact wilden betalen :o _O_

Volgens mij weet ik weer waarom ik eind mei die SP bij Coolblue had besteld. Weer erg netjes van ze :)
Hoeveel zou je bij moeten betalen? In hun webshop staat ie voor €397 terwijl m'n SP daar €258 heeft gekost. Zo'n bijbetaling zou ik niet willen doen :)

Ik heb ook een bericht naar Coolblue gestuurd om m'n SP terug te sturen. De telefoon loopt steeds vaker vast en moet dan via een hard reset opnieuw gestart worden. Daarnaast werkt de bluetooth verbinding absoluut niet naar behoren.

Maar eens kijken hoe lang het gaat duren voor de boel gerepareerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Mijn Xperia SP gaat denk ik stof vangen... Ik heb zonet een Oneplus One gekocht :) Ik was niet eens actief op zoek, maar ik kreeg meerdere invites aangeboden, dus ik kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Grappig, want op die forums zijn er zo veel mensen die om invites smeken. Ook grappig hoe het toestel met €309,99 inclusief shipping minder kostte dan de Xperia SP ten tijde dat ik die gratis kreeg (rond de €320 denk ik), maar de Oneplus One is echt een high end toestel en de SP is dat nooit geweest.

Wel ben ik altijd tevreden geweest over mijn Xperia SP. Bij mij persoonlijk was de accuduur verbazingwekkend goed, en na de .205 update was hij behoorlijk snel. Ook had ik geen problemen met het WiFi-bereik. Hij heeft zelfs ooit eens een vrije val van ruim 3 meter overleefd zonder enige vorm van schade. De camera is wel een minpuntje, die is redelijk middelmatig, echt slecht is hij niet (de front cam wel, die is echt slecht!). Ja, als ik terug kijk, ben ik toch wel erg tevreden. Prima telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhin op 21-09-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Rhin schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:39:
maar de Oneplus One is echt een high end toestel en de SP is dat nooit geweest.
Hiermee moet je opletten, er zijn geruchten dat goedkope powerhousesmartphonemakers (ja, dat moet allemaal aan elkaar geschreven worden) zich ten volle concentreren op de gebruikte SoC en scherm, en op alle andere componenten (inclusief microfoons en speakers) gaan besparen. Want ja, dat goedkope moet toch ergens vandaan komen...

Daarmee heb ik het over de Nexūs van Google, de Xiaomi Mi3, etc. Allemaal veel zeer indrukwekkende specs gezien de prijs, maar helaas merk je wel waar al dat extra geld ging als je er een HTC of een Sony naast legt.

Ik geef toe dat ik niet objectief ben in deze materie, want ik heb vorig jaar goedkoop een Acer gekocht met 720p IPS 4,3" panel en een Qualcomm S4 dualcore (wauw, geweldig!), maar de kwaliteit van de speaker en de mic is bij het bellen minder dan mijn vorige Sony, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 15-09 22:21
DevilsProphet schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:38:
[...]

Hiermee moet je opletten, er zijn geruchten dat goedkope powerhousesmartphonemakers (ja, dat moet allemaal aan elkaar geschreven worden) zich ten volle concentreren op de gebruikte SoC en scherm, en op alle andere componenten (inclusief microfoons en speakers) gaan besparen. Want ja, dat goedkope moet toch ergens vandaan komen...

Daarmee heb ik het over de Nexūs van Google, de Xiaomi Mi3, etc. Allemaal veel zeer indrukwekkende specs gezien de prijs, maar helaas merk je wel waar al dat extra geld ging als je er een HTC of een Sony naast legt.

Ik geef toe dat ik niet objectief ben in deze materie, want ik heb vorig jaar goedkoop een Acer gekocht met 720p IPS 4,3" panel en een Qualcomm S4 dualcore (wauw, geweldig!), maar de kwaliteit van de speaker en de mic is bij het bellen minder dan mijn vorige Sony, helaas.
Inderdaad bij deze sony niets te klagen over de bouwkwaliteit en gesprekskwaliteit, die zijn uitstekend. Helaas zag ik net wel dat er een stukje van de lak van de metalen rand eraf is, zonder deze te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bij mijn SE Arc S had ik ook last van schilferende "verchroomde" randen, alhoewel dat gewoon een laag lak op plastiek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Rhin schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:39:
Mijn Xperia SP gaat denk ik stof vangen... Ik heb zonet een Oneplus One gekocht :) Ik was niet eens actief op zoek, maar ik kreeg meerdere invites aangeboden, dus ik kon hem niet aan me voorbij laten gaan. Grappig, want op die forums zijn er zo veel mensen die om invites smeken. Ook grappig hoe het toestel met €309,99 inclusief shipping minder kostte dan de Xperia SP ten tijde dat ik die gratis kreeg (rond de €320 denk ik), maar de Oneplus One is echt een high end toestel en de SP is dat nooit geweest.

Wel ben ik altijd tevreden geweest over mijn Xperia SP. Bij mij persoonlijk was de accuduur verbazingwekkend goed, en na de .205 update was hij behoorlijk snel. Ook had ik geen problemen met het WiFi-bereik. Hij heeft zelfs ooit eens een vrije val van ruim 3 meter overleefd zonder enige vorm van schade. De camera is wel een minpuntje, die is redelijk middelmatig, echt slecht is hij niet (de front cam wel, die is echt slecht!). Ja, als ik terug kijk, ben ik toch wel erg tevreden. Prima telefoon.
Helemaal mee eens, dan zit ik nu wel op CM11 en is de gebruikerservaring iets anders, maar ik kan me vinden in jou mening.

Een goede vriend van me heeft de Oneplus One, echter is deze batterijduur niet beter dan de Xperia SP. Op het moment draaien we allebij CM11 (is volgens mij standaard op de Oneplus One). Zijn batterij gaat misschien iets langer mee, maar ik denk dat met stock Sony software (.205) de Sony langer mee gaat als de Oneplus One. Dat terwijl de Oneplus One 3.100 mAh heeft en de SP 2.370 mAh.

Dat is ook waarom ik zo enthousiast over de Z3 Compact bent. Even groot scherm als de SP, kleinere behuizing, betere specificaties, nog steeds 720p en een accu van 2.600 mAh! Als opvolger van mijn SP zou de Z3C zeer geschikt zijn. Al ben ik ook er benieuwd naar de Samsung Galaxy Alpha, alleen jammer dat deze een batterij heeft van een teleurstellende 1.860 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Insert12 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:10:
[...]

Hoeveel zou je bij moeten betalen? In hun webshop staat ie voor €397 terwijl m'n SP daar €258 heeft gekost. Zo'n bijbetaling zou ik niet willen doen :)

Ik heb ook een bericht naar Coolblue gestuurd om m'n SP terug te sturen. De telefoon loopt steeds vaker vast en moet dan via een hard reset opnieuw gestart worden. Daarnaast werkt de bluetooth verbinding absoluut niet naar behoren.

Maar eens kijken hoe lang het gaat duren voor de boel gerepareerd is :)
Ik heb uiteindelijk 97 euro bij betaald (verschil tussen de prijs die ik eind mei voor de SP heb betaald en de huidige prijs van de Z1c.

Normaal zou ik ook aarzelen, maar ik heb hier specifiek omgevraagd, mede omdat ik dus zelf ook al langer in het bezit ben van een z1c en dus gewoon weet wat een fijn toestel dat is. Eind mei vond ik een Z1c nog net wat te veel van het goede, maar achteraf had ik het eigenlijk gewoon toen al moeten doen :Y

En dit is dan ook een toestel waar, als die het gewoon goed blijft doen en niet stuk gaat, m'n vriendin echt jaaaaren mee vooruit kan. Ze is verder niet veeleisend qua wat een toestel moet kunnen, maar iedere keer budget tot low-midrange toestellen is dus tot nu toe absoluut niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Vraagje over 4G. Ik kan m'n abonnement binnenkort verlengen, maar ik vraag me af met welke providers ik nu op 4G kan. Ik heb model C5303 welke geschikt is voor 4G en voor zover mijn informatie reikt worden de volgende bandbreedtes gebruikt: 800Mhz, 1800Mhz en 2600Mhz.

Onderstaand zijn de frequenties welke ondersteund worden door de Xperia SP. Kan ik daar nou mee op het 4G netwerk van KPN?

Netwerken
UMTS HSPA+ 850 (Band V), 900 (Band VIII), 2100 (Band I) Mhz
UMTS HSPA+ 1700 (Band IV), 1900 (Band II) (niet beschikbaar in alle markten)
GSM GPRS/EDGE 850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE Band 1, 2, 4 en 5 (niet beschikbaar in alle markten)
LTE Band 1, 3, 5, 6, 8 en 20 (niet beschikbaar in alle markten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Is het nog de moeite waard de SP te halen? Hij is nu zeer schappelijk geprijsd en anders wordt het de Moto G. Qua specs heeft de SP toch een streepje voor of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

flashingst schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 01:00:
Is het nog de moeite waard de SP te halen? Hij is nu zeer schappelijk geprijsd en anders wordt het de Moto G. Qua specs heeft de SP toch een streepje voor of ligt dat aan mij?
Ik ben ook hard aan het twijfelen. Qua specs is de SP beter: een betere GPU (Adreno 320 vs 305) en een betere CPU (S4 Pro vs. Snapdragon 400). Als de CPU van de SP dualcore vs quadcore van de Moto G, hij presteert beter. Daarnaast vind ik de Moto G heel lelijk. Wat mij eigenlijk tegen houdt is dat gebaseerd op dit topic de SP een buggy toestel is en hij geen software updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Ik raad de Moto G 4G aan. Hiervoor had ik een Xperia T, en merkte dat de software van Sony toch zwaar was. Ook was Sony niet goed in hun ondersteuning, de laatste software zat vol bugs.

Motorola heeft een stock Android he, vergeet dat niet;) Oh en qua snelheid merk je het niet hooor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Moto G 4G. Inderdaad vanwege de stock android en de grote garantie dat je straks ook nog Android L krijgt nadat je nu al KitKat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kan de discussie: Welk toestel zal ik straks nemen? Ergens anders plaats vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:19
Ik raad SP boven Moto G 4G aan als je custom rom gaat installeren uiteraard anders blijft je beter bij Moto G 4G met stock :)

@mrjraider: we moeten hem motiveren om voor SP te gaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Na oktober nog een jaar en dan zoek ik alweer een andere uit. Dus nee ik raad hem om twee redenen niet aan de SP te nemen
- Sony
- Beloftes

(voor de oplettende onder ons: Sony doet aan neppe beloftes en houd mensen aan het lijntje zoals bij de XSP :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Daarentegen is de SP nog steeds een van de betere toestel voor het geld. Kitkat is inderdaad jammer maar kwa hardware is de SP wel interessant en ja voor de tweakers onder ons zijn er genoeg andere mogelijkheden voor 4.4.

Zelf kom ik geen bugs tegen en werkt het toestel perfect. Ik ben er nog echt blij mee ik stap in de loop van volgend jaar over op sim only en houdt de SP nog een tijdje totdat ik een leuke actie vind voor een 5.2 tot 6 inch toestel.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vind de SP van mijn vriendin echt beschamend traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

418O2 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:06:
Ik vind de SP van mijn vriendin echt beschamend traag
Al een hard reset geprobeerd? Ik wil er ook een halen voor mijn vriendin maar ik wil niet geassocieerd worden met een trage telefoon :P De MotoG heb ik al overwogen maar net als ik vind zij hem spuuglelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Na een week custom roms gedraaid te hebben ben ik toch weer terug op stock sony software. Wel de .207 AU versie. Misschien komt het door een nieuwe schone installatie, maar de prestaties zijn beter als voorheen met .205 Het ram geheugen loopt wel langzaam vol, maar nog steeds +- 150mb over.

Ik kan trouwens nergens het verschil tussen .205 en .207 vinden? Dit was toch een update specifiek voor t-mobile branded telefoons? En dus zal .205 ik gebruik hetzelfde moeten zijn als .207?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Rustig hier... Iedereen een ander toestel? :9
Ikzelf heb afgelopen donderdag mijn Oneplus One ontvangen. Ik geef hem een 10 uit 10 _/-\o_ voelt als valsspelen op het systeem voor de prijs. Maar genoeg over de OPO.
Mijn Xperia SP blijf ik echter nog steeds elke dag meenemen, want die blijft gewoon fijn als mediaspeler en als back-up. Als ik ze via bluetooth verbind, kan ik zelfs de OPO als speaker gebruiken. Erg grappig en mooi om te zien.
Een vriend van me wou mijn Xperia SP wel overnemen, hij zei noem maar een prijs. Ik dacht, hij kost nog maar 180 euro, dus als ik zeg €70 dan doet hij het misschien. Hij twijfelde geen moment en zei dat hij dat wel zou willen. Maar bij nader inzien denk ik dat ik hem beter voor 130-150 kan verkopen, hij is nog in nieuwstaat en ik heb het gevoel dat mijn toestel een uitzonderlijk goede accu heeft. Wat denken jullie? Hoeveel zou een Xperia SP in nieuwstaat waard zijn? Hij is 1 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-03 22:13
Voor een vriend; zkr onder de €100
Marktplaats; 110 / 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tja de meeste mensen hebben intussen wel een andere telefoon gekocht of de sp ingeruild of doorgegeven. Ik ben nog gebruiker en het werkt nog steeds. Soms rebooten omdat dan RAM loopt te kutten maar verder geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:21
Rhin schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:24:
Rustig hier... Iedereen een ander toestel? :9
Ikzelf heb afgelopen donderdag mijn Oneplus One ontvangen. Ik geef hem een 10 uit 10 _/-\o_ voelt als valsspelen op het systeem voor de prijs. Maar genoeg over de OPO.
Mijn Xperia SP blijf ik echter nog steeds elke dag meenemen, want die blijft gewoon fijn als mediaspeler en als back-up. Als ik ze via bluetooth verbind, kan ik zelfs de OPO als speaker gebruiken. Erg grappig en mooi om te zien.
Een vriend van me wou mijn Xperia SP wel overnemen, hij zei noem maar een prijs. Ik dacht, hij kost nog maar 180 euro, dus als ik zeg €70 dan doet hij het misschien. Hij twijfelde geen moment en zei dat hij dat wel zou willen. Maar bij nader inzien denk ik dat ik hem beter voor 130-150 kan verkopen, hij is nog in nieuwstaat en ik heb het gevoel dat mijn toestel een uitzonderlijk goede accu heeft. Wat denken jullie? Hoeveel zou een Xperia SP in nieuwstaat waard zijn? Hij is 1 jaar oud.
geef die vriend die telefoon lekker voor 70 euro als dat het bedrag is dat jij zelf als eerste noemde, of die 30 euro moet echt zoveel verschil voor jouw leven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Ik heb hem nog wel... Alleen heb ik hem pas 9 maanden. Wel voor 150 gekocht toen in nieuwstaat (dus ja... ook valsspelen :) ).

Zit wel te overwegen om hem te verkopen en over te gaan naar de Z3c. Me Xperia P bracht nog 70 euro op 2e hands, vond ik alleen te veel gedoe dus heb ik heb via flip4new.de (via marktplaats inruilservice) opgestuurd en krijg ik er 51 euro voor. De Xperia SP geven ze daar nog ongeveer 60 euro voor.

Ik heb eigenlijk geen ram problemen meer met .207 AUS. Chrome werkt ook wel fijn zonder haperingen. Wel stuk minder snel dan de custom rom (cyanogenmod) maar het blijft een prima telefoon voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
mijn sp maakt sinds een week nogal wazige foto's, het ligt zeker niet aan de instellingen of een update... mogelijks aan coating van de lens die oorzaak is... nog mensen met zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Heb de telefoon nu ook zo'n 9 maanden in gebruik en was altijd erg tevreden, nooit vastlopers/vertragingen....tot nu toe. Nu merk ik soms dat wanneer ik een app sluit dat het homescreen traag wordt opgebouwd, zal wel dat beruchte RAM probleem zijn want switchen tussen apps gaat dan ook traag of gewoon niet; apps worden na enkele seconden niet gebruikt te zijn afgesloten. Reboot helpt dan wel maar binnen een week is het weer terug. Jammer, had de hoop de telefoon zeker nog een jaar te blijven gebruiken maar als switchen tussen apps niet goed meer gaat zal dit mij toch wel erg gaan irriteren en ben ik benieuwd hoe lang ik hiermee door wil gaan.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Knal127 schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:56:
Heb de telefoon nu ook zo'n 9 maanden in gebruik en was altijd erg tevreden, nooit vastlopers/vertragingen....tot nu toe. Nu merk ik soms dat wanneer ik een app sluit dat het homescreen traag wordt opgebouwd, zal wel dat beruchte RAM probleem zijn want switchen tussen apps gaat dan ook traag of gewoon niet; apps worden na enkele seconden niet gebruikt te zijn afgesloten. Reboot helpt dan wel maar binnen een week is het weer terug. Jammer, had de hoop de telefoon zeker nog een jaar te blijven gebruiken maar als switchen tussen apps niet goed meer gaat zal dit mij toch wel erg gaan irriteren en ben ik benieuwd hoe lang ik hiermee door wil gaan.
Same here...

Apps lopen vaak vast of het hoofdscherm wordt enorm traag. Gisteren ging de telefoon ook spontaan opnieuw opstarten terwijl Google Maps navigatie aan stond, fijn als je aan het rijden bent....

Ik vind de telefoon in het algemeen wel prettig: Het formaat is goed, scherm is goed en de illumination bar is gewoon handig omdat je in kunt stellen welke kleuren je wilt voor bepaalde meldingen. Maar het negatieve voor mij is gewoon de bagger support die Sony levert. Die vorige update zorgde ervoor dat mijn telefoon zowat onbruikbaar werd. Dat hebben ze wel opgelost maar dat heeft maanden geduurd.... Met mijn oude Xperia Ray had ik hetzelfde probleem. Als de support beter zou zijn zou ik zo weer blind voor een Sony Xperia gaan, ik hoef die dure iPhone meuk niet en gewoon een goede degelijke telefoon maar weet dus niet zeker of dat weer Sony gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
renio schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:44:
mijn sp maakt sinds een week nogal wazige foto's, het ligt zeker niet aan de instellingen of een update... mogelijks aan coating van de lens die oorzaak is... nog mensen met zelfde probleem?
Zelfde hier, bij mij werkt de 'manual' modus beter. Ook vond ik de Google camera die ik bij Cyanogenmod had beter werken. Het zal wel de combinatie van software/hardware zijn.

Wat betreft ram geheugen denk ik dat het goed is om met een recovery de telefoon leeg te maken en de rom herinstaleren. Met behulp van Titanium Backup kan je via een sd kaart alles weer opnieuw installeren. Geen gedoe met locked bootloaders, en met de huidige root app (towelroot) kan je binnen 1 minuut hem rooten. (Dus AdAway kan ook weer). Sinds ik dit gedaan heb ik weinig problemen meer met het ram geheugen, maar echt snel is de telefoon ook niet. Het zou wel gaaf zijn als Windows Phone uitkomt voor de SP. Dan zou ik dat direct installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 15-09 22:21
Laats is de Nokia Here app uitgelekt, iemand hier die het al heeft geinstalleerd?

edit: Laat maar, de gelekte versie schijnt niet meer te werken :)

[ Voor 29% gewijzigd door hellboy123 op 01-10-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
hellboy123 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:03:
Laats is de Nokia Here app uitgelekt, iemand hier die het al heeft geinstalleerd?

edit: Laat maar, de gelekte versie schijnt niet meer te werken :)
Ik gebruik zelf Tomtom Europa, werkt ook erg fijn.
Zeker om combinatie met deze auto houder: http://www.dx.com/p/unive...black-344174#.VCz0w1TCRi4

(Is namaak van een merk die ze voor 30 euro levert.) Het fijne vind ik dat als je een nieuwe telefoon koopt dat die er ook in past. Volgens mij past bijna elke telefoon erin van tussen de 3,5 en 5,5 inch groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashingst schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 01:00:
Zelf zat ik ook tussen deze twee toestellen te twijfelen, en ben recent nog gegaan voor de SP omdat die specs mij beter leken dan de Moto G. Ik heb geen moment spijt gehad en ben erg tevreden over dit toestel. Wat mij betreft is het zeker een aanrader, vooral voor de prijs die je ervoor betaald.

De telefoon doet alles wat ik van een goede telefoon (voor mij doen: goede grafische games, niet vastlopen) verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:40:
[...]

Zelf zat ik ook tussen deze twee toestellen te twijfelen, en ben recent nog gegaan voor de SP omdat die specs mij beter leken dan de Moto G. Ik heb geen moment spijt gehad en ben erg tevreden over dit toestel. Wat mij betreft is het zeker een aanrader, vooral voor de prijs die je ervoor betaald.

De telefoon doet alles wat ik van een goede telefoon (voor mij doen: goede grafische games, niet vastlopen) verwacht.
Het is ook een betere telefoon, grafisch sowieso.

Wel zonde dat de SP geen KK krijgt, de zwakkere E1 heeft wel 4.4.2, apart want ik kreeg ooit op het forum van Sony te horen dat de SP geen KK krijgt omdat die te zwak is, onzin vind ik want de E1 is NOG zwakker en kreeg wel de KK update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Gister m'n SP weer terug gekregen. Er is een onderdeel vervangen en nu zou het verholpen moeten zijn. Komend weekend maar eens testen of m'n bluetooth voor langere tijd blijft werken. Het toestel lijkt in ieder geval een stuk sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

mijn vriend heeft een probleempje met zijn Sony Xperia SP,
we proberen nu al twee dagen de app 'Calls Blacklist' te downloaden, maar er komt telkens een foutmelding op.
Nu hebben we ook geprobeerd een gewoon spelletje te downloaden en ook dat werkt niet.
Er komt telkens dezelfde foutmelding op, namelijk deze :

'kan niet worden gedownload wegens een fout. Fout bij het ophalen van informatie van de server. [RPC:S-7:AEC-7]'

Iemand een idee wat we kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Reset je play store eens. Gewoon uit je apps verwijderen alle updates. Daarna opnieuw opstarten en kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
De Xperia SP van mijn vriendin heeft een nogal vervelend probleempje. Telkens als ze een telefoongesprek start gaat het scherm uit. Als de telefoon dan nog niet aan het oor is gehouden, gaat het scherm weer aan met de volumetoets. Maar zodra de telefoon wel aan het oor is gehouden, gaat het scherm niet meer automatisch aan. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk om het toetsenbord te gebruiken in bijvoorbeeld een keuzemenu.

Een tijdje geleden heb ik het frontje en de digitizer vervangen omdat deze was gebarsten na een val, maar volgens mijn vriendin speelde dit probleem daarvoor al. Ik heb de telefoon al voorzien van nieuwe firmware (12.1.A.1.207), maar dit heeft niets geholpen. Daarom heb ik de telefoon zo ingesteld dat de aan/uit toets het gesprek op hangt (hiervoor moest ze de simkaart eruit halen zodat de telefoon zichzelf uitzette), maar dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn er ergens instellingen die ik over het hoofd zie? Ik hoop echt dat het een software probleem is, heb geen zin om het toestel op te sturen voor RMA.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPR op 17-10-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
Probeer eens cm11 te installeren.
Bij een andere telefoon (lg) was de wifi adapter kapot en kon niet meer gerepareerd worden. Met cm geen problemen zelfs beter wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
PatrickPR schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:57:
De Xperia SP van mijn vriendin heeft een nogal vervelend probleempje. Telkens als ze een telefoongesprek start gaat het scherm uit. Als de telefoon dan nog niet aan het oor is gehouden, gaat het scherm weer aan met de volumetoets. Maar zodra de telefoon wel aan het oor is gehouden, gaat het scherm niet meer automatisch aan. Hierdoor is het dus ook niet mogelijk om het toetsenbord te gebruiken in bijvoorbeeld een keuzemenu.

Een tijdje geleden heb ik het frontje en de digitizer vervangen omdat deze was gebarsten na een val, maar volgens mijn vriendin speelde dit probleem daarvoor al. Ik heb de telefoon al voorzien van nieuwe firmware (12.1.A.1.207), maar dit heeft niets geholpen. Daarom heb ik de telefoon zo ingesteld dat de aan/uit toets het gesprek op hangt (hiervoor moest ze de simkaart eruit halen zodat de telefoon zichzelf uitzette), maar dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zijn er ergens instellingen die ik over het hoofd zie? Ik hoop echt dat het een software probleem is, heb geen zin om het toestel op te sturen voor RMA.
Probleem is opgelost. In het service menu kon ik zien dat de proximity switch op ON stond, ook als de telefoon niet aan het oor was. Heb het toestel uit elkaar gehaald en de donkere coating aan de binnenkant van het glas dat voor de sensors zit weg gekrast. Ook maar meteen de 12.1.A.1.207 opnieuw geflashed met een reset van de userdata.sin, er waren sinds de vorige flash wat eigenaardigheden in apps.

Scherm blijft nu aan als er gebeld wordt, en gaat ook uit en aan als het toestel aan het oor wordt gehouden. Vooralsnog ook geen problemen met de lichtsensor en de automatische regeling van de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Pff, ik was aanvankelijk zeer te spreken over deze telefoon maar het wordt er allemaal niet beter op.

Hij slaat soms helemaal vast terwijl ik amper apps heb draaien, waarschijnlijk die memory bug...
Zwaar irritant, daarnaast gaat hij ook steeds harder batterij slurpen. Dit is sowieso mijn laatste Sony, ze hebben me met de Xperia Ray ook al teleurgesteld met dezelfde klachten. Ik heb ze een tweede kans gegeven en ze stellen me dus wederom teleur.

Jammer, want de telefoon zelf is verder prima. En die illumination bar vind ik gewoon heel erg handig.
Volgende keer een Sim only in combinatie met een Moto G ofzo. Goedkoop en degelijk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sony heeft een 12.1.A.1.207 update voor alleen T-Mobile NL vrij gegeven. De rest van de toestellen ligt te verstoffen onder een buggy .205 build :+
Al draai ik hem nog steeds en ik wacht gretig af tot het oktober 2015 is dan mag ik weer verlengen en een ander toestel kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vind het ook bespottelijk hoe verschrikkelijk slecht deze telefoon is in relatie tot de specs. Mijn betere helft is niet veeleisend, maar ik hoor haar vaak klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is gewoon de brakke support die Sony levert, ik heb buiten de slowdown en memory leak weinig te klagen maar het zijn wel zeer irritante klachten. Oh ja, hij reboot soms ook nog wel eens spontaan :(

Sony gooit gewoon haar eigen glazen in op deze manier. En nee, ik ga geen Z zoveel kopen die betere support krijgt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Ik ben mijne ook behoorlijk zat. Inmiddels is ie voor de tweede keer terug naar Coolblue binnen anderhalve maand. Na de eerste keer werden de software problemen alleen maar erger :')

Hopelijk krijg ik hem volgende week weer terug en zijn de software problemen dan verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geloof er maar niet in hoor :P
Ik doe er mee tot ik mag verlengen en ik heb alleen last van een RAM issue maar thats it. Hij is eenmalig weg geweest voor defect usb pootje maar die functioneert tot op heden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ga gewoon even mee met de bovenstaande reacties. De reactie van Vlassie1980 zou de mijne kunnen zijn. Ik heb identiek hetzelfde verhaal hier met mijn SP.

Door een overstap naar een nieuwe provider heb ik de gok gewaagd en voor 50 hele euros een Huawei G6 LTE erbij genomen. Dat ding is op papier duidelijk ondergeschikt aan de SP maar -heb em nu een dikke maand in dagelijks gebruik- hij werkt gewoon tig keer beter dan de SP. Heb er enkel positieve woorden voor maar als je de illumination bar gewend bent... is zo een piepklein ledje totaal onopvallend. En dat is dan voor mij het enige nadeel.

Memory usage op dit eigenste moment : 547MB used - 315MB free met al mijn apps klaar om te switchen (Feedly, Yelo, Sygic, NissanConnect, Firefox, Evernote etc.). 2 dagen accu duur met 2 vingers in de neus, heb zelfs nog nooit een low-battery melding gehad (laad mijn phone meestal 's nachts bij).
Mijn SP komt nog niet eens aan 200MB free op een goede dag en sluit het toetsenbord te pas en te onpas! Over de accuduur van de SP kan nog niet eens een duidelijke lijn getrokken worden. Soms nog niet eens 1 dag.

Eerlijk, als ik mijn SP nu in de hand neem en hem unlock, is mijn zin al over. Onmiddellijk lag in de interface en alle gekende issues.

Ik kan er gewoon niet bij dat een inferieur toestel zoals die Huawei de SP gewoon kan inmaken op vrijwel alle vlakken, hoewel de hardware dat 100% tegenspreekt. Dat moet dan toch wat zeggen over de 4.3 build van Sony gezien de G6 ook 4.3 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
mrjraider schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:15:
Sony heeft een 12.1.A.1.207 update voor alleen T-Mobile NL vrij gegeven. De rest van de toestellen ligt te verstoffen onder een buggy .205 build :+
Al draai ik hem nog steeds en ik wacht gretig af tot het oktober 2015 is dan mag ik weer verlengen en een ander toestel kiezen :D
Het kan aan mij liggen, maar de 207 update draait naar mijn weten ook op andere netwerken. Mijn vriendin zit op Telfort, en haar telefoon draait nu de 207 firmware. Zonder problemen naar het Nederlands te zetten.

Zie hier voor de instructies, deze heb ik gevolgd en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
PatrickPR schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:10:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar de 207 update draait naar mijn weten ook op andere netwerken. Mijn vriendin zit op Telfort, en haar telefoon draait nu de 207 firmware. Zonder problemen naar het Nederlands te zetten.

Zie hier voor de instructies, deze heb ik gevolgd en dat ging prima.
Ik draai generic NL en tot op heden nog steeds geen update :p
En ik hoef echt geen T-Mobile bloatware haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
mrjraider schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:24:
[...]

Ik draai generic NL en tot op heden nog steeds geen update :p
En ik hoef echt geen T-Mobile bloatware haha
Als je de firmware download vanaf de site die ik linkte, krijg je dacht ik de Australische versie. Hier zit voor zover ik weet geen T-Mobile bloatware (of uberhaupt enige bloatware) in. De taal staat na installatie ingesteld op Engels (Australie), maar is via het Instellingen-menu naar het Nederlands te zetten.

1 aandachtspuntje: het APN toegangspunt voor Telfort internet was bij mijn vriendin niet ingesteld. Deze moest ik handmatig toevoegen, daarna werkte internet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
PatrickPR schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Als je de firmware download vanaf de site die ik linkte, krijg je dacht ik de Australische versie. Hier zit voor zover ik weet geen T-Mobile bloatware (of uberhaupt enige bloatware) in. De taal staat na installatie ingesteld op Engels (Australie), maar is via het Instellingen-menu naar het Nederlands te zetten.

1 aandachtspuntje: het APN toegangspunt voor Telfort internet was bij mijn vriendin niet ingesteld. Deze moest ik handmatig toevoegen, daarna werkte internet wel.
Ik zit zelf zo'n maand op deze firmware. .207 t-mobile. Heb zelf Hi met LTE en werkt fantastisch. Nadat ik de telefoon had geroot en wiped had, heb ik een tijdje CM11 gedraaid, door de batterijdrain terug gegaan naar .207. In deze versie heb ik geen problemen meer met ram geheugen of een klapperend toetsenbord. Zelf denk ik dat het door het wipen met de recovery is gekomen, kan me niet voorstellen dat de .207 rom het doet.

Wel ben ik het toestel een beetje zat vanwege de tegenvallende camera. De 8MP camera werkt het best met de handmatige modus met HDR. Dit is jammer genoeg niet standaard in te stellen vanuit de snelstart optie. De camerasoftware is nu denk de bottleneck.

Op papier is de Moto G (2013) minder, maar in praktijk beter. Zelf denk ik ook nog aan een Xiaomi Mi-2 of Mi-2s. (vergelijkbaar met moto x(2013) en nexus 4)). Alleen kan daar mijn 64GB SD kaart niet in, wat wel in de SP kan. De Z3 compact wil ik nog even niet, vanwege de steeds meer toevoegende bloatware van Sony en de glazen achterkant die spontaan bij sommige kapot gaan. (Voorkant overigens ook soms.)

De Oneplus One is mij te groot, S5 en Iphone te duur, Nexus 5 valt me tegen op batterij en camera, LG G2 of G3 vind ik ook te groot.

Ik hoop nu dat de Xiaomi Mi 4 binnenkort uitkomt met de juiste LTE frequenties voor Europa. Dat zou een zeer mooie opvolger kunnen zijn. Wel 5 inch, maar qua afmetingen is hij compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb sinds vanavond deze Custom ROM erop gebaseerd op de .207 build. http://forum.xda-develope...-lite-edition-v3-t2921869 bij mij begon mijn toestel steeds vaker te rotzooien ten gevolge van RAM problemen. Elke tien minuten walkman eruit, Google Chrome die wit bleef, launcher redraws etc. etc.. Nu maar afwachten.. Ging in eerste instantie fout, TWRP die me system wipet en vervolgens errors geeft tijdens flashen, systeem weg en niet kunnen booten in andere recovery, dan een bsod tijdens het flashen met flashtool :+ en dan nu eindelijk de ROM erop :P
Moet nog dik een jaar met dit toestel doen maar ik ben de bugs meer dan zat }:|

[ Voor 21% gewijzigd door Mrjraider op 04-11-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Toch vreemd, dat ik de laatste paar weken nergens meer last van hebt, terwijl de ander continu gek wordt van bugs. Misschien scheelt het dat ik weinig apps draait. (Voornamelijk Whatsapp, wechat, chrome) Heb nu telkens +- 120mb over.

Maar nog een dik jaar met het toestel doen is onzin, misschien is je abonnement wel zo maar dat wil niet zeggen dat je geen ander toestel kan kopen. Zelfs een 2e hands Motorola Moto G (4G LTE) kan je met goed zoeken voor 120~140 euro vinden. Dan met verkoop van je oude SP kost dat ook uiteindelijk bijna niks.

Edit:
+ Je krijgt bij de Moto G nog support voor Android L.

[ Voor 5% gewijzigd door user_tweakers op 04-11-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
user_tweakers schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:53:
Toch vreemd, dat ik de laatste paar weken nergens meer last van hebt, terwijl de ander continu gek wordt van bugs. Misschien scheelt het dat ik weinig apps draait. (Voornamelijk Whatsapp, wechat, chrome) Heb nu telkens +- 120mb over.

Maar nog een dik jaar met het toestel doen is onzin, misschien is je abonnement wel zo maar dat wil niet zeggen dat je geen ander toestel kan kopen. Zelfs een 2e hands Motorola Moto G (4G LTE) kan je met goed zoeken voor 120~140 euro vinden. Dan met verkoop van je oude SP kost dat ook uiteindelijk bijna niks.

Edit:
+ Je krijgt bij de Moto G nog support voor Android L.
Ik ga geen extra geld investeren in een nieuw (dan wel niet tweedehands) toestel.. Ik draai nu een custom rom en die bevalt me op dit moment zeer goed... Draait dan ook net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Nou, ik heb m'n SP weer. Men heeft de software geüpdatet, maar ik beschik nog over dezelfde versie als voordat ik hem opstuurde. Versie 205 nog steeds.

Ik geef het een kans, maar ik heb weinig hoop dat het goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Het wordt steeds rustiger hier, en ja ik vertrek ook naar een nieuw topic. Telefoon gekocht voor 150 (z.g.a.n.) en met tevredenheid de telefoon 11 maanden gebruikt. Als ik terugkijk moet ik zeggen dat de telefoon i.c.m. Cyanogenmod 11 gewoon vlekkeloos werkte. Alleen hechte ik teveel waarde aan de batterijduur en zodoende terug naar .207 (AU) gegaan. Sindsdien werkte de telefoon heel fijn en had ik geen bugs meer. Nu wil ik graag een beter toestel. Vergeleken met de huidige mid en highend telefoons van nu is het scherm en de camera van de SP ondermaats. Wat betreft de andere hardware is het nog een fijne telefoon, maar ik vind het leuk om een nieuw toestel te kopen. De SP is ook nog wel 100 euro waard, dus 50 euro aan telefoonkosten zijn de kosten niet :)

Als opvolger van de SP heb ik veel getwijfeld. Moto G, LG G2, Nexus 5, maar dit was het allemaal net niet. Uiteindelijk wat chinese toestellen bekeken. Toen was er de keuze tussen de Xiaomi Mi4, ZTE Nubia Z7 mini en de Honor 6 van Huawei. Gezien de leverbaarheid, sd-kaart slot en 4G frequenties heb ik gekozen om een Honor 6 te kopen. Dit toestel is alleen niet in een fysieke winkel te bemachtigen, maar via een externe verkoper op bol.com.

Voor de SP gebruikers is cyanogenmod wel interesant. Op XDA (http://forum.xda-develope...bootloader-users-t2868398) is nu bijna een final build (build #12) uit wat de eerste stabiele cyanogenmod is als ik de gebruikers op het forum moet geloven. Zelf heb ik toen build 4 gedraaid en daar was ik al tevreden over. Ik zie dat er ook nog een port beschikbaar is. Genoeg custom roms dus.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik zou graag teruggaan naar de originele versie van toen ik de telefoon aankocht, ik denk dat het 4.1 was.
Weet iemand waar je deze kan terugvinden, heb zelf al een tijdje gezocht maar ik vind niet terug.

• user_tweakers
crazyheinz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:34:
Ik zou graag teruggaan naar de originele versie van toen ik de telefoon aankocht, ik denk dat het 4.1 was.
Weet iemand waar je deze kan terugvinden, heb zelf al een tijdje gezocht maar ik vind niet terug.
Dat was Android 4.1.2 Jelly Bean.

Kijk ook even hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311964

[ Voor 5% gewijzigd door user_tweakers op 13-11-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Bedankt voor de link, jammer genoeg niets voor Nederland of Belgie, of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Insert12 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:08:
Nou, ik heb m'n SP weer. Men heeft de software geüpdatet, maar ik beschik nog over dezelfde versie als voordat ik hem opstuurde. Versie 205 nog steeds.

Ik geef het een kans, maar ik heb weinig hoop dat het goed gaat..
En het gezeik met de software begint alweer :')

Toestel gaat nu wat mij betreft definitief retour naar CB met de vraag of ik m'n geld terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
crazyheinz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:16:
[...]

Bedankt voor de link, jammer genoeg niets voor Nederland of Belgie, of maakt dit niet uit?
Ik zou wel zorgen dat je voor je eigen juiste toestel een goede software kiest i.v.m. lte. Ik weet zeker dat je met wat zoeken het wel vindt. Kijk eerst even wat je toestelnummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb het anders opgelost..Na enkele dagen begon mijn telefoon te etteren en te crashen dus ik ben weer terug naar stock.
Ik heb daarbij de 12.1.A.1.205 build geflasht met Flashtool en nadien de KERNEL van 12.1.A.1.207 geflasht. En of mijn toestel sneller is :+

Alleen nog geen app updates gezien want mijn Album hangt nog op versie 5.x

• herlin14
mrjraider schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:00:
Ik heb het anders opgelost..Na enkele dagen begon mijn telefoon te etteren en te crashen dus ik ben weer terug naar stock.
Ik heb daarbij de 12.1.A.1.205 build geflasht met Flashtool en nadien de KERNEL van 12.1.A.1.207 geflasht. En of mijn toestel sneller is :+

Alleen nog geen app updates gezien want mijn Album hangt nog op versie 5.x
Vreemd, Album zit al op versie 6.5.A.0.10,maar je kan het ook 'manual' installeren

• Mrjraider
  • Niet online
Via XperiaBlog enkele dagen terug de apk vandaan gehaald en geïnstalleerd.
Als er nieuwe updates komen dan installeer ik ze handmatig wel :) Telefoontje is in ieder geval lekker snappy..

• herlin14
Hebben jullie Movies Small Application v1.00.06 al geprobeerd, wel Films v8.0 of later heb je nodig
link:
https://www.mediafire.com/?3mxtbbg56c33icv
en een dankje wel aan Ben!

Trouwens ik zit nu ook op 12.1.A.1.207

[ Voor 11% gewijzigd door herlin14 op 20-11-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
M'n SP gaat de deur uit. Hij blijft bij Coolblue achter en ik krijg er een Nexus 5 voor in de plaats. Erg nette service van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Voor degene die zoals ik het niet lukte om naar 4.1 terug te gaan, bij deze een handleiding van op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649773

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Android Lolipop is er ook voor de Xperia SP :)

http://forum.xda-develope...d-bootloader-lbl-t2947194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
Wacht nog wel FF tot er een stabiele release is :S
Nu nog veel te buggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
ik blijf bij 12.1.A.1.207 en ik maak nu gebruik Gmail 5.0 (1569867) in combinatie met Exchange Services 6.5-1533254 voor mijn emails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Spannende update vandaag :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-12-19%2008.45.52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Sinds dit weekend oplaad problemen en de accu ontlaad supersnel. Adapter wordt van de 50 keer asnsluiten, maar 1 keer herkend. Dinsdag via Phonehouse ter RMA opgestuurd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Langzaam maar zeker word deze thread leger en leger. Ik ben nu mijn toestel zo aan het tweaken dat ik zeker nog 8 maanden met mijn telefoon kan doen zonder al te veel gemopper.
Ik heb de volgende dingen gedaan om hem wat op te frissen:
- Geroot
- Stuk of 8 Bloatware apps verwijderd
- Enkele systeem apps zoals Facebook en YouTube omgezet van /System naar /data
- Deodexed
- Z2 SystemUI en Home
- SuperUserMOD
- Ad Free
- Unrooted

Nu is het een stock telefoon met onder de motor kap de nodige tweaks..

[ Voor 13% gewijzigd door Mrjraider op 11-01-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 15:50
mrjraider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:44:
Langzaam maar zeker word deze thread leger en leger. Ik ben nu mijn toestel zo aan het tweaken dat ik zeker nog 8 maanden met mijn telefoon kan doen zonder al te veel gemopper.
- Geroot
- Deodexed
- Z2 SystemUI en Home
- SuperUserMOD
- Ad Free
- Unrooted

Ik heb zelf de SP niet maar een kennis wel.

Zonde dat de SP zo traag aanvoelt na verloop van tijd, ik bedoel ik heb een Nexus 4 die qua hardware haast gelijk is en die voelt super snel aan vergeleken met de SP.

Maar eerlijk is eerlijk, Xperia SP is een mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mizgala28 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Ik heb zelf de SP niet maar een kennis wel.

Zonde dat de SP zo traag aanvoelt na verloop van tijd, ik bedoel ik heb een Nexus 4 die qua hardware haast gelijk is en die voelt super snel aan vergeleken met de SP.

Maar eerlijk is eerlijk, Xperia SP is een mooi toestel.
Mooi toestel om te zien maar hardwarematig rammelt het ook nog behoorlijk. Scherm bijvoorbeeld en ik heb nu een LG G2 en merk hoe klein de randen daar kunnen. Dat was nog mooier geweest op de sony. Achterklepjes die bij mij om de haverklap sneuvelen gek genoeg.

en ja softwarematig is het gewoon treurig. Eigenlijk bijna om te janken hoe amateuristisch het is van Sony om zo om te gaan met het toestel. Ik had niet verwacht dat ik nu nog een grote teleurstelling op dit gebied zou tegenkomen maar het is net mijn Galaxy S1 overnieuw. Die is ook stock afgeleverd met echt bizar brakke en trage software :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
mrjraider schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:44:
- Geroot
- Deodexed
- Z2 SystemUI en Home
- SuperUserMOD
- Ad Free
- Unrooted

Als ik mijn toestel strax terug krijg wil ik hetzelfde doen. Heb jij toevalling een stappenplan met de benodigde stappen en links voor wij ermee hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja hoor.. Ben nu niet thuis zal einde van de middag een stappenplan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Fijn dat ik juist vandaag sinds maanden deze thread weer opzoek, ik ben benieuwd naar je stappenplan!

Ik draai nog steeds op de standaard ROM maar ja, snel is 'ie niet bepaald. Verkopen heeft weinig zin want dan moet ik Hi alsnog geld betalen omdat ik het toestel wil 'houden' (heb toestellease). Dus voor de komende 6 maandjes zoek ik nog een goede manier om er lekker mee te kunnen werken. Kom maar op met je stappenplan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat hebben we gedaan:

WAARSCHUWING: LANGE LAP AAN TEKST!
ALS IETS MIS GAAT DIEN JE JE TOESTEL TE HERSTELLEN DOOR DE STOCK ROM TE FLASHEN VIA FLASHTOOL. WEES DAN SLIM EN UNTICK DAN DATA (SCHEELT JE EEN BOEL APPS OPNIEUW INSTALLEREN!

EN NEE MOCHT JE TELEFOON NOORD KOREA SPONTAAN TE HACKEN DAN BEN IK NATUURLIJK NIET VERANTWOORDELIJK.

Stappenplan:

1: Allereerst geroot via de TowelRoot Methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783157
Download, installeer en klik op root

2: Download SuperSU uit de playstore

3: Open de SuperSU. Je krijgt de melding dat de Binaries geupdate moeten worden. Druk op OK en kies voor NORMAAL. Duurt eventjes en doe dan slim en herstart je telefoon

4: U heeft nu root toegang

5: Download en installeer Titanium Backup and restore. Hiermee kan je veel system apps verwijderen
Daarmee heb ik de volgende applicaties verwijderd:
- Google Zoeken
- Google Plus
- Voice Search
- Google Movies
- Google Books
- Google Magazines
- Xperia Link
- Nieuws en weer
- Talkback
- Tips start scherm
Je kan hiermee ook de T-mobile/KPN/Vodafone bloatware mee verwijderen. Ook andere applicaties kan je verwijderen. Wees slim en maak van de apps eerst een backup met Titanium en verwijder daarna. Dan kan je eventueel probleem voorkomen!

6: Tijd voor een recovery. Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923
Volg de stappen..

STOP!

Vanaf hier heb je de keuze om door te gaan met deze stappenplan of je download een custom rom en installeer deze! Indien je daar niet voor kies lees dan verder :)

7: Nu moeten er enkele dingen gebeuren. We beginnen met Deodex: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2647935
Volg ook de stappen bij deze post: http://forum.xda-develope...p?p=53352656&postcount=58 (link) omdat deze enkele bugs verhelpen die veroorzaakt worden door de deodex

Reboot je telefoon (kan even duren en soms geeft het enkele crashes aan) reboot na het opstarten opnieuw!

LET OP: EEN BACKUP IS HANDIG. VOOR HET GEVAL DAT. DUS MAAK EEN CWM BACKUP.

8: Dan komt het volgende. Er is een zogenaamde Superuser MOD nodig. Download en flash dit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784512 (voor .207 kijk bijvoorbeeld hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715107)

9: Nu is je telefoon: geroot, gedeodexed en heeft het een superusermod. Nu kan je spelen:
Ik heb de Z2 UI gedownload: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705713 (en ik heb een andere Home (er zijn er genoeg te vinden zoals hier: http://forum.xda-develope...p?p=52442626&postcount=82) gedownload en manual geinstalleerd door de oude te verwijderen, nieuwe te plakken en dan permissies RW-R-R- te geven

Andere theme; is ook leuk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2740747

10: Voor een advertentie vrije toestel heb ik eenmalig Adaway gedownload en gebruikt https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway
Even rebooten nadien.

11: ik heb verder niets gedaan behalve de recovery verwijderd en root verwijderd.

Dit resulteert in:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2015-01-12%2015.25.08.png

Qua Systeem tweaks zijn er bij mij geen aanwezig. Dit omdat op XDA wisselende berichten staan wat betreft tweaks en andere mods.
RAM etc. krijg ik niet gefixt en op XDA is er ook geen goede mod te vinden. Door de apps zoals Facebook en Youtube uit /system te halen en via de playstore opnieuw te downloaden komen ze in /data. Dit zorgt ervoor dat ze geen voorrang krijgen binnen de RAM. (nee geen idee hoe dit werkt) maar zo werkt het voor mij het beste.

SUCCES :)
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste