Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen update voor mijn generic toestel. Speciaal geen provider toestel gekocht vanwege trage updates. Nu lijkt het erop alsof generic steeds als laatste de update krijgt, was bij 4.3 ook al zo. Weet iemand waarom generic nu plotseling als laatste de update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ze releasen de generic NL (maar ook bv de duitse etc) tegenwoordig ná alle provider releases, de reden ben ik even kwijt...

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ikke_Niels schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:
Ze releasen de generic NL (maar ook bv de duitse etc) tegenwoordig ná alle provider releases, de reden ben ik even kwijt...
Zodat de providers er weer goed op staan #aluhoedje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Ikke_Niels schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:52:
Zuch waarom is KPN zooooo traag. Daardoor is de generic NL er ook nog niet :'(
Welke invloed heeft KPN op de Generic_NL? Just asking, niet dat ik je niet wil geloven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Cyleo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:14:
[...]

Ah, check, dacht dat die uit waren.

Overigens heb ik echt een enorme battery drain sinds de 4.4 update. Hij is sporadisch, maar zodra die er is moet ik blijven resetten tot hij weg is:
[afbeelding]

Hoop dat Sony nog even de moeite er in gaat stoppen om dit te fixen.
Ik had bij 4.4.2 ook een enorme batterij drain door Google play service. Ik las ergens dat ik deze app moest verwijderen. Nou ja, terug naar originele versie. En daarna weer opnieuw installeren, dat ging nagenoeg vanzelf. Nu heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten

Werkt ook op de Z, dus makkelijk root te krijgen voor mensen die op 4.4 zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand een idee hoe lang Sony deze telefoon nog van updates zal voorzien? Wil hem waarschijnlijk nieuw gaan kopen. In custom roms heb ik niet zoveel vertrouwen, op mijn LG 2x heeft er geen een ooit echt 100% stabiel gedraaid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_gadget schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:10:
Iemand een idee hoe lang Sony deze telefoon nog van updates zal voorzien? Wil hem waarschijnlijk nieuw gaan kopen. In custom roms heb ik niet zoveel vertrouwen, op mijn LG 2x heeft er geen een ooit echt 100% stabiel gedraaid helaas.
Hij heeft er al veel gehad. 4.1 oorspronkelijk, dan 4.2, 4.3 en 4.4. Misschien de volgende versie nog maar ik zou er niet heel erg meer op rekenen. Er is ook nog altijd niets bekend over de volgende Androidversie, dat gaat nog een hele tijd duren.

Qua custom zit je met de Z wel heel goed hoor. Was de eerste niet-Nexus met een stabiele KitKat-ROM. Sony is erg open en veel van de hardware is dezelfde als in de Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al een half jaar een tevreden gebruiker van de Sony Xperia Z. In mijn opzicht echt een goede telefoon en zodra mijn abonnement afloopt, zal ik zeker gaan voor de Sony Xperia Z2 of, mocht deze dan al uit zijn, een Z3. Enige nadeel is de batterijduur. Kom er soms nog maar net de dag mee door. Moet dan wel zeggen dat ik een redelijk intensieve gebruiker ben. Enige probleem dat ik nu heb met mijn Xperia Z is dat het klepje van de koptelefoon niet meer sluit en soms vanzelf open springt. Ook staat hij een beetje schuin naar boven wat dus ten koste gaat van de waterdichtheid. Denk dat ik hem dan toch maar ter reparatie opstuur en m zeer waarschijnlijk 2-3 weken kwijt ben. ;( ;w :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een update gehad van een ander team, de KitKat-update voor de resterende Nederlandse Z's is net goedgekeurd en komt nog voor 't einde van de maand live op de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Blegh. Blijkbaar is mijn interne speaker overleden, maar ook is mijn vochtsticker bij de USB-aansluiting al verkleurd aangezien de rubber al wat versleten is. Echt jammer, want nu heb ik volgens mij ook geen garantie en bellen gaat nog maar amper :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:23:
Blegh. Blijkbaar is mijn interne speaker overleden, maar ook is mijn vochtsticker bij de USB-aansluiting al verkleurd aangezien de rubber al wat versleten is. Echt jammer, want nu heb ik volgens mij ook geen garantie en bellen gaat nog maar amper :(.
Die stickers worden gebruikt om vast te stellen hoe vocht is binnengekomen, maar een verkleurde sticker wil absoluut niet zeggen dat je geen garantie meer hebt. Er worden nog véél meer factoren meegenomen.

Gewoon insturen, ik heb er heel wat vertrouwen in dat dat in orde komt. En vooral niet luisteren wat ze in de winkel zeggen (genre "Nee dat maken ze niet."), echt gewoon insturen. Bij Teleplan weten ze echt wel wat ze doen (en alle telefoons moeten naar daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:39:
Net een update gehad van een ander team, de KitKat-update voor de resterende Nederlandse Z's is net goedgekeurd en komt nog voor 't einde van de maand live op de servers.
Zitten hier nog veranderingen t.o.v. de uitgerolde updates? Misschien iets om de battery drain te fixen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
AmbroosV schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Die stickers worden gebruikt om vast te stellen hoe vocht is binnengekomen, maar een verkleurde sticker wil absoluut niet zeggen dat je geen garantie meer hebt. Er worden nog véél meer factoren meegenomen.

Gewoon insturen, ik heb er heel wat vertrouwen in dat dat in orde komt. En vooral niet luisteren wat ze in de winkel zeggen (genre "Nee dat maken ze niet."), echt gewoon insturen. Bij Teleplan weten ze echt wel wat ze doen (en alle telefoons moeten naar daar).
Duidelijk, en dan een weekje of twee neem ik aan? Ik ben namelijk wel echt bang dat ik geen garantie krijg namelijk :-(....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
alex3305 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Duidelijk, en dan een weekje of twee neem ik aan? Ik ben namelijk wel echt bang dat ik geen garantie krijg namelijk :-(....
2 weken moet je zeker op rekenen, als het niet meer is. Ik heb die van mij opgestuurd op 7 juni en dit is de status:

Order - Data complete 7-6-2014 16:06:26
Order - Confirmed 7-6-2014 16:06:32
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 7-6-2014 16:06:57
Logistics - Product received by Dynafix Care 12-6-2014 1:50:11
Logistics - Product sent to external repair facility 12-6-2014 11:59:53
Transport order succesful - delivered at external repair facility 13-6-2014 7:45:00
Transport - Received in acc. with specifications at external repair center 13-6-2014 21:21:07
External repair - Pending 16-6-2014 21:28:33

Vandaag is het 10 dagen geleden dat ik het heb opgestuurd, gisteravond zijn ze met de reparatie begonnen (als ik het goed begrijp). Intussen zit ik met m'n oude iPhone 4, wel een wereld van verschil zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:44
Bij mij werkt de interne speaker ook niet met stock Sony.
Geprobeerd met 4.3 (via TFT), 4.4 leak (CWM flash) of 4.4 (via TFT)
Op CM heeft het altijd gewerkt.

Via Google van alles gevonden/geprobeerd:
- Earphone paar keer in- en uitpluggen
- Smartconnect data wissen
- Code in de dialer ingevoerd om de speaker te testen: Geen geluid

CM opnieuw geflashed: Wel geluid via de interne speaker
Echt vaag, wil 'm verkopen en dan liever de stock software er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Zedonite schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:35:

Eerst had ik ook dezelfde problemen. Echter was t de laatste tijd zo dat ie het helemaal niet meer deed, alleen wanneer in de buurt van de luidspreker drukte. Toen ben ik maar tot de conclusie gekomen dat t een hardwarefout moet zijn. Ik ben benieuwd wat er uit de reparatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zedonite schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:35:

Ik zit al op 4.4.3 AOSP :). Sterker nog, er heeft maar één week Sony software opgestaan, daarna ben ik al overgestapt naar AOSP/CM/Omni.
Danner001 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:04:
[...]

Eerst had ik ook dezelfde problemen. Echter was t de laatste tijd zo dat ie het helemaal niet meer deed, alleen wanneer in de buurt van de luidspreker drukte. Toen ben ik maar tot de conclusie gekomen dat t een hardwarefout moet zijn. Ik ben benieuwd wat er uit de reparatie komt.
Ja hetzelfde hier dus. Ik moet echt erop duwen of zwaaien met de telefoon en dan werkt dat ding weer even. Maar echt willekeurig gaat 'ie ook gewoon weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
alex3305 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:22:
[...]

[...]

Ja hetzelfde hier dus. Ik moet echt erop duwen of zwaaien met de telefoon en dan werkt dat ding weer even. Maar echt willekeurig gaat 'ie ook gewoon weer uit.
Ik heb t opgevat als een los contact o.i.d., ik zal hier laten weten wat er uit de reparatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
4.4 voor de nederlandse generic versie is uit.
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
nice

[ Voor 98% gewijzigd door SureshR op 17-06-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

AmbroosV schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:57:
Kunnen jullie deze eventjes volgen als jullie last hebben van battery drain? Lijkt de meeste mensen te helpen:
https://docs.google.com/d...jSc2W3F_4tSyvQi1o63b0/pub
Had het idee dat mijn batterij momenteel ook wat sneller leeg is, ik hoop dat dit helpt. Thanks for the heads up!

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nou, 4.4 genricNL bevalt hier perfect met Towelroot en de tip van Ambroos.
Batterij lijkt gewoon goed zoals hij was. Moet wel zeggen dat het even wennen is als je van 4.1 afkomt :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Tsjipmanz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:55:
[...]

Had het idee dat mijn batterij momenteel ook wat sneller leeg is, ik hoop dat dit helpt. Thanks for the heads up!
Dat is inderdaad de officiele oplossing, ik heb ook vrij hardnekking de battery drain gehad. De geposte oplossing lukte bij mij niet.
Wat bij mij uiteindelijk de oplossing is geweest.

Een full wipe via de Sony Companion tool (telefoon herstellen).
Na de installatie google services updates verwijderen, en meldingen uitvinken (zodat deze niet meer geupdate wordt).
Verder ook nog automatisch backuppen uitzetten (maar volgens mij zijn de bovenstaande stappen al voldoende), en lokatie gebaseerde advertenties ook uit.

Bij mij is het nu weer op het normale niveau maar ach ach wat een gedoe... hoop dat ze snel komen met een google services update om dit geneuzel te fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Humma Kavula schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:10:
Nou, 4.4 genricNL bevalt hier perfect met Towelroot en de tip van Ambroos.
Batterij lijkt gewoon goed zoals hij was. Moet wel zeggen dat het even wennen is als je van 4.1 afkomt :+
Kun je met root ook nog wat tegen die drain doen dan? Heb die tips wel opgevolgt maar het is alsnog accuduur in een leeg gat gooien. Moet hem minstens 2x per dag opladen en daar gaat de lol wel een beetje van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Cyleo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Kun je met root ook nog wat tegen die drain doen dan? Heb die tips wel opgevolgt maar het is alsnog accuduur in een leeg gat gooien. Moet hem minstens 2x per dag opladen en daar gaat de lol wel een beetje van af.
Nee, niet dat ik weet ( was meer een melding dat dat perfect werkt qua root), heb wel eerst een factory reset gedaan voor het updaten en na het updaten ( just to be sure ) en daarna de tip van Ambroos.
Ik ben helaas geen goed voorbeeld voor accuduur aangezien ik Ingress speel, dus ik haal meestal het einde van de dag sowieso niet :+ .
Wel zie ik bij mijn accu stats dat Google services er niet tussen staat en de periode dat ik niet speel hij zeer stabiel blijft.
/me Heatonme moet eens een paar dagen afkicken van ingress om het goed te meten

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat er boven het veegpatroon (vergrendelingsscherm) in 4.4 een blok staat met 'noodoproep' wordt de ruimte boven het veegpatroon kleiner, dit zorgt ervoor dat de notificaties die ik met behulp van de app/widget Nils wil laten zien niet volledig in beeld komen. Is dit aan te passen? Voorheen kon ik de inhoud van een mail/whatsapp-bericht al gedeeltelijk lezen, wat nu niet mogelijk is.

Edit: widget is naar onderen te schuiven over het raster heen, niet ideaal maar het werkt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:05
Cyleo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Als je Xposed Framework hebt, was er volgens mij iets dat je de play services niet meer op de achtergrond kon laten runnen, waardoor de drain ook gestopt werd. Was iets van wakelock volgens mij, maar zit zelf nog op 4.3, dus dat moet je even zoeken

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 14:08

bonyuri

Investigator!

Ik heb juist met 4.4 een veel betere batterijduur...
Waar ik vroeger een dag goed doorkwam met een volle accu, haal ik nu makkelijk de volgende ochtend met zo'n 30% over :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien zie ik wat over het hoofd, maar waar is die GPS-toggle gebleven?? Hij zit niet meer bovenin, en ook niet meer op dat toggle-schermpje.

Hopelijk werkt mijn telefoon na de 4.4 update wel weer beter trouwens. De TomTom-app liep al een tijdje vast zodra de route berekend moest worden. Nu wil TT zichzelf ook updaten, dus wellicht...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heet nu locatie, is voor mij ook even wennen

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de snelle instellingen sneller te bereiken kan je met 2 vingers de balk naar beneden halen, vervolgens kan je ook een snelkeuze vasthouden om naar de instellingen van deze keuze te gaan ipv direct uit- of aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb net ook de update gekregen, had geen idee dat er weer iets aan zat te komen. Zal eens kijken wat er anders/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dannisi schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:58:
[...]

Als je Xposed Framework hebt, was er volgens mij iets dat je de play services niet meer op de achtergrond kon laten runnen, waardoor de drain ook gestopt werd. Was iets van wakelock volgens mij, maar zit zelf nog op 4.3, dus dat moet je even zoeken
Ah, check, dan ga ik dit eens even proberen. Eerst maar eens die volledig nieuwe installatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de update aan het binnenhalen. Toestel uit de losse verkoop trouwens. Dus update niet gebonden aan provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ga niet updaten als er dezelfde problemen zijn als de branded 4.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Beetje jammer dat als je de balk van boven naar beneden trekt dit gewoon schokkerig gaat.. Ben benieuwd wat mijn batterij gaat doen vandaag!

Edit; stop STOOOOOOOOOOOOOOP 77% en counting. Even voor de duidelijkheid; ik begon om half 8 met 100% en heb echt geen gekke dingen gedaan vanochtend...

72% batterij verbruik door Google Services :9

[ Voor 42% gewijzigd door bartus1989 op 20-06-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Heb er spijt van dat ik de nieuwe update heb geïnstalleerd. Vind de nieuwe vormgeving van het dropdownmenu niet mooi, het batterij-icoontje is werkelijk extreem lelijk. Net als Bartus ook schokkerige performance bij het menu, maar ook in andere applicaties en eigenlijk in het hele systeem. Ik vond de toggles in de dropdown ook altijd heel fijn, nu moet je een extra keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Update geïnstalleerd vandaag, nog geen gekke dingen tegen gekomen. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf had ook echt last van de 4.4 update, zowel met batterij als het schokkerige beeld.
Heb toen een factory reset gedaan, backup weer terug gezet, en alles werkt perfect. Ook totaal geen battery drain. sta rond 10 uur op, en eind van de rit (1 uur/half 2) zit ik nog op 30% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

pprs schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:24:
Ik vond de toggles in de dropdown ook altijd heel fijn, nu moet je een extra keer klikken 2 vingers gebruiken.
Met dank aan:
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:04:
Om de snelle instellingen sneller te bereiken kan je met 2 vingers de balk naar beneden halen, vervolgens kan je ook een snelkeuze vasthouden om naar de instellingen van deze keuze te gaan ipv direct uit- of aan te zetten.
Want dat wist ik eerst ook niet.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 04:05
Maar met 2 vingers aan het menu trekken werkt niet als je je telefoon in 1 hand hebt, en de dropdown met je duim naar beneden trekt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
Ik had mijn (Generic NL) Xperia Z geupdate naar 4.4.2 echter ik kon wifi niet aanzetten. De knop bleef grijs dit komt waarschijnlijk doordat wifi aan stond toen het toestel aangesloten was op de pc voor de update.
Heb een herstel gedaan, toestel was weer helemaal schoon, geen wifi probleem meer.
Ook geen drain.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er een manier om een recovery van de internal storage uit te voeren?
Ik wil graag mijn Whatsappgeschiedenis terug (vanwege belangrijke informatie in een bepaald gesprek), die ik verloren ben na een fabrieksreset waarbij ook de internal storage gewist werd.

So far kon ik met Recuva, Dr Fone (duur!!) en Remo niets beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dannisi schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:11:
Maar met 2 vingers aan het menu trekken werkt niet als je je telefoon in 1 hand hebt, en de dropdown met je duim naar beneden trekt.
Ander truukje; Begin met sliden in de rechterhoek ( bij snelle instelling tab ), slide iets naar beneden, weer naar boven ( dan selecteert hij snelle instellingen) en weer naar beneden ( uiteraard zonder los te laten) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 20-06-2014 12:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
Sinds gisteren geinstalleerd en totaal geen problemen so far. Heerlijk toestelletje en voor mijn gevoel een betere batterijduur dan op 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Vanavond de tip met factory reset maar proberen, dat werkt zo te zien. Om half 1 had ik nog 33% over.. Hangt nu aan het infuus...

Schokkerige van die balk naar beneden trekken is spontaan verdwenen ineens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
bartus1989 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:39:
Vanavond de tip met factory reset maar proberen, dat werkt zo te zien. Om half 1 had ik nog 33% over.. Hangt nu aan het infuus...

Ik zou je aanraden om meteen voor de herstel procedure te gaan met PC compagnion, factory reset werkte bij mij ook niet... heeft er alleen voor gezorgd dat ik langer bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bartus1989 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:39:

Schokkerige balk is ook op te lossen met renderen op GPU te forceren. In een poging mijn problemen met Google Play Services op te lossen heb ik dit geinstalleerd:
Google Play: GServiceFix
Zal jullie op de hoogte houden of het helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

Zoals ik het nu lees zorgt de update alleen maar voor wat cosmetische veranderingen met als voornaamste nadelen de battery drain en dat de quicksettings wat minder snel te bereiken zijn.

zijn er ook nog dingen verbeterd/redenen waarom ik wel zou updaten :?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Cyleo schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:45:
[...]

Schokkerige balk is ook op te lossen met renderen op GPU te forceren. In een poging mijn problemen met Google Play Services op te lossen heb ik dit geinstalleerd:
Google Play: GServiceFix
Zal jullie op de hoogte houden of het helpt ;)
_O- geweldige app ook weer. Dat zijn dingen die je zelf ook wel kunt. Wat die app namelijk doet is:
  • Kijken of de battery vol genoeg is (geen idee waarom...)
  • GPS activeren en een fix krijgen zodat de laatste locatie bekend is
  • Google locatieservices uitschakelen en rebooten
Maar goed, als je alleen dat laatste doet en reboot heb je ook geen last meer van de battery drain, maar dat was al bekend. Toch lijkt de workaround van Ambroos momenteel de beste oplossing voor de stock rom van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik probeer nu EaseUS MobiSaver for Android om mijn Whatsappgeschiedenis van de gewiste internal storage terug te halen. Hij vraagt echter om roottoegang. Ik heb hem al toegestaan in debuggingmode. Ik vraag me echter af wat de gevaren van deze dingen zijn en in hoeverre dit effect heeft voor mijn garantie. Kan iemand daar (debugmode, root) wat meer over zeggen?

Wat trouwens na een fabrieksreset. Is de debugging en root dan weer weg, of nog steeds effectief?

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Je kan via Towelroot gemakkelijk root verkrijgen.
Ik ga nu even geen factory reset voor je doen om het te testen maar in feite is Towelroot een app dus zou het na een factory reset weg moeten zijn. ( please correct me if i'm wrong! )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
alex3305 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:39:
[...]

_O- geweldige app ook weer. Dat zijn dingen die je zelf ook wel kunt. Wat die app namelijk doet is:
  • Kijken of de battery vol genoeg is (geen idee waarom...)
  • GPS activeren en een fix krijgen zodat de laatste locatie bekend is
  • Google locatieservices uitschakelen en rebooten
Maar goed, als je alleen dat laatste doet en reboot heb je ook geen last meer van de battery drain, maar dat was al bekend. Toch lijkt de workaround van Ambroos momenteel de beste oplossing voor de stock rom van Sony.
Ja, maar die workaround van Ambroos werkt hier dus niet. Het enige wat misschien helpt is play services deinstalleren, maar ik heb teveel apps die daar gebruik van maken. Overigens helpt de app niet mocht iemand het ook willen proberen. Ga maar eens in een herinstallatie loop tot die dit niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Humma Kavula schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:19:
Je kan via Towelroot gemakkelijk root verkrijgen.
Ik ga nu even geen factory reset voor je doen om het te testen maar in feite is Towelroot een app dus zou het na een factory reset weg moeten zijn. ( please correct me if i'm wrong! )
Dat is het nu juist. Ik wil graag mijn gewiste gegevens van de internal storage terugkrijgen, zonder dat ik daarvoor een programma rootaccess of developeraccess moet geven. Als dat mogelijk is, dan heel graag.

En ik vraag me gewoon af wat rooten e.d. voor mijn garantie inhoud en voor de algemene veiligheid van mijn telefoon en gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Danner001 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:31:
[...]

2 weken moet je zeker op rekenen, als het niet meer is. Ik heb die van mij opgestuurd op 7 juni en dit is de status:

Order - Data complete 7-6-2014 16:06:26
Order - Confirmed 7-6-2014 16:06:32
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 7-6-2014 16:06:57
Logistics - Product received by Dynafix Care 12-6-2014 1:50:11
Logistics - Product sent to external repair facility 12-6-2014 11:59:53
Transport order succesful - delivered at external repair facility 13-6-2014 7:45:00
Transport - Received in acc. with specifications at external repair center 13-6-2014 21:21:07
External repair - Pending 16-6-2014 21:28:33

Vandaag is het 10 dagen geleden dat ik het heb opgestuurd, gisteravond zijn ze met de reparatie begonnen (als ik het goed begrijp). Intussen zit ik met m'n oude iPhone 4, wel een wereld van verschil zeg!
Vandaag m'n Z weer opgehaald, er is een boardswap uitgevoerd volgens Dyanfix. Ik zie echter dat alle beschadigingen die ik aan de buitenkant had zijn verdwenen! Kortom, heb gewoon helemaal een nieuwe gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb net even met Sony gebeld. Zij kunnen niets voor mij doen v.w.b. het terughalen van gegevens na het wissen van de internal storage. En met root verlies je de garantie (waar ik nog bijna een jaar van heb). Dus wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Jorgen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:02:
Ik heb net even met Sony gebeld. Zij kunnen niets voor mij doen v.w.b. het terughalen van gegevens na het wissen van de internal storage. En met root verlies je de garantie (waar ik nog bijna een jaar van heb). Dus wat nu?
Je kunt niet heel gemakkelijk zomaar je gegevens terughalen op een Android toestel. Meestal is weg = weg, helaas dus.
Cyleo schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:04:
[...]

Ja, maar die workaround van Ambroos werkt hier dus niet. Het enige wat misschien helpt is play services deinstalleren, maar ik heb teveel apps die daar gebruik van maken. Overigens helpt de app niet mocht iemand het ook willen proberen. Ga maar eens in een herinstallatie loop tot die dit niet meer heeft.
Gewoon locatie op alleen apparaat zetten en rebooten, dan ben je van de battery drain af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:02:
alex3305 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:23:
[...]

Je kunt niet heel gemakkelijk zomaar je gegevens terughalen op een Android toestel. Meestal is weg = weg, helaas dus.
Dus, hoe krijg ik het dan via een wat ingewikkeldere manier terug? ;)
Zo mogelijk zonder root, als dat kan? En anders evt dan maar met.
Of is het ook met root nog maar de vraag of je überhaupt nog iets terug kunt vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 21-06-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Wat ik ergens wel jammer vind is dat Sony een update aankondigt, roept dat er verbeteringen zijn, maar dat je die verbeteringen in de praktijk als digibeet niet kunt vinden :')

Maar goed, GPS uitgezet, Backuppen van gegevens, advertenties in Google uitgevinkt, batterij loopt minder snel leeg.... Nu wachten op een Android 4.4.X die de bugs eruit haalt.

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En weer de mogelijkheid om locatie middels wifi te scheiden van gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn batterij loopt ook veel sneller leeg na de update. Soms krijg ik het idee dat de intentie is om gebruikers nieuwere toestellen te doen laten kopen. Locatieservices nu even uitgeschakeld, kijken hoe het dan is..maar handig is het niet (gebruik vaak GPS).

/ah, Google Play Services is dus de boosdoener. Staat bij mij ook op 91% van de accuduur. Afwachten op een update dan maar. Vind op één of andere manier m'n vrij simpele Motorola G ook een stuk sneller.

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 22-06-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Het is al vaker beschreven hier, maar maak even een backup van alles via backup and restore. Vervolgens hang je je telefoon met minimaal 50% stroom aan PC companion en je doet een restore van je telefoon. Back up weer terug en voilá, je bent van de drain af!

Gelijk via google even een ultra HD afbeelding gedownload als wallpaper (na bijsnijden worden gewone HD altijd korrelig) en ik kijk weer tegen een scherp scherm aan, de telefoon vloeit door de menu's en ik ben weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van na gisteren de update te hebben gedaan,als ie in slaapstand springt krijg ik hem niet meer aan of uitgeschakeld,krijg pas weer beeld als er iemand belt of als ik hem aansluit op oplader,iemand oplossing ??? zie onderstaande eerdere berichten,ben blijkbaar niet de enige,Gr Math
OPGELOST: ook aangesloten op dockingsstation paar keer aan/uit gezet en hij blijft het goed doen.

quote:
Sigmund666 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:21:
Ben ik de enige die Android 4.3 buggy vind? Ik heb hem vorige week dinsdag teruggekregen van reparatie aan het scherm, Android 4.3 werd er voor me opgezet, 18 onderdelen in het toestel vervangen, tot de camera aan toe. Soms wil Android echter uit het niets opeens niet meer op het scherm reageren (kan tikken, duwen, klikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Als ik 2 keer op de uitknop duw wil er wel weer iets gebeuren. How come? Is dit een bekende bug in Android 4.3 ofzo? :?

Heb een Xperia Z overigens.
Precies dat heb ik de afgelopen weken ineens gekregen. Het gebeurd vooral 's nachts. Paar dagen geleden kon ik rebooten wat ik wilde, scherm reageerde nergens meer op (telefoon zelf werkte gewoon, zag de whatsappjes nog binnenkomen). Nadat ik 'm op het oplaaddock zette werkte de touch ineens weer, en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Het lijkt echt een software probleem te zijn, want als het touchscreen na een paar keer aan/uit werkt, blijft 'ie die 'sessie' (laten we het zo noemen) ook perfect werken. Zit overigens ook nog op 4.3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik baal hier echt van de update naar 4.4. Menu's gaan zelfs met geforceerde GPU rendering met schokken en ook de apps openen en stuk minder vloeiend. Heb trouwens geen last van de battery drain.
Factory reset via Sony Update heeft niets uitgemaakt.
Weet iemand nog iets anders dat ik wellicht kan proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 22-06-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Vind 4.4 met force gpu rendering ook shokkerig, denk dat ik maar naar de vorige versie flash. Geen last van battery drain gelukkig. Maar wel dat mn interne speaker het niet doet. Moet nu steeds met luidspreker of oordopjes bellen. Volgens mij was hier in de forum een oplossing er voor gepost.

Iig is 4.4 voor mij persoonlijk een downgrade, vind het ook minder mooi uit zien.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geen nadelen ondervonden van 4.4, al lijkt de Gps minder snel een fix te maken. Iemand hier ook last van of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Ja idd, is mij ook opgevallen. GPS lijkt trager te gaan.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:17:
Zelf geen nadelen ondervonden van 4.4, al lijkt de Gps minder snel een fix te maken. Iemand hier ook last van of tips?
GPS werkt anders sinds 4.4 en gebruikt nu een soort providersysteem. Standaard die van Google, en standaard staat die op de preset voor laag accugebruik. Wil zeggen dat hij eerst gaat proberen op basis van nabije WiFi-netwerken de locatie te vinden voor hij GPS aan gaat zetten.

Dezelfde snelle fix is terug te krijgen door de locatie op "High accuracy" te zetten. Instellingen > Location > Mode > High accuracy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:37
Beste Tweakers,

Ik heb al 1,5 jaar een xz naar alle tevredenheid, nu heeft mijn vader sinds kort ook een XZ. Echter met een erg mankement, regelmatig blijft de telefoon hangen op telefoongesprek beëindigen, waarna de telefoon niet bereikbaar is (alleen een herstart werkt). Aangezien mijn vader erg veel belt en gebeld wordt is dit een ernstig probleem. Iemand die weet of dit op te lossen is of dat de telefoon gerepareerd moet worden? Alvast bedankt! :)

Editie: dit was zowel met 4.3 als 4.4 en ook in veilige modus

[ Voor 6% gewijzigd door crepsly op 22-06-2014 19:21 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
An1mA schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:18:
Vind 4.4 met force gpu rendering ook shokkerig, denk dat ik maar naar de vorige versie flash. Geen last van battery drain gelukkig. Maar wel dat mn interne speaker het niet doet. Moet nu steeds met luidspreker of oordopjes bellen. Volgens mij was hier in de forum een oplossing er voor gepost.

Iig is 4.4 voor mij persoonlijk een downgrade, vind het ook minder mooi uit zien.
Er is niet echt een oplossing voor helaas. Doet je oorspeaker het helemaal niet of af en toe niet? Bij mij deed ie het alleen als ik er op drukte. Opgestuurd voor reparatie, en een nieuwe (officieel een boardswap) gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crepsly schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:15:
Beste Tweakers,

Ik heb al 1,5 jaar een xz naar alle tevredenheid, nu heeft mijn vader sinds kort ook een XZ. Echter met een erg mankement, regelmatig blijft de telefoon hangen op telefoongesprek beëindigen, waarna de telefoon niet bereikbaar is (alleen een herstart werkt). Aangezien mijn vader erg veel belt en gebeld wordt is dit een ernstig probleem. Iemand die weet of dit op te lossen is of dat de telefoon gerepareerd moet worden? Alvast bedankt! :)

Editie: dit was zowel met 4.3 als 4.4 en ook in veilige modus
Ga naar de winkel en indien ze het niet kunnen oplossen valt het onder de garantie. Probeer eerst even te resetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Mensen sinds de update toevallig last van een om een beveiligingsupdate piepende Exchange account?

De ICT afdeling van mijn werkgever zegt dat er geen wijzigingen in de beveiligingspolicy zijn doorgevoerd, en hebben dat op verschillende telefoons ook getest. Desalniettemin krijg ik sinds dit weekend de melding dat een beveiligingsupdate vereist is, en als ik dan doorklik, kan ik alleen nog maar een wachtwoord opgeven (geen pin code meer) voor mijn lock screen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door DFKT op 23-06-2014 16:59 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Dat heb ik ook. Erg vervelend, want een wachtwoord (minimaal 4 tekens waarvan een cijfer en een speciaal teken) tik je lang niet zo snel in als een 4-cijferige pin code. Zou hier een oplossing voor te bedenken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Quickpic als galerij, deze app geeft aan dat het binnen 4.4 niet meer toegestaan is dat apps de externe opslag beschrijven en het dus niet mogelijk is foto's te verwijderen binnen Quickpic of andere gallerij apps. Heeft iemand hier een oplossing voor? Vind de standaard galerij namelijk niet handig en dit lijkt me nogal een vreemde beperking van kitkat.

Ps. Blijft vreemd omdat een app zoals es file explorer het wel lukt om bestanden te verwijderen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
DFKT schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:58:
Mensen sinds de update toevallig last van een om een beveiligingsupdate piepende Exchange account?

De ICT afdeling van mijn werkgever zegt dat er geen wijzigingen in de beveiligingspolicy zijn doorgevoerd, en hebben dat op verschillende telefoons ook getest. Desalniettemin krijg ik sinds dit weekend de melding dat een beveiligingsupdate vereist is, en als ik dan doorklik, kan ik alleen nog maar een wachtwoord opgeven (geen pin code meer) voor mijn lock screen 8)7
Ik synchroniseer ook met een exchange account maar heb geen last van deze meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:54:
Ik gebruik Quickpic als galerij, deze app geeft aan dat het binnen 4.4 niet meer toegestaan is dat apps de externe opslag beschrijven en het dus niet mogelijk is foto's te verwijderen binnen Quickpic of andere gallerij apps. Heeft iemand hier een oplossing voor? Vind de standaard galerij namelijk niet handig en dit lijkt me nogal een vreemde beperking van kitkat.
Ik gebruik ook al jaren Quickpic. Inderdaad erg vervelend dat dat niet meer werkt. Als je root toegang hebt kun je het oplossen door bijvoorbeeld dit te intalleren. Hiermee geef je alle apps weer toegang tot de sd kaart. Ik zou liever zien dat, ipv alle apps toegang geven, ik zelf apps kan aanwijzen die dat mogen. Iemand een idee of dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Politoer schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:53:
[...]

Ik synchroniseer ook met een exchange account maar heb geen last van deze meldingen.
Same, ik gebruik wel Office 365 als mailserver, mss dat het daar aan ligt?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PatrickvL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik ook al jaren Quickpic. Inderdaad erg vervelend dat dat niet meer werkt. Als je root toegang hebt kun je het oplossen door bijvoorbeeld dit te intalleren. Hiermee geef je alle apps weer toegang tot de sd kaart. Ik zou liever zien dat, ipv alle apps toegang geven, ik zelf apps kan aanwijzen die dat mogen. Iemand een idee of dat zou kunnen?
Waarom zou je dat willen? In 4.3 was het ook zoals het is met die fix, en dat vond iedereen ook prima. Dit is alleen maar vervelender :P Maar ik denk dat met SpecOPS het wel mogelijk is om het e.e.a. uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nou, na 3x opnieuw resetten (de grondige manier, via de Update System) nog steeds last van de Google Services drain. Daar ligt het probleem dus ook niet echt. Lijkt bijna wel account gebonden. Moet zeggen dat ik er nu wel echt klaar mee ben om mijn telefoon niet volledig te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Cyleo schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Waarom zou je dat willen? In 4.3 was het ook zoals het is met die fix, en dat vond iedereen ook prima. Dit is alleen maar vervelender :P Maar ik denk dat met SpecOPS het wel mogelijk is om het e.e.a. uit te schakelen.
Omdat ik het eigenlijk wel goed vind dat niet alle applicaties zomaar overal schrijfrechten krijgen. Echter zou ik voor een aantal applicaties daarop een uitzondering willen maken.

Wat is "SpecOPS"? Ik kan daarover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Wat een bok ellende die update naar 4.4.
Ik typ veel sneller dan mijn telefoon aankan, bepaalde spellen stotteren opeens heel erg, de drainage.
Kortom alles is ***! ik heb nog geen voordeel kunnen vinden.

Wie weet of hij wel weer een beetje normaal is als je een custom 4.4 erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Blij dat ik hem nog niet heb geupdatet! Wat een ellende hier, en dat bij een Android versie die juist al soepeler zou moeten draaien op low-end telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Ik weet dat het niet zo zou moeten, maar locatieservices uitzetten heeft bij mij nagenoeg alles verholpen.
Maar...dan staan je locatieservices wel uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf sinds de update geen problemen gehad, waar het dan aan kan liggen....verschillende series? Locatie staat gewoon aan en merk geen verschillen in accuduur/eventuele haperingen (geen last van). Vreemd dat er verschillende ervaringen zijn na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Ik baal echt als een stekker van deze generic 4.4 update.
Na de feedback over 4.4 na lang aarzelen uit nieuwsgierigheid toch maar overgegaan van 4.3, helaas heb ik geen backup anders zou ik direct een rolback doen.

Sinds de update, en een week proberen ben ik tegen het volgende aangelopen:

-Bluetooth & wifi connectie problemen
-Stotteren in menu's (ook met hardware accel aan en bijvoorbeeld ook tijdens de fade in bij het uit standby komen in whatsapp)
-Een extra handeling voor m'n snelkoppelingen
-Locatieservices die uit moeten staan waardoor m'n navigatie minder goed werkt
-Een batterij die sneller leegloopt
-Bij sommige telefoongesprekken kan ik de ander soms enkele seconden niet meer horen (hiervoor nooit gehad)!

Van een prima toestel naar een ergelijke apparaat door een update. Ik raad het iedereen af te updaten. Alexandraa zou hier eens op moeten reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door PROximity op 25-06-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Xperia Z waarschijnlijk geen update meer zal krijgen naar 5.0 (is nog maar net uit - release dit najaar). Als je de achttien-maanden-regel in het achterhoofd houdt, dan zal de Z niet meer in aanmerking komen. Natuurlijk hoop ik wel op de community dat er bijvoorbeeld een CM zal geport worden naar de Z, dat zou dan weer fijn zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door freddy0519 op 25-06-2014 18:55 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 13:45
Iemand ervaring met het vervangen van een gescheurd scherm? Moet voor de verzekering een factuur hebben (of in ieder geval een indicatie) maar zie op internet alleen wat de kosten zijn en moet een officieel papier hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
ge-flopt schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:14:
Iemand ervaring met het vervangen van een gescheurd scherm? Moet voor de verzekering een factuur hebben (of in ieder geval een indicatie) maar zie op internet alleen wat de kosten zijn en moet een officieel papier hebben. :(
Als je het repareert/laat repareren kun je toch een factuur krijgen? Hetzij voor onderdelen, of voor onderdelen als je het zelf doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PatrickvL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Omdat ik het eigenlijk wel goed vind dat niet alle applicaties zomaar overal schrijfrechten krijgen. Echter zou ik voor een aantal applicaties daarop een uitzondering willen maken.

Wat is "SpecOPS"? Ik kan daarover niets vinden.
AppOPS ;) Ik weet niet hoe ik bij SpecOPS kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
dn072 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:02:
Wat een bok ellende die update naar 4.4.
Ik typ veel sneller dan mijn telefoon aankan, bepaalde spellen stotteren opeens heel erg, de drainage.
Kortom alles is ***! ik heb nog geen voordeel kunnen vinden.

Wie weet of hij wel weer een beetje normaal is als je een custom 4.4 erop zet?
Daar heb ik verder nog niemand over gehoord, maar dat probleem heb ik ook heel erg. Vind het zelfs het ergste van deze update, het is zo frustrerend dat ik merk dat ik de telefoon er simpelweg minder door gebruik. Weet iemand hier een fix voor? Heb ook Swype geprobeerd, maar die heeft het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik typ niet zo snel maar bij mij was het probleem met het toetsenbord dat de trilfunctie aan bleef en ik hem nergens uit kon/kan zetten. Heb Go keyboard uit de playstore gehaald en die werkt voor mij perfect, allicht dat je die kan proberen

-edit- en mijn toestel stottert ook nergens (13w08)

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 25-06-2014 22:22 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
Cyleo schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:17:
[...]

AppOPS ;) Ik weet niet hoe ik bij SpecOPS kwam :P
Blijkbaar heeft Google daar ook weer iets weggehaald want de normale versie van AppOps werkt niet meer op 4.4.2. Er is wel een versie die root vereist en waarmee je het weer terug kunt krijgen.

Ik zal eens kijken of ik hier wat mee kan. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
YES! google play service 5.0 heeft na een herstart geen batterij meer gebruikt :D
Echter heeft Android besturingssysteem het stokje overgenomen :(

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Pseudoc schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:
YES! google play service 5.0 heeft na een herstart geen batterij meer gebruikt :D

Awesome, zal het hier eens testen. Als die hier ook werkt zal die overal wel werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Melkunie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:58:
[...]

Daar heb ik verder nog niemand over gehoord, maar dat probleem heb ik ook heel erg. Vind het zelfs het ergste van deze update, het is zo frustrerend dat ik merk dat ik de telefoon er simpelweg minder door gebruik. Weet iemand hier een fix voor? Heb ook Swype geprobeerd, maar die heeft het probleem ook.
Geen last van. Ik gebruik Swiftkey.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Pseudoc schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:

Hoe kom je aan die update? Zowel via de telefoon als via play.google.com zie ik 4.4.52 als laatste versie staan. Na een restart begint ie nog niet te updaten.
Ook zonder de update zie ik nu dat android besturingssysteem veel energie verbruikt, gelukkig niet zoveel als play services. Ondertussen heb ik gewoon locatie uitgeschakeld, dat verhelpt het probleem alhoewel het geen ideale oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Danner001 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:28:
[...]

Hoe kom je aan die update? Zowel via de telefoon als via play.google.com zie ik 4.4.52 als laatste versie staan. Na een restart begint ie nog niet te updaten.
Ook zonder de update zie ik nu dat android besturingssysteem veel energie verbruikt, gelukkig niet zoveel als play services. Ondertussen heb ik gewoon locatie uitgeschakeld, dat verhelpt het probleem alhoewel het geen ideale oplossing is.
Excuus, het is idd de 25 juni update naar 4.4.52. Neemt niet weg dat het resultaat goed is :D
Ik heb nu handmatig 5.0 erop gezet.
http://www.androidpolice....id-wear-support-and-more/

edit: na een uurtje te hebben getest werkt die nog steeds goed.
ik draai op 5.0.77

[ Voor 17% gewijzigd door Pseudoc op 26-06-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net buildnummer 10.5.A.0.233 ontvangen via OTA. Als ik nu in powermanagement kijk, dan is Google Play Services niet in de lijst aanwezig als vampier:) Hoop dat het zo blijft :) Mn telefoon is een generic unbranded one. Gekocht in Azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Pseudoc schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:27:
[...]

Excuus, het is idd de 25 juni update naar 4.4.52. Neemt niet weg dat het resultaat goed is :D
Ik heb nu handmatig 5.0 erop gezet.
http://www.androidpolice....id-wear-support-and-more/

edit: na een uurtje te hebben getest werkt die nog steeds goed.
ik draai op 5.0.77
het is vreemd..

4.4.52 was de probleem versie, echter 25 juni is er een update geweest met ook versie nummer 4.4.52 ?!
Pagina: 1 ... 77 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.