Klopt, heb hier ook last van. Met stamina mode aan en nouwelijks gebruikt in 6 uur door mijn accu heen. Normaal kan ik met stamina ongeveer 2 dagen.alex3305 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:40:
Wat je meemaakt qua batterijduur ligt waarschijnlijk aan Play Services. De nieuwe versie heeft namelijk een bug waardoor ook mijn (en anderen) batterij echt absurd kort meegaat. De huidige workaround is om locatie alleen te laten bepalen door GPS.
Verwijderd
net contact gehad met Sony, ze zijn niet op de hoogte van het probleem, en kunnen voorlopig geen oplossing bieden... Volgens Grit Sijben van Sony is het doodnormaal dat Google Play services ruim 80 procent van je batterij vreet....Cyleo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:08:
[...]
Klopt, heb hier ook last van. Met stamina mode aan en nouwelijks gebruikt in 6 uur door mijn accu heen. Normaal kan ik met stamina ongeveer 2 dagen.
Voor de T-mobile Xperia Z is de officiele uitrol van Android Kitkat 4.4.2 begonnen.
Vanaf nu beschikbaar via PC Companion. Net gedownload en geinstallleerd :-)
Ben ik ff blij dat mijne extreem lang mee gaat.
Heb gewoon wifi aanstaan en sync, gebruik whatsapp en een beetje facebook en dit is het resultaat:
http://postimg.org/image/iagy3vp4p/
Heb gewoon wifi aanstaan en sync, gebruik whatsapp en een beetje facebook en dit is het resultaat:
[ Voor 3% gewijzigd door NiTeurmy op 26-05-2014 15:33 ]
Confirmed:Mikemkm schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:02:
Voor de T-mobile Xperia Z is de officiele uitrol van Android Kitkat 4.4.2 begonnen.
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975 -> Generic NL
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4964 -> KPN
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-3839 -> T-Mobile
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-8442 -> Vodafone
Helaas is T-Mobile tot nu toe de enige, Generic NL zal wel weer het langst op zich laten wachten

Hier ook net geïnstalleerd. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Nu even in de gaten houden, hoe de accu zich houdt.Mikemkm schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:02:
Het uitschakelen van Google Now helpt best goed voor m'n batterij voor mij. Op dit moment nog 44% over na 10 uur.
Het is een algemeen probleem overigens, niet alleen met betrekking tot de Xperia Z. Alleen lijkt het op Kitkat erger te zijn dan op Jelly bean.Cyleo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:08:
[...]
Klopt, heb hier ook last van. Met stamina mode aan en nouwelijks gebruikt in 6 uur door mijn accu heen. Normaal kan ik met stamina ongeveer 2 dagen.
Tja, niet iedereen aan de klantenservice heeft evenveel technisch vermogen, maar dat mag de pret ook niet drukkenVerwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:50:
[...]
net contact gehad met Sony, ze zijn niet op de hoogte van het probleem, en kunnen voorlopig geen oplossing bieden... Volgens Grit Sijben van Sony is het doodnormaal dat Google Play services ruim 80 procent van je batterij vreet....
Gefeliciteerd met jouw batterijverbruikNiTeurmy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:32:
Ben ik ff blij dat mijne extreem lang mee gaat.

Na een restart heb ik er een stuk minder last van, maar het komt bij mij meestal na een paar uur of zo. Volgens mij als ik van een wifi netwerk afga en naar 3G/4G overschakel.Don Roberto schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:42:
[...]
Hier ook net geïnstalleerd. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Nu even in de gaten houden, hoe de accu zich houdt.
Inderdaad dat helpt best goed, maar nog blijf je met die bug zitten. Als je eenmaal in de loop van verwijderen > opstarten zit komt de telefoon er namelijk niet meer uit. Enigste oplossing momenteel is om de telefoon dan te herstarten.Marijn100 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:44:
Het uitschakelen van Google Now helpt best goed voor m'n batterij voor mij. Op dit moment nog 44% over na 10 uur.
Weet je niet zeker of je last hebt van dit probleem, kijk dan inderdaad naar de batterijduur of voel aan de achterkant van de telefoon als deze in standby gaat, want die wordt namelijk ontzettend warm, dat zijn de beste indicatoren.
Momenteel is de enigste en simpelste workaround om netwerklocatie (dus via wifi/3g/4g) compleet uit te zetten en alleen GPS aan te laten staan. Dan blijft alles wel werken, maar heb je veel minder snel een locatiefix.
Als iemand een Generic NL TFT of een Vodafone TFT kan uploaden als deze beschikbaar wordt zou ik eeuwig dankbaar zijnDanner001 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Confirmed:
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975 -> Generic NL
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4964 -> KPN
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-3839 -> T-Mobile
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-8442 -> Vodafone
Helaas is T-Mobile tot nu toe de enige, Generic NL zal wel weer het langst op zich laten wachten
Vanavond ook mijn Xperia Z met root geupgrade naar Kitkat. Ik heb deze handige guide van [NUT] gebruikt. Iemand enig idee of [NUT] ook hier op het forum zit? De rom en guide zijn uitstekend.
Anyway. Settings bleven bewaard, dat ben ik niet gewend bij root'ed roms, maar wel erg handig. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en mijn MicroSD kaart maar eens geback-upped, een full-erase gegeven en mijn data teruggeplaatst. Ik had de laatste tijd regelmatig veel batterij gebruik van de mediaserver, hopelijk ben ik daar nu ook vanaf. Data niet volledig teruggeplaatst, alleen wat ik nodig heb.
De veranderingen en snelheid vallen mij tegen. Maar goed, dat heb ik eigenlijk bij bijna elke upgrade van Android. Op mijn Xperia Arc ben ik ooit eens teruggestapt van Android 4.0 naar 2.3 omwille van betere snelheid en een betere user-experience. Nu is 4.0 voor telefoons als ik mij niet vergis de opvolger van 2.3 dus de stap was niet enorm maar het was wel tekenend, Android 4.0 zou sneller zijn en minder geheugen gebruiken, net zoals bij elke nieuwe release wordt beloofd en bij Kitkat dus ook weer. Om deze reden hoef je in ieder geval niet te upgraden.
De Xperia Z vind ik nog altijd een prachtig toestel. Tot op heden ook nog geen enkel probleem mee gehad en ik heb een van de eerste, volgens mij maart 2013 gekocht. Softwarematig neig ik steeds meer naar Windows Phone. Ik heb zakelijk een Huawei Ascend W2 en daar staat sinds enkele weken Windows Phone 8.1 op. Hardwarematig veel minder maar softwarematig vind ik die telefoon eigenlijk veel fijner. Bij Android heb ik het idee dat ik, ondanks dat het systeem redelijk "open" is, niet zonder root rechten kan. Al die troep welke standaard wordt meegeleverd wil ik niet op mijn telefoon. Verwijderen kan alleen als root. Bij Windows Phone heb je dat minder, je kunt de applicaties gewoon verwijderen zonder gedoe.
Over een paar jaar als mijn Xperia Z aan vervanging toe is hoop ik dat Sony een mooi high-end Windows Phone toestel heeft. Nokia trekt mij niet na een 3510i ooit welke met vochtschade kapotging. Ik was aan het bellen terwijl het mistig was... Dat gebeurd met de Xperia Z in ieder geval niet
Anyway. Settings bleven bewaard, dat ben ik niet gewend bij root'ed roms, maar wel erg handig. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en mijn MicroSD kaart maar eens geback-upped, een full-erase gegeven en mijn data teruggeplaatst. Ik had de laatste tijd regelmatig veel batterij gebruik van de mediaserver, hopelijk ben ik daar nu ook vanaf. Data niet volledig teruggeplaatst, alleen wat ik nodig heb.
De veranderingen en snelheid vallen mij tegen. Maar goed, dat heb ik eigenlijk bij bijna elke upgrade van Android. Op mijn Xperia Arc ben ik ooit eens teruggestapt van Android 4.0 naar 2.3 omwille van betere snelheid en een betere user-experience. Nu is 4.0 voor telefoons als ik mij niet vergis de opvolger van 2.3 dus de stap was niet enorm maar het was wel tekenend, Android 4.0 zou sneller zijn en minder geheugen gebruiken, net zoals bij elke nieuwe release wordt beloofd en bij Kitkat dus ook weer. Om deze reden hoef je in ieder geval niet te upgraden.
De Xperia Z vind ik nog altijd een prachtig toestel. Tot op heden ook nog geen enkel probleem mee gehad en ik heb een van de eerste, volgens mij maart 2013 gekocht. Softwarematig neig ik steeds meer naar Windows Phone. Ik heb zakelijk een Huawei Ascend W2 en daar staat sinds enkele weken Windows Phone 8.1 op. Hardwarematig veel minder maar softwarematig vind ik die telefoon eigenlijk veel fijner. Bij Android heb ik het idee dat ik, ondanks dat het systeem redelijk "open" is, niet zonder root rechten kan. Al die troep welke standaard wordt meegeleverd wil ik niet op mijn telefoon. Verwijderen kan alleen als root. Bij Windows Phone heb je dat minder, je kunt de applicaties gewoon verwijderen zonder gedoe.
Over een paar jaar als mijn Xperia Z aan vervanging toe is hoop ik dat Sony een mooi high-end Windows Phone toestel heeft. Nokia trekt mij niet na een 3510i ooit welke met vochtschade kapotging. Ik was aan het bellen terwijl het mistig was... Dat gebeurd met de Xperia Z in ieder geval niet
Dit heb ik dus ook, nog meer mensen hier last van? De ene keer laad de telefoon wel goed op en de andere keer verbruikt die meer dan dat die oplaad...Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:29:
[...]
ok enig idee hoe ik di
e Play Services kan uitschakelen? het is nu zelfs zo erg dat hij ook al bijna niet meer oplaadt.... kreeg vanmorgen voor het eerst de melding dat het verbruik van de batterij hoger was dan het oplaadvermogen, zodat dus zelfs tijdens het opladen m'n batterij leeg loopt... heb nu nog 30%, dus dat betekent dus dat over een paar uur m'n telefoon dus gewoon dood is.... kan ik nog snel terug naar jelly bean? dat werkte nl prima...
Het enige wat bij mij hielp was de telefoon net zo vaak herstarten tot play services niet meer bovenaan stond. Het is wachten op een fix van Google.Marc_87 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:48:
[...]
Dit heb ik dus ook, nog meer mensen hier last van? De ene keer laad de telefoon wel goed op en de andere keer verbruikt die meer dan dat die oplaad...
Het probleem komt elke keer toch weer terug. Gewoon de netwerklocatie uitschakelen bij Locatie instellingen dan heb je er geen last meer van.
Van die laatste twee heb ik van beide geen last, daarom is het zo raar.
Vandaag ook al via OTA, sneller dan ik had verwacht.Mikemkm schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:02:
Hopelijk volgt generic NL sneljurjen_g schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:28:
[...]
Vandaag ook al via OTA, sneller dan ik had verwacht.
Verwijderd
Heb zojuist ook KitKat binnengehaald op mijn T-Mobile branded Z. Draait prima hier alleen het naar beneden slepen van de notificatiebalk geeft haperingen.....
Merkte vandaag exact hetzelfde. Gaat echt heel schokkerig. Lijkt wel alsof de soc het niet meer trekt, maar dat lijkt mij sterk. Hiervoor had ik er namelijk geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:00:
Heb zojuist ook KitKat binnengehaald op mijn T-Mobile branded Z. Draait prima hier alleen het naar beneden slepen van de notificatiebalk geeft haperingen.....
Voor een haperige notificatiebalk kun je GPU rendering afdwingen inschakelen in Ontwikkelaarsopties
.
Hier ook hetzelfde. Bij 4.3 trok je hem lekker vlot naar beneden.Don Roberto schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:31:
[...]
Merkte vandaag exact hetzelfde. Gaat echt heel schokkerig. Lijkt wel alsof de soc het niet meer trekt, maar dat lijkt mij sterk. Hiervoor had ik er namelijk geen last van.
Nu lijkt het alsof de balk met trekbewegingen naar beneden komt.

Heeft iemand al een Generic NL update gehad? Duurt lang x]
Bij mij is het vooral het instellingen menu. De drawer gaat juist wel prima.Don Roberto schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:31:
[...]
Merkte vandaag exact hetzelfde. Gaat echt heel schokkerig. Lijkt wel alsof de soc het niet meer trekt, maar dat lijkt mij sterk. Hiervoor had ik er namelijk geen last van.
Verwijderd
Hmm de notificatiebalk naar beneden slepen gaat nu weer ongeveer even soepel als voor de update, maar het instellingenmenu loopt nu ook te haperen....
Dat heb ik inderdaad ook.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:13:
Hmm de notificatiebalk naar beneden slepen gaat nu weer ongeveer even soepel als voor de update, maar het instellingenmenu loopt nu ook te haperen....
Developermenu heb ik niet dus...even wachten op een oplossing ;-)
Het developer menu is standaard verborgen. Je kunt hem terughalen via instellingen -> over de telefoon en daarna een aantal keer achter elkaar op build-nummer drukken.
paulr84 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:52:
Het developer menu is standaard verborgen. Je kunt hem terughalen via instellingen -> over de telefoon en daarna een aantal keer achter elkaar op build-nummer drukken.
Eens kijken of het werkt
[ Voor 8% gewijzigd door Mikemkm op 28-05-2014 14:13 ]
Duurt inderdaad lang. Zet deze in je bookmarks: http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975 dan kun je t altijd checken.Hebiertje2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:06:
Heeft iemand al een Generic NL update gehad? Duurt lang x]
Bij mij werkt het wel zeker iets. Restart gedaan?Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:25:
Ik heb de GPU rendering aangezet, maar hij blijft helaas haperen in het instellingenmenu
Verwijderd
Hallo NinTrNdO_FrEak,
Ik raad je aan om het toestel ter controle/ reparatie aan te bieden via de winkel van aankoop of een lokale Phonehouse. Stuur wel een kopie van het aankoopbewijs mee.
Met vriendelijke groet,
Alexandra van Sony Xperia support.
Ik raad je aan om het toestel ter controle/ reparatie aan te bieden via de winkel van aankoop of een lokale Phonehouse. Stuur wel een kopie van het aankoopbewijs mee.
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Dat niet, maar blijkbaar duurde het even voordat ik verbetering merkte. De haperingen zijn nu weer verdwenenMikemkm schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:26:
[...]
Bij mij werkt het wel zeker iets. Restart gedaan?
Je kan proberen onder het developer menu even de animaties uit te zetten. Dat deed de truc voor mijVerwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:25:
Ik heb de GPU rendering aangezet, maar hij blijft helaas haperen in het instellingenmenu
Hier ook de 4.4.2 update gehad via SUS. Google Now stond met stip bovenaan qua energieverbruik.
Nu de locatie omgezet op Alleen Apparaat, kijken of het helpt.
Wel vreemd (voor mij dan) is dat ik gisteren vrij hoog energieverbruik heb gehad, met Wifi en 3G uitgeschakeld. Ging thuis weg met 95-98% lading, Wifi en 3G stond toen al uit. Zo'n 7 uur later kom ik terug, telefoon niet gebruikt en heeft alleen in standby in de rugzak gezeten. Batterij was toen nog maar 42%. Dat doe ik vaker (wandelen in de Ardennen) en voorheen had ik dan slechts 10-15% lading verloren. Ben wel in gebied geweest zonder dekking, misschien dat dat nog iets scheelt maar lijkt mij een absurd hoog verbruik.
Edit: Bij mij lijkt het te zijn opgelost door location services op "Alleen apparaat" te zetten. In 5 uur standby heb ik maar 8% accu verloren.
Wel vreemd (voor mij dan) is dat ik gisteren vrij hoog energieverbruik heb gehad, met Wifi en 3G uitgeschakeld. Ging thuis weg met 95-98% lading, Wifi en 3G stond toen al uit. Zo'n 7 uur later kom ik terug, telefoon niet gebruikt en heeft alleen in standby in de rugzak gezeten. Batterij was toen nog maar 42%. Dat doe ik vaker (wandelen in de Ardennen) en voorheen had ik dan slechts 10-15% lading verloren. Ben wel in gebied geweest zonder dekking, misschien dat dat nog iets scheelt maar lijkt mij een absurd hoog verbruik.
Edit: Bij mij lijkt het te zijn opgelost door location services op "Alleen apparaat" te zetten. In 5 uur standby heb ik maar 8% accu verloren.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 30-05-2014 17:06 ]
Vannacht is de batterij wel heel snel leeggelopen. Helaas werkt Wakelock detecter niet meer, want dan moet je root access hebben. Ben wel benieuwd wat mijn energieslurper is, maar het lijkt erop dat je bij elke app inmiddels root access nodig is.
Heb je een T-Mobile branded of is 4.2.2. inmiddels ook voor Generic NL beschikbaar?Ramon 73 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:31:
Hier ook de 4.4.2 update gehad via SUS. Google Now stond met stip bovenaan qua energieverbruik.
Edit: Zie nu de link van Danner001, helaas nog geen update dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-05-2014 11:09 ]
Ik heb een T-Mobile branded toestel.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:02:
[...]
Heb je een T-Mobile branded of is 4.2.2. inmiddels ook voor Generic NL beschikbaar?
Edit: Zie nu de link van Danner001, helaas nog geen update dus.
Verwijderd
Hallo,tenaci schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:38:
[...]
Dit is dus niet waar!! Ik had ook na het afspoelen water in me toestel gekregen(veilige modus en aan en uit knop deed het niet meer) gewoon mee naar de winkel gegaan(hey ben je er weer) opgestuurd en een nieuwe gehad.
Ik heb nu een gerepareerde nieuwe xperia z gekregen,
Gisteren heb ik er in het water mee gefilmd en toen was er niks aan de hand.
'S avonds ging ik douchen (met de klepjes dicht natuurlijk) en ja hoor bij de usb, was
de sticker rood. De power-knop reageert niet als ik hem kort indruk, maar als ik hem lang indruk
reboot het toestel en werkt hij weer. De power-knop werk dus niet (voor van en naar stand-by modus).
Ook gedroegen de volume toetsen zich raar.
Ik heb de Z maar in een bak met rijst gelegd, maar dat gaat waarschijnlijk niet zoveel helpen.
Heb ik nu wel of geen recht op garantie aangezien een sticker rood is??
(ik heb hem via een webwinkel gekocht)
Pieter
Verwijderd
XperiaZ, ik zou dit probleem gewoon voorleggen bij je provider/Sony/webwinkel en het gewoon vragen. Daarnaast zou ik niet zo snel meer de Xperia Z onder water houden/mee douchen. Heb dit wel gedaan (zonder problemen), maar na de vele probleemgevallen bij anderen zie ik dit meer als een functie die mijn telefoon kan redden in 'noodgevallen' (tijdens het sporten etc.).
Iets anders, hopelijk komt de update binnenkort. Zit toch altijd wat tijd tussen de aankondiging en het werkelijk beschikbaar zijn van de update (generic NL/BE). Verschillen zijn klein, maar gaat meer om het feit 4.4 te hebben
Iets anders, hopelijk komt de update binnenkort. Zit toch altijd wat tijd tussen de aankondiging en het werkelijk beschikbaar zijn van de update (generic NL/BE). Verschillen zijn klein, maar gaat meer om het feit 4.4 te hebben
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 10:22 ]
Instellingenmenu blijft hier ook haperen. Notificatiebalk gaat bij mij wel goed na een reboot (zonder GPU rendering aan)Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:25:
Heb via ontwikkelaarsmenu de animatiewaarden van 1 naar 0,5 gezet. Ik heb het idee dat het openen en sluiten van een app ineens langer duurde na de update..
Heeft iemand toevallig een TFT van Generic NL of Vodafone NL?
http://forum.xda-develope...on-customization-t2315914Cyleo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:58:
http://forum.xda-develope...-thread-firmware-t2275632
Of bedoel je van 4.4? Nee, want die is nog niet uit.
Inderdaad, NOG STEEDS niet uitCyleo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:58:

Iemand vandaag een NL-alert ontvangen? Volgens de website zouden voor de Z geen aanvullende instellingen vereist zijn. In de app Draadloze Waarschuwingen staan beide kanalen aangevinkt, toch nog nooit een tekstbericht ontvangen.
Op 4G ontvang je sowieso niks, for the record.kippie44 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:49:
Iemand vandaag een NL-alert ontvangen? Volgens de website zouden voor de Z geen aanvullende instellingen vereist zijn. In de app Draadloze Waarschuwingen staan beide kanalen aangevinkt, toch nog nooit een tekstbericht ontvangen.
Ik heb t bericht gewoon gekregen. 2x zelfs, de eerste om 12.00 en om 12.26 nog een x
Ah, check, dacht dat die uit waren.alex3305 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:14:
[...]
http://forum.xda-develope...on-customization-t2315914
http://forum.xda-develope...-thread-firmware-t2275632
Of bedoel je van 4.4? Nee, want die is nog niet uit.
Overigens heb ik echt een enorme battery drain sinds de 4.4 update. Hij is sporadisch, maar zodra die er is moet ik blijven resetten tot hij weg is:

Hoop dat Sony nog even de moeite er in gaat stoppen om dit te fixen.
Werkt dit toestel inmiddels met de Sony Smartband door de 4.4 update?
Dit is niet de schuld van Sony maar van Google die een bug heeft geïntroduceerd in de meest recente versie van de Play Services. Naast de Sony toestellen hebben ook de Nexus toestellen hier flink last van, helaas.Cyleo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:14:
[...]
Ah, check, dacht dat die uit waren.
Overigens heb ik echt een enorme battery drain sinds de 4.4 update. Hij is sporadisch, maar zodra die er is moet ik blijven resetten tot hij weg is:
[afbeelding]
Verwijderd
Geen NL-alert gezien hier en ook die fijne drain op 4.4 ik charge altijd thuis in mijn dock, zodat ik de klepjes nooit hoef te openen, maar dat red ik nu niet eens meer. Met een uur of 10 is het wel gedaan met de accu (was 20+!).
Is er een manier om terug te gaan naar 4.2 zonder garantie te verliezen?
Is er een manier om terug te gaan naar 4.2 zonder garantie te verliezen?
Ik zie een update van ruim 300 mb. ik neem aan dat dit 4.4 is?
Maar zoals ik het hier lees krijg je een giga drain van je batterij, nog maar even skippen dus totdat 4.4.1 uit is?
Maar zoals ik het hier lees krijg je een giga drain van je batterij, nog maar even skippen dus totdat 4.4.1 uit is?
Verwijderd
Net OTA update gehad (vodafone)
Wow, wat is deze update slecht! Lijkt wel alsof niks getest is. Veel gaat traag totdat je in de developer options force gpu rendering aanzet. Verder wordt hij snel heet, zijn de snelle instellingen naar een apart tabblad gegaan (heel irritant) en in de lock screen is er nu minder ruimte voor mn whatsapp widget en zit de camera onderaan die net als google now omhoog gesleept moet worden (precies recht omhoog).
Nu wil ik heel graag terug naar 4.3
Wow, wat is deze update slecht! Lijkt wel alsof niks getest is. Veel gaat traag totdat je in de developer options force gpu rendering aanzet. Verder wordt hij snel heet, zijn de snelle instellingen naar een apart tabblad gegaan (heel irritant) en in de lock screen is er nu minder ruimte voor mn whatsapp widget en zit de camera onderaan die net als google now omhoog gesleept moet worden (precies recht omhoog).
Nu wil ik heel graag terug naar 4.3
Het is immers al 4.4.2dn072 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:51:
Ik zie een update van ruim 300 mb. ik neem aan dat dit 4.4 is?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Dat had ik ook. Daarna Greenify geinstalleerd, nu geen last meer en doe ik 1,5 dag met een batterij!Cyleo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:14:
[...]
Ah, check, dacht dat die uit waren.
[afbeelding]
Ja en dan werken dingen zoals Google Now nog maar half natuurlijk. Je kunt ook gewoon alleen de gps locatie activeren in plaats van netwerk plus gps, dan werkt Google Now ook nog maar half namelijk, maar heb je geen extra app nodig.Kiwitje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:27:
[...]
Dat had ik ook. Daarna Greenify geinstalleerd, nu geen last meer en doe ik 1,5 dag met een batterij!
Ik heb straks die update naar 4.2.2 gehad, wat lelijk zeg. Ten eerste was de statusbalk echt heel sloom, die is nu weer snel door die 3D Acceleration aan te vinken. Ook dat die knoppen nu in een ander tabblad staan is veel onhandiger, ik vond het beter zoals het eerst was. Ook trilt mijn telefoon nu anders als voorheen. En over het algemeen lijkt heel de telefoon nu meer 'gebugd', sommige apps werken slomer of sommige werken helemaal niet. Echt jammer dit, ik wou dat ik terug kon.
Buiten de knoppen in de statusbalk heb ik eigenlijk weinig problemen met 4.4.2. Kan ook niet zeggen dat mijn telefoon langzamer aanvoelt. Agenda widget deed het niet meer nadat ik naar 4.4.2 ben gegaan, maar nu Business Calendar en die is zelfs prettiger en sneller.
Battery drain is volkomen opgelost door location op Apparaat te zetten. Heb nu zelfs nog meer accuduur dan voorheen.
NL-Alert kwam ook gewoon binnen, wel WiFi en 3G aan staan. 4G heb ik niet(VF BSW), is hier ook niet.
Battery drain is volkomen opgelost door location op Apparaat te zetten. Heb nu zelfs nog meer accuduur dan voorheen.
NL-Alert kwam ook gewoon binnen, wel WiFi en 3G aan staan. 4G heb ik niet(VF BSW), is hier ook niet.
Hier dezelfde ervaring. Sloom, haperen (zelfs met GPU acceleration aan) en zelfs met de trucs voor de locatiebepaling nog steeds een batterij die sneller leeg loopt dan gebruikelijk...daan56666 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:51:
Ik heb straks die update naar 4.2.2 gehad, wat lelijk zeg. Ten eerste was de statusbalk echt heel sloom, die is nu weer snel door die 3D Acceleration aan te vinken. Ook dat die knoppen nu in een ander tabblad staan is veel onhandiger, ik vond het beter zoals het eerst was. Ook trilt mijn telefoon nu anders als voorheen. En over het algemeen lijkt heel de telefoon nu meer 'gebugd', sommige apps werken slomer of sommige werken helemaal niet. Echt jammer dit, ik wou dat ik terug kon.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Ook hier voelt het toestel een stuk slomer aan...het lijkt of het toestel plots erg gedateerd is.
Alsof de CPU, GPU het allemaal niet meer aan kan...
Alsof de CPU, GPU het allemaal niet meer aan kan...
3D acceleratie?daan56666 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:51:
Ten eerste was de statusbalk echt heel sloom, die is nu weer snel door die 3D Acceleration aan te vinken.
Waar kun je dat aanvinken in het instellingsmenu? Kan het niet vinden.
In het ontwikkelaarsmenu die je zelf moet activeren.
Dat heet "GPU rendering afdwingen" volgens mij
En wat betekent dit voor de accu eigenlijk?DFKT schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:37:
Is inderdaad een stuk sneller nu.
[ Voor 8% gewijzigd door Gerald182 op 04-06-2014 16:29 ]
Valt volgens mij wel mee... bij mij in ieder geval.
Niets. Sterker nog, in theorie is het beter voor de accuduur dan het de processor laten doen. De GPU is namelijk veel beter berekend op het uitvoeren van grafische taken, daarnaast wordt de compositing (opmaak van beeld) beter, sneller en efficiënter gedaan door de GPU in tegenstelling tot de CPU.
Echter, waarom is dit dan een ontwikkelaarsoptie? Omdat GPU rendering afdwingen in theorie problemen kan geven met compositing van legacy apps (<=2.3) met custom componenten. Maar aangezien zowat niemand die meer gebruikt is het eigenlijk geen probleem meer. Alle apps die namelijk voor 4.0, 4.1 of 4.2 (weet ik niet meer zeker) zijn geschreven maken automatisch gebruik van de nieuwe GPU rendering en we kunnen wel stellen dat dat tegenwoordig alle 'normale' apps zijn.
Echter, waarom is dit dan een ontwikkelaarsoptie? Omdat GPU rendering afdwingen in theorie problemen kan geven met compositing van legacy apps (<=2.3) met custom componenten. Maar aangezien zowat niemand die meer gebruikt is het eigenlijk geen probleem meer. Alle apps die namelijk voor 4.0, 4.1 of 4.2 (weet ik niet meer zeker) zijn geschreven maken automatisch gebruik van de nieuwe GPU rendering en we kunnen wel stellen dat dat tegenwoordig alle 'normale' apps zijn.
Dank gevonden. Inderdaad is het GPU rendering voor 2D-tekening.DFKT schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:37:
dag,
ik heb een probleem waarmee jullie mij misschien kunnen helpen.
sinds de update, 4.4.2 heb ik geen geluid bij bellen en gebeld worden.
ik heb alle servicetests al uitgevoerd en mic en speaker doen het goed.
Ben dankbaar voor elk advies.
en heb de oplossing
Stap 1: check de hardware. ‘Bel’ daarvoor naar *#*#7378423#*#* Je krijgt dan het service menu. Bij service tests ga je naar ‘earphone’. Als je dan geluid hoort weet je dat de hardware ok is.
Stap 2: plug je mini-jack koptelefoontje in je experia s. Bel vervolgens iemand op om het geluid te testen via de koptelefoon. Trek - tijdens het gesprek - de headset eruit. Voila! Het werkt weer. Je kunt weer (ouderwets) normaal bellen
en heb de oplossing
Stap 1: check de hardware. ‘Bel’ daarvoor naar *#*#7378423#*#* Je krijgt dan het service menu. Bij service tests ga je naar ‘earphone’. Als je dan geluid hoort weet je dat de hardware ok is.
Stap 2: plug je mini-jack koptelefoontje in je experia s. Bel vervolgens iemand op om het geluid te testen via de koptelefoon. Trek - tijdens het gesprek - de headset eruit. Voila! Het werkt weer. Je kunt weer (ouderwets) normaal bellen
[ Voor 50% gewijzigd door baukie op 04-06-2014 21:18 ]
Dit probleem heb ik ook zo af en toe met 4.3baukie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:08:
dag,
en heb de oplossing
![]()
Dit probleem heb ik ook gehad, ik moest de telefoon op de luidspeaker zetten omdat ik de persoon aan de andere kant niet kon horen via de 'oor'-speaker.
Bij mij hielp het om even goed het klepje van de koptelefoon dicht te drukken. Kan het zijn dat daar een sensor achter zit? Ik heb geen idee, maar dat was - en is - wel de oplossing.
Bij mij hielp het om even goed het klepje van de koptelefoon dicht te drukken. Kan het zijn dat daar een sensor achter zit? Ik heb geen idee, maar dat was - en is - wel de oplossing.
Hier zit iedereen te zeuren wanneer hun Xperia Z nou Android 4.4 krijgt
. In de VS is echter net de uitrol naar Android 4.3 gestart bij T-mobile's Xperia Z.
Je zou dus maar zo'n toestel gekocht hebben en snelle updates verwachten
. Bron

[ Voor 17% gewijzigd door Don Roberto op 05-06-2014 09:53 ]
Sinds de update zit ik met een accuverslindende android-systeem proces, zelfs tijdens de stamina modus verbruikt het process resources. Hebben jullie misscien een idee wat het kan veroorzaken? ik heb Facebook en dergelijke processen uitgeschakeld en Chrome ook, ik gebruik standaard FF.
Vannacht heeft m'n telefoon, in stamina modus, 25% van m'n accu verbruikt.
Blij dat ik inmiddels 4.4.2 op mijn toestel heb? Jazeker!
Maar het is zoooooo buggy. Apps lopen erg veel vast. Zelfs de launcher van Sony moest bij mij 'gestopt' worden. Audio over Bluetooth werkt 9/10 keer niet. Als lijkt trager te zijn geworden. Batterydrain heb ik overigens dan weer geen last van, accuduur is bij ongeveer hetzelfde gebleven.
@Juncto Als het nog zou willen had ik je geadviseerd om met Wakelock Detector te kijken wat er op de achtergrond de drain veroorzaakt, maar die blijkt onder 4.4. ook niet meer te werken, althans als je geen roottoegang hebt. Onder 4.3 was dit geen probleem.
Maar het is zoooooo buggy. Apps lopen erg veel vast. Zelfs de launcher van Sony moest bij mij 'gestopt' worden. Audio over Bluetooth werkt 9/10 keer niet. Als lijkt trager te zijn geworden. Batterydrain heb ik overigens dan weer geen last van, accuduur is bij ongeveer hetzelfde gebleven.
@Juncto Als het nog zou willen had ik je geadviseerd om met Wakelock Detector te kijken wat er op de achtergrond de drain veroorzaakt, maar die blijkt onder 4.4. ook niet meer te werken, althans als je geen roottoegang hebt. Onder 4.3 was dit geen probleem.
[ Voor 27% gewijzigd door Gerald182 op 05-06-2014 10:36 ]
Audio over bluetooth werkt bij mij wel gewoon, maar staat op zijn zachts alsnog ontzettend hard. Blaas er m'n oren mee op
Dus nu maar de jackplug gewoon in de telefoon gestoken. Erg jammer. Iemand daar een idee over?
Ik heb dit probleem ook. Eerst waren er wat softwarematige problemen die het veroorzaakten, maar nu werkt de oorspeaker alleen als ik heel hard op de achterkant van de telefoon druk.. Lijkt me een los contact oid. Misschien is er bij jou ook een zelfde soort probleem? Het klepje bevat namelijk geen sensor ofzo. Ik breng m'n telefoon zaterdag naar de winkel voor reparatie.paulr84 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:30:
Dit probleem heb ik ook gehad, ik moest de telefoon op de luidspeaker zetten omdat ik de persoon aan de andere kant niet kon horen via de 'oor'-speaker.
Sony's antwoord op de batterijproblemen van 4.4: http://www.xperiablog.net...woes-provides-workaround/Juncto schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:41:
Sinds de update zit ik met een accuverslindende android-systeem proces, zelfs tijdens de stamina modus verbruikt het process resources. Hebben jullie misscien een idee wat het kan veroorzaken? ik heb Facebook en dergelijke processen uitgeschakeld en Chrome ook, ik gebruik standaard FF.
Bluetooth volume implementatie is verandert in 4.4 (door Google). Volume wordt nu centraal geregeld, d.w.z. dat zowel de telefoon als de output het volume kunnen instellen. Waar speel je op af?Melkunie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:42:
Audio over bluetooth werkt bij mij wel gewoon, maar staat op zijn zachts alsnog ontzettend hard. Blaas er m'n oren mee opDus nu maar de jackplug gewoon in de telefoon gestoken. Erg jammer. Iemand daar een idee over?
Dit probleem hebben praktische alle Android toestellen. Ik heb het tenminste bij verschillende wel eens gehad en even snel iets in de 3.5 mm jack doen en er uit halen lijkt het idd altijd op te lossenbaukie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:08:
dag,
en heb de oplossing
![]()
Ik heb sinds gister ook een battery drain vanuit google services, echter zit ik nog op 4.3, het verbruik was goed voor bijna 90% van het totaal. Hier was het uitschakelen van google locatie services genoeg, maar vraag me af of hier een verband tussen zit? (nooit eerder deze drain gehad)Cyleo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:49:
[...]
Sony's antwoord op de batterijproblemen van 4.4: http://www.xperiablog.net...woes-provides-workaround/
Ik gebruik de standaard Walkman-app en als headset de Sony SBH20.Cyleo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:49:
[...]
Bluetooth volume implementatie is verandert in 4.4 (door Google). Volume wordt nu centraal geregeld, d.w.z. dat zowel de telefoon als de output het volume kunnen instellen. Waar speel je op af?
Het lijkt inderdaad niet uit te maken welke volumeknoppen ik gebruik, die op het toestel of op de headset beheersen hetzelfde (bluetooth-)volumebalkje.
Heb even, zonder bluetoothverbinding, geprobeerd het volume van de SBH20 op z'n laagst te zetten door 20 keer op volume-down te klikken en daarna pas verbinding te maken, maar dat hielp natuurlijk niet
Wat zijn de voordelen dan? Ik lees niets dan problemen en mindere performance.Gerald182 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:34:
Blij dat ik inmiddels 4.4.2 op mijn toestel heb? Jazeker!
Op het moment geen haar dus op mn hoofd die denkt aan updaten..
Ben ik de enige die Android 4.3 buggy vind? Ik heb hem vorige week dinsdag teruggekregen van reparatie aan het scherm, Android 4.3 werd er voor me opgezet, 18 onderdelen in het toestel vervangen, tot de camera aan toe. Soms wil Android echter uit het niets opeens niet meer op het scherm reageren (kan tikken, duwen, klikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Als ik 2 keer op de uitknop duw wil er wel weer iets gebeuren. How come? Is dit een bekende bug in Android 4.3 ofzo? 
Heb een Xperia Z overigens.
It is written only Link can get AIDS
Precies dat heb ik de afgelopen weken ineens gekregen. Het gebeurd vooral 's nachts. Paar dagen geleden kon ik rebooten wat ik wilde, scherm reageerde nergens meer op (telefoon zelf werkte gewoon, zag de whatsappjes nog binnenkomen). Nadat ik 'm op het oplaaddock zette werkte de touch ineens weer, en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Het lijkt echt een software probleem te zijn, want als het touchscreen na een paar keer aan/uit werkt, blijft 'ie die 'sessie' (laten we het zo noemen) ook perfect werken. Zit overigens ook nog op 4.3Sigmund666 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:21:
Ben ik de enige die Android 4.3 buggy vind? Ik heb hem vorige week dinsdag teruggekregen van reparatie aan het scherm, Android 4.3 werd er voor me opgezet, 18 onderdelen in het toestel vervangen, tot de camera aan toe. Soms wil Android echter uit het niets opeens niet meer op het scherm reageren (kan tikken, duwen, klikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Als ik 2 keer op de uitknop duw wil er wel weer iets gebeuren. How come? Is dit een bekende bug in Android 4.3 ofzo?
There is no place like 127.0.0.1
Voor de mensen die al op 4.4 zitten, een bugfix update lijkt onderweg: http://www.xperiablog.net...-and-tablet-z/#more-25765
Maar het grote probleem blijkt toch echt bij Google te liggen.Cyleo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:22:
Voor de mensen die al op 4.4 zitten, een bugfix update lijkt onderweg: http://www.xperiablog.net...-and-tablet-z/#more-25765
Nooit last van gehad (afkloppen), enige bug die ik ooit heb meegemaakt was dat het scherm niet uitging bij bellenSigmund666 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:21:
Klopt, maar die battery drain is niet de enige bug in 4.4. Het is wel wachten op een Google Play Services update...alex3305 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:58:
[...]
Maar het grote probleem blijkt toch echt bij Google te liggen.
Verwijderd
Hallo Xperiaz,
Ik raad je aan om het toestel ter controle/reparatie aan te bieden via de winkel van aankoop of een lokale Phonehouse. Stuur wel een kopie van het aankoopbewijs mee.
Met vriendelijke groet,
Hallo,
'S avonds ging ik douchen (met de klepjes dicht natuurlijk) en ja hoor bij de usb, was
de sticker rood. De power-knop reageert niet als ik hem kort indruk, maar als ik hem lang indruk
reboot het toestel en werkt hij weer. De power-knop werk dus niet (voor van en naar stand-by modus).
Ik heb de Z maar in een bak met rijst gelegd, maar dat gaat waarschijnlijk niet zoveel helpen.
Pieter
[/quote]
Ik raad je aan om het toestel ter controle/reparatie aan te bieden via de winkel van aankoop of een lokale Phonehouse. Stuur wel een kopie van het aankoopbewijs mee.
Met vriendelijke groet,
Hallo,
Pieter
[/quote]
Heeft iemand al een degelijke oplossing voor de Google Play services?
Ik speel namelijk Clash of clans en die heeft dus Google Play services nodig .....
De locatie en advertenties heb ik wel uitgezet. Maar de drainage is nog steeds bijna 80%
Ik heb op Facebook een berichtje gestuurd naar Sony Mobile.
Tot nu toe nog geen reactie
Ik speel namelijk Clash of clans en die heeft dus Google Play services nodig .....
De locatie en advertenties heb ik wel uitgezet. Maar de drainage is nog steeds bijna 80%
Ik heb op Facebook een berichtje gestuurd naar Sony Mobile.
Tot nu toe nog geen reactie
Is het niet zo dat een gerepareerde Xperia niet meer waterdicht is?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:18:
Hallo Xperiaz,
Met vriendelijke groet,
Hallo,
Pieter
[/quote]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik hoop dat er nog een toffe update gaat komen voor de Xperia Z, want sinds de update naar 4.4.2 is m'n toestel betrekkelijk traag, zelfs met gpu renderer aan, allerlei services van google uit (locatie service stond al uit).
Door deze update, kan ik op het moment niet echt sony promoten, want de telefoon komt langzaam over, allicht tijd voor een custom rom erop te installeren.
Door deze update, kan ik op het moment niet echt sony promoten, want de telefoon komt langzaam over, allicht tijd voor een custom rom erop te installeren.
Jojo mede tweakers, ik had even een vraag. Misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb namelijk sinds zaterdag mijn Z. Een rete snel ding. Ik ben er zeer tevreden over, maar dat is mijn punt niet, het punt is namelijk dat ik natuurlijk de waterdichtheid wou testen. Gewoon onder de kraan. (een korte 10 seconden)
Nu zijn de stickertjes bij de USB poort en de micro sd licht roze. Verder heb ik geen schade maar de stickers zijn lichtroze. Moet ik hiermee meteen naar Sony stappen? Want als ik hem al niet eens onder een (rustige) kraan kan houden voor 10 seconden en de stickertjes verkleuren al licht..
Trouwens, ik lees hier iets over dat hij sloom is, ik heb werkelijk nergens last van. Ik had wel wat "scroll lagg" zoals ik dat noem in de instellingen, dit heb ik verholpen door GPU-rendering afdwingen aan te vinken..
Ook heb ik geen last van die google play services, de accu gaat makkelijk 2,5 dagen mee hier met toch redelijk intensief gebruik.
Ik heb namelijk sinds zaterdag mijn Z. Een rete snel ding. Ik ben er zeer tevreden over, maar dat is mijn punt niet, het punt is namelijk dat ik natuurlijk de waterdichtheid wou testen. Gewoon onder de kraan. (een korte 10 seconden)
Nu zijn de stickertjes bij de USB poort en de micro sd licht roze. Verder heb ik geen schade maar de stickers zijn lichtroze. Moet ik hiermee meteen naar Sony stappen? Want als ik hem al niet eens onder een (rustige) kraan kan houden voor 10 seconden en de stickertjes verkleuren al licht..
Trouwens, ik lees hier iets over dat hij sloom is, ik heb werkelijk nergens last van. Ik had wel wat "scroll lagg" zoals ik dat noem in de instellingen, dit heb ik verholpen door GPU-rendering afdwingen aan te vinken..
Ook heb ik geen last van die google play services, de accu gaat makkelijk 2,5 dagen mee hier met toch redelijk intensief gebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door Yoentyj op 11-06-2014 10:06 ]
Die update komt er aan, zie een post van mij hierboven. Ik hoop alleen dat die snel komt want die drain is echt niet grappig.Juncto schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:17:
Ik hoop dat er nog een toffe update gaat komen voor de Xperia Z, want sinds de update naar 4.4.2 is m'n toestel betrekkelijk traag, zelfs met gpu renderer aan, allerlei services van google uit (locatie service stond al uit).
[/quote]
[quote]
ik heb ook een asociale drain! blij dat ik de power niet hoef te betalen.
[quote]
mijn broertje heeft ergens gelezen dat hij de eerste week van juli komt.Cyleo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:03:
[...]
Die update komt er aan, zie een post van mij hierboven. Ik hoop alleen dat die snel komt want die drain is echt niet grappig.
ik heb ook een asociale drain! blij dat ik de power niet hoef te betalen.
Heb wat rondgekeken. Het schijnt (schijnt!) een of andere debiele bug te zijn mbt de gyroscoop in het toestel.Dannisi schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:24:
[...]
Precies dat heb ik de afgelopen weken ineens gekregen. Het gebeurd vooral 's nachts. Paar dagen geleden kon ik rebooten wat ik wilde, scherm reageerde nergens meer op (telefoon zelf werkte gewoon, zag de whatsappjes nog binnenkomen). Nadat ik 'm op het oplaaddock zette werkte de touch ineens weer, en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Het lijkt echt een software probleem te zijn, want als het touchscreen na een paar keer aan/uit werkt, blijft 'ie die 'sessie' (laten we het zo noemen) ook perfect werken. Zit overigens ook nog op 4.3
Qua 4.4 en de rukke batterij heb ik gelezen dat je via de PC Companion in het recovery menu even Android 4.4 er opnieuw opzet de snel leeglopende batterij verholpen wordt.
It is written only Link can get AIDS
Kan dat zonder dat je alle data op je telefoon kwijt bent? PC Compagnion geeft de waarschuwing dat je feitelijk alles op je telefoon kwijt bent als je kies voor "telefoon herstellen".Sigmund666 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:09:
[...]
Qua 4.4 en de rukke batterij heb ik gelezen dat je via de PC Companion in het recovery menu even Android 4.4 er opnieuw opzet de snel leeglopende batterij verholpen wordt.
Dat werkt helaas niet. Aangezien het probleem door de Play Services veroorzaakt wordt, zal deze ingrijp het probleem maar tijdelijk oplossen, namelijk totdat het Play Services proces blijft stuiteren. Ik heb dit uitgebreid getest en kwam er uiteindelijk achter dat het de ene keer na 15 minuten al terugkwam en de volgende keer pas na anderhalve dag. Reden? Onbekend.Sigmund666 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:09:
[...]
Kunnen jullie deze eventjes volgen als jullie last hebben van battery drain? Lijkt de meeste mensen te helpen:
https://docs.google.com/d...jSc2W3F_4tSyvQi1o63b0/pub
https://docs.google.com/d...jSc2W3F_4tSyvQi1o63b0/pub
@AmbroosV
De workaround had ik recentelijk al ergens gevonden en het verbeterd een hoop (qua batterijduur), gelijk weer een setting gevonden, die uitblijft :-)
De workaround had ik recentelijk al ergens gevonden en het verbeterd een hoop (qua batterijduur), gelijk weer een setting gevonden, die uitblijft :-)
Sinds eergisteren op de nieuwe existenz(4.4.2). goede prestaties, geen lag, geen FC, en goede batterij.
Raad iedereen aan om even te proberen
http://forum.xda-develope...pment/don-t-post-t2779949
Raad iedereen aan om even te proberen
http://forum.xda-develope...pment/don-t-post-t2779949
[ Voor 9% gewijzigd door Pseudoc op 13-06-2014 09:56 ]
Zuch waarom is KPN zooooo traag. Daardoor is de generic NL er ook nog niet
User Error -- Please Replace User
Ik dacht dat het aan mij lag, maar KPN blijkt bijzonder traag dit keer. Normaal zijn ze wel aardig vlot...
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.