Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mijn Z heeft ook weer last van de drain en is net uitgegaan. Toen heb ik hem aan de oplader gelegd en toen weer aangezet. Sindsdien staat de Z in een veilige modus waar ik niet uit kan komen. Alle apps die ik gedownload had (dus ook bijvoorbeeld WhatsApp) zijn ook ineens verdwenen :{

Wat is dit nu weer :')

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:34:
Oke mijn Z heeft ook weer last van de drain en is net uitgegaan. Toen heb ik hem aan de oplader gelegd en toen weer aangezet. Sindsdien staat de Z in een veilige modus waar ik niet uit kan komen. Alle apps die ik gedownload had (dus ook bijvoorbeeld WhatsApp) zijn ook ineens verdwenen :{

Wat is dit nu weer :')
Je apps zijn verdwenen omdat ie in Veilige Modus staat. Even je telefoon uitzetten en weer opstarten en dan zou ie in normale modus moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:34:
[...]

Je apps zijn verdwenen omdat ie in Veilige Modus staat. Even je telefoon uitzetten en weer opstarten en dan zou ie in normale modus moeten komen.
Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar ik kom maar niet uit die veilige modus.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:12
Iemand ook al enig idee wat de status is voor wat betreft de batterydrain.

Ik begin nu toch enigszins geïrriteerd te raken dat ik met een gehandicapt toestel rondloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Ik raak inmiddels ook geirriteerd dat de telefoon zoveel lag heeft. Met name wanneer het toetsenbord tevoorschijn moet komen en het lijkt alsof ik 2x zo snel typ dan de telefoon aan kan. Hoop dat dit met een update verholpen wordt. Ik ben erg gesteld op Sony als merk maar dit is toch echt een minpunt na de telefoon anderhalf jaar zonder probleem gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Ik word helemaal para van het batterij-probleem van mijn Z. Mijn telefoon valt zelfs uit als ik heb hem gebruik terwijl hij aan de stroom ligt. Constant gloeiend heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even een kleine toevoeging na een jaar en 5 maanden gebruik van de XZ. In mei brak mijn scherm, na 6 weken bellen en mailen met Dynafix en Sony heb ik uiteindelijk een vervangend exemplaar gekregen.
Echter deed de externe speaker niet altijd zijn werk en soms moest de telefoon een tik krijgen om weer geluid te maken. Ik was het helemaal zat met de klantenservice en heb met behulp van een aantal youtube filmpjes heb ik toch geprobeerd zelf de XZ te opereren.
Na de achterkant verwarmd te hebben kwam het backpanel vrij gemakkelijk los. Op de lijmrand zaten allerlei stofresten (op de lijmrand, niet er buiten of er binnenin, maar in de lijm dus) wat erop wees dat deze XZ niet nieuw is. Ik keek een keer onderop: 13W50, net voor kerst 2013 geproduceerd dus, maargoed. Een oudere XZ hoeft niet persé slecht te zijn.
Wat wel slecht was: er lagen 2 schroefjes los in de telefoon! Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken, omdat op dat moment de XZ mijn enige fototoestel was en met zijn ingewanden open lag ;) De batterij kwam erg slecht los, maar dat maakt niet uit, alleen maar goed.
Toen heb ik de speakermodule met de trilmotor ook los kunnen maken. De speaker zelf was aangetast van vocht. Allemaal witte aanslagplekjes erop. De speaker heb ik losgehad, de pootjes wat meer naar buiten gebogen en weer teruggezet.
Omdat de lijmrand vol zat met stof en vuil, heb ik deze voorzichtig weggehaald en heb de backpanel uiteindelijk met een paar puntjes lijm vastgezet. Hij is niet meer waterdicht, maargoed, hij werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Rish schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:36:
Ik raak inmiddels ook geirriteerd dat de telefoon zoveel lag heeft. Met name wanneer het toetsenbord tevoorschijn moet komen en het lijkt alsof ik 2x zo snel typ dan de telefoon aan kan. Hoop dat dit met een update verholpen wordt. Ik ben erg gesteld op Sony als merk maar dit is toch echt een minpunt na de telefoon anderhalf jaar zonder probleem gebruikt te hebben.
Misschien even een factory reset uitvoeren. Daarna loopt hij weer een stuk sneller. Op een gegeven moment loopt zo'n toestel toch vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Vandaag contact gehad met Xperia Care: er zat zoveel stof voor de camera lens dat foto's maken niet meer fatsoenlijk kon. Daarnaast ook kraak in speaker (earpiece) en rubber van USB klepje dat kapot was.
Sinds mei 2013 in gebruik.

Ik breng hem morgen naar de Phone House (advies Sony) die hem ter reparatie opstuurt. Ben benieuwd...
Tot die tijd maar even de oude Galaxy S2 van mijn vrouw... :S

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Houdt vooral Teleplan in de gaten, in combinatie met xperia care gaat het volgens mij wel goed ( al moet ik mijn toestel nog terug krijgen)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Humma Kavula schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 01:29:
Houdt vooral Teleplan in de gaten, in combinatie met xperia care gaat het volgens mij wel goed ( al moet ik mijn toestel nog terug krijgen)
Bij de Phone House accepteerden ze moeizaam, toen bleek dat hij niet in systeem Dynafix kon worden gezet.
Daarna nog eens bij Telfort gekeken, bleek dat ik Toestellease heb; morgen wordt hij hier opgehaald met vervangend toestel.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niks om eventueel kort de drain tegen te houden hé? Ging een paar dagen goed maar ondertussen is het weer drama. Binnenkort op vakantie dus dat mijn telefoon het langer dan een paar uur kan volhouden en niet 24 uur per dag in de lader moet zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:23:
Nog steeds niks om eventueel kort de drain tegen te houden hé? Ging een paar dagen goed maar ondertussen is het weer drama. Binnenkort op vakantie dus dat mijn telefoon het langer dan een paar uur kan volhouden en niet 24 uur per dag in de lader moet zou handig zijn.
Helaas niet, heb zelf van alles geprobeerd, maar enige dat werkt is location services uitzetten. Dit wil ik eigenlijk niet maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Het probleem ligt overigens wel aan Sony. Ze hebben een nieuw sensorframework gebruikt in 4.4.x en die is b0rked waardoor er een excessieve battery drain ontstaat. Het einde lijkt echter niet echt in zicht, maar ik hoop wel dat de devs van Sony het kunnen oplossen, in ieder geval is het een onafhankelijke developer wel al gelukt.

Het enige wat nog steeds helpt is de locatiebepaling op Alleen apparaat (GPS) te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
Waarschijnlijk vooral locatieafhankelijk, maar bij mij is de battery drain behoorlijk afgenomen nadat ik 3G op mijn toestel heb uitgeschakeld. Voorheen vloog op mijn werk constant mijn accu snel leeg zonder de telefoon te gebruiken en ging hij in het weekend thuis langer mee terwijl ik hem dan veel meer gebruikte.

Netwerk is bij mij Hollands Nieuwe. Gebrek aan 3G mis ik niet echt, meestal is er toch wifi voorhanden en op 2G komen mail en push berichten ook binnen. Als ik even sneller internet buiten de deur heb zet ik kort 3G weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
GH45T schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:09:
Waarschijnlijk vooral locatieafhankelijk, maar bij mij is de battery drain behoorlijk afgenomen nadat ik 3G op mijn toestel heb uitgeschakeld. Voorheen vloog op mijn werk constant mijn accu snel leeg zonder de telefoon te gebruiken en ging hij in het weekend thuis langer mee terwijl ik hem dan veel meer gebruikte.

Netwerk is bij mij Hollands Nieuwe. Gebrek aan 3G mis ik niet echt, meestal is er toch wifi voorhanden en op 2G komen mail en push berichten ook binnen. Als ik even sneller internet buiten de deur heb zet ik kort 3G weer aan.
Nee. Het ligt niet aan 2G, 3G of wat dan ook. Het is ook niet locatiegebonden of providergebonden of iets dergelijks. Het ligt echt simpelweg echt aan het sensor framework van Sony op de Xperia Z in combinatie met Google Play Services locatieservices.

Dat jouw toestel op jouw werk minder lang meegaat kan ergens anders aanliggen, namelijk de netwerksterkte. Als deze zwakker is, zal de telefoon meer moeite moeten doen om signaal te houden en krijg je dus een hoger uitzend- en ontvangvermogen; dus hoger stroomverbruik. Echter is dat compleet losstaand van de hierboven genoemde battery drain op de locatieservices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Dat begrijp ik ook wel, daarom gaf ik ook aan dat het waarschijnlijk in mijn geval locatiegebonden was. Misschien toch handig om voor mensen die problemen hebben met snel leeglopende accu's eens te proberen. Baat het niet dan is 3G zo weer ingeschakeld. Ik begrijp ook wel dat er een probleem zit in het sensorframework..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Heb allerlei dingen met m'n telefoon gedaan, wilde een camera zip flashen. Nu heb ik via CWM een backup van vanochtend teruggezet. Alleen nu heb ik geen 3G/netwerk en kan ik de apninstellingen niet opslaan. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:11
Cyleo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:47:
[...]

Misschien even een factory reset uitvoeren. Daarna loopt hij weer een stuk sneller. Op een gegeven moment loopt zo'n toestel toch vol.
Ah, bedankt! Het werkt. Alleen nu last van enorme battery drain 8)7 Nu dat (zo goed mogelijk) proberen op te lossen :(

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 21:17
Ik heb sinds maandag ook last van het battery drain probleem.
Hij kan nu amper een werkdag mee. Locatie bepaling heb ik al uitgezet.
Google play service heb ik ook uitgezet maar het helpt allemaal niet.
Gister 100% opgeladen, zet de telefoon uit voordat ik naar bed ga. Sta ik vanmorgen op, zet hem aan, is de telefoon nog maar 64% terwijl hij 8 uur heeft uitgestaan. Dit is echt niet te doen, hoop dat hier snel een oplossing voorkomt.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Heb je je telefoon gereboot na het uitzetten van de locatie bepaling?

Meer mensen hier trouwens last dat Swype onwerkbaar is sinds een paar weken? Xperia-toetsenbord werkt gewoon soepel, Swype loopt steeds vast, was eerst alleen maar traag

• alex3305
Fotogravinnetje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:48:
Dat is inderdaad wel cruciaal :).
Meer mensen hier trouwens last dat Swype onwerkbaar is sinds een paar weken? Xperia-toetsenbord werkt gewoon soepel, Swype loopt steeds vast, was eerst alleen maar traag
Met betrekking tot aangepaste toetsenborden hoor ik veel verschillende verhalen. Bij mij werkt SwiftKey bijvoorbeeld ontzettend traag, maar het Google toetsenbord (ook met swipe functionaliteit) ontzettend snel. Echter bij mijn vriendin (ook met Xperia Z) werkt SwiftKey wel ontzettend snel...

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 21:17
Fotogravinnetje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:48:
Ja heb de telefoon helemaal uitgezet en weer aan gezet. Ik zet de telefoon sowieso uit als ik naar bed ga.
Ik vraag me eigenlijk af wat de telefoon nog doet als hij uitstaat omdat hij van 100% naar 64% is gegaan terwijl hij 8 uur uit stond.

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 21:05
Bij mij (Z Ultra, non-GPE):
* Laatste versie Play Services
* Locatie -> Modus -> Alleen apparaat
* Locatie -> Google locatie-instellingen -> Uit voor dit apparaat en Uit
Reboot
Gevolg: Play Services staat zelfs helemaal niet meer in de lijst van energieverbruikende apps. :)

Probeer ook eens naar Apps -> Actief te gaan en enkele onderdelen van Google Play Services uit te zetten.
alex3305 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

De beste rom (imho) momenteel voor de Xperia Z is toch wel de AOSP rom van pabx. Die is helaas wel van XDA afgestapt, maar zijn roms zijn erg stabiel en hij lost erg snel bugs op.
Hmm, werkt dit ook voor varianten of enkel voor de gewone Z?

[ Voor 35% gewijzigd door Enai op 21-08-2014 12:53 ]

• Cyleo
Rish schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

Ah, bedankt! Het werkt. Alleen nu last van enorme battery drain 8)7 Nu dat (zo goed mogelijk) proberen op te lossen :(
Google Now, Location History en Location Reporting uitzetten helpt hier. Verder standaard instellingen. Factory reset gaat dat niet oplossen, dat heb ik al 3x geprobeerd :9

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Zoals velen hier ook al sinds de 4.4.2 update beroerde battery life, echt niet normaal gewoon.

@AmbroosV, mocht je dit lezen.
Heb jij een eta wanneer dit issue verholpen gaat worden of dat er iets bekend is over een 4.4.4 update voor de Xperia Z? Want de onderstaande Xperia's hebben al 4.4.4

Xperia Z Ultra sinds 2014-06-27
Xperia Z1 Compact sinds 2014-06-26
Xperia Z1 sinds 2014-06-27

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 15:01

S2K

Ik ben dus niet de enige, ik heb prive een Xperia Z waarmee ik nog maar 4 a 5 uur kan werken en dan eigenlijk nauwelijks gebruik (beetje whatsapp). Heb permanent een powerbank bij me. Daarnaast gebruik ik een zakelijke Galaxy S4 en die gaat makkelijk 12 uur mee bij zeer stevig gebruik. Ik weet wel dat dit mijn laatste Sony zal zijn, prive straks bij verlenging gewoon weer terug naar Samsung. Heeft Sony dan niet in de gaten dat dit hun merk aantast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneseb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik vind die battery drain ook super kut, maar leest niemand de posts die hier geplaatst worden ofzo?

Het is nu toch wel duidelijk dat als de locatie modus op "alleen apparaat" staat dat je geen last hebt van de drain?

Heb je voor een app perse nauwkeurige plaatsbepaling nodig dan wijzig je dat en zet je 'm daarna weer terug. Het is effe een handeling extra, maar altijd beter dan een lege telefoon dunkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
ehm... alleen apparaat is puur gps, dus nauwkeurig. Alleen minder snel dan gecombineerd met netwerklokatie en kost over het algemeen (behalve bij ons) meer batterij. En Pebble heeft in al z'n wijsheid besloten dat mensen voor Pebble-apps alleen netwerklokatie nodig hebben, dus kan ik kiezen tussen of enorme drain, of geen lokatie-apps (zoals buienalarm) kunnen gebruiken op mijn Pebble :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik weet wel dat het voor mij m'n eerste en laatste Sony is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Voor mij ook de laatste Sony.

Kleine tip. Laatst even in mijn map met verwijderde emails gekeken, daar stonden er ongeveer 1200 in. Na verwijderen gaat het allemaal weer ietsjes vlugger geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:12
Waar is Sony nou mee bezig?
Ik zag het wel zitten, de overstap naar deze telefoon (ik had in het verleden al aantal Sony telefoons gehad die altijd goed bevielen) maar dit gaat ze klanten kosten, ik neem niet snel weer een Sony (en het gaat al zo lekker met ze).
Door dit probleem ben ik nog niet over naar 4.4.2, maar die notificatie voor systeemupdate is wel irritant.
Schandalig dat het nog niet opgelost is, dit is toch geen hardware probleem?!

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 25-08-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
Mutatie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:18:
Waar is Sony nou mee bezig?
Ik zag het wel zitten, de overstap naar deze telefoon (ik had in het verleden al aantal Sony telefoons gehad die altijd goed bevielen) maar dit gaat ze klanten kosten, ik neem niet snel weer een Sony (en het gaat al zo lekker met ze).
Door dit probleem ben ik nog niet over naar 4.4.2, maar die notificatie voor systeemupdate is wel irritant.
Schandalig dat het nog niet opgelost is, dit is toch geen hardware probleem?!
Notificatie ingedrukt houden, App info, notificatie vinkje uitzetten ;) Dan zie je alleen ook geen app (album enzo) updates meer, maar dan open je soms zelf de update app om die te installeren.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:57:
[...]

Google Now, Location History en Location Reporting uitzetten helpt hier. Verder standaard instellingen. Factory reset gaat dat niet oplossen, dat heb ik al 3x geprobeerd :9
Hoeveel mensen die de drain hebben, hebben dit al geprobeerd? Bij mij heeft het namelijk op 2 verschillende toestellen geholpen en ik merk er werkelijk niets van. Qua gebruik is die nog exact hetzelfde en het toestel houdt het weer makkelijk meer dan een dag vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
SaN schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:15:
Voor mij ook de laatste Sony.

Kleine tip. Laatst even in mijn map met verwijderde emails gekeken, daar stonden er ongeveer 1200 in. Na verwijderen gaat het allemaal weer ietsjes vlugger geloof ik.
Eens, in plaats van elk half jaar een nieuw flagship toestel uit te brengen kan er beter meer tijd worden gestoken in het op tijd oplossen van dit soort problemen. En dat zeg ik als trouw Sony (Ericsson) koper. De afgelopen 10 jaar heb ik niet anders gedaan dan elke 2 jaar een high-end toestel van hun kopen. Als Sony op deze lijn doorgaat (enkel Android en langdurige software issues) dan houdt het voor mij ook wel op.

Overigens werkt mij die wijziging van location op device only en de Play Store prima. Met 3G uitgeschakeld en alleen 2G gebruik in combinatie met stamina red ik zelfs makkelijk 3 dagen op een acculading terwijl ik toch bel, sms, internet en mail met het toestel en push notificaties zijn ingeschakeld. 4 Dagen haal ik net niet tenzij ik de telefoon nauwelijks of niet meer gebruik. Met wat aanpassingen dus een prima prestatie, maar het zou out-of-the-box veel beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
Zelf heb ik in Nederland geen last van de drain (vodafone, altijd internet aanstaan), echter in het buitenland (roaming en data staat veel uit en vaak geen wifi), dan is het idd een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Misschien interessant:
http://talk.sonymobile.co...d-Fix/td-p/697685/page/80

op Xperia Care forum:
gepost door: Rickard - Sony Xperia Support

Xperia Z PROBLEM WITH BATERRY DRAIN IS SOLVED

In June we received reports highlighting excessive battery drain on devices running Android 4.4.1 or higher - and identified that the root cause was related to the latest version of Google Play Services (4.4.52).
Google released a fix through an update for the Google Play Services app – it has restored battery consumption to normal levels in the following devices: Xperia Z1, Xperia Z1 Compact, Xperia Z Ultra, Xperia Z2, Xperia Z2 Tablet and Xperia ZL2.
For Xperia Z, Xperia ZR, Xperia ZL and Xperia Tablet Z, Sony Mobile is preparing an additional correction, which will be delivered in an upcoming software release - this release is now undergoing final stages of testing and will be available shortly*.
We encourage all users to update the Google Play Services app regularly to ensure normal Android application, service and device functionality.
*All software release dates are dependent on local and operator approval and release times may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Dat werd tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Dannisi schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 05:06:
[...]

Notificatie ingedrukt houden, App info, notificatie vinkje uitzetten ;) Dan zie je alleen ook geen app (album enzo) updates meer, maar dan open je soms zelf de update app om die te installeren.
Hmm, gaat niet. Die optie is lichtgrijs, niks mee te doen, ik kan wel de update center stoppen :?
Laten we hopen dat die fix er idd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
Misschien moet je 'm eerst stoppen voordat je kan aanvinken, kan vast geen kwaad.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hij blijft niet te selecteren, maargoed met stoppen is de melding ook foetsie. Thnx!
Hopen dat die fix er snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
Update is goedgekeurd :)
https://www.ptcrb.com/ven...t_guest.cfm?modelid=22706

Nou hopen dat Sony (en in mijn geval T-Mobile) 'm zo snel mogelijk aanbied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mikemkm schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:52:
Misschien interessant:
http://talk.sonymobile.co...d-Fix/td-p/697685/page/80

op Xperia Care forum:
gepost door: Rickard - Sony Xperia Support

Xperia Z PROBLEM WITH BATERRY DRAIN IS SOLVED

In June we received reports highlighting excessive battery drain on devices running Android 4.4.1 or higher - and identified that the root cause was related to the latest version of Google Play Services (4.4.52).
Google released a fix through an update for the Google Play Services app – it has restored battery consumption to normal levels in the following devices: Xperia Z1, Xperia Z1 Compact, Xperia Z Ultra, Xperia Z2, Xperia Z2 Tablet and Xperia ZL2.
For Xperia Z, Xperia ZR, Xperia ZL and Xperia Tablet Z, Sony Mobile is preparing an additional correction, which will be delivered in an upcoming software release - this release is now undergoing final stages of testing and will be available shortly*.
We encourage all users to update the Google Play Services app regularly to ensure normal Android application, service and device functionality.
*All software release dates are dependent on local and operator approval and release times may vary.
En met die updaten zitten we ook op 4.4.4, de meest recente versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Mijn vrouw heeft een vreemd probleem, die ik na zoeken in deze forums wel tegenkwam maar er nog geen oplossing gelezen heb. Vandaag op haar telefoon (Z) een systeem update uitgevoerd (nog steeds 4.4.2), met verplicht opnieuw opstarten en daarna applicatie updates gedaan (walkman/films/photoalbum).

En vanaf dat moment krijg ik de telefoon niet meer uit veilige modus. Ik heb de telefoon al opnieuw opstart. nada. Ook maar de widgets zelf uitgezet, weer opnieuw opgestart. Maar nada, blijft in veilige modus staan... Was ook een enorme drain op dus laat ik maar een systeem update doen, dacht ik.... Nu is vrouwlief natuurlijk boos op mij...

Ik heb ook een Z en die gaat (zonder dat ik bewust iets uit of aan gezet heb) nu bijna 2,5 dag mee... ook drain gehad...erg raar allemaal. Onze Z zijn van dezelfde batch/dezelfde tijd gehaald (febr. 2013).

Wie weet wat? Misschien die Sony apps eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
crazytaxi819 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:18:
Mijn vrouw heeft een vreemd probleem, die ik na zoeken in deze forums wel tegenkwam maar er nog geen oplossing gelezen heb. Vandaag op haar telefoon (Z) een systeem update uitgevoerd (nog steeds 4.4.2), met verplicht opnieuw opstarten en daarna applicatie updates gedaan (walkman/films/photoalbum).

En vanaf dat moment krijg ik de telefoon niet meer uit veilige modus. Ik heb de telefoon al opnieuw opstart. nada. Ook maar de widgets zelf uitgezet, weer opnieuw opgestart. Maar nada, blijft in veilige modus staan... Was ook een enorme drain op dus laat ik maar een systeem update doen, dacht ik.... Nu is vrouwlief natuurlijk boos op mij...

Ik heb ook een Z en die gaat (zonder dat ik bewust iets uit of aan gezet heb) nu bijna 2,5 dag mee... ook drain gehad...erg raar allemaal. Onze Z zijn van dezelfde batch/dezelfde tijd gehaald (febr. 2013).

Wie weet wat? Misschien die Sony apps eraf halen?
Een reboot zou normaal de veilige modus moeten oplossen. Je zou een factory reset kunnen uitvoeren, het liefst via de PC Companion. Misschien kun je nog een backup uitvoeren via de app op de telefoon of anders via PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Xperia Z vanaf het begin. Om heel eerlijk te zijn in het begin zeer tevreden mee. Kwalitatief zeer goed toestel, snel en erg gebruiksvriendelijk.
Na enkele maanden kwamen de eerste 'kwaaltjes' zoals de rubbers van de klepjes. Deze begonnen te scheuren. Ook had ik last van stof achter mijn lens, dus het toestel maar ter reparatie opgestuurd.
Na 1 week had ik mijn toestel weer terug en alles leek goed. Echter begonnen de rubbers weer te slijten. Ik nam het voor lief, aangezien deze beschadige rubbers mijn dagelijks gebruik niet belemmeren. Helaas ging, 3 maanden na de eerste reparatie, mijn toestel niet meer aan. In de winkel bleek dat de waterindicatoren roze ipv wit waren, wat duidt op waterschade.
Gelukkig is mijn toestel kosteloos gerepareerd en had ik 'm wederom binnen een week terug in huis. Ook de rubbertjes zijn gerepareerd. Een driekwart jaar later had ik problemen met de software van mijn Xperia Z. Hij werd erg langzaam, bleef hangen en apps functioneerden niet meer. Een update uitvoeren lukte niet, terwijl mijn SD-geheugen nog lang niet vol zat.
Tijdens de derde reparatie is alles ook netjes opgelost, maar helaas wel 3(!!) keer mijn toestel moeten missen in iets meer dan een jaar tijd.
Hoe leuk een waterdicht toestel ook is, het blijkt niet altijd functioneel, laat staan betrouwbaar.

Ik twijfel of mijn volgende toestel nog wel een Sony gaat worden, ik neig naar de iPhone 6.

*knip* Spam, dus weg.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 01-09-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Tabletgadgets
Ik kan mij totaal niet vinden in je versleten rubbers verhaal.
Ja ik gebruik geregeld een dock om te laden en gebruik de 3,5 jack amper maar na 1,5 jaar was mijn toestel nog steeds waterdicht hoor, gewoon in water afspoelen e.d. ( nu een nagenoeg nieuwe na een display defect )
Verder is de software nog steeds snel en functioneel bij mij, binnenkort 4.4.4, ik overweeg zelfs dat ik dit toestel nog een jaartje houdt met alleen sim-only.

Mocht Sony de updates in de nabije toekomst stoppen dan zijn er genoeg roms te vinden, de hardware is gewoon goed imo.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Humma Kavula schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:38:
@Tabletgadgets
Ja ik gebruik geregeld een dock om te laden en gebruik de 3,5 jack amper maar na 1,5 jaar was mijn toestel nog steeds waterdicht hoor, gewoon in water afspoelen e.d. ( nu een nagenoeg nieuwe na een display defect )
Verder is de software nog steeds snel en functioneel bij mij, binnenkort 4.4.4, ik overweeg zelfs dat ik dit toestel nog een jaartje houdt met alleen sim-only.

Mocht Sony de updates in de nabije toekomst stoppen dan zijn er genoeg roms te vinden, de hardware is gewoon goed imo.
Ja, bij mij doet de software het ook nog prima. Kan zich nog goed meten met de huidige telefoons qua snelheid. Is wel vaak anders geweest bij een toestel die meer dan een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:38:
@Tabletgadgets
Wanneer de telefoon niet via de dock wordt opgeladen is dit zeker een onderdeel wat aan slijtage onderhevig is, mijn rubbers zijn nu ook kapot. Ondanks dat ik de dock ook verschillende keren per week gebruik. Wanneer dit binnen 2 jaar plaats kan vinden, vindt ik dat ze dit beter kenbaar moeten maken. Het beste is om de klepjes eens in de zoveel tijd te openen om deze te behandelen met vaseline (of iets vergelijkbaars), hierdoor blijven ze soepel en droogt het rubber niet uit. Maar of je dit van de consument kan verlangen, zonder enige instructie vooraf, is wellicht teveel gevraagd. Ga dit wel doen bij mijn volgende telefoon. Verder geen klachten over de Xperia Z, een toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik ben ooit begonnen met de SE X10, hierna alleen maar Sony smartphones gehad en ik ben niet iemand die snel van merk verandert. Ook over de Z aanvankelijk dik tevreden, maar de battery drain van de laatste weken begint wel dusdanig irritant te worden dat ik ook overweeg om over te stappen op een ander toestel.

Heb net een nieuwe detacheringsklus, en in het gebouw waar ik zit heb ik niet al te best bereik. Maar dat rechtvaardigt op geen enkele manier het binnen een uur of 8 leeglopen van de accu naar zo'n 15 a 20% terwijl ik het toestel nauwelijks gebruik. Ik heb al enkele van de voorgestelde fixes uitgeprobeerd, maar het lijkt nauwelijks te helpen. Krankzinnig, dit soort performance bij een toestel dat nieuw rond de 600 euro kost.

Als dit niet snel verholpen is wordt dit waarschijnlijk mijn allerlaatste Sony.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cyleo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:29:
[...]

Ja, bij mij doet de software het ook nog prima. Kan zich nog goed meten met de huidige telefoons qua snelheid. Is wel vaak anders geweest bij een toestel die meer dan een jaar oud is.
Mijn Z is anders zo traag als stroop, binnenkort maar eens een fact reset doen.

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik moet even op mijn klaagzang van hierboven terugkomen, een nadere analyse leert mij dat de battery drain eigenlijk volledig voor rekening komt van mijn slechte bereik en dus weinig met het toestel te maken heeft.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Cyleo
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:51:
[...]

Mijn Z is anders zo traag als stroop, binnenkort maar eens een fact reset doen.
Dat zal ik zeker doen. Er blijft naar mijn idee toch altijd wat troep achter na een update. Die van mij heeft nu 1 factory reset gehad en dat heeft hem zeker goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Het is weer zover, ik mijn Xperia Z gaat terug ter reparatie. De vorige keren ging het back-up proces niet helemaal goed. Via Compagnion kwamen bijv. niet mijn apps goed over.

Wat ik wil? Een volledige clone van mijn huidige telefoon, op mijn PC wegschrijven, en zodra mijn gereviseerde telefoon weer terug is alles in 1x overzetten zonder weer een halve dag kwijt te zijn met het downloaden van apps, dat mijn foto's weer bij 1 beginnen te tellen, en allerlei andere dingen waar ik niet op zit te wachten. Is dit mogelijk?

PS. Mijn scherm is kapot, dus ik kan niets meer op mijn Xperia Z downloaden, alleen nog via USB aan mijn PC hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stpan op 07-09-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je zou zo iets kunnen proberen:
https://code.google.com/p/androidscreencast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
Is het hele scherm kapot en zie je niks meer of is het scherm gebarsten en werkt alleen het touchscreen niet meer? Als het laatste het geval is, kan je via USB een muis en toetsenbord aansluiten en zo jouw telefoon besturen om backups te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stpan schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:43:
Het is weer zover, ik mijn Xperia Z gaat terug ter reparatie. De vorige keren ging het back-up proces niet helemaal goed. Via Compagnion kwamen bijv. niet mijn apps goed over.

Wat ik wil? Een volledige clone van mijn huidige telefoon, op mijn PC wegschrijven, en zodra mijn gereviseerde telefoon weer terug is alles in 1x overzetten zonder weer een halve dag kwijt te zijn met het downloaden van apps, dat mijn foto's weer bij 1 beginnen te tellen, en allerlei andere dingen waar ik niet op zit te wachten. Is dit mogelijk?

PS. Mijn scherm is kapot, dus ik kan niets meer op mijn Xperia Z downloaden, alleen nog via USB aan mijn PC hangen.
Wat ging er de vorige keer mis met PC Companion dan? Die werkt bij mij prima voor complete back-ups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
@Mr_Gadget & drav91, kan dit ook nog installeren zonder dat ik nu nog een nieuwe App kan installeren? Mijn touch is kapot, het scherm nog niet.

@Cyleo, waarschijnlijk heb ik geen volledige back-up gedaan nee. Ik vond in PC Companion de optie om 'manual' bestanden te kiezen. Ik heb gewoon mijn hele vaste usb geheugen aangevinkt en dat geback-upt. 11 GB in totaal. Lijkt mij dat dit de volledige back-up is, en mijn telefoon naar de reparatie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:45

tomk94

Developer

Update naar 4.4.4 schijnt uit te rollen in o.a. Frankrijk. Hopelijk zijn de batterij problemen nu eindelijk opgelost. Ik blijf voor de zekerheid nog even op 4.3 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
tomk94 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:38:
Update naar 4.4.4 schijnt uit te rollen in o.a. Frankrijk. Hopelijk zijn de batterij problemen nu eindelijk opgelost. Ik blijf voor de zekerheid nog even op 4.3 zitten.
Klopt en ook:
Australia Vodafone AU
France SFR FR
New Zealand Vodafone NZ
Ukraine Generic UA
France Generic FR
Thailand Generic TH
(niet dat we hier wat aan hebben ;) )

betreft version 10.5.1.A.0.283 (Android KitKat 4.4.4)
ook bevestigd door Sony ==> https://twitter.com/SonyMobileNews/status/509297533328584704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
tomk94 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:38:
Changelog: http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-z/

Voorlopig lijken de mensen op XDA te melden dat de drain over is. Ook schijnt hij soepeler te lopen. De drainverhalen zou ik met een korrel zout nemen. Het kan makkelijk een week duren voordat die weer de kop op steken (ervaring...)

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik had ook last van een Xperia Z waar de batterij behoorlijk snel van leeg was, vaak haalde ik ongeveer tussen de 15 en 20 uur voordat ik moest opladen.

Nu ineens sinds gisteren doe ik al ruim 32 uur met de accu met ruim 2 uur schermtijd. Voor de rest doe ik niets anders dan normaal.

Iemand een idee of is er een over the air update geweest?

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Marc_87 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:14:
Ik had ook last van een Xperia Z waar de batterij behoorlijk snel van leeg was, vaak haalde ik ongeveer tussen de 15 en 20 uur voordat ik moest opladen.

Nu ineens sinds gisteren doe ik al ruim 32 uur met de accu met ruim 2 uur schermtijd. Voor de rest doe ik niets anders dan normaal.

Iemand een idee of is er een over the air update geweest?
Volgens mij kan dat niet, want die wordt expliciet gemeld door je telefoon. Daarnaast komt the OTA update als ik me niet vergis later dan de "vaste" update, dus die zal er nog niet zijn.

N.B. Op xda developers is een ROM bakker bezig geweest met die laatste update, wordt voorzien van preroot aangeboden. Vanochtend geflashed, lijkt inderdaad minder lag te geven, drain ga ik nog geen uitspraken over doen, root werkt out of the box.

Wel een aandachtspuntje, wat mij even was ontgaan: volgens mij is de ROM niet voorzien van een recovery, dus mijn recovery was ik kwijt, toen ik daar naartoe wilde booten.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Ik zit zelf nog op 4.3 als de 4.4.4 update hier OTA gaat krijg ik die dan ook meteen of moet ik dan eerst naar de 4.4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Hoppa! Mijn Nordic Combined rom Xperia Z haalt op dit moment 4.4.4 binnen via de PC Companion :D

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb hem sinds gisteren binnen via OTA (Nordic) en ik moet zeggen dat hij wel beter aanvoelt. Heb een factory reset gedaan en de batterij gaat volgens mij toch wel langer mee (kan ik pas met zekerheid zeggen na een paar dagen testen onder normaal gebruik) en ook voelt hij niet meer zo laggy aan als voorheen
WasMachinator schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:27:
Ik zit zelf nog op 4.3 als de 4.4.4 update hier OTA gaat krijg ik die dan ook meteen of moet ik dan eerst naar de 4.4.2?
via OTA gaat hij waarschijnlijk eerst naar 4.4.2 gaan en vervolgens weer een update tonen van 4.4.4 :)

[ Voor 31% gewijzigd door freddy0519 op 13-09-2014 15:11 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

freddy0519 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:09:
Ik heb hem sinds gisteren binnen via OTA (Nordic) en ik moet zeggen dat hij wel beter aanvoelt. Heb een factory reset gedaan en de batterij gaat volgens mij toch wel langer mee (kan ik pas met zekerheid zeggen na een paar dagen testen onder normaal gebruik) en ook voelt hij niet meer zo laggy aan als voorheen

[...]

via OTA gaat hij waarschijnlijk eerst naar 4.4.2 gaan en vervolgens weer een update tonen van 4.4.4 :)
zoiets verwachte ik al, kon via pc companion wel al updaten. dus heb daar een tft van gemaakt en geflashed zonder mijn /data te verliezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
freddy0519 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:09:
Ik heb hem sinds gisteren binnen via OTA (Nordic) en ik moet zeggen dat hij wel beter aanvoelt.
Merk je nog lag in het toetsenbord? Ik heb toch wel last ervan dat het paneeltje past laat opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ramon 73 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:02:
[...]

Merk je nog lag in het toetsenbord? Ik heb toch wel last ervan dat het paneeltje past laat opent.
Bij mij werkt het toch wel vlot en de batterij gaat wel langer meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben gisteren naar een optreden geweest en heb dus paar filmkes gemaakt. Maar vandaag merk ik dat er geen geluid is :s
Nochtans als ik kijk naar de instelling , staat er dat micro aanligt.

Weet iemand of ik iets kan doen zodat het geluid terugkomt ?

merciii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
freddy0519 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:12:
[...]

Bij mij werkt het toch wel vlot en de batterij gaat wel langer meer :)
Gebruik jij ook google now/location history? Ik zou die namelijk best graag weer aanzetten als de drain weg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 22:56

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jeetje nog steeds geen spoor van de update voor Generic NL.. Het is dat de Sony skin van Android echt mooi is.. Wat zijn ze toch sloom met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Vanmorgen update ontvangen 10.5.1.A.0.283

Echter ik krijg de melding "Kan niet installeren"

Die melding blijft , kan hem niet weg halen.

Via PC Companian krijg ik de melding Informatie over de update van de telefonon software is momenteel niet toegankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

De backup naar de Pc met Pc companion mislukt steeds bij mij. De backup naar de sd kaart lukt wel, maar ik weet niet of daarmee wel de instellingen,contacten en agenda meegenomen zijn. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dick Dekker schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:19:
Vanmorgen update ontvangen 10.5.1.A.0.283

Echter ik krijg de melding "Kan niet installeren"

Die melding blijft , kan hem niet weg halen.

Via PC Companian krijg ik de melding Informatie over de update van de telefonon software is momenteel niet toegankelijk
Welke versie draai jij? Hier (Generic NL) namelijk nog geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
Cyleo schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:57:
[...]

Vodafone waarschijnlijk, die is namelijk al uit. Generic NL nog niet.. Hier zie je alle brandings met huidige software versie staan hier: http://forum.xda-develope...on-customization-t2315914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
Update is teruggedraaid....nu draai ik gewoon nog op 10.5.A.0.230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Cyleo schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:51:
[...]

Gebruik jij ook google now/location history? Ik zou die namelijk best graag weer aanzetten als de drain weg is :P
Ik draai gewoon alles stock. Na een factory reset heb ik geen GPU-rendering moeten afdwingen of andere dingen moeten aanpassen zoals Google Now. Alles bij energiebeheer staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 11:14
Cyleo schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:57:
[...]

Generic NL is helaas nog steeds niet uit.. Check het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

Weten jullie een goede shop (ebay, particulier whatever) voor het kopen van een vervangende display assembly? heb een ongelukje gehad helaas

• Mikemkm
Danner001 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:53:
[...]

Generic NL is helaas nog steeds niet uit.. Check het hier.
Nu wel, sinds vanochtend

• Dick Dekker
sinds vanmorgen 18 sept ook via Companion naar 4.4.4 kunnen overstappen.....eindelijk ook gelukt. Loopt soepeltjes nu.
Versie 10.5.1.A.0.283

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
Sinds gisteren flikkert mijn scherm af en toe :'(
Na 1x ander toestel gehad te hebben, omdat na 2 dagen het trilmotortje het niet deed, 2x barst en nu dit,
is mijn voordeel van de twijfel over dit toestel wel een beetje weg...

Iemand een idee wat het kan zijn? Anders is het weer contact opnemen met Sony... ;w

• alex3305
Ik heb mijn toestel net weer in ontvangst mogen nemen nadat de oorspeaker het niet meer deed en de USB-rubber niet meer goed sloot. Daar was dan ook het vochstickertje verkleurd. Om het niet moeilijker te maken had ik ook een custom rom (AOSP) op mijn Z draaien. Ik was dus wat huiverig om mijn toestel voor RMA in te dienen.

Anyway, uiteindelijk hebben ze mijn rom en data laten staan, in ieder geval de rubber van de USB-poort, maar misschien ook wel vervangen en de oorspeaker gefixed. Dat alles binnen één week én binnen de garantie. Helemaal top dus!

Het enige minpuntje was dat ze de simtray vergeten waren mee terug te sturen... maar gelukkig hadden ze bij The Phone House er nog een aantal liggen :). * Alex is weer helemaal gelukkig :).

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 10:49
Grr... de update is niet OTA te installeren... Moet ik wachten tot ik thuis ben.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

rampage_III schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:53:
Sinds gisteren flikkert mijn scherm af en toe :'(
Na 1x ander toestel gehad te hebben, omdat na 2 dagen het trilmotortje het niet deed, 2x barst en nu dit,
is mijn voordeel van de twijfel over dit toestel wel een beetje weg...

Iemand een idee wat het kan zijn? Anders is het weer contact opnemen met Sony... ;w
Dat van scherm flikkeren had ik ook. Vooral in de album app. Na de update naar 4.4.4 van vanochtend geen last meer van gehad.
Ik vind nog steeds dat hij onder de recente update nog steeds niet zo soepel en snel is als in Android 4.3.

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
HollovVpo1nt schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:32:
[...]

Dat van scherm flikkeren had ik ook. Vooral in de album app. Na de update naar 4.4.4 van vanochtend geen last meer van gehad.
Ik vind nog steeds dat hij onder de recente update nog steeds niet zo soepel en snel is als in Android 4.3.
ik ben net 2 minuten klaar met de update...
Even kijken of het nu nog voorkomt.

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

JAVE schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:08:
Grr... de update is niet OTA te installeren... Moet ik wachten tot ik thuis ben.
Bij mij ging het wel via OTA :)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 22:53
Hier nog steeds niks, niet via OTA of PC Compagnion.
T-mobile 10,5,A,0,230

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dat is apart, vorige update was t-mobile eerder dan generic-nl
Ik heb de update ook vandaag binnen, kan weinig veranderingen vinden eerlijk gezegd.

Wear Sunscreen!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
update net binnen gehaald met pc companion
Hij update gelijk naar versie 4.4.4

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zag de update, maar kon niet OTA (T-Mobile maar niet branded). Nu wel geïnstalleerd, hopelijk is het probleem met de accudeer en Google Locations nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33
Ik krijg een melding dat de (OTA) update naar 4.4.4 klaar staat. Ik heb mijn toestel geroot, blijft root behouden na de OTA update? Ik heb namelijk gelezen dat er nog geen methode is om root te verkrijgen voor 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Die is er wel. Kijk maar op xda bij Xperia Z general. Ik heb gisteren op die manier geroot. Eerst updaten naar 4.4.4, dan oude kernel flashen, die rooten (in flashtool, maakt gebruik van towelroot), daarna de nieuwe kernel flashen met behoud van root. Eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33
Fotogravinnetje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:02:
Die is er wel. Kijk maar op xda bij Xperia Z general. Ik heb gisteren op die manier geroot. Eerst updaten naar 4.4.4, dan oude kernel flashen, die rooten (in flashtool, maakt gebruik van towelroot), daarna de nieuwe kernel flashen met behoud van root. Eitje :)
Ah, ok. Dus ik ben root kwijt na een OTA update?

Dan moet ik dit weekend maar eens even tijd maken om het op de door jouw beschreven manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 14:32
Heeft iemand toevallig de nieuwe update van Google play services? Want het draint mijn batterij kapot hard. (Heb nog niet geupdate naar 4.4.4)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/k3-mevAF18ghd4sRfTylr_g4vq-XNHKRww4xm7fDYzIM=s192-p-no

Hier nog even een screenshot van het gebruik :9

[ Voor 36% gewijzigd door Meatwagon op 19-09-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik moet zeggen dat mijn Z sinds de update soepeler loopt. Ik merk het vooral in het instellingen scherm, waar m'n Z eerst haperig deed. Nu is het gewoon smooth.

Batterij kan ik niet bijster veel over zeggen nog, ik gebruik geen Google Now en locatie staat uit bij mij.

[ Voor 25% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-09-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Hebiertje2 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:29:
Heeft iemand toevallig de nieuwe update van Google play services? Want het draint mijn batterij kapot hard. (Heb nog niet geupdate naar 4.4.4)

Hier nog even een screenshot van het gebruik :9
Is een bug in 4.4.2, op te lossen door "Locatie" op "Enkel GPS" te zetten, of simpelweg te updaten naar 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:52:
Ik moet zeggen dat mijn Z sinds de update soepeler loopt. Ik merk het vooral in het instellingen scherm, waar m'n Z eerst haperig deed. Nu is het gewoon smooth.

Batterij kan ik niet bijster veel over zeggen nog, ik gebruik geen Google Now en locatie staat uit bij mij.
Hier net de update geinstalleerd, eens kijken hoe het bevalt. Ik heb Google Now en locatie weer aangezet. Gebruikte dit altijd best veel voor de drain. Hopelijk kan ik het nu weer gebruiken ;)

Overigens wel root verloren naar de update naar 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ja, je raakt root kwijt bij het updaten, maar dat is binnen een paar minuten weer terug te halen (vooropgesteld dat je alle benodigde programma's nog op je computer hebt staan en geen supertraag internet ;) ).
Over de batterij durf ik pas over een paar dagen wat te zeggen. Eerste paar dagen draait er nog allerlei extra's op de achtergrond, volgens mij. En ook het probleem van de drain kon een paar dagen duren voor je er last van had. Vannacht bijna 20% batterij-verbruik, terwijl het met drain eerder 80-90% was en zonder ergens tussen de 8 en 12%. Ik wacht het dus nog even af. En mogelijk moet ik weer wat apps bevriezen om de oude situatie terug te krijgen, maar daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken
Pagina: 1 ... 79 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.