Of je tweede reactie gaat helpen betwijfel ik
Verwijderd
Heel herkenbaarTouchdomex schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:17:
Hoezo 4 weken kwijt?Gewoon zelf schroeven joh
![]()
Fuck garantie. De rest van mijn telefoon is ook bijzonder gehavend![]()
Als u hem gaat schoonmaken, wilt u het dan late weten hoe het gaat.
Ben bang dat ik hem anders nog verder kapotmaak
Na een tijdje niet actief te zijn geweest ben ik weer eens dit topic door gaan bladeren en tot mijn verbazing is er weer een update. Inmiddels ben ik .205 aan het installeren (simlockvrij unbranded telefoon).
Zit eigenlijk nog steeds met het ram probleem dat me toetsenbord soms niet omhoog komt. Apps blijven wel draaien. Echt vervelend, ik start hem daardoor gemiddeld vier keer per week opnieuw op. Hopelijk zit er een fix in de .205.
Edit:
Update mislukt. Via de computer krijg de melding dat er een update is, eenmaal de update gedownload wil ik me telefoon updaten. Dan schakeld PC Compagnion de telefoon uit en start hij opnieuw op met groen lampje onderin. Vervolgens krijg ik de melding dat er geen software beschikbaar is voor de telefoon.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zit eigenlijk nog steeds met het ram probleem dat me toetsenbord soms niet omhoog komt. Apps blijven wel draaien. Echt vervelend, ik start hem daardoor gemiddeld vier keer per week opnieuw op. Hopelijk zit er een fix in de .205.
Edit:
Update mislukt. Via de computer krijg de melding dat er een update is, eenmaal de update gedownload wil ik me telefoon updaten. Dan schakeld PC Compagnion de telefoon uit en start hij opnieuw op met groen lampje onderin. Vervolgens krijg ik de melding dat er geen software beschikbaar is voor de telefoon.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
[ Voor 28% gewijzigd door user_tweakers op 02-07-2014 18:06 . Reden: Update crash ]
Verwijderd
Westlandmb, ik heb de update ook vandaag zo binnengekregen (melding PCC dat update er is), we starten ermee, pc schakelt toestel uit en mislukt met dezelfde melding: geen update beschikbaar ...
Hier net zo 
Sony Sony Sony... Waar de f ben je mee bezig
Eerst melding geven er is een update, dan starten en uiteindelijk dit scherm voor je neus:

Ik ben dit soort drama zo ontzettend spuugzat.
Sony Sony Sony... Waar de f ben je mee bezig
Eerst melding geven er is een update, dan starten en uiteindelijk dit scherm voor je neus:

Ik ben dit soort drama zo ontzettend spuugzat.
[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 02-07-2014 19:23 ]
Hier zegt PC Companion in ieder geval dat ie iets aan het downloaden is (en het is groot).
Nou weet ik, als hij vervolgens zegt dat er geen update is, niet of hij dan iets zinnigs heeft gedownload. Maar anders heb ik de neiging om er met Flash tool een FTF uit te extracten en dan via die weg te flashen
edit: Grrrrrr... battery level to low
Nou weet ik, als hij vervolgens zegt dat er geen update is, niet of hij dan iets zinnigs heeft gedownload. Maar anders heb ik de neiging om er met Flash tool een FTF uit te extracten en dan via die weg te flashen
edit: Grrrrrr... battery level to low

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 02-07-2014 19:46 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ga nu beide Sony Programma's herinstalleren
Alles verwijderd en alle mapjes met sony verwijderd.
Bepaalde onderdelen kunnen niet communiceren of bijgewerkt worden (Sony Update Engine)
Kan niet communiceren met update engine (fout 10)
AAARGGG
Kan niet communiceren met update engine (fout 10)
AAARGGG
[ Voor 22% gewijzigd door Mrjraider op 02-07-2014 20:06 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb, optimistisch als ik (soms) ben, wel alvast een ftf gebakken van wat PCC heeft binnen geharkt
OK.... hier SP weer aan de PC. PCC geeft aan dat het toestel herstart gaat worden. Vervolgens lukt het Windows niet om een bepaalde driver te installeren (SEMC flash device is weer unplugged). Maar even gewachte hoe PCC ging reageren.
Die kwam vervolgens met de instructie om handmatig het toestel los te koppelen en weer aankoppelen, met volume down ingedrukt.
Nu zegt hij dat hij het toestel aan het updaten is en dat er eerst weer iets gedownload wordt......
edit: nu echt updating.......
Die kwam vervolgens met de instructie om handmatig het toestel los te koppelen en weer aankoppelen, met volume down ingedrukt.
Nu zegt hij dat hij het toestel aan het updaten is en dat er eerst weer iets gedownload wordt......
edit: nu echt updating.......
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 02-07-2014 20:29 ]
Lang leve het hebben van 5 laptops in huis.. Ik koppel dat ding wel aan die van zuslief die toch werken is
Hier nu bezig met first boot na de upgrade.......
YAY!
En vriendin helemaal blij:
* Browser doet er niet meer 20 seconden over om het toetsenbord te openen en vervolgens weer 5 seconden per toetsdruk
* Tom tom app werkt soepel
* Over het algemeen reageert het toestel weer erg snappy, tenminste, wat je van de specs mag verwachten.
Morgen even de accuduur op 4g afwachten.
Tijdens het testen van de snelheid in Facebook trad er echter een apart fenomeen op waar ik volgens mij op XDA eens over heb gelezen: Het scherm ging ineens een soort van dimmen en tegelijk geel worden. Om vervolgens heel even zwart te worden en daarna weer normaal. Bravia Engine stond uit. Dit hebben we echter maar 1 keer gezien.
En vriendin helemaal blij:
* Browser doet er niet meer 20 seconden over om het toetsenbord te openen en vervolgens weer 5 seconden per toetsdruk
* Tom tom app werkt soepel
* Over het algemeen reageert het toestel weer erg snappy, tenminste, wat je van de specs mag verwachten.
Morgen even de accuduur op 4g afwachten.
Tijdens het testen van de snelheid in Facebook trad er echter een apart fenomeen op waar ik volgens mij op XDA eens over heb gelezen: Het scherm ging ineens een soort van dimmen en tegelijk geel worden. Om vervolgens heel even zwart te worden en daarna weer normaal. Bravia Engine stond uit. Dit hebben we echter maar 1 keer gezien.
Ik heb de update er ook opgezet, maar Chrome doet er weer ouderwets 10 seconden over om op te starten 
Vanavond en morgen maar even verder de telefoon testen maar de update heeft nu al weer de schijn tegen.
Vanavond en morgen maar even verder de telefoon testen maar de update heeft nu al weer de schijn tegen.
hmm, hier start Chrome echt mooi snel op. De aller eerste keer na een reboot duurt het nog 4 seconden voor het toetsenbord er is voor het invoeren van een URL of zoekopdracht, maar verder is hij gewoon echt mooi snel.
Hier werkt Chrome ook normaal... Raar fenomeen ik stel voor een fabriek reset in combinatie met een andere webbrowser om uit te sluiten dat het niet aan Android ligt maar aan de browser zelf..
Ok, ik neem mijn woorden terug! Hij gaat nu als de brandweer en weer net zo snel als 4.1 toen ik hem had aangeschaft. Werd v#rd#mm# tijd ook
Ik zat al een tijd te twijfelen om een SP aan te schaffen. Tot aan gister was ik niet echt bepaald overtuigd om er ééntje te halen, maar het lijkt er dus op dat de update veel goed maakt?
Rotterdam
Op het moment welGS88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:19:
Ik zat al een tijd te twijfelen om een SP aan te schaffen. Tot aan gister was ik niet echt bepaald overtuigd om er ééntje te halen, maar het lijkt er dus op dat de update veel goed maakt?
Ben nog niks raars tegengekomen behalve 1 cosmetisch foutje
OT: Jij hebt een ZL te ruil, gewoon uit nieuwsgierigheid: Waarom? Lijkt me een tof toestel ik zag op de foto dat het de C6502 is dus zonder LTE... Idee om dit erbij te vermelden

Dat laatste is wel belangrijk om erbij te vermelden ja
.
Anders is een ZL volgens mij echt wel stukken beter dan de SP.
Maar ik moet zeggen, nu met .205 op de SP van m'n vriendin, ben ik best onder de indruk van het toestel
Maar ik moet zeggen, nu met .205 op de SP van m'n vriendin, ben ik best onder de indruk van het toestel
Video Unlimited update naar versie 12.1.A.1.1
Movies update naar versie 7.1.A.0.4
werkt prima met .205
https://t.co/LeO6HfHrwechange:
update includes an easily accessible pull-out menu and colour/layout improvements
Movies update naar versie 7.1.A.0.4
https://t.co/gSTLZ4uZmnchange:
including new icons in the pull-out menu to make it easier to identify the different folders.
werkt prima met .205
ik zal het erbij zetten, heb in de tekst staan dat het een vs model 6502 is, maar zal erbij vermelden dat de LTE ervan niet in NL werkt.eymey schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:42:
Dat laatste is wel belangrijk om erbij te vermelden ja.
Ik moet van de ZL af omdat mijn vrouw woest is dat ik er ooit zoveel geld aan heb uitbesteed
[ Voor 9% gewijzigd door GS88 op 03-07-2014 10:37 ]
Rotterdam
Hoe lang was dat geleden dan, dat dat nu nog een probleem is?
. Je gaat er qua prestaties dus op achteruit en het geld ben je toch wel kwijt, tenzij je idd een goede ruil kan vinden.
Gewoon SP bootloader unlocken en CM11 zetten en alles loopt soepel en snel met rijk aan functies.
TIEN maandeneymey schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:49:
Hoe lang was dat geleden dan, dat dat nu nog een probleem is?. Je gaat er qua prestaties dus op achteruit en het geld ben je toch wel kwijt, tenzij je idd een goede ruil kan vinden.

Rotterdam
Ja ja ja, dat hoor ik altijd als ik mensen over CyanogenMod hoor praten.royalt123 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:53:
Gewoon SP bootloader unlocken en CM11 zetten en alles loopt soepel en snel met rijk aan functies.
En ik kan zeggen dat ik (op andere toestellen) ruime ervaring heb met CM. Maar het prestatieverschil met stock (zeker in het geval van Sony, dat normaal ook gewoon best rap is zoals nu met de .205 update) is ook weer niet zo wonderbaarlijk als sommgien doen geloven.
En tot nu toe valt er ook altijd wel weer wat aan te merken op stabiliteit of performance op de lange duur bij CM, zeker zolang het "unofficial" is.
Het heeft verder ook weinig te maken met mijn antwoord aan GS88. De prestaties van een SP zijn hoe dan ook minder dan van een ZL. Ook als je een SP met CM11 zou vergelijken met een ZL met Sony Stock.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 03-07-2014 10:57 ]
Apart
Maar ja, ik moet oppassen met oordelen over dit soort dingen, want ik ken verder jullie financiele situatie, afspraken en prioriteiten niet.
Maar als je dat ding reeds 10 maanden geleden gekocht hebt, dan kan ik je wel verstellen dat je er financieel niets mee opschiet om daar nu nog iets aan te doen. Dus het enige wat je er mee opschiet is de principekwestie voor je vrouw
[...]
Maar goed.. terug naar de SP, ik was tot aan de update ervan overtuigd dat dat niet het toestel moest zijn waar ik naar moest zoeken, maar nu lijkt alles dus rozengeur en maneschijn.. of zijn er toch nog klachten? Hoe ziet het lockscreen eruit, kan je ook naar links vegen en dan op een plusje klikken (en dan een widget toevoegen?)
Maar goed.. terug naar de SP, ik was tot aan de update ervan overtuigd dat dat niet het toestel moest zijn waar ik naar moest zoeken, maar nu lijkt alles dus rozengeur en maneschijn.. of zijn er toch nog klachten? Hoe ziet het lockscreen eruit, kan je ook naar links vegen en dan op een plusje klikken (en dan een widget toevoegen?)
[ Voor 39% gewijzigd door GS88 op 03-07-2014 11:19 ]
Rotterdam
Xperia SP hoort officieel bij CM11 als je dat niet weet. En Ik heb op 1 maand maar 1 vastloper gehad, garantie doet winkel toch moeilijk over dat mij niet kan schelen of ik nog garantie heb. Batterij doet erg goed wel vindt ik. Even over GS88, ik kan je gerust aanbevelen voor SP te gaan met stock ofwel CM.
eymey schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:57:
[...]
Ja ja ja, dat hoor ik altijd als ik mensen over CyanogenMod hoor praten.
En ik kan zeggen dat ik (op andere toestellen) ruime ervaring heb met CM. Maar het prestatieverschil met stock (zeker in het geval van Sony, dat normaal ook gewoon best rap is zoals nu met de .205 update) is ook weer niet zo wonderbaarlijk als sommgien doen geloven.
En tot nu toe valt er ook altijd wel weer wat aan te merken op stabiliteit of performance op de lange duur bij CM, zeker zolang het "unofficial" is.
Het heeft verder ook weinig te maken met mijn antwoord aan GS88. De prestaties van een SP zijn hoe dan ook minder dan van een ZL. Ook als je een SP met CM11 zou vergelijken met een ZL met Sony Stock.
[ Voor 3% gewijzigd door royalt123 op 03-07-2014 11:10 ]
Of het nu helemaal rozengeur en maneschijn is, is nog te kort dag om te beoordelen.GS88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:07:
Maar alle traagheid en instabiliteit die door de Android 4.3 update waren ontstaan, die zijn helemaal opgelost. Voor zo ver ik nu kan beoordelen (wij hebben het toestel pas recent, toen de problemen er al waren) haalt het toestel gewoon z'n potentie en is het minstens even goed (zo niet beter) als toen het toestel met 4.1 uit kwam.
Een Z of een ZL zal het nooit worden (ook niet met CM
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 03-07-2014 11:18 ]
Thnks, en ach.. ik had hiervoor een Xperia T, deed ook prima z'n werk en had ik weinig over te klagen, denk dat de T en de SP qua kracht en prestaties wel gelijk zijn ongeveer.
Rotterdam
Dat denk ik ook. Volgens mij is de SP ook aardig als opvolger van de T gepositioneerd.
Zelfs heb ik overigens een Z1 compact (die heb ik in maart aangeschaft en m'n toen 8 maanden oude Z aan Recell verkocht
. Vriendin vond het zonde, maar "mijn geld" dus OK
)
De Z1 compact is echt een racemonster in bescheiden formaat en ik ben werkelijk nog nooit zo tevreden geweest met een smartphone. Maar toen ik gisteravond de SP aan wat testjes onderwierp voor m'n vriendin, na de .205 update, toen vond ik ook dit toestel echt geen straf om mee te werken.
Zelfs heb ik overigens een Z1 compact (die heb ik in maart aangeschaft en m'n toen 8 maanden oude Z aan Recell verkocht
De Z1 compact is echt een racemonster in bescheiden formaat en ik ben werkelijk nog nooit zo tevreden geweest met een smartphone. Maar toen ik gisteravond de SP aan wat testjes onderwierp voor m'n vriendin, na de .205 update, toen vond ik ook dit toestel echt geen straf om mee te werken.
[ Voor 73% gewijzigd door eymey op 03-07-2014 11:30 ]
Zo.... na 11 uur en 30 minuten van de lader heeft de SP van m'n vriendin met de .205 update erop nog 80% batterij over (gek genoeg met wel 2,5 uur wakker-tijd van het besturingssysteem, maar blijkbaar dan toch met hele lage activiteit).
Dit is grotendeels met:
* Half uur scherm aan tijd
* 4g aan (en ook verbinding op 4g)
* Facebook, google services, hangouts, buienalarm en whatsapp aan.
Dit is grotendeels met:
* Half uur scherm aan tijd
* 4g aan (en ook verbinding op 4g)
* Facebook, google services, hangouts, buienalarm en whatsapp aan.
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-07-2014 19:05 ]
Na 13 uur zeer intensief, veel muziek, streaming via spotify etc had ik vanochtend nog 22% over
Toch wel erg tevreden.
Yep. Als er geen gekke dingen meer gaan gebeuren, dan is het gewoon weer een heel lekker toestelletje.
Al blijft het wel wat apart om te constateren dat m'n vriendin nu een (fysiek) grotere smartphone heeft dan ik
Al blijft het wel wat apart om te constateren dat m'n vriendin nu een (fysiek) grotere smartphone heeft dan ik
Hmmmm dit klinkt als goed nieuws. Zal vanavond de sony van vrouwlief eens aan de laptop hangen.
Vaag dat t-mobile er zo lang over moest doen?
Vaag dat t-mobile er zo lang over moest doen?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
T-mobile?
Alleen Vodafone NL had de update heel snel.
De andere ISP's en Generic (eigenlijk heet die hier Customized NL) deden er lang over. Overigens heb ik (en mrjraider) de update dus voor Customized NL binnen gekregen.
Geen idee hoe het zit met andere operator customizations.
De andere ISP's en Generic (eigenlijk heet die hier Customized NL) deden er lang over. Overigens heb ik (en mrjraider) de update dus voor Customized NL binnen gekregen.
Ik ben ook tevreden nu, hij is weer gewoon lekker vlot. Apps blijven niet meer hangen en ook geen crashes meer. Alleen beetje jammer dat het zo ontiegelijk lang heeft moeten duren.
Ben verder wel in love met de illumination bar, echt een groot pluspunt aan dit toestel.
Ben verder wel in love met de illumination bar, echt een groot pluspunt aan dit toestel.
Ik denk dat ons gezeur op Facebook hun ook de neus uit kwameymey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:57:
T-mobile?
Ik heb er ook 1 gemaakt .
Wat ik alleen wel frappant was: Toen PC Companion de eerste keer gedownload had toen waren er maar iets van 3 of 4 bestanden die met FILE begonnen.
Toen de update later echt ging beginnen, ging ie nog iets downloaden en kwamen er nog een paar FILE's bij. De resulterende .ftf is ook iets van een meg groter.
Mss kunnen we filegroottes (en evt md5) vergelijken
Wil wel weten of ik nu een valide ftf heb maar ga daar niet meer de SP van m'n vriendin aan wagen.
Wat ik alleen wel frappant was: Toen PC Companion de eerste keer gedownload had toen waren er maar iets van 3 of 4 bestanden die met FILE begonnen.
Toen de update later echt ging beginnen, ging ie nog iets downloaden en kwamen er nog een paar FILE's bij. De resulterende .ftf is ook iets van een meg groter.
Mss kunnen we filegroottes (en evt md5) vergelijken
Wil wel weten of ik nu een valide ftf heb maar ga daar niet meer de SP van m'n vriendin aan wagen.
De .205 update was maar 5 mb? Of is er iets verkeerd gegaan bij mij? Even zien straks, ben hem nog aan het installeren. Maar 5mb lijkt me erg weinig.
5 MB klopt. De update zelf duurt nog best even, dus het lijkt een goed bestede 5 MB te zijn geweest.
Ook hier positieve indrukken; toestel lijkt duidelijk sneller met scherm fade, toetsenbord, en responsiviteit.
Nu Android 4.4 nog
Ook hier positieve indrukken; toestel lijkt duidelijk sneller met scherm fade, toetsenbord, en responsiviteit.
Nu Android 4.4 nog
Ook hier een tevreden updatert. Zelf gedaan via PCC. Daarna kreeg ik nog een melding van een OTA update, deze genegerd en even een refresh bij update center gedaan en toen was de melding weg.
Hier kwam de update OTA binnen. Eerste indruk is dat het toestel lekker vlot is in tegenstelling tot de traagheid eerder. Bevalt goed tot nu toe dus
Hoe duurt het installeren an sich na de downloads?
Ben van mijn htc gewend dat je in elk geval een balkje oid ziet en er een aantal reboots volgen.
Nu lijkt het toestel wel dood en zie ik zo nu en dan het balkje wat doen op de pc.
Net even wat langer dan je denkt dus
Ben van mijn htc gewend dat je in elk geval een balkje oid ziet en er een aantal reboots volgen.
Nu lijkt het toestel wel dood en zie ik zo nu en dan het balkje wat doen op de pc.
Net even wat langer dan je denkt dus

[ Voor 77% gewijzigd door avotar op 04-07-2014 18:40 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Volgens mij zijn het vooral kernel changes en de Mobile Bravia Engine fix
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019
Binnenkort ook maar weer over op stock based. CM gaat echt enorm hard met de batterij zodra je niet op wifi zit
Binnenkort ook maar weer over op stock based. CM gaat echt enorm hard met de batterij zodra je niet op wifi zit

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En hier nog altijd geen update naar 205
Zijn er hier nog belgen die de update nog steeds niet binnen hebben gekregen?
Edit: En zojuist de hele namiddag een backup proberen te maken met pcc, wat niet lukt, meer dan een zwart scherm krijg ik niet. Daarna Met Sony Update Service een reset proberen te doen wat eveneens niet wil lukken. Als ik nu de telefoon wil opstarten krijg ik enkel Sony op het scherm waarna ie zichzelf uitschakelt. Wat nu? Iemand die kan helpen?
Edit2: factory reset met sos is gelukt. Nu heb ik de micro sd kaart verwijderd. Zou dat de boosdoener geweest kunnen zijn? Eigenlijk was ik van zin om te gaan flashen, maar ga er nu toch maar niet te veel meer met lopen klooien
Edit: En zojuist de hele namiddag een backup proberen te maken met pcc, wat niet lukt, meer dan een zwart scherm krijg ik niet. Daarna Met Sony Update Service een reset proberen te doen wat eveneens niet wil lukken. Als ik nu de telefoon wil opstarten krijg ik enkel Sony op het scherm waarna ie zichzelf uitschakelt. Wat nu? Iemand die kan helpen?
Edit2: factory reset met sos is gelukt. Nu heb ik de micro sd kaart verwijderd. Zou dat de boosdoener geweest kunnen zijn? Eigenlijk was ik van zin om te gaan flashen, maar ga er nu toch maar niet te veel meer met lopen klooien
[ Voor 78% gewijzigd door germanaaizer op 05-07-2014 17:15 ]
Don't walk on the grass, smoke it.
Op de Sony Xperia SP Facebook pagina werd een linkje gedeeld naar een aantal theme packs. Waaronder een aantal betaalde (warez) nu heb ik eentje ontdekt die dus standaard zorgt dat Statusbar en notificatiebar volledig transparant worden 
Dit ziet er dan zo uit:

Ook Lockscreen is volledig transparant:

En in Walkman word de transparantie benut door de app:

Alleen Appdrawer ziet er niet uit

Theme: Google Play: XPERIA™ Theme NightCity
Edit: Na de update heb ik een Antutu gedraaid. Score mag er zijn voor deze midrange telefoon
Dit ziet er dan zo uit:

Ook Lockscreen is volledig transparant:

En in Walkman word de transparantie benut door de app:

Alleen Appdrawer ziet er niet uit

Theme: Google Play: XPERIA™ Theme NightCity
Edit: Na de update heb ik een Antutu gedraaid. Score mag er zijn voor deze midrange telefoon

[ Voor 9% gewijzigd door Mrjraider op 05-07-2014 16:47 ]
Draai eens 3DMark ook voor game performance. Extreme en unlimited test. Iedereen mag resultaten posten.
Ik zal eens beginnen.
Extreme: 7034
Unlimited: /
Ik zal eens beginnen.
Extreme: 7034
Unlimited: /
Andere Belg meldt zich. Heb de update vrijdag OTA gekregen en uitgevoerd.germanaaizer schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:40:
En hier nog altijd geen update naar 205Zijn er hier nog belgen die de update nog steeds niet binnen hebben gekregen?
Ben terug een zeer tevreden XSP gebruiker !
Gisteren nog een half uur durende remote desktop sessie over WiFi gehad en de batterij is nog niet eens 5% gezakt. Toetsenbord wordt terug lekker snel ingeladen. Ik vind 'em ook net wat vinniger aanvoelen in het algemeen maar dat kan ook gewoon maar een idee zijn.
Verwijderd
Ik ben de sony sp op oog maar ik heb paar vraagjes:
Ik lees op verschilende site s (coolbleu)
dat het toestel na androit update 4,3 trager is geworden. waar of valdt dat wel mee
8gb intern geheugen na update 4,3 hoeveel gb heb je nu nog (met enkele app s )
De camera waazig heb je daar erg last van?
Ik lees op verschilende site s (coolbleu)
dat het toestel na androit update 4,3 trager is geworden. waar of valdt dat wel mee
8gb intern geheugen na update 4,3 hoeveel gb heb je nu nog (met enkele app s )
De camera waazig heb je daar erg last van?
Traagheid valt reuze mee.. Zeker na de .205 update 
Na alles ingesteld te hebben heb je ongeveer 5.9 GB aan ruimte over voor je apps en dergelijk.
Camera is niet wazig ik vermoed dat de lui gewoon kut omgaan met hun toestel of die lens gewoon bevuilen. Hier letterlijk nog geen vuiltje aan de lens
Na alles ingesteld te hebben heb je ongeveer 5.9 GB aan ruimte over voor je apps en dergelijk.
Camera is niet wazig ik vermoed dat de lui gewoon kut omgaan met hun toestel of die lens gewoon bevuilen. Hier letterlijk nog geen vuiltje aan de lens
Enige probleem wat je kan ervaren is de soms wat ranzige compressie die de software erover wil gooien.

Je ziet hem hier soms wel over zijn nek gaan maar overall valt het wel mee.
Overigens haal je een vergelijkbaar Motorola toestel nu voor 60/70 euro minder. De 4G met 8GB intern geheugen en die is ook uitbreidbaar. Alleen iets tragere CPU al zal het in de praktijk weinig uitmaken.
Ja zei de eigenaar van een Xperia SP

Overigens haal je een vergelijkbaar Motorola toestel nu voor 60/70 euro minder. De 4G met 8GB intern geheugen en die is ook uitbreidbaar. Alleen iets tragere CPU al zal het in de praktijk weinig uitmaken.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb het druk, stil jij
Verwijderd
dus alle update s uitvoeren (pc of ..) rn dan is e niks aan de hand. De 4.4 update komt er ook weer aan dus heb ik d nieuwste sofware.Touchdomex schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:45:
Enige probleem wat je kan ervaren is de soms wat ranzige compressie die de software erover wil gooien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er werd ook een headset mee gelevert of is dat alleen bij speciaale aanbieders? (maar die headset is niet het belangerijkste) bedankt
Verwijderd
*en *erVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:03:
[...]
dus alle update s uitvoeren (pc of ..) rn dan is e niks aan de hand. De 4.4 update komt er ook weer aan dus heb ik d nieuwste sofware.
Er werd ook een headset mee gelevert of is dat alleen bij speciaale aanbieders? (maar die headset is niet het belangerijkste) bedankt
Headsetje wordt meegeleverd maar dat zijn geen in-ear. Gewoon goedkope schijtdopjes.
Voor de rest als je hem voor een nette prijs kan krijgen gewoon doen. Mooi toestel met een aardig scherm(goed resolutie maar de kleuren zijn alleen goed als de helderheid wat hoog is)
Voor de rest als je hem voor een nette prijs kan krijgen gewoon doen. Mooi toestel met een aardig scherm(goed resolutie maar de kleuren zijn alleen goed als de helderheid wat hoog is)
Hoi! Ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Verwachten jullie een update naar 4.4?
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Hoe krijg je eigenlijk de melding weg dat hij de .205 niet kan installeren als je die al via de pc companion hebt uigevoerd, maar de daadwerkelijke gebruiker van de telefoon zich dit niet heeft gerealiseerd en de update heeft gedownload en daarna geprobeerd heeft te installeren via de telefoon?
Elke keer na een reboot het update centre process killen lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.
Elke keer na een reboot het update centre process killen lijkt me nou ook weer niet de bedoeling.
Instellingen > Apps > Alle > Update Center > Wis data > Reboot
Zo zeg, WIFI is weer dramatisch na de laatste update.... Op een 120/6Mbps lijn haal ik nu met speedtest met moeite 6/1Mbps terwijl dit eerder(zelfde hardware) altijd 20+/6Mbps was...
Buiten in de tuin is muziek streamen is ook weer zo goed als niet meer te doen
edit: Naja nu ik dit heb getypt is de verbinding verbroken, en kan ik met geen mogelijkheid wifi meer in of uitschakelen (knoppen doen niets). Een reboot lijkt het wel weer te verhelpen, maar snelheid is nog steeds bagger. Vreemd genoeg had ik van het weekend een soortgelijk iets met de telefoonverbinding, richting duitsland had ik nergens problemen mee, maar bij het terugkomen in Nederland weigerde hij verbinding te maken met het NL netwerk... Vanavond maar even een reinstal uitvoeren (alweer)
Buiten in de tuin is muziek streamen is ook weer zo goed als niet meer te doen
edit: Naja nu ik dit heb getypt is de verbinding verbroken, en kan ik met geen mogelijkheid wifi meer in of uitschakelen (knoppen doen niets). Een reboot lijkt het wel weer te verhelpen, maar snelheid is nog steeds bagger. Vreemd genoeg had ik van het weekend een soortgelijk iets met de telefoonverbinding, richting duitsland had ik nergens problemen mee, maar bij het terugkomen in Nederland weigerde hij verbinding te maken met het NL netwerk... Vanavond maar even een reinstal uitvoeren (alweer)
[ Voor 48% gewijzigd door hellboy123 op 08-07-2014 13:00 ]
Hier van beide zaken geen last. WIFI doet het niet merkbaar slechter dan voorheen.
ik heb wel problemen met wifi. hij kan heel vaak niet verbinden en verbreekt vaak de verbinding.....
Verwijderd
Ja die komt er aan waneer ??Sier schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:42:
Hoi! Ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel. Verwachten jullie een update naar 4.4?
Ik sta eymey bij. Hier met 205 geen merkbaar verschil in WiFi connectiviteit.hellboy123 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:55:
Zo zeg, WIFI is weer dramatisch na de laatste update.... <snip>
Ik heb 205 nu toch al 4 dagen redelijk intensief in gebruik en ben toch wel zeer te spreken over de update. De accu lijkt het langer uit te houden. Ik heb geen last meer gehad van een toetsenbord dat heel lang op zich laat wachten en af-en-aan terug verdwijnt/verschijnt. Geen interface lag noch hickups.
Ik wil niet beweren dat ik met de 205 update een nieuw toestel heb betreffende performatie maar ik durf toch wel zeggen dat het lijkt dat de ervaring terug 4.1.2-achtig aanvoelt. (note: mijn XSP draait full-stock)
Net nog even getest op de SP van vriendinlief:
Fritz!box 7390 in de meterkast, 5 meter afstand zelfde verdieping. Zowel op 5 als 2,4 ghz. vol signaal en ong. 10 mbit/s down, 20 mbit/s up (speedtest.net server Amsterdam).
Wel vreemd dat up sneller is dan down, maar gek genoeg merk ik dat op al m'n Android apparaten
(50/50 verbinding)
Fritz!box 7390 in de meterkast, 5 meter afstand zelfde verdieping. Zowel op 5 als 2,4 ghz. vol signaal en ong. 10 mbit/s down, 20 mbit/s up (speedtest.net server Amsterdam).
Wel vreemd dat up sneller is dan down, maar gek genoeg merk ik dat op al m'n Android apparaten

Wifi is hier met 20mbit/s down en 36mbit/s up. Ook een fors verschil dus.
De accu van de SP lijkt het hier een stuk minder lang vol te houden sinds de update. Zeker op wifi gaat het hard. Vanmorgen om half zeven de telefoon van de lader gehaald en nu nog maar 33% over. Wel gebruik ik whatsapp behoorlijk veel.
De accu van de SP lijkt het hier een stuk minder lang vol te houden sinds de update. Zeker op wifi gaat het hard. Vanmorgen om half zeven de telefoon van de lader gehaald en nu nog maar 33% over. Wel gebruik ik whatsapp behoorlijk veel.
hoe kunnen er zoveel verschillende ervaringen zijn met dit toestel?
stelt iedereen andere eisen aan de telefoon waardoor het zo'n verschil lijkt?
[ Voor 37% gewijzigd door bwienke op 08-07-2014 23:39 ]
Denk dat iedereen andere eisen aan het toestel stelt. Ik game bijvoorbeeld niet op mijn toestel. Helemaal niets. Doe alles op mijn tablet.bwienke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:39:
hoe kunnen er zoveel verschillende ervaringen zijn met dit toestel?
Heb er alleen wat apps op draaien en that's it. Niet eens speciaal veel maar mijn custom dingen zijn vrij hoog.
Hier ook geen speciale eisen. M'n vriendin wil gewoon een stabiel en betrouwbaar apparaat. Verder aardige plaatjes kunnen schieten, beetje facebooken, whatsappen en zo nu en dan tom tom.
Zoals het er nu naar uit ziet voldoet de SP hier aardig aan en dit alles met een accuduur waar ze met haar gebruik de dag wel mee door komt.
Alleen de GPS wilde afgelopen weekend in het begin met geen mogelijkheid op gang komen.... 5 minuten wachten en steeds geen GPS fix. Na een reboot was dit verholpen.
Zoals het er nu naar uit ziet voldoet de SP hier aardig aan en dit alles met een accuduur waar ze met haar gebruik de dag wel mee door komt.
Alleen de GPS wilde afgelopen weekend in het begin met geen mogelijkheid op gang komen.... 5 minuten wachten en steeds geen GPS fix. Na een reboot was dit verholpen.
Verwijderd
Iemand last van battery drain in de nieuwe 205 firmware? Android besturingssysteem staat bovenaan bij verbruik (36%). Iemand hier een oplossing voor?
Is met een paar weken weg.
Had ik in het begin ook, nu stukken lager.
Had ik in het begin ook, nu stukken lager.
Is na enkele dagen weg.
Ik heb overigens nog steeds last van die stomme RAM bug
Ik heb overigens nog steeds last van die stomme RAM bug
Help!
Ik kwam bij dit artikel terecht omdat mijn vrouw haar Xperia SP heeft geüpgrade van 4.1.3 naar 4.3 en het toestel nu dramatisch slecht functioneert. Na het lezen van (een groot deel) van deze thread dacht ik het probleem op te lossen door te upgraden naar die 12.1.A.1.205 versie… maar daar zit ie al op…
Maw, ze heeft direct van haar oude 4.1.3 versie geüpgrade naar de 205. Maar de klachten lijken op de klachten zoals jullie die omschrijven bij eerdere versies. Iemand een tip/idee?
Ik kwam bij dit artikel terecht omdat mijn vrouw haar Xperia SP heeft geüpgrade van 4.1.3 naar 4.3 en het toestel nu dramatisch slecht functioneert. Na het lezen van (een groot deel) van deze thread dacht ik het probleem op te lossen door te upgraden naar die 12.1.A.1.205 versie… maar daar zit ie al op…
Maw, ze heeft direct van haar oude 4.1.3 versie geüpgrade naar de 205. Maar de klachten lijken op de klachten zoals jullie die omschrijven bij eerdere versies. Iemand een tip/idee?
Begin eens met een Factory reset
. Of zelfs een "repair" (gewoon aan PC Companion hangen, die zal zeggen dat hij up to date is. Dan op die melding drukken en dan krijg je een aantal opties, waaronder ook repareren en resetten)
Thanks gents! Ga ik vanavond proberen, zit nu op m'n werk. Ik heb nog geen ervaring met de PC Companion maar kun je er makkelijk een backup mee maken zodat haar foto's en andere bestanden bewaard blijven?
Verwijderd
Waarom is ee eigelijk zo veeel mis met de update naar 4.3. Is (zijn) die problemen weer weg na de 4.4 update ? Off zie ik dat verkeerd
Dat kan, maar kan ook niet... Dat weet je niet nu...Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:04:
Waarom is ee eigelijk zo veeel mis met de update naar 4.3. Is (zijn) die problemen weer weg na de 4.4 update ? Off zie ik dat verkeerd
Foto's en dergelijke gaat wel jaMikey74 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:14:
Thanks gents! Ga ik vanavond proberen, zit nu op m'n werk. Ik heb nog geen ervaring met de PC Companion maar kun je er makkelijk een backup mee maken zodat haar foto's en andere bestanden bewaard blijven?
Maarehm.... "de 4.4 update". Is daar al meer (bewezen) over bekend dan? Er is een best grote online petitie en een hardnekkige geruchtenmachine. Maar Sony heeft het volgens mij nog steeds niet bevestigd.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:04:
Verwijderd
http://androidworld.nl/ni...-hint-op-meer-toestellen/
eymey schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:03:
[...]
Maarehm.... "de 4.4 update". Is daar al meer (bewezen) over bekend dan? Er is een best grote online petitie en een hardnekkige geruchtenmachine. Maar Sony heeft het volgens mij nog steeds niet bevestigd.
Zal eens tijd worden dat ze dat weghalen en gewoon Future version neerzetten.. De XSP kan dit makkelijk aan