Er word al lang gespeculeerd over KitKat voor de Sony Xperia SP.voor de 4.3 update stond er "Future Version" en nu "Under investigation" volgens een aantal gebruikers op XDA betekend dit einde oefening voor de SP en de 4.3 is de laatste update.
Is nog niet bekend gemaakt ergens in juli zou er nieuws komen maar nog niks gezien
Deze maand dus maar ff afwachten, zo niet dan maar flashen die hap.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Alleen je batterijduur gaat er een beetje heel erg aan

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sony heeft net de update naar kitkat voor de SP afgelast omdat ze fameus het schijt hebben aan belachelijke dt-fouten.
Als het nu gewoon ook normaal kan hè dan is er niks aan de hand
Verwijderd
[quote]DevilsProphet schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:21:
[...]
Sony heeft net de update naar kitkat voor de SP afgelast omdat ze fameus het schijt hebben aan belachelijke dt-fouten.
[/quot
Dan niet kan ik ander toestel zoeken (tips liefs androit (update) 4.4
[...]
[/quot
Moto G 4G. Nuff said.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:02:
[quote]DevilsProphet schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:21:
[...]
[/quot
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
4.4 update of niet, m'n vriendin is nu tevreden met haar XSP dus dat wordt hem gewoon voor (haar kennende) weer heel lang.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Een reden waarom ik liever geen kitkat zou hebben, is dat de AOSP browser niet meer bestaat in kitkat. Nu zal je zeggen: helaaaa, ik heb de stock browser al gezien in custom ROMs. Helaas zijn dat hacks die onderliggend gewoon chrome gebruiken. Waarom ik geen chrome wil? Stock is pakken sneller en ik hou van de fullscreen-interface. Dat de stock browser minder goed omgaat met de modernste snufjes vind ik persoonlijk minder erg.
Er was een AOSP browser voor Non Rooted in de PlayStore deze is jammer genoeg verwijderd
De engine van de AOSP-browser die verankerd zit in Android is in kitkat simpelweg niet aanwezig, dus dat zou niet eens gewerkt hebben, vermoed ik. Het kan zijn dat ik fout ben.
Geen idee, in existenZe zit ie ook alleen ik kan em niet installeren via de "normale" manier. Je moet het echt een rooted device hebben enzo..
Als je nu tevreden bent prima maar voor het geld wat je op dit moment besteed kun je beter een Moto G 4G halen die alleen wat trager is maar voor de rest grofweg dezelfde functies heeft en wel netjes stock android heeft (niet dat de skin zo zwaar) en daarnaast is de kans vrij groot dat er een upgrade komt naar Android L. Moto G 4G zit nu al op 4.4.4....eymey schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:48:
4.4 update of niet, m'n vriendin is nu tevreden met haar XSP dus dat wordt hem gewoon voor (haar kennende) weer heel lang.
Tsja, dat hangt er dus maar net van af wat je belangrijk vindt.
De Moto G (met of zonder 4G) vonden wij toch duidelijk een mindere optie dan de Xperia SP vooral omdat m'n vriendin toch ook wel veel de camera gebruikt. Ik zie dat de Moto G 4g op dit moment toevallig echt voordelig te verkrijgen is, maar dat was halverwege mei ook nog anders...
En zware skin? Je kan alles van de skin van Sony zeggen, maar absoluut niet dat ie zwaar is......
Verder zal het mij of jou misschien uitmaken op wat voor versie een toestel zit. Dat maakt voor mensen als m'n vriendin echt geen bal uit. Die wil gewoon een toestel dat het normaal doet zonder al te veel gedoe. En daar lijkt de SP met .205 nu prima aan te voldoen.
De Moto G (met of zonder 4G) vonden wij toch duidelijk een mindere optie dan de Xperia SP vooral omdat m'n vriendin toch ook wel veel de camera gebruikt. Ik zie dat de Moto G 4g op dit moment toevallig echt voordelig te verkrijgen is, maar dat was halverwege mei ook nog anders...
En zware skin? Je kan alles van de skin van Sony zeggen, maar absoluut niet dat ie zwaar is......
Verder zal het mij of jou misschien uitmaken op wat voor versie een toestel zit. Dat maakt voor mensen als m'n vriendin echt geen bal uit. Die wil gewoon een toestel dat het normaal doet zonder al te veel gedoe. En daar lijkt de SP met .205 nu prima aan te voldoen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is uiteindelijk een mindere optie zonder twijfel maar daar is de prijs ook naar. Bedoel voor rond de 200 euro haal je een Moto G 4G los...eymey schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:37:
Tsja, dat hangt er dus maar net van af wat je belangrijk vindt.
Mwah relatief gezien met stock android is alles zwaarder... Maar inderdaad zoals ik zeg eigenlijk dat het wel mee valt hoe zwaar die is.En zware skin? Je kan alles van de skin van Sony zeggen, maar absoluut niet dat ie zwaar is......
Nou ja met 4.4 zijn een aantal functies toegevoegd die belangrijk zijn voor het fatsoenlijk functioneren van de telefoon. Zoals het minder zwaar draaien van dingen en een meer/grotere integratie met Google Now. Die 2 dingen zijn voor mij persoonlijk een erg grote win. Ik merk het nu al met mijn gebruik dat ik daar juist winst uit haal..Verder zal het mij of jou misschien uitmaken op wat voor versie een toestel zit. Dat maakt voor mensen als m'n vriendin echt geen bal uit. Die wil gewoon een toestel dat het normaal doet zonder al te veel gedoe. En daar lijkt de SP met .205 nu prima aan te voldoen.
Uiteindelijk boeit het geen fuck maar het zijn toch die kleine dingen die knagen...
Overigens draai ik nog geen .205 maar ik draai 4.4.4 cyanogenmod
Ding laad niet meer op en als ik em aansluit aan me computer dan krijg ik:
"USB Apparaat word niet herkend." blablabla
Dus ben backup aan het maken van alles en ik maak een boel foto's en dan maar naar Belcompany...
Bah
Zo ongeveer 30 foto's gemaakt van mijn toestel voordat deze morgen word opgehaald door de koerier van Dynalogic/Dynafix.. Ik dacht dat zij geen Xperia Toestellen meer mochten repareren maar goed. Ik wacht af en krijg morgen hopelijk een 4G leentoestel.. Beetje jammer als ik dat niet zou krijgen...
Oei, dynafix, ik duim met je mee dat alles weer goed terug komtmrjraider schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:46:
Zo ongeveer 30 foto's gemaakt van mijn toestel voordat deze morgen word opgehaald door de koerier van Dynalogic/Dynafix.. Ik dacht dat zij geen Xperia Toestellen meer mochten repareren maar goed. Ik wacht af en krijg morgen hopelijk een 4G leentoestel.. Beetje jammer als ik dat niet zou krijgen...

Ja ik heb dus het toestel aangemeld maar ik twijfel nu echt erg. Niet alleen vanwege de verhalen maar ook omdat ie nu dus gewoon weer oplaad via bijgeleverd usb geval.. Alleen me laptop herkent em niet maar dat kan ook aan mijn laptop liggen :x
Oke doet ie dus niet meer. Ik ben benieuwd. Tis me eerste toestel wat ik opstuur naar die lui
Oke doet ie dus niet meer. Ik ben benieuwd. Tis me eerste toestel wat ik opstuur naar die lui
[ Voor 17% gewijzigd door Mrjraider op 16-07-2014 13:19 ]
Verwijderd
Oei, dynafix, ik duim met je mee dat alles weer goed terug komt
Mijn toestel heb ik via Belgacom Store (aankoopwinkel) binnengestuurd.Tis me eerste toestel wat ik opstuur naar die lui
Is blijkbaar ook via Dynafix gepaseerd om vervolgens bij Sony zelf te belanden.
Heb er toch geen klachten meer van, dus voor mij was dit een (relatief gezien) positieve ervaring ...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:50 ]
Begint al lekker..
6x aangegeven dat het om een Sony Xperia SP gaat zetten ze de Sony Xperia P op de bon.
En hebben ze de IMEI fout overgenomen etc. Dus weer bellen haha
6x aangegeven dat het om een Sony Xperia SP gaat zetten ze de Sony Xperia P op de bon.
En hebben ze de IMEI fout overgenomen etc. Dus weer bellen haha
als ie toch nog via gewone oplader oplaadt dan zou ik het er niet voor overhebben om zo'n repair-procedure te moeten afwachten...

Soms doet ie het maar vaak ook niet.... Dat is het rotte eraan
Na veel gedoe met die ontzettende sukkels kloppen alle gegevens nu wel. Morgen word ie opgehaald en ik ben em zeker 2 weken kwijt
Wees blij als het bij 2 weken blijft. Toen ik vorig jaar een Xperia Z had gekocht ging er binnen 2 weken iets softwarematig helemaal mis (kon alleen nog door repaircenter worden gefixt). Ik het ding naar de Mediamarkt terug gebracht. En daar zei men dat ik 'm 5 weken (!!!) kwijt kon zijn en dat vond men normaal. Uiteindelijk is het 4 weken geworden terwijl het apparaat hooguit een kwartier in de handen van een Teleplan medewerker is geweest.
Tja ik merk het wel... Ik baal nu wel natuurlijk want ik krijg een leentoestel mee wat alles behalve beter is
Service in Nederland...eymey schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:58:
Wees blij als het bij 2 weken blijft. Toen ik vorig jaar een Xperia Z had gekocht ging er binnen 2 weken iets softwarematig helemaal mis (kon alleen nog door repaircenter worden gefixt). Ik het ding naar de Mediamarkt terug gebracht. En daar zei men dat ik 'm 5 weken (!!!) kwijt kon zijn en dat vond men normaal. Uiteindelijk is het 4 weken geworden terwijl het apparaat hooguit een kwartier in de handen van een Teleplan medewerker is geweest.
Tsja.
Ik snap alleen niet zo goed hoe het kan dat toestellen nu ineens weer direct naar Dynafix gaan. Vorig jaar toen het gedoe rond mijn Z speelde, was in dat topic en ook bij Mediamarkt (dus wrs Sony) het beleid dat spullen eerst naar Teleplan gingen en eventueel daarna nog naar Dynafix.
Ik baalde toen al flink want mijn RMA heeft toen eerst een week in het logistieke proces van Mediamarkt rond gezworven, toen 1 dag bij Teleplan geweest en daarna nog weer 10 dagen voordat ik kon ophalen. Van andere Tweakers die door hun (web)shop direct met Teleplan gekoppeld werden begreep ik dat het veel sneller ging.
Overigens lees je blijkbaar ook totaal verschillende dingen over Dynafix, of hun service is de laatste jaren flink achteruit gegaan. Toen ik in 2010 een HTC Desire had, waar een hele batch problemen had met het moederbord, was Dynafix de aangewezen reparatuur en waren round trip times van een week of minder heel gewoon.
Ik snap alleen niet zo goed hoe het kan dat toestellen nu ineens weer direct naar Dynafix gaan. Vorig jaar toen het gedoe rond mijn Z speelde, was in dat topic en ook bij Mediamarkt (dus wrs Sony) het beleid dat spullen eerst naar Teleplan gingen en eventueel daarna nog naar Dynafix.
Ik baalde toen al flink want mijn RMA heeft toen eerst een week in het logistieke proces van Mediamarkt rond gezworven, toen 1 dag bij Teleplan geweest en daarna nog weer 10 dagen voordat ik kon ophalen. Van andere Tweakers die door hun (web)shop direct met Teleplan gekoppeld werden begreep ik dat het veel sneller ging.
Overigens lees je blijkbaar ook totaal verschillende dingen over Dynafix, of hun service is de laatste jaren flink achteruit gegaan. Toen ik in 2010 een HTC Desire had, waar een hele batch problemen had met het moederbord, was Dynafix de aangewezen reparatuur en waren round trip times van een week of minder heel gewoon.
Mijn schat is opgehaald. Heb een HTC One X als leentoestel terug..
Het is in ieder geval geen oude Samsung Gio ofzo
Het is in ieder geval geen oude Samsung Gio ofzo
Even iets anders, ik krijg steeds de melding over een nieuwe applicatie "Info-eye", ik heb deze nog niet geinstalleerd. Iemand ervaring met deze app? Vooralsnog zie ik het nut van deze app niet in maar ik vind het irritant als er om de zoveel tijd een melding voorbij blijft komen, is dit uit te zetten indien je de app niet wilt installeren?
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Werkt nog niet in Nederland had ik begrepen... maar voor op vakantie zeker in de zomer is het een ideale applicatie (al heb ik hem nog nooit gebruikt
)
even naar de softwareupdate blad in de settings gaan, rechtsboven menuutje openen en dan is er een optie waar je updates kan verbergen (iets met een oogje aan- of uitvinken)Knal127 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:08:
Even iets anders, ik krijg steeds de melding over een nieuwe applicatie "Info-eye", ik heb deze nog niet geinstalleerd. Iemand ervaring met deze app? Vooralsnog zie ik het nut van deze app niet in maar ik vind het irritant als er om de zoveel tijd een melding voorbij blijft komen, is dit uit te zetten indien je de app niet wilt installeren?
Trouwens zal hier telkens updaten hoe ver mijn toestel is
Ben wel benieuwd hoe lang men bezig is
Sony Xperia ZL op android 4.4.2 KitKat doet ie 't gewoon (geïnstalleerd van een andere app store dan Google Play). Heb nu ook een Xperia SP sinds kort.. maar daar zit 4.3 op en standaard ook geen AOSP Browser, of bij jullie wel?DevilsProphet schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:54:
De engine van de AOSP-browser die verankerd zit in Android is in kitkat simpelweg niet aanwezig, dus dat zou niet eens gewerkt hebben, vermoed ik. Het kan zijn dat ik fout ben.

[ Voor 10% gewijzigd door GS88 op 18-07-2014 19:09 ]
Rotterdam
Kan je voor de zekerheid even checken hoe die browser zich gedraagt qua render-quirks en prestaties en zo meer? Ik heb het over de subtiele verschillen tussen échte AOSP en een andere browser zoals Chrome. Bijvoorbeeld Chrome gaat minder vlot als de pleuris over een héél lange pagina scrollen door je scherm een ferme flick te geven, iets wat bijzonder goed gaat in de AOSP-browser. Daar erger ik mij nogal aan.
Toevallig dat die van jou net breekt. Die van mij heb ik zojuist van de trap geschopt.mrjraider schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 06:40:
![]()
Ik moet helaas mijn toestel aanbieden voor reparatie
Ding laad niet meer op en als ik em aansluit aan me computer dan krijg ik:
"USB Apparaat word niet herkend." blablabla
Dus ben backup aan het maken van alles en ik maak een boel foto's en dan maar naar Belcompany...
Bah

Moet wel zeggen dat het sukkels zijn..
Aangegeven dat het een SP is, zetten ze P op de bon. Vervolgens open ik de trace pagina staat daar dus een Z2
Aangegeven dat het een SP is, zetten ze P op de bon. Vervolgens open ik de trace pagina staat daar dus een Z2
Krijg je straks zeker een Z2 terug. Ik zou het niet erg vindenmrjraider schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:52:
Moet wel zeggen dat het sukkels zijn..

Hahaha nee inderdaad maar tis wel schandalig dat er zo veel administratieve fouten worden gemaakt
Ik ben net terug [gisteravond] van Bretagne, een sms gestuurd drie dagen [woensdag] geleden. Vanochtend kreeg ik te horen dat het sms gisternacht tegen enen binnen is gekomen... hmmm
Dat zal vast niet aan de SP liggen
Wifi van m'n telefoon word er niet beter op. Heb heel vaak dat de telefoon het netwerk wel ontvangt maar er geen verbinding mee maakt. Heb een factory reset gedaan maar dit helpt ook niet. Zou het met een custom rom kunnen verbeteren?
Geen idee. Hier absoluut geen WIFI problemen.
Op de begane grond den Fritz!box 7390 router, boven een Fritz!powerlin 546e met wifi extender.
Op de begane grond den Fritz!box 7390 router, boven een Fritz!powerlin 546e met wifi extender.
had na de een-na-laatste update prima internet maar sinds de laatste update werkt het niet goed meer.
Ik gebruik de asus RT-N66u.
Ik gebruik de asus RT-N66u.
Ik heb zo veel problemen met mijn SP, laat ik hiermee beginnen:
-veel vertragingen bij op starten apps (vaak krijg ik dan een melding om de app te sluiten?
-krijg hem niet aan (drukken op aan maar doet niks)
-toetsenbord app werkt vaak niet
-als ik al iets kan intikken verdwijnt het toetsenbord na 1 letter/cijfer daarna gaat ie laden en wordt warm.
-Gaat heel erg snel leeg (elke dag opladen bij gewoon gebruik)
-ik gebruik alleen de handschoenmodus omdat hij zonder gewoon niet reageert of heel erg traag.
-Als ik gebeld wordt en open het scherm (veegactie) dan hangt ie op!
al met al een heerlijke telefoon........ NOT!!!!
-veel vertragingen bij op starten apps (vaak krijg ik dan een melding om de app te sluiten?
-krijg hem niet aan (drukken op aan maar doet niks)
-toetsenbord app werkt vaak niet
-als ik al iets kan intikken verdwijnt het toetsenbord na 1 letter/cijfer daarna gaat ie laden en wordt warm.
-Gaat heel erg snel leeg (elke dag opladen bij gewoon gebruik)
-ik gebruik alleen de handschoenmodus omdat hij zonder gewoon niet reageert of heel erg traag.
-Als ik gebeld wordt en open het scherm (veegactie) dan hangt ie op!
al met al een heerlijke telefoon........ NOT!!!!
Heb je hem al eens weggebracht of zelf een softwarereset uitgevoerd?
Wellicht eens een idee om mijn reset/flashtool tutorial te proberen ? Hiermee kan je je toestel volledig resetten 
Voor de tutorial zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2658952
Voor CE NL zie: (is wel een .201 build dus deze ontvangt dan gelijk de OTA naar .205): http://forum.xda-develope...p?p=51829406&postcount=77
Het is de simpelste tutorial die ik ooit gemaakt heb. Veel screenshotjes en uitleg
Iedereen kan het
Voor CE NL zie: (is wel een .201 build dus deze ontvangt dan gelijk de OTA naar .205): http://forum.xda-develope...p?p=51829406&postcount=77
Het is de simpelste tutorial die ik ooit gemaakt heb. Veel screenshotjes en uitleg
wat is het verschil tussen jouw programma en de pc companion van sony waarbij je ook alles volledig opnieuw kunt installeren?mrjraider schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:12:
Wellicht eens een idee om mijn reset/flashtool tutorial te proberen ? Hiermee kan je je toestel volledig resetten
Het is de simpelste tutorial die ik ooit gemaakt heb. Veel screenshotjes en uitlegIedereen kan het
Ik ben van plan om een custom rom te flashen. Met welke hebben jullie goede ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door bwienke op 21-07-2014 20:02 ]
Omdat je de firmware kan resetten of je kan alles er echt opnieuw op flashen. Dat laatste is veel intensiever en zorgt ervoor dat alles echt weer geïnstalleerd wordt in plaats van alles verwijderen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019 of natuurlijk Cyanogenmod. Al moet je bij Cyanogenmod wel wat andere dingen fixen...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019 of natuurlijk Cyanogenmod. Al moet je bij Cyanogenmod wel wat andere dingen fixen...
[ Voor 27% gewijzigd door Touchdomex op 21-07-2014 20:04 ]
Zo die custom rom draai ik nu
Best soepel maar eerst alles terugzetten
Best soepel maar eerst alles terugzetten
Die laatste update ben ik ook totaal niet tevreden mee, wifi is weer barslecht net als een paar softwareupdates geleden. Wat echter strontvervelend is dat wanneer ik de grens overga het toestel weigert automatisch een nieuwe provider te pakken. Ga ik dan zelf naar instellingen en laat ik naar netwerken zoeken dan schakelt hij over naar een lokale provider, nu al bij 4 grensovergangen meegemaakt. Na de vakantie gooi ik het toestel in een kast waar hij daarna een rustig in een hoekje stof mag gaan verzamelen, ik ben er klaar mee.
Ik wacht met het flashen totdat Sony officieel aangeeft geen Kitkat uit te brengen.
De eXistenZ rom ziet er wel netjes uit, als Kitkat niet komt zal het die of Cyanogenmod worden.
De eXistenZ rom ziet er wel netjes uit, als Kitkat niet komt zal het die of Cyanogenmod worden.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Hmm, maar die eXistenZ is ook geen Kitkat? 
Gelukkig werkt het toestel hier nog steeds prima met de laatste update, inclusief WIFI
1 euvel blijft alleen toch heel af en toe: Namelijk dat het -soms- vastloopt/reboot na het eruit halen van de lader als hij helemaal is opgeladen.
Gelukkig werkt het toestel hier nog steeds prima met de laatste update, inclusief WIFI
1 euvel blijft alleen toch heel af en toe: Namelijk dat het -soms- vastloopt/reboot na het eruit halen van de lader als hij helemaal is opgeladen.
[ Voor 73% gewijzigd door eymey op 22-07-2014 16:55 ]
Ja mijn telefoontje is weer gemaakt
Voor als nog geen kosten (anders hadden ze dat toch allang kenbaar gemaakt?)
Voor als nog geen kosten (anders hadden ze dat toch allang kenbaar gemaakt?)
yay
Mijn draait ook weer stock based en eigenlijk is die eXistenZ net zo goed als Cyanogenmod, beter eigenlijk zelfs omdat alle normale dingen ook werken zoals radio.
Zal morgen avond een blogpost maken over mijn ervaringen en over mijn avontuur met mijn leentoestel
Kosten worden vooraf in rekening gebracht. Ze mogen geen betaalde reparatie uitvoeren zonder akkoord en betaling.
Ben benieuwd, heb zelf genoeg slechte dingen meegemaakt bij Dynafix.
Ben benieuwd, heb zelf genoeg slechte dingen meegemaakt bij Dynafix.
Mijn vrouw heeft de laatste tijd dat haar toestel spontaan reboot en daarbij erg warm wordt.
Kan dit met koeling te maken hebben (ze heeft nogal een harde protector) of moet ik het toch ergens anders zoeken?
Kan dit met koeling te maken hebben (ze heeft nogal een harde protector) of moet ik het toch ergens anders zoeken?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Heeft ze de nieuwst beschikbare versie van de systeemsoftware er al op staan?
Jupeymey schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:01:
Heeft ze de nieuwst beschikbare versie van de systeemsoftware er al op staan?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het kan zijn dat er een applicatie blijft hangen in de achtergrond en alles leegslurpt en daardoor ook zorgt dat de telefoon te warm kan worden.
Yaaaay telefoon is weer thuis.....
Is wel gerepareerd als ik de digitale service bon lees maar wat er aan gerepareerd is.....
Is wel gerepareerd als ik de digitale service bon lees maar wat er aan gerepareerd is.....
Wat was er ook alweer kapot? vermoedelijk een softwarereset?
Uhm de usb connector had geen zin meerTouchdomex schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:04:
Wat was er ook alweer kapot? vermoedelijk een softwarereset?
Al betwijfel ik of ie ook daadwerkelijk is gemaakt aangezien die nogsteeds me laptop laat crashen
[ Voor 19% gewijzigd door Mrjraider op 25-07-2014 13:41 ]
hmmpf..... resetten dus maar?Touchdomex schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:22:
Het kan zijn dat er een applicatie blijft hangen in de achtergrond en alles leegslurpt en daardoor ook zorgt dat de telefoon te warm kan worden.
.Tenzij je terug kan halen of kan zien waarom je telefoon zo heet wordt, zit je bijvoorbeeld dicht bij een zendmast of ver weg?
Toetsenbord probleem komt helaas nog steeds voor, maar met opnieuw opstarten ben ik er snel vanaf..
Nu het volgende euvel... De camera is erg vaag en kan niet meer scherpstellen. Ik denk dat er stof achter het glaasje of op de lens zit.. Iemand hier ervaringen mee?
Nu het volgende euvel... De camera is erg vaag en kan niet meer scherpstellen. Ik denk dat er stof achter het glaasje of op de lens zit.. Iemand hier ervaringen mee?
Het lijkt erop dat de camera in m'n SP niet helemaal recht in de behuizing zit. Meer mensen die daar last van hebben?
die van mij maakt bij het scherpstellen soms een rare klik. verder vind ik de camera prima voor die enkele keer dat ik hem gebruik.
Bij mij heeft ie soms moeite met focus maar dan moet ik een keer het scherm aanraken om een punt vast te zetten en dan doet ie het weer
Op XDA zijn er meer mensen die dit hebben, de oplossing weet ik niet, maar op het XDA forum is misschien wat te vinden.Insert12 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:39:
Het lijkt erop dat de camera in m'n SP niet helemaal recht in de behuizing zit. Meer mensen die daar last van hebben?
Er is een update beschikbaar naar .207.. Beschikbaar nu voor:
France - Orange FR
greece - Cosmote GR
Netherlands - T-Mobile NL
Poland - T-Mobile PL
Slovakia - T-Mobile SK
Austria - T-Mobile AT
Germany - T-Mobile DE
Slovak Repbulic - Telekom Slovensko
France - Orange FR
greece - Cosmote GR
Poland - T-Mobile PL
Slovakia - T-Mobile SK
Austria - T-Mobile AT
Germany - T-Mobile DE
Hmmm... ben benieuwd welke wijzigingen daarin zitten
.
Hier heeft m'n vriendin, los van het feit dat hij op .205 verder gewoon lekker draait, toch zo nu en dan nog steeds last van spontane reboots.
Hier heeft m'n vriendin, los van het feit dat hij op .205 verder gewoon lekker draait, toch zo nu en dan nog steeds last van spontane reboots.
Na reparatie is mijn toestel gewoon weer de oude.... Ik wacht af.. Geen reboots, geen rare dingen of wat dan ook
me is happy
Vreemd, ik heb T-Mobile en ik heb de update nog niet binnen. Via de PC dan maar?mrjraider schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:49:
Er is een update beschikbaar naar .207.. Beschikbaar nu voor:
France - Orange FR
greece - Cosmote GR
Poland - T-Mobile PL
Slovakia - T-Mobile SK
Austria - T-Mobile AT
Germany - T-Mobile DE
Edit: Laat maar. Ik heb gewoon een unbranded toestel, maar ik heb er een T-Mobile simkaart in.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhin op 03-08-2014 19:11 ]
Hoewel .207 er aan komt, heb ik mijn 'eigen' Customized NL .205.ftf gemaakt.
Benodigheden zijn:
Flashtool v0.9.16.1
en XperFirm v1.0 voor Win 7
of XperFirm v2.0 voor Win 8 (met dank aan IaguCool)
” XperiFirm is een firmware downloader tool voor Xperia devices
download link voor XperFirm v1.0 en v2.0:
http://www22.zippyshare.com/v/3572314/file.html
Benodigheden zijn:
Flashtool v0.9.16.1
en XperFirm v1.0 voor Win 7
of XperFirm v2.0 voor Win 8 (met dank aan IaguCool)
” XperiFirm is een firmware downloader tool voor Xperia devices
download link voor XperFirm v1.0 en v2.0:
http://www22.zippyshare.com/v/3572314/file.html
[ Voor 12% gewijzigd door herlin14 op 05-08-2014 11:32 ]
Misschien hier al bekend, maar ik kwam het tegen op het Sonymobile forum.

Ik vrees dat Sony geen officiële kitkat gaat uitbrengen.
Ik vrees dat Sony geen officiële kitkat gaat uitbrengen.
Nog niets is bekend. Zou wel extreem lullig zijn tegenover de SP community maar dan gaat ook het slotje van me bootloader en staat CyanogenMod 11 er meteen op
Van het weekend Nova launcher geïnstalleerd en m'n telefoon lijkt een stuk sneller te werken. Onverwacht, maar toch leuk
Daarnaast ook een 32 GB micro sd kaartje er in gestopt. 32 GB was slechts €4 duurder dan een kaartje van 16 GB, dus dat was een makkelijke keuze. Meteen daarna alle foto's, video's en m'n muziek over gezet en nu weer 4 GB vrij op m'n telefoon. Bevalt wel goed
Daarnaast ook een 32 GB micro sd kaartje er in gestopt. 32 GB was slechts €4 duurder dan een kaartje van 16 GB, dus dat was een makkelijke keuze. Meteen daarna alle foto's, video's en m'n muziek over gezet en nu weer 4 GB vrij op m'n telefoon. Bevalt wel goed
Maar die .207, is die stabieler of wordt het weer het drama van 2 patches geleden?
Verwijderd
Ik heb de nieuwe update (.207) voor de SP geinstalleerd: drama. Telefoon wordt weer heet, ik hoor tijdens bellen geen toon, hoor niets terwijl anderen mij wel horen, battery drain...
Ik baal flink van die Sony updates, want ik heb ook voor de update naar .206 met een half functionerend toestel gezeten.
Toch maar custom ROM erop zetten? Dan heb je zelf de dingen in de hand en ben je niet meer afhankelijk van de Sony kneuzen...
Ik baal flink van die Sony updates, want ik heb ook voor de update naar .206 met een half functionerend toestel gezeten.
Toch maar custom ROM erop zetten? Dan heb je zelf de dingen in de hand en ben je niet meer afhankelijk van de Sony kneuzen...
En waar heb je die .207 update vandaan? Voor NL is die er nog helemaal niet..... en misschien zijn jouw problemen 1 van de redenen waarom die voor NL nog niet is geaccepteerd.
Verwijderd
Dat is dan bijzonder. Ik heb m eergisteren gekregen, via T-mobile, OTA, dus een officiële update. Ik heb m nog even gecheckt, het staat er echt: 12.1.A.1.207. Het was een kleine update van iets meer dan 3 MB als ik het me goed herinner.
Ik heb even de Sony site gecheckt, en daar staat-ie inderdaad nog niet op! Bizar. Op http://www.xperiablog.net...12-1-a-1-207-now-rolling/ staat wel dat de update uitgegeven is voor T-Mobile NL. Dat staat er dus mee in contrast ?!
Op http://talk.sonymobile.co...-1-207/td-p/760131/page/6 is wel wat reactie, maar nog geen meldingen vanuit NL.
Feit blijft dat het ding niet goed werkt: ik kan niet bellen!
Ik heb even de Sony site gecheckt, en daar staat-ie inderdaad nog niet op! Bizar. Op http://www.xperiablog.net...12-1-a-1-207-now-rolling/ staat wel dat de update uitgegeven is voor T-Mobile NL. Dat staat er dus mee in contrast ?!
Op http://talk.sonymobile.co...-1-207/td-p/760131/page/6 is wel wat reactie, maar nog geen meldingen vanuit NL.
Feit blijft dat het ding niet goed werkt: ik kan niet bellen!
Ah ja, voor T-mobile NL is ie inderdaad al wel uit. De .205 was ook voor T-mobile (of was dat Vodafone?) al weken beschikbaar voor hij voor Generic_NL en andere customizations uit kwam.
Iig.... mocht hij beschikbaar komen en mochten we de update wagen, dan wel eerst maar ff een goede .ftf backup vah de .205 maken
Ik zou hier sowieso over klagen bij Sony Care. Wel duidelijk vermelden dat je helemaal geen problemen had, tot je de .207 installeerde
. Waarschijnlijk gaan ze je alleen wel verzoeken om ook eerst eens een factory reset te doen
Iig.... mocht hij beschikbaar komen en mochten we de update wagen, dan wel eerst maar ff een goede .ftf backup vah de .205 maken
Ik zou hier sowieso over klagen bij Sony Care. Wel duidelijk vermelden dat je helemaal geen problemen had, tot je de .207 installeerde

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 08-08-2014 16:19 ]
Pak dit dan op via Facebook ofzo aangezien dat het beste werkt
#spreektuitevaring
Verwijderd
Thnx! Ben eerst maar eens gaan mekkeren bij T-mobile. Zij zullen hier ook mee te maken hebben.
TBC
TBC
Hm, dat zou nice zijn
Meer mensen die er last van hebben dat de bluetooth uitvalt? Ik connect m'n telefoon geregeld met een headset die op m'n motorhelm zit, maar tijdens het rijden valt dan vaak de muziek uit. We hebben het ook geprobeerd met andere telefoons, maar daamee heb ik geen last van uitval.
Meer mensen die er last van hebben dat de bluetooth uitvalt? Ik connect m'n telefoon geregeld met een headset die op m'n motorhelm zit, maar tijdens het rijden valt dan vaak de muziek uit. We hebben het ook geprobeerd met andere telefoons, maar daamee heb ik geen last van uitval.
Ik heb een ander iets. Als ik met mijn laptop ben verbonden via bluetooth dan werkt de wifi van me telefoon niet meer

Bij mij valt mijn wifi ook weg met bluetooth. (speaker voor muziek) even reboot en werkt weer.
Muziek hapert bij mij ook vrij vaak.
Muziek hapert bij mij ook vrij vaak.
Mijn laptop heeft hetzelfde met Bluetooth en Wifi
Ach ja.......