Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Wat mij betreft: AUB géén 1080p in een 'compact' toestel. Het 720p scherm dat in mijn Z1 compact zit is echt meer dan toerijkend. En inderdaad, het bespaart weer energie.

Mijn Z1 compact heeft op papier een 'mindere' accu dan bijvoorbeeld de Z, maar mijn Z1 compact kan als ik zuinig doe ook meteen 3 dagen mee.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben officieel weg hier. Voor 270 euro straks een LG G2 welke op elk vlak beter is. Sorry maar zoiets kan ik niet laten liggen.

Xperia SP gaat in de kast totdat mijn leasecontract afloopt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gelijk heb je... Nog ongeveer een jaar dan mag ik weer verlengen (oktober 2015) en dan kan ik een ander toestel uitzoeken :) Geniet van je LG G2 als is de beperkte opslag voor mij al een dikke Nee want alleen me SD staat al vol met 20 gb aan muziek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:13:
Gelijk heb je... Nog ongeveer een jaar dan mag ik weer verlengen (oktober 2015) en dan kan ik een ander toestel uitzoeken :) Geniet van je LG G2 als is de beperkte opslag voor mij al een dikke Nee want alleen me SD staat al vol met 20 gb aan muziek :+
SPOTIFY *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Beperkte data :o en niet al te beste 4G dekking in de achterhoek :(

Le vraag:

Iemand enig idee hoe ik dit weer reset naar normaal?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-08-31%2020.01.53.png

Wat ik ook doe deze ontiegelijk lelijke kerel komt als maar terug (data wissen, reset, updates eraf en erop etc..)

Aangezien dat natuurlijk niet Ariana Grande is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik heb dat zelf ook, dan niet die kerel maar een ander plaatje gelukkig. Zelf luister ik gewoon via 'Nummers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ook wel maar ik vind het zo raar? Betekend dus dat ie het ergens van download en ik heb niks aan Walkman gekoppeld...

Bij een nummer van Daft Punk komt wel keurig een plaatje van het duo? Dus er gaat iets mis.

[ Voor 28% gewijzigd door Mrjraider op 02-09-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:46:
[...]

Beperkte data :o en niet al te beste 4G dekking in de achterhoek :(
Genoeg data en heb geen 4G nodig voor Spotify. Normale 3G is genoeg en die is overal wel redelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:03:
[...]

Genoeg data en heb geen 4G nodig voor Spotify. Normale 3G is genoeg en die is overal wel redelijk te krijgen.
Ik ben denk ik zo door me 1GB heen met spotify (word tijd voor een andere provider) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De SP van mijn vriendin op .205 is echt ziek traag. :k heb nu alle animaties uitgezet, maar het is nog niet wel beter. Nu zag ik dat er tussen de 90 en 40 MB ram vrij is. Dat is toch niet normaal? Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Er mee naar .207 gaan

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat lost t op? Want dan flash ik die vanavond even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, dat lost het dus niet per definitie op (zou ook graag de onderbouwing van Avotar zien, want ik heb nog nergens een changelog gezien).

Met .205 zou de SP op z'n minst gewoon soepel moeten zijn, absoluut niet 'ziek traag', hoewel ik niet weet wat jij daaronder verstaat.

Verder is .207 er ook nog niet voor Customized_NL dus moet je een ROM voor een andere regio flashen. Meestal gaat dat gewoon goed, maar je loopt wel kans dat er dingen in zitten waardoor het bv. mogelijk op Nederlandse netwerken minder goed / minder zuinig / minder snel werkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hellboy123 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

Toestel heeft 3 dagen goed gewerkt zonder SD kaart, net een nieuw kaartje aangeschaft (sony, om sandisk uit te sluiten na eerdere ervaringen) en voila binnen 10minuten weer een reboot. Deze telefoon gaat dus een bezoekje aan sony brengen
Na een paar weken zonder 1 enkele crash begon de SP van m'n vriendin eergister weer met volop crashen, meerdere keren per dag.

Nu ook maar een periode zonder SD om te kijken of het probleem dan weer weg is. Voorlopig kan ze zich ook wel redden met het interne geheugen (moet ze alleen navigeren met Maps ipv TomTom).

Als crashes nu weer uitblijven gaan we er dan het Samsung kaartje in zetten. En anders maar terug naar Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zijn er meer mensen met problemen met het touchscreen? Als mijn vingers ook maar een heel klein beetje vochtig zijn werkt het swypen totaal niet meer. Vaak druk hij dan ook vanzelf heel vaak achter elkaar op backspace. Handschoenenmodus staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:00:
Nee, dat lost het dus niet per definitie op (zou ook graag de onderbouwing van Avotar zien, want ik heb nog nergens een changelog gezien).

Met .205 zou de SP op z'n minst gewoon soepel moeten zijn, absoluut niet 'ziek traag', hoewel ik niet weet wat jij daaronder verstaat.

Verder is .207 er ook nog niet voor Customized_NL dus moet je een ROM voor een andere regio flashen. Meestal gaat dat gewoon goed, maar je loopt wel kans dat er dingen in zitten waardoor het bv. mogelijk op Nederlandse netwerken minder goed / minder zuinig / minder snel werkt.
Nou, alles gaat heeel sluggish. Browser aanklikken is 10 seconden wachten. Multitasken is welhaast onmogelijk. Niet zo gek met 40mb ram vrij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
RAM issue is sporadisch voor users. Ik heb er vrijwel geen last van :? wat ik wonderbaarlijk vind want de 201 update was een drama :+

Qua multitasking is heel anders, ik sluit altijd alles af via de recent apps (door te swypen of door dit te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2646145)

En dan werkt het iets beter.

Launcher redraw blijf ik ondervinden maar is wat mij betreft niet heel hinderlijk.

Animaties staan via developer opties op x0.5 komt net wat smoother over :)

Verder heb ik alles van Google uit:
Plus, now, search, voice search, books, games, magazines, music
Werkt ook RAM bevorderlijk.

Ik ben nog steeds opzoek naar de apk voor de aosp browser welke uit de Play Store is gehaald die ook op NON ROOTED telefoons te installeren was, want deze was licht en snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ik, moet zeggen dat ik de Chrome browser nieteens iritant traag vind ofzo. Natuurlijk, het kan flitsender maar zeker m'n vriendin vindt Chrome nu prima, ook omdat ze alle bookmarks e.d. hetzelfde heeft als op de desktop.

Zelfs multitasken gaat hier an sich nog best wel goed.

Maar goed, áls de .207 versie de RAM management nog een stuk beter gaat krijgen, zou dat natuurlijk wel mooi zijn. Maar daar zie ik dan graag concrete onderbouwing / ervaringen van (en dan ook het liefst dat Sony deze ook gewoon naar Custom_NL toe brengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
user_tweakers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Zijn er meer mensen met problemen met het touchscreen? Als mijn vingers ook maar een heel klein beetje vochtig zijn werkt het swypen totaal niet meer. Vaak druk hij dan ook vanzelf heel vaak achter elkaar op backspace. Handschoenenmodus staat uit.
Ditzelfde heb ik met m'n Z1 compact. Zal wel specifiek aan Sony zijn ofzo :? Net als dat ie bv. met een iets te 'volle' vinger vegen als snel wordt opgepakt als een 'pinch' (zoom) of dat hij met een iets te volle vinger iets aanklikken als een swype ziet.

Ik vind het echter niet iritant genoeg om een probleem van te maken of om dan maar voor een ander merk ofzo te kiezen terwijl ik de rest wel goed vind :+.

Hier doe ik dan meestal gewoon ff scherm uit, over broek halen en weer verder :+

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 03-09-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
eymey schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:40:
[...]

Ditzelfde heb ik met m'n Z1 compact. Zal wel specifiek aan Sony zijn ofzo :? Net als dat ie bv. met een iets te 'volle' vinger vegen als snel wordt opgepakt als een 'pinch' (zoom) of dat hij met een iets te volle vinger iets aanklikken als een swype ziet.

Ik vind het echter niet iritant genoeg om een probleem van te maken of om dan maar voor een ander merk ofzo te kiezen terwijl ik de rest wel goed vind :+.

Hier doe ik dan meestal gewoon ff scherm uit, over broek halen en weer verder :+
Ja dat doe ik ook, verder is het ook geen probleem, maar misschien was hier een oplossing voor.

Wat browsers betreft gebruik ik sinds kort Lightning browser, deze werkt erg goed en is redelijk snel. Verder heb ik net als mrjraider die google apps uitgezet, op die manier is er goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
mrjraider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:27:
RAM issue is sporadisch voor users. Ik heb er vrijwel geen last van :? wat ik wonderbaarlijk vind want de 201 update was een drama :+

Qua multitasking is heel anders, ik sluit altijd alles af via de recent apps (door te swypen of door dit te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2646145)

En dan werkt het iets beter.

Launcher redraw blijf ik ondervinden maar is wat mij betreft niet heel hinderlijk.

Animaties staan via developer opties op x0.5 komt net wat smoother over :)

Verder heb ik alles van Google uit:
Plus, now, search, voice search, books, games, magazines, music
Werkt ook RAM bevorderlijk.

Ik ben nog steeds opzoek naar de apk voor de aosp browser welke uit de Play Store is gehaald die ook op NON ROOTED telefoons te installeren was, want deze was licht en snel...
hier is de aosp browser versie 17.1.0.5:
http://www63.zippyshare.com/v/74136827/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:47
eymey schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:05:
[...]

Na een paar weken zonder 1 enkele crash begon de SP van m'n vriendin eergister weer met volop crashen, meerdere keren per dag.

Nu ook maar een periode zonder SD om te kijken of het probleem dan weer weg is. Voorlopig kan ze zich ook wel redden met het interne geheugen (moet ze alleen navigeren met Maps ipv TomTom).

Als crashes nu weer uitblijven gaan we er dan het Samsung kaartje in zetten. En anders maar terug naar Coolblue.
Vervelend om te horen, hier ook nog steeds problemen. Nog een ander probleempje, van de week werd het toch wel erg warm in mijn broekzak, in een goed uur tijd was er 50% van de accu verbruikt. Wakelock gaf niets geks aan en ik kon verder alleen vinden dat " android system" druk bezig was geweest.
user_tweakers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Herkenbaar, ik heb vrij snel vettige/zweterige vingers, swypen lukt vaak niet meer en het toetsenbord gaat ook een eigen leven leiden. Ik heb als lockscreen een patroon, deze mislukt vrij vaak daardoor, en ook vaak reageert het toestel dan alsof ik mijn vinger nog niet heb losgelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Hier een leuke melding van de laatste update die blijkbaar via de computer moet. Dus braaf PC companion op de pc gezet, maar ben toch maar gestopt met updaten...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1koOXSx.jpg

En nou?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

het kan de 4.4 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

In mn scherm zie ik update 12.1.A.1.207 staan, met aanvulling computer vereist.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, en welke customization hebben jullie?

Hier sta ik op het punt de SP van m'n vriendin terug te sturen naar Sony, via Coolblue. Ook zonder SD-kaart is hij net toch weer zo maar gaan rebooten.

Dus we zijn er wel een beetje klaar mee. De .207 update zou nog z'n laatste kans kunnen zijn. Maar ik wil hem wel, als de problemen blijven, zeker nog binnen de 6 maanden weer terug sturen en gewoon een serieus onderzoek van Sony eisen en anders van Coolblue eisen dat we een ander toestel mogen uitzoeken (uiteraard tegen bijbetaling van het verschil in aanschafprijs).

• Mrjraider
  • Niet online
12.1.A.1.207 is de update na de .205 build. Deze zou nog extra fixes hebben alleen is de installatie/de-installatie bar nog steeds scheef :?

• eymey
Als dat het enige is......

Ik hoop vooral op nu echt fatsoenlijk RAM management en stabiliteit.

Misschien anders toch maar de gok nemen en het toestel via buildprop re-customizen naar T-mobile NL. Die heeft de .207 update zeker al.

Mijn Xperia Z1 compact is tenslotte officieel ook alleen maar via T-mobile in NL uitgebracht en doet het voortreffelijk op KPN 4g. Wel hoop ik dat er dan gene T-mobile branding in zit (bij m'n Z1c is dat niet zo).

Merk jij verder nog iets @mrjraider? Behalve dat de installatie bar nog steeds scheef is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Heb die update niet.. Zit nog op. 205 en vind het nu wel prima zo...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah OK.... aangezien je wist te vertellen dat de installatiebar nog steeds scheef is maakte ik daaruit op dat je al op .207 zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Alles staat ook wel op xda gemeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Reclames die horen nu eenmaal bij websites. Zo ook op me telefoon maar deze slaat werkelijk alles:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-09-05%2018.56.38.png

Ding telt terug tot 1 en blijft daar op hangen xD

Goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij SP nu ruim een half jaar en ben toe aan mij derde SD kaart...... :(
Dit wordt een duur grapje. Heeft iemand ervaring met een klacht (en de oplossing hiervan door Sony) op het probleem dat spontaan de SD kaartje corrupt raakt.
Gelukkig had ik net wat data elders opgeslagen, want anders had ik er een nog slechter gevoel over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:42:
Ik heb mij SP nu ruim een half jaar en ben toe aan mij derde SD kaart...... :(
Dit wordt een duur grapje. Heeft iemand ervaring met een klacht (en de oplossing hiervan door Sony) op het probleem dat spontaan de SD kaartje corrupt raakt.
Gelukkig had ik net wat data elders opgeslagen, want anders had ik er een nog slechter gevoel over gehad.
ervaringen: jup zie mijn berichten in dit forum.
oplossing: helaas niet, ik ben zelf inmiddels met mijn 2e kaartje bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zelf heb ik deze SD kaart, tot nu toe nog geen problemen gehad.
pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een poging gedaan Cyanogenmod te installeren op mijn Sony Xperia SP volgens deze handleiding. Het leek allemaal goed te gaan, al had ik wel wat problemen om fastboot en adb aan de praat te krijgen op Ubuntu, maar ik ben ook niet bekend met Linux. Aan het eind van de handleiding staat dat je "reboot system now" moest kiezen. Dat deed ik, en toen kwam er nog een vraag die ik niet meer precies weet, volgens mij iets met rooten. Ik koos voor "ja", en nu start m'n telefoon niet meer op. Het scherm is zwart, om de zoveel tijd staat er met witte letters "SONY", dat verdwijnt dan weer, en na enige tijd herhaalt zich dat.

Ik krijg hem ook niet meer in fastboot mode, daarvoor moet de telefoon uit zijn, dan moet je Volume Up indrukken en dan de USB-kabel erin steken. Volgens mij krijg ik de telefoon ook niet meer uit, hij probeert uit zichzelf steeds op te starten.

Flashtool zou uitredding kunnen brengen las ik ergens, maar dat krijg ik niet gedownload. Ik kan wel een torrent ervan vinden maar dat is een oudere versie en ik weet niet of ik daar goed aan doe.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Een oudere versie maakt niet zo veel uit. Als het geen oude oude versie is zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

Zelf heb ik ook een class 10 kaartje van Samsung (32 Gb). Deze heeft het 2 jaar zonder problemen in mn oude Xperia Ray uitgehouden en deze werkt al bijna een jaar zonder problemen ook in de SP :)

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Geen SD problemen met een goedkoop class 10 16gb kaartje van de Mycom.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Welke class card hebben jullie dan? ik heb geloof ik 0.0 want snelheid is om te janken. Met HD Tune haalt ie net 10 mb/sec/ :+
Al heb ik nooit problemen ondervonden met mijn SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Class 10, gaat als de trein. Leuk kaartje. 32GB Echt nooit problemen mee gehad. Zat hiervoor in mijn Xperia Arc S. Ook nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik kom er net achter dat er iets niet helemaal goed is met dat ding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

Dat kan niet goed zijn...

Verklaard ook waarom er spontaan mappen op kwamen met allerlei tekens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Laatst online: 03-05 10:06
ik zou snel mee terug gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Eh... Geen idee waar ik dat ding gekocht heb :+ Heb me data overgezet naar een 16 Gb kaartje en die in me telefoon gedaan. koop van de week wel een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat het aan de SP ligt. Tsss... SD-kaartjes op 25434 RPM laten roteren. Ja, daar gaan ze wel kapot van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ding is nu ook 490293 jaar oud :+

Verwijderd

Helaas komt 4.4 niet meer op de sp. Op de Sony website staat nu 4.3 definitieve versie en geen 4.4 meer

• Rob091986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-03 22:13
Dan blijf ik op cm11 met kitkat 4.4.4 (met locked bootloader)

[ Voor 50% gewijzigd door Rob091986 op 10-09-2014 12:01 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Was te verwachten maar goed. Ik koop dus gewoon ook geen midrange sony meer. Ik vind het jammer en een gigantische backstab naar de SP aangezien KitKat gewoon makkelijk kon.
Ben wel reuze benieuwd naar de reden want hardware matig kan het niet zijn..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:01:
Was te verwachten maar goed. Ik koop dus gewoon ook geen midrange sony meer. Ik vind het jammer en een gigantische backstab naar de SP aangezien KitKat gewoon makkelijk kon.
Ben wel reuze benieuwd naar de reden want hardware matig kan het niet zijn..
Ze krijgen het ram niet geoptimaliseerd? :X :+ Aangezien ze dat tot op heden nog nooit fatsoenlijk gelukt is ;)

• Mrjraider
  • Niet online
Ze komen maar met een goede reden... Want dit is gewoon lullig.. Eerst zeggen komt eraan, dan op onderzoek en nu ineens EOL...

Edit: Die 4.3 is ook verre van stabiel dus ze gaan maar hard aan de slag ermee..

[ Voor 25% gewijzigd door Mrjraider op 10-09-2014 12:07 ]

• user_tweakers
Rob091986 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:56:
Dan blijf ik op cm11 met kitkat 4.4.4 (met locked bootloader)
Dit hoort misschien beter in de topic voor roms, maar misschien lezen hier ook meer mensen mee.

Ik neem aan dat je deze rom gebruikt: http://forum.xda-develope...9212890.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=260606990

Nu had ik ook gelezen dat er een officiële CM11 wat uitgekomen.

Ik neem aan dat dat deze is: http://download.cyanogenmod.org/?device=huashan&type=

Wat zijn jullie ervaringen, is het de moeite waard en welke rom raden jullie mij aan?

• Mrjraider
  • Niet online
Die voor Locked Bootloaders is stabieler.. Dan de officiele. Dit komt volgens mij door de kernel.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:06:
Ze komen maar met een goede reden... Want dit is gewoon lullig.. Eerst zeggen komt eraan, dan op onderzoek en nu ineens EOL...

Edit: Die 4.3 is ook verre van stabiel dus ze gaan maar hard aan de slag ermee..
Ik begin stiekem heel blij te worden dat ik ben overgestapt maar dat had ik de Xperia SP niet gegund :X Minimaal 4.4 moet hij echt serieus aan kunnen. Kijk naar de Moto X welke dezelfde hardware heeft... Die doet het ook perfect...

• user_tweakers
Dit is wel triest, als je ziet dat de telefoon uitkwam in april 2013 en de laatste update was februari 2014, dan heeft deze telefoon slechts 14 maanden support gehad. Het meest jammer vind ik nog dat de laatste update niet de telefoon bug vrij maakt.

Nu wordt de twijfel wel groot om een ander toestel te nemen. De Z3C is zeer aantrekkelijk, maar of ik het Sony nog gun is een tweede. :X

• Mrjraider
  • Niet online
user_tweakers schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:23:
Dit is wel triest, als je ziet dat de telefoon uitkwam in april 2013 en de laatste update was februari 2014, dan heeft deze telefoon slechts 14 maanden support gehad. Het meest jammer vind ik nog dat de laatste update niet de telefoon bug vrij maakt.

Nu wordt de twijfel wel groot om een ander toestel te nemen. De Z3C is zeer aantrekkelijk, maar of ik het Sony nog gun is een tweede. :X
+1. Ik moet nog dik een jaar met me SP doen :X
Touchdomex schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:20:
[...]

Ik begin stiekem heel blij te worden dat ik ben overgestapt maar dat had ik de Xperia SP niet gegund :X Minimaal 4.4 moet hij echt serieus aan kunnen. Kijk naar de Moto X welke dezelfde hardware heeft... Die doet het ook perfect...
Ik had graag een ander toestel aangeschaft maar me budget laat dit gewoon niet toe. en ik vermoed dat ik de SP nu massaal op internet verschijnt zeker vanuit de XDA/Tweaker kant :+

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Ja, prut weer, zulke ultra-korte support. Jammer dat bedrijven als Sony hier mee wegkomen.

• Mrjraider
  • Niet online
Vanochtend het toch wat jammere bericht ontvangen dat de Sony Xperia SP het kan uitzoeken qua updates. Jammer want na 14 maanden support had er nog best KitKat uit kunnen worden geperst. Nu maakt die hele EOL status geen drol uit aangezien je met een Bootloader unlock veel kan maar er zitten mij wel wat puntjes dwars:

Allereerst dit: http://forum.xda-develope...p?p=55275746&postcount=43
(zie de afbeelding) na 3!!!! updates is het gewoon nog niet gemaakt.. Slapen jullie developers of zo?

Ten Tweede: RAM. Er zit 1 GB ram in waarvan 839 MB voor de gebruiker maar na een dag of twee word elke applicatie uit de RAM geflikkert omdat het vol zit.. Ja als niet goed is ingesteld dan werkt het niet nee :P Een custom ROM en kernel lossen dit op maar dan zit je met garantie te klooien als spontaan het scherm barst want daar zijn bedrijven erg goed in (custom software? oh dan ligt het daar aan)

Ten derde: na gewoon lang op "Toekomstige versie" te hebben gestaan zijn jullie zo lief geweest deze op "Word onderzocht" te zetten met als teken.. Bekijk het maar met je kitkat.. Jammer want qua hardware had de Xperia SP het makkelijk aan gekund. De Xperia Z is een apparaat dat ietsje ouder is en gewoon nog ondersteuning krijgt. Zo dwingen jullie iets af wat een aantal (waaronder ik) niet zint. Beetje lame vind je niet? (koop maar een duurder toestel die krijgt wel updates en fixes)

Geen Sony voor mij meer ;)

Gewoon omdat Facebook een leuke medium is :D

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

heb je dit op Facebook gezet? :D Held! :D

Ik ga nu ook twijfelen... Z3 tablet is een prachtig ding maar ik durf hem niet meer te kopen nu.... Juist omdat Android teveel afhankelijk is van updates..

• Mrjraider
  • Niet online
Ja en al een reactie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/ja%20duh.PNG

Ja het kan mij werkelijk niets meer schelen xD

Reactie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/ja%20duh%202xD.PNG

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Oh smijt er ook nog eventjes neer iets in de richting van slechte software, teveel bugs om te fixen en zo'n rijtje.

Je hebt na 14 maanden een toestel waar eigenlijk niet fatsoenlijk mee te werken valt.

Dit neem ik Sony ook erg kwalijk :X Het is gewoon teleurstellend...

• Rob091986
Heb idd die ROM van xda
En als je kijkt op de laatste pagina is er ook nog een nieuwe versie die wel wordt geupdate.
Bevalt heel goed. Is stabiel en ram is gemiddeld tussen 250-350mb vrij, multi tasken gaat ook goed kan gewoon even mailen whatsappen en gewoon weer terug naar Facebook(staat gewoon waar ik was gebleven). Temperatuur gaat nooit boven 41 graden.
Accuduur is bij mij zelfs beter dan stock, 24 uur standby en daarbij 4 uur schermtijd en dan nog 15% over.
user_tweakers schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:13:
[...]

Dit hoort misschien beter in de topic voor roms, maar misschien lezen hier ook meer mensen mee.

Ik neem aan dat je deze rom gebruikt: http://forum.xda-develope...9212890.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=260606990

Nu had ik ook gelezen dat er een officiële CM11 wat uitgekomen.

Ik neem aan dat dat deze is: http://download.cyanogenmod.org/?device=huashan&type=

Wat zijn jullie ervaringen, is het de moeite waard en welke rom raden jullie mij aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Rob091986 op 10-09-2014 14:26 ]

• eymey
Touchdomex schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:04:
heb je dit op Facebook gezet? :D Held! :D

Ik ga nu ook twijfelen... Z3 tablet is een prachtig ding maar ik durf hem niet meer te kopen nu.... Juist omdat Android teveel afhankelijk is van updates..
Om dan toch even ook wat vóór Sony te zeggen: De Xperia Z en andere high end toestellen van vorig jaar krijgen nog steeds updates.

En ook bv. met mijn Z1 compact ben ik meer dan tevreden.

Wel erg bagger trouwens dat men de SP nu al 'laat vallen'.

Los van crashes lijkt bij m'n vriendin ook de WIFI steeds heel kort weg te vallen.

Ik ga maar eens een RMA indienen bij Coolblue. Natuurlijk kunnen zij er niks aan doen dat Sony de SP laat verrekken, maar we zitte nnu al wel binnen een half jaar met een toestel waar we absoluut niet blij mee zijn met de nodige kuren.

Verwijderd

Als ik dit lees ben ik blij dat ik de SonySP van mijn meisje heb geruild voor een Z10.

• Mrjraider
  • Niet online
We zijn (gelukkig??) niet alleen de Xperia L en M kunnen het ook uitzoeken van Sony :x

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik (Ruben) ga niet over de beslissing, vertel puur hoe het zit. Snap je frustratie, en die mag je zonder meer uiten, maar voor zover gaat er geen verandering in komen.

• Mrjraider
  • Niet online
Het kan mij eigenlijk ook niet zo veel schelen dat het Geen kitkat word. Het is alleen strontlullig en irritant dat er een waardeloze 4.3 op staat. Er is via verschillende manieren contact gezocht met Sony (zelfs een aantal via XDA die mail contact hebben met ontwikkelaars) waar de problemen herhaaldelijk zijn uitgelegd.

Er word gewoon niks mee gedaan.

Nu word de EOL stikker geplakt op een toestel die dat helemaal niet verdient want:
A: Hij is verre van stabiel
B: Eerst KitKat beloven en daarna niks meer?

Nu zitten we met een 205 build (er is een 207 maar die komt niet verder dan Tmobile) die:
- een waardeloze RAM management heeft
- schoonheidsfouten bevat
- lag klachten vertoont
en wel een aantal anderen

Nu komen de zogenaamde oplossingen:
- Reset
- Reset
- Opsturen

Ja jongens ik heb ruim 275/300 euro betaald en ik krijg dit?

Ik zou hem het liefst terug sturen en me volledige aankoop bedrag terug eisen want dit is gewoon geen goed product.

• hellboy123
mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:32:
Het kan mij eigenlijk ook niet zo veel schelen dat het Geen kitkat word. Het is alleen strontlullig en irritant dat er een waardeloze 4.3 op staat. Er is via verschillende manieren contact gezocht met Sony (zelfs een aantal via XDA die mail contact hebben met ontwikkelaars) waar de problemen herhaaldelijk zijn uitgelegd.

Er word gewoon niks mee gedaan.

Nu word de EOL stikker geplakt op een toestel die dat helemaal niet verdient want:
A: Hij is verre van stabiel
B: Eerst KitKat beloven en daarna niks meer?

Nu zitten we met een 205 build (er is een 207 maar die komt niet verder dan Tmobile) die:
- een waardeloze RAM management heeft
- schoonheidsfouten bevat
- lag klachten vertoont
en wel een aantal anderen

Nu komen de zogenaamde oplossingen:
- Reset
- Reset
- Opsturen

Ja jongens ik heb ruim 275/300 euro betaald en ik krijg dit?

Ik zou hem het liefst terug sturen en me volledige aankoop bedrag terug eisen want dit is gewoon geen goed product.
Tja, ik ben gebruiker van het eerste uur en heb er de volle pond (€350) voor betaald en heb nog steeds een vrij ontevreden gevoel(zacht uitgedrukt) over de kwaliteit van de software.
Dat de wifi niet helemaal stabiel werkt en een vrij ruk(weer zacht uitgedrukt) bereik heeft kan ik mee leven, maar de spontane resets, het vreten van geheugenkaarten en alle andere problemen die hier vaker voorbij komen doen mij toch twijfelen om een ander toestel te halen, waarbij de keuze zeker niet op sony zal gaan vallen.

Kortom: Gepresenteerd als een leuk toestel met above mid-range specs voor een mid-range prijs maar met de ondersteuning van een low-budget toestel.
Sony :w

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:53
hellboy123 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:24:
[...]

Tja, ik ben gebruiker van het eerste uur en heb er de volle pond (€350) voor betaald en heb nog steeds een vrij ontevreden gevoel(zacht uitgedrukt) over de kwaliteit van de software.
Dat de wifi niet helemaal stabiel werkt en een vrij ruk(weer zacht uitgedrukt) bereik heeft kan ik mee leven, maar de spontane resets, het vreten van geheugenkaarten en alle andere problemen die hier vaker voorbij komen doen mij toch twijfelen om een ander toestel te halen, waarbij de keuze zeker niet op sony zal gaan vallen.

Kortom: Gepresenteerd als een leuk toestel met above mid-range specs voor een mid-range prijs maar met de ondersteuning van een low-budget toestel.
Sony :w
Best wel mee eens. Ik kwam van een WP8 toestal af (Lumia 820) en de kwaliteit van de software valt me vies tegen. Regelmatig mis ik oproepen doordat m'n trilfunctie niet werkt, de accu is echt heel erg snel leeg (gemiddeld zo'n 10 tot 12 uur), regelmatig loopt ie vast en wordt het scherm geel en ga zo maar door.

Ik kocht dit toestel juist vanwege de goede hardware, het mooie design en de fotoknop. Ondertussen heb ik spijt van m'n overgang van WP8 naar Android. M'n volgende toestel wordt er dus weer een met WP8.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ga een stapje hoger en stap volledig van Android af en ga naar iOS... :) Duurt nog even maar ik ben klaar met het Android/Google beleid en de support vanuit fabrikanten..

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:53
mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:40:
Ik ga een stapje hoger en stap volledig van Android af en ga naar iOS... :) Duurt nog even maar ik ben klaar met het Android/Google beleid en de support vanuit fabrikanten..
Een iPhone is me dan weer te duur, maar de WP8 toestellen van Nokia zien er goed uit en krijgen ook goede ondersteuning. Van de prijzen wordt ik ook wat vrolijker dan van de prijzen van iPhones :+

• Mrjraider
  • Niet online
Klopt ook wel maar ik ga dan ook niet naar de 6.. Denk dat ik een generatie lager neem :) Maar ik zie wel.. Gewoon aanbiedingen afwachten en het nog een jaartje volhouden

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Haal een Nexus of iets vergelijkbaars. Enige die normale software krijgt blijkbaar....

Ja heb ik net een LG G2 gehaald maar zo be it :+ Die heeft mij minder dan 300 gekost en als die nu nog ruim een jaar wordt ondersteund ben ik tevreden.

• hellboy123
Ben zelf een "oud" iOS gebruiker, iphone4, en deze doet het na ruim 3 jaar nog uitstekend. iOS 8 is de eerste versie die niet meer beschikbaar gaat komen voor dit toestel. Ik zit zelf sterk te twijfelen om nu een iPhone 5s te gaan scoren nu de nieuwe versies uit gaan komen, hopelijk is hij binnenkort te koop voor een "zacht" prijsje.
Maar ik wacht eerst even af hoe het verschil in schermresolutie opgelost gaat worden tussen de oude en nieuwe versies

[ Voor 16% gewijzigd door hellboy123 op 10-09-2014 17:18 ]

• Mrjraider
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:15:
Ben zelf een "oud" iOS gebruiker, iphone4, en deze doet het na ruim 3 jaar nog uitstekend. iOS 8 is de eerste versie die niet meer beschikbaar gaat komen voor dit toestel. Ik zit zelf sterk te twijfelen om nu een iPhone 5s te gaan scoren nu de nieuwe versies uit gaan komen, hopelijk is hij binnenkort te koop voor een "zacht" prijsje.
Maar ik wacht eerst even af hoe het verschil in schermresolutie opgelost gaat worden tussen de oude en nieuwe versies
/\ Dat +10000 ik wacht gewoon af.

Ik ben gewoon toe aan iets anders :+

• user_tweakers
Ondanks dat het een teleurstelling is hou ik de telefoon toch nog. De telefoon levert waarschijnlijk geen 100 euro meer op via marktplaats. Van het weekend of vandaag/morgen gooi ik er CM11 op en hoor je mij hopelijk niet meer klagen.

Volgende keer gewoon weer kiezen voor een van de populairste of echte bang for bucks telefoon, dan zal de support wel beter zijn... Zoals Motorola moto g, nexus 5, iphone, galaxy s5, lg g2, htc m8, etc.

Alleen als compacte telefoon (max 4,6inch) is het moeilijk. Mocht ik nog overstappen dan zou voor mij de Xiaomi MI2S de keuze worden, omdat de Z1C en Z3C gewoon te duur zijn (http://www.xiaomishop.com...camera-android-phone.html)

Wel iets ouder, maar voor die prijs krijg je toch een fijn toestel gezien de specificaties.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:30:
[...]

/\ Dat +10000 ik wacht gewoon af.

Ik ben gewoon toe aan iets anders :+
iOS zou dan wel mijn laatste keuze zijn gezien de prijs :+

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Dan ben ik volgens mij de enige die tevreden is over de Sp. Kom alle genoemde problemen niet tegen. Wifi is goed, zelfs achterin de tuin bijna vol signaal, geen vastlopers, apps zijn rete snel en Firefox met 8 tabbladen werkt zoals op mijn desktop, wel moet ik zeggen dat ik vrijwel geen stock apps erop heb en ook alles echt afsluit.
Erg jammer van kitkat, hierdoor zal ik niet zo snel Sony weer nemen. HTC biedt namelijk wel lang updates aan ook voor hun midrange modellen. Binnenkort de Sp maar weer flashen. Had het wel kunnen verwachten, de eerste Xperia (x1) kreeg ook nooit winmo 6.5 en was binnen een jaar eol.
Heel jammer Sony, desondanks is dit verder wel een erg goed toestel.

Btw IOS zou ik niet eens over nadenken. Appels zijn om mee te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door melek-taus op 10-09-2014 18:06 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik moet nog een jaar doen met me telefoon dus ik ga niet meteen over of zo. Ik ga denk ik wel kijken naar een andere ROM ik heb geen problemen op ram en soms wegvallende wifi na....

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:04:
Dan ben ik volgens mij de enige die tevreden is over de Sp. Kom alle genoemde problemen niet tegen. Wifi is goed, zelfs achterin de tuin bijna vol signaal, geen vastlopers, apps zijn rete snel en Firefox met 8 tabbladen werkt zoals op mijn desktop, wel moet ik zeggen dat ik vrijwel geen stock apps erop heb en ook alles echt afsluit.
Erg jammer van kitkat, hierdoor zal ik niet zo snel Sony weer nemen. HTC biedt namelijk wel lang updates aan ook voor hun midrange modellen. Binnenkort de Sp maar weer flashen. Had het wel kunnen verwachten, de eerste Xperia (x1) kreeg ook nooit winmo 6.5 en was binnen een jaar eol.

Dat HTC zoiets doet is ook nieuw hoor :X tot op heden is het om te janken geweest bijna meer dan bij Sony... One X+ en One X is niet verder gekomen dan 4.2.2 De One S is niet verder gekomen dan 4.1.2... Verder terug moeten wij nog meer gaan kijken en kunnen wij dit lijstje ook verder uitbreiden met toestellen en series...

Dat Sony zoiets doet is wisselvallig maar in dit geval geheel onterecht.

• Mrjraider
  • Niet online
Even wat anders.

Op mijn verrotte SD card had ik twee mappen met dit:

code:
1
.HhTjqSRo6dybqDAV2ImUSREmnZU=

Of iets vergelijkbaars. Nu op mijn andere (niet naar de jandoedele) SD ook.. Betekend dit dan weer einde SD?

• Rob091986
Mss een temp map, Van een app?

Heb je de SD in je PC gehad?
Mss is dit een restmap van Windows.

SD opnieuw formatteren in je SP.

[ Voor 106% gewijzigd door Rob091986 op 10-09-2014 20:31 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben nu de boel aan het uitzoeken... En zal nadien de SD card inclusief inhoud (backup op pc) formatteren :D

• Rob091986
De backup kan je ook uploaden naar je cloud en dan downloaden met je SP. Weet je zkr dat het niet door je PC komt.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb geen plaats waar ik 14 gig aan data kwijt kan :+

• Knal127
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

melek-taus schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:04:

Helemaal mee eens. Ik heb ook nog nooit een spontane freeze of reboot gehad, heb zoveel mogelijk standaard Sony apps uitgezet en gebruik geen Chrome. Vind het wel een enorme faal van Sony om zo'n toestel met dergelijke specs al zo snel na introductie al geen support meer te geven, zeker als dit wel beloofd is !!
Maar goed, ik denk wel dat zo lang mijn SP het doet zoals ie het nu doet ik het er nog wel een jaartje mee vol hou maar dat ik wel 2 maal na zou denken of een volgend toestel weer een Sony wordt of dat ik andere mensen Sony zou aanraden.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Rob091986
Mega account aanmaken, duurt wel FF met uploaden 7(8)7
mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:51:
Ik heb geen plaats waar ik 14 gig aan data kwijt kan :+

• Mrjraider
  • Niet online
Het lukt zo ook wel.. Ik heb MTP uit gezet en doe alles nu via MSC :) Werkt wel sneller. Nieuwe bestanden (muziek) doe ik wel via mtp anders ziet walkman ze niet als nieuw en kan ik de recent toegevoegde afspeellijst niet gebruiken :P

• eymey
Touchdomex schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:43:
[...]

Dat HTC zoiets doet is ook nieuw hoor :X tot op heden is het om te janken geweest bijna meer dan bij Sony... One X+ en One X is niet verder gekomen dan 4.2.2 De One S is niet verder gekomen dan 4.1.2... Verder terug moeten wij nog meer gaan kijken en kunnen wij dit lijstje ook verder uitbreiden met toestellen en series...

Dat Sony zoiets doet is wisselvallig maar in dit geval geheel onterecht.
Zelfde hier. Genoeg ellende mee gemaakt met de HTC Sensation van 1 van m'n zusjes. Of zelf met een Incredible S die 'voor de vorm' nog een update naar ICS kreeg (wat 1 groot drama werd, bijna nog erger dan met de vorige horror versie van 4.3 op de SP).

Oh ja, en om dan nog maar te zwijgen van de vorige telefoon van m'n vriendin (Samsung Galaxy Ace 2) na update van GB naar JB.

Iedere fabrikant heeft zo z'n miskleunen.

Ik zelf schrijf nog steeds Sony niet af. Maar dat komt ook door mijn uiterste tevredenheid met de Z1 compact en uberhaupt dat zij (buiten Apple) de enigen zijn waarbij een "-compact" ook écht gewoon de specs heeft van het grotere broertje.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 10-09-2014 21:12 ]

Verwijderd

Hardware matig heeft dit toestel zoveel potentie...

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Geen 4.4... Dat is echt jammer. Ik ben toch wel (een van de weinige mensen...) die tevreden was over de SP. Zeker de batterijduur, bij licht gebruik haal ik 5 dagen. Ik zag dat hier nog vrij veel mensen van plan waren een andere telefoon te nemen, maar daar zag ik mijzelf niet echt bij horen. Ik zou er zo nog wel een tijdje mee verder kunnen, hoewel geen 4.4 wel echt de community de nek om zal draaien en ik misschien vrij snel interesse zou verliezen.

Echter heeft een vriend van mij vandaag een Oneplus One gekocht en beloofd dat ik een van zijn 3 invites krijg, dus kan mijn Xperia SP binnenkort ook met pensioen. Ik vind het trouwens enorm grappig: De "midrange" Xperia SP was toen ik hem kreeg €350, en het is een echte midranger. De Oneplus One die ik nu ga kopen is €299,- en is duidelijk een high end toestel. Het duurt nog wel even voordat de invite er is en ook nog wel even voordat hij aankomt.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
@ Rhin

ik ben ook een tevreden SP eigenaar... echter 5 dagen??! Ben heel benieuwd welke instellingen (en welke apps niet) je gebruikt. Ik haal gemiddeld 18 u met normaal gebruik (rond anderhalf tot 2,5 uur scherm tijd).

edit: daarbij wil ik al meegeven dat ik alle google stuff disabled heb (google now, google search, google apps zoals movies, play, books etc...).

[ Voor 25% gewijzigd door renio op 11-09-2014 11:07 . Reden: aanvulling info ]

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik ben ook nog erg steeds tevreden! performance is nog steeds super, CM11 support officieel en dat allemaal voor toen 300 euro. De nieuwe xperia 2014 lijn mid-range is nog steeds slechter dan die ik nu heb.
Ik zou wel erg graag opvolger zien van sp!
-dunner+waterdicht (minst belangrijk)
-720p, rond 4.6 inch
-Snelste dualcore
-krachtige gpu
-nfc, gps, 4G+,....

Nvidia K1 denver 64bit lijkt geschikte kanditaat :) maar opensource minder (cm11)

• user_tweakers
royalt123 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:33:
Ik ben ook nog erg steeds tevreden! performance is nog steeds super, CM11 support officieel en dat allemaal voor toen 300 euro. De nieuwe xperia 2014 lijn mid-range is nog steeds slechter dan die ik nu heb.
Ik zou wel erg graag opvolger zien van sp!
-dunner+waterdicht (minst belangrijk)
-720p, rond 4.6 inch
-Snelste dualcore
-krachtige gpu
-nfc, gps, 4G+,....

Nvidia K1 denver 64bit lijkt geschikte kanditaat :) maar opensource minder (cm11)
De Z3C is er toch? Die voldoet aan al je specificaties.. Alhouwel het geen dual core is.

• eymey
Mwa, de Z3C valt nog steeds in de high end range, met high end performance en ook een mid-end+ prijs.

Niettemin, moest ik nu voor een smartphone mogen kiezen, dan zou ik zonder meer voor de Z3C gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 16:37
Ik vind de Xperia SP nog altijd DE midrange/budget telefoon. Het heeft alle features incl NFC en een hoge resolutie scherm, is <5 inch, heeft redelijke accu. Prima dus.
Het krijgt geen Sony update naar 4.4 maar 4.4 voegt nauwelijks iets toe aan 4.3 in het dagelijks leven. En als je toch wil stap je over op CM.

De Moto G 4G heeft mindere specs, de nieuwe G is veel te groot. De Z3c is naar mijn idee ook beetje te groot en stuk duurder. Ik zou dan eerder voor de (oude!) Moto X gaan als je meer geld wil uitgeven.
Verder zijn er gewoon geen andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Z3C is zoveel kleiner dan de Xperia SP dus om die te groot te noemen en de Xperia SP niet vind ik een raar iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
renio schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:10:
@ Rhin

ik ben ook een tevreden SP eigenaar... echter 5 dagen??! Ben heel benieuwd welke instellingen (en welke apps niet) je gebruikt. Ik haal gemiddeld 18 u met normaal gebruik (rond anderhalf tot 2,5 uur scherm tijd).

edit: daarbij wil ik al meegeven dat ik alle google stuff disabled heb (google now, google search, google apps zoals movies, play, books etc...).
Hmm het was toch 4 dagen, niet 5:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lp9kH9k.png

Dit lukt mij ook niet altijd, hierbij heb ik hem in de STAMINA stand staan, achtergronddata beperkt, en ik check maar ongeveer een keer in het half uur mijn Whatsapp. Toch zit ik op dit moment alweer op 3 dagen zonder opladen, weet het percentage even niet, hij ligt in de keuken en nu geen zin om hem op te halen (het is 4:20 's nachts 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:00:
Ik vind de Xperia SP nog altijd DE midrange/budget telefoon. Het heeft alle features incl NFC en een hoge resolutie scherm, is <5 inch, heeft redelijke accu. Prima dus.
Het krijgt geen Sony update naar 4.4 maar 4.4 voegt nauwelijks iets toe aan 4.3 in het dagelijks leven. En als je toch wil stap je over op CM.

De Moto G 4G heeft mindere specs, de nieuwe G is veel te groot. De Z3c is naar mijn idee ook beetje te groot en stuk duurder. Ik zou dan eerder voor de (oude!) Moto X gaan als je meer geld wil uitgeven.
Verder zijn er gewoon geen andere modellen.
Qua specs wel.
Qua gebruikservaring... doet de G het beter(maar niet zo goed als de tussen de 120 en 205 kostende z10)

Ik ben dan ook blij dat ik m'n sony die ik bij mn abbo kreeg verkocht heb, en van 't geld dat hij opleverde gegaan ben voor de Z10 als dagelijkse telefoon voor mn meisje. Als android gebruikster vind ze vooral de interface, schermkwaliteit en de snelheid is erg fijn.

Ik denk dat de moto-g, ook een goede keuze was geweest. Je wilt iets dat uit de box gewoon perfect werkt.

Als ik 350 euro te besteden had, dan was ik wel gegaan voor jouw moto-x of z30. Beiden hebben niet de dikste soc, maar geld zit juist in extra handigheidjes in de software, of andere kwaliteits componenten buiten de soc. Het zijn toestellen, die iets 'extra's' geven mbt gebruiksgemak.

Aan de andere kant, is nu de sony, relatief goedkoop te scoren, voor 100e heb je er een tweedehands, met een s4pro soc. Dus als game-machine is hij leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sorry, maar een Blackberry Z10 (neem aan dat je dat bedoelt met Z10) vergelijken met een Android toestel? Mijn vriendin zou er persoonlijk direct gek van worden als een smartphone geen Android is, met de apps en diensten die zij gebruikt.

Hier is de SP overigens gisteren geretourneerd aan Coolblue. Eens kijken wat zij ermee gaan doen.

Ik heb ze in een mail uitgebreid omschreven waarom we niet tevreden zijn met het toestel, en wat we het liefste zouden willen (als ze aanbieden om het toestel terug te nemen en tegen bijbetaling een Xperia Z1 compact wit te nemen, dan doen we dat meteen).

Jammer genoeg kreeg ik toen wel zonder enig persoonlijk antwoord op m'n mail een retourformulier en retourlabel (waarop alleen stond omschreven dat de telefoon crasht en wifi vaak uitvalt). Dus ik het op het formulier nog maar eens uitgebreid omschreven wat we willen, en ook via e-mail nog eens duidelijk aangegeven dat ik het niet accepteer als we hetzelfde toestel terug krijgen met alleen de mededeling "Software update uitgevoerd". Dat is hier namelijk dus al meerdere malen uitvoerig gedaan, incl. factory reset.

Ben benieuwd dus :).

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste