Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Aan de ene kant logisch aangezien ze allebei op de 2.4GHz frequentie werken (uitgaande van 2.4GHz WiFi), dit kan dus storing veroorzaken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Hmm, hetzelfde lijk ik ook meer te hebben maar dan op mijn Z1 compact (die Android 4.4.4 draait).

Sinds een week een Sony Smartband in gebruik. Deze communiceert via "Bluetooth 4 low power" met mijn Z1c. En als ik eenmaal op mijn thuis-wifi zit, dan blijft de verbinding goed behouden. Maar als ik na een werkdag weer thuis kom moet ik óf handmatig scannen, óf wifi aan en weer uit zetten om op wifi te komen :?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
eymey schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:53:
Hmm, hetzelfde lijk ik ook meer te hebben maar dan op mijn Z1 compact (die Android 4.4.4 draait).

Sinds een week een Sony Smartband in gebruik. Deze communiceert via "Bluetooth 4 low power" met mijn Z1c. En als ik eenmaal op mijn thuis-wifi zit, dan blijft de verbinding goed behouden. Maar als ik na een werkdag weer thuis kom moet ik óf handmatig scannen, óf wifi aan en weer uit zetten om op wifi te komen :?
Verbinding is bij mij altijd wel aanwezig alleen snelheid is ver te zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartwatch en wifi gaat ook niet, heb dan geen verbinding via wifi of super traag. Na een tijdje valt de verbinding via wifi weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe is de batterijduur van mensen nu na een jaar? Wat haal je ongeveer? Wil terug naar stock eigenlijk omdat ik nu telkens last heb van drains. Het begint mij zoveel te storen dat ik al naar andere telefoons kijk...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:39:
Hoe is de batterijduur van mensen nu na een jaar? Wat haal je ongeveer? Wil terug naar stock eigenlijk omdat ik nu telkens last heb van drains. Het begint mij zoveel te storen dat ik al naar andere telefoons kijk...
Die van mij is nog prima na een jaar.
Draai existenz 4.0
Enige waar ik tegenaanloop dat mn ram geheugen soms echt klote is
Dan sluit hij de browser en reset em weer
En zulk soort grapjes, maar er is wel met te leven;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Oh nee ram heb ik geen problemen mee alleen de batterijduur is echt ruk en wakelock detector zegt weinig speciaals :(

Vandaar dat ik eventjes benieuwd ben naar hoe de batterij normaal gesproken nu is. Mocht er wat mis mee zijn moet ik toch een andere telefoon zoeken...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik haal makkelijk een dag met ongeveer 4 uur screen on time.. Als ik me telefoon veel gebruik haal ik ongeveer 14 uur en 6 uur sreen on time :)
Wat mij betreft prima :)

En ik draai volledig stock non root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-03 22:13
Zit nu op 52%
21uur aan en 2 uur scherm aan.
Volledig stock.
Wifi 18uur, 3g 3uur.

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Zit nu op 57%
1d 16u op accu en 1u 7min scherm aan
helemaal stock updated
wifi twee uur aangehad
10min gebeld
4g (lte) altijd aan.

Ik doe meestal 3 á 4 dagen met de accu en laad hem meestal 2 á 3x per week in de nacht op.
Verder heb ik geen energie besparende modussen aan, al denk ik dat stamina voor mij echt mijn batterijduur kan verlengen omdat ik weinig schermtijd hebt.

Als ik hem intensief gebruikt dan heb ik meestal 30% over eind van de dag met ruim 3 uur scherm tijd.

De accu is gewoon perfect.... Bij de Xperia P was dat wel anders, die ging na een half jaar geen dag meer mee.

Telefoon is sinds 21 dec in bezit en kocht hem 2d hands (€150) en was in nieuwstaat.. Had een aantal maanden in een kastje gelegen, omdat de eigenaar toch een 'iPhone' had gekocht.

Ben nog steeds erg tevreden. Dat ram geheugen is jammer, maar misschien wordt het minder met kitat. Met de meeste google apps uitgeschakeld en eens in de week een reboot is het niet storend.

Vind het vooral fijn dat hij lekker stevig is (ook wel beetje zwaar). Alleen de camera vind ik tegenvallen. Als ik het goed hebt heeft het ook gorilla glas.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 14-08-2014 21:14 ]

• Mrjraider
  • Niet online
Vanmiddag viel me toestel uit en had ik:
1 dag 6 uur 35 minuten en 5 seconden
Wifi hele tijd aan
LTE hele tijd aan
en 4 uur en 05 min scherm tijd :)

Niks te klagen

• eymey
Dat is inderdaad heel netjes :)

Hier is het ook wel te merken dat het toestel geregeld een reboot nodig heeft (anders dwingt ie het af :') ).

Het enige grote nadeel vind ik nu dat ik half mei nog iets van 270 euro voor dit toestel heb betaald voor m'n vriendin. Terwijl ik nu voor 350 al een Xperia Z1 Compact voor haar had kunnen kopen 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 14-08-2014 21:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
eymey schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:54:
Dat is inderdaad heel netjes :)

Hier is het ook wel te merken dat het toestel geregeld een reboot nodig heeft (anders dwingt ie het af :') ).

Het enige grote nadeel vind ik nu dat ik half mei nog iets van 270 euro voor dit toestel heb betaald voor m'n vriendin. Terwijl ik nu voor 350 al een Xperia Z1 Compact voor haar had kunnen kopen 8)7
Die Z1C was ook wel duurder op dat moment..

Tijdje geleden scheelden importeren uit het buitenland nog 2 tientjes, maar of dat het nou waard is..

Ben benieuwd wanneer Kitkat uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het is ook maar hoe je om gaat met je toestel. Ik gebruik hem vooral als Mediaspeler en de nodige facebook, whatsapp en instagram momentjes. Ik red het makkelijk om een volledige dag vol te maken en dan nog lading over te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Westlandmb: Ik ben vooral benieuwd óf Kitkat uit gaat komen. Tot nu toe lees ik nog niet veel meer dan geruchten of 'bewijzen' in de vorm van correspondentie met Sony medewerkers waarvan ik me afvraag of ze zulke dingen mogen beweren :).

Hier op de .205 die op de SP van m'n vriendin staat, staan we op het punt toch eens een volledige factory reset (via SuS) uit te voeren. Dit hebben we sinds de upgrade naar deze versie nog niet gedaan en tot nu toe leek alles ook goed te lopen. Maar op dit moment heeft het ding van m'n vriendin erg snel de neiging om spontaan te rebooten. Gek genoeg nooit tijdens gebruik, altijd net als ze het scherm aanzet en hem wil unlocken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
Die spontane reboots heb ik nu al 6 keer gehad mss 205 bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eymey schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:38:
@Westlandmb: Ik ben vooral benieuwd óf Kitkat uit gaat komen. Tot nu toe lees ik nog niet veel meer dan geruchten of 'bewijzen' in de vorm van correspondentie met Sony medewerkers waarvan ik me afvraag of ze zulke dingen mogen beweren :).

Hier op de .205 die op de SP van m'n vriendin staat, staan we op het punt toch eens een volledige factory reset (via SuS) uit te voeren. Dit hebben we sinds de upgrade naar deze versie nog niet gedaan en tot nu toe leek alles ook goed te lopen. Maar op dit moment heeft het ding van m'n vriendin erg snel de neiging om spontaan te rebooten. Gek genoeg nooit tijdens gebruik, altijd net als ze het scherm aanzet en hem wil unlocken :?
SUS is gestopt sinds 21 juli 2014. Programma kan je niet meer downloaden en ik betwijfel of ie nog fatsoenlijk werkt ;)
Gebruik gewoon Flashtool

Hier sinds de .205 nog geen enkele spontane reboot gehad :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 17-08-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Flashtool haalt niet automatisch -officiele- firmwares op van servers van Sony.

Dat ga ik dus primair niet doen wanneer ik een geheel door Sony goedgekeurde factory reset wil uitvoeren ;) Dus dan wordt het gewoon met PC Companion werken.

M'n vriendin wordt zo onderhand behoorlijk zat van die spontane reboots. Als een factory reset geen soelaas biedt, dan gaat het ding gewoon terug naar Cool Blue met een dringend verzoek of we eventueel ook tegen bijbetaling iets anders mogen uitkiezen (ookal hebben we hem al meer dan 2 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Probeer dan bovenstaande eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat heb ik reeds gedaan (en heb ook al een backup van de .205 liggen).

Maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat we het even helemaal op de "Sony" manier doen zodat we Sony ook beter ermee om oren kunnen meppen.

Alles wat met flashtool heeft te maken op XDA is gewoon niet zoals Sony het aanraadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sony can kiss my a$$ zeker hiermee. Software support voor zeker de midrange is om te janken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die houding heb ik normaal gesproken ook maar als de kans bestaat dat we het toestel terug gaan willen sturen wil ik gewoon ff alle reden voor gezeur elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja een andere test is een custom rom met of zonder custom kernel. Als je vermoed dat het inderdaad hardwarematig is dan is dat de beste methode om software uit te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Custom kernel ga ik zeker niet doen. En een custom rom zou ook niet nodig moeten zijn.

Als het ook na een reset nog steeds de software is (of iig nog steeds gebeurt), dan gaat ie alsnog terug. De huidige software die een fabrikant beschikbaar stelt geldt voor mij als onderdeel van het product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Is logisch dan moet ie (na een reset en de reboots zijn nog aanwezig) retour. Natuurlijk eerst langs de reparatie, en dan weer, en weer en weer tot uiteindelijk je een "nieuwe" kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als het zo moet.... dan moet het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mijne ben ik 8 dagen kwijt geweest :) En is gewoon gemaakt retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, jij had (volgens mij) wel een redelijk duidelijk te reproduceren probleem toch :). Spontane reboots die de ene keer heel vaak optreden en de andere keer weer niet zijn wel een stuk moeilijker te vinden, behalve dan eventueel gewoon uit voorzorg het moederbord swappen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maar wanneer spelen die reboots dan vooral op? Dan kunnen we de oorzaak wat beter lokaliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eigenlijk alleen maar wanneer ze het toestel uit sleep (scherm uit) haalt. Net voor/tijdens het unlocken doet ie dan gewoon een harde reboot.

Eerst dachten we dat dit gekoppeld was aan het van de oplader halen maar dat blijkt niet zo te zijn, het kan ook gewoon gebeuren terwijl we bv. iets banaals doen als in het bos lopen en ff op maps willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gaat ze dan eerst terug naar het homescreen voordat ze het scherm lockt of zet ze hem direct opslot zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij heeft ze wel de gewoonte eerst terug te gaan naar het homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Ze gaan je toch vragen of je al wat factory resets hebt uitgevoerd om problemen met elkaar bijtende apps uit te sluiten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
I know, waarom denk je dat we eerst ook zelf gewoon al een factory reset gaan proberen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Random reboots hier ook present. Gebeurt bij mij vaak wanneer het toestel net uit uit sleep gehaald wordt en na het invoeren van het veegpatroon. Maar af en toe ook gewoon tijdens het browsen met chrome, klik ik op een link en dan vervaagt het scherm langzaam en komt het sony logo weer tevoorschijn. Gek genoeg lijkt een boot hierna minder lang te duren dan een "cold boot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt ja.

En... heb jij al een keer factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
eymey schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:48:
Klopt ja.

En... heb jij al een keer factory reset gedaan?
Yes al meerdere keren, en dan ook zonder back-up weer helemaal schoon opnieuw begonnen. Ik ben er net overigens wel achtergekomen dat mijn SD-kaartje verrot is (corrupte bestanden) dus ik ga het nu even zonder kaartje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zag hier net ook dat dingen naar de SD kaart kopieren af en toe niet goed lukt en toen ik de telefoon in mass storage modus met de PC verbond kwam Windows met het aanbod om te scannen......

Niet dat ik vind dat de telefoon daar meteen van mag crashen maar stiekem hoop ik dan weer wel dat dat het is :P

Geeft ook geen goede hoop om te lezen dat resetten bij jou niet schijnt te helpen. Voor de goede orde, je zit op .205?

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 19-08-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
SD of SIM ;) Dat zijn ongemerkt twee hele lieve jongetjes die houden van etteren ;)

Even daar naar kijken lijkt me dus verstandig haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het geval wil wel dat er in juni nog een splinternieuwe SD-kaart in is gegaan (uhs-1). Dus het zou wel wat sip zijn als daar nu al wat mis mee blijkt te zijn.

En de SIM is ook nog vrij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:11:
Mja, het geval wil wel dat er in juni nog een splinternieuwe SD-kaart in is gegaan (uhs-1). Dus het zou wel wat sip zijn als daar nu al wat mis mee blijkt te zijn.

En de SIM is ook nog vrij nieuw.
Zegt in principe niks ;) Ik had ook een gloednieuwe SIM die weigerde verbinding te maken met het netwerk. Teruggegaan naar de winkel en een nieuwe gehaald :)
Sindsdien geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb gisteravond een factory reset uitgevoerd met behulp van PC Companion en daarna ook de SD-kaart opnieuw laten formatteren door de telefoon zelf (vorige format gedaan met de erg brakke pre-.205 firmware).

Ik heb wel enkele backups terug gezet maar verder wel zo veel mogelijk apps weg gelaten. Ben benieuwd dus :)

Volgende stappen, mocht het toch weer mis zijn, zijn dan eventueel SD-kaart vervangen (of helemaal geen SD-kaart gebruiken voor een tijdje), SIM vervangen, terug sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Als dit geen heerlijkheid is:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-08-19%2015.00.29.png

Korte oplaad periode maar dan had ik alsnog bijna 2 dagen gered :D

Met een heerlijke SOT :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2014-08-19%2015.00.35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
mrjraider schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:16:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, netjes. Ik kom vandaag op een uur en een kwartier screen on time en 13 uur totale batterijtijd. Accu is momenteel op 28% :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mijn record is 1 dag en dan 6 uur SOT maar hoe ik dat heb geflikt? Geen idee.... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Insert12 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:33:
[...]

Wow, netjes. Ik kom vandaag op een uur en een kwartier screen on time en 13 uur totale batterijtijd. Accu is momenteel op 28% :')
Met een SP? Dat is echt beroerd...

Hier 1d 17u totale batterijtijd met 1u 38m screen on time en nog 45% over.
mobiel data altijd aan en geen energiebesparingen.

Hoe krijg je het voor elkaar???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nette batterijtijden hoor @mrjraider en Westlandmb.

Dat haalt de SP van m'n vriendin hier ook niet. Wel zag ik vanmiddag dat Google Services weer het grootste deel van de batterij had weg gevreten. Na 10 uur accu (waarvan groot deel op 4g) zat ze nog op 65% met ong. een uur schermtijd.

Google Services had echter de hele tijd de telefoon wakker gehouden. Heb nu de network location maar ff uit gezet. Hoewel dat ook weer niet alles is want m'n vriendin gebruikt nogal graag locatie-afhankelijke widgets (en voorheen was dit geen probleem).

Maar goed, het goede nieuws is dat ze tot nu toe nog geen reboot heeft gehad. Fingers crossed :X

Ze heeft trouwens wel weer een keer mee gemaakt dat het scherm ineens 'monochroom' wordt en dimt (hele toestel zit dan ook in een lock). Voor een halve seconde is het daarna zwart en dan komt het ineens weer terug :? Dit heb ik zelf tijdens het instellen van haar toestel al vaker mee gemaakt op .205, ook voor de reset.

• hellboy123
eymey schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:57:
.
Ze heeft trouwens wel weer een keer mee gemaakt dat het scherm ineens 'monochroom' wordt en dimt (hele toestel zit dan ook in een lock). Voor een halve seconde is het daarna zwart en dan komt het ineens weer terug :? Dit heb ik zelf tijdens het instellen van haar toestel al vaker mee gemaakt op .205, ook voor de reset.
Hier naar het verwijderen van de corrupte SD ook geen reboot meer gezien, toestel voelt gek genowg ook wat minder 'loom' aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Mijn toestel lijkt wel weer goed te draaien zonder SD kaart, tijd dus om maar weer eens een nieuwe aan te schaffen. Welke gebruiken jullie probleemloos in jullie toestel? Ik had er een kaartje van sandisk inzitten maar die is dus in een jaar tijd corrupt geraakt in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
mrjraider schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:16:

[afbeelding]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lp9kH9k.png?1

Dat is pas heerlijk >:) Op dit moment zit ie op 72%, 26 uur geleden voor het laatst opgeladen.
Eigenlijk is het gewoon een heerlijke telefoon. Goeie accuduur, sinds .205 weer lekker snel, en verdomd stevig (ik heb hem van de trap geschopt laatst). Zelf heb ik een 32GB SD-kaart, en hij is nog nooit uitgevallen.

Die nieuwe "Schets" app is trouwens behoorlijk mooi vind ik. Ik had er eigenlijk niks van verwacht maar ik vind het toch prachtig om snel een snor te tekenen op iemands profielfoto en het naar ze te versturen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

LOL :')

Ik doe net een halve dag met alles :'(

Binnenkort maar een nieuwe rom erop trappen en anders is de batterij toch echt op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mogelijk dit weekend terug naar stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb alleen geen Stamina modus aan.. Vind dat zo'n onzin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:55:
Ik heb alleen geen Stamina modus aan.. Vind dat zo'n onzin :p
Dat heb ik wel maar werkt bij mij dus voor geen kut :P

Ga denk ik dit weekend een andere telefoon halen :+ Vind het na bijna anderhalf jaar wel goed, abo loopt alleen nog door tot mei of september :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
Rhin: Wil je een screenshot uploaden van je Stamina instellingen? B.v.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Rob091986 op 22-08-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hellboy123 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:56:
Mijn toestel lijkt wel weer goed te draaien zonder SD kaart, tijd dus om maar weer eens een nieuwe aan te schaffen. Welke gebruiken jullie probleemloos in jullie toestel? Ik had er een kaartje van sandisk inzitten maar die is dus in een jaar tijd corrupt geraakt in het toestel.
Nice! Hier lijkt het na formatteren ook goed te gaan voorlopig.

Los van dat monochroom worden en dimmen draait het toestel hier nu ook weer prima.

We hebben er begin juni een kaartje van Adata in gezet ( http://www.opus.nl/adata-...-gb-uhs-i-sd-adapter.html ) o.a. ook nav. goede review op hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rhin schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:04:
[...]

Dat is pas heerlijk >:) Op dit moment zit ie op 72%, 26 uur geleden voor het laatst opgeladen.
Eigenlijk is het gewoon een heerlijke telefoon. Goeie accuduur, sinds .205 weer lekker snel, en verdomd stevig (ik heb hem van de trap geschopt laatst). Zelf heb ik een 32GB SD-kaart, en hij is nog nooit uitgevallen.

Die nieuwe "Schets" app is trouwens behoorlijk mooi vind ik. Ik had er eigenlijk niks van verwacht maar ik vind het toch prachtig om snel een snor te tekenen op iemands profielfoto en het naar ze te versturen. _/-\o_
Kan je aub. een beetje 'schetsen' ( :') ) wat je allemaal ingesteld hebt staan, bv. qua stamina, wifi settings en dingen die wel of niet syncen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Sony Xperia T, TX en V ontvangen geen updates meer. De kans is extreem groot dat de SP ook geen updates meer ontvangt na 4.3.. Dit betekend dus in de verkoop en op naar de iPhone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:56:
[...]

Dat heb ik wel maar werkt bij mij dus voor geen kut :P

Ga denk ik dit weekend een andere telefoon halen :+ Vind het na bijna anderhalf jaar wel goed, abo loopt alleen nog door tot mei of september :+
Welk toestel ga je halen als ik het vragen mag?
eymey schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:35:
[...]

Nice! Hier lijkt het na formatteren ook goed te gaan voorlopig.

Los van dat monochroom worden en dimmen draait het toestel hier nu ook weer prima.

We hebben er begin juni een kaartje van Adata in gezet ( http://www.opus.nl/adata-...-gb-uhs-i-sd-adapter.html ) o.a. ook nav. goede review op hardware.info
Mooimooi, ik zit zelf nog te twijfelen over een sony kaartje of anders deze adata (ooit wel eens een usb-stick van gehad haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:15:
Sony Xperia T, TX en V ontvangen geen updates meer. De kans is extreem groot dat de SP ook geen updates meer ontvangt na 4.3.. Dit betekend dus in de verkoop en op naar de iPhone :+
Doe maar weer duur zeg :o
hellboy123 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:12:
[...]

Welk toestel ga je halen als ik het vragen mag?
Moto G 4G maar dat is afhankelijk van hoe ik het toestel fixbaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hellboy123 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:12:
[...]

Mooimooi, ik zit zelf nog te twijfelen over een sony kaartje of anders deze adata (ooit wel eens een usb-stick van gehad haha)
Ik heb hier ook nog een UHS-1 micro-SD kaartje van Samsung liggen van 64 GB en ook nog eentje van Sandisk (een Extreme 64 GB UHS-1). Maar als ik de bevindingen hier zo zie, dan is Sandisk en Android dus helemaal niet zo'n goede combinatie.

Toevallig kreeg ik op mijn Z1 compact van zo'n Sony loyalty programma een aanbieding om Sony accessoires inclusief sd-kaartjes met korting te bestellen. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of een kaartje van Sony nou echt garantie is voor een goede werking.

Denk dat we voorlopig dat A-data kaartje er maar gewoon in houden. Hopen dat het nu wat langer goed gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mrjraider schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:15:
Een iPhone krijgt zeker geen updates na 4.3 ;)

Android is absoluut niet alles, maar een iPhone zou ik echt nooit naar toe gaan. Te veel betalen voor een strak Apple keurslijf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:45:
[...]

Een iPhone krijgt zeker geen updates na 4.3 ;)

Android is absoluut niet alles, maar een iPhone zou ik echt nooit naar toe gaan. Te veel betalen voor een strak Apple keurslijf.....
Elk voordeel heeft zijn nadeel. Ik ben te vaak bang dat de hardware mijn levensstijl niet overleefd. Liever iets goedkoops dan wat duurs :+ omdat de hardware het toch niet gaat redden.

Zo zal het bij mij ook gaan bij een iPhone vandaar dat ik een goedkope telefoon haal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
eymey schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:43:
[...]

Ik heb hier ook nog een UHS-1 micro-SD kaartje van Samsung liggen van 64 GB en ook nog eentje van Sandisk (een Extreme 64 GB UHS-1). Maar als ik de bevindingen hier zo zie, dan is Sandisk en Android dus helemaal niet zo'n goede combinatie.

Toevallig kreeg ik op mijn Z1 compact van zo'n Sony loyalty programma een aanbieding om Sony accessoires inclusief sd-kaartjes met korting te bestellen. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of een kaartje van Sony nou echt garantie is voor een goede werking.

Denk dat we voorlopig dat A-data kaartje er maar gewoon in houden. Hopen dat het nu wat langer goed gaat :).
Toestel heeft 3 dagen goed gewerkt zonder SD kaart, net een nieuw kaartje aangeschaft (sony, om sandisk uit te sluiten na eerdere ervaringen) en voila binnen 10minuten weer een reboot. Deze telefoon gaat dus een bezoekje aan sony brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HAHA gisteren deed mijn trilfunctie het niet meer. Nu wel weer maar ik kan alleen maar bellen in speakerstand :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat doen jullie toch met jullie SPtjes? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:37:
Wat doen jullie toch met jullie SPtjes? :')
Het is een gebruiksvoorwerp welke vrij intensief wordt gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat blijkt haha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Touchdomex schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:19:
[...]

Doe maar weer duur zeg :o

[...]

Moto G 4G maar dat is afhankelijk van hoe ik het toestel fixbaar krijg.
Ik snap het niet, een Moto G is wat trager, heeft geen 5Ghz wifi, iets kleinere accu, geen NFC, geen MHL (niet vaak gebruikt maar ik gebruik het tegenwoordig) het is in elk geval net wat minder dan de SP.
Ik ben een groot fan van de twee Motorola modellen maar tov de SP legt de G het toch af. De G ligt waarschijnlijk wel veel lekkerder in de hand. Ga je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jazco2nd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:58:
[...]

Ik snap het niet, een Moto G is wat trager, heeft geen 5Ghz wifi, iets kleinere accu, geen NFC, geen MHL (niet vaak gebruikt maar ik gebruik het tegenwoordig) het is in elk geval net wat minder dan de SP.
Ik ben een groot fan van de twee Motorola modellen maar tov de SP legt de G het toch af. De G ligt waarschijnlijk wel veel lekkerder in de hand. Ga je daarvoor?
Nee moet goedkoop een vervanger hebben en 5Ghz doet mijn router niet, accu maakt weinig uit als de optimalisatie maar goed is(en uit testen lijkt die goed) MHL gebruik ik niet. NFC ga ik wel missen maar gebruik het niet.

Mijn Xperia SP is gewoon aan het overlijden. Als ik voor 200 euro een vervanger kan halen die redelijk vergelijkbaar is. Prima toch.

Mag pas over een jaar verlengen. Alleen tjah de huidige begint nu echt te sterven. Vandaag ook weer gebeld op de handsfree stand :'(

Andere optie zou een Nexus 5 zijn. Alleen wil ik er dan wel een nette case bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 24-08-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:55
Touchdomex schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:13:
HAHA gisteren deed mijn trilfunctie het niet meer. Nu wel weer maar ik kan alleen maar bellen in speakerstand :')
Iets soortgelijks heeft de SP van mijn vriendin ook ooit gehad. Kon nummers bellen en gebeld worden, maar hoorde niets. Op speakerstand kon ze wel communiceren.

Na wat googlen bleek blijkbaar dat de SP dacht dat de hoofdtelefoon aangesloten was. Even het stekkertje van een hoofdtelefoon (met microfoon) erin en eruit was voldoende om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PatrickPR schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

Iets soortgelijks heeft de SP van mijn vriendin ook ooit gehad. Kon nummers bellen en gebeld worden, maar hoorde niets. Op speakerstand kon ze wel communiceren.

Na wat googlen bleek blijkbaar dat de SP dacht dat de hoofdtelefoon aangesloten was. Even het stekkertje van een hoofdtelefoon (met microfoon) erin en eruit was voldoende om het op te lossen.
Reeds geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Touch, heb je geen garantie meer dan?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Humma Kavula schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:29:
Touch, heb je geen garantie meer dan?
Niet met zoveel vochtschade :+ Daar gaan ze het direct op gooien dus ga dat niet eens proberen ;) Corrosie is duidelijk zichtbaar als je de klep aan de achterkant eraf trekt O-) _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 25-08-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zoveel waterdichte sony's te koop en wat koop jij... :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Humma Kavula schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:34:
Zoveel waterdichte sony's te koop en wat koop jij... :+
Eentje die wel in mijn budget past? :+

Betaal zo weinig en krijg zoveel dat het niet uitmaakt wat ik nu doe. Zelfs leasetoestel in de kast pleuren en een jaar wachten kan uit.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PatrickPR schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

Ja hier begin ik nu te merken dat het daar aan ligt. Hij geeft namelijk de pop-up van de hoofdtelefoon echter zit er niets op aangesloten en als ik de contactpunten controleer is daar ook niets vreemds te zien...

Voorlopig maar wachten wat Motorola doet en bevalt mij dat niet ga ik mijn spaarvarken kapot slaan en een rode Nexus halen :9

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Ook ooit eens last van gehad, na wat gepruts deed ie het weer???? ?

[ Voor 35% gewijzigd door thijsco19 op 28-08-2014 09:16 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:15:
Ook ooit eens last van gehad, na wat gepruts deed ie het weer???? ?
Ja veel prutsen heeft niet gewerkt :+

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
die 'fenomeen' ben ik nog niet tegengekomen

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:47:
[...]

Ja hier begin ik nu te merken dat het daar aan ligt. Hij geeft namelijk de pop-up van de hoofdtelefoon echter zit er niets op aangesloten en als ik de contactpunten controleer is daar ook niets vreemds te zien...

Voorlopig maar wachten wat Motorola doet en bevalt mij dat niet ga ik mijn spaarvarken kapot slaan en een rode Nexus halen :9
Heb dit ook eens gehad na het aansluiten van gewone oortjes.
Keer met bijgeleverde hoofdtelefoon erin en het probleem was opgelost.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:44:
[...]

Heb dit ook eens gehad na het aansluiten van gewone oortjes.
Keer met bijgeleverde hoofdtelefoon erin en het probleem was opgelost.
Nope werkt ook niet.

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Dit heb ik ook eens gehad en als volgt opgelost.
Headset aansluiten, tel uitzetten, aanzetten en headset loshalen.

Bleek dat me tel nog dacht dat de headset aangesloten was.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb dat issue 2x gehad en beide keren hard in dat gat blazen verhielp het :+

• hellboy123
heb het probleem ook meerdere keren gehad, heb nu Condi geinstalleerd. Deze jheb ik ingesteld dat hij mij een melding geeft wanneer ik een koptelefoon lostrek.

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik heb dit probleem met elke Xperia die ik ooit heb gehad, en dan kan je gerust beginnen bij de X1 met Winmo 6.0. Onlangs ook met de Z gehad en op dezelfde opgelost. Sony eigen denk ik.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob091986
http://forum.xda-develope...__utmv=-&__utmk=260606990

Heeft iemand al eens cm11 met locked Bootloader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herlin14
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 10:06
Customized_NL .207 nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben ook wel benieuwd of Customized_NL nog .207 krijgt. En ook wat de veranderingen in die versie zijn.

Ik ga er echter niet meer om drammen zoals ik bij de .205 wel gedaan heb.

Vriendin kan nu goed leven met haar SP. Crashen is sinds factory reset en SD kaart format niet meer voor gekomen. Bij tijd en wijle is ie naar mijn smaak nog wat te traag voor de hardware die erin zit dus volgens mij zou geheugenbeheer nog steeds wat beter moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga voor de LG G2 :D Niet de Nexus :+

Simpele reden, LG geeft je 50 euro terug en het toestel kost toch al niet meer zoveel. Lager dan de Nexus 5 dus maar meer dan een Moto G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 22:03
Die Moto G 4G is nog best te doen hoor: http://www.eglobalcentral...-free-unlocked-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ja maar voor ongeveer 70 euro meer dan de normale prijs van een Moto G haal je al een LG G2 na de cashback ;) bij normale winkels serieus zoveel ads en dingen op je website kom op :X

Zonder cashback is die net zo duur als een N5 maar je krijgt dus daarna nog 50 euro terug van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:24:
Ik ben ook wel benieuwd of Customized_NL nog .207 krijgt. En ook wat de veranderingen in die versie zijn.

Ik ga er echter niet meer om drammen zoals ik bij de .205 wel gedaan heb.

Vriendin kan nu goed leven met haar SP. Crashen is sinds factory reset en SD kaart format niet meer voor gekomen. Bij tijd en wijle is ie naar mijn smaak nog wat te traag voor de hardware die erin zit dus volgens mij zou geheugenbeheer nog steeds wat beter moeten kunnen.
Volgens mij niet. Er is wel een Cust. AU beschikbaar maar daar blijft het bij...
Touchdomex schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:38:
Ik ga voor de LG G2 :D Niet de Nexus :+

Simpele reden, LG geeft je 50 euro terug en het toestel kost toch al niet meer zoveel. Lager dan de Nexus 5 dus maar meer dan een Moto G
LG G2 word het dus haha. Die moet je dan wel wat liever behandelen als je SP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Ik ben ook overgestapt van de SP naar LG G2, wat een verademing!
mrjraider schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:02:

LG G2 word het dus haha. Die moet je dan wel wat liever behandelen als je SP :+
Ik behandel de G2 niks anders dan de SP, en verwacht weinig problemen met de telefoon. Een keer z'n eigenaar tijdens het MTB'en met het volle gewicht erop gehad, en niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Spigen case :D

[ Voor 167% gewijzigd door Touchdomex op 29-08-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik moet na oktober nog 1 jaar met mijn Xperia SP en ik denk dat ik dat wel ga overleven :) Ik ga dan wel kijken welk toestel er dan uit zijn en welke ik dan neem... Veel plezier met de LG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga mijn best doen maar ik garandeer echt helemaal niets :+

Ik heb er nu bijna anderhalf jaar mee gedaan en hij leeft nog. Beter prestatie dan gemiddeld hoe hard ik er met telefoons doorheen ga 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Haha.. Tja.... Zeg is ie nu al eens rood dan? :+ Je had zo'n mooi setje gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:17:
Haha.. Tja.... Zeg is ie nu al eens rood dan? :+ Je had zo'n mooi setje gekocht..
Neuh niet rood maar dat kan nu wel misschien nog gebeuren :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Sony ends support for the Xperia E and E dual....

Nou volgende zal de SP wel worden..

Misschien een beetje offtopic, maar op xperiablog staat nu meer informatie/foto's over de Z3 en Z3 compact. En ik moet zeggen dat die Z3 compact erg gaaf is, waarschijnlijk toch geen 1080p scherm, wat de accu wellicht ten goede doet.
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste