Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderaan in het vergrendelingsscherm is een icoon om de camera app te starten, hierdoor krijg ik veel zogenaamde broekzakfoto's. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen.

Edit: lukt met de app lockscreen policy

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Cyleo schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:48:
[...]

Awesome, zal het hier eens testen. Als die hier ook werkt zal die overal wel werken :P
Helaas. Batterij draint lekker door met Google Play Services 5. Dan maar wachten op een fix van Sony's kant... Kan ook niet heel goed zijn voor mijn accu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
easydisk schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:00:
[...]

het is vreemd..

4.4.52 was de probleem versie, echter 25 juni is er een update geweest met ook versie nummer 4.4.52 ?!
(gisteren) Handmatig ook deze versie APK gedownload via Androidpolice (versie 5.0.77) en drain lijkt voorbij :)
cache geleegd en gereboot en nu blijft Play services op 15% staan (voorheen 85+)

We blijven het in de gaten houden maar ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Cyleo schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:23:
[...]

Helaas. Batterij draint lekker door met Google Play Services 5. Dan maar wachten op een fix van Sony's kant... Kan ook niet heel goed zijn voor mijn accu dit.
Bij mij na een dag op GPS 5.0 is de drain ook weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opladen lijkt ook veel langer te duren, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Laatst online: 11-07 11:06
Mikemkm schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:26:
[...]

(gisteren) Handmatig ook deze versie APK gedownload via Androidpolice (versie 5.0.77) en drain lijkt voorbij :)
cache geleegd en gereboot en nu blijft Play services op 15% staan (voorheen 85+)

We blijven het in de gaten houden maar ziet er goed uit.
Helaas, drain inderdaad terug... :( heeft maar 1 dag gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mikemkm schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:12:
[...]

Helaas, drain inderdaad terug... :( heeft maar 1 dag gewerkt
Ja, het enige wat er hier tegen werkt is locatie uitzetten, wifi uit (ook scannen terwijlf wifi uit staat uit), google now uit en alle stappen die sony aanbeveel. Probleem is dat ik dan een weinige smarte smartphone over houd. Heb nu ook Xposed framework met greenify, maar zelfs dat lijkt niet tegen die bug in te kunnen werken. Ook 3 complete factory resets mochten niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Ik had na de (een na laatste update) ook die drain, advies gevolgd om de update van google store te verwijderen, en terug te gaan naar de fabrieksversie. Ging toen even goed en nu de laatste 3 dagen haal ik nog geeneens de dag (zonder dat ik heel veel met de tel. doen). Ik heb er de app 'battery doctor' opgezet, kijken of ik de drain kon vinden. Maar niet eigenlijk. Zat daarom te denken aan malware of virus die de batterij opslurpt. Maar lees nu dat het probleem terug is ook bij andere mensen. Heel slecht dit. Ligt dit nu aan Sony dat ze de updates niet checken of ligt het aan google dat ze niet goed uitproberen? En kan ik ook terug naar versie 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb sinds de update naar de nieuwste versie van afgelopen week last dat mijn telefoon 42 graden wordt. Dit blijft ook zo na een restart en zelfs een cold boot (telefoon die een nacht uitstaat) werkt niet. Meer mensen met dit probleem?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 11:24

Gmount

Ecorunner lid

Is de huidige update nu deze: 4.4.4 of is dat weer een nieuwe? Dan heeft sony de problemen daar hopelijk in opgelost en krijgen wij deze ook snel.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Draai nog steeds 10.5.A.0.230, de update naar 10.5.A.0.233 nog niet gehad. Wel met de play service 5 ..

geen batterij drain, bij geen gebruik gaat de batterij naar mijn idee wel langer mee...

Heb wel, na een paar dagen, een super traag toetsenbord... na een herstart gaat het wel, maar na 24/48 uur, type ik 10x sneller dan het toetsenbord aankan, dat is wel vervelend.

Is er een mogelijkheid makkelijk terug te gaan naar 4.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Laatst online: 04-04 16:18
Laten jullie allemaal de klachten over de battery drain na de update ook weten aan Sony?
Hoe meer klachten ze ontvangen hoe sneller ze er iets aan gaan doen... hoop ik...

http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
easydisk schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:37:
Draai nog steeds 10.5.A.0.230, de update naar 10.5.A.0.233 nog niet gehad. Wel met de play service 5 ..

geen batterij drain, bij geen gebruik gaat de batterij naar mijn idee wel langer mee...

Heb wel, na een paar dagen, een super traag toetsenbord... na een herstart gaat het wel, maar na 24/48 uur, type ik 10x sneller dan het toetsenbord aankan, dat is wel vervelend.

Is er een mogelijkheid makkelijk terug te gaan naar 4.3 ?
Ja, dat kan vrij eenvoudig met flashtool en een tft van 4.3. Dan is het nog geen kwartier werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Heeft er iemand al iets vernomen van een update? Ik word gek van de battery drain, met name als GPS aanstaat...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PsycoHero schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:24:
Laten jullie allemaal de klachten over de battery drain na de update ook weten aan Sony?
Hoe meer klachten ze ontvangen hoe sneller ze er iets aan gaan doen... hoop ik...

http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.

Dat is helaas inderdaad een bekend probleem.
Dit wordt veroorzaakt door de update van Google Play Services.
Google werkt op dit moment aan een nieuwe update voor deze applicatie.
Deze zal het probleem verhelpen.
Op dit moment kunnen wij helaas alleen afwachten tot deze update.
Excuses voor het ongemak.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-07-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Canis Lupus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:52:
Heeft er iemand al iets vernomen van een update? Ik word gek van de battery drain, met name als GPS aanstaat...
Ik heb auto-sync uitgezet in de instellingen. De batterij gaat nu even lang mee als voorheen, maar het is natuurlijk geen oplossing voor het probleem. Ik moet wel zeggen dat ik niets aan functionaliteit mis momenteel. Sommige dingen moet je handmatig verversen, zoals Gmail, maar dat vind ik geen probleem.

Desondanks mogen ze snel met een update komen, want ik wil mijn telefoon voor 100% kunnen gebruiken en geen concessies doen op functionaliteit, al gebruik ik het misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-02 16:15
Ik las dit van de week ergens;

Als de telefoon 100% opgeladen is, oplader eruit en de telefoon opnieuw opstarten.

Vandaag geprobeerd. Vanmorgen om 6:00 uur gedaan, de batterij is nu op 71% en best regelmatig gebruik van gemaakt.

Wat ik verder nog gedaan heb, bedenk ik net, is bij Instellingen > Locatie > Modus op 'alleen apparaat' gezet.

Hoe lang dit succes heeft gaan we meemaken. Ik heb iig één dag gewonnen ;). Dit is natuurlijk geen oplossing en het is belachelijk dat er nog geen fix voor is, maar als dit de pijn wat verzacht is dat al heel wat.

Verder heb ik overigens niets gedaan om batterijgebruik te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AfterDune schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:54:
Ik las dit van de week ergens;

Als de telefoon 100% opgeladen is, oplader eruit en de telefoon opnieuw opstarten.

Vandaag geprobeerd. Vanmorgen om 6:00 uur gedaan, de batterij is nu op 71% en best regelmatig gebruik van gemaakt.

Wat ik verder nog gedaan heb, bedenk ik net, is bij Instellingen > Locatie > Modus op 'alleen apparaat' gezet.

Hoe lang dit succes heeft gaan we meemaken. Ik heb iig één dag gewonnen ;). Dit is natuurlijk geen oplossing en het is belachelijk dat er nog geen fix voor is, maar als dit de pijn wat verzacht is dat al heel wat.

Verder heb ik overigens niets gedaan om batterijgebruik te verlagen.
Opnieuw opstarten helpt sowieso goed voor een paar uur/dagen. Wordt er wel een beetje moe van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
Ja, het is zeker vermoeiend :9. Maar als dit dan even de workaround is, dan is dat maar zo. Beter dan 2x per dag opladen I guess.

Vannacht om 1 uur zat ik nog op 51%. Best bijzonder. Vandaag een nieuwe poging. Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon, die gaat vandaag testen. Het opnieuw opstarten is het enige dat bij haar telefoon gedaan is nu. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Hoe zet ik dat vervelende Xperia Lounge uit?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Instellingen - Apps - Alles - Xperia Lounge - vinkje weghalen bij Meldingen weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Nou mijn USB poort heeft het ook begeven... kapot en doet niets meer. Net snel even een USB dock gemaakt van een oude lader zodat ik de telefoon wel op kan laden.

Zal wel een probleem worden met garantie, het stickertje is roze gekleurd achter de USB poort... Ik denk zelf dat het alleen niets met water heeft te maken want het stickertje was al roze ruim een week terug en ik heb ook al vaker last gehad met de USB poort.

Iemand een idee of ik nog kans maak op garantie en wat het kost wanneer je het zelf moet laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Marc_87 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:56:
Nou mijn USB poort heeft het ook begeven... kapot en doet niets meer. Net snel even een USB dock gemaakt van een oude lader zodat ik de telefoon wel op kan laden.

Zal wel een probleem worden met garantie, het stickertje is roze gekleurd achter de USB poort... Ik denk zelf dat het alleen niets met water heeft te maken want het stickertje was al roze ruim een week terug en ik heb ook al vaker last gehad met de USB poort.

Iemand een idee of ik nog kans maak op garantie en wat het kost wanneer je het zelf moet laten maken?
Kijk even hier: [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen Denk niet dat het persé een probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik zit nog steeds op de 4.3 firmware en ben niet van plan te upgraden. Op zich bevalt het toestel me nog prima, maar de laatste tijd lijk ik last te hebben van een soort memory leak. Tegen het einde van de avond wil het homescreen b.v. niet meer in het geheugen blijven, en hertekent het zichzelf na elke app exit. Soms komt ook het toetsenbord (3rd party) niet naar boven als ik op een tekstveld klik. Chrome reageert dan b.v. niet meer op de back button van de telefoon, maar alleen op de back button in het Chrome menu. En gisteren bleef het homescreen gewoon helemaal zwart.

Normaal zouden task killers niet nodig moeten zijn, maar ik heb toch een task killer (Fast Reboot) geinstalleerd en op zo'n moment start ik die. Soms helpt dat een beetje, maar dat is van zeer tijdelijke aard. Ik heb met memory managers gekeken wat nu precies het geheugen in beslag neemt, maar er zit geen enkel proces tussen dat absurd veel gebruikt. Grote delen geheugen lijken aan iets onbekends op te gaan, want de draaiende applicaties nemen samen veel minder geheugen in dan er gebruikt wordt.

Met een auto-reboot tooltje laat ik elke nacht de telefoon resetten zodat hij 's morgens weer fris is. Dat was lange tijd voldoende, maar het probleem-moment lijkt nu wat eerder op de avond al op te treden.

Heeft iemand enig idee wat voor soort proces dit zou kunnen veroorzaken?

Overigens ben ik unlocked en rooted, maar gebruik ik gewoon de Generic NL firmware versie 10.4.1.B.0.101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Dj-sannieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.

Dat is helaas inderdaad een bekend probleem.
Dit wordt veroorzaakt door de update van Google Play Services.
Google werkt op dit moment aan een nieuwe update voor deze applicatie.
Deze zal het probleem verhelpen.
Op dit moment kunnen wij helaas alleen afwachten tot deze update.
Excuses voor het ongemak.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com
Ik geloof er niet zo heel veel van eerlijk gezegd. Zouden in dat geval niet alle telefoons hier last van moeten hebben? Er zijn er wel een paar te vinden als je er naar zoekt op het wereldwijde web, maar niet genoeg (de Z Ultra bijvoorbeeld van mijn vriendin lijkt nergens last van te hebben).

De recente update van Google Play Services heeft de battery drain overigens nog niet gecorrigeerd.

Daarnaast is het niet alleen de battery drain; de telefoon wordt bij gebruik ook veel warmer dan voorheen, en de interface voelt gewoon stroperig aan t.o.v. de Android 4.3 firmware.

Volgens mij heeft Sony gewoon niet zo heel veel zin meer om onze telefoon nog te updaten (waarom is Android 4.4.4 wel uit voor de Z Ultra bijvoorbeeld en moeten wij nog maar zien of we die gaan krijgen?)

[ Voor 10% gewijzigd door DFKT op 14-07-2014 17:02 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Fotogravinnetje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:00:
Instellingen - Apps - Alles - Xperia Lounge - vinkje weghalen bij Meldingen weergeven
Thanks!

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DFKT schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Ik geloof er niet zo heel veel van eerlijk gezegd. Zouden in dat geval niet alle telefoons hier last van moeten hebben? Er zijn er wel een paar te vinden als je er naar zoekt op het wereldwijde web, maar niet genoeg (de Z Ultra bijvoorbeeld van mijn vriendin lijkt nergens last van te hebben).
Klopt. In mijn vriendengroep lopen nog 4 andere mensen met een Xperia Z rond, allemaal zonder problemen terwijl die van mij als een malle gaat. Overigens loopt mijn Z absoluut niet stroperig na de update (wel factory reset gedaan in de poging de drain op te lossen, misschien hielp dat). Wel wordt hij warm, maar het weer is nu ook warmer, en hij werd hiervoor ook wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Laatst online: 25-08 19:45
Ik heb gechat met Sony over de battery drain, en Sony wijt het geheel aan google, wat ik wel een beetje raar vind, want toch niet elke telefoon met 4.4 (nexus, galaxy, z1,z2) heeft deze bug?
Ik hoop maar dat het snel opgelost wordt want een telefoon die amper een halve dag haalt is voor mij totaal onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:15
Ik heb ook contact opgenomen met Sony, die schuiven het inderdaad af op Google.
Laten we, zoals @PsycoHero zegt, vooral veel vragen bij Sony neerleggen.

Iemand al contact gehad met Google?
Zullen we Google ook allemaal even laten weten wat we van de Play Services denken?

Google Play: Google Play Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bram91 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:19:
Ik heb gechat met Sony over de battery drain, en Sony wijt het geheel aan google, wat ik wel een beetje raar vind, want toch niet elke telefoon met 4.4 (nexus, galaxy, z1,z2) heeft deze bug?
Ik hoop maar dat het snel opgelost wordt want een telefoon die amper een halve dag haalt is voor mij totaal onbruikbaar.
Er zijn wel 4.4 telefoons die er last van hebben, maar dat zijn er maar een handjevol. Het lijkt mij ook vrij specifiek voor de Z.

Overigens mogen ze dit van mij ook wel naar de Z brengen: http://www.xperiablog.net...t-xperia-kitkat-firmware/

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 17-07-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
Google services heeft 90% van mijn accu leeggezogen. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
daanb14 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:51:
Google services heeft 90% van mijn accu leeggezogen. Hoe kan dit?
Kijk maar eens op de laatste pagina's van dit topic.. Gaat over niets anders :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:40
Ja de battery drain is echt om te huilen. Ik was vandaag mijn telefoon thuis vergeten. Om 07:00 van huis en om17:00 weer terug, accu gewoon leeg. Zoals de meeste hier wacht ik op de nieuwe versie of toch custom ROM erop.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 09:25
Ik heb dit probleem ook gehad, zelfs al met de vorige versie (4.3). Ik zat toen in China met vaker geen dan wel internet, dus ik gooide het op deze bijzondere omstandigheid. Uitzetten van mobiel data en WiFi leek de drain enigszins te beperken, en na een paar weken was het weg. Ik heb toen wel de app data van al die Google play services etc weggegooid, zelfs de service een keer volledig uitgeschakeld (dus ook de updates ervan verwijderd), geen idee wat de doorslag heeft gegeven.
Goed, met versie 4.4 was het probleem dus weer terug, en ik vond Google Play: GServiceFix en dat deed het hem. Misschien is het, zoals iemand zei in dit topic, en schijnoplossing die een optie uitzet waar je zelf zo ook wel bij kunt, (locatiemelding van google), maar feit is dat mijn batterijduur nog nooit zo goed is geweest. Ik zit typisch boven de 60% na een dag, met WiFi, maar ik gebruik hem ook niet heel erg intensief... Ik zou hoe dan ook een oplossing wel kunnen waarderen, dan kan ik tenminste weer zelf bepalen of ik de locatiemelding weer aan wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfterDune
Wat mij voornamelijk geholpen heeft bij de battery drain is:

Instellingen > Locatie > Modus > "Alleen apparaat"

Sinds ik dat aangezet heb, is de batterij een flink stuk beter. Heb het ook even weer op "Grote nauwkeurigheid" gehad, maar toen begon de ellende weer.

Dat en af en toe een reboot heeft mijn leven met de Z weer een stuk draaglijker gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb hem nu geroot en met App Opps een heel aantal permissies van het eea lopen weghalen. Het lijkt nu redelijk goed te gaan. Omdat dat niet het enige is wat ik heb geprobeerd ga ik nu in stapjes weer dingen aanzetten. Kijken of er iets is wat het oplost. Probleem is vooral dat je hem best lang aan moet hebben staan met dezelfde instellingen, aangezien ik het wel eens na 3 dagen opeens terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik begin een beetje beu te raken van de Z. Los van de Battery drain (die terugkeert bij aanzetten locatieservices) vind ik het toestel sowieso erg slecht vooruit te branden. Nu doe ik niet veel met het ding. Wat nu.nl, Whatsapp en foto's. Heel veel meer niet. Whatsapp is af en toe ontzettend traag. Het openen, versturen of juist ontvangen van een foto e.d. kan (kan) lang duren. Mijn database is rond de 40MB met een gesprek of 24 continu en dan wat "slapende" gesprekken bij mensen die ik meer dan een maand niet spreek. De laatste heb ik verwijderd, maar het is nog steeds heel erg traag.

Mag mijns inziens toch geen probleem zijn bij zo'n toestel. Heb wederom het idee dat mijn (zakelijke) Moto G een stuk vlotter is, maar ik moet toegeven dat ik die alleen gebruik voor e-mail en verder weinig. De vergelijking gaat dus sowieso mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik had helaas dezelfde ervaring na de laatste software updates, gisteren was ik het zo zat dat ik custom firmware wilde installeren. Toch maar eerst een hard reset... en dat is een verademing, toestel is weer vlot en lijkt geen last meer te hebben van de battery drain :)
Exorcist schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:04:
Ik begin een beetje beu te raken van de Z. Los van de Battery drain (die terugkeert bij aanzetten locatieservices) vind ik het toestel sowieso erg slecht vooruit te branden. Nu doe ik niet veel met het ding. Wat nu.nl, Whatsapp en foto's. Heel veel meer niet. Whatsapp is af en toe ontzettend traag. Het openen, versturen of juist ontvangen van een foto e.d. kan (kan) lang duren. Mijn database is rond de 40MB met een gesprek of 24 continu en dan wat "slapende" gesprekken bij mensen die ik meer dan een maand niet spreek. De laatste heb ik verwijderd, maar het is nog steeds heel erg traag.

Mag mijns inziens toch geen probleem zijn bij zo'n toestel. Heb wederom het idee dat mijn (zakelijke) Moto G een stuk vlotter is, maar ik moet toegeven dat ik die alleen gebruik voor e-mail en verder weinig. De vergelijking gaat dus sowieso mank.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:03
Ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem met mijn Xperia Z.
Als ik een melding binnen krijg van een bepaalde app. bijv. Whatsapp dan zie ik dat netjes bovenin de statusbar staan. Als ik dan het notificatiescherm open met een veeg naar beneden zie ik ze ook netjes staan. Als ik daarna de meldingen laat staan en de notificatiebalk weer naar boven schuif dan zie ik de niet meer staan in mijn statusbar. Ook nieuwe meldingen van apps die ik daarna binnen krijg komen niet meer binnen via de statusbar. Veeg ik daarna weer het notificatiecentrum naar beneden dan zijn ze wel zichtbaar.
Hieronder 2 afbeeldingen als voorbeeld. Afbeelding 1 laat 2 apps zien met meldingen en in afbeelding 2 zie je dat ze niet op de statusbar staan.

Iemand enig idee?

afb. 1: http://imgur.com/q9kXTBT
afb. 2: http://imgur.com/u2fPy3o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Exorcist schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:04:

Heb hem net nieuw en vind hem heerlijk snel :P maar ik kom ook van een LG 2x met maar 512 Mb ram..Maar kennelijk 'slijt' Android ook zoals windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twee hoofdoorzaken van het hoge batterijverbruik lijken de backupfunctie en het weergeven van lokale advertenties te zijn. Die kan je beide uitschakelen. De backupfunctie is te vinden in instellingen->Backup en reset->vinkje bij Backup mijn data. Het weergeven van lokale advertenties vind je ergens anders, namelijk in instellingen->Google->advertenties->afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties aanvinken. Op die manier zou het mogelijk zijn het batterijverbruik in te dammen. De instellingen kan je dan weer terugzetten op het moment dat Google een update uitbrengt voor de Google Play Services die niet zo'n zware wissel op je accu trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:40:
De twee hoofdoorzaken van het hoge batterijverbruik lijken de backupfunctie en het weergeven van lokale advertenties te zijn. Die kan je beide uitschakelen. De backupfunctie is te vinden in instellingen->Backup en reset->vinkje bij Backup mijn data. Het weergeven van lokale advertenties vind je ergens anders, namelijk in instellingen->Google->advertenties->afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties aanvinken. Op die manier zou het mogelijk zijn het batterijverbruik in te dammen. De instellingen kan je dan weer terugzetten op het moment dat Google een update uitbrengt voor de Google Play Services die niet zo'n zware wissel op je accu trekt.
Ik heb deze twee dingen ook uitgeschakeld en inderdaad geen last van drain. In standby met wifi, dataverkeer en synchronisatie aan is de drain slechts 1% per uur. Veel beter dan het ooit geweest is. Ik ben na meer dan een jaar nog zeer tevreden over mijn Xperia Z. Nog niet aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nou het uitschakelen van deze 2 dingen heeft precies 1 dag geholpen, nu moet ik iedere dag de telefoon minstens 2 x aan de lader hangen.

Kan sony niet gewoon een uitrol doen om terug te gaan naar de oude firmware? (als je dit zelf doet vervalt je garantie). We wachten alweer dik een maand op deze update.

Ook laat voor de 5de keer mijn backplate los, nog nooit zo'n slechte hardware en softwarematige telefoon gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Zoals eerder aangegeven is mijn usb aansluiting is kapot, nu heb ik zelf een 230V lader doorgeknipt en een dock van gemaakt die het goed doet maar nu ga ik op vakantie en heb alleen een usb aansluiting in de auto.

Kan ik gewoon een usb kabel doorknippen en die als dock maken? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Heb de update van Google play service verwijderd en dat werkt ook gows, lange accu duur... Helaas werkt YouTube en maps dan niet helemaal lekker.

Er is bij Sony wel een update maar die is in Nl nog niet uitgerold, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Marc_87 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:28:

Dat kan, ik gebruik een oude SE USB stekker
Afbeeldingslocatie: http://imshopping.rediff.com/imgshop/800-800/shopping/pixs/4651/d/DCU60bulknew._original-sony-ericsson-usb-data-cable-dcu-60-dcu60.JPG
Gek genoeg kan je die zo op de zijkant zetten ( zwarte pinnetjes eraf uiteraard ), precies de juiste afstand :) ( logo stekker aan de voorkant van de tel.)

edit:

Ja, ik gebruik nog steeds mijn houtje touwtje dock, doet het prima en destijds waren er geen docks te koop... en gewoon te lui om er nu een te bestellen :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zd3YjIckOziQnAuhe5bvfe1F/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SdehzyJCwBGXTmMGSeCoCD50/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Humma Kavula op 22-07-2014 23:19 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:40
Jur schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:48:
Nou het uitschakelen van deze 2 dingen heeft precies 1 dag geholpen, nu moet ik iedere dag de telefoon minstens 2 x aan de lader hangen.

Kan sony niet gewoon een uitrol doen om terug te gaan naar de oude firmware? (als je dit zelf doet vervalt je garantie). We wachten alweer dik een maand op deze update.

Ook laat voor de 5de keer mijn backplate los, nog nooit zo'n slechte hardware en softwarematige telefoon gehad...
Ik gebruik trouwens geen Google now en heb het ook niet geactiveerd. Misschien als die geactiveerd is gebruikt Google play services meer. Afgelopen weekend ging mijn telefoon meer dan 3 dagen mee. Bij mij staat de Google play service niet eens tussen de lijst van batterijverbruik.

Je kan met flash tool en de juiste tft file de vorige software op de Xperia Z zetten. Dit kan zonder root en unlocken van de bootloader. Dit is (als ik het goed heb) zonder verlies van garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door drav91 op 22-07-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Humma Kavula schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:13:
[...]

Dat kan, ik gebruik een oude SE USB stekker
[afbeelding]
Gek genoeg kan je die zo op de zijkant zetten ( zwarte pinnetjes eraf uiteraard ), precies de juiste afstand :) ( logo stekker aan de voorkant van de tel.)

edit:

Ja, ik gebruik nog steeds mijn houtje touwtje dock, doet het prima en destijds waren er geen docks te koop... en gewoon te lui om er nu een te bestellen :+
[afbeelding][afbeelding]
Tnx! Dan ga ik er even mee aan de gang vanavond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik zit eigenlijk ook sterk te overwegen om terug naar 4.3 te gaan. Daar liep alles perfect. Geen haperingen. Geen battery drain. Gewoon zoals het hoort. Ik lees het hier wel hoe de toekomstige updates voor 4.4 zullen draaien ;)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is er nog iets te zien in de battery stats? Welk onderdeel gebruikt het meeste energie?
Marc_87 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:28:

Een dock kost ook niet zoveel. Heb zelf deze besteld:
http://www.ebay.com/itm/D...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mr_gadget schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:12:
Is er nog iets te zien in de battery stats? Welk onderdeel gebruikt het meeste energie?

[...]

Een dock kost ook niet zoveel. Heb zelf deze besteld:
http://www.ebay.com/itm/D...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Dat is goed te doen inderdaad maar ik moet voor aanstaande zaterdag een goede oplader hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
drav91 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:27:
[...]

Je kan met flash tool en de juiste tft file de vorige software op de Xperia Z zetten. Dit kan zonder root en unlocken van de bootloader. Dit is (als ik het goed heb) zonder verlies van garantie.
Ja, dat kan prima. Met behoud van garantie ook, zijn gewoon officiele Sony firmwares die je dan flashed. Heb het ook wel een poosje gedaan maar wou toch 4.4 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
XNL073 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:06:
Ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem met mijn Xperia Z.
Als ik een melding binnen krijg van een bepaalde app. bijv. Whatsapp dan zie ik dat netjes bovenin de statusbar staan. Als ik dan het notificatiescherm open met een veeg naar beneden zie ik ze ook netjes staan. Als ik daarna de meldingen laat staan en de notificatiebalk weer naar boven schuif dan zie ik de niet meer staan in mijn statusbar. Ook nieuwe meldingen van apps die ik daarna binnen krijg komen niet meer binnen via de statusbar. Veeg ik daarna weer het notificatiecentrum naar beneden dan zijn ze wel zichtbaar.
Hieronder 2 afbeeldingen als voorbeeld. Afbeelding 1 laat 2 apps zien met meldingen en in afbeelding 2 zie je dat ze niet op de statusbar staan.

Iemand enig idee?

afb. 1: http://imgur.com/q9kXTBT
afb. 2: http://imgur.com/u2fPy3o
Het lijkt wel een soort "al gelezen" feature.
Vind het gruwelijk irritant :(
Niemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door XNL073 op 24-07-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kijk eens bij instellingen -> Persoonlijk maken -> Bekeken meldingen wissen.
Daar kan je die optie aan of uit zetten.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Humma Kavula schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:16:
Kijk eens bij instellingen -> Persoonlijk maken -> Bekeken meldingen wissen.
Daar kan je die optie aan of uit zetten.
Thx!! Dit lost het idd op. Alle instellingen nagelopen behalve de pagina 'persoonlijk maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Laatst online: 21-03 10:25
Ben ik de enige die hier last van heeft? Niemand bij SmartCare van Hi begreep wat ik bedoelde en nu wordt m'n toestel morgenochtend opgehaald.. Zou dit onder garantie vallen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CG7bdLq.jpg?1
Klikken voor de fullsize afbeelding

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zo te zien is dat de screenprotector die versleten is ofzo, Kan je eraf trekken en een nieuwe op plaatsen.
Of dat onder garantie valt weet ik niet

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Laatst online: 21-03 10:25
Humma Kavula schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:42:
Zo te zien is dat de screenprotector die versleten is ofzo, Kan je eraf trekken en een nieuwe op plaatsen.
Of dat onder garantie valt weet ik niet
Ooh dit is gewoon een standaard fabrieks-af screenprotector? Nou dan vindt ik dat ze die wel even mogen vervangen voor me :+

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Laatst online: 25-08 19:45
Danny96 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:16:
Ben ik de enige die hier last van heeft? Niemand bij SmartCare van Hi begreep wat ik bedoelde en nu wordt m'n toestel morgenochtend opgehaald.. Zou dit onder garantie vallen?

[afbeelding]
Klikken voor de fullsize afbeelding
Ik heb hetzelfde, ik dacht dat het bij mij kwam door zand, telefoon veel op het strand gebruikt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Mijn xperialoopt vandaag spontaan leeg. Nauwelijks gebruikt en in 8 uur tijd zo'n 67% batterij geconsumeerd. Wat is dit voor matige zooi?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tsjipmanz schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:23:
Mijn xperialoopt vandaag spontaan leeg. Nauwelijks gebruikt en in 8 uur tijd zo'n 67% batterij geconsumeerd. Wat is dit voor matige zooi?
Ga eens naar instellingen>Power managment>Battery Usage. Wat staat daar boven aan? Ik gok Google Play Services. Zo ja, welkom. Lees de laatste paar pagina's van dit topic even terug en sluit je aan bij de club van mensen die zich hier kapot aan irriteren (91% drain bij mij. Accu leeg in 7 uur vandaag, 20 min screen time...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ja, klopt, ik had er hier ook al over gelezen. Maar ik had er eigenlijk geen last van, tot aan vandaag. Ik vraag me af waar dit probleem plotseling vandaan komt.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:45
Tsjipmanz schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:41:
Ja, klopt, ik had er hier ook al over gelezen. Maar ik had er eigenlijk geen last van, tot aan vandaag. Ik vraag me af waar dit probleem plotseling vandaan komt.
Maar heb je de workaround al geprobeerd dan? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
Wat duurt het verschrikkelijk lang zeg voordat ze het battery drain issue fixen.
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk.
Met de workaround werken veel applicaties niet meer.

Sony laat niets weten behalve dat we geduld moeten hebben.
Maar meer dan 2 maanden is best veel in het leven van een smartphone.

Mij zijn ze kwijt als trouwe user. Volgende telefoon wordt geen Android en geen Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Laatst online: 29-08 16:50
Met locatie op alleen toestel en de gepersonaliseerde advertenties uitgeschakeld werkt alles nog gewoon en heb je ook geen drain. Dus hoezo werken veel applicaties niet meer met de workaround? Alleen duurt het net iets langer voor je een gps-fix hebt, omdat de a-gps dan niet meer gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
Bij mij werkte die workaround niet toen ik dat 1, 5 maand geleden testte.
Ik moest echt de Play services app deinstalleren en disabelen. :-(

Ik zal het straks nog eens een keer testen, dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Exar schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:53:
[...]

Maar heb je de workaround al geprobeerd dan? :?
Ja, zelfs al voordat het probleem optrad.
Het lijkt vandaag weer back to normal, misschien was het één of ander "rogue proces".

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 11:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Mijn Xperia Z verloren tijdens het kanoën door wat dronken belgen die het nodig vonden om onze kano om te gooien.

Volgend jaar maar weer eens terug gaan naar die plek, kijken of ik hem kan vinden. Zou wat zijn als die het nog doet.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Dat zou inderdaad wat zijn! Ik hoop het voor je, die IP57 specificatie geeft aan dat hij getest is voor een half uur onder water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik OTA een kleine update ontvangen voor mijn T-Mobile branded Z (0,2 MB). Toestel voelt nu wat sneller aan lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ik heb ook een half uur geleden de kleine update gehad (ook T-mobile branded) en het toetsenbord reageerd vlotter, dus eerste indruk is goed :-) (bied hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
illie1 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:56:
Wat duurt het verschrikkelijk lang zeg voordat ze het battery drain issue fixen.
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk.
Met de workaround werken veel applicaties niet meer.

Sony laat niets weten behalve dat we geduld moeten hebben.
Maar meer dan 2 maanden is best veel in het leven van een smartphone.

Mij zijn ze kwijt als trouwe user. Volgende telefoon wordt geen Android en geen Sony.
Het volgende werkt voor mij goed naast de Sony aanbevelingen (die niet werken...)
(Play Services gewoon aan, uit is voor mij geen optie, gebruik hangouts teveel)
-Deactiveer Google Now
-Zet in google instellingen zowel lokatiegeschiedenis als lokatie melden uit: https://support.google.com/gmm/answer/3118687?hl=en

Dit lost bij mij de drain op, al mis ik Google Now wel (al realiseer ik me dat ik een van de weinigen ben die het in NL gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppo_g
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Klopt het dat je de update van vandaag (T-Mobile branded) niet kan installeren wanneer je telefoon geroot is? Ik krijg namelijk steeds de melding dat de update niet geïnstalleerd kan worden. Ik heb de telefoon geroot met Towelroot. Heb het zowel geprobeerd met SuperSu in Survival mode als uitgeschakeld, zonder resultaat. De optie volledig unrooten in SuperSu lijkt niet te werken (blijf de melding even geduld aub houden). Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb ook Towelroot maar nog geen update dus ik ken het niet testen.
Denk wel dat er iets mis zit bij je aangezien ik wel temp unroot via superuser kan doen.
Fabrieks-reset allicht?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppo_g
Humma Kavula schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:15:
Ik heb ook Towelroot maar nog geen update dus ik ken het niet testen.
Denk wel dat er iets mis zit bij je aangezien ik wel temp unroot via superuser kan doen.
Fabrieks-reset allicht?
Ik kan ook wel een temp unroot doen (SuperSu uitgeschakeld), maar hiermee kan ik de update niet installeren. De optie 'Volledige unroot' blijft echter hangen, waardoor ik deze optie niet kan uitproberen.

Ik las ergens dat Xposed het probleem zou kunnen zijn. Heb ondertussen de update geprobeerd te installeren na Xposed te verwijderen en een volledige unroot te doen, maar dit biedt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
@Fotogravinnetje, Thnx voor je reactie, heb de acties uit die workaround gedaan, na reboot en play.google.com update heb ik de locatie service weer op nauwkeurig gezet. (ik gebruik mijn Z veel voor navigatie en de gps fix duurde te lang) en vooralsnog werkt hij weer zonder drain :)

@Cyleo, heb voor de zekerheid ook jouw advies uitgevoerd, hoop dat hij het zo blijft doen.

Ik ben weer helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Juncto schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:22:
Ik heb ook een half uur geleden de kleine update gehad (ook T-mobile branded) en het toetsenbord reageerd vlotter, dus eerste indruk is goed :-) (bied hoop)
Hier ook T-Mobile branded en update ontvangen. Wat zou deze moeten oplossen?
Heb locatie weer op grote nauwkeurigheid gezet om te testen of de drain nog steeds immens groot is. Ben op kantoor vandaag, dus gelegenheid zat om aan het sap te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Iemand een idee of het mogelijk is om een backup van een andere Xperia Z over te zetten op een nieuwe Xperia Z? Had voordat ik ging kanoën nog een backup gemaakt en wil eigelijk gewoon weer een Xperia Z, zou ik dan die backup gewoon erop kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MonkeySleeve schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:46:
Iemand een idee of het mogelijk is om een backup van een andere Xperia Z over te zetten op een nieuwe Xperia Z? Had voordat ik ging kanoën nog een backup gemaakt en wil eigelijk gewoon weer een Xperia Z, zou ik dan die backup gewoon erop kunnen zetten?
Dat kan als deze dezelfde softwareversie heeft.

Edit: Heb je het hier trouwens over de app op de telefoon of die via de pc? Na wat nadenken vermoed ik namelijk die via de pc. Ik mee mij te herinneren dat ik dat ook een keer heb teruggezet op een ander toestel, maar dat weet ik niet 100% zeker.

@T-mobile updaters: Play service drain opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Idd, de drain is opgelost en de Stamina modus is ook weer hersteld, vannacht weer 1 a 2% verloren, terwijl de Stamina modus aanstond, ipv 10% of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Ik ben er niet zo van overtuigd dat de drain is opgelost. Telefoon was ±90% toen ik de locatie weer op Hoog zette. Nu nog meer 47% en heb de phone nauwelijks gebruikt.
40% drain op 9½ uur, waarvan 8½ idle. Lijkt best wel veel.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon 73 op 30-07-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
mijn xperia verbindt bij thuiskomst niet vanzelf meer naar mijn wifi. Ik moet mijn netwerk steeds opnieuw selecteren. Hij houdt hem dan wel even vast maar na enige tijd verdwijnt het wifisymbool . Dan moet ik dus weer opnieuw mijn netwerk selecteren. Hij onthoudt het netwerk wel.
automatisch verbinden staat aangevinkt. Ik heb hetbtoestel nu een maand, en hij doet dit sinds een week. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Gr, bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38
poppo_g schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:22:
Klopt het dat je de update van vandaag (T-Mobile branded) niet kan installeren wanneer je telefoon geroot is? Ik krijg namelijk steeds de melding dat de update niet geïnstalleerd kan worden. Ik heb de telefoon geroot met Towelroot. Heb het zowel geprobeerd met SuperSu in Survival mode als uitgeschakeld, zonder resultaat. De optie volledig unrooten in SuperSu lijkt niet te werken (blijf de melding even geduld aub houden). Iemand een oplossing?
Hier ook Towelroot en T-Mobile. Kon em gewoon installeren. Heb helaas ook geen oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Cyleo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:52:
[...]

Dat kan als deze dezelfde softwareversie heeft.

Edit: Heb je het hier trouwens over de app op de telefoon of die via de pc? Na wat nadenken vermoed ik namelijk die via de pc. Ik mee mij te herinneren dat ik dat ook een keer heb teruggezet op een ander toestel, maar dat weet ik niet 100% zeker.

@T-mobile updaters: Play service drain opgelost?
Via de PC inderdaad :) Das mooi dan kan ik gewoon nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppo_g
Melkunie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:25:
[...]

Hier ook Towelroot en T-Mobile. Kon em gewoon installeren. Heb helaas ook geen oplossing voor je.
Bedankt voor je antwoord. Word denk ik tijd voor een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
illie1 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:09:
@Fotogravinnetje, Thnx voor je reactie, heb de acties uit die workaround gedaan, na reboot en play.google.com update heb ik de locatie service weer op nauwkeurig gezet. (ik gebruik mijn Z veel voor navigatie en de gps fix duurde te lang) en vooralsnog werkt hij weer zonder drain :)

@Cyleo, heb voor de zekerheid ook jouw advies uitgevoerd, hoop dat hij het zo blijft doen.

Ik ben weer helemaal blij!
Helaas te vroeg gejuicht..
Accu was op dag 2 binnen 4 uur leeg. Telefoon erg warm. Heb maar even gebruik gemaakt van de waterdichtheid en hem in water af laten koelen. Werkt prima :)

Daarna locatie service weer naar "alleen apparaat" gezet en toen dat niet hielp weer de Play services terug gezet naar de fabrieksversie. Krijg nu overal foutmeldingen maar de accu blijft gespaard.

Hoop dat de Update die nu onderweg is het eindelijk oplost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb er af en toe last van dat de 3g connectie het niet goed doet, dan upload de telefoon wel een paar kB's aan verkeer maar dan heb ik geen internet. zelfs de tweakers app wil het dan niet doen, dus het is niet dat het traag is oid. na 10 minuten wachten en mobiele data aan en uit zetten doet hij het plots weer. Ik heb een (bijgeknipte) telfort simkaart.
Iemand tips om dit te verhelpen?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34

bonyuri

Investigator!

illie1 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 03:58:
[...]
Heb maar even gebruik gemaakt van de waterdichtheid en hem in water af laten koelen. Werkt prima :)
En dan vragen mensen zich af waarom het glas "spontaan" barst...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste XZ update beviel mij niet dus ik ben maar eens op avontuur gegaan. DRM keys backup, bootloader geunlocked en wat CM/AOSP roms geprobeerd. Snel kwam ik op de PAC-roms (nightlies) uit. Geen bugs tot nu toe en extreem snel (vooral bij multitasken veel beter dan Sony). Batterij is vergelijkbaar of beter maar zonder de recent geïntroduceerde drains. Kortom erg tevreden en een aanrader als je van tweaken houdt. Enige nadeel is dat je de Sony apps niet hebt maar die kun je ook op andere manieren installeren (behalve bravia-engine en apps als de camera, maar genoeg alternatieven).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:51:
Hoi allemaal,
mijn xperia verbindt bij thuiskomst niet vanzelf meer naar mijn wifi. Ik moet mijn netwerk steeds opnieuw selecteren. Hij houdt hem dan wel even vast maar na enige tijd verdwijnt het wifisymbool . Dan moet ik dus weer opnieuw mijn netwerk selecteren. Hij onthoudt het netwerk wel.
automatisch verbinden staat aangevinkt. Ik heb hetbtoestel nu een maand, en hij doet dit sinds een week. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Gr, bram
Wifi sleep policy wel op never staan (of behouden wifi in slaapstand op altijd)? Onder wifi en dan geavanceerde instellingen. Had hem laatst op standaard staan en dan gooit hij wifi er wel eens uit zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illie1
bonyuri schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

En dan vragen mensen zich af waarom het glas "spontaan" barst...
Damn, nog een functie die ik niet mag gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Hier T-Mobile, Towelroot en een succesvol geïnstalleerde update :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Bij mij werkt de walkman app sinds vandaag niet meer, zodra hij opstart komt er een balkje dat blijft laden. Ook het volume lijkt dan niet meer te werken, maar doet het nog wel in andere apps. Wat zijn goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:21:
De laatste XZ update beviel mij niet dus ik ben maar eens op avontuur gegaan. DRM keys backup, bootloader geunlocked en wat CM/AOSP roms geprobeerd. Snel kwam ik op de PAC-roms (nightlies) uit. Geen bugs tot nu toe en extreem snel (vooral bij multitasken veel beter dan Sony). Batterij is vergelijkbaar of beter maar zonder de recent geïntroduceerde drains. Kortom erg tevreden en een aanrader als je van tweaken houdt. Enige nadeel is dat je de Sony apps niet hebt maar die kun je ook op andere manieren installeren (behalve bravia-engine en apps als de camera, maar genoeg alternatieven).
De beste rom (imho) momenteel voor de Xperia Z is toch wel de AOSP rom van pabx. Die is helaas wel van XDA afgestapt, maar zijn roms zijn erg stabiel en hij lost erg snel bugs op. Sterker nog, hij heeft de battery drain van de Google Play Services opgelost - het probleem ligt namelijk bij Sony. Voor customizability zou ik dan gewoon Xposed framework gebruiken. Dan kun je zowat alles aanpassen, wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:01:
[...]

De beste rom (imho) momenteel voor de Xperia Z is toch wel de AOSP rom van pabx. Die is helaas wel van XDA afgestapt, maar zijn roms zijn erg stabiel en hij lost erg snel bugs op. Sterker nog, hij heeft de battery drain van de Google Play Services opgelost - het probleem ligt namelijk bij Sony. Voor customizability zou ik dan gewoon Xposed framework gebruiken. Dan kun je zowat alles aanpassen, wat jij wilt.
Thanks. Zou ik eens bekijken. Klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met de accu door de google play services. Ik heb alle updates verwijderd en toen weer de nieuwste ontvangen. Hierdoor staat google play service iig niet meer op 70 procent bij batterijverbruik. Maar toch vind ik dat de batterij zwaar achteruit is gegaan..

Overigens ervaar ik nu een nieuw probleem. Als ik iemand bel, of gebeld word, dan kan ik diegene niet verstaan, behalve op de luidsprekers. Heel irritant, heeft iemand hetzelfde probleem? OF misschien een oplossing?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:48:
Ook ik heb problemen met de accu door de google play services. Ik heb alle updates verwijderd en toen weer de nieuwste ontvangen. Hierdoor staat google play service iig niet meer op 70 procent bij batterijverbruik. Maar toch vind ik dat de batterij zwaar achteruit is gegaan..

Overigens ervaar ik nu een nieuw probleem. Als ik iemand bel, of gebeld word, dan kan ik diegene niet verstaan, behalve op de luidsprekers. Heel irritant, heeft iemand hetzelfde probleem? OF misschien een oplossing?!
Ook wel eens een aantal keer last van gehad, een aantal keer de hoofdtelefoon in en uitpluggen hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gmount schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:57:
Bij mij werkt de walkman app sinds vandaag niet meer, zodra hij opstart komt er een balkje dat blijft laden. Ook het volume lijkt dan niet meer te werken, maar doet het nog wel in andere apps. Wat zijn goede alternatieven?
Heb je bij de instellingen al de cache gewist? dat helpt soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:48:

Het probleem met de speaker heb ik laten repareren, ik had nog garantie. Volgens de gegevens hebben ze een boardswap uitgevoerd, maar toen ik de telefoon terug kreeg van reparatie bleek dat het een nieuwe telefoon was. Als je nog garantie hebt; gewoon opsturen. Duurt alleen wel een tijdje voor je m terug hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Mr_gadget schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:30:
[...]

Heb je bij de instellingen al de cache gewist? dat helpt soms
had ik geprobeerd ja, maar het hielp niet. Ik heb nu alle updates verwijderd en hij doet het weer. Helaas sinds gister wel weer een gigantische drain van google services. En ik had de update naar 4.4 nog wel uitgesteld om dat te voorkomen ;(

Pagina: 1 ... 78 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.