_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik moet eventjes kijken hoe ik mijn dingen weer aanpas om de img te flashen voor de bootloadermrjraider schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:11:
Mijn OTA weigert dienst. Krijg bij werkelijk alles een error dus dan maar via PC companion...
[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 19-06-2014 17:16 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Vermoedelijk de switch van een USB 3.0 poort naar een USB 2.0 poort fixed it
Klopt daarmee is echt absurd veel regelbaar
Oeh ja ik pas ook vaak de kleurtjes aan. Installeer eerst alle backups en daarna ga ik nog wel spelenmrjraider schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:50:
Heb nu de statusbar en navigatiebar 100% transparant gemaakt...Nu beetje klooien met andere instellingen
Mijn filesystem lijkt ook goed te gaan voor de verandering
Maybe als de custom wereld weer roms uitbrengt dat ik dan weer terug ga naar stock vanwege FM

Best een schande. Hier is custom rom een no go. Ondanks enthousiasme hier en op andere fora heb je er in mijn ervaring toch altijd meer gezeur en onderhoud mee dan een fatsoenlijke stock (ok .201 niet mee gerekend). Mn vriendin had juist een nieuwe pbone gehaald om daar van af te zijn
Had ze net zo goed bij dr ace 2 kunnen blijven
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 21-06-2014 10:11 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
tja, Generic NL is nog niet alles mee gezegd. En denk toch dat stock de beste remedie is, hoewel 't iets langer duurt met firm updateseymey schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:09:
Hier gisteren even via een telekom hotspot en laptop gecontroleerd. Generic NL nog steeds niet![]()
Best een schande. Hier is custom rom een no go. Ondanks enthousiasme hier en op andere fora heb je er in mijn ervaring toch altijd meer gezeur en onderhoud mee dan een fatsoenlijke stock (ok .201 niet mee gerekend). Mn vriendin had juist een nieuwe pbone gehaald om daar van af te zijn
Had ze net zo goed bij dr ace 2 kunnen blijven
Heb hem nu inmiddels een week en zoals eerder gezegd, geen merkbaar verschil voor mij maar ja, ik had al een toestel dat voor mij geen noemenswaardige problemen had. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe die vreemde foutmelding met "Apparaten is gestopt" niet meer gezien heb.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Ben nu op een hotspot de Generic DE .ftf aan het downloaden (Nordic kan ik zo snel niet vinden). En dan nog maar ff overwegen of we hem ook installeren.
@Touchdomex: Dat van iphone en al helemaal Windows phone, daar ga ik maar ff niet op in
Normaal heb ik met Sony apparaten ook geen gezeur......Behalve dan met de SP blunder
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 21-06-2014 15:39 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Halve huis staat hier vol met Sony en ik heb er ook nooit gezeur mee maar op een of andere manier toestellen blijft een gevoelig punt. Op Android gebied doet alleen Google zelf het beter met zijn toestellen en dat houdt binnenkort op \o/eymey schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:37:
@Touchdomex: Dat van iphone en al helemaal Windows phone, daar ga ik maar ff niet op in
Normaal heb ik met Sony apparaten ook geen gezeur......Behalve dan met de SP blunder
Als ze overigens nu de ram serieus hebben gefixed heb je een perfect toestel met een matig scherm
Volgende telefoon wordt goed kijken want wat ik wil bestaat straks toch niet meer
Z1 Compact heeft inderdaad een prachtig scherm. Moto G ook trouwens, zag er vandaag weer eentje en voor de prijs een erg fijn scherm.eymey schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:25:
Mja. Het scherm van de sp is qua kijkhoeken niet briljant maar qua kleur-echtheid en rust aan de ogen prefereer ik het ver boven een amoled scherm, zeker die van Samsung.Scherm van mijn z1 compact is overigens perfect.
Euhm ja er zijn verschillende Cyanogenmod ROMs voor Locked Bootloader. Deze werken middels een Kerne Hijack ofzo....
En ik zit met een vraagje:
Als ik een video opneem en deze vervolgens terugluister dan klinkt het alsof er constant tegen geblazen word (video komt morgen denk ik nog)... Hebben meer mensen dit?
Bijna alle smartphone heeft daar last vanmrjraider schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:57:
Een hele late bericht nog haha.
Euhm ja er zijn verschillende Cyanogenmod ROMs voor Locked Bootloader. Deze werken middels een Kerne Hijack ofzo....
En ik zit met een vraagje:
Als ik een video opneem en deze vervolgens terugluister dan klinkt het alsof er constant tegen geblazen word (video komt morgen denk ik nog)... Hebben meer mensen dit?

Enorme verbetering tegenover mijn vorige rom

Morgen tijd om het uit te proberen met 3G
[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 22-06-2014 15:40 ]
Ik moet kijken of ik wel wil verlengen omdat mijn aanbieding nu zo voordelig ismrjraider schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:49:
Ben benieuwd welke toestellen de komende twee jaar worden geintroduceerdAl heb ik me toestel net een half jaar ik kijk nu al uit naar de maand dat ik verlengen mag
Gisteren op DreamFields was het al een drama, van 48% binnen enkele minuten naar 39% en nu ook ding ligt vrijwel de hele dag op tafel en is binnen 7 uur; 53% lading kwijt.
Als ik kijk bij energie beheer dan kruipt Android Besturingssysteem naar boven (onder scherm) en als ik kijk bij onder andere WakeLock Detector dan kom ik niks raars tegen dat als Android Besturingssysteem me telefoon al meer dan een uur wakker houd..... Dus dit is een beetje raar en vervelend...
Ik wil echter weer een generic NL versie op mijn SP hebben, na een crash heb ik een UK versie moeten installeren omdat er nergens een NL versie te vinden is.
Iemand enig idee hoe ik weer terug kan naar NL, of waar ik een NL versie kan vinden?
Ik wacht ook op de Generic NL build. Ik verlies geregeld verbinding op CE1 en ik vermoed dat mijn drain daar aan te wijten valt:...
Netwerk maakt trouwens echt veel uit. Sinds ze (in NL dan) bij HI zit met 4g in de 800 mhz. band is de accuduur veel beter dan toen het ding steeds 3g wilde. En een zelfde verbetering had ik ook al gemerkt toen ik van vodafone naar hi was gegaan met nog geen 4g bij Vodafone
Helemaal niet dit is Customised NL = Generic NL er is geen Generic Build beschikbaar (tenminste ik heb deze nog nooit kunnen vinden)R2 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:05:
Dat is dus een custom NL rom, dan wacht ik wel op een echte genetic NL
Niets maar baseband (al is deze dacht ik overal gelijk) kan wel een rol spelenVlassie1980 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:16:
Wat is het nadeel van een UK of DE versie? Je kan toch gewoon de taal wijzigen
Wat is je customatization code dan?
Media Server is direct na een update veel voorkomende slurper. Hij moet opnieuw indexeren.
Zaken als bv. Voor Nederland specifieke cell broadcast app (nl alert). Of de radio baseband. Volgens mij is dit laatste vaak ook een oorzaak van lange acceptatie procedure door Nederlandse providers bij een update. Providers zijn als de dood voor een slechte user experience, vooral als dit door specifieke (populaire) toestellen lijkt te gebeuren of toestellen die zij zelf geleverd hebben. Ook voor unbranded toestellen kan die geldenVlassie1980 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:16:
Wat is het nadeel van een UK of DE versie? Je kan toch gewoon de taal wijzigen
Ik ga ervan uit dat ik generic NL heb aangezien ik niks veranderd heb aan mijn build.prop . Ik heb geen simlock. De update kreeg ik vorige week dinsdag ota.eymey schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:46:
Vraag ik me ook af @bwienke. Hoe weet je zeker dat je generic nl hebt? Volgens mijn info is .205 er namelijk nog helemaal niet.
Ok, ik zal hem eens proberen dan, heb nu toch een nandroid backupmrjraider schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Helemaal niet dit is Customised NL = Generic NL er is geen Generic Build beschikbaar (tenminste ik heb deze nog nooit kunnen vinden)
Dat zijn allemaal geen redenen om aan te nemen dat je generic nl hebt. Build prop heeft de waarde waar jij je telefoon mee kreeg en een provider customized versie houdt geen simlock te hebben. Verder zijn er genoeg Nederlandse webwinkels die het toestel goedkoop uit een ander land importeren ipv via de officiële importeur. .205 is er nog niet eens via companion of sus, laat staan ota of vorige weekbwienke schreef op maandag 23 juni 2014 @ 02:34:
[...]
Ik ga ervan uit dat ik generic NL heb aangezien ik niks veranderd heb aan mijn build.prop . Ik heb geen simlock. De update kreeg ik vorige week dinsdag ota.
mrjraider in "[Sony Xperia SP] Ervaringen en Discussie" om te kijken welke cust je hebt. Een paar posts daaronder staat een post van mij met daarin het nummer voor NL .
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-06-2014 09:25 ]
[ Voor 17% gewijzigd door bwienke op 23-06-2014 09:58 ]

Als ik een consument zou zijn zonder enige kennis van zaken en zonder dit forum, dan had ik het merk Sony inmiddels niet meer vertrouwd (en als ik het goed heb ziet Sony dat ook al in cijfers).
Bv. Ook de tv's. Ik kom qua beeld altijd bij Sony uit (bij de beeldbuis en ook bij platte) maar de software....

Inderdaad. Kijkend naar de gsm van mijn vrouw hadden we echt gaan kijken voor een ander als ik niet via hier had gevonden dat er een patch aan zit te komen die eigenlijk alle onhebbelijkheden van het toestel op zal lossen.eymey schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:45:
Same here.
Als ik een consument zou zijn zonder enige kennis van zaken en zonder dit forum, dan had ik het merk Sony inmiddels niet meer vertrouwd (en als ik het goed heb ziet Sony dat ook al in cijfers).
Bv. Ook de tv's. Ik kom qua beeld altijd bij Sony uit (bij de beeldbuis en ook bij platte) maar de software....
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ben ik niet mee eens, sinds Sony Sonic Foundry heeft overgenomen zijn ze zelfs in software vele malen beter geworden
Ik verlies elke paar tellen verbinding met Vodafone waarna me telefoon hard moet werken om weer verbinding te krijgen. Toestel word dan ook erg warm en gaat dan zeer snel door de lading heen.
Maar weer even terug naar .201
Hier op .201 vandaag anderhalf uur op batterij met tomtom gereden, 2,5 uur schermtijd en na 12 uur nog 18 procent batterij over. Grappige is trouwens dat tomtom volgens de batterij stats het systeem maar 20 minuten wakker heeft gehouden
[ Voor 72% gewijzigd door eymey op 24-06-2014 20:15 ]
Mijn toestel word de laatste tijd warm en dan met name op plekken waar geen of slechte dekking is.
Kan me er wel wat bij voorstellen. Bijna alles met een modem (zender en ontvanger) erin kan best warm worden bij hoger vermogen
Ik heb het ook bij het gebruik van Flitsmeister en het verbruik is navenant.eymey schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:44:
Hij wordt hier heel warm bij gebruik van tom tom. Maar dat kan hier in DE ook samen vallen met slechte dekking.
Kan me er wel wat bij voorstellen. Bijna alles met een modem (zender en ontvanger) erin kan best warm worden bij hoger vermogen
Vervolgens een melding dat er een update beschikbaar is. Foon aan de PC Companion gehangen, en nu weer zo traag als bagger na de update
Sony toch... test je meuk voor je het uitbrengt. Vanavond weer die UK Orange rom erop plempen en dan lekker op 4.1 blijven hangen tot er een fatsoenlijke fix is
Edit: Sim kaart en geheugenkaart overgezet uit de HTC 500 die ik te leen heb. Opstarten.... eerste melding:
Kindle Reader is gestopt, dat is blijkbaar een standaard app die in de ROM zat die ik erop had gezet
De wizard is weer traag... Even om te testen mezelf bellen... Kan niet opnemen omdat het scherm niet een groene opneem knop weergeeft. Collega's die roepen "Neem je telefoon eens op!"
Vanavond de 4.1.2 erop plempen en dan ben ik er even klaar mee.
[ Voor 37% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-06-2014 15:40 ]
Ik heb nu de grootste lol op XDA
Weet iemand welke 4.1.2 ROM het wel doet op T-Mobile?
Deze heb ik zojuist geïnstalleerd en daarmee heb ik wel weer 3G maar uiteraard weer baggertraag. En nu bij het importeren van de SIM contacten een reboot... Tsjonge jonge wat een gezeik allemaalmrjraider schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:25:
Ik heb een .201 build gedeeld hier: http://forum.xda-develope...p?p=51829406&postcount=77
Ik wacht ook op de Generic NL build. Ik verlies geregeld verbinding op CE1 en ik vermoed dat mijn drain daar aan te wijten valt:...
Niet normaal meer..... Laat ze bij Sony de hik krijgen. Testen moeten ze!!!
Als de generic laatste update beschikbaar is, kan ik dat dan ook met deze rom zien?
Kom op sony
Het is een mega probleem die slowdown en ze gooien echt hun eigen ruiten in door geen update uit te brengen. Mijn vertrouwen in Sony telefoons is hiermee tot het nulpunt gezakt. Mijn Xperia Ray was ook baggertraag na een update en er is nooit een oplossing voor gekomen.
Er werd eerder in dit topic al gezegd dat je voor stabiliteit beter voor een iPhone kunt gaan, ik vind een iPhone eigenlijk veel te duur maar het is wel zo dat je er normaal gesproken vrij weinig gezeik mee hebt en dat hij het gewoon altijd doet. Bij een Android update is het altijd maar afwachten wat ze nou weer verkracht hebben.
En @mizgala: ik snap je opmerking maar deze is natuurlijk wel beetje flauw: ik hoef niet direct en binnen een week het nieuwste van het nieuwe, anders hadden we idd wel een nexus gekocht. Maar ALS Sony een update uitbrengt en daarmee de mist in gaat, zoals met 4.3 tot nu toe, dan mag je toch verwachten dat men er werk maakt de misser te corrigeren. Het is ook niet dat Sony uit hun zelf een rollback aanbiedt of zo
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 27-06-2014 13:18 ]
Ja daar was ik weer. Vorige keer heb ik zitten klagen over de beloofde 4.3 update voor de C5303 en varianten. En nu wacht ik met zo'n beetje de rest van de nederlanders die custom code 1272-4902 R1B hebben op de 12.1.0.A.205 update. Ding is volgens de supportpagina 10-06-2014 vrijgegeven en inmiddels 17 dagen verder nog niks, geen OTA en geen PC Companion of Sony Update Center. Mensen met een branded Vodafone toestel hebben de update wél ontvangen. Nu snap ik dat een update gefaseerd loopt en lang niet alle mensen de update krijgen maar dit slaat wel alles. Via Tweakers.net werd er navraag gedaan en hier is nog niet op gereageerd.. Beetje jammer weer...
Is dit een bug van 205?, of heeft er iemand tips om dit op te lossen?
Ingehaakt op (ik denk) jouw post op FBmrjraider schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:10:
Heb onderstaande gepost:
Ja daar was ik weer. Vorige keer heb ik zitten klagen over de beloofde 4.3 update voor de C5303 en varianten. En nu wacht ik met zo'n beetje de rest van de nederlanders die custom code 1272-4902 R1B hebben op de 12.1.0.A.205 update. Ding is volgens de supportpagina 10-06-2014 vrijgegeven en inmiddels 17 dagen verder nog niks, geen OTA en geen PC Companion of Sony Update Center. Mensen met een branded Vodafone toestel hebben de update wél ontvangen. Nu snap ik dat een update gefaseerd loopt en lang niet alle mensen de update krijgen maar dit slaat wel alles. Via Tweakers.net werd er navraag gedaan en hier is nog niet op gereageerd.. Beetje jammer weer...
Wel jammer dat noch Ambroos, noch Ruben het voor elkaar krijgen om informatie uit Sony los te peuteren.
Weekendje in het bos vind die niet tof.
Fuck garantie. De rest van mijn telefoon is ook bijzonder gehavend

Maar goed, ook van een 'normaal' toestel vind ik wel dat het enigszins ergens tegen zou moeten kunnen.
Elke keer als RAM te laag word gaan me ledjes lichtblauw knipperen... Echt heeel raar.. :\
Waar blijft toch die update....
Nog een leuke: Na reboot van 58 naar 29 procent lading gezakt
[ Voor 45% gewijzigd door Mrjraider op 01-07-2014 21:58 ]
Maar ik deel de frustratie van harte: Waar blijft toch die update!
Ondertussen is Sony wel vrolijk bezig om Android 4.4.4 naar de Z1 en de Z1 compact uit te rollen (die laatste ironisch genoeg ook nog steeds niet in NL). Terwijl die toestellen nu ook al prima functioneren verder (hoewel ik op mijn Z1c natuurlijk wel graag 4.4.4 zie, na even de ervaringen van anderen te hebben afgewacht
QFTmrjraider schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:56:
Ik word er helemaal gek van
Waar blijft toch die update....
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Mensen kunnen die eigenlijk in 2 contexten gebruiken:
http://netforbeginners.about.com/od/q/f/What-Is-QFT.htm
[ Voor 75% gewijzigd door eymey op 02-07-2014 10:45 ]
Haha mijne heeft ook zo iets met whatsapp. Soms gaat de LED balk dan in de nachtstand en dus één keer in de 10 seconden knipperen en soms in de dagstand en dus 1 keer per 2 seconden knipperen. Soms knippert ie ook gewoon niet. Echt geen touw aan vast te knopen.mrjraider schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:37:
Mijn telefoon heeft een nieuwe feature ontwikkeld:
Elke keer als RAM te laag word gaan me ledjes lichtblauw knipperen... Echt heeel raar.. :\
Wel moet ik zeggen dat het gebruiksgemak van m'n SP is verbeterd sinds het gebruik van de app Clean Master. Die ruimt je RAM geheugen ook op en dat is echt goed merkbaar.
Oh ja weet ik veeleymey schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:41:
Quoted For Truth
Mensen kunnen die eigenlijk in 2 contexten gebruiken:
http://netforbeginners.about.com/od/q/f/What-Is-QFT.htm
Ik zal de volgende keer gewoon +1 zetten
Dat effect valt ook te behalen door in de developer options het aantal background processes te beperken tot vier of zo. Daarvoor heb je dus geen extra app nodig.Insert12 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:04:
Wel moet ik zeggen dat het gebruiksgemak van m'n SP is verbeterd sinds het gebruik van de app Clean Master. Die ruimt je RAM geheugen ook op en dat is echt goed merkbaar.